abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 november 2004 @ 16:17:23 #51
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_23568358
The Wallace Collection - Daydream

Een typisch nummer dat naar Flower Power neigt, maar waar voor mij behoorlijk wat persoonlijke herinneringen aan kleven. Het nummer bestaat eigenlijk uit twee delen, waarbij het laatste deel steeds een herhaling is van 1 regel,. Toch gaat dit nummer me mooit vervelen.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  donderdag 25 november 2004 @ 16:19:48 #52
109055 Sjoerd-H
Cold/Slow Hands
pi_23568421
Madness - Our House

Dit nummer kent iedereen als ze het horen. Het staat o.a. op de verzamel cd The Very Best of...Madness. Een compilatie met, inderdaad, het beste van Madness. Deze meneertjes zijn (dacht ik) de pioneers van de ska revival.
  donderdag 25 november 2004 @ 16:20:49 #53
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_23568453
Ik luister de Nits. Die zijn namelijk heel cool, de Nits. En ik ben veel te oud voor de Nits, en daarom heb ik ze nu pas leren kennen, de Nits. Maar toch, die Nits zijn best tof.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  donderdag 25 november 2004 @ 17:39:19 #54
14505 OProg
A Life in Music
pi_23570247

Pollen - Pollen (1976)

Buitengewoon gode en originele band afkomstig uit Canada met muziek in de stijl van Genesis. Sterke composities en franse zang die misschien in het begin wat wennen is. Onbekende topper.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_23575810

Queen - A kind of magic
En dan kan iedereen wel zeggen dat het een matig album is, zo slecht vind ik het niet.
Het is eenvoudig en poppy, dat wel. Een aantal nummers op A kind of magic (1986) komt uit de film Highlander (Es kan nur einer geben! zoals Connor MacLeod op de Duitse RTL riep) en de rest is opvulling om het album toch op 10 tracks uit te laten komen. Op deze cd staat de bekendste Queen-ballad Who wants to live forever, maar ook rockers zoals Princes of the universe en One Vision. De opener One Vision is overigens ook door Laibach opgenomen, maar dan met Duitse tekst.
I intend to live forever, or die trying.
  vrijdag 26 november 2004 @ 11:12:54 #56
14505 OProg
A Life in Music
pi_23585042

Deze geweldige verzamelaar, 'Tales of a 1001 night's vol. 1' maakt deel uit van een twee-cd set. Het was ooit mijn eerste kennismaking met de band en een betere verzamelaar dan deze kan je niet hebben.
quote:
Compilation of recordings from 1974-1976. Prologue (Live); Can You Understand (Live); Carpet of the Sun (Live); Running Hard; I Think of You; Black Flame; Mother Russia; Ocean Gypsy; Trip to the Fair; The Vultures Fly High; The Young Prince and Princess as told by Scheherazade
Die andere dekt trouwens 'de periode 1976-1979.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_23603988
Firewater - Dark days indeed.
Firewater wordt aangevoerd door Tod A. die sommigen misschien kennen van Cop Shoot Cop. Was Cop Shoot Cop nog erg industrieel getint, met 2 basgitaren, Firewater is een stuk diverser, met invloeden uit Oost-Europese zigeurnermuziek en big band muziek. Dit alles gelardeerd met de fantastische stem van Tod A. 1 van mijn favoriete albums van dit jaar.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 28 november 2004 @ 00:31:42 #58
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_23620354

Sack Trick - Penguins On The Moon

conceptalbum over pinguins die naar de maan gaan. Geniaal gewoon.

"Obviously this is a work of utter genius, an instant classic." Kerrang!
"This is shouty crackers...Sack Trick can dazzle you and mention Cheese-on-Toast in one fell pop swoop" Metal Hammer
"Whether you regard them as nutcases or geniuses you can’t help but love them." Powerplay
"Brilliantly conceived, brilliantly written and brilliantly performed" Rock Sound
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_23774846
Henk & Henk - Sinterklaas, wie kent hem niet
't Is een leuke vent, die Klaas. Maar dit liedje hoef ik de komende elf maanden dus niet meer te horen.
pi_23779702
quote:
Op zondag 5 december 2004 11:37 schreef dwerg het volgende:
Henk & Henk - Sinterklaas, wie kent hem niet
't Is een leuke vent, die Klaas. Maar dit liedje hoef ik de komende elf maanden dus niet meer te horen.
Ik vind dat nummer ondanks het ludieke karakter serieus 1 van de beste NL-talige nummers aller tijden. En zo vaak heb ik hem eik niet gehoord dit jaar.
pi_23802593
Op dit moment: Kylie - Love at first sight.

De bijbehorende stijl wordt ook wel nouveau disco genoemd. Vandaag de retail-versie van dit album maar eens gekocht. Ik heb ook Body Language, maar bij die cd val ik bijna in slaap.
pi_23805249

audio war - negativity - retro life.
Audio War is de band van 1 van de ex-leden van Cubanate samen met Christian van K-Nitrate (UK Techno act). De band is beinvloed door oa Meat Beat Manifesto, Prodigy en Senser maar is geheel instrumentaal. Lekkere breakbeats en een goeie riff maken dit tot 1 van mijn favoriete platen van het jaar (en dat terwijl ie net uit is )

[ Bericht 10% gewijzigd door bartrid op 06-12-2004 20:14:59 ]
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_23882709

U2 - How to dismantle an atomic bomb
Da's dus de derde keer deze week dat ik de nieuwe U2 in mijn cd-speler heb gestopt. Ik kan natuurlijk een heel verhaal typen, dat het meer rock is, meer de oude U2 van de jaren '80, meer gitaar, maar dat is allemaal al gezegd. Ik wil wel even zeggen dat ik het een verdomd goeie cd vind.
  zaterdag 11 december 2004 @ 14:29:19 #64
13973 ranja
image means nothing
pi_23898097
12 rounds ep

Triphop zoals Portishead maar dan met soms een gitaar er in. Lekker wazig, mede door de zangstijl van zangeres Claudia Sarne. Voor de goede orde: dat is niet de dame op de foto.
De ep bevat 4 nummers die ook op het eerste album van de band, uit 1996, staan. Op dat album niet alleen triphop maar ook meer rechtlijnige rocknummers. Ondanks positieve kritieken zijn ze door Polydor ontslagen, maar 2 jaar later brachten ze een nieuw album uit op het Nothing label. Daar ken ik overigens niks van.
  zaterdag 11 december 2004 @ 17:27:42 #65
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_23901308
Dido - No angel

Ik luister de laatste tijd veel Dido, eigenlijk erg veel. Haar performance en stem plus boodschap samen met de band, maken er een trip van om naar te luisteren. Voor het slapen gaan luister ik beide albums van haar achter elkaar. Life for rent en no angel.

Nu dus weer opstaan. Voel me op de een of andere manier relaxed en floating.

Top dus, in tijden van stress en onzekerheid.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_23908096
Dizzee Rascal - Everywhere
Album: Showtime

zaterdag 11 december 2004 @ 23:30:23 #67
69285 Murderdoll
Nou je het zegt..
pi_23909427
Pantera - Fucking Hostile
Komt van het album vulgar display of power.
Arme dimebag..
Anarchie in Netherland
pi_23915617

de nieuwste van Diary Of Dreams, Nigredo, zo mooi

klein stukje info van Allmusic
The German gothic/darkwave group Diary Of Dreams began in the late '80s as the side-project of singer/songwriter Aidan Hates, who at the time was also a member of the similarly-minded Garden Of Delight.

Ik ontdekte ze vorig jaar op The Invitation en was gelijk verkocht.
Inmiddels al aardig wat cd's van hun in mijn bezit.

Diary Of Dreams clips

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2004 11:33:09 ]
pi_23984438

Garbage - Version 2.5 [The Update]
Een live-cd van deze band die in 1995 debuteerde, maar ondanks een veelbelovende start nooit de status van supergroep heeft kunnen behalen. Voor deze cd zijn de opnames gemaakt tijdens het Rockpalast Festival Loreley in Duitsland op 20 juni 1998 (nummers 1 t/m 14 op de cd) en het Paasfestival in Dusseldorf (ook Duitsland, tracks 15,16 en 17). De band heeft er zin in en het klinkt goed. Beste nummers: Push it, Stupid Girl en Vow .
  woensdag 15 december 2004 @ 14:46:45 #70
62913 Blik
The one and Only!
pi_23990048

usher en alicia keys - my boo

eigenlijk een boutnummer, vind dat die 2 een iets te grote hype worden
pi_23997924

Een heerlijke combinatie tussen deephouse en de wat meer minimalere house a la Pokerflat. Ideaal om in de winter mee thuis te zitten met een heerlijk kopje thee terwijl het buiten sneeuwt en vrouwlief de kerstboom aan het optuigen is.

Meer info: http://www.discogs.com/release/347986 (Let niet op de "style" want dat klopt voor geen meter.)
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_23998498

New Order - In session
Een verzameling live-opnamen van één van de meest succesvolle Engelse bands uit de jaren '80. Track 1 t/m 5 zijn opgenomen tijdens een Peel-session (ja, een is hier op zijn plaats) op 24 november 1998. Mét toetseniste Gillian Gilbert, en vooral Atmosphere klinkt angstaanjagend goed. Alhoewel Bernard Sumner met zijn stem nooit in de buurt komt van de beklemmende toon die Ian Curtis aan het nummer gaf, is dit één van de indrukwekkendste stukken muziek die ik in tijden heb gehoord. Tracks 6 t/m 9 zijn opgenomen op 17 oktober 2001. Slow Jam, Close Range en Rock the shack zijn pure rocksongs, waar de gemiddelde uit Seattle afkomstige band jaloers op mag zijn. Your Silent Face staat daar mooi tussen als ouderwetse synthpop.

Het tiende en laatste nummer op de cd is het Joy Division nummer Transmission, en deze is opgenomen voor het feest ter gelegenheid van het 40-jarig jubileum van John Peel bij Radio One, in 2002. Transmission is vergezeld van een clip van de opname, waarin New Order een bedankje uitspreekt aan John Peel , omdat hij twintig jaar geleden de eerste was die hun muziek draaide op Radio One. Het mooiste aan deze clip is het nerveuze en foutloze drummen van Stephen Morris. (Degenen die de link niet snappen tussen New Order en Joy Division kunnen zich in dit topic inlezen.

1 True Faith
2 Isolation
3 Touched
4 Atmosphere
5 Paradise
6 Slow Jam
7 Your Silent Face
8 Close Range
9 Rock the Shack
10 Transmission

[ Bericht 0% gewijzigd door dwerg op 15-12-2004 22:00:26 ]
  Redactie Frontpage donderdag 16 december 2004 @ 10:51:21 #73
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_24007574
Ondeugend schreef: Pink Floyd - Wish You Were Here

Er zit voor mij een heel verhaal aan vast en ik zal het een beetje uit de doeken doen....

wow......omdat het album zo naar mijn hart ligt doet dit verhaal me echt iets! Super post
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  donderdag 16 december 2004 @ 15:23:26 #74
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_24013592

Figure of Merit - Vatic

Knap gespeelde en uitdagende mengelmoes van hardcore, metal en Neurosis-invloeden. Nu nog een enigzins anoniem geluid, maar loopt zeker kans een topband in het 'nieuwe extreme muziek' genre te worden.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 17 december 2004 @ 15:34:40 #75
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_24037769
Band:The Mars Volta
Cd:Frances The Mute

Track-Cassandra Gemini!

Damn!,wat een lekker album
  vrijdag 17 december 2004 @ 15:40:26 #76
18413 Summoner
pi_24037887
Een coole Aphex Twin bootleg. Een dubbele DJ-set van een festival dat in 2003 plaatsvond. Veel harde drum 'n bass, maar ook knetterharde hardcore.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 17 december 2004 @ 18:22:42 #77
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_24041523
The Mars Volta-Cygnus...Vismund Cygnus
fantastische track van 14 minuten
  vrijdag 17 december 2004 @ 18:25:24 #78
18413 Summoner
pi_24041575
Is die nieuwe Mars Volta al uit of luister je een promo?
  Licht Ontvlambaar vrijdag 17 december 2004 @ 21:58:29 #79
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_24046513
ja hij is uit op internet

eigenlijk komt ie in maart op Vinyl/LP(3 stuks ofzo)
en daarna pas op Cd

gister/eergister stond ie op het internet,kon 't niet laten om het te downloaden
't is ee Pre-Release(Variabele Bitrate,160 kbits)

maar koop hem als ie uit komt
want hij is erg goed
kan wel een enkel nummertje uppen

CYGNUS....VISMUND CYGNUS
A. SARCOPHAGI
B. UMBILICAL SYLLABLES
C. FACILIS DESCENUS AVERNI
D. CON SAFO

THE WIDOW

L' VIA L' VIAQUEZ

MIRANDA THAT GHOST JUST ISN'T HOLY ANYMORE
A. VADE MECUM
B. POUR ANOTHER ICEPICK
C. PISACIS (PHRA-MEN-MA)
D. CON SAFO

CASSANDRA GEMINI
A. TARANTISM
B. PLANT A NAIL IN THE NAVEL STREAM
C. FAMINEPULSE
D. MULTIPLE SPOUSE WOUNDS
E. SARCOPHAGI

de totale speelduur is 77 minuten

[ Bericht 3% gewijzigd door Uzumaki_Naruto op 17-12-2004 22:06:23 ]
pi_24049433
Tourniquet - Architeuthis

op de één of andere manier moest ik aan dit nummer denken toen ik Rob Rock - You Know aan het luisteren was (Eyes of Eternity is echt geweldig maar niet zo bekent hier ofzo...) had het al een tijdje niet geluisterd... maar hele dagen rob rock luisteren wordt misschien ook saai...

Where Moth and Rust Destroy vind ik toch één van de betere albums van Tourniquet
wat melodieuzer geloof ik... hij spreekt me wat meer aan
  zaterdag 18 december 2004 @ 01:49:29 #81
18413 Summoner
pi_24051745
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 21:58 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
ja hij is uit op internet

eigenlijk komt ie in maart op Vinyl/LP(3 stuks ofzo)
en daarna pas op Cd
Damn, wat duurt dat nog lang. Nou ja, ik wacht sowieso altijd op de release (download af en toe wel eens een sampletje, maar daar houdt het bij op). Mooi dat hij je bevalt in ieder geval.
  zaterdag 18 december 2004 @ 03:58:28 #82
84915 Rockfan
www.rockfan.nl
pi_24053143
Good Riddance van Green Day. Het is misichien afkomstig van een punk band maar it hits the nail on the head. Hier draait het allemaal om!

Another turning point, a fork stuck in the road
Time grabs you by the wrist, directs you where to go
So make the best of this test, and don't ask why
It's not a question, but a lesson learned in time

It's something unpredictable, but in the end it's right.
I hope you had the time of your life.

So take the photographs, and still frames in your mind
Hang it on a shelf in good health and good time
Tattoos of memories and dead skin on trial
For what it's worth it was worth all the while
  Licht Ontvlambaar zaterdag 18 december 2004 @ 19:29:42 #83
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_24063828
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 01:49 schreef Summoner het volgende:

[..]

Damn, wat duurt dat nog lang. Nou ja, ik wacht sowieso altijd op de release (download af en toe wel eens een sampletje, maar daar houdt het bij op). Mooi dat hij je bevalt in ieder geval.
moet ik een mp3tje posten?
een sampletje zal 't niet goed doen

luister nu The Mars Volta- Roulette Dares (The Haunt Of)

van hun eerste cd(EP niet meegeteld)
  zaterdag 18 december 2004 @ 20:14:36 #84
18413 Summoner
pi_24065049
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 19:29 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
moet ik een mp3tje posten?
een sampletje zal 't niet goed doen
Nee hoor bedankt, van mp3's krijg ik wratten op niet nader te specificeren plekken.
  zaterdag 18 december 2004 @ 21:29:59 #85
13973 ranja
image means nothing
pi_24067078

Kirsty MacColl - Galore (best of)

Het is vandaag 4 jaar geleden dat Kirsty verongelukte, of moet ik zeggen: het slachtoffer werd van een malloot die dacht dat alcohol in het verkeer niet zo'n probleem was op het water. Op deze verzamelaar staan zo'n beetje alle singles waaronder naturlijk DE kerstsingle samen met the Pogues, haar cover-met-extra-couplet van Billy Bragg's New England, het orgineel van Tracey Ulman's hit They don't know en haar enige Nederlandse hit, There's a guy works down the chips shop swear's he's Elvis. Wat een geweldige stem had ze toch.
pi_24067392
  zaterdag 18 december 2004 @ 22:04:47 #87
18413 Summoner
pi_24067955

Necrophagist - Epitaph

Verbluffend technische death metal plaat van Turkse gitaarwonder Muhammed Suicmez. Een van de betere extreme metal releases van het afgelopen jaar, die qua technische virtuositeit de vloer gelijk maakt met menig progalbum.
  maandag 20 december 2004 @ 10:43:04 #88
11502 nipeng
The last ride is free
pi_24097617
Sun Dial ~ Other Way Out

Heerlijke '70ish plaat van deze britten uit begin jaren 90. Mellow nummers, voorzien van goed (maar niet overheersend) gitaarspel, dromerige zang en een psy (orgel, drum) sound. Lekker wegzweven bij deze psychedelische rock.

Ik heb de 24 Bit remastered versie met twee extra unreleased tracks.
pi_24117163

Phlegm - One night stands with out of tune instruments in a room with blue wallpaper

Is het hiphop? Is het spoken word? Het is in ieder geval geweldig. Phlegm maakt zware depresieve teksten die uitgespuigd lijken te worden. De teksten zijn orgineel, mooi, hard, werkelijk maar altijd met een triest randje. Voor liefhebbers van 'niet-commerciele' hiphop, Saul Williams fans en open-minded muziekliefhebbers. Food for the thoughts
I presented my feminine side with flowers
She cut the stems and placed them gently down my throat
And these two lips might soon eclipse your brightest hopes
* Saul Wiliiams - 1987
  Licht Ontvlambaar dinsdag 21 december 2004 @ 20:26:48 #90
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_24123778

Virgin Black-Sombre Romantic
Track:Museum Of Iscariot
een van mn favo goth platen(en dat zijn er niet veel)
pi_24136395
Dreaming - Frankie & Calvin

Ik denk niet dat dit de smaak is van de meeste mensen hier, maar het is echt een leuk liedje
Vrolijk, maar ook weer niet blij, als je begrijpt wat ik bedoel
Het blijft wel heel de dag in je hoofd zitten, heel irritant
pi_24139094

Adversus - Schwarzer Vogel, Flieg!

Mocht je nog op zoek zijn naar vage gothy muziek, en wil je een cd met vanalles en nog wat wat in dat thema past, lusiter dan de cd van deze band eens.
pi_24183244
Carrier Flux - In Waste

Tijdje terug opgeduikeld in een aanbiedings bak en vandaag maar weer eens opgezet, heerlijk afwisselend origineel album, enige minpunt is wat mij betreft de wat te overduidelijke drumcomputer, verder een prima album.
quote:
Oh my god. Once again I’m caught out of guard. The first song kicks in and I make my decision: electro-gothic. Good. Not even a minute after, my world gets upside down. What are DODHEIMSGARD doing here??? I check for Vikotnic’s name in the booklet. Nope, no such name, just a mister Philips. And so the audition proceeds, through a constant change of emotions. After having listened to the whole album for many many times, I have made my final decision: whoever mister Jeff Philips is, he’s a genius. He balances with remarkable ease between gothic and black metal. Rapid guitar riffs accompanied at some points from a kind of sharp industrialized drumming that had first caught my attention in BERZERKER (just listen to “False projection”), clear vocals full of anguish that follow their own, slow rhythm, aerial melodies, all these bound together splendidly.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 24 december 2004 @ 19:43:18 #94
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_24186788
Project 86-Selftitled

erg leuk album,maar de opvolger Drawing Black Lines is beter
pi_24197907

A girl called Eddy - A girl called Eddy
Debuut-cd van Amerikaanse zangeres Erin Moran, die met Somebody hurt you één van de mooiste en meest onderschatte singles van 2004 had. In 2001 bracht ze al een EP uiit met vijf nummers, en twee daarvan komen op deze cd terug: Heartache en Girls can really tear you up inside. Ik weet niet of er nog iets veranderd is aan deze songs, maar het was me niet opgevallen dat ze ouder zijn dan de rest, ze passen perfect bij de sfeer van het album.

A girl called Eddy is opgenomen in het Engelse Sheffield en geproduceerd door Richard Hawley (gitarist van Pulp) en Collin Elliott, die ook de meeste instrumenten voor hun rekening namen. Er staan veel rustige nummers op de cd, een beetje zoals Natalie Merchant ze ook schrijft. Het voornaamste verschil is de stem van Erin Moran, die zuiverder klinkt (waarmee ik Natalie Merchant niets tekort wil doen, want zij heeft nog steeds één van de mooiste vrouwelijke stemmen die ik ken). The long goodbye en Girls can really tear you up inside zijn de mooiste nummers, maar eigenlijk staan er geen slechte tussen. People used to dream about the future zit vol met synths, en zo zou van het Pulp album This is hardcore kunnen komen. Een uitermate geschikte plaat voor een rustige zondagmorgen.
pi_24198977

David Sylvian - Everything And Nothing

Een puike verzamelaar van man's oeuvre, waarbij niet alleen z'n solowerk aan bod komt maar ook z'n Japan-periode en z'n samenwerkingen met Robert Fripp en Ryuchi Sakamoto. En daarbij uiteraard een aantal onvermijdelijke "nooit-uitgebrachte" songs (z'n ambient-achtige werk komt niet aan bod, daar is een andere verzamelaar voor, Camphor, maar die is toch een stuk minder sterk).
Alles is met zorg samengesteld, veel oudere tracks zijn door de meester himself opnieuw gemixt en er is duidelijk aandacht besteed aan de trackvolgorde waardoor het geheel het gevoel geeft naar een "normaal" Sylvian album te luisteren. Samen met de informatieve liner-notes een voorbeeld zoals een verzamelaar zou moeten zijn.
In ieder geval een heerlijk begin van deze eerste kerstdag. Geraffineerd gemaakte popsongs, met veel aandacht voor detail en allerlei flirts met jazz en wereldmuziek en de stem van Sylvian die als een warme deken over je heen valt. Zodat ik straks met een fijn loom gevoel aan het Grote Kerstfeest kan beginnen...
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  zaterdag 25 december 2004 @ 13:03:07 #97
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_24199662

King Crimson - Sex Sleep Eat Drink Dream

Cd-single met wat live-nummers uit de Thrak tijd. Maar vooral het laatste nummer is vandaag toepasselijk ; een solo-uitvoering van Silent Night door Robert Fripp. Silent night (a la Frippertronics) werd overigens al in 79 opgenomen.

Onze katten hebben meestal geen enkele aandacht voor de muziek die ik draai, maar voor die solo-platen van Fripp komen ze soms de mand wel uit. Er zit er hier een midden op tafel om zich heen te kijken. Dat rare gepiep blijkt erg boeiend te zijn.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_24214441
Dj Kicks Nicoleltte

Nicolette zangeres bij onder andere massive attack mixed van alles en nog wat aan elkaar van rustige techno tot neurotische electro, drum & bass & ambient achtige house.
I presented my feminine side with flowers
She cut the stems and placed them gently down my throat
And these two lips might soon eclipse your brightest hopes
* Saul Wiliiams - 1987
pi_24281905

Virgin Prunes - A New Form Of Beauty

Zo rond het begin van de jaren '80 was er in Dublin een groepje jongeren dat zich Lypton Village noemde. Een soort protest tegen de gevestigde orde dat zich uitte in allerhande kunstvormen. De leden gaven zichzelf bijnamen zoals Gavin Friday, Guggi, The Edge, Strongman, Dave-Id Busarus, Bono Vox en Dik. De oplettende lezer herkent er minstens 2 en ja, Lypton Village stond aan de wieg van U2. Maar er ontsproot nog een band aan deze groep, Virgin Prunes genaamd. Waar U2 zich vooral bezighield met pop waren er voor de Prunes geen enkele grenzen aan hun creatieve uitingen. Een bonte verzameling van punk, avant-garde, theater en noise en wat je allemaal kan (en wil) verzinnen. En dat klinkt als een verschrikkelijke nachtmerrie, als een muzikale dag des oordeels of als een perfect anti-schoonmoeder-middel.
A New Form Of Beauty was oorspronkelijk bedoeld als een 7-delig project dat echter stokte na deel 4 en kwam uit als resp. een 7-inch, 10 inch en 12 inch single en een cassettetape. En nu netjes op een dubbele cd gezet, geremasterd en wel door Opper-Prune Gavin Friday. Net als de rest van het repertoire. U bent gewaarschuwd...
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_24282167

Y.A.G.O - Hymn [Remix 2004]

Ontzettend vette plaat. Rammen, en halverwege een heel relaxed en mooi intermezzo. .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')