Op dit moment 1.88 en 103 kg. Streefgewicht is 95 met een vetpercentage van <15%.quote:Op zondag 20 juni 2004 18:45 schreef N_I_ het volgende:
Je zei dat je 5 kilo bent afgevallen. Zou je het erg vinden om je huidige lengte-gewicht hier te vermelden?
Hier verzamelen liefhebbers van wapentuig zich. Evenals defensiepersoneel of mensen die in die richting werk gaan zoeken.quote:Op zondag 20 juni 2004 18:46 schreef geenaam het volgende:
wtf is dit voor gedoe?? Ik snap er geen donder van...
Dat stukje met die helm tekens, wil je dat ik die in de OP zet? Mijn .txt versie dan hequote:Op zondag 20 juni 2004 19:03 schreef Piro het volgende:
Klaar.
Jouw op.quote:Op zondag 20 juni 2004 19:06 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Dat stukje met die helm tekens, wil je dat ik die in de OP zet?
Moet je geen Amerikaan zijn om Ranger te wordenquote:Op zondag 20 juni 2004 18:47 schreef Piro het volgende:
[..]
Op dit moment 1.88 en 103 kg. Streefgewicht is 95 met een vetpercentage van <15%.
Ik vreet me wel vol tegen de tijd dat ik BUD/S en Ranger school ga doen. Het nadeel van een groot lijf hebben is dat je meer eten nodig hebt om optimaal te functioneren. Ranger belooft dan wat met dagen van 20 uur.
Oh well.
NOBODY leaves ranger school fat.
NOBODY.
Tegen de tijd dat ik [afbeelding] op mijn baret heb staan dan zit ik in de <10% lichaamsvet categorie.
Als je W en O gedaan hebt dan zal ik het er bij zettenquote:Op zondag 20 juni 2004 19:06 schreef Piro het volgende:
[..]
Jouw op.
Moet je zelf weten mén.
Nee. Het enige waarvoor je geboren Amerikaan moet worden is de secret service omdat die de veiligheid van de president regelt.quote:Op zondag 20 juni 2004 19:09 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Moet je geen Amerikaan zijn om Ranger te worden![]()
W is al gefikst.quote:Op zondag 20 juni 2004 19:11 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Als je W en O gedaan hebt dan zal ik het er bij zetten
Aaaah, ik dacht voor alle strijdkrachtenquote:Op zondag 20 juni 2004 19:11 schreef Piro het volgende:
[..]
Nee. Het enige waarvoor je geboren Amerikaan moet worden is de secret service omdat die de veiligheid van de president regelt.
Bovendien blijf ik niet bij de rangers.
Als ik de rangers haal dan kan ik BUD/S, Pararescue jumper en Green Beret ook halen.
Okequote:Op zondag 20 juni 2004 19:12 schreef Piro het volgende:
[..]
W is al gefikst.
O komt later.
Minstens een greencard voor de strijdkrachten.quote:Op zondag 20 juni 2004 19:13 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Aaaah, ik dacht voor alle strijdkrachten
Aaah op die manierquote:Op zondag 20 juni 2004 19:14 schreef Piro het volgende:
[..]
Minstens een greencard voor de strijdkrachten.
Lees: legaal verblijf in de VS.
Voor hogere posities moet je een security clearance hebben, maar ik heb een NATO paspoort en ik ben een heilig boontje, geen probleem.
Here you are:quote:Op zondag 20 juni 2004 18:50 schreef Piro het volgende:
@ Strijder. Kun jij je laatste post even opnieuw neerplakken? Copy paste is een ramp voor alle tags.
Ik had het over de VS.quote:Op zondag 20 juni 2004 18:16 schreef Piro het volgende:
[..]
Klets. Als die 1000 tanks uit 1990 beter waren geweest dan die 300 tanks die we heden ten dage hebben dan zou men ze erin hebben gehouden, overstappen kost geld en doe je alleen als de baten tegen de kosten opwegen.
Jij schreef zojuist:quote:[..]
In Japan heeft men een politiebureau per huizenblok. Dat zijn dus 3-10 agenten per huizenblok die er 24/7 zijn.
Hun criminaliteitscijfer behoort tot de laagsten ter wereld en hun politiedekking tot de hoogste.
En blijkbaar helpt het ook. Maar Japan zet die agenten niet in China in, of in Indonesië, of in Duitsland. De VS doet dat wel met haar soldaten.quote:Piro - zondag 20 juni 2004 @ 17:39
[..]
Omdat overal op de wereld een potentieele belangenverstrengeling kan voorkomen. Dat is net zoiets als vragen: waarom overal politie, niet in elke buurt loopt een crimineel rond.
[..]
Nogmaals, het is leuk dat ze dat kunnen, maar er zijn zat landen met bergen landschapservaring voor bijv. Irak, die kunnen daar beter ingezet worden.quote:This takes the cake. Natuurlijk moet het wel. Traint de PLA niet op uiteenlopende omstandigheden?
Elk leger doet dat, dat leger X het landschap niet heeft hoeft niet te betekenen dat ze er nooit zullen zijn. Stel je voor dat Nederland nooit op woestijn of arctisch klimaat had getrained zeg, zou nog mooi zijn geweest als ze in Irak werden neergezet.
Yeah sure. En die tig 'militaire adviseurs' in de 'strijd tegen terrorisme' ?quote:[..]
Uit wens van de landen waarin ze bases hebben misschien? Is het ooit bij je opgekomen dat wanneer de regeringen van het land niet eens zijn met het feit dat de VS er een basis heeft die basissen gewoon worden opgedoekt?
Saudi Arabië, Korea, Duitsland, de UK en weet ik veel waar ze nog meer zitten kunnen zo een voorstel aannemen dat de VS verbiedt nog langer troepen in hun land te zetten.
Zuid-Amerika, om te beginnen.quote:[..]
Zoals?
Nee, de directe aanleiding was het torpederen van de Lusitania, een Brits schip met vele Amerikanen aan boord. En natuurlijk de dreiging van een oorlog met Mexico.quote:[..]
Zinken van voorraden die naar de UK gingen afaik, ik weet niet of het precies dat schip was.
Een of andere verheven ideaalquote:[..]
Wat dacht jij dan?
Ik zat al te kijken of het een of ander speciaal paspoort wasquote:Op zondag 20 juni 2004 19:21 schreef Piro het volgende:
Paspoort uit een NATO land, beter verwoord.
NATO paspoort hoef je volgens mij niet meer ergens bij te komen, dan zit je er al.quote:Op zondag 20 juni 2004 19:21 schreef Piro het volgende:
Paspoort uit een NATO land, beter verwoord.
Die voeg toe aan de OPquote:Op zondag 20 juni 2004 19:28 schreef Strijder het volgende:
Trouwens, hier de Nederlandse rangen in het leger: K L I K.
Mooi overzichtelijk, alleen staan die domme tussenrangen van sergeant er niet bij (gelukkig eigenlijk).
Merci.quote:Op zondag 20 juni 2004 19:21 schreef Strijder het volgende:
[..]
Here you are:
Ah, okay.quote:[..]
Ik had het over de VS.
Dus waarom zou de Japanse aanpak slechter zijn dan de Amerikaanse? Omdat het zich beperkt tot het eigen land? 100% van de puur Amerikaanse (niet NATO/UN) basissen staan daar bij gratie van de regering van het land zelf, van opgelegde militaire aanwezigheid is geen sprake.quote:[..]
Jij schreef zojuist:
[..]
En blijkbaar helpt het ook. Maar Japan zet die agenten niet in China in, of in Indonesië, of in Duitsland. De VS doet dat wel met haar soldaten.
En als die er geen zin in hebben of niet beschikbaar zijn?quote:[..]
Nogmaals, het is leuk dat ze dat kunnen, maar er zijn zat landen met bergen landschapservaring voor bijv. Irak, die kunnen daar beter ingezet worden.
Wat is ermee?quote:[..]
Yeah sure. En die tig 'militaire adviseurs' in de 'strijd tegen terrorisme' ?
Bron?quote:[..]
Zuid-Amerika, om te beginnen.
De Spaans-Amerikaanse oorlog hadden ze al gehad.quote:[..]
Nee, de directe aanleiding was het torpederen van de Lusitania, een Brits schip met vele Amerikanen aan boord. En natuurlijk de dreiging van een oorlog met Mexico.
link
Naieveling.quote:[..]
Een of andere verheven ideaal![]()
Enlisted, Officer, Warrant officer.quote:Op zondag 20 juni 2004 19:22 schreef Strijder het volgende:
Wat betekent eigenlijk die E, O en W bij de Amerikaanse rangen ?
(E = Eikel, O = Onwelriekend, W = Waanzinnig ?)
Men is daar gek op mensen uit NATO landen, zijn namelijk (vaak) tweetalig, en er is een nijpend tekort aan linguisten in het US-leger.quote:Op zondag 20 juni 2004 19:24 schreef Strijder het volgende:
[..]
NATO paspoort hoef je volgens mij niet meer ergens bij te komen, dan zit je er al.
Maar met die nieuwe terroristen-manie, maak je dan nog steeds kans ?
Dat zijn sergeants die dezelfde rang maar een andere verantwoordelijkheid hebben. Salaris is hetzelfde, ze gaan alleen over iets anders. Kennelijk veschillend genoeg om een eigen rang te rechtvaardigen.quote:Op zondag 20 juni 2004 19:28 schreef Strijder het volgende:
Trouwens, hier de Nederlandse rangen in het leger: K L I K.
Mooi overzichtelijk, alleen staan die domme tussenrangen van sergeant er niet bij (gelukkig eigenlijk).
Hoe kom je er zo bij om naar de Rangers te gaan?quote:Op zondag 20 juni 2004 19:32 schreef Piro het volgende:
[..]
Men is daar gek op mensen uit NATO landen, zijn namelijk (vaak) tweetalig, en er is een nijpend tekort aan linguisten in het US-leger.
Bovendien heb ik al met de sergeant gesproken hier.
Ik solliciteer hier. De ambassade heeft een recruiter aan wie je vragen kan stellen enzo, ik heb mijn vragen al gesteld, als ik denk dat ik klaar ben ga ik er nog een keer heen, neem ik mijn ASVAB af, ga ik formulieren uitvullen, etc etc etc.quote:Op zondag 20 juni 2004 19:36 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Hoe kom je er zo bij om naar de Rangers te gaan?
Je moet emigreren enzo, is dat zo ineens in je op gekomen ofzo?
En hoe wil je dat doen? Gewoon vliegtuig pakken en soliciteren?
Mijn persoonlijke vooruitzichten, of gewoon een uitleg over rangers enz. in het algemeen?quote:Op zondag 20 juni 2004 19:38 schreef Wuder het volgende:
Piro, je had het even over Ranger school enzo, ik volg het even niet meer. Kun je uitleggen waar je het over hebt?![]()
Amerikaanse militaire aanwezigheid hielp misschien in Europa, de rest van de wereld is niet echt blij met ze. De regeringen vaak wel, maar welke regering doet nu wat het volk wil ?quote:Op zondag 20 juni 2004 19:30 schreef Piro het volgende:
[..]
Dus waarom zou de Japanse aanpak slechter zijn dan de Amerikaanse? Omdat het zich beperkt tot het eigen land? 100% van de puur Amerikaanse (niet NATO/UN) basissen staan daar bij gratie van de regering van het land zelf, van opgelegde militaire aanwezigheid is geen sprake.
Tsja, het is inderdaad vaak zo dat anderen het weer moeten opknappen. Deels goed dat wij dat doen, aan de andere kant schiet het zo nooit op.quote:[..]
En als die er geen zin in hebben of niet beschikbaar zijn?
Nederland moet er gewoon kunnen worden ingezet, daar zijn die militairen voor.
I.p.v. 10 grote bases nu 100 kleintjes (en die strijd tegen het terrorisme blijkt ook alleen maar een dekmantel te zijn voor andere belangen).quote:[..]
Wat is ermee?
CIA (oa). Bijvoorbeeld de oorlog in Guatemala. Of Venezuela en Colombia. Of Cuba. En er komt nog veel meer.quote:[..]
Bron?
De oorlogen in Zuid Amerika zijn niet gesticht door de VS. De VS steunt overheidstroepen maar is niet de aanstichter van die oorlogen.
Tijdens WO1 wilde Duitsland een verdrag met Mexico. Bij een oorlogsverklaring met de VS moest Mexico een front openen zodat de VS geen tijd hadden om naar Europa te komen. Staat in die link.quote:[..]
De Spaans-Amerikaanse oorlog hadden ze al gehad.
Ach ja, je blijft geloven in het goede hequote:[..]
Naieveling.
Blijf het belachelijk vinden. De rang is hetzelfde, en er zijn zat insignia om aan te duiden waar je bij hoord. Het wordt er alleen maar onduidelijk op. Wat dat betreft was het Nederlandse systeem bijzonder eenvoudig (en eenvoud siert de mensquote:Op zondag 20 juni 2004 19:33 schreef Piro het volgende:
[..]
Dat zijn sergeants die dezelfde rang maar een andere verantwoordelijkheid hebben. Salaris is hetzelfde, ze gaan alleen over iets anders. Kennelijk veschillend genoeg om een eigen rang te rechtvaardigen.
Jawel.quote:Op zondag 20 juni 2004 19:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
maar is is een tekort aan tolken in het us leger maar dat zijn dan toch niet de eurpese talen daar gaan ze waarschijnlijk toch niet knokken.
moet je dan niet meer denken aan het arabisch?
Ja, als je overal vijanden ziet moet je overal de taal van kennen natuurlijk.quote:Op zondag 20 juni 2004 19:32 schreef Piro het volgende:
[..]
Men is daar gek op mensen uit NATO landen, zijn namelijk (vaak) tweetalig, en er is een nijpend tekort aan linguisten in het US-leger.
De insignia zijn ook verschillend, in de praktijk noem je ze allemaal sergeant.quote:Op zondag 20 juni 2004 19:58 schreef Strijder het volgende:
[..]
Blijf het belachelijk vinden. De rang is hetzelfde, en er zijn zat insignia om aan te duiden waar je bij hoord. Het wordt er alleen maar onduidelijk op. Wat dat betreft was het Nederlandse systeem bijzonder eenvoudig (en eenvoud siert de mens).
Spaans is op veel scholen een verplicht vak.quote:Op zondag 20 juni 2004 20:00 schreef Strijder het volgende:
[..]
Ja, als je overal vijanden ziet moet je overal de taal van kennen natuurlijk.
Raar eigenlijk, in de VS wordt Spaans de taal en ze kennen alleen Engels ?
Oh jee, oh jee.
Misschien een optie voor je: het Vreemdelingenlegioen.
Jouw persoonlijke vooruitzichten, info over Rangers heb ik alquote:Op zondag 20 juni 2004 19:42 schreef Piro het volgende:
[..]
Mijn persoonlijke vooruitzichten, of gewoon een uitleg over rangers enz. in het algemeen?
waarom duits?quote:Op zondag 20 juni 2004 20:03 schreef Piro het volgende:
[..]
Spaans is op veel scholen een verplicht vak.
Duits beleeft ook een enorme opkomst onder de leerlingen daar.
Vreemdenlingenlegioen heb ik ooit overwogen, maar dan ben ik 5 jaar statenloos en kan ik niet doorstromen naar de NSA.
Bovendien is het faciliteiten en benefietpakket bij de VS uitgebreider.
Om de stoere Duitse oorlogsnamen te herkennen natuurlijkquote:Op zondag 20 juni 2004 20:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
waarom duits?
quote:Op zondag 20 juni 2004 20:08 schreef Wuder het volgende:
[..]
Om de stoere Duitse oorlogsnamen te herkennen natuurlijk![]()
Behoorlijk wat Leopardsquote:Op zondag 20 juni 2004 20:15 schreef Strijder het volgende:
Nog een leuke plaatjeslink (niet leuk voor 56k'ers), van defensieforum:
K L I K
Allemaal tankcrashes![]()
Geen enkele, omdat een gesprek met de gemiddelde stemgerechtigde meteen HET argument is om een democratie af te schaffen. © Churchill.quote:Op zondag 20 juni 2004 19:55 schreef Strijder het volgende:
[..]
Amerikaanse militaire aanwezigheid hielp misschien in Europa, de rest van de wereld is niet echt blij met ze. De regeringen vaak wel, maar welke regering doet nu wat het volk wil ?
Wat heeft politiek hiermee te maken?quote:[..]
Tsja, het is inderdaad vaak zo dat anderen het weer moeten opknappen. Deels goed dat wij dat doen, aan de andere kant schiet het zo nooit op.
Zoals?quote:[..]
I.p.v. 10 grote bases nu 100 kleintjes (en die strijd tegen het terrorisme blijkt ook alleen maar een dekmantel te zijn voor andere belangen).
Expliciet.nl is een behoorlijk islamitisch georienteerde website. Niet iets wat ik objectieve berichtgeving wil noemen op dat gebied, dat van de anderen wist ik niet.quote:[..]
CIA (oa). Bijvoorbeeld de oorlog in Guatemala. Of Venezuela en Colombia. Of Cuba. En er komt nog veel meer.
Ah, ok, wist ik niet.quote:[..]
Tijdens WO1 wilde Duitsland een verdrag met Mexico. Bij een oorlogsverklaring met de VS moest Mexico een front openen zodat de VS geen tijd hadden om naar Europa te komen. Staat in die link.
Goed en slecht is te relatief, dat denken heb ik van me afgezet.quote:[..]
Ach ja, je blijft geloven in het goede he![]()
Geen idee, maar ik maak heel veel mensen mee op het net, nieuw en bekend die Duits willen leren en daar willen studeren.quote:Op zondag 20 juni 2004 20:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
waarom duits?
Komt omdat die kuthollanders niet kunnen sturen.quote:Op zondag 20 juni 2004 20:18 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Behoorlijk wat Leopards
Ze wilden chicken spelen maar vergaten even dat een tank niet zo snel van koers kan veranderen.quote:Op zondag 20 juni 2004 20:23 schreef Wuder het volgende:
[afbeelding]
Hoe hebben ze dit gedaan joh? :d
Gewoon zondequote:Op zondag 20 juni 2004 20:34 schreef Piro het volgende:
Die merkava is geweldig. Had ik een tijd geleden op een andere website gepost
Wou je nog antwoord of weet je het al?quote:Op zondag 20 juni 2004 19:42 schreef Piro het volgende:
[..]
Mijn persoonlijke vooruitzichten, of gewoon een uitleg over rangers enz. in het algemeen?
Die dingen zijn volgens mij van titanium en inderdaad behoorlijk sterk en dik.quote:Op zondag 20 juni 2004 20:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
ja hou krijg je die dingen op zijn kop
de loop van de tank is trouwens sterk op die loop rust nu minimaal 15 ton
Ja ik wil antwoord jaquote:Op zondag 20 juni 2004 20:38 schreef Piro het volgende:
[..]
Wou je nog antwoord of weet je het al?
Die hebben behoorlijk wat rondjes gereden voor ze elkaar eindelijk raakten.quote:
Fuck!quote:Op zondag 20 juni 2004 20:52 schreef Wuder het volgende:
[..]
Ja ik wil antwoord jaMaar dat zei ik al de vorige pagina
Haha niet slecht. En ik maar denken dat je zo'n klein mannetje was van 1.70 en 50 kgquote:Op zondag 20 juni 2004 18:47 schreef Piro het volgende:
[..]
Op dit moment 1.88 en 103 kg. Streefgewicht is 95 met een vetpercentage van <15%.
Ik vreet me wel vol tegen de tijd dat ik BUD/S en Ranger school ga doen. Het nadeel van een groot lijf hebben is dat je meer eten nodig hebt om optimaal te functioneren. Ranger belooft dan wat met dagen van 20 uur.
Oh well.
NOBODY leaves ranger school fat.
NOBODY.
Tegen de tijd dat ik [afbeelding] op mijn baret heb staan dan zit ik in de <10% lichaamsvet categorie.
nu we toch gaan patsen 1,88 mquote:Op zondag 20 juni 2004 21:01 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Haha niet slecht. En ik maar denken dat je zo'n klein mannetje was van 1.70 en 50 kg![]()
Ik ben zelf overigens 1.75 en 78 kg. Streefgewicht 70-72 kg.![]()
Oh ja, jou vinden ze helemaal geweldig.quote:Op zondag 20 juni 2004 21:04 schreef N_I_ het volgende:
Dus Piro, in feite kan iedere Nederlander gewoon bij het Amerikaanse leger gaan? En als ze mensen nodighebben die meerdere talan spreken denk ik dat ik dan wel goed zit, Nederlands, Engels en Russisch in die volgorde van goed naar slecht.
Nee, maar die kleine mannetjes van 50kg hebben een veel hoger slagingspercentage dan de grote jongens van 90-120 kilo bij de Rangers.quote:Op zondag 20 juni 2004 21:01 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Haha niet slecht. En ik maar denken dat je zo'n klein mannetje was van 1.70 en 50 kg![]()
Ik ben zelf overigens 1.75 en 78 kg. Streefgewicht 70-72 kg.![]()
Goed man! Je kan lezen!.quote:Op zondag 20 juni 2004 21:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
he NI jij bent ook 18
Klopt....quote:Op zondag 20 juni 2004 21:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
he NI jij bent ook 18
Icecreamfarmers willekeurige feitjequote:Op zondag 20 juni 2004 21:15 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Klopt....![]()
Ik heb je op MSN toegevoegd.. Choppy@chello.nl? Mijn adres is iwf-nogwatzegiklievernietquote:Op zondag 20 juni 2004 21:15 schreef Piro het volgende:
[..]
Icecreamfarmers willekeurige feitje
Maar zat jij trouwens al niet bij de Landmacht hier? Of is dat nog niet zeker?
Ik zie niks.quote:Op zondag 20 juni 2004 21:17 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Ik heb je op MSN toegevoegd.. Choppy@chello.nl? Mijn adres is iwf-nogwatzegiklieverniet
Gemailed.....quote:Op zondag 20 juni 2004 21:19 schreef Piro het volgende:
[..]
Ik zie niks.
Dat had SHERMAN ook al, stompzinnige kut-email.
Mail me je MSN anders even, dan voeg ik jou wel toe.
Bingo.quote:Op zondag 20 juni 2004 21:23 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Gemailed.....
jep je moet het fris en luchtig houden hequote:Op zondag 20 juni 2004 21:15 schreef Piro het volgende:
[..]
Icecreamfarmers willekeurige feitje
Maar zat jij trouwens al niet bij de Landmacht hier? Of is dat nog niet zeker?
Wehehe.quote:Op zondag 20 juni 2004 21:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
jep je moet het fris en luchtig houden he
en zo leren we elkaar beter kennen. en dat is belangrijk voor de grote Defensietopicposters quiz
Klopt wel ongeveer, alleen heeft de Navy vaak meer kansen op meisjes.quote:Op zondag 20 juni 2004 21:37 schreef SHERMAN het volgende:
Jongens, ik heb besloten ik ga bij de USAF![]()
[afbeelding]
Ik ga het 100% halen, ookal val ik erbij dood.quote:Op zondag 20 juni 2004 22:07 schreef Wuder het volgende:
Piro je hebt best wel toekomstplannenHoeveel kans denk je dat je het ook zult halen?
En iemand vroeg hoe lang/zwaar ik was? 1.78 72 KiloGewoon standaard
Rangers lead the wayquote:Op zondag 20 juni 2004 22:12 schreef Piro het volgende:
[..]
Ik ga het 100% halen, ookal val ik erbij dood.
Dit is mijn persoonlijke uitdaging die ik wil gaan halen om mezelf te laten zien dat ik genoeg karakter heb om te doen wat ik wil doen en dat ik trots op mezelf kan zijn dat ik iets gehaald heb wat heel weinig mensen halen.
quote:Op zondag 20 juni 2004 22:14 schreef Wuder het volgende:
[..]
Rangers lead the way
Over 20 jaar nieuwe film:
Black Hawk Down 2: Dragons Fist
Captain Piro must lead his elite team of Rangers through hostile HaiNan (Zuid-China) after a destrastrous helicopter insurtion. The true story about the officer who became a leader.
Niet dat er strax in de film is:quote:Op zondag 20 juni 2004 22:20 schreef Piro het volgende:
[..]![]()
Je overschat me. Maar heel erg bedankt.
Ik hou in elk geval contact, dat is zeker.
Dagelijkse updates over hoeveel PLA soldaten ik met mijn mes neerleg terwijl ik een heldhaftige ontsnapping maak waar hollywood jaloers op zou zijn.
Ik was een soldaat die leider werd. Over een dood peloton?quote:Op zondag 20 juni 2004 22:47 schreef Wuder het volgende:
[..]
Niet dat er strax in de film is:
Captain Piro must make a assault on the 23th "Dragon" Regiment HQ to capture the famous Colonel Wu "The Tiger" Wei. The assault failed miserably when the Colonel was able to kill the entire first assault peleton on his own.
![]()
![]()
![]()
Ok.. nu weer serieus...
Weheheh count me inquote:Op zondag 20 juni 2004 22:50 schreef Piro het volgende:
[..]
Ik kreeg trouwens een misschien leuk idee voor een DEF meet.
Met z'n allen het bos in voor een week ofzo.
paintballenquote:Op zondag 20 juni 2004 22:50 schreef Piro het volgende:
[..]
Ik was een soldaat die leider werd. Over een dood peloton?
Ik kreeg trouwens een misschien leuk idee voor een DEF meet.
Met z'n allen het bos in voor een week ofzo.
Of paintballquote:Op zondag 20 juni 2004 22:52 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Weheheh count me in
2 zielen 1 gedachtequote:Op zondag 20 juni 2004 23:01 schreef Wuder het volgende:
[..]
Of paintball![]()
Heb alleen nu geen geld, laats teveel kogels weggeschoten..(Ja, die kogels zijn DUUR!!
)
rond eindhoven zit een goeie waar je in de bossen kunt schietenquote:Op zondag 20 juni 2004 23:04 schreef Piro het volgende:
Ik weet geen goeie paintballtoko.
Maar als er animo is is het misschien leuk
Vertel meerquote:Op zondag 20 juni 2004 23:01 schreef Wuder het volgende:
[..]
Of paintball![]()
Heb alleen nu geen geld, laats teveel kogels weggeschoten..(Ja, die kogels zijn DUUR!!
)
De "grootste" van Nederland schijnt hier vlakbij te zijn, in Beusichem......tenminste zo iets hoorde ik. Ik kan het me alleen niet voorstellenquote:Op zondag 20 juni 2004 23:05 schreef Wuder het volgende:
www.paintball.nl
www.paintball-delft.nl
Daar ging ik paintballen
probeer niet te mikken de meeste geweren zijn kutquote:Op zondag 20 juni 2004 23:07 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Vertel meer
Tips? Trucs?
Woensdag ga ik dat doen met school vandaar
Hahahaha.quote:Op zondag 20 juni 2004 23:11 schreef Wuder het volgende:
1) Beweeg veel
2) Kijk uit waar je reet eruit steekt
3) Sprint en ik bedoel ook SPRING, van dekking naar dekking
4) Als je "covering fire" wil toepassen zou ik 200 euro meenemen, want je gaat dan echt VEEL kogels opschieten
5) Wen maar aan de pijn![]()
Zie mijn oorlogstrauma:
[afbeelding]
Weet je niet hoe warm het was? Je zag geen aars door die masker en je zweette je de pleures..quote:Op zondag 20 juni 2004 23:13 schreef Piro het volgende:
[..]
Hahahaha.
Je ziet eruit alsof je met een houten kop bent wakker geworden.
Misschien leuk om te gaan paintballen en daarna door te gaan naar het niemandsland.
Wat is hier het doel van?quote:Op zondag 20 juni 2004 23:14 schreef Wuder het volgende:
En voor de echte Die-Hards
http://www.airsoftadventure.nl/
Dit ga ik volgend jaar doen
idd wat kijkt hij wazigquote:Op zondag 20 juni 2004 23:13 schreef Piro het volgende:
[..]
Hahahaha.
Je ziet eruit alsof je met een houten kop bent wakker geworden.
Misschien leuk om te gaan paintballen en daarna door te gaan naar het niemandsland.
Ga niet bij de brandweer.quote:Op zondag 20 juni 2004 23:18 schreef Wuder het volgende:
[..]
Weet je niet hoe warm het was? Je zag geen aars door die masker en je zweette je de pleures..
ook fijn altijd je masker is beslagen je ziet geen fuck meer en je moet je masker even omhoog tillenquote:Op zondag 20 juni 2004 23:18 schreef Wuder het volgende:
[..]
Weet je niet hoe warm het was? Je zag geen aars door die masker en je zweette je de pleures..
Klopt, maar niet als je midden in een vuurgevecht zitquote:Op zondag 20 juni 2004 23:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ook fijn altijd je masker is beslagen je ziet geen fuck meer en je moet je masker even omhoog tillen
Sinds de MK3 volgens mijquote:Op maandag 21 juni 2004 11:23 schreef Piro het volgende:
Sinds wanneer heeft een Merkava 3 MG mounts?
http://www.israeli-weapon(...)va/properties600.jpgquote:Op maandag 21 juni 2004 11:41 schreef N_I_ het volgende:
http://www.israeli-weapons.com/
quote:The tank's is fitted with the Amcoram LWS-2 laser warning system, with threat warning display installed at the commander's station.
The turret and the hull are fitted with a modular armour system which can be changed in the field. The forward section of the turret is fitted with additional blocks of armour which provide extra protection against the latest generation of top attack anti-tank missiles.
A skirt of chains with ball weights is installed on the lower half of the turret bustle. Incoming HEAT projectiles detonate on impact with the chains instead of penetrating the turret ring. Sprung armour side skirts protect the wheels and tracks
Merkava 3 sinds 1990 in dienst bij de IDF.quote:Op maandag 21 juni 2004 12:11 schreef Piro het volgende:
De Merkava 3 is redelijk nieuw?
De meeste tanks die ik in israelische berichten ofzo zie zijn nog steeds model 2, te herkenen aan die turret.
Model 1 ken ik überhaupt niet.
Paintballen lijkt me wel wat in augustus ofzo, ik ga namelijk 12 juli op vakantie en voor die tijd zit ik heel erg krap.
Best wel logisch eigenlijkquote:Op maandag 21 juni 2004 12:15 schreef Piro het volgende:
En ik weet gelijk waarom die kettinkjes eraan hangen.
[..]
Wel kicken foto eigenlijkquote:
Voor Israël:quote:Op zondag 20 juni 2004 23:54 schreef SHERMAN het volgende:
Toch nog wakker?
Wat ik me afvraag he, op veel Militaire wagens ( In elk geval die van de VS) staat een zwarte V Waarom is dat?
quote:Note the typical IDF yellow "V" tactical sign which help identify the helicopter as friendly during wartime. Same sign can also be found on most IDF vehicles.
Dat is een andere V.quote:Op maandag 21 juni 2004 12:34 schreef VAK het volgende:
[..]
Voor Israël:
http://www.isayeret.com/vehicles/uh60/uh60.htm
[..]
Wat een afzichtelijk ding.quote:Op maandag 21 juni 2004 12:25 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Merkava 3 sinds 1990 in dienst bij de IDF.
Merkava 4 is de nieuwste, die word vanaf diet jaar ingevoerd.
[afbeelding]
Is inderdaadeen andere Vquote:Op maandag 21 juni 2004 12:34 schreef VAK het volgende:
[..]
Voor Israël:
http://www.isayeret.com/vehicles/uh60/uh60.htm
[..]
Mk4quote:Op maandag 21 juni 2004 12:39 schreef Piro het volgende:
[..]
Wat een afzichtelijk ding.
Heel weird diezain ook, beetje Russisch.
Haha, hij ziet er inderdaad nogal gammel uit. Maar de ronde turret is een russisch kenmerk inderdaad.quote:Op maandag 21 juni 2004 12:51 schreef Piro het volgende:
Die T84 ziet eruit alsof hij door de roest bij elkaar wordt gehouden.
Maar de turret is heel apart.
Loopt veel meer over in het pantser en is wigvormig itt plat van voren. Odd.
Neuh, af en toe wat lurken.quote:Op maandag 21 juni 2004 12:40 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Is inderdaadeen andere V![]()
We hebben een nieuwe poster?
quote:Well, an Iraqi friend of mine who lives near the airport told me that he had seen a tank on fire, a tank with a black "V" sign painted on its armour. The "V" is the American symbol of "friendly force", intended to warn their pilots from bombing their own soldiers by mistake. So this must have been an American tank.
De grote versie is helaas nergens meer te vindenquote:Op maandag 21 juni 2004 13:05 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Haha, hij ziet er inderdaad nogal gammel uit. Maar de ronde turret is een russisch kenmerk inderdaad.
quote:Op maandag 21 juni 2004 13:17 schreef VAK het volgende:
[..]
Neuh, af en toe wat lurken.
Maar goed, de Amerikaanse V heeft dezelfde functie. Met Google kom ik bijv. uit op:
http://www.ccmep.org/2003(...)attle_of_baghdad.htm
[..]
Zoekterm?quote:Op maandag 21 juni 2004 13:23 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
De grote versie is helaas nergens meer te vinden
[afbeelding]
taliban tankquote:Op maandag 21 juni 2004 13:38 schreef Piro het volgende:
[..]
Zoekterm?
1. Got specs?quote:Op maandag 21 juni 2004 13:49 schreef sp3c het volgende:
[afbeelding]
concept van de nieuwste eurocopter, zal gebouwt worden samen met de US (Sikorsky waarschijnlijk) om de ch53 superstallion te vervangen
kunnen 70 volledig bepakte manschappen aan boord en als je de eurocopter art mag geloven ook minstens 1 Fennek
misschien handig voor de tactische helikoptervloot (2 van die toestellen verplaats je 1 compagnie infanterie) er wordt al een tijdje nagedacht over hoe het nu verder moet met de thg, te beginnen worden de cougars waarschijnlijk omgeruild voor nh90 transporttoestellen (goed voor het bedrijfsleven en efficienter qua grondcrew en opleidingen want de marine gaat er ook meevliegen) en er komen misschien 4 chinooks bij ... dan alleen nog kleine helikopters aanschaffen (of zelf bouwen) en 299 kan weer in ere hersteld worden en is de klu klaar voor de komende 10 jaar
.
zaak is om de hervormingen iig af te ronden voor de JSF er is want dat gaat ook de nodige uurtjes en centjes opeisen
1. niet uit mijn hoofdquote:Op maandag 21 juni 2004 13:53 schreef Piro het volgende:
[..]
1. Got specs?
2. Gaat de CH 47 er ook uit?
3. Wie gaat hem invoeren?
Diss dat ding niet. Die kan een CH47 slepen.quote:Op maandag 21 juni 2004 14:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
1. niet uit mijn hoofd
2. weet ik niet
3. iig Duitsland en de VS is zeer geinteresseerd
maar het ding bevind zich nogal in de conceptfase, ze zijn nu kopers aan het zoeken en aangezien de luftwaffe zowieso geinteresseert is en er een fennek achterin wordt gereden neem ik aan dat het ding ook aan Nederland is aangeboden, reactie is mij niet bekend.
maar zou wel geweldig handig zijn voor Nederland, zeker als we wat met de ontwikkeling kunnen regelen voor het bedrijfsleven want zoals gezegd ... met 2 toestellen vervoer je een volledige infanteriecompagnie! is natuurlijk ideaal voor de luchtmobiele brigade
anders wil ik de mi26
[afbeelding]
maar dat is russisch dus het zal wel met plakband aan elkaar zitten
paratroopers of reguliere militairen?quote:Op maandag 21 juni 2004 14:07 schreef sp3c het volgende:
zelfde klasse denk ik
mi26 kan 80 volbepakte militairen meenemen (en 140 volbepakte russische militairen oid)
Laatste keer dat ik keek sleepten Rangers meer spul mee dan gewone soldaten. Of heeft Nederland iets wat beter met de Rangers te vergelijken is?quote:Op maandag 21 juni 2004 14:32 schreef sp3c het volgende:
zal weinig verschil maken neem ik aan (para's nemen minder spulletjes mee, dat wordt in containers gedropt) maar volgens mij gaat het om reguliere infanterie
ik wil dr 4 (2 voor gebruik, 1 voor reserve en 1 voor logistiek)
commando'squote:Op maandag 21 juni 2004 14:47 schreef Piro het volgende:
[..]
Laatste keer dat ik keek sleepten Rangers meer spul mee dan gewone soldaten. Of heeft Nederland iets wat beter met de Rangers te vergelijken is?
En hoeveel slepen die hier mee?quote:Op maandag 21 juni 2004 14:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
commando's
Wat doen de luchtmobieltjes dan?quote:Op maandag 21 juni 2004 14:49 schreef sp3c het volgende:
gok ik, al ben ik niet helemaal bekend met die gasten
rangersquote:Op maandag 21 juni 2004 14:50 schreef Piro het volgende:
[..]
Wat doen de luchtmobieltjes dan?
En met welke, Commando's of Rangers?
Passend.quote:Op maandag 21 juni 2004 14:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
rangers
luchtmobiel doet wat de mariniers doen maar dan vanuit helikopters ipv bootjes en liefst op vliegvelden ipv stranden.
is denk ik de simpelste beschrijving
sp3cs:quote:Op maandag 21 juni 2004 15:18 schreef Piro het volgende:
No shit, wat een spuuglelijk ding zeg, specs?
maar tank crews zijn er doodsbenauwd vanquote:Technische specificaties
Lengte: 3.37 meter
Breedte: 1.81 meter
Hoogte met rolbar: 1.78 meter
Hoogte met neergeklapte voorruit zonder rolbar: 1.30 meter
Gewicht leeg: 1.400 kg
Max. laadvermogen (incl. chauffeur): 850 kg
Max. snelheid: 70 km/u
Max. helling: 60 procent
Actieradius (op weg): 700 km
Draaicirkel: 11 meter
Brandstoftank: 80 ltr
Achtergrondinformatie
Het luchtmobiel speciaal voertuig bestaat grotendeels uit een buizenframe met polyester carrosserie en is een veelzijdig voertuig dat bestemd is voor het vervoer van verbindingsmiddelen, munitie, bevoorradingen, gewonden transport. Tevens kan de LSV beschikken over een anti-tank wapen. Het voertuig heeft een automatische versnellingsbak en een permanente vierwielaandrijving. Het voertuig heeft een maximum snelheid van tachtig kilometer per uur en kan moeiteloos een helling van zestig procent beklimmen.
dat is buiten het kabinet gerekend natuurlijkquote:En als de Nederlanders half zo snel waren als de rangers konden ze binnen 24 uur al ter plaatse zijn.
Helaas zijn die bureaumilitairtjes hier in Nederland ook nogal gecharmeerd van het poldermodel.quote:Op maandag 21 juni 2004 15:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
sp3cs:
[..]
maar tank crews zijn er doodsbenauwd van
[afbeelding]
zie dat maar is te onderscheiden van een bos als je 80 km/u rijd in een gevechtstank
alleen alstie geschoten heeft schijnt het hele ding dusdanig verhit te raken dat je hem vanaf de maan nog kunt zien met de juiste kijkers
[..]
dat is buiten het kabinet gerekend natuurlijk
Sportvelgenquote:Op maandag 21 juni 2004 15:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
sp3cs:
[..]
maar tank crews zijn er doodsbenauwd van
[afbeelding]
zie dat maar is te onderscheiden van een bos als je 80 km/u rijd in een gevechtstank
alleen alstie geschoten heeft schijnt het hele ding dusdanig verhit te raken dat je hem vanaf de maan nog kunt zien met de juiste kijkers
[..]
dat is buiten het kabinet gerekend natuurlijk
Yeah!quote:Op maandag 21 juni 2004 15:43 schreef sp3c het volgende:
maak daar 12.000.107 tegen 1 van en je komt in de buurt (want de klu drukt die jsf er gewoon doorheen no matter what mevr halsema er van vind)
Verlagingssetje, turbo erop.quote:Op maandag 21 juni 2004 15:43 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Sportvelgen![]()
weet ik niet, het zou me iig nix verbazenquote:Op maandag 21 juni 2004 15:46 schreef Piro het volgende:
[..]
Yeah!
Beter dan de 'we're outdated before we field it' eurofighter.
Had Femke Halsmisdaad wat te zeiken over dit technologisch hoogstandje dan?
Zo ja: artikelen? Ik kan niet wachten wat die linkse schoffies nou weer aandragen.
Bron:http://nl.wikipedia.org/wiki/Joint_Strike_Fighterquote:In Nederland waren zo'n 35 organisaties tegenstanders van het JSF-project. Dezen konden worden onderverdeeld in de politiek, met name de SP en GroenLinks (met een twijfelende Partij van de Arbeid); verder vredesorganisaties als Pax Christi en het IKV; en jongerenorganisaties als ROOD, en de Jonge Socialisten.
quote:Op maandag 21 juni 2004 16:05 schreef Piro het volgende:
[..]
Bron:http://nl.wikipedia.org/wiki/Joint_Strike_Fighter
Don't blame them.quote:Op maandag 21 juni 2004 16:09 schreef SHERMAN het volgende:
[..]laat ze op hun de JSF uitproberen
ik denk dat mevrouw bos s'ochtends wouter zijn kleren bij elkaar zoeken want de goede man komt volgens mij nog niet eens voorbij zijn sokken zonder te twijfelenquote:met een twijfelende partij van de arbeid
Whehehe.quote:Op maandag 21 juni 2004 16:12 schreef sp3c het volgende:
nix nieuws onder de zon dus ... deze vond ik nog de leukste
[..]
ik denk dat mevrouw bos s'ochtends wouter zijn kleren bij elkaar zoeken want de goede man komt volgens mij nog niet eens voorbij zijn sokken zonder te twijfelen
Dit snap ik niet zo goed eigenlijkquote:Op zondag 20 juni 2004 19:41 schreef Piro het volgende:
Ik solliciteer hier. De ambassade heeft een recruiter aan wie je vragen kan stellen enzo, ik heb mijn vragen al gesteld, als ik denk dat ik klaar ben ga ik er nog een keer heen, neem ik mijn ASVAB af, ga ik formulieren uitvullen, etc etc etc.
Daarna pleur ik mezelf wel op het vliegtuig en ga daar de intake in.
het is wel zo dramatisch als die linksen stellenquote:Op maandag 21 juni 2004 16:13 schreef Piro het volgende:
[..]
Whehehe.
Hoe staat het trouwens met die orders?
Is het echt zo dramatisch als die linksen stellen?
Is volgens mij grof overdreven namelijk..
Maar waarom breng leg je die democratie dan aan andere landen op ?quote:Op zondag 20 juni 2004 20:22 schreef Piro het volgende:
[..]
Geen enkele, omdat een gesprek met de gemiddelde stemgerechtigde meteen HET argument is om een democratie af te schaffen. © Churchill.
En de politiek bepaalt waar en wanneer.quote:[..]
Wat heeft politiek hiermee te maken?
Een militair moet kunnen functioneren.
Ja en nee. Meer in aantal, dus meer doelwitten (+ natuurlijk kolen op de haat tegen de VS).quote:[..]
Zoals?
En 100 kleintjes geven je een betere dekking.
Links of rechts georienteerd houdt niet in dat het niet waar is. Een heleboel websites/bronnen geven die verhalen over de CIA gewoon niet, past niet in het beeld dat er moet zijn. Maar die zijn dan wel geloofwaardig ? Waarheid sterft niet alleen op het slagveld als eerste.quote:[..]
Expliciet.nl is een behoorlijk islamitisch georienteerde website. Niet iets wat ik objectieve berichtgeving wil noemen op dat gebied, dat van de anderen wist ik niet.
Dat de Engelsen van Pearl Harbour wisten klopt, maar Churchill heeft wijselijk zijn mond gehouden zodat de Amerikanen mee zouden doen, tenminste, zo ken ik het verhaal.
quote:[..]
Ah, ok, wist ik niet.
Daar denken een heleboel mensen anders over (gelukkig).quote:[..]
Goed en slecht is te relatief, dat denken heb ik van me afgezet.
Ik had vroeger ook een hekel aan de VS, maar wat kan mij de acties van een land verdommen, de politiek kan doodvallen, ik voer mijn werk uit, als ik een hekel heb aan mijn baas dan ga ik ook niet terstond bij een ander bedrijf werken.
Heeft wel wat weg van die Black Eagle, ook zo'n starship enterprise-toren.quote:Op maandag 21 juni 2004 12:25 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Merkava 3 sinds 1990 in dienst bij de IDF.
Merkava 4 is de nieuwste, die word vanaf diet jaar ingevoerd.
[afbeelding]
kijk kijk kijk ... dat levert ons ook centjes opquote:Jane's:
Fennek poised for Turkey
German company Krauss-Maffei Wegmann (KMW) and FNSS of Turkey signed a Memorandum of Understanding at Eurosatory 2004 for the licence production of the Fennek reconnaissance vehicle in Turkey.
The Turkish Land Forces Command (TLFC) has a requirement for a Tactical Wheeled Armoured Reconnaissance Vehicle, which will include a sensor platform, radar platform and a supporting vehicle, all on a 4x4 chassis.
A total of 120 systems are required with a request for information expected to be issued by the TLFC late in 2004 or in early 2005. It is expected that a number of vehicles will be shortlisted for extensive trials in Turkey.
Fennek has been developed to meet the requirements of the German and Netherlands armies, with the order book currently standing at 616 units.
Pim was ook tegen de JSF (terecht).quote:Op maandag 21 juni 2004 15:46 schreef Piro het volgende:
[..]
Yeah!
Beter dan de 'we're outdated before we field it' eurofighter.
Had Femke Halsmisdaad wat te zeiken over dit technologisch hoogstandje dan?
Zo ja: artikelen? Ik kan niet wachten wat die linkse schoffies nou weer aandragen.
Niet houden aan de afspraken....quote:Op maandag 21 juni 2004 16:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is wel zo dramatisch als die linksen stellen :'( ... als het zo doorgaat komen we bij lange na niet aan de beloofde 8 miljard aan tegenorders, ze vergeten alleen erbij te vertellen dat het aantal dan rond de 1,4 oid blijft steken (800 miljoen eringestopt) en dat we daarom maar moeten terugtrekken zodat het geld wat nog niet is overgemaakt snel in het onderwijs kan ofzo.
korte termijn denken
Dat geloof ik graag.quote:maar goed dat was een jaar geleden, ondertussen is balkenende bij bush wezen klagen en weet ik niet of er wat is veranderd
een Nederlandse kandidaat voor orders
http://www.dutchspace.nl/jsa/index.html
die gasten zijn wel cool, bouwen dan een soort trainer in een F35 (wij (ik niet) hebben een demo gezien met een f16) en die krijgt dan in de lucht door de flightcomputer een scenario voorgeschoteld ... aangezien de huidige vliegers toch nauwelijks meer visueel contact krijgt is dit een ideale manier om te oefenen. bovendien kun je dan gigantisch gecompliceerde scenarios met honderden toestellen en gronddoelen simuleren zonder dat er meer dan 3 toestellen hoeven op te stijgen als het ware
de Amerikaanse JSF people waren flink onder de indruk iig
Weet ik.quote:Op maandag 21 juni 2004 16:23 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Dit snap ik niet zo goed eigenlijk
Zelf stelde ik die vraag ook eens op het consulaat gewoon uit intresse en toen was het antwoord dat ze je pas in dienst nemen als je al een green card bezit, en ze je die niet voor je aan gaan vragen.
Vroeger deden ze dat wel, oa de navy deed dat voor mensen uit de Fillepijnen en Costa Rica maar dat was al decennia geleden.
Wat ze wel konden doen was Nederlandse "specialisten" dus een wetenschapper/piloot bij een andere dienst onder brengen en dan uitlenen aan het leger.
Maar hoe je dat wil doen als "broekie" is mij niet helemaal duidelijk
die 8 miljard was geen afspraak maar een projectie ... als er iemand iets te wijten valt dan is het het bedrijfsleven die het ermee eens wasquote:Op maandag 21 juni 2004 17:21 schreef Strijder het volgende:
[..]
Niet houden aan de afspraken....
omdat de Rafale een Franse rammelbak is ... zolang Frankrijk niet medeeigenaar van het bedrijf is komt het niet in de Rafale.quote:[..]
Dat geloof ik graag.
Maar als wij zulke mooie dingen kunnen maken, waarom dan niet meedoen met bijvoorbeeld de Rafale ? Kunnen we misschien nog wel meer aan verdienen.
De politiek maakt toch de beslissing in onze 'democratie' ? Niet een paar fabriekjes of speelgoedgeneraals.quote:Op maandag 21 juni 2004 17:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
die 8 miljard was geen afspraak maar een projectie ... als er iemand iets te wijten valt dan is het het bedrijfsleven die het ermee eens was
Da's gek, las net via hier dat de Rafale technisch bijna gelijk was/gelijk was aan de JSF.quote:[..]
omdat de Rafale een Franse rammelbak is ... zolang Frankrijk niet medeeigenaar van het bedrijf is komt het niet in de Rafale.
bovendien is het toestel ongeschikt voor de klu
ja ik ben idd bang dat het bedrijfsleven belangrijker wordt dan het toestel zelfquote:Op maandag 21 juni 2004 17:42 schreef Strijder het volgende:
[..]
De politiek maakt toch de beslissing in onze 'democratie' ? Niet een paar fabriekjes of speelgoedgeneraals.
[..]
Da's gek, las net via hier dat de Rafale technisch bijna gelijk was/gelijk was aan de JSF.
En dus helemaal geen rammelbak is. Iets wat van de JSF nog steeds niet bekend is, want het ding is nog steeds in ontwikkeling. Straks blijkt dat het kapitalen meer gaat kosten om het uberhaupt redelijk vliegend te krijgen (dat is al gebeurd trouwens, was de reden van de laatste kostenstijging).
Nee, wij kunnen hele mooie dingen maken (en totdat men Fokker vermoordde waren dat ook vliegtuigen). Ga dan gewoon samenwerken met 1 of 2 andere en maak dan echt iets goeds. Beter voor ons bedrijfsleven (dat schijnt belangrijker te zijn dan de kwaliteit van het vliegtuig blijkbaar), en ook nog eens een bijzonder goed produkt.
Ookal kan de stemgerechtigde vaak alleen op korte termijn denken is het toch van groot belang dat het volk aangeeft wat ze willen of voor wat ze staan.quote:Op maandag 21 juni 2004 17:00 schreef Strijder het volgende:
[..]
Maar waarom breng leg je die democratie dan aan andere landen op ?
Dus?quote:[..]
En de politiek bepaalt waar en wanneer.
Meer in aantal is dus meer keuzes.quote:[..]
Ja en nee. Meer in aantal, dus meer doelwitten (+ natuurlijk kolen op de haat tegen de VS).
Elk medium is subjectief. Denk jij dat stormfront objectief bericht geeft over asielzoekers bvb?quote:[..]
Links of rechts georienteerd houdt niet in dat het niet waar is. Een heleboel websites/bronnen geven die verhalen over de CIA gewoon niet, past niet in het beeld dat er moet zijn. Maar die zijn dan wel geloofwaardig ? Waarheid sterft niet alleen op het slagveld als eerste.
Omdat?quote:[..]
[..]
Daar denken een heleboel mensen anders over (gelukkig).
Laatste reactie, anders helemaal off-topic. Kijk naar Nederland, je mag stemmen, het maakt alleen niets uit, er komt toch iets wat eigenlijk iedereen en niemand wil. Aan de ene kant goed, aan de andere kant, ook die er dan komen lijken erg weinig te kunnen doen.quote:Op maandag 21 juni 2004 17:55 schreef Piro het volgende:
[..]
Ookal kan de stemgerechtigde vaak alleen op korte termijn denken is het toch van groot belang dat het volk aangeeft wat ze willen of voor wat ze staan.
Sommigen hebben minder bezwaat tot oneerlijk oorlogje (voor zover dat kan). Maakt verder niet zo heel uit hoor, dat klopt wel.quote:[..]
Dus?
Denk jij dat het een militair wat kan schelen of Groenlinks, SP, LPF, VVD, CPN, CD, Republikeinen, Democraten, Socialisten of wie dan ook het bevel tot mobiliseren van de strijdkrachten geeft?
What do they care? Het blijft gewoon ouderwets oorlogje.
Ik had het over aanslagen van terroristen enzo (want ik was anti-imperialistisch Amerika, weet je nogquote:[..]
Meer in aantal is dus meer keuzes.
Je moet iedere bron met een flinke zak zout nemen. Maar dat betekent niet dat links of rechts geen gelijk zouden kunnen hebben.quote:[..]
Elk medium is subjectief. Denk jij dat stormfront objectief bericht geeft over asielzoekers bvb?
Er zal vast een kern van waarheid inzitten maar ik neem ze toch met een flinke zak zout.
Dat vonden ze in die gevangenis in Irak ook....quote:[..]
Omdat?
Wie ben ik om iets als goed of slecht te af te doen?
Ik kan slechts oordelen over wat IK goed en slecht vind en hoeverre mij dat wat kan schelen.
En wat mijn werkgever policy noemt kan mijn geen hol schelen noch vind ik dat ik recht heb om iemand anders te veroordelen al kon het mij een hol schelen.
Nee, dat lijkt mij ook logisch dat ik de firma Fokker bedoelde en niet de persoon zelve.quote:Op maandag 21 juni 2004 17:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja ik ben idd bang dat het bedrijfsleven belangrijker wordt dan het toestel zelf
de klu heeft al vanaf dag 1 de voorkeur bij de f35 liggen, toch wordt er gedebateerd en gedebateerd en modder alle kanten opgeslingerd terwijl het uiteindelijk toch de klu is die ermee moet gaan vliegen.
heb nu geen tijd om de nadelen van de rafale erbij te zoeken dus dat komt morgen oid en Fokker is niet met jachtvliegtuigen gestopt omdat A. Fokker werd vermoord maar omdat straaljagers voor een dergelijk klein bedrijfje niet rendabel zijn ... ze (stork/fokker) bouwen nu samen met eads en augusta/westland de NH90 helikopter
Omdat niet alles wat het volk wil iets goeds is.quote:Op maandag 21 juni 2004 18:35 schreef Strijder het volgende:
[..]
Laatste reactie, anders helemaal off-topic. Kijk naar Nederland, je mag stemmen, het maakt alleen niets uit, er komt toch iets wat eigenlijk iedereen en niemand wil. Aan de ene kant goed, aan de andere kant, ook die er dan komen lijken erg weinig te kunnen doen.
Maar goed, zal er wel bijhoren![]()
Wat is volgens jou dan een eerlijke oorlog?quote:[..]
Sommigen hebben minder bezwaat tot oneerlijk oorlogje (voor zover dat kan). Maakt verder niet zo heel uit hoor, dat klopt wel.
Whehe, en dan ben ik zeker een lakei van het imperialisme.quote:[..]
Ik had het over aanslagen van terroristen enzo (want ik was anti-imperialistisch Amerika, weet je nog.
Maar sommige bronnen hebben er meer belang bij het gunstiger of ongunstiger afschilderen van feiten.quote:[..]
Je moet iedere bron met een flinke zak zout nemen. Maar dat betekent niet dat links of rechts geen gelijk zouden kunnen hebben.
Dat het beleid daar de gevangenen in elkaar beuken is tot ze praten willen is mijn probleem niet en kan me ook weinig schelen. Wel weet ik voor mezelf dat ik niet op zo'n manier met gevangenen omga als ze geen bewezen terroristen zijn.quote:[..]
Dat vonden ze in die gevangenis in Irak ook....
Het nadeel van de Rafale is dat het een Franse kist is.quote:Op maandag 21 juni 2004 17:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja ik ben idd bang dat het bedrijfsleven belangrijker wordt dan het toestel zelf
de klu heeft al vanaf dag 1 de voorkeur bij de f35 liggen, toch wordt er gedebateerd en gedebateerd en modder alle kanten opgeslingerd terwijl het uiteindelijk toch de klu is die ermee moet gaan vliegen.
heb nu geen tijd om de nadelen van de rafale erbij te zoeken dus dat komt morgen oid en Fokker is niet met jachtvliegtuigen gestopt omdat A. Fokker werd vermoord maar omdat straaljagers voor een dergelijk klein bedrijfje niet rendabel zijn ... ze (stork/fokker) bouwen nu samen met eads en augusta/westland de NH90 helikopter
Ken er helaas weinig.quote:Op maandag 21 juni 2004 18:43 schreef Piro het volgende:
[..]
Omdat niet alles wat het volk wil iets goeds is.
[..]
Wat is volgens jou dan een eerlijke oorlog?
Tsja, nu je het zegt....quote:[..]
Whehe, en dan ben ik zeker een lakei van het imperialisme.
Ook overheidsbronnen of 'onafhankelijk' bronnen.quote:[..]
Maar sommige bronnen hebben er meer belang bij het gunstiger of ongunstiger afschilderen van feiten.
Als je meerdere dat beveelt ? Als je (politieke/militaire) baas dat zegt ?quote:[..]
Dat het beleid daar de gevangenen in elkaar beuken is tot ze praten willen is mijn probleem niet en kan me ook weinig schelen. Wel weet ik voor mezelf dat ik niet op zo'n manier met gevangenen omga als ze geen bewezen terroristen zijn.
Dat is geen nadeel, alles is beter dan Amerikaansquote:Op maandag 21 juni 2004 18:45 schreef Piro het volgende:
[..]
Het nadeel van de Rafale is dat het een Franse kist is.
Nu al ?quote:De Typhoon is outdated voor ie op de markt gezet wordt (GB doet hem al van de hand)
Daarvoor hebben we Nederlandse technologie, en die is volgens Sp3c de beste (en terecht).quote:De Gripen mist de snufjes van de JSF
Ik quote:quote:Op maandag 21 juni 2004 18:49 schreef CeeJee het volgende:
Leuke link: http://carlisle-www.army.mil/usawc/Parameters/. Met speciaal voor Wuder en Strijder in het nieuwste nummer een review van een boek dat de val van de Chinese communistische machthebbers voorspelt. Weinig plaatjes maar des te meer inhoud met een Amerikaans Army-perspectief.
Wat ik hieruit opmaak is het niet dat China en de omliggende landen problemen hebben met China, maar wel de westerse landen.quote:Summary and Conclusion
Southeast Asian countries are fully aware of the growing influence of China, and this growing influence has undoubtedly created some security concerns in the region. But Southeast Asian nations have officially expressed confidence that China’s intentions are benign.56 ASEAN, in fact, views the rise of China as more of an opportunity with concomitant challenges, rather than a threat.
What worries Southeast Asia in the midst of the rise of China is the reaction of the major powers to the idea of a “China threat” and the impact of 9/11 on major-power rivalries. Southeast Asia has always been held hostage to the power politics of major powers, and the emerging security landscape unleashed by 9/11 has intensified major-power rivalries in Southeast Asia. This rivalry is affecting the growth and prosperity of the region. Moreover, the security fundamentals in
105/06
Asia have not been altered by 9/11. The problems in the Taiwan Strait, the Korean Peninsula, and the South China Sea persist.
Despite the influence of the major-power rivalry, China and Southeast Asia continue to engage in areas of cooperation to reduce their apprehensions and increase their trust. China and Southeast Asia recognize the need to deepen and widen their cooperation, because both China and Southeast Asia are becoming more and more interdependent economically and politically, particularly in the aftermath of 9/11. As Chinese Foreign Minister Tang Jiaxuan said during the China-ASEAN Ministerial Meeting in Brunei in August 2002, “We should keep developing the momentum of China-ASEAN ties and further expand and deepen our cooperation to better cope with the changed situation.”57
quote:The New Chinese Empire: And What it Means for the United States. By Ross Terrill. New York: Basic Books, 2003. 432 pages. $30.00. Reviewed by Richard Halloran, formerly with The New York Times as a foreign correspondent in Asia and military correspondent in Washington, who writes about US and Asia relations from Honolulu.
This is an altogether splendid book, lucid in writing, erudite without condescension, courageous in spirit. The author boldly predicts the end of the Communist Party’s rule of China at a date uncertain but to be followed by a time of turbulence. The book should be read by military officers, political leaders, diplomats, business executives, and anyone else who plans to deal seriously with China over the next decade or longer.
Terrill’s fundamental theme is that the Communist Party is in many ways a lineal descendant of the Chinese dynasties of yore, notably the Manchu or Qing (Ch’ing) that ruled from 1644 to 1912. “The PRC,” he writes, referring to the People’s Republic of China, “is an empire in that it appropriates an imperial idea of China, reinventing a 2,500 year old autocracy to control its population and hector non-Chinese neighboring peoples.”
The author, who is at the Center for East Asian Research at Harvard, sees today’s Chinese regime as a party-state in contrast to the nation-states of the West. In a nation-state, sovereignty resides in the people and power percolates from the bottom up. In Terrill’s party-state, sovereignty is held by the party, which controls the government as power trickles down.
That party-state, to borrow a Marxist phrase, contains the seeds of its own destruction. “The Beijing regime is overstretched on its western and southeastern flanks, deeply corrupt, politically unstable, yet extremely ambitious,” Terrill says. It has become vulnerable because “Communism has outlived its world historical role. Economic growth and crude nationalism are insufficient supports for long-term continuance of a regime. No cultural tissue connects government and people. A hovering army of unemployed grows.”
Terrill, who has written six other books about China, asserts that China cannot evolve but will crash, as have the dynasties before it. “I believe the Chinese populace and the rest of the world really will notice when the CCP [Chinese Communist Party] loses its monopoly of political power,” he contends. “No regime in Chinese history has ever given up power without bloodshed. I do not believe the CCP party-state will be the first.”
In the long run, Terrill holds out a gleam of hope for the Chinese and everyone who believes that democracy is the last best hope of the human race. He says a democratic China “will ultimately come into existence, ending the dream of a Chinese empire. China as a democratic federation could be a leading force in the world
149/50
and our fruitful partner in Asia for decades.” Such a nation, he maintains, “infused with the actual wishes, wisdom, and heterogeneous strands of thought of the populace, will be worthy of Chinese civilization.”
This will not happen easily or soon. “Simple prudence,” Terrill concludes, “requires the United States and the rest of the world to prepare for drastic political discontinuity within China.” The coming changes, he says, “will affect every American and also every East Asian and Central Asian who lives on China’s borders.”
Terrill evinces his long study of China by adopting a distinctly Chinese way of organizing his thoughts. He likes to number things, which makes it easier to follow his arguments. There are what might be called the Three Traits, the Four World-Arranging Tasks, the Three Fictions, the Dualism of Defensiveness and Superiority, the Eight Factors in the Fall of Dynasties, the Eight Challenges, and finally the Seven Scenarios on what comes next.
The author acknowledges, “I do not know how and when Communist rule will end in China,” but he gives seven possible scenarios for what will happen to “the Red Dynasty” over the next two decades.
One: “China lives with the contradiction between politics and economics,” the CCP remaining authoritarian as it tells the Chinese people to “get rich” by adopting a form of capitalism.
Two: “China reaches the brink of regional fragmentation, as the prosperous south, together with restive Tibet and Xinjiang, seek more freedom.”
Three: The CCP will be “subtly transformed, somewhat like South Korea and Taiwan in the 1980s, into a looser authoritarianism seemingly headed for rough-and-ready democracy.”
Four: “Economic growth continues, but at a lower level. The erosion of faith in communism, long in process, becomes total. . . . Quick crumbling of Communist rule occurs, similar to that in Moscow in 1991. . . . In a puff of smoke, the Red Dynasty has gone.”
Five: A violent quarrel breaks out between the hard left and the reformers within the CCP. “The dispute is protracted and the People’s Liberation Army (PLA) steps in to settle it.”
Six: The PLA intervenes and “hustles the leaders of both sides off the stage, declares military rule, and fascism arrives.” This suggests, once again, that the political spectrum is circular, with the hard left and the hard right not far apart.
Seven: The PLA intervenes but permits “an evolution toward a new political system. . . . A crunch occurs; there is a watershed beyond which the Leninist system does not exist. . . . A reasonable chance exists that after some time China will establish a democratic federation.”
Terrill’s book is probably controversial among China hands, who are a quarrelsome lot to begin with. In Asia and in the West are three main categories of China watchers: On the right are “demonizers” who can find nothing right about China and advocate a stiff containment. On the left are “panda huggers” who are willing to give the Chinese every benefit of the doubt and to overlook Chinese excesses. In the middle are “realists” of varying degree who point out China’s shortcomings but also see hope that China, as a great civilization, will eventually emerge from its present parlous state.
150/51
Terrill comes down squarely in the middle of the realists, which is not likely to endear him to the demonizers or panda huggers on either side.
As an author adept at drawing historical parallels, Terrill writes, “Certain admirable strains of public life have been evident in the British polity in its evolution from monarchy through aristocracy to democracy, and the same could be true of a post-Communist China that stopped being ideological about its past.” Americans who are the sons and daughters of the American Revolution that helped to start Britain on the path to democracy can only wish that to come true.
a) Waar haal je die vandaan ? Ik zie hem niet zo even bij die bladen van ze. Maar goed, zal er wel overheen kijken.quote:Op maandag 21 juni 2004 19:18 schreef CeeJee het volgende:
Knip/Plak dan maar
[..]
Die is inderdaad goedquote:Op maandag 21 juni 2004 19:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
vandaag trouwens eindelijk op NGC innovation 21st century war gezien (een aanrader veel nieuwe snufjes en netcentric warfare wordt goed uitgelegd)
dit is de eerste oorlog waar we geen gebrek aan voedsel drinken of ammo hadden maar aan bandbreedte
vond hem wel goed
En nog zoveel verliezen ?quote:Op maandag 21 juni 2004 19:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
vandaag trouwens eindelijk op NGC innovation 21st century war gezien (een aanrader veel nieuwe snufjes en netcentric warfare wordt goed uitgelegd)
dit is de eerste oorlog waar we geen gebrek aan voedsel drinken of ammo hadden maar aan bandbreedte
vond hem wel goed
Ligt aan je perspectief.quote:Op maandag 21 juni 2004 19:06 schreef Strijder het volgende:
[..]
Ken er helaas weinig.
Maar dat moet je niet weerhouden om toch daarvoor te gaan.
Beter ==> goede oorlog is geen oorlog
quote:[..]
Tsja, nu je het zegt....
Elke bron heeft zijn eigen maat van objectiviteit, sommige bronnen hebben bij sommige feiten alleen meer belang die zo gunstig of ongunstig mogelijk te brengen. Of dat nou de staatsmedia of een freelancejournalist is.quote:[..]
Ook overheidsbronnen of 'onafhankelijk' bronnen.
Dan kan ie de pot op. Als ik OBL of Kim Jong in elkaar mag beuken dan ben ik meteen van de partij, maar ik ga geen willekeurige Chinees, Koreaan of Irakees in elkaar slaan omdat er een statistische kans bestaat dat hij met een terreurcel is verbonden.quote:[..]
Als je meerdere dat beveelt ? Als je (politieke/militaire) baas dat zegt ?
(Eventjes erbij: dat is dus ook gebeurd. En natuurlijk mag je altijd een andere baan zoeken.)
Behalve Frans, als er iets is wat zij niet kunnen is het oorlog voeren.quote:Op maandag 21 juni 2004 19:08 schreef Strijder het volgende:
[..]
Dat is geen nadeel, alles is beter dan Amerikaans![]()
Yup. De toestellen zullen achterhaald zijn als ze op de markt komen dus verkoopt de UK ze aan landen als Turkije, India, en landen waarvan het defensiebudget toereikend is voor misschien 2 F35 toestellen.quote:[..]
Nu al ?
We hebben leuke speeltjes, waarom denk je dat de JSF ook bij ons spulletjes komt halen, maar om nou te zeggen dat een YPR beter is dan een M2...quote:[..]
Daarvoor hebben we Nederlandse technologie, en die is volgens Sp3c de beste (en terecht).
Dat je ergens geen gebrek aan hebt hoeft niet te betekenen dat er geen verliezen vallen, bovendien, wat zijn 700 soldaten over 2 jaar nou weer.quote:Op maandag 21 juni 2004 21:02 schreef Strijder het volgende:
[..]
En nog zoveel verliezen ?
![]()
* SHERMAN mompelt wat over het Vreemdelingen Legioenquote:Op maandag 21 juni 2004 21:22 schreef Piro het volgende:
[..]
Behalve Frans, als er iets is wat zij niet kunnen is het oorlog voeren.
[..]
Wanneer hebben die voor het laatst iets gedaan?quote:Op maandag 21 juni 2004 21:24 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
* Piro mompelt wat over het Vreemdelingen Legioen![]()
klikquote:Op maandag 21 juni 2004 21:28 schreef Piro het volgende:
[..]
Wanneer hebben die voor het laatst iets gedaan?
700 teveel ?quote:Op maandag 21 juni 2004 21:24 schreef Piro het volgende:
[..]
Dat je ergens geen gebrek aan hebt hoeft niet te betekenen dat er geen verliezen vallen, bovendien, wat zijn 700 soldaten over 2 jaar nou weer.
Wat heeft het vreemdelingenlegioen in HEMELSNAAM te maken met de maximale gemiddelde leeftijd van de mens.quote:
Niet zeuren. Tijdens D-day was het meer.quote:Op maandag 21 juni 2004 21:36 schreef Strijder het volgende:
[..]
700 teveel ?
Sorry, ctrl+c werkte niet.quote:Op maandag 21 juni 2004 21:39 schreef Piro het volgende:
[..]
Wat heeft het vreemdelingenlegioen in HEMELSNAAM te maken met de maximale gemiddelde leeftijd van de mens.
Elke dode is er een te veel, ook als het geen oorlog is.quote:Op maandag 21 juni 2004 21:40 schreef Piro het volgende:
[..]
Niet zeuren. Tijdens D-day was het meer.
Wat veel mensen zich niet schijnen te realiseren is dat wanneer er oorlog wordt gevoerd er ook doden vallen. Als je geen dooien wil, voer dan geen oorlog.
Ik kan me een gedeelte van een Docu op Discovery herrineren, daarin werd verteld dat het Vreemdelingen Legion zo snel op rukte dat de bevoorrading (Die door de Amerikanen werd gedaan) het niet meer kon bij houden. Er is dus een moment geweest dat het VL rustiger moest gaan doen omdat ze zonder voorraden kwamen.quote:Op maandag 21 juni 2004 21:28 schreef Piro het volgende:
[..]
Wanneer hebben die voor het laatst iets gedaan?
Na 1940 hebben ze het wel gehad als ik het zo lees.quote:Op maandag 21 juni 2004 21:43 schreef Strijder het volgende:
[..]
Sorry, ctrl+c werkte niet.
Even zoeken.
-edit-
Hebbes
Nee, toen zijn ze geheimer gaan werken.quote:Op maandag 21 juni 2004 21:57 schreef Piro het volgende:
[..]
Na 1940 hebben ze het wel gehad als ik het zo lees.
Daarvoor zijn ze vooral in Mexico indrukwekkend bezig geweest.
Kloptquote:Op maandag 21 juni 2004 21:56 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Ik kan me een gedeelte van een Docu op Discovery herrineren, daarin werd verteld dat het Vreemdelingen Legion zo snel op rukte dat de bevoorrading (Die door de Amerikanen werd gedaan) het niet meer kon bij houden. Er is dus een moment geweest dat het VL rustiger moest gaan doen omdat ze zonder voorraden kwamen.
Dood gaan is onderdeel van het leven, tough shit.quote:Op maandag 21 juni 2004 21:44 schreef Strijder het volgende:
[..]
Elke dode is er een te veel, ook als het geen oorlog is.
Behalve dan als alleen jij geen doden hebt in een oorlog, zonder doden geen oorlog (behalve koude oorlog).
En als de VS dat doet dan is het weer verkeerd. Soms snap ik echt niks van je.quote:Op maandag 21 juni 2004 21:59 schreef Strijder het volgende:
[..]
Klopt![]()
Frankrijk heeft een van de beste (zo niet het beste) snelle-reactie-leger ter wereld.
En daar maakt het vreemdelingenlegioen deel van uit. Komt ook mede door de verspreiding van het legioen, ze zitten op een heleboel plaatsen dicht bij de mogelijke brandhaarden.
quote:Op maandag 21 juni 2004 21:59 schreef Strijder het volgende:
[..]
Klopt![]()
Frankrijk heeft een van de beste (zo niet het beste) snelle-reactie-leger ter wereld.
En daar maakt het vreemdelingenlegioen deel van uit. Komt ook mede door de verspreiding van het legioen, ze zitten op een heleboel plaatsen dicht bij de mogelijke brandhaarden.
Fuck yeah.quote:
Dat noemt men hypocrietquote:Op maandag 21 juni 2004 22:04 schreef Piro het volgende:
En als de VS dat doet dan is het weer verkeerd. Soms snap ik echt niks van je.
Harigekerel haalt met een vlijmscherpe opmerking uit!quote:Op maandag 21 juni 2004 23:15 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Dat noemt men hypocriet![]()
Yeah, it was a walk in the red commie park babyquote:Op maandag 21 juni 2004 23:17 schreef Piro het volgende:
Harigekerel haalt met een vlijmscherpe opmerking uit!
What a game, folks!
Ik heb geeeen ideequote:Op maandag 21 juni 2004 23:11 schreef Piro het volgende:
[..]
Fuck yeah.
En waarom heeft de SEAL op de eerste foto geen magazijn in zijn geweer?
Promotiefoto zeker.
Wellicht heeft hij gewetensbezwaren op het gebied van dodenquote:Op maandag 21 juni 2004 23:11 schreef Piro het volgende:
Fuck yeah.
En waarom heeft de SEAL op de eerste foto geen magazijn in zijn geweer?
Promotiefoto zeker.
Waarom let ik überhaupt op dit soort details.quote:Op maandag 21 juni 2004 23:19 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Ik heb geeeen idee
Was mij ook al opgevallen hoorquote:Op maandag 21 juni 2004 23:29 schreef Piro het volgende:
[..]
Waarom let ik überhaupt op dit soort details.
Laten we realistisch blijven.quote:Op maandag 21 juni 2004 23:21 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Wellicht heeft hij gewetensbezwaren op het gebied van doden![]()
Dat viel me als ALLEREERSTE op. Ik keek naar het geweer en zag geen magazijn.quote:Op maandag 21 juni 2004 23:30 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Was mij ook al opgevallen hoorVoordat ik het plaatje poste, maar ja
Leuke links, de tweede kende ik al, de eerste niet.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 10:16 schreef SHERMAN het volgende:
Klik om te lezen hoe een militaire sluipschutter werkt
Klik om te lezen hoe de US Navy SEAL's werken
Wat is dat tweede schip?quote:Op dinsdag 22 juni 2004 10:20 schreef SHERMAN het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ticonderoga klasse kruiser, USS Shiloh.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 10:43 schreef Piro het volgende:
[..]
Wat is dat tweede schip?
Komt me vaag bekend voor, kan er geen naam aan verbinden.
wat hij zegtquote:Op dinsdag 22 juni 2004 13:01 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Ticonderoga klasse kruiser, USS Shiloh.
zeg dat dan gewoon, wordt wel erg cryptisch zoquote:Op maandag 21 juni 2004 18:36 schreef Strijder het volgende:
[..]
Nee, dat lijkt mij ook logisch dat ik de firma Fokker bedoelde en niet de persoon zelve.
Wat kan fokker wat een ander bedrijf niet zou kunnen?quote:Op dinsdag 22 juni 2004 13:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
zeg dat dan gewoon, wordt wel erg cryptisch zo
[afbeelding]
dat is het laatste jachtvliegtuig uit de stal van Fokker, mooi ding en kon zich wereldwijd meten met de competitie (was een trainer) maar met enkel orders van de klu kon het bedrijf het niet meer aan.
tenzij Nederland (net als bv Zweden) de ontwikkeling van die toestellen zelf deels voor zijn rekening neemt komt er nooit meer een Nederlands jachtvliegtuig
Ik zal in het volgende topic wel wat educatiefs brouwen.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 13:07 schreef Piro het volgende:
Ik ben niet bekend met de Navy. Ik ken alleen hun SF eenheden.
Fokker kan Nederlandse banen scheppen, kunnen andere bedrijfen nietquote:Op dinsdag 22 juni 2004 13:13 schreef Piro het volgende:
[..]
Wat kan fokker wat een ander bedrijf niet zou kunnen?
onzin, kijk bv naar de Zweedse Grippen, die is lange tijd zelfs kandidaat geweest voor vervanging van de F16 en wordt nu ook steeds vaker overzees verkozen boven de eurofighter en de Rafale.quote:Blijf realistisch, dat het een Nederlands vliegtuig is leuk voor ons, maar als hij met geen mogelijkheid kan meten aan de huidige competitie (wat steeds moeilijker wordt, slechts de VS heeft operationele stealthtoestellen en komt binnenkort met een stealthfighter aan) dan is het pech hebben.
Cool.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 13:21 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Ik zal in het volgende topic wel wat educatiefs brouwen.
Wat boeit dat nou, het gaat erom wie het beste eindproduct aflevert, en als Fokker dat kon dan waren ze niet failliet gegaan.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 13:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
Fokker kan Nederlandse banen scheppen, kunnen andere bedrijfen niet
Daar noem je dan ook wel twee vliegtuigen zeg.quote:[..]
onzin, kijk bv naar de Zweedse Grippen, die is lange tijd zelfs kandidaat geweest voor vervanging van de F16 en wordt nu ook steeds vaker overzees verkozen boven de eurofighter en de Rafale.
Hoi, welkom in 2004, vertel eens, hoe was Nirvana live?quote:als Nederland 10 jaar geleden de F16 moest vervangen vlogen we nu met Grippens, nu is het toestel helaas wat verouderd (is inmiddels al 7 jaar lang de enige straaljager van de vierde generatie in operationele dienst).
Het gaat over Fokker en vliegtuigen, en Fokker maakt geen boten.quote:En stealth is niet enkel voorbehouden aan vliegtuigen, het gaat vooral om het materiaal zelf en wat de radar er mee doet en wat dat betreft zijn de Amerikanen niet de enigen die ermee kunnen werken (zie de 7 provincien klasse van de marine)
Fokker heeft altijd het beste eindproduct afgelevert, ze zijn failliet gegaan vanwege het vaderlandse exportbeleid en de weigering om mee te betalen.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 13:36 schreef Piro het volgende:
[..]
Wat boeit dat nou, het gaat erom wie het beste eindproduct aflevert, en als Fokker dat kon dan waren ze niet failliet gegaan.
excuse me?quote:[..]
Daar noem je dan ook wel twee vliegtuigen zeg.
Nee het gaat erom of Fokker wel of niet een competetief toestel zou kunnen fabricerenquote:[..]
Hoi, welkom in 2004, vertel eens, hoe was Nirvana live?
Wat we tien jaar geleden mogelijk konden doen is geen factor, het gaat om hier en nu en over de komende paar jaar.
duh, dat zeg ik al jaren ... maar dat was not the pointquote:[..]
Het gaat over Fokker en vliegtuigen, en Fokker maakt geen boten.
Op dit moment heeft de VS een monopoly op stealthvliegtuigen en binnenkort ook het eerste en voorlopig enige vliegtuig dat efficieent van thrust vectoring gebruik kan maken. En dat maakt ze op dit moment de kandidaat voor de KLu.
Ik dacht dat een van SU's dat ook kon. Of bedoel je het helemaal omlaag richten van de straal? Dat kan inderdaad alleen JSF (V-stolquote:binnenkort ook het eerste en voorlopig enige vliegtuig dat efficieent van thrust vectoring gebruik kan maken
Zo zie ik Cubaans en Sovjet spul nou eenmaal graagquote:Op dinsdag 22 juni 2004 14:05 schreef sp3c het volgende:
maar het is allemaal stuk!
Thrust vectoring is het veranderen van de richting van de stuwkracht die wordt gegenereerd door de turbine.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 13:48 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Ik dacht dat een van SU's dat ook kon. Of bedoel je het helemaal omlaag richten van de straal? Dat kan inderdaad alleen JSF (V-stol). (Harriërs zijn een verhaal apart)
Harrier is stoerquote:Op dinsdag 22 juni 2004 14:13 schreef Piro het volgende:
[..]
Thrust vectoring is het veranderen van de richting van de stuwkracht die wordt gegenereerd door de turbine.
VSTOL ja, hij doet het volgens een harrier principe maar heeft een veel hogere kruissnelheid en wendbaarheid dan een harrier.
Welk exportbeleid?quote:Op dinsdag 22 juni 2004 13:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
Fokker heeft altijd het beste eindproduct afgelevert, ze zijn failliet gegaan vanwege het vaderlandse exportbeleid en de weigering om mee te betalen.
en in de vraag of Fokker wel of niet weer vliegtuigen zou moeten gaan bouwen boeien de opbrengsten wel het 1 en ander, werkgelegenheid hoort hier ook bij
Dat het twee kutkisten zijn, leuk voor een budget maar echt niet toereikend voor een zichzelf respecterende luchtmacht die nog wil functioneren.quote:[..]
excuse me?
Als ze dat konden dan hadden ze het gedaan ookquote:[..]
Nee het gaat erom of Fokker wel of niet een competetief toestel zou kunnen fabriceren
Sukhoi fabriceert ook vliegtuigen onder een bijzonder strak budget, zelfs zij zijn er nog niet aan onderdoor gegaan. Waarom Fokker wel dan?quote:[..]
duh, dat zeg ik al jaren ... maar dat was not the point
Zou Fokker wel of niet (met voldoende centjes) een competetief toestel kunnen bouwen?
ik zeg van wel maar ja die voldoende centjes hebben ze (en we) er niet voor
Het design is echt geen slecht spul, het probleem is de technologie die nogal verouderd is.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 14:09 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Zo zie ik Cubaans en Sovjet spul nou eenmaal graag![]()
quote:Op dinsdag 22 juni 2004 14:20 schreef Piro het volgende:
[..]
Welk exportbeleid?
omdat Sukhoi met de russische luchtmacht een stuk meer toestellen verkoopt als Fokker met de kluquote:Sukhoi fabriceert ook vliegtuigen onder een bijzonder strak budget, zelfs zij zijn er nog niet aan onderdoor gegaan. Waarom Fokker wel dan?
ze zijn doorgegaan ... alleen niet met jachtvliegtuigen want dat is niet rendabelquote:[...]
Als Fokker zo goed was als jij zei dan hadden ze hun expertises heel snel voortgezet of een doorstart gemaakt.
[..]
Als ze dat konden dan hadden ze het gedaan ook
[..]
Als ze zo goed zijn als je claimt dan zouden ze of doorgegaan zijn of helemaal niet failliet gegaan zijn.
Zo zie ik het.
Strijder zei het al. Ik vind dit ook een beetje subjectief geschreven en verder is het allemaal logisch wat er staat. Tuurlijk gaat het CCP ooit vervangen worden door democratie, tis alleen wanneer..quote:Op maandag 21 juni 2004 19:18 schreef CeeJee het volgende:
Knip/Plak dan maar
[..]
de Grippen is geen kutbak, momenteel 1 van de beste jachtvliegtuigen ter wereldquote:Op dinsdag 22 juni 2004 14:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat van Nederland
Dat het twee kutkisten zijn, leuk voor een budget maar echt niet toereikend voor een zichzelf respecterende luchtmacht die nog wil functioneren.
How bout never?quote:Op dinsdag 22 juni 2004 14:34 schreef Wuder het volgende:
Een paar paginas terug
[..]
Strijder zei het al. Ik vind dit ook een beetje subjectief geschreven en verder is het allemaal logisch wat er staat. Tuurlijk gaat het CCP ooit vervangen worden door democratie, tis alleen wanneer..
Sukhoi kan het zich veroorloven om voor een appel en een ei te werken en hun toestellen voor die prijs aan te bieden omdat ze zowieso wel verzekerd zijn van een behoorlijke russische bestelling.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 14:40 schreef Piro het volgende:
Ik heb het over de Rafale en Typhoon.
Dat Sukhoi meer toestellen verkoopt gaat het niet om, het gaat om het budget waar ze op opereren.
Als Sukhoi hele mooie jachtvliegtuigjes bouwt die voor een appel en een ei worden verkocht dan kan Fokker dat ook, zeker als ze ook nog eens competatief meedoen, je hebt een leuk vliegtuig met technologisch up to date systemen, daar zijn meer landen dan alleen Nederland in geinteresseerd.
Zit wat in. Maar zo klein was Fokker niet toch? Of verkijk ik me daarop?quote:Op dinsdag 22 juni 2004 14:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
Sukhoi kan het zich veroorloven om voor een appel en een ei te werken en hun toestellen voor die prijs aan te bieden omdat ze zowieso wel verzekerd zijn van een behoorlijke russische bestelling.
Fokker is dat niet en het toestel zal zich dus in de lucht moeten bewijzen, dus zal fokker het toestel in zijn eentje moeten ontwikkelen en om die kosten eruit te krijgen zonder bankroet te gaan zullen de eerste toestellen een vermogen gaan kosten
het is gewoon niet rendabel voor een klein bedrijf om zonder steun van de overheid vliegtuigen te ontwikkelen, er is kennis in Nederland genoeg om te garanderen dat het ding competetief wordt maar hij zal wel betaald moeten worden en daar wringt de schoen
Dat krijg je als links tuig zich gaat bemoeien met lucratieve markten.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 14:50 schreef HarigeKerel het volgende:
Fokker kon ook niks kwijt aan derde wereld landen, die willen het risico niet lopen dat als ze wat inboorlingen plat bombarderen Groenlinks etc de aanvoer van onderdelen kan blokkeren.
Thales Nederland, voormalig Signaal maakt echt militaire systemen, voor de rest hebben we bedrijven die aan de militairen leveren maar niet noodzakelijk als wapenfabrikant worden beschouwd geloof ik.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 14:54 schreef SHERMAN het volgende:
Wat hebben we eigenlijk aan bedrijfen dat militair maakt?
Het enigste wat zo in me komt is;
Werf voor marine schepen
En dat snel vuur kanon....de Goalkeeper ??? Ook voor schepen
ja daar komt het exportbeleid om de hoekquote:Op dinsdag 22 juni 2004 14:50 schreef HarigeKerel het volgende:
Fokker kon ook niks kwijt aan derde wereld landen, die willen het risico niet lopen dat als ze wat inboorlingen plat bombarderen Groenlinks etc de aanvoer van onderdelen kan blokkeren.
mjah toch wel hoorquote:Op dinsdag 22 juni 2004 14:50 schreef Piro het volgende:
[..]
Zit wat in. Maar zo klein was Fokker niet toch? Of verkijk ik me daarop?
Thales Nederland, voormalig Hollands Signaal maakt nog altijd de beste radarsystemen ter wereld. Iets waar de Amerikanen natuurlijk niet zo blij mee zijn, aangezien de F117 met zo'n ding zichtbaar is als een roze olifant in een zandbak.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 14:54 schreef SHERMAN het volgende:
Wat hebben we eigenlijk aan bedrijfen dat militair maakt?
Het enigste wat zo in me komt is;
Werf voor marine schepen
En dat snel vuur kanon....de Goalkeeper ??? Ook voor schepen
Die was het jaquote:Op dinsdag 22 juni 2004 14:57 schreef Piro het volgende:
[..]
Thales Nederland, voormalig Signaal maakt echt militaire systemen, voor de rest hebben we bedrijven die aan de militairen leveren maar niet noodzakelijk als wapenfabrikant worden beschouwd geloof ik.
Ik snap er geen moer van.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 14:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
plus hij moet dan naar westerse standaarden gebopuwt worden en niet russische.
jij hebt het erover hob je een su met de technische snufjes erin het is juist de computer apparatuur die het duur maakt.
en ze kunnen goedkoper maar dan moeten ze in china gaan produceren alleen dan neemt NL ze niet af omdat er dan geen banen voordeel bijzit en omdat china de vijand is en dus kan besluiten technologie te stelen
quote:Op dinsdag 22 juni 2004 15:01 schreef nietzman het volgende:
[..]
Thales Nederland, voormalig Hollands Signaal maakt nog altijd de beste radarsystemen ter wereld. Iets waar de Amerikanen natuurlijk niet zo blij mee zijn, aangezien de F117 met zo'n ding zichtbaar is als een roze olifant in een zandbak.
-edit-
Ik ben echt traag.
en ga niet zeggen dat messerschmidt de kennis niet had na de oorlogquote:Op dinsdag 22 juni 2004 14:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja daar komt het exportbeleid om de hoek
waar Amerikanen, Fransen, Russen aan jan en alleman kunnen verkopen moest Nederland het strict hebben van NATO partners die massaal voor goedkopere Amerikaansche waer gingen.
terecht natuurlijk want die waren die waren gewoon beter ... zijn ze nog steeds
maar een nieuw gevechtsvliegtuig van Fokker doet mij als luchtmachtiger toch wel watertanden hoor ... voorlopig zijn er gelukkig nog de transporttoestellen
[afbeelding]
[afbeelding]
[..]
mjah toch wel hoor
je kunt het vergelijken met Messerschmidt enzo ... Duitsland had na de oorlog handenvol kleine vliegtuigfabrikanten, die zijn allemaal samengevoegd tot eads (geloof ik) of failliet gegaan.
Nederland had alleen fokker
Fake, maar wel leuk.quote:
Weet dat ie Fake is maar hij is wel leukquote:Op dinsdag 22 juni 2004 15:03 schreef Piro het volgende:
[..]
Fake, maar wel leuk.
Daarbij komt dat SEALS bijna ALTIJD fastropen.
zo moeilijk is hij nietquote:Op dinsdag 22 juni 2004 15:02 schreef Piro het volgende:
[..]
Ik snap er geen moer van.
Lockheed is een militaire gigant en bouwt niet alleen airframes maar ook andere systemen.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 15:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
en ga niet zeggen dat messerschmidt de kennis niet had na de oorlog
verder was fokker tussen wo 1en wo2 relatief groot
maar niets in vergelijking met boeing of lockheed martin
het is niet voor niks dat alle europese vliegtuigbouwers vliegtuigen bouwen via airbus
ik heb het over vliegtuigen niet over auto`squote:Op dinsdag 22 juni 2004 15:07 schreef Piro het volgende:
[..]
Lockheed is een militaire gigant en bouwt niet alleen airframes maar ook andere systemen.
Voor de rest heb je een aantal anderen.
Raytheon Motorola - Ballistische raketten en communicatiesystemen
Mitsubishi heavy industries - Heeft veel voor Japan gebouwd, ook export.
Daewoo Precision Industries - Maker van de USAS 12 automatic shotgun, bouwt ook klonen van het M16 platform
General Dynamics - Dochter van GE, bouwt jachtvliegtuigen.
ABN heeft geloof ik ook een meerderheidsbelang in een Brits bedrijf wat clusterbommen bouwt.
Daar verkijk je je lelijk op, SU produceert hele mooie vliegtuigjes voor die prijs.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 15:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
zo moeilijk is hij niet
fokker moet aan hogere standaarden voldoen dan su
wat inhoud meer electronica meer snufjes = duurder
en omdat het leger in NL geproduceert moet worden zijn de loonkosten ook hoger
Mitsubishi bouwt alle trainingsvliegtuigen van de JASDF en heeft ook een aantal fighter/bombers gebouwd.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 15:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik heb het over vliegtuigen niet over auto`s
aan een geweer zitten een hoop minder ontwikkelkosten aan een raket ook
kun je hal9000 zijn topic niet toevoegen aan de op?quote:Op dinsdag 22 juni 2004 15:05 schreef SHERMAN het volgende:
Nieuwe topic staat trouwens al klaar voor lancering
D'oh.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 15:08 schreef SHERMAN het volgende:
Grummanheeft de F-14 gemaakt
En een link naar de txt van de OP.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 15:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
kun je hal9000 zijn topic niet toevoegen aan de op?
Het grote Irak-vragen en antwoorden topic.
Gedaanquote:Op dinsdag 22 juni 2004 15:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
kun je hal9000 zijn topic niet toevoegen aan de op?
Het grote Irak-vragen en antwoorden topic.
Zal hem straks weer uploadenquote:Op dinsdag 22 juni 2004 15:13 schreef Piro het volgende:
[..]
En een link naar de txt van de OP.
De F-14 is een prachtig toestel, vind ik dan hequote:Op dinsdag 22 juni 2004 15:12 schreef Piro het volgende:
[..]
D'oh.
Ook de bouwer van verschillende kruisraketten en een grote jongen in de ruimtetak van de USAF.
B2 komt ook van Northrop.
maar toch kan hij zich niet meten met de eissen waar een NL toestel aan moet voldoen.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 15:09 schreef Piro het volgende:
[..]
Daar verkijk je je lelijk op, SU produceert hele mooie vliegtuigjes voor die prijs.
En overigens wordt militaire productie nooit uitbesteed, lockheed heeft echt geen fabrieken in thailand staan.
Of het ding komt in zijn geheel uit het buitenland, maar je verplaatst jouw knowhow nooit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |