Vind ik persoonlijk ook, alhoewel ik die van Cohen ook best mooi vind, heb ook een versie van Rufus wainwright ofzo en van brian webb, er zijn zoveel artiesten die dat nummer hebben gecoverdquote:Op donderdag 13 januari 2005 22:48 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Ja klopt, alleen is de tekst die Jeff zingt net iets anders. Maar ook dat heeft ie niet zelf bedacht, ik geloof dat de "orginele cover" van JJ Cale is. Maar ik kan me vergissen.
Desondanks is het een prachtig nummer en het schijnt dat Leonard Cohen destijds heeft laten weten dat hij de versie van Buckley mooier vindt dan zijn eigen uitvoering.
Zou jij me misschien willen vertellen waar dit nummer is te vinden/te verkrijgen?quote:Op donderdag 13 januari 2005 22:54 schreef BUG80 het volgende:
K's Choice heeft er ook een keer een geslaagde cover van gemaakt, gezongen door Gert Bettens.
Dit is misschien wel het meest verwarrende nummer allertijden qua versies!
Ik speel Dust in the Wind van Kansas erg graag, het is even oefenen, maar klinkt erg goed!quote:Op donderdag 13 januari 2005 18:58 schreef super-muffin het volgende:
Ik wil tokkel werk oefenen.
Iemand suggestie's?
Nope.quote:Op donderdag 13 januari 2005 23:44 schreef Anotsu het volgende:
@JAM: Heeft die docent van het RC je al teruggemaild? Ik ben best benieuwd namelijk
Ik heb zelf een V-Amp2 gebruikt en toen ik 'em net had, was ik best enthousiast. Het geluid is helemaal niet slecht en zeker als je de software gebruikt, kun je er best veel mee.quote:Op donderdag 13 januari 2005 22:55 schreef Prep2Fight het volgende:
Mijn vader wil de V Amp 2 van behringer aanschaffen, is dat een goeie?
Ik heb niet veel verstand van pod's en zulke dingen, hij heeft een nieuwe gezien voor 109,- Dat is toch een redelijk bedrag?
Groet,
Tim
Ik ben érg gecharmeerd van knuffelende Spaanse homofielen van middelbare leeftijd.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 02:06 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Toch niet net zo briljant als de hoes, he JAM?
Led zeppelin - stairway to heaven en babe i'm gonna leave you.quote:Op donderdag 13 januari 2005 18:58 schreef super-muffin het volgende:
Iemand suggestie's?
More than words - Extremequote:Op donderdag 13 januari 2005 18:58 schreef super-muffin het volgende:
Iemand suggestie's?
Dat valt wel erg mee qua moeilijkheid, ik denk dat 'ie die al kan.quote:
Radiohead - Street Spiritquote:Op donderdag 13 januari 2005 18:58 schreef super-muffin het volgende:
Iemand suggestie's?
En als je er dan zo bij kunt zingen schraap je de vrouwen van de straatquote:
Op het moment dat ik dat las, speeltie dat nummer.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 09:28 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Dat valt wel erg mee qua moeilijkheid, ik denk dat 'ie die al kan.
Nirvana - Plateau?
Nog geen echt concrete plannen, maar ik zat er wel aan te denken.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 00:12 schreef JAM het volgende:
[..]
Nope..
Heb je ook plannen in die richting?.
Het is volgens mij ook nooit op cd gezet, ze speelden het live tijdens de Cocoon Crash tour. Maar ik heb daar wel een opname van, dus als je interesse hebt zet ik 'm even voor je online.quote:Op donderdag 13 januari 2005 23:21 schreef Shedfire het volgende:
[..]
Zou jij me misschien willen vertellen waar dit nummer is te vinden/te verkrijgen?
Staat het op de verzamelaar of zo, want niet op de reguliere albums.
Gebaseerd op mijn gehoor (quote:Op vrijdag 14 januari 2005 11:51 schreef Cynic het volgende:
In de categorie "dingen die ik me al een tijdje afvraag":
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen distortion en overdrive?
quote:Op vrijdag 14 januari 2005 11:51 schreef Cynic het volgende:
quote:Within the world of guitar music and guitar amplification, distortion is a type of effect that is commonly used with guitars, particularly within rock and heavy metal. There are two main ways to achieve distortion - either from the amplifier (sometimes from the preamplifier) or from a stomp box.
In this context, distortion refers to a clipping or compression of the wave form of an input. In fuzzboxes and solid state distortions, the signal is boosted, and the tops of the waveform clipped off. In vacuum tube distortion, or tube modelling distortion, the top of the wave form is compressed, thus giving a smoother distorted signal, that retains more of the data in the original waveform. This is generally considered more pleasing to the ear, as it is closer to total harmonic distortion. This is commonly referred to as overdrive, as it was originally (and still is) attained by driving the tubes in an amplifier a little harder than they can handle without affecting the signal.
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Distortion
Offtopic: Nou ik heb gister de hele nacht Kazaa aan laten staan en met een "whopping" 0.09 kb/s heb ik het liedje binnen gehaald. Het is een live opname met Gert en later valt Sara in en het eindigt in de laatste regels van "Elegia". Is dat deze zelfde die jij hebt, of heb jij een andere?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 11:24 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Het is volgens mij ook nooit op cd gezet, ze speelden het live tijdens de Cocoon Crash tour. Maar ik heb daar wel een opname van, dus als je interesse hebt zet ik 'm even voor je online.Let me know!
Dat is 'm inderdaad. Als ik het me goed herinner is het opgenomen in Paradiso. Ik heb ze zelf toen gezien in Nighttown, maar toen speelden ze hetzelfde nummer ook, met Elegia erachteraan/quote:Op vrijdag 14 januari 2005 12:38 schreef Shedfire het volgende:
[..]
Offtopic: Nou ik heb gister de hele nacht Kazaa aan laten staan en met een "whopping" 0.09 kb/s heb ik het liedje binnen gehaald. Het is een live opname met Gert en later valt Sara in en het eindigt in de laatste regels van "Elegia". Is dat deze zelfde die jij hebt, of heb jij een andere?
ja ik heb zo'n ding (nou mn pa eigenlijk, maar goed). Het is best goed spul, maar het mist net dat beetje power in z'n distortion die je bij echte amps met een een fatsoenlijke speaker wel hebt.quote:Op donderdag 13 januari 2005 22:55 schreef Prep2Fight het volgende:
Mijn vader wil de V Amp 2 van behringer aanschaffen, is dat een goeie?
Ik heb niet veel verstand van pod's en zulke dingen, hij heeft een nieuwe gezien voor 109,- Dat is toch een redelijk bedrag?
Groet,
Tim
Edit:
Ja, ik vind die versie van Rufus Wainwright ook erg mooi, is weer wat anders (piano)
Simpel gezegd: distortion is een wat extremere vorm van overdrive.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 11:51 schreef Cynic het volgende:
Hmm, ik geloof niet dat ik de goede versie heb gedownload. Dat is alleen maar getrommel en zang.quote:
More than words is een mooi nummer.. Extreme is sowieso een vette band (geweest??)quote:Op vrijdag 14 januari 2005 13:43 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Hmm, ik geloof niet dat ik de goede versie heb gedownload. Dat is alleen maar getrommel en zang.
Volgens mij spelen ze weer, alleen met een andere bassist. maar wees nou eerlijk, daar gaat het bij Extreme uiteindelijk toch niet omquote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:26 schreef Ibanez het volgende:
[..]
More than words is een mooi nummer.. Extreme is sowieso een vette band (geweest??)
Hey, Bug80, ik ben nu weer thuis in mn studiootje, en wil ff bedanken voor de tip om de comp NA de reverb te zetten, dat scheelt idd heel veel!!!quote:
Oh maar dat is helemaal geen lelijke gitaar, het is zelfs stukken beter dan mijn Strat kloon.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 15:02 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[afbeelding]
@ Djaser
de linker is ongeveer de gitaar waar ik het over had vanochtend
het is niet echt 'tijgerprint' maar zo omschreef hij het zelf een keer aan mij
opzich is ie niet lelijk en hij speelt best ok, voor zover ik erop gespeeld heb
maar het geluid zou ik dan eens over een goede amp moeten horen want hij had een 15wattertje...
Volgens mij is overdrive en distortion oorspronkelijk hetzelfde.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 11:51 schreef Cynic het volgende:
Ik heb er eens zo een bespeelt toen ik op zoek was naar een nieuwe gitaar. Het geluid was op zich ook wel best ok (zeker voor die prijs), maar ik vond het toch net wat te dunquote:Op vrijdag 14 januari 2005 15:02 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[afbeelding]
@ Djaser
de linker is ongeveer de gitaar waar ik het over had vanochtend
het is niet echt 'tijgerprint' maar zo omschreef hij het zelf een keer aan mij
opzich is ie niet lelijk en hij speelt best ok, voor zover ik erop gespeeld heb
maar het geluid zou ik dan eens over een goede amp moeten horen want hij had een 15wattertje...
You're welcome!quote:Op vrijdag 14 januari 2005 20:06 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Hey, Bug80, ik ben nu weer thuis in mn studiootje, en wil ff bedanken voor de tip om de comp NA de reverb te zetten, dat scheelt idd heel veel!!!
![]()
Mensen, lees even de post van Lithpo, daar wordt het precies in uitgelegdquote:Het heeft iets te maken met de wijze waarop het geluid geproduceerd wordt
dat is dus een gitaar die ik onder categorie "lelijk" zou plaatsen...quote:Op vrijdag 14 januari 2005 20:06 schreef Djaser het volgende:
[..]
Oh maar dat is helemaal geen lelijke gitaar, het is zelfs stukken beter dan mijn Strat kloon.
Ik zat meer aan zo'n misbaksel te denken:
[afbeelding]![]()
Ok, aangezien hij niet al te hard speelt is dit dus wel okquote:Op vrijdag 14 januari 2005 13:16 schreef Hammet het volgende:
[..]
ja ik heb zo'n ding (nou mn pa eigenlijk, maar goed). Het is best goed spul, maar het mist net dat beetje power in z'n distortion die je bij echte amps met een een fatsoenlijke speaker wel hebt.
En waar wilt je vader t dan voor gebruiken? Om mee te repeteren is het ideaal natuurlijk, zoveel geluiden heb je ergens anders niet voor die 100 euro. Live klinkt t niet echt geweldig.
En wat speelt je vader? Voor de 'rustigere' vormen van rock is het best geschikt, aangezien het gebrek aan 'power' dan niet echt een probleem is. Als hij en hi-gain gitarist is (wat ik betwijfel), dan is het toch wat minder.
Maar goed, ik heb hier wat opnames geplaats, die allemaal zijn opgenomen met die V-Amp, en het geluid was toch niet onder de maat.
Ken het niet, maar dat nummer is best gaaf, leuke gitaardingetjes inderdaad.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 11:26 schreef Ibanez het volgende:
Wie kent de band Freak Kitchen?? Met als gitarist/zanger Mattias I.A.Eklundh.
quote:Op zaterdag 15 januari 2005 11:26 schreef Ibanez het volgende:
Wie kent de band Freak Kitchen?? Met als gitarist/zanger Mattias I.A.Eklundh.
Een gitarist met een supervet gitaargeluid en freakey tricks zoals het bespelen van zijn gitaar met dildo's, matchbox auto's en slangklemmen. Hij geeft enorm veel gitaar clinics, naast het touren met zijn band Freak Kitchen. Ik heb een instructional video van die gozer, daar valt je bek van open als je ziet wat die gast kan!!
freak's webspace
video nobody's laughing
Bij de laatste link even klikken op Video Nobody's Laughing voor de geinteresseerden onder jullie.
Beeldqualiteit is niet perfect maar dit geeft wel een impressie van de gitarist, vooral na de solo aan het einde..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |