Ik vind het een hele slechte les.quote:Op woensdag 12 januari 2005 19:12 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ton wilt jullie even een lesje geven.
[afbeelding]
Dit hierboven, das geen gitaar. Misschien noemen mensen het wel zo (misschien wel mensen die hier zitten die dat doen)
Maar als je dat nou hiermee vergelijkt:
[afbeelding]
Dan kan je dat vorige geval beter vermalen tot lucifers of tandenstokers of zoiets.
.
Klopt.quote:Op donderdag 13 januari 2005 00:57 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik vind het een hele slechte les. [afbeelding].
Beetje een lelijke kop en overgang van de body in the hals, maar verder wil ik hem welquote:Op donderdag 13 januari 2005 01:36 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Klopt.
Wat een oerlelijke gitaar die tweede!
maar het geluid van een strat vind ik dus net iets mooierquote:Op woensdag 12 januari 2005 20:26 schreef search64 het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar zelfs een Epiphone Les Paul is cooler dan welke strat dan ook...
"Een lesje geven" houdt meestal in dat je ook iets te vertellen hebt, dus; jammer, maar volgende keer beter.quote:Op woensdag 12 januari 2005 19:12 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ton wilt jullie even een lesje geven.
[afbeelding]
Dit hierboven, das geen gitaar. Misschien noemen mensen het wel zo (misschien wel mensen die hier zitten die dat doen)
Maar als je dat nou hiermee vergelijkt:
[afbeelding]
Dan kan je dat vorige geval beter vermalen tot lucifers of tandenstokers of zoiets.
Dit heb je er natuurlijk wel bij nodig:
[afbeelding]
Als je dat ding dan redelijk vol open zet en je staat er met je gitaar voor dan krijg je feedback. Dat is gaaf. Dat is ongeveer van het niveau van de muziek die meestal op het bovenste ding gemaakt word. Gaaf, maar niet langer dan 10 seconden.
bladibla stel je niet aanquote:Op donderdag 13 januari 2005 10:04 schreef Anotsu het volgende:
[..]
"Een lesje geven" houdt meestal in dat je ook iets te vertellen hebt, dus; jammer, maar volgende keer beter.
of laat die volgende keer eigenlijk maar zitten...
quote:Op donderdag 13 januari 2005 11:11 schreef Anotsu het volgende:
[..]
Ik ben inmiddels wel weer wat gekalmeerd![]()
Qua hernia ookquote:Op donderdag 13 januari 2005 09:28 schreef Jorikjet het volgende:
kwa uiterlijk ruled een les paul wel
Wie eeuwigdurende sustain wil hebben moet pijn lijdenquote:Op donderdag 13 januari 2005 11:36 schreef Hammet het volgende:
[..]
Wie cool wilt zijn moet pijn lijden![]()
Les Paul custom ??quote:Op donderdag 13 januari 2005 11:45 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Wie eeuwigdurende sustain wil hebben moet pijn lijden![]()
Ik ga van het weekend mijn nieuwe speeltje halen, één van de zwaarste ooit![]()
![]()
quote:
Daar waren we al lang weer overheen hoor..quote:Op donderdag 13 januari 2005 11:48 schreef Zanderrr het volgende:
Wat een kinderachtig gedoe hier, zeg.. "Mijn favoriete muziek is beter dan de jouwe", "Mijn favoriete gitarist is beter dan de jouwe" "Mijn gitaar is beter dan de jouwe"..
Heeft er iemand ook nog iets zinnigs te melden?
Vooruit dan maar....quote:Op donderdag 13 januari 2005 11:48 schreef Zanderrr het volgende:
...
Heeft er iemand ook nog iets zinnigs te melden?
Nu mijn vraag:quote:You can wrest six wiring combinations from a pair of pickups. Three pickups, however, allow for a whopping 35 combinations. As alluring as this sounds to Strat players, it's a problem to access so many colors in a practical way. For over 20 years, I've applied my twisted mind to the question of how to switch three pickups. I experienced many an "aha!" during this time, including a "secret switch" for Jimi Hendrix, the 9-way switching for Fender's The Strat, and the "stock parts only" project for Guitar Player in Feb.'87. Those schemes have all been somewhat compromised by a perceived need to use the traditional Strat lever switch. By breaking free of this limitation, I was able to rethink this entire matter and arrive at a rational switching system that provides all of the very best combinations and still makes mechanical sense.
This modification yields 12 settings. It requires three mini-toggle switches (one is a 3-way), each relating to its own pickup. Here's what you get:
* each pickup alone (three settings)
* three parallel pairs
* three series pairs
* three pickups in parallel
* three pickups in series
* three pickups in series/parallel
All combinations are in phase. Tone controls follow the standard Strat convention, i.e., no tone control for the bridge position. The tone controls operate on the neck and middle pickups: they provide particularly interesting sounds in the series settings.
I've been using this system for years (with some variations, such as coil-splitting), and have duplicated it for many guitarists. Although it's more complicated than a 5-way switch, no one seems to have problems learning how to operate it efficiently. This is the most comprehensive and satisfying control system I've ever used-I'm completely spoiled by it.
You'll need two DPDT on/on 2 position switches, and one DP3T on/on/on 3 position type. (Note: Make sure you get an on/on/on. This hard-to-locate switch is available from such specialty parts suppliers as Spitzer's Music, Chandler, and Warmoth). Replace the lever switch with three mini-toggles. Drill three little holes in the pickguard so you can mount the switches side-by-side with their levers about 1/2" apart. The entire triple switch array fits into the slot where the stock switch used to be.
Be sure to ground the switch bodies (some have a solder tab, others require wrapping a wire around each switch's threaded "neck" and wiring that to a ground point). If your bridge pickup is a humbucker (with or without a coil splitter), the circuit needs no modification. For guitars with only one tone control, use the optional master tone shown in the diagram. The .05uF capacitor in the string-to-ground line is for shock proofing; it greatly reduces the likelihood of shock if you touch both your strings and other electrical gear.
Dat mag je vragen.quote:Op donderdag 13 januari 2005 11:59 schreef Hammet het volgende:
[..]
![]()
![]()
Hoeveel ga je daarvoor betalen (als ik dat vragen mag...) ?
Denk ik ook wel ja, maar ik kan dat natuurlijk niet bepalen, aangezien ik niet weet ik welke staat hij verkeert.quote:Op donderdag 13 januari 2005 12:02 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Dat mag je vragen.
Tweedehands, zonder koffer, 1500 euro. Hoop geld, maar een goede prijs imo.
Hij is veel bespeeld geweest, maar nog wel (bijna) helemaal origineel. Paar plekjes hier en daar, en op de lange termijn moet hij wel herfret worden denk ik, maar de komende jaren zeker nog niet.quote:Op donderdag 13 januari 2005 12:06 schreef Hammet het volgende:
[..]
Denk ik ook wel ja, maar ik kan dat natuurlijk niet bepalen, aangezien ik niet weet ik welke staat hij verkeert.
We willen wel foto's hoor
Ik heb 2 goede Fender Lace Sensor is m'n Ibanez grx40quote:Op woensdag 12 januari 2005 21:20 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Bij de brug is blauw, neck is zilver, en in het midden is helemaal afgesleten, maar ik meen dat daar ook een zilveren zit. Ze doen meestal niet meer dan twee verschillende kleuren op 1 gitaar, en blauw issie zeker niet.
@ Hammet: die kam is een zgn Wilkinson nut. Theoretisch kun je met de tremolo op deze gitaar ook duikvluchten maken. De snaren zitten bij de stemmechanieken gelockt, en die nut zorgt ervoor dat de snaren soepel over de kam lopen als je de tremolo gebruikt. Maar ik ben niet echt weg van het systeem, hij ontstemt nog steeds wel met tremologebruik.
quote:Op donderdag 13 januari 2005 12:11 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Hij is veel bespeeld geweest, maar nog wel (bijna) helemaal origineel. Paar plekjes hier en daar, en op de lange termijn moet hij wel herfret worden denk ik, maar de komende jaren zeker nog niet.
Klank is geweldig.
Een plaatje van de verkoper:
[afbeelding]
Genoeg gepimpt nu...
Volgens mij kun je die gewoon op het aardeplaatje vastsolderen... Brug is daar weer op aangesloten via de veren, dus aarden doet ie zich dan toch via een omweg via dat plaatje....(wanneer je hem op de brug soldeert dan.)quote:Op donderdag 13 januari 2005 11:59 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Vooruit dan maar....![]()
Ik ben dus inmiddels zwaar aan het solderen gegaan.... Valt tegen na een aantal jaar niet meer gesoldeerd te hebbenMaar goed, dit is dus de mod die ik wil aanleggen op mijn experimenteer gitaartje:
[afbeelding]
[..]
Nu mijn vraag:
Vanuit de volumepotmeter moet er via de condensator een draad vastgesoldeerd worden op "Bridge". Is dit gewoon de brug, of is dit aan de aarde van de brug-pickup, of kan ik deze aansluiten op de aarde die ik wil bevestigen aan het grondplaatje waar de tremolo-veren vastzitten in de body....
- electronica is niet mijn sterkste punt....
amen / allah ouacbarquote:Zo ene is er volgens mij nog niet, hè?
Lijkt me wel prettig, dan kunnen we gewoon dingen komen melden die geen topic waard zijn enzo.
En voordat iemand anders het doet: een electrische gitarist is er ene op batterijen.
Ik heb er zo een... Het geluid is te gek.. Alleen vind ik em te soepel. Ik heb een expressiepedaal op mijn multieffect en dat gaat vrij stroef. Als ik dan daarna de JH 1 gebruik, trap ik em bijna door de vloer heen.quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:06 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik wil een Jimi Hendrix wahwah kopen, de Dunlop JH-1, voor 75 euros. (2e hands)
Zijn er hier mensen met ervaring met dit ding?
Ik wil trouwens niet het Jimi Hendrix geluid krijgen (wat sowieso onmogelijk is) maar gewoon een lekkere wahwah hebben.
Koop een Ibanez Weeping Demonquote:Op donderdag 13 januari 2005 14:06 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik wil trouwens niet het Jimi Hendrix geluid krijgen (wat sowieso onmogelijk is) maar gewoon een lekkere wahwah hebben.
OO dat zou eens heel goed kunnen wat je daar zegt!!! Ten tijde van mijn aankoop waren de Ibanez effecten nog niet op dat punt waar ze nu zijn.De Weepin Demon bestond toen nog niet. Ik moet eerlijk bekennen dat de Weeping Demon enorm vet uit ziet.quote:Op donderdag 13 januari 2005 15:42 schreef Hammet het volgende:
[..]
Koop een Ibanez Weeping Demon. Kan je heel veel kanten mee op.
Ik vond die JH-1 niet ver genoeg gaan, dus vandaar dat ik voor de WD-7 heb gekozen.
Ik had het topic eerst 'electrische gitaristen topic' genoemd. Een paar (zelfgemaaktequote:Op donderdag 13 januari 2005 14:54 schreef Ibanez het volgende:
[..]
[blablabla]
Om nog even kracht bij de daad te zetten:
Dit was de bedoeling:
Big_boss_man op 23 maart 2004 @ 23:12 in deel 1 O.P
[..]
amen / allah ouacbar
quote:Sm0keZ - dinsdag 23 maart 2004 @ 23:18
mijn electrische gitaar werkt niet op batterijen... ik snap niet waar ze in moetengelukkig kan ie nog wel aan m'n versterker
En toen had ik in de opo erbij gezet:quote:tong80 - dinsdag 23 maart 2004 @ 23:20
Electrische gitaren ken ik maar electrische gitaristen is uniek.
Een topic waardig.
quote:een electrische gitarist is er ene op batterijen.
quote:Big_Boss_Man - woensdag 24 maart 2004 @ 16:07
Ik dacht echt dat ik dit topic 'electrische gitaristen topic' had genoemd.
quote:Angel_of_Dth - woensdag 24 maart 2004 @ 17:07
[..]
Ja, maar omdat er vrij weinig elektrische gitaristen zijn, heeft een modje het even veranderd, denk ik.
quote:Rooligan - woensdag 24 maart 2004 @ 19:37
Ah, een topique naar mijn hart, Big Boss Man!
[..]
Ja lieve mensen, ik vond 'electrische gitaristentopic' wel leuk klinken. Ik had zelf, eigenwijs als ik ben, het 2e topic 'Electrische gitaristen topic #2' genoemd... maar Roger was me voor met het 2e topic, dus ging de mijne dicht!quote:Big_Boss_Man - donderdag 25 maart 2004 @ 10:00
Ik miste het, de drummers hebben een topic en de bassisten, maar de electrische gitaristen niet. Hier kunnen we lekker slow chatten en de blits maken met onze gitaren enzo.
En de naam van het topic is ook weer veranderd zie ik.
Redelijk lang...
Ik vond 'electrische gitaristentopic' leuker.
Een kennis van mij is er erg over te spreken, ze leveren goed werk volgens hem.quote:Op woensdag 12 januari 2005 10:09 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Dat ziet er goed uit, bedankt zeg! Heb jij ervaring met die winkel? Leveren ze goed werk?
Ik heb die Hendrix-wah. Over het geluid ben ik zelf wel te spreken, maar qua bedieningsgemak zijn die Dunlop wahs nou niet echt optimaal. Die drukknop waarmee je hem aan en uitzet wil nog weleens verslijten na een aantal jaar (lomp) gebruik, waardoor je bij wijze van spreken keihard op het pedaal moet stampen om hem aan en uit te zetten. Ze ruisen bovendien ook nog behoorlijk, en voor opnemen is dat niet echt optimaal. Ik zou er zelf in ieder geval nooit een van ebay of marktplaats kopen zonder 'm getest te hebben.quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:06 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ook dat moet ik bevestigen. Die drukknop is klote.. Je kunt hem wel wat naar boven afstellen maar het blijft een stroef ding eigenlijk. Maar qua geluid vind ik het wel 1 van de mooiste wah's! Ruizen doet ie wel, maar ik vind niet zo extreem, heb het al erger gehoord.quote:Op donderdag 13 januari 2005 17:38 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Ik heb die Hendrix-wah. Over het geluid ben ik zelf wel te spreken, maar qua bedieningsgemak zijn die Dunlop wahs nou niet echt optimaal. Die drukknop waarmee je hem aan en uitzet wil nog weleens verslijten na een aantal jaar (lomp) gebruik, waardoor je bij wijze van spreken keihard op het pedaal moet stampen om hem aan en uit te zetten. Ze ruisen bovendien ook nog behoorlijk, en voor opnemen is dat niet echt optimaal. Ik zou er zelf in ieder geval nooit een van ebay of marktplaats kopen zonder 'm getest te hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |