Oh jee, je klinkt als mij gedurende de afgelopen 10 jaarquote:Op zaterdag 7 augustus 2004 12:50 schreef flugeltje het volgende:
YPPY Ik heb al best veel geprobeerd: caloriën tellen, slimfast, gewoon opletten, een blauwe maandag cursus via sportschool en als klapper het "zoute popcorn en appel dieet" (nét na een verbroken relatie, ik at toen alleen maar zoute popcorn en appels viel wel mooi 20 kg af, maar dat kan ook van verdriet geweest zijn)
Maar goed, ik ben dus ook zo'n jojo-geval. Ik heb nog nooit echt een commercieel programma gevolgd. Behalve dan die ene keer op een sportschool hier in de buurt. Was volgens mij een programma gebaseerd op Weight Watchers. Niets voor mij eerlijk gezegd. Allemaal oudere vrouwen en zeer gefrustreerd, kon nog geen lachje vanaf.
Ik ga het programma wel doen heb ik besloten. Als het niet bevalt kan ik altijd nog iets anders gaan doen. Zes weken is te overzien...
Dit klinkt als een vorm van het Atkins-dieet. Hierin begin je met een hele strenge periode waarin je heel weinig koolhydraten eet. Je moet dan in wat ze "ketose" noemen raken, en je schijnt veel af te vallen. Weinig koolhydraten en veel eiwitten eten betekent dat je in het begin vooral vlees, vis, eieren en een beetje groenten eet (sla, broccoli, bloemkool bv.). Langzaamaan ga je meer koolhydraten toevoegen (meer groenten, noten, room) en het is de bedoeling je dieet zo uit te bouwen dat je uiteindelijk precies weet hoeveel je van bepaalde zaken kunt eten. Je moet je persoonlijke, unieke balans vinden. Klinkt het bekend in de oren?quote:Je start met een aantal "opruimdagen" (wat dat inhoudt moet ik eens goed navragen, ik gedij niet zo goed op alleen maar sapjes enzo ) Na die opruimdagen begin je langzaam te eten, je voegt steeds meer verschillende voedingsstoffen toe tot je uiteindelijk alles weer eet.
(...)
De mevrouw die ik aan de lijn had vertelde me dat het een gezondheidsprogramma is met als bijwerking dat je er van afvalt. Het is een kolidraat-arm en eiwit-rijk voedingspatroon
Ik heb een soortgelijke gedachtespinsel gehad de laatste tijd. Ik ben ruim een jaar geleden begonnen met het Atkins-dieet en heb suiker uit mijn voeding verbannen, maar ben wel veel meer koolhydraten toe gaan voegen, langzame koolhydraten. Toch krijg ik niet meer suikers binnen in de vorm zoals ik die vroeger binnen kreeg. Ik dronk thee met suiker, frisdranken, ik at liga's, sultana's.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 14:12 schreef HorrorGirl het volgende:
Mijn lichaam schreeuwt de laatste week, enorm om 'zoetigheid' vooral ijszou het zo kunnen zijn dat ik op dit moment suiker als een soort energie nodig heb, omdat mijn lichaam aan het genezen is?
Ik snoep normaal namelijk zo goed als nooit, gewoon geen behoefte aan ( ja ik steek raar in elkaar) vandaar dat ik me dit dus afvroeg
Ben je hierdoor nu ook inactiever? Volgens mij is het snakken naar eten groter als je niet werkt/studeert maar bijvoorbeeld vakantie hebt. Dan heb je ook meer tijd om eraan te denken.quote:Al met al gaat het weer een lekker tijdje duren voor ik weer genezen ben en ondertussen voel en zie ik mezelf weer vullen met lucht![]()
Je wordt langzaamaan wel een expert in je eigen lichaam, hoewel de behoefte daaraan heel frustrerend kan worden. Ik kan mijn lichaam gewoon nog steeds niet doorgronden, en ik vraag me af of dat wel haalbaar is.quote:Natuurlijk wil ik al je vragen beantwoorden....voor zover ik er antwoord op weet, ben zelf ook pas een week of 11 bezig, dus nog niet bepaald een expert
JAAAAA zeg dat is leuk!!!!quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 13:10 schreef Isabeau het volgende:
Ik ga iets heel engs schrijven nu. Maar eh...is het misschien een leuk idee om volgend jaar met een groepje van de dieetclub mee te doen met die dam tot dam loop? Geeft mij een stok achter de deur om te trainen...en het lijkt me verschrikkelijk leuk om met een stel fokkers te gaan.
oh wat schrijf ik nou toch![]()
Ehm, nee de 4 mijl is in oktober, dit jaar geloof ik op de 10de of de 12de.... Ik heb me al ruim een maand geleden ingeschreven... Vorig jaar liep ik 46 minuten en nog wat erover, ik vond het zo slecht van mezelf..quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 18:23 schreef Isabeau het volgende:
Ik dacht er trouwens al aan om als een soort oefenloop die 4 mijl van Groningen te lopen (die is toch in het voorjaar?).
Ze is echt enorm schattig... Ze heetquote:Leuk zo'n kitten dat de hele tijd achter je aan loopt(pas maar op dat je niet over hem/haar struikelt)
quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 13:10 schreef Isabeau het volgende:
Ik ga iets heel engs schrijven nu. Maar eh...is het misschien een leuk idee om volgend jaar met een groepje van de dieetclub mee te doen met die dam tot dam loop? Geeft mij een stok achter de deur om te trainen...en het lijkt me verschrikkelijk leuk om met een stel fokkers te gaan.
oh wat schrijf ik nou toch![]()
Ik heb een schema gekregen voor absolute beginners. Houdt in dat ik 3 x per week kan lopen. Ik doe dat idd 's avonds, het is nu overdag veeeeel te warm. Tegen een uur of 9 's avonds is het lekker koel. In het begin mag ik helemaal nog niet echt "hard" lopen, maar uit nieuwsgierigheid wil je toch proberen of dat een beetje gaat, dus ik heb er zelf een soort van intervaltraining van gemaakt.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 12:59 schreef YPPY het volgende:
Leuk dat je nu ook hardloopt Sanne. Loop je met een schema of probeer je hoe het gaat. Die dam-tot-damloop durf ik nog niet aan, misschien volgend jaar. Loop je nu ‘s avonds laat of heel vroeg als het zo warm is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |