abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 september 2004 @ 13:23:26 #1
22273 Dizer
Save the beard!
pi_21858306
Vervolg van: Fok! Dieetclub deel 53

Aanvulling op dit topic:
Dieetrecepten - Een topic met smakelijke recepten. Zet je eigen favoriete recept erbij!
Dieetclubmeeting I in Burger's Zoo op 29-11-03 - Beestachtig gezellige meeting.
Dieetclubmeeting II in Sanadome op 20-03-04 - Een gezonde zwemmeeting.
Dieetclubmeeting III in Den Haag op 10-07-04 deel I en deel II - Gezellige smulmeeting met politiek tintje.
Dieetclubmeeting IV in de Efteling in september - * Deze meeting komt nog! Geef je op en ga mee!

Er is ook een IRC-kanaal voor de Fok!Dieetclub te vinden op de IRC-server irc.fok.nl poort 6667. Na binnenkomst type je dan: /join #dieetclub

De Fok!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 25 of hogerHier kan je ook goed je BMI berekenen). Worstel je met een te dik buikje of licht overgewicht met een BMI onder de 25 dan ben je van harte welkom in het zustertopic "Slank de Zomer in".

De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan de dieetclub. Als je ook opgenomen wilt worden in die lijst moet je maar even een gil geven in het topic. Om het voor de mensen die de lijst bijhouden (de mensen van het roulatielijstje) wat gemakkelijker te maken vragen we een paar dingen:
  • Het is fijn als iemand zijn eigen regeltje aanpast, dus niet alleen: "Ik weeg nu 73", maar gewoon het hele regeltje zoals in de lijst staat.
  • Als je je regeltje aanpast, denk dan ook aan je BMI. Veel mensen vergeten dat aan te passen.
  • Geef één definitieve update per week door. Wil je vaker doorgeven hoe zwaar je bent zet er dan bij dat het om een tussendoor-meting gaat.

Week 37:

Amalia (1m74) (40) was 125 kg, weegt nu 121 kg en wil graag 80 kg wegen -4,0
    Babbelzz (1m78) (26,1) was 89,9 kg, weegt nu 82,7 kg en wil graag 69-70 kg wegen -7,2
    Bianca (1m76) (30.3) was 105.4, weegt nu 93.9 en wil graag 90 wegen -11.5
    Bolletje (1m78) (28,6) was 94,5 kg, weegt nu 90,5 kg en wil graag 75 kg wegen -4
    coolbabe (1m61) (28,9) was 82 kg, weegt nu 75 kg en wil graag 65 kg wegen -7
    Cutie (1m87) (29,74) was 106,5 kg, weegt nu 104,0 kg en wil graag 75 kg wegen -2,5
    Darthirii (1m77) (37,3) was 120 kg, weegt nu 116,8 kg en wil graag 115 kg wegen -3,8
    Dizer (1m89) (25,1) was 95,3 kg, weegt nu 89,7 kg en wil graag 80-85 kg wegen -5,6
    Faithy (1m75) (26,4) was 87 kg, weegt nu 81 kg en wil graag 70 kg wegen -6
    Fannetje (1m75) (25,6) was 100,8 kg, weegt nu 78,4 kg en wil graag 75 kg wegen -22,4
    Funnie (1m70) (30,4) was 130 kg, weegt nu 87,8 kg en wil graag 80 wegen -42,2
    Gaoxing (1m72) (26.7) was 94,5 kg, weegt nu 79 kg en wil graag 70 kg wegen -15,5/-3
    Gia (1m72) (33) was 98,7 kg, weegt nu 97,9 kg en wil graag 70 kg wegen -0,7
    Glimworm (1m75) (30,7) was 98 kg, weegt nu 94 kg en wil graag 70 kg wegen -4
    HorrorGirl (1m65) (25,2) was 80 kg, weegt nu 68,6 kg en wil graag 60 kg wegen -11,4
    Isabeau (1m67) (29,7) was 96,6 kg, weegt nu 82,8 kg en wil graag 65 kg wegen -13,8
    Jojogirl (1m72) (28,1) was 87 kg, weegt nu 83,0 kg en wil graag 75 kg wegen -4,0
    Jolene (1m58) (31,6) was 86 kg, weegt nu 79 kg en wil graag 75 kg wegen -7
    Knuppelhout (1m89) (28,6) was 114 kg, weegt nu 102,0 kg en wil graag wegen <100 kg -12,0
    Malchevia (1m87) (26,3) was 98 kg, weegt nu 92 kg en wil graag 85 kg wegen -6
    Mannekino (1m84) (30,7) was 112 kg, weegt nu 104 kg en wil graag 85 kg wegen -8
    Meimeltje (1m64) (30,7) was 92,5 kg, weegt nu 82,5 kg en wil graag 65 kg wegen -10
    Merisse (1,70) (27,4) was 81,5, weegt nu 79,3 en wil graag 70 wegen, - 2,2
    mighty_myte (1m84) (27,8) was 94 kg, weegt nu 94 kg en graag 84 wegen, -0,0
    miss_dynastie (1m70) (34) was 103,4 kg, weegt nu 98,2 en wil graag 75 kg wegen -5,2
    Miss_S (1m68) (31,9) was 92 kg, weegt nu 90 kg en wil graag 70 kg wegen -2
    miss_sly (1,65) (29,8) was 84.5 weegt nu 81. en wil graag 75 wegen -3.5
    M82 (1.75) (28,4) was 94,1, weegt nu 87 en wil graag 68 kg wegen -7,1
    octopussy (1m76) (30) was 107,8 kg, weegt nu 92,8 kg en wil graag 70 kg wegen -15
    Pandorah (1m68) (25,8) was 89,5 kg, weegt nu 72,8 kg en wil graag 65 kg wegen -16,7
    Pizzakoeriertje (1.87) (34,3) was 120 kg, weegt nu 120 kg, en wil graag 75 kg wegen -0
    Pridemeid (1m72) (37,1) was 110,1 kg, weegt nu 109,9 kg en wil graag 65 kg wegen -0,2
    Riann (1m72) (26,9) was 102 kg, weegt nu 79,5 kg en wil graag 70 kg wegen en - 22.5 kg en 117 cm
    Rosean (1m70) (28,7) was 145 kg, weegt nu 83 kg en wil graag 79 kg wegen -62
    Sanne (1m43) (27,39) was 73 kg, weegt nu 56,6 kg wil graag 48 kg wegen -16,4 kg
    stoopkind (1m76)(28,7) was 92kg, weegt nu 90,5 kg en wil graag 70 kg wegen -1,5
    stout (?.??) ( 30,1) was 96 kg, weegt nu 88 kg en wil graag ?? kg wegen -8
    Teigan (1m60) (36,2) was 92,6 kg, weegt nu 92,6 kg en wil graag 90 kg wegen -0
    Trueno (1m75) (32,7) was 100 kg, weegt nu 100 kg en wil graag 75 kg wegen -0,0

Het roulatielijstje:
    - als je in week moet updaten, zet je naam dan onderaan de lijst.
    - als je niet kan in een week geef een gil en er zal dan wel geruild worden wat de updater van die week zal verwerken.
    - nieuwe updaters zijn altijd welkom!

Week 38: miss_dynastie
    Week 39: Riann
    Week 40: Funnie
    Week 41: Teigan
    Week 42: jolene
    Week 43: Pandorah
    Week 44: Glimworm

Kort overzicht van topics over lijnen op Fok!
    Hoe de laatste kilotjes snel kwijt raken? - Een Fokker op zoek naar tips voor de laatste kilo's.
    Hoe raak ik zo snel mogelijk mijn buikje kwijt! - Tips tegen dat vervelende buikje.
    Superhongerdieet! :) - Net als Miss_d ben ik wel benieuwd hoe het hiermee is vergaan.
    Vetvrij vet - Dit gaat over vetvervangers zoals Olestra
    is herbalife beter dan andere maaltijdvervangers? - Wissel ervaringen over Herbalife uit.

De oefeningen van Lurky voor een mooi figuur zijn hier te vinden.

Internet - (Eng.) = Engelse sites.
    Algemene sites
    www.overgewicht.nl - Uitgebreide site over overgewicht. Hier kan je ook je BMI berekenen.
    www.overgewicht.org - Site van het Kenniscentrum Overgewicht (verbonden aan de VU)
    www.voedingscentrum.nl - Dé site boordevol informatie over gezond eten.
    www.opdieet.nl - Site met uitstekende uitleg over overgewicht en dieten.
    www.gezondheidsplein.nl - Het deel van gezondheidsplein over voeding. Uitgebreide en heldere informatie.
    www.digitale-dietist.nl - Diëtisten site met handige tips, voedingsmiddelentabel en links.
    www.dikke-mensen.nl - De site van de Nederlandse Obesitas Vereniging.
    www.jojoclub-afslanken.com/ - Prima site met uitgebreide uitleg over vele soorten dieten.
    www.eetstoornis.org - Site voor mensen met een eetstoornis.
    www.weight-loss-diet-i.com/ - Verschrikkelijk veel informatie over lijnen en overgewicht (Eng.)
    www.realage.com - Leuke en interessante site over gezond zijn en blijven (Eng.).
    www.ivillage.com/diet/ - Zéér volledige site over overgewicht en lijnen (Eng).
    www.3fatchicks.com - Geweldige site met een enorme hoeveelheid informatie en links (Eng.).
    www.skinnydaily.com - Erg leuke en informatieve site over lijnen (Eng.)
    www.ehow.com - Antwoord op ál je vragen, ook op het gebied van lijnen nuttig (Eng.).
    www.diet-i.com - Véél info + "Hate Dieting e-zine" (Eng.)

Bewegen
    www.sportjefit.nl - Over sportief afvallen met veel sportieve links.
    www.lichamelijkeopvoeding.nl - Prima site als je wilt beginnen met bewegen (trainingsschema's).
    www.myasics.nl - Een super site over hardlopen! Hardlopen voor dummies met trainingsschema's vanaf 2 min. hardlopen.

Voedingstabellen
    www.voedingsmeter.nl - Hier kun je de voedingswaarde van je dagelijkse voeding bijhouden.
    www.calorieteller.info - Handige site om je dagelijkse energie-inname bij te houden.
    www.watziterin.nl - Handige site met kcal, vet, koolhydraten en eiwitgehalte.
    www.caloriefreak.com - De naam zegt het al: een site vol produkten (ook bijv. McDonalds) + kcal. (Eng.).
    Snoopy's Dieetpagina - Download hier een uitgebreide calorieëntabel.

Recepten
    www.smulweb.nl - Afslank-gedeelte van smulweb vol heerlijke recepten en tips.
    www.culinairezaken.nl - Prima receptensite met veel slanke recepten.
    cgi.fatfree.com - De site met de meeste recepten voor een slanke lijn die ik heb kunnen vinden (Eng.).
    www.cuisinecuisine.com - Hier moet je wezen als je een Engelstalig recept wilt klaarmaken en niets begrijpt van ounces, cups en tablespoons. Onmisbare rekenhulp bij het koken.

Interactieve sites
    voedingsdagboek.demonster.net - Mooie en overzichtelijke site voor je eigen voedingsdagboek online.
    www.valtaf.nl - Hou hier je eigen dieetdagboek bij (soort weblog voor lijners).
    www.onlijnclub.com - Grote Internetcommunity (concurrentie dus haha) voor lijners.
    www.weightsupport.nl - Een half jaar lang gratis begeleiding bij het lijnen.
    www.fitday.com - Site voor je eigen (gratis) dieetdagboek (Eng.)
    www.thedietchannel.com - Veel info en gratis 8 weken dieetprogramma (Eng.)

Link-sites
    dieet.pagina.nl/ - Startpagina over dieten met nog meer links.
    afslank.leukestart.nl - Een erg goede link-site over afslanken.
    grotematen.pagina.nl - (nog) moeite met het zoeken van kleren? Kijk hier eens bij.
    dmoz.org/Weight-Loss - Gevarieerde linksite. (Eng.)

Commerciële sites:
    www.herbalife.com
    www.slank-klup.nl/
    www.weighwatchers.nl
    www.afslanken.com
    www.eganederland.nl/
    www.slimfast.nl/
    www.bodysolution.nl/
    www.specialk.nl
  • Friends don't let friends remain beardless...
      vrijdag 10 september 2004 @ 13:24:58 #2
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_21858344
    Het roelatielijst is het meest nieuwe die ik er bij heb gedaan. De enelaatste post van de vorige topic zat er een wijziging in, datheb ik niet veranderd, dan laat ik over aan de mensen uit de roulatielijst.
    Friends don't let friends remain beardless...
    pi_21858484
    TVP!
    pi_21859454
    *Tvp*
    En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
      vrijdag 10 september 2004 @ 14:42:32 #5
    3542 Gia
    User under construction
    pi_21860211
    Nog maar een keer in dit nieuwe topic, hoeft er niet meer gezocht te worden in het oude, mijn nieuwe regeltje. Deze week dus 1,2 kilo eraf. Volhouden dus nu.

Gia (1m72) (32,5) was 98,7 kg, weegt nu 96,7 kg en wil graag 70 kg wegen -1,9
    pi_21864414
    Waarom ben ik verdwenen uit het roulatie-lijstje? Volgens mij moest ik deze week namelijk. Verder prima dat iemand anders het doet hoor, maar ik vroeg het me gewoon af.
    pi_21864499
    tvp
    pi_21865170
    Fannetje: dat vroeg ik me ook al af . Maar omdat Glimworm het lijstje tot halverwege de week heeft geupdate, kan jij misschien de update maandag weer geven (en jezelf op het lijstje onderaan zetten)?

Glimworm : lief dat je de boel hebt bijgewerkt (en fantastisch dat je jezelf op het roulatielijstje hebt gezet)
    pi_21865231
    quote:
    Op vrijdag 10 september 2004 18:54 schreef Pandorah het volgende:
    Fannetje: dat vroeg ik me ook al af . Maar omdat Glimworm het lijstje tot halverwege de week heeft geupdate, kan jij misschien de update maandag weer geven (en jezelf op het lijstje onderaan zetten)?
    Maandag komt me zéér slecht uit, ik ben meer een weekendupdater... Ik kijk wel of er veel veranderd is en anders mag de volgende weer hoor
      vrijdag 10 september 2004 @ 21:35:00 #10
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_21868704
    10 kilometer gelopen in 1 uur 34.
    Ik kan niet meer, maar ben wel trots.

Alleen heb ik een blaar

Stappenteller: 24.725
    Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
    I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
    pi_21868712
    Ff een tvp vanaf mn werk
    pi_21875713
    En ik zet hie rook een tvp

Die stappenteller van de Mac is trouwens niet goed snik. Als ik mijn rode broek aan heb loop ik twee keer zoveel op een dag dan als ik mijn bruine broek aan heb, yeah right

Ik hoorde trouwens giseren in het ziekenhui dat iemand in Utrecht onderzoek doet naar de relatie tussen mensen na het plaatsen van een maagbandje. Het schijnt dat er een relatie is tussen aantal echtscheidingen en afgevallen zijn (!) Als een vrouw weer slank is dan hoeven ze soms hun (te dikke?) man niet meer of er wordt wer met ze geflirt etc. En daar wordt nu onderzoek naar gedaan
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_21875714
    Rot toetsenbord hier zeg....
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_21876055
    quote:
    Op zaterdag 11 september 2004 07:01 schreef Isabeau het volgende:
    Ik hoorde trouwens giseren in het ziekenhui dat iemand in Utrecht onderzoek doet naar de relatie tussen mensen na het plaatsen van een maagbandje. Het schijnt dat er een relatie is tussen aantal echtscheidingen en afgevallen zijn (!) Als een vrouw weer slank is dan hoeven ze soms hun (te dikke?) man niet meer of er wordt wer met ze geflirt etc. En daar wordt nu onderzoek naar gedaan
    Daar kan ik me eigenlijk best wel wat bij voorstellen. Denk dat gewicht toch best wel veel invloed heeft op je eigenwaarde en zelfvertrouwen...
    Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
    pi_21876283
    quote:
    Op zaterdag 11 september 2004 07:01 schreef Isabeau het volgende:

Ik hoorde trouwens giseren in het ziekenhuis dat iemand in Utrecht onderzoek doet naar de relatie tussen mensen na het plaatsen van een maagbandje. Het schijnt dat er een relatie is tussen aantal echtscheidingen en afgevallen zijn (!) Als een vrouw weer slank is dan hoeven ze soms hun (te dikke?) man niet meer of er wordt wer met ze geflirt etc. En daar wordt nu onderzoek naar gedaan
    oohww, nou ben benieuwd dan.. Kan mij er trouwens wel iets bij voorstellen. Zal idd wel met zelfvertrouwen enzo ook te maken hebben. Onzekerheid die minder wordt.
      zaterdag 11 september 2004 @ 10:31:22 #16
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_21876655
    Andersom zal toch ook het geval zijn, dat de ene partner zijn/haar partner dik ziet worden en dan vertrekt?

Ik begrijp het wel, nu ik er weer lekker strak uitzie heb ik meer zelfvertrouwen. Ik zal niet zo snel ingaan op een type a la mijn vadsige ex.
    Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
    I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
    pi_21877194
    Waar kan ik me hiervoor aanmelden??
    pi_21877354
    Fannetje Sorry, dat ik je uit het lijstje had gehaald, maar ik had gekeken welke week het was en het was week 38... vandaar dat ik het lijstje tot en met week 38 had weg gehaald... Niet hatelijk/verkeerd bedoeld hoor
    Glimmen is een keuze
    pi_21880676
    quote:
    Op vrijdag 10 september 2004 21:35 schreef Sanne het volgende:
    10 kilometer gelopen in 1 uur 34.
    Ik kan niet meer, maar ben wel trots.

Alleen heb ik een blaar

Stappenteller: 24.725
    ot: wie is dat op je avatar?
    Op zaterdag 11 september 2004 11:16 schreef steve2003 het volgende:
    Waar kan ik me hiervoor aanmelden??
    Kan je gewoon hier doen.

We maken vaak een regeltje. met je lengte BMI wat je weegt wat je wil gaan wegen en hoeveel je afgevallen bent erachter aan. Kijk maar eens in openings bericht. Verder vragen we hier ook wel vaak wat je eraan wil gaan doen. Bewegen? Welk dieet? Of alleen erg goed opletten. enz enz.
    pi_21882871
    quote:
    Op zaterdag 11 september 2004 10:31 schreef Sanne het volgende:
    Andersom zal toch ook het geval zijn, dat de ene partner zijn/haar partner dik ziet worden en dan vertrekt?

Ik begrijp het wel, nu ik er weer lekker strak uitzie heb ik meer zelfvertrouwen. Ik zal niet zo snel ingaan op een type a la mijn vadsige ex.
    Kan ik mij idd wel iets bij voorstellen... Gelukkig zijn Henk en ik al gescheiden. Scheelt weer
    pi_21885189
    ok, dan geef ik me nu op
    Steve2003 (1m93)(26.3) Ik weeg nu 98, en ik wil graag 88 wegen.
    Ik wou meer op gaan letten wat ik eet en drink, en vooral meer gaan sporten na een hele zomer niks gedaan te hebben! Ik vroeg me ook meteen af of er meer FOK!ers zijn uit nieuwerkerk aan den ijssel die zin hebben om een aantal keer per week te gaan joggen, op die manier lijkt het me wat makkelijker vol te houden en ook wat gezelliger.
      zaterdag 11 september 2004 @ 21:34:09 #23
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_21888470
    quote:
    Op zaterdag 11 september 2004 14:53 schreef Internationalist het volgende:

[..]

ot: wie is dat op je avatar?
    Nina Hagen
    pi_21888497
    Mooi dat je het goede topic gevonden hebt steve2003.
    Als je net begint, is het handig om even uit te zoeken wat je nu eigenlijk eet en wat gezond is en wat minder gezond. Soms denk je namelijk dat je goed bezig bent, maar dan blijkt dat dit helemaal niet het geval is. Op bijvoorbeeld www.overgewicht.nl kun je na het registreren uit laten rekenen hoeveel je op een dag mag eten om binnen een bepaalde tijd een bepaald gewicht af te vallen. Je kunt dan ook kijken hoeveel kcal er in een bepaald soort eten of drinken zit. Soms is dat erg schrikken, maar wel nuttig om te doen als je net begint.
    Verder is het handig om voor jezelf uit te zoeken wat jouw moeilijke momenten zijn. Tussen 4 en 5? Tijdens het tv kijken? Op het station? Als je huisgenoten gaan snoepen? Als je niet hebt ontbeten? Wanneer je dit weet, kun je deze momenten verkomen of jezelf afleiden zodat het makkelijker wordt.

Op het moment heb ik het heel druk op mijn werk. Het gaat daar allemaal niet zo lekker. Ik merk ook dat ik minder bezig ben met op mijn eten letten. Het gaat steeds meer vanzelf gelukkig. Ik ben er dus niet meer zo vaak, maar lees zeker nog wel mee.
    "wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
    Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
    *OUD heilige*
    pi_21888850
    stout (?.??) ( 30,1) was 96 kg, weegt nu 88 kg en wil graag ?? kg wegen -8
    effe de ??? invullen

stout (bijna 32) (30.8) was 96 kg weegt nu 88 kg en wil graag 70 wegen -8 kg
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')