"Alsof dat allemaal nog niet genoeg is, voegen we er nóg een belangrijk nieuw onderdeel aan toe: je kunt GT4 met maximaal zes gamers online spelen via de netwerkadapter."quote:Ondanks de vele vertragingen die het spel heeft opgelopen en teleurstellingen zoals het ontbreken van de online-mode, ben ik nog steeds enorm enthausiast over deze titel! Ik kan niet wachten tot 2005!
Eerste kwartaal 2005 voor Europa is de huidige planning. Wat betreft online is het op dit moment officieel nog zo dat GT4 niet online gaat maar dat er later een extra online versie komt. Of dat dan de gewone GT4 wordt met online mogelijkheden of een volledig nieuwe versie is niet bekend.quote:Op dinsdag 16 november 2004 08:21 schreef RaptorNL het volgende:
Is er nou een iets preciese ETA van GT4? Damn zeg, wacht er echt al een hele poos op.
Tevens benieuwd of die online-optie wel een beetje vet gaat zijn, want ze hadden daar toch zoveel problemen mee?
Damn, da zou mooi zuur zijn als dat zo is, damn zeg... beetje 2x betalen voor 1 spel...quote:Op dinsdag 16 november 2004 12:45 schreef Stressbal het volgende:
Of dat dan de gewone GT4 wordt met online mogelijkheden ...
Dat zou inderdaad geweldig zijn en stiekem hoop ik hier ook een beetje op!quote:Op dinsdag 16 november 2004 08:36 schreef Edenoniphobic het volgende:
Maar die gast van GT4 heeft intussen wel in bij die laatste show toen ie gold gegaan was laten doorschemeren dat de Korea versie misschien wel al meteen online-integrated was, i.p.v. 2 aparte versie's uit te brengen. De vraag is nu, komt die Korea versie ook rond de tijd van de PAL versie (februrai 2005), want het zou wel eens kunnen dat ze nu toch Online erbij doen omdat de servers het redelijk kunne bijbenen.
Das juist goed, iedereen pissed!! De eu gamers omdat de game zo belachelijk laat komt, de rest omdat ze een onderdeel missen. Goed bezig Polyphony, breng de wereld tot elkaarquote:Op woensdag 17 november 2004 00:58 schreef A.l.e.x het volgende:
wie niet
Wat zullen de amerikanen en japanners dan pissed zijn
En had jij maar een team van 100 man... en een budget van miljoenen euro's... en Sony als sponsor... en...quote:Op woensdag 17 november 2004 22:14 schreef A.l.e.x het volgende:
kon ik zelf maar een beetje proggen
psssst, het was een grapjequote:Op woensdag 17 november 2004 22:22 schreef P-Style het volgende:
[..]
En had jij maar een team van 100 man... en een budget van miljoenen euro's... en Sony als sponsor... en...
quote:Op woensdag 17 november 2004 23:12 schreef A.l.e.x het volgende:
psssst, het was een grapje![]()
Zojuist bekend geworden. Ik ben even op zoek naar mijn pistool.quote:The SONY computer entertainment Japan*), ' GRAN TURISMO 4 ' (GT4) sale day this year December 3rd (the gold) from December 28th (the fire) being to decide that it modifies, we guide.
GT4 the car 80 manufacturer 700 or more, the stage which rises to the course of existence and 65 kind 90 courses which include the city, records the various travelling events which exceed 550, has become ' game contents of maximum scale in グランツーリスモ ' series history. So far, directing to the sale December 3rd, it started doing last adjustment, but because this time, adjustment place outside supposition remains, finishing to step on it reached the point of inevitably to sale day modification.
As you say to everyone of the user which the sale of GT4 waiting we have received to apologize the fact that it does to apply annoyance very much deeply, that no soldier/finishing understanding is granted, we ask.For the country you take charge of business as a division company of corporation SONY computer entertainment
Jep, maart 2003. Zal wel weer rond de 25e zijn ofzo, iig laat in de maand.quote:Op donderdag 18 november 2004 02:00 schreef P-Style het volgende:
GT4 staat trouwens bij veel Nederlandse webshops op 7 Januari... maar dat lijkt me wat voorbarig.
Ik snapte geen hòl van die vertaling!quote:Op donderdag 18 november 2004 05:42 schreef Eitjes het volgende:
Crappy babblefish vertaling :
Jep, maart 2003. Zal wel weer rond de 25e zijn ofzo, iig laat in de maand.
Goed het gaat hier in ieder geval om de Japanse release. Over de Amerikaanse release is nog niet bekend of 'ie uitgesteld wordt (waarschijnlijk wel...) "As reason for the delay, SCE cited some fine tuning that still remains with the product." Acceptabel argument.quote:November 17, 2004 - Gran Turismo 4 has just been hit with another delay in Japan. Sony Computer Entertainment announced today that the game, originally scheduled for 12/3 release throughout the island nation (even Okinawa!), will now arrive a few weeks later, on 12/28. This delay affects the game and all promotional packages associated with it, including the racing bundle and the limited edition Nike bundle.
As reason for the delay, SCE cited some fine tuning that still remains with the product. The company also pointed to the huge volume contained in the game, including the more than 700 cars and 90 courses included within (we thought it was 50 courses... but oh well).
This announcement came just after noon in Japan on 11/18, a few hours after working hours ended in America on 11/17. We'll have to check with SCE's American division tomorrow to see how this announcement affects the game's American release.
Ok ik snap je punt dat het irritant is dat ze het altijd uitstellen. Maar wees blij! Polyphony is zo ondertussen een van de enigste developers die de moeite neemt een PERFECT product neer te zetten, hence de online mogelijkheden. Niks anders dan respect hiervoor. Veel developers cashen liever meteen en daardoor worden games nogal een buggy enof gaar afgeleverd...Driv3r anyone?quote:Op donderdag 18 november 2004 08:07 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik snapte geen hòl van die vertaling!Maar mooie screens!
Jammer dat het (gezien de resolutie) nooit ingame shots kunnen zijn.
Je moet inderdaad toegeven dat ze er nu ècht wel een zooitje van maken. Het spel constant blijven uitstellen, vervolgens de online mode schrappen om het spel voor de feestdagen in de winkels te krijgen, dan de Europese release niet voor de feestdagen af kunnen krijgen en 'm nu nergens meer voor de feestdagen in de winkels te krijgen!
Tja... waar zijn ze dan eigenlijk mee bezig? Laat dan die komende release maar zitten en breng het spel nòg later alsnog mèt online gameplay uit!Wanneer leren developpers nou eens dat ze géén releasedates moeten geven. Zo worden ze ongeloofwaardig. Zeker Polyphony. Die games worden standaard minimaal 1½ jaar uitgesteld. AL-TIJD. Waarom zeggen ze niet gewoon "It's done when it's done"?
Helemaal mee eens hoor!quote:Op donderdag 18 november 2004 14:04 schreef MaHawK het volgende:
Ok ik snap je punt dat het irritant is dat ze het altijd uitstellen. Maar wees blij! Polyphony is zo ondertussen een van de enigste developers die de moeite neemt een PERFECT product neer te zetten, hence de online mogelijkheden. Niks anders dan respect hiervoor. Veel developers cashen liever meteen en daardoor worden games nogal een buggy enof gaar afgeleverd...Driv3r anyone?
Ik kan ook niet wachten!quote:Voor kwaliteit wacht ik bijzonder graag. Kan niet wachten tot GT4 uitkomt.![]()
Ik zie niks.quote:Op dinsdag 23 november 2004 00:42 schreef A.l.e.x het volgende:
wat random plaatjes en nieuwtjes van PD's laatste presentatie:
[afbeelding]
[afbeelding]
das de Ford T ja
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
de Nike auto zit dus niet in de PAL release, niet echt schokkend vind ik
[afbeelding]
wat reallife racers
[afbeelding]![]()
Omdat er voor de PC niet zulke goeie developpers zijn als Polyphony!quote:Op dinsdag 23 november 2004 13:01 schreef Ruzbeh het volgende:
Dat ziet er goed uit!
PCs zijn veel sneller dan PS2s, maar hoe komt het dan dat race-spellen voor de PS2 er altijd 10x beter uitzien van voor de PC!!!!
en de PS2 veel minder pixels hoeft vol te pompen en de PS2 een dedicated spelcomputer is terwijl een desktop PC nog veel meer moet kunnen enz enzquote:Op dinsdag 23 november 2004 13:07 schreef P-Style het volgende:
[..]
Omdat er voor de PC niet zulke goeie developpers zijn als Polyphony!
Heb je GT3 wel eens gespeeld? Deze graphics zijn namelijk al véél beter dan die van San Andreas en de framerate is lekker hoog en zeer stabiel. GT4 heeft dus nòg betere graphics dan GT3. Dus wees maar niet bang hoor. De hele reden dat GT4 100x is uitgesteld is omdat Polyphony perfectionisten zijn!quote:Op woensdag 24 november 2004 09:11 schreef Rodie83 het volgende:
Ik ben benieuwd, das zeker. Gister even San Andreas gespeeld, en de graphics en framerate vielen me echt zwaar tegen. Het zou zonde zijn als GT4 dezelfde problemen gaat hebben. En voordat iemand een open deur intrapt: die screens zijn waarschijnlijk ingame op een devbak en dus niet echt ingame genomen.
Maar ALS ie ooit uitkomt, dan ga ik hem zeker wel eens ergens spelen
Ik heb de 100% gehaald. Nog best lang gezeten aan de time trial van Complex String, foutje is snel gemaakt daar. Alleen moet ik nog heel wat licences goud krijgen voor de 'echte' 100%quote:Op woensdag 24 november 2004 11:01 schreef P-Style het volgende:
Wie heeft er GT3 eigenlijk al op 100%?Of in ieder geval boven de 90%? Ikzelf zit op 80% ofzo.
GT2 heb ik wel @ 100 procentquote:Op woensdag 24 november 2004 11:01 schreef P-Style het volgende:
Wie heeft er GT3 eigenlijk al op 100%?Of in ieder geval boven de 90%? Ikzelf zit op 80% ofzo.
Hoe kom je aan een demo dan? Of heb je die van internet gebrand en een omgebouwde ps2 ofsow?quote:Op dinsdag 30 november 2004 15:46 schreef Flat-Eric het volgende:
Heb net ff de demo gespeeld, scheuren met de Falken GT-R op George V, een kronkelige maar visueel erg mooie baan. Besturing voelt goed aan, je moet wel wat meer 'werken' om de auto goed door de bocht te krijgen. Die tijdslimiet is wel irritant.
Van het internet geplukt en dan gespeeld via HDloader.quote:Op dinsdag 30 november 2004 16:05 schreef RaptorNL het volgende:
Hoe kom je aan een demo dan? Of heb je die van internet gebrand en een omgebouwde ps2 ofsow?
quote:
quote:Op vrijdag 3 december 2004 08:41 schreef Eitjes het volgende:
[..]
Haha, even erg offtopic..
Ga eens voor je AI rijden met een tempo van ehm.. tja.. 1.. 15... 30... 45... 100.. km/pu... je ligt dubbel haha. Inplaats van dat ze je inhalen blijven ze jouw tempo volgen lol.
In Gran Turismo Concept zat de Spyker ook al!quote:Op zondag 5 december 2004 06:35 schreef Eitjes het volgende:
Joepie, Dutch Cars in GT4! Spyker? Donkervoort? Hmm! Verras me!
Die hadden we inderdaad nog niet gezien in vorige GT's. GT wordt steeds uitgebreider en uitgebreider... Ik denk dat GT6 een complete auto-encyclopedie gaat worden met werkelijk alle bestaande auto's tot dantoe (als Ferrari dan ook eindelijk een licentie wil geven). Waar je dan natuurlijk ook in kan gaan rijden.quote:Op zondag 5 december 2004 14:39 schreef Steve-O het volgende:
Zweedse auto's
PD heeft een lijst uitgegeven maar dat is dus niet de volledige lijst. (570 auto's een ik dus nog een kleine 150+ te gaan. ). Het kan dus best dat die merken er wel inzitten.quote:
Het is dus allemaal EA's schuld?quote:Op dinsdag 7 december 2004 10:41 schreef Flat-Eric het volgende:
Het is mogelijk door het aflopen van de licentie die EA het recht gaf als enige deze merken in hun games te hebben.
Nee... eerlijk gezegd niet... niet bij mij in ieder geval.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:11 schreef A.l.e.x het volgende:
Dacht dat dat redelijk bekend was?
Nu je het zegt... Need for Speed is inderdaad het spel, waar deze Italiaanse auto's wèl in voorkomen!quote:Ze hadden het volgens mij gedaan voor hun (nu zuigende) Need For Speed reeks
Je vind de Dome Zero Concept een goede auto?quote:Op donderdag 9 december 2004 22:59 schreef Steve-O het volgende:
http://www.itmedia.co.jp/games/ps2/2004/gt4/05/18.html
Cool ding!quote:Op vrijdag 10 december 2004 02:38 schreef Michael_Moore het volgende:
[afbeelding]
dat is die hotrod van Jay Leno![]()
absoluut...hij was er een tijd terug mee op tv bij Rides op Discovery.quote:
klikquote:Op vrijdag 10 december 2004 03:07 schreef A.l.e.x het volgende:
Dacht dat er een motor uit een tank inzat ofzo
Nee. Maar aan de andere kant... er is niet één spel met realistische schademodellen. Als jij met de snelheden waarbij je met Gran Turismo racet tegen een muurtje aan rijdt, dan ben jij morsdood, is je auto total-loss en is de race afgelopen. Dàt is pas realisme!quote:Op vrijdag 10 december 2004 03:18 schreef Markster het volgende:
Zijn er nou eigenlijk schademodellen, want hoe kan je nou een real driving simulator maken, zonder schademodellen ?
Ik denk dat de fabrikanten van de automerken het niet toelaten, want het doet natuurlijk afbreuk aan het imago van het product.quote:Op vrijdag 10 december 2004 03:18 schreef Markster het volgende:
Zijn er nou eigenlijk schademodellen, want hoe kan je nou een real driving simulator maken, zonder schademodellen ?
Mwoah... ik denk dat dat wel meevalt... van die fabrikantenquote:Op vrijdag 10 december 2004 03:33 schreef Bowny het volgende:
[..]
Ik denk dat de fabrikanten van de automerken het niet toelaten, want het doet natuurlijk afbreuk aan het imago van het product.
Maar zeker jammer inderdaad.
En toch blijven die mannetjes aan de kant lelijk!quote:
Op sommige screenshots staat een Volvo S80 (of S60).quote:Op zondag 5 december 2004 14:39 schreef Steve-O het volgende:
[afbeelding]
zweedse auto's
mischien koenigsegg![]()
donkervoorts zijn ook wel leuk.
of een carver!
Dit zijn de Volvo's die waarschijnlijk in het spel zitten waarvan de bovenste 3 er voor 99% zeker inzitten:quote:Op vrijdag 10 december 2004 22:24 schreef Dacide het volgende:
[..]
Op sommige screenshots staat een Volvo S80 (of S60).
http://www.consolenetwork.it/rec_prev/PS2/GT4/723.JPG
Het is toch eigenlijk ook te belachelijk voor woorden hè?quote:Op zaterdag 11 december 2004 01:01 schreef A.l.e.x het volgende:
Wel leuk dat er nog steeds een promo folder bij Dixons ligt met deze teksten erin:
[afbeelding]
'begin 2004' '1-6 online'![]()
er zit dus wel een motor van een tank in de Blastolene Special van Jay Lenoquote:
quote:Op zondag 12 december 2004 14:57 schreef A.l.e.x het volgende:
[..]
er zit dus wel een motor van een tank in de Blastolene Special van Jay Leno
van deze M47 Patton:
[afbeelding]
http://www.blastolene.com/The_Special/index.htm
http://popularmechanics.c(...)leno/2004/5/hot_rod/
Damn, hebben we gewoon allebei gelijk...quote:The engine was originally built under license by Chrysler, and cost the government $110,000 in 1953.
daar kan je wel een caravannetje mee trekkenquote:Since it was designed to move a tank, it puts out 810 hp and makes 1560 ft.-lb. of torque.
Damn... Ben benieuwd tot hoever je het vermogen kunt opvoeren in GT4!quote:Op maandag 13 december 2004 23:13 schreef A.l.e.x het volgende:
daar kan je wel een caravannetje mee trekken
Wauw! GT4 ondersteunt ècht USB-sticks! Nou, ja.. die van Sony in ieder geval... (maar zal zeker ook wel andere plug & play USB-sticks ondersteunen)quote:Op donderdag 16 december 2004 21:58 schreef Steve-O het volgende:
http://www.playstation.jp/scej/title/gt4/main.html
Als GT4 dan toch USB sticks ondersteunt, kunnen ze dan niet effe een optie inbouwen om nieuwe auto's te downloaded en op te slaan op die sticks. Om het gebrek aan online gameplay enigszins goed te maken!quote:Op vrijdag 17 december 2004 11:36 schreef Steve-O het volgende:
waarschijnlijk alleen die sony microvaults ja.
NOG meer auto's??quote:Op vrijdag 17 december 2004 12:09 schreef P-Style het volgende:
[..]
Als GT4 dan toch USB sticks ondersteunt, kunnen ze dan niet effe een optie inbouwen om nieuwe auto's te downloaded en op te slaan op die sticks. Om het gebrek aan online gameplay enigszins goed te maken!
Hehe!quote:Op vrijdag 17 december 2004 12:43 schreef Markster het volgende:
NOG meer auto's??
Mensen zijn ook nooit tevreden he
ze kunnen beter een netwerkoptie downloadbaar besschikbaar stellen als updatequote:Op vrijdag 17 december 2004 12:45 schreef P-Style het volgende:
[..]
Hehe!Ik bedoel... eventuele... toekomstige auto's.
quote:Op vrijdag 17 december 2004 12:48 schreef Markster het volgende:
ze kunnen beter een netwerkoptie downloadbaar besschikbaar stellen als update
En je noemt jezelf jap85?quote:Op vrijdag 17 december 2004 19:06 schreef jap85 het volgende:
Ik vind toch dat er in verhouding veel te veel japanse autos in zitten, echt elk model en variant is aanwezig, terwijl ik het aanbod van europese merken soms wat karig vind, alfa, peugeot, citroen bijvoorbeeld, zitten maar 5 autos van in het spel. Ik vind het veel leuker om daarin te rijden dan in die japanse crap, waarvan er per merk soms wel 20 modellen in zitten...
Ja dat is niet me nick omdat japan fan ben ofzo hoorquote:Op zaterdag 18 december 2004 07:18 schreef P-Style het volgende:
[..]
En je noemt jezelf jap85?Anyhow... ik heb er niet zoveel problemen mee, mijn waardering voor Japanse auto's is alleen maar omhoog gegaan sinds Gran Turismo. Gran Turismo 1 hàd niet eens Europese auto's (op een paar Britse wagens na) en ook maar een paar Amerikaanse auto's. Ik vind dat er in GT4 genoeg Europese auto's zitten, meer is altijd leuker, maar voorlopig kunnen we wel weer even vooruit denk ik!
Daar heb je gelijk in ja!quote:Op zaterdag 18 december 2004 19:36 schreef jap85 het volgende:
...en dan vooral niet doordat er gewoon teveel edities van 1 soort (meestal japanse) auto inzitten...
weest gerust:quote:Op donderdag 16 december 2004 22:03 schreef Steve-O het volgende:
Heb net al die auto's bekeken en heb toch het gevoel dat er een paar missen.
Mooi doosje... Wat me opvalt aan de achterkant (en óók op de officiële Japanse site) is dat naast Dolby Pro Logic II er ook het Dolby Digital logo staat. Voor zover ik weet is er nog geen enkel spel op de PS2 dat real-time dolby digital ondersteunt. Alleen in filmpjes (MGS2 en FF-X2 bijv.) Nou heeft GT nooit veel filmpjes gehad en ik denk niet dat ze het introfilmpje en het creditfilmpje speciaal in Dolby Digital hebben gemaakt. Zou GT4 real-time Dolby Digital kunnen coderen?!quote:Op zondag 26 december 2004 14:20 schreef Flat-Eric het volgende:
Iemand in Japan is inmiddels in bezit van het spel...
boxart:
dvd:
Helaas moeten wij nog 2 maanden wachten...
Volgens mij kan de PS2 alleen Dolby Digital gebruiken bij films en cutscene's.quote:Zou GT4 real-time Dolby Digital kunnen coderen?!
Voor het beginfilmpje en de credits?quote:Op zondag 26 december 2004 18:30 schreef Flat-Eric het volgende:
Volgens mij kan de PS2 alleen Dolby Digital gebruiken bij films en cutscene's.
DTS was in principe ook alleen voor gebruik bij films maar er zijn nu een paar spellen die het tijdens gameplay gebruiken zoals GTA: Vice City en SSX Tricky.
Dolby Pro Logic II kan wel gebruikt worden tijdens gameplay.
Het lijkt er dus op dat Gran Turismo 4 Dolby Digital ondersteunt bij de filmpjes en Dolby Pro Logic II tijdens het spel zelf.
Tja, ik weet niet hoe het zit nu ze het B-spec deel toegevoegd hebben. Misschien dat ze de simulaties van de race op een of andere manier in Dolby Digital uitgevoerd hebben. Maar nu het spel in Azie te verkrijgen is zal er spoedig informatie over zijnquote:Op zondag 26 december 2004 18:36 schreef P-Style het volgende:
Het lijkt me alleen zo onzinnig voor die paar kleine filmpjes in GT4 om dat dan in Dolby Digital te doen. Maar misschien hebben ze dat juist expres gedaan als excuus om een Dolby Digital Logo op het hoesje te printen.
Inderdaad! Ik bedenk me net dat het eigenlijk best onzinnig zou zijn als het spel realtime Dolby Pro Logic II èn Dolby Digital zou ondersteunen (waarbij je eventueel zou kunnen kiezen tussen die twee). Want àlle receivers die Dolby Pro Logic II hebben, hebben ook een Dolby Digital decoder en dan ben je wel erg stom om Pro Logic II te kiezen! De races zelf zullen dus gewoon Dolby Pro Logic II zijn denk ik.quote:Op zondag 26 december 2004 19:00 schreef Flat-Eric het volgende:
Maar nu het spel in Azie te verkrijgen is zal er spoedig informatie over zijn.
HD-tvquote:Op maandag 27 december 2004 20:38 schreef P-Style het volgende:
Ik ben er nog niet helemaal uit in welke mate Dolby Digital wordt ondersteunt (maar het zal zeer waarschijnlijk beperkt zijn tot de filmpjes), maar ik ben wel ergens anders achter gekomen...
Het is bevestigd dat GT4 progressive scan ondersteunt (480p), maar naast progressive scan zal GT4, als eerste en enige spel tot nu toe óóit op de Playstation 2 1080i ondersteunen!!!Ik heb het hier over de volle HDTV-resolutie van 1920x1080 pixels op 60Hz!!! En niet alleen tijdens de fotomode, maar ook tijdens het racen! De menu's zullen slechts 640x480 zijn. Ik wist dat Polyphony veel uit de PS2 kon persen, maar zoiets had ik nooit verwacht! Het lijkt wel of ze de PS2 dingen laten doen, die hij niets eens kàn.
Het blijkt inderdaad dat de GPU van de PS2 1920x1080 ondersteunt (overigens niét de HDTV-resolutie van 1280x720).
De Japanse versie ondersteunt dit in ieder geval, de Amerikaanse versie zal het ook wel ondersteunen, maar hoe het met de Europese versie zit weten we vooralsnog niet. Aan de andere kant zullen er maar weinig zijn in Europa die 1080i kunnen benutten, aangezien er amper HDTV's verkrijgbaar zijn hier.Maar mocht je een beamer hebben met een resolutie van 1920x1080 en component ingang, dan zou dit wel heel mooi zijn!
High-Definition TVquote:Op dinsdag 28 december 2004 11:21 schreef Kevin1Bravo het volgende:
HD-tvTV met harde schijf en hoge resolutie?
OMG!quote:Op dinsdag 28 december 2004 12:44 schreef PBateman1978 het volgende:
En de graphics zien er dan ook zo uit in 1080i :
...
Ik weet dat een save van GT4:Prologue je wat leuke extra's oplevert, maar of een save van GT3 van invloed is, weet ik niet.quote:Op dinsdag 28 december 2004 12:57 schreef Flat-Eric het volgende:
OMG!![]()
![]()
![]()
Jammer dat ik student ben, geen geld om een HD-TV/projector te kopen...
ff wat anders:
Het schijnt zo te zijn dat je met een save van GT3 of GT4:Prologue een bonus van 10.000 credits krijgt bij het begin van het spel.
Was iemand op het GTPlanet forum die zei dat je GT3 of GT4:Prologue saves kon importeren. Ook vertelde hij dat je de licenses wel opnieuw moet doen. Misschien dat er nog wat extra's zijn maar dat wist hij verder niet, de dialog box die hij te zien kreeg bevatte naast chineze tekst alleen het begrijpbare getal 10.000quote:Op dinsdag 28 december 2004 13:09 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik weet dat een save van GT4:Prologue je wat leuke extra's oplevert, maar of een save van GT3 van invloed is, weet ik niet.
Yep, waterdicht bewijsquote:Op dinsdag 28 december 2004 13:26 schreef P-Style het volgende:
Hier de bevestiging dat 'ie inderdaad 1080i ondersteunt!![]()
[afbeelding]
Hehehe, gewoon even de eigenschappen van het plaatje opvragen, URL kopieren en plakken in je browser et voila: daar is het plaatje.quote:
Hehe... geweldig! Dat mannetje ook! Ze kunnen deze auto natuurlijk moeilijk laten rijden zonder bestuurder erop.quote:Op dinsdag 28 december 2004 14:27 schreef PBateman1978 het volgende:
De allervetste auto uit GT4 :
[afbeelding]
Zie de pics hierboven, zo ziet het eruit als je 'm op een HD-TV speelt die 1080i ondersteund.quote:Op dinsdag 28 december 2004 14:50 schreef jimjim1983 het volgende:
wordt dit spel eigenlijk mooier dan prologue? die vond ik niet zo heel denderend
ja die heb ik dus net weggegeven, ziet het er, ingame, op een normale tv mooier uit dan prologue?quote:Op dinsdag 28 december 2004 14:54 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Zie de pics hierboven, zo ziet het eruit als je 'm op een HD-TV speelt die 1080i ondersteund.
Hier mag je geloof ik wel vanuit gaan. Ze hebben in de tussentijd nog aardig wat aanpassingen gedaan aan de engine, dus het zal wel wat mooier zijn dan Prologue. Hoe groot dat verschil zal zijn weet ik niet, het verschil zal ook wel niet vreselijk groot zijn denk ik.quote:Op dinsdag 28 december 2004 17:52 schreef jimjim1983 het volgende:
ja die heb ik dus net weggegeven, ziet het er, ingame, op een normale tv mooier uit dan prologue?
Ik bedenk me net dat je bij iedere Gran Turismo tot nu toe sowieso 10.000 credits hebt in het begin!quote:Op dinsdag 28 december 2004 13:19 schreef Flat-Eric het volgende:
Was iemand op het GTPlanet forum die zei dat je GT3 of GT4:Prologue saves kon importeren. Ook vertelde hij dat je de licenses wel opnieuw moet doen. Misschien dat er nog wat extra's zijn maar dat wist hij verder niet, de dialog box die hij te zien kreeg bevatte naast chineze tekst alleen het begrijpbare getal 10.000.
Kan het desbetreffende niet terugvinden dus misschien dat het 100.000 (of hoger )was. Maar ik lees nu ook berichten dat een GT4:Prologue save er wel voor zorgt dat de licenses tests Domestic A en B niet meer gedaan hoeven te worden.quote:Op dinsdag 28 december 2004 18:22 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik bedenk me net dat je bij iedere Gran Turismo tot nu toe sowieso 10.000 credits hebt in het begin!10.000 credits is ook helemaal niet vee!l Daar kun je net een klein auto'tje of tweedehandsje voor kopen. De bonus van GT-concept als je'm rondspeelde voor GT3 was 10.000.000 credits (10 miljoen dus), dáár had je tenminste wat aan.
Bijna niet, op dit moment loopt de verkoop in Europa achter op die van Azië en Amerika. Misschien dat de spellen op de PS2 en Xbox voor een impuls van HDTV's zorgen in Europa.quote:Op dinsdag 28 december 2004 18:36 schreef Steve-O het volgende:
Nu is mijn vraag
Zijn hier wel HDTV's te koop ?
Bedoel je niet PS3 en Xbox2?quote:Op dinsdag 28 december 2004 18:55 schreef Flat-Eric het volgende:
Bijna niet, op dit moment loopt de verkoop in Europa achter op die van Azië en Amerika. Misschien dat de spellen op de PS2 en Xbox voor een impuls van HDTV's zorgen in Europa.
Nou hebben xbox titels hier helemaal niks mee te maken, maar er is inderdaad kans dat de PAL versie geen HDTV zal ondersteunen. Die keuze ligt volledig bij polyphony. Aan de andere kant zie je wel meer PS2-titels waarvan de PAL-versies net als hun NTSC-versies progressive scan ondersteunen of zelfs progressive scan op 60Hz (480p), ondanks dat vrijwel geen enkele Europeaan deze optie kan benutten . We zien wel... en ach, voorlopig heb ik (helaas) toch geen HDTV.quote:Op woensdag 29 december 2004 01:12 schreef PBateman1978 het volgende:
Je hebt zelfs kans dat de PAL versie helemaal geen HDTV zal ondersteunen, dit is geloof ik ook bij veel XBox titels niet zo.
Fijn... Dat is dus pas begin januari GT4 spelen. Bah, 20 euro verneukt aan UPS.quote:Live UPS shipping data Dec 29, 2004 19:46:16 IN MUMBAI A FLIGHT DELAY OCCURRED BECAUSE OF MECHANICAL REASONS
Ik denk dat Need For Speed meer bij jou pastquote:Op zaterdag 1 januari 2005 11:29 schreef AMD64 het volgende:
Wanneer komt hij uit?
En is ie er dan ook voor de Xbox?
quote:Op zaterdag 1 januari 2005 11:29 schreef AMD64 het volgende:
Wanneer komt hij uit?
En is ie er dan ook voor de Xbox?
Ongetwijfeld!quote:
Altijd first-person. Bij third-person heb ik altijd moeite om de beweging van de auto te 'voelen' als hij bijvoorbeeld dreigt te spinnen. Daarnaast richt Grant Turismo zich meer op realisme dan de gemiddelde game in dit genre en dus vind ik het niet meer dan logisch dat ik dan de meest realistische view gebruik.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 15:27 schreef P-Style het volgende:
Wie van jullie rijden er tijdens Gran Turismo's eigenlijk first person en wie third person?
Ik reed tot nu toe altijd third person. Dat vond ik fijner, omdat ik zo beter kon zien hoe ver ik van een rand af was bij bochten enzo. Maar ik zit eraan te denken om als ik GT4 koop, er ook een Driving Force Pro bij te kopen. En als je eenmaal zo'n stuur hebt is het een beetje vreemd om "achter je auto" te rijden, dus misschien dat ik dan overschakel naar first person.
Goed punt!quote:Op dinsdag 4 januari 2005 15:39 schreef Stressbal het volgende:
Daarnaast richt Grant Turismo zich meer op realisme dan de gemiddelde game in dit genre en dus vind ik het niet meer dan logisch dat ik dan de meest realistische view gebruik.
quote:Op dinsdag 4 januari 2005 15:44 schreef P-Style het volgende:
Ik ga het bij GT4 wel anders doen denk ik. First person, mét Driving Force Pro èn schakelen (ik heb ook nog nooit geschakeld bij een GT nameijk...)
Wat het stuurtje betreft heb ik al aardig wat reviews en gebruikerservaringen gelezen en het komt eigenlijk allemaal op het volgende neer: Waar de originele Driving Force en later de GT Force het spelen van GT3 vooral leuker maakten, maar niet echt een grote tijdsverbeteringen haalbaar maakten, kun je met de nieuwe Driving Force Pro ècht betere resultaten halen. Bovendien is 'ie met z'n 900º natuurlijk nog realistischer dan voorgaande stuurtjes. Waar de gewone Driving Force vooral een leuke accesoire was voor GT3, lijkt GT4 helemaal rondom de Driving Force Pro geprogrammeerd te zijn!quote:Op dinsdag 4 januari 2005 17:09 schreef Flat-Eric het volgende:
Ben een half jaar geleden begonnen met handmatig schakelen nadat ik wat meer realisme wilde met GT3. In het begin loop je echt te kloten met versnellingen maar na een paar keer gereden te hebben met schakelen wordt het een stuk makkelijker.
Zelf rijd ik altijd met de bumpercam, voor mijn gevoel is de auto dan wat minder nerveus als met 3rd person view.
Ik zit nog te twijfelen over aanschaf DFP, heb wel een stuurtje gehad maar heb die later weer verkocht. Vond het te lastig om elke keer dat ding op een tafel te schroeven en er dan zo verkrampt achter te moeten zitten. Maar voor het ultieme realisme is het natuurlijk wel een must! Lastig, lastig...
Gelukkig heb ik geduld...quote:Op woensdag 5 januari 2005 11:55 schreef rashudo het volgende:
I've got it.. yeah baby i've got it! Kreeg 'm gisteren binnen uit new york.
Ik heb nu al m'n 2e auto, de trophy van de FF cup in de n00b hall.. de Toyota Altezza Prototype, uitgerust met een turbo kit. Ben begonnen in een 2e hands Honda Integra Type R, dat was wel een lekker wagentje.
Ben nu bezig met mijn nationale a-licentie te halen.
Er zit btw een dikke reference guide bij, helemaal in het japans, dus daar heb ik veel aan (maar niet heus). Verder zijn de menuopties wel redelijk te ontcijferen dmv trial & error.
Dat is zeker goed nieuws!quote:Op woensdag 5 januari 2005 18:12 schreef A.l.e.x het volgende:
...en de Used Cars zijn ook weer terug
Heiden!quote:Op woensdag 5 januari 2005 22:21 schreef Steve-O het volgende:
ik heb alleen gt3 gespeeld...
Ik denk dat ik maar beter weer alvast kan gaan oefenen met GT3...quote:Op zaterdag 8 januari 2005 02:05 schreef rashudo het volgende:
De laatste test van de super-licentie jongens is fantastisch.. in een Mercedes Sauber S16 over de nurburgring scheuren..
Ook retemoeilijk trouwens
Je kan wel oefenen maar GT4 is echt anders.. de circuits zijn allemaal veel gedetailleerder, vooral qua wegoppervlakte is het veel beter geworden, overal zitten wel hobbeltjes of kleine verlaginkjes, met als ergste natuurlijk de nurburgring..quote:Op zaterdag 8 januari 2005 02:07 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik denk dat ik maar beter weer alvast kan gaan oefenen met GT3...
* P-Style heeft het filmpje even bekeken...quote:Op zaterdag 8 januari 2005 02:28 schreef rashudo het volgende:
Ik heb een filmpje gezien waar een gast diezelfde test 10 seconden sneller doet als goud.. dat is echt ongelooflijk. Zoek maar eens op sauber_s16.wmv.. als je het niet kan vinden, zeg het dan, dan kijk ik wel of ik het naar je kan sturen. 5:38, sneller als de Porsche 956, bijna onmogelijk zou je denken, maar vergeet niet dat je in GT license tests waarschijnlijk wel een lichte vorm van traction control hebt, alsmede banden die niet hoeven op te warmen/verslijten en het niet erg is als je 'doodgaat'
Cool!quote:Op zaterdag 8 januari 2005 03:58 schreef A.l.e.x het volgende:
3 maar
bumpercam, 1tje op het dak en (weeer maar) 1 achter de auto...
Je kan trouwens je credits van GT3 naar GT4 laden (max 10 mil in de JAP versie) en met de licensetests van GT4P net zo
O ja, da's waar ook...quote:Op zaterdag 8 januari 2005 05:58 schreef A.l.e.x het volgende:
De credits in de JAP versie zijn een stuk hoger he (vertaald naar yen) dus misschien kunnen wij maar 1 miljoen overzetten ofzo
Met de DFP en het schijnt dat je daar echt lagere tijden mee kan neer zetten, ik vind zo'n stuur alleen niet echt handig.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 03:03 schreef P-Style het volgende:
[..]
* P-Style heeft het filmpje even bekeken...
Die nuhrburgring is gróóóóót!!!Een licencetest van bijna 6 minuten! Dus veel tijd om fouten te maken.
Maar ik kan niet wachten om 'm uit te proberen! Mooi filmpje, èrg soepel trouwens... dus met de framerate van GT4 zit het wel goed het snelheidsgevoel was ook prima!
Zou die gast uit dat filmpje dit trouwens gereden hebben met de Dual Shock 2, of met een Driving Force Pro?
Hij zit in Prologue dus waarschijnlijk ook in GT4. Zoek anders even een car list op internet.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 16:55 schreef Mad-Matt het volgende:
Zit er ook een mr2 in of niet???
van die lijst klopt geen ene rukquote:Op zaterdag 8 januari 2005 17:47 schreef Stressbal het volgende:
[..]
Hij zit in Prologue dus waarschijnlijk ook in GT4. Zoek anders even een car list op internet.
-Edit-
http://www.uwm.edu/People/enb2/carlist.html
4 versies dus
Dat is natuurlijk een kwestie van wennen.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 10:48 schreef rashudo het volgende:
...ik vind zo'n stuur alleen niet echt handig.
Die lijst is inderdaad behoorlijk slecht.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 20:06 schreef A.l.e.x het volgende:
[..]
van die lijst klopt geen ene ruk
kijk hier voor alle auto's die in de Aziatische versie zitten: http://www.granturismox.net/forum/viewtopic.php?p=692#692
en dan zien we:
MR2 1600 G ('86)
MR2 1600 G-Limited Super Charger ('86)
MR2 G-Limited ('97)
MR2 GT-S ('97)
pics:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
(maw, niet elke lijst geloven die online staat)
Ah joh! Dat is een geweldige view.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 05:55 schreef P-Style het volgende:
Enneh.. een camera op het dàk?Wat een rare positie.
Begrijp ik nu dat je met B-spec héél de gran turismo mode (mòcht je dat willen) rond kunt spelen?quote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:30 schreef Eitjes het volgende:
Ah joh! Dat is een geweldige view.
Ik mis alleen de veraf view die wel in Prologue zat, maarja.
B-spec is echt nutteloos.. hoewel... Er zijn ontiegelijk veel Endurance races en ik haat races die langer dan 5 ronden duren..
*kiest de Sauber C9, kiest een endurance race uit, pakt de banden die het langste meegaan en zet de tijd op 3x..
Zo, dat schiet wel op.
zo te zien wel: http://z-o-g.org/gt4cars/french/dirindex.htmlquote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:20 schreef Stressbal het volgende:
[..]
Die lijst is inderdaad behoorlijk slecht.Dit was de eerste de beste die ik tegen kwam met zoeken.Overigens op de lijst die jij geeft staan wat rare dingen: Op die lijst staat het merk Alpine met twee auto's, maar een Alpine is gewoon een Renault.
Is dat in het spel ook zo?
Ik wil lekker op de bank zitten terwijl ik speel.. heb geen idee waar ik dan het stuur kwijt moetquote:Op zaterdag 8 januari 2005 20:48 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een kwestie van wennen.
Alle "belangrijke tuners" staan apart vermeld met hun auto's.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:20 schreef Stressbal het volgende:
[..]
Die lijst is inderdaad behoorlijk slecht.Dit was de eerste de beste die ik tegen kwam met zoeken.Overigens op de lijst die jij geeft staan wat rare dingen: Op die lijst staat het merk Alpine met twee auto's, maar een Alpine is gewoon een Renault.
Is dat in het spel ook zo?
B-Spec is erg handig voor als je geld nodig hebt. Ik dacht eerst ook dat het nutteloos was, maar nu ik het een paar keer gebruikt heb vind ik het wel handig. Je kiest een race, zet alles aan, gaat ff tv kijken en na 5 minuutjes heb je geldquote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:30 schreef Eitjes het volgende:
[..]
Ah joh! Dat is een geweldige view.
Ik mis alleen de veraf view die wel in Prologue zat, maarja.
B-spec is echt nutteloos.. hoewel... Er zijn ontiegelijk veel Endurance races en ik haat races die langer dan 5 ronden duren..
*kiest de Sauber C9, kiest een endurance race uit, pakt de banden die het langste meegaan en zet de tijd op 3x..
Zo, dat schiet wel op.
Oh god ja! Die is geweldigquote:Op zaterdag 8 januari 2005 23:48 schreef rashudo het volgende:
.Ik rij nu in een Nissan Z JGTC.. dat ding gaat erg hard.. 1080 KG en 957 PK
Nope. Niet helemaal.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:38 schreef P-Style het volgende:
Begrijp ik nu dat je met B-spec héél de gran turismo mode (mòcht je dat willen) rond kunt spelen?
Spelen op de bank is een grote pré inderdaad. Daarom ga ik ook kijken of ik een doe-het-zelf-standaard voor m'n aanstaande DFP in elkaar kan knutselen.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 23:43 schreef rashudo het volgende:
Ik wil lekker op de bank zitten terwijl ik speel.. heb geen idee waar ik dan het stuur kwijt moet
Hmmm... toch wel grappig dus, die B-spec. Ik ben benieuwd... Toch lijkt het een beetje op cheaten.quote:[b]Op zondag 9 januari 2005 00:25
Nope. Niet helemaal.Special Conditions / Mission Hall zijn alleen voor A-spec.
Maar goed, ik gebruik (nogmaals..) B-spec voor lange races en voor suffe races (mini cooper race bijv..). Het hoeft niet maar als je het wil gebruiken dan kan het. Heerlijk.
Wel tof dat je gastje steeds beter gaat rijden in B-spec.
Dat moet het inderdaad wel zijn, zoals Rashudo ook al zei. Overigens vind ik de a110 best een mooie autoquote:Op zaterdag 8 januari 2005 22:41 schreef A.l.e.x het volgende:
[..]
zo te zien wel: http://z-o-g.org/gt4cars/french/dirindex.html
Maar volgens mij werden de Alpine's wel in een aparte fabriek gemaakt
(en andere auto's staan ook onder de naam van hun tuner)
Cheaten? Hoe bedoel je?quote:Op zondag 9 januari 2005 00:40 schreef P-Style het volgende:
Hmmm... toch wel grappig dus, die B-spec. Ik ben benieuwd... Toch lijkt het een beetje op cheaten.
Nou ja uh... je hebt geen zin om een bepaalde race te doen, dus laat je de computer het maar voor je doen. Klinkt een beetje cheat-achtig. Natuurlijk moet je bij B-spec wel zelf voor de auto zorgen en andere instellingen en is het niet per definitie een garantie dat je 1ste wordt, maar je begrijpt wel wat ik bedoel... toch?quote:
Ja, ik begrijp het. Zoiets dacht ik ook maar geloof me ; je gaat het absoluut gebruiken. Er zijn een aantal saaie races die je absoluut niet wilt rijden (auto's die maar 50 KM pu gaan.. 2 rondes..quote:Op zondag 9 januari 2005 02:05 schreef P-Style het volgende:
[..]
Nou ja uh... je hebt geen zin om een bepaalde race te doen, dus laat je de computer het maar voor je doen. Klinkt een beetje cheat-achtig. Natuurlijk moet je bij B-spec wel zelf voor de auto zorgen en andere instellingen en is het niet per definitie een garantie dat je 1ste wordt, maar je begrijpt wel wat ik bedoel... toch?
Dat geloof ik graag... bij GT3 bijv. zit ik op 83% en heb nog maar 2 van de endurance races voltooid. Die vind ik toch wel zó verschrikkelijk saai dat ik er niet eens aan begin!quote:Op zondag 9 januari 2005 02:10 schreef Eitjes het volgende:
Ja, ik begrijp het. Zoiets dacht ik ook maar geloof me ; je gaat het absoluut gebruiken. Er zijn een aantal saaie races die je absoluut niet wilt rijden (auto's die maar 50 KM pu gaan.. 2 rondes..) dus dan is B-spec enorm handig. Op dat moment vind je het echt niet erg om even te "cheaten".
Ik heb er zelfs een Tamiya 1:10 bestuurbare auto vanquote:Op zondag 9 januari 2005 01:45 schreef Stressbal het volgende:
[..]
Dat moet het inderdaad wel zijn, zoals Rashudo ook al zei. Overigens vind ik de a110 best een mooie auto![]()
Hehe, die bak heb ik in gt4. Die heeft een aparte cup, leuke auto.quote:Op zondag 9 januari 2005 02:15 schreef A.l.e.x het volgende:
[..]
Ik heb er zelfs een Tamiya 1:10 bestuurbare auto van
[afbeelding]
[afbeelding]
de kap ziet er alleen niet meer zo glimmend uit![]()
weegt geen drol, RWD en metallic blauwe lakquote:Op zondag 9 januari 2005 02:19 schreef Eitjes het volgende:
[..]
Hehe, die bak heb ik in gt4. Die heeft een aparte cup, leuke auto.![]()
quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:00 schreef A.l.e.x het volgende:
25 februari ligt GT4 in de europeese shops![]()
m02-m chassis als ik mij niet vergis, die heb ik heel toevallig ook, al gebruik ik hem niet meer.quote:Op zondag 9 januari 2005 02:15 schreef A.l.e.x het volgende:
[..]
Ik heb er zelfs een Tamiya 1:10 bestuurbare auto van
[afbeelding]
[afbeelding]
de kap ziet er alleen niet meer zo glimmend uit![]()
zou kunnen ja, ik kan er een FF of RWD van maken maar oa door de hoge kosten gestopt met racen en nu ligt tie al een paar jaar stof te happenquote:Op woensdag 12 januari 2005 02:15 schreef Stressbal het volgende:
[..]
m02-m chassis als ik mij niet vergis, die heb ik heel toevallig ook, al gebruik ik hem niet meer.
*marker pakt en naar kalender loopt*quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:00 schreef A.l.e.x het volgende:
25 februari ligt GT4 in de europeese shops![]()
Ik dacht even dat je bedoelde dat je dat gare plastieken ding bij de Europese release kreeg, als extraatje.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 17:14 schreef A.l.e.x het volgende:
De PAL release krijgt er nog een leuke extra auto bij, namelijk de Auto Union Streamline Type C uit 1938:
[afbeelding]
[afbeelding]
580PK en hij kan 400 KM/H halen
Er komen nog meer extra auto's in de PAL release![]()
Da's toch wel een erg cool ding!quote:Op zaterdag 22 januari 2005 18:24 schreef A.l.e.x het volgende:
[edit] toch nog een echt plaatje gevonden:
"And here is the most important quote that came to me in mail from SCEE:quote:
Krijgen de Amerikanen dan ook extra auto's?quote:Op zaterdag 22 januari 2005 18:46 schreef A.l.e.x het volgende:
[..]
"And here is the most important quote that came to me in mail from SCEE:
This is one of a handful of cars that will be added to GT4 for the PAL version."
dus ik denk een stuk of 10/15 auto's extra
Dat bedoel ik niet, meer wat betreft paardenkrachten, trekkracht, gewicht en type aandrijving. Bijvoorbeeld de Ford GT heeft in Prologue 499 pk (4xx in ieder geval) terwijl hij volgens Ford over 550 pk beschikt. En zo zijn er tal van kleine en grote afwijkingen te vinden.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:05 schreef A.l.e.x het volgende:
Soms zijn de namen van de auto's/fabrikanten iets anders, bijvoorbeeld Vauxhall in de UK is Opel in de rest van Europa
Volgens mij ligt het ook een beetje aan de upgrades die je toepast op je wagens. En hoewel Gran Turismo een héle goeie simulatie is, denk ik niet dat ze àlle gegevens van alle auto's volledig juist kunnen hebben. Hebben ze in GT3 een "foutje" gemaakt bij een bepaalde auto, dan kan dat in GT4 (bij dezelfde auto uiteraard) verbeterd zijn. Vandaar de verschillen.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:16 schreef Stressbal het volgende:
Dat bedoel ik niet, meer wat betreft paardenkrachten, trekkracht, gewicht en type aandrijving. Bijvoorbeeld de Ford GT heeft in Prologue 499 pk (4xx in ieder geval) terwijl hij volgens Ford over 550 pk beschikt. En zo zijn er tal van kleine en grote afwijkingen te vinden.![]()
Volgens mij was die in Prologue gebaseerd op de concept versie uit 2002 en aangezien Prologue uit eind 2003 komt is hij ook niet meer te vergelijken met GT4 maar er zitten wel wat foutjes in GT4 jaquote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:16 schreef Stressbal het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet, meer wat betreft paardenkrachten, trekkracht, gewicht en type aandrijving. Bijvoorbeeld de Ford GT heeft in Prologue 499 pk (4xx in ieder geval) terwijl hij volgens Ford over 550 pk beschikt. En zo zijn er tal van kleine en grote afwijkingen te vinden.![]()
Het verchil tussen 499 en 550 vind ik toch wel erg groot. Niet bepaald een typfout, bovendien voor een developer die zo gericht is om alle foutjes eruit te halen is dit toch wel vreemd.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:29 schreef P-Style het volgende:
[..]
Volgens mij ligt het ook een beetje aan de upgrades die je toepast op je wagens. En hoewel Gran Turismo een héle goeie simulatie is, denk ik niet dat ze àlle gegevens van alle auto's volledig juist kunnen hebben. Hebben ze in GT3 een "foutje" gemaakt bij een bepaalde auto, dan kan dat in GT4 (bij dezelfde auto uiteraard) verbeterd zijn. Vandaar de verschillen.
Ford heeft eerst opgegeven dat de gt 500 pk kreeg , later is dit verandert naar 550 pk vanwege wat verbeteringen. Dus een fout kan je het niet echt noemenquote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:38 schreef Stressbal het volgende:
[..]
Het verchil tussen 499 en 550 vind ik toch wel erg groot. Niet bepaald een typfout, bovendien voor een developer die zo gericht is om alle foutjes eruit te halen is dit toch wel vreemd.
Misschien dat het door het vertalen komt? In GT3 was de power to weight ratio ook verkeerd om bijvoorbeeld.
Nu je't zegt... bij GT Concept was 'ie inderdaad precies andersom!quote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:38 schreef Stressbal het volgende:
In GT3 was de power to weight ratio ook verkeerd om bijvoorbeeld.
Goed punt, de meeste auto sites geven ook steeds weer net ander specificaties. Natuurlijk kunnen die met verloop van tijd veranderen. Daarnaast lijkt het me ook onwaarschijnlijk dat Polyphony niet gewoon bij de fabrikant heeft gevraagd dan wel zelf heeft getest of die waarden kloppen.quote:Op zondag 23 januari 2005 15:18 schreef Madnessy het volgende:
[..]
Ford heeft eerst opgegeven dat de gt 500 pk kreeg , later is dit verandert naar 550 pk vanwege wat verbeteringen. Dus een fout kan je het niet echt noemen
Hoe bedoel je "hoe zit het eigenlijk met het Driften"?!quote:Op dinsdag 25 januari 2005 13:53 schreef jacco het volgende:
Damn wat word dit spel gaaf. Hoe zit het eignelijk met het Driften? want heb al op een paar screens driftende auto's gezien?
Hoe realistisch is dat? gewoon een bocht insturen vol gas, stuur om en handrem aantrekken?quote:Op dinsdag 25 januari 2005 14:57 schreef P-Style het volgende:
[..]
Hoe bedoel je "hoe zit het eigenlijk met het Driften"?!Of dat kàn? Natuurlijk kan dat!
Heb je ooit wel eens een Gran Turismo gespeeld? ALLES is realistisch! Natuurlijk rijdt iedere auto weer anders en die handrem heb je lang niet altijd nodig om te driften, je gewone rem voldoet meestal wel.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 15:25 schreef jacco het volgende:
Hoe realistisch is dat? gewoon een bocht insturen vol gas, stuur om en handrem aantrekken?
Ik heb GT3 A-spec uitgespeeld dus je zou kunnen zeggen dat ik het wel een gespeeld heb. Maar heb daar niet echt kunnen driften.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 15:31 schreef P-Style het volgende:
[..]
Heb je ooit wel eens een Gran Turismo gespeeld? ALLES is realistisch! Natuurlijk rijdt iedere auto weer anders en die handrem heb je lang niet altijd nodig om te driften, je gewone rem voldoet meestal wel.
Uitgespeeld zelfs!quote:Op dinsdag 25 januari 2005 15:53 schreef jacco het volgende:
Ik heb GT3 A-spec uitgespeeld dus je zou kunnen zeggen dat ik het wel een gespeeld heb. Maar heb daar niet echt kunnen driften.
Dus vraag me af hoe dat in z'n werk gaat. En of je ook gebalanceerd gas moet geven en aan je stuur moet draaien om je in een drift te houden. Zijn er ook speciale drift banen?
Nou ja 100%quote:Op dinsdag 25 januari 2005 16:32 schreef P-Style het volgende:
[..]
Uitgespeeld zelfs!Op 100%? Maargoed... bij GT3 staat "Anti Spin Mechanism" en "Traction Control Systeem" standaard altijd aan. Heb je dit wel eens uitgezet? (onder "options" in het hoofdmenu kun je dat doen). Ik denk dat het driften dan namelijk wel wat makkelijker zal gaan!
Ik heb geen NFSU 2...quote:Op dinsdag 25 januari 2005 18:14 schreef jacco het volgende:
Nou ja 100%heb niet alle endurance races gedaan omdat dat simpeweg te lang duurt. Maar als je die systemen uitzet kan je een powerslide maken maar dat is niet driften.
Heb je Need For Speed Underground 2 gespeeld? is natuurlijk niet zo realistisch als GT4 maar het driften is wel goed nagebootst.
Dus kan ik het verwachten zoals in NFSU 2 of alleen powerslides maken
Ja... jammergenoeg heb ik geen ervaring met GT4.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 20:52 schreef jacco het volgende:
Het zou voor mij ook niet uitmaken of het driften wel/niet goed is. Ik koop hem zowiezo
Maar was gewoon benieuwd of ze er iets speciaals aan hadden gedaan of vernieuwd
wie gaat GT4 nou kopen om te driftenquote:Op dinsdag 25 januari 2005 18:14 schreef jacco het volgende:
[..]
Nou ja 100%heb niet alle endurance races gedaan omdat dat simpeweg te lang duurt. Maar als je die systemen uitzet kan je een powerslide maken maar dat is niet driften.
Heb je Need For Speed Underground 2 gespeeld? is natuurlijk niet zo realistisch als GT4 maar het driften is wel goed nagebootst.
Dus kan ik het verwachten zoals in NFSU 2 of alleen powerslides maken
Je leest niet.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 23:19 schreef A.l.e.x het volgende:
[..]
wie gaat GT4 nou kopen om te driften![]()
en GT4 met NFS:U vergelijken![]()
(je moet je auto wel goed afstellen om te kunnen driften, er zijn zat filmpjes via google te vinden)
De Japànse NTSC-versie is al bijna een maand uit. Maar je kunt net zo goed een maandje (of iets langer) wachten op de PAL-versie. Geen gedoe met Japanse tekens en er zitten nog wat extra auto's bij ook!quote:Op donderdag 27 januari 2005 17:59 schreef ZigoSOS het volgende:
Is de NTSC versie al uit? Misschien is het dan een idee om die te gaan bestellen
Ja, ik ben lui, ik heb geen zin om dit uit te zoeken
En uiteraard heeft de PAL-versie iets meer beeldlijnen dan standaard NTSC (512 ipv 480), maarja... de NTSC-versie heeft weer 1080i-support (1080 beeldlijnen).quote:Op donderdag 27 januari 2005 18:16 schreef ZigoSOS het volgende:
Geen Engels? Dan word het idd maar wachten
Die Chaparral is echt een vreemde autoquote:Released across Japan on December 28th 2004, the series popularity throughout Europe hasn’t gone unnoticed, as today SCEE confirmed the inclusion of 10 additional vehicles for the European version; these include the stunning new Alfa Romeo GT, the Audi Nuvolari Quattro, the award-winning modified HPA Motorsports Golf IV R32, the Auto Union V16 Type C Streamline Race Car, the controversial Chaparral 2J Race Car and the 1993 Le Mans winning Peugeot 905.
Wat een extreem lelijke doch interessante auto is dat!quote:Op vrijdag 28 januari 2005 01:28 schreef A.l.e.x het volgende:
Die Chaparral is echt een vreemde auto
Dit zijn alle Audi's in de Japanse versie:quote:Op vrijdag 28 januari 2005 10:06 schreef jacco het volgende:
Die audi uit I Robot zit er toch ook in?
Ik zou niet weten hoe je met dat I-Robot-ding zou moeten sturen?quote:Op vrijdag 28 januari 2005 23:17 schreef A.l.e.x het volgende:
Alleen de Quattro Concept lijkt een beetje op de Audi RSQ uit I, Robot:
Je "voelt" wel de snelheid dan, dit was bij gran turismo niet altijd het geval. of je nou 120 of 220 reed er was niet veel verschil. De gebouwen schoten net zo snel voorbij als je door bijvoorbeeld Tokyo reed.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 16:43 schreef A.l.e.x het volgende:
jammer dat ze in veel van die filmpjes altijd de bumpercam gebruiken, je ziet helemaal niks van de auto zelf
In GT3 was het snelheidsgevoel al aardig aanwezig, omdat de framerate daar gewoon enorm goed was (in tegenstelling tot de maximaal 25 frames per seconde in GT1&2). In burnout 3 is het snelheidsgevoel ziek, maar onrealistisch.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:12 schreef Xtr3mE het volgende:
Je "voelt" wel de snelheid dan, dit was bij gran turismo niet altijd het geval. of je nou 120 of 220 reed er was niet veel verschil. De gebouwen schoten net zo snel voorbij als je door bijvoorbeeld Tokyo reed.
Nee, het "opstijgende warme lucht"-effect uit GT3 bedoel ik niet.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 21:42 schreef Xtr3mE het volgende:
Je bedoelt misschien de "asfalt verdamping" die je ziet tijdens de herhaling..?
Maar dit was ook al in GT3 te zien.
Dat is geen motionblur maar complete blur van je beeld. Dan vind ik die radial blur in Burnout 3 stukken beter!quote:
Dan moet je wel even voor een werkende PS2 zorgen.quote:Op zondag 30 januari 2005 14:29 schreef Chokeme het volgende:
Shit..krijg gewoon hartkloppingen en als ik dit allemaal lees. Ziek ziek ziek gewoon.
Tevens tvp btw
quote:Op zondag 30 januari 2005 19:53 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dan moet je wel even voor een werkende PS2 zorgen.
Het wordt inmiddels lastig om een volledig andere selectie circuits en auto's te hebben. Daarnaast is de GT serie de benchmark voor console racers (met name realistisch georienteerde) en is het logisch dat racers bepaalde ideeen kopieeren.quote:Op zondag 30 januari 2005 21:37 schreef Xtr3mE het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van Enthousia Professional Racing??
Hier wat screens:
http://www.gamespot.com/p(...)enindex.html?page=10
Ik vind het wel een beetje een GT4-ripoff / wannabee, meeste van die auto's zag je exclusief in GT(4) en ook sommige tracks zitten er in.
(Maar er zitten wel auto's tussen waar ik jaloers op ben dat ze niet in GT4 zitten)
Dan kan je alle goede racegames wel Gran Turismo rip-offs gaan noemenquote:Op zondag 30 januari 2005 21:37 schreef Xtr3mE het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van Enthousia Professional Racing??
Hier wat screens:
http://www.gamespot.com/p(...)enindex.html?page=10
Ik vind het wel een beetje een GT4-ripoff / wannabee, meeste van die auto's zag je exclusief in GT(4) en ook sommige tracks zitten er in.
(Maar er zitten wel auto's tussen waar ik jaloers op ben dat ze niet in GT4 zitten)
Nee, maar misschien begreep je me niet. In Enthusia zou het mogelijk moeten zijn om te kiezen of je overdag of 's nachts wil rijden en met welk weer.quote:
Ik hoop toch echt op de 25e van fabruariquote:Op maandag 31 januari 2005 14:04 schreef Flat-Eric het volgende:
Hopelijk blijft de release date van 11 maart staan.![]()
quote:Op maandag 31 januari 2005 14:14 schreef Xtr3mE het volgende:
[..]
Ik hoop toch echt op de 25e van fabruari
Nou je het zegt... ik vond Red Rock ook een zéér coole baan bij GT2!quote:Op maandag 31 januari 2005 14:11 schreef Xtr3mE het volgende:
Veel Fuji versies
Maar vind het wel jammer dat een van de beter tracks uit GT er niet in zit:
Red Rock Valley Speedway
[afbeelding]![]()
Gran Turismo 1 was destijds de reden dat ik m'n Playstation 1 had aangeschaft!quote:Op maandag 31 januari 2005 14:13 schreef Rodie83 het volgende:
Damn ik wil die game ook
Maar om er nu speciaal een PS2 voor te kopen
Kutlicenties soms ook
Hmmm... ik denk dat we nu wel met zekerheid kunnen zeggen dat 11 maart de releasedate wordt van de PAL-versie?quote:Op maandag 31 januari 2005 14:22 schreef Flat-Eric het volgende:
Ik heb hem ook liever gisteren dan vandaag maar de meeste (web)shops die 25/28 februari als release date hadden staan hebben inmiddels 11 maart staan helaas...
Bij CD-WOW waar ik het spel gepreordered heb is de release date vorige week veranderd van 28 februari naar 11 maart.![]()
Tja... wat kan ik zeggen... Wat een schitterend spel!quote:Op maandag 31 januari 2005 14:48 schreef Xtr3mE het volgende:
Omdat ik me verveel hier wat foto's (modemkillers)
![]()
Ah, op die manierquote:Op zondag 30 januari 2005 23:02 schreef Stressbal het volgende:
[..]
Nee, maar misschien begreep je me niet. In Enthusia zou het mogelijk moeten zijn om te kiezen of je overdag of 's nachts wil rijden en met welk weer.
Vooral van die laatste zin wordt ik... emotioneel.quote:Fuelled by game designer Kazunori Yamauchi’s passion for cars, GT4 has taken producers Polyphony Digital four years to develop and is the largest video game ever made. It would take more than 120 days of playing 24-hours non-stop just to sample each car on every track for just five minutes.
hier staan nog meer drift filmpjes: http://overdrift.hp.infoseek.co.jp/movie/movie.top.htm#-movie-quote:Op maandag 31 januari 2005 21:37 schreef Xtr3mE het volgende:
En om maar even de twijfel weg te halen of je in Gran Turismo (4) goed kan driften:
Filmpje
![]()
![]()
![]()
Dit stond er al een paar posts erboven :quote:Op dinsdag 1 februari 2005 01:00 schreef P-Style het volgende:
Hé, wat vind ik hier!De releasedte blijkt dus 9 maart te zijn. Een officiëlere bron dan deze is er niet! (al maken ze wel een foutje in de eerste zin).
quote:Op maandag 31 januari 2005 15:09 schreef pmponer het volgende:
9 maart dus http://www.gamer.nl/nieuws/25142
Als het op officiëel nieuws aan komt dat vind ik de site van Sony Computer Entertainment héél véél beter dan zoiets als gamer.nlquote:Op dinsdag 1 februari 2005 09:28 schreef Xtr3mE het volgende:
Dit stond er al een paar posts erboven :
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |