Ik wist niet eens dat er een drummerstopic was...quote:Op maandag 10 januari 2005 23:19 schreef Gitarist het volgende:
In reactie op search64 (laatste post uit het vorige topic)> Ja idd... ik ben egoïstisch maar ik denk dat de drummers hetzelfde zouden zeggen als je in hun topic het over gitaren gaat hebben.
Drummerstopic numero 11!!!!!!!! De drummers komen losquote:Op maandag 10 januari 2005 23:39 schreef JAM het volgende:
Ik wist niet eens dat er een drummerstopic was....
Hoi.quote:
Ik weet het niet. (verkapte tvpquote:Op dinsdag 11 januari 2005 11:06 schreef Gitarist het volgende:
Ik lees regelmatig over dobro's en baritones, maar ik heb zelf het idee dat deze termen vaak ten onrechte door elkaar worden gehaald...
Als het goed is is het zo:
dobro: zo'n gitaar met metalen klankkast e.d.
baritone: een op het oog gewone gitaar, maar dan geschikt voor lage stemmingen (hangt tussen bas en gitaar in qua toonhoogte)
Heb ik het bij het juiste eind of niet?
Ja zeg er was een gitarist in nood in het gitaristentopic, dan help ik die toch evenquote:Op maandag 10 januari 2005 23:19 schreef Gitarist het volgende:
In reactie op search64 (laatste post uit het vorige topic)> Ja idd... ik ben egoïstisch maar ik denk dat de drummers hetzelfde zouden zeggen als je in hun topic het over gitaren gaat hebben.
Je hebt het bij het goede eind.quote:Ik lees regelmatig over dobro's en baritones, maar ik heb zelf het idee dat deze termen vaak ten onrechte door elkaar worden gehaald...
Als het goed is is het zo:
dobro: zo'n gitaar met metalen klankkast e.d.
baritone: een op het oog gewone gitaar, maar dan geschikt voor lage stemmingen (hangt tussen bas en gitaar in qua toonhoogte)
Heb ik het bij het juiste eind of niet?
Daar zit wat in ja!quote:Op dinsdag 11 januari 2005 11:47 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Ja zeg er was een gitarist in nood in het gitaristentopic, dan help ik die toch evenWat moet ik nou in een drummerstopic. Die gasten tikken altijd uit de maat.
quote:[..]
Je hebt het bij het goede eind.
Dit is een dobro:
[afbeelding]
En dit is een bekende baritone gitaar van Danelectro (o.a. gebruikt door Blof)
[afbeelding]
Ja, maar dat heeft dan niets met ego te maken maar met het feit dat gitaristen zulke eikels zijn.quote:Op maandag 10 januari 2005 23:19 schreef Gitarist het volgende:
Een baritone gitaar heeft een iets grotere fretafstand onderling en is dus ook langer..... 27"/28" scale?? (bij ibanez iig..)quote:Op dinsdag 11 januari 2005 11:06 schreef Gitarist het volgende:
Ja, en ze willen altijd overal hun dubbele basspedaal gebruiken, zelfs in een ballad..quote:Op dinsdag 11 januari 2005 11:47 schreef BUG80 het volgende:
Ja zeg er was een gitarist in nood in het gitaristentopic, dan help ik die toch evenWat moet ik nou in een drummerstopic. Die gasten tikken altijd uit de maat.
Ja, dat is de site die ik zocht, bedankt!quote:
Ik denk dat het muzikant-eigen is. Ik denk zelfs dat je het naar kunstenaars in het algemeen kunt doortrekken.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 14:37 schreef search64 het volgende:
[..]
Ja, maar dat heeft dan niets met ego te maken maar met het feit dat gitaristen zulke eikels zijn.
Aha, weer iets geleerd op dit forum!quote:Op dinsdag 11 januari 2005 14:38 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Een baritone gitaar heeft een iets grotere fretafstand onderling en is dus ook langer..... 27"/28" scale?? (bij ibanez iig..)
De beste drummer is er een die rustig kan drummen zeggen ze wel eens. Dat zijn er niet veel die dat kunnen.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 14:41 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Ja, en ze willen altijd overal hun dubbele basspedaal gebruiken, zelfs in een ballad..![]()
verkapte tvp
Hmm, die zal wel in een of ander crappy punkrock-bandje spelen dan, zeker.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 14:53 schreef search64 het volgende:
En de beste gitarist is degene die geen solos speelt
Wat zou nou de definitie zijn van de beste gitarist??? Behalve dat ie goed gitaar kan spelen? (want dat zijn er in nederland al tich)......quote:Op dinsdag 11 januari 2005 14:53 schreef search64 het volgende:
En de beste gitarist is degene die geen solos speelt zeggen ze wel eens. Dat zijn er niet veel.
Lange hals man bij de 2e fotoquote:Op dinsdag 11 januari 2005 11:47 schreef BUG80 het volgende:
[..]
[..]
Je hebt het bij het goede eind.
Dit is een dobro:
[afbeelding]
En dit is een bekende baritone gitaar van Danelectro (o.a. gebruikt door Blof)
[afbeelding]
Idd. een persoonlijke kwestie... Mijn persoonlijke favo's zijn Peter Lindgren (opeth) en Mark Danhage(evergrey). Meest beinvloed wordt ik door John Petrucci (qua riffs) en Head (KorN) en Dino Cazzares/Christian Olde Wolbers; een ondenkbare combinatie daarvan.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 15:57 schreef Zanderrr het volgende:
Nou ja, van mij hoeft er ook niet in elk nummer een solo te zitten. Maar what do I know, ik hou ook van genoeg muziek waar zelfs helemaal geen gitaar in zit.
"Wie is de beste gitarist", dat lijkt me puur persoonlijk. Zelf heb ik wel bewondering voor gitaristen die veelzijdig zijn en bijvoorbeeld ook goed akoestisch kunnen spelen, of slidegitaar of zo. Jimmy Page bijvoorbeeld. Technisch is dat bij lange na niet de beste gitarist, en zijn spel is altijd behoorlijk sloppy (vooral live), maar hij had wel veel originele ideeen en verschillende sounds.
Ja, Muffman, das zodat als je 'm lager stemt (anderes heb je ook niets aan een baritone) de snaren niet zo los zitten dat je vingers erin in de knoop raken. (toch?)quote:Op dinsdag 11 januari 2005 15:55 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Lange hals man bij de 2e foto
Op een goede solo kan ik goed wild gaan. Dan vind ik het goed.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 16:32 schreef Svyatagor het volgende:
Ik hou ook eigenlijk niet zo van solo's, tenminste niet als ze volgens dat standaard songstramien gaan intro-couplet-couplet-refrein-couplet-refrein-brug-SOLO-refrein. Zoiets. Als een liedje een instrumentaal stuk nodig heeft, ok, maar die standaard 'geef de gitarist even z'n five minutes of fame'...
Nou nee....inprincipe niet volgens mij. De fret afstanden onderling zijn groter en je hebt meer fretten. Vandaar de lengte.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 16:32 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ja, Muffman, das zodat als je 'm lager stemt (anderes heb je ook niets aan een baritone) de snaren niet zo los zitten dat je vingers erin in de knoop raken. (toch?)
Precies!quote:Op dinsdag 11 januari 2005 20:38 schreef BUG80 het volgende:
De beste muzikanten weten wanneer ze niet moeten spelen
Dat is een wijze raad die erg wijs blijkt te zijn. Beginnende bands hoor je vaak hun geluid helemaal dichtsmeren, zonder goed naar elkaar te luisteren. Laat gaten vallen, geef elkaar de ruimte.
De beste gitarist is in mijn ogen dan ook een gitarist die precies de juiste tonen op het goede moment weet te raken, inclusief rust-tekens
Door de solo weg te laten word het anders alleen nog maar meer standaardquote:Op dinsdag 11 januari 2005 16:32 schreef Svyatagor het volgende:
Ik hou ook eigenlijk niet zo van solo's, tenminste niet als ze volgens dat standaard songstramien gaan intro-couplet-couplet-refrein-couplet-refrein-brug-SOLO-refrein. Zoiets. Als een liedje een instrumentaal stuk nodig heeft, ok, maar die standaard 'geef de gitarist even z'n five minutes of fame'...
wmoa, mwoa..... luister eens naar Hatebreed... solovrij doch orgineel!!!quote:Op dinsdag 11 januari 2005 20:49 schreef Djaser het volgende:
[..]
Door de solo weg te laten word het anders alleen nog maar meer standaard
Wat een onzin.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 20:49 schreef Djaser het volgende:
[..]
Door de solo weg te laten word het anders alleen nog maar meer standaard
Ik zie 'm niet, maar ik denk wel dat ik hem al ken spelen. Zat destijds bij een soundblaster geluidskaart als .wav bestand.quote:Op woensdag 12 januari 2005 02:53 schreef JAM het volgende:
Oh, ik bombardeer dit nummer even tot verplichte kost. Ook al vind je het helemaal niet leuk; iedere gitarist moet dit spelen. Er zijn weinig betere oefeningen voor het snel wisselen van grepen met de linkerhand dan dit.
[afbeelding].
(BWV 996, Bourrée uit de luit-suite in E-mineur van JSB, mits iemand er écht in geïntersseerd is.)
Originaliteit. Die steve vai en Malmsteen etc. zijn technisch zeer sterk, maar ik vond de muziek altijd waardeloos en het spel onaantrekkelijk. Dimebag Darrel R.I.P. was voor mij hét voorbeeld van originaliteit en raw power.quote:Op woensdag 12 januari 2005 00:51 schreef JAM het volgende:
Wat vinden de muziekanten hier de belangrijkste onderdelen van de muziek? Ik zeg ritme en timbre. Zo.
Zoals je ziet, heb ik een andere host gevonden.quote:Op woensdag 12 januari 2005 03:10 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Ik zie 'm niet, maar ik denk wel dat ik hem al ken spelen. Zat destijds bij een soundblaster geluidskaart als .wav bestand.
Sorry, nog steeds nada.quote:Op woensdag 12 januari 2005 03:16 schreef JAM het volgende:
[..]
Zoals je ziet, heb ik een andere host gevonden..
Steve Vai is geen god, ken je Paul Masvidal? vin'k beter.quote:Op woensdag 12 januari 2005 03:23 schreef NiteSpeed het volgende:
Werkt goed, en Steve Vai is een god!
Nee, hij kent hem niet.quote:Op woensdag 12 januari 2005 03:28 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Steve Vai is geen god, ken je Paul Masvidal? vin'k beter.
Plus het feit dat Satriani ook gewoon een god is.quote:Op woensdag 12 januari 2005 03:33 schreef JAM het volgende:
[..]
Nee, hij kent hem niet.
Handig, MSN..
Sinds wanneer ben een polytheïst, of sterker; überhaupt gelovig?quote:Op woensdag 12 januari 2005 03:34 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Plus het feit dat Satriani ook gewoon een god is.
Ken je ook gitaristen met ballen? Of ken je alleen van die lui met een gat achter in hun gitaar waar ze hun leuter in steken als ze een solo moeten spelen?quote:Op woensdag 12 januari 2005 03:34 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Plus het feit dat Satriani ook gewoon een god is.
Nee, helaas ken ik alleen vrouwelijke gitaristen. Ze spelen enorm slecht en zijn geen enkel positief woordje waard.quote:Op woensdag 12 januari 2005 03:38 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Ken je ook gitaristen met ballen? Of ken je alleen van die lui met een gat achter in hun gitaar waar ze hun leuter in steken als ze een solo moeten spelen?
Bij deze ontken ik dat Hiltler systematisch Joden heeft vermoord.quote:Op woensdag 12 januari 2005 03:41 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Nee, helaas ken ik alleen vrouwelijke gitaristen. Ze spelen enorm slecht en zijn geen enkel positief woordje waard.
Kom op zeg, ontkennen dat Steve Vai en Joe Satriani geweldige gitaristen zijn is als ontkennen dat Hitler joden systematisch heeft vermoord.
Als dat moet om te verklaren dat Vai en Satriani geen goede gitaristen zijn; sluit ik me daar graag bij aan.quote:Op woensdag 12 januari 2005 03:42 schreef JAM het volgende:
[..]
Bij deze ontken ik dat Hiltler systematisch Joden heeft vermoord. [afbeelding].
2-0, Nitespeed.quote:Op woensdag 12 januari 2005 03:44 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Als dat moet om te verklaren dat Vai en Satriani geen goede gitaristen zijn; sluit ik me daar graag bij aan.
Nou, ik ken Masvidal niet hoor, maar ik moet erkennen toch wel écht betere gitaristen te hebben gehoord dan Vai en Straiani.quote:Op woensdag 12 januari 2005 03:45 schreef Nickthedick het volgende:
You know what I'm talkin' about. Toch? JAM?
Ik ben inderdaad niet zo thuis in de metaalmuziek.quote:Op woensdag 12 januari 2005 03:48 schreef Nickthedick het volgende:
Ben je niet zo thuis in metaalmuziek?
Uhm? Qua wat?quote:Op woensdag 12 januari 2005 03:52 schreef Nickthedick het volgende:
Wat zijn jouw favo's?
Kurt Cobain!quote:Op woensdag 12 januari 2005 03:55 schreef Nickthedick het volgende:
gitaristen.
Ik kan wel een waslijst Spaanse namen posten, maar heb je daar wat aan?quote:Op woensdag 12 januari 2005 03:55 schreef Nickthedick het volgende:
gitaristen.
quote:Op woensdag 12 januari 2005 03:55 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Kurt Cobain!
Die is echt SO goed!
Ik denk ook improvisatiequote:Op woensdag 12 januari 2005 03:56 schreef JAM het volgende:
Oh, even een vraagje tussendoor. Ik zit er over na te denken om volgend jaar eens een gooi te wagen aan het conservatorium van Rotterdam, voor Flamenco gitaar. Heeft iemand hier enig idee wat er van je verwacht wordt op dat toelatingsexamen? Ik zie op de site wel mooie dingen van 'beheersing van de basisspeeltechnieken' en 'het voordragen van enkele stukken' maar dat is me allemaal erg abstract.
Dus, iemand hier iets nuttigs over?
Nee, niet echt. Al vind ik dat stuk van Albeniz steengoed!quote:Op woensdag 12 januari 2005 03:56 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik kan wel een waslijst Spaanse namen posten, maar heb je daar wat aan?.
Albeniz schreef mooie dingen; maar let wel. No es Flamenco!quote:Op woensdag 12 januari 2005 03:59 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Nee, niet echt. Al vind ik dat stuk van Albeniz steengoed!![]()
quote:Op woensdag 12 januari 2005 03:55 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Kurt Cobain!
Die is echt SO goed!
Stevie Ray Vaughan (op nummer éénquote:Op woensdag 12 januari 2005 03:55 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Kurt Cobain!
Die is echt SO goed!
Ken een goeie gitaarbouwer in Hilversum, maar dat ligt niet echt in de buurt van Utrecht, of'wel?quote:Op woensdag 12 januari 2005 09:26 schreef Svyatagor het volgende:
Om even dat sneue welles-nietes over Satriani en Vai te doorbreken:
Weet iemand misschien een goede gitaarversterkerbouwer/ repareerder in de omgeving Utrecht? Eén van de kanalen van mijn voorversterker is volgens mij nl. kaput, althans, heeft veel minder vermogen dan de andere twee. Ik kan hem wel gewoon naar Feedback brengen, maar ten eerste vind ik dat een klotewinkel die aan mij niks gaat verdienen, en ten tweede eigenlijk ook.![]()
Suggesties anyone?
Nouja, echt ver van Utrecht is het ook niet. Repareert hij ook versterkers, voor zover jij weet?quote:Op woensdag 12 januari 2005 09:54 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Ken een goeie gitaarbouwer in Hilversum, maar dat ligt niet echt in de buurt van Utrecht, of'wel?
Not sure, maar ik kan het vanmiddag even voor je navragen, want een Kennis van mij die is weer een vriend van die gitaarbouwer, ik zal hem even bellen, post rond 2 uur wel een berichtjequote:Op woensdag 12 januari 2005 09:58 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nouja, echt ver van Utrecht is het ook niet. Repareert hij ook versterkers, voor zover jij weet?
quote:Op woensdag 12 januari 2005 10:01 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Not sure, maar ik kan het vanmiddag even voor je navragen, want een Kennis van mij die is weer een vriend van die gitaarbouwer, ik zal hem even bellen, post rond 2 uur wel een berichtje
Edit: Bijna zeker dat ze dat wel doen, kijk de website maar door: http://www.robberts.guitars.nl/
:Alle mogelijke aanpassingen op versterker gebied zijn bij Robberts Guitars mogelijk.
Je vindt deze op de customizing pagina.
Je mag niet fokken tijdens school.quote:Op woensdag 12 januari 2005 10:39 schreef Djaser het volgende:
[..]
Jij vind couplet-refrein-couplet-refrein niet veel meer standaard?
je vergeet de 'break'quote:Op woensdag 12 januari 2005 10:39 schreef Djaser het volgende:
[..]
Op de site van het Amsterdams conservatorium staat een voorbeeld van het schriftelijke deel van het toelatingsexamen. En dat is qua theoretische kennis al erg hoog! Ook wordt je gehoor getest.quote:Op woensdag 12 januari 2005 03:56 schreef JAM het volgende:
Oh, even een vraagje tussendoor. Ik zit er over na te denken om volgend jaar eens een gooi te wagen aan het conservatorium van Rotterdam, voor Flamenco gitaar. Heeft iemand hier enig idee wat er van je verwacht wordt op dat toelatingsexamen? Ik zie op de site wel mooie dingen van 'beheersing van de basisspeeltechnieken' en 'het voordragen van enkele stukken' maar dat is me allemaal erg abstract.
Is het een buizenversterker? Zo ja, buizen gecheckt?quote:Op woensdag 12 januari 2005 10:07 schreef Rooligan het volgende:
Heb ik anders nog een extra puntje voor het topic:
Mijn gitaarversterker Marshall Valvestate VS-100R - 13 jr oud) heeft het hoogstwaarschijnlijk begeven...Hij fungeert al jaren als backline bij een jaarlijks festvial, maar is er dit jaar denk ik niet havenloos doorheen gekomen.
Wanneer ik één van de overdrive kanalen aan heb staan, begint hij om de haverklap hard te zoemen bij lage tonen. De zoem blijft vervolgens aanhouden en wat ik ook doe (gain naar nul, volume naar nul, gitaarkabel eruit), het zoemen blijft aanhouden totdat ik hem uitzet. Dit heeft hij bij al mijn gitaren (ook mijn acoustische) en ook bij de gitaar van een vriend van me...
Ik heb de kast al open gehad en niets aparts kunnen vinden (geen losse bedrading, geen brandvlekken, de buis is in orde). Ook de speaker heeft geen afwijkingen en doet het goed op het cleane kanaal (ook bij hoog volume).
Ik denk dat ik het nog even aankijk / aanluister maar ik zit even in dubio o fik hem wel laat repareren bij de gitaarboer (en of hij het financieel nog wel waard is), of ik een nieuwe (tweehands evt.) ga halen...
Ik vind ze op hun vakgebied uiteraard zeer sterk. Maar ik denk dat als je ze bijv. een jazz of klassiek stuk voorlegt ze weer niet zo sterk uit de hoek komen. Zo vind ik bijv. BB King qua blues weer erg goed (geen spetterende solo's maar wel op het juiste moment!). Ik denk dan dus ook dat je niet kan spreken van "de beste gitarist".quote:...Steve Vai en Satrianie discussie...
Ik denk dat ze met basistechnieken dingen bedoelen als rasguados, alza pua, tremolo, picado e.d. Ik weet het ook niet zeker, maar ik zal het eens navragen bij mijn gitaarleraar die daar een tijdje gestudeerd heeft. Ben ook wel geinteresseerd namelijkquote:Op woensdag 12 januari 2005 03:56 schreef JAM het volgende:
Kleine kabelbreuk ofzo?quote:Op woensdag 12 januari 2005 12:15 schreef Cynic het volgende:
Ha, da's waar ook, ik kan hier natuurlijk ook proberen een vraag te stellen!
Ik vermoed dat mijn versterker (Marshall VSH100 top) een aardeprobleem heeft. Als ik namelijk met mijn voet over de kabel van mijn gitaar od de effectloop rol, hoor ik een knetterend geluid. Niet heel hard, en ook niet kortsluiting-achtig, maar desalniettemin wel storend. Weet iemand hoe dit komt en hoe dit te verhelpen valt?
Heb het overigens op verschillende plekken, dus het ligt niet aan een bepaald stopcontact thuis ofzo...
Nee, heb ik al geprobeerd, dacht eerst namelijk ook dat het daaraan lag. Heb mijn kabels op andere versterkers geprobeerd en andere kabels op mijn versterker. Ik gok daarom op iets met de aarde, maar hoe dat precies komt weet ik eigenlijk niet.quote:Op woensdag 12 januari 2005 12:18 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Kleine kabelbreuk ofzo?
Ook al eens een andere stroomkabel gebruikt?
You're absolutely right, en smaak MOET hierbij deel uitmaken, omdat een instrument bespelen zoveel meer is dan een perfecte techniek hebben en alle loopjes kennen. CREATIVITEIT is wat het belangrijkste is.quote:Op woensdag 12 januari 2005 13:10 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Gitaristen met ballen: Sean Martin (Hatebreed), Head & Munky (KorN), Ben Weinman (The Dillinger Escape Plan) en natuurlijk de klassiekers als Dimebag (rip idd), de vroegere James Hetfield of manowar's Karl Logan en nog veel meer tijdgenoten...
[..]
[..]
Je kunt hier toch absoluut niet gaan verkondigen dat Steve Vai of Joe Satriani geen goede gitaristen zijn. Zij zijn juist het toppunt van perfectie. Dat jouw muzikale smaak meetelt in het beoordelen van gitaarspel is vanaf nu dus meer als duidelijk.....
quote:Op woensdag 12 januari 2005 03:41 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Nee, helaas ken ik alleen vrouwelijke gitaristen. Ze spelen enorm slecht en zijn geen enkel positief woordje waard.
Kom op zeg, ontkennen dat Steve Vai en Joe Satriani geweldige gitaristen zijn is als ontkennen dat Hitler joden systematisch heeft vermoord.
Gitaristen met ballen: Sean Martin (Hatebreed), Head & Munky (KorN), Ben Weinman (The Dillinger Escape Plan) en natuurlijk de klassiekers als Dimebag (rip idd), de vroegere James Hetfield of manowar's Karl Logan en nog veel meer tijdgenoten...quote:Op woensdag 12 januari 2005 03:38 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Ken je ook gitaristen met ballen? Of ken je alleen van die lui met een gat achter in hun gitaar waar ze hun leuter in steken als ze een solo moeten spelen?
quote:Op woensdag 12 januari 2005 03:42 schreef JAM het volgende:
[..]
Bij deze ontken ik dat Hiltler systematisch Joden heeft vermoord. [afbeelding].
Je kunt hier toch absoluut niet gaan verkondigen dat Steve Vai of Joe Satriani geen goede gitaristen zijn. Zij zijn juist het toppunt van perfectie. Dat jullie (NIckthedick & JAM) muzikale smaak meetelt in het beoordelen van gitaarspel is vanaf nu dus meer als duidelijk.....quote:Op woensdag 12 januari 2005 03:44 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Als dat moet om te verklaren dat Vai en Satriani geen goede gitaristen zijn; sluit ik me daar graag bij aan.
Kan ik me meer in vinden.quote:Op woensdag 12 januari 2005 13:20 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Of je hebt beiden en dan heet je bijvoorbeeld John Petrucci.
Dat is waar... Dat is belangrijk, maar degene die jij door het slop heen haalt zijn mensen die hun instrument voor 100% beheersen. iig ook een heel belangrijk item om tot de status van goede gitarist te komen... Als ik voorbeelden mag noemen van de van de creativiteit van Vai "For the love of god" en Satriani's "Satch Boogie" dan is dat creativiteit ten top. Ik heb ook vaak, bij die schred gedeeltes dat ik denk: "zo het is nu wel genoeg" . Toch blijft het gitaarspel technisch goed, dus nu nog eens beweren dat deze heren beide slechte gitaristen zijn.. Vind het een gewaagd statement.....quote:Op woensdag 12 januari 2005 13:17 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
CREATIVITEIT is wat het belangrijkste is.
Jij slaat de spijker op zijn kop Toffe, je raakt mijn gevoelige snaarquote:John Petrucci
Je claimt dat zonder solos muziek nogal standaard wordt en dan kom je met dit argument. Wat de neuk heeft dit ermee te maken?quote:Op woensdag 12 januari 2005 10:39 schreef Djaser het volgende:
[..]
Stand By is wel een aardig gitaarwinkeltje in Utrecht, zit op de Oude Gracht tegenover Tivoli. Ik heb er zelf nog nooit iets laten repareren, maar de mensen daar zijn wel relaxed en hebben iha verstand van zaken. De Feedback in Utrecht vind ik persoonlijk maar een snertzaak.quote:Op woensdag 12 januari 2005 09:26 schreef Svyatagor het volgende:
Suggesties anyone?
Ja, zoiets dergelijks had ik wel verwacht. Alleen heb ik geen flauw idee wat men onder 'beheersen', ik bedoel, ik kan ook wel een paar aardige alzapuá stukjes spelen en een leuke rasgeo neerzetten, maar in vergelijking tot Vicente Amigo klinkt het voor geen klote, niet dat dat zo'n schande is, trouwens.quote:Op woensdag 12 januari 2005 11:31 schreef Anotsu het volgende:
[..]
Ik denk dat ze met basistechnieken dingen bedoelen als rasguados, alza pua, tremolo, picado e.d. Ik weet het ook niet zeker, maar ik zal het eens navragen bij mijn gitaarleraar die daar een tijdje gestudeerd heeft. Ben ook wel geinteresseerd namelijk
5 februari is er een open dag op het RC (Ik ga wel ff kijken denk ik), misschien dat je het daar aan een van de docenten kan vragen? Al denk ik niet dat Paco Pena himself er zal zijn![]()
Qua gitaarspel niet. Maar z'n muziek enzo is best goed ja.quote:Op woensdag 12 januari 2005 03:55 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Kurt Cobain!
Die is echt SO goed!
de Nirvana manier van spelen: Verse, Chorse, Verse, Bridge, Solo, Bad Soloquote:Op woensdag 12 januari 2005 10:39 schreef Djaser het volgende:
[..]
Ik moet zeggen zo'n flauw vermoeden te hebben.quote:Op woensdag 12 januari 2005 15:19 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Mijn favoriete gitarist is Jimi Hendrix.
Maar dat wisten jullie hoogstwaarschijnlijk al.
Dan weet je het bij deze zeker.quote:Op woensdag 12 januari 2005 15:51 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik moet zeggen zo'n flauw vermoeden te hebben..
Tsja, wellicht met soldeer, denk ik. Maar dat wordt wel een hoop gesodemieter en gekloot denk ik en je hebt kans dat je het hout van de toets aantast. Kan je er niet gewoon twee nieuwe fretten opzetten?quote:Op woensdag 12 januari 2005 16:03 schreef Jorikjet het volgende:
[afbeelding]
ik heb op me gitaar 2 kleine beschadigingen zitten (van de vorige eigennaar denk ik zo), namelijk dat er bij de frettenbalkjes (:P) 2 'sneetjes' van 1mm of nog minder diep zitten. bij het aanslaan van de e snaar voor dat fretbalkje, komtie vaak in dat sneetje, en hoor je dus een slecht stom geluid.
heeft iemand een idee om dat op te kunnen vullen met iets ofzo?
Ik ben Geschokt!quote:Op woensdag 12 januari 2005 15:19 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Mijn favoriete gitarist is Jimi Hendrix.
Maar dat wisten jullie hoogstwaarschijnlijk al.
Ik weet ook wel dat die lui hun gitaar perfect beheersen, maar dan ben je een uitstekende gitaarSPELER. Een GITARIST vind ik een veel breder begrip. Een robot die een gitaardeuntje naspeelt is geen gitarist (ook al beheest het het istrument perfect). Individualiteit, sound, creativiteit, EMOTIE (mis ik ook vaak bij die lui) is wat in mijn oren een goede gitarist maken.quote:Op woensdag 12 januari 2005 13:34 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Dat is waar... Dat is belangrijk, maar degene die jij door het slop heen haalt zijn mensen die hun instrument voor 100% beheersen. iig ook een heel belangrijk item om tot de status van goede gitarist te komen... Als ik voorbeelden mag noemen van de van de creativiteit van Vai "For the love of god" en Satriani's "Satch Boogie" dan is dat creativiteit ten top. Ik heb ook vaak, bij die schred gedeeltes dat ik denk: "zo het is nu wel genoeg" . Toch blijft het gitaarspel technisch goed, dus nu nog eens beweren dat deze heren beide slechte gitaristen zijn.. Vind het een gewaagd statement.....
Ik ben ook geen bluess of country liefhebber, doch wanneer die gasten van wal steken kan ik ook beoordelen dat daar hele goede gitaristen tussen zitten. Smaak versus een terechte beoordeling = klote......
[..]
Jij slaat de spijker op zijn kop Toffe, je raakt mijn gevoelige snaar![]()
Je kunt direct horen wie Friedman is en wie Mustaine, Mustaine is meer staccato agressiever let op chromatisme. Friedman veeeeeeeeel meer melodie, minder hammers en pull offs.quote:Op woensdag 12 januari 2005 13:28 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Marty Friedman bij Megadeth was dus echt wel geen camp, dick. Al weet ik niet wie voor welke solo verantwoordelijk was bij Megadeth.
Ik denk ook niet dat ze van je verwachten dat je zo kan spelen als Vicente Amigo, het heeft namelijk vrij weinig nut om aan een conservatoriumopleiding te beginnen als je de docenten helemaal weg kan spelenquote:Op woensdag 12 januari 2005 14:59 schreef JAM het volgende:
[..]
Ja, zoiets dergelijks had ik wel verwacht. Alleen heb ik geen flauw idee wat men onder 'beheersen', ik bedoel, ik kan ook wel een paar aardige alzapuá stukjes spelen en een leuke rasgeo neerzetten, maar in vergelijking tot Vicente Amigo klinkt het voor geen klote, niet dat dat zo'n schande is, trouwens..
Maar ja, een mailjte naar Ricardo Mendeville (docent aldaar) is onderweg. En ik ben ook zeker bij de open dag. Olé! Viva Flamenco!.
Hmm, lastig, Vicente Amigo vs. Paco Peña...quote:Op woensdag 12 januari 2005 16:18 schreef Anotsu het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat ze van je verwachten dat je zo kan spelen als Vicente Amigo, het heeft namelijk vrij weinig nut om aan een conservatoriumopleiding te beginnen als je de docenten helemaal weg kan spelen
m.u.v. Paco Pena natuurlijk...
Mischien polijsten, alhoewel ik niet denk dat als ze daadwerkelijk 1 mm diep zijn, je ze eruit krijgt. Dan kun je alleen maar nog de gehele hals laten herfretten. Twee fretten vervangen op zich, zal denk ik een probleem worden aangezien de gitaar al wat ouder is. Je zult dan verschil in hoogte krijgen...quote:Op woensdag 12 januari 2005 16:03 schreef Jorikjet het volgende:
[afbeelding]
ik heb op me gitaar 2 kleine beschadigingen zitten (van de vorige eigennaar denk ik zo), namelijk dat er bij de frettenbalkjes (:P) 2 'sneetjes' van 1mm of nog minder diep zitten. bij het aanslaan van de e snaar voor dat fretbalkje, komtie vaak in dat sneetje, en hoor je dus een slecht stom geluid.
heeft iemand een idee om dat op te kunnen vullen met iets ofzo?
Zeker, en tegenwoordig zelfs ook bas.quote:Op woensdag 12 januari 2005 10:47 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
je vergeet de 'break'![]()
hé, Djaser, speel jij gitaar?
Is dat duur?quote:Op woensdag 12 januari 2005 16:25 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Mischien polijsten, alhoewel ik niet denk dat als ze daadwerkelijk 1 mm diep zijn, je ze eruit krijgt. Dan kun je alleen maar nog de gehele hals laten herfretten. Twee fretten vervangen op zich, zal denk ik een probleem worden aangezien de gitaar al wat ouder is. Je zult dan verschil in hoogte krijgen...
weet ik niet, ken de prijzen niet. Vanzelfsprekend zit er het complete afstellen van de hals/intonatie, vervangen van de snaren en het invetten van de toetsen bij...quote:
Ik had ooit een probleem met een gitaar met een kromgetrokken, getordeerde hals. Dat zou alleen verholpen kunnen worden d.m.v. opschuren en herfretten, en zou ongeveer even veel kosten als een nieuwe gitaar van vergelijkbare kwaliteit (=rond de zeshonderd euro).quote:Op woensdag 12 januari 2005 17:03 schreef Ibanez het volgende:
[..]
weet ik niet, ken de prijzen niet. Vanzelfsprekend zit er het complete afstellen van de hals/intonatie, vervangen van de snaren en het invetten van de toetsen bij...
Ik heb de frets van mijn gitaar een keer laten afvlakken omdat ik veel last had van fretbuzz, en dat kostte toen iets van 50 euro, inc. opnieuw afstellen etc. Maar helemaal herfretten is veeeel duurder, eerder 300 euro ofzo.quote:
Jezus!! Das duur!quote:Op woensdag 12 januari 2005 17:44 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik heb de frets van mijn gitaar een keer laten afvlakken omdat ik veel last had van fretbuzz, en dat kostte toen iets van 50 euro, inc. opnieuw afstellen etc. Maar helemaal herfretten is veeeel duurder, eerder 300 euro ofzo.
al lang?quote:Op woensdag 12 januari 2005 16:55 schreef Djaser het volgende:
[..]
Zeker, en tegenwoordig zelfs ook bas.
Sorry hoor, maar zelfs een Epiphone Les Paul is cooler dan welke strat dan ook...quote:Op woensdag 12 januari 2005 18:25 schreef Jorikjet het volgende:
hm... kut dan.
gitaar was 325 euro(epiphone les paul standard), naja gelijk een goede reden om door te sparen voor een fender strat
Die schijnen goed te zijn!quote:Op woensdag 12 januari 2005 20:02 schreef Fixxxer het volgende:
K ken London City alleen van amps geloof ik. En k heb geen idee of ze daar überhaupt goed in zijn
1,5 jaar ofso. Ik speel zelf op een Pacifici yamaha maar ik ben zelf ook bezig met verder kijken. Ik moet maar eens gaan sparen voor een Jackson gitaar.quote:Op woensdag 12 januari 2005 19:13 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
al lang?
ik speel nu iets van een jaar of 2½..
ben nog steeds aan mn eerste gitaar (squier affinity strat.)
maar met mn 2e versterker (peavey bandit 112 II)
maar ik vind mn sound wat mager...
ik ga toch maar eens opzoek naar een andere gitaar, maar opzich kan ik het hier nog wel ff mee volhouden
de mooiste gitaar vind ik een Gibson SG Supreme maar er zijn niet veel mensen die mijn mening daarin delen...
ik zal dit topic is in de gaten gaan houden, weer eens wat anders om over te praten
ik ben trouwens best satriani fanzijn daar er hier nog meer van?
(de) topic(s) over satriani zelf liepen hier niet echt volgens mij
Thanks.quote:Op woensdag 12 januari 2005 18:28 schreef Fixxxer het volgende:
Svyatagor, k heb nog ff jouw sultans geluisterd uit het vorige deelWat een clean! en dat met een flut mic... watvoor gitaar en amp heb jij eigenlijk?
Jep, das gaafquote:Op woensdag 12 januari 2005 19:12 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ton wilt jullie even een lesje geven.
[afbeelding]
Dit hierboven, das geen gitaar. Misschien noemen mensen het wel zo (misschien wel mensen die hier zitten die dat doen)
Maar als je dat nou hiermee vergelijkt:
[afbeelding]
Dan kan je dat vorige geval beter vermalen tot lucifers of tandenstokers of zoiets.
Dit heb je er natuurlijk wel bij nodig:
[afbeelding]
Als je dat ding dan redelijk vol open zet en je staat er met je gitaar voor dan krijg je feedback. Dat is gaaf. Dat is ongeveer van het niveau van de muziek die meestal op het bovenste ding gemaakt word. Gaaf, maar niet langer dan 10 seconden.
Blauwe sensors?quote:Op woensdag 12 januari 2005 21:04 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Thanks.![]()
You've asked for it, meteen maar wat fotootjes gemaakt...![]()
Ik heb een Fender USA Strat Plus (dus met lace sensors ipv gewone single coils), en als versterker heb ik een ouwe Peavey Rockmaster voorversterker en een Peavey classic 60/60 eindversterker, beide 19". Als speaker gebruik ik een Marshall JCM 900 buikkast.
Maar die amp kreeg ik er niet zo goed op (bewogen enzo).
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Aparte topkam, zo kende ik ze nog niet.quote:Op woensdag 12 januari 2005 21:04 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Thanks.![]()
You've asked for it, meteen maar wat fotootjes gemaakt...![]()
Ik heb een Fender USA Strat Plus (dus met lace sensors ipv gewone single coils), en als versterker heb ik een ouwe Peavey Rockmaster voorversterker en een Peavey classic 60/60 eindversterker, beide 19". Als speaker gebruik ik een Marshall JCM 900 buikkast.
Maar die amp kreeg ik er niet zo goed op (bewogen enzo).
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bij de brug is blauw, neck is zilver, en in het midden is helemaal afgesleten, maar ik meen dat daar ook een zilveren zit. Ze doen meestal niet meer dan twee verschillende kleuren op 1 gitaar, en blauw issie zeker niet.quote:
Ik vind het een hele slechte les.quote:Op woensdag 12 januari 2005 19:12 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[afbeelding]
Dit hierboven, das geen gitaar. Misschien noemen mensen het wel zo (misschien wel mensen die hier zitten die dat doen)
[afbeelding]
Dan kan je dat vorige geval beter vermalen tot lucifers of tandenstokers of zoiets.
Klopt.quote:Op donderdag 13 januari 2005 00:57 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik vind het een hele slechte les. [afbeelding].
Beetje een lelijke kop en overgang van de body in the hals, maar verder wil ik hem welquote:Op donderdag 13 januari 2005 01:36 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Klopt.
Wat een oerlelijke gitaar die tweede!
maar het geluid van een strat vind ik dus net iets mooierquote:Op woensdag 12 januari 2005 20:26 schreef search64 het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar zelfs een Epiphone Les Paul is cooler dan welke strat dan ook...
"Een lesje geven" houdt meestal in dat je ook iets te vertellen hebt, dus; jammer, maar volgende keer beter.quote:Op woensdag 12 januari 2005 19:12 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit heb je er natuurlijk wel bij nodig:
[afbeelding]
Als je dat ding dan redelijk vol open zet en je staat er met je gitaar voor dan krijg je feedback. Dat is gaaf. Dat is ongeveer van het niveau van de muziek die meestal op het bovenste ding gemaakt word. Gaaf, maar niet langer dan 10 seconden.
bladibla stel je niet aanquote:Op donderdag 13 januari 2005 10:04 schreef Anotsu het volgende:
[..]
"Een lesje geven" houdt meestal in dat je ook iets te vertellen hebt, dus; jammer, maar volgende keer beter.
of laat die volgende keer eigenlijk maar zitten...
quote:Op donderdag 13 januari 2005 11:11 schreef Anotsu het volgende:
[..]
Ik ben inmiddels wel weer wat gekalmeerd![]()
Qua hernia ookquote:Op donderdag 13 januari 2005 09:28 schreef Jorikjet het volgende:
kwa uiterlijk ruled een les paul wel
Wie eeuwigdurende sustain wil hebben moet pijn lijdenquote:Op donderdag 13 januari 2005 11:36 schreef Hammet het volgende:
[..]
Wie cool wilt zijn moet pijn lijden![]()
Les Paul custom ??quote:Op donderdag 13 januari 2005 11:45 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Wie eeuwigdurende sustain wil hebben moet pijn lijden![]()
Ik ga van het weekend mijn nieuwe speeltje halen, één van de zwaarste ooit![]()
![]()
quote:
Daar waren we al lang weer overheen hoor..quote:Op donderdag 13 januari 2005 11:48 schreef Zanderrr het volgende:
Wat een kinderachtig gedoe hier, zeg.. "Mijn favoriete muziek is beter dan de jouwe", "Mijn favoriete gitarist is beter dan de jouwe" "Mijn gitaar is beter dan de jouwe"..
Heeft er iemand ook nog iets zinnigs te melden?
Vooruit dan maar....quote:Op donderdag 13 januari 2005 11:48 schreef Zanderrr het volgende:
...
Heeft er iemand ook nog iets zinnigs te melden?
Nu mijn vraag:quote:You can wrest six wiring combinations from a pair of pickups. Three pickups, however, allow for a whopping 35 combinations. As alluring as this sounds to Strat players, it's a problem to access so many colors in a practical way. For over 20 years, I've applied my twisted mind to the question of how to switch three pickups. I experienced many an "aha!" during this time, including a "secret switch" for Jimi Hendrix, the 9-way switching for Fender's The Strat, and the "stock parts only" project for Guitar Player in Feb.'87. Those schemes have all been somewhat compromised by a perceived need to use the traditional Strat lever switch. By breaking free of this limitation, I was able to rethink this entire matter and arrive at a rational switching system that provides all of the very best combinations and still makes mechanical sense.
This modification yields 12 settings. It requires three mini-toggle switches (one is a 3-way), each relating to its own pickup. Here's what you get:
* each pickup alone (three settings)
* three parallel pairs
* three series pairs
* three pickups in parallel
* three pickups in series
* three pickups in series/parallel
All combinations are in phase. Tone controls follow the standard Strat convention, i.e., no tone control for the bridge position. The tone controls operate on the neck and middle pickups: they provide particularly interesting sounds in the series settings.
I've been using this system for years (with some variations, such as coil-splitting), and have duplicated it for many guitarists. Although it's more complicated than a 5-way switch, no one seems to have problems learning how to operate it efficiently. This is the most comprehensive and satisfying control system I've ever used-I'm completely spoiled by it.
You'll need two DPDT on/on 2 position switches, and one DP3T on/on/on 3 position type. (Note: Make sure you get an on/on/on. This hard-to-locate switch is available from such specialty parts suppliers as Spitzer's Music, Chandler, and Warmoth). Replace the lever switch with three mini-toggles. Drill three little holes in the pickguard so you can mount the switches side-by-side with their levers about 1/2" apart. The entire triple switch array fits into the slot where the stock switch used to be.
Be sure to ground the switch bodies (some have a solder tab, others require wrapping a wire around each switch's threaded "neck" and wiring that to a ground point). If your bridge pickup is a humbucker (with or without a coil splitter), the circuit needs no modification. For guitars with only one tone control, use the optional master tone shown in the diagram. The .05uF capacitor in the string-to-ground line is for shock proofing; it greatly reduces the likelihood of shock if you touch both your strings and other electrical gear.
Dat mag je vragen.quote:Op donderdag 13 januari 2005 11:59 schreef Hammet het volgende:
[..]
![]()
![]()
Hoeveel ga je daarvoor betalen (als ik dat vragen mag...) ?
Denk ik ook wel ja, maar ik kan dat natuurlijk niet bepalen, aangezien ik niet weet ik welke staat hij verkeert.quote:Op donderdag 13 januari 2005 12:02 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Dat mag je vragen.
Tweedehands, zonder koffer, 1500 euro. Hoop geld, maar een goede prijs imo.
Hij is veel bespeeld geweest, maar nog wel (bijna) helemaal origineel. Paar plekjes hier en daar, en op de lange termijn moet hij wel herfret worden denk ik, maar de komende jaren zeker nog niet.quote:Op donderdag 13 januari 2005 12:06 schreef Hammet het volgende:
[..]
Denk ik ook wel ja, maar ik kan dat natuurlijk niet bepalen, aangezien ik niet weet ik welke staat hij verkeert.
We willen wel foto's hoor
Ik heb 2 goede Fender Lace Sensor is m'n Ibanez grx40quote:Op woensdag 12 januari 2005 21:20 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Bij de brug is blauw, neck is zilver, en in het midden is helemaal afgesleten, maar ik meen dat daar ook een zilveren zit. Ze doen meestal niet meer dan twee verschillende kleuren op 1 gitaar, en blauw issie zeker niet.
@ Hammet: die kam is een zgn Wilkinson nut. Theoretisch kun je met de tremolo op deze gitaar ook duikvluchten maken. De snaren zitten bij de stemmechanieken gelockt, en die nut zorgt ervoor dat de snaren soepel over de kam lopen als je de tremolo gebruikt. Maar ik ben niet echt weg van het systeem, hij ontstemt nog steeds wel met tremologebruik.
quote:Op donderdag 13 januari 2005 12:11 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Hij is veel bespeeld geweest, maar nog wel (bijna) helemaal origineel. Paar plekjes hier en daar, en op de lange termijn moet hij wel herfret worden denk ik, maar de komende jaren zeker nog niet.
Klank is geweldig.
Een plaatje van de verkoper:
[afbeelding]
Genoeg gepimpt nu...
Volgens mij kun je die gewoon op het aardeplaatje vastsolderen... Brug is daar weer op aangesloten via de veren, dus aarden doet ie zich dan toch via een omweg via dat plaatje....(wanneer je hem op de brug soldeert dan.)quote:Op donderdag 13 januari 2005 11:59 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Vooruit dan maar....![]()
Ik ben dus inmiddels zwaar aan het solderen gegaan.... Valt tegen na een aantal jaar niet meer gesoldeerd te hebbenMaar goed, dit is dus de mod die ik wil aanleggen op mijn experimenteer gitaartje:
[afbeelding]
[..]
Nu mijn vraag:
Vanuit de volumepotmeter moet er via de condensator een draad vastgesoldeerd worden op "Bridge". Is dit gewoon de brug, of is dit aan de aarde van de brug-pickup, of kan ik deze aansluiten op de aarde die ik wil bevestigen aan het grondplaatje waar de tremolo-veren vastzitten in de body....
- electronica is niet mijn sterkste punt....
amen / allah ouacbarquote:Zo ene is er volgens mij nog niet, hè?
Lijkt me wel prettig, dan kunnen we gewoon dingen komen melden die geen topic waard zijn enzo.
En voordat iemand anders het doet: een electrische gitarist is er ene op batterijen.
Ik heb er zo een... Het geluid is te gek.. Alleen vind ik em te soepel. Ik heb een expressiepedaal op mijn multieffect en dat gaat vrij stroef. Als ik dan daarna de JH 1 gebruik, trap ik em bijna door de vloer heen.quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:06 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik wil een Jimi Hendrix wahwah kopen, de Dunlop JH-1, voor 75 euros. (2e hands)
Zijn er hier mensen met ervaring met dit ding?
Ik wil trouwens niet het Jimi Hendrix geluid krijgen (wat sowieso onmogelijk is) maar gewoon een lekkere wahwah hebben.
Koop een Ibanez Weeping Demonquote:Op donderdag 13 januari 2005 14:06 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik wil trouwens niet het Jimi Hendrix geluid krijgen (wat sowieso onmogelijk is) maar gewoon een lekkere wahwah hebben.
OO dat zou eens heel goed kunnen wat je daar zegt!!! Ten tijde van mijn aankoop waren de Ibanez effecten nog niet op dat punt waar ze nu zijn.De Weepin Demon bestond toen nog niet. Ik moet eerlijk bekennen dat de Weeping Demon enorm vet uit ziet.quote:Op donderdag 13 januari 2005 15:42 schreef Hammet het volgende:
[..]
Koop een Ibanez Weeping Demon. Kan je heel veel kanten mee op.
Ik vond die JH-1 niet ver genoeg gaan, dus vandaar dat ik voor de WD-7 heb gekozen.
Ik had het topic eerst 'electrische gitaristen topic' genoemd. Een paar (zelfgemaaktequote:Op donderdag 13 januari 2005 14:54 schreef Ibanez het volgende:
[..]
[blablabla]
Om nog even kracht bij de daad te zetten:
Dit was de bedoeling:
Big_boss_man op 23 maart 2004 @ 23:12 in deel 1 O.P
[..]
amen / allah ouacbar
quote:Sm0keZ - dinsdag 23 maart 2004 @ 23:18
mijn electrische gitaar werkt niet op batterijen... ik snap niet waar ze in moetengelukkig kan ie nog wel aan m'n versterker
En toen had ik in de opo erbij gezet:quote:tong80 - dinsdag 23 maart 2004 @ 23:20
Electrische gitaren ken ik maar electrische gitaristen is uniek.
Een topic waardig.
quote:een electrische gitarist is er ene op batterijen.
quote:Big_Boss_Man - woensdag 24 maart 2004 @ 16:07
Ik dacht echt dat ik dit topic 'electrische gitaristen topic' had genoemd.
quote:Angel_of_Dth - woensdag 24 maart 2004 @ 17:07
[..]
Ja, maar omdat er vrij weinig elektrische gitaristen zijn, heeft een modje het even veranderd, denk ik.
quote:Rooligan - woensdag 24 maart 2004 @ 19:37
Ah, een topique naar mijn hart, Big Boss Man!
[..]
Ja lieve mensen, ik vond 'electrische gitaristentopic' wel leuk klinken. Ik had zelf, eigenwijs als ik ben, het 2e topic 'Electrische gitaristen topic #2' genoemd... maar Roger was me voor met het 2e topic, dus ging de mijne dicht!quote:Big_Boss_Man - donderdag 25 maart 2004 @ 10:00
Ik miste het, de drummers hebben een topic en de bassisten, maar de electrische gitaristen niet. Hier kunnen we lekker slow chatten en de blits maken met onze gitaren enzo.
En de naam van het topic is ook weer veranderd zie ik.
Redelijk lang...
Ik vond 'electrische gitaristentopic' leuker.
Een kennis van mij is er erg over te spreken, ze leveren goed werk volgens hem.quote:Op woensdag 12 januari 2005 10:09 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Dat ziet er goed uit, bedankt zeg! Heb jij ervaring met die winkel? Leveren ze goed werk?
Ik heb die Hendrix-wah. Over het geluid ben ik zelf wel te spreken, maar qua bedieningsgemak zijn die Dunlop wahs nou niet echt optimaal. Die drukknop waarmee je hem aan en uitzet wil nog weleens verslijten na een aantal jaar (lomp) gebruik, waardoor je bij wijze van spreken keihard op het pedaal moet stampen om hem aan en uit te zetten. Ze ruisen bovendien ook nog behoorlijk, en voor opnemen is dat niet echt optimaal. Ik zou er zelf in ieder geval nooit een van ebay of marktplaats kopen zonder 'm getest te hebben.quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:06 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ook dat moet ik bevestigen. Die drukknop is klote.. Je kunt hem wel wat naar boven afstellen maar het blijft een stroef ding eigenlijk. Maar qua geluid vind ik het wel 1 van de mooiste wah's! Ruizen doet ie wel, maar ik vind niet zo extreem, heb het al erger gehoord.quote:Op donderdag 13 januari 2005 17:38 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Ik heb die Hendrix-wah. Over het geluid ben ik zelf wel te spreken, maar qua bedieningsgemak zijn die Dunlop wahs nou niet echt optimaal. Die drukknop waarmee je hem aan en uitzet wil nog weleens verslijten na een aantal jaar (lomp) gebruik, waardoor je bij wijze van spreken keihard op het pedaal moet stampen om hem aan en uit te zetten. Ze ruisen bovendien ook nog behoorlijk, en voor opnemen is dat niet echt optimaal. Ik zou er zelf in ieder geval nooit een van ebay of marktplaats kopen zonder 'm getest te hebben.
Probeer eens iets van tommy emmanuelquote:Op donderdag 13 januari 2005 18:58 schreef super-muffin het volgende:
Ik wil tokkel werk oefenen.
Iemand suggestie's?
Als dat geen geretoucheerde foto is dan: Goddamn, dat ding is mooi afgelakt hey!!quote:
halleluja van jeff buckley!quote:Op donderdag 13 januari 2005 18:58 schreef super-muffin het volgende:
Iemand suggestie's?
hallelujah van jeff buckley!quote:Op donderdag 13 januari 2005 18:58 schreef super-muffin het volgende:
Iemand suggestie's?
quote:Op donderdag 13 januari 2005 21:59 schreef super-muffin het volgende:
2 keer?
Jeff Buckley maakt toch Christelijke muziek?
lijkt me wel met zo'n songnaam
Tommy Emmanuel is inderdaad niet echt geschikt voor de beginnende tokkelaarquote:Op donderdag 13 januari 2005 19:36 schreef super-muffin het volgende:
Is vast en zeker heel moeilijk/snel?Nee ik zoek een beetje makkelijke nummers.
Hehe, ik ben wat aan het downloaden, ik ben benieuwd.quote:Op donderdag 13 januari 2005 22:03 schreef Tomek het volgende:
[..]
Tommy Emmanuel is inderdaad niet echt geschikt voor de beginnende tokkelaar
MAAR, wel zekers de moeite waard om een te luisteren, bekijken als je van dat tokkelwerk houdt.
Tommy heerscht![]()
Oh,quote:Op donderdag 13 januari 2005 22:02 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]![]()
nee, hij maakt geen gospel.
en hij is al een tijdje dood
Ik heb er jaren terug een ouderwets dubbeltje op geplakt. Tot op heden geen last meer gehad met indrukkenquote:Op donderdag 13 januari 2005 18:08 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Ook dat moet ik bevestigen. Die drukknop is klote.. Je kunt hem wel wat naar boven afstellen maar het blijft een stroef ding eigenlijk.
Dus wat hebben we geleerd:quote:Op donderdag 13 januari 2005 00:57 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik vind het een hele slechte les. [afbeelding].
Yeah, yeah, point taken already.quote:Op donderdag 13 januari 2005 22:30 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Dus wat hebben we geleerd:
-Het is niet cool als je doet alsof jouw mening dat is wat iedereen zou moeten denken.
-Oog om oog maakt blind
Dat nummer is dan ook niet van hem...quote:Op donderdag 13 januari 2005 21:59 schreef super-muffin het volgende:
2 keer?
Jeff Buckley maakt toch Christelijke muziek?
lijkt me wel met zo'n songnaam
ja, is een goeie, origineel toch van Leonard Cohen?quote:
Zie je kans om even een korte opname hiervan te maken?quote:Op donderdag 13 januari 2005 22:25 schreef Gyan het volgende:
Misschien weet één van jullie dit. De middelste pickup van m'n strat klinkt een beetje als een tussen positie van de schakelaar (twee elementen gecombineerd).
Nu heb ik een hekel aan dat geluid en vraag ik me af of dit gewoon afhangt van de plek waar de pickup zit (en kan ik er verder niks aan doen) of dat mijn schakelaar niet jofel is. De pickup zelf ligt het niet aan want ik heb net nieuwe pickups erin gezet en de middelste pickup blijft 'zo' klinken.
Ja klopt, alleen is de tekst die Jeff zingt net iets anders. Maar ook dat heeft ie niet zelf bedacht, ik geloof dat de "orginele cover" van JJ Cale is. Maar ik kan me vergissen.quote:Op donderdag 13 januari 2005 22:43 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
ja, is een goeie, origineel toch van Leonard Cohen?
Vind ik persoonlijk ook, alhoewel ik die van Cohen ook best mooi vind, heb ook een versie van Rufus wainwright ofzo en van brian webb, er zijn zoveel artiesten die dat nummer hebben gecoverdquote:Op donderdag 13 januari 2005 22:48 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Ja klopt, alleen is de tekst die Jeff zingt net iets anders. Maar ook dat heeft ie niet zelf bedacht, ik geloof dat de "orginele cover" van JJ Cale is. Maar ik kan me vergissen.
Desondanks is het een prachtig nummer en het schijnt dat Leonard Cohen destijds heeft laten weten dat hij de versie van Buckley mooier vindt dan zijn eigen uitvoering.
Zou jij me misschien willen vertellen waar dit nummer is te vinden/te verkrijgen?quote:Op donderdag 13 januari 2005 22:54 schreef BUG80 het volgende:
K's Choice heeft er ook een keer een geslaagde cover van gemaakt, gezongen door Gert Bettens.
Dit is misschien wel het meest verwarrende nummer allertijden qua versies!
Ik speel Dust in the Wind van Kansas erg graag, het is even oefenen, maar klinkt erg goed!quote:Op donderdag 13 januari 2005 18:58 schreef super-muffin het volgende:
Iemand suggestie's?
Nope.quote:Op donderdag 13 januari 2005 23:44 schreef Anotsu het volgende:
@JAM: Heeft die docent van het RC je al teruggemaild? Ik ben best benieuwd namelijk
Ik heb zelf een V-Amp2 gebruikt en toen ik 'em net had, was ik best enthousiast. Het geluid is helemaal niet slecht en zeker als je de software gebruikt, kun je er best veel mee.quote:Op donderdag 13 januari 2005 22:55 schreef Prep2Fight het volgende:
Mijn vader wil de V Amp 2 van behringer aanschaffen, is dat een goeie?
Ik heb niet veel verstand van pod's en zulke dingen, hij heeft een nieuwe gezien voor 109,- Dat is toch een redelijk bedrag?
Groet,
Tim
Ik ben érg gecharmeerd van knuffelende Spaanse homofielen van middelbare leeftijd.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 02:06 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Toch niet net zo briljant als de hoes, he JAM?
Led zeppelin - stairway to heaven en babe i'm gonna leave you.quote:Op donderdag 13 januari 2005 18:58 schreef super-muffin het volgende:
Iemand suggestie's?
More than words - Extremequote:Op donderdag 13 januari 2005 18:58 schreef super-muffin het volgende:
Iemand suggestie's?
Dat valt wel erg mee qua moeilijkheid, ik denk dat 'ie die al kan.quote:
Radiohead - Street Spiritquote:Op donderdag 13 januari 2005 18:58 schreef super-muffin het volgende:
Iemand suggestie's?
En als je er dan zo bij kunt zingen schraap je de vrouwen van de straatquote:
Op het moment dat ik dat las, speeltie dat nummer.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 09:28 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Dat valt wel erg mee qua moeilijkheid, ik denk dat 'ie die al kan.
Nirvana - Plateau?
Nog geen echt concrete plannen, maar ik zat er wel aan te denken.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 00:12 schreef JAM het volgende:
[..]
Nope..
Heb je ook plannen in die richting?.
Het is volgens mij ook nooit op cd gezet, ze speelden het live tijdens de Cocoon Crash tour. Maar ik heb daar wel een opname van, dus als je interesse hebt zet ik 'm even voor je online.quote:Op donderdag 13 januari 2005 23:21 schreef Shedfire het volgende:
[..]
Zou jij me misschien willen vertellen waar dit nummer is te vinden/te verkrijgen?
Staat het op de verzamelaar of zo, want niet op de reguliere albums.
Gebaseerd op mijn gehoor (quote:Op vrijdag 14 januari 2005 11:51 schreef Cynic het volgende:
In de categorie "dingen die ik me al een tijdje afvraag":
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen distortion en overdrive?
quote:Op vrijdag 14 januari 2005 11:51 schreef Cynic het volgende:
quote:Within the world of guitar music and guitar amplification, distortion is a type of effect that is commonly used with guitars, particularly within rock and heavy metal. There are two main ways to achieve distortion - either from the amplifier (sometimes from the preamplifier) or from a stomp box.
In this context, distortion refers to a clipping or compression of the wave form of an input. In fuzzboxes and solid state distortions, the signal is boosted, and the tops of the waveform clipped off. In vacuum tube distortion, or tube modelling distortion, the top of the wave form is compressed, thus giving a smoother distorted signal, that retains more of the data in the original waveform. This is generally considered more pleasing to the ear, as it is closer to total harmonic distortion. This is commonly referred to as overdrive, as it was originally (and still is) attained by driving the tubes in an amplifier a little harder than they can handle without affecting the signal.
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Distortion
Offtopic: Nou ik heb gister de hele nacht Kazaa aan laten staan en met een "whopping" 0.09 kb/s heb ik het liedje binnen gehaald. Het is een live opname met Gert en later valt Sara in en het eindigt in de laatste regels van "Elegia". Is dat deze zelfde die jij hebt, of heb jij een andere?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 11:24 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Het is volgens mij ook nooit op cd gezet, ze speelden het live tijdens de Cocoon Crash tour. Maar ik heb daar wel een opname van, dus als je interesse hebt zet ik 'm even voor je online.Let me know!
Dat is 'm inderdaad. Als ik het me goed herinner is het opgenomen in Paradiso. Ik heb ze zelf toen gezien in Nighttown, maar toen speelden ze hetzelfde nummer ook, met Elegia erachteraan/quote:Op vrijdag 14 januari 2005 12:38 schreef Shedfire het volgende:
[..]
Offtopic: Nou ik heb gister de hele nacht Kazaa aan laten staan en met een "whopping" 0.09 kb/s heb ik het liedje binnen gehaald. Het is een live opname met Gert en later valt Sara in en het eindigt in de laatste regels van "Elegia". Is dat deze zelfde die jij hebt, of heb jij een andere?
ja ik heb zo'n ding (nou mn pa eigenlijk, maar goed). Het is best goed spul, maar het mist net dat beetje power in z'n distortion die je bij echte amps met een een fatsoenlijke speaker wel hebt.quote:Op donderdag 13 januari 2005 22:55 schreef Prep2Fight het volgende:
Mijn vader wil de V Amp 2 van behringer aanschaffen, is dat een goeie?
Ik heb niet veel verstand van pod's en zulke dingen, hij heeft een nieuwe gezien voor 109,- Dat is toch een redelijk bedrag?
Groet,
Tim
Edit:
Ja, ik vind die versie van Rufus Wainwright ook erg mooi, is weer wat anders (piano)
Simpel gezegd: distortion is een wat extremere vorm van overdrive.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 11:51 schreef Cynic het volgende:
Hmm, ik geloof niet dat ik de goede versie heb gedownload. Dat is alleen maar getrommel en zang.quote:
More than words is een mooi nummer.. Extreme is sowieso een vette band (geweest??)quote:Op vrijdag 14 januari 2005 13:43 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Hmm, ik geloof niet dat ik de goede versie heb gedownload. Dat is alleen maar getrommel en zang.
Volgens mij spelen ze weer, alleen met een andere bassist. maar wees nou eerlijk, daar gaat het bij Extreme uiteindelijk toch niet omquote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:26 schreef Ibanez het volgende:
[..]
More than words is een mooi nummer.. Extreme is sowieso een vette band (geweest??)
Hey, Bug80, ik ben nu weer thuis in mn studiootje, en wil ff bedanken voor de tip om de comp NA de reverb te zetten, dat scheelt idd heel veel!!!quote:
Oh maar dat is helemaal geen lelijke gitaar, het is zelfs stukken beter dan mijn Strat kloon.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 15:02 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[afbeelding]
@ Djaser
de linker is ongeveer de gitaar waar ik het over had vanochtend
het is niet echt 'tijgerprint' maar zo omschreef hij het zelf een keer aan mij
opzich is ie niet lelijk en hij speelt best ok, voor zover ik erop gespeeld heb
maar het geluid zou ik dan eens over een goede amp moeten horen want hij had een 15wattertje...
Volgens mij is overdrive en distortion oorspronkelijk hetzelfde.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 11:51 schreef Cynic het volgende:
Ik heb er eens zo een bespeelt toen ik op zoek was naar een nieuwe gitaar. Het geluid was op zich ook wel best ok (zeker voor die prijs), maar ik vond het toch net wat te dunquote:Op vrijdag 14 januari 2005 15:02 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[afbeelding]
@ Djaser
de linker is ongeveer de gitaar waar ik het over had vanochtend
het is niet echt 'tijgerprint' maar zo omschreef hij het zelf een keer aan mij
opzich is ie niet lelijk en hij speelt best ok, voor zover ik erop gespeeld heb
maar het geluid zou ik dan eens over een goede amp moeten horen want hij had een 15wattertje...
You're welcome!quote:Op vrijdag 14 januari 2005 20:06 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Hey, Bug80, ik ben nu weer thuis in mn studiootje, en wil ff bedanken voor de tip om de comp NA de reverb te zetten, dat scheelt idd heel veel!!!
![]()
Mensen, lees even de post van Lithpo, daar wordt het precies in uitgelegdquote:Het heeft iets te maken met de wijze waarop het geluid geproduceerd wordt
dat is dus een gitaar die ik onder categorie "lelijk" zou plaatsen...quote:Op vrijdag 14 januari 2005 20:06 schreef Djaser het volgende:
[..]
Oh maar dat is helemaal geen lelijke gitaar, het is zelfs stukken beter dan mijn Strat kloon.
Ik zat meer aan zo'n misbaksel te denken:
[afbeelding]![]()
Ok, aangezien hij niet al te hard speelt is dit dus wel okquote:Op vrijdag 14 januari 2005 13:16 schreef Hammet het volgende:
[..]
ja ik heb zo'n ding (nou mn pa eigenlijk, maar goed). Het is best goed spul, maar het mist net dat beetje power in z'n distortion die je bij echte amps met een een fatsoenlijke speaker wel hebt.
En waar wilt je vader t dan voor gebruiken? Om mee te repeteren is het ideaal natuurlijk, zoveel geluiden heb je ergens anders niet voor die 100 euro. Live klinkt t niet echt geweldig.
En wat speelt je vader? Voor de 'rustigere' vormen van rock is het best geschikt, aangezien het gebrek aan 'power' dan niet echt een probleem is. Als hij en hi-gain gitarist is (wat ik betwijfel), dan is het toch wat minder.
Maar goed, ik heb hier wat opnames geplaats, die allemaal zijn opgenomen met die V-Amp, en het geluid was toch niet onder de maat.
Ken het niet, maar dat nummer is best gaaf, leuke gitaardingetjes inderdaad.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 11:26 schreef Ibanez het volgende:
Wie kent de band Freak Kitchen?? Met als gitarist/zanger Mattias I.A.Eklundh.
quote:Op zaterdag 15 januari 2005 11:26 schreef Ibanez het volgende:
Wie kent de band Freak Kitchen?? Met als gitarist/zanger Mattias I.A.Eklundh.
Een gitarist met een supervet gitaargeluid en freakey tricks zoals het bespelen van zijn gitaar met dildo's, matchbox auto's en slangklemmen. Hij geeft enorm veel gitaar clinics, naast het touren met zijn band Freak Kitchen. Ik heb een instructional video van die gozer, daar valt je bek van open als je ziet wat die gast kan!!
freak's webspace
video nobody's laughing
Bij de laatste link even klikken op Video Nobody's Laughing voor de geinteresseerden onder jullie.
Beeldqualiteit is niet perfect maar dit geeft wel een impressie van de gitarist, vooral na de solo aan het einde..
De eerste V-Amp heeft wel een stuk minder functies en vooral: hij ruist veel erger.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 10:26 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Hij heeft nu ook een V-Amp gezien, dus niet de versie 2, dat voor 55 euri, dus misschien dat hij dat nog gaat doen, in iedergeval bedankt voor de reacties.
http://www.wholenote.com heeft zo'n groovebuilder waarmee je snel midi-backings in elkaar kunt zetten. Het klinkt een beetje kazig, maar om te oefenen is het wel okee.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 15:19 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik ben opzoek naar backingtracks!
Ik wil voornamelijk op de pentatonische majeur ladder oefenen met soleren. (liefst in C)
Als er op de site waar de backingtracks staan erbij staat voor welke toonladder ie is en in welke toonhoogte dan vind ik dat ook perfect.
Alvast bedankt!
Ik heb die site wel eens gebruikt, maar de computer staat niet op m'n kamer waar m'n gitaar enzo staat en ik wil dus gewoon een paar backingtracks op een CD'tje branden. En het lukte me niet om het midi bestand van die site af te halen...quote:Op zaterdag 15 januari 2005 16:03 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
http://www.wholenote.com heeft zo'n groovebuilder waarmee je snel midi-backings in elkaar kunt zetten. Het klinkt een beetje kazig, maar om te oefenen is het wel okee.
Je kunt ook eens op kazaa kijken... Zoeken op backtrack.. Zo heb ik ook een aantal backtracks gevonden....quote:Op zaterdag 15 januari 2005 16:21 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ik heb die site wel eens gebruikt, maar de computer staat niet op m'n kamer waar m'n gitaar enzo staat en ik wil dus gewoon een paar backingtracks op een CD'tje branden. En het lukte me niet om het midi bestand van die site af te halen...
Maar volgens mij stonden er ook 'echte' backintracks op die site, ik zal eens kijken.
Danku sowieso voor de reactie!
EDIT: ik heb backingtracks gevonden op wholenote!
Ik vind daar niets waar ik iets aan heb!quote:Op zaterdag 15 januari 2005 17:22 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Je kunt ook eens op kazaa kijken... Zoeken op backtrack.. Zo heb ik ook een aantal backtracks gevonden....
btw: Op freakguitar vind je enige theoretische beginselen van ladders plus het nummer genoemd waar deze artiest het in gebruikt. Het staat bij het linkje "scales". Misschien heb je er wel wat aan.....
Als je backingtracks zoekt omdat je wilt oefenen op een bepaalde toonladder moet je het programma Band in a Box maar eens bekijken, daar heb je tal van mogelijkheden om eigen backingtracks in elkaar te zetten!quote:Op zaterdag 15 januari 2005 15:19 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik ben opzoek naar backingtracks!
Ik wil voornamelijk op de pentatonische majeur ladder oefenen met soleren. (liefst in C)
Als er op de site waar de backingtracks staan erbij staat voor welke toonladder ie is en in welke toonhoogte dan vind ik dat ook perfect.
Alvast bedankt!
Dat dacht ik althans...quote:ergens in deel 12 of 13 geloof ik, zei ik het volgende:
Begrijp me niet verkeerd; de ME 50 is een geweldig effectenapparaat.
Ik boots er bijna alle geluiden mee na die in nummers zitten.
Bediening die boven moeilijk wordt genoemd is enorm simpel als je de gebruiksaanwijziging
leest. Hij is ontzettend snel met het schakelen van (al dan niet geprogrammeerde) effecten,
en op grotere amps blijft zijn moeie geluid gewaarborgd.
Nou.... gisteren heb ik toch maar weer eens geprobeerd in de oefenstudio. Vanuit de "send" van de Marshall, naar de "input" van de Me 50. Vanuit de "uitgang a of b" naar de "receive" van de Marshall. De gitaar op de input van de top aangesloten. GEEN GELUID!!!!!! Nou, dan ben ik om te verekken.....quote:op woensdag 22 december in deel 14,zei ik wederom:
ff verifieeren: Los van de setting heb ik in de studio gewoon een kutgeluid met de Me 50. Lijkt wel of er met het losse metalzone pedaaltje gewoon veel meer vermogen uit het cabinet komt. We spelen met twee gitaristen. Hij met metalzone, ik met me50 (boss). Exact dezelfde cabinetten en amps incl. dezelfde volumeafstellingen op de amps. Bass/middle/treble exact hetzelfde.... En toch blaast ie me vierkant de studio uit!!! Ik kom er met mijn vertsand niet bij! Vandaar dat ik nu ook met de metalzone speel. We hebben nu hetzelfde geluid. (distored)
En toch wil ik alle geluiden uit de Me 50 pompen. Vind het gewoon bescheten, heb je en multieffect op de grond liggen met een metalxone pedaaltje ernaast, terwijl die pedaal in de multieffect zit!!
Misschien ligt het eraan hoe ik em aan sluit:
Vanuit de gitaar naar de input van de Me50.
Vanuit de me50 kunnen twee kanalen uitgestuurd worden naar de versterker:
L (guitaramp mono) & R (staat niks bij)
Ik schakel em naar de marschall vanuit L, mono dus. Is dit de fout???
Heb op de site (die Fixxxer zei) van de GT6 iets gelezen over een "4 cable method" maar weet niet of dit ook geldt voor de Me50. De bedoeling hiervan is om het multieffect in de effectenloop van de marschall te krijgen. Dan zou het geluid beter moeten zijn.
Maar voordat ik weer een hele doos met kabels moet gaan kopen wil ik eerst zeker zijn of ik niks fout doe, en eventuele tips van jullie opvolgen.......
Zien jullie de fout of heb ik gewoon een klote effect??
Dat weegt ook echt op tegen al het gehannes wat je hebt als je je akoestisch gitaarspel wilt vastleggenquote:Op zondag 16 januari 2005 15:27 schreef JAM het volgende:
Een van de grote voordelen van akkoestische gitaren, geen send-input-uitgangaofb-receive-geengeluid-frustraties..
Jah, gelijk heb je.... 1 minpuntje aan een akkoestische gitaar dat voor mij heel zwaar weegt:quote:Op zondag 16 januari 2005 15:27 schreef JAM het volgende:
Een van de grote voordelen van akkoestische gitaren, geen send-input-uitgangaofb-receive-geengeluid-frustraties..
Ach, where's the fun als je nooit moet solderen om je problemen op te lossen.quote:Op zondag 16 januari 2005 15:27 schreef JAM het volgende:
En het word alleen maar leuker als je alles in elkaar hebt zitten en je er achter komt dat je iets verkeerd om vastgesoldeert hebt!quote:Op zondag 16 januari 2005 16:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ach, where's the fun als je nooit moet solderen om je problemen op te lossen.
Weer een trauma erbij! Dank je wel hè.quote:Op zondag 16 januari 2005 17:17 schreef Ibanez het volgende:
(...)
(voor akkoestische/flamengo gerelateerde gitaristen kan deze link schokkende beelden bevatten.)
Je hebt voor de brug van die zadeltjes zitten die je kunt verschuiven, heb je daar al aan geschoven?? Intonatie heeft nl alles te maken met de lengte van de snaar. Ik heb ook op een forum gelezen dat je bij een les Paul maar beter niet kunt afwijken van de standaard snaardikte.... Maarja,die gozer kan zich ook vergissen natuurlijk.....quote:Op zondag 16 januari 2005 18:07 schreef Hammet het volgende:
Zeg, ik zit een beetje met een probleem, misschien dat jullie mij erbij kunnen helpen..
Ik heb sinds kort een nieuwe set snaren op mn gitaar gezet, dikte .011. Voorheen gebruikte ik .010. Het probleem dat ik nu heb: Ik krijg m niet geïntoneerd! De hogere snaren gaan nog wel (nadat ik eerst de brugzadeltjes om heb moeten draaien), maar de lagere snaren geven behoorlijke problemen. Ik heb geprobeerd m te intoneren in standaard stemming, en daarna nog een keer alles een hele noot lager, maar in geen van beide gevallen kreeg ik het voor elkaar.
Dus nu mijn vraag: is een Les Paul niet geschikt voor .011?
Akkoorden hoger op de hals, klinken nu nogal eens vals. Ik word er echt een beetje moe van...
Heb um nu dus een weekendje in mn handen gehad.. en ik ben erg blij verrast. Tis een London City Spitfire II, zit in dezelfde prijsklasse als Squier, ziet er ook hetzelfde uit. Speelt echt lekker, en ik vind um beter klinken dan de Squiers die ik tot nog toe bij de muziekzaak heb geprobeerdquote:Op woensdag 12 januari 2005 19:46 schreef M.M het volgende:
Iemand hier bekend/ervaringen met het merk London City qua gitaren? Een vriend van mn vader werkt namelijk bij de importeur van die gitaren en heeft voor mij (voor een schappelijk prijsje) een gitaar van dat merk (strat-model) thuisliggen... Ga m vrijdag ophalen om m een weekendje te testen, maar aangezien ik niet echt zo'n gitaarspecialist ben en ook nog nooit van het merk gehoord heb (kan ook geen webzijde vinden), was ik wel een beetje benieuwd...
![]()
Ik pak m altijd 353433, want volges mij is 320001 een gewone G.quote:Op zondag 16 januari 2005 19:09 schreef Litpho het volgende:
320001 was de gebruikelijke greep voor G7 als ik me goed herinner.
Ja dat weet ik, daar ben ik natuurlijk mee bezig geweest. In dit geval was het zo dat ze wat verder naar achteren moesten (zodat de snaar langer werd dus). Sommigen konden nog niet ver genoeg, dus heb ik ze om moeten draaien. Die zadeltjes hebben nl. zo'n vorm:quote:Op zondag 16 januari 2005 18:26 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Je hebt voor de brug van die zadeltjes zitten die je kunt verschuiven, heb je daar al aan geschoven?? Intonatie heeft nl alles te maken met de lengte van de snaar.
Nee hoor, 320001 is G7. De gewone G is 320003 of 320033 of 355433quote:Op zondag 16 januari 2005 19:55 schreef M.M het volgende:
[..]
Ik pak m altijd 353433, want volges mij is 320001 een gewone G.
O ja, kloptquote:Op zondag 16 januari 2005 20:03 schreef Hammet het volgende:
[..]
Nee hoor, 320001 is G7. De gewone G is 320003 of 320033 of 355433
Heel vreemd, ze maken juist reclame met het feit dat ie speciaal voor gebruik via een gitaarversterker is. Weet je zeker dat de uitgang die je gebruikt (die L, mono) geen gewone line-uitgang is, in plaats van een uitgang voor een gitaaramp? Het verschil in vermogen kan namelijk te maken hebben met een verkeerde impedantie.quote:Op zondag 16 januari 2005 13:52 schreef Ibanez het volgende:
Boss ME 50 te koop!! Wie moet dit onding hebben?????
Op de versterker thuis is het allemaal koek en ei, maar in de oefenruimte krijg ik er de schijt van......
[..]
Dat dacht ik althans...![]()
[..]
Nou.... gisteren heb ik toch maar weer eens geprobeerd in de oefenstudio. Vanuit de "send" van de Marshall, naar de "input" van de Me 50. Vanuit de "uitgang a of b" naar de "receive" van de Marshall. De gitaar op de input van de top aangesloten. GEEN GELUID!!!!!! Nou, dan ben ik om te verekken.....![]()
![]()
Moet hier wel bij vermelden dat ik de orginele marshall-footswitch er ook bij had. Deze is om de overdrive kanalen van de top te schakelen. Dit is een aparte aansluiting op de top. Heeft niks met de FX loop te maken. (denk ik)
Heb ik gisteren de hele zooi eraf geflikkerd en op de overdrive van de top gespeeld. (wat een bagger geluid is). Volgende week gaat de metalzone weer mee....
Tenzij iemand hier nog iets weet???
Ik neem aan dat je hem ook wel eens op de versterker die die andere gitarist gebruikt hebt geprobeerd? En heb je Boss al eens gemaild met dit probleem?quote:Op zondag 16 januari 2005 13:52 schreef Ibanez het volgende:
Boss ME 50 te koop!! Wie moet dit onding hebben?????
Op de versterker thuis is het allemaal koek en ei, maar in de oefenruimte krijg ik er de schijt van......
[..]
Dat dacht ik althans...![]()
[..]
Nou.... gisteren heb ik toch maar weer eens geprobeerd in de oefenstudio. Vanuit de "send" van de Marshall, naar de "input" van de Me 50. Vanuit de "uitgang a of b" naar de "receive" van de Marshall. De gitaar op de input van de top aangesloten. GEEN GELUID!!!!!! Nou, dan ben ik om te verekken.....![]()
![]()
Moet hier wel bij vermelden dat ik de orginele marshall-footswitch er ook bij had. Deze is om de overdrive kanalen van de top te schakelen. Dit is een aparte aansluiting op de top. Heeft niks met de FX loop te maken. (denk ik)
Heb ik gisteren de hele zooi eraf geflikkerd en op de overdrive van de top gespeeld. (wat een bagger geluid is). Volgende week gaat de metalzone weer mee....
Tenzij iemand hier nog iets weet???
quote:Op zondag 16 januari 2005 17:39 schreef danieldaniel het volgende:
Svyatagor, ik had in dit topic een weergaloze pimp-foto van je nieuwe ax verwacht.....regel dat!
NU had ik niet alleen een verschil in vermogen, maar ook het probleem dat de effecten het helemaal niet deden...quote:Op zondag 16 januari 2005 20:38 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Heel vreemd, ze maken juist reclame met het feit dat ie speciaal voor gebruik via een gitaarversterker is. Weet je zeker dat de uitgang die je gebruikt (die L, mono) geen gewone line-uitgang is, in plaats van een uitgang voor een gitaaramp? Het verschil in vermogen kan namelijk te maken hebben met een verkeerde impedantie.
Ja heb alle versterkers al gehad in de oefenstudio.... Ook andere types als de (meut-)valvestates.....quote:Op zondag 16 januari 2005 22:58 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je hem ook wel eens op de versterker die die andere gitarist gebruikt hebt geprobeerd? En heb je Boss al eens gemaild met dit probleem?
Hey Ibanez,quote:Op zondag 16 januari 2005 23:20 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Hey Svy!! Maffe les paul... een beetje vintage he bij de elementen maar dat is de charme van een gitaar uit dat bouwjaar.... ('84 zei je???)
Sorry dat ik het zeg.......... maar:quote:Op zondag 16 januari 2005 23:20 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
![]()
![]()
Bien sûr...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Needless to say speelt & klinkt 'ie geweldig, ook op mijn eigen amp. Qua uitvoering is het net een Volvo; alles is zwaar en luxe en hij blijft maar doorgaan. Helaas kon ik er vandaag nog veel te weinig op spelen vanwege familiebezoek...![]()
Maar goed, des te meer valt er nog te ontdekken.![]()
quote:Op maandag 17 januari 2005 07:49 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Sorry dat ik het zeg.......... maar:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 17 januari 2005 10:11 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Thanks..
Ik kan het zelf ook nog niet zo erg geloven. Toen ik zaterdagnacht half beschonken thuiskwam heb ik nog een uur lopen spelen. Zonder versterker uiteraard, al was dat natuurlijk wel redelijk rock & roll geweest..![]()
Maar het is eenbjoetie
. Het is dat hij van mijn vriendin niet mee in bed mag...
Tja, die bespelen geen Gibsons...quote:Op maandag 17 januari 2005 13:15 schreef Ibanez het volgende:
wat zou hij van pantera vinden???
"Meneer..... doet u die snarenplank naast de oudere heer maar voor mij...... inpakken is niet nodig; kan ik trouwens wel pinnen.....?"quote:
Nee, dat weet ik.....quote:
"Of heeft u het liever in een oude sok?"quote:Op maandag 17 januari 2005 15:00 schreef Rooligan het volgende:
[..]
"Meneer..... doet u die snarenplank naast de oudere heer maar voor mij...... inpakken is niet nodig; kan ik trouwens wel pinnen.....?"
![]()
Ik heb zo het idee dat de limiet die je op je pinpas hebt wel bereikt gaat worden als die axe ook echt van LP is.................................quote:Op maandag 17 januari 2005 15:00 schreef Rooligan het volgende:
[..]
"Meneer..... doet u die snarenplank naast de oudere heer maar voor mij...... inpakken is niet nodig; kan ik trouwens wel pinnen.....?"
![]()
Maar hij is wel een grote invloed geweest op al het muziek gebeuren. Hij heeft toch het multitrack opnemen uitgevonden?quote:Op maandag 17 januari 2005 15:36 schreef Hammet het volgende:
hah, weten jullie trouwens waarom de toets van de allereerste les paul zwart was? Ik heb eens gehoord dat meneer Les Paul dit zelf wou omdat men dan goed het onderscheid tusen z'n vingers en de gitaar op een zwartwit-tv konden zien en dan zouden de mensen ook zien hoe snel hij speelde...
Hij is dus nog arrogant ook
Tsja ik denk het wel.quote:Op maandag 17 januari 2005 15:41 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Maar hij is wel een grote invloed geweest op al het muziek gebeuren. Hij heeft toch het multitrack opnemen uitgevonden?
Hoe ging dat vroeger trouwens, speelden ze toen alles tegelijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |