Oh die eeuwige flames, en maar zeuren over het respect van anderen.quote:Op zondag 12 december 2004 15:53 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Nee nep-journalist, jij bent diegene die bang is. Bang voor mijn gelijk.
Neeh van mij mag ze blijvenquote:Op zondag 12 december 2004 16:00 schreef ExTec het volgende:
Ik heb eigenlijk een vraagje voor Meki en Meh7,
Als er nu een of andere lekkere blondine met veel te grote tieten, veel te klein topje, rokje tot net iets onder het kruis graag lerares wil worden op een islamitische school,
Vinden jullie dan ook:
"een beetje decent gekleed gaan is niet verplicht dus het is onterecht dat de domme school haar wegstuurt alleen voor haar slechte smaak"
en:
"Waar mensen een probleem om maken, damn. Hoe belangrijk is het dat je je kuis kleed.."
Of is er dan wel een probleem?
Ik verwacht eigenlijk geen antwoord, dus verbaas me.
zo iemand zou ook niet worden aangenomen op een gewone schoolquote:Op zondag 12 december 2004 16:00 schreef ExTec het volgende:
Als er nu een of andere lekkere blondine met veel te grote tieten, veel te klein topje, rokje tot net iets onder het kruis graag lerares wil worden op een islamitische school
quote:Op zondag 12 december 2004 15:53 schreef DrWolffenstein het volgende:
Nee nep-journalist, jij bent diegene die bang is. Bang voor mijn gelijk.
Je hebt gelijk, wofljequote:Meki Koning van Nederland
Waarom zouden we daar een probleem van maken? Jij, niet een of andere toevallige meerderheid, kiest wie je een hand geeft en wie niet.quote:Op zondag 12 december 2004 15:48 schreef milagro het volgende:
Ik vraag me af wat men zou zeggen als zo iemand zou weigeren homoseksuelen de hand te schudden.
Of ik moslims.
http://www.amazon.com/exe(...)nce&s=books&n=507846quote:Op zondag 12 december 2004 15:59 schreef robh het volgende:
Jongen, je moest het allemaal maar eens in een verhaal verwerken.
Ow, op de vele scholen die ik heb gehad heb ik wel dat soort typen als lerares gehad hoor.quote:Op zondag 12 december 2004 16:03 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
[..]
zo iemand zou ook niet worden aangenomen op een gewone school![]()
`quote:Op zondag 12 december 2004 16:04 schreef DeGroeneRidder het volgende:
[..]
Waarom zouden we daar een probleem van maken? Jij, niet een of andere toevallige meerderheid, kiest wie je een hand geeft en wie niet.
Het dragen van een rok daar heeft niemand last van, het weigeren van een hand wel.quote:Op zondag 12 december 2004 15:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Gereformeerde vrouwen die geen broek dragen maar consequent een rok, heeft ook alles met seksualiteit te maken.
Ook niet geschikt als stagiaire?
Ik zie je probleem niet hoor, wel je fantasie die een beetje erg op hol slaat
Discriminatie, dat spreekt voor zich. Dat mensen vinden dat op seksualiteit een taboe moet kleven en dat promiscu gedrag laakbaar is, is hun eigen mening die ze niet aan anderen moeten opdringen.quote:Op zondag 12 december 2004 16:00 schreef ExTec het volgende:
Als er nu een of andere lekkere blondine met veel te grote tieten, veel te klein topje, rokje tot net iets onder het kruis graag lerares wil worden op een islamitische school,
Onzin, jij ondervindt daar objectief gezien geen hinder van. Dat een hand geven een teken van weet-ik-veel-wat is, is een cultureel construct, m.a.w. het zit tussen je oren. Je hoeft het bijgevolg niet aan anderen op te dringen.quote:Op zondag 12 december 2004 16:09 schreef milagro het volgende:
[..]
Het dragen van een rok daar heeft niemand last van, het weigeren van een hand wel.
Objectief gezien niet nee.quote:Op zondag 12 december 2004 16:15 schreef DeGroeneRidder het volgende:
[..]
Onzin, jij ondervindt daar objectief gezien geen hinder van.
En dat culturele noemen we nou omgangsvormen. Weiger je je aan te passen aan de gebruikelijke omgangsvormen, dan heb je vette pech en hoor je hier niet thuis. Simpel.quote:Op zondag 12 december 2004 16:15 schreef DeGroeneRidder het volgende:
[..]
Onzin, jij ondervindt daar objectief gezien geen hinder van. Dat een hand geven een teken van weet-ik-veel-wat is, is een cultureel construct, m.a.w. het zit tussen je oren. Je hoeft het bijgevolg niet aan anderen op te dringen.
Uit jouw reacties kunnen we opmaken dat je er kennelijk zelfs op geilt. Want als men jou in beschaafd Nederlands aanspreekt, en om argumenten vraagt, geef je niet thuis... Scheldt men je echter uit voor rotte vis dan schep je er een welhaast masochistisch genoegen in en weet je niet hoe vlug je vervolgens moet reageren. Je zal er, als politiek correct pispaaltje, maar je beroep van hebben gemaakt...quote:Op zondag 12 december 2004 15:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh die eeuwige flames, en maar zeuren over het respect van anderen.
Boeken als dat smeken er om door 20 mensen besteld te worden die tegelijk "The Joy of anal sex" of "Gay Men and Anal Eroticism: Tops, Bottoms, and Versatiles" bestellen.quote:Op zondag 12 december 2004 16:07 schreef DeGroeneRidder het volgende:
[..]
http://www.amazon.com/exe(...)nce&s=books&n=507846
Precies, een cultureel construct. Een actie die symboliseert dat je erkent dat de ander bestaat en dat je het niet erg vind in de nabijheid van die ander te vertoeven. (En er zullen nog wel meer dingen zijn die gesymboliseerd worden door een hand geven, maar dit zijn er sowiezo twee).quote:Op zondag 12 december 2004 16:15 schreef DeGroeneRidder het volgende:
[..]
Onzin, jij ondervindt daar objectief gezien geen hinder van. Dat een hand geven een teken van weet-ik-veel-wat is, is een cultureel construct, m.a.w. het zit tussen je oren. Je hoeft het bijgevolg niet aan anderen op te dringen.
Dat theoretische gelul van jou is leuk voor op de zaterdagnacht in de kroeg als je bezopen bent maar het heeft niets, maar dan ook echt helemaal niets met de realiteit van doen.quote:Op zondag 12 december 2004 16:15 schreef DeGroeneRidder het volgende:
[..]
Indien de tweede zin een verduidelijking moet zijn van de eerste hanteer je een cultureel gekleurde (m.a.w. niet-wetenschappelijk) definitie van cultureel construct. De betekenis van een symbool voor een toeschouwer staat trouwens niet vast, dus je kan niet vanuit een transcendentaal standpunt beweren, zoals je tussen haakjes doet, dat een hand geven dit of dat symboliseert. Wat het symboliseert hangt namelijk af van de cultuur van de observator.quote:Op zondag 12 december 2004 16:49 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Precies, een cultureel construct. Een actie die symboliseert dat je erkent dat de ander bestaat en dat je het niet erg vind in de nabijheid van die ander te vertoeven. (En er zullen nog wel meer dingen zijn die gesymboliseerd worden door een hand geven, maar dit zijn er sowiezo twee).
Om de intenties van de gebruiker van een symbool (i.c. het weigeren een hand te geven) te kennen moet je kijken naar wat het symbool voor de gebruiker symboliseert, niet naar wat voor betekenissen observators (i.c. "de" Nederlandse cultuur) er aan toekennen.quote:En dat die kerel uit het nieuwsbericht daar een andere invulling aan geeft, doet niets af aan het feit dat de ander het wel op de gebruikelijke manier zal interpreteren. Met andere woorden, jij kan wel vinden dat het niet onbeschoft is, maar die ander zal het wel onbeschoft vinden. En zeker als je kennis hebt van de nederlandse cultuur, dan ben je willens en wetens onbeschoft, omdat men van jou weet dat je bekend bent met de omgangsvormen, en ze toch niet toepast.
Neuh,quote:Zowel Verdonk als de imam hebben m.i. dus boter op het hoofd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |