abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 februari 2005 @ 15:12:38 #1
113265 lestournesols
Mille Pericules Supersum
pi_24903311
Het is gebleken dat tot op heden homosexuelen nog steeds worden geweigerd als bloed of sperma donor.Dit gewoon discriminatie op grond van geaardheid, wat bij wet verboden is! Belachelijk gewoon! Het is trouwens toch al zo dat wanneer je bloed of sperma doneert je, je hele sexuele geschiedenis op tafel moet leggen. Wat is in godsnaam het verschil tussen een homo en een hetro die bloed/ sperma wil doneren? Een hetro kan net zo vaak onveilige sex hebben als een homo.
Loves fok-user Tramhalte
Ben je boos pluk een zonnebloem
  donderdag 3 februari 2005 @ 15:21:18 #2
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_24903460
Hmm. Tja. Ik denk dat je stelling een beetje kort door de bocht is.

Indien men kan aantonen (met cijfers dus) dat het niet loont om bloed/sperma af te nemen van homosexuelen omdat meer dan x% dan toch wordt afgekeurd en het overgebleven percentage weegt niet op tegen de kosten van controle geef ik bloedbanken gelijk dat ze deze personen weigeren.

En daarnaast: volksgezondheid vind ik belangrijker dan een pricipe kwestie
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_24903467
Heeft te maken met HIV/AIDS. Toen de ziekte in 1981 op kwam waren vooral homoseksuelen slachtoffer. Veel mensen kregen toen besmet bloed toegediend met alle gevolgen van dien!
Nu is de controle véél beter en worden er (bijna) nooit meer mensen besmet via een transfusie.

Je hebt gelijk dat het tegenwoordig vooral een hetero ziekte is. Om homoseksuelen nu nog uit te sluiten is dus inderdaad een beetje kolder!
pi_24903473
Ja maar statistisch gezien zijn homo's een veel grotere risicogroep m.b.t. aids, als het goed is.

Dan zou de homosexueel in kwestie gewoon een AIDStest kunnen doen, en zich dan alsnog aanmelden als donor.

Hoe kom je trouwens aan dit verhaal? Bronnen, alstublieft?
Chuck Norris doesn't need a CTRL key on his keyboard.
Chuck Norris is always in control
pi_24903595
Mja het is zo. Homo's worden in hetzelfde straatje gezet als prostituees en drugsverslaafden. Tja.
quote:
In GT, het magazine van COC Zwolle, wordt aandacht besteed aan het beleid van de bloedbank met betrekking tot bloed van homoseksuele mannen. Mannen die seks hebben gehad met een andere man worden geweigerd als bloeddonor, blijkt uit het artikel.

Het bestuur van COC Zwolle heeft naar aanleiding van de publicatie besloten een brief te sturen naar de directeur van Sanquin - Bloedbank Regio Noordoost over het beleid. In de brief legt COC Zwolle uit waarom ze de weigering van alle homomannen onterecht en stigmatiserend vindt. Bovendien vraagt de vereniging de regiodirecteur om positieve invloed uit te oefenen op de discussie die op Europees niveau is begonnen over de weigering van ‘homobloed’.

Daarnaast verzoekt COC Zwolle Sanquin om beter duidelijk te maken dat homoseksuele mannen worden geweigerd als donor. Op dit moment is die informatie moeilijk te achterhalen, terwijl het vele honderdduizenden mannen betreft. Betere communicatie over het beleid kan teleurstellingen voorkomen.
  donderdag 3 februari 2005 @ 15:38:01 #6
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_24903719
Hey zeg, doe eens normaal. Discriminatie. Dat roepen homo's veels te snel. De term is daardoor allang zijn kracht verloren. Maar goed, het lijkt me niet meer dan logisch dat homo's worden uitgesloten van dit soort zaken. Het is al erg dat ze zich niet voortplanten als ze dan nog de overige bevolking van de aarde eventueel zouden verzieken lijkt me niet de bedoeling

Ik druk het misschien wat zwart-wit uit, maar dat mag ik ook weleens een keer voor de verandering

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_24903804
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 15:38 schreef BansheeBoy het volgende:
Hey zeg, doe eens normaal. Discriminatie. Dat roepen homo's veels te snel. De term is daardoor allang zijn kracht verloren. Maar goed, het lijkt me niet meer dan logisch dat homo's worden uitgesloten van dit soort zaken. Het is al erg dat ze zich niet voortplanten als ze dan nog de overige bevolking van de aarde eventueel zouden verzieken lijkt me niet de bedoeling

Ik druk het misschien wat zwart-wit uit, maar dat mag ik ook weleens een keer voor de verandering

Hey zeg, doe eens normaal. Discriminatie. Dat roepen Marokkanen veels te snel. De term is daardoor allang zijn kracht verloren. Maar goed, het lijkt me niet meer dan logisch dat marokkanen worden uitgesloten van dit soort zaken. Het is al erg dat ze zich niet aanpassen als ze dan nog de overige bevolking van de aarde eventueel zouden verzieken lijkt me niet de bedoeling

Yeah baby Yeah!
pi_24903831
quote:

Voor de eerste 4 zinnen heb ik de neiging het woord homo's te vervangen door marokkanen.
pi_24903899
Nou ja, niet dat ik een drang heb donor te worden (ja, ben van de club), maar het is gewoon niet leuk om als fatsoenlijk functionerend mens in één adem te worden genoemd met drugsverslaafden en prostituees....
  donderdag 3 februari 2005 @ 16:41:54 #10
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24904180
Welke drang drijft homo's tot doneren van zaad?

(gewoon een vraagje)

mij maakt het geen moer uit mocht ik ooit bloed nodig hebben wat de sexuele voorkeur is van de donor (en zaad for that matter maar dat heb ik niet nodig), er lopen wel mensen rond die dit feit wel kunnen schelen en dan gaat het niet over het risico van HIV
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 3 februari 2005 @ 16:56:15 #11
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_24904380
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 15:12 schreef lestournesols het volgende:
Het is gebleken dat tot op heden homosexuelen nog steeds worden geweigerd als bloed of sperma donor.Dit gewoon discriminatie op grond van geaardheid, wat bij wet verboden is! Belachelijk gewoon! Het is trouwens toch al zo dat wanneer je bloed of sperma doneert je, je hele sexuele geschiedenis op tafel moet leggen. Wat is in godsnaam het verschil tussen een homo en een hetro die bloed/ sperma wil doneren? Een hetro kan net zo vaak onveilige sex hebben als een homo.
De HIV besmetting zou idd de reden. Bij zaad donatie vind ik het niet zo'n ramp, daar hangen geen levens van af maar het zou misschien verstandig zijn om de bloedweigering te heroverwegen.
pi_24904549
Lopen homo's met een bordje om hun nek waarop staat de ze homo zijn? Of moeten ze dat daadwerkelijk op eenvragenlijst invullen?
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
  donderdag 3 februari 2005 @ 17:10:03 #13
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_24904569
Dat komt uit de tijd dat aids nederland bereikt.
quote:
Al nadat de bloedtransfusiedienst in 1982 alarm geslagen heeft naar aanleiding van besmette hemofiliepatiënten, dient zich een dilemma aan. Moeten mannelijke homo’s uitgesloten worden van het bloeddonorschap? Een geheime bijeenkomst in januari 1983, met de toepasselijke en enigszins plastische naam ‘Bloody Sunday’, heeft na verhitte discussie als resultaat dat de homo-organisaties het heft in eigen handen zullen nemen en hun achterban zullen stimuleren geen bloed te doneren. Deze beslissing komt nog in consensus tot stand.
bron:
http://www.vpro.nl/geschi(...)6725+9417967+9497224
more info:
http://www.vpro.nl/geschi(...)9536+8106725+9417967
  donderdag 3 februari 2005 @ 17:11:14 #14
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_24904589
quote:
de gebruikelijke BSB onzin
Als jij nou gewoon ff je bek houd huillie....heb je niks te melden, probeer dan ook niet je postaantal op te krikken

OT
Ik ben er al jaren achter dat het niet mag, YF&broer gaan zich aanmelden voor de bloedbank, broer is hetero en kan zo'n beetje alla minuut in de stoel om afgetapt te worden, YF word meewarig aangekeken en krijgt te horen dat hij tot een 'risicogroep' (pardon?) behoort en buiten op broer kan wachten, na wat aandringen ('ik kan je loketje ook in puin slaan...') werd me verteld dat risicogroep 'homo' inhoud en dat homo's vaker wisselende kontakten zouden hebben en daardoor een groter risico op soa's zouden meedragen en dus ongeschikt zijn als bloeddonor.

Toen ik uitgelachen was, ik had namelijk een steady relatie en broer nueckte vrijwel iedere 3 dagen een ander meisje, kreeg ik door dat het serieus was en hield het lachen op...ik voelde me buitenspel gezet om iets waar ik niets aan kon/kan doen, m'n geaardheid.

Tja pech voor hen maar dan ben ik maar geen bloeddonor, zoveel bloed zullen ze dan toch niet nodig hebben....

Weet iemand trouwens of dit ook voor orgaan&weefsel donatie opgaat?
Dan krijgen ze nog een stevige dobber bij het invoeren van het automatische donorschap, of zouden alle hetero-huisvaders-die-op-de-baan-rondhangen eerlijk aangeven op het formulier dat ze homo&bi sexueel zijn maar toch een vrouw hebben om aan de geldende heteronorm te voldoen
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_24904641
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 17:11 schreef YuckFou het volgende:

heel relaas.......
Hoe wisten ze dan dat je homo was?

Laat maar, zie het al staan, formulier.

[ Bericht 8% gewijzigd door speedfreak1 op 03-02-2005 17:20:37 ]
Ik stem Wilders. U ook?
  donderdag 3 februari 2005 @ 17:20:01 #16
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_24904730
't vragenformulier
pi_24906800
het is positieve discriminatie
  donderdag 3 februari 2005 @ 20:12:21 #18
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_24907403
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 15:21 schreef mineo39-76 het volgende:

Je hebt gelijk dat het tegenwoordig vooral een hetero ziekte is. Om homoseksuelen nu nog uit te sluiten is dus inderdaad een beetje kolder!
Het percentage besmette homoseksuelen is nog steeds hoger dan het percentage besmette heteroseksuelen, zo'n 40% van de nieuwe besmettingen betreft homoseksuelen. Bovendien is het virus in het algemeen pas zes (?) maanden na besmetting aan te tonen.

Er worden nog veel meer groepen uitgesloten. Iedereen die na 1980 een bloedtransfusie heeft gehad bijvoorbeeld, omdat het mogelijk blijkt om de ziekte van Creutzfeldt-Jakob via bloed over te dragen.
  vrijdag 4 februari 2005 @ 01:32:34 #19
57 Egbert
Kan goed lezen..
pi_24914079
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 20:12 schreef freako het volgende:

Er worden nog veel meer groepen uitgesloten. Iedereen die na 1980 een bloedtransfusie heeft gehad bijvoorbeeld, omdat het mogelijk blijkt om de ziekte van Creutzfeldt-Jakob via bloed over te dragen.
Natuurlijk kan het geen kwaad risico-groepen uit te sluiten. Maar stel die groepen dan wel zo samen dat je daadwerkelijk uitsluit wat een gevaar oplevert. Simpel homo zijn is geen reden. Wel het hebben van wisselende sexuele contacten. Dan kan je toch veel beter de groep mensen die de afgelopen tijd met meer dan een x aantal personenen sexuele contacten hebben gehad uitstluiten? Dan heb je precies de risicogroep te pakken waar het om gaat toch?
pi_24914251
Bloed: Uitsluiten van risicogroepen. Helemaal niet vreemd.

Sperma: Registratie is altijd goed. De meeste ouders willen waarschijnlijk liever heteroseksuele kinderen en dan levert het gebruik van "hetero-seksueel" sperma een grotere kans op een gewenst resultaat. Dus ja...
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_24915929
Tsjah, lijkt me inderdaad ook niet dat sperma banken het paard van troje willen binnen halen. Buiten het feit dat homo's sowieso hun zaad helemaal niet nodig hebben is de kans op besmetting van toegedienden en eventuele homo geboren kinderen veel te groot
pi_24915956
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 01:41 schreef American_Nightmare het volgende:

liever heteroseksuele kinderen en dan levert het gebruik van "hetero-seksueel" sperma een grotere kans op een gewenst resultaat
Mag ik daar eens een bron van zien? .
pi_24915985
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 07:41 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Mag ik daar eens een bron van zien? .
Staat in dezelfde bron die het bestaan van allah bewijst
"Ik zweer hierbij plechtig de basisbeginselen en vrijheden van de Westerse cultuur tegen elke prijs te verdedigen en alle vijanden die deze beginselen en vrijheden bedreigen tot aan de laatste man aan toe uit te roeien."
  † In Memoriam † vrijdag 4 februari 2005 @ 08:07:33 #24
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_24916047
quote:

De meeste ouders willen waarschijnlijk liever heteroseksuele kinderen en dan levert het gebruik van "hetero-seksueel" sperma een grotere kans op een gewenst resultaat. Dus ja...

Geloof je dit zelf ook ?
  vrijdag 4 februari 2005 @ 08:12:06 #25
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_24916069
quote:

Sperma: Registratie is altijd goed. De meeste ouders willen waarschijnlijk liever heteroseksuele kinderen en dan levert het gebruik van "hetero-seksueel" sperma een grotere kans op een gewenst resultaat. Dus ja...

Heb je er een bron van?
Ik dacht altijd dat het via de moeder werd doorgegeven
pi_24916543
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 17:08 schreef speedfreak1 het volgende:
Lopen homo's met een bordje om hun nek waarop staat de ze homo zijn? Of moeten ze dat daadwerkelijk op eenvragenlijst invullen?
Het is niet te controleren en dat maakt het meteen tot een schijnveiligheidsmaatregel.

Ik heb me er meer dan 10 jaar geleden al heel boos over gemaakt. Toen had ik alles geregeld om bloeddonor te worden, en kwam dit punt ineens aan de orde. Er zijn best veel argumenten voor maar het heeft iets dubbels en wrangs.
pi_24917193
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 15:12 schreef lestournesols het volgende:
Het is gebleken dat tot op heden homosexuelen nog steeds worden geweigerd als bloed of sperma donor.Dit gewoon discriminatie op grond van geaardheid, wat bij wet verboden is! Belachelijk gewoon!
Je geeft bloed voor een ander, niet voor jezelf. En die ander is gewoon beter af wanneer homo's geen bloed geven omdat zij gemiddeld gezien veel vaker besmet zijn.

Hetzelfde geldt overigens voor drugsgebruikers, mensen uit subsaharisch Afrika en prostituées. Dus om het meteen weer in de zielige homodiscriminatie hoek te drukken lijkt mij overbodig.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_24917194
Inderdaad belachelijk om Homo's per definitie uit te sluiten.
pi_24917281
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 09:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is niet te controleren en dat maakt het meteen tot een schijnveiligheidsmaatregel.

Ik heb me er meer dan 10 jaar geleden al heel boos over gemaakt. Toen had ik alles geregeld om bloeddonor te worden, en kwam dit punt ineens aan de orde. Er zijn best veel argumenten voor maar het heeft iets dubbels en wrangs.
Ik weet niet of dit soort achterlijkheden ook ingeregeld zijn bij het accepteren van donor-organen, anders wordt de samenleving en de mensen die bloed danwel organen nodig hebben behoorlijk beduveld.
Yeah baby Yeah!
pi_24917328
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 10:06 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Je geeft bloed voor een ander, niet voor jezelf. En die ander is gewoon beter af wanneer homo's geen bloed geven omdat zij gemiddeld gezien veel vaker besmet zijn.

Hetzelfde geldt overigens voor drugsgebruikers, mensen uit subsaharisch Afrika en prostituées. Dus om het meteen weer in de zielige homodiscriminatie hoek te drukken lijkt mij overbodig.
Dat klopt allemaal maar het gaat om schijnveiligheid. Ook veel hetero's zijn besmet. En die laten zich juist weer veel minder vaak op hiv controleren, hebben vaker onveilige seks enz. Als je als hetero wat los in de rondte neukt mag je wel bloed geven en een keurige homomeneer die alles veilig doet mag dat niet. Daar zit iets raars in. Niet in de zin van discriminatie maar wel in de zin van: het ging toch om de veiligheid?
pi_24917807
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 10:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Als je als hetero wat los in de rondte neukt mag je wel bloed geven en een keurige homomeneer die alles veilig doet mag dat niet. Daar zit iets raars in.
Dat is het gevolg van riscisogroepen. Maar het gaat uiteindelijk om de veiligheid. Homo's zijn gemiddeld vaker besmet met het HIV virus dan hetero's. En aangezien HIV testen niet 100% zijn scheelt het gewoon levens wanneer je homo's als risicogroep uitsluit. En als je genoeg bloed kunt krijgen door alleen hetero's als donor toe te staan dan zou het zelfs verkeerd zijn wanneer je dat onderscheid niet maakt.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  vrijdag 4 februari 2005 @ 10:53:19 #32
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_24917940
quote:
Het is al erg dat ze zich niet voortplanten als ze dan nog de overige bevolking van de aarde eventueel zouden verzieken lijkt me niet de bedoeling

Wat een in en intrieste reaktie is dat zeg
Ik weet niet in welke wereld jij leeft, maar die lijkt niet erg op de onze...
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_24917965
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 10:45 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Dat is het gevolg van riscisogroepen. Maar het gaat uiteindelijk om de veiligheid. Homo's zijn gemiddeld vaker besmet met het HIV virus dan hetero's. En aangezien HIV testen niet 100% zijn scheelt het gewoon levens wanneer je homo's als risicogroep uitsluit. En als je genoeg bloed kunt krijgen door alleen hetero's als donor toe te staan dan zou het zelfs verkeerd zijn wanneer je dat onderscheid niet maakt.
Nee, je begrijpt het niet. Homo's laten zich juist vaker testen en weten over het algemeen of ze besmet zijn of niet . Hetero's niet. Feitelijk is iedereen een risico en kun je niet echt van risicogroepen spreken - het gaat namelijk om de groep die niet weet of ie besmet is, en dan zou de groep hetero's wel eens veel groter kunnen zijn. Feitelijk is het beleid daarmee eigenlijk best gevaarlijk.

Het scheelt dus niet levens, het kan wel eens levens kosten. Als je veilig bloed wil moet je niemand bloed laten geven. Ik heb er verder geen problemen mee, wilde alleen maar een dienst bewijzen. Graag of niet
  vrijdag 4 februari 2005 @ 11:01:46 #34
13462 BansheeBoy
pi_24918086
Het lijkt me niet meer dan logisch dat risicogroepen die op verschillende gronden duidelijk een gevaar vormen voor de volksgezondheid niet de kans te geven om hun "ziektes" en visie's te verspreiden middels dit soort instanties.

Cijfers over de periode: 1998 - 1 augustus 2003
homo- en biseksuele mannen vormen de grootste groep (51%) - Bron

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_24918152
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 11:01 schreef BansheeBoy het volgende:
Het lijkt me niet meer dan logisch dat risicogroepen die op verschillende gronden duidelijk een gevaar vormen voor de volksgezondheid niet de kans te geven om hun "ziektes" en visie's te verspreiden middels dit soort instanties.

Cijfers over de periode: 1998 - 1 augustus 2003
homo- en biseksuele mannen vormen de grootste groep (51%) - Bron

Net zoals niet alle automobilisten dronken achter het stuur zitten hebben niet alle homoseksuelen geslachtsziektes of HIV.
Je kunt het simpelweg testen....
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 4 februari 2005 @ 11:10:10 #36
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_24918264
Homie's mogen geen bloed geven, ok. Maar hoe zit dat met plasma?
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  vrijdag 4 februari 2005 @ 11:11:42 #37
13462 BansheeBoy
pi_24918292
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 11:04 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Net zoals niet alle automobilisten dronken achter het stuur zitten hebben niet alle homoseksuelen geslachtsziektes of HIV.
Je kunt het simpelweg testen....
Dat is praktisch gezien niet mogelijk. Daar zouden ze te veel geld voor moeten investeren. Je hebt dan het dilemma dat je of discrimineert (wel erg zwaar maar goed) of dat je je belastinggeld verkeerd gebruikt ziet worden. Dan kies ik persoonlijk liever voor optie 1 omdat het hier toch maar om een gevoel (van homo's) gaat wat in weze wettelijk gezien niet fout is

pi_24918381
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 10:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, je begrijpt het niet. Homo's laten zich juist vaker testen en weten over het algemeen of ze besmet zijn of niet . Hetero's niet.
Met een test gaat je HIV besmetting niet weg. Feit is gewoon dat eventuele homo donoren vaker HIV besmet bloed zullen afgeven dan hetero donoren.

Waarom zou het Rode Kruis anders met risicogroepen werken? Omdat ze homofoob zijn? Lijkt me sterk. Ik denk dat het eerder een combinatie is van gezond verstand, ervaring en simpele statistiek die hen tot deze beslissing brengt.
  vrijdag 4 februari 2005 @ 11:19:16 #39
16625 robh
pi_24918431
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 11:16 schreef Tikorev het volgende:

Waarom zou het Rode Kruis anders met risicogroepen werken? Omdat ze homofoob zijn? Lijkt me sterk. Ik denk dat het eerder een combinatie is van gezond verstand, ervaring en simpele statistiek die hen tot deze beslissing brengt.
Gemakzucht.

De testmethodes zijn nu zoveel beter dan 20 jaar geleden . Daarnaast, wanneer jij als homie de resultaten van een hiv test kan overhandigen, en je clean bent, mag je toch nog steeds geen bloed geven?
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_24918608
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 11:19 schreef robh het volgende:

[..]

Daarnaast, wanneer jij als homie de resultaten van een hiv test kan overhandigen, en je clean bent, mag je toch nog steeds geen bloed geven?
Volgens mij is de reden dat ze met risicogroepen werken juist dat testen niet 100% zijn. Ook al zijn ze 99,99% betrouwbaar, dan nog kunnen er jaarlijks een aantal HIV besmette mensen doorheen glippen.
  vrijdag 4 februari 2005 @ 11:45:12 #41
16625 robh
pi_24918914
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 11:26 schreef Tikorev het volgende:
Volgens mij is de reden dat ze met risicogroepen werken juist dat testen niet 100% zijn. Ook al zijn ze 99,99% betrouwbaar, dan nog kunnen er jaarlijks een aantal HIV besmette mensen doorheen glippen.
Aangezien er flink meer hemie's zijn dan homie's blijf het gevaar, in absolute getallen, toch gewoon hetzelfde?
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_24918991
Precies Robh, hetero's zijn net zo gevaarlijk. Testen zich minder, vrijen vaker onveilig enz. Die zijn veel minder bezig met hiv. Stomme hetero's ook altijd
pi_24919176
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 11:11 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat is praktisch gezien niet mogelijk. Daar zouden ze te veel geld voor moeten investeren. Je hebt dan het dilemma dat je of discrimineert (wel erg zwaar maar goed) of dat je je belastinggeld verkeerd gebruikt ziet worden. Dan kies ik persoonlijk liever voor optie 1 omdat het hier toch maar om een gevoel (van homo's) gaat wat in weze wettelijk gezien niet fout is

Heb jij onderzocht hoeveel het zou kosten dan voordat je zoiets beweerd?

Ik zal jouw woorden eens toepassen op een andere situatie:
Het kost ook handenvol geld om Marokkaanse bijstandsfraudeurs aan te pakken. Laten we gewoon geen Marokkanen meer bijstand verlenen, dat er dan sprake is van discriminatie is niet zo erg.

Jij hebt een vreemde manier van redenern Banshee.
Yeah baby Yeah!
pi_24919250
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 11:45 schreef robh het volgende:

[..]

Aangezien er flink meer hemie's zijn dan homie's blijf het gevaar, in absolute getallen, toch gewoon hetzelfde?
Die meer hemie's geven gezamelijk ook meer bloed. Dus per liter getapt bloed is het gevaarlijker wanneer ook homo's mogen geven dan wanneer alleen hetero's dat mogen.
pi_24919342
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 08:07 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Geloof je dit zelf ook ?
Ja. Jij denkt dus dat homoseksualiteit door opvoeding bepaald wordt?
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  vrijdag 4 februari 2005 @ 12:13:50 #46
16625 robh
pi_24919380
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 12:04 schreef Tikorev het volgende:

Die meer hemie's geven gezamelijk ook meer bloed. Dus per liter getapt bloed is het gevaarlijker wanneer ook homo's mogen geven dan wanneer alleen hetero's dat mogen.
Ja, als als als, maar dat is dus niet het geval.

Er zijn gewoon meer hiv-besmette hemie's dan er besmette homie's zijn.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_24919442
quote:
Jij bent er vooral op uit om mensen het bloed onder de nagels vandaan te halen. Je levert geen enkele inhoudelijke bijdrage aan discussies op Fok, zit barstensvol vooroordelen waarvoor je nooit eens echte bewijzen aandraagt. Welke gerichte vraag je ook krijgt: je ontwijkt alles, of post niet ter zake doende informatie. Het is jammer dat je hier keer op keer vrij spel krijgt, om je zieke ideeën te verkondigen, want als er hier één is die ziek is, dan ben jij dat wel.

En mijn bewijs daarvoor? http://forum.fok.nl/user/history/13462 Hier staan er een paar duizend.
pi_24919454
Relatief zijn meer homo's besmet, daar gaat het om.
pi_24919469
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 12:13 schreef robh het volgende:

[..]
Er zijn gewoon meer hiv-besmette hemie's dan er besmette homie's zijn.
Nogmaals omdat er meer hetero's zijn.

Volgens diezelfde logica zijn er absoluut gezien ook veel en veel meer gezonde hetero's dan gezonde homo's. Wat een redenatie zeg...

pi_24919504
boeie, geef je toch geen bloed?
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_24919861
Toch zijn hetero's ook een risicogroep. Het ljikt nu alsof er aan de veiligheid wordt gedacht maar dat is schijn.
pi_24919921
quote:

Indien er ooit een verkiezing komt van "ForumNar" , zal je moeilijk "te kloppen" zijn
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
pi_24920088
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 13:08 schreef SCH het volgende:
Toch zijn hetero's ook een risicogroep. Het ljikt nu alsof er aan de veiligheid wordt gedacht maar dat is schijn.
Het is simpelweg discriminatie gestoeld op een inmiddels achterhaalde bewering over het sexleven van homo's.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 4 februari 2005 @ 13:39:59 #54
13462 BansheeBoy
pi_24920411
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 12:17 schreef dVTB het volgende:
Je levert geen enkele inhoudelijke bijdrage aan discussies op Fok, zit barstensvol vooroordelen waarvoor je nooit eens echte bewijzen aandraagt.
Dat ben ik niet met je eens. Het is geen enkel probleem dat we het oneens zijn over veel zaken. Dat houdt het debat juist scherp. Ik moet dan ook heel eerlijk zijn dat ik het fijn vind ls ik je weer eens zie opduiken in een topic waarin ik zelf ook actief ben. Wij samen (Elgigante is ook een topgozer !) voeren nl. altijd een debat in het heetst van de strijd, maar het leuke is dat we toch respect voor elkaar houden. Dat meen ik echt

pi_24920724
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 13:08 schreef SCH het volgende:
Tuurlijk niet. Onder homo's bevinden zich nu eenmaal relatief veel meer HIV-besmettingen. Door zo'n groep uit te sluiten verminder je de risico's. Heel simpel.
  vrijdag 4 februari 2005 @ 15:05:09 #56
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_24921930
quote:
Jammer dat je hier weer de mist in gaat, had dit er niet gestaan dan had ik je post misschien serieus genomen.
Daarnaast mag je me meteen even uitleggen hoe jij hebt bedacht dat ik mijn visie doorgeef met het doneren van bloed?
  vrijdag 4 februari 2005 @ 15:12:07 #57
13462 BansheeBoy
pi_24922033
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 15:05 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Jammer dat je hier weer de mist in gaat, had dit er niet gestaan dan had ik je post misschien serieus genomen.
Dus nu neem je de post niet serieus ? Jammer hoor, dat je om 1 woordje de post niet serieus neemt
quote:
Daarnaast mag je me meteen even uitleggen hoe jij hebt bedacht dat ik mijn visie doorgeef met het doneren van bloed?
Dat lijkt me toch echt zo klaar als een klontje ! Als de man of vrouw in kwestie het bloed krijgt van een homo-donor gaan ze meer respect krijgen voor homo's waardoor ze vervolgens meer gaan neigen in de visie van homo's

pi_24922708
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 15:12 schreef BansheeBoy het volgende:

Dat lijkt me toch echt zo klaar als een klontje ! Als de man of vrouw in kwestie het bloed krijgt van een homo-donor gaan ze meer respect krijgen voor homo's waardoor ze vervolgens meer gaan neigen in de visie van homo's

Dit meen je toch niet serieus he
Dus als ik bv. bloed van een dief zou krijgen bestaat de kans dat ik begrip krijg voor dieven en misschien zelf wel uitstelen ga?
pi_24923011
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 15:59 schreef mineo39-76 het volgende:

[..]

Dit meen je toch niet serieus he
Dus als ik bv. bloed van een dief zou krijgen bestaat de kans dat ik begrip krijg voor dieven en misschien zelf wel uitstelen ga?
Ga er maar vanuit dat BullShitBoy dat wel serieus meent. Maar inderdaad moeten islamieten dan ook bij de bloedbank geweerd worden, iedereen zou geitenneuker worden.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_24923230
quote:

[..]

Dus nu neem je de post niet serieus ? Jammer hoor, dat je om 1 woordje de post niet serieus neemt
[..]

Meer respect voor homo's, nouja daar kan ik op een of andere manier nog wel inkomen. Maar ze gaan meer neigen in de visie van homo's?? Wat bedoel je daar precies mee?
pi_24923568
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 19:01 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Ga er maar vanuit dat BullShitBoy dat wel serieus meent. Maar inderdaad moeten islamieten dan ook bij de bloedbank geweerd worden, iedereen zou geitenneuker worden.
!
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
pi_24924036
quote:

[..]

[..]

dankjewel voor deze hilarische post.. als een mug jou prikt en wat bloed uitwisseld dan krijg jij ook ineens meer respect voor muggen?
en bij bloedzuigers dan?
en stel dat je tijdens een transfusie bloed krijgt van een extreem rechts georienteerde persoon , ga je dan ook meehelpen met die lui om alle marrokanen het land uit te krijgen??
zou wel een leuk effect zijn bij jou
dag
pi_24924488
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 19:01 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Misschien is het een idee om vmbo-ers of lonsdale dragers te weigeren?
  vrijdag 4 februari 2005 @ 20:57:28 #64
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_24925130
quote:

Ow mijn God! Jij bent er zo een die gelooft dat het besmettelijk is...jezus man! waar zit je met je hoofd? in de 15e eeuw ofzo?

Ik zal het speciaal voor jou ff duidelijk uitleggen:

YuckFou is geboren en wist van niks.
YuckFou werd 5 en dacht 'heej meisjes zijn anders dan jongens'
YuckFou was 7 ofzo en speelde dokertje met meisjes en jongens
YuckFou was 9 en begon voorzichtig wat echter te experimenteren met sex
YuckFou was 12 en begon zich te realiseren dat hij jongens leuker vond dan meisjes
YuckFou was 14 en probeerde zich krampachtig zo hetero als maar kan voor te doen want dat was je
YuckFou was 16 en vertelde z'n mams dat hij dacht bi of homo te zijn en mams zei "ik hou toch wel van je maar zoek het goed uit voor jezelf"
YuckFou was 19 en had een zweeds vriendinnetje (en ja die nuecken echt veel)
YuckFou was 19 en werd verliefd op een jongen, dumpte de zweedse en kwam er voor uit dat hij echt homo is
YuckFou is nu 31, homo sindsdien en niet echt dol op kortzichtige jongetjes met een bekrompen wereldbeeld en een grote bek, jou type lust ik rauw.
pi_24926316
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 20:57 schreef YuckFou het volgende:

[..]
onzinverhaaltje
Het enige wat ik uit je verhaal kan concluderen is dat die zogenaamde 'homo's' kiezen voor het mannelijk geslacht als een schreeuw om aandacht. Hetero ben je, homo wordt je kennelijk. Bewijst maar weer dat er een of andere kronkel in dat hoofd van die mensen zit die kennelijk weer recht geslagen moet worden.
pi_24928642
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 21:56 schreef Youssef het volgende:

Het enige wat ik uit je verhaal kan concluderen is dat die zogenaamde 'homo's' kiezen voor het mannelijk geslacht als een schreeuw om aandacht. Hetero ben je, homo wordt je kennelijk. Bewijst maar weer dat er een of andere kronkel in dat hoofd van die mensen zit die kennelijk weer recht geslagen moet worden.
Ah, je vindt dat homo's geslagen moeten worden?

Wat raar nou dat er steeds meer stemmen opgaan om types als jij terug te meppen richting Rifgebergte...

.
  vrijdag 4 februari 2005 @ 23:45:18 #67
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_24928677
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 21:56 schreef Youssef het volgende:
Bewijst maar weer dat er een of andere kronkel in dat hoofd van die mensen zit die kennelijk weer recht geslagen moet worden.
Bewijst maar weer dat ik jouw soort posts niet serieus hoef te nemen....
pi_24929100
de meeste hetero's weten niet hoe het voelt om op dat gebied geweigert te worden. ergens doet dat bestwel zeer. zoals waxxer ook al zei, je wordt in hetzelfde straatje geduwt als hoeren en verslaafden. als homo ben ik 100% clean en soa/hiv vrij. in tegenstelling tot veel heterosexuele vrienden van mij die bijna allemaal weleens een soa hebben gehad (de stomme sukkels). maar nee daar wordt niet naar geluistert en al helemaal niet op getest. ik begrijp de insteek wel van de bloedbank, maar het is wel erg generaliserend.
pi_24929428
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 00:09 schreef Prego het volgende:
de meeste hetero's weten niet hoe het voelt om op dat gebied geweigert te worden. ergens doet dat bestwel zeer. zoals waxxer ook al zei, je wordt in hetzelfde straatje geduwt als hoeren en verslaafden. als homo ben ik 100% clean en soa/hiv vrij. in tegenstelling tot veel heterosexuele vrienden van mij die bijna allemaal weleens een soa hebben gehad (de stomme sukkels). maar nee daar wordt niet naar geluistert en al helemaal niet op getest. ik begrijp de insteek wel van de bloedbank, maar het is wel erg generaliserend.
het is zoiets als "onder mensen met blauwe ogen komt HIV/AIDS meer voor, dus mogen mensen met blauwe ogen geen bloed meer leveren"
dag
pi_24968759
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 13:39 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat ben ik niet met je eens. Het is geen enkel probleem dat we het oneens zijn over veel zaken. Dat houdt het debat juist scherp. Ik moet dan ook heel eerlijk zijn dat ik het fijn vind als ik je weer eens zie opduiken in een topic waarin ik zelf ook actief ben. Wij samen (Elgigante is ook een topgozer !) voeren nl. altijd een debat in het heetst van de strijd, maar het leuke is dat we toch respect voor elkaar houden. Dat meen ik echt
Tja, fijn voor je, dat je het niet met me eens bent dat je barstensvol vooroordelen zit, discussies voert op basis van aantoonbaar onjuiste uitgangspunten en nooit enig bewijs aandraagt voor de punten die je inbrengt. Fijn voor je dat je het oneens bent met mijn stelling dat je lastige vragen altijd uit de weg gaat en alleen met wat dooddoeners (opnieuw aantoonbaar onjuist) reageert. En wat respect betreft: Nee, dat kan ik niet voor je opbrengen. Niet zozeer vanwege je mening, maar vanwege de manier waarop je die ventileert.

Neem het onderwerp waar we met nu over hebben. Kijk, dat je vanwege je geloofsovertuiging homoseksualiteit afkeurt, daar kan ik nog wel mee leven. Maar als je dan gaat lopen emmeren dat mensen geen 'homo-bloed' mogen krijgen, omdat ze anders respect voor homo's gaan opbrengen en 'meegaan in die visie', tja, dan haak ik toch echt af. Neem dat 'homo-isme' essay van je... Het is een aaneenschakeling van onjuistheden en vooroordelen en dat is zelfs objectief vast te stellen. Te pas en te onpas kom je er weer mee op de proppen. Denk je werkelijk dat mensen daar respect voor kunnen opbrengen? Laat je eens beter over zaken informeren, stel je visie bij en probeer eens beter inhoudelijk te discussiëren. Wellicht ga ik dan ooit nog een keer respect voor je opbrengen.

Laat ik maar eens - heel ouderwets - met een oud Nederlands gezegde afsluiten: Wie goed doet, goed ontmoet...
  maandag 7 februari 2005 @ 12:23:39 #71
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24969127
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 00:09 schreef Prego het volgende:
bij mijn weten wordt al het donor bloed gewoon getest op HIV
pi_25009414
quote:
Het is al erg dat ze zich niet voortplanten als ze dan nog de overige bevolking van de aarde eventueel zouden verzieken lijkt me niet de bedoeling
Waarom is dat erg dan, zijn er nog niet genoeg mensen?

Ergens begrijp ik het wel, dat homo's in een risicogroep geplaatst worden. Het is niet fijn, maar het is een afweging. Maar geldt het ook voor lesbiennes, want die lopen toch juist minder risico?
Sanity is (not) statistical
pi_25009554
Ach, aan de andere kant kun je als homo wel weer gratis bepaalde vaccinaties krijgen. .
pi_25009690
Mensen die geen (via bloed) besmettelijke ziekte hebben, zouden volgens mij niet ten eeuwigen dage mogen worden uitgesloten. Homoseksualiteit is op zich geen reden om mensen uit te sluiten, promiscu gedrag wel. En wat mij betreft, is dat ook zonder dat je homo's per definitie weigert, mogelijk. Homo's die reeds jaren met een partner samenleven, en waar er geen onveilige contacten zijn daarbuiten, zijn als risicofactor quasi even groot als de gemiddelde huisvader. Niet uitgesloten, hij kan het jaren geleden hebben opgelopen (maar dat zal dan wel geweten zijn), of hij kan het via bloedtransfusie of een besmette naald gekregen hebben (risico is voor een hetero even hoog).
pi_25009696
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 18:46 schreef DennisMoore het volgende:
Ach, aan de andere kant kun je als homo wel weer gratis bepaalde vaccinaties krijgen. .
Doe is even niet zo openlijk over je homo-zijn. Anderen roepen hier ook niet telkens dat ze moordernaar of dief zijn
pi_25009782
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 18:53 schreef Youssef het volgende:

Doe is even niet zo openlijk over je homo-zijn. Anderen roepen hier ook niet telkens dat ze moordernaar of dief zijn
Wanneer jij niet zo openlijk doet over het feit dat je volgeling bent van een man die het met een klein meisje deed.
pi_25009801
quote:

[..]

Volgens onze Youssef! zijn homo's gelijk aan moordenaars en dieven?....typische moslim uitspraak.
pi_25009864
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 19:01 schreef andromeda1968 het volgende:

Volgens onze Youssef! zijn homo's gelijk aan moordenaars en dieven?....typische moslim uitspraak.
Ach, hij probeert gewoon wat te trollen. .
Wordt nog steeds toegelaten in NWS enzo.
pi_25009939
quote:

[..]

ik denk dat jij je van land vergist... zoiets mag gewoon in nederland
pi_25009952
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 19:05 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ach, hij probeert gewoon wat te trollen. .
Wordt nog steeds toegelaten in NWS enzo.
Je vraagt je af waar die vandaan blijven komen hé? Worden die ergens in één of andere klootjesdrogerij gekweekt of zo?
pi_25009967
quote:
Op maandag 7 februari 2005 12:23 schreef Re het volgende:

[..]

bij mijn weten wordt al het donor bloed gewoon getest op HIV
dat klopt ook wel wat je zegt, alleen niet als je een homo bent, dan wordt je bloed niet eens aangenomen.

weet iemand trouwens hoe het zit wanneer je aan kunt tonen dat je hiv/soa bent of de bloedbank dan wel bloed aanneemt van homo's?
  woensdag 9 februari 2005 @ 19:32:24 #82
107574 K-jozz
Pantoffelheld op sokken
pi_25010266
quote:

[..]

Gelukkig ken ik ook normale moslims die bewijzen dat jullie niet allemaal achterlijke, xenofobische alleshaters zijn.
(geld ook voor BSB)
the answer is..........42
ta-tadaaa.... tadadada
pi_25010271
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 19:12 schreef Prego het volgende:

weet iemand trouwens hoe het zit wanneer je aan kunt tonen dat je hiv/soa bent of de bloedbank dan wel bloed aanneemt van homo's?
Ja, en dan de volgende dag weer lekker sodomie plegen. Daar heeft de bank natuurlijk niets aan.
pi_25010307
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 19:32 schreef Youssef het volgende:

Ja, en dan de volgende dag weer lekker sodomie plegen. Daar heeft de bank natuurlijk niets aan.
Ha Youssef, harig aapje van me. Doe 's bukken? .
pi_25010360
Ik ben geen homo maar voor Youssef maak ik graag een uitzondering.. mag ik na jou Dennis?
pi_25010366
quote:

[..]

mijn sexleven is mijn zaak, en gelukkig is die van jouw ook je eigen zaak, bemoei je er dus niet mee.
als je geen antwoord hebt op mijn vraag dan hou alstublieft wijselijk je krom-islamitsische mond dicht, types zoals jij lopen er helaas hier al genoeg rond..
door dit soort opmerkingen creeer je niet echt een serieus beeld van jezelf op andre fokkers (als je die uberhaupt al had buiten je medestanders om..)
pi_25010386
quote:

[..]

Als ik van jou was zou ik niets meer typen, je bent jezelf onsterfelijk belachelijk aan het maken.
  woensdag 9 februari 2005 @ 19:45:15 #88
107574 K-jozz
Pantoffelheld op sokken
pi_25010436
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 19:39 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik ben geen homo maar voor Youssef maak ik graag een uitzondering.. mag ik na jou Dennis?
Wil ook wel een uitzonderingetje maken.
the answer is..........42
ta-tadaaa.... tadadada
pi_25010508
We gaan voor het American-History-X-effect; we neuken het fascisme eruit!
pi_25012816
*kan een lach niet onderdrukken*
pi_25013008
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 19:45 schreef K-jozz het volgende:

[..]

Wil ook wel een uitzonderingetje maken.
mag ik ook achteraan ( ) de rij sluiten?
dag
pi_25013895
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 19:39 schreef Prego het volgende:

[..]

mijn sexleven is mijn zaak, en gelukkig is die van jouw ook je eigen zaak, bemoei je er dus niet mee.
als je geen antwoord hebt op mijn vraag dan hou alstublieft wijselijk je krom-islamitsische mond dicht, types zoals jij lopen er helaas hier al genoeg rond..
door dit soort opmerkingen creeer je niet echt een serieus beeld van jezelf op andre fokkers (als je die uberhaupt al had buiten je medestanders om..)
Toch grappig dat je er geen echte reactie op kan geven. Homo's worden geweerd vanwege hun verhoogde kans op AIDS en andere geslachtsziekten. Als jij dus vandaag aantoont dat je geen SOA hebt zul je ook direct moeten kunnen aantonen dat je geen homoïsme meer praktiseerd. Hier rep je echter geen woord over.

Toch frappant dat het woord barebackers vaak in 1 zin genoemd wordt met homo's.
  woensdag 9 februari 2005 @ 22:48:27 #93
13462 BansheeBoy
pi_25013948
Wat wordt Youssef weer aangevallen zeg.Ok, hij drukt het wat zwaar uit, maar het is en blijft de realiteit uiteraard

pi_25014045
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 22:48 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat wordt Youssef weer aangevallen zeg.Ok, hij drukt het wat zwaar uit, maar het is en blijft de realiteit uiteraard

Als dat jouw realiteit is dan vraag ik me serieus af wat jij nog in dit land doet. Als ik jou was zou ik retesnel teruggaan naar je eigen geitneuklandje waar je je vrouw aan de ketting kan houden en homo's de bak in kunt sodemieteren, tot Pappa Bush langskomt en je hele familie de tering inblaast natuurlijk, maar dat hadden jullie zelf anders toch wel gedaan op enig moment.
pi_25014175
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 22:53 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

sodomie
Wat een agressie weer zeg.
pi_25014208
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 22:46 schreef Youssef het volgende:

[..]

Toch grappig dat je er geen echte reactie op kan geven. Homo's worden geweerd vanwege hun verhoogde kans op AIDS en andere geslachtsziekten. Als jij dus vandaag aantoont dat je geen SOA hebt zul je ook direct moeten kunnen aantonen dat je geen homoïsme meer praktiseerd. Hier rep je echter geen woord over.

Toch frappant dat het woord barebackers vaak in 1 zin genoemd wordt met homo's.
weer zo'n irrelevante opmerking, en ik vroeg er niet eesn om dus niet nodig om op te reageren
  woensdag 9 februari 2005 @ 23:04:13 #97
13462 BansheeBoy
pi_25014261
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 22:53 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Als dat jouw realiteit is dan vraag ik me serieus af wat jij nog in dit land doet. Als ik jou was zou ik retesnel teruggaan naar je eigen geitneuklandje waar je je vrouw aan de ketting kan houden en homo's de bak in kunt sodemieteren, tot Pappa Bush langskomt en je hele familie de tering inblaast natuurlijk, maar dat hadden jullie zelf anders toch wel gedaan op enig moment.
Het is ridicuul om te stellen mij terug te sturen naar land van herkomst puur vanwege mijn eventuele afwijkende edoch reële mening: ten 1ste is het land van herkomst Nederland, ik ben hier nl. geboren en getogen, tevens heb ik een Nederlands paspoort (ik voel me overigens 100% Marokkaan/Moslim), en niet te vergeten ben ik uitermate tevreden met de inkomsten die ik hier in Nederland middels mijn ICT baan vergaar, de betreffende auto van de zaak is ook lekker.

Maar even off-topic: Ik kom al een goede 4 jaar op Fok! Misschien ken je me nog niet echt en zo bekend zal ik dan ook niet zijn, maar mocht je tijd hebben kun je eens een keer mijn postgeschiedenis doornemen, je zult daar heel wat nuances aantreffen. Ik ben er van overtuigd dat je dan je mening over mij zult herzien

pi_25014340
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 22:46 schreef Youssef het volgende:

[..]
Lulkoek!
Het lijkt mij helemaal niet nodig om a priori mensen uit te sluiten, omwille van hun seksuele geaardheid, aangezien het helemaal niet zo is dat gesteld kan worden dat elke willekeurige homoseksueel per definitie meer kans heeft op HIV-besmetting dan een willekeurig gekozen heteroseksuele man.
Zo zal een homoseksuele man die in zijn ganse leven slechts 1 (seksuele) relatie heeft gehad (aannemende dat alle andere parameters voor beide gelijk zijn) een kleiner risico vormen als bloeddonor dan een heteroseksuele man die al 10 (seksuele) relaties heeft gehad.
pi_25014407
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 23:04 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het is ridicuul om te stellen mij terug te sturen naar land van herkomst puur vanwege mijn eventuele afwijkende edoch reële mening: ten 1ste is het land van herkomst Nederland, ik ben hier nl. geboren en getogen, tevens heb ik een Nederlands paspoort (ik voel me overigens 100% Marokkaan/Moslim), en niet te vergeten ben ik uitermate tevreden met de inkomsten die ik hier in Nederland middels mijn ICT baan vergaar, de betreffende auto van de zaak is ook lekker.

Maar even off-topic: Ik kom al een goede 4 jaar op Fok! Misschien ken je me nog niet echt en zo bekend zal ik dan ook niet zijn, maar mocht je tijd hebben kun je eens een keer mijn postgeschiedenis doornemen, je zult daar heel wat nuances aantreffen. Ik ben er van overtuigd dat je dan je mening over mij zult herzien

Ik kom ook al lang op Fok en ik ben op de hoogte van je reputatie en je postgeschiedenis en ik kan je mededelen dat ik mijn mening geheel niet ga herzien. Ik ben van mening dat figuren als jij en Youssef per direkt hun paspoort in zouden moeten leveren en een enkele reis krijgen aangeboden naar het land van hun voorouders.
Gelukkig zal het in Nederland op korte termijn danwel lange termijn nog een keer zover komen dat we een lijst krjigen (net als in Duitsland) waarop de namen van moslims met achterlijke waanideeen komen te staan. Zijn de wetten er eenmaal voor aangepast dan worden die lui netjes het land uitgebonjourd. En het prettige is dat lui als jij en Youssef door te posten op Fok netjes jullie gedachtengoed vereeuwigen en ik zal er persoonlijk op toezien, dat wanneer de tijd daar zal zijn, deze informatie ter beschikking wordt gesteld aan de aangewezen personen om hier iets nuttigs mee te doen.
pi_25014507
die lijst komt er binnenkort, maar dat is een ander verhaal en topic
  woensdag 9 februari 2005 @ 23:16:08 #101
13462 BansheeBoy
pi_25014522
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 23:10 schreef American_Nightmare het volgende:
En het prettige is dat lui als jij en Youssef door te posten op Fok netjes jullie gedachtengoed vereeuwigen en ik zal er persoonlijk op toezien, dat wanneer de tijd daar zal zijn, deze informatie ter beschikking wordt gesteld aan de aangewezen personen om hier iets nuttigs mee te doen.
Hier is de link alvast, bespaart je tijd

http://forum.fok.nl/user/active/13462

pi_25014539
Oke, terug naar de homo's.
pi_25014564
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 23:07 schreef andromeda1968 het volgende:

[..]

Het lijkt mij helemaal niet nodig om a priori mensen uit te sluiten, omwille van hun seksuele geaardheid, aangezien het helemaal niet zo is dat gesteld kan worden dat elke willekeurige homoseksueel per definitie meer kans heeft op HIV-besmetting dan een willekeurig gekozen heteroseksuele man.
Zo zal een homoseksuele man die in zijn ganse leven slechts 1 (seksuele) relatie heeft gehad (aannemende dat alle andere parameters voor beide gelijk zijn) een kleiner risico vormen als bloeddonor dan een heteroseksuele man die al 10 (seksuele) relaties heeft gehad.
Jammer voor je, maar zo werkt het in de wereld van grote getalen nu eenmaal niet. Ik heb ook een brommer en ben nog nooit gevallen, moet ik nu mijn verekeringsgeld terug claimen. Dit is puur statistiek, de kans dat een homo met HIV is besmet is te groot, voor alle veiligheid wordt ie daarom geweigerd.
quote:

[..]Gelukkig zal het in Nederland op korte termijn danwel lange termijn nog een keer zover komen dat we een lijst krjigen (net als in Duitsland) waarop de namen van moslims met achterlijke waanideeen komen te staan. Zijn de wetten er eenmaal voor aangepast dan worden die lui netjes het land uitgebonjourd. En het prettige is dat lui als jij en Youssef door te posten op Fok netjes jullie gedachtengoed vereeuwigen en ik zal er persoonlijk op toezien, dat wanneer de tijd daar zal zijn, deze informatie ter beschikking wordt gesteld aan de aangewezen personen om hier iets nuttigs mee te doen.
Wat een belachelijke opmerking. Ten eerste je eerste alinea is om te walgen. Gelukkig heeft waarde broeder Bansheeboy al genoeg toelichting gegeven. Ik ben moslim en wens me verder niet te associeren met Marokko of Nederland en enig ander nationaliteit. Ik ben een wereldburger en zal niet mee doen aan elke vorm van nationalisme.

Tevens zie ik dat je leuke ideeën offert, echter ben ik tegen die tijd reeds afgestudeerd en zit ik Insha Allah mijn studie te vervolgens in Jemen, Saoedie Arabie of Dubai.
pi_25014605
Ow oke, da's prettig om te weten. Hopeljik blijf je daar.
pi_25014620
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 23:01 schreef Prego het volgende:

[..]

weer zo'n irrelevante opmerking, en ik vroeg er niet eesn om dus niet nodig om op te reageren
Irrelevant?? Ik ben toch in het topic dat gaat over homo's en SOA's of heb ik dat nu verkeerd?
pi_25014713
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 23:18 schreef Youssef het volgende:

Jammer voor je, maar zo werkt het in de wereld van grote getalen nu eenmaal niet. Ik heb ook een brommer en ben nog nooit gevallen, moet ik nu mijn verekeringsgeld terug claimen. Dit is puur statistiek, de kans dat een homo met HIV is besmet is te groot, voor alle veiligheid wordt ie daarom geweigerd.
Aangezien homoseksuelen niet per definitie aan anale seksuele bevrediging doen en er bovendien evenzeer heteroseksuele mannen zijn die dit wel doen zou het veel beter zijn om in die vragenlijst een vraag op te nemen waarin gepeild wordt naar de al dan niet aanwezigheid van dit seksuele gedrag binnen iemands seksuele belevenissen, in plaats van a priori te veronderstellen dat een heteroseksuele man zich hiermee niet bezighoudt en een homoseksuele man wel.
pi_25014733
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 23:18 schreef Youssef het volgende:
echter ben ik tegen die tijd reeds afgestudeerd en zit ik Insha Allah mijn studie te vervolgens in Jemen, Saoedie Arabie of Dubai.
ik zal je missen
  woensdag 9 februari 2005 @ 23:26:23 #108
13462 BansheeBoy
pi_25014734
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 23:21 schreef Youssef het volgende:

[..]

Irrelevant?? Ik ben toch in het topic dat gaat over homo's en SOA's of heb ik dat nu verkeerd?
Je hebt het niet verkeerd waarde broeder Youssef. Ik heb het gevoel dat we in dit soort topics worden gebashed en als zondebok worden gezien puur vanwege het feit dat we dingen iets helderder zien vanwege onze Islamitische achtergrond. Alleen wordt er steeds meer een hetze tegen ons gevoerd, ik vind het niet eerlijk. Desondanks heb ik er alle vertrouwen in dat we zelfs onder die druk goed kunnen blijven presteren

pi_25014823
-dubbel-

traag kutfok
pi_25014837
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 23:26 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Je hebt het niet verkeerd waarde broeder Youssef. Ik heb het gevoel dat we in dit soort topics worden gebashed en als zondebok worden gezien puur vanwege het feit dat we dingen iets helderder zien vanwege onze Islamitische achtergrond. Alleen wordt er steeds meer een hetze tegen ons gevoerd, ik vind het niet eerlijk. Desondanks heb ik er alle vertrouwen in dat we zelfs onder die druk goed kunnen blijven presteren

Waarde zuster, als je met 'presteren' jezelf belachelijkmaken bedoelt, dan kan ik je geruststellen: dat lukt perfect!
  woensdag 9 februari 2005 @ 23:32:21 #111
13462 BansheeBoy
pi_25014908
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 23:29 schreef American_Nightmare het volgende:
-dubbel-

traag kutfok
Het is inderdaad erg traag. Ik vraag me af wanneer ze dit gaan oplossen. De Fok!servers zijn al maanden niet fatsoenlijk te noemen. Je vraagt je af of de beheerders werken in het serverhok of bruinwerk stages uitvoeren

pi_25014940
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 23:21 schreef Youssef het volgende:

[..]

jij geeft een opmerking dat ik de dag erop aan sodomie doe. dat is jou oordeel over iets waar je gelukkig niks vanaf weet, dus ja die opmerking is niet relevant
pi_25014950
quote:

[..]

puur vanwege het feit dat we dingen iets helderder zien vanwege onze Islamitische achtergrond.
Helderder...??? Noem het maar gewoon pikzwart, mijn beste...
  woensdag 9 februari 2005 @ 23:34:39 #114
13462 BansheeBoy
pi_25014970
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 23:29 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Waarde zuster, als je met 'presteren' jezelf belachelijkmaken bedoelt, dan kan ik je geruststellen: dat lukt perfect!
Waarom zeg je nou zoiets ? Ik behandel je de hele tijd met respect, ook al zijn we het oneens, maar jij gaat weer met modder gooien. Zonde hoor

Ik durf zelfs te stellen dat je je stelling niet kunt staven met voorbeelden, maar dat terzijde

pi_25015025
quote:
helderder zien vanwege onze Islamitische achtergrond.
als je dat op het geloof betrekt (waar ik kotsmisselijk van word, zowel van christenen als van hindoes, moslims etc) kan je dat niet zeggen... das toch het punt van geloof, jij gelooft van wel, en ik niet. dan zouden we of allebei niet helderder denken, of allebei wel
pi_25015473
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 23:32 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het is inderdaad erg traag. Ik vraag me af wanneer ze dit gaan oplossen. De Fok!servers zijn al maanden niet fatsoenlijk te noemen. Je vraagt je af of de beheerders werken in het serverhok of bruinwerk stages uitvoeren

als je je ogen eens opendoet dan heb je in feedback een topic waarin staat dat er binnen nu en 6,5 weken het serverpark van fok met 5 of 6 nieuwe servers uitgebreid gaat worden...
quote:

[..]

hij heeft geen bord voor zijn kop, maar een hele betonnen muur.. er wordt geen hetze tegen jou als persoontje gevoerd, alleen tegen je denkbeelden, omdat deze niet te rijmen zijn met logisch nadenken na bestudering van de feiten ( feiten zijn vaststaande, bewezen zaken, bijbel, koran, tora en andere ongecontroleerde theoriën zijn niet als feit te gebruiken)
en denk je nou echt dat islamieten dingen helderder zien over de Nederlandse samenleving? een samenleving met een Christelijke grondslag? pardon, dat kan ik niet beamen, eerder het tegenovergestelde. ookal is Nederland tolerant voor andere religie's, onze normen en waarden komen vanuit Christelijke grondslag, en van daaruit hebben wij respect voor mensen, voor alle mensen die niemand kwaad doen. ( homo's zijn volwassen, eigen keuze: niet slecht; pedo's geen vrijwillige keuze: wel slecht; necro's , geen vrije keuze: wel slecht; het niet respecteren van mensen die homoseksueel zijn: wel slecht)
ga naar een land waar ze de sharia nog hebben en leef je daar uit, maar probeer geen islamitische waarden en normen op te leggen aan de nederlanders..

andro msn?
dag
pi_25015608
[TIP]

Morgenavond, dondedag 10 februari 2005 komt er een documentaire over HIV/AIDS bij de VPRO op Nederland 3.

De docu heet: "The Origins of AIDS" en duurt 50 minuten.
Het programma begint om 23.40 uur en duurt tot 0.30 uur.
pi_25015663
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 23:33 schreef Prego het volgende:

[..]

jij geeft een opmerking dat ik de dag erop aan sodomie doe. dat is jou oordeel over iets waar je gelukkig niks vanaf weet, dus ja die opmerking is niet relevant
Die opmerking 'gaf' ik helemaal niet. Anders moet je nog maar eens goed mijn bericht nalezen. Je kunt doodleuk aan komen huppelen met je niets HIV besmet verklaring, maar dan zul je ook nog een 'niet praktiserend homo' verklaring moeten tekenen, wil je echt met dit soort maartregelen komen
pi_25015693
quote:
Desondanks heb ik er alle vertrouwen in dat we zelfs onder die druk goed kunnen blijven presteren

Ik heb het idee dat we zelfs beter hierdoor presteren, maar dat kan aan mij liggen

pi_25016150
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 00:06 schreef Youssef het volgende:

[..]

Die opmerking 'gaf' ik helemaal niet. Anders moet je nog maar eens goed mijn bericht nalezen. Je kunt doodleuk aan komen huppelen met je niets HIV besmet verklaring, maar dan zul je ook nog een 'niet praktiserend homo' verklaring moeten tekenen, wil je echt met dit soort maartregelen komen
Nou, zet er maar een gekke smile achter, maar je hebt wel een punt. Al is het niet wat jij bedoelt, homo's die geen sex hebben maar wel samenwonen bijv. mogen voor zover ik weet ook geen bloedgeven, terwijl ze natuurlijk geen risico op SOA lopen. We hebben in Nederland namelijk ook christelijke homo's die geloven dat sex hebben met een man zondig is en ondanks hun gevoelens hun hele leven niet aan sex doen. Het zijn er misschien niet zo veel, maar ik ken er toevallig een, vandaar dat ik eraan moest denken.
pi_25016390
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 00:32 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Nou, zet er maar een gekke smile achter, maar je hebt wel een punt. Al is het niet wat jij bedoelt, homo's die geen sex hebben maar wel samenwonen bijv. mogen voor zover ik weet ook geen bloedgeven, terwijl ze natuurlijk geen risico op SOA lopen. We hebben in Nederland namelijk ook christelijke homo's die geloven dat sex hebben met een man zondig is en ondanks hun gevoelens hun hele leven niet aan sex doen. Het zijn er misschien niet zo veel, maar ik ken er toevallig een, vandaar dat ik eraan moest denken.
Dat is precies wat ik bedoel, volgens mij denk je te slecht over mij. Alhoewel ik vind dat je ook gewoon helemaal niet over je gevoelens moet praten als je ze hebt op de manier die jij noemt. Maar dat is misschien een ander punt van discussie.

De mens heeft nu eenmaal verschillende lusten, soms wijken die af en moet je ervoor zorgen dat je voorkomt je eraan over te geven
pi_25016787
Ja, maar dat is dus zeker niet hoe ik erover denk. Maar ik geloof dan ook niet in god of zo.

Ik snap wel hoe je erover denkt, maar ik kan het niet goedkeuren. Ik vind dat je je mening te sterk probeert op te leggen aan anderen. Hoewel dat op een forum als fok natuurlijk sterker naar buiten komt omdat het nu eenmaal een plaats is om te discussieren.

Wat ik me dan afvraag is hoe jij reageert als iemand in je omgeving homo blijkt te zijn, een collega of kennis oid. Ga je die ook vertellen dat je niet wil dat hij erover praat, zou je diegene vermijden, zou je hem vertellen dat ie niet toe mocht geven aan zijn gevoelens?

Kijk, het is natuurlijk als je hetero bent makkelijk te roepen dat homo's er maar niet aan toe moeten geven. Probeer je eens goed voor te stellen dat je je hele leven geen volwaardige relatie of seks zou mogen hebben, daar word je toch niet blij van.

En zelfs als je er over denkt zoals jij, denk je dan niet dat het aan god/allah of wie dan ook is om die mensen daarop te beoordelen of daarbij te begeleiden, en dat jouw commentaar dus eigenlijk niets toevoegt en eht zelfs alleen moeilijker maakt voor die mensen?

Bovendien, ik meen mij te herinneren dat je van de islam de zieken moet helpen, en veel moslims (jij misschien ook) beschouwen homoseksualiteit als ziekte. Vaak worden deze mensen juist uitgestoten, terwijl ze er (dat is mijn opvatting tenminste, en persoonlijke ervaring) niets aan kunnen doen.
pi_25018600
Allereerst ben ik blij dat je de discussie op een normale wijze aangaat. Op deze manier, omgekeerd evenredig aan die van wijlen Theo v. Gogh, kunnen we veel beter tot oplossingen en begrip voor elkaar komen.
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 01:08 schreef Maeghan het volgende:

Wat ik me dan afvraag is hoe jij reageert als iemand in je omgeving homo blijkt te zijn, een collega of kennis oid. Ga je die ook vertellen dat je niet wil dat hij erover praat, zou je diegene vermijden, zou je hem vertellen dat ie niet toe mocht geven aan zijn gevoelens?
Als diegene mij zoiets vertelt dan heeft ie eigenlijk al te veel gezegd. Maar verder zou ik hem adviseren daar noch met mij noch met anderen over te praten. Dit doe ik ook vaker als men praat over andere 'zonden', praten erover alsof het de normaalste zaak van de wereld is kan ertoe leiden dat mensen het als 'normaal' bestempelen en dat is nu net iets wat we niet willen
quote:
Kijk, het is natuurlijk als je hetero bent makkelijk te roepen dat homo's er maar niet aan toe moeten geven. Probeer je eens goed voor te stellen dat je je hele leven geen volwaardige relatie of seks zou mogen hebben, daar word je toch niet blij van.
Seks heb je alleen binnen het huwelijk, en het huwelijk komt alleen tot stand tussen een man en een vrouw. Je kunt zeggen wat je wil, maar als je lelijk, gestoord of op elke andere manier geen vrouw kunt bemachtigen dan is daar met de juiste dosis imaan (geloof) goed mee te leven.

Je moet niet vergeten dat elke vorm van opwinding een aanleiding heeft, en die aanleiding kan je vermijden door veel onder de mensen te zijn, je nuttig bezig houden etc.
quote:
En zelfs als je er over denkt zoals jij, denk je dan niet dat het aan god/allah of wie dan ook is om die mensen daarop te beoordelen of daarbij te begeleiden, en dat jouw commentaar dus eigenlijk niets toevoegt en eht zelfs alleen moeilijker maakt voor die mensen?
Het is aan Allah degenen uiteindelijk te beoordelen, het is aan ons allen de menen om ons heen te adviseren in hetgeen zij doen. Vooral als dit is te onderbouwen met de geschriften van Allah.
quote:
Bovendien, ik meen mij te herinneren dat je van de islam de zieken moet helpen, en veel moslims (jij misschien ook) beschouwen homoseksualiteit als ziekte. Vaak worden deze mensen juist uitgestoten, terwijl ze er (dat is mijn opvatting tenminste, en persoonlijke ervaring) niets aan kunnen doen.
Als iemand serieus lijdt aan homofilie en ook nog eens problemen heeft met datgeen voor zich te houden dan zou die inderdaad geholpen moeten worden. Bijvoorbeeld door hem te onderwijzen en hem niet alleen te laten waardoor ie naar het slechte neigt.
  donderdag 10 februari 2005 @ 10:16:33 #124
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_25019677
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 23:04 schreef BansheeBoy het volgende:
[...] (ik voel me overigens 100% Marokkaan/Moslim), en niet te vergeten ben ik uitermate tevreden met de inkomsten die ik hier in Nederland middels mijn ICT baan vergaar, de betreffende auto van de zaak is ook lekker.
Kan je dan niet in Marokko gaan ICT'en? zijn we van jouw gezeik hier verlost!
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 23:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[...] Je vraagt je af of de beheerders werken in het serverhok of bruinwerk stages uitvoeren
Alleen al voor dit soort respectloze opmerkingen over onze Fok!vrijwilligers zou je wat mij betreft een perm-ban mogen krijgen.
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 08:15 schreef Youssef het volgende:
[...]
Als iemand serieus lijdt aan homofilie en ook nog eens problemen heeft met datgeen voor zich te houden dan zou die inderdaad geholpen moeten worden. Bijvoorbeeld door hem te onderwijzen en hem niet alleen te laten waardoor ie naar het slechte neigt.
Zolang jij en je mede-nar BsB nog steeds in dit soort achterhaalde doctrines geloven is zijn jullie de moeite van een discussie aangaan niet eens waardig.
Kruip onder je steen vandaan, begrijp dat er anders denkende mensen op deze wereld zijn en heel misschien valt er nog wel eens wat normaals over en weer te zeggen....

Of kan ik beter zeggen:
Als iemand serieus lijdt aan moslimgeloof en ook nog eens problemen heeft met datgeen voor zich te houden dan zou die inderdaad geholpen moeten worden. Bijvoorbeeld door hem te onderwijzen en hem niet alleen te laten waardoor ie naar het slechte neigt.
  donderdag 10 februari 2005 @ 10:47:15 #125
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_25020176
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 18:59 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Wanneer jij niet zo openlijk doet over het feit dat je volgeling bent van een man die het met een klein meisje deed.
pi_25023084
quote:
Als diegene mij zoiets vertelt dan heeft ie eigenlijk al te veel gezegd. Maar verder zou ik hem adviseren daar noch met mij noch met anderen over te praten. Dit doe ik ook vaker als men praat over andere 'zonden', praten erover alsof het de normaalste zaak van de wereld is kan ertoe leiden dat mensen het als 'normaal' bestempelen en dat is nu net iets wat we niet willen
Het is natuurlijk jouw goed recht om te besluiten dat je het niet over een bepaald onderwerp wilt hebben met iemand, daar heb ik geen problemen mee. Maar zou je er ook iets van zeggen als je merkte dat een homo er met iemand anders over praatte? Ik ben het met je eens dat we zondes niet als normaal moeten zien, al betekent het woord zonde voor mij ongetwijfeld iets anders dan voor jou. Ik denk echter wel dat het soms ook goed kan zijn om ergens over te praten, en er dan een oplossing voor te zoeken. Ik denk dat in zekere zin zonde wel normaal is, bijna iedereen maakt wel fouten, en ik denk niet dat je daar te afkeurend over moet doen. Een onderwerp doodzwijgen betekent niet dat het probleem verdwijnt. Ik denk wel dat je het daar met me over eens bent, anders zou je je ook niet mengen in een discussie over homosexualiteit.
quote:
Seks heb je alleen binnen het huwelijk, en het huwelijk komt alleen tot stand tussen een man en een vrouw. Je kunt zeggen wat je wil, maar als je lelijk, gestoord of op elke andere manier geen vrouw kunt bemachtigen dan is daar met de juiste dosis imaan (geloof) goed mee te leven.
Dat is dus een probleem in Nederland. Nederland is geen islamitisch land en als je het mij vraagt niet eens een gelovig land. Wat ik niet begrijp is hoe je als gelovige dan een ongelovige ervan wilt overtuigen van het feit dat hij ermee moet leven zonder eraan toe te geven. Ik snap hoe je het vanuit het geloof af kunt keuren, maar ik denk ook dat je ondanks je eigen geloof zult moeten accepteren dat niet iedereen dezelfde opvatting heeft.

Bovendien is natuurlijk het huwelijk niet alleen voor man & vrouw, afgezien van het feit dat in Nederland lang niet iedereen meer trouwt en maar weinig mensen tegen seks voor het huwelijk zijn.
quote:
Je moet niet vergeten dat elke vorm van opwinding een aanleiding heeft, en die aanleiding kan je vermijden door veel onder de mensen te zijn, je nuttig bezig houden etc.
Persoonlijk geloof ik hier niet in. Mijn idee is dat lichamelijk contact (sexueel contact) een behoefte is zoals iedere andere: eten, slapen, etc. Het ligt er een beetje aan hoe je sexueel contact definieert. Wanneer je alleen gemeenschap definieert als sex geeft dat bijvoorbeeld al een heel ander effect dan wanneer je iedere intieme handeling met bijbedoelingen als sex ziet. Wanneer je dat laatste als uitgangspunt neemt ontneem je homo's eigenlijk alle mogelijkheden tot contact. Sex is natuurlijk niet alleen iets voor de voortplanting, het heeft meerdere functies. Ook bij mensen kan het bijvoorbeeld gebruikt worden om frustraties te uiten of ruzies op te lossen, en dat is dus ook iets wat je homo's op die manier ontneemt.
quote:
Het is aan Allah degenen uiteindelijk te beoordelen, het is aan ons allen de menen om ons heen te adviseren in hetgeen zij doen. Vooral als dit is te onderbouwen met de geschriften van Allah.
Mag ik er hierbij vanuit gaan dat je de geschriften van Allah zelf gelezen hebt?
quote:
Hoe bedoel je dat onderwijzen in deze context? Onderwijzen in geloof?

Het probleem wat ik heb met jouw mening is dat het op zich heel goed werkt zolang het gaat om gelovigen binnen de islam (of misschien algemener: binnen het geloof), maar niet meer zodra het gaat om ongelovigen. Als je er werkelijk zo over denkt zoals je zegt en het ook zo ten uitvoer brengt vind ik dat heel bewonderenswaardig, maar ik vraag me dus af hoe je het wilt toepassen in de Westerse samenleving.
pi_25024512
Ergens bespeur ik grote overeenkomsten tussen Nazi-Duitsland en bepaalde "Mediterrane" culturen.......... Homohaat, jodemhaat, verheerlijken van geweld, zichzelf superieur vinden, het dogmatisch volgen van een geschrift of een leider, ja, het zit er in beide gevallen in. De term islamo-fascisme is volgens mij niet ver bezijden de waarheid. En hier kunnen de islamitische broeders het wat mij betreft mee doen.
Ik stem Wilders. U ook?
  donderdag 10 februari 2005 @ 15:59:35 #128
13462 BansheeBoy
pi_25024647
Speedfreak1, ik hoop dat je niet doelt op Youssef en mij ?

donderdag 10 februari 2005 @ 16:07:40 #129
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_25024742
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 15:59 schreef BansheeBoy het volgende:
Speedfreak1, ik hoop dat je niet doelt op Youssef en mij ?
dat doet 'ie wel

je zit nog in de ontkennende fase maak ik hieruit op?
pi_25024835
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 16:07 schreef YuckFou het volgende:

[..]

dat doet 'ie wel

je zit nog in de ontkennende fase maak ik hieruit op?
@ BSB: Zie mijn laatste zin, kijk in een spiegel, en trek zelf conclusies. Maar dat je aan de lopende band gewoon een stukje homohaat aan de dag legt blijkt in diverse topics uit zeer veel postings.
Ik stem Wilders. U ook?
  Moderator donderdag 10 februari 2005 @ 16:18:45 #131
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_25024859
quote:
Allereerst ben ik blij dat je de discussie op een normale wijze aangaat. Op deze manier, omgekeerd evenredig aan die van wijlen Theo v. Gogh, kunnen we veel beter tot oplossingen en begrip voor elkaar komen.
[..]
interessant eigenlijk dat jij er zelf wel exact dezelfde stijl als wijlen theo v. Gogh er op na houd.

hij zegt 'geitenneukers' jij zegt 'lijdt aan homofilie'

ik wordt kotsmisselijk van figuren als jullie, allemaal de mond vol van respect en blablabla maar zelf totaal respectloos met anderen omgaan.

ik snap niet dat fok! dit soort kankerzooi gewoon toelaat iedere keer weer
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_25024939
quote:
ik snap niet dat fok! dit soort kankerzooi gewoon toelaat iedere keer weer
Ik kan dat eerlijk gezegd ergens wel volgen. Het gaat om meningen, en hoe vererfelijk die ook zijn, er is vrijheid van meningsuiting. En op deze manier kunnen mensen van deze verderfelijke ideeën kennis nemen, en zich realiseren van: "Kijk aan, zo wordt er door bepaalde groepen tegen onze samenleving aangekeken".

De mooiste uitspraak die ik heb meegemaakt, althans, een mooie uitspraak: "Theo van Gogh was een klootzak, maar het was wel onze klootzak".
Ik stem Wilders. U ook?
  Moderator donderdag 10 februari 2005 @ 16:33:49 #133
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_25025004
vrijheid van meningsuiting betekend niet dat je alles mag zeggen wat er in je hoofd opkomt.

fok! policy is dat je mensen niet mag beledigen, daar houd de vrijheid van meningsuiting op ... dat hele 'je lijdt aan homofilisme' is dan imo een paar stappen over de lijn.

Youssef zegt het zelf al in zijn post, als je vaak genoeg bullshit beweert alsof het de normaalste zaak van de wereld is dan gaan mensen het geloven ... In Nederland worden homo's gewoon erkend als gezonde mensen en de bewering dat ze te genezen zijn is dus ook niet van toepassing

daar heb je het maar mee te doen, als hij (zoals wel meer mensen) problemen heeft met homos dan dient hij dit te beargumenteren met argumenten die verder gaan dan 'ik heb hier een heel oud boek en daar staat het in' want kerk en staat zijn gescheiden in Nederland
pi_25025047
ik vind het onzin en discriminatie dat een homosexueel geen bloed/sperma mag doneren. MOGELIJK dat homosexuelen een hogere kans hebben op HIV/AIDS. maar hoe dan ook is er een reeele kans dat je het kan krijgen als je veel wisselende contacten hebt. ook bij heteros dus!!!

ik meende weleens gehoord te hebben dat homos GEMIDDELD meer aan wisselende contacten doen, maar ben van mening dat iedereen die aan wisselende contacten doet afgewezen moet worden als donor, sexuele voorkeur mag dan niet uitmaken.

dus als je gewoon veilig bezig bent kan iedereen donor worden en zo niet dan val je zowiezoo buiten de boot. simpel!

en voor alle moslims:
niet iedereen is een geindoctrineerde moslim. en die mensen die geen moslim zijn kunnen dus prima leven met hun homosexualiteit.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  donderdag 10 februari 2005 @ 16:44:54 #135
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_25025129
Op zich is het wel jammer dat de discussie hoe&waarom homo's geweerd worden bij bloedbanken een beetje ondergesneeuwd raakt door de richting en discussie die onze forum-narren er van hebben weten te maken.

Op zich ben ik het wel met speedfreak1 eens dat ieder mening, hoe rottig ook op fok moet kunnen, politiek correct zijn hoeft hier gelukkig niet.
Wat niet wegneemt dat de eerder genoemde narren er altijd wel als de hazen bij zijn om hun *ahum* moslimbroeders te verdedigen, het liefst doorspekt met termen als 'discriminatie' en 'extreem rechtse fokkers' etc. maar zelf niet vies zijn van een potje laag-bij-de-grond-onder-de-gordel schoppen als het hen zo uitkomt.
pi_25025424
En on-topic, de eerste verspreiding in de westerse wereld was door hetero-sexuele contacten, notabene een belg die de ziekte vanuit Afrika importerrde in België, en daar ook flink van bil ging. In Afrika zelf wordt de ziekte voornamelijk verspreid door hetero-sexuele contacten, gecombineerd met achterhaalde ideeën die daar nog heersen dat een vent overal zijn geval in mag stoppen. Het homo of hetero gerelateerd zijn van de ziekte is dus gewoon een sprookje, wat voor bepaalde figuren natuurlijk erg goed uitkomt om te kunnen wijzen. Overigens hadden arabische vorsten nog niet zo lang geleden en misschien nog steeds gewoon de beschikking over aantallen schandknaapjes. Hoezo hypocriet?
Ik stem Wilders. U ook?
pi_25025437
Zeg, ik vind nog wel enigszins verschil zitten tussen iemand geitenneuker noemen of zeggen dat iemadn aan homofilie lijdt. Ik heb liever dat iemand zegt dat ik aan homofilie lijdt dan dat iemand zegt dat het een verkeerde keuze is. In ieder geval impliceert 'lijden aan' dat het iets is waar je zelf niets aan kunt doen. Wat ik te ver vind gaan is als je het niet eens bent met iemands opvattingen over homosexualiteit (en dat op een forum in een vrij land, terwijl je zelf zo roept over vrijheid) diegene geitenneuker gaan noemen. Vrijheid geldt voor iedereen of voor niemand, maar niet alleen voor de mensen waarmee je het eens bent, hoe jammer dat soms ook is.

En ook even ontopic: ben je verplicht om je geaardheid aan te geven bij de bloedbank? Wordt er onderscheid gemaakt tussen homo's en lesbiennes? Wat gebeurt er als je niet weet wat je geaardheid is?

En misschien vinden jullie dit buiten de discussie vallen, maar wat denken jullie van liegen op het formulier? Niemand ziet aan je neus of je homo of hetero bent, dus je kunt in principe rustig hetero aankruisen. Vinden jullie dat beledigend, of zou je het ook kunnen zien als een vorm van verzet?
  Moderator donderdag 10 februari 2005 @ 17:26:29 #138
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_25025572
pffff het is mij om het even.

je noemt een erkende bevolkingsgroep in zijn totaliteit 'ziek' zonder nuances dan deed van Gogh het beter aangezien hij het toch over de radicalere groep moslims had (waar hij toch wel zeker 80% van de moslims toe rekende volgens mij maar dat terzijde).
pi_25025818
quote:
[..]
Sjongejonge.. je past je gewoon aan onze cultuur aan of je rot op. Zo hoeven we niet "tot elkaar" te komen.

In onze cultuur is geen plaats voor mensen die vrouwen en homo's als minderwaardig beschouwen dus als jij dat wel vindt dan rot je gewoon op.
pi_25025923
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 17:26 schreef sp3c het volgende:
pffff het is mij om het even.

je noemt een erkende bevolkingsgroep in zijn totaliteit 'ziek' zonder nuances dan deed van Gogh het beter aangezien hij het toch over de radicalere groep moslims had (waar hij toch wel zeker 80% van de moslims toe rekende volgens mij maar dat terzijde).
Ik kan me er niet druk om maken als iemand denkt dat ik ziek ben hoor. Ziek is geen beledigende term lijkt mij, maar gewoon de constatering dat er iets aan de hand is wat niet zou moeten. Over dat laatste kun je twisten, en dat gebeurt hier dus ook. Nee hoor, van mij mogen alle moslims me een fruitmandje komen brengen, geen probleem.
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 17:44 schreef American_Nightmare het volgende:
Sjongejonge.. je past je gewoon aan onze cultuur aan of je rot op. Zo hoeven we niet "tot elkaar" te komen.

In onze cultuur is geen plaats voor mensen die vrouwen en homo's als minderwaardig beschouwen dus als jij dat wel vindt dan rot je gewoon op.
En wat is nu het verschil tussen een moslim die z'n mening opdringt en wat jij nu doet? Hoewel ik het ten zeerste betreur dat er mensen zijn die homo's en vrouwen als minderwaardig beschouwen, tolereren we ze al eeuwen in onze samenleving. Blijkbaar is er dus wel plaats voor als ze niet toevallig ook moslim zijn.

[ Bericht 17% gewijzigd door Maeghan op 10-02-2005 18:00:26 ]
  Moderator donderdag 10 februari 2005 @ 17:58:40 #141
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_25026010
ik zou er wel mee zitten ... maar goed ik heb geen tijd meer
  donderdag 10 februari 2005 @ 18:18:14 #142
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_25026268
quote:

Gelukkig zal het in Nederland op korte termijn danwel lange termijn nog een keer zover komen dat we een lijst krjigen (net als in Duitsland) waarop de namen van moslims met achterlijke waanideeen komen te staan. Zijn de wetten er eenmaal voor aangepast dan worden die lui netjes het land uitgebonjourd.
Dus je mag wel een "afwijkende sexuele voorkeur hebben" in Nederland, maar geen "afwijkende
ideeën", want dan word je eruit gegooid... Dit lijkt me geen goede zaak.

Ik ben van mening dat iedereen lekker moet doen wat die wil, zolang men anderen er maar niet
mee lastig valt. Als je homo bent, moet je dat zelf weten, ik zal er geen probleem van maken.
Denk jij (lees: Youssef en Bsb) anders over bepaalde dingen? Ook goed, vertel waarom etc.,
maar laat mensen wel in hun waarde (ik heb niet alle posts gelezen, maar volgens mij doet Bsb
dit ook). We leven hier in een vrij land, iedereen mag zijn zoals die wil zijn, maar ook denken
hoe die wil denken. Zolang men netjes zijn ideeën uitspreekt en in debat treedt is er niks aan de
hand. Mensen die anderen hun ideeën willen opdringen met behulp van wapens e.d. daar
heb ik echter geen respect voor. Dit zijn m.i. wel mensen die op het hierboven genoemde lijstje mogen worden gezet.
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
pi_25026419
Bullshitboy en Youssef zijn voornamelijk aan 't trollen hier.
Verwar dat niet met het serieus willen uiten van een mening.
pi_25026617
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 18:29 schreef DennisMoore het volgende:
Bullshitboy en ...........................
Hé, één van mijn vindingen in gebruik...................
Ik stem Wilders. U ook?
  donderdag 10 februari 2005 @ 18:55:48 #145
262 Re
Kiss & Swallow
pi_25026722
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 15:40 schreef speedfreak1 het volgende:
Ergens bespeur ik grote overeenkomsten tussen Nazi-Duitsland en bepaalde "Mediterrane" culturen.......... Homohaat, jodemhaat, verheerlijken van geweld, zichzelf superieur vinden, het dogmatisch volgen van een geschrift of een leider, ja, het zit er in beide gevallen in. De term islamo-fascisme is volgens mij niet ver bezijden de waarheid. En hier kunnen de islamitische broeders het wat mij betreft mee doen.
jaaaaaaa , laten we de oorlog erbij halen dat is zo'n lekkere dooddoener daar kunnen we wat mee
pi_25026894
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 18:55 schreef Re het volgende:

[..]

jaaaaaaa , laten we de oorlog erbij halen dat is zo'n lekkere dooddoener daar kunnen we wat mee
Die dooddoener wordt anders andersom maar wat graag gebruikt, dus........... verder wordt niet de oorlog erbij gehaald, maar een bepaalde denk en doe wijze vergeleken met een andere. En als je dat consentieus en nauwkeurig doet blijkt de islam zoals die door bepaalde groepen wordt uitgelegd gewoon fascistisch te zijn.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_25028153
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 18:47 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Hé, één van mijn vindingen in gebruik...................
ho ho ik was de eerste
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_25028773
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 20:52 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ho ho ik was de eerste
Mooi, dan kan ik daar in ieder geval niet meer om gedemoniseerd worden..................
Ik stem Wilders. U ook?
  donderdag 10 februari 2005 @ 22:58:54 #149
13462 BansheeBoy
pi_25030460
Ho ho, de mond vol respect maar mij wel uitmaken voor Bullshitboy ????

pi_25030538
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 22:58 schreef BansheeBoy het volgende:

Respect is meestal wederzijds.................
Ik stem Wilders. U ook?
  donderdag 10 februari 2005 @ 23:27:42 #151
13462 BansheeBoy
pi_25031062
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 23:02 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Respect is meestal wederzijds.................
Dus omdat ik je respecteer noem je mij Bullshitboy, en dan geef je het nog de naam "wederzijds"

pi_25031272
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 23:27 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dus omdat ik je respecteer noem je mij Bullshitboy, en dan geef je het nog de naam "wederzijds"

ow dus nu respecteer je ineens mensen die "het homoïsme" steunen?
die ook de homo's steunen die zich niet voortplanten en lekker met elkaar van bil gaan? die trouwen en in dezelfde straat gaan wonen? een bevolkingsgroep die jij ziek noemt? of dat het een keuze is?... ik dacht dat je die niet respecteerde.. dus heb je geen respect voor een bevolkingsgroep.. wel voor mensen die die groep wel accepteren, respecteren en steunen?
wat een omslag!
dag
pi_25031389
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 22:58 schreef BansheeBoy het volgende:

die naam heb je met recht verdiend net als je vele bans. respect moet je VERDIENEN dat kun je niet krijgen. nee ook niet van een religie en al helemaal niet van een sekte
  donderdag 10 februari 2005 @ 23:55:11 #154
13462 BansheeBoy
pi_25031726
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 23:41 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

die naam heb je met recht verdiend net als je vele bans. respect moet je VERDIENEN dat kun je niet krijgen. nee ook niet van een religie en al helemaal niet van een sekte
"De bal is rond omdat de bal rond is." Cirkel redeneren heb je zeker op afgestudeerd. Je kunt nl. niet concreet uitlagen WAAROM ik die naam waardig zou zijn

pi_25032167
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 23:55 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

"De bal is rond omdat de bal rond is." Cirkel redeneren heb je zeker op afgestudeerd. Je kunt nl. niet concreet uitlagen WAAROM ik die naam waardig zou zijn

omdat wij ( en dat zijn er meer dan 1,2,3,4,5,6 of 7 users) vinden dat je toch wel erg vaak bullshut (onzin) uitkraamd.. de mond vol over respect en discriminatie etc. maar wel strijden tegen "het homoïsme" en de betreffende mensen niet in hun waarde (willen) laten..
dag
  vrijdag 11 februari 2005 @ 00:20:23 #156
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_25032308
Ik vind het terecht dat bloedbanken homo's mogen weigeren. Of mannen, die met andere mannen hebben sexueel contact hebben gehad. Geen discriminatie op geaardheid, maar op handelen. Net zoals je niet voor 1996 langer dan een half jaar in Engeland hebt gewoond.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  vrijdag 11 februari 2005 @ 00:21:30 #157
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_25032327
Oeh, een homotopic zonder mij
Ik ben die link van een paar pagina's eerder eens gaan bekijken en daar staat dit:
# homo- en biseksuele mannen vormen de grootste groep (51%)
# het aandeel heteroseksueel geïnfecteerden is 27%

Is er nog een andere sexuele geaardheid die in het geheel niet is geinfecteerd? Moet die 27 niet 49 zijn? Of mis ik hier iets?

Er waren in 2003 dus ongeveer 4200 geinfecteerde homo's. Ik weet niet hoeveel mensen er jaarlijks bloed geven, maar hoe groot is de kans dat een van die 4200 mannen bloed wil geven? Is dat getal een reden om homo's (of liever, mannen die met andere mannen sex hebben gehad) te weigeren voor ook maar een druppel bloed getest te hebben?

Beetje triest.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_25032757
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 00:20 schreef Flumina het volgende:
Ik vind het terecht dat bloedbanken homo's mogen weigeren. Of mannen, die met andere mannen hebben sexueel contact hebben gehad. Geen discriminatie op geaardheid, maar op handelen. Net zoals je niet voor 1996 langer dan een half jaar in Engeland hebt gewoond.
laat dan iedereen toe en test alle personen, wel zo veilig en niet discriminerend
dag
pi_25032892
Niemand naar de docu over het onstaan van AIDS gekeken vanavond (zie aankondiging bladzijde terug)

Het wordt nu wel héél duidelijk dat HIV/AIDS is onstaan toen men eind jaren '50 het poliovaccin creërde uit apen...
pi_25033187
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 00:20 schreef Flumina het volgende:
Dat kan echter evenzeer zo zijn bij die heteroseksuele mannen.
Men kan immers helemaal niet stellen dat iemand omdat hij homoseksueel is meer kans heeft om HIV-besmet te zijn. Wat immers gedaan met bijv. homoseksuele die geen frequent wisselende, of zelfs helemaal geen, seksuele betrekkingen hebben?
Veel correcter zou het zijn om de risicogroep te omschrijven als zijnde personen met frequent wisselende seksuele contacten en/of personen die van tijd tot tijd anale seks hebben.

Dus zoals ik al eerder vermeld heb, zou het veel beter zijn om in die vragenlijst een vraag op te nemen waarin gepeild wordt naar de al dan niet aanwezigheid van dit seksuele gedrag binnen iemands seksuele belevenissen, in plaats van a priori te veronderstellen dat een heteroseksuele man zich hiermee niet bezighoudt en een homoseksuele man wel.
pi_25033250
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 00:52 schreef mineo39-76 het volgende:
Niemand naar de docu over het onstaan van AIDS gekeken vanavond (zie aankondiging bladzijde terug)

Het wordt nu wel héél duidelijk dat HIV/AIDS is onstaan toen men eind jaren '50 het poliovaccin creërde uit apen...
Heb de eerste aflevering gezien, zeer interessant moet ik zeggen.
Ik wacht met ongeduld op deel 2
pi_25033368
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 01:14 schreef andromeda1968 het volgende:

Heb de eerste aflevering gezien, zeer interessant moet ik zeggen.
Ik wacht met ongeduld op deel 2
Ik doelde eigenlijk meer op de mensen die in diverse topics lopen te gillen over AIDS, homo's, bruinwerken, straf van god/allah etc... Die hadden moeten kijken!

Ik wist wel dat jij zou kijken andromeda1968!

Achtergrondverhaal bij de documentaire:
http://www.aidsorigins.com/
http://www.lrb.co.uk/v25/n07/hoop01_.html
http://www.uow.edu.au/art(...)S/Hooper03story.html

Udate - januari 2005: http://www.aidsorigins.com/badscience/bm7b.shtml

[ Bericht 8% gewijzigd door mineo39-76 op 11-02-2005 02:33:43 ]
pi_25033418
quote:
Hoe voorkomt de bloedbank overdracht van HIV/AIDS?
Elke bloedgift wordt getest op HIV (het virus dat AIDS veroorzaakt), maar deze test is tot een half jaar na het oplopen van een HIV-besmetting niet 100% betrouwbaar. Daarom kunnen sommige personen geen bloed geven.
Voor mannen geldt het volgende. Geef nooit bloed als u seks heeft gehad met een man. Geef tijdelijk 12 maanden geen bloed als u incidenteel seks heeft gehad met een vrouw die drugs heeft gespoten of met een vrouw die HIV seropositief is of AIDS heeft. Geef ook tijdelijk 12 maanden geen bloed als u seks heeft gehad met een vrouw die afkomstig is uit een gebied waar AIDS veel voorkomt (zoals Afrika ten zuiden van de Sahara) of als u zelf gewoond heeft in zo’n gebied.
Voor vrouwen geldt het volgende. Geef nooit bloed als uw vaste partner lijdt aan hemofilie en voor 1987 met stollingspreparaten is behandeld of als uw vaste partner als man ook seks heeft gehad met een andere man. Geef tijdelijk 12 maanden geen bloed als u incidenteel seks heeft gehad met een man die drugs heeft gespoten of met een man die HIV seropositief is of AIDS heeft of met een man die ook seks heeft gehad met een andere man. Geef ook tijdelijk 12 maanden geen bloed als u seks heeft gehad met een man die afkomstig is uit een gebied waar AIDS veel voorkomt (zoals Afrika ten zuiden van de Sahara) of als u zelf gewoond heeft in zo’n gebied.
Tenslotte geldt voor zowel mannen als vrouwen:
# Geef nooit bloed als u niet op de hoogte gesteld wilt worden van een afwijkende test
# bezorgd bent over een risicodragend contact
# HIV seropositief bent of AIDS heeft of als dit geldt voor uw vaste partner
# drager bent van het hepatitis (geelzucht) B of C virus
# of uw vaste partner ooit drugs heeft gespoten
# hebt laten betalen voor seks met geld of drugs.
Geef tijdelijk 12 maanden geen bloed als u heeft betaald voor seks of als u zich verwond heeft aan een naald of scherp voorwerp met bloed van iemand anders.
bron: http://www.sanquin.nl/san(...)046d7f8?OpenDocument

en kijk ook eens op http://www.sanquin.nl/san(...)044ecdf?OpenDocument
daar staat dat ze alles testen.. dus ik snap die regels voor mannen niet..

[ Bericht 1% gewijzigd door Peter op 11-02-2005 01:30:40 ]
dag
pi_25033519
Beetje krom ja!

Man/man, nooit bloed geven...
Man/vrouw met AIDS, 12 maanden geen bloed geven...
  vrijdag 11 februari 2005 @ 01:33:55 #165
71919 wonderer
pi_25033536
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 01:09 schreef andromeda1968 het volgende:

[..]

Dat kan echter evenzeer zo zijn bij die heteroseksuele mannen.
Men kan immers helemaal niet stellen dat iemand omdat hij homoseksueel is meer kans heeft om HIV-besmet te zijn. Wat immers gedaan met bijv. homoseksuele die geen frequent wisselende, of zelfs helemaal geen, seksuele betrekkingen hebben?
Veel correcter zou het zijn om de risicogroep te omschrijven als zijnde personen met frequent wisselende seksuele contacten en/of personen die van tijd tot tijd anale seks hebben.

Dus zoals ik al eerder vermeld heb, zou het veel beter zijn om in die vragenlijst een vraag op te nemen waarin gepeild wordt naar de al dan niet aanwezigheid van dit seksuele gedrag binnen iemands seksuele belevenissen, in plaats van a priori te veronderstellen dat een heteroseksuele man zich hiermee niet bezighoudt en een homoseksuele man wel.
Volgens mij is het zo dat de vraag die gesteld wordt op het formulier niet "bent u homosexueel" maar "heeft u (onbeschermd?) sexueel (anaal?) verkeer gehad met iemand van hetzelfde geslacht" Of zoiets. Anders zou het wel HEEL vreemd zijn.

En kan iemand me dit nog even uitleggen?

Wat voor geaardheid heeft de overige 22%?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_25034066
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 01:33 schreef wonderer het volgende:

[..]

En kan iemand me dit nog even uitleggen?
Dit ga ik eens opzoeken.
quote:
Wat voor geaardheid heeft de overige 22%?
Drugs-gebruikers misschien?
  vrijdag 11 februari 2005 @ 02:20:35 #167
71919 wonderer
pi_25034148
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 02:14 schreef andromeda1968 het volgende:

[..]

Dit ga ik eens opzoeken.
[..]

Drugs-gebruikers misschien?
Maar die zijn toch ook hetero- of bi/homosexueel? Of doen junkies niet aan sex?
Junkies waren trouwens 5%
pi_25034402
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 02:20 schreef wonderer het volgende:

[..]

Waar heb je die gegevens juist gevonden wonderer?

Bij voorbaad dank.
pi_25034978
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 01:32 schreef mineo39-76 het volgende:
Beetje krom ja!

Man/man, nooit bloed geven...
Man/vrouw met AIDS, 12 maanden geen bloed geven...
Kennelijk probeert de bloedbank zich wel heel gemakkelijk in te dekken. Seks met iemand uit de gebieden onder de Sahara is al een reden om geen bloed te mogen geven. En aangezien ze zulke brede begrippen gebruiken vind ik het niet gek dat ze iemand die seks heeft gehad met een man automatisch altijd weren.

Eens een heameau blijft een heameau natuurlijk, terwijl iemand die seks heeft gehad met een ander die HIV positief is ws niet weer zijn lusten zal botvieren op diegene. En na 12 maanden kun je toch met zekerheid zeggen of je besmet bent of niet.
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 02:43 schreef andromeda1968 het volgende:

[..]

Waar heb je die gegevens juist gevonden wonderer?

Bij voorbaad dank.
Staat hier gewoon hoor
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 00:52 schreef mineo39-76 het volgende:

Ik heb het gemist jammer genoeg, ben benieuwd of hetgeen jij zegt waar is of dat het een verdraaing van feiten is. !
pi_25037254
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 02:20 schreef wonderer het volgende:

[..]

Hier heb ik een duidelijker percentage:

Tabel. HIV en aids in Nederland, per 1 augustus 2003

Mannen 6.637
Vrouwen 1.859
Kinderen 209

Transmissieroute
- Homo-en biseksueel contact (51%)
- Heteroseksueel contact (27%)
- Injecterend druggebruik (5%)
- Bloed(producten) (2%)
- Prikaccident (0.2%)
- Moeder-kindtransmissie (0.2%)
- Anders/onbekend (14%)

Bron : http://www.rivm.nl/infect(...)ber_allochtonen.html
http://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/441100018.pdf

Nu klopt het wel ongeveer denk ik, niet 100% maar toch.

[ Bericht 2% gewijzigd door andromeda1968 op 11-02-2005 11:25:15 ]
pi_25039666
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 07:21 schreef Youssef het volgende:

Ik heb het gemist jammer genoeg, ben benieuwd of hetgeen jij zegt waar is of dat het een verdraaing van feiten is. !
Ik verdraai de feiten niet!

Enkele prijzen die deze documentaire uit België/Canada/Engeland/Frankrijk heeft gewonnen:

"The Origins of AIDS" has received the following awards:

* Best Direction, 2004 Hot Docs Festival
* The Silver Hugo for Documentary: Science/Nature at the 2004 Chicago International Television Awards
* The Rockie Award for Best Popular Science and Natural History Program at the 2004 Banff Television Festival.
* Emmy nomination 2004
* Prix Europa Current Affairs Television Programme of the Year, 2004
  vrijdag 11 februari 2005 @ 14:22:37 #173
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_25040223
quote:
Er waren in 2003 dus ongeveer 4200 geinfecteerde homo's. Ik weet niet hoeveel mensen er jaarlijks bloed geven, maar hoe groot is de kans dat een van die 4200 mannen bloed wil geven? Is dat getal een reden om homo's (of liever, mannen die met andere mannen sex hebben gehad) te weigeren voor ook maar een druppel bloed getest te hebben?

Beetje triest.

Niks triest. Veel mensen in dit topic denken dat een aids-test 100 % betrouwbaar is. Laat ik jullie uit die droom helpen. Geen enkele, maar dan ook geen enkele test is 100 % betrouwbaar. Er zullen altijd vals negatieve en vals positieve uitslagen bij zitten:
Vals positief: De uitlsag van de test is positief, maar de proefpersoon is eigenlijk negatief
Vals negatief: De uitslag van de test is negatief, maar de proefpersoon is eigenlijk positief.

Zelfs bij bepalingen in duplo blijf je dit risico houden.

Neem je vervolgens het feit in ogenschouw dat de besmettingskans bij homosexuele contacten vele malen groter is dan die kans bij heterosexuele contacten (sorry, ik weet de exacte percentages ook niet meer), dan kun je dus concluderen dat het weigeren van homosexuelen als bloeddonor te verklaren valt uit statistiek en bescherming van diegene die dat bloed gaat krijgen, en niet uit discriminatie.
Echte diehards gebruiken postduiven
pi_25040532
quote:
dan kun je dus concluderen dat het weigeren van homosexuelen als bloeddonor te verklaren valt uit statistiek en bescherming van diegene die dat bloed gaat krijgen, en niet uit discriminatie.
daar zit op zich wel iets in ja, men moet zich niet zo snel op hun tenen getrapt voelen..
alleen zoals jij het stelt in je post is bloed van een ander sowieso niet te vertrouwen. dan is het logisch dat ze de minst risicovolle nemen, en ja dat dat lullig uit de hoek kan komen is heel sneu..
pi_25040820
Ik vind het wel raar dat er staat dat je nooit bloed moet geven als je je hebt laten betalen voor seks en dat daar geen termijn bij aangegeven wordt terwijl er 12 maanden staat voor iemand die betaalt voor sex.
pi_25041017
quote:

Het is dat ik weet wie en wat het zegt
  vrijdag 11 februari 2005 @ 15:10:07 #177
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_25041069
quote:
alleen zoals jij het stelt in je post is bloed van een ander sowieso niet te vertrouwen

Klopt, lichaamsvreemde stoffen zijn nooit voor de volle 100 % te vertrouwen..
quote:
Ik vind het wel raar dat er staat dat je nooit bloed moet geven als je je hebt laten betalen voor seks en dat daar geen termijn bij aangegeven wordt terwijl er 12 maanden staat voor iemand die betaalt voor sex.

Ook dat is weer een stukje statistieke en risico analyse. Men redeneert dat als je je laat betalen, dat je meerdere partners gehad [b]zou kunnen hebben[b] .

Ik zet dat dikgedrukt omdat dat de hele essentie is bij het doneren. Men zegt niet dat HIV meer bij homos voorkomt dan bij anderen, men acht gewoon de kans groter.

En zeg nou eens eerlijk. Liever 100 mensen achteraf ten onrechte weigeren om bloed te geven, dan 1 door transfusie besmet persoon? Of gaan we in onze politieke correctheid maar zover dat we dat risico accepteren, om maar vooral niemand tegen het hoofd te stoten ?

Wil eigenlijk ook wel een reactie van BsB en Youceff...of zijn die inmiddels afgehaakt?
quote:
daar zit op zich wel iets in ja, men moet zich niet zo snel op hun tenen getrapt voelen..

Absoluut: We voelen ons heel snel achtergesteld tegenwoordig..iets te snel...Heeft volgens mij iets te maken jmet het spreekwoord: "Zoals de waard is..vertrouwt hij zijn gasten"
pi_25041120
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 07:35 schreef Youssef het volgende:
Tsjah, lijkt me inderdaad ook niet dat sperma banken het paard van troje willen binnen halen. Buiten het feit dat homo's sowieso hun zaad helemaal niet nodig hebben is de kans op besmetting van toegedienden en eventuele homo geboren kinderen veel te groot
Dit slaat nergens op. Dit zou beteken dat de ouders van een homo ook homo/lesbisch zouden moeten zijn? En je kunt iemand toch eerst testen op HIV? Als de uit.slag negatief is, is er geen enkele reden om het zaad van een homo te weigeren.
  vrijdag 11 februari 2005 @ 15:17:51 #179
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_25041186
quote:
Buiten het feit dat homo's sowieso hun zaad helemaal niet nodig hebben is de kans op besmetting van toegedienden en eventuele homo geboren kinderen veel te groot

Ik vind dit best een hele foute uitspraak, met name de laatste 7 woorden...
pi_25041238
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 22:48 schreef BansheeBoy het volgende:

Ga alsjeblieft terug naar Marokko.nl en neem je vriendje Youssef mee Toch leuk dat je mij sterkt in mijn vooroordelen
  vrijdag 11 februari 2005 @ 15:39:55 #181
13462 BansheeBoy
pi_25041520
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 15:21 schreef Wally__ het volgende:

[..]

Toch leuk dat je mij sterkt in mijn vooroordelen
Ik ben blij dat je mij toch op positieve wijze kunt gebruiken voor jezelf, desondanks ben ik toch benieuwd naar die welse vooroordelen van je

pi_25041825
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 15:39 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik ben blij dat je mij toch op positieve wijze kunt gebruiken voor jezelf, desondanks ben ik toch benieuwd naar die welse vooroordelen van je

Welse vooroordelen?>>>>>> "kans op eventuele homo geboren kinderen veel te groot...."

Denk daar maar eens over na.
Yeah baby Yeah!
pi_25041829
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 15:13 schreef Wally__ het volgende:

[..]

Dit slaat nergens op. Dit zou beteken dat de ouders van een homo ook homo/lesbisch zouden moeten zijn?
Nee hoor, je kunt ook verslaafd raken aan heroïne of met een heroïne verslaving geboren worden. Netzoals met AIDS. Hoeft verder niet iets te maken hebben met de ouders.
quote:
En je kunt iemand toch eerst testen op HIV? Als de uit.slag negatief is, is er geen enkele reden om het zaad van een homo te weigeren.
Ik meen dat het zo is dat een HIV test niet direct 100% betrouwbaar is, maar dat deze pas na 6 maanden pas echt betrouwbaar is vast te stellen. Ondertussen kan een heameau al met een aantal mensen gebarebacked hebben of anderszins zijn lusten hebben gebotvierd.

Zijn zaak, maar zoals ik boven al zei, als je het echt op deze wijze wil oplossen zou een homo een 'geheelonthoudingsverklaring' moeten tekenen
  vrijdag 11 februari 2005 @ 16:17:31 #184
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_25041990
quote:
Ondertussen kan een heameau al met een aantal mensen gebarebacked hebben of anderszins zijn lusten hebben gebotvierd.
Dat heeft er werkelijk geen ene reet mee te maken...(pun intended)... Jammer voor jou, maar ook hetero's kunnen er ontzettend ranzige sexuele gewoones op nahouden. Maar discussier vooral verder vanuit je afkeer voor homo's, zo wordt je heel snel heel serieus genomen.
(yeah, pun intended again)
pi_25042024
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 16:02 schreef Youssef het volgende:

[..]

Nee hoor, je kunt ook verslaafd raken aan heroïne of met een heroïne verslaving geboren worden. Netzoals met AIDS. Hoeft verder niet iets te maken hebben met de ouders.
[..]

Ik meen dat het zo is dat een HIV test niet direct 100% betrouwbaar is, maar dat deze pas na 6 maanden pas echt betrouwbaar is vast te stellen. Ondertussen kan een heameau al met een aantal mensen gebarebacked hebben of anderszins zijn lusten hebben gebotvierd.

Zijn zaak, maar zoals ik boven al zei, als je het echt op deze wijze wil oplossen zou een homo een 'geheelonthoudingsverklaring' moeten tekenen
Als men dit op een wijze manier op wil lossen laten ze iedereen testen die wil doneren. Dat het 6 maanden duurt voordat een test betrouwbaar geacht mag worden is alleen een probleem voor de eerste 6 maanden, daarna lost het zichzelf op.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 11 februari 2005 @ 16:24:35 #186
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_25042101
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 14:22 schreef Labtech het volgende:

[..]

Niks triest. Veel mensen in dit topic denken dat een aids-test 100 % betrouwbaar is. Laat ik jullie uit die droom helpen. Geen enkele, maar dan ook geen enkele test is 100 % betrouwbaar. Er zullen altijd vals negatieve en vals positieve uitslagen bij zitten:
Vals positief: De uitlsag van de test is positief, maar de proefpersoon is eigenlijk negatief
Vals negatief: De uitslag van de test is negatief, maar de proefpersoon is eigenlijk positief.

Zelfs bij bepalingen in duplo blijf je dit risico houden.

Neem je vervolgens het feit in ogenschouw dat de besmettingskans bij homosexuele contacten vele malen groter is dan die kans bij heterosexuele contacten (sorry, ik weet de exacte percentages ook niet meer), dan kun je dus concluderen dat het weigeren van homosexuelen als bloeddonor te verklaren valt uit statistiek en bescherming van diegene die dat bloed gaat krijgen, en niet uit discriminatie.
Toch vreemd dat homo's dan maar uit voorzorg uitgesloten worden en zich-een-slag-in-rondte-neukende hetero's na 12 maanden absolutie wel bloed mogen geven, als die testen dan toch onbetrouwbaar zijn kan je dus nergens een peil op trekken en dus ook vrezen voor heterosexueel HIV besmet bloed wat door de controle is heengeglipt...
En wat betreft het in de rondte neuken van homo's, voor zover ik in m'n 'gay' omgeving kijk zijn het eigenlijk uitsluitend monogame stellen die never nooit niet buiten de deur neuken, waar enkele hetero vrienden nog wel eens buiten de pot pissen, en ik geloof nooit dat al die mensen die bloed doneren 100% eerlijk zijn tijdens hun intake, anders hadden we nu al een heel groot te kort aan bloeddonoren...

BSB&Youseff; gelieve niet te reageren, dank U
pi_25042120
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 16:17 schreef Labtech het volgende:

[..]

Dat heeft er werkelijk geen ene reet mee te maken...(pun intended)... Jammer voor jou, maar ook hetero's kunnen er ontzettend ranzige sexuele gewoones op nahouden. Maar discussier vooral verder vanuit je afkeer voor homo's, zo wordt je heel snel heel serieus genomen.
(yeah, pun intended again)
Barebacken gaat anders verder dan een normale gewoonte, maar verder insinueer je dat ik gezegd heb dat ongelovige paren geen ranzige dingen uithalen, dit doe ik echter niet.
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 16:20 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Als men dit op een wijze manier op wil lossen laten ze iedereen testen die wil doneren. Dat het 6 maanden duurt voordat een test betrouwbaar geacht mag worden is alleen een probleem voor de eerste 6 maanden, daarna lost het zichzelf op.
Onzin, zodra die heaumea barebacked bestaat er namelijk weer een kans dat ie HIV besmet raakt en zal er een nieuwe bloedproef genomen wat weer zorgt voor 6 maanden definitieve uitslag etc. Begrijp dat toch eens, en hier is verder niets tegen in te brengen zolang je met dezelfde richtlijnen werkt als die van de bloedbank. Dus quit the nonsense
pi_25042124
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 00:13 schreef petre86 het volgende:
omdat wij ( en dat zijn er meer dan 1,2,3,4,5,6 of 7 users) vinden dat je toch wel erg vaak bullshut (onzin) uitkraamd.. de mond vol over respect en discriminatie etc. maar wel strijden tegen "het homoïsme" en de betreffende mensen niet in hun waarde (willen) laten..
En wij *vinden* niet alleen dat BansheeBoy erg veel bullshit uitkraamt, het is ook nog eens aantoonbaar. Ook al wimpelt BansheeBoy die feiten voortdurend weg, net zoals hij lastige vragen uit de weg gaat. Ik ben eigenlijk allang klaar met deze troll, waarvan het mij nog dagelijks verbaast dat -ie niet allang een levenslange ban op Fok heeft. Discussies voeren met mensen als BansheeBoy heeft ook geen enkele zin, omdat ze slechts met één ding bezig zijn: het presenten van hun eigen fantasie-werkelijkheid.

Trouwens: ik hoorde deze week nog weer een klaagzang over dat er onvoldoende bloeddonoren waren. Tja, dat werken de bloedbanken dan met hun eigen beleid in de hand. Misschien moeten er eerst eens wat doden vallen in dit land, wegens een tekort aan donorbloed.
pi_25042141
quote:

als die testen toch niet betrouwbaar zijn zou dat ook voor hetero's gelden (weliswaar circuleert daar relatief minder hiv enzo) maar die 'barebacken' er net zo goed op los.. zowel anaal als vaginaal.

een hypothetische vraag aan jou: stel jij ligt dood te gaan en er is alleen bloed van een homo beschikbaar, testen bleken uit dat ie gezond is, wat doe je dan? nemen dat bloed?
pi_25042312
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 16:24 schreef YuckFou het volgende:
Toch vreemd dat homo's dan maar uit voorzorg uitgesloten worden en zich-een-slag-in-rondte-neukende hetero's na 12 maanden absolutie wel bloed mogen geven, als die testen dan toch onbetrouwbaar zijn kan je dus nergens een peil op trekken en dus ook vrezen voor heterosexueel HIV besmet bloed wat door de controle is heengeglipt...
En wat betreft het in de rondte neuken van homo's, voor zover ik in m'n 'gay' omgeving kijk zijn het eigenlijk uitsluitend monogame stellen die never nooit niet buiten de deur neuken, waar enkele hetero vrienden nog wel eens buiten de pot pissen, en ik geloof nooit dat al die mensen die bloed doneren 100% eerlijk zijn tijdens hun intake, anders hadden we nu al een heel groot te kort aan bloeddonoren...
Dat laatste is en blijft natuurlijk sowieso een gespreksonderwerp. Natuurlijk is het logisch dat mensen met veel wisselende seksuele contacten worden uitgesloten van het doneren van bloed, maar wie geeft daarvoor de garanties? Wie gaat na of mevrouw X wel werkelijk zo monogaam is als ze doet voorkomen?

Ik denk dat we in de toekomst gewoon toe gaan naar een situatie waarbij het bloed van donoren (ongeacht seksuele oriëntatie) a la minute kan worden gecontroleerd op het moment dat ze willen doneren. De wetenschap zal zich verder vorderen, waardoor dit soort tests breed kunnen worden ingezet. Zo kan, zonder dat seksuele oriëntatie daarbij een issue is, besmet bloed gelijk worden geweerd en zo kan worden voorkomen dat mensen tijdens de intake liegen over hun seksuele contacten.
  vrijdag 11 februari 2005 @ 16:43:00 #191
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_25042393
quote:
niet 100 % betrouwbaar != betrouwbaar.

Het is gewoon een kwestie van statistiek en kansbereking:
Nogmaals de stelling

En zeg nou eens eerlijk. Liever 100 mensen achteraf ten onrechte weigeren om bloed te geven, dan 1 door transfusie besmet persoon? Of gaan we in onze politieke correctheid maar zover dat we dat risico accepteren, om maar vooral niemand tegen het hoofd te stoten ?

Of wordt het tijd voor de discussie: Moeten de eisen aan bloedgevende homo's worden afgeschaft? Dat is ook nog een optie namelijk.
quote:
zal de Islam niet gebruiken als een bolletje warm deeg dat zo gekneed wordt zodat het past in een Westerse oven.
Mooi, zoek maar een andere oven dan om je bolletje deeg in op te warmen. Je denkt namelijk toch niet dat de oven zich gaat aanpassen?
pi_25042415
quote:
Ondertussen kan een heameau al met een aantal mensen gebarebacked hebben of anderszins zijn lusten hebben gebotvierd.
Dat is pure bullshit!!!

Barebacking, komt bij alle seksuele geaardheden voor.
  vrijdag 11 februari 2005 @ 16:44:45 #193
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_25042430
quote:
Ik denk dat we in de toekomst gewoon toe gaan naar een situatie waarbij het bloed van donoren (ongeacht seksuele oriëntatie) a la minute kan worden gecontroleerd op het moment dat ze willen doneren.

Dan nog blijft je het probleem vals-negatief, vals-positief houden..Het probleem in deze is niet de testmethode, maar de perceptie en de hoeveelheid risico die beleidsmakers willen nemen.
pi_25042464
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 16:37 schreef dVTB het volgende:
Wie gaat na of mevrouw X wel werkelijk zo monogaam is als ze doet voorkomen?
dat vroeg ik ook een keer aan een vrouw van de bloedbank op een stand op een beurs. ze zei: we kunnen dit niet nagaan, we gaan uit van de eerlijkheid van de mensen. en om te kijken of er iets in het bloed zit hebben wij tests voor.
dan vraag ik me dan af waarom ze bij een homo niet van de eerlijkheid uitgaan..
pi_25042467
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 16:25 schreef Youssef het volgende:

[..]

Barebacken gaat anders verder dan een normale gewoonte, maar verder insinueer je dat ik gezegd heb dat ongelovige paren geen ranzige dingen uithalen, dit doe ik echter niet.
[..]

Onzin, zodra die heaumea barebacked bestaat er namelijk weer een kans dat ie HIV besmet raakt en zal er een nieuwe bloedproef genomen wat weer zorgt voor 6 maanden definitieve uitslag etc. Begrijp dat toch eens, en hier is verder niets tegen in te brengen zolang je met dezelfde richtlijnen werkt als die van de bloedbank. Dus quit the nonsense
Ik zie niet in waarom hetero's minder vaak onveilige sex zouden hebben dan homo's.
Yeah baby Yeah!
pi_25042515
Een aantal symphatisanten van de allochtonen in de gevangenis theorie moeten overigens eens gauw hun strottehoofd houden of hun mening bijstellen. De helft van het aantal HIV geïnfecteerden is namelijk homoseksueel, terwijl slechts slechts minder dan 5% van bijvoorbeeld de Nederlandse bevolking daadwerkelijk homoseksueel is
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 16:26 schreef Prego het volgende:
stel jij ligt dood te gaan en er is alleen bloed van een homo beschikbaar, testen bleken uit dat ie gezond is, wat doe je dan? nemen dat bloed?

Geen tijd om uitgebreider te reageren, moet de kost binnenhalen op legale wijze
pi_25042623
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 16:49 schreef Youssef het volgende:
Een aantal symphatisanten van de allochtonen in de gevangenis theorie moeten overigens eens gauw hun strottehoofd houden of hun mening bijstellen. De helft van het aantal HIV geïnfecteerden is namelijk homoseksueel, terwijl slechts slechts minder dan 5% van bijvoorbeeld de Nederlandse bevolking daadwerkelijk homoseksueel is
[..]

Dus jij zou het bloed van een HIV-vrije homo niet accepteren als je op sterven ligt?
Yeah baby Yeah!
pi_25042852
quote:
[..]

waarom schop je meteen ergens tegen aan wanneer er een normale vraag gesteld wordt? en waarom verdedig je je meteen weer met kost binnenhalen op legale wijze? niemand valt je erop aan
pi_25043034
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 17:08 schreef Prego het volgende:

[..]

waarom schop je meteen ergens tegen aan wanneer er een normale vraag gesteld wordt? en waarom verdedig je je meteen weer met kost binnenhalen op legale wijze? niemand valt je erop aan
Een uiterst merkwaardige reactie inderdaad als je de user niet kent.
Laatst suggereerde hij nog oprecht dat hij het asociaal vond dat hij nog geen lintje had ontvangen voor zijn nobele gedrag en instelling.
Zijn 'nobele' gedrag komt in dit topic meermaals naar voren.

Maar het H-woord brengt bij bepaalde users wel de ware aard naar boven als het gaat om respect, inderdaad.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 11 februari 2005 @ 17:35:04 #200
13462 BansheeBoy
pi_25043258
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 16:25 schreef dVTB het volgende:

[..]

En wij *vinden* niet alleen dat BansheeBoy erg veel bullshit uitkraamt, het is ook nog eens aantoonbaar. Ook al wimpelt BansheeBoy die feiten voortdurend weg, net zoals hij lastige vragen uit de weg gaat.
Heb jij een achterban met je "wij vinden" ? En als het aantoonbaar is, waarom heb je nooit concrete voorbeelden dan? Ik heb echt veel respect voor je. Maar als je zo doorgaat is het zelfs voor mij moeilijk om genuanceerd te blijven

vrijdag 11 februari 2005 @ 17:36:38 #201
13462 BansheeBoy
pi_25043289
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 16:44 schreef andromeda1968 het volgende:

[..]

Dat is pure bullshit!!!

De islam is rechtvaardig, barebacking mag bij niemand, ook niet bij volgelingen van het hetero-dogma

vrijdag 11 februari 2005 @ 17:41:15 #202
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_25043380
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 16:44 schreef andromeda1968 het volgende:
Barebacking is een term die bedacht is door homo's die het leuk vonden om zonder condoom te neuken, dom, maar ze kiezen er zelf voor, en het had (dacht ik) iets te maken met enerzijds de spanning van het wel of niet geinfecteerd raken (ik zou persoonlijk voor russische roulette kiezen maar wie ben ik) anderzijds zou solidariteit met geinfecteerde vrienden ook een rol spelen.
Voor zover ik weet is de barebackscene verder erg underground en in de States vele malen groter dan een zwikkie hardcore s/m jongens in onze hoofdstad die daar kennelijk van dat soort feesten (what's in a name...) houden/hielden
quote:
quote:
stel jij ligt dood te gaan en er is alleen bloed van een homo beschikbaar, testen bleken uit dat ie gezond is, wat doe je dan? nemen dat bloed?
quote:

Ik moet toegeven, stuk syfillis vlees, dat je me het bloed onder de nagels vandaan weet te halen met je kortzichtige kutopmerkingen, de enigste die z'n strottehoofd hier dicht moet houden ben jij, jouw antwoorden hebben niks met een discussie te maken maar alles met het zo hard mogelijk provoceren van mensen die niet in hetzelfde (islam)straatje lullen.
Het ergste van alles is dat je mij hier even, zonder me persoonlijk te kennen, gelijk ongezond verklaart is pure discriminatie vanwege mijn geaardheid en dat vind je kennelijk de normaalste zaak van de wereld, maar als ik jou een geit-uitwonende-pedofiel-aanhangende-syfillis lijdende-uitkeringtrekker noem is het land te klein, staat er een knokploeg bij m'n huis te wachten als je wist waar ik woonde en geloof je nog dat je daardoor met weet-ik-veel hoeveel maagden in het paradijs beloond zal worden door een hallucinerende klojo die met minderjarige meisjes liep te vozen.
Begrijp me heel goed gozer, ik schreef het al eerder tegen die andere nar, ik lust jullie soort rauw, en als dat betekend dat ik hard tekeer moet gaan om jou je strot te laten houden dan zal ik dat niet laten

zo en nu terug naar de cijfers *knip&plak*

homo- en biseksuele mannen vormen de grootste groep (51%)
het aandeel injecterende druggebruikers is laag (5%)
het aandeel heteroseksueel geïnfecteerden is 27%
bij 14% is de transmissiegroep onbekend/anders
het aandeel van geïnfecteerden van niet-Nederlandse afkomst is gegroeid, van 3% in 1985 tot 38% in 2002
26% van de hiv-geïnfecteerden is geboren in een hiv-endemisch gebied
van de heteroseksueel-geïnfecteerden is 35% van de mannen 41% van de vrouwen afkomstig uit Afrika ten zuiden van de Sahara

opvallend dat het aantal allochtonen wat geinfecteerd is zo hard is gestegen, dat zal toch niet allemaal door als de konijnen neukende negers komen? ow wacht, ten noorden van de Sahara zit nog zo'n islamitisch broeinest waar 's nachts de neefjes worden misbruikt door ome Abdul met z'n 23cm vlees (jaja, ik weet wel waarom die knullen homo's zo haten, dat gebeurt vaker na misbruik) zou dat nou ook safe gebeuren, geitendarmen genoeg tenslotte, of zouden ze die neefjes 's nachts barebacken? Om Youssefs favoriete stok om mee te slaan nog maar even van stal te halen...

disclaimer, ik ben boos, heel erg boos, ik probeer zo min mogelijk vooroordelen er op na te houden maar af en toe schiet het even helemaal verkeerd zoals nu, mochten mensen (BsB&Ysuf uitgesloten) zich aangesproken voelen dan bij deze direct excuus!

[ Bericht 0% gewijzigd door YuckFou op 11-02-2005 17:47:51 ]
pi_25043410
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 17:36 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

De islam is rechtvaardig
je kan beter stellen: vind ik rechtvaardig..
ik vind van niet
je kan zoiets niet als feit aannemen, anders zou het geen geloof zijn maar een feit
pi_25043460
quote:

[..]

De islam is rechtvaardig, barebacking mag bij niemand, ook niet bij volgelingen van het hetero-dogma

Worden alle moslims dan gecontroleerd hoe dat ze seks bedrijven tussen de vier muren...? Hangt er soms een webcam in elke moslimkamer...?
Ze zijn niet allemaal fanatiek hoor.
pi_25043533
quote:

[..]

Volgens mij ken je de exacte betekenis van het woord niet Banshee of hoe dacht je anders dat kinderen ter wereld kwamen, met de ooievaar?
Yeah baby Yeah!
pi_25043768
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 17:41 schreef YuckFou het volgende:
Een hele ontboezeming richting twee hufterige intolerante ettertjes.........
Ik kan je helemaal volgen hoor, maar laat je toch niet zo kennen door die mislukte geiten. Je geeft ze op deze manier nog hun zin ook, kunnen weer roepen dat ze gedisjcrimineerd worden. Even voor de goede orde, ik ben zelf geen homo, maar ik vind de standpunten die door Bullshitboy en Youssef worden uitgedragen ronduit walgingwekkend, het doet me inderdaad denken aan wat je op school leerde over fascisme. En dan gaan die huftertjes het nog eens hebben over respect.......... Hebben ze waarschijnlijk niet eens voor hun eigen moeder.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_25043887
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 17:41 schreef YuckFou het volgende:
Spontane woede uitbarsting
Sorry hoor, maar mijn portie provoceren had ik al gehad om de discussie aan te zwengelen vervolgens ging ik serieus in op de mensen die de discussie normaal wilden aangaan, kun je me nu wijen waarom je zo uit je slof vliegt vanwege uiteindelijk die reactie?
pi_25044000
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 18:12 schreef Youssef het volgende:

[..]

vervolgens ging ik serieus in op de mensen die de discussie normaal wilden aangaan, kun je me nu wijen waarom je zo uit je slof vliegt vanwege uiteindelijk die reactie?
dat ie te ver gaat ben ik met je eens
maar: ik stel jou een vraag en je schiet meteen in de verdediging over je legale werk en stelt dat homo's niet gezond zijn (waar helemaal niemand om vroeg). sorry hoor maar dat noem ik niet serieus, terwijl mijn vraag puur serieus bedoelt was..
graag zie ik die vraag nog beantwoord (wat zou je doen als je louter bloed van een 'cleane homo' kon krijgen om niet te sterven)
  vrijdag 11 februari 2005 @ 18:31:34 #209
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_25044223
Misschien omdat je respectloos laat weten het niet met andere manieren van leven eens te kunnen zijn dan je eigen doctrine?
Misschien omdat ik jou en BsB's getroll meer dan zat ben?
Misschien omdat je je bek vol over respect hebt maar het nog niet eens herkent als je erover struikelt?
Misschien omdat jij laat zien waar je echt voor staat en ik m'n mening moet wijzigen in 'ja het land uit allemaal'?
Misschien omdat ik provocerende marokkanen niet kan hebben op vrijdagmiddag
Of misschien omdat deze opmerking:
quote:
me dit keer absoluut verkeerd is gevallen en ik je het liefst vol op de bumper zou willen hebben....

en reken maar dat ik dan gas geef
pi_25044411
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 18:31 schreef YuckFou het volgende:
Misschien omdat je respectloos laat weten het niet met andere manieren van leven eens te kunnen zijn dan je eigen doctrine?
Misschien omdat ik jou en BsB's getroll meer dan zat ben?
Misschien omdat je je bek vol over respect hebt maar het nog niet eens herkent als je erover struikelt?
Misschien omdat jij laat zien waar je echt voor staat en ik m'n mening moet wijzigen in 'ja het land uit allemaal'?
Misschien omdat ik provocerende marokkanen niet kan hebben op vrijdagmiddag
Of misschien omdat deze opmerking:
[..]

me dit keer absoluut verkeerd is gevallen en ik je het liefst vol op de bumper zou willen hebben....

en reken maar dat ik dan gas geef
Toch jammer dat je mijn vooroordelen over de labiliteit van homo's nu nogmaals moet bevestigen. Homo's mogen zich dan vrouwelijk gedragen, maar missen kennelijk de ongesteldheidscyclus. Onvoorspelbaar dus, en een gevaar voor zichzelf en de omgeving mag ik uit je reacties concluderen
pi_25044474
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 18:19 schreef Prego het volgende:

[..]

dat ie te ver gaat ben ik met je eens
maar: ik stel jou een vraag en je schiet meteen in de verdediging over je legale werk en stelt dat homo's niet gezond zijn (waar helemaal niemand om vroeg). sorry hoor maar dat noem ik niet serieus, terwijl mijn vraag puur serieus bedoelt was..
graag zie ik die vraag nog beantwoord (wat zou je doen als je louter bloed van een 'cleane homo' kon krijgen om niet te sterven)
Ik ken Fok! wel langer dan vandaag, en nu even zonder trollen , ik dien me toch echt in te dekken wanneer ik het heb over mijn werk, of over al het geen ik doe. Voor je het weet zitten we allen weer lollige opmerkingen te maken

Overigens, kan ik je vraag niet echt beantwoorden. Ik denk dat ik het bloed zou accepteren
  vrijdag 11 februari 2005 @ 18:49:18 #212
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_25044563
ik reageer hier niet meer, eerst trollen tot je niet meer kan en dan ineens 180 graden draaien in je mening....en dan durf je homo's onvoorspelbaar te noemen
pi_25044595
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 18:45 schreef Youssef het volgende:

[..]

Ik ken Fok! wel langer dan vandaag, en nu even zonder trollen , ik dien me toch echt in te dekken wanneer ik het heb over mijn werk, of over al het geen ik doe. Voor je het weet zitten we allen weer lollige opmerkingen te maken

Overigens, kan ik je vraag niet echt beantwoorden. Ik denk dat ik het bloed zou accepteren
lui die jou op je werk enzo afrekenen moet je gewoon negeren.. want dat is geen issue in dit topic.

je antwoord verbaast me uiteindelijk niet.. al had ik 'm niet verwacht
pi_25044618
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 18:49 schreef YuckFou het volgende:
ik reageer hier niet meer, eerst trollen tot je niet meer kan en dan ineens 180 graden draaien in je mening....en dan durf je homo's onvoorspelbaar te noemen
Ik draai helemaal niet 180 graden om, met mensen die de discussie normaal aangaan kan ik altijd goed discussieren. En ook wanneer iemand volledig uit zijn slof schiet wil ik nog wel uiterst vriendelijk doen, al is het alleen omdat jij dat kennelijk als irritant ervaart.
pi_25044648
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 18:50 schreef Prego het volgende:
je antwoord verbaast me uiteindelijk niet.. al had ik 'm niet verwacht
Hallo ik weet niet meer wat de exacte vraag was, maar mijn leven hing er toch vanaf, en als dat de enige optie is Vervolgens natuurlijk wel de heameau bekeren
pi_25044724
dan had je even terug moeten lezen (slechts 1 pagina...) de vraag was zuiver hypothetisch...
dat laatste zal ik maar negeren
pi_25044735
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 18:45 antwoordde Youssef als volgt op de vraag: "Stel jij ligt dood te gaan en er is alleen bloed van een homo beschikbaar, testen bleken uit dat ie gezond is, wat doe je dan? nemen dat bloed?"
Ik denk dat ik het bloed zou accepteren
quote:
Dezelfde Youssef reageerde op woensdag 9 februari 2005 12:11 nog als volgt op een bericht in een ander topic:
Voor jou is het kennelijk normaal om jezelf te verkopen cq je principes op te geven voor geld. Gelukkig zullen nobele en rechtvaardige moslims geen boodschap hebben aan uitspraken als "terug in de tijd gaan" en "we hebben toch geld nodig". Nee, zij hechten liever meer waarde aan hun zelfrespect en de manier waarop geld halal wordt verdiend.
Conclusie: Daar gaan je principes

Youssef. Voorgoed door de mand gevallen.
pi_25044756
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 18:57 schreef Prego het volgende:
dat laatste zal ik maar negeren
Ik denk dat iedereen is te bekeren tot de islam, met de juiste middelen en kennis. Dus waarom niet... ? Helaas bezit ik de capaciteiten nog niet.
pi_25044777
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 18:58 schreef dVTB het volgende:

[..]

[..]

Conclusie: Daar gaan je principes

Youssef. Voorgoed door de mand gevallen.
Mag je mij vertellen waar staat dat het bloed van een clean heameau haram is.
  vrijdag 11 februari 2005 @ 19:48:28 #220
71919 wonderer
pi_25045580
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 18:41 schreef Youssef het volgende:

[..]

Toch jammer dat je mijn vooroordelen over de labiliteit van homo's nu nogmaals moet bevestigen. Homo's mogen zich dan vrouwelijk gedragen, maar missen kennelijk de ongesteldheidscyclus. Onvoorspelbaar dus, en een gevaar voor zichzelf en de omgeving mag ik uit je reacties concluderen
Vooroordelen
pi_25045594
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 18:59 schreef Youssef het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen is te bekeren tot de islam, met de juiste middelen en kennis.
onderbouw dat eens
quote:
Helaas bezit ik de capaciteiten nog niet.
wat wil je daarmee zeggen?
pi_25045744
quote:

[..]

Als je denkt dat alles homos verwijfd zijn, daag ik je graag eens uit om een potje te voetballen, boksen, worstelen, om je van het tegendeel te overtuigen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_25045768
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 19:49 schreef Prego het volgende:

[..]

onderbouw dat eens
Ik ben islamtiisch opgevoed en weet van eht goede van de islam. Daarom denk ik dat tenminste eenieder kan bekeerd worden in zo een vorm dat haat weggenomen kan worden
quote:
wat wil je daarmee zeggen?
Ik bezit niet genoeg kennis over de islam en zou tevens het geheel niet mooi kunnen vertellen en uitleggen
  vrijdag 11 februari 2005 @ 20:37:15 #224
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_25046375
quote:

Blah blah blah Homo's mogen zich dan vrouwelijk gedragen blah blah...
Als ik al die irrationele onrealistische opinies betreffende homo's hier lees van jou en je andere Rif stam/sekte genoot, dan lijkt me dat het verplicht uitzitten van het programma 'Herken de homo' onderdeel zou moeten zijn van de inburgeringscursus voor tribale bergbewoners uit de Rif, daarnaast nog wat geschiedenis lessen over homosexualiteit dat massaal voorkwam bij de zeer mannelijke soldaten en krijgers uit het oude Griekenland, vroegere midden-oosten, de kelten, Germanen enz. vóórdat het christendom met zijn jongere broertje Islam de mensheid kwam onderdrukken, want ik vraag me serieus af waar dat idee vandaan komt waar maar aan vast gehouden blijft worden dat homo's in het algemeen vrouwelijk zijn/zich gedragen.

Buiten de paar uitgesproken nichterige gevallen die op tv werden/worden uitgemolken (Carlo Boshard, Paul De Leeuw, Barry Stevens enz.) zie ik er verder weinig die zo zijn in real life, maar misschien heb je dat beeld zo gekregen door homo's uit je eigen Marokkaanse/moslim gemeenschap? alhoewel ik als ik al die Marokkanen zie op chatboy.nl en homo.nl die een seksdate of zelfs vaste relatie met een andere jongen of man willen heb ik niet de indruk heb dat het allemaal vrouwelijk types zijn, maar misschien is je tactiek wel om dat valse beeld van dat homo's te herkennen zijn aan vrouwelijk gedrag om dat juist express in stand te houden en te cultiveren om zo elke 'verdenking' weg te houden over je eigen verkapte homosexualiteit, who knows...

Vraag me ook af wat er zo mannelijk/macho/stoer is aan het feit dat je emotioneel verlangd naar intiem samenzijn met een vrouw of wat er minder mannelijk aan zou zijn dat je fysiek gezien liever je leuter in een anus steekt van iemand zonder extra bilpartij aan de voorkant en meer spierweefsel en gezichtbeharing dan in een vagina van iemand zonder gezichtshaar (al valt dat bij bepaalde vrouwen uit de Rif nog maar te bezien) en met meer vetweefsel, vanuit die redenatie is het zeker ook veel mannelijker/stoerder om je leuter te steken in een zo jong mogelijke vrouw of meisje ipv in een vrouw uit je eigen leeftijdsklasse, vandaar dat jullie slaafs jullie leven en denken laten bepalen door een sekte opgericht door een geflipte roerganger die sex bedreef met een 9-jarig meisje...

[ Bericht 2% gewijzigd door MasterPeace op 11-02-2005 22:03:59 ]
"Veel naoorlogse Nederlandse architecten moeten ervan overtuigd zijn
dat iemands levensgeluk evenredig toeneemt met de omvang van zijn ramen."
Benno Barnard
  vrijdag 11 februari 2005 @ 20:54:33 #225
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_25046727
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 19:59 schreef Youssef het volgende:
Ik ben islamtiisch opgevoed
Je bedoelt "Ik ben islamitisch geïndoctrineerd"
quote:
en weet van eht goede van de islam.
Een ander weet weer van het goede van het Katholicisme of het Mormonisme of de Scientologie of het Hindoeïsme of Raël enz. als die toevallig eerder waren doorgedrongen tot het Rif gebergte dan de sekte van de grote über pedofiel dan was er weer een ander dogma de ultieme waarheid voor jou en zat je dat fanatiek uit te dragen, dus je woorden zijn net zo loos als zeggen "ik weet van het goede van het volkje der smurfen"
quote:
Daarom denk ik dat tenminste eenieder kan bekeerd worden in zo een vorm dat haat weggenomen kan worden
Er is nog nooit zo veel ellende in deze wereld geweest na de introductie van de monotheïstische religies zoals jouw Islam, de volkeren van Noord-Afrika hebben de Islam met veel bloedvergieten opgedrongen gekregen, dus waar lul je over!?
Benno Barnard
  vrijdag 11 februari 2005 @ 23:34:54 #226
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_25049034
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 01:22 schreef mineo39-76 het volgende:

[..]
Update - januari 2005: http://www.aidsorigins.com/badscience/bm7b.shtml
Het is erg jammer dat ik het niet kan zien omdat ik geen beschikking over nederlandse tv heb... En het staat ook niet op het net.

Leuk stukje van die updated page.

Introduction: Some brief background to the origins controversy
Given that it presented as such a deadly and dramatically "new" disease when it was first recognised among gay men in the USA in 1981

Hebben ze het ook kunnen verklaren hoe er meer dan 20 jaar tussen de eerste slachtoffers en de poliovaccin zit. Ook ben ik wel benieuwd hoe het kwam dat het in het begin alleen bij homos voorkwam aangezien een poliovaccin niet bepaald een homo aangelegenheid is.
  zaterdag 12 februari 2005 @ 00:57:21 #227
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_25050340
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 19:57 schreef raptorix het volgende:

[..]

Als je denkt dat alles homos verwijfd zijn, daag ik je graag eens uit om een potje te voetballen, boksen, worstelen, om je van het tegendeel te overtuigen.
Opvallend dat dat Youssef geval hier niet op reageert, het zal wel zo'n Rif scharminkel van 1 meter 60 zijn die alleen maar een grote bek heeft als ie met nep-bontkraag capuchon over z'n kop veilig anoniem opgaat in een roedel van Riffijns straat gepeupel...

Ook opvallend is trouwens dat ie nergens is te bekennen in het topic over moslim-homo's terwijl ie anders altijd in elk topic over homo's overaanwezig is, maar het onderwerp moslim-homo's zal wel té dicht bij huis voor hem zijn, het bestaat immers officieel niet bij hen en hij wil homosexualiteit blijkbaar graag blijven zien als alleen voorkomend bij die 'ontaarde ongelovige westerlingen' dus het onderwerp moslim-homo's is té confronterend voor het religieuze mietje!
Benno Barnard
pi_25050559
Youssef, hoe kom je erbij dat homo's zich vrouwelijk gedragen? De homo's die je ziet zijn vaak wel de opvallende types, maar er zijn ook genoeg homo's waar je niets aan merkt.

En hoe denk je over lesbiënnes?
pi_25052114
om even de discussie over die documantaire hier weg te houden : Het ontstaan van AIDS: bijwerking van het polio vaccin?!!
daarvoor kun je dus in dàt topic terecht..
dag
pi_25052124
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 03:02 schreef petre86 het volgende:
om even de discussie over die documantaire hier weg te houden : Het ontstaan van AIDS: bijwerking van het polio vaccin?!!
daarvoor kun je dus in dàt topic terecht..
Bedankt, peet.
  zaterdag 12 februari 2005 @ 03:11:55 #231
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25052203
quote:
Vertel eens wat je daar precies mee bedoeld ?
A: kun je volgens mij geen visie verspreiden via een donorbank. B: wat is het gevaar van het verspreiden van visie's ( ) door homo's ? Is dat iets engs ofzo ?
pi_25060190
waar het hart van vol is...
pi_25066393
Ik ben van mening dat de bloedbank gewoon moet vragen naar onveilige sex in het algemeen en met name onveilige anale sex. Het risico om besmet met HIV te raken is namelijk 3 tot 5 keer groter bij het uitoefenen van deze vorm van sex, en er zijn net zo goed een hoop hetero's die aan anale sex doen. Veel wisselende contacten, en dan met name in de periode van 3 maanden voor het bloedgeven is afwijzen, voor zowel homo's als hetero's.

Ik ben zelf bloeddonor en verwonder me ook altijd over de uitsluiting bij homo's van donatie
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_25155135
mijn e-mail naar de bloedbank:

--------------------------
Geachte heer/mevrouw,

Ik had een vraag ( incl. deelvragen) m.b.t. het doneren van bloed door homoseksuele
mannen, zou u zo vriendelijk willen zijn ervoor te zorgen dat deze vraag bij de juiste persoon terecht komt?

b.v.d

Petre86

De vra(a)g(en)

Na aanleiding van:
quote:
Voor mannen geldt het volgende. Geef nooit bloed als u seks heeft gehad met een man. Geef tijdelijk 12 maanden geen bloed als u incidenteel seks heeft gehad met een vrouw die drugs heeft gespoten of met een vrouw die HIV seropositief is of AIDS heeft. Geef ook tijdelijk 12 maanden geen bloed als u seks heeft gehad met een vrouw die afkomstig is uit een gebied waar AIDS veel voorkomt (zoals Afrika ten zuiden van de Sahara) of als u zelf gewoond heeft in zo’n gebied.

Voor vrouwen geldt het volgende. Geef nooit bloed als uw vaste partner lijdt aan hemofilie en voor 1987 met stollingspreparaten is behandeld of als uw vaste partner als man ook seks heeft gehad met een andere man. Geef tijdelijk 12 maanden geen bloed als u incidenteel seks heeft gehad met een man die drugs heeft gespoten of met een man die HIV seropositief is of AIDS heeft of met een man die ook seks heeft gehad met een andere man. Geef ook tijdelijk 12 maanden geen bloed als u seks heeft gehad met een man die afkomstig is uit een gebied waar AIDS veel voorkomt (zoals Afrika ten zuiden van de Sahara) of als u zelf gewoond heeft in zo’n gebied.

Uit de toelatingsregels voor bloeddonoren ( ziektes en infecties gedeelte bij de informatie).

Er staat ook te lezen dat alle donoren onderzocht worden dmv bloedtests ( http://www.sanquin.nl/san(...)044ecdf?OpenDocument )

quote:
Welke tests doet de bloedbank?
In de tabel is te zien welke tests op infectieziekten de bloedbank bij elke donatie verricht en sinds wanneer deze tests zijn ingevoerd.

Begindata van testen
Ziekten die worden getest

Vanaf de jaren ‘50
Syfilis

Vanaf de jaren ‘70
Geelzucht type B (hepatitis B)

Vanaf 1985
AIDS (veroorzaakt door het HIV)

Vanaf 1990
Geelzucht type C (hepatitis C)

Vanaf 1993
HTLV (een zeldzaam virus in Nederland, kan onder andere een soort leukemie veroorzaken)

Dan vraag ik mij toch af welke eigenschappen of risico’s homoseksuelen hebben dat de weigering van alle homoseksuelen gerechtvaardigd is en belangrijker is dan discriminatie door uitsluiting van de betreffende groep.

Ik begrijp dat deze groep een ietwat verhoogd risico loopt op besmetting met het HIV virus. Maar het lijkt mij een zware keuze om zelfs de homo’s die een vaste partner hebben uit te sluiten, er zijn namelijk ook vele heteroseksuele mannen en vrouwen die zich veelvuldig wagen aan risicovol gedrag m.b.t. het oplopen van SOA’s en HIV/AIDS. Waarom worden alle homoseksuelen op 1 groep gegooid en bij voorbaat al uitgesloten van bloeddonatie? Kost het echt zoveel extra moeite omdat er procentueel meer HIV/AIDS gevallen tussen zitten? En rechtvaardigt die extra moeite om ondanks een tekort aan bloeddonoren toch een hele groep bij voorbaat op grond van vooroordelen uit te sluiten? Waarom bied een bloedtest geen oplossing? Het duurt een half jaar voordat je zeker weet of er wel of niet sprake is van HIV/AIDS, ook bij een heteroseksueel persoon. Als de bloedtests worden uitgevoerd voordat de donor bloed mag gaan geven, dan kan de heteroseksuele donor in de tussentijd besmet raken met HIV/AIDS, net zoals een homoseksuele donor. Als er bij elke bloedafname gecontroleerd wordt op HIV/AIDS dan zie ik geen enkel bezwaar tegen het doneren door mannen die seksuele contacten onderhouden met andere mannen.

Dus dan kom ik bij de vraag die ik graag beantwoord zou willen zien:

Waarom worden mannen die seksueel contact hebben gehad met mannen bij voorbaat uitgesloten bij het doneren van bloed als hetzelfde risicovolle gedrag ( weliswaar in mindere mate) ook aangetroffen wordt bij de overige groepen?

Ik wil u bij voorbaat bedanken voor uw reactie en hoop spoedig iets van u te vernemen.

( p.s. deze vragen kwamen bij mij op na aanleiding van een topic op een internetforum: http://forum.fok.nl/topic/666352/ [wellicht 1x refreshen om de pagina te kunnen bekijken] )

============================================

het antwoord van de bloedbank:

-------------------------------

Geachte heer Petre86,

Hierdoor reageer ik op uw bericht per e-mail met vragen over bloedonatie en homo’s.

De bloedbanken testen elke donatie op HIV en vier andere bloedoverdraagbare aandoeningen, zoals al door u aangegeven. In de praktijk doet zich het probleem voor van de zogenaamde “ window fase”. Op het moment dat een donor met een bloedoverdraagbare aandoening besmet is wordt deze door de testen niet onmiddelliijk aangetoond. Een aantal weken verloopt voordat dit het geval is. In deze periode is de donor wel besmettelijk.

Om die reden is gekozen voor het hanteren van een vragenlijst waarin gevraagd wordt naar extra risico’s die donors gelopen kunnen hebben.

Seksueel gedrag zoals homoseksuele man/man-contacten wordt internationaal gezien als zo’n extra risico. In de groep homoseksuele mannen komt een virus als HIV vaker voor en de manier waarop mannen met elkaar vrijen is efficienter voor het overbrengen van een virus.

Daarom sluiten we mannen met homo-contacten uit van bloeddonatie.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
xxxxxxxxxxxxxx
-----------------------------------------------------

tja, dat ik nou echt tevreden ben met het antwoord..

disclaimer: Gebruik van deze informatie door anderen, te weten de niet geadresseerden, zonder toestemming van de afzender of de geadresseerde(n) is onrechtmatig. Sanquin is niet aansprakelijk voor onjuiste of onvolledige overbrengingvan de inhoud van een verzonden e-mailbericht, noch voor de late ontvangst daarvan.
dag
  zaterdag 19 februari 2005 @ 00:41:00 #235
71919 wonderer
pi_25155225
Dus eigenlijk zeggen ze: ten tijde van de test heeft een homo meer kans om net (onaantoonbaar) besmet te zijn dan een hetero.

Nou ja zeg.
pi_25155476
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 00:36 schreef petre86 het volgende:
mijn e-mail naar de bloedbank:

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
xxxxxxxxxxxxxx
-----------------------------------------------------

Kortom, ze zeggen iets en niets.
pi_25155530
quote:
Op het moment dat een donor met een bloedoverdraagbare aandoening besmet is wordt deze door de testen niet onmiddelliijk aangetoond. Een aantal weken verloopt voordat dit het geval is. In deze periode is de donor wel besmettelijk.
slaan ze dat bloed niet eerst een paar weken op dan?
dan is er toch ruim voordat het gebruikt gaat worden duidelijkheid over of er wel of niet een HIV virus aanwezig is?
dag
pi_25157830
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 00:36 schreef petre86 het volgende:

Tis in ieder geval duidelijk
pi_25161445
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 07:38 schreef Youssef het volgende:

[..]

Tis in ieder geval duidelijk
nee hoor, er word niet uitgelegd waarom ze niet een beetje meer moeite doen, terwijl ze bloeddonoren nodig zijn..
dag
pi_25161624
Ze zouden moeten beoordelen op de promiscuïteit in de afgelopen weken, die blijkt uit de vragenlijsten, en niet op basis van geaardheid.

- Heeft u de afgelopen weken onbeschermde seks gehad?
- Zo ja, met hoeveel personen?
- Welke soort seks?

Dat soort vragen.
  maandag 12 maart 2007 @ 20:02:56 #241
13462 BansheeBoy
pi_47203021
Ik vraag me af wat er uiteindelijk van deze zaak geworden is.

²
pi_47203629
Na 2 jaar... .
pi_47203693
Geile bui Bansheeboy?

Foei
pi_47204423
quote:
Hey zeg, doe eens normaal. Discriminatie. Dat roepen marokanen veels te snel. De term is daardoor allang zijn kracht verloren. Maar goed, het lijkt me niet meer dan logisch dat marokanen worden uitgesloten van dit soort zaken. Het is al erg dat ze zich niet voortplanten als ze dan nog de overige bevolking van de aarde eventueel zouden verzieken lijkt me niet de bedoeling

typos eruit gehaald
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')