Voor dit topic niet, maar het mag toch best opvallend noemen dat dit topic weer volstroomt, maar andere topics waar de dader een nederlander de users ver te zoeken zijn..quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:00 schreef Lithion het volgende:
[..]
Welke, voor dit topic relevante, incidenten zijn dat dan?
Volgens mij is het ook al erkent dat het om een structureel probleem gaat onder Marokkaanse jongeren. Zou de bronnen niet van weten misschien iemand hier op het forum die dit kan onderbouwen?quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:03 schreef Redux het volgende:
[..]
Volgens mij is dit achterhaalt. De hoeveelheid aan negatieve nieuwsberichten over marokkanen laat dat zien. Het is volgens mij geen kleine groep meer, maar een structureel probleem.
Natuurlijk is de groep klein ten opzichte van de totale etnische groep, maar wanneer zich een structurele afwijking aftekent ten opzichte van andere etnische groepen geeft dat te denken en dient die situatie verbeterd te worden. Dát is waar het om draait.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:01 schreef TimmyAsd het volgende:
Onzin, de meesten passen zich prima aan. Echter is er een kleine groep die het verpest.
Welk topic waar een nederlander een dader is loopt niet vol? En weer leg jij de schuld bij anderen neer, geef je van gogh de schuld en poldermodel-lul je maar door.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:03 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Voor dit topic niet, maar het mag toch best opvallend noemen dat dit topic weer volstroomt, maar andere topics waar de dader een nederlander de users ver te zoeken zijn..
Je staatsburgerschap ontleen je toch aan je paspoort?quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:03 schreef mooiegek het volgende:
je paspoort is iets anders dan je staatsburgerschap hoor. dat kan je niet afpakken. als jij vindt dat dat afgepakt kan worden..welke rechten nog meer als je toch bezig bent?
goede wetenschappelijke benaderingquote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:03 schreef Redux het volgende:
[..]
Volgens mij is dit achterhaalt. De hoeveelheid aan negatieve nieuwsberichten over marokkanen laat dat zien. Het is volgens mij geen kleine groep meer, maar een structureel probleem.
Dat valt reuze mee. Echter door de falende overheid blijven deze probleemjongeren buiten de gevangenis/heropvoedkampjes en dergelijke..quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:03 schreef Redux het volgende:
[..]
Ik heb het niet over genetische verschillen gehad.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:02 schreef NorthernStar het volgende:
Wel ja, laten we de eugentica erbij halen.
Want het lijkt er toch sterk op dat ze genetisch niet helemaal op het zelfde niveau staan als wij ariërs.
Nou ja, ik lees duidelijk op de vorige pagina dat het over extremistische moslims gaat en hun geloof en aangezien het in dit topic om criminele feiten gaat is de link vrij snel gelegd.quote:Op maandag 10 januari 2005 23:56 schreef Lithion het volgende:
[..]
Ik zie hier niemand het zo zwart-wit stellen. Er wordt wel beweerd dat geloof in deze gevallen een rol speelt omdat het geloof (wat ze van thuis uit wel degelijk meekrijgen) aan de basis staat van hun normen en waarden-kader. Dat is helemaal geen vreemde gedachte.
Is toch simpel? Het gaat om een marokkaan. En marokkanen zorgen tegenwoordig nou eenmaal voor veel overlast. Is toch logisch dat mensen zich zorgen maken en dat dit topic daarom sneller volstroomt??quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:03 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Voor dit topic niet, maar het mag toch best opvallend noemen dat dit topic weer volstroomt, maar andere topics waar de dader een nederlander de users ver te zoeken zijn..
Ah, jij hebt echte cijfers? Laat maar zien dan.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:05 schreef mooiegek het volgende:
[..]
goede wetenschappelijke benadering
denk je nou echt dat de hoeveelheid die in de media terechtkomt een goede afspiegeling is van wat er gebeurt?
nee..andersom.. je paspoort ontleen je aan je staatsburgerschap..is fundementeel anders.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:05 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je staatsburgerschap ontleen je toch aan je paspoort?
Waarom hebben Marokkanen anders een Marokkaans paspoort juist ja omdat de Marokkaanse overheid dat verplicht stelt. Zo krijgen ze dus een Marokkaans staatsburgerschap.
Ah, nu is het de falende overheid waardoor dit meisje is mishandeld, van gogh is vermoord, etc etc?quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:05 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Dat valt reuze mee. Echter door de falende overheid blijven deze probleemjongeren buiten de gevangenis/heropvoedkampjes en dergelijke..
Natuurlijk zei hij datquote:Op maandag 10 januari 2005 23:55 schreef P8 het volgende:
[..]
voorbeeldje.
Hij zei iets van dat de complete islam achter een geitenneukende profeet aanliep.
voor een cultuur die veel waarde hecht aan religie, zou dat overeenkomen met dat iemand jouw moeder (serieus) een vieze spuithoer vindt
dat zou jij ook niet fijn vinden om te horen
Niet over extremistische moslims, wel dat hun moslim-achtergrond er mee te maken kan hebben, omdat, zoals gezegd, dat wel degelijk deel uitmaakt van hun normen- en waardenkader.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:05 schreef Posdnous het volgende:
Nou ja, ik lees duidelijk op de vorige pagina dat het over extremistische moslims gaat en hun geloof en aangezien het in dit topic om criminele feiten gaat is de link vrij snel gelegd.
Oók, maar die ouders ontlenen evengoed een deel van hun identiteit en hun normen- en waardenpatronen aan hun geloof en dat wordt doorgegeven aan hun kinderen. Ook tijdens rebellie jegens hun ouders zullen die normen- en waardenpatronen die ze van hun ouders hebben meegekregen weer boven komen drijven.quote:Dat die verderfelijke normen en waarden door het geloof komen is onzin. Het ligt meer aan ouders die zich niet meer met hun kinderen kunnen identificeren in deze maatschappij.
Zou ik ook zeggen.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:05 schreef Lithion het volgende:
[..]
Ik heb het niet over genetische verschillen gehad..
Misschien schedelmeten weer instellen?quote:Waar het om gaat is dat in één en dezelfde maatschappij er langs etnische grenzen duidelijke verschillen zijn in gedragspatronen
De vraag is dan in hoeverre het ook wel degelijk de etniciteit is welke een bepalende factor vormt voor het afwijkende gedragspatroon.
die heb ik niet...maar een constatering op basis van wat je zelf ziet in de media is natuurlijk nergens op gebaseerd. zal vast wel eens onderzocht zijn. heb alleen geen zin om hier een lange zoektoch naar te ondernemen.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:07 schreef Redux het volgende:
[..]
Ah, jij hebt echte cijfers? Laat maar zien dan.
En zelfs daar wordt vaak de schuld aan moslims gegeven.. Maar idd, mijn Turkse buurvrouw en mijn marokkaanse buurman aan de andere kant zullen het land uit moeten omdat Mo. B. niet lief deedquote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:04 schreef Lithion het volgende:
[..]
Natuurlijk is de groep klein ten opzichte van de totale etnische groep, maar wanneer zich een structurele afwijking aftekent ten opzichte van andere etnische groepen geeft dat te denken en dient die situatie verbeterd te worden. Dát is waar het om draait.
Etnische verschillen behelst meer dan uitsluitend genetische verschillen.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:08 schreef NorthernStar het volgende:
Zou ik ook zeggen.
Maar dat doet totaal niet terzake als het gaat om het afpakken van iemand zijn/haar paspoort. Dan ontneem je maar iemand zijn/haar staatsburgerschap. Ze zijn iig niet statenloos want ze hebben nog een tweede paspoort. Dat is dus het voordeel bij Marokkanen met twee paspoorten, mochten ze criminele activiteiten ondernemen kan je ze gewoon het land uitzetten als de politiek maar durft. En daar ontbreekt het aan in dit land.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:07 schreef mooiegek het volgende:
nee..andersom.. je paspoort ontleen je aan je staatsburgerschap..is fundementeel anders.
Dus jij vind het gegeven dat de ene bevolkingsgroep zich wel aan kan passen en een andere bevolkingsgroep niet veelzeggend voor de bevolkingsgroep?quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:08 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Zou ik ook zeggen.
[..]
Misschien schedelmeten weer instellen?
Jij leest ook maar wat je wilt lezen of niet?quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:08 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Zou ik ook zeggen.
[..]
Misschien schedelmeten weer instellen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |