abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23907868
quote:
Hagenaar Mike Boon is een stageplek geweigerd omdat hij vrouwen weigert de hand te schudden. De tot de islam bekeerde Boon volgt een lerarenopleiding geschiedenis aan de Hogeschool Rotterdam. Sinds hij in 2002 moslim werd noemt hij zich Redouan.

Tijdens een kennismaking op het Johan de Witt College werd Redouan afgelopen maand voorgesteld aan een docente. Hij weigerde echter zijn toekomstige vrouwelijke collega een hand te geven. Mike Boon: Zij bood mij een hand aan, maar die moest ik weigeren. De islam verbiedt mij om vreemde vrouwen een hand te geven. Dat heb ik haar uitgelegd. Ik heb me ervoor geëxcuseerd en bovendien een lichte buiging gemaakt met mijn hand op het hart. Toen ik later op de dag bij de directeur kwam voor een gesprek, vertelde die me dat ik me moest aanpassen aan de omgangsvormen die zij daar hanteren. Anders ging de stage niet door

Directeur van het Johan de Witt College is oud Kamerlid en voormalig-lijsttrekker van de ChristenUnie Kars Veling. Hij zegt over het voorval: Wij vinden het handen schudden gewoon bij de omgangsvormen tussen collega horen. Meer zit er niet achter, het staat ook los van dat incident laatst met minister Verdonk. Wij hebben hier ook collega met een hoofddoekje op, dus het is zeker niet zo dat wij mensen zouden weigeren omdat ze een bepaalde geloofsovertuiging hebben

Boon zegt teleurgesteld te zijn. Hij probeert nu een stage te krijgen op een islamitische school. De hogeschool waar hij studeert staat daar voor open zegt hij.

Bron FP , schrijver Anti-islam r@b
Heel goed van de Hagenaar
Iemand een hand geven is niet verplicht dus het is onterecht dat de domme school hem wegstuurt alleen voor een hand

Alweer een Nederlander die Moslim is geworden
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_23908039
Waar mensen een probleem om maken, damn. Hoe belangrijk is het dat je geen hand krijgt van iemand..
pi_23908042
Op de werkvloer kun je weinig aanvangen met iemand die mensen de hand weigert te schudden. Even een notitie hiervan maken zodat deze minkukel in elk geval nooit geen aanspraak zou mogen maken op een WW-uitkering.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_23908077
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 22:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Op de werkvloer kun je weinig aanvangen met iemand die mensen de hand weigert te schudden. Even een notitie hiervan maken zodat deze minkukel in elk geval nooit geen aanspraak zou mogen maken op een WW-uitkering.
waarom alleen voor een hand
pi_23908105
quote:
Op de werkvloer kun je weinig aanvangen met iemand die mensen de hand weigert te schudden.
Wat een grap! Alsof die man hierdoor zijn werk minder goed zou doen.
pi_23908115
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 22:25 schreef Meki het volgende:

[..]

waarom alleen voor een hand
Dat zijn gewoon normale omgangsvormen in dit land. Een nieuwe collega even een hand geven, als iemand jarig is diegene even een hand geven, als je je voorstelt even een hand geven, als iemand promotie krijgt even een hand geven.

Heel normaal allemaal.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_23908141
die mike boon is niet goed bij zn hoofd. We leven in NEDERLAND en hij gaat naar een NEDERLANDSE school, pas je dan ook aan of zout anders op naar een islamitisch land, want nederland is geen islamitish land
  zaterdag 11 december 2004 @ 22:28:19 #8
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_23908166
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 22:26 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Nou, ik zou toch wel erg vreemd opkijken als ik een docent een hand wil geven en hij zo raar gaat doen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_23908188
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 22:17 schreef Meki het volgende:

[..]

Iemand een hand geven is niet verplicht dus het is onterecht dat de domme school hem wegstuurt alleen voor een hand

die school bepaalt de regels en omgangsvormen, niet hij. Een school heeft absoluut het recht om deze meneer te weigeren. En zelf probeert hij een stage nu te krijgen op een islamitische school. prima toch? Een islamitische school zal wellicht ook geen vrouwen willen in strakke kleding en zonder hoofddoek. voor elk wat wils zou ik zeggen. waarom zou die ene school daarom dom zijn?
pi_23908192
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 22:23 schreef Meh7 het volgende:
Waar mensen een probleem om maken, damn. Hoe belangrijk is het dat je geen hand krijgt van iemand..
Ik zal het je even uitleggen dat heet normale omgangsvormen. Kennen jullie moslims niet he?
pi_23908202
Wat is nou eik de reden (behalve dat het in de Koran staat) dat dat niet mag? Ik neem aan dat er niet alleen maar staat dat het niet mag, maar ook nog een reden er bij?
pi_23908211
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 22:26 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dat zijn gewoon normale omgangsvormen in dit land. Een nieuwe collega even een hand geven, als iemand jarig is diegene even een hand geven, als je je voorstelt even een hand geven, als iemand promotie krijgt even een hand geven.

Heel normaal allemaal.
dat weet ik maar . ik zou haar wel een hand geven maar daar denkt Mike anders over dat recht heeft hij en dat recht mag hij uitoefenen
pi_23908213
quote:
Ik zal het je even uitleggen: dat zijn nu normale omgangsvormen in Nederland. Kennen jullie moslims niet he?
pi_23908219
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 22:28 schreef I.R.Baboon het volgende:
Nou, ik zou toch wel erg vreemd opkijken als ik een docent een hand wil geven en hij zo raar gaat doen.
Misschien de eerste keer, maar nadat je zijn uitleg hebt gehoord begrijpt een weldenkend mens dit toch wel?

En hoe beinvloedt dat de les die hij geeft?
pi_23908250
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 22:29 schreef Meki het volgende:

[..]

dat weet ik maar . ik zou haar wel een hand geven maar daar denkt Mike anders over dat recht heeft hij en dat recht mag hij uitoefenen
dat recht heeft hij ja. Die school heeft ook het recht om hem daarom te weigeren. Mooi he, vrijheid van godsdienst.
pi_23908257
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 22:29 schreef Sphere het volgende:
Ik zal het je even uitleggen: dat zijn nu normale omgangsvormen in Nederland. Kennen jullie moslims niet he?
Normaal betekent niet meteen verplicht. Datgene dat als normaal gezien wordt veranderd ook continu.
pi_23908265
quote:

[..]

Ja, respect voor iedereen op de werkvloer is een basisbeginsel voor een prettige werksfeer.
pi_23908300
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 22:27 schreef THC1 het volgende:
die mike boon is niet goed bij zn hoofd. We leven in NEDERLAND en hij gaat naar een NEDERLANDSE school, pas je dan ook aan of zout anders op naar een islamitisch land, want nederland is geen islamitish land
met meningsuiting
dat mag in Nederland
hij mag handen weigeren
pi_23908322
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 22:32 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ja, respect voor iedereen op de werkvloer is een basisbeginsel voor een prettige werksfeer.
Respect voor iedereen behalve hem en zijn overtuiging?
pi_23908329
quote:

[..]

Dan heeft de schiool het recht hem weg te sturen omdat er met dit soort figuren niets te beginnen valt. Net zoals een werkgever het recht heeft dit soort malloten niet aan te nemen of weg te sturen en net zoals de overheid zich het recht zou moeten toeeigenen om dit soort malloten uit te sluiten van het sociale stelsel.
pi_23908341
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 22:34 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Inderdaad. Heeft hij even pech.
  zaterdag 11 december 2004 @ 22:35:48 #22
62182 Georges
That's the shit
pi_23908361
Meki is back in the house. He Meki.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_23908370
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 22:35 schreef DrWolffenstein het volgende:
Inderdaad. Heeft hij even pech.
Wat een argumenten!
  zaterdag 11 december 2004 @ 22:36:50 #24
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_23908387
quote:

[..]

En een werkgever heeft ook het recht om iemand daarom niet aan te nemen. Het wordt in Nederland namelijk als asociaal gezien om iemand geen hand te geven. Dit heeft natuurlijk een negatief effect op zijn werk. Ik snap de commotie niet. Ik zou als werkgever ook geen mensen aannemen die geen hand van vrouwen wilt schudden, alleen al om je image.
  zaterdag 11 december 2004 @ 22:39:55 #25
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23908461
Boontje komt om zijn loontje nou met Bruin Boon wist onze Hollandse knul Dik Trom wel raad hoor
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_23908465
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 22:35 schreef Georges het volgende:
Meki is back in the house. He Meki.
pi_23908483
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 22:34 schreef Meh7 het volgende:

[..]

nee hoor, zijn gedrag is gewoon respectloos naar de maatstaven van deze school, dat is alles. Het heeft geen donder met overtuiging te maken.
pi_23908489
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 22:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dan heeft de schiool het recht hem weg te sturen omdat er met dit soort figuren niets te beginnen valt. Net zoals een werkgever het recht heeft dit soort malloten niet aan te nemen of weg te sturen en net zoals de overheid zich het recht zou moeten toeeigenen om dit soort malloten uit te sluiten van het sociale stelsel.
hij gaat naar een Islamitische school
  zaterdag 11 december 2004 @ 22:41:05 #29
62182 Georges
That's the shit
pi_23908490
Meki is cool.
  zaterdag 11 december 2004 @ 22:42:05 #30
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_23908508
Tja, ik snap het gezeur van die mensen niet. Stel dat er een lekker wijf wordt aangenomen bij een islamitische school en dat komt de eerste dag met een heel geil minirokje en een diep decolleté aanzetten, dan kan ik me ook niet indenken dat er niet aan haar wordt gevraagd om zich óf aan te passen, óf ergens anders te gaan werken.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_23908529
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 22:40 schreef fokje het volgende:
nee hoor, zijn gedrag is gewoon respectloos naar de maatstaven van deze school, dat is alles. Het heeft geen donder met overtuiging te maken.
Ik vind het eerder respectloos om daar een punt van te maken, maar dat is mijn mening .
pi_23908533
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 22:41 schreef Georges het volgende:
Meki is cool.
wihihihih

Jij ook
pi_23908553
Terecht dat die stageplek hem geweigerd is
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  zaterdag 11 december 2004 @ 22:45:35 #34
62182 Georges
That's the shit
pi_23908568
Dank je Meki, keep up the good work.
pi_23908587
Goede Man Mike ( Meki = Mike ) heeft ook uitgelegd waarom het niet mag
  zaterdag 11 december 2004 @ 22:47:04 #36
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23908598
Meki is een harige kerel in wording evenals zijn vader en zijn vader, Meki is okay.
pi_23908662
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 22:47 schreef HarigeKerel het volgende:
Meki is een harige kerel in wording evenals zijn vader en zijn vader, Meki is okay.
pi_23908899
Prima dat de stagiere geweigerd is.Hij zal z,n heil inderdaad bij een islamitische school moeten zoeken en anders vertrekken naar een land waar de normen en waarden gelden die hij hanteerd. Dat maakt de keuze wel kleiner maar dat is een keuze.
  zaterdag 11 december 2004 @ 23:27:04 #39
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_23909364
quote:

[..]

Zo'n man roept teveel weerstand op om binnen een groep te passen.
Overigens, als je dergelijk gedrag vertoont moet je niet gaan janken als je met de consequenties daarvan geconfronteerd wordt.

Wie wil zijn kinderen nu bij een leraar onderbrengen die dergelijke standpunten huldigt.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_23910097
En het allermooiste is nog.....

In de meeste islamitische landen is het heel normaal om elkaar een hand te geven. Ook aan vreemde vrouwen. Zelfs in de binnenlanden van Turkije heeft mijn vrouw een hand gekregen van de lokale imam. En ook in Egypte had men er geen moeite mee. Nog sterker: Één van de egyptenaren vond het geen enkel probleem om 75 kamelen en een rode ferrari te bieden voor mijn vrouw

De reden die deze jongeman zowel als de imam die Minister Verdonk de hand wijgerden, opgeven is dat het verboden is om in enige activiteit te participeren die men in de verleiding zou kunnen brengen onzedelijke zaken te verrichten met een vreemde vrouw. Dat betekend dus dat zodra de "relatie" met die vreemde vrouw bepaald is, er geen probleem meer is. Als je dus weet dat het een collega is, kun je haar zonder meer de hand schudden. Als je weet dat haar man er bij is, kun je zonder meer haar hand schudden. Als je weet dat ze minister is, en getrouwd kun je haar zonder meer de hand schudden....

Het zijn slechts de slecht geïnformeerde extremistische moslims die vinden dat het schudden van de hand van de vrouw tot verleiding kan leiden. Mischien moeten die eens bij zichzelf te raden gaan over hun eigen sexuele problemen......
pi_23914992
Is toch niet meer dan normaal lijkt me? Men gaat op een bepaalde manier met elkaar om en gedraagt zich volgens bepaalde (ongeschreven) regels. Wanneer jij je daar niet aan wenst te houden is het toch logisch dat men jouw aanwezigheid niet wenst.....?
pi_23915029
quote:
Op zondag 12 december 2004 00:07 schreef Croga het volgende:
En het allermooiste is nog.....

In de meeste islamitische landen is het heel normaal om elkaar een hand te geven. Ook aan vreemde vrouwen. Zelfs in de binnenlanden van Turkije heeft mijn vrouw een hand gekregen van de lokale imam. En ook in Egypte had men er geen moeite mee. Nog sterker: Één van de egyptenaren vond het geen enkel probleem om 75 kamelen en een rode ferrari te bieden voor mijn vrouw

De reden die deze jongeman zowel als de imam die Minister Verdonk de hand wijgerden, opgeven is dat het verboden is om in enige activiteit te participeren die men in de verleiding zou kunnen brengen onzedelijke zaken te verrichten met een vreemde vrouw. Dat betekend dus dat zodra de "relatie" met die vreemde vrouw bepaald is, er geen probleem meer is. Als je dus weet dat het een collega is, kun je haar zonder meer de hand schudden. Als je weet dat haar man er bij is, kun je zonder meer haar hand schudden. Als je weet dat ze minister is, en getrouwd kun je haar zonder meer de hand schudden....

Het zijn slechts de slecht geïnformeerde extremistische moslims die vinden dat het schudden van de hand van de vrouw tot verleiding kan leiden. Mischien moeten die eens bij zichzelf te raden gaan over hun eigen sexuele problemen......
Inderdaad. Dit stond onlangs in "De Stem" ook. Daar werd een jonge Marokkaanse Imam geinterviewd. Die vond dat hij zelf sterk genoeg was om niet in verleiding te komen en dat hij daardoor vrouwen gewoon de hand kon schudden.
Het zijn dus niet de normale gematigde moslims die dat weigeren.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
  zondag 12 december 2004 @ 09:28:23 #43
3542 Gia
User under construction
pi_23915172
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 22:33 schreef Meki het volgende:

[..]

met meningsuiting
dat mag in Nederland
hij mag handen weigeren
Ja, dat mag hij.
Vervolgens mag de school hem ook weigeren aan te nemen, uit reden van onbeleeft gedrag.

Of hij dat nou zo voelt of niet, doet er niet toe.

De school vindt het onbeleeft en accepteert het niet.

Hun goed recht.
  zondag 12 december 2004 @ 09:33:31 #44
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_23915186
-verwijderd-

[ Bericht 44% gewijzigd door NorthernStar op 12-12-2004 09:48:26 ]
Pimpin' iron @ dutchbodybuilding.com
  zondag 12 december 2004 @ 09:43:09 #45
3542 Gia
User under construction
pi_23915208
Tja, als je gedrag afwijkt van de geldende norm en van wat wenselijk is, dan kun je zoiets verwachten. Als je dit gedrag vol blijft houden, dan weet je dat je daar in Nederland het niet altijd makkelijk mee hebt. Maar dat moet je er dan maar voor over hebben. Duurt het gewoon langer voordat je een stageplek hebt.

En dat geldt voor mensen die geen hand willen geven, voor vrouwen die weigeren hun hoofddoek af te zetten als dat wenselijk is, voor mensen die in een bagwan-gewaad lopen, enz.....
Als je afwijkt op punten die je aan kunt passen en je doet dat niet, dan heeft dat gevolgen.

Je kunt niet verwachten dat anderen jouw afwijkende gedrag moeten accepteren.
pi_23915233
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 22:29 schreef Modus het volgende:
Wat is nou eik de reden (behalve dat het in de Koran staat) dat dat niet mag? Ik neem aan dat er niet alleen maar staat dat het niet mag, maar ook nog een reden er bij?
De redenering erachter is dat het zou kunnen leiden tot verboden handelingen (overspel). Elke lichamelijke aanraking tussen een man en een vrouw die niet zijn vrouw of familielid is, moet vermeden worden.
  zondag 12 december 2004 @ 11:41:36 #47
94405 Tarak
pi_23915983
quote:
Op zondag 12 december 2004 09:50 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

De redenering erachter is dat het zou kunnen leiden tot verboden handelingen (overspel). Elke lichamelijke aanraking tussen een man en een vrouw die niet zijn vrouw of familielid is, moet vermeden worden.
En wil jij jouw kinderen (okay alleen zonen) les laten krijgen door iemand met zulke denkbeelden?
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_23916000
quote:
Op zondag 12 december 2004 11:41 schreef Tarak het volgende:
En wil jij jouw kinderen (okay alleen zonen) les laten krijgen door iemand met zulke denkbeelden?
Nee, absoluut niet! Ik leg het alleen maar uit, ik ben het er in de verste verte niet mee eens!

Ik heb en wil helemaal geen kinderen, maar dat daargelaten...
pi_23916466
quote:

[..]

Om de een of andere reden vind ik 't prima dat hem 'n stage geweigerd is
Een Nederlander die zich bekeerd tot de Islam spoort toch al niet in mijn optiek
pi_23916953
quote:
Op de werkvloer kun je weinig aanvangen met iemand die mensen de hand weigert te schudden.
Is dat het belangrijkste onderdeel van het takenpakket tegenwoordig?

Ik snap Veling wel maar een beetje overdreven is het wel natuurlijk, als die jongen gewoon een goede leerkracht is, zie ik het probleem niet zo.
pi_23916984
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 23:27 schreef Tarak het volgende:
Wie wil zijn kinderen nu bij een leraar onderbrengen die dergelijke standpunten huldigt.
Het gaat toch om de lessen, sinds wanneer treedt er een soort moralistische gedachtenpolitie in werking bij het aannemen van leerkrachten - zolang die man vrouwen niet daadwerkelijk discrimineert in zijn lessen, zie ik het punt niet. En een buiging maken met de hand op je hart is toch een prachtig teken van respect, dunkt me.
pi_23917020
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 22:26 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Heel normaal allemaal.
Ik heb vandaag niemand een hand geschud, gisteren niet.. eigenlijk de hele week niet!

AAAAAAAAHHHHHHHHH

Ik ben net spontaan in een fanatieke moslim extremist veranderd.. en ik had het zelf niet eens door!
pi_23917118
quote:
Op zondag 12 december 2004 12:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Het gaat toch om de lessen, sinds wanneer treedt er een soort moralistische gedachtenpolitie in werking bij het aannemen van leerkrachten - zolang die man vrouwen niet daadwerkelijk discrimineert in zijn lessen, zie ik het punt niet. En een buiging maken met de hand op je hart is toch een prachtig teken van respect, dunkt me.
Zo gaat het overal ter wereld SCH. Als je ergens gaat werken dan behoor je je aan te passen aan de basis-omgangsvormen die daar gelden. En iemand de hand schudden hoort daarbij. Stel je voor dat ik in Japan bij een groot bedrijf ga werken maar weiger te buigen de voor gasten die ontvang?

[ Bericht 0% gewijzigd door nikk op 12-12-2004 13:08:41 ]
  zondag 12 december 2004 @ 13:01:47 #54
94405 Tarak
pi_23917327
quote:
Op zondag 12 december 2004 12:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, in Nederland vind ik het respectvol om mensen een hand te geven. Wat ze in Huttekuttenstan doen als teken van respect interesseert me niet zo, zolang ze in Nederland maar een hand geven.

Ik zou mijn kinderen niet willen onderbrengen bij mensen die een gedachtegoed koesteren wat ik verwerpelijk vind.

Een niet-islamitische school die dergelijke leraren aan zal nemen, zal zijn leerlingenaantal fors achteruit zien hollen. Dat lijkt me ook een belangrijke afweging voor een school.
pi_23917331
Een leraar mag van mij elk soort van denkbeelden erop nahouden die hij wil, maar hij heeft zich te gedragen volgens de geldende fatsoensnormen en het aannemen van een uitgestoken hand hoort daarbij. Door de meeste mensen wordt het als zeer beledigend ervaren als je iemand een hand wilt geven en die hand wordt geweigerd. Ik krijg zelf ook een beetje de kriebels bij het hele idee. Alsof vrouwen smerig zijn ofzo.
pi_23917352
Tarak, je post is niet af...

EDIT: Nu wel.
  zondag 12 december 2004 @ 13:04:47 #57
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_23917400
Kan het me indenken.
pi_23917813
goed signaal die gasten moeten eens leren zich aan te passen, kunnen of willen ze dat niet dan kunnen ze dergelijke afwijzingen verwachten. we leven hier niet in een islamitische staat!

ik vind trouwens ook dat mensen die zich zo moeilijk opstellen niet in aanmerking moeten komen voor een uitkering. want als ze zich op deze manier opstellen wordt werk vinden wel moeilijk hé

tevens lijkt het me tijd om vrijheid van religie aan te passen!
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  zondag 12 december 2004 @ 13:29:30 #59
108463 Snik
Socialismusfeindlich
pi_23917891
quote:

[..]

Heel goed om hem een stage te weigeren. Een hand geven is de basis van respect dus wie dat niet wilt moet oppleuren.
quote:
Ja nou, al gauw nummer 5. Alleen kneuzen en losers worden moslim, dat is wel bekend. Alleen sukkels zonder vrienden zoals Van der Ven lopen over. Dit zijn gewoon overlopers zoals NSB-ers in de jaren 30.
Aisja was 9 toen mohammed haar neukte:
http://www.faithfreedom.org/Articles/sina/ayesha.htm
Boeken: Sahih Muslim Book 008, Number 3310: en Sahih Bukhari Volume 7, Book 62, Number 64
  zondag 12 december 2004 @ 13:30:33 #60
108463 Snik
Socialismusfeindlich
pi_23917915
quote:
Waar mensen een probleem om maken, damn. Hoe belangrijk is het dat je een theedoek om je hoofd moet mogen doen...
Boeken: Sahih Muslim Book 008, Number 3310: en Sahih Bukhari Volume 7, Book 62, Number 64
pi_23917920
quote:
Op zondag 12 december 2004 13:25 schreef GewoneMan het volgende:
tevens lijkt het me tijd om vrijheid van religie aan te passen!
Ik hoor wel meer mensen dergelijk uitlatingen doen tegenwoordig, maar hoe had je dit precies in gedachten?
  zondag 12 december 2004 @ 13:32:24 #62
94405 Tarak
pi_23917944
Die Redouan is dat dezelfde Redouan die zoveel post op maroc.nl?
  zondag 12 december 2004 @ 13:34:04 #63
108463 Snik
Socialismusfeindlich
pi_23917974
quote:
Op zondag 12 december 2004 13:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik hoor wel meer mensen dergelijk uitlatingen doen tegenwoordig, maar hoe had je dit precies in gedachten?
Het artikel dat vrijheid van godsdienst regelt afschaffen en onderbrengen bij vrijheid van meningsuiting. Het is belachelijk dat een aantal sprookjes meer rechten hebben dan de overige sprookjes of geestenziektes.
pi_23918037
quote:
Op zondag 12 december 2004 12:51 schreef nikk het volgende:

[..]

Zo gaat het overal ter wereld SCH. Als je ergens gaat werken dan behoor je je aan te passen aan de basis-omgangsvormen die daar gelden. En iemand de hand schudden hoort daarbij. Stel je voor dat ik in Japan bij een groot bedrijf ga werken maar weiger te buigen de voor gasten die ontvang?
Als je uitlegt dat je liever iets anders doet omdat je niet gewend bent te buigen, zal er geen probleem zijn. Het gaat daar namelijk helemaal niet om.

Het gaat om de beleefdheid en om respect, en ik heb niet idee dat het daar bij deze jongen aan ontbreekt. Deze school heeft blijkbaar liever iemand die wel een hand geeft maar later tegen iemand anders zegt: "wat een geile slet is dat zeg".

Er zit zo enorm veel hypocrisie in deze redeneringen en eigenlijk is het juist respectloos van de school jegens deze stagiair.
  zondag 12 december 2004 @ 13:40:12 #65
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23918104
Ik zie het probleem niet echt zo eigenlijk, hij kan later toch gewoon mooi op een islamitische school werken? laat hem gewoon afstuderen en het zelf lekker uitzoeken
pi_23918161
quote:
Waar mensen een probleem om maken, damn. Hoe erg is het dat je een hand geeft aan iemand.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_23918179
quote:
Op zondag 12 december 2004 13:42 schreef milagro het volgende:

Waar mensen een probleem om maken, damn. Hoe erg is het dat je een hand geeft aan iemand.
Precies, en hoe erg is het als je dat niet doet maar het uitlegt en respect betuigt?
pi_23918192
quote:
Op zondag 12 december 2004 13:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Als je uitlegt dat je liever iets anders doet omdat je niet gewend bent te buigen, zal er geen probleem zijn. Het gaat daar namelijk helemaal niet om.
De cultuur in Japan vereist dat je buigt uit respect en eerbied. Wat ik wel of niet gewend bent doet niet ter zake.
quote:
Het gaat om de beleefdheid en om respect, en ik heb niet idee dat het daar bij deze jongen aan ontbreekt. Deze school heeft blijkbaar liever iemand die wel een hand geeft maar later tegen iemand anders zegt: "wat een geile slet is dat zeg".
Waaruit blijkt dat?
quote:
Er zit zo enorm veel hypocrisie in deze redeneringen en eigenlijk is het juist respectloos van de school jegens deze stagiair.
Het heeft niets met hypocrisie te maken. Het heeft te maken met fatsoenlijke basis-omgangsvormen.
  zondag 12 december 2004 @ 13:44:16 #69
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23918200
quote:
Op zondag 12 december 2004 13:42 schreef milagro het volgende:
.
[Knevel modus = on]
Tja, misschien krijgt hij wel gewoon kanker en hebben we nooit last van hem
[/Knevel modus = off]

zondag 12 december 2004 @ 13:44:34 #70
94405 Tarak
pi_23918208
quote:

[..]

Juist het feit dat je iemand geen hand geeft omdat je bang bent seksuele gevoelens te krijgen, is al een juist een seksuele lading geven aan iets wat deze seksuele lading helemaal niet heeft. Dat neigt al naar seksuele obsessie imho.

Vervolgens zie ik weer de aloude SCH tactiek om iets te noemen wat helemaal geen enkele rol speelt in de discussie namelijk dat iemand die wel een hand geeft zal zeggen: "wat een geile slet is dat". De bedoeling is de omkering te bewerkstellingen die als slot benoemd staat. Echter, dat heeft niemand gezegd, dus het is irrelevant in deze discussie.
pi_23918261
quote:
Op zondag 12 december 2004 13:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Precies, en hoe erg is het als je dat niet doet maar het uitlegt en respect betuigt?
Precies, hoe erg is het als je het wel doet, omdat die ander uitlegt dat het wel doen respect betuigt.

Oftewel, er is voor beide zijden altijd een argument daar.

Gooit de handenweigeraar met respect tonen voor zijn opvattingen, dan kan hij hem zo terugkrijgen, en vice versa dus.

Ik zou me aanpassen aan de grote gemene deler, in Thailand worden er geen handen geschud, zou ik daar wonen dan pas ik me aan.
Een God die dat niet kan waarderen zou mijn God niet zijn.
  zondag 12 december 2004 @ 13:48:40 #72
108463 Snik
Socialismusfeindlich
pi_23918293
quote:

[..]

Echt TOTALE waanzin, die mening van jou!

Echt fantastisch hoe je ALTIJD ALLES omdraait!
pi_23918365
quote:
Op zondag 12 december 2004 13:43 schreef nikk het volgende:

[..]

De cultuur in Japan vereist dat je buigt uit respect en eerbied. Wat ik wel of niet gewend bent doet niet ter zake.
Wat een onzin. Je komt prima weg in Japan als je niet buigt.
quote:
Waaruit blijkt dat?
Omdat ze reageren op vorm en niet op inhoud. Erger nog, ze maken er beleid op.
quote:
Het heeft niets met hypocrisie te maken. Het heeft te maken met fatsoenlijke basis-omgangsvormen.
Ja, die jongen deed dat volgens mij heel aardig. Als hij die vrouw niet had aangekeken of haar had iets vreselijks had toegevoegd was het een ander verhaal. Hij legt het uit en kiest zijn eigen gebaren.
  zondag 12 december 2004 @ 13:52:33 #74
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23918376
quote:
Op zondag 12 december 2004 13:48 schreef Snik het volgende:

[..]

Ieder hof heeft zo zijn hofnar
pi_23918391
quote:
Op zondag 12 december 2004 13:48 schreef Snik het volgende:

[..]

Kun je wel hard gaan roepen en veel smileys gaan gebruiken maar argumenten heb je zoals gebruikelijk niet. De school zou er goed aan doen met zo'n stagiair te gaan praten in plaats van de boel zo op scherp te zetten. Schandelijk voor zo iemand als Veling, had ik niet van hem verwacht eigenlijk.
pi_23918427
quote:
Op zondag 12 december 2004 13:44 schreef Tarak het volgende:

[..]

Juist het feit dat je iemand geen hand geeft omdat je bang bent seksuele gevoelens te krijgen, is al een juist een seksuele lading geven aan iets wat deze seksuele lading helemaal niet heeft. Dat neigt al naar seksuele obsessie imho.
Dat lijkt me eerder een probleem van jezelf dan.

Kon deze jongen geen los geven? Weten we daar iets over? Bracht hij een rare opvatting over vrouwen naar voren in zijn lessen?

Nee, hij is een moslim en doet sommige wat anders en dat is tegenwoordig ineens een doodzonde. Hulde, hoera
pi_23918439
Precies, Tarak, door de hand te weigeren geef je iets (want dat is de reden dat hij niet gegeven mag worden volgens SOMMIGE moslims) een sexuele ladig, waar hij er niet is.
Althans niet bij de dame in kwestie.
Mag je als 20 jarige moslim ook de hand van een 80 jarige dame om die reden niet schudden?

Ik snap niet dat er door moslims als deze knul daar dan niet eens over nagedacht wordt.
Over de zin van zo iets, over wat het dan in feite over jezélf zegt, dat jij dus geen controle zou hebben over je gevoelens, je daden, je denken. Dat je jezelf dus in feite niet kunt vertrouwen en jezelf daarom maar dit soort dingen oplegt.

Grappig ook dat je een hand weigeren als iets moois kan zien omdat het vanuit een geloofsovertuiging gedaan wordt.
pi_23918581
quote:
Op zondag 12 december 2004 13:52 schreef SCH het volgende:

[..]

[..]

Ja, die jongen deed dat volgens mij heel aardig. Als hij die vrouw niet had aangekeken of haar had iets vreselijks had toegevoegd was het een ander verhaal. Hij legt het uit en kiest zijn eigen gebaren.
Ja, en dat doen we dus niet. Je kiest de omgangsvormen niet uit, die zijn er gewoon. Ik kies er ook niet voor om iemand mijn respect te tonen door hem in zijn bek te spugen, ook niet met uitleg.
Tel daarbij op dat er een seksuele lading wordt gegeven aan iets wat dit per definitie niet heeft en het feit dat mannen in veel islamitische culturen elkaar wel op de wangen kussen zonder elkaar meteen te bespringen. Dan wordt er iets expliciet seksueel ineens afgezwakt tot een omgangsvorm. Krom, erg krom en het getuigt van weinig vermogen tot nadenken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mwanatabu op 12-12-2004 14:08:54 ]
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 12 december 2004 @ 14:02:57 #79
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23918595
zo zie je maar dat de Koran verschillend interpreteerbaar is
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_23918680
quote:
Op zondag 12 december 2004 13:34 schreef Snik het volgende:
Het artikel dat vrijheid van godsdienst regelt afschaffen en onderbrengen bij vrijheid van meningsuiting. Het is belachelijk dat een aantal sprookjes meer rechten hebben dan de overige sprookjes of geestenziektes.
Dus zie jij het dan zo dat iedereen moet kunnen zeggen dat homo's fout zijn, of dat juist niemand dat moet kunnen zeggen? Ik zou voor het eerste kiezen. Ik vind dat mensen verbaal volledig vrij moeten zijn, ongeacht hun achtergrond.
pi_23918730
quote:

[..]

Nee hoor, buigen is daar net zo gebruikelijk als een hand geven in Nederland.
quote:
Omgangsvormen zijn ook vorm.
quote:
Het is niet aan hem om zijn gebaren uit te zoeken. Let wel, hij mag doen en laten wat hij wil, maar hij moet niet verwachten dat anderen zich daaraan maar moeten aanpassen.
pi_23918764
quote:
Op zondag 12 december 2004 13:40 schreef HarigeKerel het volgende:
Ik zie het probleem niet echt zo eigenlijk, hij kan later toch gewoon mooi op een islamitische school werken?
Nou graag, je moet er toch niet aan denken dat zo'n figuur je kinderen geschiedenis geeft?
pi_23918836
quote:
Je komt prima weg in Japan als je niet buigt.
Je komt inderdaad prima weg, zonder die vette order in je koffer, dat wel.
  zondag 12 december 2004 @ 14:35:46 #84
108463 Snik
Socialismusfeindlich
pi_23919340
quote:
Op zondag 12 december 2004 13:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Kun je wel hard gaan roepen en veel smileys gaan gebruiken maar argumenten heb je zoals gebruikelijk niet. De school zou er goed aan doen met zo'n stagiair te gaan praten in plaats van de boel zo op scherp te zetten. Schandelijk voor zo iemand als Veling, had ik niet van hem verwacht eigenlijk.
Nee schande inderdaad. Je zou maar de meest elementaire beleefdheidsregels in acht nemen zeg.
Echt een schande.

Totale waanzin van deze gozer, wat als zijn baas een vrouw is? Die geeft hij dan geen hand? Hij kan het shaken op ieder vlak in deze maatschappij.

Buiten dat is het helemaal geen moslimgebruik maar een extreem fundamentalistisch salafistisch gebruik. En dat is gewoon de extreem rechtse variant van de islam, een stroming die in vele Arabische landen trouwens wettelijk verboden is (zoals Egypte, Algerije, Marokko etc). Daar moet je geen respect voor tonen. Integendeel zelfs, keihard de kop indrukken en laten zien dat dit soort excessen hier niet getolereerd worden.

Zoals deze mensen ook hebben gedaan, waarvoor hulde
pi_23919343
quote:
Ja en dan vooral die mensen die zeggen vanuit - een bekeerd - geloof geen handen te mogen schudden - hoe lang kan men nog blijven veinzen de handen in onschuld te wassen?
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
pi_23919396
als een moslim de hand van een vrouw niet schudt kan je dat zien als een belediging, sterker nog dat is het! maar dat moet dan weer mogen volgens de moslims omdat het vrijheid van religie is. maar o wee als ik als atheist een CORRECTE uitspraak doe over de islam die hun als belediging zien (terwijl het ook gewoon waar is) b.v. het al 1000 malen getypte "mohammed is een pedofiel" dan staan ze op hun achterste poten. om over submission maar te zwijgen..

stelletje mafkezen met hun achterlijke religiesekte
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_23919397
quote:
Op zondag 12 december 2004 14:35 schreef Snik het volgende:
Buiten dat is het helemaal geen moslimgebruik maar een extreem fundamentalistisch salafistisch gebruik.
Staat er niets over in de Koran?
pi_23919411
De bekeerde moslims zijn ook het ergste. Omdat ze zelf nog lopen te twijfelen en de boel aan het aftasten zijn, nemen ze maar de meest extreme weg. Pas als je je zeker voelt over je geloof dan kun je water bij de wijn doen en inzien dat het helemaal niet om zulke debiele voorschriftjes gaat maar dat geloof daar echt niet in zit en dat het dieper gaat. Maar dat is deze meneer nog niet gegeven, de stakker. Laat hem maar lekker gaar koken in zijn zelf opgelegde extremisme, die sukkel komt er vanzelf nog wel achter, hij zal nog wel vaker zijn kop stoten mag ik aannemen, met zo'n debiele houding.

En nog iets: natuurlijk is er hier vrijheid van meningsuiting en moet er respect voor andersdenkenden zijn. Je bent volkomen vrij om te doen en denken wat je wil, maar daar zitten vaak wel consequenties aan vast. Die vrijheid is niet helemaal vrijblijvend maar kent ook een bepaalde verantwoordelijkheid toe aan iedereen. Ik moet iemand ook niet op mijn werkvloer die in wezen zelf zo verdomde respectloos is om te weigeren om handen te geven aan vrouwen. Respect moet je ook verdienen en met zo'n houding verdient hij weinig respect.
pi_23919531
quote:
Op zondag 12 december 2004 12:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Is dat het belangrijkste onderdeel van het takenpakket tegenwoordig?

Ik snap Veling wel maar een beetje overdreven is het wel natuurlijk, als die jongen gewoon een goede leerkracht is, zie ik het probleem niet zo.
Niemand beweert dat dit het belangrijkste onderdeel is, dat maak jij er van. Wat wel beweerd wordt is dat het begroeten tot een vast onderdeel van onze omgangsvormen vormt. Net zo goed, als twee moslims zich op straat kussend begroeten...

Zo kustte de paus steevast de grond van elk land dat hij aandeed, en dat deed hij niet omdat zijn geloof hem dat nu eenmaal voorschreef!...

[ Bericht 1% gewijzigd door lucida op 12-12-2004 15:04:00 ]
het is zoals het is
non-conforming link
  zondag 12 december 2004 @ 14:53:14 #90
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_23919682
quote:
Respect, acht met, Respect, dat stopwoordje van de medelander
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_23919768
Een leraar op school krijgt te maken met ouders, met vrouwelijke collega leraren, met leraren van andere scholen op cursussen etc etc.

Vooral in het kontakt met ouders wordt de situatie vreemd als hij een moeder de hand niet schudt, die ze naar hem uitsteekt bij een 1e begroeting, en die situatie gaat zich ieder schooljaar weer opnieuw voordoen en iedere keer weer als hij een ouderpaar of moeder voor het eerst ontmoet.
Ik vind het niet zo vreemd dat een school dan liever de keus laat vallen op een ander.

Ik snap niet dat men het niet vreemd vindt dat zo'n vent een vrouwenhand weigert te schudden, maar het wel vreemd vindt dat iemand dan niet wilt samenwerken met zo iemand.
Dat laatste is net zo goed een overtuiging en die wordt door de meerderheid, moslims en niet moslims, gedeeld.
Maar blijkbaar is die overtuiging niets waard omdat het niet op geloof maar puur beleefdheid en gangbare omgangsvormen gebaseerd is.

Ik snap niet dat je een gebruik als dit, waar het wederom de vrouw is die met afwijzend gedrag geconfronteerd wordt, steunt of vindt dat je het moet respecteren en dus zelf die hand maar niet meer uit moet steken.

De vrouw moet zich bedekken omdat de man anders in de verleiding komt, de vrouw mag haar hand niet uitsteken ter kennismaking, omdat de man anders in de verleiding komt, de vrouw moet maagd blijven tot het huwelijk, omdat de man anders haar niet wil , de vrouw mag gecorrigeerd worden met een ferme tik indien zij ongehoorzaam is.

Gaan we dat allemaal maar respecteren?
En ja, de hand niet schudden is van een gelijke orde als al die andere genoemde zaken.

Waarom mag een man weigeren mij de hand te schudden en mag ik niet weigeren dan met zo'n man om te gaan, privé of als werkgever?
pi_23919833
quote:
Op zondag 12 december 2004 13:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat lijkt me eerder een probleem van jezelf dan.

Kon deze jongen geen los geven? Weten we daar iets over? Bracht hij een rare opvatting over vrouwen naar voren in zijn lessen?

Nee, hij is een moslim en doet sommige wat anders en dat is tegenwoordig ineens een doodzonde. Hulde, hoera
Dit soort onbenullige (fundamentalistische) "geloofsakkefietjes" vormen op zich inderdaad slechts onbeduidende maatschappelijke obstructies, maar bij elkaar opgeteld zorgen ze er wel voor dat er zich bij de mensen, t.a.v. de moslimmedemens, een steeds sterker wordende woede en aversie ontwikkelt...
het is zoals het is
non-conforming link
pi_23919846
Ik zou deze man ook geen functie aanbieden.

Dat hij vrouwen geen hand wil geven moet hij helemaal zelf weten, maar dan moet je niet raar opkijken wanneer je zelf anders wordt behandeld.

Deksel - neus.
Joop Gall, onze profeet.
pi_23919885
Euh, ik denk dat het probleem niet zo zeer in het weigeren van die hand ligt.. maar meer in het feit dat ie een vrouw niet als volwaardig oid ziet.. Dat is wel een goed argument om hem niet als leraar te willen vind ik.
I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
pi_23919888
Dit smerig soort landverraders die zich 'bekeren' tot een afthanse ideolgie en de boel provoceren zeer streng straffen. Hoe kan dit soort ooit les geven aan kinderen, omgaan met collega's, overleggen met (onderwijs) instanties. Wellicht net zo gorlap als die baardaap v.d. ven met zijn misselijke opjuttende islam praatjes. Aanpassen of oprotten naar een zelf uitgekozen woestijnzandbak waar hij zijn onderdrukkende en vrouw minderwaardige pedagogische kwaliteiten mag slijten aan zijn geliefde geloofsbroeders.
pi_23919927
quote:
Op zondag 12 december 2004 15:04 schreef XiNiX2004 het volgende:
Dit smerig soort landverraders die zich 'bekeren' tot een afthanse ideolgie en de boel provoceren zeer streng straffen. Hoe kan dit soort ooit les geven aan kinderen, omgaan met collega's, overleggen met (onderwijs) instanties. Wellicht net zo gorlap als die baardaap v.d. ven met zijn misselijke opjuttende islam praatjes. Aanpassen of oprotten naar een zelf uitgekozen woestijnzandbak waar hij zijn onderdrukkende en vrouw minderwaardige pedagogische kwaliteiten mag slijten aan zijn geliefde geloofsbroeders.
Ligt er al sneeuw in Friesland?
Joop Gall, onze profeet.
pi_23919957
quote:
Op zondag 12 december 2004 15:04 schreef XiNiX2004 het volgende:
Want jij weet wel wat respect is
  zondag 12 december 2004 @ 15:08:26 #98
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23919970
quote:
Op zondag 12 december 2004 14:10 schreef Eightball het volgende:

Nou graag, je moet er toch niet aan denken dat zo'n figuur je kinderen geschiedenis geeft?
Mijn kinderen zullen dan ook nooit naar zo'n islamitische school gaan
Die islamitische scholen schaffen ze over een paar aanslagen toch wel af, dan kan deze nep nazi mooi naar Iran opzouten
pi_23919988
quote:
Op zondag 12 december 2004 15:04 schreef BarBaar het volgende:
Euh, ik denk dat het probleem niet zo zeer in het weigeren van die hand ligt.. maar meer in het feit dat ie een vrouw niet als volwaardig oid ziet.. Dat is wel een goed argument om hem niet als leraar te willen vind ik.
Het feit alleen al, dat hij zijn persoonlijke theologie niet van de algemene pedagogie gescheiden weet te houden, maakt hem tot iemand die niet geschikt is als leraar voor het (openbaar) onderwijs.

Einde discussie.
het is zoals het is
non-conforming link
pi_23920037
quote:
Op zondag 12 december 2004 15:09 schreef lucida het volgende:

[..]

Het feit alleen al, dat hij zijn persoonlijke theologie niet van de algemene pedagogie gescheiden weet te houden, maakt hem tot iemand die niet geschikt is als leraar voor het (openbaar) onderwijs.

Einde discussie.
Nou nou, het lijkt er erg op dat je nu probeert te zeggen dat geloofsovertuiging en onderwijs niets met elkaar te maken hebben. Daar ben ik het helemaal mee eens, maar vergeet niet dat er in nederland ook meer dan genoeg katolieke en protestantse (enz) scholen zijn..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')