abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21117650
Vervolg van: Fok!dieetclub deel 51

Aanvulling op dit topic:
Dieetrecepten - Een topic met smakelijke recepten. Zet je eigen favoriete recept erbij!
Dieetclubmeeting I in Burger's Zoo op 29-11-03 - Beestachtig gezellige meeting.
Dieetclubmeeting II in Sanadome op 20-03-04 - Een gezonde zwemmeeting.
Dieetclubmeeting III in Den Haag op 10-07-04 deel I en deel II - Gezellige smulmeeting met politiek tintje.
Dieetclubmeeting IV in de Efteling in september - * Deze meeting komt nog! Geef je op en ga mee!

Er is ook een IRC-kanaal voor de Fok!Dieetclub te vinden op de IRC-server irc.fok.nl poort 6667.
Na binnenkomst type je dan: /join #dieetclub

De Fok!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 25 of hoger (Hier kan je ook goed je BMI berekenen). Worstel je met een te dik buikje of licht overgewicht met een BMI onder de 25 dan ben je van harte welkom in het zustertopic "Slank de Zomer in".

De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan de dieetclub. Als je ook opgenomen wilt worden in die lijst moet je maar even een gil geven in het topic. Om het voor de mensen die de lijst bijhouden (de mensen van het roulatielijstje) wat gemakkelijker te maken vragen we een paar dingen:
  • Het is fijn als iemand zijn eigen regeltje aanpast, dus niet alleen: "Ik weeg nu 73", maar gewoon het hele regeltje zoals in de lijst staat.
  • Als je je regeltje aanpast, denk dan ook aan je BMI. Veel mensen vergeten dat aan te passen.
  • Geef één definitieve update per week door. Wil je vaker doorgeven hoe zwaar je bent zet er dan bij dat het om een tussendoor-meting gaat.

amalia (1m74) (41,3) Was 125 is nu 125 en wil graag naar 80 wegen. -0.0
    Babbelzz (1,78) (26.7) was 89,9 is nu 84,7en wil graag 69-70 wegen.-5.2
    Bolletje (1m78) (28,6) was 94,5 kg, is nu 90,5 kg en wil graag 75 kg wegen -4
    coolbabe (1m61) (28,9) was 82 kg, is nu 75 kg en wil graag 65 kg wegen -7
    Cutie (1.87) (29.91) was 106.5, is nu 104.6 en wil graag 75 kg wegen -1.9
    Darthirii (1m77) (37,3) was 120 kg, is nu 116,8 kg en wil graag 115 kg wegen -3,8
    Dizer (1m89) (25.5) was 93.1 kg, is nu 91,7 kg en wil graag 80-85 wegen -1,4
    Faithy (1m75) (26,4) was 87 kg, is nu 81 kg en wil graag 70 kg wegen -6
    Fannetje (1m75) (25.4) woog 100.8 kg, weegt nu 77,9 en wil graag 75 wegen -22,9
    Funnie (1m70) (30.8) was 130 kg, is nu 88,9 kg en wil graag 80 wegen -41.1
    Gaoxing (1m72) (27.7) was 94.5 kg, is nu 82 kg en wil graag 70 wegen -12.5
    Gia (1m72) (30,7) was 91 kg, is nu 92 kg en wil graag 70 kg wegen +1
    HorrorGirl (1m65) (25,2) was 80 kg, is nu 68,7 kg en wil graag 60 kg wegen -11,3
    Isabeau (1m67) (29,7) was 96,6 kg, is nu 82,8 en wil graag 65 kg wegen -13,8
    Jojogirl (1m72) (28.6) was 87 kg, is nu 84.5 kg en wil graag 75 kg wegen -2.5
    Jolene (1m58) (30.4) woog 86 kg weegt nu 76 kg en wil graag 56 kg wegen -10
    Knuppelhout (1m89) (28.6) was 114 kg, weegt nu 102.0 kg en wil graag wegen <100 kg -12.0
    Malchevia (1m87) (27) woog 98 kilo en weegt nu 94 kilo en wil graag 85 wegen -4
    Mannekino (1m84) (30,7) was 112 kg, is nu 104 kg en wil graag 85 kg wegen -8
    Meimeltje (1m64) (31,2) was 92,5 kg, is nu 84 kg en wil graag 65 kg wegen -8,5
    miss_dynastie (1m70) (34) was 103,4 kg, is nu 98,2 en wil graag 75 kg wegen -5,2
    Miss_S (1m68) (32,6) was 92 kilo weegt nu 92kilo en wil graag 70 kg wegen
    miss_sly (1,65) (30.3) was 84.5 is nu 82.5 en wil graag 75 wegen -2
    octopussy (1m76) (30,3) was 107,8 kg, is nu 93,8 kg en wil graag 70 kg wegen -14
    Pandorah (1m68) (27) was 89,5 kg, is nu 76,2 kg en wil graag 65 kg wegen -13,3
    Pridemeid (1m72) (37,1) was 110,1, is nu 109,9 en wil graag 65 wegen -0,2
    Riann (1m72) (27,2) was 102 kg, is nu 80,5 kg en wil graag 70 kg wegen -21,5 kg en 102cm
    Riannuh (1m68) (24.85) was 76,75 kg, is nu 70.15 en wil graag 65 wegen - 6.6 kg & 22 cm
    Rosean (1m70) (27,7) was 145 kg, weegt nu 80 wil graag 79 wegen -65
    Sanne ((1m43) (28.8) was 73 kg, weegt nu 58,3 kg wil graag 48 kg wegen -14,7 kg
    stoopkind (1m76)(28,7) was 92kg, is nu 89 kg en wil graag 70kg wegen -3
    Stout (1m70) (30.4) was 96 kg, is nu 88.5 kg en wil graag 70 kg wegen -7.5
    Teigan (1.60)(35.6)Was 92,1 kg, is nu 91.0 kg en wil graag >85 wegen, -1.1

Het roulatielijstje:

Week 33: Teigan
    Week 34: jolene
    Week 35: Pandorah
    Week 36: YPPY

Kort overzicht van topics over lijnen op Fok!
    Hoe de laatste kilotjes snel kwijt raken? - Een Fokker op zoek naar tips voor de laatste kilo's.
    Hoe raak ik zo snel mogelijk mijn buikje kwijt! - Tips tegen dat vervelende buikje.
    Superhongerdieet! :) - Net als Miss_d ben ik wel benieuwd hoe het hiermee is vergaan.
    Vetvrij vet - Dit gaat over vetvervangers zoals Olestra
    is herbalife beter dan andere maaltijdvervangers? - Wissel ervaringen over Herbalife uit.

De oefeningen van Lurky voor een mooi figuur zijn hier te vinden.

Internet - (Eng.) = Engelse sites.
    Algemene sites
    www.overgewicht.nl - Uitgebreide site over overgewicht. Hier kan je ook je BMI berekenen.
    www.overgewicht.org - Site van het Kenniscentrum Overgewicht (verbonden aan de VU)
    www.voedingscentrum.nl - Dé site boordevol informatie over gezond eten.
    www.opdieet.nl - Site met uitstekende uitleg over overgewicht en dieten.
    www.gezondheidsplein.nl - Het deel van gezondheidsplein over voeding. Uitgebreide en heldere informatie.
    www.digitale-dietist.nl - Diëtisten site met handige tips, voedingsmiddelentabel en links.
    www.dikke-mensen.nl - De site van de Nederlandse Obesitas Vereniging.
    www.jojoclub-afslanken.com/ - Prima site met uitgebreide uitleg over vele soorten dieten.
    www.eetstoornis.org - Site voor mensen met een eetstoornis.
    www.weight-loss-diet-i.com/ - Verschrikkelijk veel informatie over lijnen en overgewicht (Eng.)
    www.realage.com - Leuke en interessante site over gezond zijn en blijven (Eng.).
    www.ivillage.com/diet/ - Zéér volledige site over overgewicht en lijnen (Eng).
    www.3fatchicks.com - Geweldige site met een enorme hoeveelheid informatie en links (Eng.).
    www.skinnydaily.com - Erg leuke en informatieve site over lijnen (Eng.)
    www.ehow.com - Antwoord op ál je vragen, ook op het gebied van lijnen nuttig (Eng.).
    www.diet-i.com - Véél info + "Hate Dieting e-zine" (Eng.)

Bewegen
    www.sportjefit.nl - Over sportief afvallen met veel sportieve links.
    www.lichamelijkeopvoeding.nl - Prima site als je wilt beginnen met bewegen (trainingsschema's).
    www.myasics.nl - Een super site over hardlopen! Hardlopen voor dummies met trainingsschema's vanaf 2 min. hardlopen.

Voedingstabellen
    www.voedingsmeter.nl - Hier kun je de voedingswaarde van je dagelijkse voeding bijhouden.
    www.calorieteller.info - Handige site om je dagelijkse energie-inname bij te houden.
    www.watziterin.nl - Handige site met kcal, vet, koolhydraten en eiwitgehalte.
    www.caloriefreak.com - De naam zegt het al: een site vol produkten (ook bijv. McDonalds) + kcal. (Eng.).
    Snoopy's Dieetpagina - Download hier een uitgebreide calorieëntabel.

Recepten
    www.smulweb.nl - Afslank-gedeelte van smulweb vol heerlijke recepten en tips.
    www.culinairezaken.nl - Prima receptensite met veel slanke recepten.
    cgi.fatfree.com - De site met de meeste recepten voor een slanke lijn die ik heb kunnen vinden (Eng.).
    www.cuisinecuisine.com - Hier moet je wezen als je een Engelstalig recept wilt klaarmaken en niets begrijpt van ounces, cups en tablespoons. Onmisbare rekenhulp bij het koken.

Interactieve sites
    voedingsdagboek.demonster.net - Mooie en overzichtelijke site voor je eigen voedingsdagboek online.
    www.valtaf.nl - Hou hier je eigen dieetdagboek bij (soort weblog voor lijners).
    www.onlijnclub.com - Grote Internetcommunity (concurrentie dus haha) voor lijners.
    www.weightsupport.nl - Een half jaar lang gratis begeleiding bij het lijnen.
    www.fitday.com - Site voor je eigen (gratis) dieetdagboek (Eng.)
    www.thedietchannel.com - Veel info en gratis 8 weken dieetprogramma (Eng.)

Link-sites
    dieet.pagina.nl/ - Startpagina over dieten met nog meer links.
    afslank.leukestart.nl - Een erg goede link-site over afslanken.
    grotematen.pagina.nl - (nog) moeite met het zoeken van kleren? Kijk hier eens bij.
    dmoz.org/Weight-Loss - Gevarieerde linksite. (Eng.)

Commerciële sites:
    www.herbalife.com
    www.slank-klup.nl/
    www.weighwatchers.nl
    www.afslanken.com
    www.eganederland.nl/
    www.slimfast.nl/
    www.bodysolution.nl/
    www.specialk.nl

[ Bericht 0% gewijzigd door Isabeau op 08-08-2004 13:45:01 ]
  • "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_21117697
    Handig om later te komen Babbelzz, zodat je het eten mist. Dat is een goede afleidingstaktiek. Toevallig ben ik ook altijd net van plan om pauze te gaan houden of had ik een afspraak als een collega taart takteert.

Wat een vreselijk foute werkgever Bolletje.
    Het ging twee weken goed. Dat is al een flinke tijd! Het lukt je nu ook vast om de schade te beperken. Elke keer boodschappen of eetbui die je over kunt slaan is weer meegenomen. Ben je al gaan sporten?

Mouse, meestal neem ik ook maar een kwartier pauze. Ik eet meestal al achter de pc of ik eet wat tijdens het lopen. Bijna altijd heb ik mijn eigen brood bij, dan is dat een stuk makkelijker.

Fijn dat er eindelijk weer wat af is octopussy! Dat geeft weer moed. Hoe bevalt het zuidelijke dieet?

Leuk dat je nu ook hardloopt Sanne. Loop je met een schema of probeer je hoe het gaat. Die dam-tot-damloop durf ik nog niet aan, misschien volgend jaar. Loop je nu ‘s avonds laat of heel vroeg als het zo warm is?

Wat gaaf je dat morgen een poejes op gaat halen Teigan! Poezen zijn zo leuk. En je kunt er goed mee spelen en voetballen en achteraan rennen. Allemaal gezond.

Jammer van je enkel Pandorah, gelukkig heb je professionele hulp in de buurt. Het is vast een stuk makkelijker nu je collega’s ook om zijn.

Jij hebt dus ook al heel wat achter de rug Flugeltje. Het lijkt me wel goed dat je een vaste periode hebt afgesproken. In dit topic zitten ook wat weight watchers, die zijn niet allemaal ouder hoor.

Ik heb trouwens in het andere topic meningen gepeild en niemand is ertegen als degenen die hier vertrokken zijn in een apart stukje in de openingspost komen.
    "wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
    Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
    *OUD heilige*
    pi_21117864
    quote:
    Op zaterdag 7 augustus 2004 12:50 schreef flugeltje het volgende:
    YPPY Ik heb al best veel geprobeerd: caloriën tellen, slimfast, gewoon opletten, een blauwe maandag cursus via sportschool en als klapper het "zoute popcorn en appel dieet" (nét na een verbroken relatie, ik at toen alleen maar zoute popcorn en appels viel wel mooi 20 kg af, maar dat kan ook van verdriet geweest zijn )

Maar goed, ik ben dus ook zo'n jojo-geval. Ik heb nog nooit echt een commercieel programma gevolgd. Behalve dan die ene keer op een sportschool hier in de buurt. Was volgens mij een programma gebaseerd op Weight Watchers. Niets voor mij eerlijk gezegd. Allemaal oudere vrouwen en zeer gefrustreerd, kon nog geen lachje vanaf.

Ik ga het programma wel doen heb ik besloten. Als het niet bevalt kan ik altijd nog iets anders gaan doen. Zes weken is te overzien...
    Oh jee, je klinkt als mij gedurende de afgelopen 10 jaar Mijn beste dieet was trouwens het mud-dieet. Ik was zoveel aan het mudden op Internet (een soort roleplaygame) dat ik vergat te eten Ik heb bij een slankklub gezeten, ik heb Modifast gehad, ik heb Weightcare gegeten, ik heb Een leven lang Fit dieet geprobeerd, ik heb een dieet van de sportschool gevolgd, ik heb vele vele dieetboeken etc.

Maar goed, ik ben er achter gekomen dat domweg eigenlijk geen enkel commercieel of niet commercieel dieet werkt als je er niet klaar voor bent. Wij noemen dat hier de "knop" en zo voelt het eigenlijk ook. Nu lukt het mij ineens wèl om te lijnen en ik begrijp niet goed waarom het nu wel werkt. Ik voel me gewoon anders, beter. Ik heb nauwelijks moeite met het dieet en ik doe helemaal niets geks. Ik probeer meer te bewegen (met moeite helaas) en ik eet drie gezonde maaltijden per dag waarbij ik probeer met weinig vet te koken en bij de keuze van ingrediënten probeer ik zoveel mogelijk "slanke" produkten te kiezen. Verder heb ik mezelf verteld onbeperkt groente en fruit te mogen eten en ook dat werkt uitstekend. (Krijg je altijd mensen die roepen dat bananen toch veel energie bevatten, ik heb na 1 banaan wel genoeg gehad in de categorie onbeperkt eten )

Een succesvol dieet begint niet met een duur programma. Het begint met zorgvuldige planning en nadenke n over hoe je het wil aanpakken. Je wilt pas over 6 weken beginnen en dat is dus uitstekend! Nu heb je alle tijd om dingen tegen elkaar af te wegen om te kijken of iets voor jou geschikt is. En als je het geld ervoor over hebt en je denkt dat je motivatie een booster krijgt met het door jou uitgezochte dieet dan moet je daarvoor gaan. Alles wat je helpt is geoorloofd

En yppy ik kan daar niets aan doen, je moet gewoon sneller reageren
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_21117927
    Ik ga iets heel engs schrijven nu. Maar eh...is het misschien een leuk idee om volgend jaar met een groepje van de dieetclub mee te doen met die dam tot dam loop? Geeft mij een stok achter de deur om te trainen...en het lijkt me verschrikkelijk leuk om met een stel fokkers te gaan.

oh wat schrijf ik nou toch
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_21117966
    Ja! Dat is leuk! Dan moeten we goed oefenen en hebben we een reden om te trainen. Lijkt me grappig, en dan allemaal met dieetclub shirts natuurlijk.
    "wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
    Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
    *OUD heilige*
    pi_21118088
    Flugeltje, je schreef:
    quote:
    Je start met een aantal "opruimdagen" (wat dat inhoudt moet ik eens goed navragen, ik gedij niet zo goed op alleen maar sapjes enzo ) Na die opruimdagen begin je langzaam te eten, je voegt steeds meer verschillende voedingsstoffen toe tot je uiteindelijk alles weer eet.

(...)

De mevrouw die ik aan de lijn had vertelde me dat het een gezondheidsprogramma is met als bijwerking dat je er van afvalt. Het is een kolidraat-arm en eiwit-rijk voedingspatroon
    Dit klinkt als een vorm van het Atkins-dieet. Hierin begin je met een hele strenge periode waarin je heel weinig koolhydraten eet. Je moet dan in wat ze "ketose" noemen raken, en je schijnt veel af te vallen. Weinig koolhydraten en veel eiwitten eten betekent dat je in het begin vooral vlees, vis, eieren en een beetje groenten eet (sla, broccoli, bloemkool bv.). Langzaamaan ga je meer koolhydraten toevoegen (meer groenten, noten, room) en het is de bedoeling je dieet zo uit te bouwen dat je uiteindelijk precies weet hoeveel je van bepaalde zaken kunt eten. Je moet je persoonlijke, unieke balans vinden. Klinkt het bekend in de oren?

Als je je erin wilt verdiepen, kun je er online veel over vinden en eventueel het Atkins-forum lezen (http://www.atkinsforum.nl). Ik wil je niet van je plannen af praten, want je moet vooral doen wat je wilt, maar als dit je iets lijkt, kun je ook gewoon het boek kopen (met recepten) en eventueel adviezen en steun inwinnen via zo'n forum, of het forum hier. Er zijn hier immers ook mensen die dat dieet volgen.

Edit (toevoeging): Ik zie nu dat je ook schrijft dat je "sticks" bij de cursus krijgt. Wellicht zijn dat ketose-sticks waarmee je moet testen of je inderdaad zo weinig koolhydraten eet dat je in ketose bent geraakt? Deze kun je zelf ook gewoon bij de apotheek kopen.

Ik vind het jammer van de 'Weet hoe je eet'-site dat er vrijwel niets staat over hun methode. Hoe moet je dan weten waar je aan toe bent, en of het wel iets voor jou is? Dat is natuurlijk logisch, want ze willen geld verdienen aan het jou uitleggen wat die methode dan is, d.m.v. die cursus dus. Ik vermoed dat het er ongeveer zo uit zal zien: http://www.jojoclub-afslanken.com/atkinsdieet.html. Als je zoals ik bijvoorbeeld niet zonder brood kunt, dan wordt zo'n dieet heel moeilijk.

[ Bericht 10% gewijzigd door Claudia_x op 07-08-2004 13:32:07 ]
    I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
    pi_21118303
    Ik ben het wel met claudia_x eens, als je een soortgelijk dieet wilt volgen dan zijn er op Internet sites genoeg die je kunnen helpen met recepten etc. En Horrorgirl in dit topic doet ook het Atkinsdieet, zij kan je ook helpen met advies.
      zaterdag 7 augustus 2004 @ 13:45:12 #8
    68625 flugeltje
    Live vanuit Tilburg...
    pi_21118615
    Claudia_x het klinkt inderdaad wel een beetje hetzelfde. Kan ook wel kloppen, want de site geeft aan het beste uit verschillende methoden te gebruiken. Mijn collega eet echter volop groenten. Ik zie haar tenminste best vaak sla met een stuk vlees eten. (carpaccio) Ik zal straks eens kijken op die atkins-site, misschien dat ik er dan goedkoper vanaf kom...
    En ik ga uiteraard mijn collega nét zolang terroriseren tot ze meer los laat.

Enne, die dam tot dam loop is wel heel erg eng. Dan moet je toch rennen enzo?? (ik weet wel dat ik nieuw ben, maar als ik de moed ervoor op kan brengen wil ik misschien wel meedoen)

En Isabeau, ik heb inderdaad nog 6 weken de tijd om eens goed rond te snuffelen. Zo'n stappenmeter ga ik hoe dan ook kopen. (of het nu bij dat programma is of ergens anders). Ik wil alleen maar een dieet doen waar ik mezelf ook goed bij blijf voelen. Want als ik er gefrustreerd of sjagerijnig door raak blijf ik liever dik. (én gelukkig)

Maar goed, ik geef mezelf tot ná de vakantie de tijd om de beste methode te vinden. Een methode waar ik mezelf prettig bij voel en die ook goed aansluit bij mijn leefwijze. En daarna geef ik mezelf ruim de tijd om langzaamaan mijn overtollige kilootjes kwijt te poetsen. Ik ben nu 28, op mijn 30e wil ik in een redelijk aanvaardbaar maatje passen. Dat betekent volgens mij dat ik zo'n 25 kilo kwijt moet zien te raken. Echt slank zal ik nooit worden. Past ook helemaal niet bij me....
    Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
    flugeltje is een kloon van yvonne toch?
    pi_21118797
    Ik ben in ieder geval heel erg benieuwd naar je ervaringen met een stappenteller. Ik wil er eigenlijk nog steeds wel graag eentje hebben.
    pi_21119071
    Hallootjes

Ik heb een vraagje aan Isa of ieder ander die er een antwoord op weet.......
    Mijn lichaam schreeuwt de laatste week, enorm om 'zoetigheid' vooral ijs zou het zo kunnen zijn dat ik op dit moment suiker als een soort energie nodig heb, omdat mijn lichaam aan het genezen is?
    Ik snoep normaal namelijk zo goed als nooit, gewoon geen behoefte aan ( ja ik steek raar in elkaar ) vandaar dat ik me dit dus afvroeg

Gister nog even naar de dokter gegaan, m'n kuit deed toch wel erg zeer en dit werd eigelijk alleen maar erger i.p.v. minder en er zit een rare bobbel op...... dokter kijken en voelen......oh zegt ie, daar is een pees afgescheurd Al met al gaat het weer een lekker tijdje duren voor ik weer genezen ben en ondertussen voel en zie ik mezelf weer vullen met lucht

flugeltje Bij Atkins mag je behoorlijk wat groenten eten, zo'n 300 gram per dag, dus dat je je collega vaak groenten ziet eten kan best kloppen Uit de groenten moet je de meeste KH's halen namelijk...
    Ik raad je idd aan om eens op het atkins forum te lezen, dan krijg je een idee van wat het inhoud en of het iets voor jou is, scheelt je een hele hoop geld Natuurlijk wil ik al je vragen beantwoorden....voor zover ik er antwoord op weet, ben zelf ook pas een week of 11 bezig, dus nog niet bepaald een expert

Ow en Isa je zegt idd wel hele enge dingen hoor met je dam tot dam loop Ik ga dat never nooit redden, maar ik wil jullie wel aan komen moedigen mochten jullie ertoe besluiten
    pi_21119878
    Babbelzz: ik doe dat inmiddels ook... spullen meegeven aan visite die wij niet willen eten. Of - heel zonde - we gooien de boel weg (gooi de inhoud niet met zak leeg maar zonder zak!). Vaker haal ik maar een klein beetje lekkers in huis en de rest doen ze maar met verantwoorde hapjes zoals komkommer en zo .

Funnie en jojogirl: ga zo door met afvallen, het gaat goed

Isabeau: ik geloof dat een paar collega's bij mij op de gang dat gezonde voedsel lekkerder vinden ipv dat gesnoep. Zelfs mijn snoepcollega is nu aan de wortel . En een paar collega'tjes zijn ook aan het afvallen geslagen, omdat ook zij een gezond gewicht willen hebben en dat ze mij zoveel kilo's hebben zien kwijtraken. Dus bij ons in de gang komt er geen snoep meer in .
    Met mijn enkel valt het wel mee. Ik ben een keer zodanig flink er doorheen gegaan (was in Portugal) dat ik er een tijdje last van heb gehad. Als ik nu door mijn enkel ga, heb ik er snel minder last van.
    Maar dit weekend ga ik nog wel rust houden, hooguit fietsen, in de stad lopen of in de tuin werken.
    Verstop het snoep door Dennis! Of ga naar de groentenboer en ga lekker fruit halen .

flugeltje: heel veel tips kan je ook in de voorgaande dieettopics vinden trouwens. Volgens mij kunnen we met die tips een heel boek mee vullen (misschien moet ik dat maar es gaan samenvatten ). Dus mijn tip: lees de voorgaande 51 topics door en onthoud de tips. Veel goedkoper dan naar een consulente te gaan. Door hier steun van ons te krijgen zal het afvallen moeten lukken. Kijk maar naar YPPY.. die is hier 30 kilo kwijtgeraakt en zo zijn er meer succesverhalen! . Het is inderdaad goed om jezelf een tijdje te geven om in lezen wat nu het beste voor je is. Bedenk wel dat je je eet (en beweeg)patroon moet aanpassen voor de rest van je leven om zo ook succesvol te blijven. Dus ga wat doen wat bij je past!

Het zit jou ook niet mee he, Horrorgirl! Eerst die stenen, dan de quad en nou je kuit! Sterkte en beterschap !
    Hoe het zit met suikers weet ik niet zo. Misschien dat je lichaam extra energie nodig heeft om beter te worden en dat je daarom je suikerbehoefte hoger wordt. Maar ik vermoed dat Isabeau een betere medische verklaring heeft .

Die dam tot dam loopt klinkt eng maar wel leuk
    Kunnen we inderdaad, zoals YPPY al zegt, dieetclubshirts gaan maken
    *Kuch* en dan moet ik wel heel flink gaan trainen want ik loop nu iets van 4 km. En voor lopen vind ik 16 km best wel een eind maar wel te doen...
    pi_21120265
    quote:
    Op zaterdag 7 augustus 2004 14:12 schreef HorrorGirl het volgende:
    Mijn lichaam schreeuwt de laatste week, enorm om 'zoetigheid' vooral ijs zou het zo kunnen zijn dat ik op dit moment suiker als een soort energie nodig heb, omdat mijn lichaam aan het genezen is?
    Ik snoep normaal namelijk zo goed als nooit, gewoon geen behoefte aan ( ja ik steek raar in elkaar ) vandaar dat ik me dit dus afvroeg
    Ik heb een soortgelijke gedachtespinsel gehad de laatste tijd. Ik ben ruim een jaar geleden begonnen met het Atkins-dieet en heb suiker uit mijn voeding verbannen, maar ben wel veel meer koolhydraten toe gaan voegen, langzame koolhydraten. Toch krijg ik niet meer suikers binnen in de vorm zoals ik die vroeger binnen kreeg. Ik dronk thee met suiker, frisdranken, ik at liga's, sultana's.

Nu ben ik een paar dagen weg geweest met o.a. mijn vader die veel te veel overgewicht heeft, en het is me opgevallen dat hij op een dag helemaal niet meer eet dan ik. Wel eet en drinkt hij heel anders: ice tea, vruchtendrankjes, sausjes bij eten, heel veel friet en aardappelen. Nu bevind ik me net als jij in een genezingsproces en schreeuwt mijn lichaam voortdurend om energie, terwijl mijn vader er verzadigd bij loopt. Heb ik dan toch meer snelle energie nodig? Moet ik hieraan toegeven? Of moet ik gewoon méér van andere dingen eten? Geen idee.

Ik ben trouwens wel gaan hardlopen, dus daar heb ik ook meer energie voor nodig, maar toch valt het me op dat ik véél meer ('snelle') honger heb. Niet alleen meer dan ik had, maar volgens mij ook meer dan andere mensen uberhaupt. Ik kan ook ineens hondsberoerd worden als ik tijdens een hongermoment niet eet, op een manier die me doet denken aan een hypo. Ik vraag me dus sterk af of ik dan toch te veel koolhydraten eet (zodat mijn bloedsuikerspiegel niet stabiel genoeg is), of dat ik gewoon nog steeds niet genoeg suikers krijg.
    quote:
    Al met al gaat het weer een lekker tijdje duren voor ik weer genezen ben en ondertussen voel en zie ik mezelf weer vullen met lucht
    Ben je hierdoor nu ook inactiever? Volgens mij is het snakken naar eten groter als je niet werkt/studeert maar bijvoorbeeld vakantie hebt. Dan heb je ook meer tijd om eraan te denken.
    quote:
    Natuurlijk wil ik al je vragen beantwoorden....voor zover ik er antwoord op weet, ben zelf ook pas een week of 11 bezig, dus nog niet bepaald een expert
    Je wordt langzaamaan wel een expert in je eigen lichaam, hoewel de behoefte daaraan heel frustrerend kan worden. Ik kan mijn lichaam gewoon nog steeds niet doorgronden, en ik vraag me af of dat wel haalbaar is.
    I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
    pi_21122284
    quote:
    Op zaterdag 7 augustus 2004 13:10 schreef Isabeau het volgende:
    Ik ga iets heel engs schrijven nu. Maar eh...is het misschien een leuk idee om volgend jaar met een groepje van de dieetclub mee te doen met die dam tot dam loop? Geeft mij een stok achter de deur om te trainen...en het lijkt me verschrikkelijk leuk om met een stel fokkers te gaan.

JAAAAA zeg dat is leuk!!!!
    kan mijn vader mij eindelijk eens komen aanmoedigen!

gaan we dan van te voren ook wat kortere trimloopjes doen? bv ergens 5 km enzow?

Als er nou meer mensen enthousiast worden, kunnen we een subtopic openen?
    pi_21122572
    Trouwens net heerlijk veel soorten fruit gekocht bij de Toko! kost daar echt niet zoveel en ook een ananasssss!!!! die ga ik zo eens klaar maken
    iemand tips voor een alternatief (minder vet) voor feta in een salade?

en horrorgirl je verklaring dat je behoefte aan zoet te maken heeft met je herstel zou best kunnen kloppen. Daarnaast kan ik me voorstellen dat je je niet fit voelt en je lichaam daarom ook extra energiebehoefte heeft, of een andere.... probeer het evt wat te compenseren met wat zoeter fruit?
    pi_21122824
    De drang naar zoetigheid ervaar ik nu ook veel vaker dan voor het lijnen. Ik heb er wel een theorie over, maar hier zonder de veilige nacheck omgeving van een medische bibliotheek weet ik niet in hoeverre mijn theorie waar is. Ik durf altijd rustig te zeggen dat ik gelijk heb met 2 stapels medische info over het onderwerp als 'bewijs', maar dit is dus mijn eigen theorie. Tot zover de disclaimer

Ik heb stapels met info doorgenomen over dieten, lijnen, gewicht verliezen, obesitas etc etc. Telkens weer kwam ik de theorie tegen over het set-point gewicht en hoe je lichaam zijn best zal doen daar weer naar terug te gaan. Dit is allemaal in je hersenen geregeld en je kan er niets aan doen dat je lichaam de drang heeft dat set-point weer te bereiken. Je lichaam zal dat o.a. doen door het metabolisme te veranderen (en daarom is het zo goed om meer te gaan bewegen zodat je dat voor een deel in de hand hebt) en je lichaam zal het doen door je hongergevoel te wijzigen. Je hongergevoel wordt o.a. gereguleerd door je hypothalamus. Je kan dus problemen krijgen met verzadiging (ook al eet je voldoende, dan nog voel je je niet vol) en mijn eigen theorie is dat je meer trek krijgt in zoetigheid omdat daar vaak veel energie in zit en je lichaam het idee heeft dat je daar baat bij zal hebben.

Maar ik heb ook niet zo lang geleden nog iets gelezen over het drinken van light frisdrank en een toename in de behoefte naar zoetigheid. Ik geloof dat cola light bijvoorbeeld ervoor zorgde dat mensen juist meer gingen eten. Weet niet precies meer hoe dat zat, maar ik dacht toen nog 'dat heb je toch zelf in de hand?' en dat geloof ik nog steeds, maar ik kan me voorstellen dat het lijnen moeilijker wordt als je meer zin krijgt in zoete dingen of gewoon minder snel verzadigd bent.

Ik ken het fenomeen van trek in zoetigheid niet in combinatie met herstel na een operatie, Horrorgirl. Dat zou ik moeten opzoeken en ik geniet nog even van mijn laatste week vakantie. Nou ja vakantie, ik moet volgende week weer 2 nachten werken.

En Pandorah: ik heb aardbeitjes gekocht (en tot nu toe twee marsjes gegeten, het is sterker dan ik ben en ik heb geen afleiding...ik lig in de tuin een spannend boek te lezen). En dat samenvatten lijkt me een leuk idee Kan ik anders 's nachts ook wel een keer doen, gewoon de leukste en beste tips in één topic (die we dan op slot laten) zetten en daar naar toe linken in de openingspost Een soort archief hihi

En claudia_x ik denk gewoon dat je hongergevoel en dergelijke niet in overeenstemming is met je echte behoefte. Je insuline-glucagon-regulatie hoort gewoon goed te zijn en zou niet afhankelijk moeten zijn van de hoeveelheid suikers die je binnenkrijgt, wat dieten ook beweren. Tenzij je diabetes hebt natuurlijk. Daarbij is van het Atkins dieet juist bekend dat het voor een stabiele suikerspiegel bij diabetes patiënten zorgt, dus al helemaal bij een gezond iemand.

En hoezo Dam tot Dam loop? Dat heb ik nóóit gezegd! Dat kan ik toch niet, jeetje, ik kan nog geen 2 minuten hardlopen. De laatste coopertest die ik deed gaf 'slecht' aan (en daar was ik trots op want er was nog een 'zeer slecht' categorie )

okay, ik heb het wel gezegd en eh...het lijkt me (heel creepy) nog best leuk ook haha. En ja we zouden dan tussendoor een paar korte loopjes kunnen doen in bijv. de lente of zo. Kersenbloesemfokdieetclubtocht en zo En een apart topic doe maar niet...komen er vast hardloopfanatiekelingen zich er mee bemoeien en ik zou zo graag alleen met mensen van hier gaan. Allemaal te dik (of te dik geweest) en het zou voor mij een enorme overwinning zijn om een èchte loopwedstrijd te doen. Dat lijkt me een enorme rush en ik zou dan best trots op mezelf wezen.
    pi_21123165
    Ojee, de dam tot dam loop...
    daar zeg je me wat.. Reactie van vriendje:"Mooi, dan moet je eindelijk eens echt wat gaan doen dus..."
    Ik heb de afgelopen 2 jaar de 4 mijl van Groningen gelopen(www.4mijl.nl) en die is 6.666 km, en dat vind ik al lang genoeg...
    Maareh, ik zou het stiekum wel heel gaaf vinden om nog een langere afstand te gaan doen..
    En ik heb een mooie stok achter de deur..

Ik had nog een vraagje voor de medici onder ons.. Kan je diarree krijgen van teveel drinken op een dag? Ik heb gisteren een liter of 4 aan vocht binnengekregen(limonade, melk, water) en vandaag heb ik enorme last van mijn darmen.... Ik kan me maar 2 dingen bedenken waar het van komt... teveel water, of de patatjes die ik gisteravond heb gegeten...

Gisteren zijn we ons poesje al op wezen halen.. Ze was een beetje ziek(entreactie), en ze was gisteren hier thuis een zielig zwak poesje, die niet zoveel puf meer had.. Vandaag is het al beter, ze loopt om de zoveel tijd eens naar haar bakje om weer wat te eten, slaapt nog wel veel, en loopt ons overal achterna..

Flugeltje Van liefdesverdriet kun je goed afvallen hoor.. Teon mijn ex het uitmaakte ben ik 10 kilo afgevallen.. Toen ik mijn huidige vriend kreeg zijn ze er alleen 3 keer zo hard weer aangekomen met nog meer erbij... Ik zag trouwens dat wij qua lengte en gewicht niet veel van elkaar verschillen.... Toevallig zeg..

Voor de rest, iedereen een hele dikke knuffel..
    You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
    pi_21123641
    Ik dacht er trouwens al aan om als een soort oefenloop die 4 mijl van Groningen te lopen (die is toch in het voorjaar?).

Ik kan me niet voorstellen dat je diarree krijgt van 4 liter vocht drinken. Ik ken het tenminste niet bij 4 liter, wel bij veel meer drinken. Wielrenners bijvoorbeeld kunnen wel last krijgen van diarree als ze dagen achtereen meer dan 7 liter per dag drinken (zoals bij de Tour de France). Maar misschien zijn jouw darmen er wel gevoelig voor en krijg jij al eerder last van je darmen.

Leuk zo'n kitten dat de hele tijd achter je aan loopt (pas maar op dat je niet over hem/haar struikelt)
    pi_21123761
    quote:
    Op zaterdag 7 augustus 2004 18:23 schreef Isabeau het volgende:
    Ik dacht er trouwens al aan om als een soort oefenloop die 4 mijl van Groningen te lopen (die is toch in het voorjaar?).
    Ehm, nee de 4 mijl is in oktober, dit jaar geloof ik op de 10de of de 12de.... Ik heb me al ruim een maand geleden ingeschreven... Vorig jaar liep ik 46 minuten en nog wat erover, ik vond het zo slecht van mezelf..
    quote:
    Leuk zo'n kitten dat de hele tijd achter je aan loopt (pas maar op dat je niet over hem/haar struikelt)
    Ze is echt enorm schattig... Ze heet Anisha .... Het is best leuk dat ze achter ons aan loopt.... Haar lievelingsplekje is nu bij mij of mijn vriend op de shcouder of in onze nek...
    Ik let nu wel 3 keer zo goed op waar ik ga staan...
    You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
    pi_21123951
    Ah, oktober, jammer maar dat zie ik mij niet halen dit jaar (denk ik).
    Je breekt vast je tijd van vorig jaar
    pi_21127331
    Ik hoop het Isabeau,
    Gisteren zijn we nog een stuk wezen wandelen, en toen besloten we om ook eens wat stukjes te joggen, nou dat viel me toch mee zeg... Ik kon meer dan dat ik dacht....
    Echt een lekker gevoel..
    We zijn ruim 5 kwartier weggeweest, en het rondje is waarschijnlijk langer dan de afstand van de 4 mijl... Dus als ik het langer volhou, dan heb ik mijn trainingsronde wel..
    Maar ik ben gewoon ff heel trots op mezelf..
      zondag 8 augustus 2004 @ 10:22:19 #21
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_21127687
    quote:
    Op zaterdag 7 augustus 2004 13:10 schreef Isabeau het volgende:

ik ben vóóóór!!!

dan schrijven we ons in als businessteam van Fok!
    Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
    I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
      zondag 8 augustus 2004 @ 10:27:51 #22
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_21127737
    quote:
    Op zaterdag 7 augustus 2004 12:59 schreef YPPY het volgende:
    Leuk dat je nu ook hardloopt Sanne. Loop je met een schema of probeer je hoe het gaat. Die dam-tot-damloop durf ik nog niet aan, misschien volgend jaar. Loop je nu ‘s avonds laat of heel vroeg als het zo warm is?
    Ik heb een schema gekregen voor absolute beginners. Houdt in dat ik 3 x per week kan lopen. Ik doe dat idd 's avonds, het is nu overdag veeeeel te warm. Tegen een uur of 9 's avonds is het lekker koel. In het begin mag ik helemaal nog niet echt "hard" lopen, maar uit nieuwsgierigheid wil je toch proberen of dat een beetje gaat, dus ik heb er zelf een soort van intervaltraining van gemaakt.

Merkte vrijdag na het trainen op de loopband in de sportschool dat ik vrij snel herstelde. In de kleedkamer zat ik nog behoorlijk stuk, maar 10 minuten later, buiten, zei ik heel dapper dat ik wel even naar het CS zou lopen. Mijn trainingsmaatje stond toen nog met een verhit hoofd bij haar fiets uit te hijgen.

We praatten even wat na (zij doet de laatste tijd Atkins). Hier zag je nu goed het verschil; zij zat er echt door, terwijl ik weer herstelde. Gelukkig is ze zelf slim genoeg om te realiseren dat je het zonder koolhydraten bijna niet redt. Dus vanaf nu gaat zij (tot de loop) ook weer gezond eten (ala WW). Voldoende fruit, veel groenten, weinig suikers en niet te vet. Het zou toch een mega-giller zijn als we hem straks uitlopen!
    Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
    I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
    pi_21128173
    Euh, we kunnen altijd een kortere loop doen dan die van Dam tot Dam loopt .
    In het andere (slank de zomer in) topic had iemand het over de Mariken loop. Lijkt mij ook wel leuk: kan je kiezen of je 5 of 10 km loopt. Volgens mij zijn dat haalbaardere afstanden . Helaas alleen voor dames die loop dus als er heren mee willen doen zullen we iets anders moeten verzinnen (volgens mij heb je best kortere loopjes: die 4 mijl in groningen lijkt mij ook leuk)...
      Moderator zondag 8 augustus 2004 @ 11:22:39 #24
    5428 crew  miss_sly
    pi_21128275
    Zo, dat was even bijlezen! het gaat erg snel hier, moet nog even aan het tempo wennen

In ieder geval ben ik echt behoorlijk onder de indruk van het doorzettingsvermogen wat uit de posts klinkt. Ik heb het allemaal op mijn gemakje eens gelezen, en ik krijg ook steeds meer echt het gevoel dat ik het ook goed wil doen, maar dat het alleen maar menselijk is om ook eens te 'zondigen'. Ik dacht dat ik nog steeds (zoals je tegen de rest van de wereld) ook hier vooral niet moest vertellen dat het eeens even niet goed ging, maar dat is niet zo.

Er zijn hier best veel mensen die hardlopen; doen jullie dat alleen, met iemand, buiten of in de sportschool? Ik heb ook eens zo'n schema gehad en even gevolgd, en ik denk erover dat weer te doen, maar ik zou wel alleen moeten...ow, en als het goed gaat, wil ik ook wel met die Dam tot Dam-loop meedoen

Die stappenteller lijkt mij ook wel wat ja. Ik had er nog nooit van gehoord, maar ik zou het best wel eens willen proberen.
    And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
    The wisdom that the old can't give away
    pi_21128551
    ja marikenloop is leuk!!! volgens mij bestaat de Hsumse ladiesrun ook weer....?
    maja wat doen we dan met de mannen? verkleden?
    we kunnen ook de 10 in Rotterdam doen (das pas een sfeertje) als de marathon is...
    of singelloop in Utrecht och och och..,.. we kunnen ons helemala suf lopen!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')