TerugVindPostquote:Op zondag 22 augustus 2004 20:37 schreef Babbelzz het volgende:
TvP? ik denk dat ik weet wat t betekent, maar nu nog iemand die de afk vertelt?
dat je het nu pas begint te merken. ik woog eerst 101, toen ik 97 woog waren al mijn broekenquote:Op maandag 23 augustus 2004 13:32 schreef Mouse het volgende:
Update.
Deze week 1,3 kg's afgevallen in totaal nu 14,5 en ik begin het nu een beetje te merken.
Mijn broeken zitten wat losser en ik kon makkelijker in een stoel zitten bij het zwembad. (Als mijn kind daar zwemles heeft drink ik een bakje koffie, we waren ivm vakantie 6 weken niet geweest dus dan valt het je wel op)
Ben deze week ook begonnen met aquarobics maar dat viel me nog niet mee. Geen ritme gevoeg hé![]()
Welkom hier! Op deze site kun je een springtouw met teller vinden voor 15 euro (beetje onderaan de pagina). Bart Smit heeft ze ook voor 2,50- maar dan zonder tellerquote:Op maandag 23 augustus 2004 13:11 schreef mighty_myte het volgende:
mighty_myte (1.84) (27,76) was 94 kg, is nu 94 kg en graag 84 wegen, -0,0
ik ga een springtouw kopen, dat lijkt me wel wat.
kun je makkelijk je progressie bijhouden door simpelweg te tellen hoevaak je kunt springen
tot je helemaal afgepeigerd bent. goed idee?
danku.quote:
Mijn BMI ligt ook veel hoger.quote:Op maandag 23 augustus 2004 13:49 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
dat je het nu pas begint te merken. ik woog eerst 101, toen ik 97 woog waren al mijn broeken
ineens te groot.![]()
Natuurlijk ben ik niet tevreden?quote:Je Body Mass is 22.31
Je hebt een gezond gewicht. Je gewicht levert geen gezondheidsrisico. Natuurlijk zal je niet helemaal tevreden zijn met dit gewicht. Om esthetische redenen zou je iets kunnen afvallen. Bel ons op 070-3600224 voor een orienterend gesprek of om een afspraak te maken.
quote:Op maandag 23 augustus 2004 16:24 schreef YPPY het volgende:
Natuurlijk ben ik niet tevreden?Willen ze me een eetstoornis aanpraten ofzo?
Inderdaad, ja!quote:Op maandag 23 augustus 2004 16:24 schreef YPPY het volgende:
Nou ja zeg, zit ik op die site te kijken, kun je je lengte en gewicht invoeren:
[..]
Natuurlijk ben ik niet tevreden?Willen ze me een eetstoornis aanpraten ofzo?
Ik loop ook liever als het licht is, vooral 's ochtends. Dan is het bos meestal veelal verlaten, dus ik zie het niet zitten om dat in het donker te gaan doen. Maar het zal maar moeten, vrees ik.quote:Ik lees dat jullie graag in het donker lopen. Ik ben juist blij dat het nu nog licht is. Vriendje vindt het nu al niks als het gaat schemeren als ik weg ben, dus die wil me straks helemaal niet meer laten gaan. (Het stuk waar ik loop is ook wel afgelegen, soms kom ik een kwartier niemand tegen.) Ik weet dus ook nog niet hoe ik in de herfst en winter verder ga, als het echt vroeg donker is.
Bij mij gaat het 's ochtends ook erg moeizaam. Ik kom moeilijk op gang, maar als ik eenmaal zo'n 20 minuten loop, dan gaat het makkelijker. Waarom ik het de moeite waard vind om 's ochtends te lopen, is dat ik er veel energie van krijg voor de rest van de dag. Als ik 's avonds zou lopen, zou ik moeite hebben op tijd in slaap te vallen. Bovendien kan ik me voorstellen dat je je er makkelijker toe verleid voelt om niet te gaan lopen terwijl je het je wel hebt voorgenomen.quote:Ik ben wel twee ochtenden in de week vrij, maar ‘s ochtends lopen gaat nooit zo goed. Loopt iemand van jullie ‘s ochtens? Hoe doe je dat dan met eten?
Ik merk het ook aan andere fysieke inspanningen die ik onderneem dat ik een hele goede conditie aan het krijgen ben. Een actieve dag in Parijs (Eiffeltoren beklimmen, véél lopen), van 's ochtends vroeg tot middernacht, was geen enkel probleem. Niet alleen mijn basisconditie verbetert, maar ook m'n 'explosieve conditie'. Dat wil zeggen dat ik erg snel herstel na een relatief kortstondige, intensieve inspanning.quote:Het afgelopen weekend was ik met vriendje naar Beekbergen. Erg leuk.Vrijdag gingen we naar de Apenheul en zaterdag naar het dolfinarium. We hebben heel wat kilometers gelopen, maar echt moe was ik niet aan het einde van de dag. Waarschijnlijk heeft het rennen dus ook effect op mijn wandelconditie.
Knap dat je jezelf daar nog toe kunt zetten na een actieve dag, en vooral 50 minuten lang! Ik ben er zelf ook heel vastberaden in, dat ik hoe dan ook zal lopen wanneer ik me dat voor heb genomen. Helaas wil je dan de laatste tijd nog wel eens in een hoosbui belanden.quote:Gisteren waren we redelijk op tijd thuis, dus ik ben nog gaan hardlopen. Nou ja, hard.Het ging niet vlug, maar wel 50 minuten. En dat terwijl het de vorige keer met moeite een half uur lukte. Die vooruitgang is erg leuk om te zien.
Het bevalt mij goed. Eerlijk gezegd beter dan buiten lopen, maar dat komt omdat ik op de sportschool meestal met mijn maatje loop en hier thuis in mijn uppie. En op zo'n band maakt het ook niet uit hoe snel je loopt, je blijft naast elkaar lopen.quote:Op maandag 23 augustus 2004 13:07 schreef YPPY het volgende:
Vijf kilometer is echt ver Sanne! Jij liep toch op een loopband? Hoe bevalt dat?
Nee dat lieg ik al jaren omat ik dat zo leuk vind, nou goed?quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 00:53 schreef ps2noob het volgende:
Ben jij trouwens echt 1.43m Sanne?
Grinnik, dit is voornamelijk omdat ik het gepresteerd heb om in 6 weken weer drie kilo aan te komen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 11:39 schreef Riann het volgende:
jolene goed dat je streef hebt aangepast je moet niet te laag willen als je dan op je streef komt dan kun je streef weer lager maken. Daarom had ik een hele tijd terug ook mijn streef van 65 naar 70 gemaakt en mocht ik op de 70 komen dan kan ik het nog altijd naar de 65 maken![]()
Yppy: Ladyline doe je in je eentje maar er zijn natuurlijk tegelijkertijd met mij nog een aantal dames bezig. Waar ik ga staan 4 bakken voor de oefeningen en 4 voor de ozon. Tijdens de oefeningen praat je niet echt met elkaar (dan ben je als het goed is veel te hard bezig!) maar in de ozon zit je gewoon te zitten dus kun je lekker met elkaar kleppen.quote:Op maandag 23 augustus 2004 16:24 schreef YPPY het volgende:
Dat was een goede meting M82! Doe je ladyline eigenlijk in een groepje of alleen?
Vooral Iris is voor een groot deel mijn motivatie om af te vallen. Ik wil nú afvallen, zodat ik straks gewoon een gezond gewicht heb en er verder in huis niet gepraat wordt over dieten etc. We eten gezond en we sporten, en dat is hoe je wordt geacht te leven. Mijn moeder was hier twee maanden geleden, en hubby zag duidelijk waarom ik het zo moeilijk heb met gematigd eten: mams roept de ene dag dat ze niet meer groente hoeft hoor, want ze is aan het lijnen. En de volgende dag werkt ze een hele rij spareribs naar binnen. Dat wil ik dus niet als voorbeeld aan de kinderen meegeven. Bovendien hebben mijn ouders nooit gesport. Dat was iets voor kinderen, zeg maar, niet iets wat bij een gezond leven hoort.quote:Op maandag 23 augustus 2004 13:07 schreef YPPY het volgende:
Fijn dat de kinderen weer beter zijn Gaoxing? Nu je zelf zo gezond bezig bent, ga je proberen ze dat mee te geven in de opvoeding?
Ik begrijp het, het is gewoon een teer punt.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 00:39 schreef ps2noob het volgende:
Ik bedoelde het niet vervelend hoor Sanne, of die foto lijk je helemaal niet klein ofzo
Ik heb me vanmorgen niet gewogen. Ben het eerlijkgezegd vergeten.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:25 schreef Gaoxing het volgende:
_Flea_: viel het wegen mee? Je zegt dat de helft er weer aanzit, maar dat betekent dat de helft er ook nog af is. Niet helemaal negatief dus! Dieten is moeilijk als je niet lekker in je vel zit he?
Ik ben nu een week of 6 bezig.. Maar inderdaad ik eet nu een normale hoeveelheid calorieën op een dag (of iets er onder, ik schat het op zo'n 1200 per dag gemiddeld) terwijl ik gemiddeld en niet overdreven gemiddeld per dag aan de 3500+ calorieën zat (ontbijten met twix, lunchen met mars, namiddagsnack zakje chips en 's avonds twee borden volquote:Op woensdag 25 augustus 2004 08:39 schreef miss_sly het volgende:
Gisteren voor het eerst sinds ik weer ben begonnen een snoepbui gehad waar ik aan heb toegegeven: samen met vriendje een zak m&m's naar binnen gewerkt
Meestal is zo'n bui wel goed in de hand te houden, maar gisteren had mijn vriend ook wel zin in 'iets lekkers' en ik behoefte aan chocolade...
Ik weeg me maar 1 keer in de week (op vrijdagochtend) dus ik hoop dat de schade beperkt blijft en ik vrijdag dan toch in ieder geval niet aangekomen ben. [Ik ben benieuwd miss_sly!]
Bianca je gaat lekker! hoe lang ben je nu bezig voor die 11 kilo? Op zich ziet wat je eet op een dag er niet uit alsof het overdreven weinig is. Ik eet ook zoiets, met iets meer fruit en wat zuivel erbij. Bij mij scheelt het al veel als ik maar minder/niet snoep!
Nee, wij waren dus samen aan het Atkinsen! Op zich vielen we wel af (maar ik vermoed nog steeds dat dat vooral veel vocht was), maar ik voelde me echt beroerd. Ondanks de prikpil was ik dus nonstop ongesteld tijden het Atkinsen. Ik ben toen naar een verklaring opzoek gegaan, en wat bleek? Wanneer je koolhydraten zo goed als uitbant komen je hormonen totaal in de war (dàt lees je niet in het boek!). Dit was voor mij reden om er direct mee te stoppen na enkele weken en al dat gedoe van vlees braden om de volgende dag mee te nemen naar je werk, pff...quote:Op maandag 23 augustus 2004 16:24 schreef YPPY het volgende:
Je bent echt al veel kwijt bianca! Welkom terug.Toen je hier de vorige keer meepostte, probeerde je toen op dezelfde manier af te vallen of heb je nu een andere manier gevonden? Het gaat nu wel lekker vlug en vakantie is een goede motivatie.
[
Af en toe moet je gewoon eens toegeven aan een lekkere snoepbui. Zolang je dat verder onder controle houdt, moet het geen probleem zijn. De volgende dag ga je gewoon weer op de oude voet verder. Want als je je zelf alles gaat verbieden, wordt het alleen maar moeilijker.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 08:39 schreef miss_sly het volgende:
Gisteren voor het eerst sinds ik weer ben begonnen een snoepbui gehad waar ik aan heb toegegeven: samen met vriendje een zak m&m's naar binnen gewerkt
Meestal is zo'n bui wel goed in de hand te houden, maar gisteren had mijn vriend ook wel zin in 'iets lekkers' en ik behoefte aan chocolade...
Ik weeg me maar 1 keer in de week (op vrijdagochtend) dus ik hoop dat de schade beperkt blijft en ik vrijdag dan toch in ieder geval niet aangekomen ben.
ruby, lekker 2 weken op vakantie! jij gaat ook laat, vond je het ook zo rot dat iedereen op vakantie ging, terwijl jij nog zo lang moest wachten? maar, zondag is het dan zover voor je! Je kunt natuurlijk best een keer gyros eten, het is vakantie en dat mag best een keertje leuk zijn, toch?alleen niet iedere dag gyros met friet en sauzen, maar voor het gezonde evenwicht gewoon eens een visje of salade tussendoor!
Nee, ik kon gisteren gewoon geen hap door mijn keel krijgenquote:Op woensdag 25 augustus 2004 08:39 schreef miss_sly het volgende:
Ik weeg me maar 1 keer in de week (op vrijdagochtend) dus ik hoop dat de schade beperkt blijft en ik vrijdag dan toch in ieder geval niet aangekomen ben.
Funnie, wat jammer van dat poesje!Poesjes zijn zooo lief.
Heb je maar 1 beschuitje op op de hele dag? Ik begrijp dat je moeite hebt met eten door die maagband? Het lijkt me vreselijk moeilijk wat je doormaakt...en klagen mag je gewoon doen hier hoor, het is ook hartstikke zwaar en dat moet je kunnen wegklagen!
Ik word er ooit zo hyper erna van. Dat ik gewoon niet stil kan zitten. Dan sta ik een kwatier er na gewoon in het rond te springen en zo. Ooit best lastig.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 13:18 schreef ruby het volgende:
Zelf heb ik ook net een uur op de loopband gelopen. Ik had 'm ingesteld op "fat burning" en een bepaald level. Het aantal calorieën dat ik verbrand heb, was op het einde 640! De moeite waard dus. Het is best pittig een uurtje, maar daarna heb je een lekker gevoel.
Dank je. Lief van je.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 09:33 schreef Pandorah het volgende:
_Flea_: vervelend dat je door je problemen weer gaat eten. Het is dan helemaal lastig om je eet- en beweegpatroon aan te passen. Een knuffeltjeom je wat beter te laten voelen!
Misschien is je spiermassa wat groter geworden? Spieren wegen tenslotte zwaarder!quote:Op donderdag 26 augustus 2004 10:28 schreef _Flea_ het volgende:
[..]
Dank je. Lief van je.
Maar ik snap er geen hout van. Heb 2 weken lang een actieve vakantie gehad (bergklimmen, mountainbiken, canyoning etc) en nog aangekomen. Maar heb het idee dat ik voor de vakantie al weer iets erbij had.
Ik kom er nu al bijna een jaar dus heb wel een idee van hoe zo'n avond (of eigenlijk: uurtje) verloopt.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 12:27 schreef Gia het volgende:
Vanavond voor de eerste keer naar de W W. Ben erg benieuwd, kan me nog geen voorstelling van maken hoe zo'n avond verloopt. Iemand?
Moet er om half 7 zijn, om in te schrijven. Heb begrepen dat iedereen gewogen wordt. En dat er elke week een bepaald thema aan bod komt.
We zullen zien.
Bedankt hoor.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 14:25 schreef Fannetje het volgende:
Pff, wat een verhaal zeg!
Van harte gefeliciteerd.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 23:20 schreef Sanne het volgende:
Ik kom net thuis en vond een heel belangrijke brief van de verzekering op mijn deurmat. Mijn borstverkleinig is op medische grond en wordt dus volledig vergoed door de verzekering. Ben een beetje door het dolle heen en geloof het ook nog niet echt. Helemaal geen opmerking over mijn gewicht (terwijl ik nog te zwaar ben), zonder slag of stoot akkoord.
Ik kan er niet over uit. Heb net bijna ál mijn vriendinnen een smsje gestuurd, want ik kan het wel van de daken schreeuwen. Het is rond, het gaat gebeuren. Weg met die veel te grote tieten, ik krijg beschaafde borsten die bij mijn lichaam passen.
Ja, daar had onze leidster het ook over. Kon ik gisteren nog mooi het boekje met kilo kicks recepten voordelig kopen. Ga volgende week ook zo'n bakvel kopen. Eens proberen. Ik zit tegenwoordig toch aan de gepofte aardappels (naar Engeland geweestquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 00:56 schreef Sanne het volgende:
Ik ben van 90 F naar 75 F gegaan. Er is dus best al heel wat af. Alleen de huid wordt ook slapper. Mooier is het er niet op geworden. Bovendien is 75 F een ontzettende rotmaat. Die is of niet te krijgen of niet te betalen.
Ik geloof het nog steeds niet, vrees dat ieder moment de wekker kan gaan.
Trouwens welkom bij de WeightWatchers Gia! Ik weet zeker dat je er veel aan kunt hebben. Wij starten in september met het nieuwe flexy point systeem. Krijgen we weer nieuwe boekjes. Ben benieuwd wat er aan points veranderd is.
Een BMI onder de 30! Daar kan ik voorlopig alleen nog maar van dromen. Denk dat ik dat eens als mijn eerste doel ga nemen. Effe rekenen: Dan moet ik 88,8 wegen. Zo'n 10 kilo eraf.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 07:18 schreef miss_sly het volgende:
Ondanks mijn snoepbui van afgelopen week en zelfs een keer pizza als avondeten, toch weer wat er af. Omdat mijn weegschaal (die in halve kilo's gaat) twijfelde tussen 81.0 en 81.5 houd ik het even op 81.3.
Mijn nieuwe regeltje:
miss_sly (1,65) (29.9) was 84.5 is nu 81.3 en wil graag 75 wegen -2.2
een BMI net onder de 30!
Ik had altijd al wat lage rugklachten doordat mijn houding niet goed is. Maar nu ik zoveel ben afgevallen kwamen daar de nekpijnen bij. Het lijkt net of ze meer in de weg gingen zitten nu ik slanker ben. Dat is waarschijnlijk niet zo, maar omdat ik zoveel sport heb ik er ook zoveel last van.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 10:30 schreef Malchevia het volgende:
Wauw, gefeliciteerd Sanne! Wat fijn dat je dat vergoed krijgt! Is het ook zo dat je last hebt van je rug en schouders door het gewicht? Mijn moeder heeft haar boezem laten verkleinen, omdat ze letterlijk gebukt ging onder het gewicht. Ze heeft gewoon deuken in haar schouders waar haar BH bandjes normaal zitten.
En Teigan toch ontzettend goed van je dat je ondanks alles wel gaat hardlopen. Dat is toch zeker een onwijs goed teken!
Ja, met cup F sporten, ik kan me voorstellen dat dat niet zo best gaat. Nieuwe lifestyle, nieuwe borsten!!quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 10:48 schreef Sanne het volgende:
[..]
Ik had altijd al wat lage rugklachten doordat mijn houding niet goed is. Maar nu ik zoveel ben afgevallen kwamen daar de nekpijnen bij. Het lijkt net of ze meer in de weg gingen zitten nu ik slanker ben. Dat is waarschijnlijk niet zo, maar omdat ik zoveel sport heb ik er ook zoveel last van.
ik was 110 euro kwijt voor mijn renschoenen. Schrok me wezenloos. Maar goed, ze passen wel echt bij mij. Ik kan je RunnersWorld aanbevelen. Daar loop je op de band en wordt er een videootje van je voeten gemaakt, hoe ze neerkomen. Dat kun je dan terug zien. Vervolgens krijg je een voor jou geschikte schoen, en dan maken ze weer een filmpje. Bij mij was het verschil zo groot dat ik wel begreep dat ik niet op mijn gewone Nike Airs zou kunnen lopen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 12:13 schreef glimworm het volgende:
Niks aangekomen, niks afgevallen... Ik hoop dat er komende week wat af is (zal dan ook wat minder alcohol nuttigen, want de intro op de universiteit is weer voorbij). Ik wil trouwens nieuwe goede hardloopschoenen gaan kopen. Weet iemand hoeveel geld ik daar ongeveer voor moet rekenen?
Ik zak dus ook door naar binnen, mijn schoenen hebben ook extra steun aan de binnenkant. Maar dan weer met smalle voetjes. Zo zie je maar je moet er echt goed naar laten kijken. Er komt zoveel gewicht op die enkel te staan bij iedere keer dat je neerkomt. Goede schoenen is echt een must. Gelukkig is hardlopen verder een goedkope sport. Je hoeft niet lid te worden van een dure fitnessclub om te gaan lopen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 12:39 schreef teigan het volgende:
Ik ben bij Run2Day geweest, daar nemen ze je ook op.
Ze nemen eerst Nikes als testschoenen, dan kijken ze dus hoe je loopt, en aan de hand daarvan pakken ze weer 2 of 3 paars choenen die je dan uit kan testen..
Ik zak redelijk door naar binnen, dus ik heb schoenen met ondersteuning aan de binnenkant..
Tel daar brede voeten bij en ik heb een stel (b)Asics gekocht van 150 euro...
Misschien wel duur, maar ze lopen heerlijk..
Waren ongeveer 14 mensen, denk ik. Heb niet echt geteld.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 12:01 schreef Fannetje het volgende:
Gia, gelukkig dat het meeviel bij de WW. Het was zeker niet druk gisteren? Bij ons waren er maar 7 mensenMaar volgende week verwacht ik een stortvloed aan nieuwelingen (dan ben ik zelf ook precies één jaar bezig...).
Ja, daar ben ik ook wel een beetje bang voor. Als de kids weer naar school zijn, 6 september of zo, ga ik weer sporten en dus ook weer regelmatig buikspieroefeningen doen. Het lijkt mij dat als je langzaam afvalt, een stevigheidscreme gebruikt en veel buikspieroefeningen doet, dat toch mee moet vallen. Hoop ik. Ik denk dat je dat losse vel vooral krijgt als je te snel afvalt. De huid heeft dan geen tijd om zich aan te passen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 01:22 schreef Isabeau het volgende:
Ik hoop maar dat mijn vel een beetje strak blijft en niet zo gaat hangen als bij sommige succesvolle lijners. Ben je dolblij dat je al dat overtollige vet kwijt bent en dan ziet je buik (of bovenarmen) er nog niet uit.
miss_sly Ik ben nu 9 keer bij Ladyline geweest (vanaf 31 juli). Naast de oefeningen en de ozon bij Ladyline heb ik ook mijn eetpatroon met hulp van de dames van Ladyline aangepast. Dit gaat me tot nu toe erg goed af en ik vind het prima vol te houden. Ik eet nu 2 of 3x per dag tussendoor fruit en eet een stuk minder brood, aardappals, pasta's. Verder eet ik nu vaker vis en groenteschotels. Ook let ik goed op de hoeveelheid vocht die ik binnen krijg en het beleg dat ik gebruik op mijn brood en crackers. Zoals ik al zei is het voor mij goed vol te houden en zoals je hebt kunnen lezen zijn de resultaten ook erg goed. Ben dus nog steeds erg tevredenquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 17:39 schreef miss_sly het volgende:
M82 jij gaat echt met reuzesprongen zeg! hoe vaak ben je nu bij Ladyline geweest? en doe je tegelijkertijd ook iets aan wat je eet?
Ik was een half uurtje kwijt, maximaal.. Ik had ook het geluk dat het niet druk was, maar ik weet ook niet hoe het er normaal is..quote:Op zondag 29 augustus 2004 15:40 schreef glimworm het volgende:
[b] Teigan Ik ben van plan om voor hardloop schoenen ook naar run2Day te gaan... Maar ben een beetje druk deze week... Hoe veel tijd was je er ongeveer aan kwijt om die schoenen te kopen??
Ik heb ook onlangs mijn abo opgezegd bij Sportcity, was eigenlijk ook niet blij met mezelf maar ik was echt al heel lang niet geweest en het is gewoon zonde van het geld. Ik vind het op zich wel een goeie sportschool maar wat ik echt heel erg vervelend vind: ik kan alleen na mijn werk gaan sporten en dan heb ik mezelf naar de sportschool gesleept en dan zijn alle apparaten vol!quote:Op zondag 29 augustus 2004 16:40 schreef octopussy het volgende:
Ik wil wel graag hardlopen, maar ik kan niet zo goed bedenken waar ik lekker loop, want ik zit in zo'n drukke straat en alles. Ik zou dan een park moeten gaan opzoeken, maar die zijn niet echt op loopafstand hier. Ik ga trouwens wel mijn sportschool abbo opzeggen. Ik weet dat het niet erg sportief is van me, maar ik vind het heel saai worden en te veel gedoe. Ik stel het steeds maar uit om te gaan en voor je het weet heb ik weer een maand voor niets betaald.
Dat is wel waar, ik ben nog niet begonnen met hardlopen maar wil het wel gaan doen. Ik zou het denk ik niet gedaan hebben toen ik nog 40 kilo zwaarder was, dan kun je eigenlijk beter naar de sportschool gaan om daar op die apparaten te zitten/staan. Of gewoon een flink eind stevig doorwandelen, das beter voor je gewrichten en je doet toch aan beweging. En ik denk dat sommige mensen het misschien wel aankunnen, ik weet niet, ik kon het iig niet (lang volhouden) toen ik 120 kilo was.quote:Op zondag 29 augustus 2004 21:27 schreef Amalia het volgende:
Ik heb net eens alle verhalen eens op mijn gemakje zitten lezen.... ik zie dat een aantal van jullie zijn gaan hardlopen...... dat moet toch ontzettend zwaar zijn. Je sleurt heel je gewicht met je mee???
Ik krijg ook zo'n zelfde psychotherapie Teigan, en hetzelfde verhaal, ook een depressie die mijn eetstoornis heeft veroorzaakt. Ook Suc6 dus, want ik weet wat t is!quote:Op maandag 30 augustus 2004 11:18 schreef teigan het volgende:
Suc6 bolletje, ik hoop dat het voro je gaat helpen, ik krijg straks ook zoiets, nou ja, psychotherapie, om de depressie aan te pakken die mijn eetproblemen veroorzaakt..
ik woon ook vlak bij rijswijk (bij de konmar aan de rijswijkseweg) dus als je wilt kunnen we een keertje samen gaan hardlopen. Ik ben een absolute beginner dus je hoeft geen uitslover te verwachterquote:Op maandag 30 augustus 2004 07:53 schreef Rosean het volgende:
[..]
Ik heb ook onlangs mijn abo opgezegd bij Sportcity, was eigenlijk ook niet blij met mezelf maar ik was echt al heel lang niet geweest en het is gewoon zonde van het geld. Ik vind het op zich wel een goeie sportschool maar wat ik echt heel erg vervelend vind: ik kan alleen na mijn werk gaan sporten en dan heb ik mezelf naar de sportschool gesleept en dan zijn alle apparaten vol!en dan moet je wachten, ben je net lekker warm koel je weer af omdat je moet wachten op het volgende apparaat. En je kunt ook niet zo lang op zo'n ding staan als wilt als het zo druk is. Ik wil ook gaan hardlopen maar zit ook een beetje met de plek. Ik woon dichtbij Rijswijk en zou daar in de buurt van de kinderboerderij kunnen gaan hardlopen maar ik moet me er een keer toe zetten om het te gaan doen.
Das misschien wel een goed ideequote:Op maandag 30 augustus 2004 14:23 schreef octopussy het volgende:
[..]
ik woon ook vlak bij rijswijk (bij de konmar aan de rijswijkseweg) dus als je wilt kunnen we een keertje samen gaan hardlopen. Ik ben een absolute beginner dus je hoeft geen uitslover te verwachter
19 september.quote:Op woensdag 1 september 2004 07:32 schreef Rosean het volgende:
Sanne, wanneer is de Dam-tot-damloop? Of is die al geweest?
ik drink ongeveer een liter water per dag, en dan nogal wat koffie, thee en light frisdrank. Dus in principe zou ik voldoende moeten drinken, toch? Of zou ik echt moeten proberen om specifiek meer water te drinken?quote:Op woensdag 1 september 2004 10:01 schreef rvrb_ke het volgende:
miss_sly drink je voldoende water?
Want bij vezelrijk eten moet je ook voldoende drinken, anders heeft het het omgekeerde effect...
Nekquote:Op woensdag 1 september 2004 11:37 schreef miss_dynastie het volgende:
Als jullie je maten opmeten, waar meten jullie dan precies? Het leek mij ook wel leuk om dat eens bij te houden
Ik heb ook dure hardloopschoenen, maar ik heb ook echt een rare voet (staat wat naar binnen geloof ik, ik zwik in elk geval snel door mijn enkel). Heb echt heeeeeeeel veel paren aangehad, maar deze zitten inderdaad perfect, ze zijn me het geld echt waard. Nu op zoek naar een hardloopbroek en shirt (voor mister_d ook), want we willen er echt serieus mee bezig![]()
Welkom pizzakoeriertje
miss_sly, ik gebruik tegen obstipatie yakult light. Kan me niet schelen wat de deskundigen beweren, maar ik heb er baat bijIk drink in elk geval 1 1/2 liter water per dag, koffie/thee/melk reken ik dus niet mee. Ik probeer de twee liter te halen, maar dat lukt niet altijd.
ik zit nu achter de comp met een flesje water en een flesje theequote:Op woensdag 1 september 2004 11:41 schreef teigan het volgende:
Ik heb het vooral als ik thuis zit, dat ik dan veels te weinig drink, ik denk er niet aan ofzow..
Dus nu op het lab probeer ik het weer te verbeteren..
Al moet ik toegeven dat mijn flesje water nu toch een meter of 4 bij mij vandaan staat, en dat schiet niet op natuurlijk...
Dank je welquote:Op woensdag 1 september 2004 14:53 schreef teigan het volgende:
FUNNIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11
Meisie, gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wat fijn zeg, nu komt het allemaal dichtbij... Wordt je nou die 21ste ook al geopereerd? Of duurt dat toch nog weer langer????
Ik hoop voor je dat het allemaal lekker gaat opschieten, en dat je straks net zo hard kan sporten als dat je wil..
Knuffel teigan
Goh, wat een ellende. 3 Miskramen in een half jaar tijd! Ben erg blij dat ik zoiets niet heb mee hoeven maken. Kan me heel goed voorstellen dat je daar flink depri van bent geweest.quote:Op woensdag 1 september 2004 22:10 schreef Merisse het volgende:
Ik heb eens ergens gelezen dat het verstandig is om binnen een half uur na het sporten iets te eten wat rijk is aan koolhydraten en eiwitten. Dit om je spieren te voeden na zo'n inspanning.quote:Op woensdag 1 september 2004 22:53 schreef Sanne het volgende:
Ik heb nog een vraag, waar jullie misschien het antwoord op weten.
Als ik gesport heb kan ik tegenwoordig niet meer goed eten erna. Ik kook best aardige dingen, maar na drie happen heb ik er helemaal genoeg van en staat het me tegen.
Dat pittenbrood is gewoon witbrood met wat kleurstof en pitjes... was ook in een uitzending van de 'keuringsdienst van waarde', die afleveringen kun je geloof ik zelfs nog via internet bekijken.quote:Op donderdag 2 september 2004 13:04 schreef miss_sly het volgende:
Pandorah ik eet geen volkorenbrood. Ik krijg dat echt niet naar binnen. Heb het wel eens geprobeerd, maar nee...kan het niet doorslikken. Ik dacht juist dat pittenbrood dan wel een gezond alternatief was. Ik kom niet verder dan lichtbruin brood, dus dit leek me dan nog beter! Die volkoren cracottes wil ik wel proberen. Als het wat krokanter is, dan lukt het misschien wel.
Bij die maaltijd krijg je dus ook zo'n stappentellerquote:Op donderdag 2 september 2004 12:37 schreef Pandorah het volgende:
stoopkind: ik las ook (in de Volkskrant geloof ik) dat bij Mac een happy meal (maaltijdsalade + drinken) komt voor volwassenen! En daar schijnt dat boekje over bewegen ook in te zitten! Netjes eetpatroon hoor. Wel veel bammetjes trouwens maar als je niet trekt (als je werkt toch) kan je inderdaad beter meer boterhammen eten ipv snoepen.
Stoopkind, is dat menu nu al in omloop?quote:Op vrijdag 3 september 2004 09:59 schreef stoopkind het volgende:
[..]
Bij die maaltijd krijg je dus ook zo'n stappentellerDat boekje heb ik niet gezien, dus ook maar niet meegegeven aan de gast.
Ja maar wat denk je dat straks die nieuwe bikini gaat kosten? Zo worden het toch weer dure bakvellen hoorquote:Op vrijdag 3 september 2004 07:44 schreef Gia het volgende:
Mja, die bakvellen verdienen zichzelf terug, natuurlijk, spaart toch boter uit.
quote:Op vrijdag 3 september 2004 15:15 schreef Fannetje het volgende:
Mijn gewicht was onveranderd, dus hoef ik geen update te doen![]()
Bij de WW zijn ze (zoals Gia al zei) overgestapt op een nieuwe manier van punten tellen (nou ja, de basis blijft hetzelfde, maar een aantal dingen zijn veranderd). De belangrijkste verandering is dat het aantal points dat je moet eten op een dag niet meer puur aan je gewicht ligt, maar ook aan bijv. je lengte en werk! Ik mag dus nu opeens 24 points ipv 20 voorheenBen heel benieuwd of dat wel gaat werken...
Ja, haha, maar die kan me dan niet duur genoeg zijn! Heb al meer dan 25 jaar geen bikini meer gekocht, dus dat zit er dan wel aan.quote:Op vrijdag 3 september 2004 13:10 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ja maar wat denk je dat straks die nieuwe bikini gaat kosten? Zo worden het toch weer dure bakvellen hoor
Was een testje.quote:Op vrijdag 3 september 2004 15:26 schreef Kroeltroel het volgende:
[..]Gnegne!
Ik WW via een cdrom, kan je misschien een uitleg geven zodat ik voor mezelf een rekensommetje kan maken?
Die producten met minder punten, zullen voorheen waarschijnlijk gewoon te ruim berekend zijn geweest. Bier is overigens een half punt meer geworden. Niet alle veranderingen zijn dus verminderingen. Als je de calculator gebruikt zul je weinig problemen hebben met het berekenen van je points. Hoewel bij sommige producten geen product-informatie staat.quote:Op vrijdag 3 september 2004 16:15 schreef Kroeltroel het volgende:
Who! Hoe kan dit nou, waarom hebben ze het veranderd?
Ik mag nu ineens 3 pts per dag meer25 ipv 22), en als ik nog 4 kg afval mag ik er 4 meer (24 ipv 20). Als dan ook nog een aantal dingen in pts verminderd zijn, vraag ik me af hoe ze dat doen... Enig idee dus waarom deze verandering?
Ik heb geen cd-rom. Ga naar de bijeenkomsten.quote:Op vrijdag 3 september 2004 16:46 schreef Kroeltroel het volgende:
Ik vond het eigenlijk ook vrij oneerlijk; ik ben best lang (1.83) en ben op mijn werk de hele dag in beweging (werk in de zorg). Als ik de hele dag een beetje lambal heb ik ook veel minder honger als dat ik werk, ik merk dat verschil echt duidelijk! Als ik niks doe de hele dag, heb ik wel meer trek in versnaperingen, maar dat is natuurlijk wat anders
Heb jij die CD-Rom met nieuwe berekeningen al Gia? Of anders Fannetje misschien?![]()
Hmm, jammer.quote:Op vrijdag 3 september 2004 16:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb geen cd-rom. Ga naar de bijeenkomsten.
De berekening van je dagtotaal volgens de nieuwe manier staat hierboven.
Zal toch wel mogen, hè? Dat ik dat daar neer gezet heb?
Volgens onze WW-leidster niet. Ze zegt dat je pas 6 punten mag tellen als je echt zware lichamelijke arbeid doet, bijv. bouwvakker, houthakker, meubelverhuizer o.i.d. Verpleegkundigen moesten 4 punten tellen.quote:Op vrijdag 3 september 2004 16:11 schreef Gia het volgende:
Denk dat een verpleegkundige er wel 6 mag tellen.
Hij zit ook nog in een leuke oranje kartonnen doosquote:Op vrijdag 3 september 2004 16:44 schreef Cutie het volgende:
Om even terug te komen op mijn vraag aan stoopkind:
ja dus
------
Go Active Meal
Om je actieve leven bij te houden biedt McDonald's tijdelijk het
Go Active Meal. Een box met een Maaltijdsalade naar keuze,
een Spa Blauw of Coca-Cola light én een gratis stappenteller
voor ¤ 6,25.
Jij hebt mazzel! Vier points meer, dat is niet niks. Dat is bijna feestquote:Op vrijdag 3 september 2004 15:15 schreef Fannetje het volgende:
Mijn gewicht was onveranderd, dus hoef ik geen update te doen![]()
Bij de WW zijn ze (zoals Gia al zei) overgestapt op een nieuwe manier van punten tellen (nou ja, de basis blijft hetzelfde, maar een aantal dingen zijn veranderd). De belangrijkste verandering is dat het aantal points dat je moet eten op een dag niet meer puur aan je gewicht ligt, maar ook aan bijv. je lengte en werk! Ik mag dus nu opeens 24 points ipv 20 voorheenBen heel benieuwd of dat wel gaat werken...
Nu ik op de sportschool loop is dat geen probleem. Met de D2Dloop wordt hopelijk voldoende water aangegeven, dat kan ik niet meenemen. Sleutel (ik neem er maar één mee, de rest laat ik thuis) kun je in een polstasje doen. Ik verberg hem in mijn beha (bovenin natuurlijk).quote:Op vrijdag 3 september 2004 21:19 schreef octopussy het volgende:
eventjes een (knullig) vraagje tussendoor...
Hoe doen de hardlopers het hier met hun sleutels en water enzo? Ik heb wel een rugzak, of een broekzak, maar dan heb ik constant die zooi die heen en weer schuift (lekker irri met een sleutelbos).
Bij een hardloopwinkel heb je van die flesjes met riem die je om je heup kan doen. Aangezien ik al een zakje heb voor de mp3speler heb ik een apart flesje die ik aan die riem kan 'klikken'. Dus: kijk eens bij een dergelijke hardloopwinkel. Niet bij een outdoorzaak kijken want daar zijn die flesjes met riemen nog duurder. Ik heb geen sleutelbos bij me maar gewoon twee sleutels die je in polstasje kan doen (kan je ook kopen bij de hardloopshop).quote:Op vrijdag 3 september 2004 21:19 schreef octopussy het volgende:
eventjes een (knullig) vraagje tussendoor...
Hoe doen de hardlopers het hier met hun sleutels en water enzo? Ik heb wel een rugzak, of een broekzak, maar dan heb ik constant die zooi die heen en weer schuift (lekker irri met een sleutelbos).
Iets mompelt over langzaam aan..... manier van leven veranderen enzoquote:Op zaterdag 4 september 2004 09:34 schreef Isabeau het volgende:
Goed, zo gaat het niet langer met mij. De fut is er een beetje uit en alhoewel mijn gewicht (thank god) wel stabiel rond de 83 kilo is gebleven wil ik toch echt verder. Ik heb stápels met dieetboeken en mijn (gekke) idee is nu om elk dieet een maand uit te proberen en dan hier te posten hoe me dat (niet) bevalt. Lijkt me een leuk plan en motiveert waarschijnlijk weer om door te zetten.
Ja, je hebt ook wel gelijk, maar het loopt gewoon even niet lekker en ik lijk mijn motivatie kwijt te zijn. een idee waarom. Gelukkig ben ik niet aangekomen sinds in ben 'gestopt' (groot woord hoor, want ik let nog steeds op wat ik eet en probeer niet (te veel) te snoepen). Ik was alleen benieuwd naar die dieerboeken en wilde daaruit recepten gaan uitproberen. Als iets me niet gezond lijkt doe ik het sowieso nietquote:Op zondag 5 september 2004 00:06 schreef Gaoxing het volgende:
Iets mompelt over langzaam aan..... manier van leven veranderen enzo
Ik ben eigenlijk heel benieuwd naar je bevindingen Isa, maar is het verstandig? Je bent al hartstikke veel afgevallen, kun je niet beter even stilstaan, even rustig aandoen, en er dan weer met frisse tegenzin tegenaan?
Omdat je al heel erg lang bezig bent, en al erg veel bent afgevallen, misschien? Het is toch niet raar dat je er een keer genoeg van hebt? Altijd oppassen, altijd bezig zijn met wat je eet is helemaal niet leuk.quote:Op zondag 5 september 2004 22:14 schreef Isabeau het volgende:
Ja, je hebt ook wel gelijk, maar het loopt gewoon even niet lekker en ik lijk mijn motivatie kwijt te zijn. een idee waarom.
Dat is toch hartstikke goed? Zo is het toch de bedoeling? Neem gewoon even wat tijd, laat je gewicht wat stabiliseren, en dan krijg je vast de geest wel weer. Dit is niks negatiefs hoor Isa, je doet het juist hartstikke goed. Moet je trots op zijnquote:Gelukkig ben ik niet aangekomen sinds in ben 'gestopt' (groot woord hoor, want ik let nog steeds op wat ik eet en probeer niet (te veel) te snoepen).
WOW!!!! Dik 42 kilo eraf, echt onwijs goed manquote:Op maandag 6 september 2004 12:36 schreef Funnie het volgende:
Funnie (1m70) (30,6) was 130 kg, is nu 88,4 kg en wil graag 80 wegen -41,6
Wordt
Funnie (1m70) (30,4) was 130 kg, is nu 87,8 kg en wil graag 80 wegen -42,2
Mijn BMI is bijna onder de 30! Als ik zover ben is het feest hiero!![]()
Bedanktquote:Op dinsdag 7 september 2004 10:57 schreef Cutie het volgende:
Gefeliciteerd Dizer!
Gefeliciteerd iedereen
Ennuh Dizer, leuk fotoboek
Trouwens, ik ga schaamteloos een verzoek aan jullie allen doen! Ik ben naarstig op zoek naar 1 of 2 Livestrong armbandjes, zouden jullie er eens op willen letten als je in de stad bent? Hier in Gouda zijn ze niet (meer) te krijgen
Dank je welquote:Op dinsdag 7 september 2004 11:36 schreef Cutie het volgende:
Nou, 't was omdat je afgevallen bent!
Maaaaaaaaaaaar:
Van harte gefelicieerd met je verjaardag dan he!![]()
![]()
![]()
Spannend hoor! En dan ook zo zelf kunnen bepalen. Ik had waarschijnlijk gezegt. Liever nog gisteren dan vandaag. Maarja ik ben mvr. Ongeduld!quote:Op woensdag 1 september 2004 21:47 schreef Sanne het volgende:
Funnie wat goed gefeliciteerd!
Bij jou dus ook geen wachtlijst. Ik heb vandaag het ziekenhuis gebeld en kon het helemaal zelf plannen wanneer ik geopereerd wordt. Had inmiddels uitgerekend dat ik in december onder de 50 kilo zou moeten kunnen zijn. Dus 7 december word ik geopereerd.
Wel een lange opname trouwens; 6 dagen in mijn geval. Dat is niet standaard, maar er stond op mijn kaart duidelijk dat ik 6 dagen moest. Vind het eigenlijk wel best, alleen thuis met enge wonden lijkt me ook nog niets.
hehehe ik weet hetquote:Op dinsdag 7 september 2004 12:23 schreef Dizer het volgende:
Dank jullie wel allemaal![]()
Riann, nou heb je me gefeliciteerd op 3 plekken
Ik kan het mij anders wel heeel goed voorstellen hoor!quote:Op dinsdag 7 september 2004 12:23 schreef Rosean het volgende:
Funnie, ik val echt niks af. NU moet ik wel bekennen dat ik gisteren niet mijn best heb gedaan maar ik snap echt niet goed waarom er niks afgaat. Ben deze week begonnen met toch een boterham +s morgens op mijn werk te nemen dus wie weet werkt dat wel.
Eigenlijk wil ik graag hardlopen en denk soms ook: vanavond ga ik dat doen en dan ben ik thuis en moe enzo en dan ga ik toch maar niet. Stom he?
Hoi Merisse,quote:Op dinsdag 7 september 2004 22:41 schreef Merisse het volgende:
M82, ik ben ook bij Ladyline geweest tot 4 maanden geleden en ik heb nog voor een keer of 20 tegoed. Nu alleen de moed opbrengen om 10 kilo zwaarderweer terug te gaan. Heb het daar altijd wel erg naar mijn zin gehad maar ik zie er zo tegenop om weer 2 keer in de week te moeten gaan. Ook omdat ik nu 2 keer in de week fitness en ook nog tijd over wil houden voor andere hobby's. Ik heb vrijdag een gesprekje.
Balen hè?! Dat had ik ook altijd toen ik nog ongesteld was. Nóg een voordeel van de prikpil! Ben benieuwd of er wat af is vanavond, ik zal voor je duimen!quote:Op woensdag 8 september 2004 08:06 schreef Riann het volgende:
Ik moet eigenlijk niet op de weegschaal gaan staan als ik ongesteld ben. Ik was 1 hele kilo zwaarder. Maar vanavond moet er ook gemeten worden. Mijn buik zal dan ook wel wat dikker zijn. Maar ik heb het idee dat er misschien aan de benen wel weer wat af isik wil van de winter laarsjes kopen
![]()
Nieuw regeltje:quote:Op woensdag 1 september 2004 22:10 schreef Merisse het volgende:
* Merisse wil ook graag meedoen.
Merisse (1,70) (28,0) is 81,5 en wil graag 70 wegen
die van mij telt geen caloriën dus dat antwoord moet ik je schuldig blijven.quote:Op donderdag 9 september 2004 06:20 schreef Stout het volgende:
en hoeveel kcal zijn dat ?
zal die van mij eens aanzetten (ben docent en loop wat af)
Herkenning! Ik heb zo'n twintig Hard Rock Café T-shirts van over de hele wereld. Maar allemaal in size XL. Ik kan ze niet meer aan want ik verzuip erin. Maar wegdoen kan ik ook niet, heb ze altijd gespaard, en veel vrienden hebben ze voor me meegenomen.quote:Op donderdag 9 september 2004 10:26 schreef Riann het volgende:
Leuk dat je dat zegt pandorah van t-shirts weggeven. Ik heb laatst een berg t-shirts weggeven omdat ik die dus echt niet meer aan doe omdat het er dus echt niet meer uit ziet. Omdat ze dus veel en veel te groot zijn. Ennuh cm-ters dat is toch goed. Is bij mij ook kilo's gaan helemaal niet vooruit. Maar er blijven wel cm-ters af gaan.![]()
![]()
OK, dit vraagt om een motivatieaktie! Als jij de DtDloop binnen een acceptabele tijd uitloopt stuur ik je een Hard Rock Café Guam shirt(-JE). Die had je vast nog niet.....quote:Op donderdag 9 september 2004 11:02 schreef Sanne het volgende:
Herkenning! Ik heb zo'n twintig Hard Rock Café T-shirts van over de hele wereld. Maar allemaal in size XL. Ik kan ze niet meer aan want ik verzuip erin. Maar wegdoen kan ik ook niet, heb ze altijd gespaard, en veel vrienden hebben ze voor me meegenomen.
Cewl, die heb ik inderdaad nog niet!quote:Op vrijdag 10 september 2004 01:12 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
OK, dit vraagt om een motivatieaktie! Als jij de DtDloop binnen een acceptabele tijd uitloopt stuur ik je een Hard Rock Café Guam shirt(-JE). Die had je vast nog niet.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |