Bij deze ontken ik dat Hiltler systematisch Joden heeft vermoord.quote:Op woensdag 12 januari 2005 03:41 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Nee, helaas ken ik alleen vrouwelijke gitaristen. Ze spelen enorm slecht en zijn geen enkel positief woordje waard.
Kom op zeg, ontkennen dat Steve Vai en Joe Satriani geweldige gitaristen zijn is als ontkennen dat Hitler joden systematisch heeft vermoord.
.
Als dat moet om te verklaren dat Vai en Satriani geen goede gitaristen zijn; sluit ik me daar graag bij aan.quote:Op woensdag 12 januari 2005 03:42 schreef JAM het volgende:
[..]
Bij deze ontken ik dat Hiltler systematisch Joden heeft vermoord. [afbeelding].
2-0, Nitespeed.quote:Op woensdag 12 januari 2005 03:44 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Als dat moet om te verklaren dat Vai en Satriani geen goede gitaristen zijn; sluit ik me daar graag bij aan.
Nou, ik ken Masvidal niet hoor, maar ik moet erkennen toch wel écht betere gitaristen te hebben gehoord dan Vai en Straiani.quote:Op woensdag 12 januari 2005 03:45 schreef Nickthedick het volgende:
You know what I'm talkin' about. Toch? JAM?
Ik ben inderdaad niet zo thuis in de metaalmuziek.quote:Op woensdag 12 januari 2005 03:48 schreef Nickthedick het volgende:
Ben je niet zo thuis in metaalmuziek?
Uhm? Qua wat?quote:Op woensdag 12 januari 2005 03:52 schreef Nickthedick het volgende:
Wat zijn jouw favo's?
Kurt Cobain!quote:Op woensdag 12 januari 2005 03:55 schreef Nickthedick het volgende:
gitaristen.
Ik kan wel een waslijst Spaanse namen posten, maar heb je daar wat aan?quote:Op woensdag 12 januari 2005 03:55 schreef Nickthedick het volgende:
gitaristen.
quote:Op woensdag 12 januari 2005 03:55 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Kurt Cobain!
Die is echt SO goed!
Ik denk ook improvisatiequote:Op woensdag 12 januari 2005 03:56 schreef JAM het volgende:
Oh, even een vraagje tussendoor. Ik zit er over na te denken om volgend jaar eens een gooi te wagen aan het conservatorium van Rotterdam, voor Flamenco gitaar. Heeft iemand hier enig idee wat er van je verwacht wordt op dat toelatingsexamen? Ik zie op de site wel mooie dingen van 'beheersing van de basisspeeltechnieken' en 'het voordragen van enkele stukken' maar dat is me allemaal erg abstract.
Dus, iemand hier iets nuttigs over?
Nee, niet echt. Al vind ik dat stuk van Albeniz steengoed!quote:Op woensdag 12 januari 2005 03:56 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik kan wel een waslijst Spaanse namen posten, maar heb je daar wat aan?.
Albeniz schreef mooie dingen; maar let wel. No es Flamenco!quote:Op woensdag 12 januari 2005 03:59 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Nee, niet echt. Al vind ik dat stuk van Albeniz steengoed!![]()
quote:Op woensdag 12 januari 2005 03:55 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Kurt Cobain!
Die is echt SO goed!
Stevie Ray Vaughan (op nummer éénquote:Op woensdag 12 januari 2005 03:55 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Kurt Cobain!
Die is echt SO goed!
Ken een goeie gitaarbouwer in Hilversum, maar dat ligt niet echt in de buurt van Utrecht, of'wel?quote:Op woensdag 12 januari 2005 09:26 schreef Svyatagor het volgende:
Om even dat sneue welles-nietes over Satriani en Vai te doorbreken:
Weet iemand misschien een goede gitaarversterkerbouwer/ repareerder in de omgeving Utrecht? Eén van de kanalen van mijn voorversterker is volgens mij nl. kaput, althans, heeft veel minder vermogen dan de andere twee. Ik kan hem wel gewoon naar Feedback brengen, maar ten eerste vind ik dat een klotewinkel die aan mij niks gaat verdienen, en ten tweede eigenlijk ook.![]()
Suggesties anyone?
Nouja, echt ver van Utrecht is het ook niet. Repareert hij ook versterkers, voor zover jij weet?quote:Op woensdag 12 januari 2005 09:54 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Ken een goeie gitaarbouwer in Hilversum, maar dat ligt niet echt in de buurt van Utrecht, of'wel?
Not sure, maar ik kan het vanmiddag even voor je navragen, want een Kennis van mij die is weer een vriend van die gitaarbouwer, ik zal hem even bellen, post rond 2 uur wel een berichtjequote:Op woensdag 12 januari 2005 09:58 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nouja, echt ver van Utrecht is het ook niet. Repareert hij ook versterkers, voor zover jij weet?
quote:Op woensdag 12 januari 2005 10:01 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Not sure, maar ik kan het vanmiddag even voor je navragen, want een Kennis van mij die is weer een vriend van die gitaarbouwer, ik zal hem even bellen, post rond 2 uur wel een berichtje
Edit: Bijna zeker dat ze dat wel doen, kijk de website maar door: http://www.robberts.guitars.nl/
:Alle mogelijke aanpassingen op versterker gebied zijn bij Robberts Guitars mogelijk.
Je vindt deze op de customizing pagina.
Je mag niet fokken tijdens school.quote:Op woensdag 12 januari 2005 10:39 schreef Djaser het volgende:
[..]
Jij vind couplet-refrein-couplet-refrein niet veel meer standaard?
je vergeet de 'break'quote:Op woensdag 12 januari 2005 10:39 schreef Djaser het volgende:
[..]
Op de site van het Amsterdams conservatorium staat een voorbeeld van het schriftelijke deel van het toelatingsexamen. En dat is qua theoretische kennis al erg hoog! Ook wordt je gehoor getest.quote:Op woensdag 12 januari 2005 03:56 schreef JAM het volgende:
Oh, even een vraagje tussendoor. Ik zit er over na te denken om volgend jaar eens een gooi te wagen aan het conservatorium van Rotterdam, voor Flamenco gitaar. Heeft iemand hier enig idee wat er van je verwacht wordt op dat toelatingsexamen? Ik zie op de site wel mooie dingen van 'beheersing van de basisspeeltechnieken' en 'het voordragen van enkele stukken' maar dat is me allemaal erg abstract.
Is het een buizenversterker? Zo ja, buizen gecheckt?quote:Op woensdag 12 januari 2005 10:07 schreef Rooligan het volgende:
Heb ik anders nog een extra puntje voor het topic:
Mijn gitaarversterker Marshall Valvestate VS-100R - 13 jr oud) heeft het hoogstwaarschijnlijk begeven...Hij fungeert al jaren als backline bij een jaarlijks festvial, maar is er dit jaar denk ik niet havenloos doorheen gekomen.
Wanneer ik één van de overdrive kanalen aan heb staan, begint hij om de haverklap hard te zoemen bij lage tonen. De zoem blijft vervolgens aanhouden en wat ik ook doe (gain naar nul, volume naar nul, gitaarkabel eruit), het zoemen blijft aanhouden totdat ik hem uitzet. Dit heeft hij bij al mijn gitaren (ook mijn acoustische) en ook bij de gitaar van een vriend van me...
Ik heb de kast al open gehad en niets aparts kunnen vinden (geen losse bedrading, geen brandvlekken, de buis is in orde). Ook de speaker heeft geen afwijkingen en doet het goed op het cleane kanaal (ook bij hoog volume).
Ik denk dat ik het nog even aankijk / aanluister maar ik zit even in dubio o fik hem wel laat repareren bij de gitaarboer (en of hij het financieel nog wel waard is), of ik een nieuwe (tweehands evt.) ga halen...
Ik vind ze op hun vakgebied uiteraard zeer sterk. Maar ik denk dat als je ze bijv. een jazz of klassiek stuk voorlegt ze weer niet zo sterk uit de hoek komen. Zo vind ik bijv. BB King qua blues weer erg goed (geen spetterende solo's maar wel op het juiste moment!). Ik denk dan dus ook dat je niet kan spreken van "de beste gitarist".quote:...Steve Vai en Satrianie discussie...
Ik denk dat ze met basistechnieken dingen bedoelen als rasguados, alza pua, tremolo, picado e.d. Ik weet het ook niet zeker, maar ik zal het eens navragen bij mijn gitaarleraar die daar een tijdje gestudeerd heeft. Ben ook wel geinteresseerd namelijkquote:Op woensdag 12 januari 2005 03:56 schreef JAM het volgende:
Kleine kabelbreuk ofzo?quote:Op woensdag 12 januari 2005 12:15 schreef Cynic het volgende:
Ha, da's waar ook, ik kan hier natuurlijk ook proberen een vraag te stellen!
Ik vermoed dat mijn versterker (Marshall VSH100 top) een aardeprobleem heeft. Als ik namelijk met mijn voet over de kabel van mijn gitaar od de effectloop rol, hoor ik een knetterend geluid. Niet heel hard, en ook niet kortsluiting-achtig, maar desalniettemin wel storend. Weet iemand hoe dit komt en hoe dit te verhelpen valt?
Heb het overigens op verschillende plekken, dus het ligt niet aan een bepaald stopcontact thuis ofzo...
Nee, heb ik al geprobeerd, dacht eerst namelijk ook dat het daaraan lag. Heb mijn kabels op andere versterkers geprobeerd en andere kabels op mijn versterker. Ik gok daarom op iets met de aarde, maar hoe dat precies komt weet ik eigenlijk niet.quote:Op woensdag 12 januari 2005 12:18 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Kleine kabelbreuk ofzo?
Ook al eens een andere stroomkabel gebruikt?
You're absolutely right, en smaak MOET hierbij deel uitmaken, omdat een instrument bespelen zoveel meer is dan een perfecte techniek hebben en alle loopjes kennen. CREATIVITEIT is wat het belangrijkste is.quote:Op woensdag 12 januari 2005 13:10 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Gitaristen met ballen: Sean Martin (Hatebreed), Head & Munky (KorN), Ben Weinman (The Dillinger Escape Plan) en natuurlijk de klassiekers als Dimebag (rip idd), de vroegere James Hetfield of manowar's Karl Logan en nog veel meer tijdgenoten...
[..]
[..]
Je kunt hier toch absoluut niet gaan verkondigen dat Steve Vai of Joe Satriani geen goede gitaristen zijn. Zij zijn juist het toppunt van perfectie. Dat jouw muzikale smaak meetelt in het beoordelen van gitaarspel is vanaf nu dus meer als duidelijk.....
quote:Op woensdag 12 januari 2005 03:41 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Nee, helaas ken ik alleen vrouwelijke gitaristen. Ze spelen enorm slecht en zijn geen enkel positief woordje waard.
Kom op zeg, ontkennen dat Steve Vai en Joe Satriani geweldige gitaristen zijn is als ontkennen dat Hitler joden systematisch heeft vermoord.
Gitaristen met ballen: Sean Martin (Hatebreed), Head & Munky (KorN), Ben Weinman (The Dillinger Escape Plan) en natuurlijk de klassiekers als Dimebag (rip idd), de vroegere James Hetfield of manowar's Karl Logan en nog veel meer tijdgenoten...quote:Op woensdag 12 januari 2005 03:38 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Ken je ook gitaristen met ballen? Of ken je alleen van die lui met een gat achter in hun gitaar waar ze hun leuter in steken als ze een solo moeten spelen?
quote:Op woensdag 12 januari 2005 03:42 schreef JAM het volgende:
[..]
Bij deze ontken ik dat Hiltler systematisch Joden heeft vermoord. [afbeelding].
Je kunt hier toch absoluut niet gaan verkondigen dat Steve Vai of Joe Satriani geen goede gitaristen zijn. Zij zijn juist het toppunt van perfectie. Dat jullie (NIckthedick & JAM) muzikale smaak meetelt in het beoordelen van gitaarspel is vanaf nu dus meer als duidelijk.....quote:Op woensdag 12 januari 2005 03:44 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Als dat moet om te verklaren dat Vai en Satriani geen goede gitaristen zijn; sluit ik me daar graag bij aan.
Kan ik me meer in vinden.quote:Op woensdag 12 januari 2005 13:20 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Of je hebt beiden en dan heet je bijvoorbeeld John Petrucci.
Dat is waar... Dat is belangrijk, maar degene die jij door het slop heen haalt zijn mensen die hun instrument voor 100% beheersen. iig ook een heel belangrijk item om tot de status van goede gitarist te komen... Als ik voorbeelden mag noemen van de van de creativiteit van Vai "For the love of god" en Satriani's "Satch Boogie" dan is dat creativiteit ten top. Ik heb ook vaak, bij die schred gedeeltes dat ik denk: "zo het is nu wel genoeg" . Toch blijft het gitaarspel technisch goed, dus nu nog eens beweren dat deze heren beide slechte gitaristen zijn.. Vind het een gewaagd statement.....quote:Op woensdag 12 januari 2005 13:17 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
CREATIVITEIT is wat het belangrijkste is.
Jij slaat de spijker op zijn kop Toffe, je raakt mijn gevoelige snaarquote:John Petrucci
Je claimt dat zonder solos muziek nogal standaard wordt en dan kom je met dit argument. Wat de neuk heeft dit ermee te maken?quote:Op woensdag 12 januari 2005 10:39 schreef Djaser het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |