abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2926099
Geregiseerd door Richard Kelly, ik geloof dat het zijn debuut is.

Lijkt me een veelbelovende film, binnenkort in de bioscoop en je kunt hem nu al zien op 't Rotterdams Filmfestifal (al zijn alle kaarten uitverkocht).

Plot Outline: Highschooler Donnie is plagued by visions of a giant evil rabbit who orders him to commit acts of violence and predicts the impending end of the world.

Oja, check vooral de *vage* website:
www.donniedarko.com

[Dit bericht is gewijzigd door araphor op 24-01-2002 20:41]

pi_2926111
Ik ben ook erg benieuwd naar deze film, maar ik denk niet dat ik hem kan zien in Rotterdam
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_2975213
Hey, Hey! Een film met mijn naam erin -Darko- Dat is voor het eerst! klinkt heel vaag, moet het maar in mijn lijst zetten
pi_2975259
19 Maart komt hij op DVD uit (regio 1)
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_3050753
Nou ik heb hem gezien...

Erg mooie duistere indie film.
Zeer de moeite waard, een echte aanrader.

Ik kan er weinig over vertellen omdat ik nog een beetje aan het bijkomen ben, en het verhaal niet zo simpel is. Het heeft te maken met visioenen en time-travel en eenzaamheid...

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
pi_3050879
De trailer is iig veelbelovend.
Fuck you Jane Austen!
  maandag 4 maart 2002 @ 16:15:03 #7
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_3382588
quote:
Op maandag 04 februari 2002 22:53 schreef MadScientist het volgende:
Nou ik heb hem gezien...

Erg mooie duistere indie film.
Zeer de moeite waard, een echte aanrader.

Ik kan er weinig over vertellen omdat ik nog een beetje aan het bijkomen ben, en het verhaal niet zo simpel is. Het heeft te maken met visioenen en time-travel en eenzaamheid...

Duister idd, en ingewikkeld ook, moest mijn hoofd er echt bijhouden, nou nou, poe poe, zeg zeg

Eigenlijk moet je er gewoon niets over vertellen

fake a dream
pi_3383281
quote:
Op maandag 04 maart 2002 16:15 schreef Kimmie het volgende:
Eigenlijk moet je er gewoon niets over vertellen
Nee, gewoon gaan zien en genieten...
pi_3391957
Ik heb hem inmiddels ook gezien en ik moet zeggen: GEWELDIGE film.

Beetje qua sfeer een kruising tussen Requiem for a Dream & Dark City.

Goede muziek en goed camerawerk.
En een bizar verhaal

pi_3509544
* schop *

Ik had dus 20 januari Donnie Darko alvast ge-preordered bij Amazon. Vandaag kreeg ik 'm eindelijk binnen (terwijl 'ie officieel pas op 19 maart uit zou komen).

Er zitten echt veel onwijs gave extra's op (heel veel trailers en TV spots, ongeveer 20 verwijderde of verlengde scenes, interviews, commentaar).

Zijn er nog meer mensen die de DVD ook al besteld hebben? Zoniet: iedere fan van de film zou het moeten doen, want deze DVD is echt zo ongelovelijk de moeite waard!

pi_3511506
Ik heb 'm vanavond ook gezien, en het is inderdaad een freaky filmpje. Wel heel erg cool en zeker een aanrader voor de liefhebbers van de 'apartere' coole films .
pi_3515669
ik heb m ook een paar dagen geleden gezien, en het is echt een mooie, duistere, aparte en soms zelfs een beetje ontroerende film eik...
Vooral het liedje op het einde "mad world" vonnik wel mooi..
pi_3887153
Nog even terug komen op Donnie Darko...

Ik heb de film nu 2x gezien...maar ik kom er niet uit

Ik wil altijd graag tot op de bodem een film kunnen uitpluizen. Normaal lukt dit altijd, maar hier kom ik niet uit (of dat is ook met opzet zo...)
Wil iemand me zijn visie over de film geven...

je mag me ook mailen markvddrift@hotmail.com als iemand het leuk vind hierover discussieren...

[Dit bericht is gewijzigd door BigBubba op 19-04-2002 12:41]

I put the 'Grrr' in Swinger baby, yeah!
pi_3888281
Wat snap je niet dan?
pi_3888890
Wat begrijp ik er niet aan?
Dat vind ik dus lastig uit te leggen, een aantal vragen komen hieronder...

Pas op mogelijke spoilers (voor mensen die nog moeten kijken)
-
-
-
-
-
-
-
-
-

M.a.w. hoe verklaar je het..

Reist hij terug in de tijd om zo alsnog te sterven?
Wat is nu wel gebeurt en wat niet?
Wanneer slaat de film om van heden/verleden/toekomst?
De familie verblijft in hotel, maar ineens zijn ze weer thuis-> zijn we dan teruggegaan in de tijd?
De motor is van het vliegtuig waar moeder en zusje inzitten, maar die overlijden niet?

enz enz

I put the 'Grrr' in Swinger baby, yeah!
  Redactie Frontpage zondag 21 april 2002 @ 23:27:55 #16
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3914235
De film wint wel de ene prijs na de andere. Ik kan 'm over 100 mb zelf gaan bekijken
  donderdag 2 mei 2002 @ 10:06:10 #17
12990 dewis
doen die snor henken en/ofzo
pi_4035797
Inderdaad.. heb m gisteren avond gekeken en ben er nog niet helemaal uit hoe t nu zit..
(komt ook mede doordat ie in het engels was en dat er steeds zo'n rare boodschap door beeld kwam enzo )

Dus als er iemand is die een tijdlijn kan geven en die me kan vertellen hoe het allemaal precies gegaan is (en wanneer).. heel graag!

Ik vind m in ieder geval zeker de moeite waard, fijn sfeertje!!

Even geen signature
  donderdag 2 mei 2002 @ 11:05:32 #18
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_4036430
* Smots heeft 'm gezien op het FFF, en jah....
Hij was niet slecht, maar hij sprak me gewoon niet zo aan.
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  zondag 5 mei 2002 @ 15:08:08 #19
7966 eRR_
  zondag 5 mei 2002 @ 16:58:14 #20
14149 MadScientist
i was there
pi_4071494
Leuke rol van Patrick Swayze ook BTW
  zondag 5 mei 2002 @ 18:55:31 #21
16049 BJB
cluods in the haed
pi_4072479
Ik vond 'm geweldig. Niet tè vaag, en het verhaal gaat echt ergens over.
  zondag 5 mei 2002 @ 20:37:12 #22
9030 Mr.Black
sucks to be me
pi_4073511
Ik vond 'm ook heel goed.. de muziek was ook heel goed..

zeker Mad World van Gary Jules.

De Internet site van Donnie Darko is ook al weird net als de film. Staat ook aanvullende dingen bij.

Don't love if you want to die in peace.
  zondag 5 mei 2002 @ 23:30:42 #23
16049 BJB
cluods in the haed
pi_4075424
quote:
Op zondag 05 mei 2002 20:37 schreef Mr.Black het volgende:
zeker Mad World van Gary Jules.
pi_4180178
ok, heb m net voor de 2e keer gekeken, en snap m nog niet helemaal

*spoilers*

vanaf het gedeelte dat de motor voor het eerst neerstort, is dat dan de toekomst waar hij op het eind niet voor kiest, namelijk door toch te sterven ??
Dus alles met het konijn is de toekomst ?
of zit ik verkeerd ?
HELP!

pi_4180293
quote:
Op maandag 13 mei 2002 23:40 schreef dapluiz het volgende:
ok, heb m net voor de 2e keer gekeken, en snap m nog niet helemaal

*spoilers*

vanaf het gedeelte dat de motor voor het eerst neerstort, is dat dan de toekomst waar hij op het eind niet voor kiest, namelijk door toch te sterven ??
Dus alles met het konijn is de toekomst ?
of zit ik verkeerd ?
HELP!

Toekomst, heden, verleden, dat is allemaal maar relatief als je het tijdreizen net hebt ontdenkt. Hij red het meisje door zichzelf op te offeren i.d.d. Wel een beetje een manke redenering als je ervan uit gaat dat je kennis van de toekomst de loop ervan kan veranderen. Maar ja, alles zal wel voorbestemd zijn of zo...
Just because you're paranoid doesn't mean they're not after you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')