abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20792145

Links naar de vorige delen

[Centraal] Defensie 13, nu ook mét nieuwe posters.
[centraal] Defensie nummer 12 :)
Het defensie topic deeltje XI
Defensie part X. Jubileum!
[centraal] Defensie nummer IX
[centraal] Defensie nummer 8
Defensie part VII.
[centraal] Defensie VI
[centraal] Defensie V
Het Defensie topic deeltje 4 alweer
Het Chinese Leger deeltje 3
Het Chinese Leger deeltje 2
Het Chinese Leger

De eerste 3 delen gingen over het Chinese leger, maar we hebben besloten om een centraal topic te maken.

zijn er nog andere topics over dit soort onderwerpen?

jah, en hier komen de links
De Europese legers
Het beste leger ooit?
Wat is de beste tank ter wereld?
Tanks!
De legers van de wereld
Nederland VS Zweden
Nederland VS Zuid-Afrika
Oorlogsverleden Nederland?
Als Duitsland weer Nederland zou binnenvallen
het Nederlandse leger.
Leger afschaffen?
Waar hebben we dat leger voor?
Training van het Nederlandse leger.
Waarom blijft er nou niks van ons leger over?
Structuur leger onderdelen

Maar ik snap al die afkortingen toch niet

Is niet erg Ik denk dat iedereen in dit topic wel is wat tegen komt waar hij/zij nog nooit van gehoord heeft.
Maar oke hier volgen er een paar;

• KL Koninklijke Landmacht
  • KM Koninklijke Marine
  • KLU Koninklijke Luchtmacht
  • KMAR Koninklijke Marechaussee
  • KLPD Korps Landelijke Politie Diensten
  • KCT Korps Commando Troepen
  • LMB/LuMob/Lumbl Lucht Mobiele Brigade
  • MinDef Ministerie van Defensie
  • Nato/navo Noord Atlantische Verdrags Organisatie

Engels:
  • AMO Algemene Militaire Opleiding (de basis training)
  • CQB Close Quarter Battle (vechten in kleine ruimtes)
  • MOS military occupation specialty (je specialiteit, scherpschutter, explosieven, arts enzo)
  • AIT advanced individual training (de training van je specaliteit)
    Nederlands:
  • KMS Koninklijke Militaire School
  • KMA Koninklijke Militaire Academie
  • BT Basic Training
  • Painf Pantser Infanterie.
  • LMBL Luchtmobiele

Weer Engels:
  • SEAL SEa Air Land (Amerikaanse Commando's)
  • USMC United States Marine Corps Of United States Marine Corps officiële site Amerikaanse Mariniers
  • USAF United States Air Force Amerikaanse Luchtmacht

Ik wil een foto posten

Das mooi Hier staat uitgelegd hoe je een plaatje op FOK! krijgt

Kan je wat mooie foto's laten zien?
    Weer Nederlands :
    Tuurlijk kan dat (Allemaal Nederlands materieel)

Patria XA-188 GVV

M109

Leopard2A5

YPR-765 A1 PRI/PRCO-B

Enne welke eenheden doen nou wat eigenlijk?

Gevechtseenheden:
  • Infanterie
  • Pantserinfanterie
  • Luchtmobiele Infanterie
  • Korps Commando Troepen
  • Cavalerie

Gevechtsondersteunende eenheden:
  • Artillerie
  • Genie
  • Verbindingsdienst

Logistieke eenheden:
  • Bevoorrading en Transport
  • Technische Dienst
  • Geneeskundige Dienst
  • Militaire administratie

Door users geschreven stukjes

Waarom verschillen die kogels zo?

Geweren, pistolen, revolvers en noem het maar op ze verschieten allemaal munitie.
    Voor elk doel is wel een ander type munitie te bedenke, hier volgen er een paar.

Een duidelijk stukje over tankmunitie geschreven door Piro kan je hier vinden..

Een duidelijk stukje over geweermunitie geschreven door Piro kan je hier vinden..

Leuk dat die soldaten kleren aan hebben met allemaal kleurtjes...maar waarom heeft elk land andere kleuren?

Over de camouflage kleding heeft Strijder een leuk stukje geschreven, deze kan je hier vinden.

Heb jullie nog wat leuke links?
    Uiteraard hebben we die ( De links van enkele krijgsmacht onderdelen staan boven aan.)

• Site met heel erg veel cijfers en informatie van erg veel landen op de wereld
  • Site over de opleiding van de KCT
  • Site met foto's van Krijgsmacht onderdelen van heel veel landen, ook foto's in Irak
  • Site met militair nieuws
  • Militare foto's
  • Foto's uit Afghanistan
  • Site met informatie over conflicten

• Topic over Nederlandse militairen in Irak
  • Site over Nederlandse militairen in Irak
  • Forum over de Nederlandse strijdkrachten
  • Nog een forum over de Nederlandse strijdkrachten

• Amerikaanse marine
  • United States Marine Corps
  • Amerikaanse Luchtmacht
  • Amerikaanse Landmacht

• The Art of War
  • Chinesegevechtstraining

• Site over de Chinese defensie
  • Site over de Russische defensie
  • Je beste vriend

Wie heeft dit allemaal in elkaar gezet?

• Piro
  • Strijder
  • icecreamfarmer_NL
  • sp3c
  • Wuder
  • VAK
  • Mikkel
  • SirBenniMiles
  • Vampz
  • CeeJee
  • SHERMAN

De .txt file van de OP is hier te vinden

Vragen, opmerkingen, noodoproepen ?
    Aarzel niet, meld je bij:

HET D E F E N S I E T O P I C ! ! !.

[ Bericht 0% gewijzigd door Strijder op 22-07-2004 22:16:19 ]
  • Untill I awake - / - Elu Elensar
    pi_20792158
    hm je was me voor
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
    pi_20792171
    He waarom hebben NI en merkeva een ban
    verder merkeva heeft toch een kloon
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    pi_20792180
    quote:
    icecreamfarmer_NL - donderdag 22 juli 2004 @ 17:24

quote:
    Op donderdag 22 juli 2004 17:15 schreef Strijder het volgende:

[..]

De vliegtuigen zelf wel, en daar moeten technische voorzieningen voor zijn.
    [..]

Dus gewoon aanmodderen en over 30 jaar de kluis open.

de jsf wordt toch gemaakt door lockheed dat heeft toch totaal geen verbanden met de olie industrie
    Niet met de olie, met de techniek alleen om die motoren te kunnen gebruiken.
    Untill I awake - / - Elu Elensar
    pi_20792210
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2004 15:48 schreef sp3c het volgende:
    film heet stealth van columbia tristar

militaire robots en AI worden ontwikkeld, militaire robots en AI gaan postal, 3 echte piloten redden wereld in sa-37 Talon stealth vliegtuig, 1 van de piloten is ongetwijfeld een chick, de andere piloot scoort die chick, de derde gaat dood ... zoiets

top gun meets terminator

lame ... maar die pics zien er cool uit
    Chick ?
    Bedoel je deze misschien ?

Nog 1:

De cameraman:
    pi_20792252
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2004 17:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
    hm je was me voor
    pi_20792269
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2004 17:35 schreef Strijder het volgende:

[..]

Niet met de olie, met de techniek alleen om die motoren te kunnen gebruiken.
    hier snap ik eventjes niks van
    die patenten zijn toch al lang verstreken.
    verder je denkt toch niet dat het amerikaanse leger (of welk leger) zich aan patenten houd
    verder is het een compleet nieuwe motor die dan op waterstof loopt
    pi_20792496
    verder de openingspost moet bijgewerkt worden want we missen een paar links naar de vorige topics
    pi_20792546
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2004 17:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

hier snap ik eventjes niks van
    die patenten zijn toch al lang verstreken.
    verder je denkt toch niet dat het amerikaanse leger (of welk leger) zich aan patenten houd
    verder is het een compleet nieuwe motor die dan op waterstof loopt
    Het gaat niet alleen om bestaande patenten, maar om nieuwe.
    Verder worden dat soort dingen vaak (bijna) alleen gedaan met bekenden (zowel qua vertrouwen als qua kennis van elkaars mogelijkheden).
    De huidige belanghebbenden willen dat graag zo laten. Die zullen er dus alles aan doen om een ontwikkeling buiten hun om tegen te gaan. Zal voor sommigen dom overkomen (of juist niet), maar het gaat hier gewoon over roof en moord etc. Maar alleen daarmee red je het niet. Dus vorm je verbanden etc., zodat je onmisbaar wordt. Zo is het voor olie-mensen belangrijk dat olie-motoren zolang mogelijk worden gebruikt. En voor motor-mensen is het handig om de beschikking te hebben over olie, zodat zij motoren kunnen blijven verkopen. Omdat gratis energie (nog) niet bestaat, heeft geen van beide partijen belang bij een nieuwe brandstof.
    (De motor-mensen misschien wel, maar : het kan namelijk best zijn dat ze geen brandstof uitvinden, of iets wat vrijwel niks kost. Het zou voor hen dan dom zijn om dat te gaan produceren, want dan krijgen ze geen geld meer binnen. Voor de olie-mensen ook, zij hebben immers nog steeds olie.)

Overigens, waterstof is vrij explosief. Mocht er wat misgaan, dan gaat het ook echt goed mis. Hoewel kerosine ook niet vriendelijk is, is het toch wat gemakkelijker te bewaren. Zeker omdat waterstof voor bewaring al extra behandeld moet worden (koeling enzo). Drukvaten zijn niet zo gemakkelijk, boven in de lucht krijg je al snel te grote drukverschillen, vrij moeilijk om dat te ontwikkelen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Strijder op 22-07-2004 18:01:33 ]
    pi_20792606
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2004 17:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
    verder de openingspost moet bijgewerkt worden want we missen een paar links naar de vorige topics
      donderdag 22 juli 2004 @ 19:22:13 #11
    99216 SirBenniMiles
    Love it, or GET OUT!
    pi_20793813
    Haal N_I_ en Merkava aub weg strijder. Laat SirBennimiles staan en haal dit stukje ook weg aub.
    quote:
    De door gestreepte users hebben een ban en zullen dus niet meer posten
    Enne... je wordt bedankt IceCreamFarmer_NL...
    ***God show me the way because the devil trying to break me down**
      donderdag 22 juli 2004 @ 19:26:04 #12
    99216 SirBenniMiles
    Love it, or GET OUT!
    pi_20793882
    Ik zal overigens niet zoveel meer posten. Dat doe ik al een tijdje niet in verband met een vakantie-'baantje'. Om 4.55 uur op, om 5.45 het huis uit en om 18.15 pas thuis aankomen. En ondanks mijn relatief goede conditie kom ik elke dag afgepeigerd met spierpijn thuis. Daar kunnen jullie wannabe-militairen nog een puntje aan zuigen.
    pi_20796841
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2004 19:22 schreef SirBenniMiles het volgende:
    Haal N_I_ en Merkava aub weg strijder. Laat SirBennimiles staan en haal dit stukje ook weg aub.
    [..]

Enne... je wordt bedankt IceCreamFarmer_NL...
    huh wat heb ik fout gedaan
    pi_20796903
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2004 19:26 schreef SirBenniMiles het volgende:
    Ik zal overigens niet zoveel meer posten. Dat doe ik al een tijdje niet in verband met een vakantie-'baantje'. Om 4.55 uur op, om 5.45 het huis uit en om 18.15 pas thuis aankomen. En ondanks mijn relatief goede conditie kom ik elke dag afgepeigerd met spierpijn thuis. Daar kunnen jullie wannabe-militairen nog een puntje aan zuigen.
    hmm wat is jouw score bij de shuttle run test

verder ik ben geen wannnavbe militair ik vind de spulletjes die ze hebben vanuit technisch oogpunt gewoon mooi.
    pi_20797271
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2004 17:56 schreef Strijder het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om bestaande patenten, maar om nieuwe.
    Verder worden dat soort dingen vaak (bijna) alleen gedaan met bekenden (zowel qua vertrouwen als qua kennis van elkaars mogelijkheden).
    De huidige belanghebbenden willen dat graag zo laten. Die zullen er dus alles aan doen om een ontwikkeling buiten hun om tegen te gaan. Zal voor sommigen dom overkomen (of juist niet), maar het gaat hier gewoon over roof en moord etc. Maar alleen daarmee red je het niet. Dus vorm je verbanden etc., zodat je onmisbaar wordt. Zo is het voor olie-mensen belangrijk dat olie-motoren zolang mogelijk worden gebruikt. En voor motor-mensen is het handig om de beschikking te hebben over olie, zodat zij motoren kunnen blijven verkopen. Omdat gratis energie (nog) niet bestaat, heeft geen van beide partijen belang bij een nieuwe brandstof.
    (De motor-mensen misschien wel, maar : het kan namelijk best zijn dat ze geen brandstof uitvinden, of iets wat vrijwel niks kost. Het zou voor hen dan dom zijn om dat te gaan produceren, want dan krijgen ze geen geld meer binnen. Voor de olie-mensen ook, zij hebben immers nog steeds olie.)

Overigens, waterstof is vrij explosief. Mocht er wat misgaan, dan gaat het ook echt goed mis. Hoewel kerosine ook niet vriendelijk is, is het toch wat gemakkelijker te bewaren. Zeker omdat waterstof voor bewaring al extra behandeld moet worden (koeling enzo). Drukvaten zijn niet zo gemakkelijk, boven in de lucht krijg je al snel te grote drukverschillen, vrij moeilijk om dat te ontwikkelen.
    dat explosief valt wel mee want het is de vbedoeling dat elke auto erop gaat rijden.

verder een bedrijfleiden is voorruit denken en ook de olie maatschappijen weten dat het einde inzicht is.
    cverder zoiets als het us-army hoeft zich niet aan patenten te houden.
    pi_20797332

HEU MIJN DUIZENDSTE POST.
    HIEP HIEP HIEP................................HOERA
    pi_20798562
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2004 22:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

dat explosief valt wel mee want het is de vbedoeling dat elke auto erop gaat rijden.
    Dacht laatst gelezen te hebben dat het voor auto's vooralsnog werd afgeraden.
    quote:
    verder een bedrijfleiden is voorruit denken en ook de olie maatschappijen weten dat het einde inzicht is.
    Jawel, maar dat ligt dus in de kluis. Dat krijgen we pas te horen als het niet meer anders kan.
    quote:
    cverder zoiets als het us-army hoeft zich niet aan patenten te houden.
    Nee, ook zij moeten zich daar aan houden.
    Of ze het doen in een ander verhaal.
    pi_20798573
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2004 22:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

HEU MIJN DUIZENDSTE POST.
    HIEP HIEP HIEP................................HOERA
      vrijdag 23 juli 2004 @ 05:13:14 #19
    99216 SirBenniMiles
    Love it, or GET OUT!
    pi_20802687
    Bedankt voor het weghalen Strijder.
    quote:
    hmm wat is jouw score bij de shuttle run test
    Weet ik niet meer. Maar ik ben fysiek gewoon groot/sterk. 1.75 m en 80 kilo.
    quote:
    huh wat heb ik fout gedaan
    *cough*
    quote:
    He waarom hebben NI en merkeva een ban
    verder merkeva heeft toch een kloon
    *cough*
    quote:
    verder ik ben geen wannnavbe militair ik vind de spulletjes die ze hebben vanuit technisch oogpunt gewoon mooi.
    Was ook een grapje.

Let op de tijd dat deze post gemaakt werd.
      vrijdag 23 juli 2004 @ 05:28:07 #20
    34488 Piro
    Eikichi Onizuka
    pi_20802693
    Ik heb het dus wel over de vorm.
    Over de ideale vorm van de tank (die dus overal een zo groot mogelijke effectieve RHAe heeft)
    en de ideale airframe vorm zijn ze nog lang niet uit. Over de ideale vorm van de conventionele romp van het schip wel.
    Beter lezen.
    Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
      vrijdag 23 juli 2004 @ 06:08:42 #21
    6290 Dr_Crouton
    Uw advertentieruimte hier.
    pi_20802706
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2004 15:38 schreef CeeJee het volgende:
    Neh, dit ziet er veel beter uit.

[afbeelding]

[afbeelding]
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  • "Stealth" vliegtuig met voorwaartse- en draaivleugels??? Volledig uitgevouwen raken de vleugeltips bijna de grond! Niet handig voor op een vliegdekschip;
  • Voorwaarts gekeerde cockpit zodat je niet naar achteren kunt kijken of gewoon tegen een dode wand aankijkt, zelfs niet met achteruitkijkspiegels. Oh, misschien met piepkleine achteruitkijkcamera's met dito schermpjes! Woooo!
  • Rare helm van Jessica Biel, alleen maar omdat Hollywood wilt dat de gezichten zichtbaar moeten zijn voor expressies;
  • Golfkarton gebruikt in dat non-functionele afgehakte bult net achter de cockpitruit (zie Jessica Biel foto);
  • "Stealth" omdat het zwart is met kartelrandjes en platte vormen. En dan nog doen de ontwerpers er wat tierlantijntjes aan, met uitstulpsels en andere onzin;
  • FUGLY!!!
  • The Internets, I needs it..
      Moderator vrijdag 23 juli 2004 @ 14:04:45 #22
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_20807192
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2004 05:28 schreef Piro het volgende:
    Ik heb het dus wel over de vorm.
    Over de ideale vorm van de tank (die dus overal een zo groot mogelijke effectieve RHAe heeft)
    en de ideale airframe vorm zijn ze nog lang niet uit. Over de ideale vorm van de conventionele romp van het schip wel.
    Beter lezen.
    dan is het zowieso onzin

leg de foto's maar naast elkaar
    Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
    Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
      vrijdag 23 juli 2004 @ 16:52:44 #23
    50671 Strijder
    In Extremis
    pi_20811160
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2004 06:08 schreef Dr_Crouton het volgende:

[..]

• "Stealth" vliegtuig met voorwaartse- en draaivleugels??? Volledig uitgevouwen raken de vleugeltips bijna de grond! Niet handig voor op een vliegdekschip;
  • Voorwaarts gekeerde cockpit zodat je niet naar achteren kunt kijken of gewoon tegen een dode wand aankijkt, zelfs niet met achteruitkijkspiegels. Oh, misschien met piepkleine achteruitkijkcamera's met dito schermpjes! Woooo!
  • Rare helm van Jessica Biel, alleen maar omdat Hollywood wilt dat de gezichten zichtbaar moeten zijn voor expressies;
  • Golfkarton gebruikt in dat non-functionele afgehakte bult net achter de cockpitruit (zie Jessica Biel foto);
  • "Stealth" omdat het zwart is met kartelrandjes en platte vormen. En dan nog doen de ontwerpers er wat tierlantijntjes aan, met uitstulpsels en andere onzin;
  • FUGLY!!!
  • Ziet er eigenlijk uit als een bemande predator, zo'n onbemand verkenningsding.
      zaterdag 24 juli 2004 @ 04:29:53 #24
    6290 Dr_Crouton
    Uw advertentieruimte hier.
    pi_20823253
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2004 16:52 schreef Strijder het volgende:

[..]

Ziet er eigenlijk uit als een bemande predator, zo'n onbemand verkenningsding.
    Idd. Maar de Predator heeft tenminste een logisch functioneel design.
    The Internets, I needs it..
    pi_20826333
    quote:
    July 24, 2004: Israel is only able to draft 62 percent of it?s young men when they turn 18. The major reason for deferment is ethnicity. Arab-Israelis do not have to serve in the armed forces, and they currently make up 22 percent of the draft pool. Another 8.4 percent are Orthodox Jews who declare themselves religious students, and are thus deferred (for as long as they keep to their studies, which most do, at least until they are too old to be drafted.) Another six percent are not taken for medical reasons, 3.8 percent because of a criminal record and four percent because they are living outside Israel (but can be taken if they move back.) Jewish women are also eligible for the draft, but only 60 percent of them serve (for two years, versus three for the men). The largest source of deferments for the women is religious, as 30 percent declare that they are Orthodox (and thus incapable of serving because of religious restrictions.) Another 3.6 percent are not taken because they score too poorly on skill tests, another 3.8 percent because they live abroad, 2.1 percent for medical reasons and one percent because they are married. After their active duty, men go into the reserves for as much as 20 years (in most cases). Israel?s armed forces have 163,000 troops on active duty (about 107,000 are draftees). About 110,000 Israelis turn 18 each year. The reserves have about 350,000 troops.
    Best wel een groot leger eigenlijk. Vooral voor een land met 6 (?) miljoen inwoners?
    *** In times of war we need to sacrifise the godless pacifist scum first ***
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')