I loove the smell of napalm in the morning.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 18:01 schreef HarigeKerel het volgende:
Een aanval op een ziekenhuis kun je ook mooi met napalm doen.
Napalm, prachtig spul.
Mijn jeugd zou zonder Tour Of Duty zo leeg hebben kunnen zijn![]()
![]()
dude, ik kijk het nog steeds als wie dan ook het weer is in de herhaling gooitquote:Op dinsdag 29 juni 2004 18:01 schreef HarigeKerel het volgende:
Een aanval op een ziekenhuis kun je ook mooi met napalm doen.
Napalm, prachtig spul.
Mijn jeugd zou zonder Tour Of Duty zo leeg hebben kunnen zijn![]()
![]()
Railguns zijn dingen die in plaats van met explosies het projectiel magnetisch versnellen.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 18:03 schreef N_I_ het volgende:
[..]
(Wat ik bedoel wordt op dit moment al ontwikkeld, in 2020 zou gereed kunnen zijn) Wat is een railgun?
Hell yeah!quote:Op dinsdag 29 juni 2004 18:15 schreef HarigeKerel het volgende:
[afbeelding]
Hunting gooks, around the clock
![]()
6000 km/s = 21600 km / uur da's niet mis. Maar toch vind ik een laser geschikter, als verdedigingswapen tegen artillerie en raketten. 100 kW en 300.000 km/s is een stuk sneller dan dat railguntje van je.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 18:08 schreef Piro het volgende:
[..]
Railguns zijn dingen die in plaats van met explosies het projectiel magnetisch versnellen.
Ik heb een USAF def engineer in mijn MSN lijst staan, die heeft een demo van zo'n ding gezien.
Een railgun gebruikt magneten en een hoop andere hightech rommel om een projectiel te versnellen tot zo'n 6 km/s.
Op de demo die die kerel heeft gezien werd een kunststof bolletje van 9 gram op een blok aluminium van 15x15x15 cm geschoten.
Van het blok en het projectiel waren na afloop niets meer over.
Elk zijn eigen doel.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 18:20 schreef N_I_ het volgende:
[..]
6000 km/s = 21600 km / uur da's niet mis. Maar toch vind ik een laser geschikter, als verdedigingswapen tegen artillerie en raketten. 100 kW en 300.000 km/s is een stuk sneller dan dat railguntje van je.
Wedden van wel?quote:Op dinsdag 29 juni 2004 18:27 schreef sp3c het volgende:
[afbeelding]
kan geen railgun of ander hightech product tegenop
Zwijgen is toestemmen, niet zeiken.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 19:01 schreef SHERMAN het volgende:
Leest iedereen over mijn PO heen of heeft niemand wat toe te voegen?
Okequote:Op dinsdag 29 juni 2004 19:01 schreef Piro het volgende:
[..]
Zwijgen is toestemmen, niet zeiken.
quote:A railgun consists of two parallel conductors, the "rails," bridged by a non-ferromagnetic conducting armature. The railgun is fired by creating a current loop that flows from some large power source, down one rail, across the slug, and back up the other rail. This current loop induces an enormous magnetic field which, in turn, pushes the armature down the rails with a force proportional to the magnitude of the current, the separation distance of the rails, and the magnetic field.
quote:RailGuns are by far the most spectacular type of electromagnetic accelerators ever developed. They hold the record for fastest object accelerated of a significant mass, for the 16000m/s firing of a .1 gram object by Sandia National Research Laboratories' 6mm Hypervelocity Launcher, and they can also propel objects of very sizeable masses to equally impressive velocities, such as in the picture to the left, where Maxwell Laboratories' 32Megajoule gun fires a 1.6kilogram projectile at 3300m/s (that's 9megajoules of kinetic energy!) at Green Farm research facility. Their ability to propel objects at speeds which are simply impossible for conventional (chemical or mechanical) means makes them extremely useful for a range of functions. The most obvious one being defense, where most of the research money in this area comes from nowadays, but NASA has also been funding RailGun research for hypervelocity impact simulations which will allow shields to be developed which will protect orbiting aircraft from high velocity debris surrounding the earth. NASA is also researching the possibility of a launcher which would deliver payloads into orbit at a fraction of the cost of a rocket launch. Similarly, other studies are under progress for the utilization of RailGuns in Fusion Fuel pellet Injectors for experimental nuclear fusion reactors, and also for metallurgical bonding; the University of Texas (UT) in Austin, identified that the Electromagnetic Powder Deposition (by a railgun) process is capable of achieving a coating of deposit material with bond strength equal to the base material while achieving less than 3% porosity. This should soon become a repair method for jet engine components, as similar processes are also being employed to produce extremely high shock pressures on collisions between dissimilar materials in an attempt to produce new materials.
Rail Gun technology also has the potential to revolutionize transportation: Sandia National Laboratories is working on a Segmented Rail Phased Induction Motor (SERAPHIM), a new type of linear induction motor offering unique capabilities for high-thrust, high-speed propulsion for urban maglev transit, advanced monorail, and other forms of high-speed ground transportation. Linear induction motors are already in use for applications such as airport transit systems, subway systems, theme park rides, and industrial material handling systems.
Israelische tanks hebben een 10 shell revolver ladertje waar je een varieteit aan munitie in kan stoppen.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 19:10 schreef SHERMAN het volgende:
Hoe zit het trouwens met de automatische laders?
Uit me hoofd heeft alleen de Leclerc er eentje, maar dat schijnt volgens mij nog niet helemaal perfect te werken...
Die wolk is overigens plasma.quote:
quote:Op dinsdag 29 juni 2004 19:22 schreef Piro het volgende:
[..]
Israelische tanks hebben een 10 shell revolver ladertje waar je een varieteit aan munitie in kan stoppen.
Ik weet alleen niet of de kamer sneller kan cyclen naar de gewenste round dan een loader een shell er handmatig in kan beuken.
Overigens gaan alle tanks tegenwoordig automatisch aangezien een gigantisch snelle loader op zijn hoogst elke 4 seconden een shell erin kan stampen.
quote:De Leopard 2 A5 is een verbeterde Leopard 2 A4 (niet meer in gebruik). Het belangrijkste zichtbare verschil tussen beide tanks is het aanvullende pantser op de voorzijde van de toren. Dit pantser is pijlvormig zodat beter bescherming wordt geboden tegen KE¹- en CE²0munitie. Ook de zijkanten van de Leopard 2 A5 beschikken over aanvullend pantser. Andere belangrijke verbeteringen van de A5 zijn het warmtebeeldsysteem voor de commandant, een volledig elektrisch vuurleidingssyteem, een gemodificeerde laserafstandsmeter, een TV-camera op de achterzijde van de tank met een monitor voor de chauffeur en een landnavigatiesysteem met geïntegreerd GPS (Global Positioning System). De Leopard 2 kan een helling van zestig procent nemen en, na enige voorbereiding, door maximaal 2,25 meter diep water waden. De bemanning van een Leopard 2 A5 bestaat uit één commandant, één chauffeur, één schutter en één lader.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |