abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24519005
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 15:57 schreef Zanderrr het volgende:
Nou ja, van mij hoeft er ook niet in elk nummer een solo te zitten. Maar what do I know, ik hou ook van genoeg muziek waar zelfs helemaal geen gitaar in zit.

"Wie is de beste gitarist", dat lijkt me puur persoonlijk. Zelf heb ik wel bewondering voor gitaristen die veelzijdig zijn en bijvoorbeeld ook goed akoestisch kunnen spelen, of slidegitaar of zo. Jimmy Page bijvoorbeeld. Technisch is dat bij lange na niet de beste gitarist, en zijn spel is altijd behoorlijk sloppy (vooral live), maar hij had wel veel originele ideeen en verschillende sounds.
Idd. een persoonlijke kwestie... Mijn persoonlijke favo's zijn Peter Lindgren (opeth) en Mark Danhage(evergrey). Meest beinvloed wordt ik door John Petrucci (qua riffs) en Head (KorN) en Dino Cazzares/Christian Olde Wolbers; een ondenkbare combinatie daarvan.

Kijk je naar de technische kant kom je toch uit op Vai, Morse of Satriani, van die schredmonsters. Maar qua idee (commercieler) vind ik dit altijd minder. Alhoewel het een genot blijft om naar te kijken/luisteren. Denk ook dat de luisteraars van deze grootheden nogal veel muzikanten zijn.

Voor de ideeen moet je toch wel bij slash of John van de Peppers en consorten aankloppen. (op het commercielere vlak dan.)

Maar deze situatie kun je van alle kanten belichten en je komt er niet omheen om hier je persoonlijke smaak in te laten meespelen....

[ Bericht 1% gewijzigd door Ibanez op 11-01-2005 16:23:38 ]
In The Presence Of Enemies!
pi_24519266
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 15:55 schreef super-muffin het volgende:

[..]

Lange hals man bij de 2e foto
Ja, Muffman, das zodat als je 'm lager stemt (anderes heb je ook niets aan een baritone) de snaren niet zo los zitten dat je vingers erin in de knoop raken. (toch?)
feest
  dinsdag 11 januari 2005 @ 16:32:37 #28
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_24519268
Ik hou ook eigenlijk niet zo van solo's, tenminste niet als ze volgens dat standaard songstramien gaan intro-couplet-couplet-refrein-couplet-refrein-brug-SOLO-refrein. Zoiets. Als een liedje een instrumentaal stuk nodig heeft, ok, maar die standaard 'geef de gitarist even z'n five minutes of fame'...
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_24519415
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 16:32 schreef Svyatagor het volgende:
Ik hou ook eigenlijk niet zo van solo's, tenminste niet als ze volgens dat standaard songstramien gaan intro-couplet-couplet-refrein-couplet-refrein-brug-SOLO-refrein. Zoiets. Als een liedje een instrumentaal stuk nodig heeft, ok, maar die standaard 'geef de gitarist even z'n five minutes of fame'...
Op een goede solo kan ik goed wild gaan. Dan vind ik het goed.

Feedback vind ik trouwens ook gaaf!
feest
pi_24519798
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 16:32 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Ja, Muffman, das zodat als je 'm lager stemt (anderes heb je ook niets aan een baritone) de snaren niet zo los zitten dat je vingers erin in de knoop raken. (toch?)
Nou nee....inprincipe niet volgens mij. De fret afstanden onderling zijn groter en je hebt meer fretten. Vandaar de lengte.

Ik kan op een gewone 24"scale nek zo laag gaan als ik wil. Dikkere snaren monteren. Ik heb al op een ibanez een set o.o9 met een set 0.11 gecombineerd gehad. Van beide setjes alleen de gewonden snaren gepakt. Ligt helemaal aan de nek afstelling en de intonering van de snaren.
  dinsdag 11 januari 2005 @ 20:38:34 #31
71333 BUG80
Stop making sense
pi_24520696
De beste muzikanten weten wanneer ze niet moeten spelen

Dat is een wijze raad die erg wijs blijkt te zijn. Beginnende bands hoor je vaak hun geluid helemaal dichtsmeren, zonder goed naar elkaar te luisteren. Laat gaten vallen, geef elkaar de ruimte.

De beste gitarist is in mijn ogen dan ook een gitarist die precies de juiste tonen op het goede moment weet te raken, inclusief rust-tekens
pi_24520834
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 20:38 schreef BUG80 het volgende:
De beste muzikanten weten wanneer ze niet moeten spelen

Dat is een wijze raad die erg wijs blijkt te zijn. Beginnende bands hoor je vaak hun geluid helemaal dichtsmeren, zonder goed naar elkaar te luisteren. Laat gaten vallen, geef elkaar de ruimte.

De beste gitarist is in mijn ogen dan ook een gitarist die precies de juiste tonen op het goede moment weet te raken, inclusief rust-tekens
Precies!
Zo is het precies bij een solo die maar aan een stuk door loopt. Klinkt veel beter met af en toe een rust en natuurlijk op de juiste plaats!
feest
  dinsdag 11 januari 2005 @ 20:49:15 #33
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_24520872
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 16:32 schreef Svyatagor het volgende:
Door de solo weg te laten word het anders alleen nog maar meer standaard
pi_24522382
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 20:49 schreef Djaser het volgende:

[..]

wmoa, mwoa..... luister eens naar Hatebreed... solovrij doch orgineel!!!
pi_24523525
Een solo hoeft niet altijd, maar klinkt vaak wel erg mooi in een liedje. Maakt dan niet uit wat voor instrument.

Rust (en rusten) is/zijn in een liedje ook vaak welkom.
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  dinsdag 11 januari 2005 @ 23:30:02 #36
24054 search64
Avec le grande
pi_24523547
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 20:49 schreef Djaser het volgende:

[..]

Wat een onzin.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  dinsdag 11 januari 2005 @ 23:34:14 #37
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_24523614
Solo's zijn natuurlijk helemaal nergens voor nodig, met een beetje op je pedalen tapdansen kom je er ook
  woensdag 12 januari 2005 @ 00:51:01 #38
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_24525024
Wat vinden de muziekanten hier de belangrijkste onderdelen van de muziek? Ik zeg ritme en timbre. Zo.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  woensdag 12 januari 2005 @ 02:53:56 #39
37950 JAM
pi_24526760
Oh, ik bombardeer dit nummer even tot verplichte kost. Ook al vind je het helemaal niet leuk; iedere gitarist moet dit spelen. Er zijn weinig betere oefeningen voor het snel wisselen van grepen met de linkerhand dan dit.

Tenminste, die zijn er wel, maar dit klinkt ook nog ergens naar. .

.

(BWV 996, Bourrée uit de luit-suite in E-mineur van JSB, mits iemand er écht in geïntersseerd is.)

[ Bericht 13% gewijzigd door JAM op 12-01-2005 03:30:33 ]
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  woensdag 12 januari 2005 @ 03:10:26 #40
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_24526888
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 02:53 schreef JAM het volgende:
Oh, ik bombardeer dit nummer even tot verplichte kost. Ook al vind je het helemaal niet leuk; iedere gitarist moet dit spelen. Er zijn weinig betere oefeningen voor het snel wisselen van grepen met de linkerhand dan dit.

[afbeelding].

(BWV 996, Bourrée uit de luit-suite in E-mineur van JSB, mits iemand er écht in geïntersseerd is.)
Ik zie 'm niet, maar ik denk wel dat ik hem al ken spelen. Zat destijds bij een soundblaster geluidskaart als .wav bestand.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  woensdag 12 januari 2005 @ 03:15:25 #41
106776 Nickthedick
pi_24526921
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 00:51 schreef JAM het volgende:
Wat vinden de muziekanten hier de belangrijkste onderdelen van de muziek? Ik zeg ritme en timbre. Zo.
Originaliteit. Die steve vai en Malmsteen etc. zijn technisch zeer sterk, maar ik vond de muziek altijd waardeloos en het spel onaantrekkelijk. Dimebag Darrel R.I.P. was voor mij hét voorbeeld van originaliteit en raw power.
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  woensdag 12 januari 2005 @ 03:16:54 #42
37950 JAM
pi_24526930
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 03:10 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Ik zie 'm niet, maar ik denk wel dat ik hem al ken spelen. Zat destijds bij een soundblaster geluidskaart als .wav bestand.
Zoals je ziet, heb ik een andere host gevonden. .
  woensdag 12 januari 2005 @ 03:20:57 #43
106776 Nickthedick
pi_24526955
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 03:16 schreef JAM het volgende:

[..]

Zoals je ziet, heb ik een andere host gevonden. .
Sorry, nog steeds nada.
pi_24526972
Werkt goed, en Steve Vai is een god!
We'll keep on whispering our mantras.
  woensdag 12 januari 2005 @ 03:28:56 #45
106776 Nickthedick
pi_24527005
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 03:23 schreef NiteSpeed het volgende:
Werkt goed, en Steve Vai is een god!
Steve Vai is geen god, ken je Paul Masvidal? vin'k beter.
  woensdag 12 januari 2005 @ 03:33:26 #46
37950 JAM
pi_24527031
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 03:28 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Steve Vai is geen god, ken je Paul Masvidal? vin'k beter.
Nee, hij kent hem niet.

Handig, MSN. .
pi_24527034
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 03:33 schreef JAM het volgende:

[..]

Nee, hij kent hem niet.

Handig, MSN. .
Plus het feit dat Satriani ook gewoon een god is.
  woensdag 12 januari 2005 @ 03:35:44 #48
37950 JAM
pi_24527044
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 03:34 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

Sinds wanneer ben een polytheïst, of sterker; überhaupt gelovig? .
  woensdag 12 januari 2005 @ 03:38:33 #49
106776 Nickthedick
pi_24527058
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 03:34 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

Ken je ook gitaristen met ballen? Of ken je alleen van die lui met een gat achter in hun gitaar waar ze hun leuter in steken als ze een solo moeten spelen?
pi_24527069
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 03:38 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Ken je ook gitaristen met ballen? Of ken je alleen van die lui met een gat achter in hun gitaar waar ze hun leuter in steken als ze een solo moeten spelen?
Nee, helaas ken ik alleen vrouwelijke gitaristen. Ze spelen enorm slecht en zijn geen enkel positief woordje waard.

Kom op zeg, ontkennen dat Steve Vai en Joe Satriani geweldige gitaristen zijn is als ontkennen dat Hitler joden systematisch heeft vermoord .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')