Ik wist niet eens dat er een drummerstopic was...quote:Op maandag 10 januari 2005 23:19 schreef Gitarist het volgende:
In reactie op search64 (laatste post uit het vorige topic)> Ja idd... ik ben egoïstisch maar ik denk dat de drummers hetzelfde zouden zeggen als je in hun topic het over gitaren gaat hebben.
Drummerstopic numero 11!!!!!!!! De drummers komen losquote:Op maandag 10 januari 2005 23:39 schreef JAM het volgende:
Ik wist niet eens dat er een drummerstopic was....
Hoi.quote:
Ik weet het niet. (verkapte tvpquote:Op dinsdag 11 januari 2005 11:06 schreef Gitarist het volgende:
Ik lees regelmatig over dobro's en baritones, maar ik heb zelf het idee dat deze termen vaak ten onrechte door elkaar worden gehaald...
Als het goed is is het zo:
dobro: zo'n gitaar met metalen klankkast e.d.
baritone: een op het oog gewone gitaar, maar dan geschikt voor lage stemmingen (hangt tussen bas en gitaar in qua toonhoogte)
Heb ik het bij het juiste eind of niet?
Ja zeg er was een gitarist in nood in het gitaristentopic, dan help ik die toch evenquote:Op maandag 10 januari 2005 23:19 schreef Gitarist het volgende:
In reactie op search64 (laatste post uit het vorige topic)> Ja idd... ik ben egoïstisch maar ik denk dat de drummers hetzelfde zouden zeggen als je in hun topic het over gitaren gaat hebben.
Je hebt het bij het goede eind.quote:Ik lees regelmatig over dobro's en baritones, maar ik heb zelf het idee dat deze termen vaak ten onrechte door elkaar worden gehaald...
Als het goed is is het zo:
dobro: zo'n gitaar met metalen klankkast e.d.
baritone: een op het oog gewone gitaar, maar dan geschikt voor lage stemmingen (hangt tussen bas en gitaar in qua toonhoogte)
Heb ik het bij het juiste eind of niet?
Daar zit wat in ja!quote:Op dinsdag 11 januari 2005 11:47 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Ja zeg er was een gitarist in nood in het gitaristentopic, dan help ik die toch evenWat moet ik nou in een drummerstopic. Die gasten tikken altijd uit de maat.
quote:[..]
Je hebt het bij het goede eind.
Dit is een dobro:
[afbeelding]
En dit is een bekende baritone gitaar van Danelectro (o.a. gebruikt door Blof)
[afbeelding]
Ja, maar dat heeft dan niets met ego te maken maar met het feit dat gitaristen zulke eikels zijn.quote:Op maandag 10 januari 2005 23:19 schreef Gitarist het volgende:
Een baritone gitaar heeft een iets grotere fretafstand onderling en is dus ook langer..... 27"/28" scale?? (bij ibanez iig..)quote:Op dinsdag 11 januari 2005 11:06 schreef Gitarist het volgende:
Ja, en ze willen altijd overal hun dubbele basspedaal gebruiken, zelfs in een ballad..quote:Op dinsdag 11 januari 2005 11:47 schreef BUG80 het volgende:
Ja zeg er was een gitarist in nood in het gitaristentopic, dan help ik die toch evenWat moet ik nou in een drummerstopic. Die gasten tikken altijd uit de maat.
Ja, dat is de site die ik zocht, bedankt!quote:
Ik denk dat het muzikant-eigen is. Ik denk zelfs dat je het naar kunstenaars in het algemeen kunt doortrekken.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 14:37 schreef search64 het volgende:
[..]
Ja, maar dat heeft dan niets met ego te maken maar met het feit dat gitaristen zulke eikels zijn.
Aha, weer iets geleerd op dit forum!quote:Op dinsdag 11 januari 2005 14:38 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Een baritone gitaar heeft een iets grotere fretafstand onderling en is dus ook langer..... 27"/28" scale?? (bij ibanez iig..)
De beste drummer is er een die rustig kan drummen zeggen ze wel eens. Dat zijn er niet veel die dat kunnen.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 14:41 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Ja, en ze willen altijd overal hun dubbele basspedaal gebruiken, zelfs in een ballad..![]()
verkapte tvp
Hmm, die zal wel in een of ander crappy punkrock-bandje spelen dan, zeker.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 14:53 schreef search64 het volgende:
En de beste gitarist is degene die geen solos speelt
Wat zou nou de definitie zijn van de beste gitarist??? Behalve dat ie goed gitaar kan spelen? (want dat zijn er in nederland al tich)......quote:Op dinsdag 11 januari 2005 14:53 schreef search64 het volgende:
En de beste gitarist is degene die geen solos speelt zeggen ze wel eens. Dat zijn er niet veel.
Lange hals man bij de 2e fotoquote:Op dinsdag 11 januari 2005 11:47 schreef BUG80 het volgende:
[..]
[..]
Je hebt het bij het goede eind.
Dit is een dobro:
[afbeelding]
En dit is een bekende baritone gitaar van Danelectro (o.a. gebruikt door Blof)
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |