Het gaat toch om de lessen, sinds wanneer treedt er een soort moralistische gedachtenpolitie in werking bij het aannemen van leerkrachten - zolang die man vrouwen niet daadwerkelijk discrimineert in zijn lessen, zie ik het punt niet. En een buiging maken met de hand op je hart is toch een prachtig teken van respect, dunkt me.quote:Op zaterdag 11 december 2004 23:27 schreef Tarak het volgende:
Wie wil zijn kinderen nu bij een leraar onderbrengen die dergelijke standpunten huldigt.
Ik heb vandaag niemand een hand geschud, gisteren niet.. eigenlijk de hele week niet!quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:26 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon normale omgangsvormen in dit land. Een nieuwe collega even een hand geven, als iemand jarig is diegene even een hand geven, als je je voorstelt even een hand geven, als iemand promotie krijgt even een hand geven.
Heel normaal allemaal.
Zo gaat het overal ter wereld SCH. Als je ergens gaat werken dan behoor je je aan te passen aan de basis-omgangsvormen die daar gelden. En iemand de hand schudden hoort daarbij. Stel je voor dat ik in Japan bij een groot bedrijf ga werken maar weiger te buigen de voor gasten die ontvang?quote:Op zondag 12 december 2004 12:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Het gaat toch om de lessen, sinds wanneer treedt er een soort moralistische gedachtenpolitie in werking bij het aannemen van leerkrachten - zolang die man vrouwen niet daadwerkelijk discrimineert in zijn lessen, zie ik het punt niet. En een buiging maken met de hand op je hart is toch een prachtig teken van respect, dunkt me.
Nee, in Nederland vind ik het respectvol om mensen een hand te geven. Wat ze in Huttekuttenstan doen als teken van respect interesseert me niet zo, zolang ze in Nederland maar een hand geven.quote:Op zondag 12 december 2004 12:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Het gaat toch om de lessen, sinds wanneer treedt er een soort moralistische gedachtenpolitie in werking bij het aannemen van leerkrachten - zolang die man vrouwen niet daadwerkelijk discrimineert in zijn lessen, zie ik het punt niet. En een buiging maken met de hand op je hart is toch een prachtig teken van respect, dunkt me.
Heel goed om hem een stage te weigeren. Een hand geven is de basis van respect dus wie dat niet wilt moet oppleuren.quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:17 schreef Meki het volgende:
[..]
Heel goed van de Hagenaar
Iemand een hand geven is niet verplicht dus het is onterecht dat de domme school hem wegstuurt alleen voor een hand![]()
Ja nou, al gauw nummer 5. Alleen kneuzen en losers worden moslim, dat is wel bekend. Alleen sukkels zonder vrienden zoals Van der Ven lopen over. Dit zijn gewoon overlopers zoals NSB-ers in de jaren 30.quote:Alweer een Nederlander die Moslim is geworden![]()
Waar mensen een probleem om maken, damn. Hoe belangrijk is het dat je een theedoek om je hoofd moet mogen doen...quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:23 schreef Meh7 het volgende:
Waar mensen een probleem om maken, damn. Hoe belangrijk is het dat je geen hand krijgt van iemand..
Ik hoor wel meer mensen dergelijk uitlatingen doen tegenwoordig, maar hoe had je dit precies in gedachten?quote:Op zondag 12 december 2004 13:25 schreef GewoneMan het volgende:
tevens lijkt het me tijd om vrijheid van religie aan te passen!
Het artikel dat vrijheid van godsdienst regelt afschaffen en onderbrengen bij vrijheid van meningsuiting. Het is belachelijk dat een aantal sprookjes meer rechten hebben dan de overige sprookjes of geestenziektes.quote:Op zondag 12 december 2004 13:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik hoor wel meer mensen dergelijk uitlatingen doen tegenwoordig, maar hoe had je dit precies in gedachten?
Als je uitlegt dat je liever iets anders doet omdat je niet gewend bent te buigen, zal er geen probleem zijn. Het gaat daar namelijk helemaal niet om.quote:Op zondag 12 december 2004 12:51 schreef nikk het volgende:
[..]
Zo gaat het overal ter wereld SCH. Als je ergens gaat werken dan behoor je je aan te passen aan de basis-omgangsvormen die daar gelden. En iemand de hand schudden hoort daarbij. Stel je voor dat ik in Japan bij een groot bedrijf ga werken maar weiger te buigen de voor gasten die ontvang?
Waar mensen een probleem om maken, damn. Hoe erg is het dat je een hand geeft aan iemand.quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:23 schreef Meh7 het volgende:
Waar mensen een probleem om maken, damn. Hoe belangrijk is het dat je geen hand krijgt van iemand..
Precies, en hoe erg is het als je dat niet doet maar het uitlegt en respect betuigt?quote:Op zondag 12 december 2004 13:42 schreef milagro het volgende:
Waar mensen een probleem om maken, damn. Hoe erg is het dat je een hand geeft aan iemand.
De cultuur in Japan vereist dat je buigt uit respect en eerbied. Wat ik wel of niet gewend bent doet niet ter zake.quote:Op zondag 12 december 2004 13:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Als je uitlegt dat je liever iets anders doet omdat je niet gewend bent te buigen, zal er geen probleem zijn. Het gaat daar namelijk helemaal niet om.
Waaruit blijkt dat?quote:Het gaat om de beleefdheid en om respect, en ik heb niet idee dat het daar bij deze jongen aan ontbreekt. Deze school heeft blijkbaar liever iemand die wel een hand geeft maar later tegen iemand anders zegt: "wat een geile slet is dat zeg".
Het heeft niets met hypocrisie te maken. Het heeft te maken met fatsoenlijke basis-omgangsvormen.quote:Er zit zo enorm veel hypocrisie in deze redeneringen en eigenlijk is het juist respectloos van de school jegens deze stagiair.
[Knevel modus = on]quote:Op zondag 12 december 2004 13:42 schreef milagro het volgende:
.
Waar mensen een probleem om maken, damn. Hoe erg is het dat je een hand geeft aan iemand.
Juist het feit dat je iemand geen hand geeft omdat je bang bent seksuele gevoelens te krijgen, is al een juist een seksuele lading geven aan iets wat deze seksuele lading helemaal niet heeft. Dat neigt al naar seksuele obsessie imho.quote:Op zondag 12 december 2004 13:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Als je uitlegt dat je liever iets anders doet omdat je niet gewend bent te buigen, zal er geen probleem zijn. Het gaat daar namelijk helemaal niet om.
Het gaat om de beleefdheid en om respect, en ik heb niet idee dat het daar bij deze jongen aan ontbreekt. Deze school heeft blijkbaar liever iemand die wel een hand geeft maar later tegen iemand anders zegt: "wat een geile slet is dat zeg".
Er zit zo enorm veel hypocrisie in deze redeneringen en eigenlijk is het juist respectloos van de school jegens deze stagiair.
Precies, hoe erg is het als je het wel doet, omdat die ander uitlegt dat het wel doen respect betuigt.quote:Op zondag 12 december 2004 13:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Precies, en hoe erg is het als je dat niet doet maar het uitlegt en respect betuigt?
quote:Op zondag 12 december 2004 13:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Er zit zo enorm veel hypocrisie in deze redeneringen en eigenlijk is het juist respectloos van de school jegens deze stagiair.
Wat een onzin. Je komt prima weg in Japan als je niet buigt.quote:Op zondag 12 december 2004 13:43 schreef nikk het volgende:
[..]
De cultuur in Japan vereist dat je buigt uit respect en eerbied. Wat ik wel of niet gewend bent doet niet ter zake.
Omdat ze reageren op vorm en niet op inhoud. Erger nog, ze maken er beleid op.quote:Waaruit blijkt dat?
Ja, die jongen deed dat volgens mij heel aardig. Als hij die vrouw niet had aangekeken of haar had iets vreselijks had toegevoegd was het een ander verhaal. Hij legt het uit en kiest zijn eigen gebaren.quote:Het heeft niets met hypocrisie te maken. Het heeft te maken met fatsoenlijke basis-omgangsvormen.
Ieder hof heeft zo zijn hofnarquote:Op zondag 12 december 2004 13:48 schreef Snik het volgende:
[..]![]()
![]()
Echt TOTALE waanzin, die mening van jou!![]()
Echt fantastisch hoe je ALTIJD ALLES omdraait!![]()
![]()
Kun je wel hard gaan roepen en veel smileys gaan gebruiken maar argumenten heb je zoals gebruikelijk niet. De school zou er goed aan doen met zo'n stagiair te gaan praten in plaats van de boel zo op scherp te zetten. Schandelijk voor zo iemand als Veling, had ik niet van hem verwacht eigenlijk.quote:Op zondag 12 december 2004 13:48 schreef Snik het volgende:
[..]![]()
![]()
Echt TOTALE waanzin, die mening van jou!![]()
Echt fantastisch hoe je ALTIJD ALLES omdraait!![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |