abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22407664
Vervolg van: Fok! Dieetclub deel 54

Aanvulling op dit topic:
Dieetrecepten - Een topic met smakelijke recepten. Zet je eigen favoriete recept erbij!
Dieetclubmeeting I in Burger's Zoo op 29-11-03 - Beestachtig gezellige meeting.
Dieetclubmeeting II in Sanadome op 20-03-04 - Een gezonde zwemmeeting.
Dieetclubmeeting III in Den Haag op 10-07-04 deel I en deel II - Gezellige smulmeeting met politiek tintje.
Dieetclubmeeting IV in de Efteling in september - * Deze meeting komt nog! Geef je op en ga mee!

Er is ook een IRC-kanaal voor de Fok!Dieetclub te vinden op de IRC-server irc.fok.nl poort 6667. Na binnenkomst type je dan: /join #dieetclub

De Fok!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 25 of hogerHier kan je ook goed je BMI berekenen). Worstel je met een te dik buikje of licht overgewicht met een BMI onder de 25 dan ben je van harte welkom in het zustertopic "Slank de Zomer in".

De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan de dieetclub. Als je ook opgenomen wilt worden in die lijst moet je maar even een gil geven in het topic. Om het voor de mensen die de lijst bijhouden (de mensen van het roulatielijstje) wat gemakkelijker te maken vragen we een paar dingen:
  • Het is fijn als iemand zijn eigen regeltje aanpast, dus niet alleen: "Ik weeg nu 73", maar gewoon het hele regeltje zoals in de lijst staat.
  • Als je je regeltje aanpast, denk dan ook aan je BMI. Veel mensen vergeten dat aan te passen.
  • Geef één definitieve update per week door. Wil je vaker doorgeven hoe zwaar je bent zet er dan bij dat het om een tussendoor-meting gaat.

De update van deze week

Week 40

Amalia (1m74) (40) was 125 kg, weegt nu 121 kg en wil graag 80 kg wegen -4,0
    Babbelzz (1m78) (26,1) was 89,9 kg, weegt nu 82,7 kg en wil graag 69-70 kg wegen -7,2
    Bianca (1m76) (30.3) was 105.4, weegt nu 93.9 en wil graag 90 wegen -11.5
    Bolletje (1m78) (28,6) was 94,5 kg, weegt nu 90,5 kg en wil graag 75 kg wegen -4
    coolbabe (1m61) (28,9) was 82 kg, weegt nu 75 kg en wil graag 65 kg wegen -7
    Cutie (1m87) (29,4) was 106,5 kg, weegt nu 103 kg en wil graag 75 kg wegen -3,5
    Darthirii (1m77) (37,3) was 120 kg, weegt nu 116,8 kg en wil graag 115 kg wegen -3,8
    Dizer (1m89) (25,1) was 95,3 kg, weegt nu 89,7 kg en wil graag 80-85 kg wegen -5,6
    Faithy (1m75) (26,4) was 87 kg, weegt nu 81 kg en wil graag 70 kg wegen -6
    Fannetje (1.75) (25,6) was 100,8 kg, is nu 78,3 en wil graag 75 wegen -22,5
    Funnie (1m70) (29,9) was 130 kg, weegt nu 86,5 kg en wil graag 80 wegen -43,5
    Gaoxing (1m72) (26.7) was 94,5 kg, weegt nu 80 kg en wil graag 70 kg wegen 14,5/-2
    Gia (1m72) (32) was 98,6 kg, weegt nu 95 kg en wil graag 68 kg wegen -3,6
    Glimworm (1m75)(30) was 98 kg, weegt nu 92 kg en wil graag 70 wegen -6
    HorrorGirl (1m65) (25,2) was 80 kg, weegt nu 68,6 kg en wil graag 60 kg wegen -11,4
    Isabeau (1m67) (29,7) was 96,6 kg, weegt nu 82,8 kg en wil graag 65 kg wegen -13,8
    Jojogirl (1m72) (28,1) was 87 kg, weegt nu 83,0 kg en wil graag 75 kg wegen -4,0
    Jolene (1m58) (31,6) was 86 kg, weegt nu 79 kg en wil graag 75 kg wegen -7
    Knuppelhout (1m89) (28,6) was 114 kg, weegt nu 102,0 kg en wil graag wegen <100 kg -12,0
    lilithu (1m64) (37,5) was 111,8 kg, weegt nu 101,8 kg en wil graag 70 kg wegen
    Malchevia (1m87) (26,3) was 98 kg, weegt nu 92 kg en wil graag 85 kg wegen -6
    Mannekino (1m84) (30,7) was 112 kg, weegt nu 104 kg en wil graag 85 kg wegen -8
    Meimeltje (1m64) (30,7) was 92,5 kg, weegt nu 82,5 kg en wil graag 65 kg wegen &#8211;10
    Merisse (1,70) (27,4) was 81,5, weegt nu 79,3 en wil graag 70 wegen, - 2,2
    mighty_myte (1m84) (27,8) was 94 kg, weegt nu 94 kg en graag 84 wegen, -0,0
    miss_dynastie (1m70) (34) was 103,4 kg, weegt nu 98,2 en wil graag 75 kg wegen -5,2
    Miss_S (1m68) (31,9) was 92 kg, weegt nu 90 kg en wil graag 70 kg wegen -2
    miss_sly (1,65) (29,8) was 84.5 weegt nu 81. en wil graag 75 wegen -3.5
    M82 (1.75) (27,76) was 94,1, weegt nu 84,6 en wil graag 68 kg wegen -9,5
    octopussy (1m76) (30) was 107,8 kg, weegt nu 92,8 kg en wil graag 70 kg wegen -15
    Pandorah (1m68) (25,8) was 89,5 kg, weegt nu 72,8 kg en wil graag 65 kg wegen -16,7
    Pizzakoeriertje (1.87) (34,3) was 120 kg, weegt nu 120 kg, en wil graag 75 kg wegen -0
    Riann (1m72) (26,5) was 102 kg, weegt nu 78,5 kg en wil graag 70 kg wegen en - 23,5 kg en 123.5 cm
    Rosean (1m70) (28,7) was 145 kg, weegt nu 83 kg en wil graag 79 kg wegen -62
    Sanne (1m43) (27,39) was 73 kg, weegt nu 56,3 kg wil graag 48 kg wegen -16,7 kg
    Steve2003 (1m93)(26.3) was 98 kg, weegt nu 98 kg en wil graag 88 wegen.
    stoopkind (1m76)(28,1) was 92kg, weegt nu 87g en wil graag 70 kg wegen -5/b]
    [b]stout
    (1m70) ( 29,5) was 96 kg, weegt nu 85,5 kg en wil graag 70 kg wegen -10,5
    Teigan (1m60) (36,9) was 94,4 kg, weegt nu 94,4 kg en wil graag 90 kg wegen -0
    Trueno (1m75) (32,7) was 100 kg, weegt nu 100 kg en wil graag 75 kg wegen -0,0

Week 40: Funnie
    Week 41: Teigan
    Week 42: jolene
    Week 43: Pandorah
    Week 44: Glimworm
    Week 45: Miss_Dynastie
    Week 46: Riann
    Week 47: Funnie

Kort overzicht van topics over lijnen op Fok!
    Hoe de laatste kilotjes snel kwijt raken? - Een Fokker op zoek naar tips voor de laatste kilo's.
    Hoe raak ik zo snel mogelijk mijn buikje kwijt! - Tips tegen dat vervelende buikje.
    Superhongerdieet! :) - Net als Miss_d ben ik wel benieuwd hoe het hiermee is vergaan.
    Vetvrij vet - Dit gaat over vetvervangers zoals Olestra
    http://forum.fok.nl/topic/533674 - Wissel ervaringen over Herbalife uit.

De oefeningen van Lurky voor een mooi figuur zijn hier te vinden.

Internet - (Eng.) = Engelse sites.
    Algemene sites
    www.overgewicht.nl - Uitgebreide site over overgewicht. Hier kan je ook je BMI berekenen.
    www.overgewicht.org - Site van het Kenniscentrum Overgewicht (verbonden aan de VU)
    www.voedingscentrum.nl - Dé site boordevol informatie over gezond eten.
    www.opdieet.nl - Site met uitstekende uitleg over overgewicht en dieten.
    www.gezondheidsplein.nl - Het deel van gezondheidsplein over voeding. Uitgebreide en heldere informatie.
    www.digitale-dietist.nl - Diëtisten site met handige tips, voedingsmiddelentabel en links.
    www.dikke-mensen.nl - De site van de Nederlandse Obesitas Vereniging.
    www.jojoclub-afslanken.com/ - Prima site met uitgebreide uitleg over vele soorten dieten.
    www.eetstoornis.org - Site voor mensen met een eetstoornis.
    www.weight-loss-diet-i.com/ - Verschrikkelijk veel informatie over lijnen en overgewicht (Eng.)
    www.realage.com - Leuke en interessante site over gezond zijn en blijven (Eng.).
    www.ivillage.com/diet/ - Zéér volledige site over overgewicht en lijnen (Eng).
    www.3fatchicks.com - Geweldige site met een enorme hoeveelheid informatie en links (Eng.).
    www.skinnydaily.com - Erg leuke en informatieve site over lijnen (Eng.)
    www.ehow.com - Antwoord op ál je vragen, ook op het gebied van lijnen nuttig (Eng.).
    www.diet-i.com - Véél info + "Hate Dieting e-zine" (Eng.)

Bewegen
    www.sportjefit.nl - Over sportief afvallen met veel sportieve links.
    www.lichamelijkeopvoeding.nl - Prima site als je wilt beginnen met bewegen (trainingsschema's).
    www.myasics.nl - Een super site over hardlopen! Hardlopen voor dummies met trainingsschema's vanaf 2 min. hardlopen.

Voedingstabellen
    www.voedingsmeter.nl - Hier kun je de voedingswaarde van je dagelijkse voeding bijhouden.
    www.calorieteller.info - Handige site om je dagelijkse energie-inname bij te houden.
    www.watziterin.nl - Handige site met kcal, vet, koolhydraten en eiwitgehalte.
    www.caloriefreak.com - De naam zegt het al: een site vol produkten (ook bijv. McDonalds) + kcal. (Eng.).
    Snoopy's Dieetpagina - Download hier een uitgebreide calorieëntabel.

Recepten
    www.smulweb.nl - Afslank-gedeelte van smulweb vol heerlijke recepten en tips.
    www.culinairezaken.nl - Prima receptensite met veel slanke recepten.
    cgi.fatfree.com - De site met de meeste recepten voor een slanke lijn die ik heb kunnen vinden (Eng.).
    www.cuisinecuisine.com - Hier moet je wezen als je een Engelstalig recept wilt klaarmaken en niets begrijpt van ounces, cups en tablespoons. Onmisbare rekenhulp bij het koken.

Interactieve sites
    voedingsdagboek.demonster.net - Mooie en overzichtelijke site voor je eigen voedingsdagboek online.
    www.valtaf.nl - Hou hier je eigen dieetdagboek bij (soort weblog voor lijners).
    www.onlijnclub.com - Grote Internetcommunity (concurrentie dus haha) voor lijners.
    www.weightsupport.nl - Een half jaar lang gratis begeleiding bij het lijnen.
    www.fitday.com - Site voor je eigen (gratis) dieetdagboek (Eng.)
    www.thedietchannel.com - Veel info en gratis 8 weken dieetprogramma (Eng.)

Link-sites
    dieet.pagina.nl/ - Startpagina over dieten met nog meer links.
    afslank.leukestart.nl - Een erg goede link-site over afslanken.
    grotematen.pagina.nl - (nog) moeite met het zoeken van kleren? Kijk hier eens bij.
    dmoz.org/Weight-Loss - Gevarieerde linksite. (Eng.)

Commerciële sites:
    www.herbalife.com
    www.slank-klup.nl/
    www.weighwatchers.nl
    www.afslanken.com
    www.eganederland.nl/
    www.slimfast.nl/
    www.bodysolution.nl/
    www.specialk.nl
  •   maandag 4 oktober 2004 @ 22:50:59 #2
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_22408286
    Geen update verder hier. Nog steeds te zwaar

Ik had geen document om een nieuw topic te openen.

Wie heeft er trouwens wel eens van dieetpillen, stackers, theeen enzo uitgeprobeerd?
    Dus geen slim line weightcare slimfast of herbalife gebeuren. Maar totaal iets anders?

Zie in reform folders wel eens afslanktabletten. En sjah . denk ik ervan.
    Voor mijn gevoel wil ik het wel eens uitproberen. Maar mijn "gezonde verstand" Zegt vaak al. Dat helpt toch niets. Dubbel dus.

(oke, oke ik heb de maagband. Maar daarom ben ik nog wel nieuwsgierig ernaar )
      dinsdag 5 oktober 2004 @ 08:37:10 #3
    80407 glimworm
    'The Shining'
    pi_22413498
    Vanmorgen weer op mijn gewicht van voor het weekend na een dagje rustig aan doen met eten...

Funnie, ik heb wel is appelslank pillen, chroom en cla gebruikt.. Volgens mij hielp het allemaal niet...
    Glimmen is een keuze
    pi_22413547
    Tvp!
      dinsdag 5 oktober 2004 @ 09:06:17 #5
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_22413766
    Ik ben het niet meer. Gelukkig want ik was 2 kilo zwaarder erdoor Want nummer 88 was alweer in beeld.

Ben nu 1 ons afgevallen en zit op 86,4 (opluchting)

glimworm ik heb ook altijd idee dat dat soort dingen niet werken. Maar waarom blijft men toch op zoek gaan naar "het" wondermidel?
    Terwijl ik voor mijn gevoel het wondermiddel al wel heb hoor.

Misschien de nieuwsgierigheid. Zal het dan toch... Zal het echt enz enz
    pi_22414855
    TVP
      dinsdag 5 oktober 2004 @ 10:42:21 #7
    99257 Darthirii
    Bitch From Hell
    pi_22415070
    Hoi allemaal!

Morgen zal ik ook weer es een update geven, en er is niet veel vanaf en ik denk niet dat ik onder mijn laatst geposte bericht zit omdat ik dus onwijs veel weer was aangekomen, maar goed.
    Funnie , ik heb Stackers geslikt. Ik moet zeggen, ik viel er razendsnel mee af destijds, had veel meer energie en kon ook ineens stukken rennen. MAAR!!!!!! Ik kreeg ook hartkloppingen, kon niet meer slapen, zat de hele dag te trillen. En dat ik ineens kon hardlopen was totaal niet natuurlijk, omdat ik dat 'normaal' ook niet kon. Je overbelast je lichaam dus.
    Ik zou dus sowieso nooit aan stackers meer beginnen....

Verder gaat het hier redelijk, zit nog steeds niet lekker in m'n vel, maar sinds een paar dagen eet ik wel weer regelmatig. En ik heb wel weer het gevoel dat ik er totaal voor wil gaan.
    pi_22415804
    quote:
    Op dinsdag 5 oktober 2004 10:42 schreef Darthirii het volgende:
    Verder gaat het hier redelijk, zit nog steeds niet lekker in m'n vel, maar sinds een paar dagen eet ik wel weer regelmatig. En ik heb wel weer het gevoel dat ik er totaal voor wil gaan.
    Ha, dat is de bedoeling motivatie en regelmatig eten. Volhouden dan kom je er wel.
      dinsdag 5 oktober 2004 @ 11:22:15 #9
    3542 Gia
    User under construction
    pi_22415841
    quote:
    Op maandag 4 oktober 2004 22:50 schreef Funnie het volgende:
    Geen update verder hier. Nog steeds te zwaar

Ik had geen document om een nieuw topic te openen.

Wie heeft er trouwens wel eens van dieetpillen, stackers, theeen enzo uitgeprobeerd?
    Dus geen slim line weightcare slimfast of herbalife gebeuren. Maar totaal iets anders?

Zie in reform folders wel eens afslanktabletten. En sjah . denk ik ervan.
    Voor mijn gevoel wil ik het wel eens uitproberen. Maar mijn "gezonde verstand" Zegt vaak al. Dat helpt toch niets. Dubbel dus.

(oke, oke ik heb de maagband. Maar daarom ben ik nog wel nieuwsgierig ernaar )
    Funnie, ik heb veel nare verhalen gehoord over stackers, zou ik dus zeker niet doen. Doe anders eerst eens een search op stackers/ervaringen. Lijkt me dat daar best iets over te vinden moet zijn.

En je gaat zo goed. Je bent nu op een gewicht waarbij het gewoon wat langzamer gaat. Dat krijgt iedereen een keer. Gewoon volhouden en eerst die operatie eens afwachten! Ga in elk geval geen troep slikken. Stel je voor dat je het ervan aan je hart krijgt!
    pi_22417239
    funnie, ik heb ook wel eens stackers gebruikt. Ik hoopte dat het mijn trek weg zou nemen, maar achteraf gezien was ik in die periode juist heel goed bezig met mijn voeding. Ik kreeg er net als Darthirii ook hartkloppingen van en veel energie. Dat je er hartkloppingen van kan krijgen laat al zien dat het eigenlijk troep is. Die energie kan ik op zich wel gebruiken

Ik neem nu geen stackers meer om af te vallen. Wel neem ik er 1tje als ik ga stappen en ik weet dat het een lange nacht wordt. Ze geven net ff die kick, maar het is nog niet zo slecht als xtc ofzo.
    Overigens ga ik de laatste tijd veel te weinig uit.

Eigenlijk gaat het helemaal niet goed met mij. Ik kan het met de studie net bolwerken (stage heb ik verplaatst naar februari), terwijl het helemaal niet zo'n moeilijke studie is. Ik ben weer heel snel moe aan de ene kant, aan de andere kant kan ik 's nachts niet goed slapen. Ben dus ongewild mijn dag-nachtritme aan het omdraaien. Het ergste is dat ik een onverzadigbare behoefte heb aan zoeitigheid en brood en dergelijke. Ik stop me de hele dag vol met kellogs en brood. Ik kan me niet beheersen als ik boodschappen doe en het resultaat is dat ik binnen 2 dagen een kilo perpernoten naar binnen werk. Eigenlijk vooral koolhydraten, terwijl ik dat nu juist niet kan hebben. Ik merk aan mijn kleren dat ik aankom, maar ik durf niet op mijn weegschaal.
    Tijdens de zomer ging het goed, hoewel ik niet veel heb gedaan behalve een vakantie in Spanje. De laatste paar maanden irriteer ik me aan alles, en nog het meest aan mezelf. Niet leuk voor mijn vriend, maar hij krijgt de volle laag over zich heen. Ik wou dat het weer zomer was
    pi_22419450
    Tjee dat klink behoorlijk kl*ten allemaal Octopus.
    Ik zelf slik chroom supplementen. Chroom onderdrukt bij mij de behoefte aan zoetigheid.
    Door suiker te eten wil je ook steeds meer suiker eten suikers zijn snelle verbranders.
    Dat probeer ik ook voor ogen te houden als ik suiker/snoep wil eten hoe meer ik ervan eet hoe MEER ik ervan wil eten.

Dit schreef Isabel er een keer over.
    Suiker is een echte dikmaker, want een kleine hoeveelheid bevat aardig wat calorieën. Bovendien stimuleert suiker de afgifte van het hormoon insuline. Dit is niet gunstig, want het hormoon bevordert de vetopslag en de eetlust. Dit gaat ongeveer als volgt:
    Na het eten van suiker, komt suiker in het bloed terecht. De bloedsuikerspiegel wordt daardoor hoger. Dit verschijnsel stimuleert de aanmaak van insuline. Insuline circuleert eveneens in de bloedbaan. Het hormoon heeft daar als taak om energie (suiker en vet) uit het bloed te verwijderen, om het bijvoorbeeld op te slaan als vet. Het bloed bevat na deze actie nog maar weinig energie. Insuline verlaagt dus de bloedsuikerspiegel en dat maakt hongerig.
    Kortom, suiker verhoogt indirect de vetopslag en je krijgt snel weer trek.
    Je kunt ook zeggen dat insuline dikmakend is en daarom kan de hoeveelheid van dit hormoon maar beter laag zijn. Een aantal diëten is op dit principe gebaseerd. Suiker is hierbij dan ook uit den boze.

Enne octopus sterkte.

He waar is isabel trouwens? Hoe is het daar mee?
    pi_22420457
    goedemiddag, allemaal.

Op het moment gaat niet alles ff lekker.
    Dus ik stop er een tijdje mee.
    Haal me maar tijdelijk uit het lijstje al ik me goed voel kom ik weer terug.

Succes allemaal
      dinsdag 5 oktober 2004 @ 15:54:39 #13
    80407 glimworm
    'The Shining'
    pi_22421565
    Funnie denk trouwens dat het wondermiddel toch gezond eten en vooral genoeg bewegen
    Glimmen is een keuze
      dinsdag 5 oktober 2004 @ 16:54:32 #14
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_22422719
    Bedankt allemaal voor de reacties.

Ja, glimworm. Dat weet ik ook wel zeker. Maar ondertussen blijf je altijd nieuwsgierig, ik tenminste wel. Ik heb wel eens medicijnen van mijn huisarts gekregen om aftevallen. Daar kreeg ik ook hartkloppingen van. En zijn uit de handel gehaald. Ik kon het toen kopen in de sportschool (andere dan waar ik nu bij zit) Die waren net zo erg. Maar het hielp mij toen wel. Al denk ik nu, dat ik toen gewoon eigenlijk aan het dieten was. En geen wonder dat je dan afvalt

Stackers zal wel het zelfde zijn vermoed ik. Zal ik dus ook niet gebruiken. Maar ik doelde ook wel een beetje op alternatieve medicatie van de reform huizen enzo. Maar goed. Zal allemaal wel even grote bull zijn. Als alle andere middeltjes. Ik heb nu ook een hele andere eetpatroon dan voor de operatie. Maar bij mij is het ook vooral, het minder eten. Niet meer bouwvakkersmaaltijden. Zoals Henk het altijd noemde! Maar gewoon kleine beetjes. Geen halve brood meer op een dag. Dat soort dingen.. (brood mis ik wel nog steeds!!)

octopussy, balen hoor dat het zo moeilijk gaat nu allemaal. Ik denk dat wel iedereen makkelijker zomers goed en minder eet, dan in de winter. Ik hoop met je mee dat het snel weer zomer is!
    Want dat is veel lekkerder.

Jolene, ik had je al gemaild, ik wil toch ook hier wel zeggen. Dat ik je best wel begrijp en dat ik enorm veel respect voor je heb, vooral ook omdat je gestopt bent met roken. En dan tegerlijkertijd dieeten kan gewoon veeel te veel zijn om te doen! Ik hoop je ondanks alles hier weer snel
    te zien

Ik vind het nu ook een moeilijke periode wat speculaas en pepernoten betreft. Maar daar staat wel tegen over dat ik (te) weinig eet momenteel.
    Dus als ik zoiets neem schaadt het iets minder erg bij momenteel.

Ik zet er bewust een te tussen haakjes voor. Omdat ik nog steeds de dieetiste moet gaan bellen. Met is dit goed. Of moet ik echt meer gaan eten? Ik heb tussendoor best wel trek of ik voel mijn maag. Maar heb gewoon absoluut geen zin om wat klaar te maken en te gaan eten. Ik eet wel elke dag gewoon warm eten. Dat moet ik gewoon hebben.

Nu een verjaardagen tijdperk. Dan neem ik ook wel gewoon koekje of gebakje. Dus al met al zal het meevallen. En is het vooral overdag dat ik weinig eet.
    pi_22424698
    Tvp
      † In Memoriam † dinsdag 5 oktober 2004 @ 18:42:24 #16
    43556 miss_dynastie
    pi_22424882
    Funnie, ik heb ook pillen gebruikt. Zelfs gestimuleerd daarin door mijn moeder Ik heb van Daniel Jouvance allerlei supplementen geslikt, ik heb appelazijn geprobeerd (daar werd ik dikker van, is bij een klein percentage het geval) en vorig jaar chroomtabletten, maar die hadden geen effect. Dus geef mijn portie maar aan fikkie
    pi_22425471
    tvp
    Met mijn gewicht (en dus dieet) ging het in het weekend even weer niet zo best; maandag 1,7 kilo zwaarder dan vrijdag . En ik weet dat dat er wel weer afgaat, maar af en toe heb ik het idee dat ik nooit die 75 kilo ga bereiken op deze manier... *zucht* Ik kan het eigenlijk ook niet uitstaan dat ik van twee daagjes iets minder opletten meteen weer 1,7 kilo aan kom..
      Moderator woensdag 6 oktober 2004 @ 09:24:52 #18
    5428 crew  miss_sly
    pi_22437407
    jolene, wat jammer dat het niet lekker gaat. ik hoop dat je je snel weer beter voelt

Mouse, je hebt het over een dieet dat gebaseerd is op het laagkrijgen/houden van de insuline. Heb je daar voorbeelden van ofzo? Ik heb PCO en daarbij is afvallen sowieso al moeilijker, o.a. omdat de insulineproduktie vaak verstoord is. Dus misschien zou zo'n dieet wel wat voor mij zijn...

funnie ik blijf ook altijd nieuwsgierig en denk ook regelmatig: stel nou dat dit dat ene middel is dat wel werkt?? dat zou geweldig zijn!! Ik heb echter, behalve appelazijn, nog nooit iets geprobeerd. Ik blijf toch bang dat de nadelen niet opwegen tegen de voordelen of dat het allemaal geldklopperij is, dus ik doe het maar niet.

fannetje natuurlijk kom je wel op die 75 kilo uit! soms zit het even tegen en vanaf een bepaald punt gaat het langzamer, maar je gaat het wel redden hoor!

Ik geef misschien vrijdag nog wel een update, maar ik vermoed niet dat ik afgevallen ben, dus dan ga ik na de vakantie weer vol goede moed verder
    And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
    The wisdom that the old can't give away
    pi_22437478
    Cutie (1m87) (29,2) was 106,5 kg, weegt nu 102 kg en wil graag 75 kg wegen -4,5

En weer een kilo!
    pi_22437980
    Mag ik ook in het lijstje?? Of is de club vol? Ik hoor het wel. En je mag dus zelf per week je gewicht veranderen in de bovenstaande lijst?

Ik ben Denice, ben 20 jaar en 1.62 m. Ik woog vannochtend 71.4 kilo en wil uiteindelijk zon 58 kilo gaan wegen.
    Mijn BMI is nu: 27.7
    Ik vind mezelf niet echt een dikkerd, maar ben de afgelopen 2 jaren van een broekmaat 36 naar een 38/40 gegaan. Het meeste ben ik aangekomen bij mijn buik en bovenbenen. Mijn ietswat buikje en dus vetrol wil ik erg graag weghebben.

Gisteren niet gesnoept!! (Ja, dat viel en valt me echt heel erg zwaar) en mijn lunch vervangen door de maaltijdrepen van Slim Fast.
    Bij mij is het dus vooral het vele snoepen, waar ik echt een tijdje mee moet stoppen.

[ Bericht 1% gewijzigd door MevrouwKoRn op 06-10-2004 10:16:02 ]
    Gependeld
    3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
    april 2009 en het word een jongen
      Moderator woensdag 6 oktober 2004 @ 10:12:40 #21
    5428 crew  miss_sly
    pi_22438114
    het clubje hier is nooit vol hoor
    welkom dus! en succes met afvallen!

de bedoeling is dat je, wanneer je dat wilt, maar gemiddeld 1 keer per week ofzo, je een regeltje in je post zet. Er zijn een paar mensen die dat regeltje dan opppikken en in het nieuwe totaallijstje zetten. Dit regeltje dan hetzelfde als de regeltjes die er al staan. Je BMI kun je bijv. uitrekenen op www.overgewicht.nl
    tja, dat snoepen he, dat is ook mijn zwakke punt!
    pi_22438226
    Ah dank je wel Miss_sly !! Gezellig en lijkt me leuk om jullie verhalen te lezen. Het is voor mijzelf iig zeker een stok achter de deur dat ik deze keer doorzet. Denk dat het zo ''samen'' met jullie me eerder zal lukken dan helemaal alleen.

Nou van die BMI berekening wordt ik ook niet blij van..
    ''Je hebt teveel vetopslag rondom je buik, co-morbiditeitsrisico: ernsitg verhoogd".
    Gependeld
      woensdag 6 oktober 2004 @ 15:24:59 #23
    80407 glimworm
    'The Shining'
    pi_22444024
    Welkom MevourKoRn, het is hier inderdaad nooit vol...

En het vele snoepen verleer je na een tijdje wel... alhoewel het af en toe wel erg lekker blijft
    Glimmen is een keuze
    pi_22444261
    82kg 1 kilo erbij dus, maar kwam van weer 83 dus 't gaat weer de goede kant op

*dansje*

nog maar 12 kilo te gaan!
    Doei.
    pi_22444404
    26.4 is mn bmi nog steeds
    Doei.
    pi_22444411
    Miss Sly

Ik doe niet echt een dieet ik probeer gezond te eten. Dat is voor mij al heel wat. Ik ben een echte emo eter en hou/hield heel veel van suiker. Nog heb ik daar problemen mee. Ik merk echter dat hoe meer suiker eten hoe meer suiker ik wil en hoe moeier ik ben. Alleen moet ik ook iets tegen over de suiker zetten. Dat is moeilijk, gewoontes leer je niet zomaar af toch?
    Dus ik probeer meer te bewegen (aanmaak serotonine) meer te drinken en me happy te voelen bij 1 koekje, snoepje chipje etc. ipv alles.
    Wat ik wel gemerkt heb is dat als ik chroom supplementen slik kan je halen bij kruidvat etos etc dat ik dan minder behoefte aan snoep/suiker heb. Reden daarvan is inderdaad dat je glucose gehalte gelijk blijft.
    pi_22444471
    quote:
    Op woensdag 6 oktober 2004 15:43 schreef Faithy het volgende:
    26.4 is mn bmi nog steeds
    op die site staat overigens:

Jouw confectiemaat: 48

Op basis van jouw taille-omvang heb je een verhoogd gezondheidsrisico. We adviseren je om af te vallen. De confectiemaat meting is gericht op mensen van Europese origine en kan iets afwijken.

wtf!

Ik heb maat 42!

BMI klopte wel, maar die maat! ik heb geen 48! mn moeder heeft dat! grmbl!
    Doei.
    pi_22452182
    Damn ook vaag, als ik bijv sochtends heel weinig eet heb ik de hele dag last van me darmen. Echt naar, enorme winden de hele dag, en fulltime lopen boeren ( en ook niet 1uur, nee 10uur lang dit).

Iemand ervaring mee? Als ik gewoon sochtends ipv 1 bammetje er 3 eet heb ik hier geen last van :|
    En dit terwijl ik toch goed "grazend" eet (hele dag lang om de 2u een bammetje).

Maar vooral nu ik op kamers zit, me pens is growing bigger en bigger
    In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
    pi_22461268
    hier gaat het niet zo heel geweldig. Mijn gewicht blijft nog wel onder de 90, maar gaat vel langzaam weer omhoog ben ik bang.
    Gisteren alsnog de cursus bij fitness gehad, nu kan ik lekker sporten als ik zin heb. En de komende maand heb ik elke dinsdag vrij, dus dan kan ik 's ochtends sporten en heb ik ook genoeg tijd om te douchen enzo. En dan kan ik 's middags nog afspreken voor project oid. En samen met mijn vriend ga ik op zondag trainen. Ben benieuwd of het gaat helpen.
    Ik doe nu sinds een maand Pilates, uit een boekje Maar ik merk al wel verschil in mijn buik: buikspieren! Mijn buikje begint te verdwijnen Ook word ik al wat sterker en kan ik beter tegen kietelen
    Nu mijn eetpatroon weer op orde krijgen. Ik heb op het moment ontzettend veel moeite om gezond te blijven eten. Laat me snel verleiden.
    pi_22461790
    Ik ben deze week stabiel gebleven qua gewicht.. Het eten begint ook weer ergens op te lijken..

Zondag is de 4 mijl al, en mijn training is weer eens bagger geweest, dus een goede tijd wordt het jammergenoeg niet..

Maarja, meedoen is belangrijker dan winnen zeggen we maar...
    You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
    pi_22462052
    quote:
    Op donderdag 7 oktober 2004 09:47 schreef stoopkind het volgende:

Ik doe nu sinds een maand Pilates, uit een boekje Maar ik merk al wel verschil in mijn buik: buikspieren! Mijn buikje begint te verdwijnen Ook word ik al wat sterker en kan ik beter tegen kietelen
    Misschien domme vraag, maar wat is Pilates??
    pi_22462215
    Pilates is een soort van oefeningen doen. Het is gericht op het beheersen van je kracht en coorordinatie in de spieren. Je doet een serie oefeningen en kan dit steeds verder gaan opbouwen. Er zit geloof ik ook een patroon in dat je leert om te gaan met je ademhaling enzo.
    Gependeld
    pi_22462255
    quote:
    Op woensdag 6 oktober 2004 15:46 schreef Faithy het volgende:

[..]

op die site staat overigens:

Jouw confectiemaat: 48

Op basis van jouw taille-omvang heb je een verhoogd gezondheidsrisico. We adviseren je om af te vallen. De confectiemaat meting is gericht op mensen van Europese origine en kan iets afwijken.

wtf!

Ik heb maat 42!

BMI klopte wel, maar die maat! ik heb geen 48! mn moeder heeft dat! grmbl!
    Op welke site staat dat? ik kan het op die overgewicht.nl niet vinden en wou eens kijken of het bij mij wel klopt.
    Gependeld
      † In Memoriam † donderdag 7 oktober 2004 @ 11:02:44 #34
    43556 miss_dynastie
    pi_22462268
    op wehkamp.nl kun je een matentabel vinden. Klopt bij mij helemaal niets van
    pi_22463761
    3 cm eraf

Riann (1m72) (26,5) was 102 kg, weegt nu 78,5 kg en wil graag 70 kg wegen en - 23,5 kg en 126.5 cm
    pi_22464046
    Kom niet meer hier posten, maar wilde alleen ff melden dat ik vanaf deeltje 1 een tijdje heb meegedaan en dat het voor mij genoeg heeft uitgehaald.
    Ben van 72 kilo naar de 58 kilo gegaan.
    Schommel nu tussen de 57,5 en de 58,5 in.
    Ben wel tevreden zo, het liefst nog even doorzetten naar de 55 kilo, maar ach...
    pi_22465207
    quote:
    Op donderdag 7 oktober 2004 10:58 schreef MevrouwKoRn het volgende:
    Pilates is een soort van oefeningen doen. Het is gericht op het beheersen van je kracht en coorordinatie in de spieren. Je doet een serie oefeningen en kan dit steeds verder gaan opbouwen. Er zit geloof ik ook een patroon in dat je leert om te gaan met je ademhaling enzo.
    Klopt
    Het zijn oefeningen op de mat, voornamelijk liggend, soms zittend.
    Volgens het boek dat ik heb begin je met 7 oefeningen die heel eenvoudig beginnen en langzaamaan steeds zwaarder gemaakt kunnen worden. En daarna kan je het uitbreiden met nog meer oefeningen.
    Het is erg goed voor je buikspieren en je lenigheid
      donderdag 7 oktober 2004 @ 15:51:51 #38
    80407 glimworm
    'The Shining'
    pi_22468040
    Glimworm (1m75) (29,4) was 98 kg, weegt nu 90,0 kg en wil graag 70 kg wegen en -8,0kg
    Glimmen is een keuze
    pi_22474869
    Helaas, de 1,2 kilo die er vorige week af waren, zitten er weer aan

Fannetje (1m75) (26,3) was 100,8 kg, weegt nu 79,5 en wil graag 75 wegen [/b]-21,3[/b]
    pi_22475195
    Welkom MevrouwKoRn!!!!

Faithy Welke sait heb jij dat dan gezien????

Jammer fannetje Wel doorzetten he meid. Laat je niet gek maken.
    pi_22477590
    weer een dag van fruit, en avondeten...

2 bananen, wat crackers en een boterham..

gelukkig wel rijst met goulash..

zolang ik maar fruit blijf eten vind ik het best morgen weer zware dag, keihard fietsen naar school, station, R'dam met trein, danweer terug naar huis, druk op school bezig zijn etc.

Ga me maandag weer wegen, maar ik heb goede hoop dat 't binnen een weekje of 2 echt voorgoed onder de 80 zit! (tenzij ik OOIT zwanger zal worden ofzo)

*dansje*

zo nog maar een liter water naar binnen werken

en ik weet niet meer welke site, had gewoon gegoogled op BMI calculator ofzo...
    Doei.
    pi_22477624
    oh, en ik ga tennissen weer!

7 jaar gedaan, en na het stoppen begon 'de ellende'

dus ik hoop 't weer goed te kunnen maken
    Doei.
    pi_22477762
    quote:
    Op donderdag 7 oktober 2004 12:44 schreef Kleintje het volgende:
    Kom niet meer hier posten, maar wilde alleen ff melden dat ik vanaf deeltje 1 een tijdje heb meegedaan en dat het voor mij genoeg heeft uitgehaald.
    Ben van 72 kilo naar de 58 kilo gegaan.
    Schommel nu tussen de 57,5 en de 58,5 in.
    Ben wel tevreden zo, het liefst nog even doorzetten naar de 55 kilo, maar ach...
    Dat heb je heel mooi gedaan!
      vrijdag 8 oktober 2004 @ 00:12:01 #44
    3542 Gia
    User under construction
    pi_22480538
    Gia (1m72) (32) was 98,6 kg, weegt nu 94,6 kg en wil graag 68 kg wegen -4

4 onsjes maar, maar goed, ze zijn er wel af.
    Nu totaal dus 4 kilo in 6 weken. Ben best wel tevreden.
    pi_22509312
    Wat is het rustig hier, gaat het wel goed bij iedereen??

Bij mij blijft mn gewicht al weken schommelen, maar ben nu iig weer 81 Ga er binnenkort wel weer echt tegenaan
      † In Memoriam † zaterdag 9 oktober 2004 @ 16:18:40 #46
    43556 miss_dynastie
    pi_22512491
    quote:
    Op zaterdag 9 oktober 2004 12:50 schreef Meimeltje het volgende:
    Wat is het rustig hier, gaat het wel goed bij iedereen??
    Uh, ik ga maar even met de billen bloot
    Hier is het namelijk niet zo lekker gegaan en ik ben een heeeeeeleboel aangekomen
    Vanaf 1 oktober ben ik er redelijk streng tegenaan gegaan en ik merk resultaat.
    Voor het overzicht:
    1 okt.- 104.5
    2 okt.- 104.1
    3 okt.- 103.7
    4 okt.- 103.8
    5 okt.- 103.5
    6 okt.- 103.2
    7 okt.- 103.3
    8 okt.- 103.0

Anderhalf kilo eraf dus! Het minder eten wil zeker lukken, maar sporten nog niet echt... vandaar dat ik zodadelijk even aan de pilates ga. Maak ook maar even een nieuw regeltje, als het niet al te erg is:

miss_dynastie (1m70) (35,6) was 104,5 kg, weegt nu 103 kg en wil graag 72 kg wegen -1,5

Hoop volgende week weer goed nieuws te hebben! Eerste doel is 99,9 kg wegen op maandag 10 november, de dag dat ik me 100 kg zwaar aan heb gemeld bij de dieetclub. Dan ben ik in elk geval de jaarlijkse pondjes die er bij veel volwassenen bijkomen (was dat nou gemiddeld drie pond per jaar ) voor!
      † In Memoriam † zaterdag 9 oktober 2004 @ 16:19:56 #47
    43556 miss_dynastie
    pi_22512519
    quote:
    Op dinsdag 5 oktober 2004 18:42 schreef miss_dynastie het volgende:
    Funnie, ik heb ook pillen gebruikt. Zelfs gestimuleerd daarin door mijn moeder Ik heb van Daniel Jouvance allerlei supplementen geslikt, ik heb appelazijn geprobeerd (daar werd ik dikker van, is bij een klein percentage het geval) en vorig jaar chroomtabletten, maar die hadden geen effect. Dus geef mijn portie maar aan fikkie
    Quote mezelf maar even, want ik heb het verkeerd gezegd: de chroomtabletten werkten wel, maar heeeeel kort, las ik terug in mijn dagboek In elk geval zo kort, dat het niet is blijven hangen als goed product .
    pi_22528169
    stout (1m70) ( 29,2) was 96 kg, weegt nu 84,5 kg en wil graag 70 kg wegen -11,5

maar eerste doel (85 op mijn verjaardag) heb ik behaald ! Ik weeg nu 84.5 en ben morgen jarig dus lekker gelukt !

Volgende doelen zijn :

31-12-2004 80 kg
    03-03-2005 75 kg
    27-06-2005 70 kg
    11-10-2005 67 kg
      zondag 10 oktober 2004 @ 09:19:29 #49
    3542 Gia
    User under construction
    pi_22528236
    quote:
    Op zondag 10 oktober 2004 08:50 schreef Stout het volgende:

maar eerste doel (85 op mijn verjaardag) heb ik behaald ! Ik weeg nu 84.5 en ben morgen jarig dus lekker gelukt !

Volgende doelen zijn :

31-12-2004 80 kg
    03-03-2005 75 kg
    27-06-2005 70 kg
    11-10-2005 67 kg
    Wat goed van je.
    Heb zelf ook zo'n rijtje met doelen.

Mijn eerste doel is 5 kilo eraf begin december. Dat is niet zoveel, maar 5 kilo per kwartaal is toch 20 kilo per jaar. En zoals het er nu uitziet haal ik dat eerste doel ruim voor december en kan ik de andere doelen weer wat dichterbij halen.

Maar het werkt wel, zo'n doel stellen.

Vraagje: Hoe lang ben jij nu bezig? Dus vanaf die 96 kilo?
    (Omdat jouw begingewicht ongeveer gelijk is aan het mijne en je einddoel ook)
      zondag 10 oktober 2004 @ 10:52:04 #50
    4177 Jojogirl
    Curves in all the right places
    pi_22528943
    Jojogirl (1m72) (29,1) was 87 kg, weegt nu 86,0 kg en wil graag 75 kg wegen -1,0

Niet echt een verbetering :| maar doordat ik zat met m'n laatste restje bronchitis en vakantie heb ik gewoon anderhalve maand niet gesport. En dat zorgde ook nog eens voor dat ik voor het eerst in jaren weer last had van verstopping :| Gelukkig werkt m'n lichaam nu weer helemaal mee en kan ik dus weer lekker aan de slag.
      zondag 10 oktober 2004 @ 13:26:15 #51
    80407 glimworm
    'The Shining'
    pi_22531001
    Ben al ongeveer een hele week rond de 90 aan het steken .... werkt niet echt motiverend, maar ik heb de hoop dat ik misschien opeens weer naar beneden ga...

Ik had ook wat doelen voor mezelf opgesteld:

1 sept:95
    1 nov: 90
    1 jan: 85...

de eerste 2 heb ik al gehaald, en als de weegschaal nou ook weer is gaat bewegen hoop ik de derde ook te halen....
    Glimmen is een keuze
    pi_22532118
    Weer even een update van het Ladyline-en: anderhalve week geleden was ik eerst een keer op een gelijk gewicht gebleven en de keer erna 3 ons aangekomen...dat was dus wel flink balen, maar nu ben ik er gelukkig achter gekomen dat het (wederom) alleen maar met de menstruatie te maken had: Ik zat vrijdag op 82,9, echt super!!
    Gisteren heb ik m'n verjaardagsfeestje gehad en heb me wel redelijk in weten te houden wat betreft eten maar heb natuurlijk wel een paar drankjes op
    Hopelijk zal ik dat morgen niet weer gelijk terug zien op de weegschaal, morgen word ik ook weer gemeten. Zal snel weer een nieuwe update geven......hopelijk ben ik dan weer een stapje dichter bij de 79
    HIerbij in ieder geval mijn nieuwe regeltje:
    M82 (1.75) (27,1) was 94,1, weegt nu 82,9 en wil graag 68 kg wegen -11,2
    pi_22532278
    Mijn nieuwe regeltje
    stoopkind (1m76)(27.9) was 92kg, weegt nu 86.5g en wil graag 70 kg wegen -5.5
    Ondanks een bruiloft vrijdag toch nog afgevallen

Ik heb zelf geen lijstje met doelen. Ik denk dat ik die ook maar ga maken.
      zondag 10 oktober 2004 @ 14:38:48 #54
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_22532310
    Hallo allemaal! Ik ben net weer terug van vakantie in Mexico en moet alles nog bijlezen. Geloof niet dat ik iets ben aangekomen, maar heb sinds ik terug ben onwijze honger dus wacht het maar gewoon af wat de weegschaal morgen zegt. Ik ben ontzettend bruin geworden en heb heerlijk gegeten.

Even een fotootje spammen:

[ Bericht 17% gewijzigd door Sanne op 10-10-2004 15:06:22 ]
    Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
    I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
    pi_22535123
    Een en een voor alle lijners en met mij gaat het prima

Nog steeds geen Internet. Dat dan weer niet
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_22539113
    Hallo allemaal,

Mag ik me weer bij jullie aanmelden? Ik heb een jaar of 2 (??) geleden ook al eens meegepost, maar helaas is het nu weer nodig.

Ik ben ong. 1.77 lang en weeg nu 100kg. Dat was 2 weken geleden nog 101,5kg, maar we weten allemaal dat dat alleen maar vocht is

Ik wil graag weer terug naar 85 kg. In een eerdere post van jullie zag ik iemand die steeds kleine stapjes als doel stelde, dat lijkt me ook wel wat. Daarom denk ik dat ik moet proberen om 95 kg te wegen op 1 december. Volgens mij moet dat wel realistisch zijn.
    De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
    (Roos Vonk)
      maandag 11 oktober 2004 @ 10:23:39 #57
    80407 glimworm
    'The Shining'
    pi_22548940
    Welkom Essebes,

hoeveel was je vorige keer afgevallen? En hoe wil je het gaan aanpakken??
    Glimmen is een keuze
    pi_22549541
    Heb ook een paar doelen gesteld:
    1-nov-2004 85kg
    1-jan-2005 80kg
    1-apr-2005 75kg
    1-juli-2005 70kg

Ik heb voor de laatste 10 kilo's langere periode's gedaan, omdat het afvallen steeds langzamer gaat op den duur. Hopelijk is dit haalbaar. Zou wel erg fijn zijn
    pi_22551716
    ik wil met kerst gewoon een ontzettend mooie jurk aan
    Doei.
    pi_22553458
    [offtopic]
    faithy wat heb jij een leuke website trouwens
    ik wist niet dat je zo foto-freak was.
    ik krijg vandaag of morgen mijn nieuwe camera binnen (met onderwaterhuis), dan ga ik me ook storten op de fotografie.
    [/offtopic]

ik ben een beetje aangekomen door die vreetbuien (suiker!) vanafgelopen tijd. De schade is beperkt, en ik wil absoluut niet weer aankomen dus ik ga nu weer langzaam aan mijn eetgewoontes weer eens aanpakken.
    Ik zou ook zo graag willen dat ik tussendoelen kon halen. Goed ik wil in november de 8 vooraan zien op mijn weegschaal. Verder wil ik dan in februari graag 85 of minder wegen.

Ik schrik telkens zo als ik foto's van mezelf zie. Dan heb ik iets aan waar je op de foto lekker al die vetrolletjes in ziet. Ik vind dat vreselijk om te zien! Ik heb ook helemaal niet het gevoel dat ik al 15 kilo kwijt ben, ik voel me nog net zo dik. Als ik dan zo'n foto zie dan durf ik geen strakke truitjes meer aan te doen. Ik denk dat het een winter wordt met ruime truien voor mij
      maandag 11 oktober 2004 @ 21:49:45 #61
    80407 glimworm
    'The Shining'
    pi_22562583
    Octopussy, dat heb ik ook.. ik ben nu 8 kilo afgevallen en sta nu al 2 weken stil.... Twee weken terug, voelde ik me nog slank, maar nu heb ik helemaal niet meer het gevoel dat ik ben afgevallen...
    Glimmen is een keuze
    pi_22562803
    Het gaat bij mij nu ook weer iets langzamer maar ja ik heb in het weekend ook wel weer gezondigd dus ach.... ik moet weer eventjes een schop onder mijn kont krijgen en dan lukt het wel weer.
      dinsdag 12 oktober 2004 @ 08:32:16 #63
    3542 Gia
    User under construction
    pi_22568832
    quote:
    Op maandag 11 oktober 2004 10:59 schreef stoopkind het volgende:
    Heb ook een paar doelen gesteld:
    1-nov-2004 85kg
    1-jan-2005 80kg
    1-apr-2005 75kg
    1-juli-2005 70kg

Ik heb voor de laatste 10 kilo's langere periode's gedaan, omdat het afvallen steeds langzamer gaat op den duur. Hopelijk is dit haalbaar. Zou wel erg fijn zijn
    Als je erg goed je best doet, moet dat te halen zijn. Ben zelf nu 4 kilo kwijt in 6 weken.

Toch heb ik mijn doelen ook de eerste periodes wat ruimer gesteld. Ik hou het op circa een pond per week. Daarom neem ik 3 maanden voor 5 kilo. Ook in het begin.
    Daarbij stimuleert het als je je doelen in positieve zin kunt bijstellen. Het demotiveert als je dit in negatieve zin moet doen. Tenminste, dat is mijn ervaring. Ben dus erg voorzichtig geworden wat dat betreft.
    En een pond per week is toch ruim 25 kilo per jaar!
      dinsdag 12 oktober 2004 @ 08:33:05 #64
    3542 Gia
    User under construction
    pi_22568839
    quote:
    Op maandag 11 oktober 2004 21:59 schreef Riann het volgende:
    Het gaat bij mij nu ook weer iets langzamer maar ja ik heb in het weekend ook wel weer gezondigd dus ach.... ik moet weer eventjes een schop onder mijn kont krijgen en dan lukt het wel weer.
    Bukken dan!
    pi_22569708
    quote:
    Op dinsdag 12 oktober 2004 08:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Bukken dan!
    o ja lekkerrrrrrrrrrrrr
    pi_22570679
    Ik sta er nog steeds niet bij
    Gependeld
    pi_22570889
    in het weekend is altijd de update en dan hoor jij er gewoon bij te komen staan
    pi_22593325
    Ik weet dat ik het officieel niet mag vragen volgens mij, maar goed.
    Kan me herinneren dat hier eens gezegd werd waar je ergens de weight watchers cd-rom kon kuch downloaden kuch
    Waar was dat ook al weer??
    pi_22593829
    *interesse heeft voor bovenstaande*
    Doei.
    pi_22596851
    quote:
    Op dinsdag 12 oktober 2004 11:28 schreef Riann het volgende:
    in het weekend is altijd de update en dan hoor jij er gewoon bij te komen staan
    Ik had de update moeten doen, maar mijn computer was een beetje irritant aan het doen, crashen zodra ik wat intypte enzow...

Dus dat is nog niet gelukt, ik zal even kijken of ik het zometeen of vanavond nog even voor elkaar krijg....
    You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
    pi_22597516
    Excuses voor dat het even duurde, maar hier is hij dan.. De update, compleet met nieuwe mensen...

Week 41

Babbelzz (1m78) (26,1) was 89,9 kg, weegt nu 82,7 kg en wil graag 69-70 kg wegen -7,2
    Bianca (1m76) (30.3) was 105.4, weegt nu 93.9 en wil graag 90 wegen -11.5
    Bolletje (1m78) (28,6) was 94,5 kg, weegt nu 90,5 kg en wil graag 75 kg wegen -4
    Darthirii (1m77) (37,3) was 120 kg, weegt nu 116,8 kg en wil graag 115 kg wegen -3,8
    Dizer (1m89) (25,1) was 95,3 kg, weegt nu 89,7 kg en wil graag 80-85 kg wegen -5,6
    Essebes(1.77)(31.9) was 100 kg, weegt nu 100 kg en wil graag 95 kg wegen, -0.0
    Faithy (1m75) (26,4) was 87 kg, weegt nu 82 kg en wil graag 70 kg wegen -5
    Fannetje (1m75) (26,3) was 100,8 kg, weegt nu 79,5 en wil graag 75 wegen -21,3
    Gaoxing (1m72) (26.7) was 94,5 kg, weegt nu 80 kg en wil graag 70 kg wegen 14,5/-2
    Glimworm (1m75) (29,4) was 98 kg, weegt nu 90,0 kg en wil graag 70 kg wegen en -8,0kg
    HorrorGirl (1m65) (25,2) was 80 kg, weegt nu 68,6 kg en wil graag 60 kg wegen -11,4
    Isabeau (1m67) (29,7) was 96,6 kg, weegt nu 82,8 kg en wil graag 65 kg wegen -13,8
    Jojogirl (1m72) (29,1) was 87 kg, weegt nu 86,0 kg en wil graag 75 kg wegen -1,0
    Jolene (1m58) (31,6) was 86 kg, weegt nu 79 kg en wil graag 75 kg wegen -7
    Knuppelhout (1m89) (28,6) was 114 kg, weegt nu 102,0 kg en wil graag wegen <100 kg -12,0
    lilithu (1m64) (37,5) was 111,8 kg, weegt nu 101,8 kg en wil graag 70 kg wegen, -10.0
    Meimeltje (1m64) (30,7) was 92,5 kg, weegt nu 82,5 kg en wil graag 65 kg wegen -10 Merisse (1,70) (27,4) was 81,5, weegt nu 79,3 en wil graag 70 wegen, - 2,2
    Mevrouw Korn(1.62) (27.7) was 71.4, weegt nu 71.4 en wil graag 58 wegen, -0.0
    mighty_myte (1m84) (27,8) was 94 kg, weegt nu 94 kg en graag 84 wegen, -0,0
    miss_dynastie (1m70) (35,6) was 104,5 kg, weegt nu 103 kg en wil graag 72 kg wegen -1,5
    M82 (1.75) (27,1) was 94,1, weegt nu 82,9 en wil graag 68 kg wegen -11,2
    octopussy (1m76) (30) was 107,8 kg, weegt nu 92,8 kg en wil graag 70 kg wegen -15
    Pandorah (1m68) (25,8) was 89,5 kg, weegt nu 72,8 kg en wil graag 65 kg wegen -16,7
    Pizzakoeriertje (1.87) (34,3) was 120 kg, weegt nu 120 kg, en wil graag 75 kg wegen -0
    Riann (1m72) (26,5) was 102 kg, weegt nu 78,5 kg en wil graag 70 kg wegen en - 23,5 kg en 126.5 cm
    Sanne (1m43) (27,39) was 73 kg, weegt nu 56,3 kg wil graag 48 kg wegen -16,7 kg
    Steve2003 (1m93)(26.3) was 98 kg, weegt nu 98 kg en wil graag 88 wegen.-0.0
    stoopkind (1m76)(27.9) was 92kg, weegt nu 86.5g en wil graag 70 kg wegen -5.5

Week 42: jolene
    Week 46: Riann
    Week 47: Funnie
    Week 48: Teigan
      woensdag 13 oktober 2004 @ 15:44:37 #72
    80407 glimworm
    'The Shining'
    pi_22598528
    Ben nog steeds aan ht schommelen rond de 90.. de ene dqag eronder, andere dag erboven...

moet de touwtjes maar weer wat strakker aantrekken... vanavond weer sporten en dan maar zien hoe het gaat..
    Glimmen is een keuze
    pi_22616450
    Faithy (1m75) (26,1) was 87 kg, weegt nu 80 kg en wil graag 70 kg wegen -7

whaaaaaaaaaa!

en in totaal al 10 kilo eraf! was al maandje eerder begonnen dan dat ik hier postte

*happy*

[ Bericht 0% gewijzigd door Faithy op 14-10-2004 11:20:18 ]
    Doei.
      donderdag 14 oktober 2004 @ 11:39:15 #74
    3542 Gia
    User under construction
    pi_22616916
    Ik ga vanavond met lood in de schoenen naar de W W. Weet zeker dat ik ben aangekomen.
    De hele week wat gekwakkeld met mijn gezondheid. Gevolg: Alleen eten en slapen en dat wil wel!

Volgende week ben ik jarig, dus ga ik het deze week heel goed doen, zodat ik op mijn verjaardag een kadootje krijg van meer dan een kilo eraf.

Reken dus niet op een update van mij deze week.
      Moderator vrijdag 15 oktober 2004 @ 00:25:09 #75
    5428 crew  miss_sly
    pi_22633504
    Zo dames, in New York is gezond eten echt niet gemakkelijk!
    Je ziet aan alle kanten heeel duidelijk dat overgewicht een enorm probleem is in in ieder geval deze stad, maar het is ook zo gemakkelijk om allerlei slechte dingen te nnuttigen, veel gemakkelijker dan de vette, snelle happen.
    Wij hebben het vrij netjes gedaan, al zeg ik het zelf. WE hadden al snel de salades ontdekt die je hier in veel zaakjes kunt krijgen: je koopt een schaal salade en kunt dan naar eigen smaak toppings toevoegen (die uiteraard allemaal betaald moeten worden). Al met al kun je dan een lekkere salade samenstellen en kun je redelijk gezond eten.

Als ontbijt ben ik verslaafd aan de bagel met plain cream cheese....jummie!!

Ik hoop dat het allemaal nog wel meevalt. Morgen vliegen we naar LA waar we 2 weken met de camper gaan reizen en zelf kunnen koken en boodschappen doen, dus dan moet gezonder eten gemakkelijker worden, denk ik!
      vrijdag 15 oktober 2004 @ 10:54:10 #76
    3542 Gia
    User under construction
    pi_22636642
    Ik voel met je mee Miss_sly. Hadden wij afgelopen zomer ook last van in Engeland.

Maar van mij deze week dus inderdaad geen update, was 9 ons aangekomen.

Ben vandaag weer heel streng begonnen, met een ontbijt volgens het (W W) boekje.

2 bruinbrood met slankie en rauwkost
    1 beker melk calcium-plus
    15 druiven.

Nou eens kijken hoe lang ik het zo streng volhoudt.
    pi_22637136
    Gisteren weer 8 ons eraf en dus hang ik weer in de 78 (al sinds juni dus.. zucht)

Fannetje (1m75) (25,7) was 100,8 kg, is nu 78,7 en wil graag 75 wegen -22,1
    pi_22637443
    Mijn update is vorige x niet meegenomen, dus hier nog een x:

Meimeltje (1m64) (30,1) was 92,5 kg, is nu 81,0 kg en wil graag 65 kg wegen –11,5
    pi_22639029
    Ik ben gisteren via de GGZ bij de dietiste geweest... Op zich kon ze nog niet zoveel doen, ze wist nl. niet dat ik in dagbehandeling ga(wisten jullie ook nog niet volgens mij, maar ibj deze, ik ga in dagbehandeling, heb maandag intakegesprek)...
    Wat ze mij nog wel als tip gaf is dat ik 6 boterhammen per dag mag op zich... En ik nam er maar 4...
    Dus ik moest er maar meer gaan nemen..
    Ik had er vanmorgen 5 mee, maar het was echt niet leuk om dat te smeren...
    Het voelde ZO ENORM VERKEERD!!!
    Heel raar... MAar ik heb ze nu wel op..
    Nog steeds zin in snoep/vette dingen, maar wel minder...
    Ik ben heel constant nu, wel iets boven wat hier staat, maar niet d emoeite waard om de boel te veranderen..

Meimeltje, sorry dat ik jou vergeten ben...
      vrijdag 15 oktober 2004 @ 13:49:03 #80
    3542 Gia
    User under construction
    pi_22639192
    Ben in het voorjaar ook met een dietiste bezig geweest, in het ziekenhuis. Die controleerde één keer in de 6 à 7 weken, wat dus echt niet werkt. Want je denkt dan: Ach, ik lijn de laatste twee weken wel streng en dan val ik wel effe 3 kilo af. En dat lukt dan natuurlijk niet.

Wat houdt die dagbehandeling precies in?

Snap wel dat van die 6 boterhammen. Als je te weinig vezelrijke produkten eet, dan krijg je te snel weer trek en neig je naar ongezonde snacks. Dus, gewoon lekker veel boterhammen eten.
    pi_22641131
    quote:
    Op maandag 11 oktober 2004 10:23 schreef glimworm het volgende:
    Welkom Essebes,

hoeveel was je vorige keer afgevallen? En hoe wil je het gaan aanpakken??
    Sorrie, reageren heeft wat langer geduurd. Morgen organiseren wij thuis een nazomer BBQ voor vrienden. Ben dus een beetje druk geweest.

De vorige keer... is het gelukt met Weight Watchers. Ik ben toen afgevallen van 103 naar 87/88.
    Inmiddels zit ik dus weer op de 100, maar vreemd genoeg zitten de vetrollen nu op hele andere plekken.
    De eerste keer was ik gewoon vet. Onderkin, dik gezicht, dikke bovenbenen dikke buik etc.
    Na het afvallen kon ik het goed merken dat bovenbenen en onderkin een stuk kleiner waren.
    Echter.... qua totaal gewicht zit ik dus nu weer vlak bij mij oude gewicht, maar ik kan dat niet merken aan bovenbenen etc. Het probleem zit 'm nu vooral in buik, buik en buik.

Ik heb me laten vertellen dat dit 1 van de gevolgen van het ouder worden is. Iemand anders ervaring mee?

Wat ik nu wil doen is niet exact een dieet. ik ben niet zo makkelijk in het volgen van regeltjes van een ander. Wat ik als plan heb:
    Ik ben bang voor diabetes. Ik wil dus terugkeren naar een ritme van 3 keer per dag eten. Ontbijt moet stevig zijn, lunch en avondeten. Ik ga de 3 maaltijden van een dag niet calculeren qua calorieeen, maar wil me gewoon aan de normale regels houden, qua hoeveelheid, qua vet etc.
    Ik wil zeker GEEN maaltijdvervangers gaan gebruiken.

Ik weet nog niet of dit gaat werken, maar dat merk ik snel genoeg
    De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
    (Roos Vonk)
    pi_22641390
    hoi mensen, hoe is t ermee? ik heb t een beetje laten afweten sinds de vakantie.
    Een korte samenvatting:
    maart 2004: 114 kilo --> afvallen
    augustus 2004: 102.0
    vakantie: ik wilde t niet te streng doen want dat had ik wel verdiend
    na de vakantie: slechter weer dus minder zin om hard te lopen en minder tijd doordat ik voor een jaartje wacht met mn co-schappen en nu fulltime werk op een secretariaat (3x per week rennen lukt niet meer)
    vorige week woog ik 105.8 dus ik heb er helemaal genoeg van en wil weer gaan beginnen. Ik ben sinds deze week begonnen met bedrijfsfitness (erg goedkoop en een mooie sportschool, dus dat moet gewoon lukken). vanmorgen woog ik alweer 105.1 dus er zit vooruitgang in.

mijn nieuwe regeltje wordt:

knuppelhout (1m89) (29.4) was 114 kg, weegt nu 105.1 kg en wil graag wegen <100 kg -8.9

so... wish me luck!

[ Bericht 1% gewijzigd door knuppelhout op 15-10-2004 16:02:51 ]
    voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
      zaterdag 16 oktober 2004 @ 13:41:10 #83
    80407 glimworm
    'The Shining'
    pi_22659192
    Jammer dat er weer veel is bijgekomen Essebs, maar de manier waarop je het wil aanpakken klinkt niet slecht, succes.

Bij mij gaat het allemaal even niet zoals het moet.. teveel gegeten afgelopen week, maar ben eignelijk niet echt aangekomen.. dat scheelt dan wel weer.

Nu er weer goed tegenaan
    Glimmen is een keuze
    pi_22675750
    mijn regeltje kan weer aangepast :

stout (1m70) ( 28,9) was 96 kg, weegt nu 83,5 kg en wil graag 67 kg wegen -12,5

Gia : ik ben rond 1 juli begonnen (iets later maar weet de datum niet exact, was in de vakantie
      zondag 17 oktober 2004 @ 11:45:37 #85
    4177 Jojogirl
    pi_22677027
    Mijn update:
    Jojogirl (1m72) (28,9) was 87 kg, weegt nu 85,5 kg en wil graag 75 kg wegen -1,5
      zondag 17 oktober 2004 @ 11:47:22 #86
    3542 Gia
    User under construction
    pi_22677054
    quote:
    Op zondag 17 oktober 2004 08:05 schreef Stout het volgende:

Gia : ik ben rond 1 juli begonnen (iets later maar weet de datum niet exact, was in de vakantie
    Een week of 16 dus nu?

Ga je behoorlijk hard, bijna een kilo per week!

*jaloers is*

Knap hoor.
    Nou ik nog.
      zondag 17 oktober 2004 @ 12:15:57 #87
    80407 glimworm
    'The Shining'
    pi_22677420
    Ben vandaag weer onder de 90, maar ik geloof het nog niet zo... Afgelopen 2 weken al erg vaak de 8 gezien, maar de dag erna net zo hard weer de 9 aan het begin... Kijk even hoe het vordert deze week en dan geef ik mijn update.

Verder is het gister eindelijk weer is goed gegaan met lijnen... Alleen maar volkorenbrood met gezond beleg (en geen mij-gemeen-aankijkende afbakbroodjes met gesmolten kaas of andere heerlijke dingen ) en verder gewoon rustig aan gedaan met het avondeten...

Fijne zondag allemaal

[ Bericht 0% gewijzigd door glimworm op 17-10-2004 12:17:04 (typfoutje) ]
    Glimmen is een keuze
    pi_22681061
    quote:
    Op zondag 17 oktober 2004 08:05 schreef Stout het volgende:

Vraag ik me af of je dat wel verantwoord doet...
    Doei.
    pi_22681990
    quote:
    Op zondag 17 oktober 2004 15:45 schreef Faithy het volgende:

[..]

Waarom niet? Ik was de eerste 12 kilo ook in een mum van tijd kwijt, in een week of 15 geloof ik. En ik zat dus gewoon bij de Weight Watchers...
    pi_22695175
    quote:
    Op zondag 17 oktober 2004 15:45 schreef Faithy het volgende:

[..]

ja hoor, ik eet tusen de 1400 en 1500 kcal per dag, beweeg elke dag een half uur en eet gezond.
    laat vooral de tussendoortjes en snacks staan. Daarnaast gebruik ik appelazijn en drink ik 2 koppen brandnetel thee en uiteraard drink ik heel veel water

Gemiddeld eet ik per dag :

ontbijt : 2 beschuiten, 1 met 10 gram kaas, 1 met 15 gram jam, beker thee
    tussendoor : stuk fruit
    lunch : 2-3 boterhammen met kipfilet, kop soep, stuk fruit en beker melk
    tussendoor :stuk ontbijtkoek
    diner : 200 gram groente, 100-200 gram aardappelen en een stukje vlees
    bij de thee savonds : 250 ml yoghurt

Lijkt me geheel verantwoord en gezond.
    gemiddeld raak ik een pond per week kwijt, in het begin (de eerste e3 weken) ging het te hard en ben ik op advies van mijn huisarts (die me begeleidt) meer gaan eten (ik zat op de 1300 kcal), toen heb ik een week stilgestaan en nu gaat het weer eraf. De huisarts is heel tevreden. Ik moet afvallen ivm een medisch probleem.
      maandag 18 oktober 2004 @ 08:13:47 #91
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_22695306
    Ik ga vanavond weer wegen...Voor het eerst sinds drie weken. Moet het weer serieus gaan oppakken want wat ik de laatste tijd doe lijkt nergens op... Ik geloof alleen dat ik zelf best al tevreden ben met hoe ik er nu uitzie. Misschien dat dat het ook is... Nou ja, vanavond dus de uitslag van hoeveel kilo ik in mijn vakantie ben aangekomen...
    Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
    I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
    pi_22696992
    Update.

De laatste tijd heb ik het druk gehad. Proefwerkweek van de oudste. Bijna vakantie. 2 cursus dagen. Ziek geweest.
    In eerste instantie was ik door ziekte 4kg afgevallen maar een week later zat daarvan natuurlijk weer een kg aan. De week erop was ik die en meer weer kwijt maar door de cursus deze week schommelde mijn gewicht weer 1 kg omhoog en 2 omlaag. Aan dat schommelen raak ik nog maar niet gewend.
    In totaal ben ik nu 21,3 kg kwijt. Lekker over de 20kg grens heen dat voelt wel lekker. Voel ik me nu slanker eh nee. Ik merk wel dat ik een aantal dingen makkelijker kan. Zo heb ik verleden week dinsdag een wandeling door het bos gemaakt met mijn medecursisten in een behoorlijk hoog tempo maar ik heb het vol gehouden. Nou dat had ik vier maanden terug niet gered. En zondag ben ik zelf gaan wandelen nou veel verder dan ik ooit voor mogelijk gehouden had. En dat vind ik wel motiverend om weer door te gaan.
      maandag 18 oktober 2004 @ 12:02:13 #93
    80407 glimworm
    'The Shining'
    pi_22697966
    Lekker Mouse! Al voel je je dan nog niet slanker (terwijl je het echt wel zal zijn) is het inderdaad fijn dat je minder moeite hebt met lichamelijke inspanning! Ga zo door!

Glimworm (1m75) (29,1) was 98 kg, weegt nu 89,0 kg en wil graag 70 kg wegen en -9

Was vanmorgen 88,5, dus ik dnek dat ik eindelijk onder de 90 zit ... voor de update maar even 89 kilo, omdat ik zo aan het schommelen ben!

Nou, het is weer maandag, dus de week kan weer beginnen. Mijn laatste collegeweeek en daarna tentamens. Heb natuurlijk veeel te weinig gedaan deze periode dus dat zal wel stress worden volgende week... Maar ja, eigen schuld.

[ Bericht 0% gewijzigd door glimworm op 18-10-2004 15:06:18 ]
    Glimmen is een keuze
      maandag 18 oktober 2004 @ 20:18:19 #94
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_22708281
    Hier nog geen echte update. Het gaat kloten hier. was afgevallen van 86,5 naar 85,9 en toen weer aangekomen naar 86.7 Eigen schuld hoor. Vreselijk slecht in mijn vel en het toch proberen weg te eten. Het is er bijna wel weer af. Maar dat komt door omstandigheden (maagpijn en zuur, en een overleden oom. Waar ik vandaag naar Amsterdam voor ben geweest, om de crematie bij te wonen )

Allemaal erg heftig geweest vandaag. Ben nu ook dood en dan ook doodmoe. En ga zo lekker naar bed. update komt volgende week misschien wel. Ik wacht mijn operatie verder maar gewoon af. En ga daarna wel naar de dok met mijn maagpijn. Ben veelste bang als er wat is dat ik niet de correctie krijg. Daar brand ik mij nu maar even niet aan.

Sorry voor mijn lange afwezigheid. Maar kon gewoon niet posten
      maandag 18 oktober 2004 @ 20:33:52 #95
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_22708670
    Welkom terug Funnie, en veel sterkte. Het is ook niet niks allemaal.

Ik ben voor het eerst weer redelijk opgetogen. Vanavond bij de WW toch weer 4 ons afgevallen waar ik eigenlijk niet op had gerekend na mijn vakantie.

Mijn nieuwe regeltje wordt:

Sanne (1m43) (27,39) was 73 kg, weegt nu 55,9 kg wil graag 48 kg wegen -17,1 kg
    pi_22708785
    Mijn regeltje voor vandaag:

Essebes(1.77)(31.9) was 100 kg, weegt nu 99,5 kg en wil graag 95 kg wegen, -0.5

Het is nog niet veel, maar een BBQ afgelopen weekend heeft niet echt geholpen. Eigenlijk nog niet eens vanwege het slechte eten, maar meer omdat de voorbereidingen 2 volle dagen tijd nam en ik heel onregelmatig heb gegeten.

Elke maandagmorgen ga ik me wegen, vaker is (voor mijn humeur) niet verstandig
    (Roos Vonk)
      dinsdag 19 oktober 2004 @ 14:19:22 #97
    80407 glimworm
    'The Shining'
    pi_22723730
    Ik dnek dat ik de 90 achter me heb gelaten , vanmorgen ging de wijzer van de weegschaal voorzichtig on de 88 kilo ... dan zou ik al 10 kilo zijn afgevallen, maar nog even afwachten wat die de rest van de week zegt... Maar die 90 wil ik in ieder geval nooit meer zien!

Essebes Halve kilo is toch beter dan niks?? Zijn al 2 pakjes boter

Funnie Sterkte ermee! Hoop dat je na de operatie nog blijer bent met jezelf en je mooie nieuwe figuur!

Sanne Lekker gevoel toch dat je gewoon op vakantie kunt gaan, en toch kunt afvallen!

Mouse Ziet er goed uit wat je eet per dag..

Dit is wat ik zo ongeveer eet per dag:

o: volkoren muesli met optimel yoghurt (net zo lekker als die gesuikerde cruesli met gewone yoghurt:9~)
    l: hetzelfde als ontbijt, of 2 boterhammen met mager beleg, en glas magere melk
    d: Veel groente, 2 aardappeltjes en meestal mager vlees (maar ook wel is wat minder mager)

Tussendoortjes doe ik eigenlijk niet aan, zit dan altijd op de universiteit, en voor ik het weet is het weer tijd voor avondeten. Alleen 's avonds wel is een appeltje ofzo... Neem ook iedere dag een multibruistablet voor de vitamientjes...
    Glimmen is een keuze
    pi_22725294
    welke uni zit je?
    pi_22725532
    met mij gaat het matig. Ik ben de afgelopen weken wweer begonnen met fitnessen ipv hardlopen (dat doe ik makkelijker als het buiten koud is).
    De afgelopen 5 dagen ben ik 4x geweest, waarvan 1x alleen maar cardio.
    Ik voel me lekker nu, maar ik kom er wel behoorlijk van aan ipv dat ik afval! ik was 105.1 en nu is het alweer mooi 105.7! en dat terwijl ik best gezond eet. Maar ach: ik vertel mezelf maar dat dat komt door spieropbouw...
    Wat ik wel moeilijk vind is dat ik moet rantsoeneren omdat ik nu een nieuw (zit)baantje heb, ipv hard werken in de bejaardenzorg. Hoe doen jullie dat?
      dinsdag 19 oktober 2004 @ 23:22:02 #100
    80407 glimworm
    'The Shining'
    pi_22736668
    Ik zit in Delft op de uni...Ik heb in tegenstelling tot een boel vriendinnetjes van mij wel 32 uur college in de week en dan ook nog wel 4 of meer uur practicum in de week, dus dat geeft je weer minder tijd om te gaan snoepen (als je je chippas tenminste thuis laat)
    Glimmen is een keuze
    pi_22737718
    vandaag gezondigd met een pannini

maar zit nog steeds braaf op de 80
    Doei.
      woensdag 20 oktober 2004 @ 10:01:12 #102
    1087 Merisse
    broddeltante
    pi_22742432
    Update, hij gaat lekker
    oud
    Merisse (1,70) (27,4) was 81,5, weegt nu 79,3 en wil graag 70 wegen, - 2,2

nieuw
    Merisse (1,70) (26,3) was 81,5, weegt nu 76,0 en wil graag 68 wegen, - 5,5
    You will never leave my mind
    And it turns out to be so much different than our dreams
    Now you're, you're a star in heaven
    pi_22742511
    Ik maak ook best lange dagen op de uni, en daardoor gaat het eten wel mooi regelmatig.
    Voor mij zijn de avonden het moeilijkst op het moment. Ik zit nu een weekje alleen thuis omdat mijn vriend op kamp is. Nou heb ik wel bijna elke avond wat te doen, maar gisteravond zat ik alleen maar een beetje op de bank. En dan ga ik snaaien. Ben benieuwd of ik dat zondag nog terugzie op de weegschaal. Ik hoop het niet.
    Ik sta nu alweer een paar weken stil op 86,5, hopelijk is er zondag weer wat af. Misschien moet ik ook maar een digitale weegschaal halen. Nu zie ik eigenlijk alleen verschil tussen hele en halve kilo's.
    pi_22742613
    Ik ben nu niet echt aan het letten op wat ik eet, maar het vreemde is, ik val af..
    Ik weet nog niet wat ik ervan moet denken, klinkt stom, maar ik wilde constant blijven, nu eet ik 1 boterham per dag meer, en slik multivitamines en chroomspul, en ik val af..
    Ik ben bang dat ik morgen gewoon weer op mijn oude gewicht zit, en dat het allemaal een droom is..
    Maar dat zullen we morgen zien..
      † In Memoriam † woensdag 20 oktober 2004 @ 11:03:41 #105
    43556 miss_dynastie
    pi_22743358
    1 boterham per dag? Teigan, kom je dan wel aan je benodigde KCal???
    pi_22743876
    quote:
    Op woensdag 20 oktober 2004 11:03 schreef miss_dynastie het volgende:
    1 boterham per dag? Teigan, kom je dan wel aan je benodigde KCal???
    Ze eet 1 boterham per dag MEER
    pi_22743916
    Ik sta al weken zo'n beetje op hetzelfde gewicht. Moet er ook echt weer tegenaan, maar de motivatie is even verdwenen.
    Het squashen wat ik nu miniaal 1 x in de week doe, helpt echter wel een beetje denk ik
      † In Memoriam † woensdag 20 oktober 2004 @ 11:32:02 #108
    43556 miss_dynastie
    pi_22743938
    quote:
    Op woensdag 20 oktober 2004 11:29 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Ze eet 1 boterham per dag MEER
    Oei, ik las er een 'nog' tussen. Verkeer begrepen, sorry teigan
    pi_22746340
    geeft niet Miss_dynastie..

Ik ben van 4 boterhammen per dag eerst nu naar 5 per dag gegaan..

ontbijt 2 en lunch 3
    pi_22747704
    van chroom hoor je af te vallen, missch een idee om dat te stoppen dan?
    pi_22749966
    quote:
    Op woensdag 20 oktober 2004 14:23 schreef knuppelhout het volgende:
    van chroom hoor je af te vallen, missch een idee om dat te stoppen dan?
    echt waar? mmm misschien moet ik dan toch maar eens wat chroompilletjes kopen. Teigan, wat voor merk gebruik jij? Of moet zoiets op recept?
    pi_22750174
    gewoon bij kruidvat. Ze zouden je hongergevoel meten verminderen
    pi_22755575
    Een tussendoor update! Zondag of maandag zal de definitieve update voor week 43 volgen...
    Verder heb ik een achter iemands naam gezet als ik het vermoeden had dat ie al een tijdje hier zich niet meer laat zien. Ben je er nog? Reageer dan want dan ruim ik het niet op in de weekendupdate...

Halverwege week 43

Bianca (1m76) (30,3) was 105,4, weegt nu 93,9 en wil graag 90 wegen -11,5
    Essebes (1m77) (31,8) was 100 kg, weegt nu 99,5 kg en wil graag 95 kg wegen, -0,5
    Faithy (1m75) (26,4) was 87 kg, weegt nu 82 kg en wil graag 70 kg wegen -5
    Fannetje (1m75) (25,7) was 100,8 kg, weegt nu 78,7 en wil graag 75 wegen -22,1
    Gaoxing (1m72) (26,7) was 94,5 kg, weegt nu 80 kg en wil graag 70 kg wegen 14,5/-2
    Glimworm (1m75) (29,1) was 98 kg, weegt nu 89,0 kg en wil graag 70 kg wegen en -9
    Jojogirl (1m72) (28,9) was 87 kg, weegt nu 85,5 kg en wil graag 75 kg wegen -1,5
    Knuppelhout (1m89) (29,4) was 114 kg, weegt nu 105,1 kg en wil graag wegen <100 kg -8,9
    lilithu (1m64) (37,5) was 111,8 kg, weegt nu 101,8 kg en wil graag 70 kg wegen, -10
    Meimeltje (1m64) (30,1) was 92,5 kg, weegt nu 81,0 kg en wil graag 65 kg wegen -11,5
    Merisse (1,70) (26,3) was 81,5 kg, weegt nu 76 kg en wil graag 68 kg wegen, - 5,5
    Mevrouw Korn (1m62) (27,7) was 71,4 kg weegt nu 71,4 kg en wil graag 58 kg wegen, -0
    mighty_myte (1m84) (27,8) was 94 kg, weegt nu 94 kg en graag 84 kg wegen, -0
    miss_sly (1m65) (29,8) was 84,5 kg, weegt nu 81 kg en wil graag 75 wegen -3,5
    M82 (1m75) (27,1) was 94,1 kg, weegt nu 82,9 kg en wil graag 68 kg wegen -11,2
    Pizzakoeriertje (1m87) (34,3) was 120 kg, weegt nu 120 kg, en wil graag 75 kg wegen -0
    Riann (1m72) (26,5) was 102 kg, weegt nu 78,5 kg en wil graag 70 kg wegen - 23,5 kg en 126.5 cm
    Sanne (1m43) (27,34) was 73 kg, weegt nu 55,9 kg wil graag 48 kg wegen -17,1 kg
    Steve2003 (1m93)(26,3) was 98 kg, weegt nu 98 kg en wil graag 88 wegen.-0
    stoopkind (1m76)(27,9) was 92 kg, weegt nu 86,5 kg en wil graag 70 kg wegen -5,5
    stout (1m70) (28,9) was 96 kg, weegt nu 83,5 kg en wil graag 67 kg wegen -12,5

Week 45: Fannetje
    Week 46: Miss_Dynastie
    Week 47: Riann
    Week 48: Funnie
    Week 49: Teigan
    Week 50: Pandorah

[ Bericht 0% gewijzigd door Pandorah op 20-10-2004 20:18:31 ]
    pi_22755672
    Hier weer even een postje van mij. Ik heb nauwelijks gepost hier omdat ik het druk heb met een examenopdracht. Maar de vakantie was heerlijk! Ik ben op gewicht gebleven ondanks het lekkere eten en de drank s'avonds . Overdag hebben we wel goed in de gaten gehouden wat we aten en dronken. We zijn ook gaan wandelen in de Samariakloof. Flinke wandelen van 16 km met een daling van 1300 meter. Wij zijn gewoon normale wandelsnelheid begonnen en kijken daarbij gewoon rond. Anderen (was een georganiseerde tour) waren al naar beneden gerend en die
    kwamen we halverwege weer tegen. Toen klaagden ze dat we zo hard liepen . En we waren een van de eersten van onze bus die in het dorpje aankwamen dus met onze conditie is het best goed gesteld . Ahum, maar ja, die spierpijn daarna he... 2 dagen flinke spierpijn gehad in mijn bovenbeendaalspieren...

Ik heb trouwens voor mijn verjaardag geld gehad zodat ik binnenkort fatsoenlijke hardloopschoenen ga kopen. En van die hoge laarsen! Want een winkel moet toch laarzen hebben die ik pas met mijn dikke kuiten?

Maar goed, het afvallen ligt hier even stil. Na maandag heb ik mijn opdracht ingeleverd en geef ik mezelf een grote schop onder mijn kont . Ik ga weer opschrijven wat ik eet en wat ik aan beweging doe. Dat is best confronterend maar dat werkt voor mij wel het beste.

Funnie: nog bedankt voor je mailtje zo voor mijn vakantie . Ik heb er helaas nog geen tijd voor gehad (druk druk druk met examenopdracht) om op te reageren maar dat komt nog wel . Houd vol met het afvallen, probeer afleiding te zoeken! Hopelijk word je dan zo snel mogelijk geholpen...

knuppelhout: hoe bedoel je met rantsoeneren omdat je een zitbaantje hebt? Je moet toch ook dan normaal eten. Ik eet dan tussendoor fruit en/of een yoghurtje als ik trek krijg. En bovendien
    loop ik veel omdat de printer en koffieautomaat aan de andere kant van de gang uithangen...
    pi_22755761
    ik was 80!!!!!
    Doei.
    pi_22757957
    Riann (1m72) (26,5) was 102 kg, weegt nu 78,5 kg en wil graag 70 kg wegen - 23,5 kg en 129.5 cm

Dat is mijn nieuwe zinnetje 3 cm eraf dus
    pi_22758841
    quote:
    Op woensdag 20 oktober 2004 16:07 schreef octopussy het volgende:

[..]

echt waar? mmm misschien moet ik dan toch maar eens wat chroompilletjes kopen. Teigan, wat voor merk gebruik jij? Of moet zoiets op recept?
    octopussy, ik gebruik de chroompicolinaat tabletten van de kruidvat, die waren volgens mij ook niet zo duur..

Knuppelhout: Ik probeer met de chroompicolinaat mijn vreetbuien in te perken, omdat je minder zin zou hebben in zoetigheid. Of dat bij mij zo is weet ik niet, ik heb er wel minder zin in, maar dit kan ook komen doordat ik 1 boterham meer per dag eet..

Het drinken wil nog steeds niet altijd even goed bij mij, vandaar dat ik nu maar weer wat naar binnen werk.

Mijn doel is op dit moment eigenlijk alleen maar stabiel blijven, niet afvallen..
    Maar op de een of andere manier staat de laatste tijd afvallen bij mij gelijk aan 3 keer zo hard aankomen, en daar kan ik ff helemaal niet tegen..
    Ik wordt gewoon erg heen en weer geslingerd tussen allerlei gevoelens.

Zoals het er nu naar uitziet ga ik voor het eind van dit jaar beginnen met deeltijdopname, ik weet alleen nog niet in welke groep ik kom..

Ik weet niet meer wie er vroeg wat het inhoudt, maar ik ga 3 of 4 dagen per week verschillende soorten therapieen volgen, individueel en in groepen, en dan eens zien of ik mijn leven weer op de rails krijg, op dit moment zien ze iig een eetstoornis en extreme faalangst bij mij, en ik hoop dat ik daar toch vanaf kom..
    Aankomende woensdag krijg ik meer te horen over welke groep enzo...
      donderdag 21 oktober 2004 @ 17:47:55 #118
    80407 glimworm
    'The Shining'
    pi_22775764
    Ik heb ook chroom gebruikt, van zo'n bekend merk, maar mij hielp het geloof ik niet zo.... Verder gaat alles eigenlijk nog steeds goed hier, niet gesnoept, gezond gegeten.. dus ben benieuwd morgenochtend...
    Glimmen is een keuze
      vrijdag 22 oktober 2004 @ 13:01:42 #119
    80407 glimworm
    'The Shining'
    pi_22793639
    Ohoh, gister weer is teveel bier gedronken, met als gevolg dat ik vandaag een beetje brak ben en veel honger heb... Maar vanavond weer lekker sporten dus ik vind het eigenlijk helemaal neit zo erg. Af en toe zondigen mag toch wel?
    Glimmen is een keuze
    pi_22801204
    Hallo allemaal!!

Ben een tijdje uit de running geweest: jarig geweest, ziek geweest en daarna was ik gewoon heel erg moe
    Khad dus ook 2x Ladyline verzet, afgelopen dinsdag en vandaag wel weer geweest en er is weer wat af, 1,7 kilo
    Nieuw regeltje dus:
    M82 (1m75) (26,45) was 94,1 kg, weegt nu 81,2 kg en wil graag 68 kg wegen -12,9

Heel fijn weekend allemaal!!!!
    X M82
    pi_22801444
    ik heb tussen de middag een pistoletje met eiersalade in plaats van de shake op en 3 krakelingen en 2 negerzoenen maar ja het was wel lekker maar niet zo goed voor de kilootjes maar dat gaat wel goed komen.
    pi_22807164
    quote:
    Op vrijdag 22 oktober 2004 19:06 schreef Riann het volgende:
    ik heb tussen de middag een pistoletje met eiersalade in plaats van de shake op en 3 krakelingen en 2 negerzoenen maar ja het was wel lekker maar niet zo goed voor de kilootjes maar dat gaat wel goed komen.
    Een keer zondigen is helemaal niet erg. Pas alleen op dat je niet beland in waar ik ooit beland ben: elke dag tegen jezelf zeggen dat het een uitzondering is en dat het best een keertje mag.
    Ik kan je vertellen: dan is het niet zo best met je.
    (Roos Vonk)
    pi_22815681
    Drie ons erbij deze week. Even geen nieuw regeltje, heeft toch weinig zin, aangezien ik vanaf maandag een week lang in een all-in hotel in Turkije zit...

Ik heb met mezelf afgesproken dat ik deze week mag eten waar ik zin in heb, maar ná deze vakantie ga ik er weer helemaal 100 % voor om die laatste kilo's eraf te krijgen!
      † In Memoriam † zaterdag 23 oktober 2004 @ 12:31:16 #124
    43556 miss_dynastie
    pi_22815744
    quote:
    Op vrijdag 22 oktober 2004 13:01 schreef glimworm het volgende:
    Ohoh, gister weer is teveel bier gedronken, met als gevolg dat ik vandaag een beetje brak ben en veel honger heb... Maar vanavond weer lekker sporten dus ik vind het eigenlijk helemaal neit zo erg. Af en toe zondigen mag toch wel?
    Dat ligt eraan... is het het waard? Dan zeker wel! Ik merkte op een gegeven moment dat ik ging zondigen aan dingen die het eigenlijk niet waard zijn, die niet lekker genoeg zijn om het afvallen even voor op te offeren. Zolang jij zelf dat gevoel niet hebt, is er geen enkel probleem en kun je best af en toe een biertje nemen!
      † In Memoriam † zaterdag 23 oktober 2004 @ 12:31:32 #125
    43556 miss_dynastie
    pi_22815749
    Heel veel plezier fannetje!!!!!
      zaterdag 23 oktober 2004 @ 13:37:33 #126
    3542 Gia
    User under construction
    pi_22816874
    Ben afgelopen donderdag niet geweest, vanwege mijn verjaardag; we gingen gourmetten.
    Daarbij vreesde ik weer het ergste.

Hoop dat het komende week beter gaat, maar zit momenteel gewoon niet zo lekker in mijn vel. Beetje depri-gevoel enzo. En dat lijdt dan weer tot eten.
    pi_22819600
    het is weer weekend, en dus meer eten (niet ongezond direct, maar wel meer)

grmbl..

gelukkig volgende week studieweek, kan ik thuis leven op crackertjes met slankie en fruit
    Doei.
    pi_22825320
    quote:
    Op zaterdag 23 oktober 2004 12:31 schreef miss_dynastie het volgende:
    Heel veel plezier fannetje!!!!!
    Dank je wel, dat zal wel lukken denk ik

28 graden, zonnig en een 5-sterren hotel, kan bijna niet missen...
      zondag 24 oktober 2004 @ 12:57:43 #129
    80407 glimworm
    'The Shining'
    pi_22838765
    He bah, gister de hele dag in bed gelegen.. ZIek... Vandaag gaat het al wel weer een stuk beter, alleen nog steeds enorm last van mijn keel.. denk dattie een beetje ontstoken is...

Let dus nu even niet te erg op de lijn...
    Glimmen is een keuze
    pi_22839456
    Ik ben gisteravond ongesteld geworden en dan ben ik altijd zwaarder maar vanmorgen was ik verbazendwekkend 78 maar ik wacht nog even af maar ik heb er 2 keer opgestaan met een uur er tussen. En allebei de keren gaf ie 78 aan maar ik wacht nog even af. Dus ik verander nog eventjes mijn zinnetje niet.
    Fannetje Veel plezier
    Glimworm Beterschap
    pi_22849755
    Update week 43:

Essebes (1m77) (31,8) was 100 kg, weegt nu 99,5 kg en wil graag 95 kg wegen -0,5
    Fannetje (1m75) (25,7) was 100,8 kg, weegt nu 78,7 en wil graag 75 kg wegen -22,1
    Funnie (1m70) (29,9) was 130 kg, weegt nu 86,5 kg en wil graag 80 kg wegen -43,5
    Gaoxing (1m72) (26,7) was 94,5 kg, weegt nu 80 kg en wil graag 70 kg wegen -14,5
    Glimworm (1m75) (29,1) was 98 kg, weegt nu 89,0 kg en wil graag 70 kg wegen -9
    Knuppelhout (1m89) (29,4) was 114 kg, weegt nu 105,1 kg en wil graag wegen <100 kg -8,9
    Meimeltje (1m64) (30,1) was 92,5 kg, weegt nu 81,0 kg en wil graag 65 kg wegen -11,5
    Merisse (1,70) (26,3) was 81,5 kg, weegt nu 76 kg en wil graag 68 kg wegen - 5,5
    Mevrouw Korn (1m62) (27,7) was 71,4 kg weegt nu 71,4 kg en wil graag 58 kg wegen -0
    miss_sly (1m65) (29,8) was 84,5 kg, weegt nu 81 kg en wil graag 75 kg wegen -3,5
    M82 (1m75) (26,5) was 94,1 kg, weegt nu 81,2 kg en wil graag 68 kg wegen -12,9
    Pizzakoeriertje (1m87) (34,3) was 120 kg, weegt nu 120 kg, en wil graag 75 kg wegen -0
    Riann (1m72) (26,5) was 102 kg, weegt nu 78,5 kg en wil graag 70 kg wegen - 23,5 kg en 129,5 cm
    Sanne (1m43) (27,34) was 73 kg, weegt nu 55,9 kg wil graag 48 kg wegen -17,1
    stoopkind (1m76) (27,9) was 92 kg, weegt nu 86,5 kg en wil graag 70 kg wegen -5,5

Week 46: Fannetje

[ Bericht 0% gewijzigd door Pandorah op 24-10-2004 21:06:21 ]
    pi_22849916
    Faithy: ik heb vermoedelijk over je update van 80 kilo heengelezen dan? In het verwerken van het lijstje worden nieuwe updates eerder opgepikt als je het hele regeltje post . Maar in deze update is je nieuwe gewicht verwerkt .

glimworm: beterschap! En ach, als je een keertje wat meer bier drinkt, kan het geen kwaad. Gewoon extra je best doen bij het sporten en de volgende keer met mate alcohol drinken .

En Fannetje: veel plezier in Turkije!

Gia: ook niet fijn dat je niet lekker in je vel zit. Sterkte!
      zondag 24 oktober 2004 @ 22:58:46 #133
    80407 glimworm
    'The Shining'
    pi_22853170
    Jeetje wat is het lijstje kort geworden!!! Maar verder ziet het er goed uit...
    Glimmen is een keuze
      maandag 25 oktober 2004 @ 08:48:00 #134
    4177 Jojogirl
    pi_22858991
    Te laat voor de update (was het hele weekend bij m'n ouders en kon dus niet op m'n eigen weegschaal), maar ik wil hem toch nog hier neerzetten:
    Jojogirl (1m72) (28,7) was 87 kg, weegt nu 85,0 kg en wil graag 75 kg wegen -2,0

En het lijstje is inderdaad wel erg kort ineens.
      maandag 25 oktober 2004 @ 08:57:43 #135
    80407 glimworm
    'The Shining'
    pi_22859073
    Glimworm(1m75) (28,4) was 98 kg, weegt nu 87,0 kg en wil graag 75 kg wegen -11
    Glimmen is een keuze
    pi_22860127
    Dit kan ik echt niet geloven vanmorgen 77.5 en ik ben kei erg ongesteld en dan zou ik 2 dagen tijd een kilo zijn afgevallen. Ik hoop dat het echt zo is. Maar ik kan het gewoon niet geloven.
    pi_22862916
    ik blijf even hangen op de 80..

Nou ja, we hebben ene heeeeeeeeeeeeeele oude weegschaal, en hij zat er ietsje onder als ik het goed zag, dus misschien iets van 79.8 ofzo?

maar iig wel ONDER de 80

*dansje*

't gaat weer de goede kant op
    Doei.
    pi_22864570
    grrrr, weer een paar onsjes erbij.
    Knuppelhout (1m89) (29,4) was 114 kg, weegt nu 105,3 kg en wil graag wegen <100 kg -8,7
    pi_22866214
    Teigan (1m60) (36,9) was 94,4 kg, weegt nu 94,3 kg en wil graag 90 kg wegen -0.1

het is een beginnetje, ik heb de laatste tijd ook wel iets boven de 94.4 gezeten, alleen hier niet aangepast, maar toch, ik wilde eindelijk weer een een negatief getalletje naast mijn naam zien
      maandag 25 oktober 2004 @ 20:21:30 #140
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_22869719
    Even een knuffel voor Goaxing!
    quote:
    Op vrijdag 10 september 2004 @ 01:12 schreef Gaoxing het volgende:
    OK, dit vraagt om een motivatieaktie! Als jij de DtDloop binnen een acceptabele tijd uitloopt stuur ik je een Hard Rock Café Guam shirt(-JE). Die had je vast nog niet.....
    Lieve Goaxing, ik heb hem ontvangen!! Wat een leuk shirt is het, deze had ik zeker nog niet. En in een maatje S, dat is ook de eerste in mijn collectie hardrockcafe shirts.

Heel erg bedankt, ik vond het heel tof van je dat je je belofte nog nakwam.
    pi_22869802
    Essebes (1m77) (31,8) was 100 kg, weegt nu 99,4 kg en wil graag 95 kg wegen -0,6

Elke week een onsje schiet niet echt op, maar ik ben voor mijn gevoel nog een beetje in de aanloopfase. (en zo kan ik dus alles verklaren en verdwijnt mijn motivatie vaak sneller dan gewenst
    )

Heeft iemand van jullie ervaring met BCM-dieet, van PreCon?
    Mijn nichtje is hier erg veel en erg mooi mee afgevallen, maar ik probeer te doorgronden wat het principe van dit dieet is.
    (Roos Vonk)
      dinsdag 26 oktober 2004 @ 09:34:58 #142
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_22880635
    Funnie (1m70) (29,9) was 130 kg, weegt nu 86,5 kg en wil graag 80 kg wegen -43,5

Is nu

Funnie (1m70) (29,6) was 130 kg, weegt nu 85,6 kg en wil graag 80 kg wegen -44.4

Vraag mij niet waarom ik ben afgevallen. Ik ben heel erg ongesteld. En daarbij leef ik momentele op koekjes snoepjes en gebak. En had mij maar even niet meer gewogen. (ik wou het niet weten) En dan zo'n verassing??Toch te weinig gegeten laatste tijd? Heb ik dat opgehaald met mijn gesnoep? Qua calorien enzo?? Ik weet het niet. En dit is laagste wat ik in jargen heb gezien
    Op naar de 84,9 das mijn volgende doel...

Sanne gaaf hoor zo'n shirt. Goaxing, ik vind het ook erg tof van je!!!

Ik ken het dieet niet essebes.

Teigan, fijn dat je weer een - voor je gewicht kan zetten

Ze zijn hier de badkamer aan het uitbreken en die is dan net klaar voor mijn operatie!!!
    Want.. Ja ik heb een datum. Volgende week vrijdag, krijg ik mijn buikcorrectie!
    5 nov. Moet ik mij om 7:45 melden in Hardenberg. Omkleden tabletje wachten en dan hoppakee.

Zenuwen!!! Ja heel erg. Zo zenuwachtig ben ik nog niet geweest voor operatie. ik weet absoluut niet wat ik mij kan voorstellen. Zonder mijn buik. Dus het wordt een verassing...
    Dus het is nog een anderhalve week doorbijten hier. Wel fijn dat het met de badkamer goed uitkomt!
    Kan lekker douchen in de nieuwe badkamer na de operatie..

Verder gaat het hier mwah mwah, eten komt niet zomaar uit de lucht valllen.. Voel me nog steeds niet oke. Ben wel door mijn choco bui heen. Nu ik goed ongesteld ben geworden.. (Gelukkig)
    Nu even geen verjaardagen meer. Dus ook minder gebak

Dus ik ben er weinig momenteel. Veel te doen, te weinig tijd. + die badkamer.
    Dus ik denk wel dat de tijd gaat vliegen komende ander halve week.
      dinsdag 26 oktober 2004 @ 12:16:37 #143
    3542 Gia
    User under construction
    pi_22882420
    Kei veel sterkte gewenst voor de operatie, Funnie. Vind het echt fijn voor je dat dat eind bijna in zicht is. En zal ook wel kilo's schelen als je weer opgeknapt bent.

Zet em op!!
    pi_22883756
    quote:
    Op dinsdag 26 oktober 2004 09:34 schreef Funnie het volgende:

Is nu

Funnie (1m70) (29,6) was 130 kg, weegt nu 85,6 kg en wil graag 80 kg wegen -44.4

Ze zijn hier de badkamer aan het uitbreken en die is dan net klaar voor mijn operatie!!!
    Want.. Ja ik heb een datum. Volgende week vrijdag, krijg ik mijn buikcorrectie!
    5 nov. Moet ik mij om 7:45 melden in Hardenberg. Omkleden tabletje wachten en dan hoppakee.

Zenuwen!!! Ja heel erg. Zo zenuwachtig ben ik nog niet geweest voor operatie. ik weet absoluut niet wat ik mij kan voorstellen. Zonder mijn buik. Dus het wordt een verassing...
    Funnie Wat spannend zeg!!! Logisch dat je zenuwen hebt, het is ook nie nix. Maar wel zeker wat om naar uit te kijken denk ik zo!!!
    Ook echt ongelofelijk hoeveel kilo's je al kwijt bent (en ondanks af en toe een dipje worden dat er natuurlijk alleen maar meer)
    Nou alvast heel veel suc6 gewenst, ik hoop dat alles naar wens verloopt en dat je een prachtige buik krijgt!!!!!

-XXX-
    M82
    pi_22883817
    Sterkte funnie
      dinsdag 26 oktober 2004 @ 20:35:13 #146
    68392 ps2noob
    free your mind
    pi_22890146
    Zijn er hier geen mensen met voor en na foto's? Dat werkt altijd motiverend.
    pi_22905335

is nu

Faithy (1m75) (26,1) was 87 kg, weegt nu 79 kg en wil graag 70 kg wegen -8

Doei.
    pi_22911535
    4,5 cm eraf

Riann (1m72) (26,5) was 102 kg, weegt nu 78,5 kg en wil graag 70 kg wegen - 23,5 kg en 134 cm
      woensdag 27 oktober 2004 @ 20:59:22 #149
    80407 glimworm
    'The Shining'
    pi_22914884
    Nog steeds een beetje ziek hier, maar het gaat beter

Verder heb ik de mandarijntjes weer ontdekt, dat is altijd weer fijn in deze tijd van het jaar (jammer genoeg heb je ook die vervelende pepernoten...) maar mandarijntjes jammie!
    Glimmen is een keuze
      woensdag 27 oktober 2004 @ 21:09:49 #150
    3542 Gia
    User under construction
    pi_22915112
    Morgenavond weer wegen. Reken maar niet op een update want:

20 oktober verjaardag gevierd voor familie en kinderen.
    21 oktober echt jarig, gourmet met het gezin.
    22 oktober, was al gepland, uit eten.
    Tja en toen was het weekend en er waren nog een heleboel salades over van woensdag.
    Oeps, vergat de verjaardag van mijn schoonzus 's zaterdag de 23ste.

Maar goed, kids herfstvakantie, dus lekker uitslapen en daardoor geen of te laat ontbijten.
    Woensdag, vandaag dus, kind van kamp opgehaald en daar lekker mee gegeten. (snert, roggebrood met zult enz....)
    Morgen is mijn kleine nichtje jarig en daar ga ik dus overdag met de kids naartoe. Mijn zus kennende staat de tafel weer vol met lekkere hapjes. En voor die ene dag maakt het toch ook niet meer uit, toch?

Ga dus morgen wegen en begin vrijdag weer vrolijk opnieuw met me aan de regels houden.
    pi_22918543
    mijn nieuwe zinnetje is btw:

Riann (1m72) (26,2) was 102 kg, weegt nu 77,5 kg en wil graag 70 kg wegen - 24,5 kg en 134 cm

Ik was vanmorgen weer 77.5
    pi_22919985
    quote:
    Op woensdag 27 oktober 2004 21:09 schreef Gia het volgende:

En voor die ene dag maakt het toch ook niet meer uit, toch?
    En dát is dus een gevaarlijke redenatie...
    BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
      † In Memoriam † donderdag 28 oktober 2004 @ 23:42:31 #153
    43556 miss_dynastie
    pi_22923162
    quote:
    Op woensdag 27 oktober 2004 21:09 schreef Gia het volgende:
    Morgenavond weer wegen. Reken maar niet op een update want:
    <knip>
    Maar waarom volgt er dan geen update
    pi_22925985
    respect voor jullie!

ik heb ook ooit 96 gewogen en weer nu ook 81
    wil nog naar de 75 maar die laatste 6 kg gaat er heel moeilijk af!
    maar never ever give up
    Baby make your move !!!
      vrijdag 29 oktober 2004 @ 22:50:48 #155
    80407 glimworm
    'The Shining'
    pi_22944981
    Ik moet morgen echt weer beginnen met beter op mijn eten letten! Het gaat wer helemaal de verkeerde kant op, maar ben even mijn 'knopje' kwijt
    Glimmen is een keuze
      zaterdag 30 oktober 2004 @ 06:53:58 #156
    106853 aan-de-lijn
    nog heel wat kilo's te ga
    pi_22949654
    hallo
    ik ben nieuw hier. Gisteren eindelijk eens een weegschaal gekocht, een nieuwe dan. De oude deel wel heel raar en gaf gewichten aan tussen de 83 en 88 kg en dat klopte volgens mij voor geen cm.
    Nu dus een nieuwe en wat blijkt : hij zat er wel 14 kg naast. Heb t vermoeden dat de locatie in de (vochtige) douche de oorzaak is.
    Inmiddels was ik wel 10,5 kg afgevallen (bij de huisarts) en nu ga ik dus verder.

Aan-de-lijn (1.70) (34.26) was 110 kg, weegt nu 99,0 kg wil graag 67 kg wegen (-11 kg)
    strijd tegen de kilo's ........................ ik ga m winnen !!!!
    pi_22949659
    Succes.
    Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
      zaterdag 30 oktober 2004 @ 08:11:47 #158
    106853 aan-de-lijn
    pi_22949747
    thanks!
      zaterdag 30 oktober 2004 @ 08:12:14 #159
    3542 Gia
    User under construction
    pi_22949749
    quote:
    Op donderdag 28 oktober 2004 23:42 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar waarom volgt er dan geen update
    Ik update niet als ik ben aangekomen. Is te demotiverend.

Ben trouwens toch niet gaan wegen afgelopen donderdag. Voor de 2de keer al niet.
    Volgens mij valt de schade wel mee en is dat met een weekje wel weg te werken.
    't Is afgelopen anderhalve week het ene feest na het andere geweest, vooral op de weegdagen. Vandaar dat het niet uitkwam om te gaan wegen.

Volgende week weer.

Dan zal ik ook melden hoeveel ik weeg en of ik ben aangekomen. En een update als ik ben afgevallen.
      Moderator zaterdag 30 oktober 2004 @ 18:05:02 #160
    5428 crew  miss_sly
    pi_22957934
    Zo, ik ben weer terug van vakantie!
    Het was heerlijk en hoewel we niet echt opgelet hebben, hebben we ook niet slecht gegeten. Wel eens bij de Mac, maar dan ook als lunch of diner, niet als tussendoortje. Bovendien hadden we de laatste twee weken het geluk dat we in de camper zelf konden koken enzo, dus ons ontbijt en lunch bestonden doorgaans gewoon uit gezonde, nederlandse boterhammen met kaas
    Daarnaast hebben we natuurlijk heel veel gelopen, want dat is toch de beste manier om de mooiste plekjes te zien, zowel in een stad als in de natuur.

Ik ben wel geschrokken van het probleem dat overgewicht duidelijk is in de VS. Je ziet echt heel veel mensen met behoorlijk veel overgewicht. Maar bewegen is iets dat men daar ook weinig doet. Voor een stukje van een paar honderd meter van de campground van Circus Circus naar het hotel/casino (in Las Vegas dus) wordt een shuttlebus ingezet! Combineer dat met de enorme hoeveelheden van de maaltijden die ook nog eens niet gezond zijn van samenstelling, en het is duidelijk waar het probleem vandaan komt. Het heeft mij wel weer erg gemotiveerd om meer te bewegen; niet alleen omdat het gezond is, maar tijdens zo'n vakantie merk je toch ook weer hoe fijn bewegen toch is.
    Morgen ga ik wegen en kijken hoe groot de schade is van de vakantie. Daarna ga ik in ieder geval weer ernstig aan de slag om wat gewicht kwijt te raken en wat conditie terug te krijgen. Ik ben weer van harte aanwezig!

Zo, en nu ga ik even bijlezen, want ik loop een beetje achter!
      † In Memoriam † zaterdag 30 oktober 2004 @ 18:16:36 #161
    43556 miss_dynastie
    pi_22958175
    quote:
    Op zaterdag 30 oktober 2004 08:12 schreef Gia het volgende:
    Ik update niet als ik ben aangekomen. Is te demotiverend.
    Oh, dat is grappig, ik heb er juist moeite mee als het gewicht in de lijst lager is dan mijn eigen gewicht, dan heb ik echt het gevoel tegen een achterstand op te moeten boksen Ik dacht dat je er bij de WW uitgegooid werd als je een paar keer niet weegt Is dat niet meer?

miss_sly, welkom terug Bij dr. Phil (ships, moet het boek nog steeds uitlezen) is heel duidelijk hoe groot het probleem is: er zijn mensen die nog nooit de groente-afdeling bezocht hebben, of zelfs maar gekookt hebben
      Moderator zaterdag 30 oktober 2004 @ 18:25:22 #162
    5428 crew  miss_sly
    pi_22958341
    quote:
    Op zaterdag 30 oktober 2004 18:16 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Oh, dat is grappig, ik heb er juist moeite mee als het gewicht in de lijst lager is dan mijn eigen gewicht, dan heb ik echt het gevoel tegen een achterstand op te moeten boksen Ik dacht dat je er bij de WW uitgegooid werd als je een paar keer niet weegt Is dat niet meer?

miss_sly, welkom terug Bij dr. Phil (ships, moet het boek nog steeds uitlezen) is heel duidelijk hoe groot het probleem is: er zijn mensen die nog nooit de groente-afdeling bezocht hebben, of zelfs maar gekookt hebben
    dank je miss_d het is ook wel goed weer terug te zijn...ik miste ons poezebeest toch wel heel erg en mijn lieve kleine neefje....en voor het eerst 3 weken op vakantie!

Over dat eten en boodschappen doen: als je naar een supermarkt gaat, is de afdeling verse groenten en fruit ook redelijk beperkt, vergeleken bij onze supermarkten, en het is bepaald niet goedkoop. Een goed, mager en niet te groot stukje vlees kun je bijna niet vinden! Je kunt natuurlijk daar net zo goed als hier gezond eten, maar het wordt wel moeilijker omdat je speciale winkels op moet zoeken en meer moet betalen. Maar goed, het kleiner maken van de porties en meer bewegen kost niets en kan iedereen zo doen!

funnie je hebt een datum!! ik ben mooi op tijd om je geluk te wensen. Kan me erg goed voorstellen dat je zenuwachtig bent...het is ook nogal wat. Ik hoop zo voor je dat het resultaat wordt wat je verwacht

Gia het lijkt me dat het misschien toch beter is om wel te gaan en te wegen en te zien dat het niet goed gaat? dan word je met je neus op de feiten gedrukt en is de motivatie misschien toch weer wat groter? en over die verjaardagen: hoe moeilijk ook, je hoeft natuurlijk niet of iig niet veel van de lekkere dingetjes te nemen, waardoor je toch kunt afvallen, ondanks de leuke en lekkere dingen in je planning.

Pandorah wat goed dat je die klloof gelopen hebt! dat moet toch best een behoorlijke wandeling/klim zijn! Het is ook helemaal niet nodig vind ik, om snel te lopen enzo. Wij hebben ook echt niet constant een marstempo erin zitten, maar we wandelen wel de hele ochtend en na de lunch een hele middag door. Niet op ons dooi akkertje, maar gewoon een leuk tempo dat je een tijdje kunt volhouden.

Merisse het lijnen gaat goed he
      Moderator zondag 31 oktober 2004 @ 05:52:28 #163
    5428 crew  miss_sly
    pi_22969245
    niets aangekomen of afgevallen, gewoon 81,0 kg!!
    Ik ben blij en ga dus gewoon verder waar ik was gebleven

ja, ik weet het, belachelijk tijdstip om een update te geven, maar dit is een duidelijk gevalletje jetlag: ik kan niet slapen.....
      zondag 31 oktober 2004 @ 07:35:59 #164
    106853 aan-de-lijn
    pi_22969343
    troost je, hier 2 kids die door het uurtje terug dus al vroeg wakker waren.............................5.45

hier 3 ons eraf ! kon de verleiding van de nieuwe weegschaal niet weerstaan. Mijn officiele weegdag is de dinsdag, dan ga ik altijd naar de huisarts. Dus dinsdag horen jullie een updat, aangekomen of afgevallen.
      zondag 31 oktober 2004 @ 09:38:04 #165
    4177 Jojogirl
    pi_22969864
    Jojogirl (1m72) (28,7) was 87 kg, weegt nu 85,0 kg en wil graag 75 kg wegen -2,0

Het gaat erg langzaam maar gelukkig wel naar beneden.
    pi_22973775
    Update:
    M82 (1m75) (26,5) was 94,1 kg, weegt nu 80,7 kg en wil graag 68 kg wegen -13,4

De 79 kilo komt nu echt dichtbij!!!
    Hopelijk ben ik aankomende vrijdag onder de 80 gedoken, ik houd jullie op de hoogte!!
    Suc6 aan aan-de-lijn!!! Met hulp van de huisarts en de mensen die je hier kunnen steunen gaat het vast lukken!!!

Fijne zondag verder!!
      zondag 31 oktober 2004 @ 17:08:44 #167
    80407 glimworm
    'The Shining'
    pi_22978409
    Update week 44:

Aan-de-lijn (1.70) (34.26) was 110 kg, weegt nu 99,0 kg wil graag 67 kg wegen -11 kg
    Essebes (1m77) (31,8) was 100 kg, weegt nu 99,4 kg en wil graag 95 kg wegen -0,6
    Fannetje (1m75) (25,7) was 100,8 kg, weegt nu 78,7 en wil graag 75 kg wegen -22,1
    Gaoxing (1m72) (26,7) was 94,5 kg, weegt nu 80 kg en wil graag 70 kg wegen -14,5
    Glimworm (1m75) (28,7) was 98 kg, weegt nu 88,0 kg en wil graag 70 kg wegen -10
    Knuppelhout (1m89) (29,4) was 114 kg, weegt nu 105,3 kg en wil graag wegen <100 kg -8,7
    Merisse (1,70) (26,3) was 81,5 kg, weegt nu 76 kg en wil graag 68 kg wegen - 5,5
    Mevrouw Korn (1m62) (27,7) was 71,4 kg weegt nu 71,4 kg en wil graag 58 kg wegen -0
    miss_sly (1m65) (29,8) was 84,5 kg, weegt nu 81 kg en wil graag 75 kg wegen -3,5
    M82 (1m75) (26,5) was 94,1 kg, weegt nu 80,7 kg en wil graag 68 kg wegen -13,4
    Riann (1m72) (26,2) was 102 kg, weegt nu 77,5 kg en wil graag 70 kg wegen -24,5 kg en 134 cm
    Sanne (1m43) (27,34) was 73 kg, weegt nu 55,9 kg wil graag 48 kg wegen -17,1
    stoopkind (1m76) (27,9) was 92 kg, weegt nu 86,5 kg en wil graag 70 kg wegen -5,5
    Teigan (1m60) (36,9) was 94,4 kg, weegt nu 94,3 kg en wil graag 90 kg wegen -0.1

Updatelijstje
    Week 51: Glimworm

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben! Succes allemaal komende week

[ Bericht 0% gewijzigd door glimworm op 31-10-2004 23:00:38 ]
    Glimmen is een keuze
    pi_22979697
    Eindelijk heb ik gisteren mijn hoge laarzen gevonden die tegen mijn kuiten opgewassen zijn . Dus ik ben nu heel blij dat ik eindelijk een hoge laars (zonder veters) gevonden heb die mijn dikkere kuitjes aankan .
    Verder zal ik ook eigenlijk op jacht moeten gaan naar nieuwe hardloopschoenen en hardloopsokken. Ik merk dat, als ik een rondje van 7,5 km doe, ik last krijg van blaarontwikkeling na de 5 km. Strange... maar het zal wel aan de oude spullen liggen (mijn schoenen heb ik alweer 4 jaar of langer...).

Ook moet ik goed blijven opletten op mijn eetgewoonten want als ik even niet meer oplet sluipt het snoep gewoon weer in huis... Ik vermoed dat als ik eenmaal op gewicht ben, op zal moeten blijven
    letten wat ik eet anders zal het weer mis gaan... Maar hele zoete dingen lust ik inmiddels niet meer. Ik nam gisteren een hapje marsepein en wat was dat zoet zeg!

Essebes: ik ken dat dieet niet. Ben je er inmiddels al achter wat het is?

Funnie: binnenkort die ingreep he! Ik hoop dat ze die buikcorrectie goed doen zodat je weer kan sporten zonder dat je last krijgt van zo'n zwalkend ding. Dikke knuf!

ps2noob: jawel! er zijn voor- en nafoto's hier alleen staan ze in eerdere deeltjes... Goed zoeken dus .

Manderijntjes zijn lekker he Glimworm! Ik heb ze ook weer ontdekt .
    Ik was laatst ook dat knopje kwijt maar ik heb mezelf een grote schop onder mijn kont gegeven en ben sindsdien alles gaan opschrijven wat ik eet en aan beweging doe. En dan iedere week evalueren wat goed en/of fout gaat. Dus: geef een schop onder je kont Het komt vast weer goed .

Gia: bij dat soort feestjes is het juist van belang om te ontdekken wat je kan eten en wat je niet kan eten. Met gourmetten hoef je niet alleen dat vlees op te eten maar je kan es denken om veel met groenten te werken. Ook heel lekker hoor . Bij feestjes zou je kunnen vragen of ze wat wortels en/of komkommer willen neerzetten. Maar alle begin is moeilijk hoor... dus dat moet je allemaal leren .

Welkom aan-de-lijn! Volg je een speciaal dieet bij de huisarts? Het is al heel knap dat je zoveel kwijt bent!

Zo te lezen heb je een leuke vakantie gehad miss_sly en jullie zijn best verantwoord met het eten en bewegen omgegaan. Ik ben 15 jaar geleden in de VS geweest en toen viel het dat overgewicht me al op. Ik kon me herinneren dat we daar een huisje hadden met een keuken. Nou,
    die keuken was dus de magnetron en geen gewoon fornuis. Dus tja, echt koken lukt dan niet...
    En inderdaad... met wandelen is het van belang dat je een tempo hebt, die je gewoon kan volhouden en dat je er geen blessures mee oploopt...

Jeetje, wat erg miss_d die mensen die nooit naar de groenteafdeling geweest zijn daar! Geen wonder dat er daar veel mensen te dik zijn.
      zondag 31 oktober 2004 @ 20:39:05 #169
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_22982941
    quote:
    Op zondag 31 oktober 2004 18:17 schreef Pandorah het volgende:
    Eindelijk heb ik gisteren mijn hoge laarzen gevonden die tegen mijn kuiten opgewassen zijn . Dus ik ben nu heel blij dat ik eindelijk een hoge laars (zonder veters) gevonden heb die mijn dikkere kuitjes aankan .
    Gefeliciteerd met je laarzen!!!
    Ik weet nog goed hoe blij en trots ik was toen ik mijn hoge laarzen kon kopen.
      maandag 1 november 2004 @ 06:22:14 #170
    106853 aan-de-lijn
    pi_22991242
    pandorah
    ik volg geen speciaal dieet, maar tel ouderwets kcal. Ik eet er nu max 1500 per dag. Hiervoor (tot de 100 kg) at ik er 1600 en zo gaat er per 10 kg telkens 100 af. Ook let ik op de hoeveelheid vet (niet boven de 45 gram per dag) en gebruik ik appelazijn (puur, aangelengd met water en zoetstof zonder kcal) . Verder probeer ik elke dag een half uur te bewegen, meestal stap ik op mijn hometrainer maar ik loop ook graag een flink end.
    ik ga naar de huisarts ivm hoge bloeddruk en dreigende diabetes type 2. Door nu nog 32 kg af te vallen kan ik het krijgen waarschijnlijk een flink aantal jaren uitstellen.
      † In Memoriam † maandag 1 november 2004 @ 08:40:58 #171
    43556 miss_dynastie
    pi_22991696
    miss-sly, hoe lang ga je normaal op vakantie dan? Wij gingen toen ik heel klein was een week of 6, vanaf groep 3 4 weken. Ik vond het bijna een luxe toen we met school 'maar' tien dagen naar Italië en Griekenland gingen; bij ons kwam de sleur er al snel in, maar wij bleven natuurlijk ook altijd in hetzelfde huisje, das ook wel saai. Fijn dat je niets bent aangekomen !!!

Pandorah, wat gaaf dat je laarzen hebt gevonden En voor sportschoenen kan ik runners world aanbevelen, maar dat heb ik geloof ik al eens gedaan Ik heb er twee paar sokken bij, een van nike van ik geloof negen euro, en een ander, mij onbekend merk voor ik geloof vijf euro. Ik merk ook dat als ik snoep in huis heb, het ook op moet. Ben nu bezig met het lezen van het boek van dr. Phil en die heeft het over het creeren van een omgeving waarin je niet faalt. Het niet in huis halen van snoep en koek hoort daar voor mij wel bij, ik vind het moeilijk om dingen te laten staan. Gelukkig (en zet dat maar tussen aanhalingstekens ) is mister_d vrij veel aangekomen de laatste tijd, dus het 'alleen chips in het weekend'-verhaal kan ik nu wél maken, naar mijn idee. Toen hij lichter was, kon ik het niet over mijn hart verkrijgen, maar nu is het ook voor hem beter om het te laten staan.
      maandag 1 november 2004 @ 08:53:16 #172
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_22991795
    Van mij krijgen jullie vanavond weer een update. (was verleden week een ons aangekomen maar heb besloten dat dat de moeite niet is om mijn regeltje voor te veranderen). Mijn streefgewicht ga ik voor de operatie niet halen. Dat ligt niet aan mij maar aan het ziekenhuis die de operatie nogal wat vervroegd heeft; naar volgende week!

Dat was even slikken. Nu op naar het ziekenhuis voor een bezoek aan de anesthesist. Ik ben behoorlijk zenuwachtig door alle ziekenhuisperikelen en zou het liefst een peuk aansteken, maar daar ben ik nou net mee gestopt. Wat op zich natuurlijk ook alweer geweldig is, als ik nu maar niet aankom....
      † In Memoriam † maandag 1 november 2004 @ 08:55:24 #173
    43556 miss_dynastie
    pi_22991811
    "dieet' recepten
    Dit heb ik gisteren gegeten, erg lekker en vrij mager!
    Volgens het recept is het excl. rijst 395 KCal, maar dat ging uit van 150 gram zalm per persoon, ik heb maar honderd gram zalm genomen, dus dan mogen er 75 KCal af, dus voor 320 KCal een lekkere maaltijd. Hoeveel erbij komt hangt van soort en hoeveelheid rijst af
      Moderator maandag 1 november 2004 @ 08:58:31 #174
    5428 crew  miss_sly
    pi_22991826
    Ow Sanne, wat een hoop tegelijk, afvallen, operatie en stoopen met roken!! als je zoveel kunt afvallen, lukt dat stoppen met roken vast ook. Een week vervroegd, dat zal wel even slikken zijn ja, maar dan heb je het ook maar achter de rug straks! Succes in het ziekenhuis vast met je gesprek

miss_d, ik ben jaren door omstandigheden bijna niet, of hooguit een week, op vakantie geweest. Vorig jaar voor het eerst 2 weken en dit jaar 3! Ik vond het heerlijk, maar ik ben het nooit gewend geweest, dus dan is het ws toch anders.
    Alleen chips in het weekend is een goede. Iets dergelijks gaan wij ook weer doen. Hoewel vriendje het niet nodig heeft, wil hij wel weer gezonder gaan leven, en daar hoort beter eten en minder snoepen ook bij. Gelukkig voor mij, dat maakt het iets gemakkelijk
      maandag 1 november 2004 @ 10:57:59 #175
    67399 marchien
    Wijze vrouw
    pi_22993341
    hmmm, ik geloof dat ik maar eens mee kom doen
    qau gewicht ben ik niet afgevallen sinds ik op mezelf woon, maar ik pas weer in een 44

Lengte: 1.75, gewicht: 86 Kilo.
    Carpe diem
    pi_22993848
    Welkom nieuwelingentjes

Sorry dat ik niet altijd meer op iedereen reageer. Maar ik zelf zit niet meer zoveel achter de computer en meestal lees ik alles ff vluchtig en zo en dan ben ik ff een kwatiertje op fok! alles bijlezen en af en toe reageren. Mijn gemiddelde postaantal is de laatste 3 maanden flink gedaalt. dus vergeef me Heeft denk ik ook wel iets mee te maken dat ik nu ook veel bezig ben met mijn vriendje en zo Dat nog steeds goed gaat Gister bij de GRIEK wezen uiteten samen met mijn vriendje omdat we gister 3 maanden iets hadden En het was overheerlijk.
    pi_22993978
    wekelijkse update:
    oftewel precies hetzelfde als vorige week.
    Maar, lieve kijkbuiskinderen, hier ben ik toch heel blij mee!
    ik heb namelijk ontdekt hoe m'n lichaam reageert op sport/lijnen: wat ik ook doe, ik MOET min. 1x per week hardlopen om af te vallen.
    Bijvoorbeeld: 2 weken geleden heb ik normaal gegeten(zelfde als toen ik nog 1 kilo per week afviel), meer gesport dan toen ik nog in de afvalperiode zat (3x fitness waarvan 1x 1h:15min puur cardio en 2x 40 minuten), en 1x 1h salsadansen.
    En het gevolg: een ruime kilo aangekomen.
    Deze week precies hetzelfde gedaan, maar dan ipv de 3e x cardiofitness, 40min hardgelopen, en ik ben die 1.5 kilo weer kwijt.

Dus: vanaf nu ga ik elke week hardlopen EN fitnessen, en dan komt alles goed (tsja, je moet jezelf iets wijsmaken )
      maandag 1 november 2004 @ 14:17:28 #178
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_22997705
    quote:
    Op maandag 1 november 2004 08:58 schreef miss_sly het volgende:
    Ow Sanne, wat een hoop tegelijk, afvallen, operatie en stoopen met roken!! als je zoveel kunt afvallen, lukt dat stoppen met roken vast ook. Een week vervroegd, dat zal wel even slikken zijn ja, maar dan heb je het ook maar achter de rug straks! Succes in het ziekenhuis vast met je gesprek
    Het is niet één week vervroegd, maar vijf weken!
    Dus ik ben en nog niet op mijn streefgewicht en nog niet lang genoeg gestopt met roken.
    Maar het was slikken of stikken. Volgende week de operatie of ergens volgend jaar.

De anesthesist stelde niet veel voor. Niets hartfilmpjes ofzo. Gesprekje, vragenlijst, bloed afgeven en klaar. Daar ben je dan wel een halve dag mee bezig. Het AMC is net een fabriek.

Maar het is nu zeker; ik word volgende week geopereerd.
      maandag 1 november 2004 @ 14:43:29 #179
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_22998196
    Haaii
    Ik heb helemaal niks gelezen hier maar ik wil me wel melden als het mag!
    Morgen ga ik naar de WW en dan gaat de "ellende" weer beginnen!

Ik heb eerder met de WW meegedaan, ook hier in dit topic, maar toen raakte ik zwanger en ben ik er dus mee gestopt. Ik was wel 13 kilo afgevalllen Nu heb ik een prachtige dochter, Amber , van 3,5 maand en kan ik weer beginnen.
    Ik weet niet precies wat ik nu weeg, maar morgen zal ik de officiele stand doorgeven hier.
    De laatste officiele stand van de WW vorig jaar was 103,5
    Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
    https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
    pi_22999302
    Ik heb goed en ik heb slecht nieuws

Om met het goede nieuws te beginnen: we hebben thuis weer Internet en ik kan weer mee lezen Verder ben ik actief aan het hardlopen en doe dat 3x per week. Het gaat echt steeds beter en ik had nooit gedacht het vol te gaan houden Maar ik heb oerlelijke hardloopschoenen gekocht (die zaaaaaalig zitten voor iemand die altijd problemen heeft met schoenen) en die krengen waren knal- en knalduur dus ik kan ze alleen maar aan om hard te lopen. Heel slim dus.

Het slechte nieuws is dat ik weer wat ben aan gekomen. Sinds ik hier niet meer kon posten is de motivatie ingedut en voor ik het wist zat ik gewoon weer mee te eten met de pataten frites en spareribs met een gewone cola. Niet zo slim dus Ik weeg inmiddels weer 86 kg. Maar goed, dat gaat er nu ook wel weer af. Jammer dat ze hier in de co-kamer allemaal drop hebben staan en spuculaasjes en er werden nog broodjes binnen gebracht die over waren van een luxe lunch en.... *zucht*

Gaan we nog iets doen in december?
    En waarom gaat het hier zo langzaam....ik was 2 weken niet geweest en in de tussentijd is er nauwelijks gepost.
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_22999414
    ik zit hier ook op zon leuke kamer in t ziekenhuis waar allemaal pepernoten, smarties en lollies staan. Te moeilijk gewoon! ik probeer maar wat te rantsoeneren op mn bammetjes, samen met zo min mogelijk snoep, maar het is moeilijk!
    pi_22999590
    En dan zit ik ook nog bij kindergeneeskunde en heb de halve (lees: driekwart) dag niets te doen. Dus snoepen is dan heel gemakkelijk.

Hmm, we hebben nog geen pepernoten. (heb ineens zin in pepernoten)
      Moderator maandag 1 november 2004 @ 16:16:49 #183
    5428 crew  miss_sly
    pi_22999970
    ik heb vandaag de verleiding weerstaan en toen ik voor mijn collega een salade heb besteld, gewoon niets voor mezelf besteld en netjes mijn boterhammetjes opgegeten!

ik ben weer op de goede weg!

Sanne dat is erg veel vervroegd! daar moet je haast wel de kriebels van krijgen

LadyS welkom terug dan maar

Isabeau het is inderdaad vrij rustig hier. Maar nu je weer internet hebt kun je meehelpen om het hier weer wat te verlevendigen!

Pandorah mooi van die laarzen! ik wil er zelf eigenlijk ook maar kan inderdaad geen laarzen vinden die mooi passen rond mijn kuiten zijn er bepaalde merken die wat dat betreft iets ruimer zitten, weet iemand dat?
    pi_23000056
    quote:
    Op maandag 1 november 2004 15:55 schreef Isabeau het volgende:
    En dan zit ik ook nog bij kindergeneeskunde en heb de halve (lees: driekwart) dag niets te doen. Dus snoepen is dan heel gemakkelijk.

Hmm, we hebben nog geen pepernoten. (heb ineens zin in pepernoten)
    bas vd heyden/dirk vd broek: 1kg voor 99ct

oei, slechte tip, sorry
    pi_23000103
    We hebben hier geen Dirk vd Broek

Ik zal m'n best doen, miss_sly
      maandag 1 november 2004 @ 16:36:04 #186
    80407 glimworm
    'The Shining'
    pi_23000353
    Pepernoten.. heb hier voor mijn neus nog een halve zak liggen, die ik gister voor de andere helft heb opgegeten... Ga hem denk ik maar uitdelen aan mijn huisgenootjes!!! Want ik heb mezelf een schop onder mijn kont gegeven en ben weer helemaal begonnen ...
    Heb alleen deze week weinig tijd om te sporten vanwege tentamens (maar beter gezond eten niet sporten dan slecht eten en niet sporten)

Pandorah Wat fijn, dat je eindelijk laarzen hebt kunnen vinden .. Ik krijg mijn laarzen nadat ik veel meer ben gaan sporten en 10 kilo ben afgevallen, juist moeilijker dicht...

Isabeau Het is inderdaad niet zo druk hier de laatste tijd.. En dat terwijl de zomer er alweer bijna aankomt (Glimworm blijft graag positief... )

Ladys Succes ermee! Hoeveel wil je ongeveer gaan afvallen??
    Glimmen is een keuze
      maandag 1 november 2004 @ 16:41:31 #187
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_23000473
    ik ben gewoon minder posterig, heb er weinig plezier en zin aan op dit moment. Ben ook retedruk met (niets ) doen. Badkamer die er helemaal is uitgesloopt en ze nu weer aan het opbouwen zijn.. Hele dagen alles in een chaos hier. En druk zijn en niets kunnen doen tegerlijkertijd is erg moeilijk.. En waarschijnlijk niet op tijd klaar...

Ik ben sinds vannacht vreselijk bang voor de operatie angtst paniek. Dat ik er dus niet uit kom. Maarr als ik heel logisch kijkt, dit word mijn derde operatie waarvan ik dus nu het minst weeg. Dus logisch gezien. Heb ik nu veeeeeeel minder kans op gevaar, dan de vorige 2 operaties. Dus waarom die stomme $#@$@ angst er is.. Geen idee...

ik gaat weer heen, eten opzetten. En mijn klote bui weg werken ofzo..

Sanne, das wel erg schrikken dan. Dat ze het zo 5 weken vooruit zetten. Ben je er helemaal niet op voorbereidt. Sterkte met alles! Wanneer precies wordt jij geholpen? Dan ben ik misschien weer net terug uit het ziekenhuis! iig

ff een standaard zin, maar wel gemeend. Iedereen verder, veel suc6 met alles..
      maandag 1 november 2004 @ 17:15:06 #188
    67399 marchien
    Wijze vrouw
    pi_23001160
    Hmmm. laat ik dan ook maar actief gaan posten, ondanks het feit dat ik hier nog maar net ben
    Vandaag heel gezond aan het eten!
    Sinds ik op kamers woon, kan ik meer dan een maat kleiner aan en iedereen zegt dat ik dunner ben... maaar..... waarom ben ik dan maar 1 kilo afgevallen?
    Carpe diem
      maandag 1 november 2004 @ 17:22:49 #189
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_23001305
    quote:
    Op maandag 1 november 2004 16:36 schreef glimworm het volgende:
    Ladys Succes ermee! Hoeveel wil je ongeveer gaan afvallen??
    laten we maar beginnen met de 10 %, dus zeg maar ruim 10 kg
    Maar uiteindelijk wil toch wel naar de 75 kg dus dat is bijna 30 kg
      maandag 1 november 2004 @ 17:32:37 #190
    67399 marchien
    Wijze vrouw
    pi_23001548
    quote:
    Op maandag 1 november 2004 17:22 schreef LadyS het volgende:

[..]

laten we maar beginnen met de 10 %, dus zeg maar ruim 10 kg
    Maar uiteindelijk wil toch wel naar de 75 kg dus dat is bijna 30 kg
    Rome is ook niet in 1 dag gebouwd
    ik wens je een heleboel succes hiermee
    Carpe diem
    pi_23002429
    Ik heb nu ook nieuwe hardloopschoenen en nieuwe hardloopsokken , dus die blaren moeten binnenkort verleden tijd zijn zodat ik lekker de 10 km kan doen .

Sanne: spannend dat je al zo snel moet! Maar dan ben je er ook weer eerder vanaf .

Tja, Isabeau, misschien hadden de meesten even te druk en/of even adempauze nodig van hun dieet om veel te posten hier. Anyway, ik zelf zat op Kreta en had doorna een examenopdracht voor te bereiden en nu moet ik eigenlijk het mondeling voorbereiden (ware het niet dat ik liever vandaag de tuin inging om bloembollen in de grond te doen . Maar zoals miss_sly al voorstelde... kom de boel weer opvrolijken nu je weer interpret hebt .
    Ik vind het prima om wat leuks te gaan doen in december .... ik weet niet in hoeverre Fannetje al iets wist van die kerstmarkten in Dsl. Als ze weer terug is, kan ze misschien een en ander vertellen.

Psst miss_sly, ga eens langs bij Cinderella. Daar hebben ze hoge laarzen speciaal voor de mensen met de wat bredere kuit. Daar heb ik ze vandaan .

Welkom marchien en LadyS!
    pi_23002585
    quote:
    Op zondag 31 oktober 2004 18:17 schreef Pandorah het volgende:
    Essebes: ik ken dat dieet niet. Ben je er inmiddels al achter wat het is?
    Ja, ik weet inmiddels iets meer. Op de een of andere manier lopen veel van de verwijzingen voor dit dieet via de huisarts. Ik ben er nog niet achter of je je ook zo kunt aanmelden.

Wat mij tot nu toe tegenhoudt is het feit dat er met maaltijdvervangers wordt gewerkt. Liever doe ik het op eigen kracht, dat lijkt mij iets veiliger voor de lange termijn.

Wat mij wel aanspreekt waren de volgende redeneringen:

1) Veel dieeten gaan uit van minder eten. Van minder eten echter, sukkelt je spijsvertering in slaap. gaat dus minder hard werken, waardoor er toch nauwelijks wordt ingeteerd op de vetreserves. Het lichaam denkt: "oei, minder voedsel, ik ga me schrap zetten, want er komen slechte tijden aan" Juist het tegenovergestelde effect dus van wat we eigenlijk willen bereiken.

2) Tussendoortjes zijn funest voor de spijsvertering. Dit werd als volgt uitgelegd. De spijsvertering werkt o.a. via je alvleesklier. Deze alvleesklier heeft twee functies. Na een maaltijd kapselt 'ie je eten in en zet daarna de spijsvertering in gang. Als je een tussendoortje eet, stop de alvleesklieer met de in gang gezette spijsvertering en gaat weer opnieuw beginnen met het inkapselen van voedsel. Op deze manier werk je je eigen spijsvertering tegen.

Het dieet begint met 1 gewone maaltijd en twee maatlijden die je vervangt. Je krijgt een schema mee met de vereisten aan de gewone maaltijd (calorieen, hoeveelheden etc. afhankelijk van gewicht en leeftijd)

De precieze werking van dit dieet probeer ik momenteel na te zoeken op internet. Ik ga eerste ff eten, maar vanavond ga ik hier verder naar zoeken.
    Als ik meer weet, dan horen jullie het.
    (Roos Vonk)
    pi_23005847
    De alvleesklier is ook verantwoordelijk voor de aanmaak van insuline, vandaar ook mijn eerdere opmerking over suikerziekte.

Het is gezonder om een suikerspiegel te hebben die stijgt nadat er gegeten is en daarna, al naar gelang de vertering, weer langzaam zakt. In tegenstelling tot een gelijkmatige suikerspiegel als er de hele dag door gegeten wordt.

Ik ben hard aan het 'google-en' momenteel voor meer info. Heeft iemand van jullie hier meer info over?
    (Roos Vonk)
    pi_23006645
    volgens mij zijn tussendoortjes helemaal niet slecht, zolang ze maar niet die suikerboost geven. Snacks zijn dus wel uit den boze. Ik heb geleerd dat je juist beter een (gezond) tussendoortje kan nemen zodat je geen honger krijgt tussen de maaltijden door en je je suikerspiegel juist beter reguleert. Eigenlijk ga je dan uit van 6 maaltijden per dag.
    Als je dus wel die suikerboostende snacks gaat eten, gaat je bloedsuikerspiegel als een jojo op en neer. De productie van insuline is dan ook sky-high en zal de bloedsuikerspiegel weer teveel naar beneden brengen zodat je je slap gaat voelen en behoefte hebt aan meer suikers.
    Met verantwoorde tussendoortjes probeer je dus te bereiken dat er langzame koolhydraten verbrand worden en je dus niet zo'n jojo in je bloedsuiker krijgt. Zonder die tussendoortjes krijg je bijna gegarandeerd honger en zal je misschien sneller grijpen naar ongezonde dingen.

maar goed, ik ben geen expert en ik kan mezelf de laatste tijd helemaal niet onder controle houden. Ben mezelf helemaal aan het volstoppen met koolhydraatrijk voedsel (lees chocola, en brood). Er zit bij mij helemaal geen rem meer op, zeker als ik een stressvolle periode heb zoals nu (tentamens enzo). Ik denk dat ik last heb van een winterdepressie, maar ik ben bang dat ik niet serieus genomen wordt als ik naar de huisarts ga. Die zegt waarschijnlijk toch alleen maar dat ik wat meer naar buiten moet en vaak sporten. Ben mijn studie zat, ben dieeten zat, ben mijn flatje zat en ben vooral het weer zat.
      maandag 1 november 2004 @ 21:39:58 #195
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_23007938
    Deze week toch weer 1,1 kilo afgevallen! En dat terwijl ik precies een week geleden ook gestopt ben met roken. Dat is toch wel weer een hele opsteker.

Mijn nieuwe regeltje wordt:
    Sanne (1m43) (26,9) was 73 kg, weegt nu 54,9 kg wil graag 48 kg wegen -18,1 kg
      maandag 1 november 2004 @ 21:48:36 #196
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_23008218
    quote:
    Op maandag 1 november 2004 16:41 schreef Funnie het volgende:
    Sanne, das wel erg schrikken dan. Dat ze het zo 5 weken vooruit zetten. Ben je er helemaal niet op voorbereidt. Sterkte met alles! Wanneer precies wordt jij geholpen? Dan ben ik misschien weer net terug uit het ziekenhuis! iig
    Funnie ik word donderdag 11 november geopereerd. De dag ervoor moet ik al naar het ziekenhuis, dan lig ik daar als bedvulling. Niet alleen bedvulling, want de borsten worden dan ook afgetekend, maar het voelt wel een beetje als bedvulling. Wanneer ga jij onder het mes?

terug alvast, ik denk aan je.
    pi_23008428
    Eigenaardige redenatie volgt dat dieet inzake de bloedsuikerwaarde Essebes. Volgens de Change-One methode is het juist goed om verantwoorde tussendoortjes te nemen omdat zo je bloedsuikerspiegel gelijkmatig blijft. Ik ben zo'n tiep dat regelmatig moet eten (ontbijt, lunch en avondmaaltijd) om niet al te sjaggerijnig/flauw ed te worden. Daarbij helpen tussendoortjes (denk aan appel, manderijn, ontbijtkoek, klein yoghurtje) mij de dag door zodat ik niet te snel naar snoep grijp en zo voel ik mij ook veel lekkerder (door die gelijke suikerspiegel). Eigenlijk is het dan beter om iets te vinden wat je eetpatroon doet aanpassen (en gelijk ook maar het beweegpatroon) zodat je dat de rest van je leven kan volhouden. Dus ik volg eigenlijk meer de redenatie van Octopussy.

Octopussy, vermoedelijk ben je het zat omdat het weer zo vroeg donker is en dat werkt door op je humeur. Iemand die ik ken die daar ook last van heeft, gaat dan in de winter onder de zonnebank om toch enigszins wat zon te zien of gaat er een tijdje tussenuit (vakantie naar de zon). Sterkte .

Pfff... ik ben die wintertijd nu al zat! Ik kan niet eens meer meer zo rond het eten rennen (17.00 a 18.00) want dan wordt het alweer te donker om in die route in het park te lopen. Om nou 7,5 km door de stad te rennen is ook weer niet zo'n pretje met al die stoplichten...
      maandag 1 november 2004 @ 22:40:09 #198
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_23010088
    de winter is hier ook een gevaarlijke periode. Down voelen, weinig naar buiten gaan. Veel koud hebben. En meer eten..

ik moet trouwens verplicht minimaal 6 maal per dag eten (dit red ik niet hoor) ivm mijn maagband. Van de tandarts mag ik maar 4x eten ivm aanvallen op de tanden kiezen. En daar wordt ook koffie en thee en andere drank momenten (op water na) bij meegerekent. Niet haalbaar naar mijn idee.

Tenminste niet met die sloten koffie die ik naar binnen werk iig. Dus alles heeft zo zijn voor en nadelen denk ik. en niets zal perfect zijn. Ik denk dat het toch een kwestie van eigen verantwoordelijkheid blijft. Hoe je verantwoord afvalt. Maar ik kan mij nu momenteel echt in octopussy inleven. Erg herkenbaar. Op flatje gedeelte na dan momenteel. Ondanks dat ik afviel eet ik errug slecht. Naar brood grijpen gaat heleaas niet. Dus grijp ik naar nog slechtere dingen die wel verdragen kunnen worden (speculaas, pepernootjes) maar voornamelijk in de avond uren. Overdag is er NIETS aan de hand. En lukt alles fantastisch
    maar zodra die avond invalt zijn alle remmen weg.

Sanne ik word aanstaande vrijdag 5 nov. ge-opereerd. Dus ik ben der idd weer, als jij ge-opereerd gaat worden... Want vrijdag om 7:45 melden. en ik moet 4 dagen blijven incl operatie dag. Dus ik denk dat zondags de drains eruit gaan en ik maandag dan weer naar huis mag gaan. Ik heb altijd haast met het naar huis toekomen

en hoe ik ertegen op zie momenteel
    wat ik al eerder zei, ben nog nooit zo bang geweest als nu. Dat ik er niet meer uit kom.. Terwijl het echt onzin is. Maar zo voelt het verdorie niet

Ik hoop dat het heeel snel weer maandag is... Dan is het ergste achter de rug (van de buik) denk ik...
      maandag 1 november 2004 @ 23:24:10 #199
    80407 glimworm
    'The Shining'
    pi_23011441
    Funnie en Sanne Heel veel succes toegewenst en dat jullie maar heel erg mooi mogen worden
    Glimmen is een keuze
    pi_23015471
    Funnie en Sanne Heel veel succes met jullie operaties! We denken aan jullie!

Mijn regeltje was:
    Cutie (1m87) (30,5) was 106,5 kg, weegt nu 102 kg en wil graag 75 kg wegen -4,5

Mijn níeuwe regeltje is:
    Cutie (1m87) (30,3) was 106,5 kg, weegt nu 101,5 kg en wil graag 75 kg wegen -5,0

De eerste 5 kilo zijn er af!
      dinsdag 2 november 2004 @ 11:52:17 #201
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_23019608
    oehh bijna onder het magische 100 getalletje! Ik weet nog hoe spannend ik dat vond. En hoe blij ik daar mee was!!

Suc6 verder ermee!
    pi_23020206
    ga me zo maar weer eens wegen..

*ril*
    Doei.
    pi_23021421
    quote:
    Op dinsdag 2 november 2004 12:15 schreef Faithy het volgende:
    ga me zo maar weer eens wegen..

*ril*
    en?
      dinsdag 2 november 2004 @ 15:51:00 #204
    67399 marchien
    Wijze vrouw
    pi_23025356
    Ik zit met een cup-a-soup en een snack-a-jack (light dat wel) achter de computer en dis topic duikt ineens op in mijn beeld
    Carpe diem
    pi_23027241
    quote:
    Op dinsdag 2 november 2004 08:43 schreef Cutie het volgende:
    Funnie en Sanne Heel veel succes met jullie operaties! We denken aan jullie!

Mijn regeltje was:
    Cutie (1m87) (30,5) was 106,5 kg, weegt nu 102 kg en wil graag 75 kg wegen -4,5

Mijn níeuwe regeltje is:
    Cutie (1m87) (30,3) was 106,5 kg, weegt nu 101,5 kg en wil graag 75 kg wegen -5,0

De eerste 5 kilo zijn er af!
    En bijna onder de 100 ik weet nog hoe blij ik was toen ik van die 3 cijfertjes af was
      dinsdag 2 november 2004 @ 21:20:27 #206
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_23033291

Ik kom net terug van de WW en ik weeg 111,6 Dus dat was best een schok
    Morgen aan de bak!!!
      † In Memoriam † dinsdag 2 november 2004 @ 21:29:07 #207
    43556 miss_dynastie
    pi_23033500
    Oei ladyS, das een tegenvaller!
      dinsdag 2 november 2004 @ 21:33:01 #208
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_23033591
    ja, dat kun je wel stellen
    Ach ja, ik kan er lang en kort om gaan janken, daar wordt het niet minder van
    Dusse, ik eet nu nog een paar pepernootjes als afscheid en dan gaan we morgen maar beginnen
    tjakka!
    pi_23043369
    Ik was vanmorgen 76.5 niet te geloof ik smam er bij geroepen: MAMMMMMMMMM, KOM EENS KIJKEN. mijn moeder wat is er. IK ZO DIT IS NIET TE GELOVEN. Echt waar zo verbaasd was ik toen ik dat zag. Maar ik maak vanavond nieuw zinnetje want Diana komt mij vanavond nog meten
    pi_23049807
    LadyS Heel veel suc6 in de strijd tegen de kilo's!!! Met een beetje doorzettingsvermogen en steun van de mensen om je heen (en hier natuurlijk) gaat het vast lukken!!!

Ik zat gisteren op 80,3 en hoop dus vrijdag als ik bij Ladyline weer gewogen word onder die 80 te zitten. Vrijdag word ik ook weer opgemeten, kzal vrijdag of van het weekend m'n definitieve update geven. (dat word voor mij heel braaf zijn tot en met vrijdag!!!)

Liefs,
    M82
    pi_23056678
    oude zinnetje:
    Riann (1m72) (26,2) was 102 kg, weegt nu 77,5 kg en wil graag 70 kg wegen -24,5 kg en 134 cm

Nieuw zinnetje:

Riann (1m72) (25.9) was 102 kg, weegt nu 76,5 kg en wil graag 70 kg wegen -25,5 kg en 136 cm
      Moderator woensdag 3 november 2004 @ 19:25:53 #212
    5428 crew  miss_sly
    pi_23056992
    Riann, je doet het echt zo ontzettend goed!! ik vind het heel knap van je en je hebt alle reden om trots op jezelf te zijn
    pi_23057613
    Riann, jij bent echt mijn hoop in bange dagen!
    Ik ben ontzettend trots op je
    Ik wil jouw zinnetje ook kunnen posten!
    pi_23057686
    Wat ontzettend goed Riann! En dat terwijl het eerst zo tegen zat. Super dat je toch vol hebt gehouden!

Er gaat vast snel een hoop van af LadyS, je weet tenslotte wel hoe je het aan moet pakken.
    "wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
    Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
    *OUD heilige*
      woensdag 3 november 2004 @ 21:30:11 #215
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_23060537
    Riann, ik neem ook mijn petje voor je af! Je mag al bijna naar het andere topic!

Ik was vanavond in de sportschool en heb mijn vetpercentage laten meten. Ik wil een ijkpunt om straks als ik na de operatie weer mag sporten te kijken hoe de vlag erbij hangt.

De laatste keer dat ik mijn vet liet meten was vlak voor de Dam tot Damloop. Toen was het 30,0%.
    Ik wilde zo graag onder die 30, als was het maar met 29,9.
    De jongen van de sportschool zag de uitslag eerder dan ik en ik zag een hele mooie glimlach op zijn gezicht: mijn vetpercentage is vandaag 27,5%.

Superblij ben ik. Verleden jaar, toen ik begon met sporten was het boven de 40 procent. En nu valt het keurig tussen de ideale waarden, voor een vrouw van mijn leeftijd.

Ik ben trots op mijzelf!
    pi_23071716
    Ik ben ook supertrots op me eigen ennuh ik hoop nog in het slank voor de feestdagen topic te komen. Maar kan ook goed zijn dat het in het nieuwe jaar pas gebeurd. Cutie jij zult dat zinnetje vast ook nog wel een keer kunnen posten sanne kei goed dat ie nu 27,5 % is. En je mag trots op je eigen zijn.
    pi_23078054
    Riann! hoe doe je dat!
    knalgoed gefeliciteerd!!!!

Sanne ook trouwens
    Carpe diem
    pi_23078865
    Marchien ik doe het met herbalife. Smorgens een shake smiddags een shake en savonds gewoon eten. Ik drink daarbij 6 koppen HERBALIFE thee en 3 liter water.

Maar ik adviseer je wel probeer het eerst gewoon. En als dat niet helpt dan is herbalife een hele goede oplossing. Maar het kost wel veel geld. Maar ik heb geen honger en ik voel me er goed bij. En ik val af.
    pi_23080248
    quote:
    Op donderdag 4 november 2004 17:42 schreef Riann het volgende:
    Marchien ik doe het met herbalife. Smorgens een shake smiddags een shake en savonds gewoon eten. Ik drink daarbij 6 koppen HERBALIFE thee en 3 liter water.

Maar ik adviseer je wel probeer het eerst gewoon. En als dat niet helpt dan is herbalife een hele goede oplossing. Maar het kost wel veel geld. Maar ik heb geen honger en ik voel me er goed bij. En ik val af.
    ik ben student en heb dus geen geld voor herbalife, trouwens, ook niet altijd geld voor eten, daar val ik van af

Maar knap dat je dat volhoudt, ik zal ook eens weer beginnen met VEEEEEL thee en water.
    Carpe diem
    pi_23080629
    quote:
    Op donderdag 4 november 2004 18:41 schreef marchien het volgende:

[..]

ik ben student en heb dus geen geld voor herbalife, trouwens, ook niet altijd geld voor eten, daar val ik van af

Maar knap dat je dat volhoudt, ik zal ook eens weer beginnen met VEEEEEL thee en water.
    Daar val jij van af ... hmmmzzzz...... ik denk niet dat dat de goede manier is. Ennuh als je koud water niet zo makkelijk weg kunt drinken net als ik doe dan lauw water. Ik klok dat zo een halve liter naar achter.
    pi_23080705
    hm.. ik ben tot nu toe ook alles kwijtgeraakt met veel drinken, minder eten enzo... heb ook geen geld voor SlimLifeWatchers enzovoorts

binnenkort als ze bij de Hoogvliet in de aanbieding zijn, en ik weer geld heb, wel weer een weekje op Slimfast, gaat prima en werkt ook voor een weekje, een goede aanmoediging om daarna door te gaan met gezond en niet teveel eten
    Doei.
    pi_23080754
    quote:
    Op dinsdag 2 november 2004 13:08 schreef Cutie het volgende:

[..]

en?
    nog steeds 79, en dat vind ik wel prima is niets bijgekomen iig
    Doei.
    pi_23080823
    quote:
    Op donderdag 4 november 2004 18:55 schreef Riann het volgende:

[..]

Daar val jij van af ... hmmmzzzz...... ik denk niet dat dat de goede manier is. Ennuh als je koud water niet zo makkelijk weg kunt drinken net als ik doe dan lauw water. Ik klok dat zo een halve liter naar achter.
    nou... ik heb sinds ik op mezelf woon geen geld meer voor tussendoortjes, dat scheelt al, verder kook ik minder vet dan mijn moeder en sla af en toe een broodmaaltijd over. dan heb ik dus niks in huis en krijg daardoor ook geen vreetbui. verder drink ik ook meer.
    ik woon nu ongeveer 3 maand op mezelf en ben twee maten kwijt, maar nog maar twee kilo oid, hoe dat kan snap ik ook niet
    Ik fiets wel heel veel opeens, maar ook mn kuiten zijn behoorlijk wat kwijt (ik pas in normale laarzen enzo)

ik weet het ook niet, maar vind het wel leuk
    Carpe diem
      donderdag 4 november 2004 @ 19:06:57 #224
    3542 Gia
    User under construction
    pi_23080899
    Kan weer niet gaan wegen. Mijn zus komt me zo halen voor een lezing over autisme op de school van haar zoontje. Ik heb al lang geleden beloofd dat ik mee zou gaan, dus nog een weekje overslaan. Ga echter morgen wel weer strenger beginnen, ook met punten opschrijven en zo.

Ben verder niet echt aangekomen. Schommelt een beetje, 's morgens en 's middags. Ben echter ook niet afgevallen, dus moet ik er harder tegen aan.
      donderdag 4 november 2004 @ 19:43:08 #225
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_23081792
    Funnie, morgen is de grote dag voor jou. Ik wil je heel veel sterkte en succes wensen. Het gaat vast allemaal goed. Ik begrijp je angst wel, er kan met een narcose altijd iets mis gaan. Maar ik voel gewoon dat jij er goed uit komt. En vergeet niet dat je gezondheid er erg op vooruit is gegaan nu je zoveel afgevallen bent!

Hele dikke knuffel, succes, en ik brand een kaarsje voor je!
    Bedenk maar goed dat je er straks met een prachtige nieuwe buik uit komt!

hele dikke kussen
    en een knuffel!
    zet hem op meid!!!
    pi_23084390
    Funnie: lieve meid: heel veel sterkte morgen en hopelijk kom je lekkerder in je vel terug

En voor Sanne komt de belangrijke dag ook dichterbij. Loop je niet al te veel te zenuwen?
      donderdag 4 november 2004 @ 22:43:50 #227
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_23085778
    quote:
    Op donderdag 4 november 2004 22:07 schreef Pandorah het volgende:
    Funnie: lieve meid: heel veel sterkte morgen en hopelijk kom je lekkerder in je vel terug

En voor Sanne komt de belangrijke dag ook dichterbij. Loop je niet al te veel te zenuwen?
    Ik ben bij vlagen ontzettend opgefokt. Zoals nu. Ik snak naar een sigaret. Maar het heeft meer te maken met de moord op Theo van Gogh, en de vreselijke sfeer die momenteel in mijn stad hangt dan de operatie zelf. Dat komt nog wel...
      Moderator vrijdag 5 november 2004 @ 07:10:46 #228
    5428 crew  miss_sly
    pi_23090761
    Ik ben vandaag de hele dag weg en zie geen pc, maar ik wilde voor ik vertrek nog even de update geven, want ik ben een kilo kwijt!

dus, mijn oude zinnetje:

en mijn nieuwe:
    miss_sly (1,65) (29,4) was 84.5 weegt nu 80. en wil graag 75 wegen -4.5

En funnie sterkte! Ik denk aan je, hoop dat het je meevalt en dat je je snel een stuk lekkerder zult voelen
    pi_23090929
    Sterkte Funnie! Je komt vast terug met een ontzettend mooie buik. Kun je weer nieuwe kleren gaan kopen!
    "wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
    *OUD heilige*
    pi_23090965
    Funnie sterkte
      † In Memoriam † vrijdag 5 november 2004 @ 08:29:10 #231
    43556 miss_dynastie
    pi_23091172
    Funnie, ik denk aan je vandaag, het komt helemaal goed
    pi_23091276
    Thumbs up for Funnie!
      vrijdag 5 november 2004 @ 10:42:03 #233
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_23092844
    funnie, ik weet niet wat er gaat gebeuren, maar zo te lezen heb je sterkte nodig, dus bij dezen:

Ik ben gisteren al over mijn punten heen gegaan ik had alleen nog gewone kaas in huis, maar ik dacht dat daar de punten wel van meevielen, maar mooi niet dus Maar goed. Ik heb gisteren ook een stuk gewandeld en vandaag doe ik wel zuinig aan. Was iig een fikse misser Ik moet er weer een beetje inkomen
    pi_23101612
    Hier ook weer eens een berichtje van mij.

Ik heb een heerlijke vakantie gehad en echt alles gegeten waar ik zin in had (dat had ik me ook voorgenomen). Resultaat is twee kilo erbij, maar dat viel me eerlijk gezegd nog mee.
    Het vervelende is dat ik nu alweer 4 dagen thuis ben, maar nog niet in het goede ritme kan komen. Ik snoep veel te veel en zo gaan die kilo's er natuurlijk niet meer af... Ik ben er echt een beetje uit momenteel, en dat terwijl ik juist had gehoopt dat die vakantie me een extra boost zou geven om het af te maken.. helaas. Ik geef mezelf nog een paar dagen met aanmodderen, maar dan ga ik er toch echt weer tegenaan (hoop ik..)
    pi_23103538
    Vandaag weer Ladyline gehad + meting.
    Ik wist niet wat ik meemaakte!!! Zelfs de dame die me aan het meten was schrok bij het optellen van het toaal aantal cm: er was weer bijna een kilo af (dus onder de 80 ) en deze keer 19,5 cm. Das opzich niet heeeeel veel maar in totaal ben ik nu in de goeie drie maanden (dus 1/3 van het hele programma) dat ik bezig ben al 96,5 cm kwijt geraakt
    Echt niet te geloven gewoon, ik kan merk het ook echt goed aan me kleding. Van het weekend shoppen dus!!!

Ben echt helemaal happy!!!!!!
    Hier de officiele update:
    M82 (1m75) (26,12) was 94,1 kg, weegt nu 79,5 kg en wil graag 68 kg wegen -14,6

Heeeeel fijn weekend allemaal en sterkte aan alle mensen die het op dit moment nodig hebben!!!!!
    Liefs!!
    pi_23104043
    quote:
    Op vrijdag 5 november 2004 17:26 schreef Fannetje het volgende:
    Hier ook weer eens een berichtje van mij.

Ik heb een heerlijke vakantie gehad en echt alles gegeten waar ik zin in had (dat had ik me ook voorgenomen). Resultaat is twee kilo erbij, maar dat viel me eerlijk gezegd nog mee.
    Het vervelende is dat ik nu alweer 4 dagen thuis ben, maar nog niet in het goede ritme kan komen. Ik snoep veel te veel en zo gaan die kilo's er natuurlijk niet meer af... Ik ben er echt een beetje uit momenteel, en dat terwijl ik juist had gehoopt dat die vakantie me een extra boost zou geven om het af te maken.. helaas. Ik geef mezelf nog een paar dagen met aanmodderen, maar dan ga ik er toch echt weer tegenaan (hoop ik..)
    had ik ook na mn (zomer) vakantie, kan me er niet meer toe zetten. ik was ook 2 kilo aangekomen, en dat is nu, na 3 maanden 2.5 kilo. sta dus redelijk stil, maar ach: komt wel weer. sterkte!
      zaterdag 6 november 2004 @ 12:39:16 #237
    107487 Suzy-valt-af
    we gaan dapper door !
    pi_23117943
    naams wijziging ondergaan, mijn oude account doet het ineens niet meer. Aan-de-lijn kan dus eruit, graag deze erin

Nu mijn nieuwe zinnetje nog

Suzy (1m70) (34.0) was 111 kg, weegt nu 98.4 kg en wil graag 70 kg wegen -12.6
      † In Memoriam † zaterdag 6 november 2004 @ 21:39:46 #238
    43556 miss_dynastie
    pi_23129568
    suzy-valt-af, voorheen aan-de-lijn, die link in je sig;
    volg mijn lijngrafiek op http://suus1972.valtaf.nl
    is toch de site van stout, die heeft hem ook in haar sig staan

[ Bericht 5% gewijzigd door miss_dynastie op 06-11-2004 21:48:29 ]
      zondag 7 november 2004 @ 00:46:59 #239
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_23133477
    Hier gaat het niet goed. Heb ontzettend lopen vreten. Zo erg dat ik er misselijk van ben. Een flink blok marsepein, en twee zakjes kikkers en muizen. En nog voel ik me klote. Heb het ineens te kwaad over de operatie donderdag. Een goede vriend van me heeft me erg aan het twijfelen gemaakt en daar baal ik behoorlijk van. Het hele verhaal staat in het Centrale borstverkleining topic, voor wie het lezen wil.

Ik kan beter naar bed gaan, maar weet nu al dat ik niet zal slapen. Gadverdamme wat een klote avond.
      zondag 7 november 2004 @ 08:18:01 #240
    107487 Suzy-valt-af
    we gaan dapper door !
    pi_23136362

[ Bericht 100% gewijzigd door Suzy-valt-af op 07-11-2004 08:19:42 ]
      zondag 7 november 2004 @ 08:20:21 #241
    107487 Suzy-valt-af
    we gaan dapper door !
    pi_23136368
    is de link van mijn vriendin Stout.....
    pi_23136452
    quote:
    Op zondag 7 november 2004 08:20 schreef Suzy-valt-af het volgende:
    is de link van mijn vriendin Stout.....
    En jullie zijn precies even lang met zelfde streefgewicht

En Stout heeft ineens jouw gewicht gekregen??
    pi_23136474
    ik weeg inderdaad het zelfde, maar zij is al veel meer afgevallen.
    Ze is nu bezig om er een voor zichzelf te maken, ze gebruikte mijn link omdat ze het zo leuk vond
    pi_23136482
    quote:
    Op zondag 7 november 2004 09:00 schreef Stout het volgende:

ik weeg inderdaad het zelfde, maar zij is minder afgevallen zoals je kunt zien
    zal dr voor mezelf ook een maken,
    Oeps en nu ben je per ongeluk als Stout ingelogd

Edit: denk dat je hier alleen maar jezelf mee hebt, dus wees gewoon eerlijk tegen jezelf. Als je een terugval gehad zou hebben ben je heus niet de enige, dus schaam je niet.......

[ Bericht 18% gewijzigd door Meimeltje op 07-11-2004 09:14:31 ]
      zondag 7 november 2004 @ 09:15:58 #245
    107487 Suzy-valt-af
    we gaan dapper door !
    pi_23136530
    zeg als je zo moeilijk wilt doen dan ga ik wel weg.

je kunt op http://suzy.valtaf.nl/ zien wat het verschil is tussen haar en mij.

Dus jullie hoeven mij niet meer toe te voegen. Heb er geen zin in om mezelf te moeten verdedigen.
    pi_23136543
    Hey Suzy, je wordt niet aangevallen hoor. Het wordt alleen een beetje ingewikkeld voor de anderen hier.

Isa heeft zich al langere tijd niet meer gewogen, bang dat de weegschaal niet aardig is
      zondag 7 november 2004 @ 09:39:25 #247
    1762 YPPY
    Yppiaans
    pi_23136630
    Nog een paar dagen en Funnie is weer online, ik hoop dat het meeviel en dat het weer goed met haar gaat.

Die vakantiekilo’s ben je vast snel weer kwijt Fannetje. Nu moet je wel weer snel in het goede ritme zien te komen. Dat maakt het al een stuk makkelijker. Heb je niet leuke kleren die te klein zijn? Of juist kleren die nu niet meer zo lekker zitten nu je wat aangekomen bent? Zet ‘m op!

Wat ga jij goed M82! Zorg je wel dat je niet te veel kleren koopt? Die zijn toch snel weer te groot.

Sorry dat ik het zeg Sanne, maar wat is dat nou voor een nep-vriend? Het is jouw lijf en daar heeft hij niks over te zeggen. En alleen helemaal niet op deze manier. Heb je nog contact met hem gehad?

Wat goed dat je gaat hardlopen Isabeau! Loop je bij je thuis in de buurt? Hoe gaat het? Mijn schoenen trek ik ook echt alleen maar aan om te lopen en die waren ook zo duur dat ik nu van mezelf moet rennen tot ze versleten zijn. Dat werkt wel.
    Niet opgeven nu he? Je bent de moeilijk 6 en 7 weken over, past die gele broek al weer beter en al ruim 10 kilo kwijt! Doorzetten naar die 65, als hij mij lukte, moet jij het ook kunnen!
    *OUD heilige*
    pi_23136682

[ Bericht 100% gewijzigd door Meimeltje op 07-11-2004 09:50:24 ]
    pi_23136685
    Ja, ik loop hier in de buurt. Heb inmiddels al een eigen rondje en het gaat echt steeds beter! Nooit gedacht dat waar ik eerst stond te hijgen en te puffen ik dezelfde afstand goed kan lopen. Naast de deur in de woonkamer staan schoenen, mp3-speler en kleren keurig te wachten tot ik het aantrek. Dan hoef ik niet het smoesje te gebruiken dat ik even niet weet waar het ligt. Ik ben stiekem best een beetje trots op mezelf Maar dat gevoel zal jij ook wel kennen.

Met eten staat het een stuk slechter, ik had even geen zin meer en verval direct terug in oude gewoontes van niet opletten wat ik eet. Echt heel slecht n vervelend om te constateren dat het zo makkelijk is om er niet aan te denken.
      † In Memoriam † zondag 7 november 2004 @ 09:53:22 #250
    43556 miss_dynastie
    pi_23136709
    Ik wil helemaal niemand aanvallen, maar ik vind het gewoon een beetje vreemd worden nu...
    quote:
    Op zondag 7 november 2004 09:00 schreef Stout het volgende:
    ze gebruikte mijn link omdat ze het zo leuk vond
    Waarom staat er in de OP een heel ander gewicht dan op je site stout? In de OP staat het volgende;

Op je site staat:
    31-08-2004 109 kg
    07-09-2004 107 kg
    14-09-2004 106 kg
    21-09-2004 106 kg
    28-09-2004 104.5 kg
    05-10-2004 104.5 kg
    08-10-2004 102 kg
    14-10-2004 100 kg
    21-10-2004 99 kg
    28-10-2004 99 kg
    06-11-2004 98.4 kg

† In Memoriam † zondag 7 november 2004 @ 09:59:23 #251
    43556 miss_dynastie
    pi_23136743
    Bovendien suzy-valt-af en aan-de-lijn, is er ook door je gepost in OUD; je spreekt over je zoon Timo zo heet de zoon van stout Het spijt me zeer, ik wil niet de detective uithangen of zo, maar vind het allemaal een beetje raar.
    pi_23136749
    Ja en die van op de site is wel het gewicht van suzy-valt-af

En Stout en Suzy_valt_af heten dus beiden iets met Suus.

Ik wil je ook niet aanvallen, maar zou het gewoon vervelend vinden als we hier voor de gek gehouden worden.....en ook dat je jezelf dan voor de gek houdt......

Maar hou er verder over op, we gaan gewoon verder met afvallen Alhoewel dat bij mij op het moment ook niet echt lukt
      zondag 7 november 2004 @ 10:02:50 #253
    1762 YPPY
    Yppiaans
    pi_23136768
    Juist voor dat hardlopen moet je zorgen dat je niet aankomt Isa. Stel je voor dat je straks 111 kilo weegt, dat kun je dat rondje wel vergeten! Het leuke is dat het ook nog makkelijker en beter gaat wanneer je minder gewicht hoeft mee te zeulen.
    Je weet waar het fout ging met het eten, dan kun je het ook weer veranderen. Je weet wat je moet laten staan om af te vallen, nu alleen nog die knop vinden. En die heb je eigenlijk al, want je hebt je sportspullen al tactisch klaar staan.

het klinkt erg makkelijk, maar ik zou het ontzettend jammer vinden als je na zoveel kilo’s weer terugvalt, nu kun je er nog wat aan doen, voordat je weer op je oude gewicht terug bent
    *OUD heilige*
      Moderator zondag 7 november 2004 @ 11:37:44 #254
    5428 crew  miss_sly
    pi_23137702
    Sanne, wat vervelend, van die ' vriend'! Kan me voorstellen dat je je heel rot voelde, toch al zenuwachtig enzo omdat de operatie vervroegd is, en dan ook nog eens zo'n sms-je krijgen. Ik hoop dat je een beetje geslapen hebt, meis. En blijf maar van die sigaretten af, hoor, die veranderen uiteindelijk toch niet echt iets, ook al denk je dat als je gewend bent te roken!

Isa, wat vervelend dat je je knopje kwijt bent. Zoals Yppy zegt, het zou wel ontzettend jammer zijn als je een echte terugval zou krijgen. Je hebt het zo goed gedaan! En lopen wordt alleen maar gemakkelijker naarmate je lichter bent Kop op meid!!

funnie, ik hoop dat je je alweer een beetje goed voelt

fannetje die kilo's ben je zo weer kwijt als je nu weer de draad op kunt pakken! Het is niet erg dat je op vakantie wat bent aangekomen als je maar genoten hebt! en als je dan nu maar die knop kunt omdraaien
      zondag 7 november 2004 @ 12:10:38 #255
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_23138211
    Tx Miss-Sly. Ik ben van de sigaretten af gebleven. Durf nu ook helemaal niet meer. Gisteren foto's gezien op het borstenforum van een borst waarbij dus inderdaad de tepel is afgestorven. Ai ai ai ai... Krijg er gewoon pijn van als ik er aan denk. Dat is dus waar ze voor waarschuwden; één sigaret in de laatste twee weken kan niet alleen zorgen voor een zwarte tepel; maar als hij helemaal afsterft zit daar dus gewoon een gat.... IEKS

Heb de laatste dagen gek genoeg veel pijn aan mijn borsten. Zal wel een soort fantoompijn zijn. Nog vier dagen. Dat is nog geen honderd uur. Ik ga het redden. Mijn vriend hoeft niet aan mijn ziekenhuisbed te komen. Denk ook niet dat hij dat van plan is. Ik was zijn poppetje vertelde hij laatst, en zal gedegradeerd worden tot ... ja wat eigenlijk?

Dat zijn inderdaad geen vrienden. En al komt er niemand langs in het ziekenhuis ik red me toch wel.

Ik pak mijn gympen en ga hardlopen. Misschien wel voor de laatste keer dit jaar. Zie er erg tegenop dat ik straks drie maanden niet kan sporten. Kwam vrijdag in tranen uit de sportschool. O wat zal ik het sporten missen... en wat zal het fijn zijn om dat straks weer op te pakken. Sporten is de beste verslaving die ik ooit heb gehad...
      zondag 7 november 2004 @ 12:38:35 #256
    4177 Jojogirl
    pi_23138696

Niks veranderd deze week, qua gewicht. Had het ook niet verwacht, want door een overlijden in m'n omgeving ben ik niet toegekomen aan sporten de afgelopen week.
    Wel heb ik 2 dagen rondgelopen met een stappenteller die m'n vriend mee had genomen van een congres. Kom overdag aan 6 tot 7 duizend stappen. Meer dan ik had verwacht eigenlijk, omdat ik best wel veel zittend werk heb.
      Moderator zondag 7 november 2004 @ 12:58:38 #257
    5428 crew  miss_sly
    pi_23139073
    quote:
    Op zondag 7 november 2004 12:10 schreef Sanne het volgende:
    Tx Miss-Sly. Ik ben van de sigaretten af gebleven. Durf nu ook helemaal niet meer. Gisteren foto's gezien op het borstenforum van een borst waarbij dus inderdaad de tepel is afgestorven. Ai ai ai ai... Krijg er gewoon pijn van als ik er aan denk. Dat is dus waar ze voor waarschuwden; één sigaret in de laatste twee weken kan niet alleen zorgen voor een zwarte tepel; maar als hij helemaal afsterft zit daar dus gewoon een gat.... IEKS

Heb de laatste dagen gek genoeg veel pijn aan mijn borsten. Zal wel een soort fantoompijn zijn. Nog vier dagen. Dat is nog geen honderd uur. Ik ga het redden. Mijn vriend hoeft niet aan mijn ziekenhuisbed te komen. Denk ook niet dat hij dat van plan is. Ik was zijn poppetje vertelde hij laatst, en zal gedegradeerd worden tot ... ja wat eigenlijk?

Dat zijn inderdaad geen vrienden. En al komt er niemand langs in het ziekenhuis ik red me toch wel.

Ik pak mijn gympen en ga hardlopen. Misschien wel voor de laatste keer dit jaar. Zie er erg tegenop dat ik straks drie maanden niet kan sporten. Kwam vrijdag in tranen uit de sportschool. O wat zal ik het sporten missen... en wat zal het fijn zijn om dat straks weer op te pakken. Sporten is de beste verslaving die ik ooit heb gehad...
    gedegradeerd tot mens misschien?
    tjonge, wat een *#$@^*$#
    Ik vind het zo spannend en kan me helemaal voorstellen dat je zenuwachtig en gespannen bent hoor! En dat niet kunnen sporten zal je wel zwaar vallen, ja...gelukkig is het maar voor even! en kun je je voorstellen dat het daarna alleen maar gemakkelijker zal gaan met kleinere borsten?
    pi_23139544
    quote:
    Op zondag 7 november 2004 09:49 schreef Isabeau het volgende:
    Ja, ik loop hier in de buurt. Heb inmiddels al een eigen rondje en het gaat echt steeds beter! Nooit gedacht dat waar ik eerst stond te hijgen en te puffen ik dezelfde afstand goed kan lopen.
    Isabeau, hoe lang is dat looprondje van je? Loop je nu het beter gaat een groter rondje, (of meer rondjes? ) Ik vindt het knap hoor.

Persoonlijk moet ik mijn sportschoolbezoek weer gaan oppakken, sinds 1,5 maand is dat weer helemaal ingezakt, maar heel vreemd....ik mis het wel. (ik, die nooit echt aan sport gedaan heeft schik af een toe van wat ik hier schrijf )
    (Roos Vonk)
    pi_23140946
    Oh ja, vanmorgen gewogen:

Essebes (1m77) (31,8) was 100 kg, weegt nu 99,0 kg en wil graag 95 kg wegen -1,0

Het gaat langzaam, maar dit wist ik tevoren. Ik ben 'slechts' aan het letten op mijn eten. Een echt dieet kun je het echt niet noemen.
    (Roos Vonk)
    pi_23141943
    Ik weet niet hoe lang m'n rondje is Maar ik doe het in 16 minuten
    En ik ben m'n knopje niet echt kwijt of zo, het is alleen zo schandalig simpel om gewoon niet na te denken over wat ik eet. Dat is best teleurstellend.
    pi_23143074
    Ik post hier ook nog maar weer eens een berichtje. Heel voorzichtig ga ik zo af en toe wat sporten, als ik energie over heb. Maar laatst gebeurde het dat ik na 2 zulke dagen met energie over en dan een half uurtje zwemmen en een half uurtje hardlopen/stevig wandelen, ik de dag erna helemaal af was.

Ik heb van de GGZ te horen gekregen dat ik in de eetstoornissengroep wordt geplaatst. Dit zal per februari gebeuren. Ik ga dan 4 dagen per week bezig met verschillende soorten therapie, en ik kan daar onder begeleiding verder gaan afvallen. Door een ernstig ongeluk van de oma van mijn vriend heb ik de afgelopen weken even helemaal niet gelet op wat ik at, en dat is duidelijk te zien aan de weegschaal, er zit alweer een kilootje of 2 bij denk ik...
    ik wil denk ik tot februari iig op dit gewicht blijven, niet meer aankomen...
    Ik krijg tot die tijd alvast een soort van voorbereiding met de anderen die op de wachtlijst staan, ik weet nog niet wat ze daar gaan doen. Vanaf februari moet ik iig een eetdagboek bijhouden, ik denk dat ik daar al wel eerder mee ga beginnen..
    Tot februari probeer ik nog een paar grote onderdelen van mijn studie af te ronden, vanaf februari moet ik veel individueel volgen en doen. Als alles goed gaat duurt deze deeltijdopname een half jaar, en kan ik daarna weer verder met leven.
    Want het gaat nu gewoon echt niet goed met mij, en ik wil er nu toch wel eens goed vanaf komen.

Ik hoop voor Funnie dat de operatie gelukt is, ik wens Sanne heel veel suc6 met haar operatie, en de rest wens ik suc6 met lijnen..

Knuffel mij
    P.S. Ik blijf hier zeker wel meelezen en post ook zo af en toe nog wel wat denk ik..
      zondag 7 november 2004 @ 16:55:39 #262
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_23144095
    Dank je wel Teigan, jij ook heel veel sterkte en succes de komende tijd
      † In Memoriam † zondag 7 november 2004 @ 20:02:51 #263
    43556 miss_dynastie
    pi_23148143
    Update week 45:

Cutie (1m87) (30,3) was 106,5 kg, weegt nu 101,5 kg en wil graag 75 kg wegen -5,0[/b]
    Essebes (1m77) (31,8) was 100 kg, weegt nu 99,0 kg en wil graag 95 kg wegen -1,0
    Glimworm (1m75) (28,7) was 98 kg, weegt nu 88,0 kg en wil graag 70 kg wegen -10
    miss_sly (1,65) (29,4) was 84.5 weegt nu 80. en wil graag 75 wegen -4.5
    M82 (1m75) (26,12) was 94,1 kg, weegt nu 79,5 kg en wil graag 68 kg wegen -14,6
    Riann (1m72) (25.9) was 102 kg, weegt nu 76,5 kg en wil graag 70 kg wegen -25,5 kg en 136 cm
    Sanne (1m43) (26,9) was 73 kg, weegt nu 54,9 kg wil graag 48 kg wegen -18,1 kg

LadyS en Marchien, willen jullie ook even een regeltje posten voor de lijst? Kon de gegevens niet zo een-twee-drie uit de posts halen

Updatelijstje
    Week 51: Glimworm
      maandag 8 november 2004 @ 08:17:42 #264
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_23158663
    Hoe zou het met Funnie zijn? Heeft iemand enig idee wanneer zij naar huis mag?
    pi_23158725
    bah, vorige week 105.3kg, de hele week goed gelijnd en tot zaterdag woog ik 104.8. helaas: zaterdag een gala gehad, erg leuk (en tipsy), met als gevolg dat ik nu 105.5 weeg.
    klote, maar: het was erg leuk, en da's ook wat waard!
    pi_23158807
    Funnie, ik hoop dat alles goed is gegaan! Ik hoop ook dat je weinig pijn hebt en dat je zonder complicaties snel naar huis mag. De buikcorrecties die ik heb gezien (en waar ik aan mgeholpen heb) zijn allemaal heel erg mooi geworden en die vrouwen waren allemaal super blij. Het litteken valt meestal heel mooi weg op je bikinilijn en je raakt in één dagdeel zo een kilo of 2 kwijt Ik ben heel benieuwd hoe het is gegaan en ik hoop dat ze allemaal lief voor je zijn

Ik ben ziek, heb waarschijnlijk een virus opgelopen op de kinderafdeling. Dus ik lig al de halve nacht te kreunen van de buikpijn en heb net gespuugd en eh nog meer voel me hondsberoerd, voor mij dus een waterdieet vandaag
      maandag 8 november 2004 @ 10:27:22 #267
    80407 glimworm
    'The Shining'
    pi_23160293
    beterschap Isabeau
    Glimmen is een keuze
    pi_23160350
    Ik kom er net achter dat de ijsthee, die ik veel drink, per pak wel érg veel caloriën bevat!
    Ok, die schrappen we voorlopig dus maar even!
    Vandaag nog geen update, was haastig vanochtend en ben vergeten om me te wegen.
    Beterschap Isa!

En Funnie, ik hoop dat alles goed met je gaat!
      Moderator maandag 8 november 2004 @ 10:41:33 #269
    5428 crew  miss_sly
    pi_23160551
    Beterschap Isa! waterdieet is wel goed voor snelle, kortdurende resultaten, maar daar zit je niet op te wachten!

knuppelhout, jammer dat je wat aangekomen bent, maar als je echt een leuke avond hebt gehad, is het het waard. Nu dus maar weer goed verdergaan

Cutie, al eens gekeken of er dan een light-versie is van die ijsthee? scheelt veel calorieen!
      maandag 8 november 2004 @ 10:42:06 #270
    67399 marchien
    Wijze vrouw
    pi_23160561
    OK, mijn regeltje nu:
    marchien (1m.74)(28,74) was 87 KG, weegt nu 87 KG en wil graag 65 KG wegen. -0,0 kg

Hier gaat het wel redelijk, ik let op wat ik eet, maar heb nogal de meiging vaak een wijntje te nemen.
    Carpe diem
    pi_23160571
    oeiii, durf het haast niet te vertellen, maar ik heb net een half stuk taart gehad. WAT BEN IK SLECHT!
    (het was een limoen-merengue taart, erg lekker maar o zo slecht)
      maandag 8 november 2004 @ 10:44:02 #272
    67399 marchien
    Wijze vrouw
    pi_23160589
    quote:
    Op maandag 8 november 2004 10:42 schreef knuppelhout het volgende:
    oeiii, durf het haast niet te vertellen, maar ik heb net een half stuk taart gehad. WAT BEN IK SLECHT!
    (het was een limoen-merengue taart, erg lekker maar o zo slecht)
    een half stuk taart? valt nog wel mee vind ik hoor
    Carpe diem
    pi_23160635
    quote:
    Op maandag 8 november 2004 10:42 schreef marchien het volgende:
    OK, mijn regeltje nu:
    marchien (1m.74)(28,74) was 87 KG, weegt nu 87 KG en wil graag 65 KG wegen. -0,0 kg

Hier gaat het wel redelijk, ik let op wat ik eet, maar heb nogal de meiging vaak een wijntje te nemen.
    Ik denk dat 1 glas wijn per dag niet zo slecht is voor de lijn. 1 glas wijn per dag is ook weer goed voor andere dingen.
    pi_23160788
    ik bedenk me net dat hardlopen nòg gezonder is dan ik daht door m'n mp3speler...die klik je namelijk vast met magneetjes, net als de biostabil
      maandag 8 november 2004 @ 12:26:32 #275
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_23162640
    Eén glas wijn per dag is zeker niet slecht. Maar blijft het ook bij één glas? Een (halve) fles per dag is natuurlijk een heel ander verhaal.

Vanavond is mijn WeightWatchersavond. Voorlopig de laatste keer. De leidster bleef er wel op hameren dat WW geen dieet is maar een levensstijl. Ik voel er echter weinig voor om straks 9 euro per week te betalen om te horen dat ik weer wat ben aangekomen.

Zolang ik niet kan sporten zal het afvallen ook niet lukken. Van 17 points per dag word ik niet blij. Ik denk dus dat ik er voorlopig even mee stop. Als ik na drie maanden weer mag sporten begin ik gewoon weer opnieuw. Zoveel kan er toch niet aan komen in die tijd? (zei zij hoopvol).

Heb er trouwens sowieso moeite mee om dit niet als een dieet te zien. Het idee dat ik mijn levenlang punten moet tellen drijft mij tot waanzin. Terwijl ik heel goed weet dat dat wel de realiteit is, ik wil het alleen niet onder ogen zien.

Beterschap Isabeau.
    pi_23162673
    ik vind het wel onzin dat je je hele leven pnten moet tellen, op een gegeven moment weet je instinctief wel wat wel en niet kan.
    pi_23162745
    quote:
    Op maandag 8 november 2004 12:28 schreef Isabeau het volgende:
    ik vind het wel onzin dat je je hele leven pnten moet tellen, op een gegeven moment weet je instinctief wel wat wel en niet kan.
    Ja idd, en je moet het niet opnieuw zover laten komen als je een paar kilo aan komt. Dan moet je gewoon weer streng tegen je zelf zijn om die eraf te krijgen. En niet denken och die paar kilo. Want dan zitten er voor dat je weet er 10 aan.
      maandag 8 november 2004 @ 12:32:49 #278
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_23162787
    Maar voor mij is het toch een dieet. Als je bedenkt dat ik sinds februari lunch met een kaal pistoletje en salade om 's avonds nog maar wat te kunnen eten. Ik wil toch straks ook wel weer eens wat op mijn brood. Kaas of worst of wat dan ook.

Let's face it, ik verbrand gewoon te weinig caloriën om gewoon te eten. Ik moet sporten om het een beetje leuk te houden.
    pi_23162848
    Voor mij zou het niet werken om het de rest van mijn leven als een soort straf te zien. En een keertje kaas of worst kan best, alleen niet veel en niet vaak.
    pi_23162909
    Sanne, nu ben je ook bezig met afvallen. Wanneer je op je streefgewicht zit, kun je weer wat meer eten, omdat je dan geen gewicht meer kwijt wilt.
    Het is niet heel veel meer, maar bijvoorbeeld wel wat anders op brood, of een extra schep muesli.
    *OUD heilige*
      maandag 8 november 2004 @ 12:51:22 #281
    80407 glimworm
    'The Shining'
    pi_23163210
    Sanne Heb wel eens gelezen dat als je op je streefgewicht zit en langzaam aan meer gaat eten, bijvoorbeeld iedere week 50 calo's per dag meer, dat je dan niet aankomt... Heb het nooit geprobeerd hoor...

Hier gaat het redelijk... kom tenminste niet aan.. heb wel moeite om niet alles in mijn mond te stoppen.. denk dat ik mezelf maar een wat hardere schop onder mijn kont moet geven, want de vorige heeft niet lang geholpen...
    Glimmen is een keuze
      maandag 8 november 2004 @ 12:52:58 #282
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_23163255
    Jongens, ik weet het allemaal wel. Ik stop ook net met op mijn voeding letten. Ik stop tijdelijk met WeightWatchers. Het is behoorlijk duur. En ik kan de komende weken niet zelf bepalen wat ik eet dus kan ik er ook weinig aan beinvloeden.
      maandag 8 november 2004 @ 16:01:36 #283
    67399 marchien
    Wijze vrouw
    pi_23167610
    quote:
    Op maandag 8 november 2004 10:46 schreef Riann het volgende:

[..]

Ik denk dat 1 glas wijn per dag niet zo slecht is voor de lijn. 1 glas wijn per dag is ook weer goed voor andere dingen.
    dat is wel waar, maar wijn is toch best wel dikmakend of niet?, een glaasje bij het eten, ok, maar dan ook nog 's avonds een? beetje schokkend soms
    Maar meestal drink ik niet 1 per dag, maar twee of drie dagen niet en dan meteen 2
    Carpe diem
      maandag 8 november 2004 @ 18:28:35 #284
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_23171304
    Even een kort berichtje...

Iedereen bedankt voor het medeleven en beterschapjes

Ik woog 86.8 ( ) op de dag van de operatie..

Ik heb mij vandaag weer gewogen. Maar niet nuchter en met kleren aan. Was 83,7

De chirurg heeft er 2 kilo afgehaald. Al had hij het zelf meer ingeschat toen hij alles zag liggen. Blijkbaar weegt het lichter dan dat het eruit ziet???
    Ik ben dood moe. En ben hier nu niet echt uptedate.
    Ik mocht gelukkig vanmorgen na eindelijk 1 goede nacht gehad te hebben naar huis toe.
    Zoals ik er gisteren bij lag. Geen haar ook op mijn haar die daar aan dacht
    Ik vond het enorm tegen vallen. Die pijn Mééénnn dat had ik dsu echt niet verwacht Beetje verkeerd ingeschat denk ik. De borstverkleining. (Sanne echt waar!!!!) viel veel meer mee!
    En wil jou hierbij ook sterkte wensen. Wist niet zo goed wat ik nu moest. Wel vertellen of niet vertellen dat het dus enorm is tegen gevallen Maar goed. Vertel het liever wel. Kom nog wel trug voor uitgebreider verhaal Annemiek
      maandag 8 november 2004 @ 18:55:30 #285
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_23171973
    HoiFunnie! Ik ben blij dat je weer terug bent. Heb veel aan je gedacht.

Vervelend dat het zo tegenviel. Je zag er al zo tegen op. Probeer veel uit te rusten. Dat verhaal komt later wel, laat je eerst maar eens goed vertroetelen.

Ik kreeg vanmiddag een telefoontje van het ziekenhuis dat de operatie deze week niet doorgaat. Ben ontzettend in de war. Dit kunnen ze gewoon niet maken. Je hebt alles geregeld, tot de oppas van de kat aan toe en ze zeggen het zo even af. Nu wordt het volgende week vrijdag, tenzij er weer een spoedgeval tussen komt.
    pi_23172273
    Laat je maar fijn verwennen, Funnie En sterkte hoor, ht wordt gewoon allemaal beter
      maandag 8 november 2004 @ 20:00:19 #287
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_23173784
    Ik zie geen buik meer onder me tieten vandaan komen
    Is wel goed teken toch???

Sanne, sjah. Ze zeggen altijd dat het onder voorbehoudt is @#$@#$@ Dus ze kunnen het idd elk moment nog veranderen. Maar het zuigt wel enorm zeg. Zo kun jij jezelf toch helemaal niet erop in gaan stellen???
    Ik was plotseling aan de beurt. Die voor mij was. Moest onverwachts nog onderzoeken laten doen ofzo en hebben ze niet op gewacht. Goed dat ik op tijd was dus. Want iets voor 9 uur werd ik de OK ingereden.Met 1 hele leuke gedachte. Die ik dus hier ook niet vertel

Maar dat horennn jullie ongetwijveld nog wel Dus er zijn gelukkig weer leuke doelen waar ik mij op kan richten. De badkamer is bijna klaar. Ook erg prettig en mooi.. En zodra ik weer wankel op de benen kan staan, ga ik iig op broekenjacht en een trui en een jas. De rest komt nog wel. Als ik de band (klote ding) af mag doen. (Weet iemand hier of je er ook een speciale broek voor aan mag doen?? (Isa misschien?)

En nu echt weer plattie. Het is net allemaal teveel van goede. Maar op 1 plek kan ik ook niet blijven hangen/liggen
      Moderator maandag 8 november 2004 @ 21:28:43 #288
    5428 crew  miss_sly
    pi_23176322
    Funnie! wat jammer dat het je zo is tegengevallen, maar wat fijn dat je geen buik meer ziet
    ik hoop dat je snel lekker opknapt zodat je op kledingjacht kunt; wat moet dat fijn zijn voor je nu!

Sanne, wat en )(&^%$^ in dat ziekenhuis! Dat is toch geen manier van omgaan met mensen die zich moeten instellen op zo'n operatie! ik hoop voor je dat het volgende week zonder gedoe door gaat. En de zonnige kant is dan dat je weer een week langer niet gerookt hebt!
    pi_23177160
    Hallo Funnie,

Ik heb 2 okt ook een buikwandcorrectie ondergaan, en die band is zeker niet prettig. Ik kreeg er irritatie en blaren van. Ik mag me band eigelijk al af hebben. maar nu hij af mag mis ik de ondersteuning en draag hem toch nog vrij regelmatig. Ik hen ook een correctiebroekje gekocht maar dat zit helemaal minder als die band. Als ik jou was zou ik hem toch omhouden, die 4 a 6 weken zijn zo voorbij. Ik ben zeer tevreden over mijn bwc hopelijk ben je ook tevreden over jouw resultaat!

Sorry dat ik zo offtopic ben, allemaal nog veel succes met lijnen deze week!

Groeten
      dinsdag 9 november 2004 @ 08:17:04 #290
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_23184067
    Hoi Darkphorze,

Bedankt voor je verhaal! Maar ik begrijp hieruit. Dat het dus wel mag?
    Ik heb namelijk al eerder 6 maand met deze onhandige pijnlijke opkrullende bad gelopen. Ik zal het ziekenuis vandaag eens bellen. Over hoe en wat. Deze broek is ban mijn vriendin die liposucctie heeet gehad en is dus van onder de knieeen tot boven in de middel. Lijkt mij echt prettiger. Maar ik hou ook jouw verhaal in mijn gedachte. Was jij ook zoveel afgevallen? Dat je een correctie hebt gehad? Ik vind het trouwens absoluuut niet offtopic. Juist ontopic. Omdat ook dit met afvallen kan/moeten gebeuren!

Ladys Ik heb dus een buikwandcorrectie gehad

Isa, ik hoop dat je je snel weer okay voelt!!

en ja gedoe met suus/stout ga ik mij niet inmengen. Geen zin en energie voor.

Teigan. Is ook een goede instelling wat je nu zegt. Iig zorgen dat je niet gaat aankomen.
    Afvallen komt in febr. wel weer! extra voor jou

Ik kan ook niet echt dieeten hooor. Ik vind het al moeiliijk wat ik nu doe. Heb periodes van Kellogd en yoghurt, heb periodes van gewone toetjes, heb periodes van beschuit en crackers... Valt geen touw aan vast te knopen. Ik leef maar gewoon met mijn eigen behoefte mee. Ik moet nu nog officieel 2,9 kilo kwijt dan ben ik 79,9 En ik hoop dat dat een beetje lekker zal gaan

Funnie (1m70) (30.0) was 130 kg, weegt nu 86,8 kg en wil graag 80 kg wegen -43,2

is nu
    Funnie (1m70) (28,7) was 130 kg, weegt nu 82,8 kg en wil graag 80 kg wegen -47,2

Mijn BMI gaat ook langzaam en gestaag naar beneden. Dat vind ik wel erg fijn om te zien. Al weet ik dat ik nooit de zomer of feestdagen slank in ga. Dat doet wel een klein beetje auwa soms. Maar ook ik moet gewoon echt mijn grenzen stellen. En tevreden zijn met wat ik nu heb. En daarmee leren leven. Ik mag al trots zijn met wat ik bereikt heb! ook al zijn 2 kilo mij als kado eraf gehaald

Ik heb vannacht heerlijk geslapen! lag om half 10 in bed en heb in 1 ruk tot 4 uur geslapen. Toen werdt ik weer wakker van de pijn. Tabletjes ingenomen en weer geslapen tot half 8. Wat een genot!! ik kan gelukkig voorzichtig op 1 zij slapen. Dat is een echte verademing!.

En voor wie ik allemaal vergeten ben.. Sorrie.
      dinsdag 9 november 2004 @ 09:24:56 #291
    80407 glimworm
    'The Shining'
    pi_23184907
    Fijn Funnie dat het allemaal goed is gegaan... Je hebt ook al zoveel bereikt, je mag oprecht trots zijn op jezelf ... En dan binnenkort lekker winkelen! Mooi vooruitzicht, dat je nu ook daadwerkelijk het figuur zult krijgen, dat je hebt verdiend door zoveel af te vallen (met de nodige tegenvallers/complicaties)!

Sanne Wat vervelend dat ze de operatie hebben verplaatst . Nu maar hopen dattie volgende week wel kan doorgaan en je weer een oppas voor de poes kunt vinden.

Gaat hier weer goed, was ietsjes aangekomen, maar zat vanmorgen weer op de 88 kilo.. nu heb ik ook weer wat meer motivatie. Ik ga zo even hardlopen (heb pa om 11 uur college), maar het is wel erg koud volgens mij ...
    Glimmen is een keuze
      † In Memoriam † dinsdag 9 november 2004 @ 09:26:39 #292
    43556 miss_dynastie
    pi_23184932
    He Funnie, welkom terug meissie
    pi_23185331
    Funnie, ik weet eigenlijk niet of je die broek ook kan dragen als steun, ik raad het je nu even niet aan. Gewoon gebruiken wat de dokter heeft aangeraden, die heeft er verstand van. Ik vind het trouwens schandalig dat deze ingreep het ziekenfonds uit is gegaan. Wil de regering graag dat mensen een gezond gewicht hebben met oog op toekomstige kosten in de zorg, helpen ze je niet eens met dit onderdeel. Want als je zoveel kilo's als jij verliest ziet je buik er gewoon niet meer uit, dat vertellen diëtistes er eigenlijk nooit expliciet bij. Ik heb echt afschuwelijk lelijke hangbuiken gezien en ik kan me voorstellen dat die vrouwen (en mannen) er niet echt blij mee zijn nadat je zo je best hebt gedaan om af te vallen. En al die buikcorrecties zijn gewoon heel erg mooi geworden n die mensen zijn dan ook echt gelukkiger. Het is in theorie misschien een puur cosmetische ingreep (je gaat niet dood van een hangbuik of zo), maar het kan geestelijk wel heel erg zwaar zijn omdat je nooit meer op een strand durft te komen en je je schaamt voor je figuur.

En Sanne, het is idd verschrikkelijk rot dat je operatie ineens is uitgesteld, maar chirurg zijn betekent ook af en toe spoedgevallen behandelen en dan vallen de mensen die geen spoed zijn helaas af van het operatieprogramma. Ze zoeken altijd wel voor die mensen het eerstvolgende gaatje op dus ik hoop dat je heel snel aan de beurt bent. Hier wordt je alleen maar zenuwachtig van. De meeste artsen (chirurgen ) houden niet echt rekening met de gevoelens van de patient. Ze doen namelijk vrijwel elke dag operaties en voor hen is dat niet echt spannend meer (op een enkele gecompliceerde operatie na) en ik denk dat ze daarom niet stilstaan bij het gegeven dat het voor de patiënt de eerste operatie van dat type is en dús verschrikkelijk spannend. Kop op, je hebt nu nog een beetje meer tijd om je voor te bereiden

Ik voel me alweer wat beter, nog steeds koortsig en buikpijn, maar niet meer over gegeven (nou ja, er is ook niets in gegaan om er uit te spugen).
      dinsdag 9 november 2004 @ 09:58:46 #294
    6724 Ripley
    Smikeslut.
    pi_23185486
    Hallo dames,

Sorry dat ik zo kom binnenvallen, maar ik moet even mijn euforie kwijt over het feit dat ik inmiddels weer aan het sporten ben geslagen: fitness, cardio en powerplate. Het voelt heerlijk en zelfs na 2 weken krijg ik al commentaar van mensen Ik zie zelf nog niks, maar dat lijkt me nog een beetje vroeg.

Ik mag me niet wegen vanwege problemen in het verleden maar mijn doel is gewoon mooi er uitzien in een bikini in mei, als ik 3 weken naar Cuba ga. Vorig jaar in egypte en portugal voelde ik me best miserabel over mijn body, dus ik hoop die vakantie gewoon blij te kunnen zijn
    Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
    pi_23185544
    Naar Cuba, wat gááf!! En je hebt nog tot mei dus dat moet lukken, lieverd Hoe bevalt dat powerplaten eigenlijk? Ik vind het zo'n maf ding, heb er ooit één keer opgestaan maar dat voelde niet fijn.
      † In Memoriam † dinsdag 9 november 2004 @ 10:03:13 #296
    43556 miss_dynastie
    pi_23185571
    Ripley, wil je eens uitleggen wat powerplate precies is?? Ik hoor er wel vaker over, maar kan er niet echt een beeld van vormen.
      dinsdag 9 november 2004 @ 10:16:41 #297
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_23185780
    isa..

( ik heb nog steeds niet gevraagt waarom) Maar mijn plastische Chirurg zei expleciet dat dit NIET onder PC valt! Dus het in mijn geval altijd had gekregen deze ingreep. (had jij mijn foto al gehad toen via mail?, zo niet en je hebt intresse en in eventueel een nafoto zal ik je die toesturen. Geld ook nog steeds voor andere vaste mensen in de club))
    Maar goed. Het wordt dus tijd dat ik toch eens om uitleg ga vragen hierover. Want dan kan ik misschien mensen ermee helpen. dat ze dat tegen hun arts kunnen zeggen. dat valt onder dat end at.. En ja dat ze het niet meer gaan vergoeden is het belachelijkste wat je maar kan horen. en kunnen doen. Want het lijkt mij dat er veeeel mensen zijn die erbij gebaat zijn.

Powerplate word hier ook gedaan op de sportschool (en hoi MissD ) Moet erg rustig zijn. Maar wel lenig voor zijn (geen probleem hier ) Ik heb altijd 1 ding behouden. en das lenigheid. Wel zo gemakkelijk
    pi_23186018
    Funnie welkom terug
    een klein vraagje eigenlijk: Waarom zou jij niet naar een gezond BMI kunnen gaan?
      dinsdag 9 november 2004 @ 10:43:05 #299
    6724 Ripley
    Smikeslut.
    pi_23186253
    Hier wat meer info over de powerplate: http://www.power-plate.us/nl/index.asp

De eerste keer voelde het wel vreemd, maar het is eigenlijk wel prettig. Met name de buikspieroefeningen en de bilspieroefeningen voel ik goed. Het fijne aan die plate is dat het maar een kwartiertje duurt om een volledige training te doen. Bovendien is het goed voor je doorbloeding. Het klinkt gek, maar je ziet het inderdaad aan je huid en je voelt bijvoorbeeld de plekken waar cellulitus zit prikkelen (daar schijnt het dus ook goed voor te zijn).

Ik doe eerst een half uur cardio (fietsen en rennen), daarna 3 kwartier fitness (met een speciaal op mijn wensen geent schema van de sportschool) en daarna een kwartier PP.
    Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
      dinsdag 9 november 2004 @ 11:02:14 #300
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_23186679
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 10:30 schreef Riann het volgende:
    Funnie welkom terug
    een klein vraagje eigenlijk: Waarom zou jij niet naar een gezond BMI kunnen gaan?
    Omdat ik geen onhaalbare doelen meer voor mijzelf wil stellen. En dit gewicht in overleg is gegaan met de dieetiste en chirurg. Wat nu het beste bij mij zou passen. Anders had ik nu ook geen correctie gekregen. En had ik eerst 70 moeten wegen ofzo. Ik ben altijd zo rond dit gewicht of net iets zwaarder geweest. Dat hoort bij mij. Ik kijk wel wat er nog afgaat allemaal. Die 3 kilo is gewoon mijn laatste doel. En daarna is het stabiliseren voor mij.
    pi_23186826
    ok funnie en dan begint het pas het erafhouden. Blijf jij dan een tijd die maagband houden of gaat ie er dan meteen uit????
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')