Bertrand - The Sssound of MmmusicIk wist niet goed tot welk genre ik deze plaat moest rekenen. Allmusic heeft het over "the sounds of '60s pop and the innovative visions of fresh-sounding electronica style". Goed, daar zal ik mij dan maar achter scharen
![]()
. De achterkant van het hoesje- waarop we langs mooie rotsen naar een wolk kijken die mooi centraal in de blauwe hemel is gelegen- geeft de sfeer op de CD prima weer: relaxed en rustig. Dit neemt niet weg dat je de CD ook prima kan opzetten als het buiten regent. Tsom is een heerlijk nummer, aan het eind van het nummer kom ik in ieder geval in een soort van trance. De videoclip van dit nummer was heel lang geleden op TMF te zien. Het is één van de meest geniale clips die ik ooit heb gezien! Bertrand Burgalat wordt in dit nummer onder andere bijgestaan door twee zangeressen, April March en Anne Lisbet Tollanes. Zij beschikken beiden over een goed stemgeluid, wat ze ook in Ok Scorpios bewijzen. Het volgende nummer is Aux Cyclades Electronique, een echte wegdromer... Ma Recontre is in het Frans gezongen. Je houdt er wel van of je houdt er niet van. Ik ben wel een beetje opgegroeid met Franse muziek, dus voor mijzelf valt het prima te pruimen. We horen overigens nog meer nummers op deze CD die in het Frans zijn gezongen. Voor velen zal dat ongetwijfeld een minpunt zijn. (Come Potrei) Scordare wordt weer in het Italiaans gezongen (weet echt niet wat het betekent
![]()
) . In Sunshine Yellow hoor ik de woorden white powder en laundry, het nummer zal wel over de was doen gaan. Het is veruit het snelste nummer op The Sssound of Mmmusic, maar het is niet zo dat je meteen uit je stoel springt en gaat dansen. Op de dansvloer waarschijnlijk wel, maar bij het beluisteren van deze CD heb ik daar niet zo veel behoefte aan. De nummers die daarna komen zijn weer rustig en relaxed.
Conclusie: Je hebt bij deze plaat een voordeel als je graag naar Franstalige en Italiaanstalige muziek luistert of met deze muziek bent opgegroeid. The Sssound of Mmmusic blijft echter een rustige en relaxte CD als dat eerste niet het geval is. Ikzelf kijk er al naar uit om de nieuwe plaat van Bertrand, Portrait Robot, aan te schaffen.
Meer informatie over
Bertrand Burgalat[ Bericht 0% gewijzigd door DeKolonist op 26-07-2005 15:42:07 ]
Mensen die zich rationeel noemen zijn dom; ze lopen namelijk al bijna 50 jaar achter op mensen die dat niet doen (Herbert Simon introduceerde in 1957 het begrip "bounded rationality"; in 1978 mocht hij een nobelprijs in ontvangst nemen).