abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 januari 2005 @ 08:20:16 #151
68536 Eitjes
Dat werkt zo. Ofzo.
pi_24333848
Chinese.

Waarom? Meer engels.
Of toch niet?
  zaterdag 1 januari 2005 @ 11:29:06 #152
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_24334409
Wanneer komt hij uit?

En is ie er dan ook voor de Xbox?
pi_24339511
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 11:29 schreef AMD64 het volgende:
En is ie er dan ook voor de Xbox?
pi_24340699
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 11:29 schreef AMD64 het volgende:
Wanneer komt hij uit?

En is ie er dan ook voor de Xbox?
Ik denk dat Need For Speed meer bij jou past
pi_24362935
Iemand heeft een filmpje gemaakt van een stock Nissan R92CP op La Sarthe (Le Mans circuit) zonder chichanes, 380 op het rechte stuk

download: 34 MB .MPG

Hij probeerde ook nog ff een oldtimer op een heuvel te krijgen: 7.3 MB .MPG

misschien lukt het met wat NOS

[ Bericht 2% gewijzigd door A.l.e.x op 03-01-2005 00:05:10 ]
pi_24363398
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 11:29 schreef AMD64 het volgende:
Wanneer komt hij uit?

En is ie er dan ook voor de Xbox?
wat denk je zelf!
  maandag 3 januari 2005 @ 08:11:16 #157
68536 Eitjes
Dat werkt zo. Ofzo.
pi_24367123
Wat een fantastisch spel zeg!
Of toch niet?
pi_24372415
quote:
Op maandag 3 januari 2005 08:11 schreef Eitjes het volgende:
Wat een fantastisch spel zeg!
Ongetwijfeld! Ben je'm aan het besturen met je Driving Force Pro? En zoja... heeft dat veel toegevoegde waarde boven de Dual Shock 2? (als je überhaupt al gespeeld hebt met je Dual Shock 2 )

[ Bericht 2% gewijzigd door P-Style op 03-01-2005 16:18:39 (spelfoutje) ]
pi_24373391
heb weer 2 nieuwe full lap in-game filmpjes:

Audi R8: 15 MB .MPG

DeLorean: 22 MB .MPG

In het filmpje met de Audi kan je ook het nieuwe camerastandpunt tijdens het racen goed zien

en een extraatje

[ Bericht 6% gewijzigd door A.l.e.x op 03-01-2005 15:58:54 ]
pi_24374331
[edit]

[ Bericht 99% gewijzigd door A.l.e.x op 04-01-2005 17:17:56 ]
  maandag 3 januari 2005 @ 18:46:20 #161
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_24376506
zucht.....
pi_24381738
Er zit toch nog 1 auto in met neon

De Nissan Skyline ER34 (D1GP) heeft in het echt blauw neon dus de auto in het spel ook:





Echte versie:





ze hebben um wel goed nagemaakt

[ Bericht 8% gewijzigd door A.l.e.x op 04-01-2005 00:02:07 ]
  dinsdag 4 januari 2005 @ 11:21:05 #163
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_24388365
Damn dat is echt sick
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_24392827
Wie van jullie rijden er tijdens Gran Turismo's eigenlijk first person en wie third person?

Ik reed tot nu toe altijd third person. Dat vond ik fijner, omdat ik zo beter kon zien hoe ver ik van een rand af was bij bochten enzo. Maar ik zit eraan te denken om als ik GT4 koop, er ook een Driving Force Pro bij te kopen. En als je eenmaal zo'n stuur hebt is het een beetje vreemd om "achter je auto" te rijden, dus misschien dat ik dan overschakel naar first person.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 15:39:15 #165
75863 Stressbal
Altijd constructief
pi_24393027
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 15:27 schreef P-Style het volgende:
Wie van jullie rijden er tijdens Gran Turismo's eigenlijk first person en wie third person?

Ik reed tot nu toe altijd third person. Dat vond ik fijner, omdat ik zo beter kon zien hoe ver ik van een rand af was bij bochten enzo. Maar ik zit eraan te denken om als ik GT4 koop, er ook een Driving Force Pro bij te kopen. En als je eenmaal zo'n stuur hebt is het een beetje vreemd om "achter je auto" te rijden, dus misschien dat ik dan overschakel naar first person.
Altijd first-person. Bij third-person heb ik altijd moeite om de beweging van de auto te 'voelen' als hij bijvoorbeeld dreigt te spinnen. Daarnaast richt Grant Turismo zich meer op realisme dan de gemiddelde game in dit genre en dus vind ik het niet meer dan logisch dat ik dan de meest realistische view gebruik.
pi_24393101
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 15:39 schreef Stressbal het volgende:
Daarnaast richt Grant Turismo zich meer op realisme dan de gemiddelde game in dit genre en dus vind ik het niet meer dan logisch dat ik dan de meest realistische view gebruik.
Goed punt! Toch heb ik zelf altijd moeite de positie van de auto in te schatten als ik first person rijd, dat vind ik juist weer veel makkelijker in third person. (bovendien kun je dan je mooie auto zién rijden )

Ik ga het bij GT4 wel anders doen denk ik. First person, mét Driving Force Pro èn schakelen (ik heb ook nog nooit geschakeld bij een GT nameijk... )
pi_24394714
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 15:44 schreef P-Style het volgende:
Ik ga het bij GT4 wel anders doen denk ik. First person, mét Driving Force Pro èn schakelen (ik heb ook nog nooit geschakeld bij een GT nameijk... )


Ben een half jaar geleden begonnen met handmatig schakelen nadat ik wat meer realisme wilde met GT3. In het begin loop je echt te kloten met versnellingen maar na een paar keer gereden te hebben met schakelen wordt het een stuk makkelijker.

Zelf rijd ik altijd met de bumpercam, voor mijn gevoel is de auto dan wat minder nerveus als met 3rd person view.

Ik zit nog te twijfelen over aanschaf DFP, heb wel een stuurtje gehad maar heb die later weer verkocht. Vond het te lastig om elke keer dat ding op een tafel te schroeven en er dan zo verkrampt achter te moeten zitten. Maar voor het ultieme realisme is het natuurlijk wel een must! Lastig, lastig...
pi_24395108
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 17:09 schreef Flat-Eric het volgende:


Ben een half jaar geleden begonnen met handmatig schakelen nadat ik wat meer realisme wilde met GT3. In het begin loop je echt te kloten met versnellingen maar na een paar keer gereden te hebben met schakelen wordt het een stuk makkelijker.

Zelf rijd ik altijd met de bumpercam, voor mijn gevoel is de auto dan wat minder nerveus als met 3rd person view.

Ik zit nog te twijfelen over aanschaf DFP, heb wel een stuurtje gehad maar heb die later weer verkocht. Vond het te lastig om elke keer dat ding op een tafel te schroeven en er dan zo verkrampt achter te moeten zitten. Maar voor het ultieme realisme is het natuurlijk wel een must! Lastig, lastig...
Wat het stuurtje betreft heb ik al aardig wat reviews en gebruikerservaringen gelezen en het komt eigenlijk allemaal op het volgende neer: Waar de originele Driving Force en later de GT Force het spelen van GT3 vooral leuker maakten, maar niet echt een grote tijdsverbeteringen haalbaar maakten, kun je met de nieuwe Driving Force Pro ècht betere resultaten halen. Bovendien is 'ie met z'n 900º natuurlijk nog realistischer dan voorgaande stuurtjes. Waar de gewone Driving Force vooral een leuke accesoire was voor GT3, lijkt GT4 helemaal rondom de Driving Force Pro geprogrammeerd te zijn!

Ik heb het hier over mensen die zowel met de ouwe Driving Force (of GT Force) met GT3 als de Driving Force Pro met GT4 ervaring hebben. Maargoed, ik denk dat als ik 'm aanschaf, ik zelf maar een of ander tafeltje/meubel/standaard in elkaar knutsel, want ik wil wel gewoon vanuit m'n relaxfauteuil/bank kunnen blijven spelen en dat schootstuk zie ik niet echt zitten.
  woensdag 5 januari 2005 @ 11:55:46 #169
83951 rashudo
project 2501
pi_24408607
I've got it.. yeah baby i've got it! Kreeg 'm gisteren binnen uit new york.

Ik heb nu al m'n 2e auto, de trophy van de FF cup in de n00b hall.. de Toyota Altezza Prototype, uitgerust met een turbo kit. Ben begonnen in een 2e hands Honda Integra Type R, dat was wel een lekker wagentje.

Ben nu bezig met mijn nationale a-licentie te halen.

Er zit btw een dikke reference guide bij, helemaal in het japans, dus daar heb ik veel aan (maar niet heus). Verder zijn de menuopties wel redelijk te ontcijferen dmv trial & error.
Their eyes opaque.
pi_24411571
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 11:55 schreef rashudo het volgende:
I've got it.. yeah baby i've got it! Kreeg 'm gisteren binnen uit new york.

Ik heb nu al m'n 2e auto, de trophy van de FF cup in de n00b hall.. de Toyota Altezza Prototype, uitgerust met een turbo kit. Ben begonnen in een 2e hands Honda Integra Type R, dat was wel een lekker wagentje.

Ben nu bezig met mijn nationale a-licentie te halen.

Er zit btw een dikke reference guide bij, helemaal in het japans, dus daar heb ik veel aan (maar niet heus). Verder zijn de menuopties wel redelijk te ontcijferen dmv trial & error.
Gelukkig heb ik geduld...
  woensdag 5 januari 2005 @ 15:29:25 #171
83951 rashudo
project 2501
pi_24412388
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 14:43 schreef P-Style het volgende:

[..]

Gelukkig heb ik geduld...
Gelukkig kent mijn broertje Japans
Their eyes opaque.
pi_24412444
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_24412772
omfg, ALFAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA"S

en nog een paar screens: http://www.worthplaying.com/article.php?sid=22380&mode=thread&order=0
pi_24415074
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 15:33 schreef Steve-O het volgende:
http://z-o-g.org/gt4cars/
auto's
en de Used Cars zijn ook weer terug: http://z-o-g.org/gt4usedcars/dirindex.html

pi_24417273
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 18:12 schreef A.l.e.x het volgende:
...en de Used Cars zijn ook weer terug
Dat is zeker goed nieuws! Er was niets zo cool om bij GT2, juist van die ouwe gebruikte auto's te kopen en ze helemaal te gaan tunen.
pi_24420173
ik heb alleen gt3 gespeeld dus heb nooit van used cars gehoord .
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_24426175
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 22:21 schreef Steve-O het volgende:
ik heb alleen gt3 gespeeld...
Heiden!
pi_24426881
GT4 Hits a Million

Dat ding is net een week uit in Japan en hij's nú al 1 miljoen keer verscheept! Het is een nieuw record voor Japan!

Ik word steeds enthausiaster over deze game!
  zaterdag 8 januari 2005 @ 02:05:36 #179
83951 rashudo
project 2501
pi_24458513
De laatste test van de super-licentie jongens is fantastisch.. in een Mercedes Sauber S16 over de nurburgring scheuren..

Ook retemoeilijk trouwens
Their eyes opaque.
pi_24458552
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 02:05 schreef rashudo het volgende:
De laatste test van de super-licentie jongens is fantastisch.. in een Mercedes Sauber S16 over de nurburgring scheuren..

Ook retemoeilijk trouwens
Ik denk dat ik maar beter weer alvast kan gaan oefenen met GT3...
  zaterdag 8 januari 2005 @ 02:28:15 #181
83951 rashudo
project 2501
pi_24458933
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 02:07 schreef P-Style het volgende:

[..]

Ik denk dat ik maar beter weer alvast kan gaan oefenen met GT3...
Je kan wel oefenen maar GT4 is echt anders.. de circuits zijn allemaal veel gedetailleerder, vooral qua wegoppervlakte is het veel beter geworden, overal zitten wel hobbeltjes of kleine verlaginkjes, met als ergste natuurlijk de nurburgring..

In ieder geval duurde het bij mij ong 2 uur voordat ik die laatste test kon halen, het is de enige die echt moeilijk is, de rest is een stuk makkelijker. Sommige haal je in 1 keer, andere na een stuk of 3-4 pogingen. Als je jezelf beter kan beheersen als ik moet de supertest 16 nog makkelijker te doen zijn. Overigens is het een Mercedes Sauber C9, een le mans auto. Deze auto kwam 6 jaar na de legendarische Porsche 956, de Porsche is de recordhouder van een tijd van 6:11 op de ring.

Ik heb een filmpje gezien waar een gast diezelfde test 10 seconden sneller doet als goud.. dat is echt ongelooflijk. Zoek maar eens op sauber_s16.wmv.. als je het niet kan vinden, zeg het dan, dan kijk ik wel of ik het naar je kan sturen. 5:38, sneller als de Porsche 956, bijna onmogelijk zou je denken, maar vergeet niet dat je in GT license tests waarschijnlijk wel een lichte vorm van traction control hebt, alsmede banden die niet hoeven op te warmen/verslijten en het niet erg is als je 'doodgaat'

Oh ja een tip, haal eerst alle licenties tot en met international A (super hoeft niet per se), dan krijg je van de licenties een mooie auto die je kan gebruiken als main moneymaker en kan je je startbedrag gebruiken om hem te tunen. Verder kan je ook wat missions doen, de eerste 6 zijn redelijk simpel en je verdien 100.000 per keer, dus dat is wel handig om mee te beginnen.

Het is trouwens ook erg leuk om met een Bently LM op Le Mans te rijden

[ Bericht 18% gewijzigd door rashudo op 08-01-2005 02:54:58 ]
Their eyes opaque.
pi_24459281
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 02:28 schreef rashudo het volgende:
Ik heb een filmpje gezien waar een gast diezelfde test 10 seconden sneller doet als goud.. dat is echt ongelooflijk. Zoek maar eens op sauber_s16.wmv.. als je het niet kan vinden, zeg het dan, dan kijk ik wel of ik het naar je kan sturen. 5:38, sneller als de Porsche 956, bijna onmogelijk zou je denken, maar vergeet niet dat je in GT license tests waarschijnlijk wel een lichte vorm van traction control hebt, alsmede banden die niet hoeven op te warmen/verslijten en het niet erg is als je 'doodgaat'
* P-Style heeft het filmpje even bekeken...

Die nuhrburgring is gróóóóót!!! Een licencetest van bijna 6 minuten! Dus veel tijd om fouten te maken. Maar ik kan niet wachten om 'm uit te proberen! Mooi filmpje, èrg soepel trouwens... dus met de framerate van GT4 zit het wel goed het snelheidsgevoel was ook prima!

Zou die gast uit dat filmpje dit trouwens gereden hebben met de Dual Shock 2, of met een Driving Force Pro?
pi_24459312
Even wat anders... ik geloof dat er al wat GT4-bezitters zijn? Hoe zit het eigenlijk met de views? Hoeveel verschillende views zijn er eigenlijk en wat voor soort views zijn dat dan?
pi_24459623
3 maar

bumpercam, 1tje op het dak en (weeer maar) 1 achter de auto...

Je kan trouwens je credits van GT3 naar GT4 laden (max 10 mil in de JAP versie) en met de licensetests van GT4P net zo
pi_24459877
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 03:58 schreef A.l.e.x het volgende:
3 maar

bumpercam, 1tje op het dak en (weeer maar) 1 achter de auto...

Je kan trouwens je credits van GT3 naar GT4 laden (max 10 mil in de JAP versie) en met de licensetests van GT4P net zo
Cool! Ik heb nu rond de 8,2 miljoen credits bij GT3. Ik kan wel even doorgaan tot de 10M alwast voor GT4. (of ik verkoop al m'n wagens, maak een apparte save met veel geld en gebruik die strakt bij GT4! )

Enneh.. een camera op het dàk? Wat een rare positie.
pi_24459881
De credits in de JAP versie zijn een stuk hoger he (vertaald naar yen) dus misschien kunnen wij maar 1 miljoen overzetten ofzo
pi_24459897
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 05:58 schreef A.l.e.x het volgende:
De credits in de JAP versie zijn een stuk hoger he (vertaald naar yen) dus misschien kunnen wij maar 1 miljoen overzetten ofzo
O ja, da's waar ook...
  zaterdag 8 januari 2005 @ 10:48:41 #188
83951 rashudo
project 2501
pi_24460594
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 03:03 schreef P-Style het volgende:

[..]

* P-Style heeft het filmpje even bekeken...

Die nuhrburgring is gróóóóót!!! Een licencetest van bijna 6 minuten! Dus veel tijd om fouten te maken. Maar ik kan niet wachten om 'm uit te proberen! Mooi filmpje, èrg soepel trouwens... dus met de framerate van GT4 zit het wel goed het snelheidsgevoel was ook prima!

Zou die gast uit dat filmpje dit trouwens gereden hebben met de Dual Shock 2, of met een Driving Force Pro?
Met de DFP en het schijnt dat je daar echt lagere tijden mee kan neer zetten, ik vind zo'n stuur alleen niet echt handig.

[ Bericht 2% gewijzigd door rashudo op 08-01-2005 10:54:50 ]
Their eyes opaque.
pi_24466278
Zit er ook een mr2 in of niet???
Liefde is niet blind, het is achterlijk
  zaterdag 8 januari 2005 @ 17:47:55 #190
75863 Stressbal
Altijd constructief
pi_24467198
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 16:55 schreef Mad-Matt het volgende:
Zit er ook een mr2 in of niet???
Hij zit in Prologue dus waarschijnlijk ook in GT4. Zoek anders even een car list op internet.

-Edit-

http://www.uwm.edu/People/enb2/carlist.html

4 versies dus
pi_24469824
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 17:47 schreef Stressbal het volgende:

[..]

Hij zit in Prologue dus waarschijnlijk ook in GT4. Zoek anders even een car list op internet.

-Edit-

http://www.uwm.edu/People/enb2/carlist.html

4 versies dus
van die lijst klopt geen ene ruk

kijk hier voor alle auto's die in de Aziatische versie zitten: http://www.granturismox.net/forum/viewtopic.php?p=692#692

en dan zien we:

MR2 1600 G ('86)
MR2 1600 G-Limited Super Charger ('86)
MR2 G-Limited ('97)
MR2 GT-S ('97)

pics:









(maw, niet elke lijst geloven die online staat )
pi_24470609
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 10:48 schreef rashudo het volgende:
...ik vind zo'n stuur alleen niet echt handig.
Dat is natuurlijk een kwestie van wennen.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 21:20:45 #193
75863 Stressbal
Altijd constructief
pi_24471220
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 20:06 schreef A.l.e.x het volgende:

[..]

van die lijst klopt geen ene ruk

kijk hier voor alle auto's die in de Aziatische versie zitten: http://www.granturismox.net/forum/viewtopic.php?p=692#692

en dan zien we:

MR2 1600 G ('86)
MR2 1600 G-Limited Super Charger ('86)
MR2 G-Limited ('97)
MR2 GT-S ('97)

pics:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

(maw, niet elke lijst geloven die online staat )
Die lijst is inderdaad behoorlijk slecht. Dit was de eerste de beste die ik tegen kwam met zoeken.Overigens op de lijst die jij geeft staan wat rare dingen: Op die lijst staat het merk Alpine met twee auto's, maar een Alpine is gewoon een Renault. Is dat in het spel ook zo?

[ Bericht 6% gewijzigd door Stressbal op 08-01-2005 21:26:32 ]
  zaterdag 8 januari 2005 @ 21:30:04 #194
68536 Eitjes
Dat werkt zo. Ofzo.
pi_24471408
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 05:55 schreef P-Style het volgende:
Enneh.. een camera op het dàk? Wat een rare positie.
Ah joh! Dat is een geweldige view.
Ik mis alleen de veraf view die wel in Prologue zat, maarja.

B-spec is echt nutteloos.. hoewel... Er zijn ontiegelijk veel Endurance races en ik haat races die langer dan 5 ronden duren..

*kiest de Sauber C9, kiest een endurance race uit, pakt de banden die het langste meegaan en zet de tijd op 3x..

Zo, dat schiet wel op.
Of toch niet?
pi_24471537
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 21:30 schreef Eitjes het volgende:
Ah joh! Dat is een geweldige view.
Ik mis alleen de veraf view die wel in Prologue zat, maarja.

B-spec is echt nutteloos.. hoewel... Er zijn ontiegelijk veel Endurance races en ik haat races die langer dan 5 ronden duren..

*kiest de Sauber C9, kiest een endurance race uit, pakt de banden die het langste meegaan en zet de tijd op 3x..

Zo, dat schiet wel op.
Begrijp ik nu dat je met B-spec héél de gran turismo mode (mòcht je dat willen) rond kunt spelen?
pi_24472761
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 21:20 schreef Stressbal het volgende:

[..]

Die lijst is inderdaad behoorlijk slecht. Dit was de eerste de beste die ik tegen kwam met zoeken.Overigens op de lijst die jij geeft staan wat rare dingen: Op die lijst staat het merk Alpine met twee auto's, maar een Alpine is gewoon een Renault. Is dat in het spel ook zo?
zo te zien wel: http://z-o-g.org/gt4cars/french/dirindex.html

Maar volgens mij werden de Alpine's wel in een aparte fabriek gemaakt

(en andere auto's staan ook onder de naam van hun tuner)
  zaterdag 8 januari 2005 @ 23:43:42 #197
83951 rashudo
project 2501
pi_24474154
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 20:48 schreef P-Style het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk een kwestie van wennen.
Ik wil lekker op de bank zitten terwijl ik speel.. heb geen idee waar ik dan het stuur kwijt moet
Their eyes opaque.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 23:44:47 #198
83951 rashudo
project 2501
pi_24474189
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 21:20 schreef Stressbal het volgende:

[..]

Die lijst is inderdaad behoorlijk slecht. Dit was de eerste de beste die ik tegen kwam met zoeken.Overigens op de lijst die jij geeft staan wat rare dingen: Op die lijst staat het merk Alpine met twee auto's, maar een Alpine is gewoon een Renault. Is dat in het spel ook zo?
Alle "belangrijke tuners" staan apart vermeld met hun auto's.
Their eyes opaque.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 23:48:49 #199
83951 rashudo
project 2501
pi_24474289
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 21:30 schreef Eitjes het volgende:

[..]

Ah joh! Dat is een geweldige view.
Ik mis alleen de veraf view die wel in Prologue zat, maarja.

B-spec is echt nutteloos.. hoewel... Er zijn ontiegelijk veel Endurance races en ik haat races die langer dan 5 ronden duren..

*kiest de Sauber C9, kiest een endurance race uit, pakt de banden die het langste meegaan en zet de tijd op 3x..

Zo, dat schiet wel op.
B-Spec is erg handig voor als je geld nodig hebt. Ik dacht eerst ook dat het nutteloos was, maar nu ik het een paar keer gebruikt heb vind ik het wel handig. Je kiest een race, zet alles aan, gaat ff tv kijken en na 5 minuutjes heb je geld

Wat trouwens ook leuk is.. je kan nu meerdere keren de prize cars krijgen. Dus je kan een championship of een serie races opnieuw doen en dan krijg je weer dezelfde prize car. Erg handig, je kan ze dus verkopen voor geld en later weer halen als je ze nodig hebt.

Ik rij nu in een Nissan Z JGTC.. dat ding gaat erg hard.. 1080 KG en 957 PK
Their eyes opaque.
pi_24474382
je kan ook 3x quoten in 1 bericht hoor
  zondag 9 januari 2005 @ 00:25:28 #201
68536 Eitjes
Dat werkt zo. Ofzo.
pi_24475269
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 23:48 schreef rashudo het volgende:
.Ik rij nu in een Nissan Z JGTC.. dat ding gaat erg hard.. 1080 KG en 957 PK
Oh god ja! Die is geweldig

Ik ben nu bezig met de 24 hr Nurb. Duurt ongeveer 8 uurtjes. Ik heb echt een hekel aan races die langer dan 5 rondes duren dus ik werk nu maar meteen al die Endurances/Special Conditions (OH GOD, DIE IS ECHT ERG! Rally is echt 10x niks.. en dat 5 ronden per "cup".. en dan nog een keer in reverse.. AAAARGH!) zodat ik daarna lekker kan genieten. Dn heb ik iig ook genoeg geld om hele vette auto's te kopen.
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 21:38 schreef P-Style het volgende:
Begrijp ik nu dat je met B-spec héél de gran turismo mode (mòcht je dat willen) rond kunt spelen?
Nope. Niet helemaal. Special Conditions / Mission Hall zijn alleen voor A-spec.

Maar goed, ik gebruik (nogmaals..) B-spec voor lange races en voor suffe races (mini cooper race bijv..). Het hoeft niet maar als je het wil gebruiken dan kan het. Heerlijk.

Wel tof dat je gastje steeds beter gaat rijden in B-spec.

[ Bericht 17% gewijzigd door Eitjes op 09-01-2005 00:31:48 ]
Of toch niet?
pi_24475759
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 23:43 schreef rashudo het volgende:
Ik wil lekker op de bank zitten terwijl ik speel.. heb geen idee waar ik dan het stuur kwijt moet
Spelen op de bank is een grote pré inderdaad. Daarom ga ik ook kijken of ik een doe-het-zelf-standaard voor m'n aanstaande DFP in elkaar kan knutselen. Ik heb al voorbeelden gezien op internet van succesvolle (en ook minder succesvolle) zelfbouw standaards.
quote:
[b]Op zondag 9 januari 2005 00:25
Nope. Niet helemaal. Special Conditions / Mission Hall zijn alleen voor A-spec.

Maar goed, ik gebruik (nogmaals..) B-spec voor lange races en voor suffe races (mini cooper race bijv..). Het hoeft niet maar als je het wil gebruiken dan kan het. Heerlijk.

Wel tof dat je gastje steeds beter gaat rijden in B-spec.
Hmmm... toch wel grappig dus, die B-spec. Ik ben benieuwd... Toch lijkt het een beetje op cheaten.
  zondag 9 januari 2005 @ 01:45:50 #203
75863 Stressbal
Altijd constructief
pi_24477508
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 22:41 schreef A.l.e.x het volgende:

[..]

zo te zien wel: http://z-o-g.org/gt4cars/french/dirindex.html

Maar volgens mij werden de Alpine's wel in een aparte fabriek gemaakt

(en andere auto's staan ook onder de naam van hun tuner)
Dat moet het inderdaad wel zijn, zoals Rashudo ook al zei. Overigens vind ik de a110 best een mooie auto
  zondag 9 januari 2005 @ 01:59:50 #204
68536 Eitjes
Dat werkt zo. Ofzo.
pi_24477764
quote:
Op zondag 9 januari 2005 00:40 schreef P-Style het volgende:
Hmmm... toch wel grappig dus, die B-spec. Ik ben benieuwd... Toch lijkt het een beetje op cheaten.
Cheaten? Hoe bedoel je?
Of toch niet?
pi_24477836
quote:
Op zondag 9 januari 2005 01:59 schreef Eitjes het volgende:
Cheaten? Hoe bedoel je?
Nou ja uh... je hebt geen zin om een bepaalde race te doen, dus laat je de computer het maar voor je doen. Klinkt een beetje cheat-achtig. Natuurlijk moet je bij B-spec wel zelf voor de auto zorgen en andere instellingen en is het niet per definitie een garantie dat je 1ste wordt, maar je begrijpt wel wat ik bedoel... toch?
  zondag 9 januari 2005 @ 02:10:41 #206
68536 Eitjes
Dat werkt zo. Ofzo.
pi_24477910
quote:
Op zondag 9 januari 2005 02:05 schreef P-Style het volgende:

[..]

Nou ja uh... je hebt geen zin om een bepaalde race te doen, dus laat je de computer het maar voor je doen. Klinkt een beetje cheat-achtig. Natuurlijk moet je bij B-spec wel zelf voor de auto zorgen en andere instellingen en is het niet per definitie een garantie dat je 1ste wordt, maar je begrijpt wel wat ik bedoel... toch?
Ja, ik begrijp het. Zoiets dacht ik ook maar geloof me ; je gaat het absoluut gebruiken. Er zijn een aantal saaie races die je absoluut niet wilt rijden (auto's die maar 50 KM pu gaan.. 2 rondes.. ) dus dan is B-spec enorm handig. Op dat moment vind je het echt niet erg om even te "cheaten".
Of toch niet?
pi_24477970
quote:
Op zondag 9 januari 2005 02:10 schreef Eitjes het volgende:
Ja, ik begrijp het. Zoiets dacht ik ook maar geloof me ; je gaat het absoluut gebruiken. Er zijn een aantal saaie races die je absoluut niet wilt rijden (auto's die maar 50 KM pu gaan.. 2 rondes.. ) dus dan is B-spec enorm handig. Op dat moment vind je het echt niet erg om even te "cheaten".
Dat geloof ik graag... bij GT3 bijv. zit ik op 83% en heb nog maar 2 van de endurance races voltooid. Die vind ik toch wel zó verschrikkelijk saai dat ik er niet eens aan begin!
  zondag 9 januari 2005 @ 02:15:47 #208
37795 A.l.e.x
Smartass!
pi_24478003
quote:
Op zondag 9 januari 2005 01:45 schreef Stressbal het volgende:

[..]

Dat moet het inderdaad wel zijn, zoals Rashudo ook al zei. Overigens vind ik de a110 best een mooie auto
Ik heb er zelfs een Tamiya 1:10 bestuurbare auto van





de kap ziet er alleen niet meer zo glimmend uit
  zondag 9 januari 2005 @ 02:17:03 #209
37795 A.l.e.x
Smartass!
pi_24478027
Hier staat een handige Excel lijst met bijna alle auto's en wat ze kosten, hoeveel PK ze hebben, wat ze wegen enz enz: GT4 Car List 25 KB .xls



(je hebt WinRar 3.42 of 7-Zip nodig)
  zondag 9 januari 2005 @ 02:19:35 #210
68536 Eitjes
Dat werkt zo. Ofzo.
pi_24478068
quote:
Op zondag 9 januari 2005 02:15 schreef A.l.e.x het volgende:

[..]

Ik heb er zelfs een Tamiya 1:10 bestuurbare auto van

[afbeelding]

[afbeelding]

de kap ziet er alleen niet meer zo glimmend uit
Hehe, die bak heb ik in gt4. Die heeft een aparte cup, leuke auto.
Of toch niet?
  zondag 9 januari 2005 @ 02:25:45 #211
37795 A.l.e.x
Smartass!
pi_24478187
quote:
Op zondag 9 januari 2005 02:19 schreef Eitjes het volgende:

[..]

Hehe, die bak heb ik in gt4. Die heeft een aparte cup, leuke auto.
weegt geen drol, RWD en metallic blauwe lak

is tie nog een beetje leuk te tunen, stock heeft tie maar 138 pk
pi_24512659
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 00:00 schreef A.l.e.x het volgende:
25 februari ligt GT4 in de europeese shops


Jaaaa!!! Eindelijk een datum om naar uit te kijken!
  woensdag 12 januari 2005 @ 02:15:27 #214
75863 Stressbal
Altijd constructief
pi_24526398
quote:
Op zondag 9 januari 2005 02:15 schreef A.l.e.x het volgende:

[..]

Ik heb er zelfs een Tamiya 1:10 bestuurbare auto van

[afbeelding]

[afbeelding]

de kap ziet er alleen niet meer zo glimmend uit
m02-m chassis als ik mij niet vergis, die heb ik heel toevallig ook, al gebruik ik hem niet meer.
pi_24526711
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 02:15 schreef Stressbal het volgende:

[..]

m02-m chassis als ik mij niet vergis, die heb ik heel toevallig ook, al gebruik ik hem niet meer.
zou kunnen ja, ik kan er een FF of RWD van maken maar oa door de hoge kosten gestopt met racen en nu ligt tie al een paar jaar stof te happen

(80 piek voor 4 racebandjes + velg)
pi_24593450
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 00:00 schreef A.l.e.x het volgende:
25 februari ligt GT4 in de europeese shops
*marker pakt en naar kalender loopt*
Lurf is the message and the message is Lurf
  zondag 16 januari 2005 @ 13:10:47 #217
76511 Xtr3mE
X to the Z
pi_24595873
hij ligt hier gewoon 11 maart in de winkels hoor

kijk maar eens op de websites van bekende winkels (free record shop, bart smit enz.)
It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
pi_24597399
Bij bol.com staat 28 feb bij play.com 25 feb en als Sony GT4 25 februari uitbrengt zal geen 1 winkel tot 11 maart wachten hoor
  donderdag 20 januari 2005 @ 23:45:40 #219
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_24659458
Moetje kijken.

Gewoon in-game.



Zoooooo dan...
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_24659853
slechte photomode pic
pi_24690671
De PAL release krijgt er nog een leuke extra auto bij, namelijk de Auto Union Streamline Type C uit 1938:





580PK en hij kan 400 KM/H halen

Er komen nog meer extra auto's in de PAL release
  zaterdag 22 januari 2005 @ 17:34:24 #222
75863 Stressbal
Altijd constructief
pi_24691000
Is het iemand al opgevallen dat in Prologue de specificaties van auto's vaak anders zijn dan volgens de fabrikant het geval is? Ook schijnen er verschillen te zijn tussen GT3 en GT4. Weet iemand hier meer van en waarom dat zo is?
pi_24691568
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 17:14 schreef A.l.e.x het volgende:
De PAL release krijgt er nog een leuke extra auto bij, namelijk de Auto Union Streamline Type C uit 1938:

[afbeelding]

[afbeelding]

580PK en hij kan 400 KM/H halen

Er komen nog meer extra auto's in de PAL release
Ik dacht even dat je bedoelde dat je dat gare plastieken ding bij de Europese release kreeg, als extraatje. Maar goed nieuws dat wij geduldige Europeanen extra auto's krijgen! Ik had ook niet anders verwacht eigenlijk!
pi_24691780
kon ff geen goede andere pics vinden, ze hadden in 1938 nog geen digicams volgens mij

[edit] toch nog een echt plaatje gevonden:



nou nog een foute oversized spoiler erop
pi_24691950
quote:
Er komen nog meer extra auto's in de PAL release
Details?
Who knew?
pi_24692013
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 18:24 schreef A.l.e.x het volgende:
[edit] toch nog een echt plaatje gevonden:
Da's toch wel een erg cool ding!
pi_24692160
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 18:34 schreef washandje het volgende:

[..]

Details?
"And here is the most important quote that came to me in mail from SCEE:

This is one of a handful of cars that will be added to GT4 for the PAL version."


dus ik denk een stuk of 10/15 auto's extra
  zaterdag 22 januari 2005 @ 21:51:55 #228
75863 Stressbal
Altijd constructief
pi_24695774
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 18:46 schreef A.l.e.x het volgende:

[..]

"And here is the most important quote that came to me in mail from SCEE:

This is one of a handful of cars that will be added to GT4 for the PAL version."


dus ik denk een stuk of 10/15 auto's extra
Krijgen de Amerikanen dan ook extra auto's?

Is er niemand die wat over mijn vorige post te zeggen heeft? Het was mij nooit opgevallen maar ik las op gtplanet dat er wat verschillen zitten tussen de verschillende GT's en de fabrikanten.
pi_24696013
Geen idee, maar meestal lijkt de US release meer op de JAP release omdat ze beide NTSC gebruiken

Soms zijn de namen van de auto's/fabrikanten iets anders, bijvoorbeeld Vauxhall in de UK is Opel in de rest van Europa
  zaterdag 22 januari 2005 @ 22:16:48 #230
75863 Stressbal
Altijd constructief
pi_24696242
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 22:05 schreef A.l.e.x het volgende:
Soms zijn de namen van de auto's/fabrikanten iets anders, bijvoorbeeld Vauxhall in de UK is Opel in de rest van Europa
Dat bedoel ik niet, meer wat betreft paardenkrachten, trekkracht, gewicht en type aandrijving. Bijvoorbeeld de Ford GT heeft in Prologue 499 pk (4xx in ieder geval) terwijl hij volgens Ford over 550 pk beschikt. En zo zijn er tal van kleine en grote afwijkingen te vinden.
pi_24696441
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 22:16 schreef Stressbal het volgende:
Dat bedoel ik niet, meer wat betreft paardenkrachten, trekkracht, gewicht en type aandrijving. Bijvoorbeeld de Ford GT heeft in Prologue 499 pk (4xx in ieder geval) terwijl hij volgens Ford over 550 pk beschikt. En zo zijn er tal van kleine en grote afwijkingen te vinden.
Volgens mij ligt het ook een beetje aan de upgrades die je toepast op je wagens. En hoewel Gran Turismo een héle goeie simulatie is, denk ik niet dat ze àlle gegevens van alle auto's volledig juist kunnen hebben. Hebben ze in GT3 een "foutje" gemaakt bij een bepaalde auto, dan kan dat in GT4 (bij dezelfde auto uiteraard) verbeterd zijn. Vandaar de verschillen.
pi_24696508
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 22:16 schreef Stressbal het volgende:

[..]

Dat bedoel ik niet, meer wat betreft paardenkrachten, trekkracht, gewicht en type aandrijving. Bijvoorbeeld de Ford GT heeft in Prologue 499 pk (4xx in ieder geval) terwijl hij volgens Ford over 550 pk beschikt. En zo zijn er tal van kleine en grote afwijkingen te vinden.
Volgens mij was die in Prologue gebaseerd op de concept versie uit 2002 en aangezien Prologue uit eind 2003 komt is hij ook niet meer te vergelijken met GT4 maar er zitten wel wat foutjes in GT4 ja

1tje daarvan is de CLK-GTR, wat eigenlijk de CLK-LM uit '98 is en er ook een stuk anders uitziet dan de mooiere CLK-GTR uit '97


(de CLK-GTR heeft geen airvents naast het raam ziten)

zie hier het verschil: http://ourworld.compuserve.com/homepages/timcott/clkgtr.htm

(GT4P was ook meer een opgepoetste GT3 dan een echte GT4 demo)

[ Bericht 24% gewijzigd door A.l.e.x op 22-01-2005 22:38:50 ]
  zaterdag 22 januari 2005 @ 22:38:55 #233
75863 Stressbal
Altijd constructief
pi_24696609
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 22:29 schreef P-Style het volgende:

[..]

Volgens mij ligt het ook een beetje aan de upgrades die je toepast op je wagens. En hoewel Gran Turismo een héle goeie simulatie is, denk ik niet dat ze àlle gegevens van alle auto's volledig juist kunnen hebben. Hebben ze in GT3 een "foutje" gemaakt bij een bepaalde auto, dan kan dat in GT4 (bij dezelfde auto uiteraard) verbeterd zijn. Vandaar de verschillen.
Het verchil tussen 499 en 550 vind ik toch wel erg groot. Niet bepaald een typfout, bovendien voor een developer die zo gericht is om alle foutjes eruit te halen is dit toch wel vreemd.
Misschien dat het door het vertalen komt? In GT3 was de power to weight ratio ook verkeerd om bijvoorbeeld.

[ Bericht 23% gewijzigd door Stressbal op 22-01-2005 22:53:12 ]
pi_24707187
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 22:38 schreef Stressbal het volgende:

[..]

Het verchil tussen 499 en 550 vind ik toch wel erg groot. Niet bepaald een typfout, bovendien voor een developer die zo gericht is om alle foutjes eruit te halen is dit toch wel vreemd.
Misschien dat het door het vertalen komt? In GT3 was de power to weight ratio ook verkeerd om bijvoorbeeld.
Ford heeft eerst opgegeven dat de gt 500 pk kreeg , later is dit verandert naar 550 pk vanwege wat verbeteringen. Dus een fout kan je het niet echt noemen
De waarheid is hard , gelukkig is de muur nog altijd harder
pi_24708812
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 22:38 schreef Stressbal het volgende:
In GT3 was de power to weight ratio ook verkeerd om bijvoorbeeld.
Nu je't zegt... bij GT Concept was 'ie inderdaad precies andersom!
  zondag 23 januari 2005 @ 17:50:03 #236
75863 Stressbal
Altijd constructief
pi_24709100
quote:
Op zondag 23 januari 2005 15:18 schreef Madnessy het volgende:

[..]

Ford heeft eerst opgegeven dat de gt 500 pk kreeg , later is dit verandert naar 550 pk vanwege wat verbeteringen. Dus een fout kan je het niet echt noemen
Goed punt, de meeste auto sites geven ook steeds weer net ander specificaties. Natuurlijk kunnen die met verloop van tijd veranderen. Daarnaast lijkt het me ook onwaarschijnlijk dat Polyphony niet gewoon bij de fabrikant heeft gevraagd dan wel zelf heeft getest of die waarden kloppen.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 13:53:54 #237
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_24741001
Damn wat word dit spel gaaf. Hoe zit het eignelijk met het Driften? want heb al op een paar screens driftende auto's gezien?

[ Bericht 55% gewijzigd door jacco op 25-01-2005 13:59:20 ]
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
  dinsdag 25 januari 2005 @ 13:57:00 #238
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_24741068
Ook een erg fijne pacecar in de vorm van de R34 Skyline

Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_24742066
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 13:53 schreef jacco het volgende:
Damn wat word dit spel gaaf. Hoe zit het eignelijk met het Driften? want heb al op een paar screens driftende auto's gezien?
Hoe bedoel je "hoe zit het eigenlijk met het Driften"?! Of dat kàn? Natuurlijk kan dat!
  dinsdag 25 januari 2005 @ 15:25:21 #240
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_24742508
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 14:57 schreef P-Style het volgende:

[..]

Hoe bedoel je "hoe zit het eigenlijk met het Driften"?! Of dat kàn? Natuurlijk kan dat!
Hoe realistisch is dat? gewoon een bocht insturen vol gas, stuur om en handrem aantrekken?
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_24742599
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 15:25 schreef jacco het volgende:
Hoe realistisch is dat? gewoon een bocht insturen vol gas, stuur om en handrem aantrekken?
Heb je ooit wel eens een Gran Turismo gespeeld? ALLES is realistisch! Natuurlijk rijdt iedere auto weer anders en die handrem heb je lang niet altijd nodig om te driften, je gewone rem voldoet meestal wel.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 15:53:25 #242
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_24742898
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 15:31 schreef P-Style het volgende:

[..]

Heb je ooit wel eens een Gran Turismo gespeeld? ALLES is realistisch! Natuurlijk rijdt iedere auto weer anders en die handrem heb je lang niet altijd nodig om te driften, je gewone rem voldoet meestal wel.
Ik heb GT3 A-spec uitgespeeld dus je zou kunnen zeggen dat ik het wel een gespeeld heb. Maar heb daar niet echt kunnen driften.

Dus vraag me af hoe dat in z'n werk gaat. En of je ook gebalanceerd gas moet geven en aan je stuur moet draaien om je in een drift te houden. Zijn er ook speciale drift banen?
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_24743429
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 15:53 schreef jacco het volgende:
Ik heb GT3 A-spec uitgespeeld dus je zou kunnen zeggen dat ik het wel een gespeeld heb. Maar heb daar niet echt kunnen driften.

Dus vraag me af hoe dat in z'n werk gaat. En of je ook gebalanceerd gas moet geven en aan je stuur moet draaien om je in een drift te houden. Zijn er ook speciale drift banen?
Uitgespeeld zelfs! Op 100%? Maargoed... bij GT3 staat "Anti Spin Mechanism" en "Traction Control Systeem" standaard altijd aan. Heb je dit wel eens uitgezet? (onder "options" in het hoofdmenu kun je dat doen). Ik denk dat het driften dan namelijk wel wat makkelijker zal gaan!
  dinsdag 25 januari 2005 @ 18:14:03 #244
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_24745000
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 16:32 schreef P-Style het volgende:

[..]

Uitgespeeld zelfs! Op 100%? Maargoed... bij GT3 staat "Anti Spin Mechanism" en "Traction Control Systeem" standaard altijd aan. Heb je dit wel eens uitgezet? (onder "options" in het hoofdmenu kun je dat doen). Ik denk dat het driften dan namelijk wel wat makkelijker zal gaan!
Nou ja 100% heb niet alle endurance races gedaan omdat dat simpeweg te lang duurt. Maar als je die systemen uitzet kan je een powerslide maken maar dat is niet driften.

Heb je Need For Speed Underground 2 gespeeld? is natuurlijk niet zo realistisch als GT4 maar het driften is wel goed nagebootst.

Dus kan ik het verwachten zoals in NFSU 2 of alleen powerslides maken
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_24746658
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 18:14 schreef jacco het volgende:
Nou ja 100% heb niet alle endurance races gedaan omdat dat simpeweg te lang duurt. Maar als je die systemen uitzet kan je een powerslide maken maar dat is niet driften.

Heb je Need For Speed Underground 2 gespeeld? is natuurlijk niet zo realistisch als GT4 maar het driften is wel goed nagebootst.

Dus kan ik het verwachten zoals in NFSU 2 of alleen powerslides maken
Ik heb geen NFSU 2... (wel een demo van gespeeld trouwens). Maar ik denk dat het in GT4 niet zo zal zijn als in NFSU 2. Maar wat maakt het uit... GT4 wordt een überspel en je MOET 'm kopen!!!
  dinsdag 25 januari 2005 @ 20:52:05 #246
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_24747813
Het zou voor mij ook niet uitmaken of het driften wel/niet goed is. Ik koop hem zowiezo

Maar was gewoon benieuwd of ze er iets speciaals aan hadden gedaan of vernieuwd
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_24748171
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 20:52 schreef jacco het volgende:
Het zou voor mij ook niet uitmaken of het driften wel/niet goed is. Ik koop hem zowiezo

Maar was gewoon benieuwd of ze er iets speciaals aan hadden gedaan of vernieuwd
Ja... jammergenoeg heb ik geen ervaring met GT4. Maar we zullen zien... hopelijk binnen nu en een maand of 1,5.
pi_24750740
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 18:14 schreef jacco het volgende:

[..]

Nou ja 100% heb niet alle endurance races gedaan omdat dat simpeweg te lang duurt. Maar als je die systemen uitzet kan je een powerslide maken maar dat is niet driften.

Heb je Need For Speed Underground 2 gespeeld? is natuurlijk niet zo realistisch als GT4 maar het driften is wel goed nagebootst.

Dus kan ik het verwachten zoals in NFSU 2 of alleen powerslides maken
wie gaat GT4 nou kopen om te driften

en GT4 met NFS:U vergelijken

(je moet je auto wel goed afstellen om te kunnen driften, er zijn zat filmpjes via google te vinden)
  woensdag 26 januari 2005 @ 13:24:12 #249
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_24758966
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 23:19 schreef A.l.e.x het volgende:

[..]

wie gaat GT4 nou kopen om te driften

en GT4 met NFS:U vergelijken

(je moet je auto wel goed afstellen om te kunnen driften, er zijn zat filmpjes via google te vinden)
Je leest niet.

Ik vergelijk GT4 en NFSU2 niet met elkaar. Ik haal het aan als voorbeeld. En ik koop GT4 niet alleen om het driften. Ik koop hem zowiezo voor het totale spelplezier.

Was alleen benieuwd of het erin zat.
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_24770465
dan is het goed
  donderdag 27 januari 2005 @ 09:07:15 #251
83951 rashudo
project 2501
pi_24773341
Ze zeggen dat je met de driving force pro beter kan driften als met je dual shock.. Vooral omdat je kan "oversturen" terwijl je met de dual shock maar een beperkte stuuruitslag hebt.

Uiteraard moet je altijd TCS en ASM uitzetten.. verder helpt het om "street tires" te nemen als je wilt driften (N1, N2, N3).
Their eyes opaque.
pi_24781828
Is de NTSC versie al uit? Misschien is het dan een idee om die te gaan bestellen
Ja, ik ben lui, ik heb geen zin om dit uit te zoeken
pi_24782002
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 17:59 schreef ZigoSOS het volgende:
Is de NTSC versie al uit? Misschien is het dan een idee om die te gaan bestellen
Ja, ik ben lui, ik heb geen zin om dit uit te zoeken
De Japànse NTSC-versie is al bijna een maand uit. Maar je kunt net zo goed een maandje (of iets langer) wachten op de PAL-versie. Geen gedoe met Japanse tekens en er zitten nog wat extra auto's bij ook!
pi_24782107
Geen Engels? Dan word het idd maar wachten
  donderdag 27 januari 2005 @ 18:16:48 #255
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_24782122
Photo mode in GT4,...... ziet er strak uit ! Uiteraard maar een extra'tje maar best cool !

http://ps2.ign.com/articles/582/582926p1.html

A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_24782144
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 18:16 schreef ZigoSOS het volgende:
Geen Engels? Dan word het idd maar wachten
En uiteraard heeft de PAL-versie iets meer beeldlijnen dan standaard NTSC (512 ipv 480), maarja... de NTSC-versie heeft weer 1080i-support (1080 beeldlijnen).
pi_24791028
Erg goed nieuws voor de PAL release:
quote:
Released across Japan on December 28th 2004, the series popularity throughout Europe hasn’t gone unnoticed, as today SCEE confirmed the inclusion of 10 additional vehicles for the European version; these include the stunning new Alfa Romeo GT, the Audi Nuvolari Quattro, the award-winning modified HPA Motorsports Golf IV R32, the Auto Union V16 Type C Streamline Race Car, the controversial Chaparral 2J Race Car and the 1993 Le Mans winning Peugeot 905.
Die Chaparral is echt een vreemde auto



http://www.mulsannescorner.com/chaparral2j-1.html
http://www.geocities.com/(...)parral/chaparral.htm

De Audi en Peugeot zijn ook erg









er zijn nog 4 onbekende auto's

bron: http://www.totalvideogames.com/pages/articles/index.php?article_id=7088
pi_24791045
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 01:28 schreef A.l.e.x het volgende:
Die Chaparral is echt een vreemde auto
Wat een extreem lelijke doch interessante auto is dat!
  vrijdag 28 januari 2005 @ 09:03:00 #259
83951 rashudo
project 2501
pi_24792600
Nu moet ik de europese versie ook kopen haha
Their eyes opaque.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 10:06:41 #260
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_24793424
Die audi uit I Robot zit er toch ook in?
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_24807009
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 10:06 schreef jacco het volgende:
Die audi uit I Robot zit er toch ook in?
Dit zijn alle Audi's in de Japanse versie:

AUDI (Germany)

(Abt) TT-R (Sony DTM '02)
A2 1.4 ('02)
A3 3.2 Quattro ('03)
A4-DTM (Red Bull DTM '04)
LeMans Quattro Concept ('03)
Quattro ('82)
R8 (Infineon LeMans '01)
RS4 ('01)
RS6 Sedan ('02)
RS6 Avant ('02)
S3 ('02)
S4 ('98)
S4 ('03)
TT 1.8T Quattro ('00)
TT 3.2 Quattro ('03)

Alleen de Quattro Concept lijkt een beetje op de Audi RSQ uit I, Robot:

Audi RSQ








Le Mans Quattro Concept





ook niet slecht
pi_24807082
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 23:17 schreef A.l.e.x het volgende:
Alleen de Quattro Concept lijkt een beetje op de Audi RSQ uit I, Robot:
Ik zou niet weten hoe je met dat I-Robot-ding zou moeten sturen?
pi_24807267
Dat weet Will Smith alleen
pi_24816645
Tijd voor een filmpje: (31 MB)

BentleySpeed 8 op Le Mans circuit

Wat heerlijk om naar te kijken, lijkt zo fucking real....

Het filmpje is van GT Planet afkomstig maar ik heb het ff ergens anders opgezet zodat je niet hoeft te registreren.


Deze dus
It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
pi_24816930
jammer dat ze in veel van die filmpjes altijd de bumpercam gebruiken, je ziet helemaal niks van de auto zelf
pi_24817189
wanneer komt ie nou in nederland uit of is het alweer opgeschoven?
PSN nick.:helder82
pi_24817534
te lui om het topic te lezen zeker?

begin maart
pi_24818549
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 16:43 schreef A.l.e.x het volgende:
jammer dat ze in veel van die filmpjes altijd de bumpercam gebruiken, je ziet helemaal niks van de auto zelf
Je "voelt" wel de snelheid dan, dit was bij gran turismo niet altijd het geval. of je nou 120 of 220 reed er was niet veel verschil. De gebouwen schoten net zo snel voorbij als je door bijvoorbeeld Tokyo reed.
It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
pi_24818956
daar heb ik nooit zo op gelet, vind de handling van de auto veel belangrijker

(zelf zie ik trouwens wel verschil in de vele GT versies)
pi_24821841
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:12 schreef Xtr3mE het volgende:
Je "voelt" wel de snelheid dan, dit was bij gran turismo niet altijd het geval. of je nou 120 of 220 reed er was niet veel verschil. De gebouwen schoten net zo snel voorbij als je door bijvoorbeeld Tokyo reed.
In GT3 was het snelheidsgevoel al aardig aanwezig, omdat de framerate daar gewoon enorm goed was (in tegenstelling tot de maximaal 25 frames per seconde in GT1&2). In burnout 3 is het snelheidsgevoel ziek, maar onrealistisch. Ik vermoed dat het snelheidsgevoel in GT4 weer wat beter is dan in 3, omdat er meer details in de omgevingen zitten. (hoe meer details, hoe meer er "voorbij vliegt" door snelheid). Ook lees ik wel eens dingen over motionblur in GT4, maar hoe dat precies zit en of ze dat er daadwerkelijk in gestopt hebben weet ik eigenlijk niet.
pi_24822826
Je bedoelt misschien de "asfalt verdamping" die je ziet tijdens de herhaling..?
Maar dit was ook al in GT3 te zien.
It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
pi_24822961
is ie al uit..?
pi_24822989
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 21:49 schreef Omkron het volgende:
is ie al uit..?
ja,


in Japan
It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
pi_24823106
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 21:42 schreef Xtr3mE het volgende:
Je bedoelt misschien de "asfalt verdamping" die je ziet tijdens de herhaling..?
Maar dit was ook al in GT3 te zien.
Nee, het "opstijgende warme lucht"-effect uit GT3 bedoel ik niet.

(en wil je asfalt laten verdampen, dan heb je wel extréém hoge temperaturen nodig. )
pi_24823368
Motionblur zit in San Andreas..
pi_24823494
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 22:13 schreef Omkron het volgende:
Motionblur zit in San Andreas..
Dat is geen motionblur maar complete blur van je beeld. Dan vind ik die radial blur in Burnout 3 stukken beter!
pi_24824657
Je scherm word 2 seconden volledig blurry als je tegen een muur crashed
  zondag 30 januari 2005 @ 14:29:05 #278
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_24832731
Shit..krijg gewoon hartkloppingen en als ik dit allemaal lees. Ziek ziek ziek gewoon.

Tevens tvp btw
It's okay to be white
pi_24838279
quote:
Op zondag 30 januari 2005 14:29 schreef Chokeme het volgende:
Shit..krijg gewoon hartkloppingen en als ik dit allemaal lees. Ziek ziek ziek gewoon.

Tevens tvp btw
Dan moet je wel even voor een werkende PS2 zorgen.
  zondag 30 januari 2005 @ 21:37:53 #280
76511 Xtr3mE
X to the Z
pi_24839251
Wat vinden jullie trouwens van Enthousia Professional Racing??

Hier wat screens:

http://www.gamespot.com/p(...)enindex.html?page=10

Ik vind het wel een beetje een GT4-ripoff / wannabee, meeste van die auto's zag je exclusief in GT(4) en ook sommige tracks zitten er in.

(Maar er zitten wel auto's tussen waar ik jaloers op ben dat ze niet in GT4 zitten )
It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
  zondag 30 januari 2005 @ 21:41:18 #281
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_24839316
quote:
Op zondag 30 januari 2005 19:53 schreef P-Style het volgende:

[..]

Dan moet je wel even voor een werkende PS2 zorgen.


Morgen maar even achteraan bellen. Maar dan is gt4 toch nog niet uit
It's okay to be white
  zondag 30 januari 2005 @ 21:53:33 #282
75863 Stressbal
Altijd constructief
pi_24839558
quote:
Op zondag 30 januari 2005 21:37 schreef Xtr3mE het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van Enthousia Professional Racing??

Hier wat screens:

http://www.gamespot.com/p(...)enindex.html?page=10

Ik vind het wel een beetje een GT4-ripoff / wannabee, meeste van die auto's zag je exclusief in GT(4) en ook sommige tracks zitten er in.

(Maar er zitten wel auto's tussen waar ik jaloers op ben dat ze niet in GT4 zitten )
Het wordt inmiddels lastig om een volledig andere selectie circuits en auto's te hebben. Daarnaast is de GT serie de benchmark voor console racers (met name realistisch georienteerde) en is het logisch dat racers bepaalde ideeen kopieeren.

Met Enthusia zou het trouwens mogelijk moeten zijn om met elke auto, op elke baan, met elk weer en op elk tijdstip te kunnen rijden, dat vind ik een interessante mogelijkheid.
  zondag 30 januari 2005 @ 22:03:17 #283
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_24839765
Kan dat met gt3 niet dan ?
It's okay to be white
pi_24840006
quote:
Op zondag 30 januari 2005 21:37 schreef Xtr3mE het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van Enthousia Professional Racing??

Hier wat screens:

http://www.gamespot.com/p(...)enindex.html?page=10

Ik vind het wel een beetje een GT4-ripoff / wannabee, meeste van die auto's zag je exclusief in GT(4) en ook sommige tracks zitten er in.

(Maar er zitten wel auto's tussen waar ik jaloers op ben dat ze niet in GT4 zitten )
Dan kan je alle goede racegames wel Gran Turismo rip-offs gaan noemen

Zoals je al zei, deze game heeft weer dingen die GT4 niet heeft en andersom, is alleen maar goed toch
  zondag 30 januari 2005 @ 23:02:13 #285
75863 Stressbal
Altijd constructief
pi_24840994
quote:
Op zondag 30 januari 2005 22:03 schreef Chokeme het volgende:
Kan dat met gt3 niet dan ?
Nee, maar misschien begreep je me niet. In Enthusia zou het mogelijk moeten zijn om te kiezen of je overdag of 's nachts wil rijden en met welk weer.

[ Bericht 18% gewijzigd door Stressbal op 30-01-2005 23:34:45 ]
pi_24841603
Alle banen die in GT4 zitten:

]



Op echt bestaande circuits kan er maar in 1 richting geraced worden
pi_24850015
Jammer dat test course er nog steeds in zit, prima baan om te kijken hoe hard je auto kan maar niet om op te racen. Met name de endurance race van GT3 op de test course was echt supersaai.
Mooi dat PD er wat 'klassiekers' in GT4 gestopt heeft zoals Nurburgring Nordschleife en de la Sarthe. Hopelijk blijft de release date van 11 maart staan.
  maandag 31 januari 2005 @ 14:11:54 #288
76511 Xtr3mE
X to the Z
pi_24850158
Veel Fuji versies

Maar vind het wel jammer dat een van de beter tracks uit GT er niet in zit:

Red Rock Valley Speedway



It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
  maandag 31 januari 2005 @ 14:13:17 #289
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_24850187
Damn ik wil die game ook

Maar om er nu speciaal een PS2 voor te kopen

Kutlicenties soms ook
Tieske - lvl 60 Druid - Magtheridon
De theorie van het autorijden door H. de Vries, 2004:
"Wat je niet ziet, is er niet"
"Boem is ho, plons is water"
  maandag 31 januari 2005 @ 14:14:07 #290
76511 Xtr3mE
X to the Z
pi_24850200
quote:
Op maandag 31 januari 2005 14:04 schreef Flat-Eric het volgende:
Hopelijk blijft de release date van 11 maart staan.
Ik hoop toch echt op de 25e van fabruari
It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
pi_24850402
quote:
Op maandag 31 januari 2005 14:14 schreef Xtr3mE het volgende:

[..]

Ik hoop toch echt op de 25e van fabruari


Ik heb hem ook liever gisteren dan vandaag maar de meeste (web)shops die 25/28 februari als release date hadden staan hebben inmiddels 11 maart staan helaas...
Bij CD-WOW waar ik het spel gepreordered heb is de release date vorige week veranderd van 28 februari naar 11 maart.
  maandag 31 januari 2005 @ 14:48:46 #292
76511 Xtr3mE
X to the Z
pi_24850927
Omdat ik me verveel hier wat foto's (modemkillers)




























It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
  maandag 31 januari 2005 @ 15:09:43 #293
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_24851361
Drop you like an ill, bad habit
  maandag 31 januari 2005 @ 21:37:36 #294
76511 Xtr3mE
X to the Z
pi_24853532
En om maar even de twijfel weg te halen of je in Gran Turismo (4) goed kan driften:

Filmpje

It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
pi_24854529
quote:
Op maandag 31 januari 2005 14:11 schreef Xtr3mE het volgende:
Veel Fuji versies

Maar vind het wel jammer dat een van de beter tracks uit GT er niet in zit:

Red Rock Valley Speedway

[afbeelding]

Nou je het zegt... ik vond Red Rock ook een zéér coole baan bij GT2! Jammer dat 'ie er niet in zit.
quote:
Op maandag 31 januari 2005 14:13 schreef Rodie83 het volgende:
Damn ik wil die game ook

Maar om er nu speciaal een PS2 voor te kopen

Kutlicenties soms ook
Gran Turismo 1 was destijds de reden dat ik m'n Playstation 1 had aangeschaft! Er komt vast wel een PS2-GT4 pakket voor een "zacht" prijsje.
quote:
Op maandag 31 januari 2005 14:22 schreef Flat-Eric het volgende:
Ik heb hem ook liever gisteren dan vandaag maar de meeste (web)shops die 25/28 februari als release date hadden staan hebben inmiddels 11 maart staan helaas...
Bij CD-WOW waar ik het spel gepreordered heb is de release date vorige week veranderd van 28 februari naar 11 maart.
Hmmm... ik denk dat we nu wel met zekerheid kunnen zeggen dat 11 maart de releasedate wordt van de PAL-versie?
quote:
Op maandag 31 januari 2005 14:48 schreef Xtr3mE het volgende:
Omdat ik me verveel hier wat foto's (modemkillers)

Tja... wat kan ik zeggen... Wat een schitterend spel! Alleen omdat die photo-mode plaatjes zo scherp zijn, kun je soms wel zien waar ze wat "mindere" textures gebruiken. Maargoed wat loop ik nou te zeuren? Daar zie je in-game natuurlijk niks van!
  maandag 31 januari 2005 @ 23:36:37 #296
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_24855000
quote:
Op zondag 30 januari 2005 23:02 schreef Stressbal het volgende:

[..]

Nee, maar misschien begreep je me niet. In Enthusia zou het mogelijk moeten zijn om te kiezen of je overdag of 's nachts wil rijden en met welk weer.
Ah, op die manier

Vette screenshots Xtreme
It's okay to be white
pi_24856691
Hé, wat vind ik hier! De releasedte blijkt dus 9 maart te zijn. Een officiëlere bron dan deze is er niet! (al maken ze wel een foutje in de eerste zin).
pi_24856756
quote:
Fuelled by game designer Kazunori Yamauchi’s passion for cars, GT4 has taken producers Polyphony Digital four years to develop and is the largest video game ever made. It would take more than 120 days of playing 24-hours non-stop just to sample each car on every track for just five minutes.
Vooral van die laatste zin wordt ik... emotioneel. Dit zijn de spellen die hun geld dubbel en dwars waard zijn!
pi_24857033
quote:
Op maandag 31 januari 2005 21:37 schreef Xtr3mE het volgende:
En om maar even de twijfel weg te halen of je in Gran Turismo (4) goed kan driften:

Filmpje

hier staan nog meer drift filmpjes: http://overdrift.hp.infoseek.co.jp/movie/movie.top.htm#-movie-

alleen de filmpjes downloaden met de tekst 'drifter' in de infotekst
  dinsdag 1 februari 2005 @ 09:28:03 #300
76511 Xtr3mE
X to the Z
pi_24858168
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 01:00 schreef P-Style het volgende:
Hé, wat vind ik hier! De releasedte blijkt dus 9 maart te zijn. Een officiëlere bron dan deze is er niet! (al maken ze wel een foutje in de eerste zin).
Dit stond er al een paar posts erboven :
quote:
Op maandag 31 januari 2005 15:09 schreef pmponer het volgende:
9 maart dus http://www.gamer.nl/nieuws/25142
It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')