http://www.at5.nl/index.asp?newsid=4111quote:Meisje om niks mishandeld in Osdorp
Een 15-jarig meisje is zaterdagavond rond 21.30 uur bij Studio West in de Meervaart in Osdorp ernstig mishandeld door een groepje Marokkaanse knapen.
De jongens waren vanwege verschillende opstootjes op het feest eruit gezet. Het meisje wilde buiten een sigaret roken toen ze om niets in het gezicht werd gespuwd. Een brandende sigaret werd in haar gezicht uitgedrukt en ze werd met een bierflesje geslagen.
Haar ouders zagen haar terug in het ziekenhuis "met boventanden in de onderlip en ondertanden bovenin. Je schrikt je dood", zei haar moeder voor het AT5 Nieuws.
De politie heeft een goed signalement van de daders en beschikt bovendien over video-opnames waar de jongens op te zien zijn.
Signalement: beiden van Marokkaanse komaf. Dader 1 was circa 17 jaar, 1.70-1.75m lang, kort krullend haar, 3/4 donzen zilverkleurige jas met capuchon, bontkraag en 2 grote zakken en een spijkerbroek.
Dader 2 was circa 16 jaar, 1.65-1.70m lang, en ook was gekleed in 3/4 donzen jas met capuchon, bontkraag en 2 grote zakken en een spijkerbroek. Politie Meer en Vaart roept getuigen op contact op te nemen en te bellen: 0900-8844.
Waar zie jij staan dat het om Moslims gaat?quote:Op maandag 10 januari 2005 19:15 schreef -Xerxes- het volgende:
Maar de islam is absoluut geen achterlijke cultuur hoor!
Tot de islamquote:Op maandag 10 januari 2005 19:17 schreef YuckFou het volgende:
Jezus
Ik begrijp die gasten niet, word je eruit geflikkerd reageer je je af op een meisje...hoe laag kan zinken?
&Amando, niet zeiken, 15&om 22:00 buiten klopt wel op zaterdag
Dat vraag ik mezelf nou ook af.quote:Op maandag 10 januari 2005 19:19 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Waar zie jij staan dat het om Moslims gaat?
We leven toch niet in een achterlijk land in de 18e eeuw ofzo?quote:Op maandag 10 januari 2005 19:13 schreef Amando het volgende:
Maar wat doet een 15 jarig meisje om 22.00 uur op een feest?
Welke hersens?quote:Op maandag 10 januari 2005 19:24 schreef Disorder het volgende:
Er is genetisch gezien iets niet goed met de hersens van Marokkanen, dat moet haast wel.
what are the odds, denk je?quote:Op maandag 10 januari 2005 19:19 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Zijn het dan nog wel moslims?quote:Op maandag 10 januari 2005 19:30 schreef milagro het volgende:
Marokkanen zijn 11 vd 10 keer moslim of gaan daar voor door, ook al doen ze alles wat God verboden heeft.
27 mei 2002, Den Haagquote:Op maandag 10 januari 2005 19:24 schreef Disorder het volgende:
Er is genetisch gezien iets niet goed met de hersens van Marokkanen, dat moet haast wel.
Je kunt je in dat geval afvragen in wiens ogen die jongens dan moslim zijn. Als ik de signalementen lees kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat het hier niet gaat om moslimfundamentalisten en heb ik zo het idee dat het geloof hier niet een belangrijke rol gespeeld heeft.quote:Op maandag 10 januari 2005 19:30 schreef milagro het volgende:
[..]
what are the odds, denk je?
Marokkanen zijn 11 vd 10 keer moslim of gaan daar voor door, ook al doen ze alles wat God verboden heeft.
Beetje lullig voorbeeld. René Steegmans werd door een figuur van marokkaanse afkomst in elkaar geslagen.quote:Op maandag 10 januari 2005 19:52 schreef Amando het volgende:
22 oktober 2002, Venlo
René Steegmans (22) spreekt voor de deur van een supermarkt twee jongens aan die bijna een oudere vrouw omver rijden. Als dank voor zijjn opmerking wordt hij door de twee zodanig mishandeld dat hij 2 dagen later overlijdt.
[...]
Als jou redenatie klopt , dan hadden Nederlanders allang als mislukt genetisch materiaal dienst gedaan bij de TNO.
is een priester die zijn leuter in een koorknaap hangt ook geen katholiek meer omdat hij iets doet wat niet mag?quote:Op maandag 10 januari 2005 19:49 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
Zijn het dan nog wel moslims?
Je weet dat je nu twee straatschoffies vergelijkt met een Rooms-Katholieke priester?quote:Op maandag 10 januari 2005 19:55 schreef milagro het volgende:
[..]
is een priester die zijn leuter in een koorknaap hangt ook geen katholiek meer omdat hij iets doet wat niet mag?
Wat heeft dit in hemelsnaam met de Islam te maken?quote:Op maandag 10 januari 2005 19:15 schreef -Xerxes- het volgende:
Maar de islam is absoluut geen achterlijke cultuur hoor!
flikker toch op, het is gewoon niet raar om de link moslim - Marokkaan te maken, klaar.quote:Op maandag 10 januari 2005 19:54 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Je kunt je in dat geval afvragen in wiens ogen die jongens dan moslim zijn. Als ik de signalementen lees kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat het hier niet gaat om moslimfundamentalisten en heb ik zo het idee dat het geloof hier niet een belangrijke rol gespeeld heeft.
Wat betreft "the odds": Ik ken niet zoveel Marokkanen maar van hen die ik wel heb leren kennen zijn er twee ongelovig en is een ander Joods. Dus 11 van de 10 lijkt me ietwat sterk
Ik zie dat jij ook niet gehinderd wordt door enig verstandquote:Op maandag 10 januari 2005 19:54 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Dan had ze er maar ook niet om 22.00 moeten zijn.
Die hoort allang in bed te liggen..!!!
Goed van de marokanen dat ze haar naar huis hebben "gestuurd".![]()
Je begrijpt de vergelijking niet?quote:Op maandag 10 januari 2005 19:57 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Je weet dat je nu twee straatschoffies vergelijkt met een Rooms-Katholieke priester?
nee dat doe ik NIET.quote:Op maandag 10 januari 2005 19:57 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Je weet dat je nu twee straatschoffies vergelijkt met een Rooms-Katholieke priester?
SO?? Beide zijn fout bezig... een pedofiele priester, of een marrokaans straat schoffie....quote:Op maandag 10 januari 2005 19:57 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Maar wat heeft de Islam dan te maken met deze daad?quote:Op maandag 10 januari 2005 20:00 schreef milagro het volgende:
[..]
flikker toch op, het is gewoon niet raar om de link moslim - Marokkaan te maken, klaar.
het gros vd Marokkanen IS moslim,
Waar haal je dit vandaan dan? Hoezo de Islam erbij betrekken? Dit is gewoon gedaan door een stel pubers die geen enkel respect voor anderen hebben, niet omdat het de wil van Allah isquote:Op maandag 10 januari 2005 20:08 schreef Redux het volgende:
Blijkbaar hebben bepaalde marokanen vanuit hun geloofsovertuiging een probleem met ons nederlanders en tonen ons vanuit die geloofsovertuiging geen respect. Ik geloof er best in dat de link islam en dit soort gebeurtenissen goed te leggen is.
Een stel marokaanse pubers.quote:Op maandag 10 januari 2005 20:10 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Dit is gewoon gedaan door een stel pubers
Deze vergelijking is NOOIT gemaakt. aldus Milagroquote:Op maandag 10 januari 2005 20:07 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
SO?? Beide zijn fout bezig... een pedofiele priester, of een marrokaans straat schoffie....
Dan is de combinatie islam / marokkaan een destructieve.quote:Op maandag 10 januari 2005 20:12 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
heeft niks met islam te maken
maar met de marokkaanse macho-cultuur,
pubers dus, dat het marokkanen zijn weten we nu wel. Waar het om gaat/ging is dat de link naar de Islam (alweer) nergens op slaat... niet dat punt wegvegen met een dooddoener..quote:
Typischquote:Op maandag 10 januari 2005 20:12 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
Ze zullen hun straf wel ontlopen, zoals gewoonlijk
Mij lijkt een dergelijke oorzaak gevolg ook te leggen.quote:Op maandag 10 januari 2005 20:13 schreef milagro het volgende:
nou ik denk dat dit soort knulletjes gewoon niet met de vrijheden die dit land biedt om kunnen gaan, de vrijheden die zo haaks staan op hun eigen cultuur/geloof.
zodra ze met bepaalde vrijheden geconfronteerd worden, zoals meisjes die alleen op straat lopen, 's avonds, dan trekken ze de verkeerde conclusies uit de haaks op onze vrijheden staande cultuur.
dubbele ellende dus.
nee, aldus iedereen die GOED lezen kan.quote:Op maandag 10 januari 2005 20:12 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Deze vergelijking is NOOIT gemaakt. aldus Milagro
Vlak, hoop weilanden, teveel Opels en waarschijnlijk nog steeds een klote klimaat.quote:Op maandag 10 januari 2005 20:15 schreef concac het volgende:
hoe zou nederland eruit zien als morgen alle marokkanen weg waren uit nederland?
![]()
ik zal ze niet missen.
Ik twijfel niet aan de woorden van de moeder als zij zegt dat ze zich dood schrikt bij het aanzicht van haar mishandelde dochter. Niks overtrokken aan in mijn ogen.quote:Op maandag 10 januari 2005 20:20 schreef Djaser het volgende:
Die gruwelijke mishandeling is wel een beetje overtrokken. Als een sigaret daar al ondervalt dan ben je toch wel een beetje wereldvreemd. Wat niet wil zeggen dat ik dit niet erg vind, wat mij betreft mogen dit soort gastjes een paar maanden de cel in om het af te leren.
quote:Op maandag 10 januari 2005 20:20 schreef Djaser het volgende:
Die gruwelijke mishandeling is wel een beetje overtrokken. Als een sigaret daar al ondervalt dan ben je toch wel een beetje wereldvreemd. Wat niet wil zeggen dat ik dit niet erg vind, wat mij betreft mogen dit soort gastjes een paar maanden de cel in om het af te leren.
quote:..... ze werd met een bierflesje geslagen.
Haar ouders zagen haar terug in het ziekenhuis "met boventanden in de onderlip en ondertanden bovenin. Je schrikt je dood", zei haar moeder voor het AT5 Nieuws.
Zal vast al wel gezegd zijn maar ik niet dat je daar echt ver mee komt in osdorpquote:Dader 2 was circa 16 jaar, 1.65-1.70m lang, en ook was gekleed in 3/4 donzen jas met capuchon, bontkraag en 2 grote zakken en een spijkerbroek.
hoe zou nederland eruit zien als morgen alle niet-blanke/niet-westerse allochtonen weg waren uit nederland?quote:Op maandag 10 januari 2005 20:15 schreef concac het volgende:
hoe zou nederland eruit zien als morgen alle marokkanen weg waren uit nederland?
Maar als ik jouw redenatie volg zijn alle autochtonen christenen. Of heb ik het weer niet begrepen?quote:Op maandag 10 januari 2005 20:18 schreef milagro het volgende:
[..]
nee, aldus iedereen die GOED lezen kan.
ik vergeleek de daders niet, maar ik paste jouw redenatie toe op een andere situatie, waar een gelovige zich misdraagt.
quote:Op maandag 10 januari 2005 20:25 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Zal vast al wel gezegd zijn maar ik niet dat je daar echt ver mee komt in osdorp
Een land in verval, de gehele economie zou als een kaartenhuis instortenquote:Op maandag 10 januari 2005 20:25 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
[..]
hoe zou nederland eruit zien als morgen alle niet-blanke/niet-westerse allochtonen weg waren uit nederland?![]()
Nee, maar het geeft niet hoor knullie. Het is je vergeven.quote:Op maandag 10 januari 2005 20:26 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Maar als ik jouw redenatie volg zijn alle autochtonen christenen. Of heb ik het weer niet begrepen?
Als ik zo vrij mag zijn, je hebt er niks van begrepen nee.quote:Op maandag 10 januari 2005 20:26 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Maar als ik jouw redenatie volg zijn alle autochtonen christenen. Of heb ik het weer niet begrepen?
We zouden het rijkste land ter wereld zijn.quote:Op maandag 10 januari 2005 20:28 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Een land in verval, de gehele economie zou als een kaartenhuis instorten
kunnen we die schoonmakers niet vervangen door mensen uit thailland ofzo, die schijnen wat rustiger in de omgang te zijnquote:Op maandag 10 januari 2005 20:28 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dus als je als marokkaan opgroeit en opgevoed wordt volgens islamitische normen en waarden en je gaat zelf nooit naar de moskee ben je wel een moslim en als je als allochtoon opgroeit en opgevoed wordt in Nederland waar de maatschappij naar christelijke normen en waarden is ingericht ben je geen christen? Mmmh.quote:Op maandag 10 januari 2005 20:28 schreef Redux het volgende:
[..]
Als ik zo vrij mag zijn, je hebt er niks van begrepen nee.
Een marokkaanse moslim blijft als hij een gruwelijke daad als dit pleegt netzoveel moslim als een katholieke priester die z'n geslacht in een koorknaap stopt.quote:Op maandag 10 januari 2005 20:32 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dus als je als marokkaan opgroeit en opgevoed wordt volgens islamitische normen en waarden en je gaat zelf nooit naar de moskee ben je wel een moslim en als je als allochtoon opgroeit en opgevoed wordt in Nederland waar de maatschappij naar christelijke normen en waarden is ingericht ben je geen christen? Mmmh.
Maar noemen we een Marokkaan die niet naar de moskee gaat en die niet in Allah gelooft ook een Moslim?quote:Op maandag 10 januari 2005 20:35 schreef Redux het volgende:
[..]
Een marokkaanse moslim blijft als hij een gruwelijke daad als dit pleegt netzoveel moslim als een katholieke priester die z'n geslacht in een koorknaap stopt.
Geloof je het zelf?quote:Op maandag 10 januari 2005 20:28 schreef Scrutinizer het volgende:
Je praat in een rondje, zoals milagro al zei, en waar jij dus op reageerde; 11 vd 10 marokkanen zijn moslim.quote:Op maandag 10 januari 2005 20:39 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Maar noemen we een Marokkaan die niet naar de moskee gaat en die niet in Allah gelooft ook een Moslim?
quote:
niet wanneer ik het dictatorschap op mij neemquote:Op maandag 10 januari 2005 20:45 schreef Scrutinizer het volgende:
fictief
Het blijft fictief maar dan moet je geen leugens verkondigen.quote:Op maandag 10 januari 2005 20:45 schreef Scrutinizer het volgende:In één klap meer dan een miljoen minder consumenten. Ondernemers zullen massaal op de fles gaan.
Overigens blijft het een fictief scenario en ga ik me daar het hoofd niet over breken
In 1 keer van alle werkelozen af? Dat is anders een redelijke duw voor de economie.quote:Op maandag 10 januari 2005 20:45 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]In één klap meer dan een miljoen minder consumenten. Ondernemers zullen massaal op de fles gaan.
Overigens blijft het een fictief scenario en ga ik me daar het hoofd niet over breken
Geef dan gewoon antwoord. Hoe moeilijk kan het zijn ja of nee?quote:Op maandag 10 januari 2005 20:43 schreef Redux het volgende:
[..]
Je praat in een rondje, zoals milagro al zei, en waar jij dus op reageerde; 11 vd 10 marokkanen zijn moslim.
Marokkanen kopen natuurlijk alleen maar in Marokkaanse winkels, hebben geen auto's, gebruiken geen tandpastaquote:Op maandag 10 januari 2005 20:48 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het blijft fictief maar dan moet je geen leugens verkondigen.
Een hoop ondernemers gaan failliet?. Ja Slagerij Ali Baba maar die kan ik missen als kiespijn. Ik denk eerder dat justitie en de politie minder te doen hebben
Het nieuwsbericht bewijst wat mij betreft jouw ongelijk. Zoveelste keer dat marokkaanse jongeren zeer negatief in het nieuws komen. Blijkbaar is daar een probleem, en ik geloof er in dat dat probleem een link met de geloofsovertuiging van die groep te maken heeft.quote:
Tot zover ben ik het met je eens. Je zult mij niet horen ontkennen dat er een probleem is met Marokkaanse jongeren in de grote steden. Dit betreft slechts een klein gedeelte van de Marokkanse bevolking. Je moet er echter voor hoeden niet iedere Marokkaan of mensen met een arabisch uiterlijk daar op aan te kijken.quote:Op maandag 10 januari 2005 21:06 schreef Redux het volgende:
[..]
Zoveelste keer dat marokkaanse jongeren zeer negatief in het nieuws komen. Blijkbaar is daar een probleem,
En daarover verschillen we van mening. Dit soort jochies komt volgens mij hooguit op het suikerfeest in de moskee en leven al helemaal niet naar de Koran. Het zijn puberklootzakjes.quote:en ik geloof er in dat dat probleem een link met de geloofsovertuiging van die groep te maken heeft.
quote:Op maandag 10 januari 2005 21:34 schreef machteld het volgende:
De ouders zijn er verantwoordelijk voor dat zij hun dochter s'avonds alleen naar buiten hebben laten gaan. Nu zie je maar wat ervan komt. Het getuigt van een slechte opvoeding om jongens s'avonds laat uit te dagen.
Ik begrijp dat het voor sommigen hier moeilijk is, maar het wordt toch echt tijd dat iedereen zich een klein beetje aanpast.
Ehm waar staat dat ze aan het uitdagen is?? Wat wil je daarmee zeggen? Dat het logisch is of terecht dat ze dr hebben mishandeld??quote:Het meisje wilde buiten een sigaret roken toen ze om niets in het gezicht werd gespuwd. Een brandende sigaret werd in haar gezicht uitgedrukt en ze werd met een bierflesje geslagen.
Betekent dat dat meisjes voortaan in een hobbezak en woontrui naar de disco moeten? Hun buiktruitjes, glimmende piercings, kanten lichtblauwe stringetjes, cameltoes, diepe decollette's op glimmende borsten en andere Gratis Verlekkeringen moeten bedekken?quote:Op maandag 10 januari 2005 21:34 schreef machteld het volgende:
Ik begrijp dat het voor sommigen hier moeilijk is, maar het wordt toch echt tijd dat iedereen zich een klein beetje aanpast.
Een interessante kwestie die ook in POL al eens aan de orde is gesteld. Een onderzoek naar dergelijke verschijnselen zal echter nog lang op zich kunnen laten wachten.quote:Op maandag 10 januari 2005 21:06 schreef DaveM het volgende:
Volkomen toeval natuurlijk weer dat de daders allochtoon zijn en het slachtoffer Nederlands.
In het noordhollands dagblad stond ooit een collumn. Iets over een zeecontainer en afzinkenquote:Op maandag 10 januari 2005 20:15 schreef concac het volgende:
![]()
ik zal ze niet missen.
die lui moet je gigantisch hard de bak in trappenquote:Op maandag 10 januari 2005 19:09 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
http://www.at5.nl/index.asp?newsid=4111
Afschuwelijk beestachtig dit
Overigens was deze dader een marokaanquote:Op maandag 10 januari 2005 19:52 schreef Amando het volgende:
[..]
22 oktober 2002, Venlo
René Steegmans (22) spreekt voor de deur van een supermarkt twee jongens aan die bijna een oudere vrouw omver rijden. Als dank voor zijjn opmerking wordt hij door de twee zodanig mishandeld dat hij 2 dagen later overlijdt.
Als jou redenatie klopt , dan hadden Nederlanders allang als mislukt genetisch materiaal dienst gedaan bij de TNO.
Logisch toch.quote:Op maandag 10 januari 2005 21:39 schreef xstatic1975 het volgende:
[..]
[..]
Ehm waar staat dat ze aan het uitdagen is?? Wat wil je daarmee zeggen? Dat het logisch is of terecht dat ze dr hebben mishandeld??
Wat een BS
Ik ben het er mee eens dat het dom en naief is om je jonge dochter op zulke tijdstippen op zulke plekken te laten ronddwalen, maar niets geeft die gasten het excuus om te doen wat ze hebben gedaan!
Valt mij ook op. Misschien kerstvakantie+verveling? Hoe dan ook geen excuus, en levenslang op wat en brood.quote:Op maandag 10 januari 2005 21:51 schreef 8op het volgende:
nieuwsberichten
Waar is dat topic? Ik wil dat zeer graag lezen!quote:Op maandag 10 januari 2005 21:51 schreef Lithion het volgende:
[..]
Een interessante kwestie die ook in POL al eens aan de orde is gesteld. Een onderzoek naar dergelijke verschijnselen zal echter nog lang op zich kunnen laten wachten.
Dat vraag ik me ook af.quote:Op maandag 10 januari 2005 20:10 schreef Scrutinizer het volgende:
Maar wat heeft de Islam dan te maken met deze daad?
Gelukkig kan het onderzoek zelf kort duren.quote:Op maandag 10 januari 2005 21:51 schreef Lithion het volgende:
[..]
Een interessante kwestie die ook in POL al eens aan de orde is gesteld. Een onderzoek naar dergelijke verschijnselen zal echter nog lang op zich kunnen laten wachten.
Jongen, de Randstad? Daar moet je gewoon helemaal niet komen. Waarom denk je dat al die oude vandagen die regio ontvluchten? De randstad is verrot...door en door verrot..quote:Echt, als ik in de randstad kom
Toch is het raar dat je daar 3 jaar voor terug moet gaan.... Met marokanen kun je elke week wel een voorbeeld noemen...quote:Op maandag 10 januari 2005 19:52 schreef Amando het volgende:
[..]
27 mei 2002, Den Haag
De 20-jarige Jantje Hertogs wordt op straat neergeschoten door een doorgedraaide man die problemen heeft met de horecagelegenheid waar Jantje net uit komt om even zijn moeder te bellen. Nadat Jantje is geraakt komt de dader nog een keer op het op de grond lliggende slachtoffer af om van dichtbij een paar keer te schieten. Jantje overlijdt in het ziekenhuis. De dader wordt gepakt en krijgt 15 jaar.
22 oktober 2002, Venlo
31 maart 2001, Berg en Terblijt
Op de rijksweg te Berg en Terblijt wordt een auto door een achtervolgende auto geramd en raakt van de weg. Hierbij worden Michel Smits (18), Michael Loo (19) en Diana Kleijnen (18) op slag gedood; een vierde passagiere, Ankie Conings, ligt zwaar gewond in het ziekenhuis. Uit politieverhoren van de achtervolgers blijkt dat die zich ergerden aan het feit dan hun voorgangers maar 50 km/iuur per uur reden.
quote:Op maandag 10 januari 2005 22:42 schreef AgLarrr het volgende:
Jongen, de Randstad? Daar moet je gewoon helemaal niet komen. Waarom denk je dat al die oude vandagen die regio ontvluchten? De randstad is verrot...door en door verrot..
Alkmaar is in de ban van steekpartijen, drie blanke jongens worden gezocht...quote:Op maandag 10 januari 2005 22:43 schreef evil_cupido het volgende:
[..]
Toch is het raar dat je daar 3 jaar voor terug moet gaan.... Met marokanen kun je elke week wel een voorbeeld noemen...
niks, het is weer de marokkaanquote:
Ik gok dat ze gefrustreerd waren omdat ze uit het feestje werden gezet en dit afreageerden op dat meisje die daar toevallig stond.quote:Op maandag 10 januari 2005 22:40 schreef DIA het volgende:
is eral iets bekend over het motief van deze jongens?
Het lijkt me dat normen en waarden voor een groot gedeelte bepaald worden door geloofsovertuiging. De stap naar geen respect tonen voor diegenen die in jouw ogen niet voldoen aan die geloofsovertuiging vind ik dan geen rare. Een link leggen tussen marokaanse jongeren die moeite hebben met nederlandse vrijheden en als gevolg daarvan agressief gedrag vertonen en dat gebrek aan respect wat voortkomt uit normen en waarden gebaseerd op geloofsovertuiging vind ik niet vreemd.quote:Op maandag 10 januari 2005 22:41 schreef Alulu het volgende:
Grappig dat men de link naar de Islam probeert te leggen hier, wil ik weleens argumenten zien waaruit blijkt dat men handeld vanuit de Islam of dat de Islam aanstuurt om 15jarige meisjes uit het niets te mishandelen.
Kom maar op, ipv alleen stom blaten..
Ben benieuwd![]()
Wat is dat voor benadering ??? Echt ziek hoorquote:Op maandag 10 januari 2005 19:30 schreef milagro het volgende:
[..]
Kleedde zich natuurlijk als een hoer, moet je ook niet gaan miepen als er aan je gezeten wordt, en als je dan miept, moet je ook niet vreemd opkijken dat ze dan boos worden.
Da's nou cultuur beste menschenquote:Op maandag 10 januari 2005 19:09 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
http://www.at5.nl/index.asp?newsid=4111
Afschuwelijk beestachtig dit
Ik heb normen en waarden maar ben geen christen. Heeft geen ene flikker met de islam te maken, meer gefrusteerde jochies en een meisje dat toevallig ter plekke was.. meer niet..quote:Op maandag 10 januari 2005 22:52 schreef Redux het volgende:
[..]
Het lijkt me dat normen en waarden voor een groot gedeelte bepaald worden door geloofsovertuiging. De stap naar geen respect tonen voor diegenen die in jouw ogen niet voldoen aan die geloofsovertuiging vind ik dan geen rare.
ja dat valt me steeds meer op... dat het bijna dagelijks wordtquote:Op maandag 10 januari 2005 22:43 schreef evil_cupido het volgende:
[..]
Toch is het raar dat je daar 3 jaar voor terug moet gaan.... Met marokanen kun je elke week wel een voorbeeld noemen...
Toch zijn jouw normen en waarden op het christendom gebaseerd. Gij zult niet stelen etc etc. Op hun beurt zijn normen en waarden van marokkaanse jongeren op islam gebaseerd.quote:Op maandag 10 januari 2005 22:55 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Ik heb normen en waarden maar ben geen christen. Heeft geen ene flikker met de islam te maken, meer gefrusteerde jochies en een meisje dat toevallig ter plekke was.. meer niet..
Ja doei ! Dat is een kromme vergelijking die niet op gaat. Dergelijke onzedelijke handelingen komen structureel voor in de donkere spelonken van de kerk, dat kan niemand ontkennen, ik durf zelfs te veronderstellen dat het een sub-pilaar is van hun religie, maar dat terzijde, terwijl de jongeren in kwestie niet een bepaalde groep vertegenwoordigen noch spreken zij namens anderenquote:Op maandag 10 januari 2005 19:55 schreef milagro het volgende:
[..]
is een priester die zijn leuter in een koorknaap hangt ook geen katholiek meer omdat hij iets doet wat niet mag?
Alsof Christenen niet stelenquote:Op maandag 10 januari 2005 22:57 schreef Redux het volgende:
[..]
Toch zijn jouw normen en waarden op het christendom gebaseerd. Gij zult niet stelen etc etc. Op hun beurt zijn normen en waarden van marokkaanse jongeren op islam gebaseerd.
Hey, ik ben ook Marokkaan hoorquote:Op maandag 10 januari 2005 20:15 schreef concac het volgende:
![]()
ik zal ze niet missen.
omdat de moslims er gewoon bovenuit springen, dat zegt wel weer genoeg over die achterlijke cultuur en dat 2e hands geloof....quote:
des te meer redenen om ze eruit te pleurenquote:
Afgezien van mijn persoonlijke bezwaren tegen het principe van dienstplicht, vind ik dit wel een interessante suggestie. Een beetje discipline kan voor die reljongeren (dan wel marokkaans, lonsdale, of wat voor soort dan ook) hélemaal geen kwaad. Misschien is dat een oplossing voor het toenemende gezeik in Nederland.quote:Op maandag 10 januari 2005 21:51 schreef 8op het volgende:
Kaaskop of mosselman, misschien wordt 't tijd om elke mannelijke jongere tussen de 14 en 24 het land uit te zetten, om ze eerst vijf jaar discipline te laten ervaren in het Franse vreemdelingenlegioen en de volgende vijf jaar een verlichtend verblijf te geven in een Tibetaans boeddhistisch klooster.
Schei toch uit we gaan liever een straatje om als het zwart ziet.quote:Op maandag 10 januari 2005 23:11 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
des te meer redenen om ze eruit te pleuren
wie zegt dat ze dronken waren....quote:Op maandag 10 januari 2005 22:54 schreef Meki het volgende:
Zo Bijna 300 Reacties he
deze ezels waren dronken . Als ik in Zaterdagavond in de stad zie ik alleen Nederlandse Ezels voor zware overlast zorgen omdat ze dronken .
Nederlanders rellen in Brabant
Nederlanders plegen aanslagen op scholen
etc.
Daar hoor ik nooit iets over of wel
doen we al 30 jaar en wat heeft het netto opgeleverd ??? NIETS ja van gogh is vermoord en extremistisch moslims zijn dagelijks in het nieuws. niks aan doen hoor gaat prima zoquote:Op maandag 10 januari 2005 23:17 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
Schei toch uit we gaan liever een straatje om als het zwart ziet.
Nederland is nooit een land van verzet geweest en zeker met wat we de laatste decennia op de aardbodem hebben gepleurd win je geen oorlogen.
Luister naar Balkenende:Blijven praten.
Lekker belangrijkquote:Op maandag 10 januari 2005 23:23 schreef GewoneMan het volgende:
"van gogh is vermoord"
Correctie, dit gebeurd wel degelijk. Nederlanders kijken vaak op buitenlanders neer. Vaak genoeg gezien..quote:Op maandag 10 januari 2005 23:20 schreef DIA het volgende:
en doorgaans pakken nederlanders dan ook niet bijv een onschuldig jong marrokaans meisje....en dan ook nog op zo'n manier![]()
WTF is er met 11 februari?quote:Op maandag 10 januari 2005 23:25 schreef Foo_niks het volgende:
Als we een islamitische minister-president krijgen worden alles anders.
Misschien de eerste stap na 11-2
Vind je het gek met gebeurtenissen als deze??quote:Op maandag 10 januari 2005 23:26 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Correctie, dit gebeurd wel degelijk. Nederlanders kijken vaak op buitenlanders neer. Vaak genoeg gezien..
Ik mag toch hopen dat je dit niet serieus beaamt ?quote:Op maandag 10 januari 2005 23:11 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
des te meer redenen om ze eruit te pleuren
Ik hoor daar heel eerlijk gezegd weinig geweldadige verhalen over in tegen stelling tot andersom. Maar jij loopt heel dit topic al tegen de stroom in te lullen. Staat er een marokkaan met een geweer tegen je hoofd aan ofzo??quote:Op maandag 10 januari 2005 23:26 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Correctie, dit gebeurd wel degelijk. Nederlanders kijken vaak op buitenlanders neer. Vaak genoeg gezien..
Terug naar wat? het zijn nederlanders,denk eerder dat ze jou in het kader van intergratie zullen bessnijden dan dat er 1 de hand die hem voedde de rug toekeert.quote:Op maandag 10 januari 2005 23:23 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
doen we al 30 jaar en wat heeft het netto opgeleverd ??? NIETS ja van gogh is vermoord en extremistisch moslims zijn dagelijks in het nieuws. niks aan doen hoor gaat prima zo![]()
het wordt tijd voor actie de islam verbieden zou een goede stap zijn, als ze het er niet mee eens zijn prima mogen ze fijn terug. willen ze stiekum toch verder gaan met hun sekte meteen terugsturen.
problem solved
quote:Op maandag 10 januari 2005 23:28 schreef Redux het volgende:
Vind je het gek met gebeurtenissen als deze??
Ja, en het maakt je geen haar beter dan welke rellende marokkaan dan ook.quote:Op maandag 10 januari 2005 23:28 schreef Redux het volgende:
[..]
Vind je het gek met gebeurtenissen als deze??
Neerkijken op iemand of zijn/haar kop inbeuken maakt nogal een verschilquote:Op maandag 10 januari 2005 23:26 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Wat maak je dat belangrijk. De moord op wijlen Theo van G. is wat mij betreft één van de minst waardevolle nietszeggende nieuwsberichten van vorig jaarquote:Op maandag 10 januari 2005 23:23 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
doen we al 30 jaar en wat heeft het netto opgeleverd ??? NIETS ja van gogh is vermoord en extremistisch moslims zijn dagelijks in het nieuws. niks aan doen hoor gaat prima zo
terug naar het land waar ze vandaan komen, en als ze nederlanders zijn dan gewoon zware gevangenis straf (tenzij ze een dubbele identiteit hebben dan uiteraard wegsturen)quote:Op maandag 10 januari 2005 23:29 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
Terug naar wat? het zijn nederlanders,denk eerder dat ze jou in het kader van intergratie zullen bessnijden dan dat er 1 de hand die hem voedde de rug toekeert.
Iemand intimideren is even erg..quote:Op maandag 10 januari 2005 23:31 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
Neerkijken op iemand of zijn/haar kop inbeuken maakt nogal een verschil
quote:Op maandag 10 januari 2005 23:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat maak je dat belangrijk. De moord op wijlen Theo van G. is wat mij betreft één van de minst waardevolle nietszeggende nieuwsberichten van vorig jaar
Vind je het gek? Ik heb ook niet echt een positief beeld over Marokkanen. Dat is mss erg generaliserend maar het is wel zo.quote:Op maandag 10 januari 2005 23:26 schreef TimmyAsd het volgende:
ja dat hebben ze al vele jaren geleden duidelijk gemaakt.quote:Op maandag 10 januari 2005 23:32 schreef MrX1982 het volgende:
Het valt me wel op dat vaak Marokkanen ellende schoppen. Zou er dan toch iets fundamenteels mis zijn met Marokkanen.
Ach ja nietszeggend bericht he?? Iemand word vermoord in Nederland omdat hij een bepaalde mening over een geloof er op na houd. Idd heel normaal dat zoiets in NL gebeurd en helemaal nietszeggend.quote:Op maandag 10 januari 2005 23:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat maak je dat belangrijk. De moord op wijlen Theo van G. is wat mij betreft één van de minst waardevolle nietszeggende nieuwsberichten van vorig jaar
Willen we wel dat het beter wordt of gaan we gewoon gezellig mee op weg naar burgeroorlog? Zeg het maar.. Land proberen hoog te houden of meedoen om er een totale puinhoop van te maken?quote:Op maandag 10 januari 2005 23:34 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Vind je het gek? Ik heb ook niet echt een positief beeld over Marokkanen. Dat is mss erg generaliserend maar het is wel zo.
Ja, daar heb je inderdaad gelijk in helaasquote:Op maandag 10 januari 2005 23:34 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
Nou daar gaan we het is nu 23.31 ik schat dat dit topic binen een uur vol is door dit soort uitspraken.
Je zou het niet gek doen als pvda-er met het poldermodel-gelul wat je laat zien. Een aai over de bol en wijzen naar anderen, dat is wat jij doet.quote:Op maandag 10 januari 2005 23:36 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Willen we wel dat het beter wordt of gaan we gewoon gezellig mee op weg naar burgeroorlog? Zeg het maar.. Land proberen hoog te houden of meedoen om er een totale puinhoop van te maken?
Maar de waarom vraag is mij nog steeds niet duidelijk. Waarom Marokkanen relatief erg vaak slecht in het nieuws komen. Mss een combinatie van gebrek aan opvoeding en primitieve (Islamitische) achtergrond. Of zou het iets anders zijn?quote:Op maandag 10 januari 2005 23:35 schreef GewoneMan het volgende:
ja dat hebben ze al vele jaren geleden duidelijk gemaakt.
Wat een dooddoener weer, lekker ff het verschil tussen bevolkingsgroepen stelselmatig beledigen en vrijheid van meningsuiting wegvagen.. Scheef beeld weer...quote:Op maandag 10 januari 2005 23:35 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Ach ja nietszeggend bericht he?? Iemand word vermoord in Nederland omdat hij een bepaalde mening over een geloof er op na houd. Idd heel normaal dat zoiets in NL gebeurd en helemaal nietszeggend.![]()
![]()
![]()
Volgens mij zit jij in het verkeerde land vriend?? Volgens mij is zoiets niet normaal en nietszeggend in Nederland. Is gewoon weer een feit dat iets helemaal totaal verkeerd zit in Nederland en bijna niemand wil er zijn ogen voor open doen........
Lekker weer die oogkleppen op en verder gaan met het normale leventje![]()
Als je naar de laatste 10 jaar kijkt tot nu is het al een totale puinhoop geworden. Welke weg bewandeld moet worden om hier wat aan te doen is een tweede. Maar ik sluit er mijn ogen niet meer voor. En ik denk dat je best kan zeggen dat marokkanen voor flinke problemen hier hebben gezorgd de afgelopen jaren. En het einde is nog lang niet in zichtquote:Op maandag 10 januari 2005 23:36 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Willen we wel dat het beter wordt of gaan we gewoon gezellig mee op weg naar burgeroorlog? Zeg het maar.. Land proberen hoog te houden of meedoen om er een totale puinhoop van te maken?
Je begrijpt me verkeerd. Ik bedoel het als beeldspraak uiteraard. Er wordt te veel waarde aangehecht, te veel waarde als je het mij vraagtquote:Op maandag 10 januari 2005 23:35 schreef Halfgedraaide het volgende:
Volgens mij zit jij in het verkeerde land vriend?? Volgens mij is zoiets niet normaal en nietszeggend in Nederland. Is gewoon weer een feit dat iets helemaal totaal verkeerd zit in Nederland en bijna niemand wil er zijn ogen voor open doen........
Lekker weer die oogkleppen op en verder gaan met het normale leventje![]()
Gelukkig dat bijna niemand (lees niet moslims) de mening van jou deelt. Jij bent het toonbeeld van de oogkleppen mentaliteit!quote:Op maandag 10 januari 2005 23:38 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Wat een dooddoener weer, lekker ff het verschil tussen bevolkingsgroepen stelselmatig beledigen en vrijheid van meningsuiting wegvagen.. Scheef beeld weer...
Geestelijk is waarschijnlijk nog erger dan lichamelijk.. Vraag het maar aan de Tsunami slachtoffersquote:Op maandag 10 januari 2005 23:37 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
ja die littekens blijven je achtervolgen als je in de spiegel kijkt![]()
Burgeroorlog lijkt me niet echt een oplossingquote:Op maandag 10 januari 2005 23:36 schreef TimmyAsd het volgende:
Wat kunnen we allemaal bedenken als oorzaak?quote:Op maandag 10 januari 2005 23:32 schreef MrX1982 het volgende:
Het valt me wel op dat vaak Marokkanen ellende schoppen. Zou er dan toch iets fundamenteels mis zijn met Marokkanen.
ALLE marokkanen terug sturen, ze hebben dubbele nationaliteit DUS marokko erkent ze. zijn wij van dat tuig af. en als we dan de rest van de moslims ook terug kunnen sturen zou het helemaal mooi zijn.quote:Op maandag 10 januari 2005 23:36 schreef Miesjemies het volgende:
Ja, van mij mogen ze er ook allemaal uit! Wegwezen met dat tuig. En de "Nederlanders" onder hen mogen ze wel heel zwaar straffen. Tuig, schorriemorrie. Ik meen het!
quote:Op maandag 10 januari 2005 21:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
In het noordhollands dagblad stond ooit een collumn. Iets over een zeecontainer en afzinken![]()
Nou en, je kunt natuurlijk ook logisch nadenken en snappen dat niet alle Marokkanen zo zijn, maar ik geef toe, dat is vast lastiger dan gelijk schreeuwen dat alle Marokkanen kut zijn en het land uit moetenquote:Op maandag 10 januari 2005 23:34 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Vind je het gek? Ik heb ook niet echt een positief beeld over Marokkanen. Dat is mss erg generaliserend maar het is wel zo.
Je wilt zeggen dat nederlanders het soms niet alleen erger maken? Komop zeg, extreem-rechts is een gevaar voor Nederland.. net als het moslim-extremisme. Maar ik dwaal af, want deze daad heeft geen ene malle moer met de islam te maken...quote:Op maandag 10 januari 2005 23:37 schreef Redux het volgende:
[..]
Je zou het niet gek doen als pvda-er met het poldermodel-gelul wat je laat zien. Een aai over de bol en wijzen naar anderen, dat is wat jij doet.
Welke sekte?quote:Op maandag 10 januari 2005 23:41 schreef GewoneMan het volgende:
dan hebben we onze multiculturele samenleving weer terug maar ZONFER sekte. ideaal...
De doden bedoel je?quote:Op maandag 10 januari 2005 23:39 schreef TimmyAsd het volgende:
Geestelijk is waarschijnlijk nog erger dan lichamelijk.. Vraag het maar aan de Tsunami slachtoffers![]()
Het kwam in verschillende topics terloops voorbij, maar bij gebrek aan daadwerkelijke informatie is er nooit een topic over geopend volgens mij.quote:Op maandag 10 januari 2005 22:14 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
Waar is dat topic? Ik wil dat zeer graag lezen!
Ik hoor bar weinig negatiefs over chinezen. Het kan dus blijkbaar wel, marokkanen kunnen het blijkbaar niet, voorbeelden te over. Hoe ver moet het gaan tot de bom aan nederlandse kant barst?quote:Op maandag 10 januari 2005 23:41 schreef Meh7 het volgende:
Ik vraag me altijd af waarom mensen niet verder komen dan afkomst en geloof terwijl zoveel dingen mee kunnen spelen.
Veels te veel waarde. Zoals dat men het onderduiken van Hirsi Ali en Wilders bijvoorbeeld als argument/reden geeft om vrijheden van moslims in te perken.quote:Op maandag 10 januari 2005 23:38 schreef BansheeBoy het volgende:
Je begrijpt me verkeerd. Ik bedoel het als beeldspraak uiteraard. Er wordt te veel waarde aangehecht, te veel waarde als je het mij vraagt
Ben een beetje dom kan je dit even toelichten ,hoe ik op iemand kan neerkijken op een zodanige manier dat hij zich net zo voelt als iemand die zijn hele familie/huis/enz verloren is en nu in een hel van rottende lijken leeft.quote:Op maandag 10 januari 2005 23:39 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Geestelijk is waarschijnlijk nog erger dan lichamelijk.. Vraag het maar aan de Tsunami slachtoffers![]()
Dat zijn idd goede vragen. Nu nog goede antwoordenquote:Op maandag 10 januari 2005 23:41 schreef Meh7 het volgende:
Wat kunnen we allemaal bedenken als oorzaak?
- Afkomst?
- Ligt het aan de genen?
- Ligt het aan de cultuur? (Is dit in Marokko normaal?)
- Ligt dit aan het geloof? (wordt het voorgeschreven door de Islam?)
- Ligt het aan de leeftijd? (waarom komen oudere Marokkanen nauwelijks negatief in het nieuws, in vergelijking met jongere?)
- Ligt het aan de scholing?
- Leef/woon -omgeving?
- Vriendengroep?
- Het probleem van zitten tussen meerdere culturen/geloven?
- Aan de opvoeding?
- Een verband met het inkomen van de ouders?
etc
Ik vraag me altijd af waarom mensen niet verder komen dan afkomst en geloof terwijl zoveel dingen mee kunnen spelen.
zullen we dan van jou zonder echte reden ook even wat burgerrechten gaan afpakken?quote:Op maandag 10 januari 2005 23:41 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ALLE marokkanen terug sturen, ze hebben dubbele nationaliteit DUS marokko erkent ze. zijn wij van dat tuig af. en als we dan de rest van de moslims ook terug kunnen sturen zou het helemaal mooi zijn.
dan hebben we onze multiculturele samenleving weer terug maar ZONFER sekte. ideaal...
Of je het wilt of niet, van gogh speelde met vuur en ging te vaak de grens over.. en daar heeft hij jammergenoeg een veels te hoge prijs voor moeten betalen..quote:Op maandag 10 januari 2005 23:39 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Gelukkig dat bijna niemand (lees niet moslims) de mening van jou deelt. Jij bent het toonbeeld van de oogkleppen mentaliteit!
quote:Op maandag 10 januari 2005 20:15 schreef concac het volgende:
![]()
ik zal ze niet missen.
ja het is toch triest dat 2 politici moeten onderduiken voor een sekte die notebene nog gesubsiedieerd wordt ookquote:Op maandag 10 januari 2005 23:43 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Veels te veel waarde. Zoals dat men het onderduiken van Hirsi Ali en Wilders bijvoorbeeld als argument/reden geeft om vrijheden van moslims in te perken.
![]()
het is niet zonder reden...quote:Op maandag 10 januari 2005 23:45 schreef mooiegek het volgende:
[..]
zullen we dan van jou zonder echte reden ook even wat burgerrechten gaan afpakken?![]()
Tuurlijk zijn niet alle Marokkanen zo. Dat zou helemaal erg zijn. Maar als minderheid ben je nou eenmaal kwetsbaarder dan een meerderheid. Dat zouden de Marokkanen eens moeten beseffen. En bovendien zouden ze eens iets moeten doen aan de rotte appels in hun gemeenschap. Want het tast ook de naam van goede Marokkanen aan.quote:Op maandag 10 januari 2005 23:41 schreef Posdnous het volgende:
Nou en, je kunt natuurlijk ook logisch nadenken en snappen dat niet alle Marokkanen zo zijn, maar ik geef toe, dat is vast lastiger dan gelijk schreeuwen dat alle Marokkanen kut zijn en het land uit moeten.
Jep, same thing als zeggen dat een meisje wat verkracht is zich maar niet te schaars had moeten kleden..quote:Op maandag 10 januari 2005 23:45 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Of je het wilt of niet, van gogh speelde met vuur en ging te vaak de grens over.. en daar heeft hij jammergenoeg een veels te hoge prijs voor moeten betalen..
Er is nog steeds een verschil tussen een mening en een belediging, theo kon die twee echter maar moeilijk uit elkaar houden. Echter veroordeel ik de moord!!!!
Is er iemand die dat niet triest vindt dan? heb je ook nog een mening waar over te discussieren valt?quote:Op maandag 10 januari 2005 23:46 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ja het is toch triest dat 2 politici moeten onderduiken voor een sekte die notebene nog gesubsiedieerd wordt ook
dus als ik jou op straat verrot scheld, vind jij dit blijkbaar gewoon prima...beledigen is immers toch gewoon vrijheid van meningsuiting?quote:Op maandag 10 januari 2005 23:48 schreef Redux het volgende:
[..]
Jep, same thing als zeggen dat een meisje wat verkracht is zich maar niet te schaars had moeten kleden..
Het gaat om het geestelijke aspect. De wonden helen op zijn tijd, maar de geestelijke wonden zullen er altijd blijven en zullen je meer pijn doen dan lichamelijk leed..quote:Op maandag 10 januari 2005 23:44 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
Ben een beetje dom kan je dit even toelichten ,hoe ik op iemand kan neerkijken op een zodanige manier dat hij zich net zo voelt als iemand die zijn hele familie/huis/enz verloren is en nu in een hel van rottende lijken leeft.
Tuurlijk moeten ze die aanpakken, maar dat heeft nogal weinig te maken met 'het land uittrappen' en 'alle Marokkanen er uit' en mijn favoriet: 'criminaliteit komt door geloof (oh, nee, sekte)quote:Op maandag 10 januari 2005 23:48 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Tuurlijk zijn niet alle Marokkanen zo. Dat zou helemaal erg zijn. Maar als minderheid ben je nou eenmaal kwetsbaarder dan een meerderheid. Dat zouden de Marokkanen eens moeten beseffen. En bovendien zouden ze eens iets moeten doen aan de rotte appels in hun gemeenschap. Want het tast ook de naam van goede Marokkanen aan.
Ja maar lees je eigen stukje eens even terug. Spelen met vuur? Hij stelde alleen wat negatieve aspecten van de islam aan de kaak en ging vervolgens met woorden de discussie aan en gebruikte vaak beledigende termen.quote:Op maandag 10 januari 2005 23:45 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Of je het wilt of niet, van gogh speelde met vuur en ging te vaak de grens over.. en daar heeft hij jammergenoeg een veels te hoge prijs voor moeten betalen..
Er is nog steeds een verschil tussen een mening en een belediging, theo kon die twee echter maar moeilijk uit elkaar houden. Echter veroordeel ik de moord!!!!
Van gogh beledigde het christendom ook, wat dat betreft maakte hij geen onderscheid tussen geloofsovertuigingen. Hij was tegen geloofsovertuigingen als geheel.quote:Op maandag 10 januari 2005 23:50 schreef mooiegek het volgende:
dus als ik jou op straat verrot scheld, vind jij dit blijkbaar gewoon prima...beledigen is immers toch gewoon vrijheid van meningsuiting?![]()
Hij ging wel ff wat verder en dat weet je zelf ook welquote:Op maandag 10 januari 2005 23:50 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Ja maar lees je eigen stukje eens even terug. Spelen met vuur? Hij stelde alleen wat negatieve aspecten van de islam aan de kaak en ging vervolgens met woorden de discussie aan en gebruikte vaak beledigende termen.
Maar dit is dus voor moslims met vuur spelen?? Lekker geloof is dat dan als ze niet gek opkijken van een moord!!!![]()
En jij denkt dat je van lichamelijk leed geen geestelijk leed overhoudt? Dat in elkaar geslagen geen intimidatie is? En waar blijft de inbreuk op de lichamelijke integriteit?quote:Op maandag 10 januari 2005 23:50 schreef TimmyAsd het volgende:
Het gaat om het geestelijke aspect. De wonden helen op zijn tijd, maar de geestelijke wonden zullen er altijd blijven en zullen je meer pijn doen dan lichamelijk leed..
Hij ging helemaal niet verder? Waar heb je het over man? Wie heeft van gogh vermoord?quote:Op maandag 10 januari 2005 23:52 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Hij ging wel ff wat verder en dat weet je zelf ook wel![]()
Verder als woorden? Zoals? Gebruikte hij fysiek geweld?quote:Op maandag 10 januari 2005 23:52 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Hij ging wel ff wat verder en dat weet je zelf ook wel![]()
quote:Op maandag 10 januari 2005 23:43 schreef Redux het volgende:
Ik hoor bar weinig negatiefs over chinezen. Het kan dus blijkbaar wel, marokkanen kunnen het blijkbaar niet, voorbeelden te over. Hoe ver moet het gaan tot de bom aan nederlandse kant barst?
Die stellingen gaan mij ook te ver maar dat concessie model in Nederland vind ik een walgelijk model. Bijv. criminele Marokkanen met een dubbele nationaliteit kan je zo het land uitgooien. Ze zijn tenslotte ook officieel staatsburger in Marokko.quote:Op maandag 10 januari 2005 23:50 schreef Posdnous het volgende:
Tuurlijk moeten ze die aanpakken, maar dat heeft nogal weinig te maken met 'het land uittrappen' en 'alle Marokkanen er uit' en mijn favoriet: 'criminaliteit komt door geloof (oh, nee, sekte).
voorbeeldje.quote:Op maandag 10 januari 2005 23:50 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Ja maar lees je eigen stukje eens even terug. Spelen met vuur? Hij stelde alleen wat negatieve aspecten van de islam aan de kaak en ging vervolgens met woorden de discussie aan en gebruikte vaak beledigende termen.
Maar dit is dus voor moslims met vuur spelen?? Lekker geloof is dat dan!!!![]()
Chinezen verschillen dan ook net zoveel ven Marokkanen als van Nederlanders.quote:
dat kan dus niet..je kan niet even iemand zijn staatsburgerschap afpakken. jij wilt toch ook niet dat jouw grondrechten geschonden worden?quote:Op maandag 10 januari 2005 23:54 schreef MrX1982 het volgende:
Bijv. criminele Marokkanen met een dubbele nationaliteit kan je zo het land uitgooien. Ze zijn tenslotte ook officieel staatsburger in Marokko.
Ik zie hier niemand het zo zwart-wit stellen. Er wordt wel beweerd dat geloof in deze gevallen een rol speelt omdat het geloof (wat ze van thuis uit wel degelijk meekrijgen) aan de basis staat van hun normen en waarden-kader. Dat is helemaal geen vreemde gedachte.quote:Op maandag 10 januari 2005 23:50 schreef Posdnous het volgende:
'criminaliteit komt door geloof'
Vind dat onderduiken een beetje gelul,op deze manier laat je dus blijken dat je niet in staat bent om ze zelfs maar op het Binnenhof fatsoenlijk te beveiligen.quote:Op maandag 10 januari 2005 23:48 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Is er iemand die dat niet triest vindt dan? heb je ook nog een mening waar over te discussieren valt?
Idd een beetje nadenken.. en meedenken ipv zo goed mogelijk je best doen er weer een algemeen moslim-bashtopic ervan te maken..quote:Op maandag 10 januari 2005 23:52 schreef speknek het volgende:
[..]
En jij denkt dat je van lichamelijk leed geen geestelijk leed overhoudt? Dat in elkaar geslagen geen intimidatie is? En waar blijft de inbreuk op de lichamelijke integriteit?
Een beetje nadenken..?
Dat zijn toch allemaal woorden??quote:Op maandag 10 januari 2005 23:55 schreef P8 het volgende:
[..]
voorbeeldje.
Hij zei iets van dat de complete islam achter een geitenneukende profeet aanliep.
voor een cultuur die veel waarde hecht aan religie, zou dat overeenkomen met dat iemand jouw moeder (serieus) een vieze spuithoer vindt
dat zou jij ook niet fijn vinden om te horen
Nee, maar op jouw beurt zou jij hem toch ook verrot schelden ipv een mes in z'n borst te steken? Jij vind het o.k. om iedereen die jouw moeder een hoer noemt te vermoorden? Die laatste actie lijkt een islam-actie te zijn...quote:Op maandag 10 januari 2005 23:55 schreef P8 het volgende:
[..]
voorbeeldje.
Hij zei iets van dat de complete islam achter een geitenneukende profeet aanliep.
voor een cultuur die veel waarde hecht aan religie, zou dat overeenkomen met dat iemand jouw moeder (serieus) een vieze spuithoer vindt
hij had bij de feiten moeten blijven. dus niet geitenneukers wat niet elke moslim doet dat... maar gewoon zeggen dat ze achter een pedofiele profeet aanliepen, dan was er geen woord gelogen en was hij alsnog vermoord.quote:Op maandag 10 januari 2005 23:55 schreef P8 het volgende:
[..]
voorbeeldje.
Dus?quote:Op maandag 10 januari 2005 23:55 schreef P8 het volgende:
voorbeeldje.
Nee, dat zei hij NIET.quote:Op maandag 10 januari 2005 23:55 schreef P8 het volgende:
[..]
voorbeeldje.
Dat is mooi om de hete brij heendraaien. Waar het om gaat is dat in één en dezelfde maatschappij er langs etnische grenzen duidelijke verschillen zijn in gedragspatronen. Daar doet het gedrag van Nederlanders op vakantie in een ander land niets aan af. De vraag is dan in hoeverre het ook wel degelijk de etniciteit is welke een bepalende factor vormt voor het afwijkende gedragspatroon.quote:Op maandag 10 januari 2005 23:56 schreef Posdnous het volgende:
Chinezen verschillen dan ook net zoveel ven Marokkanen als van Nederlanders..
Chinezen gaan ook niet met z'n allen keihard in Spanje zuipen en alle vrouwen lastig vallen, de boel slopen en er een teringbende van maken..
wat wij nu pedofilie noemen, was toen in heel veel landen gewoon. ook hierquote:Op maandag 10 januari 2005 23:57 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
hij had bij de feiten moeten blijven. dus niet geitenneukers wat niet elke moslim doet dat... maar gewoon zeggen dat ze achter een pedofiele profeet aanliepen, dan was er geen woord gelogen en was hij alsnog vermoord.
de islam past niet in nederland zo simpel is het gewoon.
Welke, voor dit topic relevante, incidenten zijn dat dan?quote:Op maandag 10 januari 2005 23:57 schreef TimmyAsd het volgende:
Echter vergeet men andere incidenten die minstens even erg zijn..
Nee, maar de spaanse politie treedt sinds kort hard op tegen nederlandse jongeren die zich zo opstellen. Iets wat wij nederlanders tegenover de marokkanen maar niet lijken te doen omdat wij steeds maar weer ala poldermodel de schuld ergens anders zoeken.quote:Op maandag 10 januari 2005 23:56 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Chinezen verschillen dan ook net zoveel ven Marokkanen als van Nederlanders..
Chinezen gaan ook niet met z'n allen keihard in Spanje zuipen en alle vrouwen lastig vallen, de boel slopen en er een teringbende van maken..
6 jaar? neuh zeer zeker niet...quote:Op maandag 10 januari 2005 23:59 schreef mooiegek het volgende:
[..]
wat wij nu pedofilie noemen, was toen in heel veel landen gewoon. ook hier![]()
Als je iets geeft kan je het ook afnemen. Bovendien is een paspoort altijd eigendom van de staat dus het is helemaal niet jouw eigendom.quote:Op maandag 10 januari 2005 23:56 schreef mooiegek het volgende:
dat kan dus niet..je kan niet even iemand zijn staatsburgerschap afpakken. jij wilt toch ook niet dat jouw grondrechten geschonden worden?
Daar zit een kern van waarheid in. Maar daar heb ik Van Gogh ook nooit over gehoord dat die redenering niet klopt.quote:Op maandag 10 januari 2005 23:59 schreef mooiegek het volgende:
[..]
wat wij nu pedofilie noemen, was toen in heel veel landen gewoon. ook hier![]()
Onzin, de meesten passen zich prima aan. Echter is er een kleine groep die het verpest. Ook kunnen een aantal nederlanders er gewoon niet goed mee omgaan.. Maar zal het nog maar eens zeggen: het heeft geen ene malle moer met de islam te maken...quote:Op maandag 10 januari 2005 23:57 schreef GewoneMan het volgende:
de islam past niet in nederland zo simpel is het gewoon.
Ah ja, juist, dat dus!quote:Op maandag 10 januari 2005 23:59 schreef Lithion het volgende:
[..]
Dat is mooi om de hete brij heendraaien. Waar het om gaat is dat in één en dezelfde maatschappij er langs etnische grenzen duidelijke verschillen zijn in gedragspatronen. Daar doet het gedrag van Nederlanders op vakantie in een ander land niets aan af. De vraag is dan in hoeverre het ook wel degelijk de etniciteit is welke een bepalende factor vormt voor het afwijkende gedragspatroon.
hoe groot is die cultuur nou eigenlijk.quote:Op maandag 10 januari 2005 23:55 schreef P8 het volgende:
[..]
voorbeeldje.
Wel ja, laten we de eugentica erbij halen.quote:Op maandag 10 januari 2005 23:59 schreef Lithion het volgende:
[..]
Dat is mooi om de hete brij heendraaien. Waar het om gaat is dat in één en dezelfde maatschappij er langs etnische grenzen duidelijke verschillen zijn in gedragspatronen. Daar doet het gedrag van Nederlanders op vakantie in een ander land niets aan af. De vraag is dan in hoeverre het ook wel degelijk de etniciteit is welke een bepalende factor vormt voor het afwijkende gedragspatroon.
Volgens mij is dit achterhaalt. De hoeveelheid aan negatieve nieuwsberichten over marokkanen laat dat zien. Het is volgens mij geen kleine groep meer, maar een structureel probleem.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:01 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Echter is er een kleine groep die het verpest.
je paspoort is iets anders dan je staatsburgerschap hoor. dat kan je niet afpakken. als jij vindt dat dat afgepakt kan worden..welke rechten nog meer als je toch bezig bent?quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:01 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Als je iets geeft kan je het ook afnemen. Bovendien is een paspoort altijd eigendom van de staat dus het is helemaal niet jouw eigendom.
Voor dit topic niet, maar het mag toch best opvallend noemen dat dit topic weer volstroomt, maar andere topics waar de dader een nederlander de users ver te zoeken zijn..quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:00 schreef Lithion het volgende:
[..]
Welke, voor dit topic relevante, incidenten zijn dat dan?
Volgens mij is het ook al erkent dat het om een structureel probleem gaat onder Marokkaanse jongeren. Zou de bronnen niet van weten misschien iemand hier op het forum die dit kan onderbouwen?quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:03 schreef Redux het volgende:
[..]
Volgens mij is dit achterhaalt. De hoeveelheid aan negatieve nieuwsberichten over marokkanen laat dat zien. Het is volgens mij geen kleine groep meer, maar een structureel probleem.
Natuurlijk is de groep klein ten opzichte van de totale etnische groep, maar wanneer zich een structurele afwijking aftekent ten opzichte van andere etnische groepen geeft dat te denken en dient die situatie verbeterd te worden. Dát is waar het om draait.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:01 schreef TimmyAsd het volgende:
Onzin, de meesten passen zich prima aan. Echter is er een kleine groep die het verpest.
Welk topic waar een nederlander een dader is loopt niet vol? En weer leg jij de schuld bij anderen neer, geef je van gogh de schuld en poldermodel-lul je maar door.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:03 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Voor dit topic niet, maar het mag toch best opvallend noemen dat dit topic weer volstroomt, maar andere topics waar de dader een nederlander de users ver te zoeken zijn..
Je staatsburgerschap ontleen je toch aan je paspoort?quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:03 schreef mooiegek het volgende:
je paspoort is iets anders dan je staatsburgerschap hoor. dat kan je niet afpakken. als jij vindt dat dat afgepakt kan worden..welke rechten nog meer als je toch bezig bent?
goede wetenschappelijke benaderingquote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:03 schreef Redux het volgende:
[..]
Volgens mij is dit achterhaalt. De hoeveelheid aan negatieve nieuwsberichten over marokkanen laat dat zien. Het is volgens mij geen kleine groep meer, maar een structureel probleem.
Dat valt reuze mee. Echter door de falende overheid blijven deze probleemjongeren buiten de gevangenis/heropvoedkampjes en dergelijke..quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:03 schreef Redux het volgende:
[..]
Ik heb het niet over genetische verschillen gehad.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:02 schreef NorthernStar het volgende:
Wel ja, laten we de eugentica erbij halen.
Want het lijkt er toch sterk op dat ze genetisch niet helemaal op het zelfde niveau staan als wij ariërs.
Nou ja, ik lees duidelijk op de vorige pagina dat het over extremistische moslims gaat en hun geloof en aangezien het in dit topic om criminele feiten gaat is de link vrij snel gelegd.quote:Op maandag 10 januari 2005 23:56 schreef Lithion het volgende:
[..]
Ik zie hier niemand het zo zwart-wit stellen. Er wordt wel beweerd dat geloof in deze gevallen een rol speelt omdat het geloof (wat ze van thuis uit wel degelijk meekrijgen) aan de basis staat van hun normen en waarden-kader. Dat is helemaal geen vreemde gedachte.
Is toch simpel? Het gaat om een marokkaan. En marokkanen zorgen tegenwoordig nou eenmaal voor veel overlast. Is toch logisch dat mensen zich zorgen maken en dat dit topic daarom sneller volstroomt??quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:03 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Voor dit topic niet, maar het mag toch best opvallend noemen dat dit topic weer volstroomt, maar andere topics waar de dader een nederlander de users ver te zoeken zijn..
Ah, jij hebt echte cijfers? Laat maar zien dan.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:05 schreef mooiegek het volgende:
[..]
goede wetenschappelijke benadering
denk je nou echt dat de hoeveelheid die in de media terechtkomt een goede afspiegeling is van wat er gebeurt?
nee..andersom.. je paspoort ontleen je aan je staatsburgerschap..is fundementeel anders.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:05 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je staatsburgerschap ontleen je toch aan je paspoort?
Waarom hebben Marokkanen anders een Marokkaans paspoort juist ja omdat de Marokkaanse overheid dat verplicht stelt. Zo krijgen ze dus een Marokkaans staatsburgerschap.
Ah, nu is het de falende overheid waardoor dit meisje is mishandeld, van gogh is vermoord, etc etc?quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:05 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Dat valt reuze mee. Echter door de falende overheid blijven deze probleemjongeren buiten de gevangenis/heropvoedkampjes en dergelijke..
Natuurlijk zei hij datquote:Op maandag 10 januari 2005 23:55 schreef P8 het volgende:
[..]
voorbeeldje.
Niet over extremistische moslims, wel dat hun moslim-achtergrond er mee te maken kan hebben, omdat, zoals gezegd, dat wel degelijk deel uitmaakt van hun normen- en waardenkader.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:05 schreef Posdnous het volgende:
Nou ja, ik lees duidelijk op de vorige pagina dat het over extremistische moslims gaat en hun geloof en aangezien het in dit topic om criminele feiten gaat is de link vrij snel gelegd.
Oók, maar die ouders ontlenen evengoed een deel van hun identiteit en hun normen- en waardenpatronen aan hun geloof en dat wordt doorgegeven aan hun kinderen. Ook tijdens rebellie jegens hun ouders zullen die normen- en waardenpatronen die ze van hun ouders hebben meegekregen weer boven komen drijven.quote:Dat die verderfelijke normen en waarden door het geloof komen is onzin. Het ligt meer aan ouders die zich niet meer met hun kinderen kunnen identificeren in deze maatschappij.
Zou ik ook zeggen.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:05 schreef Lithion het volgende:
[..]
Ik heb het niet over genetische verschillen gehad..
Misschien schedelmeten weer instellen?quote:Waar het om gaat is dat in één en dezelfde maatschappij er langs etnische grenzen duidelijke verschillen zijn in gedragspatronen
De vraag is dan in hoeverre het ook wel degelijk de etniciteit is welke een bepalende factor vormt voor het afwijkende gedragspatroon.
die heb ik niet...maar een constatering op basis van wat je zelf ziet in de media is natuurlijk nergens op gebaseerd. zal vast wel eens onderzocht zijn. heb alleen geen zin om hier een lange zoektoch naar te ondernemen.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:07 schreef Redux het volgende:
[..]
Ah, jij hebt echte cijfers? Laat maar zien dan.
En zelfs daar wordt vaak de schuld aan moslims gegeven.. Maar idd, mijn Turkse buurvrouw en mijn marokkaanse buurman aan de andere kant zullen het land uit moeten omdat Mo. B. niet lief deedquote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:04 schreef Lithion het volgende:
[..]
Natuurlijk is de groep klein ten opzichte van de totale etnische groep, maar wanneer zich een structurele afwijking aftekent ten opzichte van andere etnische groepen geeft dat te denken en dient die situatie verbeterd te worden. Dát is waar het om draait.
Etnische verschillen behelst meer dan uitsluitend genetische verschillen.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:08 schreef NorthernStar het volgende:
Zou ik ook zeggen.
Maar dat doet totaal niet terzake als het gaat om het afpakken van iemand zijn/haar paspoort. Dan ontneem je maar iemand zijn/haar staatsburgerschap. Ze zijn iig niet statenloos want ze hebben nog een tweede paspoort. Dat is dus het voordeel bij Marokkanen met twee paspoorten, mochten ze criminele activiteiten ondernemen kan je ze gewoon het land uitzetten als de politiek maar durft. En daar ontbreekt het aan in dit land.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:07 schreef mooiegek het volgende:
nee..andersom.. je paspoort ontleen je aan je staatsburgerschap..is fundementeel anders.
Dus jij vind het gegeven dat de ene bevolkingsgroep zich wel aan kan passen en een andere bevolkingsgroep niet veelzeggend voor de bevolkingsgroep?quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:08 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Zou ik ook zeggen.
[..]
Misschien schedelmeten weer instellen?
Jij leest ook maar wat je wilt lezen of niet?quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:08 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Zou ik ook zeggen.
[..]
Misschien schedelmeten weer instellen?
Geen idee, dat moet je aan de mensen vragen die het over hogere straffen hebben. Dat lijkt me een juridische aangelegenheid waar Marokkanen nogal weinig invloed op hebben.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:07 schreef Redux het volgende:
[..]
Ah, nu is het de falende overheid waardoor dit meisje is mishandeld, van gogh is vermoord, etc etc?
Zoals je net zelf al aangaf, de (in jouw ogen) kleine groep verpest het voor de rest..quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:09 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
En zelfs daar wordt vaak de schuld aan moslims gegeven.. Maar idd, mijn Turkse buurvrouw en mijn marokkaanse buurman aan de andere kant zullen het land uit moeten omdat Mo. B. niet lief deed![]()
In tweede instantie wel ja. Het zijn vaak dezelfde gastjes die het steeds maar weer flikken. Dat de overheid daar niets aan doet is wel degelijk hun fout ja. Zij zijn diegenen die dit land runnen, en daar falen ze in. Simpel zat.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:07 schreef Redux het volgende:
[..]
Ah, nu is het de falende overheid waardoor dit meisje is mishandeld, van gogh is vermoord, etc etc?
zullen we binnenkort dan ook elke crimineel zijn stemrecht, privacy om maar eens wat te noemen afnemen?quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:09 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar dat doet totaal niet terzake als het gaat om het afpakken van iemand zijn/haar paspoort. Dan ontneem je maar iemand zijn/haar staatsburgerschap. Ze zijn iig niet statenloos want ze hebben nog een tweede paspoort. Dat is dus het voordeel bij Marokkanen met twee paspoorten, mochten ze criminele activiteiten ondernemen kan je ze gewoon het land uitzetten als de politiek maar durft. En daar ontbreekt het aan in dit land.
Dus niet straffen of lage straffen betekent een vrijbrief voor marokkanen om meisjes te mishandelen?quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:10 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Geen idee, dat moet je aan de mensen vragen die het over hogere straffen hebben. Dat lijkt me een juridische aangelegenheid waar Marokkanen nogal weinig invloed op hebben.
quote:Op maandag 10 januari 2005 19:19 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ah, krijgen we die argumenten. Nou, goed dan. Ik heb een Marokkaanse vriendin gehad, superwijf. De moeder van mijn vriendin in Singapore is moslima, tof mens, ontzettend aardig en gastvrij. Desalniettemin zie ik wel in dat er bepaalde elementen binnen de Islam onverenigbaar zijn met de Westerse maatschappij. Het is dan helemaal niet vreemd om hard te stellen dat de Westerse maatstaven dan prevaleren.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:09 schreef TimmyAsd het volgende:
En zelfs daar wordt vaak de schuld aan moslims gegeven.. Maar idd, mijn Turkse buurvrouw en mijn marokkaanse buurman aan de andere kant zullen het land uit moeten omdat Mo. B. niet lief deed
Dat zegt niemand. Wellicht is het je niet opgevallen, maar die gastjes zijn allang als schuldig bevonden door iedereen hier. Echter is het aan de overheid hier wat aan te doen en daar falen ze, net als vele andere dingen overigens, hopeloos in...quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:11 schreef Redux het volgende:
[..]
Dus niet straffen of lage straffen betekent een vrijbrief voor marokkanen om meisjes te mishandelen?
De overheid zet haar politie liever in om boetes te geven wanneer iemand 5 kilometer te hard rijdt, of op het gras geparkeerd staat wanneer het geijseld (?) heeft. Maar als er ingebroken is, is er geen capaciteit om te komen kijken. En nu heeft de burger amper nog respect voor de politie. Dus dat streng optreden zie ik ook niet echt gebeuren. Ook omdat er een stelletje debiele machtswellustelingen rondlopen bij de politie.. (OOK)quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:11 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
In tweede instantie wel ja. Het zijn vaak dezelfde gastjes die het steeds maar weer flikken. Dat de overheid daar niets aan doet is wel degelijk hun fout ja. Zij zijn diegenen die dit land runnen, en daar falen ze in. Simpel zat.
Goed idee. Een crimineel verdient idd geen enkele vorm van privacy. Ik vind dat je (veroordeelde) daders/criminelen gewoon in beeld mag brengen zonder zwarte balkjes of andere privacy beschermende maatregelen.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:11 schreef mooiegek het volgende:
zullen we binnenkort dan ook elke crimineel zijn stemrecht, privacy om maar eens wat te noemen afnemen?
eensquote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:11 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
In tweede instantie wel ja. Het zijn vaak dezelfde gastjes die het steeds maar weer flikken. Dat de overheid daar niets aan doet is wel degelijk hun fout ja. Zij zijn diegenen die dit land runnen, en daar falen ze in. Simpel zat.
Jawel, dat wordt wel gezegd. Er wordt gezegd dat het uitblijven van gepaste straffen dit gedrag in de kaart speelt. Oorzaak van crimineel gedrag van deze marokkanen zou dus de falende overheid zijn, dat postte je net zelf ook. Wederom leg je de schuld ergens anders neer.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:13 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Dat zegt niemand. Wellicht is het je niet opgevallen, maar die gastjes zijn allang als schuldig bevonden door iedereen hier. Echter is het aan de overheid hier wat aan te doen en daar falen ze, net als vele andere dingen overigens, hopeloos in...
Nooit problemen mee gehad, maar omdat iemand anders het verperst moeten ook zij worden aangepakt? Zullen we dat dan met iedereen wereldwijd doen? Zal het toerisme in Spanje goed doenquote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:13 schreef Lithion het volgende:
[..]
Ah, krijgen we die argumenten. Nou, goed dan. Ik heb een Marokkaanse vriendin gehad, superwijf. De moeder van mijn vriendin in Singapore is moslima, tof mens, ontzettend aardig en gastvrij. Desalniettemin zie ik wel in dat er bepaalde elementen binnen de Islam onverenigbaar zijn met de Westerse maatschappij. Het is dan helemaal niet vreemd om hard te stellen dat de Westerse maatstaven dan prevaleren.
zullen we dat (samen met het wegnemen van briefgeheim en nog wat andere zaken) dan ook al gaan invoeren bij mensen die alleen nog maar verdacht zijn van een misdrijf?quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:14 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Goed idee. Een crimineel verdient idd geen enkele vorm van privacy. Ik vind dat je (veroordeelde) daders/criminelen gewoon in beeld mag brengen zonder zwarte balkjes of andere privacy beschermende maatregelen.
Maar dat lijkt me een andere discussie
Dat zeg ik niet.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:16 schreef TimmyAsd het volgende:
Nooit problemen mee gehad, maar omdat iemand anders het verperst moeten ook zij worden aangepakt?
ok, my bad dan. Ik dacht dat je op daar op doelde.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:09 schreef Lithion het volgende:
[..]
Etnische verschillen behelst meer dan uitsluitend genetische verschillen.
Een andere mening hebben is prima, maar wordt je zelf niet een beetje moe van dat poepgeblaat van je. Discussieer gewoon mee of ga snel bij je mama in bed kruipen kleuterquote:
Dat zijn jouw woorden. Er is een groot onderscheid tussen een dader en een verdachte. Een verdachte verdient wel privacy simpelweg omdat nog niet bekend is of hij de dader is.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:16 schreef mooiegek het volgende:
zullen we dat (samen met het wegnemen van briefgeheim en nog wat andere zaken) dan ook al gaan invoeren bij mensen die alleen nog maar verdacht zijn van een misdrijf?
jah ik. Maar er lopen ook genoeg nederlandse (dus van nederlandse afkomst) iq-lozen rond waarvan je ook zo een kogel krijgt als je de moeder uitscheld).quote:Op maandag 10 januari 2005 23:57 schreef Redux het volgende:
[..]
Nee, maar op jouw beurt zou jij hem toch ook verrot schelden ipv een mes in z'n borst te steken? Jij vind het o.k. om iedereen die jouw moeder een hoer noemt te vermoorden? Die laatste actie lijkt een islam-actie te zijn...
Ja, jammer voor je, maar ik doelde daar dus niet op. Dus misschien dat je voortaan iets minder lomp en onbehouwen zo bevooroordeeld een topic binnen kunt komen kakken? Bedankt.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:18 schreef NorthernStar het volgende:
ok, my bad dan. Ik dacht dat je op daar op doelde.
waarom maar blijven analyseren is het niet veel belangrijker om een oplossing te verzinnen?quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:16 schreef Redux het volgende:
[..]
Jawel, dat wordt wel gezegd. Er wordt gezegd dat het uitblijven van gepaste straffen dit gedrag in de kaart speelt. Oorzaak van crimineel gedrag van deze marokkanen zou dus de falende overheid zijn, dat postte je net zelf ook. Wederom leg je de schuld ergens anders neer.
In eerste instantie zit er wat goed mis in het hoofd van die kleuters. Daarnaast is er een falende overheid. Reken uit het verlies.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:16 schreef Redux het volgende:
[..]
Jawel, dat wordt wel gezegd. Er wordt gezegd dat het uitblijven van gepaste straffen dit gedrag in de kaart speelt. Oorzaak van crimineel gedrag van deze marokkanen zou dus de falende overheid zijn, dat postte je net zelf ook. Wederom leg je de schuld ergens anders neer.
jij hebt blijkbaar niet door hoe fundementeel iets het is als je iemands staatsburgerschap afpakt(of aan zijn grondrechtee komt)...en wanneer zou je dat dan willen doen? bij winkeldiefstal?quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:18 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat zijn jouw woorden. Er is een groot onderscheid tussen een dader en een verdachte. Een verdachte verdient wel privacy simpelweg omdat nog niet bekend is of hij de dader is.
Maar als een geloof verkeerd wordt geinterpreteerd, dan heb je toch een verkeerd geloof? De verkeerd geinterpreteerde islam is toch een foute islam? Dus we kunnen in dit geval met recht spreken over een foute islam?quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:18 schreef P8 het volgende:
En wat die gast met die vage naam zei over Reve.
Het klopt dat hij in veel van zijn gedichten de Christelijke God niet in een goed daglicht zette (Openbaring is een mooi gedicht). Maar het Christendom is (tegenwoordig) niet zo agressief als de Islam. Tuurlijk kan je dan zeggen dat de Islam een fout geloof is. Maar vergeet niet dat er veel Moslims rondlopen die de Islam verkeerd interpreteren en verkeerd prediken. Er zijn Imams die afstand doen van de Islam zoals hij nu is, en deze herschrijven op een manier waarop de Islam ook geinterpreteerd kan worden. Met liefde voor de medemens.
Falende overheid is niet de oorzaak van het probleem, die ligt initieel bij de om in jouw woorden te blijven kleuters.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:20 schreef TimmyAsd het volgende:
In eerste instantie zit er wat goed mis in het hoofd van die kleuters. Daarnaast is er een falende overheid. Reken uit het verlies.
Jij weet al waarom deze marokkanen dit hebben gedaan?quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:19 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
waarom maar blijven analyseren is het niet veel belangrijker om een oplossing te verzinnen?
Er zijn zeker hele grote verschillen tussen de islam en het christendom. De Islam loopt in onze westerse ogen gewoon achter. Zoiets past dus niet in een moderne westerse samenleving. Zeker niet als je de rigide vorm van de Islam aanhangt. Je kan niet in een modern land wonen en er ideeën op nahouden die middeleeuws zijn. Dan krijg je altijd problemen, het is jammer dat in Nederland lange tijd daar niets aan gedaan is en men de andere kant opkeek. Daar plukken we nu de wrange vruchten van.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:18 schreef P8 het volgende:
jah ik. Maar er lopen ook genoeg nederlandse (dus van nederlandse afkomst) iq-lozen rond waarvan je ook zo een kogel krijgt als je de moeder uitscheld).
En wat die gast met die vage naam zei over Reve.
Het klopt dat hij in veel van zijn gedichten de Christelijke God niet in een goed daglicht zette (Openbaring is een mooi gedicht). Maar het Christendom is (tegenwoordig) niet zo agressief als de Islam. Tuurlijk kan je dan zeggen dat de Islam een fout geloof is. Maar vergeet niet dat er veel Moslims rondlopen die de Islam verkeerd interpreteren en verkeerd prediken. Er zijn Imams die afstand doen van de Islam zoals hij nu is, en deze herschrijven op een manier waarop de Islam ook geinterpreteerd kan worden. Met liefde voor de medemens.
Ach ik denk dat het gevaar van zogenaamde neo-nazi's erg meevalt dat zijn randgroep jongeren die ergens bij willen horen. Het verstand van die gasten komt idd niet boven de 100 uit.quote:Daarnaast, er zijn zat moslims die de moord op Van Gogh misschien nog wel erger vinden dan wij als autochtone Nederlanders, omdat zij het ook zien als een inbreuk op onze vrijheids van menigsuiting en zo, maar daarnaast heeft dit als gevolg dat zij nu de kans lopen om op straat in elkaar te worden geschopt door een groep "Neo-nazi's" waarvan het gezamenlijk IQ niet veel hoger is dan 100.
Prima. Evengoed is het wél zo dat een debat over de Islam en de mogelijke invloed daarvan op Marokkaanse jongeren niet zomaar terzijde moet worden geschoven. Want ook al zijn zij zelf geen praktiserende moslims, via hun ouders zullen zij het aan de Islam gerelateerde normen- en waardenkader wel in hun opvoeding meekrijgen.quote:
Precies, op naar een tweede deel trouwensquote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:23 schreef HassieBassie het volgende:
Iedereen die het hier opneemt voor de Marokkanen in Osdorp is daar nog nooit geweest.
Precies. Zou je kunnen zeggen dat elke marokkaan minimaal een niet-praktiserende moslim is?quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:23 schreef Lithion het volgende:
Want ook al zijn zij zelf geen praktiserende moslims, via hun ouders zullen zij het aan de Islam gerelateerde normen- en waardenkader wel in hun opvoeding meekrijgen.
Mee eenschquote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:20 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
In eerste instantie zit er wat goed mis in het hoofd van die kleuters. Daarnaast is er een falende overheid. Reken uit het verlies.
Ik zal voortaan rekening met je tere gevoelens houdenquote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:19 schreef Lithion het volgende:
[..]
Ja, jammer voor je, maar ik doelde daar dus niet op. Dus misschien dat je voortaan iets minder lomp en onbehouwen zo bevooroordeeld een topic binnen kunt komen kakken? Bedankt.
Ben er opgegroeid en woon nu in Slotervaart/Overtoomse Veldquote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:23 schreef HassieBassie het volgende:
Iedereen die het hier opneemt voor de Marokkanen in Osdorp is daar nog nooit geweest.
Bij zware vergrijpen zoals moord,verkrachting en ontvoering.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:21 schreef mooiegek het volgende:
jij hebt blijkbaar niet door hoe fundementeel iets het is als je iemands staatsburgerschap afpakt(of aan zijn grondrechtee komt)...en wanneer zou je dat dan willen doen? bij winkeldiefstal?![]()
leuk,quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:24 schreef HarigeKerel het volgende:
Precies, op naar een tweede deel trouwens![]()
De schuld ligt hier niet bij de falende overheid. Wat jij wil is een overheid die 24/7 alle burgers in de gaten houd en dat is nu juist onmogelijk. De schuld ligt hier enkel en alleen bij een grote groep bekende hersenloze idioten die iets met vuisten oplossen wat ook anders had gekunt.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:20 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
dat is dus complete bull shit. Stel je moet iets leren voor een tentamen, maar je hebt een onderdeel verkeerd geinterpreteerd. dan is de stof niet fout. dan zit JIJ fout. De Islam zit niet fout. De mensen die hem prediken aan mensen die nog nooit de Koran hebben gezien, DIE zitten foutquote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:21 schreef Redux het volgende:
[..]
Maar als een geloof verkeerd wordt geinterpreteerd, dan heb je toch een verkeerd geloof? De verkeerd geinterpreteerde islam is toch een foute islam? Dus we kunnen in dit geval met recht spreken over een foute islam?
Leuk, maar jij vindt het normaal om maar meteen over Ariërs te beginnen? Dat is jouw idee van een topic modereren, door lekker even de boel op scherp te zetten? Je had bijvoorbeeld ook eerst even kunnen vragen hoe ik het bedoelde, in plaats van meteen van het ergste uit te gaan en met een dergelijke reactie op de proppen te komen.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:25 schreef NorthernStar het volgende:
Ik zal voortaan rekening met je tere gevoelens houden
Heb niet enkel dit voorbij zien komen en ik ben er van overtuigd dat de overheid qua scholing/huisvesting ook de plank goed mis geslagen hebben.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:22 schreef Redux het volgende:
[..]
Jij weet al waarom deze marokkanen dit hebben gedaan?
Ah, okay, dus niet de nederlandse overheid is fout in deze, maar de moslim predikanten. Okay, dus dan had van gogh dus toch gelijk.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:27 schreef P8 het volgende:
[..]
dat is dus complete bull shit. Stel je moet iets leren voor een tentamen, maar je hebt een onderdeel verkeerd geinterpreteerd. dan is de stof niet fout. dan zit JIJ fout. De Islam zit niet fout. De mensen die hem prediken aan mensen die nog nooit de Koran hebben gezien, DIE zitten fout
maar waarom zou je iemand met een dubbele nationaliteit anders/extra straffen dan iemand die alleen de nl-nationaliteit heeft? de straffen op de misdrijfen die je noemt moeten vanzelf hoog geneog zijn...daar hoeft geen uitzetting meer bij.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:25 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Bij zware vergrijpen zoals moord,verkrachting en ontvoering.
Bovendien wat voor rechten verdient iemand die het leven van iemand anders kapot heeft gemaakt? In mijn ogen verdient zo'n persoon totaal geen enkele rechten meer.
Daarvoor zul je het 'waarom' moeten weten, duh. Anders zit je maar blindelings oplossingen te bedenken.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:28 schreef Foo_niks het volgende:
Feit ligt er het is nou : Wat ga je er aan doen.
Nee.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:25 schreef Redux het volgende:
Precies. Zou je kunnen zeggen dat elke marokkaan minimaal een niet-praktiserende moslim is?
Ik vrees dat jij als de oneindige dwaas die je bent geen enkel idee hebt waar je over blaat. Daarnaast sta je op een intellectueel droogdok waar bijna niemand op dit forum ook maar in de buurt komt.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:18 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Een andere mening hebben is prima, maar wordt je zelf niet een beetje moe van dat poepgeblaat van je. Discussieer gewoon mee of ga snel bij je mama in bed kruipen kleuter
Omdat mensen met een dubbele nationaliteit makkelijk zijn uit te zetten. Die mensen blijken niet te kunnen functioneren in deze samenleving. Stel een Marokkaan vermoordt iemand dan laat je hem eerst zijn gevangenisstraf uitzitten. Vervolgens laat je hem werken voor zijn reis naar Marokko. Einde van de gevangenisstraf zet je deze persoon op het vliegtuig, weer een crimineel minder in dit land.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:28 schreef mooiegek het volgende:
maar waarom zou je iemand met een dubbele nationaliteit anders/extra straffen dan iemand die alleen de nl-nationaliteit heeft? de straffen op de misdrijfen die je noemt moeten vanzelf hoog geneog zijn...daar hoeft geen uitzetting meer bij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |