Ik vind het hele interessante muziek. De muziek zit heel simpel in elkaar eigenlijk en het klinkt ontzettend, euh, hoekig qua speelwijze. Toch heeft het wel een bepaalde aantrekkingskracht op me. Met name door de mooie donkere stem van de zanger. Ik kende er nog niet veel van, maar voor 20 piek per stuk kon ik de cd's niet laten liggen.
Zijn hier nog meer mensen die deze muziek kunnen waarderen?
Hoe zit het overigens met de band New Order die een spin-off is van deze band. Ik ken hier alleen Blue Monday van en dat vind ik een heel goed nummer. Zijn er nog cd's van deze band die aan te raden zijn?
Zie ook New Order
quote:Inderdaad, de hoes van "Unknown Pleasures": "The intergalactic scream of a dying star"
Op zaterdag 11 augustus 2001 17:55 schreef Juan Zueco het volgende:
Eén van de mooiste hoezen allertijden:J.
Van new Order hebben ze deze cd's. Zit er nog iets bij wat ik absoluut moet hebben?:
NEW ORDER
CP18304 BBC RADIO 1 LIVE IN CONCERT
CP17422 REST OF + BONUS CD: BLUE MONDAY MIXES ALBUM
CP15949 BEST OF
CP12450 REPUBLIC
CP5812 ROUND & ROUND
CP5762 WORLD IN MOTION (12")
CP3340 TECHNIQUE
CP2305 BLUE MONDAY 1988 (12")
CP2230 PEEL SESSIONS (1-6-82) (12")
CP1411 SUBSTANCE
CP527 BROTHERHOOD
CP416 MOVEMENT
CP339 POWER, CORRUPTION & LIES
CP139 LOW-LIFE
Ze hebben ook nog wel wat interessant materiaal van Joy Division zag ik:
JOY DIVISION
CP29839 LES BAINS DOUCHES - LIVE
CP27441 COMPLETE RADIO ONE RECORDINGS
CP22950 PRESTON 28 FEBRUARY 1980
CP20888 HEART & SOUL -BOX-
CP17345 PERMANENT - BEST OF (REMIXED)
CP16103 WARSAW
CP8383 UNKNOWN PLEASURES
CP5130 STILL
CP3411 PEEL SESSIONS 2 (26-11-79) (12")
CP2681 SUBSTANCE 1977-1980
CP314 CLOSER
VP10035 BOX FILE
Joy Division Tribute
CP17493 MEANS TO AN END; -> TRI / JOY
Tips welkom
En ik heb vandaag ook de nieuwe New Order gekregen trouwens, Get Ready. Nou, Ready ben ik zeker. Scherpe plaat, echt een geslaagde comeback. Het is iets rockier, en dat kan door Billy Corgan's spel komen, maar het klinkt toch ook erg fris en 'nieuw'.
quote:Om het nog ff over Neu! te hebben; dat elementaire spel van JD klinkt behoorlijk geinspireerd door Neu! (of hoor ik nu dingen die er niet zijn?)
Op zaterdag 11 augustus 2001 20:29 schreef bogus het volgende:Ik ben het wel eens met Wepeel dat de muziek vrij elementair klinkt. Dat vind ik toch ook wel hun kracht, de zang komt er daardoor ook beter uit.
quote:Ik weet niet of je dingen hoort die er niet zijn...
Op zaterdag 11 augustus 2001 20:34 schreef MuadDib het volgende:[..]
Om het nog ff over Neu! te hebben; dat elementaire spel van JD klinkt behoorlijk geinspireerd door Neu! (of hoor ik nu dingen die er niet zijn?)
Maar die link kan ik ook wel leggen ja. Neu! pionierde op het gebied van strakke beats (naast andere dingen natuurlijk). Zoals het nummer Hallogallo bv (neu!-1).
Joy Division speelde eigenlijk ook heel strak en puntig. Dus qua muziek wel, maar qua sfeer, emotie en gevoel niet denk ik.
quote:Dat betekent dat je er zowiezo eentje niet hebt, want ze hebben er 3 (Unknown pleasures, Still en Closer).
Op zaterdag 11 augustus 2001 15:59 schreef -Wepeel2- het volgende:
Ik heb gisteren beide platen van Joy Division gekocht
quote:Intens, dat vind ik nou het goede woord voor deze muziek. En het snijdt inderdaad dwars door je ziel.
Op zaterdag 11 augustus 2001 19:54 schreef MuadDib het volgende:
Zo intens als Joy Division was, zijn maar weinig bands. Luister maar eens naar de live-albums (vooral de BBC-opnames en Les Baines Douches); hard, rauw en soms vals en uit de maat maar wel dwars door de ziel heen.
En Wepeel2, ik kan je van het rijtje dat je noemt zeker Substance aanraden. Wel een mooi overzichtsalbum.
quote:Joy Division’s debut was first issued as FACT 10, and contained a message in the run-off groove which reads "This is the way" (A) and "Step inside" (B) from the song "Atrocity Exhibition". The American edition, FACTUS 1, reads "I’ve been looking for a guide" (B) (a variation on the lyric to "Disorder"). The sleeve of Unknown Pleasures was Peter Saville’s stark design (Fig. 20) which contradicted many proper design principles and was the better for it. ‘Everything on Factory is designed, as opposed to decorated" (Saville, Sep 79). Record sleeves usually evolve from ideas supplied by the band themselves — the graphic on Unknown Pleasures being suggested by Bernard’s discovery of the intergalactic scream of a dying star. The group had originally suggested a white cover with a black inner sleeve but agreed with Saville that the image would be stronger with a black cover. Having an "inside" and an "outside" to the album "was a purely arbitrary design decision which had to do with my having a black label on one side of the record and a white label on the other side" (Saville, Sep 82). The photograph on the inner sleeve was given to Saville by the band who had cut it from a book, and it wasn’t until two years later that Saville found that it was really a very famous picture by Ralph Gibson.
Op zaterdag 11 augustus 2001 17:55 schreef Juan Zueco het volgende:
Eén van de mooiste hoezen allertijden:J.
quote:Still is geloof ik een cd met unreleased materiaal en wat live dingen toch? Althans, zo werd hij vermeld in de discografie van een site die ik bezocht heb.
Op zondag 12 augustus 2001 02:20 schreef ranja het volgende:[..]
Dat betekent dat je er zowiezo eentje niet hebt, want ze hebben er 3 (Unknown pleasures, Still en Closer).
Ik ga deze week of volgende week wel even op zoek naar wat leuk materiaal van Joy Division. Eerst wil ik even deze platen wat beter kennen.
New Orders allerbeste (ben de titel weer kwijt) is het nummer dat de officiele tune was voor het engelse voetbalelftal (jaaral ook kwijt, geheugen laat me in de steek).
Joy Division, Atmospheres en Love will tear us apart geven me nog steeds kippenvel.
quote:Klopt, maar dat maakt 'm niet minder essentieel. Evenals de Warsaw lp/cd eigenlijk (pre joy division)
Op zondag 12 augustus 2001 19:19 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
Still is geloof ik een cd met unreleased materiaal en wat live dingen toch? Althans, zo werd hij vermeld in de discografie van een site die ik bezocht heb.
Luister eens naar het nummer transmission van LOW, staat als een huis.
quote:Des te groter is de prestatie van Paul Young die "Love will tear us apart" ongelooflijk wist te verkrachten
Op dinsdag 14 augustus 2001 00:40 schreef tong80 het volgende:
Het mooie is ook dat bij vrijwel iedere cover, de nummers rechtop blijven staan.
quote:Oe!
Op donderdag 16 augustus 2001 20:34 schreef MuadDib het volgende:[..]
Des te groter is de prestatie van Paul Young die "Love will tear us apart" ongelooflijk wist te verkrachten
Wazig dat Curtis zich al had opgehangen voordat ik geboren was, en ik nu nog de donkere atmosfeer voel als ik naar zijn muziek luister. Ik ga zo naar de stad, ik hoop dat de albums niet zo duur zijn (ik heb echt weinig geld).
Geweldige nummers vind ik Disorder, Isolation, 24 Hours, Atrocity Exhibition, Heart and Soul, en uiteraard Love Will Tear Us Apart (eigenlijk is mijn JD opleving ook een soort voortvloeisel van de geweldige soundtrack van de geweldige film Donnie Darko)
Anyway, de stem van Ian Curtis doet me wel een beetje aan Jim Morrison denken, al is de muziek toch zeker anders.
De naam Joy Division (al zullen de meesten dat wel weten) komt van de vrouwen die in nazi kampen gespaard werden van de gaskamer, om als seks slaven te dienen, zij zaten dan in de zogenaamde 'joy division'
quote:Ik heb vandaag m'n Closer CD maar weer even uit de kast getrokken naar aanleiding van dit topic. Moet ik vanavond wel weer vrolijke dingen gaan doen om niet in een depressie te vallen.
Op maandag 22 juli 2002 15:51 schreef MadScientist het volgende:
¤ 12 per stuk waren ze, dat kan goedkoper, maar goedAnyway, de stem van Ian Curtis doet me wel een beetje aan Jim Morrison denken, al is de muziek toch zeker anders.
De gelijkenis met Jim Morrison hoor ik niet echt. Ik vind dat de zanger van Joy Division veel meer z'n teksten opzegt/declameert (niet van die moeilijke woorden gaan gebruiken Sander want dan ga je weer twijfelen of je het wel goed schrijft ) en Jim Morrison toch een meer zangerige stem heeft.
Ik heb de cd's overigens voor Fl.20,- per stuk gekocht. Maar dat had ik geloof ik hier al ergens boven vermeld. Ik wil alleen die verzamelaar nog een keer hebben, want daar staan nog wat andere nummers op en ook Love will tear us apart.
Oja, kippenvel (uit Twenty four hours):
I never realized the lengths
I'd have to go
All the darkest corners of a sense
I didn't know
Just for one moment -
hearing someone call
Looked beyond the day in hand
There's nothing there at all
Now that I've realized how it's
all gone wrong
Got to find some therapy -
this treatment takes too long
Deep in the heart of where
sympathy held sway
Got to find my destiny before
it gets too late
Het enge is dat sommige teksten bijna van mij afkomstig zouden kunnen zijn. Zegt toch iets over mijn gemoedstoestand waarin ik soms verkeer.
[Dit bericht is gewijzigd door -Wepeel2- op 22-07-2002 17:18]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |