Vind ik persoonlijk ook, alhoewel ik die van Cohen ook best mooi vind, heb ook een versie van Rufus wainwright ofzo en van brian webb, er zijn zoveel artiesten die dat nummer hebben gecoverdquote:Op donderdag 13 januari 2005 22:48 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Ja klopt, alleen is de tekst die Jeff zingt net iets anders. Maar ook dat heeft ie niet zelf bedacht, ik geloof dat de "orginele cover" van JJ Cale is. Maar ik kan me vergissen.
Desondanks is het een prachtig nummer en het schijnt dat Leonard Cohen destijds heeft laten weten dat hij de versie van Buckley mooier vindt dan zijn eigen uitvoering.
Zou jij me misschien willen vertellen waar dit nummer is te vinden/te verkrijgen?quote:Op donderdag 13 januari 2005 22:54 schreef BUG80 het volgende:
K's Choice heeft er ook een keer een geslaagde cover van gemaakt, gezongen door Gert Bettens.
Dit is misschien wel het meest verwarrende nummer allertijden qua versies!
Ik speel Dust in the Wind van Kansas erg graag, het is even oefenen, maar klinkt erg goed!quote:Op donderdag 13 januari 2005 18:58 schreef super-muffin het volgende:
Ik wil tokkel werk oefenen.
Iemand suggestie's?
Nope.quote:Op donderdag 13 januari 2005 23:44 schreef Anotsu het volgende:
@JAM: Heeft die docent van het RC je al teruggemaild? Ik ben best benieuwd namelijk
Ik heb zelf een V-Amp2 gebruikt en toen ik 'em net had, was ik best enthousiast. Het geluid is helemaal niet slecht en zeker als je de software gebruikt, kun je er best veel mee.quote:Op donderdag 13 januari 2005 22:55 schreef Prep2Fight het volgende:
Mijn vader wil de V Amp 2 van behringer aanschaffen, is dat een goeie?
Ik heb niet veel verstand van pod's en zulke dingen, hij heeft een nieuwe gezien voor 109,- Dat is toch een redelijk bedrag?
Groet,
Tim
Ik ben érg gecharmeerd van knuffelende Spaanse homofielen van middelbare leeftijd.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 02:06 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Toch niet net zo briljant als de hoes, he JAM?
Led zeppelin - stairway to heaven en babe i'm gonna leave you.quote:Op donderdag 13 januari 2005 18:58 schreef super-muffin het volgende:
Ik wil tokkel werk oefenen.
Iemand suggestie's?
More than words - Extremequote:Op donderdag 13 januari 2005 18:58 schreef super-muffin het volgende:
Ik wil tokkel werk oefenen.
Iemand suggestie's?
Dat valt wel erg mee qua moeilijkheid, ik denk dat 'ie die al kan.quote:
Radiohead - Street Spiritquote:Op donderdag 13 januari 2005 18:58 schreef super-muffin het volgende:
Ik wil tokkel werk oefenen.
Iemand suggestie's?
En als je er dan zo bij kunt zingen schraap je de vrouwen van de straatquote:
Op het moment dat ik dat las, speeltie dat nummer.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 09:28 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Dat valt wel erg mee qua moeilijkheid, ik denk dat 'ie die al kan.
Nirvana - Plateau?
Nog geen echt concrete plannen, maar ik zat er wel aan te denken.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 00:12 schreef JAM het volgende:
[..]
Nope..
Heb je ook plannen in die richting?.
Het is volgens mij ook nooit op cd gezet, ze speelden het live tijdens de Cocoon Crash tour. Maar ik heb daar wel een opname van, dus als je interesse hebt zet ik 'm even voor je online.quote:Op donderdag 13 januari 2005 23:21 schreef Shedfire het volgende:
[..]
Zou jij me misschien willen vertellen waar dit nummer is te vinden/te verkrijgen?
Staat het op de verzamelaar of zo, want niet op de reguliere albums.
Gebaseerd op mijn gehoor (quote:Op vrijdag 14 januari 2005 11:51 schreef Cynic het volgende:
In de categorie "dingen die ik me al een tijdje afvraag":
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen distortion en overdrive?
quote:Op vrijdag 14 januari 2005 11:51 schreef Cynic het volgende:
In de categorie "dingen die ik me al een tijdje afvraag":
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen distortion en overdrive?
quote:Within the world of guitar music and guitar amplification, distortion is a type of effect that is commonly used with guitars, particularly within rock and heavy metal. There are two main ways to achieve distortion - either from the amplifier (sometimes from the preamplifier) or from a stomp box.
In this context, distortion refers to a clipping or compression of the wave form of an input. In fuzzboxes and solid state distortions, the signal is boosted, and the tops of the waveform clipped off. In vacuum tube distortion, or tube modelling distortion, the top of the wave form is compressed, thus giving a smoother distorted signal, that retains more of the data in the original waveform. This is generally considered more pleasing to the ear, as it is closer to total harmonic distortion. This is commonly referred to as overdrive, as it was originally (and still is) attained by driving the tubes in an amplifier a little harder than they can handle without affecting the signal.
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Distortion
Offtopic: Nou ik heb gister de hele nacht Kazaa aan laten staan en met een "whopping" 0.09 kb/s heb ik het liedje binnen gehaald. Het is een live opname met Gert en later valt Sara in en het eindigt in de laatste regels van "Elegia". Is dat deze zelfde die jij hebt, of heb jij een andere?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 11:24 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Het is volgens mij ook nooit op cd gezet, ze speelden het live tijdens de Cocoon Crash tour. Maar ik heb daar wel een opname van, dus als je interesse hebt zet ik 'm even voor je online.Let me know!
Dat is 'm inderdaad. Als ik het me goed herinner is het opgenomen in Paradiso. Ik heb ze zelf toen gezien in Nighttown, maar toen speelden ze hetzelfde nummer ook, met Elegia erachteraan/quote:Op vrijdag 14 januari 2005 12:38 schreef Shedfire het volgende:
[..]
Offtopic: Nou ik heb gister de hele nacht Kazaa aan laten staan en met een "whopping" 0.09 kb/s heb ik het liedje binnen gehaald. Het is een live opname met Gert en later valt Sara in en het eindigt in de laatste regels van "Elegia". Is dat deze zelfde die jij hebt, of heb jij een andere?
ja ik heb zo'n ding (nou mn pa eigenlijk, maar goed). Het is best goed spul, maar het mist net dat beetje power in z'n distortion die je bij echte amps met een een fatsoenlijke speaker wel hebt.quote:Op donderdag 13 januari 2005 22:55 schreef Prep2Fight het volgende:
Mijn vader wil de V Amp 2 van behringer aanschaffen, is dat een goeie?
Ik heb niet veel verstand van pod's en zulke dingen, hij heeft een nieuwe gezien voor 109,- Dat is toch een redelijk bedrag?
Groet,
Tim
Edit:
Ja, ik vind die versie van Rufus Wainwright ook erg mooi, is weer wat anders (piano)
Simpel gezegd: distortion is een wat extremere vorm van overdrive.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 11:51 schreef Cynic het volgende:
In de categorie "dingen die ik me al een tijdje afvraag":
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen distortion en overdrive?
Hmm, ik geloof niet dat ik de goede versie heb gedownload. Dat is alleen maar getrommel en zang.quote:
More than words is een mooi nummer.. Extreme is sowieso een vette band (geweest??)quote:Op vrijdag 14 januari 2005 13:43 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Hmm, ik geloof niet dat ik de goede versie heb gedownload. Dat is alleen maar getrommel en zang.
Volgens mij spelen ze weer, alleen met een andere bassist. maar wees nou eerlijk, daar gaat het bij Extreme uiteindelijk toch niet omquote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:26 schreef Ibanez het volgende:
[..]
More than words is een mooi nummer.. Extreme is sowieso een vette band (geweest??)
Hey, Bug80, ik ben nu weer thuis in mn studiootje, en wil ff bedanken voor de tip om de comp NA de reverb te zetten, dat scheelt idd heel veel!!!quote:
Oh maar dat is helemaal geen lelijke gitaar, het is zelfs stukken beter dan mijn Strat kloon.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 15:02 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[afbeelding]
@ Djaser
de linker is ongeveer de gitaar waar ik het over had vanochtend
het is niet echt 'tijgerprint' maar zo omschreef hij het zelf een keer aan mij
opzich is ie niet lelijk en hij speelt best ok, voor zover ik erop gespeeld heb
maar het geluid zou ik dan eens over een goede amp moeten horen want hij had een 15wattertje...
Volgens mij is overdrive en distortion oorspronkelijk hetzelfde.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 11:51 schreef Cynic het volgende:
In de categorie "dingen die ik me al een tijdje afvraag":
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen distortion en overdrive?
Ik heb er eens zo een bespeelt toen ik op zoek was naar een nieuwe gitaar. Het geluid was op zich ook wel best ok (zeker voor die prijs), maar ik vond het toch net wat te dunquote:Op vrijdag 14 januari 2005 15:02 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[afbeelding]
@ Djaser
de linker is ongeveer de gitaar waar ik het over had vanochtend
het is niet echt 'tijgerprint' maar zo omschreef hij het zelf een keer aan mij
opzich is ie niet lelijk en hij speelt best ok, voor zover ik erop gespeeld heb
maar het geluid zou ik dan eens over een goede amp moeten horen want hij had een 15wattertje...
You're welcome!quote:Op vrijdag 14 januari 2005 20:06 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Hey, Bug80, ik ben nu weer thuis in mn studiootje, en wil ff bedanken voor de tip om de comp NA de reverb te zetten, dat scheelt idd heel veel!!!
![]()
Mensen, lees even de post van Lithpo, daar wordt het precies in uitgelegdquote:Het heeft iets te maken met de wijze waarop het geluid geproduceerd wordt
dat is dus een gitaar die ik onder categorie "lelijk" zou plaatsen...quote:Op vrijdag 14 januari 2005 20:06 schreef Djaser het volgende:
[..]
Oh maar dat is helemaal geen lelijke gitaar, het is zelfs stukken beter dan mijn Strat kloon.
Ik zat meer aan zo'n misbaksel te denken:
[afbeelding]![]()
Ok, aangezien hij niet al te hard speelt is dit dus wel okquote:Op vrijdag 14 januari 2005 13:16 schreef Hammet het volgende:
[..]
ja ik heb zo'n ding (nou mn pa eigenlijk, maar goed). Het is best goed spul, maar het mist net dat beetje power in z'n distortion die je bij echte amps met een een fatsoenlijke speaker wel hebt.
En waar wilt je vader t dan voor gebruiken? Om mee te repeteren is het ideaal natuurlijk, zoveel geluiden heb je ergens anders niet voor die 100 euro. Live klinkt t niet echt geweldig.
En wat speelt je vader? Voor de 'rustigere' vormen van rock is het best geschikt, aangezien het gebrek aan 'power' dan niet echt een probleem is. Als hij en hi-gain gitarist is (wat ik betwijfel), dan is het toch wat minder.
Maar goed, ik heb hier wat opnames geplaats, die allemaal zijn opgenomen met die V-Amp, en het geluid was toch niet onder de maat.
Ken het niet, maar dat nummer is best gaaf, leuke gitaardingetjes inderdaad.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 11:26 schreef Ibanez het volgende:
Wie kent de band Freak Kitchen?? Met als gitarist/zanger Mattias I.A.Eklundh.
quote:Op zaterdag 15 januari 2005 11:26 schreef Ibanez het volgende:
Wie kent de band Freak Kitchen?? Met als gitarist/zanger Mattias I.A.Eklundh.
Een gitarist met een supervet gitaargeluid en freakey tricks zoals het bespelen van zijn gitaar met dildo's, matchbox auto's en slangklemmen. Hij geeft enorm veel gitaar clinics, naast het touren met zijn band Freak Kitchen. Ik heb een instructional video van die gozer, daar valt je bek van open als je ziet wat die gast kan!!
freak's webspace
video nobody's laughing
Bij de laatste link even klikken op Video Nobody's Laughing voor de geinteresseerden onder jullie.
Beeldqualiteit is niet perfect maar dit geeft wel een impressie van de gitarist, vooral na de solo aan het einde..
De eerste V-Amp heeft wel een stuk minder functies en vooral: hij ruist veel erger.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 10:26 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Hij heeft nu ook een V-Amp gezien, dus niet de versie 2, dat voor 55 euri, dus misschien dat hij dat nog gaat doen, in iedergeval bedankt voor de reacties.
http://www.wholenote.com heeft zo'n groovebuilder waarmee je snel midi-backings in elkaar kunt zetten. Het klinkt een beetje kazig, maar om te oefenen is het wel okee.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 15:19 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik ben opzoek naar backingtracks!
Ik wil voornamelijk op de pentatonische majeur ladder oefenen met soleren. (liefst in C)
Als er op de site waar de backingtracks staan erbij staat voor welke toonladder ie is en in welke toonhoogte dan vind ik dat ook perfect.
Alvast bedankt!
Ik heb die site wel eens gebruikt, maar de computer staat niet op m'n kamer waar m'n gitaar enzo staat en ik wil dus gewoon een paar backingtracks op een CD'tje branden. En het lukte me niet om het midi bestand van die site af te halen...quote:Op zaterdag 15 januari 2005 16:03 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
http://www.wholenote.com heeft zo'n groovebuilder waarmee je snel midi-backings in elkaar kunt zetten. Het klinkt een beetje kazig, maar om te oefenen is het wel okee.
Je kunt ook eens op kazaa kijken... Zoeken op backtrack.. Zo heb ik ook een aantal backtracks gevonden....quote:Op zaterdag 15 januari 2005 16:21 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ik heb die site wel eens gebruikt, maar de computer staat niet op m'n kamer waar m'n gitaar enzo staat en ik wil dus gewoon een paar backingtracks op een CD'tje branden. En het lukte me niet om het midi bestand van die site af te halen...
Maar volgens mij stonden er ook 'echte' backintracks op die site, ik zal eens kijken.
Danku sowieso voor de reactie!
EDIT: ik heb backingtracks gevonden op wholenote!
Ik vind daar niets waar ik iets aan heb!quote:Op zaterdag 15 januari 2005 17:22 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Je kunt ook eens op kazaa kijken... Zoeken op backtrack.. Zo heb ik ook een aantal backtracks gevonden....
btw: Op freakguitar vind je enige theoretische beginselen van ladders plus het nummer genoemd waar deze artiest het in gebruikt. Het staat bij het linkje "scales". Misschien heb je er wel wat aan.....
Als je backingtracks zoekt omdat je wilt oefenen op een bepaalde toonladder moet je het programma Band in a Box maar eens bekijken, daar heb je tal van mogelijkheden om eigen backingtracks in elkaar te zetten!quote:Op zaterdag 15 januari 2005 15:19 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik ben opzoek naar backingtracks!
Ik wil voornamelijk op de pentatonische majeur ladder oefenen met soleren. (liefst in C)
Als er op de site waar de backingtracks staan erbij staat voor welke toonladder ie is en in welke toonhoogte dan vind ik dat ook perfect.
Alvast bedankt!
Dat dacht ik althans...quote:ergens in deel 12 of 13 geloof ik, zei ik het volgende:
Begrijp me niet verkeerd; de ME 50 is een geweldig effectenapparaat.
Ik boots er bijna alle geluiden mee na die in nummers zitten.
Bediening die boven moeilijk wordt genoemd is enorm simpel als je de gebruiksaanwijziging
leest. Hij is ontzettend snel met het schakelen van (al dan niet geprogrammeerde) effecten,
en op grotere amps blijft zijn moeie geluid gewaarborgd.
Nou.... gisteren heb ik toch maar weer eens geprobeerd in de oefenstudio. Vanuit de "send" van de Marshall, naar de "input" van de Me 50. Vanuit de "uitgang a of b" naar de "receive" van de Marshall. De gitaar op de input van de top aangesloten. GEEN GELUID!!!!!! Nou, dan ben ik om te verekken.....quote:op woensdag 22 december in deel 14,zei ik wederom:
ff verifieeren: Los van de setting heb ik in de studio gewoon een kutgeluid met de Me 50. Lijkt wel of er met het losse metalzone pedaaltje gewoon veel meer vermogen uit het cabinet komt. We spelen met twee gitaristen. Hij met metalzone, ik met me50 (boss). Exact dezelfde cabinetten en amps incl. dezelfde volumeafstellingen op de amps. Bass/middle/treble exact hetzelfde.... En toch blaast ie me vierkant de studio uit!!! Ik kom er met mijn vertsand niet bij! Vandaar dat ik nu ook met de metalzone speel. We hebben nu hetzelfde geluid. (distored)
En toch wil ik alle geluiden uit de Me 50 pompen. Vind het gewoon bescheten, heb je en multieffect op de grond liggen met een metalxone pedaaltje ernaast, terwijl die pedaal in de multieffect zit!!
Misschien ligt het eraan hoe ik em aan sluit:
Vanuit de gitaar naar de input van de Me50.
Vanuit de me50 kunnen twee kanalen uitgestuurd worden naar de versterker:
L (guitaramp mono) & R (staat niks bij)
Ik schakel em naar de marschall vanuit L, mono dus. Is dit de fout???
Heb op de site (die Fixxxer zei) van de GT6 iets gelezen over een "4 cable method" maar weet niet of dit ook geldt voor de Me50. De bedoeling hiervan is om het multieffect in de effectenloop van de marschall te krijgen. Dan zou het geluid beter moeten zijn.
Maar voordat ik weer een hele doos met kabels moet gaan kopen wil ik eerst zeker zijn of ik niks fout doe, en eventuele tips van jullie opvolgen.......
Zien jullie de fout of heb ik gewoon een klote effect??
Dat weegt ook echt op tegen al het gehannes wat je hebt als je je akoestisch gitaarspel wilt vastleggenquote:Op zondag 16 januari 2005 15:27 schreef JAM het volgende:
Een van de grote voordelen van akkoestische gitaren, geen send-input-uitgangaofb-receive-geengeluid-frustraties..
Jah, gelijk heb je.... 1 minpuntje aan een akkoestische gitaar dat voor mij heel zwaar weegt:quote:Op zondag 16 januari 2005 15:27 schreef JAM het volgende:
Een van de grote voordelen van akkoestische gitaren, geen send-input-uitgangaofb-receive-geengeluid-frustraties..
Ach, where's the fun als je nooit moet solderen om je problemen op te lossen.quote:Op zondag 16 januari 2005 15:27 schreef JAM het volgende:
Een van de grote voordelen van akkoestische gitaren, geen send-input-uitgangaofb-receive-geengeluid-frustraties..
En het word alleen maar leuker als je alles in elkaar hebt zitten en je er achter komt dat je iets verkeerd om vastgesoldeert hebt!quote:Op zondag 16 januari 2005 16:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ach, where's the fun als je nooit moet solderen om je problemen op te lossen.
Weer een trauma erbij! Dank je wel hč.quote:Op zondag 16 januari 2005 17:17 schreef Ibanez het volgende:
(...)
(voor akkoestische/flamengo gerelateerde gitaristen kan deze link schokkende beelden bevatten.)
Je hebt voor de brug van die zadeltjes zitten die je kunt verschuiven, heb je daar al aan geschoven?? Intonatie heeft nl alles te maken met de lengte van de snaar. Ik heb ook op een forum gelezen dat je bij een les Paul maar beter niet kunt afwijken van de standaard snaardikte.... Maarja,die gozer kan zich ook vergissen natuurlijk.....quote:Op zondag 16 januari 2005 18:07 schreef Hammet het volgende:
Zeg, ik zit een beetje met een probleem, misschien dat jullie mij erbij kunnen helpen..
Ik heb sinds kort een nieuwe set snaren op mn gitaar gezet, dikte .011. Voorheen gebruikte ik .010. Het probleem dat ik nu heb: Ik krijg m niet geďntoneerd! De hogere snaren gaan nog wel (nadat ik eerst de brugzadeltjes om heb moeten draaien), maar de lagere snaren geven behoorlijke problemen. Ik heb geprobeerd m te intoneren in standaard stemming, en daarna nog een keer alles een hele noot lager, maar in geen van beide gevallen kreeg ik het voor elkaar.
Dus nu mijn vraag: is een Les Paul niet geschikt voor .011?
Akkoorden hoger op de hals, klinken nu nogal eens vals. Ik word er echt een beetje moe van...
Heb um nu dus een weekendje in mn handen gehad.. en ik ben erg blij verrast. Tis een London City Spitfire II, zit in dezelfde prijsklasse als Squier, ziet er ook hetzelfde uit. Speelt echt lekker, en ik vind um beter klinken dan de Squiers die ik tot nog toe bij de muziekzaak heb geprobeerdquote:Op woensdag 12 januari 2005 19:46 schreef M.M het volgende:
Iemand hier bekend/ervaringen met het merk London City qua gitaren? Een vriend van mn vader werkt namelijk bij de importeur van die gitaren en heeft voor mij (voor een schappelijk prijsje) een gitaar van dat merk (strat-model) thuisliggen... Ga m vrijdag ophalen om m een weekendje te testen, maar aangezien ik niet echt zo'n gitaarspecialist ben en ook nog nooit van het merk gehoord heb (kan ook geen webzijde vinden), was ik wel een beetje benieuwd...
![]()
Ik pak m altijd 353433, want volges mij is 320001 een gewone G.quote:Op zondag 16 januari 2005 19:09 schreef Litpho het volgende:
320001 was de gebruikelijke greep voor G7 als ik me goed herinner.
Ja dat weet ik, daar ben ik natuurlijk mee bezig geweest. In dit geval was het zo dat ze wat verder naar achteren moesten (zodat de snaar langer werd dus). Sommigen konden nog niet ver genoeg, dus heb ik ze om moeten draaien. Die zadeltjes hebben nl. zo'n vorm:quote:Op zondag 16 januari 2005 18:26 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Je hebt voor de brug van die zadeltjes zitten die je kunt verschuiven, heb je daar al aan geschoven?? Intonatie heeft nl alles te maken met de lengte van de snaar.
Nee hoor, 320001 is G7. De gewone G is 320003 of 320033 of 355433quote:Op zondag 16 januari 2005 19:55 schreef M.M het volgende:
[..]
Ik pak m altijd 353433, want volges mij is 320001 een gewone G.
O ja, kloptquote:Op zondag 16 januari 2005 20:03 schreef Hammet het volgende:
[..]
Nee hoor, 320001 is G7. De gewone G is 320003 of 320033 of 355433
Heel vreemd, ze maken juist reclame met het feit dat ie speciaal voor gebruik via een gitaarversterker is. Weet je zeker dat de uitgang die je gebruikt (die L, mono) geen gewone line-uitgang is, in plaats van een uitgang voor een gitaaramp? Het verschil in vermogen kan namelijk te maken hebben met een verkeerde impedantie.quote:Op zondag 16 januari 2005 13:52 schreef Ibanez het volgende:
Boss ME 50 te koop!! Wie moet dit onding hebben?????
Op de versterker thuis is het allemaal koek en ei, maar in de oefenruimte krijg ik er de schijt van......
[..]
Dat dacht ik althans...![]()
[..]
Nou.... gisteren heb ik toch maar weer eens geprobeerd in de oefenstudio. Vanuit de "send" van de Marshall, naar de "input" van de Me 50. Vanuit de "uitgang a of b" naar de "receive" van de Marshall. De gitaar op de input van de top aangesloten. GEEN GELUID!!!!!! Nou, dan ben ik om te verekken.....![]()
![]()
Moet hier wel bij vermelden dat ik de orginele marshall-footswitch er ook bij had. Deze is om de overdrive kanalen van de top te schakelen. Dit is een aparte aansluiting op de top. Heeft niks met de FX loop te maken. (denk ik)
Heb ik gisteren de hele zooi eraf geflikkerd en op de overdrive van de top gespeeld. (wat een bagger geluid is). Volgende week gaat de metalzone weer mee....
Tenzij iemand hier nog iets weet???
Ik neem aan dat je hem ook wel eens op de versterker die die andere gitarist gebruikt hebt geprobeerd? En heb je Boss al eens gemaild met dit probleem?quote:Op zondag 16 januari 2005 13:52 schreef Ibanez het volgende:
Boss ME 50 te koop!! Wie moet dit onding hebben?????
Op de versterker thuis is het allemaal koek en ei, maar in de oefenruimte krijg ik er de schijt van......
[..]
Dat dacht ik althans...![]()
[..]
Nou.... gisteren heb ik toch maar weer eens geprobeerd in de oefenstudio. Vanuit de "send" van de Marshall, naar de "input" van de Me 50. Vanuit de "uitgang a of b" naar de "receive" van de Marshall. De gitaar op de input van de top aangesloten. GEEN GELUID!!!!!! Nou, dan ben ik om te verekken.....![]()
![]()
Moet hier wel bij vermelden dat ik de orginele marshall-footswitch er ook bij had. Deze is om de overdrive kanalen van de top te schakelen. Dit is een aparte aansluiting op de top. Heeft niks met de FX loop te maken. (denk ik)
Heb ik gisteren de hele zooi eraf geflikkerd en op de overdrive van de top gespeeld. (wat een bagger geluid is). Volgende week gaat de metalzone weer mee....
Tenzij iemand hier nog iets weet???
quote:Op zondag 16 januari 2005 17:39 schreef danieldaniel het volgende:
Svyatagor, ik had in dit topic een weergaloze pimp-foto van je nieuwe ax verwacht.....regel dat!
NU had ik niet alleen een verschil in vermogen, maar ook het probleem dat de effecten het helemaal niet deden...quote:Op zondag 16 januari 2005 20:38 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Heel vreemd, ze maken juist reclame met het feit dat ie speciaal voor gebruik via een gitaarversterker is. Weet je zeker dat de uitgang die je gebruikt (die L, mono) geen gewone line-uitgang is, in plaats van een uitgang voor een gitaaramp? Het verschil in vermogen kan namelijk te maken hebben met een verkeerde impedantie.
Ja heb alle versterkers al gehad in de oefenstudio.... Ook andere types als de (meut-)valvestates.....quote:Op zondag 16 januari 2005 22:58 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je hem ook wel eens op de versterker die die andere gitarist gebruikt hebt geprobeerd? En heb je Boss al eens gemaild met dit probleem?
Hey Ibanez,quote:Op zondag 16 januari 2005 23:20 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Hey Svy!! Maffe les paul... een beetje vintage he bij de elementen maar dat is de charme van een gitaar uit dat bouwjaar.... ('84 zei je???)
Sorry dat ik het zeg.......... maar:quote:Op zondag 16 januari 2005 23:20 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
![]()
![]()
Bien sűr...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Needless to say speelt & klinkt 'ie geweldig, ook op mijn eigen amp. Qua uitvoering is het net een Volvo; alles is zwaar en luxe en hij blijft maar doorgaan. Helaas kon ik er vandaag nog veel te weinig op spelen vanwege familiebezoek...![]()
Maar goed, des te meer valt er nog te ontdekken.![]()
quote:Op maandag 17 januari 2005 07:49 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Sorry dat ik het zeg.......... maar:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 17 januari 2005 10:11 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Thanks..
Ik kan het zelf ook nog niet zo erg geloven. Toen ik zaterdagnacht half beschonken thuiskwam heb ik nog een uur lopen spelen. Zonder versterker uiteraard, al was dat natuurlijk wel redelijk rock & roll geweest..![]()
Maar het is eenbjoetie
. Het is dat hij van mijn vriendin niet mee in bed mag...
Tja, die bespelen geen Gibsons...quote:Op maandag 17 januari 2005 13:15 schreef Ibanez het volgende:
wat zou hij van pantera vinden???
"Meneer..... doet u die snarenplank naast de oudere heer maar voor mij...... inpakken is niet nodig; kan ik trouwens wel pinnen.....?"quote:
Nee, dat weet ik.....quote:
"Of heeft u het liever in een oude sok?"quote:Op maandag 17 januari 2005 15:00 schreef Rooligan het volgende:
[..]
"Meneer..... doet u die snarenplank naast de oudere heer maar voor mij...... inpakken is niet nodig; kan ik trouwens wel pinnen.....?"
![]()
Ik heb zo het idee dat de limiet die je op je pinpas hebt wel bereikt gaat worden als die axe ook echt van LP is.................................quote:Op maandag 17 januari 2005 15:00 schreef Rooligan het volgende:
[..]
"Meneer..... doet u die snarenplank naast de oudere heer maar voor mij...... inpakken is niet nodig; kan ik trouwens wel pinnen.....?"
![]()
Maar hij is wel een grote invloed geweest op al het muziek gebeuren. Hij heeft toch het multitrack opnemen uitgevonden?quote:Op maandag 17 januari 2005 15:36 schreef Hammet het volgende:
hah, weten jullie trouwens waarom de toets van de allereerste les paul zwart was? Ik heb eens gehoord dat meneer Les Paul dit zelf wou omdat men dan goed het onderscheid tusen z'n vingers en de gitaar op een zwartwit-tv konden zien en dan zouden de mensen ook zien hoe snel hij speelde...
Hij is dus nog arrogant ook
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |