abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23345597

"The Real Driving Simulator". Het vierde deel uit de legendarische en uiterst populaire Gran Turismo Serie. Nog groter, nog beter, nog sneller. Ieder deel in de Gran Turismo serie legt de lat weer hoger en GT4 is hier zeker geen uitzondering.

Features:
  • Meer dan 700 auto's van 80 verschillende autofabrikanten. Van klassiekers uit begin vorige eeuw tot concept modellen die nog moeten verschijnen.
  • Plek voor 1000 auto's in je garage (ze moeten er dus allemaal inpassen).
  • Meer dan 50 circuits om over te racen. De meeste gebaseerd op bestaande locaties.
  • Lan gameplay mogelijk. (helaas niet online )
  • Nog realistischer rijden met het nieuwe Logitech Drive Force Pro USB-stuur, met 900 graden steering mode.
  • Photomode. Vereeuwig je favoriete bolide op de mooiste locaties en print het uit op een USB printer.
  • B-Spec mode. Tweak je auto en laat de CPU 'm uittesten.
  • En dit alles met een vernieuwde engine die een nieuwe norm zal stellen in PS2-graphics!

Verwachte PAL release:
    Eerste kwartaal 2005

Links:
  • Officiële Gran Turismo site
  • Officiële (Japanse) GT4 site
  • Officiële Playstation site
  • IGN
  • Gamespot

Voorgaande topics:
  • [PS2] Gran Turismo 4

Ondanks de vele vertragingen die het spel heeft opgelopen en teleurstellingen zoals het ontbreken van de online-mode, ben ik nog steeds enorm enthausiast over deze titel! Ik kan niet wachten tot 2005!
  • pi_23345876
    Ja, erg vet. Alstie nou 's uit zou komen..
    Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
      dinsdag 16 november 2004 @ 07:50:41 #3
    47826 MaVeJuH
    Gestoordheid Kent Geen Grenzen
    pi_23346009
    quote:
    Ondanks de vele vertragingen die het spel heeft opgelopen en teleurstellingen zoals het ontbreken van de online-mode, ben ik nog steeds enorm enthausiast over deze titel! Ik kan niet wachten tot 2005!
    "Alsof dat allemaal nog niet genoeg is, voegen we er nóg een belangrijk nieuw onderdeel aan toe: je kunt GT4 met maximaal zes gamers online spelen via de netwerkadapter."

Lul jij nu crap of de GT4 site :|
    Ijshockey: Ruijters Smoke Eaters Geleen!
    pi_23346158
    Is er nou een iets preciese ETA van GT4? Damn zeg, wacht er echt al een hele poos op.
    Tevens benieuwd of die online-optie wel een beetje vet gaat zijn, want ze hadden daar toch zoveel problemen mee?
    pi_23346282
    Ik vermoed dat Sony het tijdelijk geschrapt heeft omdat ze bang waren dat hun brakke serverstructuur de enorme online-toestroom niet zou houden. Deze maanden is immers ook Killzone en R&CIII uitgekomen die ook massaal online gespeeld worden. Als je dan ook nog weet dat alleen al Socom I+II per dag net zoveel spelers trekt als de complete Xbox-Live community, dan denk ik dat ze met het enorm popu GT4 bang waren dat het niet vlekkeloos zou lopen.

Maar die gast van GT4 heeft intussen wel in bij die laatste show toen ie gold gegaan was laten doorschemeren dat de Korea versie misschien wel al meteen online-integrated was, i.p.v. 2 aparte versie's uit te brengen. De vraag is nu, komt die Korea versie ook rond de tijd van de PAL versie (februrai 2005), want het zou wel eens kunnen dat ze nu toch Online erbij doen omdat de servers het redelijk kunne bijbenen.
    pi_23349867
    De geruchten dat het online gedeelte niet goed zou werken gingen al een aantal maanden rond totdat het vorige maand werd bevestigd en het online gedeelte werd uigesteld. Daarom vind ik het ook zo raar dat Sony gedurende deze maanden geen actie heeft ondernomen om de servers te upgraden/uit te breiden.
    Het zou leuk zijn als de PAL versie online mogelijkheid zou krijgen maar verwacht het eigenlijk niet omdat de lag in Europa het grootst zou zijn volgens de geruchten.
    Het single player gedeelte is voor mij het meest interessant, online mogelijkheid zou een leuke bonus zijn.
      dinsdag 16 november 2004 @ 12:45:50 #7
    75863 Stressbal
    Altijd constructief
    pi_23350111
    quote:
    Op dinsdag 16 november 2004 08:21 schreef RaptorNL het volgende:
    Is er nou een iets preciese ETA van GT4? Damn zeg, wacht er echt al een hele poos op.
    Tevens benieuwd of die online-optie wel een beetje vet gaat zijn, want ze hadden daar toch zoveel problemen mee?
    Eerste kwartaal 2005 voor Europa is de huidige planning. Wat betreft online is het op dit moment officieel nog zo dat GT4 niet online gaat maar dat er later een extra online versie komt. Of dat dan de gewone GT4 wordt met online mogelijkheden of een volledig nieuwe versie is niet bekend.

http://games.kikizo.com/news/200411/037.asp
    pi_23351045
    quote:
    Op dinsdag 16 november 2004 12:45 schreef Stressbal het volgende:
    Of dat dan de gewone GT4 wordt met online mogelijkheden ...
    Damn, da zou mooi zuur zijn als dat zo is, damn zeg... beetje 2x betalen voor 1 spel...
    pi_23359115
    quote:
    Op dinsdag 16 november 2004 08:36 schreef Edenoniphobic het volgende:
    Maar die gast van GT4 heeft intussen wel in bij die laatste show toen ie gold gegaan was laten doorschemeren dat de Korea versie misschien wel al meteen online-integrated was, i.p.v. 2 aparte versie's uit te brengen. De vraag is nu, komt die Korea versie ook rond de tijd van de PAL versie (februrai 2005), want het zou wel eens kunnen dat ze nu toch Online erbij doen omdat de servers het redelijk kunne bijbenen.
    Dat zou inderdaad geweldig zijn en stiekem hoop ik hier ook een beetje op!
    pi_23368493
    wie niet

Wat zullen de amerikanen en japanners dan pissed zijn
      woensdag 17 november 2004 @ 01:01:48 #11
    529 twi
    Het lichtje is uit...
    pi_23368555
    Gran Turismo 4: The Real Driving Simulators
    pi_23370654
    quote:
    Op woensdag 17 november 2004 00:58 schreef A.l.e.x het volgende:
    wie niet

Wat zullen de amerikanen en japanners dan pissed zijn
    Das juist goed, iedereen pissed!! De eu gamers omdat de game zo belachelijk laat komt, de rest omdat ze een onderdeel missen. Goed bezig Polyphony, breng de wereld tot elkaar
    !
    pi_23388922
    maar toch zal het weer een bestseller worden

kon ik zelf maar een beetje proggen
    pi_23389235
    quote:
    Op woensdag 17 november 2004 22:14 schreef A.l.e.x het volgende:
    kon ik zelf maar een beetje proggen
    En had jij maar een team van 100 man... en een budget van miljoenen euro's... en Sony als sponsor... en...
      woensdag 17 november 2004 @ 22:28:13 #15
    76170 Dacide
    www.mixfight.nl
    pi_23389426
    en.....

Heel veel fans die met smacht liggen te wachten!
    pi_23390656
    quote:
    Op woensdag 17 november 2004 22:22 schreef P-Style het volgende:

[..]

En had jij maar een team van 100 man... en een budget van miljoenen euro's... en Sony als sponsor... en...
    psssst, het was een grapje
    pi_23394222
    quote:
    Op woensdag 17 november 2004 23:12 schreef A.l.e.x het volgende:
    psssst, het was een grapje

GT4 staat trouwens bij veel Nederlandse webshops op 7 Januari... maar dat lijkt me wat voorbarig.
      donderdag 18 november 2004 @ 05:42:17 #18
    68536 Eitjes
    Dat werkt zo. Ofzo.
    pi_23395027
    Crappy babblefish vertaling :
    quote:
    The SONY computer entertainment Japan*), ' GRAN TURISMO 4 ' (GT4) sale day this year December 3rd (the gold) from December 28th (the fire) being to decide that it modifies, we guide.

GT4 the car 80 manufacturer 700 or more, the stage which rises to the course of existence and 65 kind 90 courses which include the city, records the various travelling events which exceed 550, has become ' game contents of maximum scale in グランツーリスモ ' series history. So far, directing to the sale December 3rd, it started doing last adjustment, but because this time, adjustment place outside supposition remains, finishing to step on it reached the point of inevitably to sale day modification.

As you say to everyone of the user which the sale of GT4 waiting we have received to apologize the fact that it does to apply annoyance very much deeply, that no soldier/finishing understanding is granted, we ask.

For the country you take charge of business as a division company of corporation SONY computer entertainment
    Zojuist bekend geworden. Ik ben even op zoek naar mijn pistool.

Dit is té triest voor woorden... Kan ik nog langer wachten op mijn importje. Dit heeft natuurlijk geen invloed op de PAL release (hoewel, mischien stellen ze die ook 2 weken voor de release uit!) maar dit is echt te.. t.. ach, fuck PD/Sony. :/

iig.. hier wat shotjes..

*zucht*
    quote:
    Op donderdag 18 november 2004 02:00 schreef P-Style het volgende:
    GT4 staat trouwens bij veel Nederlandse webshops op 7 Januari... maar dat lijkt me wat voorbarig.
    Jep, maart 2003. Zal wel weer rond de 25e zijn ofzo, iig laat in de maand.
    Of toch niet?
    pi_23395369
    quote:
    Op donderdag 18 november 2004 05:42 schreef Eitjes het volgende:
    Crappy babblefish vertaling :

Jep, maart 2003. Zal wel weer rond de 25e zijn ofzo, iig laat in de maand.
    Ik snapte geen hòl van die vertaling! Maar mooie screens! Jammer dat het (gezien de resolutie) nooit ingame shots kunnen zijn.

Je moet inderdaad toegeven dat ze er nu ècht wel een zooitje van maken. Het spel constant blijven uitstellen, vervolgens de online mode schrappen om het spel voor de feestdagen in de winkels te krijgen, dan de Europese release niet voor de feestdagen af kunnen krijgen en 'm nu nergens meer voor de feestdagen in de winkels te krijgen!

Tja... waar zijn ze dan eigenlijk mee bezig? Laat dan die komende release maar zitten en breng het spel nòg later alsnog mèt online gameplay uit! Wanneer leren developpers nou eens dat ze géén releasedates moeten geven. Zo worden ze ongeloofwaardig. Zeker Polyphony. Die games worden standaard minimaal 1½ jaar uitgesteld. AL-TIJD. Waarom zeggen ze niet gewoon "It's done when it's done"?
    pi_23395654
    Hier even een duidelijker stukje tekst:
    quote:
    November 17, 2004 - Gran Turismo 4 has just been hit with another delay in Japan. Sony Computer Entertainment announced today that the game, originally scheduled for 12/3 release throughout the island nation (even Okinawa!), will now arrive a few weeks later, on 12/28. This delay affects the game and all promotional packages associated with it, including the racing bundle and the limited edition Nike bundle.

As reason for the delay, SCE cited some fine tuning that still remains with the product. The company also pointed to the huge volume contained in the game, including the more than 700 cars and 90 courses included within (we thought it was 50 courses... but oh well).

This announcement came just after noon in Japan on 11/18, a few hours after working hours ended in America on 11/17. We'll have to check with SCE's American division tomorrow to see how this announcement affects the game's American release.
    Goed het gaat hier in ieder geval om de Japanse release. Over de Amerikaanse release is nog niet bekend of 'ie uitgesteld wordt (waarschijnlijk wel...) "As reason for the delay, SCE cited some fine tuning that still remains with the product." Acceptabel argument. Beter een 2 weken te laat goed afgewerkt product, dan dat er nog wat bugs inzitten.
      donderdag 18 november 2004 @ 14:04:18 #21
    22683 MaHawK
    M'n bureaustoel is verrot
    pi_23401025
    quote:
    Op donderdag 18 november 2004 08:07 schreef P-Style het volgende:

[..]

Ik snapte geen hòl van die vertaling! Maar mooie screens! Jammer dat het (gezien de resolutie) nooit ingame shots kunnen zijn.

Je moet inderdaad toegeven dat ze er nu ècht wel een zooitje van maken. Het spel constant blijven uitstellen, vervolgens de online mode schrappen om het spel voor de feestdagen in de winkels te krijgen, dan de Europese release niet voor de feestdagen af kunnen krijgen en 'm nu nergens meer voor de feestdagen in de winkels te krijgen!

Tja... waar zijn ze dan eigenlijk mee bezig? Laat dan die komende release maar zitten en breng het spel nòg later alsnog mèt online gameplay uit! Wanneer leren developpers nou eens dat ze géén releasedates moeten geven. Zo worden ze ongeloofwaardig. Zeker Polyphony. Die games worden standaard minimaal 1½ jaar uitgesteld. AL-TIJD. Waarom zeggen ze niet gewoon "It's done when it's done"?
    Ok ik snap je punt dat het irritant is dat ze het altijd uitstellen. Maar wees blij! Polyphony is zo ondertussen een van de enigste developers die de moeite neemt een PERFECT product neer te zetten, hence de online mogelijkheden. Niks anders dan respect hiervoor. Veel developers cashen liever meteen en daardoor worden games nogal een buggy enof gaar afgeleverd...Driv3r anyone?

Wat betreft de screens, je hebt gelijk dat ze in een hoge resolutie zijn genomen. Maar gezien de auto's en dergelijke nogal kampen met jagged edges zal dit vrijwel gelijk zijn aan ingame. PS2 heeft altijd problemen gehad met AA, de ingebakken routines hiervoor waren zo gaar dat games op tergend lage framerates draaien, tenminste dat is wat ik er over gelezen heb destijds. Maar toch ziet het er allemaal fraai uit voor de PS2! Oh wacht ff die screens zijn idd TE nice. Leren ze ook nooit af @ Sony.

Voor kwaliteit wacht ik bijzonder graag. Kan niet wachten tot GT4 uitkomt.

[ Bericht 6% gewijzigd door MaHawK op 18-11-2004 14:11:33 ]
    pi_23401839
    quote:
    Op donderdag 18 november 2004 14:04 schreef MaHawK het volgende:
    Ok ik snap je punt dat het irritant is dat ze het altijd uitstellen. Maar wees blij! Polyphony is zo ondertussen een van de enigste developers die de moeite neemt een PERFECT product neer te zetten, hence de online mogelijkheden. Niks anders dan respect hiervoor. Veel developers cashen liever meteen en daardoor worden games nogal een buggy enof gaar afgeleverd...Driv3r anyone?
    Helemaal mee eens hoor! Ik vind het niet erg dat ze het uitstellen (wel jammer natuurlijk), maar ik vind het erg dat ze releasedata uitbrengen... aangezien die toch nooit kloppen!!! Nergens goed voor die releasedata! Pas als je product af is, mag je je releasedatum gaan roepen!
    quote:
    Voor kwaliteit wacht ik bijzonder graag. Kan niet wachten tot GT4 uitkomt.
    Ik kan ook niet wachten!
    pi_23403335
    Wel bijzonder dat hier al twee topics aan zijn gewijd, maar dat de game vooralsnog nog wel even op zich laat wachten
    Who knew?
    pi_23426554
    Het is officiëel... na de (zoveelste) Europese delay naar "begin" 2005, is nu óók de Amerikaanse versie verschoven naar "begin" 2005!
    pi_23435028
    Strax gaat PD falliet en zien we de game nooit en worden de demo CD's voor duizenden dollars op eBay verkocht

[/wakker word]
    pi_23507376
    wat random plaatjes en nieuwtjes van PD's laatste presentatie:

das de Ford T ja

de Nike auto zit dus niet in de PAL release, niet echt schokkend vind ik

wat reallife racers

[ Bericht 20% gewijzigd door A.l.e.x op 23-11-2004 08:12:30 ]
      dinsdag 23 november 2004 @ 02:17:22 #27
    68536 Eitjes
    Dat werkt zo. Ofzo.
    pi_23508494
    De nieuwe demo is geweldig!
    Of toch niet?
    pi_23508552
    zeker alleen via P2P te krijgen?
      dinsdag 23 november 2004 @ 02:40:28 #29
    68536 Eitjes
    Dat werkt zo. Ofzo.
    pi_23508599
    Jep.

Of je moet in Japan wonen en daar de demo kopen. :')
    Of toch niet?
      dinsdag 23 november 2004 @ 06:52:18 #30
    68536 Eitjes
    Dat werkt zo. Ofzo.
    pi_23508899
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 00:42 schreef A.l.e.x het volgende:
    wat random plaatjes en nieuwtjes van PD's laatste presentatie:

[afbeelding]

[afbeelding]
    das de Ford T ja

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
    de Nike auto zit dus niet in de PAL release, niet echt schokkend vind ik

[afbeelding]
    wat reallife racers

[afbeelding]

Ik zie niks.
    pi_23508935
    Lees dìt en sta versteld...

Nu is er helemaal geen twijfel meer mogelijk. GT4 wordt het beste meest uitgebreide racespel/sim OOIT!!! Niets kan hier tegenop (nou ja totdat GT5 komt dan).

USB-Stick support! Ik vraag me alleen af of dit is beperkt tot de foto's van "Photo Mode", of dat je er ook gewoon savegames en replays op kunt saven. Of nog beter... Dat GT4 je eigen MP3's vanaf USB-stick kan streamen inplaats van de ingame muziek.
      dinsdag 23 november 2004 @ 13:01:00 #33
    65330 Ruzbeh
    Five inches but its thick
    pi_23513761
    Dat ziet er goed uit!

PCs zijn veel sneller dan PS2s, maar hoe komt het dan dat race-spellen voor de PS2 er altijd 10x beter uitzien van voor de PC!!!!
    De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
    pi_23513897
    oh oh oh ik kan niet wachten........
    pi_23513918
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 13:01 schreef Ruzbeh het volgende:
    Dat ziet er goed uit!

PCs zijn veel sneller dan PS2s, maar hoe komt het dan dat race-spellen voor de PS2 er altijd 10x beter uitzien van voor de PC!!!!
    Omdat er voor de PC niet zulke goeie developpers zijn als Polyphony!
      dinsdag 23 november 2004 @ 14:21:11 #36
    65330 Ruzbeh
    pi_23515785
    Damn zoveel geld heb ik niet!!!!!!! Eerst nog een Nintendo DS kopen, en dan een GameCube+Zelda pakket en dan dit nog! Ohjah en nog een TV (heb er geen op me kamer).

!!!!!!!!!
    pi_23523996
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 13:07 schreef P-Style het volgende:

[..]

Omdat er voor de PC niet zulke goeie developpers zijn als Polyphony!
    en de PS2 veel minder pixels hoeft vol te pompen en de PS2 een dedicated spelcomputer is terwijl een desktop PC nog veel meer moet kunnen enz enz

Maar het klopt wel want GT3 doet het visueel niet veel slechter dan bijvoorbeeld DTM Race Driver 2 op mijn PC en daar zit toch een P4 3 GHz, 1GB PC3200 en een ATi 9800 Pro in

[ Bericht 0% gewijzigd door A.l.e.x op 23-11-2004 22:15:13 ]
    pi_23530982
    gran turismo
    I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
      woensdag 24 november 2004 @ 09:11:30 #39
    53141 Rodie83
    Mystery(land)
    pi_23535056
    Ik ben benieuwd, das zeker. Gister even San Andreas gespeeld, en de graphics en framerate vielen me echt zwaar tegen. Het zou zonde zijn als GT4 dezelfde problemen gaat hebben. En voordat iemand een open deur intrapt: die screens zijn waarschijnlijk ingame op een devbak en dus niet echt ingame genomen.

Maar ALS ie ooit uitkomt, dan ga ik hem zeker wel eens ergens spelen
    Tieske - lvl 60 Druid - Magtheridon
    De theorie van het autorijden door H. de Vries, 2004:
    "Wat je niet ziet, is er niet"
    "Boem is ho, plons is water"
    pi_23536392
    quote:
    Op woensdag 24 november 2004 09:11 schreef Rodie83 het volgende:
    Ik ben benieuwd, das zeker. Gister even San Andreas gespeeld, en de graphics en framerate vielen me echt zwaar tegen. Het zou zonde zijn als GT4 dezelfde problemen gaat hebben. En voordat iemand een open deur intrapt: die screens zijn waarschijnlijk ingame op een devbak en dus niet echt ingame genomen.

Maar ALS ie ooit uitkomt, dan ga ik hem zeker wel eens ergens spelen
    Heb je GT3 wel eens gespeeld? Deze graphics zijn namelijk al véél beter dan die van San Andreas en de framerate is lekker hoog en zeer stabiel. GT4 heeft dus nòg betere graphics dan GT3. Dus wees maar niet bang hoor. De hele reden dat GT4 100x is uitgesteld is omdat Polyphony perfectionisten zijn! In tegen stelling tot Rockstar. En trouwens... GT4 met San Andreas vergelijken slaat sowieso nergens op! Twee totaal verschillende games met twee totaal verschillende engines en twee totaal verschillende developpers!
    pi_23536781
    Wie heeft er GT3 eigenlijk al op 100%? Of in ieder geval boven de 90%? Ikzelf zit op 80% ofzo.
    pi_23537197
    Zit op iets van 60% Heb veels te weinig tijd lately...
    pi_23545717
    ik zit op 94,7% volgens mij in lek geval wel boven de 90%
    pi_23546664
    quote:
    Op woensdag 24 november 2004 11:01 schreef P-Style het volgende:
    Wie heeft er GT3 eigenlijk al op 100%? Of in ieder geval boven de 90%? Ikzelf zit op 80% ofzo.
    Ik heb de 100% gehaald. Nog best lang gezeten aan de time trial van Complex String, foutje is snel gemaakt daar. Alleen moet ik nog heel wat licences goud krijgen voor de 'echte' 100% .

Ik denk dat dat nog wel even gaat duren, ben te druk met GTA SA.
    pi_23551133
    quote:
    Op woensdag 24 november 2004 11:01 schreef P-Style het volgende:
    GT2 heb ik wel @ 100 procent

Met de NTSC versie kon dit volgens mij niet omdat ze een rekenfoutje hadden gemaakt toen de dragraces eruit gehaald werden, daardoor kwam je maar tot 98.4% ofzo
    pi_23551244
    hier ook nog ff een screenie van wat lekkere Le Mans racers die in het spel zitten:

-----

Nog een vraagje voor Eitjes (Egghead ), zou je misschien een filmpje of een paar screenies kunnen maken van de beschikbare camerastandpunten tijdens het racen?
    pi_23624821
    Wat is er allemaal mogelijk in de Japanse demo? Is het zoals het uiteindelijke spel zal zijn, alleen met het verschil dat er maar een beperkt aantal auto's en banen te spelen zijn??

edit: ff rondgekeken op gtplanet en daar was een heel topic gewijd aan de demo:
    De demo bevat:

3 banen: Nurburging, Geroge 5 Paris,Trial Mountain.
    5 auto's: Falken GT-R, R34 GT-R, RX-7(FC3S),RX-8,MR2(AW11)
    150 seconden tijdslimiet

en Photo mode optie

[ Bericht 22% gewijzigd door Flat-Eric op 28-11-2004 11:18:00 ]
    pi_23660645
    Quicktime filmpje van een driftende Falken GT-R op Trial Mountain: 12 MB .MP4

is van de nieuwste demo disc, jammer van de brakke kwaliteit
    pi_23670586
    Heb net ff de demo gespeeld.

De nurburgring is echt een lastige baan. Had hem in de BMW demo al wel gespeeld maar vooral met een krachtige auto zoals de Falken GT-R is het lastig om de auto op de smalle baan te houden, vooral bij het aanremmen voor een 2e versnellingsbocht bij hoge snelheid. (driving assist off)

Trial mountain ziet er net wat gelikter uit dan de versie van GT3. Het is nu ook een stuk moeilijker om de chicane net voor het rechte stuk te nemen. In GT3 kon je het best goed afsnijden maar zodra je het hier doet dan wordt je gelanceerd en knal je tegen de muur.

George V is meer een rally baan, smalle baan met veel 2e versnellingbochten, hairpins e.d. Is visueel heel sterk door de mooie belichting.

Jammer genoeg zit er een tijdslimiet op die echt zo voorbij is, vooral op de nurburgring. Maar misschien dat daar in de toekomst iets op te vinden is

[ Bericht 30% gewijzigd door Flat-Eric op 30-11-2004 16:10:15 ]
    pi_23671071
    quote:
    Op dinsdag 30 november 2004 15:46 schreef Flat-Eric het volgende:
    Heb net ff de demo gespeeld, scheuren met de Falken GT-R op George V, een kronkelige maar visueel erg mooie baan. Besturing voelt goed aan, je moet wel wat meer 'werken' om de auto goed door de bocht te krijgen. Die tijdslimiet is wel irritant.
    Hoe kom je aan een demo dan? Of heb je die van internet gebrand en een omgebouwde ps2 ofsow?
    pi_23671235
    quote:
    Op dinsdag 30 november 2004 16:05 schreef RaptorNL het volgende:
    Hoe kom je aan een demo dan? Of heb je die van internet gebrand en een omgebouwde ps2 ofsow?
    Van het internet geplukt en dan gespeeld via HDloader.
    pi_23721695
    Ik la snet op IGN dat de huidige releasedate op 1 Februari 2005 staat... en dit is de Amerikaanse releasedate!
    pi_23729340
    rond kerst 2005 moet wel lukken toch?
      vrijdag 3 december 2004 @ 08:07:10 #54
    12902 pmponer
    One Punch is enough
    pi_23731123
    Volgens mij komt het echt nooit meer uit

en de Forza demo viel ook nogal tegen
    Drop you like an ill, bad habit
      vrijdag 3 december 2004 @ 08:41:48 #55
    68536 Eitjes
    Dat werkt zo. Ofzo.
    pi_23731317
    quote:
    Op vrijdag 3 december 2004 08:07 schreef pmponer het volgende:
    en de Forza demo viel ook nogal tegen

Haha, even erg offtopic..

Ga eens voor je AI rijden met een tempo van ehm.. tja.. 1.. 15... 30... 45... 100.. km/pu... je ligt dubbel haha. Inplaats van dat ze je inhalen blijven ze jouw tempo volgen lol.

Dan heb ik toch liever de "crappy AI" van GT4. Laat ze me dan maar van de baan beuken inplaats van dat.

[ Bericht 1% gewijzigd door Eitjes op 03-12-2004 09:44:04 ]
    Of toch niet?
      vrijdag 3 december 2004 @ 10:53:22 #56
    12902 pmponer
    One Punch is enough
    pi_23733138
    quote:
    Op vrijdag 3 december 2004 08:41 schreef Eitjes het volgende:

[..]

Haha, even erg offtopic..

Ga eens voor je AI rijden met een tempo van ehm.. tja.. 1.. 15... 30... 45... 100.. km/pu... je ligt dubbel haha. Inplaats van dat ze je inhalen blijven ze jouw tempo volgen lol.

Echt WAAR???? mijn god... dus het was niet eens zo verassend dat ik elke race winnend afsloot

pi_23736958
    Forza heb ik dan ook nooit als een serieuze bedreiging voor GT4 beschouwd! Maar damn! Nu ook de VS zó laat! Ik snap het niet! Het spel was toch al af? Nu slaat dat "voor de feestdagen willen we het in de winkels hebben"-argument natuurlijk helemáál nergens meer op!
      zondag 5 december 2004 @ 06:35:28 #58
    68536 Eitjes
    Dat werkt zo. Ofzo.
    pi_23773622
    Joepie, Dutch Cars in GT4! Spyker? Donkervoort? Hmm! Verras me!
    Of toch niet?
    pi_23776890
    quote:
    Op zondag 5 december 2004 06:35 schreef Eitjes het volgende:
    Joepie, Dutch Cars in GT4! Spyker? Donkervoort? Hmm! Verras me!
    In Gran Turismo Concept zat de Spyker ook al!
    pi_23778037

zweedse auto's

mischien koenigsegg

donkervoorts zijn ook wel leuk .
    of een carver !
    pi_23778141
    quote:
    Op zondag 5 december 2004 14:39 schreef Steve-O het volgende:
    Zweedse auto's
    Die hadden we inderdaad nog niet gezien in vorige GT's. GT wordt steeds uitgebreider en uitgebreider... Ik denk dat GT6 een complete auto-encyclopedie gaat worden met werkelijk alle bestaande auto's tot dantoe (als Ferrari dan ook eindelijk een licentie wil geven). Waar je dan natuurlijk ook in kan gaan rijden.
    pi_23778181
    ik mis ook nog lamborghini en bugatti
      dinsdag 7 december 2004 @ 07:42:13 #63
    68536 Eitjes
    Dat werkt zo. Ofzo.
    pi_23814985
    quote:
    Op zondag 5 december 2004 14:46 schreef Steve-O het volgende:
    ik mis ook nog lamborghini en bugatti
    PD heeft een lijst uitgegeven maar dat is dus niet de volledige lijst. (570 auto's een ik dus nog een kleine 150+ te gaan. ). Het kan dus best dat die merken er wel inzitten.

Waarschijnlijk. Hoop ik.. Moet...

Naja, we zien het wel rond de 25/28e.. Ik hoop mijn versie rond de 28e binnen te hebben. Duurt nog zo lang.

[ Bericht 5% gewijzigd door Eitjes op 07-12-2004 07:53:52 ]
    Of toch niet?
    pi_23816653
    Het zou idd mooi zijn als Ferrari, Masserati, Lamborghini en Bugatti er in zitten.
    Het is mogelijk door het aflopen van de licentie die EA het recht gaf als enige deze merken in hun games te hebben.
    Deze merken maken echt een groot deel uit van de autosport en horen dus ook in GT4 thuis. Afwachten maar..
      dinsdag 7 december 2004 @ 12:38:12 #65
    40772 Chris_Redfield
    Sexy mothafuckha
    pi_23818693
    Ik hoop dat ie vlug uitkomt, er is maar 1 reden dat ik het spel koop en dat is Nordschleife!!!
    Satan Stole My Teddybear
    pi_23820958
    quote:
    Op dinsdag 7 december 2004 10:41 schreef Flat-Eric het volgende:
    Het is mogelijk door het aflopen van de licentie die EA het recht gaf als enige deze merken in hun games te hebben.
    Het is dus allemaal EA's schuld? Ik begreep al nooit waarom die grote Italiaanse merken nooit in een GT zaten. Veel (Japanse) merken zijn juist heel blij met GT, willen dat Polyfony zoveel mogelijk van hun auto's erin propt en gebruiken vervolgens GT zèlf om hun merk en autos's te promoten!
    pi_23845800
    Dacht dat dat redelijk bekend was?

Ze hadden het volgens mij gedaan voor hun (nu zuigende) Need For Speed reeks
    pi_23853343
    quote:
    Op donderdag 9 december 2004 00:11 schreef A.l.e.x het volgende:
    Dacht dat dat redelijk bekend was?
    Nee... eerlijk gezegd niet... niet bij mij in ieder geval.
    quote:
    Ze hadden het volgens mij gedaan voor hun (nu zuigende) Need For Speed reeks
    Nu je het zegt... Need for Speed is inderdaad het spel, waar deze Italiaanse auto's wèl in voorkomen! Volgens mij balen die fabrikanten wel van die licentie... in GT komen hun auto's véél beter tot hun recht!
    pi_23866695
    pi_23867109
    tvp
    pi_23868415
    quote:
    Je vind de Dome Zero Concept een goede auto?
    pi_23869113
    klik op next staan gewoon leuke auto's tussen
    pi_23869978
    kan je beter op index klikken
    pi_23870794

dat is die hotrod van Jay Leno
    Feel free to ignore my comments.
    pi_23870809
    quote:
    Op vrijdag 10 december 2004 02:38 schreef Michael_Moore het volgende:
    [afbeelding]

dat is die hotrod van Jay Leno
    Cool ding!
    pi_23870878
    quote:
    Op vrijdag 10 december 2004 02:39 schreef P-Style het volgende:

[..]

Cool ding!
    absoluut...hij was er een tijd terug mee op tv bij Rides op Discovery.
    12 cylinder Chryslerblok en ik meen zelfs een versnellingsbak uit een Greyhound bus
    ben benieuwd hoe die rijdt...
    pi_23871047
    Dacht dat er een motor uit een tank inzat ofzo
    pi_23871122
    Zijn er nou eigenlijk schademodellen, want hoe kan je nou een real driving simulator maken, zonder schademodellen ?
    pi_23871140
    quote:
    Op vrijdag 10 december 2004 03:07 schreef A.l.e.x het volgende:
    Dacht dat er een motor uit een tank inzat ofzo
    klik
    pi_23871183
    quote:
    Op vrijdag 10 december 2004 03:18 schreef Markster het volgende:
    Zijn er nou eigenlijk schademodellen, want hoe kan je nou een real driving simulator maken, zonder schademodellen ?
    Nee. Maar aan de andere kant... er is niet één spel met realistische schademodellen. Als jij met de snelheden waarbij je met Gran Turismo racet tegen een muurtje aan rijdt, dan ben jij morsdood, is je auto total-loss en is de race afgelopen. Dàt is pas realisme! Dit zie ik echter in niet veel spellen terug.
    pi_23871191
    quote:
    Op vrijdag 10 december 2004 03:18 schreef Markster het volgende:
    Ik denk dat de fabrikanten van de automerken het niet toelaten, want het doet natuurlijk afbreuk aan het imago van het product.

Maar zeker jammer inderdaad.
      vrijdag 10 december 2004 @ 09:04:36 #82
    12902 pmponer
    One Punch is enough
    pi_23872204
    quote:
    Op vrijdag 10 december 2004 03:33 schreef Bowny het volgende:

[..]

Ik denk dat de fabrikanten van de automerken het niet toelaten, want het doet natuurlijk afbreuk aan het imago van het product.

Maar zeker jammer inderdaad.
    Mwoah... ik denk dat dat wel meevalt... van die fabrikanten
    Ik denk dat de maker liever zijn tijd in wat anders steekt.

Ik bedoel als je kijkt naar Project Gotham 2 daar zitten veel merken in en allemaal met schade..
    niet super uitgewerkt, maar het is er wel
    pi_23879039
    Van mij hadden ze dan ook wel mogen doen, net zoals bij Formula1 spellen, dat de race afgelopen kan zijn door je schade, of nog wel kan doorrijden maar de pit inmoet, en niet alleen omdat de banden versleten zijn.

Uiteraard moet het wel een optie zijn, aangezien sommige dit niet willen. (ik wil af en toe ook lekker kunnen crashen en doorrijden
      vrijdag 10 december 2004 @ 21:45:45 #84
    68536 Eitjes
    Dat werkt zo. Ofzo.
    pi_23887211
    nieuwe gt4 review scans

Een 10.

[ Bericht 41% gewijzigd door Eitjes op 10-12-2004 22:02:32 ]
    Of toch niet?
    pi_23887905
    quote:
    Op vrijdag 10 december 2004 21:45 schreef Eitjes het volgende:
    nieuwe gt4 review scans

Een 10.
    En toch blijven die mannetjes aan de kant lelijk! Ik dacht dat Polyphony ze uiteindelijk 3D zou maken? Wat mij betreft hadden ze ze net zo goed weg kunnen laten.
      vrijdag 10 december 2004 @ 22:24:26 #86
    76170 Dacide
    www.mixfight.nl
    pi_23888187
    quote:
    Op zondag 5 december 2004 14:39 schreef Steve-O het volgende:
    [afbeelding]

zweedse auto's

mischien koenigsegg

donkervoorts zijn ook wel leuk .
    of een carver !
    Op sommige screenshots staat een Volvo S80 (of S60).

http://www.consolenetwork.it/rec_prev/PS2/GT4/723.JPG
    pi_23891143
    quote:
    Op vrijdag 10 december 2004 22:24 schreef Dacide het volgende:

[..]

Op sommige screenshots staat een Volvo S80 (of S60).

http://www.consolenetwork.it/rec_prev/PS2/GT4/723.JPG
    Dit zijn de Volvo's die waarschijnlijk in het spel zitten waarvan de bovenste 3 er voor 99% zeker inzitten:

VOLVO (2 - 3 - 1)
    240 GLT Estate ('88)
    S40
    S60 T-5 Sport ('03)
    V40
    V70 T-5
    XC70 2.5T

de 240 Estate:

echt:

dat word flink remmen voor een bocht
    pi_23891844
    Wel leuk dat er nog steeds een Sony promo folder bij Dixons ligt met deze teksten erin:

'begin 2004' '1-6 online'

[ Bericht 3% gewijzigd door A.l.e.x op 11-12-2004 01:14:51 ]
    pi_23892009
    quote:
    Op zaterdag 11 december 2004 01:01 schreef A.l.e.x het volgende:
    Wel leuk dat er nog steeds een promo folder bij Dixons ligt met deze teksten erin:

[afbeelding]

'begin 2004' '1-6 online'
    Het is toch eigenlijk ook te belachelijk voor woorden hè? Dit soort promo-folders zouden ze moeten verbieden!!!
    pi_23919747
    quote:
    Op vrijdag 10 december 2004 03:22 schreef Michael_Moore het volgende:

[..]

klik
    er zit dus wel een motor van een tank in de Blastolene Special van Jay Leno

van deze M47 Patton:

http://www.blastolene.com/The_Special/index.htm

http://popularmechanics.c(...)leno/2004/5/hot_rod/
    pi_23943146
    quote:
    Op zondag 12 december 2004 14:57 schreef A.l.e.x het volgende:

[..]

er zit dus wel een motor van een tank in de Blastolene Special van Jay Leno

van deze M47 Patton:

[afbeelding]

http://www.blastolene.com/The_Special/index.htm

http://popularmechanics.c(...)leno/2004/5/hot_rod/
    quote:
    The engine was originally built under license by Chrysler, and cost the government $110,000 in 1953.
    Damn, hebben we gewoon allebei gelijk...
    pi_23943342
    Kom maar op met dat ding.
    Lurf is the message and the message is Lurf
    pi_23955750
    quote:
    Since it was designed to move a tank, it puts out 810 hp and makes 1560 ft.-lb. of torque.
    daar kan je wel een caravannetje mee trekken
    pi_23955940
    quote:
    Op maandag 13 december 2004 23:13 schreef A.l.e.x het volgende:
    daar kan je wel een caravannetje mee trekken
    Damn... Ben benieuwd tot hoever je het vermogen kunt opvoeren in GT4! M'n Suzuki Escudo kreeg ik ook tot de 1900PK in GT3! Helaas was 'ie na die upgrade totaal niet meer te besturen.
    pi_24022661
    pi_24022763
    Heb net al die auto's bekeken en heb toch het gevoel dat er een paar missen .
    pi_24029198
    quote:
    Wauw! GT4 ondersteunt ècht USB-sticks! Nou, ja.. die van Sony in ieder geval... (maar zal zeker ook wel andere plug & play USB-sticks ondersteunen)
    pi_24032197
    waarschijnlijk alleen die sony microvaults ja .
    pi_24032912
    quote:
    Op vrijdag 17 december 2004 11:36 schreef Steve-O het volgende:
    waarschijnlijk alleen die sony microvaults ja .
    Als GT4 dan toch USB sticks ondersteunt, kunnen ze dan niet effe een optie inbouwen om nieuwe auto's te downloaded en op te slaan op die sticks. Om het gebrek aan online gameplay enigszins goed te maken!
    pi_24033783
    quote:
    Op vrijdag 17 december 2004 12:09 schreef P-Style het volgende:

[..]

Als GT4 dan toch USB sticks ondersteunt, kunnen ze dan niet effe een optie inbouwen om nieuwe auto's te downloaded en op te slaan op die sticks. Om het gebrek aan online gameplay enigszins goed te maken!
    NOG meer auto's??

Mensen zijn ook nooit tevreden he
    pi_24033836
    quote:
    Op vrijdag 17 december 2004 12:43 schreef Markster het volgende:
    NOG meer auto's??

Mensen zijn ook nooit tevreden he
    Hehe! Ik bedoel... eventuele... toekomstige auto's.
    pi_24033906
    quote:
    Op vrijdag 17 december 2004 12:45 schreef P-Style het volgende:

[..]

Hehe! Ik bedoel... eventuele... toekomstige auto's.
    ze kunnen beter een netwerkoptie downloadbaar besschikbaar stellen als update
    pi_24033973
    quote:
    Op vrijdag 17 december 2004 12:48 schreef Markster het volgende:
    ze kunnen beter een netwerkoptie downloadbaar besschikbaar stellen als update
    Goed punt!
    pi_24042413
    Ik vind toch dat er in verhouding veel te veel japanse autos in zitten, echt elk model en variant is aanwezig, terwijl ik het aanbod van europese merken soms wat karig vind, alfa, peugeot, citroen bijvoorbeeld, zitten maar 5 autos van in het spel. Ik vind het veel leuker om daarin te rijden dan in die japanse crap, waarvan er per merk soms wel 20 modellen in zitten...
    pi_24045321
    idd 20 modellen skyline
    pi_24053484
    quote:
    Op vrijdag 17 december 2004 19:06 schreef jap85 het volgende:
    Ik vind toch dat er in verhouding veel te veel japanse autos in zitten, echt elk model en variant is aanwezig, terwijl ik het aanbod van europese merken soms wat karig vind, alfa, peugeot, citroen bijvoorbeeld, zitten maar 5 autos van in het spel. Ik vind het veel leuker om daarin te rijden dan in die japanse crap, waarvan er per merk soms wel 20 modellen in zitten...
    En je noemt jezelf jap85? Anyhow... ik heb er niet zoveel problemen mee, mijn waardering voor Japanse auto's is alleen maar omhoog gegaan sinds Gran Turismo. Gran Turismo 1 hàd niet eens Europese auto's (op een paar Britse wagens na) en ook maar een paar Amerikaanse auto's. Ik vind dat er in GT4 genoeg Europese auto's zitten, meer is altijd leuker, maar voorlopig kunnen we wel weer even vooruit denk ik!
    pi_24064012
    quote:
    Op zaterdag 18 december 2004 07:18 schreef P-Style het volgende:

[..]

En je noemt jezelf jap85? Anyhow... ik heb er niet zoveel problemen mee, mijn waardering voor Japanse auto's is alleen maar omhoog gegaan sinds Gran Turismo. Gran Turismo 1 hàd niet eens Europese auto's (op een paar Britse wagens na) en ook maar een paar Amerikaanse auto's. Ik vind dat er in GT4 genoeg Europese auto's zitten, meer is altijd leuker, maar voorlopig kunnen we wel weer even vooruit denk ik!
    Ja dat is niet me nick omdat japan fan ben ofzo hoor , ik heet jasper en me vrienden noemen me jap maarja dat terzijde, er zit inderdaad vooruitgang in, maar vind de verhouding gewoon nog niet goed, en dan vooral niet doordat er gewoon teveel edities van 1 soort (meestal japanse) auto inzitten, terwijl van veel europese merken niet eens de meest bekende erin zitten maarja ik overleef het wel hoor begrijp ook wel dat het japans spel enzo
    pi_24064175
    quote:
    Op zaterdag 18 december 2004 19:36 schreef jap85 het volgende:
    ...en dan vooral niet doordat er gewoon teveel edities van 1 soort (meestal japanse) auto inzitten...
    Daar heb je gelijk in ja! (Zoals al gezegd) tientalle Skylines, NSX'en en Lancer Evolutions.
    pi_24087490
    quote:
    Op donderdag 16 december 2004 22:03 schreef Steve-O het volgende:
    Heb net al die auto's bekeken en heb toch het gevoel dat er een paar missen .
    weest gerust:

"This is the official japanese GT4 website, and neither the car or the tracklist are complete."

Ik zag meteen al dat de Alfa 155 DTM er niet tussen stond
    pi_24126296

[img][/img]

Nog een week en dan is ie in japan uit
    hopen binnen een maand in nederland
    pi_24126303

Nog een week en dan is ie in japan uit
    hopen binnen een maand in nederland
    pi_24126312
    25 februari zie iik net
    pi_24134595
    Mooie interface ook!
      woensdag 22 december 2004 @ 11:41:42 #114
    12902 pmponer
    One Punch is enough
    pi_24135241
    Zeker die interface ziet er geiol uit
    pi_24136808
    dat ziet er idd heel erg strak uit
    pi_24178118
    pi_24217487
    Iemand in Japan is inmiddels in bezit van het spel...

boxart:

dvd:

Helaas moeten wij nog 2 maanden wachten...
    pi_24219929
    quote:
    Op zondag 26 december 2004 14:20 schreef Flat-Eric het volgende:
    Iemand in Japan is inmiddels in bezit van het spel...

boxart:

dvd:

Helaas moeten wij nog 2 maanden wachten...
    Mooi doosje... Wat me opvalt aan de achterkant (en óók op de officiële Japanse site) is dat naast Dolby Pro Logic II er ook het Dolby Digital logo staat. Voor zover ik weet is er nog geen enkel spel op de PS2 dat real-time dolby digital ondersteunt. Alleen in filmpjes (MGS2 en FF-X2 bijv.) Nou heeft GT nooit veel filmpjes gehad en ik denk niet dat ze het introfilmpje en het creditfilmpje speciaal in Dolby Digital hebben gemaakt. Zou GT4 real-time Dolby Digital kunnen coderen?!
    pi_24221025
    quote:
    Zou GT4 real-time Dolby Digital kunnen coderen?!
    Volgens mij kan de PS2 alleen Dolby Digital gebruiken bij films en cutscene's.

DTS was in principe ook alleen voor gebruik bij films maar er zijn nu een paar spellen die het tijdens gameplay gebruiken zoals GTA: Vice City en SSX Tricky.

Dolby Pro Logic II kan wel gebruikt worden tijdens gameplay.

Het lijkt er dus op dat Gran Turismo 4 Dolby Digital ondersteunt bij de filmpjes en Dolby Pro Logic II tijdens het spel zelf.
    pi_24221109
    quote:
    Op zondag 26 december 2004 18:30 schreef Flat-Eric het volgende:
    Volgens mij kan de PS2 alleen Dolby Digital gebruiken bij films en cutscene's.

DTS was in principe ook alleen voor gebruik bij films maar er zijn nu een paar spellen die het tijdens gameplay gebruiken zoals GTA: Vice City en SSX Tricky.

Dolby Pro Logic II kan wel gebruikt worden tijdens gameplay.

Het lijkt er dus op dat Gran Turismo 4 Dolby Digital ondersteunt bij de filmpjes en Dolby Pro Logic II tijdens het spel zelf.
    Voor het beginfilmpje en de credits? Lijkt me wat verspilde moeite. Dat wat je zegt over die DTS spellen klopt inderdaad. De CPU van de playstation deed het encoderen ervan, maar het was geen 5.1 geluid, maar 4.0. In principe zou de CPU van de PS2 ook Dolby Digital kunnen coderen, maar dat kost veel CPU-kracht. Het lijkt me alleen zo onzinnig voor die paar kleine filmpjes in GT4 om dat dan in Dolby Digital te doen. Maar misschien hebben ze dat juist expres gedaan als excuus om een Dolby Digital Logo op het hoesje te printen.
    pi_24221429
    quote:
    Op zondag 26 december 2004 18:36 schreef P-Style het volgende:
    Het lijkt me alleen zo onzinnig voor die paar kleine filmpjes in GT4 om dat dan in Dolby Digital te doen. Maar misschien hebben ze dat juist expres gedaan als excuus om een Dolby Digital Logo op het hoesje te printen.
    Tja, ik weet niet hoe het zit nu ze het B-spec deel toegevoegd hebben. Misschien dat ze de simulaties van de race op een of andere manier in Dolby Digital uitgevoerd hebben. Maar nu het spel in Azie te verkrijgen is zal er spoedig informatie over zijn .
    pi_24222222
    quote:
    Op zondag 26 december 2004 19:00 schreef Flat-Eric het volgende:
    Maar nu het spel in Azie te verkrijgen is zal er spoedig informatie over zijn .
    Inderdaad! Ik bedenk me net dat het eigenlijk best onzinnig zou zijn als het spel realtime Dolby Pro Logic II èn Dolby Digital zou ondersteunen (waarbij je eventueel zou kunnen kiezen tussen die twee). Want àlle receivers die Dolby Pro Logic II hebben, hebben ook een Dolby Digital decoder en dan ben je wel erg stom om Pro Logic II te kiezen! De races zelf zullen dus gewoon Dolby Pro Logic II zijn denk ik.
    pi_24241764
    Ik ben er nog niet helemaal uit in welke mate Dolby Digital wordt ondersteunt (maar het zal zeer waarschijnlijk beperkt zijn tot de filmpjes), maar ik ben wel ergens anders achter gekomen...

Het is bevestigd dat GT4 progressive scan ondersteunt (480p), maar naast progressive scan zal GT4, als eerste en enige spel tot nu toe óóit op de Playstation 2 1080i ondersteunen!!! Ik heb het hier over de volle HDTV-resolutie van 1920x1080 pixels op 60Hz!!! En niet alleen tijdens de fotomode, maar ook tijdens het racen! De menu's zullen slechts 640x480 zijn. Ik wist dat Polyphony veel uit de PS2 kon persen, maar zoiets had ik nooit verwacht! Het lijkt wel of ze de PS2 dingen laten doen, die hij niets eens kàn. Het blijkt inderdaad dat de GPU van de PS2 1920x1080 ondersteunt (overigens niét de HDTV-resolutie van 1280x720).

De Japanse versie ondersteunt dit in ieder geval, de Amerikaanse versie zal het ook wel ondersteunen, maar hoe het met de Europese versie zit weten we vooralsnog niet. Aan de andere kant zullen er maar weinig zijn in Europa die 1080i kunnen benutten, aangezien er amper HDTV's verkrijgbaar zijn hier. Maar mocht je een beamer hebben met een resolutie van 1920x1080 en component ingang, dan zou dit wel heel mooi zijn!
    pi_24245539
    ik wil gt4 pack halen
    pi_24252320
    quote:
    Op maandag 27 december 2004 20:38 schreef P-Style het volgende:
    Ik ben er nog niet helemaal uit in welke mate Dolby Digital wordt ondersteunt (maar het zal zeer waarschijnlijk beperkt zijn tot de filmpjes), maar ik ben wel ergens anders achter gekomen...

Het is bevestigd dat GT4 progressive scan ondersteunt (480p), maar naast progressive scan zal GT4, als eerste en enige spel tot nu toe óóit op de Playstation 2 1080i ondersteunen!!! Ik heb het hier over de volle HDTV-resolutie van 1920x1080 pixels op 60Hz!!! En niet alleen tijdens de fotomode, maar ook tijdens het racen! De menu's zullen slechts 640x480 zijn. Ik wist dat Polyphony veel uit de PS2 kon persen, maar zoiets had ik nooit verwacht! Het lijkt wel of ze de PS2 dingen laten doen, die hij niets eens kàn. Het blijkt inderdaad dat de GPU van de PS2 1920x1080 ondersteunt (overigens niét de HDTV-resolutie van 1280x720).

De Japanse versie ondersteunt dit in ieder geval, de Amerikaanse versie zal het ook wel ondersteunen, maar hoe het met de Europese versie zit weten we vooralsnog niet. Aan de andere kant zullen er maar weinig zijn in Europa die 1080i kunnen benutten, aangezien er amper HDTV's verkrijgbaar zijn hier. Maar mocht je een beamer hebben met een resolutie van 1920x1080 en component ingang, dan zou dit wel heel mooi zijn!
    HD-tv TV met harde schijf en hoge resolutie?
    pi_24253135
    quote:
    Op dinsdag 28 december 2004 11:21 schreef Kevin1Bravo het volgende:
    HD-tv TV met harde schijf en hoge resolutie?
    High-Definition TV
    pi_24253931
    En de graphics zien er dan ook zo uit in 1080i :

Let's drop some acid and go to a titty bar.
    pi_24254210
    quote:
    Op dinsdag 28 december 2004 12:44 schreef PBateman1978 het volgende:
    En de graphics zien er dan ook zo uit in 1080i :

...
    OMG!

Jammer dat ik student ben, geen geld om een HD-TV/projector te kopen...

ff wat anders:
    Het schijnt zo te zijn dat je met een save van GT3 of GT4:Prologue een bonus van 10.000 credits krijgt bij het begin van het spel.
    pi_24254424
    quote:
    Op dinsdag 28 december 2004 12:57 schreef Flat-Eric het volgende:
    OMG!

Jammer dat ik student ben, geen geld om een HD-TV/projector te kopen...

ff wat anders:
    Het schijnt zo te zijn dat je met een save van GT3 of GT4:Prologue een bonus van 10.000 credits krijgt bij het begin van het spel.
    Ik weet dat een save van GT4:Prologue je wat leuke extra's oplevert, maar of een save van GT3 van invloed is, weet ik niet.
    pi_24254609
    quote:
    Op dinsdag 28 december 2004 13:09 schreef P-Style het volgende:

[..]

Ik weet dat een save van GT4:Prologue je wat leuke extra's oplevert, maar of een save van GT3 van invloed is, weet ik niet.
    Was iemand op het GTPlanet forum die zei dat je GT3 of GT4:Prologue saves kon importeren. Ook vertelde hij dat je de licenses wel opnieuw moet doen. Misschien dat er nog wat extra's zijn maar dat wist hij verder niet, de dialog box die hij te zien kreeg bevatte naast chineze tekst alleen het begrijpbare getal 10.000 .
    pi_24254730
    Hier de bevestiging dat 'ie inderdaad 1080i ondersteunt!
    http://z-o-g.org/imgs/gt4/gt4-video-opt.jpg

[ Bericht 16% gewijzigd door P-Style op 28-12-2004 18:23:54 (plaatje werkt niet meer... wellicht de url nog wel) ]
    pi_24255737
    quote:
    Op dinsdag 28 december 2004 13:26 schreef P-Style het volgende:
    Hier de bevestiging dat 'ie inderdaad 1080i ondersteunt!
    [afbeelding]
    Yep, waterdicht bewijs
    pi_24255868
    quote:
    Op dinsdag 28 december 2004 14:10 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Yep, waterdicht bewijs
    Hehehe, gewoon even de eigenschappen van het plaatje opvragen, URL kopieren en plakken in je browser et voila: daar is het plaatje.

gallery met GT4 pics: http://gallery.felixmcli.org/gallery/gt4

[ Bericht 12% gewijzigd door Flat-Eric op 28-12-2004 14:24:41 ]
    pi_24256060
    De allervetste auto uit GT4 :

pi_24256192
    quote:
    Op dinsdag 28 december 2004 14:27 schreef PBateman1978 het volgende:
    De allervetste auto uit GT4 :

[afbeelding]
    Hehe... geweldig! Dat mannetje ook! Ze kunnen deze auto natuurlijk moeilijk laten rijden zonder bestuurder erop.
    pi_24256392
    wordt dit spel eigenlijk mooier dan prologue? die vond ik niet zo heel denderend
    pi_24256451
    quote:
    Op dinsdag 28 december 2004 14:50 schreef jimjim1983 het volgende:
    wordt dit spel eigenlijk mooier dan prologue? die vond ik niet zo heel denderend
    Zie de pics hierboven, zo ziet het eruit als je 'm op een HD-TV speelt die 1080i ondersteund.
    pi_24258271
    quote:
    Op dinsdag 28 december 2004 14:54 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Zie de pics hierboven, zo ziet het eruit als je 'm op een HD-TV speelt die 1080i ondersteund.
    ja die heb ik dus net weggegeven, ziet het er, ingame, op een normale tv mooier uit dan prologue?
    pi_24258693
    quote:
    Op dinsdag 28 december 2004 17:52 schreef jimjim1983 het volgende:
    ja die heb ik dus net weggegeven, ziet het er, ingame, op een normale tv mooier uit dan prologue?
    Hier mag je geloof ik wel vanuit gaan. Ze hebben in de tussentijd nog aardig wat aanpassingen gedaan aan de engine, dus het zal wel wat mooier zijn dan Prologue. Hoe groot dat verschil zal zijn weet ik niet, het verschil zal ook wel niet vreselijk groot zijn denk ik.
    pi_24258817
    quote:
    Op dinsdag 28 december 2004 13:19 schreef Flat-Eric het volgende:
    Was iemand op het GTPlanet forum die zei dat je GT3 of GT4:Prologue saves kon importeren. Ook vertelde hij dat je de licenses wel opnieuw moet doen. Misschien dat er nog wat extra's zijn maar dat wist hij verder niet, de dialog box die hij te zien kreeg bevatte naast chineze tekst alleen het begrijpbare getal 10.000 .
    Ik bedenk me net dat je bij iedere Gran Turismo tot nu toe sowieso 10.000 credits hebt in het begin! 10.000 credits is ook helemaal niet vee!l Daar kun je net een klein auto'tje of tweedehandsje voor kopen. De bonus van GT-concept als je'm rondspeelde voor GT3 was 10.000.000 credits (10 miljoen dus), dáár had je tenminste wat aan.
    pi_24259056
    Nu is mijn vraag
    Zijn hier wel HDTV's te koop ?
    pi_24259441
    quote:
    Op dinsdag 28 december 2004 18:22 schreef P-Style het volgende:

[..]

Ik bedenk me net dat je bij iedere Gran Turismo tot nu toe sowieso 10.000 credits hebt in het begin! 10.000 credits is ook helemaal niet vee!l Daar kun je net een klein auto'tje of tweedehandsje voor kopen. De bonus van GT-concept als je'm rondspeelde voor GT3 was 10.000.000 credits (10 miljoen dus), dáár had je tenminste wat aan.
    Kan het desbetreffende niet terugvinden dus misschien dat het 100.000 (of hoger )was. Maar ik lees nu ook berichten dat een GT4:Prologue save er wel voor zorgt dat de licenses tests Domestic A en B niet meer gedaan hoeven te worden.
    Misschien dat een 100% save van GT3 er bij die ene persoon voor die bonus van zoveel duizend credits gezorgd heeft.
    quote:
    Op dinsdag 28 december 2004 18:36 schreef Steve-O het volgende:
    Nu is mijn vraag
    Zijn hier wel HDTV's te koop ?
    Bijna niet, op dit moment loopt de verkoop in Europa achter op die van Azië en Amerika. Misschien dat de spellen op de PS2 en Xbox voor een impuls van HDTV's zorgen in Europa.
    pi_24261753
    quote:
    Op dinsdag 28 december 2004 18:55 schreef Flat-Eric het volgende:
    Bijna niet, op dit moment loopt de verkoop in Europa achter op die van Azië en Amerika. Misschien dat de spellen op de PS2 en Xbox voor een impuls van HDTV's zorgen in Europa.
    Bedoel je niet PS3 en Xbox2?
    pi_24268304
    Je hebt zelfs kans dat de PAL versie helemaal geen HDTV zal ondersteunen, dit is geloof ik ook bij veel XBox titels niet zo.
    pi_24268564
    quote:
    Op woensdag 29 december 2004 01:12 schreef PBateman1978 het volgende:
    Je hebt zelfs kans dat de PAL versie helemaal geen HDTV zal ondersteunen, dit is geloof ik ook bij veel XBox titels niet zo.
    Nou hebben xbox titels hier helemaal niks mee te maken, maar er is inderdaad kans dat de PAL versie geen HDTV zal ondersteunen. Die keuze ligt volledig bij polyphony. Aan de andere kant zie je wel meer PS2-titels waarvan de PAL-versies net als hun NTSC-versies progressive scan ondersteunen of zelfs progressive scan op 60Hz (480p), ondanks dat vrijwel geen enkele Europeaan deze optie kan benutten . We zien wel... en ach, voorlopig heb ik (helaas) toch geen HDTV.
    pi_24283471

Rara wat is dit voor auto
    pi_24283654

woensdag 29 december 2004 @ 23:32:12 #148
    68536 Eitjes
    Dat werkt zo. Ofzo.
    pi_24287414
    quote:
    Live UPS shipping data Dec 29, 2004 19:46:16 IN MUMBAI A FLIGHT DELAY OCCURRED BECAUSE OF MECHANICAL REASONS
    Fijn... Dat is dus pas begin januari GT4 spelen. Bah, 20 euro verneukt aan UPS.
    Of toch niet?
      vrijdag 31 december 2004 @ 19:59:18 #149
    68536 Eitjes
    Dat werkt zo. Ofzo.
    pi_24326750
    Zo, GT4 is in het huisje aanwezig.
    Of toch niet?
    pi_24329641
    JAP NTSC/J versie?
      zaterdag 1 januari 2005 @ 08:20:16 #151
    68536 Eitjes
    Dat werkt zo. Ofzo.
    pi_24333848
    Chinese.

Waarom? Meer engels.
    Of toch niet?
      zaterdag 1 januari 2005 @ 11:29:06 #152
    110810 AMD64
    With Canon you can!
    pi_24334409
    Wanneer komt hij uit?

En is ie er dan ook voor de Xbox?
    pi_24339511
    quote:
    Op zaterdag 1 januari 2005 11:29 schreef AMD64 het volgende:
    pi_24340699
    quote:
    Wanneer komt hij uit?

Ik denk dat Need For Speed meer bij jou past
    pi_24362935
    Iemand heeft een filmpje gemaakt van een stock Nissan R92CP op La Sarthe (Le Mans circuit) zonder chichanes, 380 op het rechte stuk

download: 34 MB .MPG

Hij probeerde ook nog ff een oldtimer op een heuvel te krijgen: 7.3 MB .MPG

misschien lukt het met wat NOS

[ Bericht 2% gewijzigd door A.l.e.x op 03-01-2005 00:05:10 ]
    pi_24363398
    quote:
    Wanneer komt hij uit?

wat denk je zelf!
      maandag 3 januari 2005 @ 08:11:16 #157
    68536 Eitjes
    Dat werkt zo. Ofzo.
    pi_24367123
    Wat een fantastisch spel zeg!
    Of toch niet?
    pi_24372415
    quote:
    Op maandag 3 januari 2005 08:11 schreef Eitjes het volgende:
    Wat een fantastisch spel zeg!
    Ongetwijfeld! Ben je'm aan het besturen met je Driving Force Pro? En zoja... heeft dat veel toegevoegde waarde boven de Dual Shock 2? (als je überhaupt al gespeeld hebt met je Dual Shock 2 )

[ Bericht 2% gewijzigd door P-Style op 03-01-2005 16:18:39 (spelfoutje) ]
    pi_24373391
    heb weer 2 nieuwe full lap in-game filmpjes:

Audi R8: 15 MB .MPG

DeLorean: 22 MB .MPG

In het filmpje met de Audi kan je ook het nieuwe camerastandpunt tijdens het racen goed zien

en een extraatje

[ Bericht 6% gewijzigd door A.l.e.x op 03-01-2005 15:58:54 ]
    pi_24374331
    [edit]

[ Bericht 99% gewijzigd door A.l.e.x op 04-01-2005 17:17:56 ]
      maandag 3 januari 2005 @ 18:46:20 #161
    76170 Dacide
    www.mixfight.nl
    pi_24376506
    zucht.....
    pi_24381738
    Er zit toch nog 1 auto in met neon

De Nissan Skyline ER34 (D1GP) heeft in het echt blauw neon dus de auto in het spel ook:

Echte versie:

ze hebben um wel goed nagemaakt

[ Bericht 8% gewijzigd door A.l.e.x op 04-01-2005 00:02:07 ]
      dinsdag 4 januari 2005 @ 11:21:05 #163
    21631 jacco
    Speedhunters.com
    pi_24388365
    Damn dat is echt sick
    Japanese Car Lifestyle blog
    Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
    pi_24392827
    Wie van jullie rijden er tijdens Gran Turismo's eigenlijk first person en wie third person?

Ik reed tot nu toe altijd third person. Dat vond ik fijner, omdat ik zo beter kon zien hoe ver ik van een rand af was bij bochten enzo. Maar ik zit eraan te denken om als ik GT4 koop, er ook een Driving Force Pro bij te kopen. En als je eenmaal zo'n stuur hebt is het een beetje vreemd om "achter je auto" te rijden, dus misschien dat ik dan overschakel naar first person.
      dinsdag 4 januari 2005 @ 15:39:15 #165
    75863 Stressbal
    Altijd constructief
    pi_24393027
    quote:
    Op dinsdag 4 januari 2005 15:27 schreef P-Style het volgende:
    Wie van jullie rijden er tijdens Gran Turismo's eigenlijk first person en wie third person?

Ik reed tot nu toe altijd third person. Dat vond ik fijner, omdat ik zo beter kon zien hoe ver ik van een rand af was bij bochten enzo. Maar ik zit eraan te denken om als ik GT4 koop, er ook een Driving Force Pro bij te kopen. En als je eenmaal zo'n stuur hebt is het een beetje vreemd om "achter je auto" te rijden, dus misschien dat ik dan overschakel naar first person.
    Altijd first-person. Bij third-person heb ik altijd moeite om de beweging van de auto te 'voelen' als hij bijvoorbeeld dreigt te spinnen. Daarnaast richt Grant Turismo zich meer op realisme dan de gemiddelde game in dit genre en dus vind ik het niet meer dan logisch dat ik dan de meest realistische view gebruik.
    pi_24393101
    quote:
    Op dinsdag 4 januari 2005 15:39 schreef Stressbal het volgende:
    Daarnaast richt Grant Turismo zich meer op realisme dan de gemiddelde game in dit genre en dus vind ik het niet meer dan logisch dat ik dan de meest realistische view gebruik.
    Goed punt! Toch heb ik zelf altijd moeite de positie van de auto in te schatten als ik first person rijd, dat vind ik juist weer veel makkelijker in third person. (bovendien kun je dan je mooie auto zién rijden )

Ik ga het bij GT4 wel anders doen denk ik. First person, mét Driving Force Pro èn schakelen (ik heb ook nog nooit geschakeld bij een GT nameijk... )
    pi_24394714
    quote:
    Op dinsdag 4 januari 2005 15:44 schreef P-Style het volgende:
    Ik ga het bij GT4 wel anders doen denk ik. First person, mét Driving Force Pro èn schakelen (ik heb ook nog nooit geschakeld bij een GT nameijk... )

Ben een half jaar geleden begonnen met handmatig schakelen nadat ik wat meer realisme wilde met GT3. In het begin loop je echt te kloten met versnellingen maar na een paar keer gereden te hebben met schakelen wordt het een stuk makkelijker.

Zelf rijd ik altijd met de bumpercam, voor mijn gevoel is de auto dan wat minder nerveus als met 3rd person view.

Ik zit nog te twijfelen over aanschaf DFP, heb wel een stuurtje gehad maar heb die later weer verkocht. Vond het te lastig om elke keer dat ding op een tafel te schroeven en er dan zo verkrampt achter te moeten zitten. Maar voor het ultieme realisme is het natuurlijk wel een must! Lastig, lastig...
    pi_24395108
    quote:
    Op dinsdag 4 januari 2005 17:09 schreef Flat-Eric het volgende:

Ben een half jaar geleden begonnen met handmatig schakelen nadat ik wat meer realisme wilde met GT3. In het begin loop je echt te kloten met versnellingen maar na een paar keer gereden te hebben met schakelen wordt het een stuk makkelijker.

Zelf rijd ik altijd met de bumpercam, voor mijn gevoel is de auto dan wat minder nerveus als met 3rd person view.

Ik zit nog te twijfelen over aanschaf DFP, heb wel een stuurtje gehad maar heb die later weer verkocht. Vond het te lastig om elke keer dat ding op een tafel te schroeven en er dan zo verkrampt achter te moeten zitten. Maar voor het ultieme realisme is het natuurlijk wel een must! Lastig, lastig...
    Wat het stuurtje betreft heb ik al aardig wat reviews en gebruikerservaringen gelezen en het komt eigenlijk allemaal op het volgende neer: Waar de originele Driving Force en later de GT Force het spelen van GT3 vooral leuker maakten, maar niet echt een grote tijdsverbeteringen haalbaar maakten, kun je met de nieuwe Driving Force Pro ècht betere resultaten halen. Bovendien is 'ie met z'n 900º natuurlijk nog realistischer dan voorgaande stuurtjes. Waar de gewone Driving Force vooral een leuke accesoire was voor GT3, lijkt GT4 helemaal rondom de Driving Force Pro geprogrammeerd te zijn!

Ik heb het hier over mensen die zowel met de ouwe Driving Force (of GT Force) met GT3 als de Driving Force Pro met GT4 ervaring hebben. Maargoed, ik denk dat als ik 'm aanschaf, ik zelf maar een of ander tafeltje/meubel/standaard in elkaar knutsel, want ik wil wel gewoon vanuit m'n relaxfauteuil/bank kunnen blijven spelen en dat schootstuk zie ik niet echt zitten.
      woensdag 5 januari 2005 @ 11:55:46 #169
    83951 rashudo
    project 2501
    pi_24408607
    I've got it.. yeah baby i've got it! Kreeg 'm gisteren binnen uit new york.

Ik heb nu al m'n 2e auto, de trophy van de FF cup in de n00b hall.. de Toyota Altezza Prototype, uitgerust met een turbo kit. Ben begonnen in een 2e hands Honda Integra Type R, dat was wel een lekker wagentje.

Ben nu bezig met mijn nationale a-licentie te halen.

Er zit btw een dikke reference guide bij, helemaal in het japans, dus daar heb ik veel aan (maar niet heus). Verder zijn de menuopties wel redelijk te ontcijferen dmv trial & error.
    Their eyes opaque.
    pi_24411571
    quote:
    Op woensdag 5 januari 2005 11:55 schreef rashudo het volgende:
    I've got it.. yeah baby i've got it! Kreeg 'm gisteren binnen uit new york.

Ik heb nu al m'n 2e auto, de trophy van de FF cup in de n00b hall.. de Toyota Altezza Prototype, uitgerust met een turbo kit. Ben begonnen in een 2e hands Honda Integra Type R, dat was wel een lekker wagentje.

Ben nu bezig met mijn nationale a-licentie te halen.

Er zit btw een dikke reference guide bij, helemaal in het japans, dus daar heb ik veel aan (maar niet heus). Verder zijn de menuopties wel redelijk te ontcijferen dmv trial & error.
    Gelukkig heb ik geduld...
      woensdag 5 januari 2005 @ 15:29:25 #171
    83951 rashudo
    project 2501
    pi_24412388
    quote:
    Op woensdag 5 januari 2005 14:43 schreef P-Style het volgende:

[..]

Gelukkig heb ik geduld...
    Gelukkig kent mijn broertje Japans
    Their eyes opaque.
    pi_24412444
    pi_24412772
    omfg, ALFAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA"S

en nog een paar screens: http://www.worthplaying.com/article.php?sid=22380&mode=thread&order=0
    pi_24415074
    quote:
    Op woensdag 5 januari 2005 15:33 schreef Steve-O het volgende:
    http://z-o-g.org/gt4cars/
    auto's
    en de Used Cars zijn ook weer terug: http://z-o-g.org/gt4usedcars/dirindex.html

pi_24417273
    quote:
    Op woensdag 5 januari 2005 18:12 schreef A.l.e.x het volgende:
    ...en de Used Cars zijn ook weer terug
    Dat is zeker goed nieuws! Er was niets zo cool om bij GT2, juist van die ouwe gebruikte auto's te kopen en ze helemaal te gaan tunen.
    pi_24420173
    ik heb alleen gt3 gespeeld dus heb nooit van used cars gehoord .
    pi_24426175
    quote:
    Op woensdag 5 januari 2005 22:21 schreef Steve-O het volgende:
    ik heb alleen gt3 gespeeld...
    Heiden!
    pi_24426881
    GT4 Hits a Million

Dat ding is net een week uit in Japan en hij's nú al 1 miljoen keer verscheept! Het is een nieuw record voor Japan!

Ik word steeds enthausiaster over deze game!
      zaterdag 8 januari 2005 @ 02:05:36 #179
    83951 rashudo
    project 2501
    pi_24458513
    De laatste test van de super-licentie jongens is fantastisch.. in een Mercedes Sauber S16 over de nurburgring scheuren..

Ook retemoeilijk trouwens
    Their eyes opaque.
    pi_24458552
    quote:
    Op zaterdag 8 januari 2005 02:05 schreef rashudo het volgende:
    De laatste test van de super-licentie jongens is fantastisch.. in een Mercedes Sauber S16 over de nurburgring scheuren..

Ook retemoeilijk trouwens
    Ik denk dat ik maar beter weer alvast kan gaan oefenen met GT3...
      zaterdag 8 januari 2005 @ 02:28:15 #181
    83951 rashudo
    project 2501
    pi_24458933
    quote:
    Op zaterdag 8 januari 2005 02:07 schreef P-Style het volgende:

[..]

Ik denk dat ik maar beter weer alvast kan gaan oefenen met GT3...
    Je kan wel oefenen maar GT4 is echt anders.. de circuits zijn allemaal veel gedetailleerder, vooral qua wegoppervlakte is het veel beter geworden, overal zitten wel hobbeltjes of kleine verlaginkjes, met als ergste natuurlijk de nurburgring..

In ieder geval duurde het bij mij ong 2 uur voordat ik die laatste test kon halen, het is de enige die echt moeilijk is, de rest is een stuk makkelijker. Sommige haal je in 1 keer, andere na een stuk of 3-4 pogingen. Als je jezelf beter kan beheersen als ik moet de supertest 16 nog makkelijker te doen zijn. Overigens is het een Mercedes Sauber C9, een le mans auto. Deze auto kwam 6 jaar na de legendarische Porsche 956, de Porsche is de recordhouder van een tijd van 6:11 op de ring.

Ik heb een filmpje gezien waar een gast diezelfde test 10 seconden sneller doet als goud.. dat is echt ongelooflijk. Zoek maar eens op sauber_s16.wmv.. als je het niet kan vinden, zeg het dan, dan kijk ik wel of ik het naar je kan sturen. 5:38, sneller als de Porsche 956, bijna onmogelijk zou je denken, maar vergeet niet dat je in GT license tests waarschijnlijk wel een lichte vorm van traction control hebt, alsmede banden die niet hoeven op te warmen/verslijten en het niet erg is als je 'doodgaat'

Oh ja een tip, haal eerst alle licenties tot en met international A (super hoeft niet per se), dan krijg je van de licenties een mooie auto die je kan gebruiken als main moneymaker en kan je je startbedrag gebruiken om hem te tunen. Verder kan je ook wat missions doen, de eerste 6 zijn redelijk simpel en je verdien 100.000 per keer, dus dat is wel handig om mee te beginnen.

Het is trouwens ook erg leuk om met een Bently LM op Le Mans te rijden

[ Bericht 18% gewijzigd door rashudo op 08-01-2005 02:54:58 ]
    Their eyes opaque.
    pi_24459281
    quote:
    Op zaterdag 8 januari 2005 02:28 schreef rashudo het volgende:
    Ik heb een filmpje gezien waar een gast diezelfde test 10 seconden sneller doet als goud.. dat is echt ongelooflijk. Zoek maar eens op sauber_s16.wmv.. als je het niet kan vinden, zeg het dan, dan kijk ik wel of ik het naar je kan sturen. 5:38, sneller als de Porsche 956, bijna onmogelijk zou je denken, maar vergeet niet dat je in GT license tests waarschijnlijk wel een lichte vorm van traction control hebt, alsmede banden die niet hoeven op te warmen/verslijten en het niet erg is als je 'doodgaat'
    * P-Style heeft het filmpje even bekeken...

Die nuhrburgring is gróóóóót!!! Een licencetest van bijna 6 minuten! Dus veel tijd om fouten te maken. Maar ik kan niet wachten om 'm uit te proberen! Mooi filmpje, èrg soepel trouwens... dus met de framerate van GT4 zit het wel goed het snelheidsgevoel was ook prima!

Zou die gast uit dat filmpje dit trouwens gereden hebben met de Dual Shock 2, of met een Driving Force Pro?
    pi_24459312
    Even wat anders... ik geloof dat er al wat GT4-bezitters zijn? Hoe zit het eigenlijk met de views? Hoeveel verschillende views zijn er eigenlijk en wat voor soort views zijn dat dan?
    pi_24459623
    3 maar

bumpercam, 1tje op het dak en (weeer maar) 1 achter de auto...

Je kan trouwens je credits van GT3 naar GT4 laden (max 10 mil in de JAP versie) en met de licensetests van GT4P net zo
    pi_24459877
    quote:
    Op zaterdag 8 januari 2005 03:58 schreef A.l.e.x het volgende:
    3 maar

bumpercam, 1tje op het dak en (weeer maar) 1 achter de auto...

Je kan trouwens je credits van GT3 naar GT4 laden (max 10 mil in de JAP versie) en met de licensetests van GT4P net zo
    Cool! Ik heb nu rond de 8,2 miljoen credits bij GT3. Ik kan wel even doorgaan tot de 10M alwast voor GT4. (of ik verkoop al m'n wagens, maak een apparte save met veel geld en gebruik die strakt bij GT4! )

Enneh.. een camera op het dàk? Wat een rare positie.
    pi_24459881
    De credits in de JAP versie zijn een stuk hoger he (vertaald naar yen) dus misschien kunnen wij maar 1 miljoen overzetten ofzo
    pi_24459897
    quote:
    Op zaterdag 8 januari 2005 05:58 schreef A.l.e.x het volgende:
    De credits in de JAP versie zijn een stuk hoger he (vertaald naar yen) dus misschien kunnen wij maar 1 miljoen overzetten ofzo
    O ja, da's waar ook...
      zaterdag 8 januari 2005 @ 10:48:41 #188
    83951 rashudo
    project 2501
    pi_24460594
    quote:
    Op zaterdag 8 januari 2005 03:03 schreef P-Style het volgende:

[..]

* P-Style heeft het filmpje even bekeken...

Die nuhrburgring is gróóóóót!!! Een licencetest van bijna 6 minuten! Dus veel tijd om fouten te maken. Maar ik kan niet wachten om 'm uit te proberen! Mooi filmpje, èrg soepel trouwens... dus met de framerate van GT4 zit het wel goed het snelheidsgevoel was ook prima!

Zou die gast uit dat filmpje dit trouwens gereden hebben met de Dual Shock 2, of met een Driving Force Pro?
    Met de DFP en het schijnt dat je daar echt lagere tijden mee kan neer zetten, ik vind zo'n stuur alleen niet echt handig.

[ Bericht 2% gewijzigd door rashudo op 08-01-2005 10:54:50 ]
    Their eyes opaque.
    pi_24466278
    Zit er ook een mr2 in of niet???
    Liefde is niet blind, het is achterlijk
      zaterdag 8 januari 2005 @ 17:47:55 #190
    75863 Stressbal
    Altijd constructief
    pi_24467198
    quote:
    Op zaterdag 8 januari 2005 16:55 schreef Mad-Matt het volgende:
    Zit er ook een mr2 in of niet???
    Hij zit in Prologue dus waarschijnlijk ook in GT4. Zoek anders even een car list op internet.

-Edit-

http://www.uwm.edu/People/enb2/carlist.html

4 versies dus
    pi_24469824
    quote:
    Op zaterdag 8 januari 2005 17:47 schreef Stressbal het volgende:

[..]

Hij zit in Prologue dus waarschijnlijk ook in GT4. Zoek anders even een car list op internet.

-Edit-

http://www.uwm.edu/People/enb2/carlist.html

4 versies dus
    van die lijst klopt geen ene ruk

kijk hier voor alle auto's die in de Aziatische versie zitten: http://www.granturismox.net/forum/viewtopic.php?p=692#692

en dan zien we:

MR2 1600 G ('86)
    MR2 1600 G-Limited Super Charger ('86)
    MR2 G-Limited ('97)
    MR2 GT-S ('97)

pics:

(maw, niet elke lijst geloven die online staat )
    pi_24470609
    quote:
    Op zaterdag 8 januari 2005 10:48 schreef rashudo het volgende:
    ...ik vind zo'n stuur alleen niet echt handig.
    Dat is natuurlijk een kwestie van wennen.
      zaterdag 8 januari 2005 @ 21:20:45 #193
    75863 Stressbal
    Altijd constructief
    pi_24471220
    quote:
    Op zaterdag 8 januari 2005 20:06 schreef A.l.e.x het volgende:

[..]

van die lijst klopt geen ene ruk

kijk hier voor alle auto's die in de Aziatische versie zitten: http://www.granturismox.net/forum/viewtopic.php?p=692#692

en dan zien we:

MR2 1600 G ('86)
    MR2 1600 G-Limited Super Charger ('86)
    MR2 G-Limited ('97)
    MR2 GT-S ('97)

pics:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

(maw, niet elke lijst geloven die online staat )
    Die lijst is inderdaad behoorlijk slecht. Dit was de eerste de beste die ik tegen kwam met zoeken.Overigens op de lijst die jij geeft staan wat rare dingen: Op die lijst staat het merk Alpine met twee auto's, maar een Alpine is gewoon een Renault. Is dat in het spel ook zo?

[ Bericht 6% gewijzigd door Stressbal op 08-01-2005 21:26:32 ]
      zaterdag 8 januari 2005 @ 21:30:04 #194
    68536 Eitjes
    Dat werkt zo. Ofzo.
    pi_24471408
    quote:
    Op zaterdag 8 januari 2005 05:55 schreef P-Style het volgende:
    Enneh.. een camera op het dàk? Wat een rare positie.
    Ah joh! Dat is een geweldige view.
    Ik mis alleen de veraf view die wel in Prologue zat, maarja.

B-spec is echt nutteloos.. hoewel... Er zijn ontiegelijk veel Endurance races en ik haat races die langer dan 5 ronden duren..

*kiest de Sauber C9, kiest een endurance race uit, pakt de banden die het langste meegaan en zet de tijd op 3x..

Zo, dat schiet wel op.
    Of toch niet?
    pi_24471537
    quote:
    Op zaterdag 8 januari 2005 21:30 schreef Eitjes het volgende:

B-spec is echt nutteloos.. hoewel... Er zijn ontiegelijk veel Endurance races en ik haat races die langer dan 5 ronden duren..

*kiest de Sauber C9, kiest een endurance race uit, pakt de banden die het langste meegaan en zet de tijd op 3x..

Zo, dat schiet wel op.
    Begrijp ik nu dat je met B-spec héél de gran turismo mode (mòcht je dat willen) rond kunt spelen?
    pi_24472761
    quote:
    Op zaterdag 8 januari 2005 21:20 schreef Stressbal het volgende:

[..]

Die lijst is inderdaad behoorlijk slecht. Dit was de eerste de beste die ik tegen kwam met zoeken.Overigens op de lijst die jij geeft staan wat rare dingen: Op die lijst staat het merk Alpine met twee auto's, maar een Alpine is gewoon een Renault. Is dat in het spel ook zo?
    zo te zien wel: http://z-o-g.org/gt4cars/french/dirindex.html

Maar volgens mij werden de Alpine's wel in een aparte fabriek gemaakt

(en andere auto's staan ook onder de naam van hun tuner)
      zaterdag 8 januari 2005 @ 23:43:42 #197
    83951 rashudo
    project 2501
    pi_24474154
    quote:
    Op zaterdag 8 januari 2005 20:48 schreef P-Style het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk een kwestie van wennen.
    Ik wil lekker op de bank zitten terwijl ik speel.. heb geen idee waar ik dan het stuur kwijt moet
    Their eyes opaque.
      zaterdag 8 januari 2005 @ 23:44:47 #198
    83951 rashudo
    project 2501
    pi_24474189
    quote:
    Op zaterdag 8 januari 2005 21:20 schreef Stressbal het volgende:

[..]

Alle "belangrijke tuners" staan apart vermeld met hun auto's.
    Their eyes opaque.
      zaterdag 8 januari 2005 @ 23:48:49 #199
    83951 rashudo
    project 2501
    pi_24474289
    quote:
    Op zaterdag 8 januari 2005 21:30 schreef Eitjes het volgende:

[..]

Zo, dat schiet wel op.
    B-Spec is erg handig voor als je geld nodig hebt. Ik dacht eerst ook dat het nutteloos was, maar nu ik het een paar keer gebruikt heb vind ik het wel handig. Je kiest een race, zet alles aan, gaat ff tv kijken en na 5 minuutjes heb je geld

Wat trouwens ook leuk is.. je kan nu meerdere keren de prize cars krijgen. Dus je kan een championship of een serie races opnieuw doen en dan krijg je weer dezelfde prize car. Erg handig, je kan ze dus verkopen voor geld en later weer halen als je ze nodig hebt.

Ik rij nu in een Nissan Z JGTC.. dat ding gaat erg hard.. 1080 KG en 957 PK
    Their eyes opaque.
    pi_24474382
    je kan ook 3x quoten in 1 bericht hoor
      zondag 9 januari 2005 @ 00:25:28 #201
    68536 Eitjes
    Dat werkt zo. Ofzo.
    pi_24475269
    quote:
    Op zaterdag 8 januari 2005 23:48 schreef rashudo het volgende:
    .Ik rij nu in een Nissan Z JGTC.. dat ding gaat erg hard.. 1080 KG en 957 PK
    Oh god ja! Die is geweldig

Ik ben nu bezig met de 24 hr Nurb. Duurt ongeveer 8 uurtjes. Ik heb echt een hekel aan races die langer dan 5 rondes duren dus ik werk nu maar meteen al die Endurances/Special Conditions (OH GOD, DIE IS ECHT ERG! Rally is echt 10x niks.. en dat 5 ronden per "cup".. en dan nog een keer in reverse.. AAAARGH!) zodat ik daarna lekker kan genieten. Dn heb ik iig ook genoeg geld om hele vette auto's te kopen.
    quote:
    Op zaterdag 8 januari 2005 21:38 schreef P-Style het volgende:
    Begrijp ik nu dat je met B-spec héél de gran turismo mode (mòcht je dat willen) rond kunt spelen?
    Nope. Niet helemaal. Special Conditions / Mission Hall zijn alleen voor A-spec.

Maar goed, ik gebruik (nogmaals..) B-spec voor lange races en voor suffe races (mini cooper race bijv..). Het hoeft niet maar als je het wil gebruiken dan kan het. Heerlijk.

Wel tof dat je gastje steeds beter gaat rijden in B-spec.

[ Bericht 17% gewijzigd door Eitjes op 09-01-2005 00:31:48 ]
    Of toch niet?
    pi_24475759
    quote:
    Op zaterdag 8 januari 2005 23:43 schreef rashudo het volgende:
    Ik wil lekker op de bank zitten terwijl ik speel.. heb geen idee waar ik dan het stuur kwijt moet
    Spelen op de bank is een grote pré inderdaad. Daarom ga ik ook kijken of ik een doe-het-zelf-standaard voor m'n aanstaande DFP in elkaar kan knutselen. Ik heb al voorbeelden gezien op internet van succesvolle (en ook minder succesvolle) zelfbouw standaards.
    quote:
    [b]Op zondag 9 januari 2005 00:25
    Nope. Niet helemaal. Special Conditions / Mission Hall zijn alleen voor A-spec.

Maar goed, ik gebruik (nogmaals..) B-spec voor lange races en voor suffe races (mini cooper race bijv..). Het hoeft niet maar als je het wil gebruiken dan kan het. Heerlijk.

Wel tof dat je gastje steeds beter gaat rijden in B-spec.
    Hmmm... toch wel grappig dus, die B-spec. Ik ben benieuwd... Toch lijkt het een beetje op cheaten.
      zondag 9 januari 2005 @ 01:45:50 #203
    75863 Stressbal
    Altijd constructief
    pi_24477508
    quote:
    Op zaterdag 8 januari 2005 22:41 schreef A.l.e.x het volgende:

[..]

zo te zien wel: http://z-o-g.org/gt4cars/french/dirindex.html

Maar volgens mij werden de Alpine's wel in een aparte fabriek gemaakt

(en andere auto's staan ook onder de naam van hun tuner)
    Dat moet het inderdaad wel zijn, zoals Rashudo ook al zei. Overigens vind ik de a110 best een mooie auto
      zondag 9 januari 2005 @ 01:59:50 #204
    68536 Eitjes
    Dat werkt zo. Ofzo.
    pi_24477764
    quote:
    Op zondag 9 januari 2005 00:40 schreef P-Style het volgende:
    Hmmm... toch wel grappig dus, die B-spec. Ik ben benieuwd... Toch lijkt het een beetje op cheaten.
    Cheaten? Hoe bedoel je?
    Of toch niet?
    pi_24477836
    quote:
    Op zondag 9 januari 2005 01:59 schreef Eitjes het volgende:
    Cheaten? Hoe bedoel je?
    Nou ja uh... je hebt geen zin om een bepaalde race te doen, dus laat je de computer het maar voor je doen. Klinkt een beetje cheat-achtig. Natuurlijk moet je bij B-spec wel zelf voor de auto zorgen en andere instellingen en is het niet per definitie een garantie dat je 1ste wordt, maar je begrijpt wel wat ik bedoel... toch?
      zondag 9 januari 2005 @ 02:10:41 #206
    68536 Eitjes
    Dat werkt zo. Ofzo.
    pi_24477910
    quote:
    Op zondag 9 januari 2005 02:05 schreef P-Style het volgende:

[..]

Nou ja uh... je hebt geen zin om een bepaalde race te doen, dus laat je de computer het maar voor je doen. Klinkt een beetje cheat-achtig. Natuurlijk moet je bij B-spec wel zelf voor de auto zorgen en andere instellingen en is het niet per definitie een garantie dat je 1ste wordt, maar je begrijpt wel wat ik bedoel... toch?
    Ja, ik begrijp het. Zoiets dacht ik ook maar geloof me ; je gaat het absoluut gebruiken. Er zijn een aantal saaie races die je absoluut niet wilt rijden (auto's die maar 50 KM pu gaan.. 2 rondes.. ) dus dan is B-spec enorm handig. Op dat moment vind je het echt niet erg om even te "cheaten".
    Of toch niet?
    pi_24477970
    quote:
    Op zondag 9 januari 2005 02:10 schreef Eitjes het volgende:
    Ja, ik begrijp het. Zoiets dacht ik ook maar geloof me ; je gaat het absoluut gebruiken. Er zijn een aantal saaie races die je absoluut niet wilt rijden (auto's die maar 50 KM pu gaan.. 2 rondes.. ) dus dan is B-spec enorm handig. Op dat moment vind je het echt niet erg om even te "cheaten".
    Dat geloof ik graag... bij GT3 bijv. zit ik op 83% en heb nog maar 2 van de endurance races voltooid. Die vind ik toch wel zó verschrikkelijk saai dat ik er niet eens aan begin!
      zondag 9 januari 2005 @ 02:15:47 #208
    37795 A.l.e.x
    Smartass!
    pi_24478003
    quote:
    Op zondag 9 januari 2005 01:45 schreef Stressbal het volgende:

[..]

Dat moet het inderdaad wel zijn, zoals Rashudo ook al zei. Overigens vind ik de a110 best een mooie auto
    Ik heb er zelfs een Tamiya 1:10 bestuurbare auto van

de kap ziet er alleen niet meer zo glimmend uit
      zondag 9 januari 2005 @ 02:17:03 #209
    37795 A.l.e.x
    Smartass!
    pi_24478027
    Hier staat een handige Excel lijst met bijna alle auto's en wat ze kosten, hoeveel PK ze hebben, wat ze wegen enz enz: GT4 Car List 25 KB .xls

(je hebt WinRar 3.42 of 7-Zip nodig)
      zondag 9 januari 2005 @ 02:19:35 #210
    68536 Eitjes
    Dat werkt zo. Ofzo.
    pi_24478068
    quote:
    Op zondag 9 januari 2005 02:15 schreef A.l.e.x het volgende:

[..]

[afbeelding]

[afbeelding]

Hehe, die bak heb ik in gt4. Die heeft een aparte cup, leuke auto.
    Of toch niet?
      zondag 9 januari 2005 @ 02:25:45 #211
    37795 A.l.e.x
    Smartass!
    pi_24478187
    quote:
    Op zondag 9 januari 2005 02:19 schreef Eitjes het volgende:

[..]

Hehe, die bak heb ik in gt4. Die heeft een aparte cup, leuke auto.
    weegt geen drol, RWD en metallic blauwe lak

is tie nog een beetje leuk te tunen, stock heeft tie maar 138 pk
    pi_24512659
    quote:
    Op dinsdag 11 januari 2005 00:00 schreef A.l.e.x het volgende:
    25 februari ligt GT4 in de europeese shops

Jaaaa!!! Eindelijk een datum om naar uit te kijken!
      woensdag 12 januari 2005 @ 02:15:27 #214
    75863 Stressbal
    Altijd constructief
    pi_24526398
    quote:
    Op zondag 9 januari 2005 02:15 schreef A.l.e.x het volgende:

[..]

[afbeelding]

[afbeelding]

m02-m chassis als ik mij niet vergis, die heb ik heel toevallig ook, al gebruik ik hem niet meer.
    pi_24526711
    quote:
    Op woensdag 12 januari 2005 02:15 schreef Stressbal het volgende:

[..]

m02-m chassis als ik mij niet vergis, die heb ik heel toevallig ook, al gebruik ik hem niet meer.
    zou kunnen ja, ik kan er een FF of RWD van maken maar oa door de hoge kosten gestopt met racen en nu ligt tie al een paar jaar stof te happen

(80 piek voor 4 racebandjes + velg)
    pi_24593450
    quote:
    Op dinsdag 11 januari 2005 00:00 schreef A.l.e.x het volgende:
    25 februari ligt GT4 in de europeese shops
    *marker pakt en naar kalender loopt*
      zondag 16 januari 2005 @ 13:10:47 #217
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_24595873
    hij ligt hier gewoon 11 maart in de winkels hoor

kijk maar eens op de websites van bekende winkels (free record shop, bart smit enz.)
    It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
    pi_24597399
    Bij bol.com staat 28 feb bij play.com 25 feb en als Sony GT4 25 februari uitbrengt zal geen 1 winkel tot 11 maart wachten hoor
      donderdag 20 januari 2005 @ 23:45:40 #219
    65330 Ruzbeh
    pi_24659458
    Moetje kijken.

Gewoon in-game.

Zoooooo dan...
    pi_24659853
    slechte photomode pic
    pi_24690671
    De PAL release krijgt er nog een leuke extra auto bij, namelijk de Auto Union Streamline Type C uit 1938:

580PK en hij kan 400 KM/H halen

Er komen nog meer extra auto's in de PAL release
      zaterdag 22 januari 2005 @ 17:34:24 #222
    75863 Stressbal
    Altijd constructief
    pi_24691000
    Is het iemand al opgevallen dat in Prologue de specificaties van auto's vaak anders zijn dan volgens de fabrikant het geval is? Ook schijnen er verschillen te zijn tussen GT3 en GT4. Weet iemand hier meer van en waarom dat zo is?
    pi_24691568
    quote:
    Op zaterdag 22 januari 2005 17:14 schreef A.l.e.x het volgende:
    De PAL release krijgt er nog een leuke extra auto bij, namelijk de Auto Union Streamline Type C uit 1938:

[afbeelding]

[afbeelding]

580PK en hij kan 400 KM/H halen

Ik dacht even dat je bedoelde dat je dat gare plastieken ding bij de Europese release kreeg, als extraatje. Maar goed nieuws dat wij geduldige Europeanen extra auto's krijgen! Ik had ook niet anders verwacht eigenlijk!
    pi_24691780
    kon ff geen goede andere pics vinden, ze hadden in 1938 nog geen digicams volgens mij

[edit] toch nog een echt plaatje gevonden:

nou nog een foute oversized spoiler erop
    pi_24691950
    quote:
    Details?
    Who knew?
    pi_24692013
    quote:
    Op zaterdag 22 januari 2005 18:24 schreef A.l.e.x het volgende:
    [edit] toch nog een echt plaatje gevonden:
    Da's toch wel een erg cool ding!
    pi_24692160
    quote:
    Op zaterdag 22 januari 2005 18:34 schreef washandje het volgende:

[..]

Details?
    "And here is the most important quote that came to me in mail from SCEE:

This is one of a handful of cars that will be added to GT4 for the PAL version."

dus ik denk een stuk of 10/15 auto's extra
      zaterdag 22 januari 2005 @ 21:51:55 #228
    75863 Stressbal
    Altijd constructief
    pi_24695774
    quote:
    Op zaterdag 22 januari 2005 18:46 schreef A.l.e.x het volgende:

[..]

"And here is the most important quote that came to me in mail from SCEE:

This is one of a handful of cars that will be added to GT4 for the PAL version."

dus ik denk een stuk of 10/15 auto's extra
    Krijgen de Amerikanen dan ook extra auto's?

Is er niemand die wat over mijn vorige post te zeggen heeft? Het was mij nooit opgevallen maar ik las op gtplanet dat er wat verschillen zitten tussen de verschillende GT's en de fabrikanten.
    pi_24696013
    Geen idee, maar meestal lijkt de US release meer op de JAP release omdat ze beide NTSC gebruiken

Soms zijn de namen van de auto's/fabrikanten iets anders, bijvoorbeeld Vauxhall in de UK is Opel in de rest van Europa
      zaterdag 22 januari 2005 @ 22:16:48 #230
    75863 Stressbal
    Altijd constructief
    pi_24696242
    quote:
    Op zaterdag 22 januari 2005 22:05 schreef A.l.e.x het volgende:
    Soms zijn de namen van de auto's/fabrikanten iets anders, bijvoorbeeld Vauxhall in de UK is Opel in de rest van Europa
    Dat bedoel ik niet, meer wat betreft paardenkrachten, trekkracht, gewicht en type aandrijving. Bijvoorbeeld de Ford GT heeft in Prologue 499 pk (4xx in ieder geval) terwijl hij volgens Ford over 550 pk beschikt. En zo zijn er tal van kleine en grote afwijkingen te vinden.
    pi_24696441
    quote:
    Op zaterdag 22 januari 2005 22:16 schreef Stressbal het volgende:
    Dat bedoel ik niet, meer wat betreft paardenkrachten, trekkracht, gewicht en type aandrijving. Bijvoorbeeld de Ford GT heeft in Prologue 499 pk (4xx in ieder geval) terwijl hij volgens Ford over 550 pk beschikt. En zo zijn er tal van kleine en grote afwijkingen te vinden.
    Volgens mij ligt het ook een beetje aan de upgrades die je toepast op je wagens. En hoewel Gran Turismo een héle goeie simulatie is, denk ik niet dat ze àlle gegevens van alle auto's volledig juist kunnen hebben. Hebben ze in GT3 een "foutje" gemaakt bij een bepaalde auto, dan kan dat in GT4 (bij dezelfde auto uiteraard) verbeterd zijn. Vandaar de verschillen.
    pi_24696508
    quote:
    Op zaterdag 22 januari 2005 22:16 schreef Stressbal het volgende:

[..]

Volgens mij was die in Prologue gebaseerd op de concept versie uit 2002 en aangezien Prologue uit eind 2003 komt is hij ook niet meer te vergelijken met GT4 maar er zitten wel wat foutjes in GT4 ja

1tje daarvan is de CLK-GTR, wat eigenlijk de CLK-LM uit '98 is en er ook een stuk anders uitziet dan de mooiere CLK-GTR uit '97

(de CLK-GTR heeft geen airvents naast het raam ziten)

zie hier het verschil: http://ourworld.compuserve.com/homepages/timcott/clkgtr.htm

(GT4P was ook meer een opgepoetste GT3 dan een echte GT4 demo)

[ Bericht 24% gewijzigd door A.l.e.x op 22-01-2005 22:38:50 ]
      zaterdag 22 januari 2005 @ 22:38:55 #233
    75863 Stressbal
    Altijd constructief
    pi_24696609
    quote:
    Op zaterdag 22 januari 2005 22:29 schreef P-Style het volgende:

[..]

Volgens mij ligt het ook een beetje aan de upgrades die je toepast op je wagens. En hoewel Gran Turismo een héle goeie simulatie is, denk ik niet dat ze àlle gegevens van alle auto's volledig juist kunnen hebben. Hebben ze in GT3 een "foutje" gemaakt bij een bepaalde auto, dan kan dat in GT4 (bij dezelfde auto uiteraard) verbeterd zijn. Vandaar de verschillen.
    Het verchil tussen 499 en 550 vind ik toch wel erg groot. Niet bepaald een typfout, bovendien voor een developer die zo gericht is om alle foutjes eruit te halen is dit toch wel vreemd.
    Misschien dat het door het vertalen komt? In GT3 was de power to weight ratio ook verkeerd om bijvoorbeeld.

[ Bericht 23% gewijzigd door Stressbal op 22-01-2005 22:53:12 ]
    pi_24707187
    quote:
    Op zaterdag 22 januari 2005 22:38 schreef Stressbal het volgende:

[..]

Het verchil tussen 499 en 550 vind ik toch wel erg groot. Niet bepaald een typfout, bovendien voor een developer die zo gericht is om alle foutjes eruit te halen is dit toch wel vreemd.
    Misschien dat het door het vertalen komt? In GT3 was de power to weight ratio ook verkeerd om bijvoorbeeld.
    Ford heeft eerst opgegeven dat de gt 500 pk kreeg , later is dit verandert naar 550 pk vanwege wat verbeteringen. Dus een fout kan je het niet echt noemen
    De waarheid is hard , gelukkig is de muur nog altijd harder
    pi_24708812
    quote:
    Op zaterdag 22 januari 2005 22:38 schreef Stressbal het volgende:
    In GT3 was de power to weight ratio ook verkeerd om bijvoorbeeld.
    Nu je't zegt... bij GT Concept was 'ie inderdaad precies andersom!
      zondag 23 januari 2005 @ 17:50:03 #236
    75863 Stressbal
    Altijd constructief
    pi_24709100
    quote:
    Op zondag 23 januari 2005 15:18 schreef Madnessy het volgende:

[..]

Ford heeft eerst opgegeven dat de gt 500 pk kreeg , later is dit verandert naar 550 pk vanwege wat verbeteringen. Dus een fout kan je het niet echt noemen
    Goed punt, de meeste auto sites geven ook steeds weer net ander specificaties. Natuurlijk kunnen die met verloop van tijd veranderen. Daarnaast lijkt het me ook onwaarschijnlijk dat Polyphony niet gewoon bij de fabrikant heeft gevraagd dan wel zelf heeft getest of die waarden kloppen.
      dinsdag 25 januari 2005 @ 13:53:54 #237
    21631 jacco
    Speedhunters.com
    pi_24741001
    Damn wat word dit spel gaaf. Hoe zit het eignelijk met het Driften? want heb al op een paar screens driftende auto's gezien?

[ Bericht 55% gewijzigd door jacco op 25-01-2005 13:59:20 ]
      dinsdag 25 januari 2005 @ 13:57:00 #238
    21631 jacco
    Speedhunters.com
    pi_24741068
    Ook een erg fijne pacecar in de vorm van de R34 Skyline

pi_24742066
    quote:
    Op dinsdag 25 januari 2005 13:53 schreef jacco het volgende:
    Damn wat word dit spel gaaf. Hoe zit het eignelijk met het Driften? want heb al op een paar screens driftende auto's gezien?
    Hoe bedoel je "hoe zit het eigenlijk met het Driften"?! Of dat kàn? Natuurlijk kan dat!
      dinsdag 25 januari 2005 @ 15:25:21 #240
    21631 jacco
    Speedhunters.com
    pi_24742508
    quote:
    Op dinsdag 25 januari 2005 14:57 schreef P-Style het volgende:

[..]

Hoe bedoel je "hoe zit het eigenlijk met het Driften"?! Of dat kàn? Natuurlijk kan dat!
    Hoe realistisch is dat? gewoon een bocht insturen vol gas, stuur om en handrem aantrekken?
    pi_24742599
    quote:
    Op dinsdag 25 januari 2005 15:25 schreef jacco het volgende:
    Hoe realistisch is dat? gewoon een bocht insturen vol gas, stuur om en handrem aantrekken?
    Heb je ooit wel eens een Gran Turismo gespeeld? ALLES is realistisch! Natuurlijk rijdt iedere auto weer anders en die handrem heb je lang niet altijd nodig om te driften, je gewone rem voldoet meestal wel.
      dinsdag 25 januari 2005 @ 15:53:25 #242
    21631 jacco
    Speedhunters.com
    pi_24742898
    quote:
    Op dinsdag 25 januari 2005 15:31 schreef P-Style het volgende:

[..]

Heb je ooit wel eens een Gran Turismo gespeeld? ALLES is realistisch! Natuurlijk rijdt iedere auto weer anders en die handrem heb je lang niet altijd nodig om te driften, je gewone rem voldoet meestal wel.
    Ik heb GT3 A-spec uitgespeeld dus je zou kunnen zeggen dat ik het wel een gespeeld heb. Maar heb daar niet echt kunnen driften.

Dus vraag me af hoe dat in z'n werk gaat. En of je ook gebalanceerd gas moet geven en aan je stuur moet draaien om je in een drift te houden. Zijn er ook speciale drift banen?
    pi_24743429
    quote:
    Op dinsdag 25 januari 2005 15:53 schreef jacco het volgende:
    Ik heb GT3 A-spec uitgespeeld dus je zou kunnen zeggen dat ik het wel een gespeeld heb. Maar heb daar niet echt kunnen driften.

Dus vraag me af hoe dat in z'n werk gaat. En of je ook gebalanceerd gas moet geven en aan je stuur moet draaien om je in een drift te houden. Zijn er ook speciale drift banen?
    Uitgespeeld zelfs! Op 100%? Maargoed... bij GT3 staat "Anti Spin Mechanism" en "Traction Control Systeem" standaard altijd aan. Heb je dit wel eens uitgezet? (onder "options" in het hoofdmenu kun je dat doen). Ik denk dat het driften dan namelijk wel wat makkelijker zal gaan!
      dinsdag 25 januari 2005 @ 18:14:03 #244
    21631 jacco
    Speedhunters.com
    pi_24745000
    quote:
    Op dinsdag 25 januari 2005 16:32 schreef P-Style het volgende:

[..]

Uitgespeeld zelfs! Op 100%? Maargoed... bij GT3 staat "Anti Spin Mechanism" en "Traction Control Systeem" standaard altijd aan. Heb je dit wel eens uitgezet? (onder "options" in het hoofdmenu kun je dat doen). Ik denk dat het driften dan namelijk wel wat makkelijker zal gaan!
    Nou ja 100% heb niet alle endurance races gedaan omdat dat simpeweg te lang duurt. Maar als je die systemen uitzet kan je een powerslide maken maar dat is niet driften.

Heb je Need For Speed Underground 2 gespeeld? is natuurlijk niet zo realistisch als GT4 maar het driften is wel goed nagebootst.

Dus kan ik het verwachten zoals in NFSU 2 of alleen powerslides maken
    pi_24746658
    quote:
    Op dinsdag 25 januari 2005 18:14 schreef jacco het volgende:
    Nou ja 100% heb niet alle endurance races gedaan omdat dat simpeweg te lang duurt. Maar als je die systemen uitzet kan je een powerslide maken maar dat is niet driften.

Heb je Need For Speed Underground 2 gespeeld? is natuurlijk niet zo realistisch als GT4 maar het driften is wel goed nagebootst.

Ik heb geen NFSU 2... (wel een demo van gespeeld trouwens). Maar ik denk dat het in GT4 niet zo zal zijn als in NFSU 2. Maar wat maakt het uit... GT4 wordt een überspel en je MOET 'm kopen!!!
      dinsdag 25 januari 2005 @ 20:52:05 #246
    21631 jacco
    Speedhunters.com
    pi_24747813
    Het zou voor mij ook niet uitmaken of het driften wel/niet goed is. Ik koop hem zowiezo

Maar was gewoon benieuwd of ze er iets speciaals aan hadden gedaan of vernieuwd
    pi_24748171
    quote:
    Op dinsdag 25 januari 2005 20:52 schreef jacco het volgende:
    Het zou voor mij ook niet uitmaken of het driften wel/niet goed is. Ik koop hem zowiezo

Maar was gewoon benieuwd of ze er iets speciaals aan hadden gedaan of vernieuwd
    Ja... jammergenoeg heb ik geen ervaring met GT4. Maar we zullen zien... hopelijk binnen nu en een maand of 1,5.
    pi_24750740
    quote:
    Op dinsdag 25 januari 2005 18:14 schreef jacco het volgende:

[..]

wie gaat GT4 nou kopen om te driften

en GT4 met NFS:U vergelijken

(je moet je auto wel goed afstellen om te kunnen driften, er zijn zat filmpjes via google te vinden)
      woensdag 26 januari 2005 @ 13:24:12 #249
    21631 jacco
    Speedhunters.com
    pi_24758966
    quote:
    Op dinsdag 25 januari 2005 23:19 schreef A.l.e.x het volgende:

[..]

wie gaat GT4 nou kopen om te driften

en GT4 met NFS:U vergelijken

(je moet je auto wel goed afstellen om te kunnen driften, er zijn zat filmpjes via google te vinden)
    Je leest niet.

Ik vergelijk GT4 en NFSU2 niet met elkaar. Ik haal het aan als voorbeeld. En ik koop GT4 niet alleen om het driften. Ik koop hem zowiezo voor het totale spelplezier.

Was alleen benieuwd of het erin zat.
    pi_24770465
    dan is het goed
      donderdag 27 januari 2005 @ 09:07:15 #251
    83951 rashudo
    project 2501
    pi_24773341
    Ze zeggen dat je met de driving force pro beter kan driften als met je dual shock.. Vooral omdat je kan "oversturen" terwijl je met de dual shock maar een beperkte stuuruitslag hebt.

Uiteraard moet je altijd TCS en ASM uitzetten.. verder helpt het om "street tires" te nemen als je wilt driften (N1, N2, N3).
    Their eyes opaque.
    pi_24781828
    Is de NTSC versie al uit? Misschien is het dan een idee om die te gaan bestellen
    Ja, ik ben lui, ik heb geen zin om dit uit te zoeken
    pi_24782002
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 17:59 schreef ZigoSOS het volgende:
    Is de NTSC versie al uit? Misschien is het dan een idee om die te gaan bestellen
    Ja, ik ben lui, ik heb geen zin om dit uit te zoeken
    De Japànse NTSC-versie is al bijna een maand uit. Maar je kunt net zo goed een maandje (of iets langer) wachten op de PAL-versie. Geen gedoe met Japanse tekens en er zitten nog wat extra auto's bij ook!
    pi_24782107
    Geen Engels? Dan word het idd maar wachten
      donderdag 27 januari 2005 @ 18:16:48 #255
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_24782122
    Photo mode in GT4,...... ziet er strak uit ! Uiteraard maar een extra'tje maar best cool !

http://ps2.ign.com/articles/582/582926p1.html

A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
    pi_24782144
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 18:16 schreef ZigoSOS het volgende:
    Geen Engels? Dan word het idd maar wachten
    En uiteraard heeft de PAL-versie iets meer beeldlijnen dan standaard NTSC (512 ipv 480), maarja... de NTSC-versie heeft weer 1080i-support (1080 beeldlijnen).
    pi_24791028
    Erg goed nieuws voor de PAL release:
    quote:
    Released across Japan on December 28th 2004, the series popularity throughout Europe hasn’t gone unnoticed, as today SCEE confirmed the inclusion of 10 additional vehicles for the European version; these include the stunning new Alfa Romeo GT, the Audi Nuvolari Quattro, the award-winning modified HPA Motorsports Golf IV R32, the Auto Union V16 Type C Streamline Race Car, the controversial Chaparral 2J Race Car and the 1993 Le Mans winning Peugeot 905.
    Die Chaparral is echt een vreemde auto

http://www.mulsannescorner.com/chaparral2j-1.html
    http://www.geocities.com/(...)parral/chaparral.htm

De Audi en Peugeot zijn ook erg

er zijn nog 4 onbekende auto's

bron: http://www.totalvideogames.com/pages/articles/index.php?article_id=7088
    pi_24791045
    quote:
    Op vrijdag 28 januari 2005 01:28 schreef A.l.e.x het volgende:
    Die Chaparral is echt een vreemde auto
    Wat een extreem lelijke doch interessante auto is dat!
      vrijdag 28 januari 2005 @ 09:03:00 #259
    83951 rashudo
    project 2501
    pi_24792600
    Nu moet ik de europese versie ook kopen haha
    Their eyes opaque.
      vrijdag 28 januari 2005 @ 10:06:41 #260
    21631 jacco
    Speedhunters.com
    pi_24793424
    Die audi uit I Robot zit er toch ook in?
    pi_24807009
    quote:
    Op vrijdag 28 januari 2005 10:06 schreef jacco het volgende:
    Die audi uit I Robot zit er toch ook in?
    Dit zijn alle Audi's in de Japanse versie:

AUDI (Germany)

(Abt) TT-R (Sony DTM '02)
    A2 1.4 ('02)
    A3 3.2 Quattro ('03)
    A4-DTM (Red Bull DTM '04)
    LeMans Quattro Concept ('03)
    Quattro ('82)
    R8 (Infineon LeMans '01)
    RS4 ('01)
    RS6 Sedan ('02)
    RS6 Avant ('02)
    S3 ('02)
    S4 ('98)
    S4 ('03)
    TT 1.8T Quattro ('00)
    TT 3.2 Quattro ('03)

Alleen de Quattro Concept lijkt een beetje op de Audi RSQ uit I, Robot:

Audi RSQ

Le Mans Quattro Concept

ook niet slecht
    pi_24807082
    quote:
    Op vrijdag 28 januari 2005 23:17 schreef A.l.e.x het volgende:
    Alleen de Quattro Concept lijkt een beetje op de Audi RSQ uit I, Robot:
    Ik zou niet weten hoe je met dat I-Robot-ding zou moeten sturen?
    pi_24807267
    Dat weet Will Smith alleen
    pi_24816645
    Tijd voor een filmpje: (31 MB)

BentleySpeed 8 op Le Mans circuit

Wat heerlijk om naar te kijken, lijkt zo fucking real....

Het filmpje is van GT Planet afkomstig maar ik heb het ff ergens anders opgezet zodat je niet hoeft te registreren.

Deze dus
    pi_24816930
    jammer dat ze in veel van die filmpjes altijd de bumpercam gebruiken, je ziet helemaal niks van de auto zelf
    pi_24817189
    wanneer komt ie nou in nederland uit of is het alweer opgeschoven?
    PSN nick.:helder82
    pi_24817534
    te lui om het topic te lezen zeker?

begin maart
    pi_24818549
    quote:
    Op zaterdag 29 januari 2005 16:43 schreef A.l.e.x het volgende:
    jammer dat ze in veel van die filmpjes altijd de bumpercam gebruiken, je ziet helemaal niks van de auto zelf
    Je "voelt" wel de snelheid dan, dit was bij gran turismo niet altijd het geval. of je nou 120 of 220 reed er was niet veel verschil. De gebouwen schoten net zo snel voorbij als je door bijvoorbeeld Tokyo reed.
    pi_24818956
    daar heb ik nooit zo op gelet, vind de handling van de auto veel belangrijker

(zelf zie ik trouwens wel verschil in de vele GT versies)
    pi_24821841
    quote:
    Op zaterdag 29 januari 2005 18:12 schreef Xtr3mE het volgende:
    Je "voelt" wel de snelheid dan, dit was bij gran turismo niet altijd het geval. of je nou 120 of 220 reed er was niet veel verschil. De gebouwen schoten net zo snel voorbij als je door bijvoorbeeld Tokyo reed.
    In GT3 was het snelheidsgevoel al aardig aanwezig, omdat de framerate daar gewoon enorm goed was (in tegenstelling tot de maximaal 25 frames per seconde in GT1&2). In burnout 3 is het snelheidsgevoel ziek, maar onrealistisch. Ik vermoed dat het snelheidsgevoel in GT4 weer wat beter is dan in 3, omdat er meer details in de omgevingen zitten. (hoe meer details, hoe meer er "voorbij vliegt" door snelheid). Ook lees ik wel eens dingen over motionblur in GT4, maar hoe dat precies zit en of ze dat er daadwerkelijk in gestopt hebben weet ik eigenlijk niet.
    pi_24822826
    Je bedoelt misschien de "asfalt verdamping" die je ziet tijdens de herhaling..?
    Maar dit was ook al in GT3 te zien.
    pi_24822961
    is ie al uit..?
    pi_24822989
    quote:
    Op zaterdag 29 januari 2005 21:49 schreef Omkron het volgende:
    is ie al uit..?
    ja,

in Japan
    pi_24823106
    quote:
    Op zaterdag 29 januari 2005 21:42 schreef Xtr3mE het volgende:
    Je bedoelt misschien de "asfalt verdamping" die je ziet tijdens de herhaling..?
    Maar dit was ook al in GT3 te zien.
    Nee, het "opstijgende warme lucht"-effect uit GT3 bedoel ik niet.

(en wil je asfalt laten verdampen, dan heb je wel extréém hoge temperaturen nodig. )
    pi_24823368
    Motionblur zit in San Andreas..
    pi_24823494
    quote:
    Op zaterdag 29 januari 2005 22:13 schreef Omkron het volgende:
    Motionblur zit in San Andreas..
    Dat is geen motionblur maar complete blur van je beeld. Dan vind ik die radial blur in Burnout 3 stukken beter!
    pi_24824657
    Je scherm word 2 seconden volledig blurry als je tegen een muur crashed
      zondag 30 januari 2005 @ 14:29:05 #278
    82207 Chokeme
    DIY Viroloog
    pi_24832731
    Shit..krijg gewoon hartkloppingen en als ik dit allemaal lees. Ziek ziek ziek gewoon.

Tevens tvp btw
    It's okay to be white
    pi_24838279
    quote:
    Op zondag 30 januari 2005 14:29 schreef Chokeme het volgende:
    Shit..krijg gewoon hartkloppingen en als ik dit allemaal lees. Ziek ziek ziek gewoon.

Tevens tvp btw
    Dan moet je wel even voor een werkende PS2 zorgen.
      zondag 30 januari 2005 @ 21:37:53 #280
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_24839251
    Wat vinden jullie trouwens van Enthousia Professional Racing??

Hier wat screens:

http://www.gamespot.com/p(...)enindex.html?page=10

Ik vind het wel een beetje een GT4-ripoff / wannabee, meeste van die auto's zag je exclusief in GT(4) en ook sommige tracks zitten er in.

(Maar er zitten wel auto's tussen waar ik jaloers op ben dat ze niet in GT4 zitten )
      zondag 30 januari 2005 @ 21:41:18 #281
    82207 Chokeme
    DIY Viroloog
    pi_24839316
    quote:
    Op zondag 30 januari 2005 19:53 schreef P-Style het volgende:

[..]

Dan moet je wel even voor een werkende PS2 zorgen.

Morgen maar even achteraan bellen. Maar dan is gt4 toch nog niet uit
    It's okay to be white
      zondag 30 januari 2005 @ 21:53:33 #282
    75863 Stressbal
    Altijd constructief
    pi_24839558
    quote:
    Op zondag 30 januari 2005 21:37 schreef Xtr3mE het volgende:

Hier wat screens:

Ik vind het wel een beetje een GT4-ripoff / wannabee, meeste van die auto's zag je exclusief in GT(4) en ook sommige tracks zitten er in.

(Maar er zitten wel auto's tussen waar ik jaloers op ben dat ze niet in GT4 zitten )
    Het wordt inmiddels lastig om een volledig andere selectie circuits en auto's te hebben. Daarnaast is de GT serie de benchmark voor console racers (met name realistisch georienteerde) en is het logisch dat racers bepaalde ideeen kopieeren.

Met Enthusia zou het trouwens mogelijk moeten zijn om met elke auto, op elke baan, met elk weer en op elk tijdstip te kunnen rijden, dat vind ik een interessante mogelijkheid.
      zondag 30 januari 2005 @ 22:03:17 #283
    82207 Chokeme
    DIY Viroloog
    pi_24839765
    Kan dat met gt3 niet dan ?
    It's okay to be white
    pi_24840006
    quote:
    Op zondag 30 januari 2005 21:37 schreef Xtr3mE het volgende:

Hier wat screens:

Dan kan je alle goede racegames wel Gran Turismo rip-offs gaan noemen

Zoals je al zei, deze game heeft weer dingen die GT4 niet heeft en andersom, is alleen maar goed toch
      zondag 30 januari 2005 @ 23:02:13 #285
    75863 Stressbal
    Altijd constructief
    pi_24840994
    quote:
    Op zondag 30 januari 2005 22:03 schreef Chokeme het volgende:
    Kan dat met gt3 niet dan ?
    Nee, maar misschien begreep je me niet. In Enthusia zou het mogelijk moeten zijn om te kiezen of je overdag of 's nachts wil rijden en met welk weer.

[ Bericht 18% gewijzigd door Stressbal op 30-01-2005 23:34:45 ]
    pi_24841603
    Alle banen die in GT4 zitten:

]

Op echt bestaande circuits kan er maar in 1 richting geraced worden
    pi_24850015
    Jammer dat test course er nog steeds in zit, prima baan om te kijken hoe hard je auto kan maar niet om op te racen. Met name de endurance race van GT3 op de test course was echt supersaai.
    Mooi dat PD er wat 'klassiekers' in GT4 gestopt heeft zoals Nurburgring Nordschleife en de la Sarthe. Hopelijk blijft de release date van 11 maart staan.
      maandag 31 januari 2005 @ 14:11:54 #288
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_24850158
    Veel Fuji versies

Maar vind het wel jammer dat een van de beter tracks uit GT er niet in zit:

Red Rock Valley Speedway

maandag 31 januari 2005 @ 14:13:17 #289
    53141 Rodie83
    Mystery(land)
    pi_24850187
    Damn ik wil die game ook

Maar om er nu speciaal een PS2 voor te kopen

Kutlicenties soms ook
    Tieske - lvl 60 Druid - Magtheridon
    De theorie van het autorijden door H. de Vries, 2004:
    "Wat je niet ziet, is er niet"
    "Boem is ho, plons is water"
      maandag 31 januari 2005 @ 14:14:07 #290
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_24850200
    quote:
    Op maandag 31 januari 2005 14:04 schreef Flat-Eric het volgende:
    Hopelijk blijft de release date van 11 maart staan.
    Ik hoop toch echt op de 25e van fabruari
    pi_24850402
    quote:
    Op maandag 31 januari 2005 14:14 schreef Xtr3mE het volgende:

[..]

Ik hoop toch echt op de 25e van fabruari

Ik heb hem ook liever gisteren dan vandaag maar de meeste (web)shops die 25/28 februari als release date hadden staan hebben inmiddels 11 maart staan helaas...
    Bij CD-WOW waar ik het spel gepreordered heb is de release date vorige week veranderd van 28 februari naar 11 maart.
      maandag 31 januari 2005 @ 14:48:46 #292
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_24850927
    Omdat ik me verveel hier wat foto's (modemkillers)

maandag 31 januari 2005 @ 15:09:43 #293
    12902 pmponer
    One Punch is enough
    pi_24851361
      maandag 31 januari 2005 @ 21:37:36 #294
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_24853532
    En om maar even de twijfel weg te halen of je in Gran Turismo (4) goed kan driften:

Filmpje

pi_24854529
    quote:
    Op maandag 31 januari 2005 14:11 schreef Xtr3mE het volgende:
    Veel Fuji versies

Maar vind het wel jammer dat een van de beter tracks uit GT er niet in zit:

Red Rock Valley Speedway

[afbeelding]

Nou je het zegt... ik vond Red Rock ook een zéér coole baan bij GT2! Jammer dat 'ie er niet in zit.
    quote:
    Op maandag 31 januari 2005 14:13 schreef Rodie83 het volgende:
    Damn ik wil die game ook

Maar om er nu speciaal een PS2 voor te kopen

Kutlicenties soms ook
    Gran Turismo 1 was destijds de reden dat ik m'n Playstation 1 had aangeschaft! Er komt vast wel een PS2-GT4 pakket voor een "zacht" prijsje.
    quote:
    Op maandag 31 januari 2005 14:22 schreef Flat-Eric het volgende:
    Ik heb hem ook liever gisteren dan vandaag maar de meeste (web)shops die 25/28 februari als release date hadden staan hebben inmiddels 11 maart staan helaas...
    Bij CD-WOW waar ik het spel gepreordered heb is de release date vorige week veranderd van 28 februari naar 11 maart.
    Hmmm... ik denk dat we nu wel met zekerheid kunnen zeggen dat 11 maart de releasedate wordt van de PAL-versie?
    quote:
    Op maandag 31 januari 2005 14:48 schreef Xtr3mE het volgende:
    Omdat ik me verveel hier wat foto's (modemkillers)

Tja... wat kan ik zeggen... Wat een schitterend spel! Alleen omdat die photo-mode plaatjes zo scherp zijn, kun je soms wel zien waar ze wat "mindere" textures gebruiken. Maargoed wat loop ik nou te zeuren? Daar zie je in-game natuurlijk niks van!
      maandag 31 januari 2005 @ 23:36:37 #296
    82207 Chokeme
    DIY Viroloog
    pi_24855000
    quote:
    Op zondag 30 januari 2005 23:02 schreef Stressbal het volgende:

[..]

Nee, maar misschien begreep je me niet. In Enthusia zou het mogelijk moeten zijn om te kiezen of je overdag of 's nachts wil rijden en met welk weer.
    Ah, op die manier

Vette screenshots Xtreme
    It's okay to be white
    pi_24856691
    Hé, wat vind ik hier! De releasedte blijkt dus 9 maart te zijn. Een officiëlere bron dan deze is er niet! (al maken ze wel een foutje in de eerste zin).
    pi_24856756
    quote:
    Fuelled by game designer Kazunori Yamauchi’s passion for cars, GT4 has taken producers Polyphony Digital four years to develop and is the largest video game ever made. It would take more than 120 days of playing 24-hours non-stop just to sample each car on every track for just five minutes.
    Vooral van die laatste zin wordt ik... emotioneel. Dit zijn de spellen die hun geld dubbel en dwars waard zijn!
    pi_24857033
    quote:
    Op maandag 31 januari 2005 21:37 schreef Xtr3mE het volgende:
    En om maar even de twijfel weg te halen of je in Gran Turismo (4) goed kan driften:

Filmpje

hier staan nog meer drift filmpjes: http://overdrift.hp.infoseek.co.jp/movie/movie.top.htm#-movie-

alleen de filmpjes downloaden met de tekst 'drifter' in de infotekst
      dinsdag 1 februari 2005 @ 09:28:03 #300
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_24858168
    quote:
    Op dinsdag 1 februari 2005 01:00 schreef P-Style het volgende:
    Hé, wat vind ik hier! De releasedte blijkt dus 9 maart te zijn. Een officiëlere bron dan deze is er niet! (al maken ze wel een foutje in de eerste zin).
    Dit stond er al een paar posts erboven :
    quote:
    Op maandag 31 januari 2005 15:09 schreef pmponer het volgende:
    9 maart dus http://www.gamer.nl/nieuws/25142
    pi_24861557
    quote:
    Op dinsdag 1 februari 2005 09:28 schreef Xtr3mE het volgende:
    Dit stond er al een paar posts erboven :
    Als het op officiëel nieuws aan komt dat vind ik de site van Sony Computer Entertainment héél véél beter dan zoiets als gamer.nl
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')