quote:In dit topic kun je plaatsen welk nummer je beluistert. Om het aantrekkelijk te maken voor anderen om te lezen en discussies te laten ontstaan, is het de bedoeling dat je bij elk nummer een korte review of toelichting zet over of bij het nummer of over de artiest. Het is echter niet de bedoeling dat je slechts een afbeelding van het album en een gekopieërde lap tekst van Allmusic of een andere bron neerzet, het gaat hier om de persoonlijke beleving van muziek. Postopkrikken wordt niet gewaardeerd en beloond met een waarschuwing of erger.
Haha, deze ken ik van de soundtrack van Grand Theft Auto: Vice City.quote:Op zondag 31 oktober 2004 22:15 schreef Modus het volgende:
[afbeelding]
Aneka - Japanese boy
Niemendalletje uit ik denk '81 of '82, nooit meer wat van gehoord daarna. Maar wel leuk om naar te luisteren af en toe.
Flash FMquote:Op maandag 1 november 2004 14:17 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Haha, deze ken ik van de soundtrack van Grand Theft Auto: Vice City.
In alle opzichten...quote:Op donderdag 11 november 2004 12:38 schreef dwerg het volgende:
Frank & Mirella - De vissers van San Juan
Een tragedie van drie minuten.
Die andere dekt trouwens 'de periode 1976-1979.quote:Compilation of recordings from 1974-1976. Prologue (Live); Can You Understand (Live); Carpet of the Sun (Live); Running Hard; I Think of You; Black Flame; Mother Russia; Ocean Gypsy; Trip to the Fair; The Vultures Fly High; The Young Prince and Princess as told by Scheherazade
Ik vind dat nummer ondanks het ludieke karakter serieus 1 van de beste NL-talige nummers aller tijden. En zo vaak heb ik hem eik niet gehoord dit jaar.quote:Op zondag 5 december 2004 11:37 schreef dwerg het volgende:
Henk & Henk - Sinterklaas, wie kent hem niet
't Is een leuke vent, die Klaas. Maar dit liedje hoef ik de komende elf maanden dus niet meer te horen.
Damn, wat duurt dat nog lang. Nou ja, ik wacht sowieso altijd op de release (download af en toe wel eens een sampletje, maar daar houdt het bij op). Mooi dat hij je bevalt in ieder geval.quote:Op vrijdag 17 december 2004 21:58 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
ja hij is uit op internet
![]()
eigenlijk komt ie in maart op Vinyl/LP(3 stuks ofzo)
en daarna pas op Cd![]()
moet ik een mp3tje posten?quote:Op zaterdag 18 december 2004 01:49 schreef Summoner het volgende:
[..]
Damn, wat duurt dat nog lang. Nou ja, ik wacht sowieso altijd op de release (download af en toe wel eens een sampletje, maar daar houdt het bij op). Mooi dat hij je bevalt in ieder geval.
Nee hoor bedankt, van mp3's krijg ik wratten op niet nader te specificeren plekken.quote:Op zaterdag 18 december 2004 19:29 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
moet ik een mp3tje posten?![]()
een sampletje zal 't niet goed doen![]()
quote:Oh my god. Once again I’m caught out of guard. The first song kicks in and I make my decision: electro-gothic. Good. Not even a minute after, my world gets upside down. What are DODHEIMSGARD doing here??? I check for Vikotnic’s name in the booklet. Nope, no such name, just a mister Philips. And so the audition proceeds, through a constant change of emotions. After having listened to the whole album for many many times, I have made my final decision: whoever mister Jeff Philips is, he’s a genius. He balances with remarkable ease between gothic and black metal. Rapid guitar riffs accompanied at some points from a kind of sharp industrialized drumming that had first caught my attention in BERZERKER (just listen to “False projection”), clear vocals full of anguish that follow their own, slow rhythm, aerial melodies, all these bound together splendidly.
Hmz, ik heb er even naar geluisterd, maar vind het toch een slechte combinatie. Ik krijg het idee dat er een paar lui een rockband wilde beginnen en dat ze toevallig wat goeie vrienden hadden met blazers die ze niet wilde afwijzen ofzo... Ik vind het klinken een Hells Angels met een zondags pak aan.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 12:32 schreef nipeng het volgende:
Ik luister nu naar wat mp3's gedownload van http://www.weinsist.com/
"We Insist" is een franse band die een vreemde maar vrolijke combinatie (Avant Garde?) van Jazz en Rock maakt. Afwijkende structuren, vage blaaspartijen (nooit "free") samen met de drive van rock en metal.
In het begin keek ik nogal op van de combinatie maar na enkele luistersessies ging ik het waarderen en nu verlang ik naar meer.Binnenkort treden ze op in de WII als voorprogramma van Hul. lk ben zeer benieuwd naar hun live performance.
Leuke vergelijking.quote:Op woensdag 5 januari 2005 00:50 schreef menesis het volgende:
[..]
Hmz, ik heb er even naar geluisterd, maar vind het toch een slechte combinatie. Ik krijg het idee dat er een paar lui een rockband wilde beginnen en dat ze toevallig wat goeie vrienden hadden met blazers die ze niet wilde afwijzen ofzo... Ik vind het klinken een Hells Angels met een zondags pak aan.
zeker een leuk bandjequote:Op zaterdag 1 januari 2005 14:08 schreef nipeng het volgende:
Mijn 1e plaat van het jaar.![]()
Boris ~ Amplifier Worship
[afbeelding]
Boris is een band uit Japan die veel afwisseling in zijn releases brengt. Het varieert van 70'ish rock tot expirimenten met Merzbow en Keiji Haino. Amplifier Worship kan je onder de doom scharen hoewel het geen standaard doomplaat is geworden. Denk aan doom, rock elementen, uptempo dronende momenten en een psychedelische feel die men weet te creëren. Al met al een gevarieerde plaat met een consistente doom atmosfeer.
Begin het jaar goed, begin met DOOM.![]()
Ze waren een paar jaar geleden vrij populair. "Scooby Snacks" was zelfs een aardige hit, in '96 geloof ik...quote:Op donderdag 13 januari 2005 00:37 schreef menesis het volgende:
Trouwens, bijna niemand in mijn omgeving kent de FLC. Is het echt zo onbekend of vind niemand het leuke muziek?
Gek genoeg kent bijna niemand deze CD, terwijl menige reviewer het misschien wel als de beste CD ooit van hen bestempeld. Ik vind alleen 100% Colombian beter van hun.quote:Op donderdag 13 januari 2005 00:52 schreef Summoner het volgende:
[..]
Ze waren een paar jaar geleden vrij populair. "Scooby Snacks" was zelfs een aardige hit, in '96 geloof ik...
Dan had ik er wel "essentieel" bij gezetquote:
-edit-quote:Op donderdag 10 maart 2005 22:13 schreef Litso het volgende:
Mr. Bungle - Ars Moriendi
ik ben heel erg benieuwd, ik ga hem binnenkort eens beluisteren (in de winkel dus)quote:Op zaterdag 26 maart 2005 18:09 schreef MuadDib het volgende:
[afbeelding]
New Order - Waiting For The Sirens' Call
Was ik een paar maanden geleden al lekker gemaakt door de In Session cd, nu dan het echte nieuwe album van New Order. En verdomme, die krasse knarren flikken het gewoon weer. Na een carriere van een jaar of 25 klinken ze nog steeds fris en vegen ze wat mij betreft al die nieuwerwetse na-apers van tegenwoordig van de baan.
Ik heb net Spirit of Eden aangeschaft, ben erg benieuwd. Maar momenteel draai ik The Boo Radleys - Giant Steps.quote:Op donderdag 10 maart 2005 22:12 schreef MuadDib het volgende:
[afbeelding]
Mark Hollis
Het titelloze debuut van voormalig Talk Talk genius. Een prachtig verstild album. Zoiets als de laatste 2 Talk Talk albums (Spirit of Eden & Laughing Stock) maar dan zonder uitbarstingen. Een minimale muzikale omlijsting, elke noot is doordrenkt van emotie en tel daarbij de breekbare stem van Mark Hollis en je hebt het ultieme album voor de eenzame gekwelde, in zelfmedelijden zwemmende ziel
Vanavond opzetten, lichten uit, volume omhoog, fles wijn naast de bank en genieten!quote:Op dinsdag 29 maart 2005 18:00 schreef spacemangraig het volgende:
Ik heb net Spirit of Eden aangeschafd, ben erg benieuwd.
Ik ga meteen een fles wijn halenquote:Op dinsdag 29 maart 2005 18:03 schreef MuadDib het volgende:
[..]
Vanavond opzetten, lichten uit, volume omhoog, fles wijn naast de bank en genieten!
Klink interessant, ik ga het luisteren.quote:Op maandag 28 maart 2005 16:31 schreef mr_cucumber het volgende:
Buried Inside - Chronoclast
Wederom een uitstekende release van Relapse, beetje een kruising van alle goede nieuwe extreme metal bands, zoals Neurosis/Isis/Cult of Luna, een beetje chaos ala Converge (met name in de vocalen) en op zijn tijd een behoorlijke Mastodon groove maar toch erg melodieus. Geweldig album.
Nee, m'n pre-order wordt pas 4 april verzonden..quote:Op dinsdag 29 maart 2005 19:48 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ascaroth, heb jij de nieuwe Porcupine Tree al gehoord?
Hij is als het goed is hier gisteren uitgekomen. De mijne moet uit de UK komen, daar hadden ze wat leveringsproblemen. Maar goed, ik heb 'em dan wel voor E 9,99..quote:Op dinsdag 29 maart 2005 19:57 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ojee, maar hij is toch al uit? Ik moet 'm van de week even halen, ben erg benieuwd. Heb de kaarten al ik huis
Niet in de laatste plaats omdat Anathema voorprogramma is natuurlijk...
Gisteren was het 2e paasdag, dus is 'ie vandaag verstuurd. Morgen naar de winkel dusquote:Op dinsdag 29 maart 2005 20:04 schreef Ascaroth het volgende:
[..]
Hij is als het goed is hier gisteren uitgekomen. De mijne moet uit de UK komen, daar hadden ze wat leveringsproblemen. Maar goed, ik heb 'em dan wel voor E 9,99..
Anathema als voorprogramma was een zeer aangename verrassing, twee vliegen in één klap, zoals dat heet.
Open er een topic over als er nog geen topic isquote:Op dinsdag 29 maart 2005 19:48 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ascaroth, heb jij de nieuwe Porcupine Tree al gehoord?
quote:Op dinsdag 5 april 2005 21:11 schreef Berkery het volgende:
Ramones - Anthology
[afbeelding]
58 nummers, da's nog eens waar voor je geld. Ook een goed album om mee te beginnen als je the Ramones wilt leren kennen (samen met It's Alive!)."Gabba Gabba Hey!"
![]()
![]()
Ik vind All the stuff and more 1 een betere aankoop (de eerste 2 albums met bonustracks).quote:Op dinsdag 5 april 2005 23:43 schreef Mark het volgende:
[..]
Prima aankoop!
* Mark begon idd met dit album
Ik heb deze hele cd nu opstaan, echt een geweldige plaat als je van soul/funk houdt. Titelnummer is dik, maar er staat nog veel meer moois op.quote:Op zondag 2 januari 2005 03:25 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[afbeelding]
Syl Johnson - Is It Because I'm Black
Werkelijk schitterend blues/funk nummer. Zou zeker bovenin de top 2000 kunnen staan naar mijn idee, maar geloof ik nooit echt bekend geworden hier? Ik krijg eigenlijk nooit een brok in m'n keel van een nummer, maar deze kan ik zo 5 keer achter elkaar draaien zonder dat het iets aan emotie inboet.
*eens is met deze user.quote:Op zondag 17 april 2005 17:32 schreef Modus het volgende:
briljante popmuziek.
Geniaal
Trevor Horn
Echt ge-ni-aal.
Is dat een verzamelaar?quote:
Ik neem aan dat het gewoon het hoesje van de single is, het ging mij ook om dat nummer specifiek. Het is niet mijn plaatje.quote:Op zondag 17 april 2005 20:23 schreef Berkery het volgende:
Is dat een verzamelaar?
* Berkery heeft vroeger The Lexicon of love veel gedraaid
Ah, OKquote:Op zondag 17 april 2005 20:38 schreef Modus het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het gewoon het hoesje van de single is, het ging mij ook om dat nummer specifiek. Het is niet mijn plaatje.
Mede door hetzelfde topic, deze maar eens uit kast gehaaldquote:Op zondag 17 april 2005 20:37 schreef cafca het volgende:
Mede door een ander topic (new wave classics) kwam ik deze plaat weer eens tegen.
Is inderdaad een gewelidige plaat. Het was mijn eerste Fisher Z album, en daarom voor mij iets favorieter dan Red Skies. De titeltrack is ook een geweldig nummer.quote:Op zondag 17 april 2005 21:08 schreef MuadDib het volgende:
[..]
Mede door hetzelfde topic, deze maar eens uit kast gehaald
[afbeelding]
Fischer Z - Going Deaf For A Living
Toch grappig (of juist verontrustend) dat Fok! je luistergedrag kan bepalen.
Niet m'n favoriete album van Fischer Z, dat is Red Skies Over Paradise, maar deze mag er ook zeker wezen. In ieder geval een fantastische opener (Room Service), een fantastische afsluiter (Limbo) en een hitje (So Long). En 25 jaar oud, dus een jubileumplaat!
goede benaming is volgens mij Psychobillyquote:Op zondag 17 april 2005 20:37 schreef cafca het volgende:
[afbeelding]
The Cramps-Bad Music for Bad People
Mede door een ander topic (new wave classics) kwam ik deze plaat weer eens tegen.
Geen echte new wave nee, meer een raar soort rockabilly, met een hoop humor erin
Geweldige plaat, met "klassiekers" als She Said, Goo-goo-muck, Human Fly, Garbage Man en nog veel meer fantastiche nummers
oh, die cd heb ik ook nog liggen ergens op de stapel. Ik zal 'm eens luisteren.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:17 schreef ParanoidEv het volgende:
The Vision Bleak - Carpathia
Van de nieuwe cd (moet nog uitkomen 29 augustus) van 1 van mijn favoriete bands.
Zeker luisteren, en daarna aan mij doorsturenquote:Op woensdag 13 juli 2005 16:30 schreef Tokus het volgende:
[..]
oh, die cd heb ik ook nog liggen ergens op de stapel. Ik zal 'm eens luisteren.
momenteel komt het album Dreamland Manor van Savage Circus via de koptelefoon m'n oren binnen. De nieuwe band van voormalig Blind Guardian drummer Thomas nogwat. Z'n nieuwe band klinkt niet zo bombastisch en complex als Blind Guardian tegenwoordig doet. Nee, sterker nog, z'n nieuwe band klinkt precies zoals Blind Guardian 10 tot 15 jaar geleden klonk. Zelfs de zanger klinkt als Hansi. Heerlijk hoor. O ja de cd komt ook 29 augustus uit.
maar, je hebt 'm toch al?quote:Op woensdag 13 juli 2005 17:33 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Zeker luisteren, en daarna aan mij doorsturen![]()
Op de lijst ermee. Heeft Terje Vik Schei (Tchort) hier ook iets mee te maken gehad? Niet dat dat nou zoveel zegt... Green Carnation heeft me niet echt lang kunnen boeien en Blood Red Throne vind ik ronduit redundant. In The Woods... en Carpathian Forest daarentegen...quote:Op zaterdag 23 juli 2005 10:58 schreef mr_cucumber het volgende:
Het werd toendertijd aangekondigt als 'for fans of In the Woods.., Beyond Dawn, Opeth and VoiVod' en daar kan ik me wel aardig in vinden. Helaas na deze release is het project gestopt. Vrij bizarre plaat.
Voorzover ik weet geen Tchortt: http://www.prophecy-productions.de/front_content.php?idcat=74&idart=102&releaseid=49〈=1quote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:54 schreef Summoner het volgende:
[afbeelding]
Op de lijst ermee. Heeft Terje Vik Schei (Tchort) hier ook iets mee te maken gehad? Niet dat dat nou zoveel zegt... Green Carnation heeft me niet echt lang kunnen boeien en Blood Red Throne vind ik ronduit redundant. In The Woods... en Carpathian Forest daarentegen...![]()
dan zou ik zeker het oudere werk eens opzoeken want the greater wrong of the right is met afstand het zwakste album dat ze gemaakt hebben en klinkt meer als een Ogre solo album dan als een Puppy album. De gekte is compleet verdwenen en het klinkt allemaal veel en veel te gladjes. Probeer the process of rabies eens.quote:Op zondag 24 juli 2005 23:32 schreef THE_WRETCHED het volgende:
[afbeelding]
Skinny Puppy - The Greater Wrong Of The Right
Het nieuwste album van Skinny Puppy. Ik ben niet bekend met het oudere werk van ze, maar ik weet wel dat dit een uitermate vet album is. Het klinkt een stuk killer dan Nine Inch Nails, de vocals klinken "smeriger" dan die van Reznor, en het gebruik van gitaren is minimaal. De beats zijn erg strak, vooral die van het catchy en radiovriendelijke nummer "Use Less".
Eigenlijk zou je 'm alleen al willen kopen vanwege het zeer gaaf vormgegeven digipack. Het hoesje staat vol met ranzige artwork. Van uiteengerukte hoofden met haken in de mondhoeken, en wormen die uit veel te grote neusgaten(?) kruipen tot bandleden die tegen glas aangedrukt zijn en je gewoon haast smeken om ze te bevrijden. Zeer fraai spul.
Oh ja, als je van plan bent om de hele vakantie vrolijk te blijven moet je de plaat absoluut niet opzetten. Deze is echt uitermate effectief in het verneuken van jouw blijdschap.
Will do.quote:Op maandag 25 juli 2005 17:27 schreef bartrid het volgende:
[..]
dan zou ik zeker het oudere werk eens opzoeken want the greater wrong of the right is met afstand het zwakste album dat ze gemaakt hebben en klinkt meer als een Ogre solo album dan als een Puppy album. De gekte is compleet verdwenen en het klinkt allemaal veel en veel te gladjes. Probeer the process of rabies eens.
In ieder geval een stuk minder toegankelijk en veel agressiever en noisier.quote:Op maandag 25 juli 2005 18:06 schreef THE_WRETCHED het volgende:
[..]
Will do.
Dat moet dan echt wel super-vet materiaal zijn, he?
quote:Op dinsdag 26 juli 2005 18:31 schreef walvis69 het volgende:
Momenteel luister ik veel naar S.P.O.C.K. een Zweedse Electro band. Geweldige muziek en ditto teksten. Echt de moeite waard om eens te beluisteren. Op de site van S.P.O.C.K. kun je samples beluisteren en/of downloaden.
http://www.subspace.se/spock/
[afbeelding]
Als kind van de 80's is synthpop echt een feest. Het lijkt allemaal op de grote namen uit die tijd. Kraftwerk, Depeche Mode, Yazoo en ga zo maar door. Hip Hop en Rnb zijn echt niet aan mij besteed. Wat andere synth bands van nu die errug goed zijn:quote:Op woensdag 27 juli 2005 11:09 schreef bartrid het volgende:
[..]
ET come homeIk heb ze een aantal jaren geleden op WGT gezien en dat was een groot feest. Verder ben ik niet zo'n synthpop fan.....
Ik ken ze wel maar vind er persoonlijk weinig aan maar probeer Syntax - Meccano Mind eens. Zal je best goed vinden denk ik.quote:Op woensdag 27 juli 2005 16:35 schreef walvis69 het volgende:
[..]
Als kind van de 80's is synthpop echt een feest. Het lijkt allemaal op de grote namen uit die tijd. Kraftwerk, Depeche Mode, Yazoo en ga zo maar door. Hip Hop en Rnb zijn echt niet aan mij besteed. Wat andere synth bands van nu die errug goed zijn:
Wolfsheim - Second Decay en DeVision![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |