Mooi dat je het goede topic gevonden hebt
steve2003.
![]()
Als je net begint, is het handig om even uit te zoeken wat je nu eigenlijk eet en wat gezond is en wat minder gezond. Soms denk je namelijk dat je goed bezig bent, maar dan blijkt dat dit helemaal niet het geval is. Op bijvoorbeeld
www.overgewicht.nl kun je na het registreren uit laten rekenen hoeveel je op een dag mag eten om binnen een bepaalde tijd een bepaald gewicht af te vallen. Je kunt dan ook kijken hoeveel kcal er in een bepaald soort eten of drinken zit. Soms is dat erg schrikken, maar wel nuttig om te doen als je net begint.
![]()
Verder is het handig om voor jezelf uit te zoeken wat jouw moeilijke momenten zijn. Tussen 4 en 5? Tijdens het tv kijken? Op het station? Als je huisgenoten gaan snoepen? Als je niet hebt ontbeten? Wanneer je dit weet, kun je deze momenten verkomen of jezelf afleiden zodat het makkelijker wordt.
Op het moment heb ik het heel druk op mijn werk. Het gaat daar allemaal niet zo lekker. Ik merk ook dat ik minder bezig ben met op mijn eten letten. Het gaat steeds meer vanzelf gelukkig. Ik ben er dus niet meer zo vaak, maar lees zeker nog wel mee.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*