Ik wil je even voor waarschuwen dat ze hier snel een probleem van makenquote:Op maandag 11 april 2005 00:56 schreef Shirley het volgende:
[..]
Oeps, het is nog net geen layout verneuker, dus het valt mee. En ik vond idd de combi met die wolk ook mooi.
Dankquote:Op maandag 11 april 2005 00:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Die eerstedies mooi
De 2de had je nog wel een paar stoppen lager mogen zetten![]()
Hij is nu iets te flets
Voor de rest
Die eerste is echt mooi gelukt!quote:Op maandag 11 april 2005 01:13 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
DankDie eerste foto heb ik uit puur toeval zo goed genomen, zag later pas op mijn pc dat hij zo goed gelukt was. Die 2e foto is inderdaad een beetje overbelicht, camera stond toen op automatisch, misschien wat te snel genomen...
Die van mij heeft een preview schermpje, en ik heb de camera ook altijd op de M stand staanquote:Op maandag 11 april 2005 01:18 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Die eerste is echt mooi gelukt!
Auto standtjah dan kun je zoiets verwachten
Ik gebruik altijd de M stand, ik stel zelf alles in ivp auto..
Heb je geen review op de camera??
Bij mij is het zo van: Als ik een foto heb gemaakt dan kan ik eerst kijken of ie mooi gelukt is zo niet dan kan ik gewoon back klikken en opnieuw maken
Dat kan al een heel hoop schelen
Aha oke danquote:Op maandag 11 april 2005 01:28 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Die van mij heeft een preview schermpje, en ik heb de camera ook altijd op de M stand staanIk heb alleen de sluitertijd en belichting op auto staan, de rest is wel vast ingesteld.
De eerste foto is mooi, van onderaf en lekker van kleur, die tweede doet me niet zo veel.quote:Op maandag 11 april 2005 00:49 schreef The_Terminator het volgende:
Deze heb ik gemaakt met mijn Canon PowerShot A20 in macro mode, ben benieuwd wat jullie er van vinden
[afbeelding]
[afbeelding]
Eerste foto is wel goed, ruimte vóór de auto gelaten en en alles vrij ver ingezoomed geeft op mij wel een indruk van "pressie". Jammer van die ene vage verticale streep van dat hek.quote:Op maandag 11 april 2005 08:27 schreef sop het volgende:
Twee Foto's van de Paasraces op Circuit Park Zandvoort, op 2e paasdag tijdens de Porsche GT3 Challenge. Het was enorm mistig en het regende behoorlijk.
Ik vind hem toch niet echt lekker scherp. Niet dat het echt onscherp is (wat best knap zou zijn met die instellingenquote:Op maandag 11 april 2005 20:17 schreef MacroTough het volgende:
Dierentuinfoto, geschoten met de *Ist DS met een oude Pentax-M 50mm/1.4 op F11, 1/350sec, ISO800.
quote:Op maandag 11 april 2005 23:49 schreef Gizz het volgende:
Niet echt boeiend, standaard snapshotje. Onderwerp staat er niet super geweldig op en ook de omgeving is niet echt mooi (putje dat er half opstaat, andere auto waar je nog iets van ziet)
En dat logo... tja
Lekker fel. Beetje ruizig maar dat zal door compressie komen. Ik zou hem iets schuiner nemen waardoor de kraan echt van linksonder naar rechtsboven loopt en je ook wat minder last hebt van dat grijze gevaarte rechtsquote:Op maandag 11 april 2005 21:04 schreef Astridj0h het volgende:
Rondje andijk (vanavond):
[afbeelding]
Prima foto, hoop ruimte over aan de bovenkant en dat ding linksonder zit een beetje in de weg, had weggekunt.quote:#2
[afbeelding]
Ik weet dat vrijwel elk huis scheef staat, maar dit huis is wel een beetje over the topquote:#3
[afbeelding]
Zie boven, plus dat groen imho niets extra's toevoegd. Hou het op een kleur die in je origineel veel voorkwam, bruin/sepia lijkt me meer toepasselijk.quote:#4
[afbeelding]
Imho komen de lichtstralen niet helemaal lekker uit doordat de lichtplek te uitgebeten is. Het contrast licht-donker zal iets te veel geweest zijn voor je cammetje, maar had het iets donkerder ingesteld. Idee is prima (bospad, toelopend en zon/schaduwen), maar de overbelichting verpest het een beetje.quote:Op maandag 11 april 2005 22:56 schreef Blasphemer het volgende:
ik dacht ach laat ik ook eens wat plaatsen hier
[afbeelding]
gemaakt in Verdun
Ik vind het een beetje een 'kijk-mam-het-vriest' foto. Bomen pontificaal in het midden en de horizon (per ongeluk denk ikquote:Op maandag 11 april 2005 22:58 schreef Blasphemer het volgende:
als ik nog zo vrij mag zijn plaats ik er ng een
[afbeelding]
Ik tel 5 weerspiegelingen van 'huis-tuin-en-keuken' auto's en achter je auto staat ook nog een auto. Je had hem wel wat meer kunnen isoleren. Je band staat er niet helemaal op, dus iets hoger & dichterbij om het tot subonderwerp te degraderen of iets lager. Dat tekentje in het midden van je velg kan je trouwens goed gebruiken als onderwerp. Je band de andere kant op draaien zodat het wat duidelijk in beeld staat en dan met PS even de kleur oppompen. Dan springt dat eruit en heb je al een lekkere foto denk ik. Verder wel aardig, toevallig gezien ergens en zelf uitgeprobeerd? Blijf proberen. Ik vind persoonlijk auto's absoluut het moeilijkst om goed op de foto te krijgen. Niet alleen lichtval en weerspiegelingen, maar ook om niet te vervallen in het bloemenmacro-syndroom, altijd maar dezelfde hoek waardoor het allemaal eenheidsworst wordt. Succes ermeequote:
Tsja misschien heeft portier een beetje gelijk wat dat felle licht betreft, maar ik vind het wel een hele mooie sfeer foto. Ik zie zo Arwen en Aragorn op een paardje eraan komen huppelenquote:Op maandag 11 april 2005 22:56 schreef Blasphemer het volgende:
ik dacht ach laat ik ook eens wat plaatsen hier
[afbeelding]
gemaakt in Verdun
De foto is ook wel heel knap, maar de opmerking van portier was wel terecht. Als je de foto iets zou croppen en het bovenste overbelichte stuk zou weghalen (en mss een klein beetje aan de onderkant) ziet hij er nog beter uit.quote:Op dinsdag 12 april 2005 09:45 schreef Blasphemer het volgende:
tja....
ik vind die bomen wel oke
maar er zijn altijd mensen die het beter kunne
Je moet hier wel tegen commentaar kunnen anders kan je beter geen foto plaatsen. Er heeft altijd wel iemand commentaar. We gaan echt niet met zijn allen bij elke geplaatste foto dit doen:quote:Op dinsdag 12 april 2005 09:45 schreef Blasphemer het volgende:
tja....
ik vind die bomen wel oke
maar er zijn altijd mensen die het beter kunne
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |