Omdat ie er 1tje a la Kokmeijer het voetballen onmogelijk heeft gemaakt,snapt dat dan Tong,zie zijn avatar toch eens...quote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:02 schreef tong80 het volgende:
Zou leuk zijn als je moeite zou doen waarom iemand je favoriet is.
Teveel gevraagd weer waarschijnlijk.
Jerrel Hasselbaink en wel hierom:quote:Op vrijdag 21 januari 2005 23:45 schreef golfer het volgende:
Voordat dit weer een stomzinnig namen-opnoemen/opsom-topic wordt, het verzoek als je een naam noemt om daar wat uitgebreider op in te gaan en te vertellen waarom je die speler kiest?
Zo, dat schoonde lekker op.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 00:19 schreef golfer het volgende:
Weet je wat:ik ga gewoon alle post van iedereen die alleen maar een naam neerplempt zonder daarbij een reden of verhaaltje te maken verwijderen.
quote:Erinnerung an Decheiver
Vielleicht dachte 'Fuchs' Finke ja bei Koejoes Verpflichtung auch zurück an einen seiner größten Glücksgriffe als Bundesliga-Coach. Im Sommer 1995 holte er den damals ebenso 'namenlosen' Niederländer Harry Decheiver vom Provinzklub Go Ahead Deventer an die Dreisam und der ungelenk wirkende Mittelstürmer mauserte sich in der Folge zu einem der gefürchtetsen Torjäger der Liga.
En eigenlijk omdat ie alles mee had (heeft): Speler van het (destijds) geweldige Fiorentina, Argentijn, wereldspits en gewoon ook nog eens enorm stoer........'t was liefde op 't eerste gezichtquote:Gabriel Batistuta, or Batigol, as he is known to countrymen and devoted supporters around the world, is one of the most feared strikers of all-time. His scoring touch and offensive ability came late in life, as the teenage Batistuta was enamored with basketball before he came of age on the soccer pitch at age seventeen.
His penchant for finding the net was instant, as Batistuta led his first professional team to the coveted club title in South America. He was nineteen at the time and with the victory, the Batigol legend was born. His prolific goal scoring skill accelerated at record pace for various club teams within Argentina before he brought his act to Italy.
His impact in the land of calcio was immediate, as in 1994, Batigol set the record for most consective goals, with 12 for Fiorentina. The same year, he was awarded the title of top scorer in the Italian A league.
In addition to his offensive skill, Batistuta has been heralded as an effective field marshall, as he has led by example with his voice and his foot. He has been the best offensive threat for dangerous Argentina in the past decade and in 2001, he helped push AS Roma to an Italian league championship.
Inderdaad, laat iedereen zelf eens wat tekst maken i.p.v. Engelstalige copy/paste verhalen.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 01:08 schreef ASSpirine het volgende:
pfft, wat een lappen tekst zeg...
kan je niet beter beschrijven waarom JIJ hem goed vindt?
en tjah, Nederlands is makkelijker, nie tdat ik moeilijkheden heb met de engelse taal
allemaal aardig, maar zoiets van Baggio en Stoichkov ga ik echt niet lezen...
Golfer, een naam dumpen is niet goed, maar zo'n lappen tekst???
quote:Op zaterdag 22 januari 2005 01:11 schreef ChAoZ-026 het volgende:
gevoelsmens paolo di canio viert de overwinning op as roma met zijn supporters d.m.v een romeinse groet!
ah toe,waarom nu niet?quote:Op zaterdag 22 januari 2005 02:35 schreef rubbereend het volgende:mooi topic, morgen post k mijn favoriet
ga zo slapen en k wil wel een mooi bio enzo postenquote:
Dat is de reden dat ik er niet aan begin,zoek het niet om een mooi verhaal over IAN WRIGHT te plaatsenquote:Op zaterdag 22 januari 2005 02:50 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ga zo slapen en k wil wel een mooi bio enzo posten
uitstekende keuzequote:Op zaterdag 22 januari 2005 02:52 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Dat is de reden dat ik er niet aan begin,zoek het niet om een mooi verhaal over IAN WRIGHT te plaatsen
Idem...quote:Op zaterdag 22 januari 2005 00:50 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Gabriel Omar 'Batigol' Batistuta
[afbeelding]
[..]
En eigenlijk omdat ie alles mee had (heeft): Speler van het (destijds) geweldige Fiorentina, Argentijn, wereldspits en gewoon ook nog eens enorm stoer........'t was liefde op 't eerste gezicht![]()
wat snap je er niet aan?quote:
Hou je niet van de domme. Dat wat je schrijft over Di Kanio kan allemaal waar zijn, maar ook jij weet welk gebaar hij daar maakt en richting welke debielen hij dat deed. En alleen daarom is het dus al een totale looser die dus nooit jouw allertijden favoriet kan zijn. Oh nee, je komt uit Arnep, dan kan het wel...quote:
Tsja Manny, het is wel degelijk een oud-romeinse groet.. Dat Hitler niet zo creatief was (zie hakenkruis) kunnen zij niks aan doen natuurlijk.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 11:38 schreef manny het volgende:
[..]
Hou je niet van de domme. Dat wat je schrijft over Di Kanio kan allemaal waar zijn, maar ook jij weet welk gebaar hij daar maakt en richting welke debielen hij dat deed. En alleen daarom is het dus al een totale looser die dus nooit jouw allertijden favoriet kan zijn. Oh nee, je komt uit Arnep, dan kan het wel...
![]()
Je doet wel heel erg je best om het beeld dat er in doetjeschem alleen incestproducten rondwandelen in stand te houden...quote:Op zaterdag 22 januari 2005 11:38 schreef manny het volgende:
[..]
Hou je niet van de domme. Dat wat je schrijft over Di Kanio kan allemaal waar zijn, maar ook jij weet welk gebaar hij daar maakt en richting welke debielen hij dat deed. En alleen daarom is het dus al een totale looser die dus nooit jouw allertijden favoriet kan zijn. Oh nee, je komt uit Arnep, dan kan het wel...
![]()
Gezien je usericon lijkt me dat niet zo moeilijk toch?quote:Op zaterdag 22 januari 2005 12:07 schreef methodmich het volgende:
Vanmiddag na ASWH - DOVO zal ik ook wel een uitgebreide post neerzetten. Ik ben nu nog aan het denken wie het gaat winnen.
Ook die oranje?quote:Op zaterdag 22 januari 2005 12:14 schreef methodmich het volgende:
Die komt van mijn award af.
En jij denkt zeker dat het hakenkruis en de 'romeinse' groet nu nog gebruikt worden vanwege hun orginele betekenis?quote:Op zaterdag 22 januari 2005 11:49 schreef ChAoZ-026 het volgende:
[..]
Je doet wel heel erg je best om het beeld dat er in doetjeschem alleen incestproducten rondwandelen in stand te houden...
Jij denkt zeker ook dat het hakenkruis een uitvinding van adolf was of niet?
Ja dat denk ik!quote:Op zaterdag 22 januari 2005 13:39 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
En jij denkt zeker dat het hakenkruis en de 'romeinse' groet nu nog gebruikt worden vanwege hun orginele betekenis?
en nu gaan we, ik in ieder geval, weer ontopic en lezen en schrijven over mooie voetballers
Wat die man met een bal konquote:De Braziliaanse voetballer Romario de Souza Faria was begin jaren negentig de absolute vedette van voetbalclub PSV in Eindhoven en een aanwinst voor de velden in Nederland. Er was soms een hoop om hem te doen, want qua trainingen e.d. was hij niet de ijverigste. Een van zijn gevleugelde uitspraken was “Romario moet slapen”.
Als 'ie geluk heeft, ik vind Zidane echt lang niet zo goed als sommigen beweren, wordt veel teveel opgehemeld.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 17:35 schreef tong80 het volgende:
Mooi stukkie. Maar ik schat hem net iets lager in dan de top 5. Rijtje van Basten, Romario, Platini, Puskas denk ik.
Jij hebt de rest van dit topic zeker niet gelezen?quote:Op maandag 24 januari 2005 14:03 schreef TerroRobbie het volgende:
[afbeelding]
Zonder twijfel Fred van der Hoorn
Onzin. Een geweldenaar is het.quote:Op zondag 23 januari 2005 18:32 schreef Denni5 het volgende:
[..]
Als 'ie geluk heeft, ik vind Zidane echt lang niet zo goed als sommigen beweren, wordt veel teveel opgehemeld.
Mijne ookquote:Op dinsdag 25 januari 2005 12:10 schreef Keano het volgende:
Mijn favoriete voetballer is..
Roy Keane
[afbeelding]
Birth Date: August 10 1971
Birth Place: Cork
Birth Nation: Ireland
Height: 180cm
Weight: 77Kg
Nationality: Irish
Position: Midfielder
Toen ik een jaar of twaalf was speelde hij al bij de club waarvan ik binnen de kortste keren fan zou worden. De leider op het veld en de schakel tussen de verdediging en de aanval. Hij knapte het vuile werk op en zorgde ervoor dat mannen als Beckham, Giggs hun acties konden maken.
Keane die tijdens de wedstrijden nooit zal opvallen door hakjes of acties waarbij hij 4 man passeert offert zich altijd op voor het team en daarom is hij voor mij de beste.
Stiekum hoop ik dat hij zijn carriere af zal sluiten bij mijn andere favoriete club: Celtic. Zelf heeft hij ook eens te kennen gegeven dat hij dat zou willen dus ik wacht maar rustig af...
Hal-lo,ik heet geen Robbie....quote:Op zondag 8 mei 2005 22:19 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Terwijl over Fred van der Hoorn toch genoeg te vertellen valt.
Nee, vreemd genoeg nooit gehad.quote:Op zondag 8 mei 2005 22:15 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Een jeugdheld dan? Iemand die in de regio groot was, maar voor de massa klein bleef?
Grappig detail: Van Basten heet eigenlijk Marcel, maar omdat zijn oma hem altijd Marco noemde, is dat zijn roepnaam geworden.quote:
Nou ik weet het wel. Je werd voor Ajax omdat Ajax toen alles won...quote:Op zondag 8 mei 2005 22:22 schreef tha_dark het volgende:
Jari Litmanen![]()
[afbeelding]
Al vanaf dat ik in de gaten kreeg dat er voetbal bestond, was ik gelijk voor Ajax. Waarom weet ik eigenlijk nog steeds niet maar het was gewoon een gevoelskwestie. Ik ben ook nooit meer voor een andere club geweest. In die tijd was Ajax ook bezig om heel Europa te veroveren....
Sorry, liet me even gaan maar kan er gewoon niet zo goed tegen als mensen altijd alleen maar met kritiek komen. Maar weer on-topicquote:Op maandag 9 mei 2005 19:34 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Heren, houd het vreedzaam. Er is een aantal mensen dat nog een kleine, maar liever uitgebreide toelichting dient te plaatsen. We wachten in spanning af.
Ik ga volledig met je mee.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 00:50 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Gabriel Omar 'Batigol' Batistuta
[afbeelding]
[..]
En eigenlijk omdat ie alles mee had (heeft): Speler van het (destijds) geweldige Fiorentina, Argentijn, wereldspits en gewoon ook nog eens enorm stoer........'t was liefde op 't eerste gezicht![]()
quote:Op maandag 9 mei 2005 20:32 schreef Mindlight het volgende:
Danny Buijs
.-KNIP- Grootste lul van de velden in Nederland
Dat is nu al grotendeels zo, hoewel sommige vinden dat ie net iets te vaak betrokken is bij opstootjes e.d.quote:Op maandag 9 mei 2005 21:53 schreef Mindlight het volgende:
Gelukkig speelt hij idd ook veel bij Groningen, en volgend jaar loopt iedereen daar met hem weg, daar ben ik zeker van
Jij post over Romarió alsof hij uit de tijd van Pélé dateert, en ondertussen speelt hij nog altijd mee na al die jaren. Wat een fantastische speler zeg.quote:Op maandag 9 mei 2005 14:49 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
Romario de Sousa Faria veelal door verhalen, maar ook beelden, en mn vader die er vol geuren en kleuren over vertelde..
Luc Nilis Dè speler die ik wel in levende lijven heb zien spelen, ge-wel-dig!
quote:Op dinsdag 10 mei 2005 12:56 schreef Gh0stbust3r het volgende:
Is natuurlijk bij Go Ahead Eagles zijn prof carriere begonnen. Dat is al een pluspunt.
de spaties bij [ img ] en [ /img ] moeten wegquote:Op dinsdag 10 mei 2005 12:56 schreef Gh0stbust3r het volgende:
Marc Overmars
[/img] http://www.homecourt.de/w(...)er/national/2739.jpg [/img]
Sinds ik voetbal keek, al fan van hem. Is natuurlijk bij Go Ahead Eagles zijn prof carriere begonnen. Dat is al een pluspunt, en sinds dat ik hem zag spelen, alles over hem verzameld, heb nu nog een heel plakboek over hem. Heb hem vroeger is een brief geschreven. De duurste speler die uit Nederland is weggekocht. Was een speler in het team van Ajax in 1995 toen de Champions League werd gewonnen. Snelste vleugelspeler die ik ken...!! 2 WK's en 3 EK's meegemaakt.
Marc Overmars
![]()
quote:It was the best goal I've scored because of the occasion. It kept our treble hopes alive. When I cut out that pass from Vieira, I didn't realise I was in my own half. At the time, I thought I was about 35 yards out. It was all instinct. There was no one in front of me, so I just put my head down and went towards goal. There was no way I was going to pass it. I skipped past a challenge from Vieira, then Dixon and Vieira again. I was then in between Dixon and Keown, who didn't want to tackle me as I was near the area. I got past them to give me a shot at David Seaman. I thought of just hitting it as hard as I could. Seaman was criticised for letting it in, but it was the only place I could have put it. My celebrations show how much that goal meant to me and the team. It even sparked a pitch invasion. There were even a couple of mates I've known from school hugging and kissing me. I was being mobbed by the crowd and just hoping to hold on to my shirt, which I'd taken off to swing around my head. I could just imagine a fan grabbing it and leaving me shirtless for the rest of the game!
Hoe tellen ze dat dan bij ADO'20, die meer dan 600 ?quote:Op zaterdag 22 januari 2005 11:39 schreef Sersjee het volgende:
Sjaak Bruin! Geboren in Heemskerk op 20 augustus 1962, altijd bij ADO´20 gevoetbald, meer dan 600 wedstrijden in het eerste.
De man met de fantastische techniek, prachtige passes en een gigantisch loopvermogen. Zelfs toen ie op z´n 40e het 2e nog van degradatie behoedde, had ie de beste conditie van iedereen. En dat zegt meer over hem dan over de rest van het team. Wat een sportman!
Op 2 januari speelde hij met oud-ADO tegen het huidige eerste, de jonkies hadden het nog errug lastig met hem en vroegen zich zelfs af of hij niet een aanwinst zou zijn voor het eerste. Jammer dat ie is gestopt met voetballen.
Ik vond het ook al errug veel! Lijkt mij dat ze oefenwedstrijden ook hebben meegeteld, want met 8 jaar hoofdklasse (a 26 wedstrijden) en minstens10 jaar lagere klassen (a 22) en de beker kom je niet tot 600. Sjaak is praktisch nooit geblesseerd geweest en al helemaal niet geschorst (heb em in 20 jaar nog nooit een kaart zien pakken), dan kom je een heel eind!quote:Op dinsdag 10 mei 2005 13:34 schreef Bjoro het volgende:
[..]
Hoe tellen ze dat dan bij ADO'20, die meer dan 600 ?
Bij ons tellen ze alleen de zgn bindende wedstrijden en dat zijn er 22 in de competitie en een stuk of 5 in de beker (max) .
Stel dat hij nooit geblesseerd of geschorst is geweest dan zou hij ruim 20 jaar in het 1e hebben gespeeld ..... een hele prestatie !
Is hij wel geblesseerd, geschorst of op vakantie enzo geweest of ligt ADO snel uit de beker, dan zou hij er ong 25 jaar hebben gespeeld en dat is van je 16e tot je 41e....
Alsjeblieft:quote:Op dinsdag 10 mei 2005 12:58 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Cultheld, waarom is Maradona dan speciaal voor jou? Overtuig ons!
quote:Op zaterdag 21 mei 2005 13:07 schreef cultheld het volgende:
[..]
Alsjeblieft:
http://s50.yousendit.com/d.aspx?id=2SDBLB1ICM3JM21SUI12K4SN26
Beetje Ailton-achtig verhaal. Dat had ik nog nooit gehoord!quote:Op zaterdag 21 mei 2005 13:23 schreef cultheld het volgende:
Maradona heeft/had nog iets extra's: Zijn persoonlijkheid.
Zijn banden met de Camora, zijn politieke connecties en de liefde die hij voor zijn land toonde door een bod van 100 miljoen dollar, om Maradona voor de V.S. uit te laten komen, te weigeren.
dat klopt, maar ik denk ook niet dat het de beste spits is geweest die psv heeft gehad, maar wel een goede, en een goed karakter(zie bijvoorbeeld zijn uitspraak bij zijn vertrek bij PSV: Ik wil ook nog een keer in het buitenland spelen) Hij zag PSV als zijn 2e thuis en voelde zich bijna Nederlanderquote:Op woensdag 25 mei 2005 14:21 schreef tong80 het volgende:
Nillis faalde echter vaak in het Belgische elftal.
Type Seedorf he, altijd goed spelen bij je club, maar vrijwel nooit in het nationale elftal.quote:Op woensdag 25 mei 2005 14:21 schreef tong80 het volgende:
Nillis faalde echter vaak in het Belgische elftal.
Omdat er nog een Pele was die 3x wereldkampioen werd en meer dan 1000 goals scoorde.quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:00 schreef cultheld het volgende:
Hoe kan iemand Maradona nou niet de beste speler vinden. Wat hij kon, dat heeft Cruijff bijvoorbeeld nooit gekund.
andere soort speler, maar zijn touch en genialiteit sprak me aan.quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:00 schreef cultheld het volgende:
Hoe kan iemand Maradona nou niet de beste speler vinden. Wat hij kon, dat heeft Cruijff bijvoorbeeld nooit gekund.
Spelers uit verschillende periodes kún je vrijwel niet vergelijken, het voetbal is in die periodes ook veranderd.quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:02 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Omdat er nog een Pele was die 3x wereldkampioen werd en meer dan 1000 goals scoorde.
Volgens mij heeft Seedorf meer doelpunten gemaakt in het nationale elftal dan Nilis.quote:Op woensdag 25 mei 2005 14:59 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Type Seedorf he, altijd goed spelen bij je club, maar vrijwel nooit in het nationale elftal.
Zidane is voor mij absoluut een der grootheden van het voetbal, zijn souplesse en timing van belangrije acties zijn onnavolgbaar, absoluut iemand die het predikaat: wereldvoetballer verdiend!quote:Op zaterdag 22 januari 2005 17:36 schreef methodmich het volgende:
Nou, iemand die jaren zo goed is in het huidige, veel snellere, voetbal... Ik denk dat je in decennia moet denken en dat Zidane dan de ster van de jaren '90 - '00 is.
Het zal elkaar niet veel maken.quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:15 schreef tong80 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Seedorf meer doelpunten gemaakt in het nationale elftal dan Nilis.
Zou goed kunnen, maar dat is wel op te zoeken.quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:15 schreef tong80 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Seedorf meer doelpunten gemaakt in het nationale elftal dan Nilis.
Die warming-up zit er wel bij in; Maar in totaal duurt ie ruim 10 minuten; Echt genieten. Ik heb 'm trouwens vorige week woensdag geupload, dus ik denk dat je 'm alleen vandaag nog kunt downloaden.quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:02 schreef Elgigante het volgende:
[..]
andere soort speler, maar zijn touch en genialiteit sprak me aan.
Zaken waar je over droomde voerde hij uit in het veld als het erom ging..
Bovendien heb ik altijd een zwak voor unieke mensen, Maradona behoort daar ongetwijfeld toe.
Die link van jou is dat die warming-up?
Wat dan?quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:00 schreef cultheld het volgende:
5 mensen in 1 keer passeren tijdens een WK-wedstrijd waarna Maradona die rush bekroont met een schitterende goal. Doelpunten maken vanuit de meest vreemde hoeken en standen. Onhaalbare ballen met z'n chocoladebeen voorgeven achter z'n standbeen langs. Do I need to say more?quote:
Omdat ie met rechts niks kon. Cruijff was perfect tweebenig.quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:32 schreef cultheld het volgende:
Onhaalbare ballen met z'n chocoladebeen voorgeven achter z'n standbeen langs. Do I need to say more?
Dat is een ander verhaal; Cruijff kon er ook aardig wat van, maar hoe Maradona soms doelpunten maakte, dat heeft geen speler hem ooit voor of na gedaan.quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:33 schreef methodmich het volgende:
Cruijff maakte nooit doelpunten uit de meest vreemde hoeken en standen inderdaad. Kees Weimar wordt nog zwetend wakker man, net als Ton Thie.
Al Owairan WK 1994... Weah namens Milan ergens in 1997 ofzo...quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:34 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat is een ander verhaal; Cruijff kon er ook aardig wat van, maar hoe Maradona soms doelpunten maakte, dat heeft geen speler hem ooit voor of na gedaan.
Maradona scoorde erg veel vanaf de achterlijn. Hij had zelfs de brille in zich om links achter een goal te staan, de bal diagonaal voor het doel te trappen, waarna deze bal het doel in rolde vanwege het effect.quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:34 schreef tong80 het volgende:
Jean Marie pfaaf zalzijn debuut in het nationale elftalook nooit meer vergeten. Vanaf de achterlijn lobde Cruijff de bal in de verste kruising.
Werd afgekeurd zeker ?quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:35 schreef cultheld het volgende:
[..]
Maradona scoorde erg veel vanaf de achterlijn. Hij had zelfs de brille in zich om links achter een goal te staan, de bal diagonaal voor het doel te trappen, waarna deze bal het doel in rolde vanwege het effect.
Dat was op de training. Staat ook in het filmpje dat ik heb gepost.quote:
Nilis heeft sowieso vaker gescoord op eindtoernooien.quote:
Ja leuk maar dat telt dus niet.quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:35 schreef cultheld het volgende:
[..]
Hij had zelfs de brille in zich om links achter een goal te staan, de bal diagonaal voor het doel te trappen, waarna deze bal het doel in rolde vanwege het effect.
Zidane dus gewoon.quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:37 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Nilis heeft sowieso vaker gescoord op eindtoernooien.
Maar is het de bedoeling van dit topic discussies te krijgen welke speler nu beter was? Ik bedoel: Maradona, Cruijff of Pele? Daar komen we dus nooit uit.
Nee maar is wellekker om over te filosieferen.quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:37 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Nilis heeft sowieso vaker gescoord op eindtoernooien.
Maar is het de bedoeling van dit topic discussies te krijgen welke speler nu beter was? Ik bedoel: Maradona, Cruijff of Pele? Daar komen we dus nooit uit.
Wereldsolo's methodmich!quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:35 schreef methodmich het volgende:
[..]
Al Owairan WK 1994... Weah namens Milan ergens in 1997 ofzo...
Ja dat was zo'n klein doeltje van een halve meter hoogquote:Op woensdag 25 mei 2005 15:37 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat was op de training. Staat ook in het filmpje dat ik heb gepost.
Ja die van Weah was matig liep maar 80 meter met de bal en passeerde maar 5 spelers.quote:
Ik ken niemand die het kan. En ik ken veel voetballers.quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:39 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja dat was zo'n klein doeltje van een halve meter hoog
Dat kan iedereen met een beetje balgevoel!
Hoezo? Volgens mij stond hij achter zo'n klein doeltje, stifte de bal erover heen met een hoop tegeneffect waardoor hij terug rolde het doel in... Zo moeilijk is dat nu ook weer niet.quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:40 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik ken niemand die het kan. En ik ken veel voetballers.
Giggs tegen Arsenal. Van Nistelrooy tegen Fulham (?).quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:38 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Wereldsolo's methodmich!
Al Owairan heeft daarna ook letterlijk alle slagen van de zweep ervaren.. Typische bijnaam had ie ook, dat zegt toch iets.
Ik ben te jong om fatsoenlijk over Pele en Cruijff te oordelen, Cruijff heb ik nog net live meegemaakt, maar dat waren niet zijn hoogtij dagen, laat staan Pele die weer het nadeel heeft dat de televisie destijds in de kinderschoenen stond.quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:38 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nee maar is wellekker om over te filosieferen.
Je moet ook niet aanbellen als hij slaapt.quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:40 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Nee nee, alsjeblieft. Die heeft zo vaak niet thuis gegeven.
Cruijff die pele en Maradona aanwijzingen geeftquote:Op woensdag 25 mei 2005 15:41 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik ben te jong om fatsoenlijk over Pele en Cruijff te oordelen, Cruijff heb ik nog net live meegemaakt, maar dat waren niet zijn hoogtij dagen, laat staan Pele die weer het nadeel heeft dat de televisie destijds in de kinderschoenen stond.
Wat voor een chaos zou je krijgen als alle drie van dezelfde genenatie waren en in 1 elftal speelden?
Niet er overheen maar er langs.quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:41 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hoezo? Volgens mij stond hij achter zo'n klein doeltje, stifte de bal erover heen met een hoop tegeneffect waardoor hij terug rolde het doel in... Zo moeilijk is dat nu ook weer niet.
hehe, idd.quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:42 schreef tong80 het volgende:
[..]
Cruijff die pele en Maradona aanwijzingen geeft
Dat heeft meer met tactiek te maken dan met de voetballende klasse van een individuele speler. Laat ik het zo zeggen: Wanneer Maradona en Cruijff tijdgenoten waren geweest en 1 tegen 1 zouden voetballen, dan zou Maradona Cruijff met 10-0 op rollen.quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:46 schreef methodmich het volgende:
Johan Cruijff heeft het voetbal van een complete natie veranderd en zijn denkbeelden zijn nu nog steeds uitgangspunten voor vele trainers. Diego niet.
Maar op een WK halve finale tegen het grote Engeland is toch iets anders, zeker de beginactie en het slot van de solo waren fenomenaal van Diego.quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:41 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Giggs tegen Arsenal. Van Nistelrooy tegen Fulham (?).
Beiden hadden zo'n intuitie dat ze immer aanspeelbaar waren en goed gepositioneerd in het veld stonden, ik verwacht iedere keer twee schreeuwenden omdat ze alledrie de bal willen hebben.quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:42 schreef tong80 het volgende:
[..]
Cruijff die pele en Maradona aanwijzingen geeft
10-0? Nou wees daar maar niet zo zeker van....quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:47 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat heeft meer met tactiek te maken dan met de voetballende klasse van een individuele speler. Laat ik het zo zeggen: Wanneer Maradona en Cruijff tijdgenoten waren geweest en 1 tegen 1 zouden voetballen, dan zou Maradona Cruijff met 10-0 op rollen.
Johan was een tacticus Diego niet.quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:46 schreef methodmich het volgende:
Johan Cruijff heeft het voetbal van een complete natie veranderd en zijn denkbeelden zijn nu nog steeds uitgangspunten voor vele trainers. Diego niet.
Is ook een nietszeggende vergelijking denk ik.quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:48 schreef methodmich het volgende:
Weet bijna zeker dat dit nooit het geval geweest zou zijn.
Waarom mocht Maradona niet meedoen op het WK-78 waarna Argentinië wereldkampioen werd ?quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:55 schreef cultheld het volgende:
Als Johan Cruijff echt zo belangrijk was: Waarom heeft Nederland dan zonder haar verlosser de finale van '78 gehaald? Terwijl Cruijff lintjes aan het knippen was voor de schoenenzaak van z'n vrouw.
zwak deelnemersveld?quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:55 schreef cultheld het volgende:
Als Johan Cruijff echt zo belangrijk was: Waarom heeft Nederland dan zonder haar verlosser de finale van '78 gehaald? Terwijl Cruijff lintjes aan het knippen was voor de schoenenzaak van z'n vrouw.
quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:57 schreef tong80 het volgende:
[..]
Waarom mocht Maradona niet meedoen op het WK-78 waarna Argentinië wereldkampioen werd ?
Omdat Argentinië Kempes had en Maradona pas 17 was.
Waarom won Napoli maar 1 landskampioenschap met Maradona ?
Waar was Napoli vóór Maradona?
Cruijff had mindere concurrentie?quote:Op woensdag 25 mei 2005 16:01 schreef tong80 het volgende:
Maradona speelde al twee jaar op het hoogste niveau maar was in tegenstelling tot Cruijff pas laat instaat tussen de echte mannen mee te doen.
Zwak deelnemersveldquote:Op woensdag 25 mei 2005 15:58 schreef Elgigante het volgende:
[..]
zwak deelnemersveld?
Hij was ontegenzeggelijk erg belangrijk in '74, gezien zijn invloed ook eeuwig zonde dat die finale verloren werd.
Cruijff weigert immer in de pas mee te lopen, zijn sterkte maar tevens zijn zwakte.quote:Op woensdag 25 mei 2005 16:03 schreef cultheld het volgende:
[..]
Zwak deelnemersveld
Als Cruijff echt zo'n held was en zo belangrijk was voor Nederland, waarom heeft hij dan een WK laten schieten om voor lintjesknipper te spelen?
Misschien wel het allergrootste verschil: Cruijff ging liever schoenen bekijken met Danny in plaats van zijn land, waar hij alle rijkdom aan te danken heeft, te vertegenwoordigen op een WK, terwijl Maradona een bod van 100 miljoen dollar heeft geweigerd om voor de V.S. te gaan spelen, omdat hij zich Argentijn voelde en nooit voor Amerika uit zou willen komen.quote:Op woensdag 25 mei 2005 16:05 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Cruijff weigert immer in de pas mee te lopen, zijn sterkte maar tevens zijn zwakte.
Alle duels die je voor Oranje kúnt spelen zou ik spelen als voetballer, de eer om je land te vertegenwoordigen is me hoger dan evt principes.quote:Op woensdag 25 mei 2005 16:08 schreef cultheld het volgende:
[..]
Misschien wel het allergrootste verschil: Cruijff ging liever schoenen bekijken met Danny in plaats van zijn land, waar hij alle rijkdom aan te danken heeft, te vertegenwoordigen op een WK, terwijl Maradona een bod van 100 miljoen dollar heeft geweigerd om voor de V.S. te gaan spelen, omdat hij zich Argentijn voelde en nooit voor Amerika uit zou willen komen.
Laat ons nou maar lekker ouwehoerenquote:Op woensdag 25 mei 2005 16:11 schreef jimjim1983 het volgende:
hou toch op met die discussies, het is onmogelijk om te zeggen wie beter is en bovendien gaat het hier om persoonlijke voorkeuren.
Nee, ik volg pas 3 jaar intensief voetbal. Daarvoor keek ik af en toe naar voetbal, maar jij hebt Pelé ook niet live zien voetballen; Archiefmateriaal is ook anno 2005 te bekijkenquote:Op woensdag 25 mei 2005 18:59 schreef methodmich het volgende:
Cultheld man, als je nou niks weet van Cruijff, ga er dan niet op in, in plaats van belachelijke uitspraken te doen. Je zegt zelf dat je pas 3 jaar voetbal kijkt, nou, dan weet je vast niks over Johan.
Aangezien Pele, Cruijff en Maradona in een andere tijd speelden is het lastig om ze te vergelijken en te zeggen wie nu het beste was. De prijzen die ze gewonnen hebben vind ik dan ook een goede graadmeter. Pele steekt er wat dat betreft bovenuit.quote:Op woensdag 25 mei 2005 19:47 schreef cultheld het volgende:
[..]
Nee, ik volg pas 3 jaar intensief voetbal. Daarvoor keek ik af en toe naar voetbal, maar jij hebt Pelé ook niet live zien voetballen; Archiefmateriaal is ook anno 2005 te bekijken
Hij zet Willy vd Kerkhof nog boven Cruijff denk ik.quote:Op woensdag 25 mei 2005 19:59 schreef methodmich het volgende:
Je doet uitermate denigrerend over Cruijff...
Willy spreekt wel een mooier dialect dan Johan haha..quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:05 schreef Suijk het volgende:
[..]
Hij zet Willy vd Kerkhof nog boven Cruijff denk ik.
ook een cultheld inderdaadquote:Op donderdag 26 mei 2005 10:54 schreef macondo het volgende:
Ik vind dat Johan en Diego een beetje magertjes afsteken bij de grootste speler:
Mario Been!
Grappig dat die Been met ieder jeugd WK weer uit de archiefkast wordt getrokken.quote:Op donderdag 26 mei 2005 10:54 schreef macondo het volgende:
Ik vind dat Johan en Diego een beetje magertjes afsteken bij de grootste speler:
Mario Been!
Helaas lukte dat nietquote:Op maandag 9 mei 2005 20:03 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Tot nu toe is dit topic zuiver en van een hoge kwaliteit. Zou mooi zijn als we dat nog een paginaatje of twee zouden kunnen volhouden.
Ik vind het echt een lul, die doodgeschopt moet worden, maar ja, je hebt wel zo'n gek in je elftal nodig.....quote:Op dinsdag 25 januari 2005 12:10 schreef Keano het volgende:
Mijn favoriete voetballer is..
Roy Keane
[afbeelding]
Birth Date: August 10 1971
Birth Place: Cork
Birth Nation: Ireland
Height: 180cm
Weight: 77Kg
Nationality: Irish
Position: Midfielder
Toen ik een jaar of twaalf was speelde hij al bij de club waarvan ik binnen de kortste keren fan zou worden. De leider op het veld en de schakel tussen de verdediging en de aanval. Hij knapte het vuile werk op en zorgde ervoor dat mannen als Beckham, Giggs hun acties konden maken.
Keane die tijdens de wedstrijden nooit zal opvallen door hakjes of acties waarbij hij 4 man passeert offert zich altijd op voor het team en daarom is hij voor mij de beste.
Stiekum hoop ik dat hij zijn carriere af zal sluiten bij mijn andere favoriete club: Celtic. Zelf heeft hij ook eens te kennen gegeven dat hij dat zou willen dus ik wacht maar rustig af...
Is het ook bewonderenswaardig als ik net zo lang bij hetzelfde bedrijf werk?quote:Op donderdag 11 augustus 2005 02:20 schreef -Vaduz- het volgende:
Het is meer dat hij nog steeds geen genoeg van AC Milan heeft, na zoveel jaar vind ik dat bewonderenswaardig.
Mijn zusje kwam hem met ingetapete knie tegen in een bar in Antwerpen, daar stond ie vrouwen van 40 te versieren..quote:Op donderdag 11 augustus 2005 04:02 schreef Knoekie het volgende:
Ik denk niet dat iemand die mening met mij deelt en ik ben eigenlijk helemaal geen fan van Italiaans voetbal, maar mijn favoriet is Filippo 'Pipo' Inzaghi. Waarom? Tja mischien omdat ik me zelf er wel in kan vinden. Heel de wedstrijd zie je hem niet. En dan opeens slaat hij toe, zo'n soort speler ben ik zelf ook. Hij scoorde veel doelpunten voor bijna al de 7 clubs waar hij voor speelde. Waaronder Juventus en AC Milan, waar hij nog steeds speelt. Helaas scoorde hij vorige seizoen niet echt heel veel. Zijn laatste goal was tegen Celtic. In de 89ste minuut....
[afbeelding]
Voor een paar jaar terug wouden Real, Chelsea en nog een club hem hebben.... ik denk dat hij daar wel wat meer had kunnen krijgenquote:Op woensdag 10 augustus 2005 22:47 schreef tong80 het volgende:
Over Maldini. Het is makkelijker bij een club te blijven als je 3 miloen per jaar verdient.
Hij heeft al genoeg johquote:Op woensdag 17 augustus 2005 19:32 schreef kevin33 het volgende:
[..]
Voor een paar jaar terug wouden Real, Chelsea en nog een club hem hebben.... ik denk dat hij daar wel wat meer had kunnen krijgen
Ja, daar heeft hij echt slapeloze nachten van gehad, een keuze tussen 2 jaar 5 miljoen verdienen of 2 jaar 3,5 bij de club waar je al 18 zit en al 80 miljoen echt verdiend..quote:Op woensdag 17 augustus 2005 19:32 schreef kevin33 het volgende:
[..]
Voor een paar jaar terug wouden Real, Chelsea en nog een club hem hebben.... ik denk dat hij daar wel wat meer had kunnen krijgen
Ik vind het korte lontje van Zidane toch wel een beetje afbreuk doen aan zijn reputatie. Hij heeft ook vaak genoeg zijn ploeg benadeeld.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:08 schreef jojomen4 het volgende:
Ik ben helemaal gek van Zidane..en zal verder niet zo heel veel meer schrijven. Ben het helemaal eens met MM z'n stukje over Zidane! Hij viel me nog niet echt veel op bij Bordeaux maar ik ben dan ook niet zo'n giga fan van de Franse competitie. Herriner me wel nog goed hoe die in die finale in 98 gewoon echt de man was. Als spelbepaler 2 beslissende goals maken in een finale in je eigenland is gewoon super.
Voor mij hoort ie zeker bij die 5 beste allertijden. Vooral om het feit dat ie als leider van elk elftal waarin die heeft gespeeld z'n teams naar alle prijzen heeft geleid die er te winnen zijn. Het feit dat ie ongelooflijk natuurlijk speelt en prachtig is om naar te kijken met de bal maken hem mijn favoriet!
Ik weet nog goed dat ik enkele jaren geleden altijd dacht.. "Waarom neemt Zidane altijd de inworpen voor z'n rekening, laat dat zo'n prutser doen die in z'n team zit" en ik dacht "Zidane is de enige sterspeler die ik ken die zich niet groot genoeg voelt om een bal in te gooien"
Toen hoorde ik op een avond het Orakel Cruijff een analyse doen van een wedstrijd waarin die vertelde dat iemand hem ooit vroeg "Waarom gooide jij altijd de bal in" Toen vertelde die dat hij dat deed omdat "iedereen van zijn team die in het veld zou staan gedekt zou zijn (omdat de tegenstander op het moment van ingooien 1 man meer in het veld zouden hebben) en hij als enige gelijk vrij zou zijn op het veld" Er ging toen een wereld voor me open! Omdat ik er ook gelijk achter kwam over hoe weinig voetballogica ik beschik.... of de echte grote jongens gewoon over een natuurlijk gave.
Zidane dus.. ik hoop dat deze topper in z'n laatste jaar bij Real nog CL en titel kan pakken en dat ie volgend jaar op het WK znog mooie dingen voor z'n land kan doen.![]()
Owja.. bedankt voor iedereen met z'n mooie verhalen..eerste keer dat ik in dit topic kijk en heb er van genoten. Vooral van die ene van Hasselbaink in het begin van het topic.![]()
Hij geeft stoere kopstootjes.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 23:47 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Ik vind het korte lontje van Zidane toch wel een beetje afbreuk doen aan zijn reputatie. Hij heeft ook vaak genoeg zijn ploeg benadeeld.
Bedankt.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 00:35 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Het is maar wat je stoer vindt. (facial hair sowieso!)
Niemand is perfect. Verder valt het wel mee hoe vaak die rood heeft gehad en hoevaak die z'n team ermee benadeeld heeft. Maar misschien laat ie zich te snel opnaaien.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 23:47 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Ik vind het korte lontje van Zidane toch wel een beetje afbreuk doen aan zijn reputatie. Hij heeft ook vaak genoeg zijn ploeg benadeeld.
Wie zijn wij?quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 02:03 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Pascal Nouma
![]()
[afbeelding]
Zijn "private moment of joy"
Pascal Nouma (born 6 January 1972) is a French footballer. He is particularly famous for his eccentric behaviour both on and off the pitch.
Met hem was een wedstrijd nooit saai, of hij scoorde een hattrick en we wonne 4-0 of we verloren 3-0 en dan kreeg ie wel rood om vage redenen. Spugen etc.
Een hele goede voetballer dus met veel techniek, die als hij niet ziek in zn hoofd was wel bij een grote club was beland.
Dan mag ie eerst wel eens vertrekken bij dat gekke Chelsea met dat Roulatie systeem.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 02:59 schreef Fonzarelli het volgende:
De beste allertijde is me toch iets te lastig maar op dit moment blijf ik toch een grote fan van Edgar Davids. Zoals hij binnen 30 seconden Ray Parlour onderuit trapte, das gewoon heel vet. Verder denk ik (en wie niet) dat Robben echt een hele grote gaat worden.
Kan ik ook onwijs van genieten.. die wedstrijd in Manchester is een van z'n beste wedstrijden die ik in m'n leven heb gezien... die 3 kansen.. en hij knalde ze er alle drie in.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 03:53 schreef Juninho het volgende:
[afbeelding]
Ronaldo "El Fenomeno" Luiz Nazario De Lima..
In mijn ogen de beste voetballer die ik ooit gezien heb.
De mooiste doelpunten ooit. Mar het heeft zo kort geduurdquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 03:53 schreef Juninho het volgende:
[afbeelding]
Ronaldo "El Fenomeno" Luiz Nazario De Lima..
In mijn ogen de beste voetballer die ik ooit gezien heb.
Idd. Maradona, Romario , Van Basten , Bergkamp en natuurlijk Zidane.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 04:01 schreef cultheld het volgende:
Maradona natuurlijk; Er is geen betere speler geweest.
Ja, nog steeds. Er is tenslotte geen club die hem dat gigantische salaris wil betalen (zo'n 6 a 7 miljoen euro) voor de prestaties die hij leverd. Maar ja, stel je eens voor dat hij het op z'n heupen krijgt komend seizoen. Dan gaat Inter een serieuze gooi doen nar de titel. Want wie stopt Recoba in vorm?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 02:51 schreef jojomen4 het volgende:
Waar speelt Recoba op dit moment? Heb al zo'n 2 jaar niks van hem gehoord.Toch niet meer bij Inter mag ik hopen..
quote:Op donderdag 15 september 2005 18:20 schreef tong80 het volgende:
Nee Maradona is een elegante verschijning van 1 meter 90. Die kan zo de catwalk op.
Meld zich voor de film!quote:Op woensdag 14 september 2005 19:18 schreef jimjim1983 het volgende:
Robinho gaat het zeker maken, als je ziet hoe makkelijk hij iemand voorbij gaat.
Aan alle Zidane fans, hebben jullie die ene dvd van hem gezien? weet niet meer hoe het heet maar er zat o.a. een 15 minuten durende compilatie van Zidane's acties en goals met slow-motion e.d., ziet er echt fantastisch uit. heb het filmpje nog wel ergens op mn computer, als er interesse voor is dan zal ik het posten.
de belg Rik Coppens zou trouwens ook in zo'n lijstje mogen. Alleen was dat nog van voor de tijd van Pele. Hij voetbalde id jaren 50 voor beerschot. Vele europese toppers wilden hem toen hebben, maar in die tijd kon je ploeg je gewoon behouden en ging er nog geen of amper geld rond ih voetbal. Ook tv -beelden waren zelden. Toch werd Coppens als 1 van de beste spelers van de wereld genoemd toen. Maar amper iemand buiten Belgie kent hem. In Belgie is ie nu nog vaak studiogast in programma's. Niet dat ie veel interessants vertelt, maar hij zevert enorm graag, in het antwerps dan, en schept graag op over hoe goed hij zelf wel wasquote:Op woensdag 25 mei 2005 15:41 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik ben te jong om fatsoenlijk over Pele en Cruijff te oordelen, Cruijff heb ik nog net live meegemaakt, maar dat waren niet zijn hoogtij dagen, laat staan Pele die weer het nadeel heeft dat de televisie destijds in de kinderschoenen stond.
Wat voor een chaos zou je krijgen als alle drie van dezelfde genenatie waren en in 1 elftal speelden?
Heb je ook gehuild toen die smerige Italiaan zijn pols brak?quote:Op woensdag 21 september 2005 19:23 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik kan eigenlijk niet kiezen, maar ik ga toch maar voor deze:
[afbeelding]
Stefan Pettersson. Wat een voetballer. En wat een rustig, Scandinavisch karakter had de man. Zal voor altijd in de harten van Ajacieden blijven, gewoon vanwege zijn uitstraling en zijn buitensporig talent. Zijn fraaie halve omhaals in de Meer, prachtig... En niet te vergeten herinneren we Pettersson nog allemaal uit de UEFA-Cup finale van 1992...
Jij kickt op ruig.quote:Op woensdag 21 september 2005 18:55 schreef manny het volgende:
en nu is mijn grote held vervallen tot een laffe bacardi-shakende sukkel. Dat was ten tijde van "soccers hard men" wel anders..
Dat was inderdaad een meesterlijk doelpunt. Jammer dat het niet Kahn was die op doel stond.quote:Op donderdag 22 september 2005 16:47 schreef dndiek het volgende:
Hoogtepunt: zijn honderdste goal voor PSV (tegen Bayern)
details detailsquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 12:37 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Dat was inderdaad een meesterlijk doelpunt. Jammer dat het niet Kahn was die op doel stond.
spits en keeper tegelijkquote:Op dinsdag 13 december 2005 11:51 schreef JorgeCampos het volgende:
![]()
toelichting: Jorge is cool. Surfshirts zijn cool. Een keeper over de middenlijn is cool. Een keeper onder de 1.80 is cool. Een scorende keeper is cool.
![]()
terecht in de eregalerij van Holland Sport:
http://www.vpro.nl/progra(...)8524/items/19938518/
Dat is inderdaad reden genoeg!quote:Op dinsdag 27 december 2005 14:10 schreef Mindlight het volgende:
[..]
Omdat ie Beijerlander is natuurlijk
Ken je zijn zus ook? Zaten wij een keer achter.quote:Op dinsdag 27 december 2005 14:10 schreef Mindlight het volgende:
[..]
Omdat ie Beijerlander is natuurlijk
Hoge piepgeluidjes.quote:Op woensdag 28 december 2005 12:29 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Haha... hoe klinkt dat, kirren?
Dacht ik al.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |