Je kan niet quoten uit een dicht topic.... en linkjes kun je niet copy pasten.... zo STOM, ik dacht dat ik de OP hier op de pc had staanquote:Op woensdag 28 juli 2004 13:31 schreef Babbelzz het volgende:
gewoon ff knippen plakken uit deel 50?
Ach dan maar een keer geen OP Volgende keer opent isabeau hem misschien wel weer en die kan dat wel.quote:Op woensdag 28 juli 2004 13:32 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Je kan niet quoten uit een dicht topic.... en linkjes kun je niet copy pasten.... zo STOM, ik dacht dat ik de OP hier op de pc had staan
wij hebben altijd watermeloen. Ennuh je moet gewoon niet te veel pakken je moet nergens te veel van pakken. Ennuh LITE bier.. nah....quote:Op woensdag 28 juli 2004 13:41 schreef Babbelzz het volgende:
maarre zit er niet enorm veel suiker in galia meloen?
ennnnn heeft iemand het Lite bier al geprobeerd?
Jij vind dat onzin ik niet, maar we zullen zien. Als ik nu wel afval dan ligt het wel aan die kleine dingentjes die ik verkeerd doe. Vanaf november schommel ik al steeds op en neer. Ik ben dat eens zat. Ik ben niet iemand om hier te zeggen ik heb er de balen van. Maar geloof me dat had ik. Ik voelde me weer shit. Ik laat het niet merken maar ik had weer huilbuien en waardoor omdat het me niet lukt. Dat had ik ook voordat ik begon met lijnen. 20 kg is niet genoeg voor mij. Er MOET meer af. En dan kun je zeggen ben er trots op en o ja wel dat ben ik ook wel. Maar er ken meer af. Ik voel me nog steeds niet gelukkig met mijn lichaam.quote:Op woensdag 28 juli 2004 20:30 schreef Isabeau het volgende:
Ik kan altijd de OP kopiëren; één vand e voordelen van mod-zijn
Riann, het lijkt me stug dat je niet afvalt omdat je vla gebruikt voor je herbalife. Da's klinklare onzin. Sowieso op een enkele kcal kijken is onzin. Het gaat er niet om dat je exact 1000 of 1200 kcal per dag inneemt. Het gaat erom dat je sterk mindert en of dat dan de ene dag 1100 kcal zijn en de volgende dag 1300 dat doet er niet heel veel toe. Zelfde verhaal voor de meloen. Suikers uit meloen zijn super en altijd (altijd dus) beter dan die zak chips, de bigmacs, de ijsjes, de m&m's et nausea. Mierenneuken over gezonde dingen moet je gewoon niet doen. Ik heb ooit bij een dieetclubje gezeten waar een mevrouw een hele tijd stil stond en wel zei haar best te doen. Moest ze een paar weken opschrijven wat ze at. Bleek ze een aantal keer per week een banaan te eten. Viel die hele verdomde groep over haar heen dat het dús logisch was dat ze niet afviel. Ben ik maar niet terug gegaan want ik vond dat zo ongelofelijk ridicuul! Natúúrlijk ligt het niet aan die ene banaan (vul in: meloen, schaaltje vla) op een dag! Het wordt pas die ene banaan als je toch al teveel eet en dát doe je meestal niet als je op dieet zit.
My 2 cents
Riann ik weet heel goed hoe jij je voelt. Ik heb hetzelfde probleem. Ben ook al sinds januari praktsich niets meer afgevallen (bij mij na 12 kilo al) en sindsdien ontzettend aan het jojo-en. Tuurlijk ben ik ook trots op wat ik al bereikt heb, maar feit is dat ik nog zeker 20 kilo wil afvallen om weer op een gezond gewicht te komen. Ik snap niet waarom dat maar niet wil lukken. En natuurlijk is het niet erg als je een paar weken stilstaat, en je komt toch immer niet aan. Maar als je al een halfjaar niet afvalt dan is dat ook niet normaal. De methode die ik toepas zou moeten werken voor de rest van mijn leven, maar het gaat nu al niet meer. En ik weet dat de meeste andere methodes niets voor mij zijn, omdat ik dat nooit mijn hele leven volhoud. Een dietiste zal me dingen vertellen die ik al weet, dus dat schiet ook niet veel op denk ik.quote:Op donderdag 29 juli 2004 10:04 schreef Riann het volgende:
Bedankt voor jullie posts. Enyppy mocht het niet lukken nu dan hou ik er mee op. Want zie ik er geen nut van in om door te gaan. En dan moet ik bekijken of ik het dan kan met punten tellen of iets in die richting. Maar ik was nu al 3 dagen 82 kilo en nou vanmorgen was ik weer is 81.5. Dus ik heb er toch wel hoop in. En we zien wel al is het maar in centimeters. Iemand die ik ken die dit ook doet is in een half jaar minder tijd de zelfde aantal kilo's verloren en 120 centimeters. En ik ben al veel veranderd in alles. Ik ben naar de bios geweest met een jongen en zo wel mijn ex die ik 2 jaar niet gezien had. Maar dat had ik een jaar geleden niet gedaan. En nu gaan we dinsdag uiteten. Heb er wel zin in. En hoe het met sporten gaat ik ga elke dag toch maar een half uur tot 3 kwatier op de crosstrainer staan. Het is wel ooit dat het een beetje afzwakt. Maar ik probeer dat toch vol te houden.
koop of heb een goed matje, ik kreeg enorm last van m'n rug, aangezien je heel veel moet schommelen in evenwicht, en dan rol je over de wervels. mw knuppelhout had hier geen last van, dus ligt aan je bouw denkikquote:Op donderdag 29 juli 2004 12:59 schreef stoopkind het volgende:
Ik heb net een boek met pilates-oefeningen gekocht. Ben heel benieuwd hoe dat zal gaan. Ze zeggen dat je er een betere houding door krijgt, en dat kan ik wel gebruiken als ik in september weer wil gaan beginnen met dansen.
Heb je er trouwens veel ruimte voor nodig? We hebben hier wel ruimte, alleen staat dat nu nog vol met rommel van de verhuizingIk ga zo maar opruimen, sla ik 2 vliegen in 1 klap
Als iemand nog praktische tips heeft voor pilates <kleding, ondergrond, oid>, ik hou me aanbevolen.
Wel jammer dat er bijna alleen DVD's te vinden zijn. Heb net ff gezocht, maar kom nergens gewoon video-banden tegen. En ik heb geen DVD-spelerquote:Op donderdag 29 juli 2004 13:02 schreef Maerycke het volgende:
Als aanvulling op boeken en aanverwante zaken zou ik graag de diverse buitenlandse dvd-sites willen aanbevelen. Zeker een site als bv. Play.com heeft heel aardige thuisoefendvd's met pilates, yoga en aerobics. Ik heb er zelf een flink aantal gekocht zodat ik wat af kan wisselen en toch m'n oefeningen kan doen zonder alweer naar de sportschool te moeten sjouwen en het er zit echt hele aardige dingen tussen
Da's wel een goede tip. Ik heb geen matjes oid. Ik zal mijn vriend eens vragen of hij iets heeft, en anders maar een matje aanschaffen.quote:Op donderdag 29 juli 2004 13:06 schreef knuppelhout het volgende:
[..]
koop of heb een ged matje, ik kreeg enorm last van m'n rug, aangezien je heel veel moet schommelen in evenwicht, en dan rol je over de wervels. mw knuppelhout had hier geen last van, dus ligt aan je bouw denkik
Winsor pilates heeft ook video's, maar misschien vind je die te duurquote:Op donderdag 29 juli 2004 13:12 schreef stoopkind het volgende:
[..]
Wel jammer dat er bijna alleen DVD's te vinden zijn. Heb net ff gezocht, maar kom nergens gewoon video-banden tegen. En ik heb geen DVD-speler![]()
Ik ga eerst maar eens oefenen met dat boek, kijken hoever ik kom
Ik heb gister ook een matje aangeschaft, zeven euro bij Bristol, dus dat viel reuze meequote:Da's wel een goede tip. Ik heb geen matjes oid. Ik zal mijn vriend eens vragen of hij iets heeft, en anders maar een matje aanschaffen.
Ik heb maar heel even gezocht, zal zo verder zoeken. Ik weet pas of ik ze te duur vindt als ik er 1 heb gevondenquote:Op donderdag 29 juli 2004 13:54 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Winsor pilates heeft ook video's, maar misschien vind je die te duurIk ben er erg tevreden over
[..]
Ik heb gister ook een matje aangeschaft, zeven euro bij Bristol, dus dat viel reuze mee
Yogakleding, dus een beetje nauwsluitend maar rekbaar (zodat je bijvoorbeeld niet met je hele pijp in je lies eindigt, elke keer dat je een been omhoog steekt).quote:Op donderdag 29 juli 2004 12:59 schreef stoopkind het volgende:
Als iemand nog praktische tips heeft voor pilates <kleding, ondergrond, oid>, ik hou me aanbevolen.
Hey gaoxing!quote:Op vrijdag 30 juli 2004 06:01 schreef Gaoxing het volgende:
Isa, wat ga je opeens geweldig goed!
Yp: grrrrrr, ik haal je nooit meer in
*diepe zucht*
Mag ik weer op het lijstje? De korte versie van mijn regel:
Gaoxing (1m72) (27.7) was 94.5 kg, is nu 82 kg en wil graag 70 wegen -12.5
De lange versie: was 94.5, werd 79.5, bleek toen zwanger en moest ophouden met lijnen, kwam netjes 10 kg aan, ging na de bevalling weer keurig terug naar 79.5, heeft zelfs de 77 gezien, maar is sinds anderhalve maand vreselijk aan het aankomen.
Het ingewikkelde is dat ik borstvoeding geef. Aan de ene kant betekent dat dat ik maar heel langzaam mag afvallen. Bovendien maakt het me vreselijk hongerig. Ook het chronische slaapgebrek van de afgelopen vijf maanden maakt me hongerig (vooral suiker. Whaaaaa!). Én met het krijgen van ukkie is er opeens minder gelegenheid tot sporten. Waarschijnlijk ligt daar ook een belangrijke reden voor het aankomen: m'n spieren zijn verdwenen als sneeuw voor de zon.
Oh ja!!quote:Op vrijdag 30 juli 2004 06:58 schreef YPPY het volgende:
En dat kind dat 20 (!) meter naar de bushalte moest voor de schoolbus. Die werd met de auto weggebracht.
Daar ben ik inderdaad ook benieuwd naar. Het lijkt zich wel als caissonziekte te gedragen, alsof je lichaam het niet aankan om zich in één rechte, onafgebroken lijn(poging) richting je ideale lichaamsgewicht te begeven. Het lijkt zich steeds even aan te moeten passen.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 06:51 schreef Isabeau het volgende:
Ik kan helemaal niets medisch vinden over plateau-fasen en zo. Ik zou dolgraag willen weten wat dat lichaam aan het doen is dat je niet meer afvalt.
Ik schrok vooral van de vrouw die zei geen gevoel van verzadiging te kennen. Dat moet vreselijk zijn, dat je je lichaam zoveel geweld hebt aangedaan dat het geen mate meer kent en accepteert. Elke afvalpoging wordt dan een lijdensweg.quote:Ik vond het zo sneu voor sommige mensen dat ze zo verzot waren op lekker eten.
"En ik heb van m'n moeder geleerd om mijn bord al-tijd leeg te eten, dus het is niet mijn schuld dat ik dikker word nu de porties groter zijn geworden." Sja, een voedingspatroon mag dan cultureel of commercieel wel veranderen, maar evolutie volgt niet zo snel. Sterker nog, gezien ons bewegingspatroon zouden we veeleer minder moeten gaan eten.quote:En de porties friet waren in Amerika in de jaren '70 300 kcal en nu 800 kcal.
Ik vind dat dr Phil het heel tof aanpakt. Het idee dat je onder andere je omgeving in moet richten naar succes en dat afvallen niet om wilskracht draait, is volgens mij heel belangrijk. Eén man reed dagelijks een andere route van en naar zijn werk. Dit kostte hem 5 minuten meer, maar in plaats van langs al die fastfoodzaken waar hij zo vaak at, reed hij nu door een bos. Alleen al zo'n verandering moet op jaarbasis ontzettend veel schelen in kilo's.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 09:14 schreef stoopkind het volgende:
Woensdagavond was ook weer Dr Phil met al die afvallers. Daar verbaasde ik me ook al over wat al die mensen in huis hebben, en wat er juist ontbreekt. Hun hele eet- en leefpatroon is zó anders dan ik hier in Nederland gewend ben. Sommigen hadden nog nooit fruit in huis gehad oid, maar wel een hele keukenkast vol met chips e.d.![]()
Ik heb laatst paprika's, ui, appel, peer, banaan en champignons op de bbq gedaan. Daarbij eet ik dan een kipsateetje, gehaktballetjes aan een sateprikker en een knakworst. Misschien niet het meest gezonde vlees, maar als iedereen om me heen zo zit te schransenquote:Op vrijdag 30 juli 2004 13:11 schreef Riann het volgende:
Morgen zal het denk ik wel weer BBQ zijn bij ons... Maar zit na te denken over gezonde dingen voor op de BBQ.... ideetjes zijn welkom![]()
Als dit je interesseert is het boek "Fat Land (How Americans became the fattest People in the World)" van Greg Critser een aanrader. Het beschrijft bijvoorbeeld hoe de fastfood industrie ging 'supersizen' (ze hadden een punt bereikt waarop ze mensen niet váker binnen konden krijgen, maar als ze meer serveerden (en daarvoor meer lieten betalen) aten mensen het wel op); hoe fastfoodketens voet aan de grond kregen in scholen (bijvoorbeeld doordat het budget voor onderwijs steeds verder naar beneden ging); hoe zelfs de kerk meehelpt "De Amerikaan" dikker te maken (zelfacceptatie prediken; vetzucht is maar een kleine zonde vergeleken bij anderen; de halve gemeente is te dik, dus de kerk zou leeglopen als men te streng zou zijn; etc.); hoe men steeds minder is gaan bewegen; etc. Het is geen echt lichte kost, maar vreselijk interessant.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 10:33 schreef Isabeau het volgende:
Aan de ene kant vond ik het in Amerika moeilijk om gezond uit eten te gaan (friet bij je veel te grote stuk vlees is alle groente die je krijgt omdat patat groente is), maar aan de andere kant kennen ze daar zo ontzettend veel Salad Bars waar je absoluut geen dressing hóeft te nemen. Dus tsja, aan de ene kant gezondheidsfreaks en aan de andere kant de fastfood maatschappij. Verwarrend voor bijvoorbeeld kinderen.
Je mag me nog steeds iets uitleggen wat je eigenlijk in de nachtdienst zou doen... ::9quote:Op vrijdag 30 juli 2004 15:13 schreef Isabeau het volgende:
En ik heb bijna een heel pakje red cinnamon op zitten kauwen. Uit verveling.
Zitten daar veel kcal in?
Kan ik nog iets opzoeken voor iemand?Last van je knie, je neus of haaruitval?
wat voor werk/studie doe je?quote:Op vrijdag 30 juli 2004 15:11 schreef Isabeau het volgende:
Ik zit hier in een bloedheet kantoortje in m'n uppie uit m'n neus te eten (eh, figuurlijk). Ik ben klaar met mijn taken voor de psychiatrie, maar ik moet wachten tot 16:30 voor een nabespreking met een psychiaterDus ik verveel me rot en kan niet weg. Maar! Hierna wel vakantie voor 2 weekjes
(nou ja, da's ook relatief aangezien ik wel 8 nachten in het ziekenhuis in assen ga werken in die twee weken...concl: ik heb geen vakantie
)
quote:Op vrijdag 30 juli 2004 15:13 schreef Isabeau het volgende:
Je kan opzoeken inzake combinatie vet en last van darmkrampen na een kwartiertjequote:Op vrijdag 30 juli 2004 15:13 schreef Isabeau het volgende:
Ik wil graag weten hoe men hamer c.q. klauwtenen repareert, omdat ik er daar 2 van heb (elke voet 1...), steeds meer last krijg met lopen en maandag een afspraak bij de dokter hebquote:Op vrijdag 30 juli 2004 15:13 schreef Isabeau het volgende:
"ik heb toch wel gelijk"... yeah right...quote:Op vrijdag 30 juli 2004 15:27 schreef Isabeau het volgende:
Zoek dat zelf maar uit als je dat snel wilt weten, nu geen zin in. Ik heb gewoon toch wel gelijk.
Heb ik ookquote:Op vrijdag 30 juli 2004 15:41 schreef 205_Lacoste het volgende:
"ik heb toch wel gelijk"... yeah right...
Morgenavond om 10 uur begin ik aan een nachtwandeling van een paar uur. Niet echt op een logische tijd, maar ja.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 15:13 schreef Isabeau het volgende:
dat stoort me redelijk: vaak wordt er gedaan alsof er hier alleen dietende dames actief zijn.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 15:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Heb ik ook.... Ik wilde het vooral in een nachtdienst nog een keer uitschrijven voor de dames hier en voor mezelf.
Nou, het voorste kootje, degene die het verst van je voet afzut dus, is compleet gefixeerd in een hoek van 90 graden van het kootje daarvoor...quote:Op vrijdag 30 juli 2004 15:46 schreef Isabeau het volgende:
Oh, dat is erg mooie chirurgie, Cutie. Ik heb een paar voetoperaties bijgewoond en het was absoluut interessant. Mensen krijgen mooiere voeten en hebben geen ongemak meer bij het lopen. Het moet volgens mij wel ernstig genoeg zijn willen ze tot operatie overgaan. Anders worden je waarschijnlijk zooltjes oid aangeraden.
medisch onderbouwd? je gaat niet een of andere tocht doen die het uiterste van je lichaam vergt neem ik aan, dus ik denk dat een 'gezond verstand'-antwoord ook wel voldoet.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 15:53 schreef YPPY het volgende:
[..]
Morgenavond om 10 uur begin ik aan een nachtwandeling van een paar uur. Niet echt op een logische tijd, maar ja.Wat is dan handig om met eten te doen? Daarvoor? Daarna nog (we gaan nog uit na afloop)? Niets extra's? Tijdens het lopen?
Wel een medisch onderbouwd antwoord graag.
Tja, dat krijg je als minderheidquote:Op vrijdag 30 juli 2004 15:54 schreef knuppelhout het volgende:
[..]
dat stoort me redelijk: alleen voor de dames.
Jeetje, waarom hebben jullie geen 'normale' probleempjesquote:Op vrijdag 30 juli 2004 15:48 schreef Riann het volgende:
Isabeau mijn navel word met dit weer altijd superrood van binnen en dat doet gruwelijk zeer en daar doe ik dan weer in de nacht uierzalf aan en dan is het weer over. Maar het komt telkens terug. Dat heb ik vorig jaar zomer ook een paar keer gehad en nu weer. Verder heb ik er nog nooit last van gehad. En ik hou het goed zuiver en ik droog het goed af na het douche. Weet jij misschien waar het aan ligt en iets om misschien voor te zorgen dat het niet rood en pijnlijk word?????
Oh, ik vond de psychiaters een beetje eh..contactgestoord. Maar de omgang met de psychiatrie-patiënten was uiterst boeiend. Ik vind het geweldig interessant om een mens als geheel te benaderen, dus ook de psychosociale problematiek mee te nemen in het huidige ziektebeeld. De invloed van je hersenen op je lichaam wordt in de somatische kliniek maar al te vaak vergeten. Weet je al of je op een PAAZ terecht komt of in de kliniek van een academisch ziekenhuis? Dat schijnt ook nogal verschil te maken in de ziektebeelden die je tegen gaat komen. Ik heb bijvoorbeeld erg veel mensen met depressieve klachten en angststoornissen gezien, maar ook zo nu en dan een wat exotischer beeld zoals een dissociatieve stoornis of een conversiestoornis.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 15:56 schreef knuppelhout het volgende:
ik denk momenteel sterk aan psychiatrie of kinder&jeugd-psychiatrie, wat vond je van je co-schap daar, isa?
ja prachtigquote:Op vrijdag 30 juli 2004 16:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh, ik vond de psychiaters een beetje eh..contactgestoord. Maar de omgang met de psychiatrie-patiënten was uiterst boeiend. Ik vind het geweldig interessant om een mens als geheel te benaderen, dus ook de psychosociale problematiek mee te nemen in het huidige ziektebeeld. De invloed van je hersenen op je lichaam wordt in de somatische kliniek maar al te vaak vergeten. Weet je al of je op een PAAZ terecht komt of in de kliniek van een academisch ziekenhuis? Dat schijnt ook nogal verschil te maken in de ziektebeelden die je tegen gaat komen. Ik heb bijvoorbeeld erg veel mensen met depressieve klachten en angststoornissen gezien, maar ook zo nu en dan een wat exotischer beeld zoals een dissociatieve stoornis of een conversiestoornis.
En als ik dames bedoel dan bedoel ik ook de heren hierNet als dat veel boeken het over 'hij' hebben en dan ook 'zij' bedoelen. (lul ik me er een klein beetje uit?)
wat een woord!quote:Op vrijdag 30 juli 2004 16:09 schreef Riann het volgende:
smam
Ja dat betekent mijn moederquote:Op vrijdag 30 juli 2004 16:22 schreef knuppelhout het volgende:
[..]
wat een woord!
betekent zoiets als "mijn moeder"?
forgive me, ik ben rotterdammer
Kom je dan ook naar de B&J-buitendag?quote:Op vrijdag 30 juli 2004 19:55 schreef Isabeau het volgende:
Dennis heeft Ben & Jerry's meegenomen
Ik nog heel voorzichtig gevraagd of het een smaak was die ik niet zo lekker vind.
Het is Karamelsutra![]()
Maar hij vindt dat ik het verdient heb dus ik zal een paar hapjes nemen.
Als hij nou het grootste deel opeet, dan neem ik pas een paar hapjes, dan weet ik zeker dat ik niet teveel ga eten![]()
ja, dan ben ik zwak als het om B&J gaat
Ik ben zo gegaan:quote:Op vrijdag 30 juli 2004 06:44 schreef YPPY het volgende:
Chocolade ijs is zo lekker Dizer. Ik kan me voorstellen dat je daar moeilijk vanaf kunt blijven. En een keertje kan best.
Je bent al bijna 20 kilo afgevallen dan! Echt veel! Hoe lang heb je daar over gedaan?
op bed gaan liggenquote:Op zaterdag 31 juli 2004 09:55 schreef Isabeau het volgende:
Indrukwekkend in centimeters, Sanne!
Ik moet me ook weer eens meten, dat is nu al meer dan een maand geleden. Ik heb helaas geen uitgangsmaten, want ik was al 5 weken bezig toen ik me voor het eerst opmat, da's dan wel weer jammer. Maar, net mijn Gele Broek gepast en ik kon hem over mijn heupen trekkenDe rits kan slechts 3 mm dicht, maar dat mag de pret niet drukken.
Gefeliciteerd!!quote:Op zaterdag 31 juli 2004 14:33 schreef knuppelhout het volgende:
ik heb me gister dus niet helemaal aan het juiste dieet gehouden zeg maar (geb. aardappeltjes met mayo en biefstuk), 's avonds heb ik heel veel gezopen, dus ik dacht: dat wordt balen met wegen vanmorgen.
Maar: mn darmen hebben al dat ongezonds er zsm uitgegooid, en als klap op de vuurpijl ben ik gaan hardlopen vanmorgen omde kater kwijt te raken en fris genoeg te zijn om te kunnen leren.
Gevolg: ik woog vanmorgen een pond minder dan ik gewogen heb sinds een jaar of 3!
juich!
nou effe naar de markt en misschien even naar t zomercarnaval kijken. succes allemaal!
Ja hij zei nog expres van ik wil je wel helpen met het afvallen.quote:Op zondag 1 augustus 2004 00:59 schreef Isabeau het volgende:
Vrijen verbrand best veel kcal. Topsport!![]()
(jezus wat verveel ik me op mijn werk)
quote:Kissing is good for your health. From an aerobic standpoint, kissing is a workout: According to the 1991 Kinsey Institute New Report on Sex, a passionate kiss burns 6.4 calories per minute. (This compares to 11.2 calories per minute you burn jogging on a treadmill.) It takes only two muscles to purse your lips into a simple pucker, but a serious French kiss activates all 34 of your facial muscles, and the highest level of serious making out, properly done, engages every muscle and tendon in your body
O2 en temperatuur zijn wel in orde. En misschien ligt het idd niet aan het lood, alhoewel dit de eerste keer was dat ik planten met lood kreeg. Waarschijnlijk ligt het dan aan de winkel. Ik heb al best lang goudvissen gehad, toen en jaar lang niet, en nu gingen ze alledrie binnen een week dood. En de guppys uit dezelfde winkel stierven ook snel.quote:Op zondag 1 augustus 2004 18:10 schreef knuppelhout het volgende:
volgens mij zit er standaard lood om die waterplantjes heen toch? wel raar als dat niet samen zou gaan met guppy's.
Ik had altijd vooral dat ik te weinig O2 in het water kreeg, of dat de temp te hoog/laag was. (had een heel raar aquariumpje: heel hoog , smal en kort
Teruggaan en stennis schoppen, werkt altijdquote:Op zondag 1 augustus 2004 19:21 schreef stoopkind het volgende:
Hmm, denk dat ik morgen maar naar een andere winkel ga om guppys te halen (volwassenen) Ik vertrouw deze winkel echt niet meer.
Heel leuk, het staat nu op zijn bureauquote:Op vrijdag 30 juli 2004 20:57 schreef teigan het volgende:
Wat vond je vriend van het kadootje wat je voor hem gekocht had?
Daar ben ik nog wel errug benieuwd naar..
Welkom Amaliaquote:Op zondag 1 augustus 2004 22:56 schreef Amalia het volgende:
..... ik gooi mij mede in de strijd...
amalia : 1.74 (41,3) weeg nu 125 wil graag naar de 80...... een lange weg te gaan en kan alle hulp dus gebruiken....
Het schijnt dat mannetjes-guppies kwetsbaarder zijn dan vrouwtjes. We dachten dat we alleen mannetjes hadden, blijkbaar zwom er dus minimaal 1 vrouwtje tussenquote:Op maandag 2 augustus 2004 00:15 schreef Isabeau het volgende:
stoopkind wat sneu van al die overleden guppies, maar wel heel erg leuk dat de laatste kleintjes heeft gekregenIk vind dat vooral heel erg bijzonder omdat ik juist zou denken dat een hoogzwanger visje nog veel kwetsbaarder is dan de andere niet zwangere visjes. Blijkbaar niet
![]()
Nou, voordat ik last had van overgewicht deed ik veel aan sport. Ik heb vanaf mijn 6de tot 17de op hockey gezeten. Ik heb zelfs nog op het NK gestaan vlak voordat ik ben gestopt. Ik heb na dat seizoen tijdens het aftrainen mijn enkelbanden gescheurd, dit is daarna nog twee keer gebeurd. Mijn rechterenkel is dus heel erg zwak en met mijn gewicht op dit moment kan ik dus niet zulke sporten doen.quote:Op zondag 1 augustus 2004 22:11 schreef Jojogirl het volgende:
Mannekino, waarom wil je eik zo snel zoveel afvallen?
Welkom Amalia!! De beste tip die ik je nu kan geven, is tussendoelen bepalen. Van 125 naar 80 kilo lijkt zo'n laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaange weg, verdeel die in tussenstapjes en beloon jezelf met iets kleins als je die tussenstappen bereikt!quote:Op zondag 1 augustus 2004 22:56 schreef Amalia het volgende:
amalia : 1.74 (41,3) weeg nu 125 wil graag naar de 80...... een lange weg te gaan en kan alle hulp dus gebruiken....
Nou ik ga gewoon via Hoogeveen Noord en dan naar Fluitenberg en dan via het bos naar Ruinen. Een enkele reis is 16 a 17 km vanaf mijn huis naar het huis van mijn opa en oma. Maar als je echt een mooie route wilt fietsen moet je naar Pesse gaan en dan onder het tunneltje door en dan rechtaf richting Dwingeloo. Ergens op het midden kun je een fietspad op naar rechts dat zijn de Holtveense plassen ofzo, dat is erg mooi.quote:Op maandag 2 augustus 2004 13:23 schreef Isabeau het volgende:
Mannekino, misschien kom ik je nog tegen in HoogeveenHoeveel km fietsen was dat? En ik wil nog een stuk gaan fietsen deze week, richting Ansen/Ruinen die kant op. Nog tips voor onderweg of voor mooie fietsroutes/plekken in de buurt? Ik hou van bossen/natuur en historische plekjes.
Voor zover ik begrepen heb heeft Funnie zich na de discussie in deel 49 een beetje teruggetrokkenquote:Op maandag 2 augustus 2004 11:39 schreef Riann het volgende:
ik heb trouwens funnie al een tijdje niet meer gezien hier. Weet hier iemand wat meer van ??? Of ik moet er gruwelijk overheen gekeken hebben
Tuurlijk blijf ik hier posten... zou hier ook wel mijn vorderingen door blijven geven enzoquote:Op maandag 2 augustus 2004 20:35 schreef Isabeau het volgende:
Je blijft hier toch wel posten, Riannuh??
Heb je enig idee of het nu wel goed is gegaan met opspuiten? Of is het afvallen niet alleen van het vele lopen, maar ook van minder kunnen eten?quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 10:36 schreef Funnie het volgende:
Ik heb 2 dagen voor we op vakantie gingen mijn band laten opspuiten, en ben toen zaterdag nacht vertrokken. Ik heb enormmmm veeeeeeeel gelopen in Tsjechië. Ik woog in Hardenberg 2 dagen voor vertrek 93 kilo. Was dus weer aangekomen.
Leukquote:Ik ga proberen iets meer te fietsen en te lopen. Want dat werkt wel heb ik gemerkt. Maar ja hier ga je niet 4 a 5 uurtjes per dag dom wandelen, wat je in Tsjechië wel doet. We hebben mooie foto's gemaakt. Zal er eens wat op mijn site zetten. Met daar een verslag van het hoe en wat met afvallen allemaal
Tips:quote:Op zondag 1 augustus 2004 22:56 schreef Amalia het volgende:
Mag ik dan wel 15kg in 1 jaar afvallen? Ik kreeg het er ook binnen 1 jaar bijquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 20:41 schreef Malc het volgende:
1. Val langzaam af! Als je te snel afvalt kom je na het lijnen weer even snel aan, omdat je lichaam zich heeft ingesteld op het strenge dieet. Verder is te snel afvallen ongezond. Ik adviseer je vijf kilo per jaar af te vallen en er dus negen jaar over te doen (zo lang?!?!??? Ja, zo lang. Je bent ook niet in één jaar 125 kilo geworden). Val je in een jaar meer dan vijf kilo af, dan moet je dus minder streng gaan lijnen. Val je minder af, dan iets strenger. Continu balanceren.
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 10:36 schreef Funnie het volgende:
We zijn zondag avond terug gekomen, en moest gelijk alles opruimen en aan de kant maken omdat ik gisteren jarig was. Ik had een enorm leuk kadootje gekregen. Mijn weegschaal gaf aan dat ik 89,2 woog!!!
Dus mijn nieuwe regel
Funnie (1m70) (32,1) was 130 kg, is nu 92,8 kg en wil graag 80 wegen -37,2
is nu
Funnie (1m70) (30.8) was 130 kg, is nu 89,2 kg en wil graag 80 wegen -40.8
Inderdaad gewoon passen, maar om alvast een indicatie te krijgen kun je even hier kijkenquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 21:58 schreef stoopkind het volgende:
Misschien een rare vraag, maar hoe weet je welke confectiemaat je hebt? Gewoon proberen? Of kan je dat meten? Lijkt mij wel handig om te weten als ik kleren ga shoppen
ja ik ga daarbij ook sporten... misschien is zown datum niet goed, maar ik wil graag een moment voor ogen hebben, waarop ik denk trots te kunnen zijn... maar ik zal in overweging nemen dat het wellicht gaat frustreren.quote:Babbelzz: ik zou rekening houden met 15 kilo afvallen in een jaar. Om zo'n streefdatum aan te houden is wellicht niet goed. Daar raak je misschien alleen gestressed van als je het niet haalt.
Wel is het belangrijk om dat knopje om te zetten he! Je moet wel zo bedenken dat je je eet- en beweegpatroon moet aanpakken en je levenlang aan moet houden. Maar het begin is er door alleen fruit te snoepen. Ga je ook nog sporten daarbij?
quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 21:58 schreef stoopkind het volgende:
Mag ik dan wel 15kg in 1 jaar afvallen? Ik kreeg het er ook binnen 1 jaar bij
Ik in ongeveer 11 maand van 80 naar 97quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 23:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]Dat is precies wat ik dacht
Ik ben in ongeveer 18 maanden van 78 kg naar 94 gegaan![]()
Neeeeee ik ga niet opzeggen hoor! ik moet er gewoon gebruik van maken. Bovendien is de oudegracht verder van mijn huis (zuilen) dus dan zou dat straks weer een excuss zijn. Ik kan ook bij mijn sportschool squashen, maar dan moet die ander ook wel lid zijn, evenals tennissen, badminton etc etc...quote:
[b]Babbelzz: andere sportschool zoeken dan? Ik sport in het centrum op de Oudegracht. Waar squash jij eigenlijk? Voor de stevige trek op de late avond kan je bijvoorbeeld een ontbijtkoek eten of een boterham/cracker met iets slanks. Of je neemt je toetje dan.
Funnie je verhaal is een prettig idee voor me. Ik krijg er een realistisch beeld door. Het afvallen zal me een betere conditie opleveren maar er zullen ook dingen zijn die blijven. Voor jou ben ik blij dat nadat je hier toch in een dipje zat zo'n plezier beleefd heb op je vakantie en bent afgevallen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 16:57 schreef Funnie het volgende:
Ik kan idd veel beter lopen dan 1 jaar geleden. Toen kon ik de hele stad niet rondlopen. Ging ik van de ene kant van de stad naar de andere kant, en haalde mijn vriend de auto op om mij daar op te halen. Omdat ik domweg niet meer kon lopen.
Het is namelijk niet alleen vel, maar ook oud vetschort wat je niet meer met afvallen eraf kan krijgen.
Je tip 1 is niet erg realistisch voor iemand die meer dan 40 à 50 kg overgewicht heeft of meer.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 20:41 schreef Malc het volgende:
Tips:
1. Val langzaam af! vijf kilo per jaar af te vallen en er dus negen jaar over te doen (zo lang?!?!??? Ja, zo lang. Je bent ook niet in één jaar 125 kilo geworden).
2. Zorg dat je nauwelijks honger hebt.
3. Kijk niet naar alle losse dingen die je eet, maar naar je hele voedingspatroon.
4. Je doel is niet "45 kilo afvallen", maar: "verandering van voedingspatroon".
5. Voornaamste energieleverangiers zijn vetten en koolhydraten(zetmeel/suikers).
6. Producten waarop staat "bevat geen/weinig vet", zitten vaak wel vol koolhydraten en maken je dus toch dik. Hier eerst even kijken hoeveel erin zit, voor je het koopt. (bijv: ontbijtkoek)
7. Dol op chocola? Klik dan hier.
8. Maximaal één keer per week wegen! Anders wordt je gek...
9. Eet gezond.
10. Stoppen met lijnen bestaat niet. Je zult je voedingspatroon voor je hele leven moeten veranderen. Stel je daar op in.
Veel succes!
Ik volg je redenatie en realiseer me maar al te goed dat een blijvende verandering van een voedingspatroon niet van de een op de andere dag gaat. Ik spreek uit ervaring. Vandaar ook tip 1.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 10:50 schreef Mouse het volgende:
Je tip 1 is niet erg realistisch (...) Voor mij zou dat betekenen dat ik mijn ongezonde eetpatroon moet aanhouden (...). Ik denk dat het realistischer is om te beseffen dat je wel meer kg's per jaar kan afvallen maar dat je ook periodes zal hebben van stilstand. (...)
Je tip 4 is het wel. Verander je eetpatroon en hou die verandering erin. Echter realiseer je je dat dat ook niet van de een op de andere dag gaat.
Wat ik deed: Praten tegen jezelf "chips is goor", "chips is ongezond", "chips is voor domme mensen", "chips is ranzig", etc. Als je het maar lang genoeg tegen jezelf zegt, ga je het wel geloven en lust je geen chips meer. Kijk vervolgens om je heen wat voor ranzige domme idioten allemaal chips eten en je bent genezen van chips.quote:Hou je voor dat je momenten hebt waarin je er achter komt dat je wel ineens die zak chips opgegeten hebt of dat pak koekjes of die chocoladereep. En leer daar dan van ipv je te overweldigen met schuldgevoelens. Ga na wat je ertoe bracht die dingen te eten denk hoe je dat kan veranderen en pas het toe.
O ja mannen en lijnenquote:Op woensdag 4 augustus 2004 16:17 schreef Isabeau het volgende:
Malc is een man
Neem het niet te letterlijk mensen. Zo bedoel ik het niet.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 16:17 schreef miss_sly het volgende:
*miss_sly ziet best veel mensen chips eten en vindt die mensen eigenlijk nooit ranzige domme idioten....
Idd, wat ik eerder al zei...:quote:Op woensdag 4 augustus 2004 16:13 schreef Jojogirl het volgende:
* Jojogirl vindt die methode stom.
Er is geen slecht voedsel, alleen moet je van sommige dingen gewoon niet teveel eten.
Als je toch echt niet van sommige dingen kan afblijven, kán die methode werken. Of ie nou stom is of niet, bij mij werkte ie.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 20:41 schreef Malc het volgende:
3. Kijk niet naar alle losse dingen die je eet, maar naar je hele voedingspatroon. Ongezonde en slechte dingen bestaan niet. Een ongezond en slecht voedingspatroon wél. Een keer een stuk taart (je verjaardag), friet (dagje uit), koekje (weekend), etc. is niet erg. Wel erg als het deel uitmaakt van je dagelijkse/wekelijkse voedingspatroon.
... die nu al ruim twee jaar keurig op gewicht is: (1,93m) (22,3) 83 kgquote:Op woensdag 4 augustus 2004 16:17 schreef Isabeau het volgende:
Malc is een man
Done!quote:Op woensdag 4 augustus 2004 18:44 schreef YPPY het volgende:
Ik ben we benieuwd naar die foto. Wil je die mailen naar mijn @fok adres?
En hoeveel moest je daarvoor afvallen?quote:Op woensdag 4 augustus 2004 18:41 schreef Malc het volgende:
... die nu al ruim twee jaar keurig op gewicht is: (1,93m) (22,3) 83 kg
Er vallen mij hier een aantal zinnen opquote:Op woensdag 4 augustus 2004 13:57 schreef Malc het volgende:
Voor alle anderen:
De meeste mensen maken de volgende fout:
Het lichaam is helemaal ingesteld op het oude voedings- en beweegpatroon. Mensen gooien dat van de een op andere dag drastisch om (weinig eten/veel bewegen, ongezond Atkins, andere rare ongezonde dieeten). Het kost ze veel moeite en zelfkwellerij dit te doen, máár de kilo's vliegen er de eerste tijd echt af! Het lichaam zich helemaal in op dat nieuwe (extreme) voedings/beweegpatroon. Dan komt de periode van stilstand, of het bereiken van je streefgewicht. Het is onmogelijk het nieuwe strenge extreme voedings/beweegpatroon het leven lang vol te houden en men valt langzaam weer terug in het oude. Het lichaam is echter nog helemaal ingesteld op dat nieuwe en de kilo's vliegen er weer aan. Dat herhaalt zich een aantal keer en heet "jojoën". Na 10 jaar weegt men weer net zo zwaar eerst.
quote:Op woensdag 4 augustus 2004 13:57 schreef Malc het volgende:
Vandaar mijn advies: Begin langzaam (hou idd je ongezonde patroon nog even aan) en ga steeds een beetje strenger. Als je dan een periode van stilstand hebt, heb je nog genoeg dingen over in je voedingspatroon waarop je kunt "bezuinigen". Het is dan niet moeilijk ieder jaar 5 kilo af te vallen en dat je hele leven vol te houden. Ben je na 10 jaar op je gewicht, dan hoef je nauwelijks wat te doen om op dat gewicht te blijven.
quote:Op woensdag 4 augustus 2004 13:57 schreef Malc het volgende:
Je maakt het jezelf ook veel makkelijker. Als je de hele dag maar met dat lijnen en wegen bezig bent en er een obsessie van maakt, krijg je alleen maar honger (ik krijg het al als ik dit topic lees). Gewoon relaxed. Af en toe een beetje je patroon bijschaven en er niet de hele dag mee bezig zijn. Rest gaat vanzelf.
Als je langzaam afvalt, heb je ook veel minder honger, want je lichaam went langzaam aan je nieuwe patroon. Na een tijd zul je merken dat je niet eens meer zoveel kúnt eten en dat je ook minder trek hebt in al die vette, gore tussendoortjes.
[..]
Wat ik deed: Praten tegen jezelf "chips is goor", "chips is ongezond", "chips is voor domme mensen", "chips is ranzig", etc. Als je het maar lang genoeg tegen jezelf zegt, ga je het wel geloven en lust je geen chips meer. Kijk vervolgens om je heen wat voor ranzige domme idioten allemaal chips eten en je bent genezen van chips.
TWEE WEKEN alles kennen? Zijn ze helemaalquote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:26 schreef Bolletje... het volgende:
Mouse, het ging niet om 2 maanden maar 2 weken zelfs..bij elkaar had ik alles in 1 maand moeten weten..tja
Nee, ik weet het niet, ik zie wel weer wat er op mijn pad komt.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 16:20 schreef Mouse het volgende:
[..]
TWEE WEKEN alles kennen? Zijn ze helemaal![]()
Sorry ik had 2 maanden in gedachten ivm 2 maanden proeftijd. O, o, o, stupid me.
Maar he, dit heb je weer gehad. Ben je nu nog steeds op zoek naar een baan? En wat wil je voor baan? Of heb je al iets op het oog?
Is/was dát jouw voedingspatroon?!?!?!???quote:Op donderdag 5 augustus 2004 14:55 schreef Mouse het volgende:
Het is nl niet gezond om met 2 croissants te ontbijten 1 pak koekjes tussen door te lunchen met chips tussendoor 2 ons chocola en te dineren met een pizza en als toetje een lekker vol bakje ijs.
En mouse is niet de enigequote:Op donderdag 5 augustus 2004 18:09 schreef Malc het volgende:
[..]
Is/was dát jouw voedingspatroon?!?!?!???![]()
Tsja, in dat geval...
In een week tijd dus dat is superveel voor mijquote:Op donderdag 5 augustus 2004 21:32 schreef Babbelzz het volgende:
Balen bolletje.....stinkbommetje voor die zaak plaatsen?
Riann.... in hoeveel tijd die cm eraf???
En wat voor dieet doe jij octopussy? ik ken het niet...
Iedereen is erg lief voor me en houden allemaal rekening met mijn dieet. Zaterdag ga ik idd gewoon later naar de verjaardag, zodat ik niet in de verleiding van BBQ snacks (stokbrood met veel saus) kom... ik eet gewoon thuis en kom daar dan met een vol gevoel aan wat er voor zorgt dat ik het ga weerstaan
....
Ik probeer je te laten zien dat er ook andere mensen zijn dan waar jij het over hebt. Dat je vooral bij afvallen uit moet gaan wat je zelf goed vindt voelen. Jij moet het namelijk doen. Afvallen doe je in je eentje.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 18:09 schreef Malc het volgende:
[..]
Is/was dát jouw voedingspatroon?!?!?!???![]()
Tsja, in dat geval...
Ja... gelukkig gaan we morgen weer barbequen met veeeeeeel vers fruitquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 09:01 schreef Sanne het volgende:
Hebben jullie ook zo'n moeite met het avondeten met dit warme weer? Ik heb eigenlijk helemaal geen trek in warm eten, en grijp dan ook eerder naar fruit en yoghurt.
quote:Op donderdag 5 augustus 2004 14:55 schreef Mouse het volgende:
2 croissants te ontbijten 1 pak koekjes tussen door te lunchen met chips tussendoor 2 ons chocola en te dineren met een pizza en als toetje een lekker vol bakje ijs.
quote:Op donderdag 5 augustus 2004 19:56 schreef miss_dynastie het volgende:
En mouse is niet de enige
Ik ben ook iemand die glacekoeken erg lekker vond als toetje na het ontbijt...
Ik denk dat voor jullie vooral tip 2 geldt:quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 09:29 schreef Pandorah het volgende:
Ik had nou niet echt een gezond eetpatroon: sochtends vaak een appelflap en krentenbol bij de bakker, smiddags vette hap in de kantine, savonds een groot bord eten en veel snoepen tussendoor.
Ik ben geloof ik al sinds november lid hier. Omdat ik behoorlijk wat dalen heb gehad, gaat het lang niet zoals ik gepland c.q. gehoopt had. Je tips zijn hartstikke handig en gebruik ik al sinds tijden, maar als je je om wat voor reden dan ook kut of ziek voelt, dan is het niet zo'n recht pad als je misschien zou willen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 11:55 schreef Malc het volgende:
Heel verhaal
Nee, geen maatje 38 of zo, maar ik had toch wel gehoopt nu op zo'n 88 kilo te zitten.... helaas blijf ik nu schommelen rond het gewicht in de OP, maar ik hou op dit moment wel veel vocht vast, dus ik weet het niet echt...... feit is wel dat ik gewoon door mijn vermoeidheid wat extra brandstof nodig heb, en dat moet ik maar accepteren. Ik weet echter zeker dat als ik vorig jaar niet was begonnen met lijnen, en dan ook gewoon ziek was geworden zoals nu, dat ik dan nu 110 of misschien 120 had gewogen, dus daar hou ik me maar aan vast: niet aankomen is voor mij nu ook een overwinningquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 12:17 schreef Riann het volgende:
Miss_dynastie had je zeker ook gepland in de zomer maatje 38 of zo ik zag het vorig jaar al helemaal voor me maar helaasnu zie ik het volgende zomer wel voor me dat maatje 38
![]()
Dat weet mijn huisarts niet echtquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 12:27 schreef Riann het volgende:
idd niet aankomen is het belangerijkste. Er komt voor jou ook vast een tijd dat het weer beter gaat en dat het lijnen ook weer wil lukken. Je gezondheid is nu ook erg belangerijk. Maar waar komt die vermoeidheid vandaan.
Oh leuk!!quote:En morgen naar phantasialand met mijn vriendjuh en neef van hem en nog een meisje die ik nog niet ken.heb er wel zin in.
![]()
Is wel fijn dat het wat beter gaat. Misschien gaat het nu wel langzaam over. Gewoon rustig aan doen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 12:29 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat weet mijn huisarts niet echt
Het gaat wel beter de laatste tijd, maar het gaat gewoon langzaam![]()
[..]
Oh leuk!!
1. Kijk dat is nou het belangrijkste. Weten hoe je niet naar de kast loopt en eet maar afleiding zoek en tegen jezelf zegt nee nu nietquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 10:18 schreef teigan het volgende:
1. Het wil nu best wel, ik ben er nu niet al te veel mee bezig, maar wel genoeg om dus niet te gaan vreten/snoepen als ik me rot voel...
2. Zondag gaan we onze nieuwste aanwinst ophalen, een lapjespoesje van ongeveer 10 weken genaamd Anisha, en daar heb ik echt enorm veel zin in...
Volgens mij begrijp je me nog niet helemaal. Voor ons (eh diegene met obesitas, morbide obesitas) geld niet zozeer het eetpatroon wijzigen, Want dat kennen we allemaal wel, maar geld hoe houden we het zo. Waar vinden we de motivatie om het gewijzigd te houden. Hoe zorgen we ervoor niet opnieuw de val in te lopen. Kijk en daar gebruik ik dit forum voor.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 11:55 schreef Malc het volgende:
tip 2:
2. Zorg dat je nauwelijks honger hebt. Het gaat er niet zozeer om hoeveel je eet, maar om wát je eet. Heb je honger, neem dan een glas water of wat fruit. Zorg verder dat je dagelijks gewoon twee of drie goede maaltijden neemt. Let vooral op wat en op de tussendoortjes.
Laat Sultana's, Betweens, Liga Evergo's etc. staan!!!
quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 18:38 schreef Bass-Miss het volgende:
Ja Riann, als je warm-water-spoelt-vet-weg-theorie klopt raad ik je aan om eens een fles dreft leeg te drinken. Al gezien als je dàt in een vette pan doet?!![]()
* Isabeau kijkt een beetje bezorgdquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 18:34 schreef Riann het volgende:
Ik deed de herbalife 2 keer in vla wat ik dus niet moest doen ik doe het nu 1 keer in sojamelk en 1 keer in yochurtdrinken ik drink nu meer en ik verdeel het meer over de dag heen. Ik heb pilletjes die er voor zorgen dat ik bij een avondmaal 40 % van het vet niet opneemt. Geen ijskoud water meer. Maar gewoon kraanwarmte water. Ik dacht eerst wat een onzin. Maar ja blijkt wel dat het niet zo is
Welkom bij de groep.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 18:14 schreef flugeltje het volgende:
Hoi,
Ik ben nieuw hier en durf het nog niet zo goed aan om BMI-waarden te gaan roepen. Laten we zeggen dat het in mijn geval niet echt gezond meer is.
Ik reageer eigenlijk omdat ik benieuwd ben of mensen hier ervaringen hebben met het "weet hoe je eet" programma. Een collega van mij is er aan begonnen en die is er helemaal lyrisch over. Als ik haar verhalen hoor lijkt het me wel wat, maar ik wil niet van één ervaring uitgaan voor ik geld uit ga geven. Zijn er nog meer ervaringen bekend?
Je hoeft niet bezorgd te kijkenquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 19:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
* Riann kijkt een beetje bezorgd
Denk je om je vetoplosbare vitamines (ADE en K)...
Dat is dus echt onzin. Met ijskoud water drinken verbrand je juist meer calorieen dan lauw water. Want dat is juist wat een calorie is.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 18:34 schreef Riann het volgende:
Geen ijskoud water meer. Maar gewoon kraanwarmte water. Ik dacht eerst wat een onzin. Maar ja blijkt wel dat het niet zo is
Pfew, ja! Ik hou het ook altijd het liefst op maximaal 10 km. Maar wie weet krijg je het kleine wonder voor elkaarquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 22:37 schreef Sanne het volgende:
@Isabeau: De Dam tot Dam-loop is 16,1 kilometer. Het zou een klein wonder zijn als ik hem uitloop.
Die van herbalife zijn niet slecht En er zijn huisartsen die het zelfs aan leen maar aanraden. herbalife is ook niet alleen voor af te vallen. O.a. mijn huisarts zei er mee door gaan.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 21:03 schreef Babbelzz het volgende:
ow, zijn die pilletjes slecht?
ik gebruik die van t kruidvat wel es, die vetabsorbtie dingen... bijvoorkeur als ik uit eten ben ofzow...
Het enige jammere vind ik dat je nergens op de site iets kunt vinden over hoe het eten eruit ziet en wat de kosten zullen zijn. Je krijgt dat allemaal pas te horen als je bij zo'n consulente langs bent geweest. Dus je bent je geld eigenlijk al kwijt vóór je weet wat het inhoud en of het iets voor je is.quote:‘Weet hoe je eet’ © is een programma dat meer is dan een zogenaamd dieet om af te vallen. Als je besluit echt voor je eigen gezondheid, gewicht en vitaliteit te gaan kiezen, zal deze beslissing je levenslang plezier en inzicht geven in hoe je eet, drinkt en beweegt. Tevens mag je tijdens dit programma geen hongergevoel hebben en je zult meer voedingsaanbod hebben dan de behoefte groot is! Het zal een ongekend plezier voor je zijn!
‘Weet hoe je eet’ © is een aaneenschakeling van jarenlange ervaring en kennisopname die dit programma tot stand gebracht hebben. Het is gebaseerd op gezond eten, bewegen en op zoveel mogelijk gebruik maken van het goede uit de natuur, maar tevens ook op de ontwikkeling uit de wetenschap.
Nu ik toch bezig was heb ik nét maar even zo'n consulente gebeld. Het is inderdaad een commercieel programma.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 11:53 schreef Isabeau het volgende:
flugeltje ik wilde ook wel zo'n stappenteller hebben, maar ze zijn allemaal zo duur en in de metro hjad een journalist ook zo'n ding gebruikt en die gaf toen aan dat hij iets van 20 km had gewandeld terwijl dat er meer dan 40 waren geweest. Dus eh...ik vraag me dus ook af hoe betrouwbaar ze zijn. Het leek mij wel erg motiverend om te zien hoeveel je loopt.
Het dieet dat je wilt volgen klinkt prima en klinkt ook alsof de beste punten uit veel verschillende dieten zijn samengevoegd. Maar het is zo te lezen ook een commercieel dieetprogramma en dat is dan weer wel jammer. Kan je niet van je collega de menu's etc krijgen? Of kopiëren.
Ja mannen zijn nou eenmaal korter van stof,quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 12:48 schreef Isabeau het volgende:
Omdat je alleen maar dat soort zinnetjes kunt rondstrooien, ghostbuster.
Je zou eens kunnen proberen meer tekst te typen en kunnen uitleggen waarom het dan onzin is.
En hoezo trapt je collega daar niet in flugeltjeIk zou met veel plezier dingen voor een collega van mij kopiëren. Dat ik er veel voor heb betaald hoeft toch niet te betekenen dat dús iedereen er maar veel voor moet betalen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |