Ik moet zeggen zo'n flauw vermoeden te hebben.quote:Op woensdag 12 januari 2005 15:19 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Mijn favoriete gitarist is Jimi Hendrix.
Maar dat wisten jullie hoogstwaarschijnlijk al.

Dan weet je het bij deze zeker.quote:Op woensdag 12 januari 2005 15:51 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik moet zeggen zo'n flauw vermoeden te hebben..

Tsja, wellicht met soldeer, denk ik. Maar dat wordt wel een hoop gesodemieter en gekloot denk ik en je hebt kans dat je het hout van de toets aantast. Kan je er niet gewoon twee nieuwe fretten opzetten?quote:Op woensdag 12 januari 2005 16:03 schreef Jorikjet het volgende:
[afbeelding]
ik heb op me gitaar 2 kleine beschadigingen zitten (van de vorige eigennaar denk ik zo), namelijk dat er bij de frettenbalkjes (:P) 2 'sneetjes' van 1mm of nog minder diep zitten. bij het aanslaan van de e snaar voor dat fretbalkje, komtie vaak in dat sneetje, en hoor je dus een slecht stom geluid.
heeft iemand een idee om dat op te kunnen vullen met iets ofzo?

Ik ben Geschokt!quote:Op woensdag 12 januari 2005 15:19 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Mijn favoriete gitarist is Jimi Hendrix.
Maar dat wisten jullie hoogstwaarschijnlijk al.

Ik weet ook wel dat die lui hun gitaar perfect beheersen, maar dan ben je een uitstekende gitaarSPELER. Een GITARIST vind ik een veel breder begrip. Een robot die een gitaardeuntje naspeelt is geen gitarist (ook al beheest het het istrument perfect). Individualiteit, sound, creativiteit, EMOTIE (mis ik ook vaak bij die lui) is wat in mijn oren een goede gitarist maken.quote:Op woensdag 12 januari 2005 13:34 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Dat is waar... Dat is belangrijk, maar degene die jij door het slop heen haalt zijn mensen die hun instrument voor 100% beheersen. iig ook een heel belangrijk item om tot de status van goede gitarist te komen... Als ik voorbeelden mag noemen van de van de creativiteit van Vai "For the love of god" en Satriani's "Satch Boogie" dan is dat creativiteit ten top. Ik heb ook vaak, bij die schred gedeeltes dat ik denk: "zo het is nu wel genoeg" . Toch blijft het gitaarspel technisch goed, dus nu nog eens beweren dat deze heren beide slechte gitaristen zijn.. Vind het een gewaagd statement.....
Ik ben ook geen bluess of country liefhebber, doch wanneer die gasten van wal steken kan ik ook beoordelen dat daar hele goede gitaristen tussen zitten. Smaak versus een terechte beoordeling = klote......
[..]
Jij slaat de spijker op zijn kop Toffe, je raakt mijn gevoelige snaar![]()

Je kunt direct horen wie Friedman is en wie Mustaine, Mustaine is meer staccato agressiever let op chromatisme. Friedman veeeeeeeeel meer melodie, minder hammers en pull offs.quote:Op woensdag 12 januari 2005 13:28 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Marty Friedman bij Megadeth was dus echt wel geen camp, dick. Al weet ik niet wie voor welke solo verantwoordelijk was bij Megadeth.

Ik denk ook niet dat ze van je verwachten dat je zo kan spelen als Vicente Amigo, het heeft namelijk vrij weinig nut om aan een conservatoriumopleiding te beginnen als je de docenten helemaal weg kan spelenquote:Op woensdag 12 januari 2005 14:59 schreef JAM het volgende:
[..]
Ja, zoiets dergelijks had ik wel verwacht. Alleen heb ik geen flauw idee wat men onder 'beheersen', ik bedoel, ik kan ook wel een paar aardige alzapuá stukjes spelen en een leuke rasgeo neerzetten, maar in vergelijking tot Vicente Amigo klinkt het voor geen klote, niet dat dat zo'n schande is, trouwens..
Maar ja, een mailjte naar Ricardo Mendeville (docent aldaar) is onderweg. En ik ben ook zeker bij de open dag. Olé! Viva Flamenco!.

Hmm, lastig, Vicente Amigo vs. Paco Peña...quote:Op woensdag 12 januari 2005 16:18 schreef Anotsu het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat ze van je verwachten dat je zo kan spelen als Vicente Amigo, het heeft namelijk vrij weinig nut om aan een conservatoriumopleiding te beginnen als je de docenten helemaal weg kan spelen
m.u.v. Paco Pena natuurlijk...

Mischien polijsten, alhoewel ik niet denk dat als ze daadwerkelijk 1 mm diep zijn, je ze eruit krijgt. Dan kun je alleen maar nog de gehele hals laten herfretten. Twee fretten vervangen op zich, zal denk ik een probleem worden aangezien de gitaar al wat ouder is. Je zult dan verschil in hoogte krijgen...quote:Op woensdag 12 januari 2005 16:03 schreef Jorikjet het volgende:
[afbeelding]
ik heb op me gitaar 2 kleine beschadigingen zitten (van de vorige eigennaar denk ik zo), namelijk dat er bij de frettenbalkjes (:P) 2 'sneetjes' van 1mm of nog minder diep zitten. bij het aanslaan van de e snaar voor dat fretbalkje, komtie vaak in dat sneetje, en hoor je dus een slecht stom geluid.
heeft iemand een idee om dat op te kunnen vullen met iets ofzo?

Zeker, en tegenwoordig zelfs ook bas.quote:Op woensdag 12 januari 2005 10:47 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
je vergeet de 'break'![]()
hé, Djaser, speel jij gitaar?

Is dat duur?quote:Op woensdag 12 januari 2005 16:25 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Mischien polijsten, alhoewel ik niet denk dat als ze daadwerkelijk 1 mm diep zijn, je ze eruit krijgt. Dan kun je alleen maar nog de gehele hals laten herfretten. Twee fretten vervangen op zich, zal denk ik een probleem worden aangezien de gitaar al wat ouder is. Je zult dan verschil in hoogte krijgen...

weet ik niet, ken de prijzen niet. Vanzelfsprekend zit er het complete afstellen van de hals/intonatie, vervangen van de snaren en het invetten van de toetsen bij...quote:

Ik had ooit een probleem met een gitaar met een kromgetrokken, getordeerde hals. Dat zou alleen verholpen kunnen worden d.m.v. opschuren en herfretten, en zou ongeveer even veel kosten als een nieuwe gitaar van vergelijkbare kwaliteit (=rond de zeshonderd euro).quote:Op woensdag 12 januari 2005 17:03 schreef Ibanez het volgende:
[..]
weet ik niet, ken de prijzen niet. Vanzelfsprekend zit er het complete afstellen van de hals/intonatie, vervangen van de snaren en het invetten van de toetsen bij...

Ik heb de frets van mijn gitaar een keer laten afvlakken omdat ik veel last had van fretbuzz, en dat kostte toen iets van 50 euro, inc. opnieuw afstellen etc. Maar helemaal herfretten is veeeel duurder, eerder 300 euro ofzo.quote:

Jezus!! Das duur!quote:Op woensdag 12 januari 2005 17:44 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik heb de frets van mijn gitaar een keer laten afvlakken omdat ik veel last had van fretbuzz, en dat kostte toen iets van 50 euro, inc. opnieuw afstellen etc. Maar helemaal herfretten is veeeel duurder, eerder 300 euro ofzo.

al lang?quote:Op woensdag 12 januari 2005 16:55 schreef Djaser het volgende:
[..]
Zeker, en tegenwoordig zelfs ook bas.

Sorry hoor, maar zelfs een Epiphone Les Paul is cooler dan welke strat dan ook...quote:Op woensdag 12 januari 2005 18:25 schreef Jorikjet het volgende:
hm... kut dan.
gitaar was 325 euro(epiphone les paul standard), naja gelijk een goede reden om door te sparen voor een fender strat

Die schijnen goed te zijn!quote:Op woensdag 12 januari 2005 20:02 schreef Fixxxer het volgende:
K ken London City alleen van amps geloof ik. En k heb geen idee of ze daar überhaupt goed in zijn

1,5 jaar ofso. Ik speel zelf op een Pacifici yamaha maar ik ben zelf ook bezig met verder kijken. Ik moet maar eens gaan sparen voor een Jackson gitaar.quote:Op woensdag 12 januari 2005 19:13 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
al lang?
ik speel nu iets van een jaar of 2½..
ben nog steeds aan mn eerste gitaar (squier affinity strat.)
maar met mn 2e versterker (peavey bandit 112 II)
maar ik vind mn sound wat mager...
ik ga toch maar eens opzoek naar een andere gitaar, maar opzich kan ik het hier nog wel ff mee volhouden
de mooiste gitaar vind ik een Gibson SG Supreme maar er zijn niet veel mensen die mijn mening daarin delen...
ik zal dit topic is in de gaten gaan houden, weer eens wat anders om over te praten
ik ben trouwens best satriani fanzijn daar er hier nog meer van?
(de) topic(s) over satriani zelf liepen hier niet echt volgens mij

Thanks.quote:Op woensdag 12 januari 2005 18:28 schreef Fixxxer het volgende:
Svyatagor, k heb nog ff jouw sultans geluisterd uit het vorige deelWat een clean! en dat met een flut mic... watvoor gitaar en amp heb jij eigenlijk?

Jep, das gaafquote:Op woensdag 12 januari 2005 19:12 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ton wilt jullie even een lesje geven.
[afbeelding]
Dit hierboven, das geen gitaar. Misschien noemen mensen het wel zo (misschien wel mensen die hier zitten die dat doen)
Maar als je dat nou hiermee vergelijkt:
[afbeelding]
Dan kan je dat vorige geval beter vermalen tot lucifers of tandenstokers of zoiets.
Dit heb je er natuurlijk wel bij nodig:
[afbeelding]
Als je dat ding dan redelijk vol open zet en je staat er met je gitaar voor dan krijg je feedback. Dat is gaaf. Dat is ongeveer van het niveau van de muziek die meestal op het bovenste ding gemaakt word. Gaaf, maar niet langer dan 10 seconden.

Blauwe sensors?quote:Op woensdag 12 januari 2005 21:04 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Thanks.![]()
You've asked for it, meteen maar wat fotootjes gemaakt...![]()
Ik heb een Fender USA Strat Plus (dus met lace sensors ipv gewone single coils), en als versterker heb ik een ouwe Peavey Rockmaster voorversterker en een Peavey classic 60/60 eindversterker, beide 19". Als speaker gebruik ik een Marshall JCM 900 buikkast.
Maar die amp kreeg ik er niet zo goed op (bewogen enzo).
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Aparte topkam, zo kende ik ze nog niet.quote:Op woensdag 12 januari 2005 21:04 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Thanks.![]()
You've asked for it, meteen maar wat fotootjes gemaakt...![]()
Ik heb een Fender USA Strat Plus (dus met lace sensors ipv gewone single coils), en als versterker heb ik een ouwe Peavey Rockmaster voorversterker en een Peavey classic 60/60 eindversterker, beide 19". Als speaker gebruik ik een Marshall JCM 900 buikkast.
Maar die amp kreeg ik er niet zo goed op (bewogen enzo).
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Bij de brug is blauw, neck is zilver, en in het midden is helemaal afgesleten, maar ik meen dat daar ook een zilveren zit. Ze doen meestal niet meer dan twee verschillende kleuren op 1 gitaar, en blauw issie zeker niet.quote:

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |