goede benaming is volgens mij Psychobillyquote:Op zondag 17 april 2005 20:37 schreef cafca het volgende:
[afbeelding]
The Cramps-Bad Music for Bad People
Mede door een ander topic (new wave classics) kwam ik deze plaat weer eens tegen.
Geen echte new wave nee, meer een raar soort rockabilly, met een hoop humor erin
Geweldige plaat, met "klassiekers" als She Said, Goo-goo-muck, Human Fly, Garbage Man en nog veel meer fantastiche nummers
oh, die cd heb ik ook nog liggen ergens op de stapel. Ik zal 'm eens luisteren.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:17 schreef ParanoidEv het volgende:
The Vision Bleak - Carpathia
Van de nieuwe cd (moet nog uitkomen 29 augustus) van 1 van mijn favoriete bands.
Zeker luisteren, en daarna aan mij doorsturenquote:Op woensdag 13 juli 2005 16:30 schreef Tokus het volgende:
[..]
oh, die cd heb ik ook nog liggen ergens op de stapel. Ik zal 'm eens luisteren.
momenteel komt het album Dreamland Manor van Savage Circus via de koptelefoon m'n oren binnen. De nieuwe band van voormalig Blind Guardian drummer Thomas nogwat. Z'n nieuwe band klinkt niet zo bombastisch en complex als Blind Guardian tegenwoordig doet. Nee, sterker nog, z'n nieuwe band klinkt precies zoals Blind Guardian 10 tot 15 jaar geleden klonk. Zelfs de zanger klinkt als Hansi. Heerlijk hoor. O ja de cd komt ook 29 augustus uit.
maar, je hebt 'm toch al?quote:Op woensdag 13 juli 2005 17:33 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Zeker luisteren, en daarna aan mij doorsturen![]()
Op de lijst ermee. Heeft Terje Vik Schei (Tchort) hier ook iets mee te maken gehad? Niet dat dat nou zoveel zegt... Green Carnation heeft me niet echt lang kunnen boeien en Blood Red Throne vind ik ronduit redundant. In The Woods... en Carpathian Forest daarentegen...quote:Op zaterdag 23 juli 2005 10:58 schreef mr_cucumber het volgende:
Het werd toendertijd aangekondigt als 'for fans of In the Woods.., Beyond Dawn, Opeth and VoiVod' en daar kan ik me wel aardig in vinden. Helaas na deze release is het project gestopt. Vrij bizarre plaat.
Voorzover ik weet geen Tchortt: http://www.prophecy-productions.de/front_content.php?idcat=74&idart=102&releaseid=49〈=1quote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:54 schreef Summoner het volgende:
[afbeelding]
Op de lijst ermee. Heeft Terje Vik Schei (Tchort) hier ook iets mee te maken gehad? Niet dat dat nou zoveel zegt... Green Carnation heeft me niet echt lang kunnen boeien en Blood Red Throne vind ik ronduit redundant. In The Woods... en Carpathian Forest daarentegen...![]()
dan zou ik zeker het oudere werk eens opzoeken want the greater wrong of the right is met afstand het zwakste album dat ze gemaakt hebben en klinkt meer als een Ogre solo album dan als een Puppy album. De gekte is compleet verdwenen en het klinkt allemaal veel en veel te gladjes. Probeer the process of rabies eens.quote:Op zondag 24 juli 2005 23:32 schreef THE_WRETCHED het volgende:
[afbeelding]
Skinny Puppy - The Greater Wrong Of The Right
Het nieuwste album van Skinny Puppy. Ik ben niet bekend met het oudere werk van ze, maar ik weet wel dat dit een uitermate vet album is. Het klinkt een stuk killer dan Nine Inch Nails, de vocals klinken "smeriger" dan die van Reznor, en het gebruik van gitaren is minimaal. De beats zijn erg strak, vooral die van het catchy en radiovriendelijke nummer "Use Less".
Eigenlijk zou je 'm alleen al willen kopen vanwege het zeer gaaf vormgegeven digipack. Het hoesje staat vol met ranzige artwork. Van uiteengerukte hoofden met haken in de mondhoeken, en wormen die uit veel te grote neusgaten(?) kruipen tot bandleden die tegen glas aangedrukt zijn en je gewoon haast smeken om ze te bevrijden. Zeer fraai spul.
Oh ja, als je van plan bent om de hele vakantie vrolijk te blijven moet je de plaat absoluut niet opzetten. Deze is echt uitermate effectief in het verneuken van jouw blijdschap.
Will do.quote:Op maandag 25 juli 2005 17:27 schreef bartrid het volgende:
[..]
dan zou ik zeker het oudere werk eens opzoeken want the greater wrong of the right is met afstand het zwakste album dat ze gemaakt hebben en klinkt meer als een Ogre solo album dan als een Puppy album. De gekte is compleet verdwenen en het klinkt allemaal veel en veel te gladjes. Probeer the process of rabies eens.
In ieder geval een stuk minder toegankelijk en veel agressiever en noisier.quote:Op maandag 25 juli 2005 18:06 schreef THE_WRETCHED het volgende:
[..]
Will do.
Dat moet dan echt wel super-vet materiaal zijn, he?
quote:Op dinsdag 26 juli 2005 18:31 schreef walvis69 het volgende:
Momenteel luister ik veel naar S.P.O.C.K. een Zweedse Electro band. Geweldige muziek en ditto teksten. Echt de moeite waard om eens te beluisteren. Op de site van S.P.O.C.K. kun je samples beluisteren en/of downloaden.
http://www.subspace.se/spock/
[afbeelding]
Als kind van de 80's is synthpop echt een feest. Het lijkt allemaal op de grote namen uit die tijd. Kraftwerk, Depeche Mode, Yazoo en ga zo maar door. Hip Hop en Rnb zijn echt niet aan mij besteed. Wat andere synth bands van nu die errug goed zijn:quote:Op woensdag 27 juli 2005 11:09 schreef bartrid het volgende:
[..]
ET come homeIk heb ze een aantal jaren geleden op WGT gezien en dat was een groot feest. Verder ben ik niet zo'n synthpop fan.....
Ik ken ze wel maar vind er persoonlijk weinig aan maar probeer Syntax - Meccano Mind eens. Zal je best goed vinden denk ik.quote:Op woensdag 27 juli 2005 16:35 schreef walvis69 het volgende:
[..]
Als kind van de 80's is synthpop echt een feest. Het lijkt allemaal op de grote namen uit die tijd. Kraftwerk, Depeche Mode, Yazoo en ga zo maar door. Hip Hop en Rnb zijn echt niet aan mij besteed. Wat andere synth bands van nu die errug goed zijn:
Wolfsheim - Second Decay en DeVision![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |