Eindelijk, je hebt door hoe het werktquote:Op zondag 12 december 2004 17:46 schreef Snik het volgende:
[..]
Juist. Zo geef ik jou dus de middelvinger, net zoals de plaatselijke islamitische slager en bij mijn nieuwe baas als ik ga solliciteren. Zij ondervinden daar objectief gezien geen hinder van. Dat een middelvinger geven een teken van weet-ik-veel-wat is, is een cultureel construct, m.a.w. het zit tussen je oren. Je hoeft het bijgevolg niet aan anderen op te dringen.
Dat doe je wel en dat doe je opzettelijk. Zoals gezegd: je praat veel (of schrijft in dit geval) maar je zegt niets.quote:Op zondag 12 december 2004 17:56 schreef DeGroeneRidder het volgende:
[..]Nogmaals: ik gebruik geen moeilijke woorden.
Leuk, maar het is theoretische bullshit. Zelfs mijn kleine nichtje begrijpt dat het opsteken van een middelvinger haar op straf van de lerares komt te staan. Tevens kan ik erop rekenen dat als ik mijn wijsvinger horizontaal langs mijn nek haal terwijl ik oom agent aankijk ik een nachtje in de cel door kan brengen en dat mijn gehele arm en hand ongeveer op een 45 graden hoek omhoog doen in een Duits krakerspand me mijn voortanden kost.quote:Op zondag 12 december 2004 18:00 schreef DeGroeneRidder het volgende:
[..]
Eindelijk, je hebt door hoe het werkt.
Het is een onleesbare woordenbrij die met ongeveer 80% minder woorden afkan. Maar ja, dat staat minder interessant.quote:Op zondag 12 december 2004 18:12 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik zie geen enkel moeilijk woord in de posts van DeGroeneRidder en hij zegt wel degelijk iets.
Mwoah, daar zijn de meningen over verdeeld.quote:Op zondag 12 december 2004 18:13 schreef Snik het volgende:
Leuk, maar het is theoretische bullshit. Zelfs mijn kleine nichtje begrijpt dat het opsteken van een middelvinger haar op straf van de lerares komt te staan. Tevens kan ik erop rekenen dat als ik mijn wijsvinger horizontaal langs mijn nek haal terwijl ik oom agent aankijk ik een nachtje in de cel door kan brengen
Volgens mij is jouw visie op cultuur, uniek in de wereld te noemen.quote:Op zondag 12 december 2004 17:56 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Er zijn hier twee onware premissen aan het werk:
-Er bestaat zoiets als een Nederlandse cultuur: ik heb vroeger al uitvoerig aangetoond dat er geen Nederlandse cultuur bestaat, aangezien culturen waaruit bepaalde normen voortvloeien steunen op een wereldbeeld en er geen gemeenschappelijk Nederlands wereldbeeld is.
Nederland is een multiculturele samenleving en was dat al toen het nog een mono-etnische samenleving was (multiculturaliteit is nl. een mogelijkheidsvoorwaarde voor meningsverschillen, en ik denk dat die er voor de naoorlogse migratiestromen al waren). Het enige referentiekader waarmee rekening moet worden gehouden is dus de wet (d.i. de cultuur die idealiter er toe dient te verhinderen dat andere culturen zich aan elkaar opleggen), niet de cultuur van een af ander individu die haar cultuur tot de Nederlandse cultuur uitroept. Zelfs al zouden alle inwoners van Nederland de cultuur van mevrouw Verdonk delen, dan nog vloeit niet uit de definitie van "Nederland" en de daarvan afgeleide woorden voort dat weigeren een hand te geven onnederlands is.
Wat flauw. Je snapt dondersgoed wat er mee bedoeld wordt.quote:Nogmaals: ik gebruik geen moeilijke woorden.
idd.. dat komplete achterlijkheidsvirus mag zich niet verder verspreiden..quote:Op zondag 12 december 2004 18:46 schreef Gia het volgende:
Kinderen leren thuis en op school omgangsvormen. Netjes is, in nederland, als je iemand begroet door die persoon een hand te geven.
Wat leert zo'n man zijn leerlingen als ze op excursie gaan en hij geeft de vrouwelijke excursie-leidster geen hand?
Dat kan toch niet!
Ik zou het persoonlijk absurd vinden als ik naar een ouderavond ga en de leerkracht geeft mij geen hand. Zou ik echt moeite mee hebben en daar de school op aanspreken.
Je zou ook de leerkracht er naar kunnen vragen natuurlijk.quote:Op zondag 12 december 2004 18:46 schreef Gia het volgende:
Ik zou het persoonlijk absurd vinden als ik naar een ouderavond ga en de leerkracht geeft mij geen hand. Zou ik echt moeite mee hebben en daar de school op aanspreken.
Je doet net alsof je de denkbeelden van de leraar volledig kunt loskoppelen van zijn kennisoverdracht. Dat is niet reëel.quote:Op zondag 12 december 2004 18:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Je zou ook de leerkracht er naar kunnen vragen natuurlijk.
En als het verder een uitstekende leerkracht is waar de kinderen mee weglopen? Is die hand dan nog steeds zo belangrijk?
Oh ja - dat zijn dezelfde mensen die niet willen dat hun kinderen les krijgt van een homo want dan zouden ze het ook wel eens kunnen worden.quote:Op zondag 12 december 2004 18:55 schreef Tarak het volgende:
[..]
Je doet net alsof je de denkbeelden van de leraar volledig kunt loskoppelen van zijn kennisoverdracht. Dat is niet reëel.
Precies. Zoals hij mij behandelt, zo leert hij mijn zonen dan ook om vrouwen te behandelen. Dat kan niet anders. En daar ben ik op tegen.quote:Op zondag 12 december 2004 18:55 schreef Tarak het volgende:
[..]
Je doet net alsof je de denkbeelden van de leraar volledig kunt loskoppelen van zijn kennisoverdracht. Dat is niet reëel.
Reageer hier eens op Gia.quote:Op zondag 12 december 2004 18:51 schreef SCH het volgende:
En als het verder een uitstekende leerkracht is waar de kinderen mee weglopen? Is die hand dan nog steeds zo belangrijk?
Homofilie hoeft een leraar in de klas of in het bijzijn van kinderen niet tentoon te spreiden. Wel zien kinderen dat hun leraar vrouwen geen hand geeft. En dat kunnen ze overnemen.quote:Op zondag 12 december 2004 18:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh ja - dat zijn dezelfde mensen die niet willen dat hun kinderen les krijgt van een homo want dan zouden ze het ook wel eens kunnen worden.
Ik begrijp uit het bericht dat dit niet de reden was voor het weigeren van deze stagiaire dus het is niet aan de orde. Als hij niet goed lesgaf dan verneem ik daar graag een bron van.
quote:Op zondag 12 december 2004 18:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Homofilie hoeft een leraar in de klas of in het bijzijn van kinderen niet tentoon te spreiden. Wel zien kinderen dat hun leraar vrouwen geen hand geeft. En dat kunnen ze overnemen.
Ja, want ik wil niet dat mijn kinderen dat soort onfatsoenlijk gedrag overnemen.quote:
Dat zijn blijkbaar niet dezelfde mensenquote:Op zondag 12 december 2004 18:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh ja - dat zijn dezelfde mensen die niet willen dat hun kinderen les krijgt van een homo want dan zouden ze het ook wel eens kunnen worden.
Ik ben Gia niet maar ik reageer toch:quote:Op zondag 12 december 2004 18:51 schreef SCH het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |