Ik denk dat Need For Speed meer bij jou pastquote:Op zaterdag 1 januari 2005 11:29 schreef AMD64 het volgende:
Wanneer komt hij uit?
En is ie er dan ook voor de Xbox?
quote:Op zaterdag 1 januari 2005 11:29 schreef AMD64 het volgende:
Wanneer komt hij uit?
En is ie er dan ook voor de Xbox?
Ongetwijfeld!quote:
Altijd first-person. Bij third-person heb ik altijd moeite om de beweging van de auto te 'voelen' als hij bijvoorbeeld dreigt te spinnen. Daarnaast richt Grant Turismo zich meer op realisme dan de gemiddelde game in dit genre en dus vind ik het niet meer dan logisch dat ik dan de meest realistische view gebruik.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 15:27 schreef P-Style het volgende:
Wie van jullie rijden er tijdens Gran Turismo's eigenlijk first person en wie third person?
Ik reed tot nu toe altijd third person. Dat vond ik fijner, omdat ik zo beter kon zien hoe ver ik van een rand af was bij bochten enzo. Maar ik zit eraan te denken om als ik GT4 koop, er ook een Driving Force Pro bij te kopen. En als je eenmaal zo'n stuur hebt is het een beetje vreemd om "achter je auto" te rijden, dus misschien dat ik dan overschakel naar first person.
Goed punt!quote:Op dinsdag 4 januari 2005 15:39 schreef Stressbal het volgende:
Daarnaast richt Grant Turismo zich meer op realisme dan de gemiddelde game in dit genre en dus vind ik het niet meer dan logisch dat ik dan de meest realistische view gebruik.
quote:Op dinsdag 4 januari 2005 15:44 schreef P-Style het volgende:
Ik ga het bij GT4 wel anders doen denk ik. First person, mét Driving Force Pro èn schakelen (ik heb ook nog nooit geschakeld bij een GT nameijk...)
Wat het stuurtje betreft heb ik al aardig wat reviews en gebruikerservaringen gelezen en het komt eigenlijk allemaal op het volgende neer: Waar de originele Driving Force en later de GT Force het spelen van GT3 vooral leuker maakten, maar niet echt een grote tijdsverbeteringen haalbaar maakten, kun je met de nieuwe Driving Force Pro ècht betere resultaten halen. Bovendien is 'ie met z'n 900º natuurlijk nog realistischer dan voorgaande stuurtjes. Waar de gewone Driving Force vooral een leuke accesoire was voor GT3, lijkt GT4 helemaal rondom de Driving Force Pro geprogrammeerd te zijn!quote:Op dinsdag 4 januari 2005 17:09 schreef Flat-Eric het volgende:
Ben een half jaar geleden begonnen met handmatig schakelen nadat ik wat meer realisme wilde met GT3. In het begin loop je echt te kloten met versnellingen maar na een paar keer gereden te hebben met schakelen wordt het een stuk makkelijker.
Zelf rijd ik altijd met de bumpercam, voor mijn gevoel is de auto dan wat minder nerveus als met 3rd person view.
Ik zit nog te twijfelen over aanschaf DFP, heb wel een stuurtje gehad maar heb die later weer verkocht. Vond het te lastig om elke keer dat ding op een tafel te schroeven en er dan zo verkrampt achter te moeten zitten. Maar voor het ultieme realisme is het natuurlijk wel een must! Lastig, lastig...
Gelukkig heb ik geduld...quote:Op woensdag 5 januari 2005 11:55 schreef rashudo het volgende:
I've got it.. yeah baby i've got it! Kreeg 'm gisteren binnen uit new york.
Ik heb nu al m'n 2e auto, de trophy van de FF cup in de n00b hall.. de Toyota Altezza Prototype, uitgerust met een turbo kit. Ben begonnen in een 2e hands Honda Integra Type R, dat was wel een lekker wagentje.
Ben nu bezig met mijn nationale a-licentie te halen.
Er zit btw een dikke reference guide bij, helemaal in het japans, dus daar heb ik veel aan (maar niet heus). Verder zijn de menuopties wel redelijk te ontcijferen dmv trial & error.
Dat is zeker goed nieuws!quote:Op woensdag 5 januari 2005 18:12 schreef A.l.e.x het volgende:
...en de Used Cars zijn ook weer terug
Heiden!quote:Op woensdag 5 januari 2005 22:21 schreef Steve-O het volgende:
ik heb alleen gt3 gespeeld...
Ik denk dat ik maar beter weer alvast kan gaan oefenen met GT3...quote:Op zaterdag 8 januari 2005 02:05 schreef rashudo het volgende:
De laatste test van de super-licentie jongens is fantastisch.. in een Mercedes Sauber S16 over de nurburgring scheuren..
Ook retemoeilijk trouwens
Je kan wel oefenen maar GT4 is echt anders.. de circuits zijn allemaal veel gedetailleerder, vooral qua wegoppervlakte is het veel beter geworden, overal zitten wel hobbeltjes of kleine verlaginkjes, met als ergste natuurlijk de nurburgring..quote:Op zaterdag 8 januari 2005 02:07 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik denk dat ik maar beter weer alvast kan gaan oefenen met GT3...
* P-Style heeft het filmpje even bekeken...quote:Op zaterdag 8 januari 2005 02:28 schreef rashudo het volgende:
Ik heb een filmpje gezien waar een gast diezelfde test 10 seconden sneller doet als goud.. dat is echt ongelooflijk. Zoek maar eens op sauber_s16.wmv.. als je het niet kan vinden, zeg het dan, dan kijk ik wel of ik het naar je kan sturen. 5:38, sneller als de Porsche 956, bijna onmogelijk zou je denken, maar vergeet niet dat je in GT license tests waarschijnlijk wel een lichte vorm van traction control hebt, alsmede banden die niet hoeven op te warmen/verslijten en het niet erg is als je 'doodgaat'
Cool!quote:Op zaterdag 8 januari 2005 03:58 schreef A.l.e.x het volgende:
3 maar
bumpercam, 1tje op het dak en (weeer maar) 1 achter de auto...
Je kan trouwens je credits van GT3 naar GT4 laden (max 10 mil in de JAP versie) en met de licensetests van GT4P net zo
O ja, da's waar ook...quote:Op zaterdag 8 januari 2005 05:58 schreef A.l.e.x het volgende:
De credits in de JAP versie zijn een stuk hoger he (vertaald naar yen) dus misschien kunnen wij maar 1 miljoen overzetten ofzo
Met de DFP en het schijnt dat je daar echt lagere tijden mee kan neer zetten, ik vind zo'n stuur alleen niet echt handig.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 03:03 schreef P-Style het volgende:
[..]
* P-Style heeft het filmpje even bekeken...
Die nuhrburgring is gróóóóót!!!Een licencetest van bijna 6 minuten! Dus veel tijd om fouten te maken.
Maar ik kan niet wachten om 'm uit te proberen! Mooi filmpje, èrg soepel trouwens... dus met de framerate van GT4 zit het wel goed het snelheidsgevoel was ook prima!
Zou die gast uit dat filmpje dit trouwens gereden hebben met de Dual Shock 2, of met een Driving Force Pro?
Hij zit in Prologue dus waarschijnlijk ook in GT4. Zoek anders even een car list op internet.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 16:55 schreef Mad-Matt het volgende:
Zit er ook een mr2 in of niet???
van die lijst klopt geen ene rukquote:Op zaterdag 8 januari 2005 17:47 schreef Stressbal het volgende:
[..]
Hij zit in Prologue dus waarschijnlijk ook in GT4. Zoek anders even een car list op internet.
-Edit-
http://www.uwm.edu/People/enb2/carlist.html
4 versies dus
Dat is natuurlijk een kwestie van wennen.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 10:48 schreef rashudo het volgende:
...ik vind zo'n stuur alleen niet echt handig.
Die lijst is inderdaad behoorlijk slecht.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 20:06 schreef A.l.e.x het volgende:
[..]
van die lijst klopt geen ene ruk
kijk hier voor alle auto's die in de Aziatische versie zitten: http://www.granturismox.net/forum/viewtopic.php?p=692#692
en dan zien we:
MR2 1600 G ('86)
MR2 1600 G-Limited Super Charger ('86)
MR2 G-Limited ('97)
MR2 GT-S ('97)
pics:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
(maw, niet elke lijst geloven die online staat)
Ah joh! Dat is een geweldige view.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 05:55 schreef P-Style het volgende:
Enneh.. een camera op het dàk?Wat een rare positie.
Begrijp ik nu dat je met B-spec héél de gran turismo mode (mòcht je dat willen) rond kunt spelen?quote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:30 schreef Eitjes het volgende:
Ah joh! Dat is een geweldige view.
Ik mis alleen de veraf view die wel in Prologue zat, maarja.
B-spec is echt nutteloos.. hoewel... Er zijn ontiegelijk veel Endurance races en ik haat races die langer dan 5 ronden duren..
*kiest de Sauber C9, kiest een endurance race uit, pakt de banden die het langste meegaan en zet de tijd op 3x..
Zo, dat schiet wel op.
zo te zien wel: http://z-o-g.org/gt4cars/french/dirindex.htmlquote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:20 schreef Stressbal het volgende:
[..]
Die lijst is inderdaad behoorlijk slecht.Dit was de eerste de beste die ik tegen kwam met zoeken.Overigens op de lijst die jij geeft staan wat rare dingen: Op die lijst staat het merk Alpine met twee auto's, maar een Alpine is gewoon een Renault.
Is dat in het spel ook zo?
Ik wil lekker op de bank zitten terwijl ik speel.. heb geen idee waar ik dan het stuur kwijt moetquote:Op zaterdag 8 januari 2005 20:48 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een kwestie van wennen.
Alle "belangrijke tuners" staan apart vermeld met hun auto's.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:20 schreef Stressbal het volgende:
[..]
Die lijst is inderdaad behoorlijk slecht.Dit was de eerste de beste die ik tegen kwam met zoeken.Overigens op de lijst die jij geeft staan wat rare dingen: Op die lijst staat het merk Alpine met twee auto's, maar een Alpine is gewoon een Renault.
Is dat in het spel ook zo?
B-Spec is erg handig voor als je geld nodig hebt. Ik dacht eerst ook dat het nutteloos was, maar nu ik het een paar keer gebruikt heb vind ik het wel handig. Je kiest een race, zet alles aan, gaat ff tv kijken en na 5 minuutjes heb je geldquote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:30 schreef Eitjes het volgende:
[..]
Ah joh! Dat is een geweldige view.
Ik mis alleen de veraf view die wel in Prologue zat, maarja.
B-spec is echt nutteloos.. hoewel... Er zijn ontiegelijk veel Endurance races en ik haat races die langer dan 5 ronden duren..
*kiest de Sauber C9, kiest een endurance race uit, pakt de banden die het langste meegaan en zet de tijd op 3x..
Zo, dat schiet wel op.
Oh god ja! Die is geweldigquote:Op zaterdag 8 januari 2005 23:48 schreef rashudo het volgende:
.Ik rij nu in een Nissan Z JGTC.. dat ding gaat erg hard.. 1080 KG en 957 PK
Nope. Niet helemaal.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:38 schreef P-Style het volgende:
Begrijp ik nu dat je met B-spec héél de gran turismo mode (mòcht je dat willen) rond kunt spelen?
Spelen op de bank is een grote pré inderdaad. Daarom ga ik ook kijken of ik een doe-het-zelf-standaard voor m'n aanstaande DFP in elkaar kan knutselen.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 23:43 schreef rashudo het volgende:
Ik wil lekker op de bank zitten terwijl ik speel.. heb geen idee waar ik dan het stuur kwijt moet
Hmmm... toch wel grappig dus, die B-spec. Ik ben benieuwd... Toch lijkt het een beetje op cheaten.quote:[b]Op zondag 9 januari 2005 00:25
Nope. Niet helemaal.Special Conditions / Mission Hall zijn alleen voor A-spec.
Maar goed, ik gebruik (nogmaals..) B-spec voor lange races en voor suffe races (mini cooper race bijv..). Het hoeft niet maar als je het wil gebruiken dan kan het. Heerlijk.
Wel tof dat je gastje steeds beter gaat rijden in B-spec.
Dat moet het inderdaad wel zijn, zoals Rashudo ook al zei. Overigens vind ik de a110 best een mooie autoquote:Op zaterdag 8 januari 2005 22:41 schreef A.l.e.x het volgende:
[..]
zo te zien wel: http://z-o-g.org/gt4cars/french/dirindex.html
Maar volgens mij werden de Alpine's wel in een aparte fabriek gemaakt
(en andere auto's staan ook onder de naam van hun tuner)
Cheaten? Hoe bedoel je?quote:Op zondag 9 januari 2005 00:40 schreef P-Style het volgende:
Hmmm... toch wel grappig dus, die B-spec. Ik ben benieuwd... Toch lijkt het een beetje op cheaten.
Nou ja uh... je hebt geen zin om een bepaalde race te doen, dus laat je de computer het maar voor je doen. Klinkt een beetje cheat-achtig. Natuurlijk moet je bij B-spec wel zelf voor de auto zorgen en andere instellingen en is het niet per definitie een garantie dat je 1ste wordt, maar je begrijpt wel wat ik bedoel... toch?quote:
Ja, ik begrijp het. Zoiets dacht ik ook maar geloof me ; je gaat het absoluut gebruiken. Er zijn een aantal saaie races die je absoluut niet wilt rijden (auto's die maar 50 KM pu gaan.. 2 rondes..quote:Op zondag 9 januari 2005 02:05 schreef P-Style het volgende:
[..]
Nou ja uh... je hebt geen zin om een bepaalde race te doen, dus laat je de computer het maar voor je doen. Klinkt een beetje cheat-achtig. Natuurlijk moet je bij B-spec wel zelf voor de auto zorgen en andere instellingen en is het niet per definitie een garantie dat je 1ste wordt, maar je begrijpt wel wat ik bedoel... toch?
Dat geloof ik graag... bij GT3 bijv. zit ik op 83% en heb nog maar 2 van de endurance races voltooid. Die vind ik toch wel zó verschrikkelijk saai dat ik er niet eens aan begin!quote:Op zondag 9 januari 2005 02:10 schreef Eitjes het volgende:
Ja, ik begrijp het. Zoiets dacht ik ook maar geloof me ; je gaat het absoluut gebruiken. Er zijn een aantal saaie races die je absoluut niet wilt rijden (auto's die maar 50 KM pu gaan.. 2 rondes..) dus dan is B-spec enorm handig. Op dat moment vind je het echt niet erg om even te "cheaten".
Ik heb er zelfs een Tamiya 1:10 bestuurbare auto vanquote:Op zondag 9 januari 2005 01:45 schreef Stressbal het volgende:
[..]
Dat moet het inderdaad wel zijn, zoals Rashudo ook al zei. Overigens vind ik de a110 best een mooie auto![]()
Hehe, die bak heb ik in gt4. Die heeft een aparte cup, leuke auto.quote:Op zondag 9 januari 2005 02:15 schreef A.l.e.x het volgende:
[..]
Ik heb er zelfs een Tamiya 1:10 bestuurbare auto van
[afbeelding]
[afbeelding]
de kap ziet er alleen niet meer zo glimmend uit![]()
weegt geen drol, RWD en metallic blauwe lakquote:Op zondag 9 januari 2005 02:19 schreef Eitjes het volgende:
[..]
Hehe, die bak heb ik in gt4. Die heeft een aparte cup, leuke auto.![]()
quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:00 schreef A.l.e.x het volgende:
25 februari ligt GT4 in de europeese shops![]()
m02-m chassis als ik mij niet vergis, die heb ik heel toevallig ook, al gebruik ik hem niet meer.quote:Op zondag 9 januari 2005 02:15 schreef A.l.e.x het volgende:
[..]
Ik heb er zelfs een Tamiya 1:10 bestuurbare auto van
[afbeelding]
[afbeelding]
de kap ziet er alleen niet meer zo glimmend uit![]()
zou kunnen ja, ik kan er een FF of RWD van maken maar oa door de hoge kosten gestopt met racen en nu ligt tie al een paar jaar stof te happenquote:Op woensdag 12 januari 2005 02:15 schreef Stressbal het volgende:
[..]
m02-m chassis als ik mij niet vergis, die heb ik heel toevallig ook, al gebruik ik hem niet meer.
*marker pakt en naar kalender loopt*quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:00 schreef A.l.e.x het volgende:
25 februari ligt GT4 in de europeese shops![]()
Ik dacht even dat je bedoelde dat je dat gare plastieken ding bij de Europese release kreeg, als extraatje.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 17:14 schreef A.l.e.x het volgende:
De PAL release krijgt er nog een leuke extra auto bij, namelijk de Auto Union Streamline Type C uit 1938:
[afbeelding]
[afbeelding]
580PK en hij kan 400 KM/H halen
Er komen nog meer extra auto's in de PAL release![]()
Da's toch wel een erg cool ding!quote:Op zaterdag 22 januari 2005 18:24 schreef A.l.e.x het volgende:
[edit] toch nog een echt plaatje gevonden:
"And here is the most important quote that came to me in mail from SCEE:quote:
Krijgen de Amerikanen dan ook extra auto's?quote:Op zaterdag 22 januari 2005 18:46 schreef A.l.e.x het volgende:
[..]
"And here is the most important quote that came to me in mail from SCEE:
This is one of a handful of cars that will be added to GT4 for the PAL version."
dus ik denk een stuk of 10/15 auto's extra
Dat bedoel ik niet, meer wat betreft paardenkrachten, trekkracht, gewicht en type aandrijving. Bijvoorbeeld de Ford GT heeft in Prologue 499 pk (4xx in ieder geval) terwijl hij volgens Ford over 550 pk beschikt. En zo zijn er tal van kleine en grote afwijkingen te vinden.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:05 schreef A.l.e.x het volgende:
Soms zijn de namen van de auto's/fabrikanten iets anders, bijvoorbeeld Vauxhall in de UK is Opel in de rest van Europa
Volgens mij ligt het ook een beetje aan de upgrades die je toepast op je wagens. En hoewel Gran Turismo een héle goeie simulatie is, denk ik niet dat ze àlle gegevens van alle auto's volledig juist kunnen hebben. Hebben ze in GT3 een "foutje" gemaakt bij een bepaalde auto, dan kan dat in GT4 (bij dezelfde auto uiteraard) verbeterd zijn. Vandaar de verschillen.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:16 schreef Stressbal het volgende:
Dat bedoel ik niet, meer wat betreft paardenkrachten, trekkracht, gewicht en type aandrijving. Bijvoorbeeld de Ford GT heeft in Prologue 499 pk (4xx in ieder geval) terwijl hij volgens Ford over 550 pk beschikt. En zo zijn er tal van kleine en grote afwijkingen te vinden.![]()
Volgens mij was die in Prologue gebaseerd op de concept versie uit 2002 en aangezien Prologue uit eind 2003 komt is hij ook niet meer te vergelijken met GT4 maar er zitten wel wat foutjes in GT4 jaquote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:16 schreef Stressbal het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet, meer wat betreft paardenkrachten, trekkracht, gewicht en type aandrijving. Bijvoorbeeld de Ford GT heeft in Prologue 499 pk (4xx in ieder geval) terwijl hij volgens Ford over 550 pk beschikt. En zo zijn er tal van kleine en grote afwijkingen te vinden.![]()
Het verchil tussen 499 en 550 vind ik toch wel erg groot. Niet bepaald een typfout, bovendien voor een developer die zo gericht is om alle foutjes eruit te halen is dit toch wel vreemd.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:29 schreef P-Style het volgende:
[..]
Volgens mij ligt het ook een beetje aan de upgrades die je toepast op je wagens. En hoewel Gran Turismo een héle goeie simulatie is, denk ik niet dat ze àlle gegevens van alle auto's volledig juist kunnen hebben. Hebben ze in GT3 een "foutje" gemaakt bij een bepaalde auto, dan kan dat in GT4 (bij dezelfde auto uiteraard) verbeterd zijn. Vandaar de verschillen.
Ford heeft eerst opgegeven dat de gt 500 pk kreeg , later is dit verandert naar 550 pk vanwege wat verbeteringen. Dus een fout kan je het niet echt noemenquote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:38 schreef Stressbal het volgende:
[..]
Het verchil tussen 499 en 550 vind ik toch wel erg groot. Niet bepaald een typfout, bovendien voor een developer die zo gericht is om alle foutjes eruit te halen is dit toch wel vreemd.
Misschien dat het door het vertalen komt? In GT3 was de power to weight ratio ook verkeerd om bijvoorbeeld.
Nu je't zegt... bij GT Concept was 'ie inderdaad precies andersom!quote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:38 schreef Stressbal het volgende:
In GT3 was de power to weight ratio ook verkeerd om bijvoorbeeld.
Goed punt, de meeste auto sites geven ook steeds weer net ander specificaties. Natuurlijk kunnen die met verloop van tijd veranderen. Daarnaast lijkt het me ook onwaarschijnlijk dat Polyphony niet gewoon bij de fabrikant heeft gevraagd dan wel zelf heeft getest of die waarden kloppen.quote:Op zondag 23 januari 2005 15:18 schreef Madnessy het volgende:
[..]
Ford heeft eerst opgegeven dat de gt 500 pk kreeg , later is dit verandert naar 550 pk vanwege wat verbeteringen. Dus een fout kan je het niet echt noemen
Hoe bedoel je "hoe zit het eigenlijk met het Driften"?!quote:Op dinsdag 25 januari 2005 13:53 schreef jacco het volgende:
Damn wat word dit spel gaaf. Hoe zit het eignelijk met het Driften? want heb al op een paar screens driftende auto's gezien?
Hoe realistisch is dat? gewoon een bocht insturen vol gas, stuur om en handrem aantrekken?quote:Op dinsdag 25 januari 2005 14:57 schreef P-Style het volgende:
[..]
Hoe bedoel je "hoe zit het eigenlijk met het Driften"?!Of dat kàn? Natuurlijk kan dat!
Heb je ooit wel eens een Gran Turismo gespeeld? ALLES is realistisch! Natuurlijk rijdt iedere auto weer anders en die handrem heb je lang niet altijd nodig om te driften, je gewone rem voldoet meestal wel.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 15:25 schreef jacco het volgende:
Hoe realistisch is dat? gewoon een bocht insturen vol gas, stuur om en handrem aantrekken?
Ik heb GT3 A-spec uitgespeeld dus je zou kunnen zeggen dat ik het wel een gespeeld heb. Maar heb daar niet echt kunnen driften.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 15:31 schreef P-Style het volgende:
[..]
Heb je ooit wel eens een Gran Turismo gespeeld? ALLES is realistisch! Natuurlijk rijdt iedere auto weer anders en die handrem heb je lang niet altijd nodig om te driften, je gewone rem voldoet meestal wel.
Uitgespeeld zelfs!quote:Op dinsdag 25 januari 2005 15:53 schreef jacco het volgende:
Ik heb GT3 A-spec uitgespeeld dus je zou kunnen zeggen dat ik het wel een gespeeld heb. Maar heb daar niet echt kunnen driften.
Dus vraag me af hoe dat in z'n werk gaat. En of je ook gebalanceerd gas moet geven en aan je stuur moet draaien om je in een drift te houden. Zijn er ook speciale drift banen?
Nou ja 100%quote:Op dinsdag 25 januari 2005 16:32 schreef P-Style het volgende:
[..]
Uitgespeeld zelfs!Op 100%? Maargoed... bij GT3 staat "Anti Spin Mechanism" en "Traction Control Systeem" standaard altijd aan. Heb je dit wel eens uitgezet? (onder "options" in het hoofdmenu kun je dat doen). Ik denk dat het driften dan namelijk wel wat makkelijker zal gaan!
Ik heb geen NFSU 2...quote:Op dinsdag 25 januari 2005 18:14 schreef jacco het volgende:
Nou ja 100%heb niet alle endurance races gedaan omdat dat simpeweg te lang duurt. Maar als je die systemen uitzet kan je een powerslide maken maar dat is niet driften.
Heb je Need For Speed Underground 2 gespeeld? is natuurlijk niet zo realistisch als GT4 maar het driften is wel goed nagebootst.
Dus kan ik het verwachten zoals in NFSU 2 of alleen powerslides maken
Ja... jammergenoeg heb ik geen ervaring met GT4.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 20:52 schreef jacco het volgende:
Het zou voor mij ook niet uitmaken of het driften wel/niet goed is. Ik koop hem zowiezo
Maar was gewoon benieuwd of ze er iets speciaals aan hadden gedaan of vernieuwd
wie gaat GT4 nou kopen om te driftenquote:Op dinsdag 25 januari 2005 18:14 schreef jacco het volgende:
[..]
Nou ja 100%heb niet alle endurance races gedaan omdat dat simpeweg te lang duurt. Maar als je die systemen uitzet kan je een powerslide maken maar dat is niet driften.
Heb je Need For Speed Underground 2 gespeeld? is natuurlijk niet zo realistisch als GT4 maar het driften is wel goed nagebootst.
Dus kan ik het verwachten zoals in NFSU 2 of alleen powerslides maken
Je leest niet.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 23:19 schreef A.l.e.x het volgende:
[..]
wie gaat GT4 nou kopen om te driften![]()
en GT4 met NFS:U vergelijken![]()
(je moet je auto wel goed afstellen om te kunnen driften, er zijn zat filmpjes via google te vinden)
De Japànse NTSC-versie is al bijna een maand uit. Maar je kunt net zo goed een maandje (of iets langer) wachten op de PAL-versie. Geen gedoe met Japanse tekens en er zitten nog wat extra auto's bij ook!quote:Op donderdag 27 januari 2005 17:59 schreef ZigoSOS het volgende:
Is de NTSC versie al uit? Misschien is het dan een idee om die te gaan bestellen
Ja, ik ben lui, ik heb geen zin om dit uit te zoeken
En uiteraard heeft de PAL-versie iets meer beeldlijnen dan standaard NTSC (512 ipv 480), maarja... de NTSC-versie heeft weer 1080i-support (1080 beeldlijnen).quote:Op donderdag 27 januari 2005 18:16 schreef ZigoSOS het volgende:
Geen Engels? Dan word het idd maar wachten
Die Chaparral is echt een vreemde autoquote:Released across Japan on December 28th 2004, the series popularity throughout Europe hasn’t gone unnoticed, as today SCEE confirmed the inclusion of 10 additional vehicles for the European version; these include the stunning new Alfa Romeo GT, the Audi Nuvolari Quattro, the award-winning modified HPA Motorsports Golf IV R32, the Auto Union V16 Type C Streamline Race Car, the controversial Chaparral 2J Race Car and the 1993 Le Mans winning Peugeot 905.
Wat een extreem lelijke doch interessante auto is dat!quote:Op vrijdag 28 januari 2005 01:28 schreef A.l.e.x het volgende:
Die Chaparral is echt een vreemde auto
Dit zijn alle Audi's in de Japanse versie:quote:Op vrijdag 28 januari 2005 10:06 schreef jacco het volgende:
Die audi uit I Robot zit er toch ook in?
Ik zou niet weten hoe je met dat I-Robot-ding zou moeten sturen?quote:Op vrijdag 28 januari 2005 23:17 schreef A.l.e.x het volgende:
Alleen de Quattro Concept lijkt een beetje op de Audi RSQ uit I, Robot:
Je "voelt" wel de snelheid dan, dit was bij gran turismo niet altijd het geval. of je nou 120 of 220 reed er was niet veel verschil. De gebouwen schoten net zo snel voorbij als je door bijvoorbeeld Tokyo reed.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 16:43 schreef A.l.e.x het volgende:
jammer dat ze in veel van die filmpjes altijd de bumpercam gebruiken, je ziet helemaal niks van de auto zelf
In GT3 was het snelheidsgevoel al aardig aanwezig, omdat de framerate daar gewoon enorm goed was (in tegenstelling tot de maximaal 25 frames per seconde in GT1&2). In burnout 3 is het snelheidsgevoel ziek, maar onrealistisch.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:12 schreef Xtr3mE het volgende:
Je "voelt" wel de snelheid dan, dit was bij gran turismo niet altijd het geval. of je nou 120 of 220 reed er was niet veel verschil. De gebouwen schoten net zo snel voorbij als je door bijvoorbeeld Tokyo reed.
Nee, het "opstijgende warme lucht"-effect uit GT3 bedoel ik niet.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 21:42 schreef Xtr3mE het volgende:
Je bedoelt misschien de "asfalt verdamping" die je ziet tijdens de herhaling..?
Maar dit was ook al in GT3 te zien.
Dat is geen motionblur maar complete blur van je beeld. Dan vind ik die radial blur in Burnout 3 stukken beter!quote:
Dan moet je wel even voor een werkende PS2 zorgen.quote:Op zondag 30 januari 2005 14:29 schreef Chokeme het volgende:
Shit..krijg gewoon hartkloppingen en als ik dit allemaal lees. Ziek ziek ziek gewoon.
Tevens tvp btw
quote:Op zondag 30 januari 2005 19:53 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dan moet je wel even voor een werkende PS2 zorgen.
Het wordt inmiddels lastig om een volledig andere selectie circuits en auto's te hebben. Daarnaast is de GT serie de benchmark voor console racers (met name realistisch georienteerde) en is het logisch dat racers bepaalde ideeen kopieeren.quote:Op zondag 30 januari 2005 21:37 schreef Xtr3mE het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van Enthousia Professional Racing??
Hier wat screens:
http://www.gamespot.com/p(...)enindex.html?page=10
Ik vind het wel een beetje een GT4-ripoff / wannabee, meeste van die auto's zag je exclusief in GT(4) en ook sommige tracks zitten er in.
(Maar er zitten wel auto's tussen waar ik jaloers op ben dat ze niet in GT4 zitten)
Dan kan je alle goede racegames wel Gran Turismo rip-offs gaan noemenquote:Op zondag 30 januari 2005 21:37 schreef Xtr3mE het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van Enthousia Professional Racing??
Hier wat screens:
http://www.gamespot.com/p(...)enindex.html?page=10
Ik vind het wel een beetje een GT4-ripoff / wannabee, meeste van die auto's zag je exclusief in GT(4) en ook sommige tracks zitten er in.
(Maar er zitten wel auto's tussen waar ik jaloers op ben dat ze niet in GT4 zitten)
Nee, maar misschien begreep je me niet. In Enthusia zou het mogelijk moeten zijn om te kiezen of je overdag of 's nachts wil rijden en met welk weer.quote:
Ik hoop toch echt op de 25e van fabruariquote:Op maandag 31 januari 2005 14:04 schreef Flat-Eric het volgende:
Hopelijk blijft de release date van 11 maart staan.![]()
quote:Op maandag 31 januari 2005 14:14 schreef Xtr3mE het volgende:
[..]
Ik hoop toch echt op de 25e van fabruari
Nou je het zegt... ik vond Red Rock ook een zéér coole baan bij GT2!quote:Op maandag 31 januari 2005 14:11 schreef Xtr3mE het volgende:
Veel Fuji versies
Maar vind het wel jammer dat een van de beter tracks uit GT er niet in zit:
Red Rock Valley Speedway
[afbeelding]![]()
Gran Turismo 1 was destijds de reden dat ik m'n Playstation 1 had aangeschaft!quote:Op maandag 31 januari 2005 14:13 schreef Rodie83 het volgende:
Damn ik wil die game ook
Maar om er nu speciaal een PS2 voor te kopen
Kutlicenties soms ook
Hmmm... ik denk dat we nu wel met zekerheid kunnen zeggen dat 11 maart de releasedate wordt van de PAL-versie?quote:Op maandag 31 januari 2005 14:22 schreef Flat-Eric het volgende:
Ik heb hem ook liever gisteren dan vandaag maar de meeste (web)shops die 25/28 februari als release date hadden staan hebben inmiddels 11 maart staan helaas...
Bij CD-WOW waar ik het spel gepreordered heb is de release date vorige week veranderd van 28 februari naar 11 maart.![]()
Tja... wat kan ik zeggen... Wat een schitterend spel!quote:Op maandag 31 januari 2005 14:48 schreef Xtr3mE het volgende:
Omdat ik me verveel hier wat foto's (modemkillers)
![]()
Ah, op die manierquote:Op zondag 30 januari 2005 23:02 schreef Stressbal het volgende:
[..]
Nee, maar misschien begreep je me niet. In Enthusia zou het mogelijk moeten zijn om te kiezen of je overdag of 's nachts wil rijden en met welk weer.
Vooral van die laatste zin wordt ik... emotioneel.quote:Fuelled by game designer Kazunori Yamauchi’s passion for cars, GT4 has taken producers Polyphony Digital four years to develop and is the largest video game ever made. It would take more than 120 days of playing 24-hours non-stop just to sample each car on every track for just five minutes.
hier staan nog meer drift filmpjes: http://overdrift.hp.infoseek.co.jp/movie/movie.top.htm#-movie-quote:Op maandag 31 januari 2005 21:37 schreef Xtr3mE het volgende:
En om maar even de twijfel weg te halen of je in Gran Turismo (4) goed kan driften:
Filmpje
![]()
![]()
![]()
Dit stond er al een paar posts erboven :quote:Op dinsdag 1 februari 2005 01:00 schreef P-Style het volgende:
Hé, wat vind ik hier!De releasedte blijkt dus 9 maart te zijn. Een officiëlere bron dan deze is er niet! (al maken ze wel een foutje in de eerste zin).
quote:Op maandag 31 januari 2005 15:09 schreef pmponer het volgende:
9 maart dus http://www.gamer.nl/nieuws/25142
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |