Heel goed van de Hagenaarquote:Hagenaar Mike Boon is een stageplek geweigerd omdat hij vrouwen weigert de hand te schudden. De tot de islam bekeerde Boon volgt een lerarenopleiding geschiedenis aan de Hogeschool Rotterdam. Sinds hij in 2002 moslim werd noemt hij zich Redouan.
Tijdens een kennismaking op het Johan de Witt College werd Redouan afgelopen maand voorgesteld aan een docente. Hij weigerde echter zijn toekomstige vrouwelijke collega een hand te geven. Mike Boon: Zij bood mij een hand aan, maar die moest ik weigeren. De islam verbiedt mij om vreemde vrouwen een hand te geven. Dat heb ik haar uitgelegd. Ik heb me ervoor geëxcuseerd en bovendien een lichte buiging gemaakt met mijn hand op het hart. Toen ik later op de dag bij de directeur kwam voor een gesprek, vertelde die me dat ik me moest aanpassen aan de omgangsvormen die zij daar hanteren. Anders ging de stage niet door
Directeur van het Johan de Witt College is oud Kamerlid en voormalig-lijsttrekker van de ChristenUnie Kars Veling. Hij zegt over het voorval: Wij vinden het handen schudden gewoon bij de omgangsvormen tussen collega horen. Meer zit er niet achter, het staat ook los van dat incident laatst met minister Verdonk. Wij hebben hier ook collega met een hoofddoekje op, dus het is zeker niet zo dat wij mensen zouden weigeren omdat ze een bepaalde geloofsovertuiging hebben
Boon zegt teleurgesteld te zijn. Hij probeert nu een stage te krijgen op een islamitische school. De hogeschool waar hij studeert staat daar voor open zegt hij.
Bron FP , schrijver Anti-islam r@b
waarom alleen voor een handquote:Op zaterdag 11 december 2004 22:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Op de werkvloer kun je weinig aanvangen met iemand die mensen de hand weigert te schudden. Even een notitie hiervan maken zodat deze minkukel in elk geval nooit geen aanspraak zou mogen maken op een WW-uitkering.
Wat een grap! Alsof die man hierdoor zijn werk minder goed zou doen.quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Op de werkvloer kun je weinig aanvangen met iemand die mensen de hand weigert te schudden.
Dat zijn gewoon normale omgangsvormen in dit land. Een nieuwe collega even een hand geven, als iemand jarig is diegene even een hand geven, als je je voorstelt even een hand geven, als iemand promotie krijgt even een hand geven.quote:
Nou, ik zou toch wel erg vreemd opkijken als ik een docent een hand wil geven en hij zo raar gaat doen.quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:26 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Wat een grap! Alsof die man hierdoor zijn werk minder goed zou doen.
die school bepaalt de regels en omgangsvormen, niet hij. Een school heeft absoluut het recht om deze meneer te weigeren. En zelf probeert hij een stage nu te krijgen op een islamitische school. prima toch? Een islamitische school zal wellicht ook geen vrouwen willen in strakke kleding en zonder hoofddoek. voor elk wat wils zou ik zeggen. waarom zou die ene school daarom dom zijn?quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:17 schreef Meki het volgende:
[..]
Heel goed van de Hagenaar
Iemand een hand geven is niet verplicht dus het is onterecht dat de domme school hem wegstuurt alleen voor een hand![]()
Alweer een Nederlander die Moslim is geworden![]()
Ik zal het je even uitleggen dat heet normale omgangsvormen. Kennen jullie moslims niet he?quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:23 schreef Meh7 het volgende:
Waar mensen een probleem om maken, damn. Hoe belangrijk is het dat je geen hand krijgt van iemand..
dat weet ik maar . ik zou haar wel een hand geven maar daar denkt Mike anders over dat recht heeft hij en dat recht mag hij uitoefenenquote:Op zaterdag 11 december 2004 22:26 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon normale omgangsvormen in dit land. Een nieuwe collega even een hand geven, als iemand jarig is diegene even een hand geven, als je je voorstelt even een hand geven, als iemand promotie krijgt even een hand geven.
Heel normaal allemaal.
Ik zal het je even uitleggen: dat zijn nu normale omgangsvormen in Nederland. Kennen jullie moslims niet he?quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:23 schreef Meh7 het volgende:
Waar mensen een probleem om maken, damn. Hoe belangrijk is het dat je geen hand krijgt van iemand..
Misschien de eerste keer, maar nadat je zijn uitleg hebt gehoord begrijpt een weldenkend mens dit toch wel?quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:28 schreef I.R.Baboon het volgende:
Nou, ik zou toch wel erg vreemd opkijken als ik een docent een hand wil geven en hij zo raar gaat doen.
dat recht heeft hij ja. Die school heeft ook het recht om hem daarom te weigeren. Mooi he, vrijheid van godsdienst.quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:29 schreef Meki het volgende:
[..]
dat weet ik maar . ik zou haar wel een hand geven maar daar denkt Mike anders over dat recht heeft hij en dat recht mag hij uitoefenen
Normaal betekent niet meteen verplicht. Datgene dat als normaal gezien wordt veranderd ook continu.quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:29 schreef Sphere het volgende:
Ik zal het je even uitleggen: dat zijn nu normale omgangsvormen in Nederland. Kennen jullie moslims niet he?![]()
Ja, respect voor iedereen op de werkvloer is een basisbeginsel voor een prettige werksfeer.quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:26 schreef Meh7 het volgende:
[..]
met meningsuitingquote:Op zaterdag 11 december 2004 22:27 schreef THC1 het volgende:
die mike boon is niet goed bij zn hoofd. We leven in NEDERLAND en hij gaat naar een NEDERLANDSE school, pas je dan ook aan of zout anders op naar een islamitisch land, want nederland is geen islamitish land
Respect voor iedereen behalve hem en zijn overtuiging?quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:32 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ja, respect voor iedereen op de werkvloer is een basisbeginsel voor een prettige werksfeer.
Dan heeft de schiool het recht hem weg te sturen omdat er met dit soort figuren niets te beginnen valt. Net zoals een werkgever het recht heeft dit soort malloten niet aan te nemen of weg te sturen en net zoals de overheid zich het recht zou moeten toeeigenen om dit soort malloten uit te sluiten van het sociale stelsel.quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:29 schreef Meki het volgende:
[..]
dat weet ik maar . ik zou haar wel een hand geven maar daar denkt Mike anders over dat recht heeft hij en dat recht mag hij uitoefenen
Inderdaad. Heeft hij even pech.quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:34 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Respect voor iedereen behalve hem en zijn overtuiging?
Wat een argumenten!quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:35 schreef DrWolffenstein het volgende:
Inderdaad. Heeft hij even pech.
En een werkgever heeft ook het recht om iemand daarom niet aan te nemen. Het wordt in Nederland namelijk als asociaal gezien om iemand geen hand te geven. Dit heeft natuurlijk een negatief effect op zijn werk. Ik snap de commotie niet. Ik zou als werkgever ook geen mensen aannemen die geen hand van vrouwen wilt schudden, alleen al om je image.quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:29 schreef Meki het volgende:
[..]
nee hoor, zijn gedrag is gewoon respectloos naar de maatstaven van deze school, dat is alles. Het heeft geen donder met overtuiging te maken.quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:34 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Respect voor iedereen behalve hem en zijn overtuiging?
hij gaat naar een Islamitische schoolquote:Op zaterdag 11 december 2004 22:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dan heeft de schiool het recht hem weg te sturen omdat er met dit soort figuren niets te beginnen valt. Net zoals een werkgever het recht heeft dit soort malloten niet aan te nemen of weg te sturen en net zoals de overheid zich het recht zou moeten toeeigenen om dit soort malloten uit te sluiten van het sociale stelsel.
Ik vind het eerder respectloos om daar een punt van te maken, maar dat is mijn mening .quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:40 schreef fokje het volgende:
nee hoor, zijn gedrag is gewoon respectloos naar de maatstaven van deze school, dat is alles. Het heeft geen donder met overtuiging te maken.
quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:47 schreef HarigeKerel het volgende:
Meki is een harige kerel in wording evenals zijn vader en zijn vader, Meki is okay.
Zo'n man roept teveel weerstand op om binnen een groep te passen.quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:26 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Inderdaad. Dit stond onlangs in "De Stem" ook. Daar werd een jonge Marokkaanse Imam geinterviewd. Die vond dat hij zelf sterk genoeg was om niet in verleiding te komen en dat hij daardoor vrouwen gewoon de hand kon schudden.quote:Op zondag 12 december 2004 00:07 schreef Croga het volgende:
En het allermooiste is nog.....
In de meeste islamitische landen is het heel normaal om elkaar een hand te geven. Ook aan vreemde vrouwen. Zelfs in de binnenlanden van Turkije heeft mijn vrouw een hand gekregen van de lokale imam. En ook in Egypte had men er geen moeite mee. Nog sterker: Één van de egyptenaren vond het geen enkel probleem om 75 kamelen en een rode ferrari te bieden voor mijn vrouw
De reden die deze jongeman zowel als de imam die Minister Verdonk de hand wijgerden, opgeven is dat het verboden is om in enige activiteit te participeren die men in de verleiding zou kunnen brengen onzedelijke zaken te verrichten met een vreemde vrouw. Dat betekend dus dat zodra de "relatie" met die vreemde vrouw bepaald is, er geen probleem meer is. Als je dus weet dat het een collega is, kun je haar zonder meer de hand schudden. Als je weet dat haar man er bij is, kun je zonder meer haar hand schudden. Als je weet dat ze minister is, en getrouwd kun je haar zonder meer de hand schudden....
Het zijn slechts de slecht geïnformeerde extremistische moslims die vinden dat het schudden van de hand van de vrouw tot verleiding kan leiden. Mischien moeten die eens bij zichzelf te raden gaan over hun eigen sexuele problemen......
Ja, dat mag hij.quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:33 schreef Meki het volgende:
[..]
met meningsuiting![]()
dat mag in Nederland
hij mag handen weigeren![]()
De redenering erachter is dat het zou kunnen leiden tot verboden handelingen (overspel). Elke lichamelijke aanraking tussen een man en een vrouw die niet zijn vrouw of familielid is, moet vermeden worden.quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:29 schreef Modus het volgende:
Wat is nou eik de reden (behalve dat het in de Koran staat) dat dat niet mag? Ik neem aan dat er niet alleen maar staat dat het niet mag, maar ook nog een reden er bij?
En wil jij jouw kinderen (okay alleen zonen) les laten krijgen door iemand met zulke denkbeelden?quote:Op zondag 12 december 2004 09:50 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
De redenering erachter is dat het zou kunnen leiden tot verboden handelingen (overspel). Elke lichamelijke aanraking tussen een man en een vrouw die niet zijn vrouw of familielid is, moet vermeden worden.
Nee, absoluut niet! Ik leg het alleen maar uit, ik ben het er in de verste verte niet mee eens!quote:Op zondag 12 december 2004 11:41 schreef Tarak het volgende:
En wil jij jouw kinderen (okay alleen zonen) les laten krijgen door iemand met zulke denkbeelden?
Om de een of andere reden vind ik 't prima dat hem 'n stage geweigerd isquote:Op zaterdag 11 december 2004 22:17 schreef Meki het volgende:
[..]
Iemand een hand geven is niet verplicht dus het is onterecht dat de domme school hem wegstuurt alleen voor een hand![]()
Alweer een Nederlander die Moslim is geworden![]()
quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Op de werkvloer kun je weinig aanvangen met iemand die mensen de hand weigert te schudden.
Het gaat toch om de lessen, sinds wanneer treedt er een soort moralistische gedachtenpolitie in werking bij het aannemen van leerkrachten - zolang die man vrouwen niet daadwerkelijk discrimineert in zijn lessen, zie ik het punt niet. En een buiging maken met de hand op je hart is toch een prachtig teken van respect, dunkt me.quote:Op zaterdag 11 december 2004 23:27 schreef Tarak het volgende:
Wie wil zijn kinderen nu bij een leraar onderbrengen die dergelijke standpunten huldigt.
Ik heb vandaag niemand een hand geschud, gisteren niet.. eigenlijk de hele week niet!quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:26 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon normale omgangsvormen in dit land. Een nieuwe collega even een hand geven, als iemand jarig is diegene even een hand geven, als je je voorstelt even een hand geven, als iemand promotie krijgt even een hand geven.
Heel normaal allemaal.
Zo gaat het overal ter wereld SCH. Als je ergens gaat werken dan behoor je je aan te passen aan de basis-omgangsvormen die daar gelden. En iemand de hand schudden hoort daarbij. Stel je voor dat ik in Japan bij een groot bedrijf ga werken maar weiger te buigen de voor gasten die ontvang?quote:Op zondag 12 december 2004 12:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Het gaat toch om de lessen, sinds wanneer treedt er een soort moralistische gedachtenpolitie in werking bij het aannemen van leerkrachten - zolang die man vrouwen niet daadwerkelijk discrimineert in zijn lessen, zie ik het punt niet. En een buiging maken met de hand op je hart is toch een prachtig teken van respect, dunkt me.
Nee, in Nederland vind ik het respectvol om mensen een hand te geven. Wat ze in Huttekuttenstan doen als teken van respect interesseert me niet zo, zolang ze in Nederland maar een hand geven.quote:Op zondag 12 december 2004 12:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Het gaat toch om de lessen, sinds wanneer treedt er een soort moralistische gedachtenpolitie in werking bij het aannemen van leerkrachten - zolang die man vrouwen niet daadwerkelijk discrimineert in zijn lessen, zie ik het punt niet. En een buiging maken met de hand op je hart is toch een prachtig teken van respect, dunkt me.
Heel goed om hem een stage te weigeren. Een hand geven is de basis van respect dus wie dat niet wilt moet oppleuren.quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:17 schreef Meki het volgende:
[..]
Ja nou, al gauw nummer 5. Alleen kneuzen en losers worden moslim, dat is wel bekend. Alleen sukkels zonder vrienden zoals Van der Ven lopen over. Dit zijn gewoon overlopers zoals NSB-ers in de jaren 30.quote:Alweer een Nederlander die Moslim is geworden![]()
Waar mensen een probleem om maken, damn. Hoe belangrijk is het dat je een theedoek om je hoofd moet mogen doen...quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:23 schreef Meh7 het volgende:
Ik hoor wel meer mensen dergelijk uitlatingen doen tegenwoordig, maar hoe had je dit precies in gedachten?quote:Op zondag 12 december 2004 13:25 schreef GewoneMan het volgende:
tevens lijkt het me tijd om vrijheid van religie aan te passen!
Het artikel dat vrijheid van godsdienst regelt afschaffen en onderbrengen bij vrijheid van meningsuiting. Het is belachelijk dat een aantal sprookjes meer rechten hebben dan de overige sprookjes of geestenziektes.quote:Op zondag 12 december 2004 13:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik hoor wel meer mensen dergelijk uitlatingen doen tegenwoordig, maar hoe had je dit precies in gedachten?
Als je uitlegt dat je liever iets anders doet omdat je niet gewend bent te buigen, zal er geen probleem zijn. Het gaat daar namelijk helemaal niet om.quote:Op zondag 12 december 2004 12:51 schreef nikk het volgende:
[..]
Zo gaat het overal ter wereld SCH. Als je ergens gaat werken dan behoor je je aan te passen aan de basis-omgangsvormen die daar gelden. En iemand de hand schudden hoort daarbij. Stel je voor dat ik in Japan bij een groot bedrijf ga werken maar weiger te buigen de voor gasten die ontvang?
Waar mensen een probleem om maken, damn. Hoe erg is het dat je een hand geeft aan iemand.quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:23 schreef Meh7 het volgende:
Precies, en hoe erg is het als je dat niet doet maar het uitlegt en respect betuigt?quote:Op zondag 12 december 2004 13:42 schreef milagro het volgende:
Waar mensen een probleem om maken, damn. Hoe erg is het dat je een hand geeft aan iemand.
De cultuur in Japan vereist dat je buigt uit respect en eerbied. Wat ik wel of niet gewend bent doet niet ter zake.quote:Op zondag 12 december 2004 13:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Als je uitlegt dat je liever iets anders doet omdat je niet gewend bent te buigen, zal er geen probleem zijn. Het gaat daar namelijk helemaal niet om.
Waaruit blijkt dat?quote:Het gaat om de beleefdheid en om respect, en ik heb niet idee dat het daar bij deze jongen aan ontbreekt. Deze school heeft blijkbaar liever iemand die wel een hand geeft maar later tegen iemand anders zegt: "wat een geile slet is dat zeg".
Het heeft niets met hypocrisie te maken. Het heeft te maken met fatsoenlijke basis-omgangsvormen.quote:Er zit zo enorm veel hypocrisie in deze redeneringen en eigenlijk is het juist respectloos van de school jegens deze stagiair.
[Knevel modus = on]quote:Op zondag 12 december 2004 13:42 schreef milagro het volgende:
.
Waar mensen een probleem om maken, damn. Hoe erg is het dat je een hand geeft aan iemand.
Juist het feit dat je iemand geen hand geeft omdat je bang bent seksuele gevoelens te krijgen, is al een juist een seksuele lading geven aan iets wat deze seksuele lading helemaal niet heeft. Dat neigt al naar seksuele obsessie imho.quote:Op zondag 12 december 2004 13:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Als je uitlegt dat je liever iets anders doet omdat je niet gewend bent te buigen, zal er geen probleem zijn. Het gaat daar namelijk helemaal niet om.
Het gaat om de beleefdheid en om respect, en ik heb niet idee dat het daar bij deze jongen aan ontbreekt. Deze school heeft blijkbaar liever iemand die wel een hand geeft maar later tegen iemand anders zegt: "wat een geile slet is dat zeg".
Er zit zo enorm veel hypocrisie in deze redeneringen en eigenlijk is het juist respectloos van de school jegens deze stagiair.
Precies, hoe erg is het als je het wel doet, omdat die ander uitlegt dat het wel doen respect betuigt.quote:Op zondag 12 december 2004 13:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Precies, en hoe erg is het als je dat niet doet maar het uitlegt en respect betuigt?
quote:Op zondag 12 december 2004 13:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Er zit zo enorm veel hypocrisie in deze redeneringen en eigenlijk is het juist respectloos van de school jegens deze stagiair.
Wat een onzin. Je komt prima weg in Japan als je niet buigt.quote:Op zondag 12 december 2004 13:43 schreef nikk het volgende:
[..]
De cultuur in Japan vereist dat je buigt uit respect en eerbied. Wat ik wel of niet gewend bent doet niet ter zake.
Omdat ze reageren op vorm en niet op inhoud. Erger nog, ze maken er beleid op.quote:Waaruit blijkt dat?
Ja, die jongen deed dat volgens mij heel aardig. Als hij die vrouw niet had aangekeken of haar had iets vreselijks had toegevoegd was het een ander verhaal. Hij legt het uit en kiest zijn eigen gebaren.quote:Het heeft niets met hypocrisie te maken. Het heeft te maken met fatsoenlijke basis-omgangsvormen.
Ieder hof heeft zo zijn hofnarquote:Op zondag 12 december 2004 13:48 schreef Snik het volgende:
[..]![]()
![]()
Echt TOTALE waanzin, die mening van jou!![]()
Echt fantastisch hoe je ALTIJD ALLES omdraait!![]()
![]()
Kun je wel hard gaan roepen en veel smileys gaan gebruiken maar argumenten heb je zoals gebruikelijk niet. De school zou er goed aan doen met zo'n stagiair te gaan praten in plaats van de boel zo op scherp te zetten. Schandelijk voor zo iemand als Veling, had ik niet van hem verwacht eigenlijk.quote:Op zondag 12 december 2004 13:48 schreef Snik het volgende:
[..]![]()
![]()
Echt TOTALE waanzin, die mening van jou!![]()
Echt fantastisch hoe je ALTIJD ALLES omdraait!![]()
![]()
Dat lijkt me eerder een probleem van jezelf dan.quote:Op zondag 12 december 2004 13:44 schreef Tarak het volgende:
[..]
Juist het feit dat je iemand geen hand geeft omdat je bang bent seksuele gevoelens te krijgen, is al een juist een seksuele lading geven aan iets wat deze seksuele lading helemaal niet heeft. Dat neigt al naar seksuele obsessie imho.
Ja, en dat doen we dus niet. Je kiest de omgangsvormen niet uit, die zijn er gewoon. Ik kies er ook niet voor om iemand mijn respect te tonen door hem in zijn bek te spugen, ook niet met uitleg.quote:Op zondag 12 december 2004 13:52 schreef SCH het volgende:
Wat een onzin. Je komt prima weg in Japan als je niet buigt.
[..]
Omdat ze reageren op vorm en niet op inhoud. Erger nog, ze maken er beleid op.
[..]
Ja, die jongen deed dat volgens mij heel aardig. Als hij die vrouw niet had aangekeken of haar had iets vreselijks had toegevoegd was het een ander verhaal. Hij legt het uit en kiest zijn eigen gebaren.
Dus zie jij het dan zo dat iedereen moet kunnen zeggen dat homo's fout zijn, of dat juist niemand dat moet kunnen zeggen? Ik zou voor het eerste kiezen. Ik vind dat mensen verbaal volledig vrij moeten zijn, ongeacht hun achtergrond.quote:Op zondag 12 december 2004 13:34 schreef Snik het volgende:
Het artikel dat vrijheid van godsdienst regelt afschaffen en onderbrengen bij vrijheid van meningsuiting. Het is belachelijk dat een aantal sprookjes meer rechten hebben dan de overige sprookjes of geestenziektes.
Nee hoor, buigen is daar net zo gebruikelijk als een hand geven in Nederland.quote:Op zondag 12 december 2004 13:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat een onzin. Je komt prima weg in Japan als je niet buigt.
Omgangsvormen zijn ook vorm.quote:Omdat ze reageren op vorm en niet op inhoud. Erger nog, ze maken er beleid op.
Het is niet aan hem om zijn gebaren uit te zoeken. Let wel, hij mag doen en laten wat hij wil, maar hij moet niet verwachten dat anderen zich daaraan maar moeten aanpassen.quote:Ja, die jongen deed dat volgens mij heel aardig. Als hij die vrouw niet had aangekeken of haar had iets vreselijks had toegevoegd was het een ander verhaal. Hij legt het uit en kiest zijn eigen gebaren.
Nou graag, je moet er toch niet aan denken dat zo'n figuur je kinderen geschiedenis geeft?quote:Op zondag 12 december 2004 13:40 schreef HarigeKerel het volgende:
Ik zie het probleem niet echt zo eigenlijk, hij kan later toch gewoon mooi op een islamitische school werken?
Je komt inderdaad prima weg, zonder die vette order in je koffer, dat wel.quote:Op zondag 12 december 2004 13:52 schreef SCH het volgende:
Je komt prima weg in Japan als je niet buigt.
Nee schande inderdaad. Je zou maar de meest elementaire beleefdheidsregels in acht nemen zeg.quote:Op zondag 12 december 2004 13:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Kun je wel hard gaan roepen en veel smileys gaan gebruiken maar argumenten heb je zoals gebruikelijk niet. De school zou er goed aan doen met zo'n stagiair te gaan praten in plaats van de boel zo op scherp te zetten. Schandelijk voor zo iemand als Veling, had ik niet van hem verwacht eigenlijk.
Ja en dan vooral die mensen die zeggen vanuit - een bekeerd - geloof geen handen te mogen schudden - hoe lang kan men nog blijven veinzen de handen in onschuld te wassen?quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:23 schreef Meh7 het volgende:
Staat er niets over in de Koran?quote:Op zondag 12 december 2004 14:35 schreef Snik het volgende:
Buiten dat is het helemaal geen moslimgebruik maar een extreem fundamentalistisch salafistisch gebruik.
Niemand beweert dat dit het belangrijkste onderdeel is, dat maak jij er van. Wat wel beweerd wordt is dat het begroeten tot een vast onderdeel van onze omgangsvormen vormt. Net zo goed, als twee moslims zich op straat kussend begroeten...quote:Op zondag 12 december 2004 12:43 schreef SCH het volgende:
[..]Is dat het belangrijkste onderdeel van het takenpakket tegenwoordig?
Ik snap Veling wel maar een beetje overdreven is het wel natuurlijk, als die jongen gewoon een goede leerkracht is, zie ik het probleem niet zo.
Respect, acht met, Respect, dat stopwoordje van de medelanderquote:Op zaterdag 11 december 2004 22:23 schreef Meh7 het volgende:
Dit soort onbenullige (fundamentalistische) "geloofsakkefietjes" vormen op zich inderdaad slechts onbeduidende maatschappelijke obstructies, maar bij elkaar opgeteld zorgen ze er wel voor dat er zich bij de mensen, t.a.v. de moslimmedemens, een steeds sterker wordende woede en aversie ontwikkelt...quote:Op zondag 12 december 2004 13:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat lijkt me eerder een probleem van jezelf dan.
Kon deze jongen geen los geven? Weten we daar iets over? Bracht hij een rare opvatting over vrouwen naar voren in zijn lessen?
Nee, hij is een moslim en doet sommige wat anders en dat is tegenwoordig ineens een doodzonde. Hulde, hoera
Ligt er al sneeuw in Friesland?quote:Op zondag 12 december 2004 15:04 schreef XiNiX2004 het volgende:
Dit smerig soort landverraders die zich 'bekeren' tot een afthanse ideolgie en de boel provoceren zeer streng straffen. Hoe kan dit soort ooit les geven aan kinderen, omgaan met collega's, overleggen met (onderwijs) instanties. Wellicht net zo gorlap als die baardaap v.d. ven met zijn misselijke opjuttende islam praatjes. Aanpassen of oprotten naar een zelf uitgekozen woestijnzandbak waar hij zijn onderdrukkende en vrouw minderwaardige pedagogische kwaliteiten mag slijten aan zijn geliefde geloofsbroeders.
Want jij weet wel wat respect isquote:Op zondag 12 december 2004 15:04 schreef XiNiX2004 het volgende:
Dit smerig soort landverraders die zich 'bekeren' tot een afthanse ideolgie en de boel provoceren zeer streng straffen. Hoe kan dit soort ooit les geven aan kinderen, omgaan met collega's, overleggen met (onderwijs) instanties. Wellicht net zo gorlap als die baardaap v.d. ven met zijn misselijke opjuttende islam praatjes. Aanpassen of oprotten naar een zelf uitgekozen woestijnzandbak waar hij zijn onderdrukkende en vrouw minderwaardige pedagogische kwaliteiten mag slijten aan zijn geliefde geloofsbroeders.
Mijn kinderen zullen dan ook nooit naar zo'n islamitische school gaanquote:Op zondag 12 december 2004 14:10 schreef Eightball het volgende:
Nou graag, je moet er toch niet aan denken dat zo'n figuur je kinderen geschiedenis geeft?
Het feit alleen al, dat hij zijn persoonlijke theologie niet van de algemene pedagogie gescheiden weet te houden, maakt hem tot iemand die niet geschikt is als leraar voor het (openbaar) onderwijs.quote:Op zondag 12 december 2004 15:04 schreef BarBaar het volgende:
Euh, ik denk dat het probleem niet zo zeer in het weigeren van die hand ligt.. maar meer in het feit dat ie een vrouw niet als volwaardig oid ziet.. Dat is wel een goed argument om hem niet als leraar te willen vind ik.
Nou nou, het lijkt er erg op dat je nu probeert te zeggen dat geloofsovertuiging en onderwijs niets met elkaar te maken hebben. Daar ben ik het helemaal mee eens, maar vergeet niet dat er in nederland ook meer dan genoeg katolieke en protestantse (enz) scholen zijn..quote:Op zondag 12 december 2004 15:09 schreef lucida het volgende:
[..]
Het feit alleen al, dat hij zijn persoonlijke theologie niet van de algemene pedagogie gescheiden weet te houden, maakt hem tot iemand die niet geschikt is als leraar voor het (openbaar) onderwijs.
Einde discussie.![]()
Ik heb m.b.t de nuance - waar jij terecht op wijst - niet voor niets het woordje openbaar tussen haakjes geplaatst.quote:Op zondag 12 december 2004 15:11 schreef BarBaar het volgende:
[..]
Nou nou, het lijkt er erg op dat je nu probeert te zeggen dat geloofsovertuiging en onderwijs niets met elkaar te maken hebben. Daar ben ik het helemaal mee eens, maar vergeet niet dat er in nederland ook meer dan genoeg katolieke en protestantse (enz) scholen zijn..
Precies, ik zie het geen handen willen schudden niet als een op zich zelf staand iets, maar een uiting van een aantal denkbeelden die over het algemeen niet lekker mengen in Nederland.quote:Op zondag 12 december 2004 15:04 schreef BarBaar het volgende:
Euh, ik denk dat het probleem niet zo zeer in het weigeren van die hand ligt.. maar meer in het feit dat ie een vrouw niet als volwaardig oid ziet.. Dat is wel een goed argument om hem niet als leraar te willen vind ik.
Kwestie van tijd voor de boel ontploft. Moet je niet willen.quote:Op zondag 12 december 2004 15:14 schreef HenryHill het volgende:
dan nog zou ik hem niet in mijn organisatie/bedrijf willen hebben.
En dan wordt hij leerkracht en weigert op een ouderavond pertinent elke moeder een hand te geven.quote:Op zondag 12 december 2004 12:43 schreef SCH het volgende:
[..]Is dat het belangrijkste onderdeel van het takenpakket tegenwoordig?
Ik snap Veling wel maar een beetje overdreven is het wel natuurlijk, als die jongen gewoon een goede leerkracht is, zie ik het probleem niet zo.
aha dus als ik jou mijn hand wilt geven en je geeft geen hand terug dan is dat een beledigingquote:Op zondag 12 december 2004 14:38 schreef GewoneMan het volgende:
als een moslim de hand van een vrouw niet schudt kan je dat zien als een belediging, sterker nog dat is het! maar dat moet dan weer mogen volgens de moslims omdat het vrijheid van religie is. maar o wee als ik als atheist een CORRECTE uitspraak doe over de islam die hun als belediging zien (terwijl het ook gewoon waar is) b.v. het al 1000 malen getypte "mohammed is een pedofiel" dan staan ze op hun achterste poten. om over submission maar te zwijgen..
stelletje mafkezen met hun achterlijke religiesekte
In vrees dat SCH vanwege zijn welhaast onbegrensd begrip voor al het vreemde, dit afwerend en apathisch gebaar toch nog als een andere vorm van hoffelijkheid weet te vergoelijken…quote:Op zondag 12 december 2004 15:20 schreef Swolly het volgende:
[..]
En dan wordt hij leerkracht en weigert op een ouderavond pertinent elke moeder een hand te geven.
Wat dan weer als onbeschoft ervaren wordt door die ouders.
Je moet ze eens horen wanneer iemand met, laat ik 's een willekeurige naam verzinnen, Abdul Jabar v/d Ven heltzelfde zegt...quote:Op zondag 12 december 2004 15:30 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
Damn, wat een zielig zooitje puberale hypocrieten hier in dit topic. Dan heb ik het bijvoorbeeld over die neukfout HarigeKerel. Praten ze over respect voor anderen terwijl ze zelf iemand kanker toewensen, dood wensen, etc. maar wel zeuren over een handJullie zijn overduidelijk slecht opgevoed. Kromme mongolen.
Sterf aan rabies aambeien Limboquote:Op zondag 12 december 2004 15:30 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
Damn, wat een zielig zooitje puberale hypocrieten hier in dit topic. Dan heb ik het bijvoorbeeld over die neukfout HarigeKerel. Praten ze over respect voor anderen terwijl ze zelf iemand kanker toewensen, dood wensen, etc. maar wel zeuren over een handJullie zijn overduidelijk slecht opgevoed. Kromme mongolen.
Hij knijpt ze in hun achterste in de tram.quote:Op zondag 12 december 2004 15:42 schreef robh het volgende:
Zeg, Meki, jij als moslim, geef jij vrouwen wel een hand?
quote:Op zondag 12 december 2004 15:43 schreef Eightball het volgende:
Hij knijpt ze in hun achterste in de tram.
Iemand anders een neukfout noemen en vele andere fokkers het syndroom van down toerekenen; dat is pas een teken van opvoeding.quote:Op zondag 12 december 2004 15:30 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
hoe weet jij dat ik Moslim ben ??quote:Op zondag 12 december 2004 15:42 schreef robh het volgende:
Zeg, Meki, jij als moslim, geef jij vrouwen wel een hand?
niet waarquote:Op zondag 12 december 2004 15:43 schreef Eightball het volgende:
[..]
En terecht, anders moeten ze maar een doekje om zich heen wikkelenquote:Op zondag 12 december 2004 15:43 schreef Eightball het volgende:
Exact.quote:Op zondag 12 december 2004 15:14 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Precies, ik zie het geen handen willen schudden niet als een op zich zelf staand iets, maar een uiting van een aantal denkbeelden die over het algemeen niet lekker mengen in Nederland.
Ik denk trouwens dat als ze hem wel hadden aangenomen, dat je niet lang had hoeven wachten totdat hij met de volgende uitzondering op de proppen zou komen, bijv dat hij geen les over dit of dat onderwerp wil geven omdat het tegen zijn overtuiging ingaat. Een beetje het voet-tussen-de-deur principe.
Tuurlijk is het speculeren, maar er is wel een aanzienlijke kans dat je nog veel meer moeilijk gedoe krijgt met zo'n figuur. Dus zelfs als het geen handen schudden op zich geen probleem is, dan nog zou ik hem niet in mijn organisatie/bedrijf willen hebben.
Jij bent echt bang hequote:Op zondag 12 december 2004 15:46 schreef DrWolffenstein het volgende:
Bovendien ben jij de zoveelste geestelijk achtergestelde in een rij die het gevaar van de Islam niet inzien. Even goede vrienden hoor. Niet iedereen heeft een IQ die de gemiddelde kamertemperatuur overstijgt.
Gereformeerde vrouwen die geen broek dragen maar consequent een rok, heeft ook alles met seksualiteit te maken.quote:Op zondag 12 december 2004 15:48 schreef milagro het volgende:
[..]
Exact.
Het is onderdeel van een bepaalde gedachtengang tav vrouwen.
En het kan zeker een voet tussen de deur zijn en zich dadelijk uiten in niet in 1 ruimte willen zijn met vrouwen, dat zag je bij Mo B. ook bijvoorbeeld, de reden waarom werken bij die instantie voor hem onmogelijk werd.
Waarom is dergelijk gedrag nu wel aanvaardbaar voor sommigen als het vanuit geloofsovertuiging gedaan wordt?
Dát begrijp ik gewoon niet.
Ik vraag me af wat men zou zeggen als zo iemand zou weigeren homoseksuelen de hand te schudden.
Of ik moslims.
ja lach de spanning maar weg, mietjequote:
Oh die eeuwige flames, en maar zeuren over het respect van anderen.quote:Op zondag 12 december 2004 15:53 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Nee nep-journalist, jij bent diegene die bang is. Bang voor mijn gelijk.
Neeh van mij mag ze blijvenquote:Op zondag 12 december 2004 16:00 schreef ExTec het volgende:
Ik heb eigenlijk een vraagje voor Meki en Meh7,
Als er nu een of andere lekkere blondine met veel te grote tieten, veel te klein topje, rokje tot net iets onder het kruis graag lerares wil worden op een islamitische school,
Vinden jullie dan ook:
"een beetje decent gekleed gaan is niet verplicht dus het is onterecht dat de domme school haar wegstuurt alleen voor haar slechte smaak"
en:
"Waar mensen een probleem om maken, damn. Hoe belangrijk is het dat je je kuis kleed.."
Of is er dan wel een probleem?
Ik verwacht eigenlijk geen antwoord, dus verbaas me.
zo iemand zou ook niet worden aangenomen op een gewone schoolquote:Op zondag 12 december 2004 16:00 schreef ExTec het volgende:
Als er nu een of andere lekkere blondine met veel te grote tieten, veel te klein topje, rokje tot net iets onder het kruis graag lerares wil worden op een islamitische school
quote:Op zondag 12 december 2004 15:53 schreef DrWolffenstein het volgende:
Nee nep-journalist, jij bent diegene die bang is. Bang voor mijn gelijk.
Je hebt gelijk, wofljequote:Meki Koning van Nederland
Waarom zouden we daar een probleem van maken? Jij, niet een of andere toevallige meerderheid, kiest wie je een hand geeft en wie niet.quote:Op zondag 12 december 2004 15:48 schreef milagro het volgende:
Ik vraag me af wat men zou zeggen als zo iemand zou weigeren homoseksuelen de hand te schudden.
Of ik moslims.
http://www.amazon.com/exe(...)nce&s=books&n=507846quote:Op zondag 12 december 2004 15:59 schreef robh het volgende:
Jongen, je moest het allemaal maar eens in een verhaal verwerken.
Ow, op de vele scholen die ik heb gehad heb ik wel dat soort typen als lerares gehad hoor.quote:Op zondag 12 december 2004 16:03 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
[..]
zo iemand zou ook niet worden aangenomen op een gewone school![]()
`quote:Op zondag 12 december 2004 16:04 schreef DeGroeneRidder het volgende:
[..]
Waarom zouden we daar een probleem van maken? Jij, niet een of andere toevallige meerderheid, kiest wie je een hand geeft en wie niet.
Het dragen van een rok daar heeft niemand last van, het weigeren van een hand wel.quote:Op zondag 12 december 2004 15:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Gereformeerde vrouwen die geen broek dragen maar consequent een rok, heeft ook alles met seksualiteit te maken.
Ook niet geschikt als stagiaire?
Ik zie je probleem niet hoor, wel je fantasie die een beetje erg op hol slaat
Discriminatie, dat spreekt voor zich. Dat mensen vinden dat op seksualiteit een taboe moet kleven en dat promiscu gedrag laakbaar is, is hun eigen mening die ze niet aan anderen moeten opdringen.quote:Op zondag 12 december 2004 16:00 schreef ExTec het volgende:
Als er nu een of andere lekkere blondine met veel te grote tieten, veel te klein topje, rokje tot net iets onder het kruis graag lerares wil worden op een islamitische school,
Onzin, jij ondervindt daar objectief gezien geen hinder van. Dat een hand geven een teken van weet-ik-veel-wat is, is een cultureel construct, m.a.w. het zit tussen je oren. Je hoeft het bijgevolg niet aan anderen op te dringen.quote:Op zondag 12 december 2004 16:09 schreef milagro het volgende:
[..]
Het dragen van een rok daar heeft niemand last van, het weigeren van een hand wel.
Objectief gezien niet nee.quote:Op zondag 12 december 2004 16:15 schreef DeGroeneRidder het volgende:
[..]
Onzin, jij ondervindt daar objectief gezien geen hinder van.
En dat culturele noemen we nou omgangsvormen. Weiger je je aan te passen aan de gebruikelijke omgangsvormen, dan heb je vette pech en hoor je hier niet thuis. Simpel.quote:Op zondag 12 december 2004 16:15 schreef DeGroeneRidder het volgende:
[..]
Onzin, jij ondervindt daar objectief gezien geen hinder van. Dat een hand geven een teken van weet-ik-veel-wat is, is een cultureel construct, m.a.w. het zit tussen je oren. Je hoeft het bijgevolg niet aan anderen op te dringen.
Uit jouw reacties kunnen we opmaken dat je er kennelijk zelfs op geilt. Want als men jou in beschaafd Nederlands aanspreekt, en om argumenten vraagt, geef je niet thuis... Scheldt men je echter uit voor rotte vis dan schep je er een welhaast masochistisch genoegen in en weet je niet hoe vlug je vervolgens moet reageren. Je zal er, als politiek correct pispaaltje, maar je beroep van hebben gemaakt...quote:Op zondag 12 december 2004 15:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh die eeuwige flames, en maar zeuren over het respect van anderen.
Boeken als dat smeken er om door 20 mensen besteld te worden die tegelijk "The Joy of anal sex" of "Gay Men and Anal Eroticism: Tops, Bottoms, and Versatiles" bestellen.quote:Op zondag 12 december 2004 16:07 schreef DeGroeneRidder het volgende:
[..]
http://www.amazon.com/exe(...)nce&s=books&n=507846
Precies, een cultureel construct. Een actie die symboliseert dat je erkent dat de ander bestaat en dat je het niet erg vind in de nabijheid van die ander te vertoeven. (En er zullen nog wel meer dingen zijn die gesymboliseerd worden door een hand geven, maar dit zijn er sowiezo twee).quote:Op zondag 12 december 2004 16:15 schreef DeGroeneRidder het volgende:
[..]
Onzin, jij ondervindt daar objectief gezien geen hinder van. Dat een hand geven een teken van weet-ik-veel-wat is, is een cultureel construct, m.a.w. het zit tussen je oren. Je hoeft het bijgevolg niet aan anderen op te dringen.
Dat theoretische gelul van jou is leuk voor op de zaterdagnacht in de kroeg als je bezopen bent maar het heeft niets, maar dan ook echt helemaal niets met de realiteit van doen.quote:Op zondag 12 december 2004 16:15 schreef DeGroeneRidder het volgende:
[..]
Indien de tweede zin een verduidelijking moet zijn van de eerste hanteer je een cultureel gekleurde (m.a.w. niet-wetenschappelijk) definitie van cultureel construct. De betekenis van een symbool voor een toeschouwer staat trouwens niet vast, dus je kan niet vanuit een transcendentaal standpunt beweren, zoals je tussen haakjes doet, dat een hand geven dit of dat symboliseert. Wat het symboliseert hangt namelijk af van de cultuur van de observator.quote:Op zondag 12 december 2004 16:49 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Precies, een cultureel construct. Een actie die symboliseert dat je erkent dat de ander bestaat en dat je het niet erg vind in de nabijheid van die ander te vertoeven. (En er zullen nog wel meer dingen zijn die gesymboliseerd worden door een hand geven, maar dit zijn er sowiezo twee).
Om de intenties van de gebruiker van een symbool (i.c. het weigeren een hand te geven) te kennen moet je kijken naar wat het symbool voor de gebruiker symboliseert, niet naar wat voor betekenissen observators (i.c. "de" Nederlandse cultuur) er aan toekennen.quote:En dat die kerel uit het nieuwsbericht daar een andere invulling aan geeft, doet niets af aan het feit dat de ander het wel op de gebruikelijke manier zal interpreteren. Met andere woorden, jij kan wel vinden dat het niet onbeschoft is, maar die ander zal het wel onbeschoft vinden. En zeker als je kennis hebt van de nederlandse cultuur, dan ben je willens en wetens onbeschoft, omdat men van jou weet dat je bekend bent met de omgangsvormen, en ze toch niet toepast.
Neuh,quote:Zowel Verdonk als de imam hebben m.i. dus boter op het hoofd.
Nee niet mee eens. Je kunt alles wel heel abstract gaan bekijken en dan kan je echt vanalles concluderen wat totaal geen waarde heeft in de realiteit.quote:Op zondag 12 december 2004 17:10 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Om de intenties van de gebruiker van een symbool (i.c. het weigeren een hand te geven) te kennen moet je kijken naar wat het symbool voor de gebruiker symboliseert, niet naar wat voor betekenissen observators (i.c. "de" Nederlandse cultuur) er aan toekennen.
Om even weg te gaan van de descriptieve kant van de zaak en een normatief standpunt in te nemen: m.i. getuigt het van respect om je gesprekspartner niet onnodig in zijn of haar culturele denkbeelden te kwetsen. Zowel Verdonk als de imam hebben m.i. dus boter op het hoofd.
vergeet geen christenfundi´squote:Op zondag 12 december 2004 17:31 schreef lionsguy18 het volgende:
Mohammedanen met een soepjurk aan en een baard zijn sowieso terroristen of leven volgens achterlijke denkbeelden.
Verdonk had er verstandiger aan gedaan om hem hardhandig te laten verwijderen in plaats van haar hand aan te bieden.
Juist. Zo geef ik jou dus de middelvinger, net zoals de plaatselijke islamitische slager en bij mijn nieuwe baas als ik ga solliciteren. Zij ondervinden daar objectief gezien geen hinder van. Dat een middelvinger geven een teken van weet-ik-veel-wat is, is een cultureel construct, m.a.w. het zit tussen je oren. Je hoeft het bijgevolg niet aan anderen op te dringen.quote:Op zondag 12 december 2004 17:10 schreef DeGroeneRidder het volgende:
[..]
Indien de tweede zin een verduidelijking moet zijn van de eerste hanteer je een cultureel gekleurde (m.a.w. niet-wetenschappelijk) definitie van cultureel construct. De betekenis van een symbool voor een toeschouwer staat trouwens niet vast, dus je kan niet vanuit een transcendentaal standpunt beweren, zoals je tussen haakjes doet, dat een hand geven dit of dat symboliseert. Wat het symboliseert hangt namelijk af van de cultuur van de observator.
[..]
Stil maar Meki, ik bedoelde niet jou, ik weet dat jij westers gekleed gaat.quote:
quote:Op zondag 12 december 2004 17:46 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Stil maar Meki, ik bedoelde niet jou, ik weet dat jij westers gekleed gaat.
Ik had het over die jurkmans.
Nou, vertel me dan maar eens waarom het "totaal geen waarde heeft in de realiteit".quote:Op zondag 12 december 2004 17:24 schreef HenryHill het volgende:
Nee niet mee eens. Je kunt alles wel heel abstract gaan bekijken en dan kan je echt vanalles concluderen wat totaal geen waarde heeft in de realiteit.
Met gebruiker heb ik het over degene die de symbolische handeling stelt. Dat is de imam, niet de minister. De minister stelt ook een symbolische handeling, namelijk het blijk geven van haar verontwaardiging, maar dat is een andere handelingquote:Jij hebt het over "de gebruiker", maar in dit geval zijn er dus twee gebruikers, degene die de hand aanbiedt en degene die hem weigert. De aanbieder vindt het normaal dat hij een hand krijgt, de weigeraar meent dat hij met goed fatsoen de hand kan weigeren.
Er zijn hier twee onware premissen aan het werk:quote:Het referentiekader is hier gewoon de nederlandse cultuur: we zitten hier niet in Egypte ofzo, het gaat om een nederlandse vrouw van een nederlandse school. En volgens de nederlandse normen is het onbeschoft een hand te weigeren.
Nogmaals: ik gebruik geen moeilijke woorden.quote:Je houdt er wel van om moeilijke woorden te gebruiken he? Het geeft je post niet meer gewicht hoor...
Terug naar de Romeinse catacomben met dat gereformeerd galgenaas!quote:
Eindelijk, je hebt door hoe het werktquote:Op zondag 12 december 2004 17:46 schreef Snik het volgende:
[..]
Juist. Zo geef ik jou dus de middelvinger, net zoals de plaatselijke islamitische slager en bij mijn nieuwe baas als ik ga solliciteren. Zij ondervinden daar objectief gezien geen hinder van. Dat een middelvinger geven een teken van weet-ik-veel-wat is, is een cultureel construct, m.a.w. het zit tussen je oren. Je hoeft het bijgevolg niet aan anderen op te dringen.
Dat doe je wel en dat doe je opzettelijk. Zoals gezegd: je praat veel (of schrijft in dit geval) maar je zegt niets.quote:Op zondag 12 december 2004 17:56 schreef DeGroeneRidder het volgende:
[..]Nogmaals: ik gebruik geen moeilijke woorden.
Leuk, maar het is theoretische bullshit. Zelfs mijn kleine nichtje begrijpt dat het opsteken van een middelvinger haar op straf van de lerares komt te staan. Tevens kan ik erop rekenen dat als ik mijn wijsvinger horizontaal langs mijn nek haal terwijl ik oom agent aankijk ik een nachtje in de cel door kan brengen en dat mijn gehele arm en hand ongeveer op een 45 graden hoek omhoog doen in een Duits krakerspand me mijn voortanden kost.quote:Op zondag 12 december 2004 18:00 schreef DeGroeneRidder het volgende:
[..]
Eindelijk, je hebt door hoe het werkt.
Het is een onleesbare woordenbrij die met ongeveer 80% minder woorden afkan. Maar ja, dat staat minder interessant.quote:Op zondag 12 december 2004 18:12 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik zie geen enkel moeilijk woord in de posts van DeGroeneRidder en hij zegt wel degelijk iets.
Mwoah, daar zijn de meningen over verdeeld.quote:Op zondag 12 december 2004 18:13 schreef Snik het volgende:
Leuk, maar het is theoretische bullshit. Zelfs mijn kleine nichtje begrijpt dat het opsteken van een middelvinger haar op straf van de lerares komt te staan. Tevens kan ik erop rekenen dat als ik mijn wijsvinger horizontaal langs mijn nek haal terwijl ik oom agent aankijk ik een nachtje in de cel door kan brengen
Volgens mij is jouw visie op cultuur, uniek in de wereld te noemen.quote:Op zondag 12 december 2004 17:56 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Er zijn hier twee onware premissen aan het werk:
-Er bestaat zoiets als een Nederlandse cultuur: ik heb vroeger al uitvoerig aangetoond dat er geen Nederlandse cultuur bestaat, aangezien culturen waaruit bepaalde normen voortvloeien steunen op een wereldbeeld en er geen gemeenschappelijk Nederlands wereldbeeld is.
Nederland is een multiculturele samenleving en was dat al toen het nog een mono-etnische samenleving was (multiculturaliteit is nl. een mogelijkheidsvoorwaarde voor meningsverschillen, en ik denk dat die er voor de naoorlogse migratiestromen al waren). Het enige referentiekader waarmee rekening moet worden gehouden is dus de wet (d.i. de cultuur die idealiter er toe dient te verhinderen dat andere culturen zich aan elkaar opleggen), niet de cultuur van een af ander individu die haar cultuur tot de Nederlandse cultuur uitroept. Zelfs al zouden alle inwoners van Nederland de cultuur van mevrouw Verdonk delen, dan nog vloeit niet uit de definitie van "Nederland" en de daarvan afgeleide woorden voort dat weigeren een hand te geven onnederlands is.
Wat flauw. Je snapt dondersgoed wat er mee bedoeld wordt.quote:Nogmaals: ik gebruik geen moeilijke woorden.
idd.. dat komplete achterlijkheidsvirus mag zich niet verder verspreiden..quote:Op zondag 12 december 2004 18:46 schreef Gia het volgende:
Kinderen leren thuis en op school omgangsvormen. Netjes is, in nederland, als je iemand begroet door die persoon een hand te geven.
Wat leert zo'n man zijn leerlingen als ze op excursie gaan en hij geeft de vrouwelijke excursie-leidster geen hand?
Dat kan toch niet!
Ik zou het persoonlijk absurd vinden als ik naar een ouderavond ga en de leerkracht geeft mij geen hand. Zou ik echt moeite mee hebben en daar de school op aanspreken.
Je zou ook de leerkracht er naar kunnen vragen natuurlijk.quote:Op zondag 12 december 2004 18:46 schreef Gia het volgende:
Ik zou het persoonlijk absurd vinden als ik naar een ouderavond ga en de leerkracht geeft mij geen hand. Zou ik echt moeite mee hebben en daar de school op aanspreken.
Je doet net alsof je de denkbeelden van de leraar volledig kunt loskoppelen van zijn kennisoverdracht. Dat is niet reëel.quote:Op zondag 12 december 2004 18:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Je zou ook de leerkracht er naar kunnen vragen natuurlijk.
En als het verder een uitstekende leerkracht is waar de kinderen mee weglopen? Is die hand dan nog steeds zo belangrijk?
Oh ja - dat zijn dezelfde mensen die niet willen dat hun kinderen les krijgt van een homo want dan zouden ze het ook wel eens kunnen worden.quote:Op zondag 12 december 2004 18:55 schreef Tarak het volgende:
[..]
Je doet net alsof je de denkbeelden van de leraar volledig kunt loskoppelen van zijn kennisoverdracht. Dat is niet reëel.
Precies. Zoals hij mij behandelt, zo leert hij mijn zonen dan ook om vrouwen te behandelen. Dat kan niet anders. En daar ben ik op tegen.quote:Op zondag 12 december 2004 18:55 schreef Tarak het volgende:
[..]
Je doet net alsof je de denkbeelden van de leraar volledig kunt loskoppelen van zijn kennisoverdracht. Dat is niet reëel.
Reageer hier eens op Gia.quote:Op zondag 12 december 2004 18:51 schreef SCH het volgende:
En als het verder een uitstekende leerkracht is waar de kinderen mee weglopen? Is die hand dan nog steeds zo belangrijk?
Homofilie hoeft een leraar in de klas of in het bijzijn van kinderen niet tentoon te spreiden. Wel zien kinderen dat hun leraar vrouwen geen hand geeft. En dat kunnen ze overnemen.quote:Op zondag 12 december 2004 18:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh ja - dat zijn dezelfde mensen die niet willen dat hun kinderen les krijgt van een homo want dan zouden ze het ook wel eens kunnen worden.
Ik begrijp uit het bericht dat dit niet de reden was voor het weigeren van deze stagiaire dus het is niet aan de orde. Als hij niet goed lesgaf dan verneem ik daar graag een bron van.
quote:Op zondag 12 december 2004 18:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Homofilie hoeft een leraar in de klas of in het bijzijn van kinderen niet tentoon te spreiden. Wel zien kinderen dat hun leraar vrouwen geen hand geeft. En dat kunnen ze overnemen.
Ja, want ik wil niet dat mijn kinderen dat soort onfatsoenlijk gedrag overnemen.quote:
Dat zijn blijkbaar niet dezelfde mensenquote:Op zondag 12 december 2004 18:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh ja - dat zijn dezelfde mensen die niet willen dat hun kinderen les krijgt van een homo want dan zouden ze het ook wel eens kunnen worden.
Ik ben Gia niet maar ik reageer toch:quote:Op zondag 12 december 2004 18:51 schreef SCH het volgende:
Sowieso is het vergelijken van een geaardheid met het gedachtengoed van een persoon absurd.quote:Op zondag 12 december 2004 18:58 schreef Gia het volgende:
Homofilie hoeft een leraar in de klas of in het bijzijn van kinderen niet tentoon te spreiden. Wel zien kinderen dat hun leraar vrouwen geen hand geeft. En dat kunnen ze overnemen.
Ja.quote:Op zondag 12 december 2004 18:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Als ze zooo dwepen met hun leraar nemen ze dat inderdaad over.quote:Op zondag 12 december 2004 19:00 schreef SCH het volgende:
[..]![]()
![]()
Je hebt echt alle vertrouwen in kinderen he.
Die kriteria gelden denk ik net zo hard voor landen als Frankrijk & de VS, maar ik zie je nog niet betogen dat die landen 'eigenlijk geen cultuur' hebben.quote:-Er bestaat zoiets als een Nederlandse cultuur: ik heb vroeger al uitvoerig aangetoond dat er geen Nederlandse cultuur bestaat, aangezien culturen waaruit bepaalde normen voortvloeien steunen op een wereldbeeld en er geen gemeenschappelijk Nederlands wereldbeeld is. Nederland is een multiculturele samenleving en was dat al toen het nog een mono-etnische samenleving was (multiculturaliteit is nl. een mogelijkheidsvoorwaarde voor meningsverschillen, en ik denk dat die er voor de naoorlogse migratiestromen al waren). Het enige referentiekader waarmee rekening moet worden gehouden is dus de wet (d.i. de cultuur die idealiter er toe dient te verhinderen dat andere culturen zich aan elkaar opleggen), niet de cultuur van een af ander individu die haar cultuur tot de Nederlandse cultuur uitroept.
Eens is.quote:
Vind dat inderdaad een goede vergelijking. Kinderen die met zo'n man weglopen, zullen die ideeën over homofilie als een verfoeilijk iets, redelijk makkelijk overnemen.quote:Op zondag 12 december 2004 19:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eens is.
Normen& waarden is een stukje totaal pakket, niet a'la carte.
Hoe staat SCH tegenover een leraar die rabiaat tegen homosexualiteit is, dat heel erg beschaafd onderbouwd, en voor de rest lopen ze weg met em?
Maakt dat tegen homosexualiteit zijn dan nog uit?
Maar dat is way to close for comfort, dus SCH zal me er wel op wijzen dat 'dat niet hetzelfde is'
quote:Op zondag 12 december 2004 19:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Vind dat inderdaad een goede vergelijking. Kinderen die met zo'n man weglopen, zullen die ideeën over homofilie als een verfoeilijk iets, redelijk makkelijk overnemen.
Goh, hoe vaak ik al niet meegemaakt hebt dat mijn zoon met iets thuiskwam wat naar mijn mening niet klopte en dat mijn zoon dan zei: Maar dat heeft de meester zelf gezegd!
En dan ging het maar om een spelfout. Na-apen stond zelfs verkeerd in het leerboek, als naäpen.
Kijk eens in je groene boekje. Daar staat toch echt na-apen. Als dat om de lettergrepen ging zou er wel na-a-pen staan. Als er een trema op moest zou dat toch ook wel aangegeven zijn, toch? Het groene boekje is toch bedoeld voor spelling?quote:Op zondag 12 december 2004 19:22 schreef Tarak het volgende:
[..]
Offtopic:
Ook ik moest er erg aan wennen maar naäpen is goed, het is net zo'n woord als zeëegel. Tussenstreepjes mogen eigenlijk niet bij woorden die aan elkaar gekoppeld worden, als de klank in gevaar komt moet je een trema gebruiken.
quote:Op zondag 12 december 2004 19:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Kijk eens in je groene boekje. Daar staat toch echt na-apen. Als dat om de lettergrepen ging zou er wel na-a-pen staan. Als er een trema op moest zou dat toch ook wel aangegeven zijn, toch? Het groene boekje is toch bedoeld voor spelling?
Trouwens, lettergrepen staan aangegeven met puntjes ertussen. Hier staat echt een koppelteken.
quote:Op zondag 12 december 2004 19:05 schreef Gia het volgende:
dan heb je inderdaad de kans dat kinderen dat ook over gaan nemen.
Want die man is zo ontzettend coooool.
Nou...quote:Op zondag 12 december 2004 19:44 schreef DeGroeneRidder het volgende:
[..]
om van de baard nog maar te zwijgen.
Kom jij uit Roden?quote:Op zondag 12 december 2004 19:44 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Ja, wat is ie cool, hij is al gevraagd als figurant voor de commerciëlere R&B-clipjes. De petjes zijn nou al een rage onder de Nederlandse jeugd, om van de baard nog maar te zwijgen.
Zoals Snik al aangaf, steek maar eens je middelvinger op tegen een agent en leg hem uit dat je d'r niets negatiefs mee bedoelde. Succes.quote:Op zondag 12 december 2004 17:56 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Nou, vertel me dan maar eens waarom het "totaal geen waarde heeft in de realiteit".
Prachtig. Maar ik ben eigenlijk meer geinteresseerd in of jij vindt dat die imam met goed fatsoen de hand van Verdonk kan weigeren, of, in de context van dit nieuwsbericht, of een stagair met goed fatsoen de hand van een collega-in-spe kan weigeren.quote:Met gebruiker heb ik het over degene die de symbolische handeling stelt. Dat is de imam, niet de minister. De minister stelt ook een symbolische handeling, namelijk het blijk geven van haar verontwaardiging, maar dat is een andere handeling
Stel dat je idd je wijsvinger horizontaal over je keel laat bewegen terwijl je daarbij een agent aankijkt (m.a.w. een "ik ga je vermoorden"-beweging). Hoe verklaar je dan dat je daarvoor veroordeeld kunt worden of een boete kunt krijgen? Er staat nl. niets in de wet over bovenstaande handeling. En toch ben je de sigaar.quote:Er zijn hier twee onware premissen aan het werk:
<snip>
Het enige referentiekader waarmee rekening moet worden gehouden is dus de wet (d.i. de cultuur die idealiter er toe dient te verhinderen dat andere culturen zich aan elkaar opleggen), niet de cultuur van een af ander individu die haar cultuur tot de Nederlandse cultuur uitroept.
<bla bla bla>
Enige juiste antwoord.quote:Op zondag 12 december 2004 20:14 schreef HenryHill het volgende:
Je zult het er wel niet mee eens zijn, maar dat maakt voor de rest van Nederland niet uit hoor.![]()
Nee, Belgie. Go figure.quote:
Als deze leraar in zijn klas rare dingen over vrouwen gaat zeggen, dan is er alle reden om eens stevig te praten of op te treden.quote:Op zondag 12 december 2004 19:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eens is.
Normen& waarden is een stukje totaal pakket, niet a'la carte.
Hoe staat SCH tegenover een leraar die rabiaat tegen homosexualiteit is, dat heel erg beschaafd onderbouwd, en voor de rest lopen ze weg met em?
Maakt dat tegen homosexualiteit zijn dan nog uit?
Maar dat is way to close for comfort, dus SCH zal me er wel op wijzen dat 'dat niet hetzelfde is'
Ik denk dat mijn kinderen zich niet door zo'n man zouden laten beïnvloeden, maar die zijn dan ook stuk voor stuk zeldzaam eigenwijs. Maar er zijn idd kinderen die je beter bij zo'n figuur uit de buurt kunt houden als je wilt dat ze geestelijk gezond blijvenquote:Op zondag 12 december 2004 18:55 schreef Tarak het volgende:
Overigens willen veel ouders juist voorkomen dat kinderen met zo'n leraar weglopen omdat ze zijn denkbeelden verfoeien. Ik zou mijn kinderen niet met zo'n iemand in aanraking willen laten komen.
De hoeveelheid smileys maken je argumenten er niet sterker op. Je bent naïef én vaak te goed van vertrouwen, waardoor mensen die wat behoedzamer zijn en wildvreemden niet zomaar een hand geven door jou al gauw als racisten en xenofoben worden afgeschilderd.quote:Op zondag 12 december 2004 19:00 schreef SCH het volgende:
[..]![]()
![]()
Je hebt echt alle vertrouwen in kinderen he.
Misschien is het bij die school wel verplicht om je aan de NLse omgangsnormen te conformeren. Maar als Gerard Joling in een strakke leren broek met uitgesneden billen, bij een moslimschool gaat solliciteren als leraar, dan mag deze school hem ook niet weigeren?quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:17 schreef Meki het volgende:
Nee.quote:Op zondag 12 december 2004 21:04 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Misschien is het bij die school wel verplicht om je aan de NLse omgangsnormen te conformeren. Maar als Gerard Joling in een strakke leren broek met uitgesneden billen, bij een moslimschool gaat solliciteren als leraar, dan mag deze school hem ook niet weigeren?
Tenzij ze dat verpakken met een cultureel of religieus sausje.quote:Op zondag 12 december 2004 20:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Als deze leraar in zijn klas rare dingen over vrouwen gaat zeggen, dan is er alle reden om eens stevig te praten of op te treden.
Het gaat er natuurlijk om in hoeverre deze meneer zijn denkwijze in zijn lessen naar voren brengt. Ik vermoed dat hij met veel respect over vrouwen praat.quote:Op maandag 13 december 2004 01:39 schreef Monidique het volgende:
De vraag of een school bepaalde culturele uitingen nou moet gedogen of niet, komt nogal onzinnig over als je niet het hele hele systeem van educatie aan twijfel onderwerpt. Onze scholen geven niet alleen kale, wetenschappelijke feiten door, maar ook culturele uitingen of gedragingen, of gedragsnormen als men het zo wilt noemen. Een pet mag niet op, of juist wel, "verzorging" leert hoe te koken of hoe het niet te doen. Cultuur, welke dan ook, wórdt doorgegeven via scholen. Het is dan ook, vind ik, tamelijk absurd om te stellen dat scholen geen eisen mogen stellen aan de (culturele) uitingen van docenten of, in dit geval, stagaires, zonder bij het gehele Nederlandse systeem van scholing vraagtekens te zetten, of zonder te pleiten voor een gehele ontbinding van elk soort culturele opvoeding door de school.
Ja, maar meneer Kars veling beroept zich ook op een sprookje, namelijk het christelijk geloof.quote:Op maandag 13 december 2004 08:44 schreef SCH het volgende:
Het grappige is dat het om een school van Kars Veling gaat. Enig idee hoe het met de vrouwenemancipatie in zijn christeiljke kringen is gesteld?
quote:Op maandag 13 december 2004 08:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, maar meneer Kars veling beroept zich ook op een sprookje, namelijk het christelijk geloof.
Dan kan jij er toch niks mis mee vinden?
Er is immers een religieus sausje overheen gegoten, moet voor jou afdoende zijn
Om mogen alleen moslims dat soms? Da's discriminatie, SCH.
Drogargument: "Maar zij doen het ook!"quote:Op maandag 13 december 2004 08:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Het gaat er natuurlijk om in hoeverre deze meneer zijn denkwijze in zijn lessen naar voren brengt. Ik vermoed dat hij met veel respect over vrouwen praat.
Het grappige is dat het om een school van Kars Veling gaat. Enig idee hoe het met de vrouwenemancipatie in zijn christeiljke kringen is gesteld?
Ja, in die mate dat als moslims iets discriminatoirs in hun geloof verpakken jij het wel best vind.quote:
Het is niet slechts het buitenkantje.quote:Ik constateer dat het hier om een buitenkantje gaat en er helemaal niet gekeken wordt naar wat goed is voor de leerlingen. Het is een beslissing op een nogal onbeduidende vorm en dat vind ik weinig zinvol.
Je hebt vast helemaal gelijk - maar wat is precies je vraag? Ik had niet het gevoel dat ik iets negeerde, dat mannen elkaar zoenen juich ik alleen maar toequote:Op maandag 13 december 2004 09:01 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Drogargument: "Maar zij doen het ook!"![]()
Waarom reageerde je trouwens niet op mijn post waarin ik vroeg waarom jij het wel accepteert dat er een seksuele lading wordt gegeven aan het geven van een hand, en je daarnaast negeert dat een veel seksueel getinter symbool nl. het elkaar kussen als begroeting van mannen wel kan in veel islamitische gemeenschappen zonder dat die mannen vervolgens voor homo worden uitgemaakt?
(Het antwoord: dir soort dingen zijn cultureek bepaald en niet religieus. Het niet schudden van een hand wordt alleen in fundamentalistische stromingen gezien als haram)
Hey SCH, deze vraag stond ook nog open.quote:Op maandag 13 december 2004 01:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Tenzij ze dat verpakken met een cultureel of religieus sausje.
Dan slik jij het als zoete koek
Dat doe je nu immers ook.
Vind jij vrouwen geen hand geven omdat ze 'onrein' kunnen zijn niet raar dan?
Ben jij zo opgevoed dan?
Ik denk het niet
Als hij dat in zijn lessen tot uitdrukking brengt, heb ik daar grote moeite mee. Net als leraren die rabiaat anti-vrouw of anti-buitenlander enz. zijn.quote:Op maandag 13 december 2004 09:03 schreef ExTec het volgende:
Lees nog even mijn postje nog even over die leraar die rabiaat anti-homo is,
Ik snap het probleem niet, ik wens op geen enkele manier lichamelijk contact met moslimmannen. Ik moet er niet aan denken zeg!quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:33 schreef Meki het volgende:
[..]
met meningsuiting![]()
dat mag in Nederland
hij mag handen weigeren![]()
Het punt is dat hij dat soort dingen niet letterlijk hoeft te zeggen om ze toch over te brengen. Stel dat hij gewoon net wat minder aandacht besteedt aan het extra uitleggen aan meisjes, of wat geirriteerder raakt als een meisje iets fout doet in de klas. Dan zal hij dit beeld toch overbrengen, ook al zegt hij niks verkeerds.quote:Op maandag 13 december 2004 09:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Als hij dat in zijn lessen tot uitdrukking brengt, heb ik daar grote moeite mee. Net als leraren die rabiaat anti-vrouw of anti-buitenlander enz. zijn.
Ja, net als een andere leraar dat heeft bij buitenlandse kinderen of kinderen van rijke ouders of kinderen uit de huppeleflupsbuurt? Ik snap je punt wel maar ik vind dat hij inderddad op dat gedrag beoordeeld moet worden.quote:Op maandag 13 december 2004 09:51 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Het punt is dat hij dat soort dingen niet letterlijk hoeft te zeggen om ze toch over te brengen. Stel dat hij gewoon net wat minder aandacht besteedt aan het extra uitleggen aan meisjes, of wat geirriteerder raakt als een meisje iets fout doet in de klas. Dan zal hij dit beeld toch overbrengen, ook al zegt hij niks verkeerds.
Ik vraag me oprecht af of deze man een onderscheid maakt tussen jongens en meisjes. Ik denk het niet eerlijk gezegd, daar is hij waarschijnlijk veel te serieus en islamitisch voor. Die hand staat echt helemaal op zich en ik snap wel dat mensen zich er aan storen en zich er over verwonderen: ik zou de eerste zijn die hem er vragen over zou stellen en hem er ook op zou aanspreken. Maar of hij vervolgens geen les zou mogen geven is een tweede. Ik begrijp dat hij het goed kan uitleggen en respect voor de vrouw toont. Hij doet haar verder toch niks aan? Die indruk krijg ik bijna.quote:Uiteindelijk schemeren* iemands opvattingen toch door in dit soort kleine dingen. En aangezien kinderen ook veel van hun normen op school leren, zullen ze dit soort dingen toch in een bepaalde mate meenemen.
* En dat is als hij _voorzichtig_ is...
Wat zit je nou te zeveren dudequote:Op maandag 13 december 2004 09:57 schreef SCH het volgende:
Ik snap je punt wel maar ik vind dat hij inderddad op dat gedrag beoordeeld moet worden.
[..]
Het enige wat jij kunt doen is met allerlei vaagheden strooien, maar mensen inhoudelijk antwoorden, ho maar.quote:Op maandag 13 december 2004 08:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Het gaat er natuurlijk om in hoeverre deze meneer zijn denkwijze in zijn lessen naar voren brengt. Ik vermoed dat hij met veel respect over vrouwen praat.
Nee, onze uber linkse homo reageerd alleen op wat in z'n straatje past,quote:Ps. Reageer ook nog eens op een eerdere post van mij, of leg je daarmee te zeer de hypocrisie van jouw inborst bloot?!...
Gebrek aan ruggegraat?quote:Op maandag 13 december 2004 12:17 schreef ExTec het volgende:
Ik snap dat mensen hier niet een life-time ban krijgen vanwege een gebrek aan ruggegraat, en andere acties die neerkomen op 'krom discusieren',
Jaja, ga daar maar op in, jaquote:Op maandag 13 december 2004 12:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Gebrek aan ruggegraat?![]()
Man, als ik dat gebrek had dan zou ik hier als eenzame progressieve user allang zijn vertrokken.
Ik wil het niet eens ruggegraat noemen. Je bent totaal bezeten door die lieve moslims (liefst marokkaanse) die volgens jou maatschappelijk in dezelfde positie zitten als mensen die homo zijn.quote:Op maandag 13 december 2004 12:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Man, als ik dat gebrek had dan zou ik hier als eenzame progressieve user allang zijn vertrokken.
Hell no dude,quote:Wellicht zie je het licht als je over straat loopt met je vriend en totaal inelkaar gemept wordt door de door jouw beminde troetelbeestjes.
Ik zie de vergelijking met Kars Veling ook niet zo. Die geeft vrouwen toch gewoon een hand ter begroeting? Die gedraagt zich verder toch volgens de nederlandse gedragsnormen.quote:Op maandag 13 december 2004 12:11 schreef JanKort het volgende:
*** Het grappige is dat het om een school van Kars Veling gaat. Enig idee hoe het met de vrouwenemancipatie in zijn christeiljke kringen is gesteld? ***
Altijd die strijd die geleverd moet worden bij onze moslimvrinden, het gaat toch om een moslim hier, niet om christenen. Anders kunnen we iedereen hier even behandelen. Probeer eens een dialoog te voeren in plaats van elk pietluttigheidje aan te grijpen om je gelijk te halen. Respect krijgen is bij de moslims nogal belangrijk schijnt, dus waarom niet ook respect geven?? Helemaal aan de oorspronkelijke bewoners van het land waarin je je misdraagt?
Als hij in elkaar getrapt zou worden door zijn beschermelingetjes dan ligt dat niet aan hun anti-homo cultuur, maar aan het feit dat ze zich hier niet welkom voelen. Daarom gaan ze zich misdragen. En natuurlijk pakken ze dan eerst mensen aan die in hun ogen fout zijn, homo's bijvoorbeeld.quote:Op maandag 13 december 2004 12:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hell no dude,
Die gast z'n wereldbeeld is al zo verwrongen dat wij dat dan wel naar ons hoofd krijgen,
We hebben ze immers niet genoeg geknuffeld.
Ook al word'tie in elkaar getrapt,
Je denkt dat niet dat die zwake geest kan erkennen dat alles waar die zich de afgelopen 20 jaar voor ingezet heeft fout is gebleken?
Dat konden die fellow travellers een enkele uitzondering daargelaten ook niet.
Nee, als in dit land de bom barst, heeft 'rechts' het gedaan, mark my words.
Ja, jij hebt ook idd al helemaal door hoe zijn met zelfhaat vervulde geest werkt.quote:Op maandag 13 december 2004 12:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Als hij in elkaar getrapt zou worden door zijn beschermelingetjes dan ligt dat niet aan hun anti-homo cultuur, maar aan het feit dat ze zich hier niet welkom voelen. Daarom gaan ze zich misdragen. En natuurlijk pakken ze dan eerst mensen aan die in hun ogen fout zijn, homo's bijvoorbeeld.
*zucht* het punt is dat een ritueel dat veel seksueler geladen is als een zoen wel kan en een hand die geen seksuele betekenis heeft ineens niet kan. Krom.quote:Op maandag 13 december 2004 09:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Je hebt vast helemaal gelijk - maar wat is precies je vraag? Ik had niet het gevoel dat ik iets negeerde, dat mannen elkaar zoenen juich ik alleen maar toe![]()
Of verkeerd geinformeerden.quote:Op zondag 12 december 2004 08:30 schreef Balthar het volgende:
[..]
Het zijn dus niet de normale gematigde moslims die dat weigeren.
Juist omdat het alleen bij extreme stromingen een issue is, kun je verwachten dat die man er verder ook nog wel extreme ideeën op na zal houden. Zo iemand is dan niet wenselijk als leraar van kinderen die nog moeten leren hoe ze zich in de maatschappij behoren te gedragen.quote:Op maandag 13 december 2004 12:55 schreef Mwanatabu het volgende:
Daarnaast is dat hand-mag-niet-syndroom voornamelijk een issue bij extreme stromingen, die zelf nadenken niet direct propagerenn
Ja want elke Moslim is een kwaadwillende bezetter toch!quote:Op zondag 12 december 2004 13:29 schreef Snik het volgende:
[..]
Dit zijn gewoon overlopers zoals NSB-ers in de jaren 30.
Dat valt goed te checken toch. Zolang hij zich aan het lesprogramma houdt dan zie ik het probleem niet. Hij werd in het bericht omschreven als een keurige man die keurig groet.quote:Op maandag 13 december 2004 12:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Juist omdat het alleen bij extreme stromingen een issue is, kun je verwachten dat die man er verder ook nog wel extreme ideeën op na zal houden. Zo iemand is dan niet wenselijk als leraar van kinderen die nog moeten leren hoe ze zich in de maatschappij behoren te gedragen.
Sommige mensen bekeren zich heel laat tot het christendom. Anders kan het ook. Niet dat ik verwacht dat SCH opeens moslimbasher word, maar een twist in de gedachtengang moet kunnen. Ik hoop dat hij ooit eens inziet dat zijn standpunt fundamenteel onjuist is eveneens zijn vertrouwen in de richting van sommige maatschappelijke ontwikkelingen.quote:Op maandag 13 december 2004 12:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je denkt dat niet dat die zwake geest kan erkennen dat alles waar die zich de afgelopen 20 jaar voor ingezet heeft fout is gebleken?
Iemands denkbeelden komen toch wel over bij kinderen. Hij hoeft dat niet eens bewust over te brengen, kinderen voelen dat toch wel aan. En je maakt mij niet wijs dat die man voor de rest een gematigde moslim is.quote:Op maandag 13 december 2004 13:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat valt goed te checken toch. Zolang hij zich aan het lesprogramma houdt dan zie ik het probleem niet. Hij werd in het bericht omschreven als een keurige man die keurig groet.
Telepathie ofzo?quote:Op maandag 13 december 2004 13:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Iemands denkbeelden komen toch wel over bij kinderen. Hij hoeft dat niet eens bewust over te brengen, kinderen voelen dat toch wel aan. En je maakt mij niet wijs dat die man voor de rest een gematigde moslim is.
De meeste christenen voelen zich nogal verwant met moslims.quote:Op maandag 13 december 2004 13:02 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Sommige mensen bekeren zich heel laat tot het christendom. Anders kan het ook. Niet dat ik verwacht dat SCH opeens moslimbasher word
Tja, wat je zegt Gia, ligt wel voor de hand, is het niet?quote:Op maandag 13 december 2004 13:07 schreef Gia het volgende:
En je maakt mij niet wijs dat die man voor de rest een gematigde moslim is.
"Van een autistisch karakter zijn" is een contaminatie van "een autistisch karakter hebben" en "van een autistisch niveau zijn". "Verderfelijk" wordt trouwens met een "f" geschreven, en woorden als "sociaal" of "verstandelijk" horen i.c. geen eind-e te hebben, beste Rhodes scholar.quote:Op maandag 13 december 2004 13:02 schreef DrWolffenstein het volgende:
Zijn posts zijn van een autitisch karakter, zoals er nog wel meer figuren rondlopen die de meest verdervelijke politieke stromingen aanhangen, maar vanwege hun sociale of verstandelijke gebrek
Het is zéér onwaarschijnlijk dat de grondgedachte waaruit het weigeren van de hand voortkomt zich ook uitsluitend op die manier zal uiten. Onder andere doordat het van een zéér fundamentalistische geest getuigt om puur op basis van iemands geslacht dier hand te weigeren.quote:Op maandag 13 december 2004 13:02 schreef SCH het volgende:
Dat valt goed te checken toch. Zolang hij zich aan het lesprogramma houdt dan zie ik het probleem niet. Hij werd in het bericht omschreven als een keurige man die keurig groet.
Die heb je, maar is de Islam in zijn algemeen een verdervelijke stroming of zit je appels met peren te vergelijken?quote:Op maandag 13 december 2004 13:02 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
zoals er nog wel meer figuren rondlopen die de meest verdervelijke politieke stromingen aanhangen, maar vanwege hun sociale of verstandelijke gebrek weigeren zich te orienteren in hun leefomgeving waardoor hun mening wel eens radicaal zou kunnen veranderen.
Weer zo'n sickend stukje realiteits ontkenning.quote:Op maandag 13 december 2004 13:13 schreef SCH het volgende:
Alsof kinderen meteen weten dat hun onderwijzer op Wilders stemt of niks van de jodenvervolging gelooft.
Ach, hij groette de mevrouw vriendelijk, ik zie dat probleem niet zo. Het valt in de categorie vrouwen die van hun geloof een hoofddoek dragen of een rok of een hoedje.quote:Op maandag 13 december 2004 13:24 schreef Lithion het volgende:
[..]
Het is zéér onwaarschijnlijk dat de grondgedachte waaruit het weigeren van de hand voortkomt zich ook uitsluitend op die manier zal uiten. Onder andere doordat het van een zéér fundamentalistische geest getuigt om puur op basis van iemands geslacht dier hand te weigeren.
Categorisch het handen schudden van vrouwen weigeren is toch echt van een andere categorie dan een hoofddoek, een rok of een hoedje dragen.quote:Op maandag 13 december 2004 13:32 schreef SCH het volgende:
Ach, hij groette de mevrouw vriendelijk, ik zie dat probleem niet zo. Het valt in de categorie vrouwen die van hun geloof een hoofddoek dragen of een rok of een hoedje.
Nee hoor, er zit dezelfde soort gedachtengang achter!!!quote:Op maandag 13 december 2004 13:34 schreef Lithion het volgende:
[..]
Categorisch het handen schudden van vrouwen weigeren is toch echt van een andere categorie dan een hoofddoek, een rok of een hoedje dragen.
Het enige wat jij kunt doen is met allerlei vaagheden strooien, maar mensen inhoudelijk antwoorden, ho maar.quote:Op maandag 13 december 2004 12:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, afwijkende gedragsnormen hebben is wat anders dan een andere klederdracht.quote:Op maandag 13 december 2004 13:32 schreef SCH het volgende:
Het valt in de categorie vrouwen die van hun geloof een hoofddoek dragen of een rok of een hoedje.
Vanzelfsprekend lees jij mijn postjes niet, maar mocht je je vervelen, lees er even een paar terug, doe ik perfect uit de doeken waarom dat onwaarschijnlijk is.quote:Het lijkt me dat er wel over te praten valt toch? Als hij er blijk van geeft zijn eigen visie helemaal niet te kunnen scheiden van de lesstof en de omgang met de kinderen dan kan er altijd nog tot actie over gegaan worden.
Ah, dus de hoofddoek is toch een symbool van vrouwenonderdrukking?quote:Op maandag 13 december 2004 13:37 schreef SCH het volgende:
Nee hoor, er zit dezelfde soort gedachtengang achter!!!
Algemene omgangsvormen.... We leven in 2004 en niet in de middeleeuwen....quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:26 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Slechte vergelijking zeg.quote:Op maandag 13 december 2004 13:41 schreef Lithion het volgende:
[..]
Ah, dus de hoofddoek is toch een symbool van vrouwenonderdrukking?
Het komt wellicht uit dezelfde gedachtengang voort, maar dat maakt het nog niet van eenzelfde categorie. Een middelvinger naar iemand opsteken en iemand neerschieten komt uit dezelfde gedachtengang voort van woede jegens die persoon, maar je gaat toch niet beweren dat die twee gedragingen van hetzelfde laken een pak zijn?
Ik zie anders ook niet veel verschil tussen rabiate christenfundamentalisten en gestoorde moslimfundamentalisten, en zou ze allebei bij voorkeur niet in de buurt van mijn kind hebben. Wat mij betreft zou bijzonder onderwijs sowieso afgeschaft mogen worden, ik vind het smerig om jonge kinderen al te gaan indoctrineren met die hele religieuze waanzin.quote:Op maandag 13 december 2004 13:40 schreef ExTec het volgende:
.
Het begint echt heel vermoeiend te worden, hoe jij lange rokken van greffo bij voortduring probeert op 1 lijn te zetten met islam fundi's.
Een wat strengere opvatting van het geloof? Van de vijftig imams die waren uitgenodigd was er maar één die Verdonk de hand weigerde, waarbij bovendien de overige imams verklaarden dat hij juist wél de hand van haar had moeten schudden. Dit is niet een wat strengere opvatting, dit is een zwaar fundamentalistische en alleen daarom al een reden om zo iemand van je kinderen weg te houden. Ik zou ten alle tijden willen voorkomen dat zo iemand de kans krijgt mijn kinderen te beïnvloeden met dat radicale gelul.quote:Op maandag 13 december 2004 13:43 schreef SCH het volgende:
Het gaat om de achterliggende gedachte die in beide gevallen te maken heeft met het al dan niet bloot willen staan aan verleiding, seksualiteit enz. Het zijn beide uitingen van een wat strengere opvatting van het geloof en aan beide kan je afzien dat de persoon in kwestie in de buurt kan komen van een wat behoudender geloofs c.q. maatschappij-opvatting.
Als je op grond van eerdere gedragingen redelijkerwijs kunt voorspellen hoe iemand zich in de toekomst gaat gedragen, wat hier kan aangezien het gaat om religieus fundamentalisme gaat, een grondhouding die niet snel aan verandering onderhevig is, is het helemaal niet gek om iemand op grond van die gedragingen met het oog op toekomstig onwenselijk gedrag bij voorbaat al te weigeren.quote:Op maandag 13 december 2004 13:47 schreef anneja het volgende:
Ik zou zelf als school dus niet zo snel iemand uitsluiten op grond van zijn religieuze overtuiging, of vanwege het feit dat ie veganist of homo is of wat dan ook.
Ja, maar ik zou niet zo ver willen gaan om een greffo een christenfundamentalist te noemen, en daar kom je een end mee als we het over een imam hebben die vrouwen geen hand geeft omdat ze 'onrein' kunnen zijn.quote:Ik zie anders ook niet veel verschil tussen rabiate christenfundamentalisten en gestoorde moslimfundamentalisten, en zou ze allebei bij voorkeur niet in de buurt van mijn kind hebben.
Je kan ook moeite doen je er even in te verdiepen. Deze bekeerling hoeft helemaal niet zwaar fundamentalistisch te zijn, dat is jouw interpretatie. En het hangt er vanaf hoe hij het in de les brengt.quote:Op maandag 13 december 2004 13:50 schreef Lithion het volgende:
[..]
Een wat strengere opvatting van het geloof? Van de vijftig imams die waren uitgenodigd was er maar één die Verdonk de hand weigerde, waarbij bovendien de overige imams verklaarden dat hij juist wél de hand van haar had moeten schudden. Dit is niet een wat strengere opvatting, dit is een zwaar fundamentalistische en alleen daarom al een reden om zo iemand van je kinderen weg te houden. Ik zou ten alle tijden willen voorkomen dat zo iemand de kans krijgt mijn kinderen te beïnvloeden met dat radicale gelul.
Bovendien gáát het dus helemaal niet alleen om de achterliggende gedachte, daarvoor haalde ik juist de voorbeeld aan dat jij zo makkelijk, zonder enig argument wegwuift.
Als jij geen benul hebt van geloofsfundamentalisme en de kwalijke gevolgen voor de samenleving, dan ben jij niet de geschikte persoon om daarover zo onnozel te oordelen. Zo'n wat strengere geloofsopvatting kan namelijk wel betekenen dat een homofiele leerling, om maar eens een dwarsstraat te nemen, mag worden gediscrimineerd en gelijkgeschakeld met een varken.quote:Op maandag 13 december 2004 13:43 schreef SCH het volgende:
Het zijn beide uitingen van een wat strengere opvatting van het geloof en aan beide kan je afzien dat de persoon in kwestie in de buurt kan komen van een wat behoudender geloofs c.q. maatschappij-opvatting.
Nee hoor.quote:Op maandag 13 december 2004 14:00 schreef SCH het volgende:
Je kan ook moeite doen je er even in te verdiepen. Deze bekeerling hoeft helemaal niet zwaar fundamentalistisch te zijn...
Waar maak ik een onderscheid tussen zwaardere (:?) christenen en zwaardere moslims?quote:Het verbaast mij iedere keer weer dat er zo gemakkelijk verschil wordt gemaakt tussen zwaardere christenen en zwaardere moslims. Het is daarom ook zo vermakelijk dat dit op een school van een vrij orthodoxe directeur gebeurt.
tastes like chicken, smells like chicken, looks like chicken,quote:Deze bekeerling hoeft helemaal niet zwaar fundamentalistisch te zijn, dat is jouw interpretatie.
SCH is er zeer bedreven in anderen woorden in de mond te leggen om zijn eigen onbenul te maskeren.quote:Op maandag 13 december 2004 14:04 schreef Lithion het volgende:
Waar maak ik een onderscheid tussen zwaardere (:?) christenen en zwaardere moslims?
Jij kent hem???quote:
Je wijst de vergelijking met rokken af, waar het duidelijke om zwaardere christenen gaat.quote:Waar maak ik een onderscheid tussen zwaardere (:?) christenen en zwaardere moslims?
Zijn gedrag spreekt voor zich, daar hoef je hem verder niet persoonlijk voor te kennen. Of moet je Bush ook persoonlijk kennen om te kunnen oordelen dat het een Christenfundamentalist is, of zou het misschien zo kunnen zijn dat je dat op grond van zijn gedrag en zijn uitspraken al kunt concluderen?quote:Op maandag 13 december 2004 14:12 schreef SCH het volgende:
Jij kent hem???
De reden waarom ik die vergelijking afwijs heb ik al eens gegeven en dat is niet omdat het om Christenen gaat, maar omdat het van een compleet andere orde is. Ik wees namelijk in dezelfde post en dezelfde zin zelfs, de vergelijking met hoofddoeken ook af, maar dát past niet zo goed in je straatje en dat ben je nu ineens vergeten hè? Mijn God zeg, dat alles zo voorgekauwd moet worden.quote:Je wijst de vergelijking met rokken af, waar het duidelijke om zwaardere christenen gaat.
Nee SCH, nog een keertje:quote:
Omdat een greffo die een rok draagt nowhere as extreem is als een moslim die onreine vrouwen geen handen wil geven.quote:Je wijst de vergelijking met rokken af, waar het duidelijke om zwaardere christenen gaat.
Tja, dan snap ik dat je zo makkelijk tot je oordelen komt. Oordelen op basis van sjablonen, lijkt me geen goede zaak.quote:Op maandag 13 december 2004 14:16 schreef Lithion het volgende:
[..]
Zijn gedrag spreekt voor zich, daar hoef je hem verder niet persoonlijk voor te kennen.
Ik heb je uitgelegd dat er dezelfde gedachtengang achter schuil gaat.quote:De reden waarom ik die vergelijking afwijs heb ik al eens gegeven en dat is niet omdat het om Christenen gaat, maar omdat het van een compleet andere orde is.
Onzin. Iemand die vanuit religieuze motieven categorisch de hand weigert te schudden van eender welke vrouw dan ook is een fundamentalist. Dat het alleen bij het weigeren van het schudden van iemands hand blijft is een verwaarloosbare kans. Dat is niet gedacht vanuit sjablonen, dat is simpele deductie vanuit een bepaald gedragspatroon.quote:Op maandag 13 december 2004 14:18 schreef SCH het volgende:
Tja, dan snap ik dat je zo makkelijk tot je oordelen komt. Oordelen op basis van sjablonen, lijkt me geen goede zaak.
En ik heb je uitgelegd dat het van een andere orde is, net zoals een middelvinger en een nekschot dezelfde gedachtengang uitgaan, maar evengoed van een andere orde zijn.quote:Ik heb je uitgelegd dat er dezelfde gedachtengang achter schuil gaat.
Ah gut ah gut, het wijsvingertje weer... die hadden we nog niet langs zien komen nee.quote:Op maandag 13 december 2004 14:18 schreef SCH het volgende:
Tja, dan snap ik dat je zo makkelijk tot je oordelen komt. Oordelen op basis van sjablonen, lijkt me geen goede zaak.
Je legt niks uit.quote:Ik heb je uitgelegd dat er dezelfde gedachtengang achter schuil gaat.
Tja, met amateurpsychologie heb ik niet zoveel op. We kennen deze man niet, ieder mens is een geval apart dus alles wat jij over hem zegt is speculatie.quote:Op maandag 13 december 2004 14:24 schreef Lithion het volgende:
[..]
Onzin. Iemand die vanuit religieuze motieven categorisch de hand weigert te schudden van eender welke vrouw dan ook is een fundamentalist. Dat het alleen bij het weigeren van het schudden van iemands hand blijft is een verwaarloosbare kans. Dat is niet gedacht vanuit sjablonen, dat is simpele deductie vanuit een bepaald gedragspatroon.
Zwak!quote:Overigens wel grappig dat jij over het oordelen op basis van sjablonen begint... de persoon die te pas en te onpas met termen als xenofoob, racist en moslim-hater strooit..
Zit ie lekker, die balk?
Waarin je dus ongelijk hebt. Het zijn uitingen die met een opvatting van seksualiteit te maken hebben voor die persoon iets kunnen zeggen wat in een bepaalde richting wijst. We zullen de persoon eerst moeten spreken voordat we weten hoe het precies zit. Althans ik wil dat, jij oordeelt blijkbaar liever van afstand.quote:En ik heb je uitgelegd dat het van een andere orde is, net zoals een middelvinger en een nekschot dezelfde gedachtengang uitgaan, maar evengoed van een andere orde zijn.
Right...quote:Op maandag 13 december 2004 14:27 schreef SCH het volgende:
Tja, met amateurpsychologie heb ik niet zoveel op. We kennen deze man niet, ieder mens is een geval apart dus alles wat jij over hem zegt is speculatie.
Preciesquote:We kennen deze man niet, ieder mens is een geval apart dus alles wat jij over hem zegt is speculatie.
Eh, wat?quote:Het zijn uitingen die met een opvatting van seksualiteit te maken hebben voor die persoon iets kunnen zeggen wat in een bepaalde richting wijst.
Het verschil in orde zit hem erin dat het ene (hoofddoekjes, rokken) alleen de draagster beïnvloeden en eventueel slechts passief een signaal uitzenden, terwijl er bij het andere, het weigeren van een hand van iemand puur en alleen op grond van haar geslacht, twee partijen zijn betrokken waarbij één iemand in een hoek wordt gedrukt en actief als minderwaardig wordt behandeld (onrein).quote:Op maandag 13 december 2004 14:27 schreef SCH het volgende:
Waarin je dus ongelijk hebt. Het zijn uitingen die met een opvatting van seksualiteit te maken hebben voor die persoon iets kunnen zeggen wat in een bepaalde richting wijst.
quote:Op maandag 13 december 2004 14:31 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Right...![]()
Als jij iemand met een bivakmuts en een pistool de supermarkt in ziet lopen ga je er ook niet vanuit dat hij de tent berooft, want dat zou speculatie zijn...
Pas als het personeel bedreigd is en het geld weg is zeg je "verrek, hij ging die supermarkt beroven"
Pfff...
Zwak!!!!!quote:Op maandag 13 december 2004 14:32 schreef Lithion het volgende:
Achja, dat Koos Voos een xenofoob en racist is is ook speculatie en dat milagro haar kinderen vergiftigt met haat is ook speculatie. Nee, het is duidelijk, jij oordeelt inderdaad liever door direct met mensen te spreken dan op afstand te oordelen.
Tabee, SCH. Veel plezier in je hypocriete wereldje.
En ach, je zult het wel weer zwak noemen. Jammer dan..
Dus mannen zijn beter in spellen dan vrouwen? Die man kan ook best pas een jaar of 20 zijn!quote:Op maandag 13 december 2004 13:47 schreef anneja het volgende:
maar in de praktijk geef ik misschien wel de voorkeur aan een onderwijzer die mij geen hand wil geven boven een wicht van achttien wat haar eigen naam nog niet eens fatsoenlijk kan spellen.
Iemand die een rok draagt is een zware christen?quote:Op maandag 13 december 2004 14:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij kent hem???
[..]
Je wijst de vergelijking met rokken af, waar het duidelijke om zwaardere christenen gaat.
Waarop iemand anders weer het recht heeft hem te informeren over het feit dat algemene sociale normen gewenst zijn op dit werk en je deze in acht dient te nemen.quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:29 schreef Meki het volgende:
[..]
Ja - vrouwen die vanwege hun geloof geen broeken dragen zijn meestal nogal orthodox. Weet je dat niet?quote:Op maandag 13 december 2004 14:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Iemand die een rok draagt is een zware christen?
Wat is dat religieuze gezeik opeens ontzettend belangrijk in Nederlandquote:Op maandag 13 december 2004 15:06 schreef SCH het volgende:
Wat is dat hand geven ineens ontzettend belangrijk in Nederland
Hoe weet je dat vrouwen een rok dragen vanwege hun geloof of gewoon omdat ze graag rokken dragen?quote:Op maandag 13 december 2004 15:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja - vrouwen die vanwege hun geloof geen broeken dragen zijn meestal nogal orthodox. Weet je dat niet?
Dit slaat natuurlijk allemaal terug op jezelf, want ondanks dat jij de ware gronden van zulke fundi's ontkent, bedien jij jezelf van amateur-psychologie om dit soort staats- en gezagsondermijnend fundamentalisme tegen beter weten in te rechtvaardigen. Het feit dat je niet reageert op kritische reacties bewijst dat jij in jouw argumenten even zwak staat als jouw fundamentele moslimbroeders en soortgelijk addergebroed waar je kennelijk zo'n groot zwak voor koestert... Je betoog is een groot, eindeloos zwaktebod...quote:Op maandag 13 december 2004 14:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Tja, met amateurpsychologie heb ik niet zoveel op. We kennen deze man niet, ieder mens is een geval apart dus alles wat jij over hem zegt is speculatie.
Zomaar roepen dat iemand ongelijk heeft, omdat jij het er niet mee eens bent is een wel erg kinderachtig argument, om de discussie uit de weg te gaan.quote:[..]
Waarin je dus ongelijk hebt.
Denk eerst eens na voordat je wat opschrijft, dat zou in elk geval je zinnen wat leesbaarder en mogelijk begrijpelijker maken.quote:Het zijn uitingen die met een opvatting van seksualiteit te maken hebben voor die persoon iets kunnen zeggen wat in een bepaalde richting wijst.
Jij doet niets anders dan op afstand te oordelen. Makkelijk om anderen te verwijten dat ze zich niet in de motieven van deze fundi hebben verdiept, terwijl jezelf niets anders hebt gedaan en nochtans over anderen zo minzaam meent te moeten oordelen. Je bent een twijfellaartje en een politiek correct wentelteefje; m.a.w. het is noch vlees noch vis.[quote]quote:We zullen de persoon eerst moeten spreken voordat we weten hoe het precies zit. Althans ik wil dat, jij oordeelt blijkbaar liever van afstand.
Wat is dat gezeik over "vrijheid van meningsuiting, behalve voor mensen die niet zoals ik denken" opeens ontzettend belangrijk in NLquote:Op maandag 13 december 2004 15:08 schreef Snik het volgende:
[..]
Wat is dat religieuze gezeik opeens ontzettend belangrijk in Nederland
Voor wie is deze reactie dan bedoeld?quote:Op maandag 13 december 2004 15:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Je weet nu toch wel dat je geen reactie van me krijgt
Evenzo belangrijk als het woord geitenneuker waar jij zo over valt; herinnert u zich deze nog?!...quote:Op maandag 13 december 2004 15:06 schreef SCH het volgende:
Wat is dat hand geven ineens ontzettend belangrijk in Nederland
Ja hoorquote:Op maandag 13 december 2004 15:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoe weet je dat vrouwen een rok dragen vanwege hun geloof of gewoon omdat ze graag rokken dragen?
Ken zat vrouwen die graag rokken dragen, die totaal niet gelovig zijn.
Een rok is dus ook geen criterium om iemand fundamentalistisch te noemen.
Een hoofddoekje of het weigeren van een vrouwenhand kan zo wel geïnterpreteerd worden.
Op die grond kun je geweigerd worden op een school die daar niet van gediend is.
Heyquote:Op maandag 13 december 2004 15:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja hoor![]()
Kan-jij-ook-praten-dan-kan-jij-dat-vragen!!!!!! Aan-die-mensen! Of-jij niet-praten-durven?
Oh jij Judas... Je doet je voor als een nobele beschermheilige van de allochtone medemens, maar uit dit soort posts blijkt dat je nog het meeste worstelt met de xenofobie in jezelf. Hoe voelt het om je te mogen ontfermen over het 'geslachtofferde volk' of om eens door zo'n analfebetische Berberjurk (beet) te worden genomen?!quote:Op maandag 13 december 2004 15:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja hoor![]()
Kan-jij-ook-praten-dan-kan-jij-dat-vragen!!!!!! Aan-die-mensen! Of-jij niet-praten-durven?
Yeah right. Je vraagt tijdens een sollicitatiegesprek waarom de sollicitante een rok draagt.quote:Op maandag 13 december 2004 15:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja hoor![]()
ik heb het hier over een hypothetische man die me geen hand wil geven en een hypothetisch vers-van-de-Pabo miepje wat niet kan spellen. In casu eigenlijk de twee Pabo-stagiaires waar ik laatst naast zat in de bus, die door hun leerlingen geschreven verhalen zaten na te kijken en daarbij diverse woorden verkeerd verbeterden (met name d/t fouten waren ze erg goed in). Ik wil niet dat mijn kinderen later les krijgen van juffen met de emotionele en intellectuele bagage van net-boven-niveau-groep-8, sorry. Ja, dat is arrogant, en dat kan me niks schelen.quote:Op maandag 13 december 2004 14:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus mannen zijn beter in spellen dan vrouwen? Die man kan ook best pas een jaar of 20 zijn!
Vind dit een zeer denigrerende post naar jonge vrouwelijke leraressen in opleiding.
Je bedoelt te zeggen dat jij ook wel weet tegen wie jij het met je 'hollemans praatjes' aflegt!...quote:Op maandag 13 december 2004 15:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Je weet nu toch wel dat je geen reactie van me krijgt
want een zwartekousenjuf draagt haar geloof niet uit en een moslimmeneer met een rare uitleg van zijn geloof welquote:Op maandag 13 december 2004 15:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Als een kind een lerares in een rok ziet, leert hij daar geen verkeerde dingen van.
Als een kind een leraar heeft die systematisch vrouwen een hand weigert te geven, leert hij daar wel verkeerde dingen van.
Ik bedoel dat het feit dat het hier over een man gaat nog niet wil zeggen dat die wel kan spellen.quote:Op maandag 13 december 2004 15:24 schreef anneja het volgende:
[..]
ik heb het hier over een hypothetische man die me geen hand wil geven en een hypothetisch vers-van-de-Pabo miepje wat niet kan spellen. In casu eigenlijk de twee Pabo-stagiaires waar ik laatst naast zat in de bus, die door hun leerlingen geschreven verhalen zaten na te kijken en daarbij diverse woorden verkeerd verbeterden (met name d/t fouten waren ze erg goed in). Ik wil niet dat mijn kinderen later les krijgen van juffen met de emotionele en intellectuele bagage van net-boven-niveau-groep-8, sorry. Ja, dat is arrogant, en dat kan me niks schelen.
Ik zeg helemaal nergens dat *alle* verse Pabo-juffen niet kunnen spellen, dat maak jij er alleen maar van.
Oh, maar ik heb het hier ook niet over een eventueel verschil tussen mannen en vrouwen. Ik bedoel eigenlijk pabo-miep (m/v)quote:Op maandag 13 december 2004 15:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik bedoel dat het feit dat het hier over een man gaat nog niet wil zeggen dat die wel kan spellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |