Ik ben maart 2003 voor het eerst naar de chirurg geweest. Heb toen het hele traject gevolgt en ben 5 sept. 2003 geopereerd. Dit doordat Hardenberg het nog maar net deed.En niet zo'n grote wachtlijst had daardoor. Nu is het daar ook al anders heb ik begrepen.quote:Funnie: even een vraagje. Heeft het bij jou lang geduurd voordat je de maagband kon laten zetten?
Ik heb namelijk een cliënt die al sinds vorig jaar oktober wacht. Kreeg ik gister een telefoontje vanuit het ziekenhuis dat de operatie weer uitgesteld is. Ze kon niet zeggen wanneer het nu wel ging lukken, iig het komende half jaar niet en over een paar maanden mocht ik weer terugbellen of er al iets meer bekend is. Nou is het voor die cliënt al super stressvol, maar dit is bijna niet te doen voor haar die onzekerheid.
Ik lurk al een hele tijd mee.quote:Op woensdag 16 juni 2004 10:48 schreef Funnie het volgende:
Ga je hier mee doen? Is erg fijn om ruggespraak te hebben. En er zitten allemaal lieve mensjes hier. Die allemaal in zelfde schuitje zitten.
Je moet natuurlijk niks, maar heb je gezien wat ik heb gewogen? Veel erger zal het niet zijn denk ik zo... maar ja die 60 kilo ben ik niet afgevallen toen ik hier kwam dus dat scheelt ook weer misschien.quote:Op woensdag 16 juni 2004 10:57 schreef Mouse het volgende:
[..]
Ik lurk al een hele tijd mee.
Maar hier je gewicht neerzetten hmm misschien als ik de tien kg gehaald heb. Tja ik weeg echt veel en om dat bij ieder topic te zien staan. Ik denk dat ik dan ook sensatie mailers over me heen krijg.
Je dip heeft me in ieder geval nu uit de lurk stand gehaald.
Hoe herkenbaarquote:Op woensdag 16 juni 2004 11:24 schreef Meimeltje het volgende:
Ik had die special K repen gekocht, nou dat doe ik dus echt niet meer. Heb in 2 dagen die repen opgegeten, ze zijn echt veel te lekker!
quote:Op woensdag 16 juni 2004 11:24 schreef Meimeltje het volgende:
Ik had die special K repen gekocht, nou dat doe ik dus echt niet meer. Heb in 2 dagen die repen opgegeten, ze zijn echt veel te lekker!
Probeer het van je af te zetten en ga gewoon door.quote:Op woensdag 16 juni 2004 11:42 schreef Riannuh het volgende:
Ik kan me aardig goed inhouden met die repen... neem er elke dag een mee naar het werk.. voor als ik er zin in heb... moet ook eerlijk toegeven dat die het eerste op iseerder dan mijn brood... vind het ook verschrikkelijk lekker
... maar tot nu toe hou ik me aardig in... bah vandaag si echt een *** dag.. ik baal er zo van dat ik aangekomen ben... als iemand anders aangekomen is dan heb ik zoiets van noujah die persoon zou wel ongesteld worden, of het zullen wel spieren zijn of misschien gewoon wat extra vocht wat vastgehouden wordt.. maar nu is er zelf wat bij mij bij en ik heb zoiets van WAAR BEN IK VERKEERD GEGAAN!!... ghehe ik ben raar... maarjah misschien volgende week beter... zorg er in ieder geval voor dat ik NO WAY over mijn punten heen ga komen... damn ik ben echt raar vandaag
(sorry daarvoor moest het even kwijt)
Maar in ieder geval @mouse je hebt er nu lekker al 4 kilo af.. hou je ons wel een beetje op de hoogte met hoeveel kilo je kwijt bent enzo... je hoeft natuurlijk niet je huidige gewicht hierneer te zetten als je je daar niet confortabel bij voelt... blijf lekker mee lezen en mee kletsen
quote:Op woensdag 16 juni 2004 11:26 schreef Rosean het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk niks, maar heb je gezien wat ik heb gewogen? Veel erger zal het niet zijn denk ik zo... maar ja die 60 kilo ben ik niet afgevallen toen ik hier kwam dus dat scheelt ook weer misschien.
Maar jij bent wel bijna 20 cm langer dan ik, dus dat moet je ook meetellen. Als je niet je gewicht wil plaatsen moet je dat vooooooral niet doen!!! Je doet het voor jezelf en voor niemand anders.quote:Op woensdag 16 juni 2004 11:59 schreef Mouse het volgende:
[..]
eh Rosean, juist wel. Ik denk dat als ik zoveel was afgevallen als jij dat ik dat dan ook had neergezet. Het is een prestatie om trots op te zijn. En zeker als je dit kunt vasthouden. Maakt het uit als het een weekje minder gaat. Dit heb je al bereikt.
Ik las wat oudere berichten van je terug.
Daar heb je ooit gezegd. Ik moet me soms bij het eten afvragen wil ik dat nu echt eten omdat ik honger heb of omdat mijn hoofd zegt hmmm eten lekker. Nou DAT heb ik nou ook. Nou de knop nog omzetten.
Heb vorige week een keer gebbqt denk dat dat de grote boosdoener was... maarjah ach iedereen heeft toch wel eens van die baal dagen... begin er al een beetje overheen te komen hoor (ben gewoon moe en chagerijnig)quote:Op woensdag 16 juni 2004 11:47 schreef jolene het volgende:
[..]
Probeer het van je af te zetten en ga gewoon door.
probeer anders na te gaan. of je toevallig op andere dagen toevallig ook niks extra's hebt gehad wat je vergeten bent.
Is dit niet het geval, blijf doorgaan het is er vast en zeker volgende week af
Ik weet niet welk topic en dat hoeft ook niet, maar ik wilde je even een knuffel geven.quote:Op woensdag 16 juni 2004 12:21 schreef jolene het volgende:
Ben geloofelijk toch meer emo-eter dan ik zelf wou toegeven.
Doordat gezeur in dat andere topic Miss_D begrijpt me wel
Wil ik eten en ik wil het NU
Hihihi, zit op werk...quote:Op woensdag 16 juni 2004 14:26 schreef Rosean het volgende:
[..]
Ik weet niet welk topic en dat hoeft ook niet, maar ik wilde je even een knuffel geven.
Als je het niet neemt en sterk kunt zijn zul je vanavond extra trots op jezelf zijn.
Mocht je toch toegeven: geniet er dan lekker van, en neem iets dat je echt lekker vind.
Maar mijn advies: niet doenje kunt het!!
quote:Op woensdag 16 juni 2004 12:16 schreef Rosean het volgende:
[..]
Maar jij bent wel bijna 20 cm langer dan ik, dus dat moet je ook meetellen.
quote:[b]
En ik dacht ook vaak: ach ik ben toch al te dik dus die reep kan er ook nog wel bij. Ook at ik als het etenstijd was.... tja dat klopt ook wel een beetje, maar als ik dan een zak M&M's leeg had dan at ik makkelijk nog een bord warm eten om maar niet te laten blijken dat ik eigenlijk al gesnoept had (tenover mijn ouders).
En het is ook een soort verslaving. Als je dat koekje op hebt, wil je er nog een want de vorige was zo lekker (denk je, maar was dat wel zo...), en dan als het hele pak op is heb je ineens trek in chips. Voor je het weet is ook die zak leeg. Ten minste zo werkte het bij mij (en ik moet helaas toegeven dat het af en toe nog voorkomt).
Ik ging (en moet nog steeds oppassen dat ik het niet nog steeds doe) als ik mezelf zielig vind. En ik vond mezelf als snel zielig: het missen van de trein, of van de bus. Ook at ik om tijd te doden (op de trein of bus wachten, vervelen thuis, voor de tv).
Mouse, jij hebt nu begin foto's gemaakt.quote:Op woensdag 16 juni 2004 14:34 schreef Mouse het volgende:
[..]
Het meest demotiverenste vind ik verder dat er naar mijn idee ook niets te zien is als ik 15 á 20 kg afgevallen ben. Tenminste er is niemand die zegt goh afgevallen, staat je goed. Maar goed. Ik heb nu de voor foto's al. hmm nu mis ik die smilie met die uitpuilende oogjes, nu de na foto's nog.
Wat is er????quote:Op woensdag 16 juni 2004 15:05 schreef miss_dynastie het volgende:
Het lukt me nooit...
Ik zie het gewoon niet meer zittenquote:Op woensdag 16 juni 2004 15:07 schreef jolene het volgende:
[..]
Wat is er????
Je zit in ieder geval aan de wortlbolletjes...quote:Op woensdag 16 juni 2004 15:15 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik zie het gewoon niet meer zitten
Vanochtend dus een halve zak nibbit gegeten en nu is de dag voor mij al helemaal verpest... zit nu aan de wortelbolletjes (dank voor de tip), maar zou het liefst de frietpan aanzetten en de hele vriezer (die vol ligt met bitterballen en frikandellen en ongein) lekker leegvreten. Volgens mij wordt die trek in lekkere dingen nooit minder![]()
Geloof me dat gaat werken.quote:Op woensdag 16 juni 2004 15:24 schreef Mouse het volgende:
Jolene, goed idee.
Ik denk dat het heel persoonlijk is, ik weeg 65kg, ben 1,75 en heb een bmi van 21,5 en er hangen wel degelijk overal vetkwabben en ik ben echt duidelijk geen skeletje!quote:Funnie - woensdag 16 juni 2004 @ 08:48
ja, das idd belachelijk.. Dus ook hun vinden skeletjes gezonder.. (ik kan het ff niet anders noemen )
Maar wat is 'iets' lekkers?? Ik kan gewoon geen maat houden... ik heb nu bijna een heel zakje wortelbolletjes op, om maar wat te noemen.....quote:Op woensdag 16 juni 2004 15:19 schreef jolene het volgende:
Als je nu eens afspreekt met Mister_D
Dat je zaterdag wat lekkers mag....en dat je daar een beetje naar toe gaat leven...
Is dat misschien een maniertje...
Nou ja, dat is niet zo erg.quote:Op woensdag 16 juni 2004 15:43 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar wat is 'iets' lekkers?? Ik kan gewoon geen maat houden... ik heb nu bijna een heel zakje wortelbolletjes op, om maar wat te noemen.....
quote:Op woensdag 16 juni 2004 15:53 schreef Fannetje het volgende:
[..]
Nou ja, dat is niet zo erg.
En als je geen maat kan houden, moet je jezelf dat dus "gewoon" aanleren. Gewoon staat tussen haakjes, omdat ik weet dat dat niet bij iedereen even gemakkelijk gaat. Bij mij ging gewoon de knop om en nam ik het gewoon niet meer. Jezelf min of meer dwingen om niets meer te nemen. Afvallen is voor een zeer groot deel afhankelijk van wilskracht. Wil je afvallen? Dan moet je er ook heel veel voor doen, anders werkt het gewoon niet!
Ik mag dus eens in de twee weken op een zaterdagavond tien borrelnoten.
Nou daar kan ik me op verheugen...
meer krijg ik er niet
Als ik dan zeur zegt me vriend wie wil er afvallen..
tja dan ff janken en dan heb ik het wel weer door.
Die wil is er wel (leuke woordspelingquote:Op woensdag 16 juni 2004 15:53 schreef Fannetje het volgende:
[..]
Nou ja, dat is niet zo erg.
En als je geen maat kan houden, moet je jezelf dat dus "gewoon" aanleren. Gewoon staat tussen haakjes, omdat ik weet dat dat niet bij iedereen even gemakkelijk gaat. Bij mij ging gewoon de knop om en nam ik het gewoon niet meer. Jezelf min of meer dwingen om niets meer te nemen. Afvallen is voor een zeer groot deel afhankelijk van wilskracht. Wil je afvallen? Dan moet je er ook heel veel voor doen, anders werkt het gewoon niet!
.quote:Op woensdag 16 juni 2004 16:04 schreef miss_dynastie het volgende:
10 borrelnoten Jolene? Dat lukt mij dus echt niet, ik ben al heel trots als ik een bakje chips neem in plaats van een hele zak.
Niet te quoten zo, maar goed, ik quote Jolene dusquote:Op woensdag 16 juni 2004 15:59 schreef jolene het volgende:
[..]
Jawel, maar dit is tot nu toe iets wat werkt.quote:Op woensdag 16 juni 2004 16:07 schreef Fannetje het volgende:
[..]
Niet te quoten zo, maar goed, ik quote Jolene dus
Op 10 borrelnoten zou ik het ook niet kunnen hoor. Ik eet vrijwel elke dag wel iets lekkers. Maar dan geen hele zak borrelnoten of chips zoals vorig jaar, maar een handje nibbits, of een softijsje, of zelfs een salmiaklolly. Je moet jezelf echt regelmatig iets gunnen hoor, anders hou je het toch nooit vol? (Ik tenminste niet).
Dat is ook vermoeiend ja, ik weet het. Maar het went! Ik ben nu zo'n 9,5 maand bezig met m'n dieet en echt niet de hele dag meer aan het tellen, berekenen en uitkijken. Het wordt een soort automatisme. Ik ben er nu al zo aan gewend dat ik dit gemakkelijk mn hele leven kan volhouden.quote:Op woensdag 16 juni 2004 16:03 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Die wil is er wel (leuke woordspeling) Het probleem is alleen dat als ik niet oplet, ik ongemerkt dus zo een halve zak chips naar binnen werk. Ik moet me dus echt constant bewust zijn van het eten en dat vermoeit me best wel... er zijn legio mensen die normaal eten zonder erover na te denken en ik moet me er constant bewust van zijn....
Nee, misschien is mijn probleem wel dat ik mezelf dat lekkers eigenlijk diep van binnen niet gun. Alles leuk en aardig, maar ik vind niet dat ik het verdien. Eigenlijk zou ik heel bewust iets heel lekkers moeten kopen en daar lekker van genieten......quote:Op woensdag 16 juni 2004 16:07 schreef Fannetje het volgende:
Op 10 borrelnoten zou ik het ook niet kunnen hoor. Ik eet vrijwel elke dag wel iets lekkers. Maar dan geen hele zak borrelnoten of chips zoals vorig jaar, maar een handje nibbits, of een softijsje, of zelfs een salmiaklolly. Je moet jezelf echt regelmatig iets gunnen hoor, anders hou je het toch nooit vol? (Ik tenminste niet).
Juist, dat is het! Gun het jezelf gewoon om elke dag een klein beetje lekkers te nemen (bij de WW denken ze dan aan 1 a 2 WW punten, dat is bijv. een handje chips, een ijsje, een paar snoepjes, een koekje), dan hou je het ook veel gemakkelijker vol.quote:Op woensdag 16 juni 2004 16:11 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, misschien is mijn probleem wel dat ik mezelf dat lekkers eigenlijk diep van binnen niet gun. Alles leuk en aardig, maar ik vind niet dat ik het verdien. Eigenlijk zou ik heel bewust iets heel lekkers moeten kopen en daar lekker van genieten......
Probeer dat eens....quote:Op woensdag 16 juni 2004 16:11 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, misschien is mijn probleem wel dat ik mezelf dat lekkers eigenlijk diep van binnen niet gun. Alles leuk en aardig, maar ik vind niet dat ik het verdien. Eigenlijk zou ik heel bewust iets heel lekkers moeten kopen en daar lekker van genieten......
Maar wanneer begin ik daar dan nu mee? Vandaag, morgen? Ik heb al gezondigd vandaag, dus dan is het morgen pas... of niet morgen, omdat ik dik heb gezondigd... zuchtquote:Op woensdag 16 juni 2004 16:13 schreef Fannetje het volgende:
[..]
Juist, dat is het! Gun het jezelf gewoon om elke dag een klein beetje lekkers te nemen (bij de WW denken ze dan aan 1 a 2 WW punten, dat is bijv. een handje chips, een ijsje, een paar snoepjes, een koekje), dan hou je het ook veel gemakkelijker vol.
Dat is juist het probleem, ik doe het gedachtenloos... misschien toch mister_d vragen wat strenger te controleren.quote:En anders afleiding zoeken, dat werkt bij mij ook. Op moeilijke tijdstippen (16.30-17.30 vooral) ga ik op zolder achter de PC, waar geen eten is. Werkt perfect, want dan heb je de drang ook gewoon niet.
Gewoon vanavond...quote:Op woensdag 16 juni 2004 16:25 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar wanneer begin ik daar dan nu mee? Vandaag, morgen? Ik heb al gezondigd vandaag, dus dan is het morgen pas... of niet morgen, omdat ik dik heb gezondigd... zucht
[..]
Dat is juist het probleem, ik doe het gedachtenloos... misschien toch mister_d vragen wat strenger te controleren.
Dank jequote:Op woensdag 16 juni 2004 14:25 schreef jolene het volgende:
Weopj, geweldig zeg....
echt goed van je....
Dat moet ik dan maar doenquote:Op woensdag 16 juni 2004 16:26 schreef jolene het volgende:
[..]
Gewoon vanavond...
Miss_d, vergeet het van vanochtend.
Neem vanavond iets lekkers...
Morgen dus. En neem dan iets kleins, omdat je vandaag al zo'n grote snack op hebt. Een lolly of een koekje ofzo. En plan dat op een moeilijk moment (wat bij mij dus dit komende uurtje is).quote:Op woensdag 16 juni 2004 16:25 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar wanneer begin ik daar dan nu mee? Vandaag, morgen? Ik heb al gezondigd vandaag, dus dan is het morgen pas... of niet morgen, omdat ik dik heb gezondigd... zucht
Dat werkt niet. Je moet echt leren om jezelf te controleren. Ik heb al verschillende mislukte dieetpogingen achter de rug wanneer andere mensen me controleerden. Dat werkt dus gewoon niet, want je moet het helemaal zelf doen en dus ook jezelf behoeden van het eten!quote:Dat is juist het probleem, ik doe het gedachtenloos... misschien toch mister_d vragen wat strenger te controleren.
Prima avondeten. Wat meer rijst mag best hoorquote:Op woensdag 16 juni 2004 16:32 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat moet ik dan maar doenMoet straks toch nog naar de supermarkt.
Hoe slecht is ons avondeten van vanavond? 100 gram hamlap per persoon, wat perzikken, ketjap, knoflook, uien en tomatenpuree met 75 gram rijst??
Nou, wat ik bedoel, is dat hij voor mij ook een bakje chips meebrengt als ie er voor zichzelf een pakt. Het zou al een stuk schelen als ie dat niet meer zou doenquote:Op woensdag 16 juni 2004 16:36 schreef Fannetje het volgende:
Dat werkt niet. Je moet echt leren om jezelf te controleren. Ik heb al verschillende mislukte dieetpogingen achter de rug wanneer andere mensen me controleerden. Dat werkt dus gewoon niet, want je moet het helemaal zelf doen en dus ook jezelf behoeden van het eten!
Dat is toevallig, meestal kook ik met groenten, maar nu dus een keertje niet. Een nieuw receptquote:Op woensdag 16 juni 2004 16:39 schreef Fannetje het volgende:
[..]
Prima avondeten. Wat meer rijst mag best hoorEn ik mis de groenten!
Uh nee, want de perzikken zijn onbetaalbaar in de supermarkt op dit moment en ja, ik weet dat alleen je gezondheid écht onbetaalbaar is, maar daar is mijn portemonnee het niet helemaal mee eensquote:Oh, en perziken op sap zijn niet al te best, je kunt beter vers fruit nemen... maar misschien was je dat al van plan.
Ik mag nog wel een zak wortels??quote:En als ik jou was, zou ik dus NIET vanavond al beginnen met iets lekkers. Maak jezelf duidelijk dat je vandaag al hebt gehad, en dat het morgen dus weer komt
Pff, dat schiet ook niet echt op inderdaad. Waarom doet hij dat dan? Hij weet toch dat je wil afvallen?quote:Op woensdag 16 juni 2004 16:49 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nou, wat ik bedoel, is dat hij voor mij ook een bakje chips meebrengt als ie er voor zichzelf een pakt. Het zou al een stuk schelen als ie dat niet meer zou doen
Ja, maar hij bedoelt het echt heel lief... en ik heb het gewoon op ander gebied best zwaar op het moment, dus hij wil me lekker verwennen en vindt eigenlijk dat ik eerst beter moet worden en daarna pas lijnen, heel lief op zichquote:Op woensdag 16 juni 2004 16:51 schreef Fannetje het volgende:
[..]
Pff, dat schiet ook niet echt op inderdaad. Waarom doet hij dat dan? Hij weet toch dat je wil afvallen?
Okee, zolang je er maar geen gewoonte van maaktquote:Op woensdag 16 juni 2004 16:51 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat is toevallig, meestal kook ik met groenten, maar nu dus een keertje niet. Een nieuw recept
Op zich niet, maar vers zou gewoon beter zijn, aangezien perziken op sap dus een van die dingen is waarbij mensen vaak denken dat het heel goed is, omdat het fruit in. Maar tweederde van die caloriën komen ws. van het sap en de hoeveelheid suiker die daaraan is toegevoegd, die dus nu in de perziken zitquote:Uh nee, want de perzikken zijn onbetaalbaar in de supermarkt op dit moment en ja, ik weet dat alleen je gezondheid écht onbetaalbaar is, maar daar is mijn portemonnee het niet helemaal mee eensEn er gaat maar 100 gram in voor twee personen, 80 KCal in totaal, dus 40 per persoon. Of is dat teveel
??
Van mij welquote:Ik mag nog wel een zak wortels??
Twee dingen tegelijk doen is ook erg moeilijkquote:Op woensdag 16 juni 2004 16:54 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, maar hij bedoelt het echt heel lief... en ik heb het gewoon op ander gebied best zwaar op het moment, dus hij wil me lekker verwennen en vindt eigenlijk dat ik eerst beter moet worden en daarna pas lijnen, heel lief op zich.. misschien moet ik hem maar uitsturen om stickers te kopen, daar ben ik ook dol op
![]()
Nee mamquote:Op woensdag 16 juni 2004 16:55 schreef Fannetje het volgende:
[..]
Okee, zolang je er maar geen gewoonte van maakt(Hoor mij nou zeg
)
[..]
Oh nee, die illusie maak ik me niet. Maar er gaat zo weinig in, dat ik vind dat het wel kanquote:Op zich niet, maar vers zou gewoon beter zijn, aangezien perziken op sap dus een van die dingen is waarbij mensen vaak denken dat het heel goed is, omdat het fruit in. Maar tweederde van die caloriën komen ws. van het sap en de hoeveelheid suiker die daaraan is toegevoegd, die dus nu in de perziken zitMaar het is nog steeds niet slecht hoor
Kan het me nu nog niet voorstellen, maar dat komt vast nog welquote:Ja hoor, wortels kunnen geen kwaad. Zeer calorie-arm, en bovendien krijg je dan toch nog een aardige portie groenten binnen vandaagMaar je zult gauw spuugziek worden van die wortels, geloof mij
Alle soorten stickers... mijn gemiste jeugd uit zich in dit soort rariteiten... vooral van de stickerboekjes van de Hema word ik errug vrolijk. En van pennen in allerlei soorten en maten. Errug hequote:Op woensdag 16 juni 2004 16:56 schreef Fannetje het volgende:
[..]
Twee dingen tegelijk doen is ook erg moeilijkMaar je kunt het beter meteen goed aanpakken, dan half/half, want daar word je alleen maar ongelukkiger van.
Stickers? Wat voor stickers?
Ach nee joh, waarom is dat raar? Ik heb ook wel kinderlijke trekjes hoorquote:Op woensdag 16 juni 2004 17:07 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Alle soorten stickers... mijn gemiste jeugd uit zich in dit soort rariteiten... vooral van de stickerboekjes van de Hema word ik errug vrolijk. En van pennen in allerlei soorten en maten. Errug he
Dat heb ik ook weleens geprobeerd, maaruh.... ik pak er gerust vijfquote:Op woensdag 16 juni 2004 18:17 schreef Gia het volgende:
Miss D.
Waarom koop je niet zo'n grote zak met minizakjes chips. Die heb je ook met andere zoutjes. Zitten 15 kleine zakjes in. Is misschien wel makkelijker om het dan bij één zo'n zakje te houden. Nog altijd beter dan een familiezak chips leegeten.
Als je er zelf niets meer mee kan:quote:Op woensdag 16 juni 2004 17:19 schreef Fannetje het volgende:
[..]
Ach nee joh, waarom is dat raar? Ik heb ook wel kinderlijke trekjes hoorDaarom ben ik maar juf geworden, kan ik me lekker uitleven
Ik heb nog wel wat stickers hier trouwens, interesse in?
quote:Op woensdag 16 juni 2004 18:55 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Als je er zelf niets meer mee kan:
Dat is niet erg, dat is typisch meisjesgedrag heb ik mezelf wijsgemaaktquote:Op woensdag 16 juni 2004 17:07 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Alle soorten stickers... mijn gemiste jeugd uit zich in dit soort rariteiten... vooral van de stickerboekjes van de Hema word ik errug vrolijk. En van pennen in allerlei soorten en maten. Errug he
Je begrijpt vast zelf wel dat dit klinklare onzin is? Massa is massa en die kan niet ineens veranderen. 300 'gram' zweten in 20 minuten is ook wel erg veel, namelijk 0,3 liter, en is dus ook weinig aannemelijk.quote:Op donderdag 17 juni 2004 08:27 schreef Funnie het volgende:
Ga ik er gelijk op ben ik 90,5 wach ik 20 minuten ben ik 90,2 Groot verschil. Erg vreemd.
Net alsof mijn lichaam niet weet dat ik al geplast heb. En na 20 minutenwel ofzo![]()
![]()
Heb ik ook hoor, volgens mij...duurt het gewoon even.quote:Op donderdag 17 juni 2004 08:27 schreef Funnie het volgende:
Ga ik er gelijk op ben ik 90,5 wach ik 20 minuten ben ik 90,2 Groot verschil. Erg vreemd.
Net alsof mijn lichaam niet weet dat ik al geplast heb. En na 20 minutenwel ofzo![]()
![]()
* jolene gaat zich nu voorbereiden op telefoontje van mentor van Naomi. Er zijn wat dingen op school gaande die niet echt correct zijn. Niet dat Naomi een lieverdje is. Maar gisteren was toch wel ff de drup. En in dit geval kan ik het beter regelen. Want anders vrees ik dat een zeer kwaad vriendlief naar school heen gaat.
HA er is nog hoop. Echt als ik net geweest ben kan ik weer. En dan denk ik zal ik nu niet drinken maar ja water is goed voor je. Maar echt het lijkt soms wel giet het er van boven in en binnen een kwartier is het beneden.quote:Op donderdag 17 juni 2004 09:00 schreef Riannuh het volgende:
Mouse: Ik drink de hele dag door water en aan het begin moest ik na glas naar de wc... maar nu hoeft dat niet meer... ik ga wel vaker naar de wc dan als ik geen water drink natuurlijk.... maar toen ik net begon met veel water te drinken moet ik 9 keer op een dag naar de wc... en nu 4 keer en dat vind ik redelijk normaal
Ik ken het verhaal, ik ken de taart zelfsquote:Op donderdag 17 juni 2004 09:55 schreef coolbabe het volgende:
Miss_d, ken je dat verhaal van de taartenaktie van de glasbak? Die stond hier dus zaterdagochtend voor de deur en ik kon het niet laten daar een stukje van te nemen.
Nee, het is inderdaad wel veel ja. Al hoeft bbq en Chinees niet per se slecht te zijn, maar het zijn bij allebei de sausjes die wel redelijk aantikken.quote:Verder hebben we vorige week gebarbecued en zondad chinees gegeten. Ik heb wel behoorlijk wat kilometers gefietst want anders was ik wel aangekomen denk ik.
Je wilt het vet verbranden op je buik, dan kan je prima gaan fietsen. Hoe lang nog voordat mensen gaan begrijpen dat je vet niet plaatselijk wegtraint maar dat het per lichaam anders is waar het vet als eerste zal verdwijnen.quote:Op donderdag 17 juni 2004 11:31 schreef GewoneMan het volgende:
fanatiek ineens gaan sporten overleef ik dus niet maar wil wel gaan trainen iemand goed advies ??? oh ja ik ben arm dus graag zo goedkoop mogelijk houden(ja ik heb een goede fiets maar fietsen zal mijn buik weinig helpen vrees ik
)
Hoe lang nog voordat jij begrijpt dat je niet telkens betweterig moet reagerenquote:Op donderdag 17 juni 2004 11:49 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Je wilt het vet verbranden op je buik, dan kan je prima gaan fietsen. Hoe lang nog voordat mensen gaan begrijpen dat je vet niet plaatselijk wegtraint maar dat het per lichaam anders is waar het vet als eerste zal verdwijnen.
quote:Op donderdag 17 juni 2004 12:33 schreef jolene het volgende:
[..]
Hoe lang nog voordat jij begrijpt dat je niet telkens betweterig moet reageren
Klopt vanmorgen ook weer toen ik opstond was ik 81.5 ik dacht what the fuck dat kan niet. Na een half uurtje was ik weer gewoon 81 dus was er nog niks aan het handjequote:Op donderdag 17 juni 2004 08:27 schreef Funnie het volgende:
Riann, jij wat toch diegene die zei, datals je je een half uur na het opstaan minder woog ? Dan wanneer je er gelijk ging opstaan? Nou.. het over komt mij nu ook idd al 2 dagen.
yupsquote:Op donderdag 17 juni 2004 12:34 schreef jolene het volgende:
Welkom Gewone Man
oke scheikundig gezien kan dit dus niet. Maar ben toch blij dat ik niet de enige ben!!!quote:Op donderdag 17 juni 2004 12:37 schreef Riann het volgende:
[..]
Klopt vanmorgen ook weer toen ik opstond was ik 81.5 ik dacht what the fuck dat kan niet. Na een half uurtje was ik weer gewoon 81 dus was er nog niks aan het handje![]()
![]()
![]()
Toen ik dus nog stage liep en om half 6 op moest staan was ik altijd een kilo zwaarderquote:Op donderdag 17 juni 2004 12:38 schreef Funnie het volgende:
[..]
oke scheikundig gezien kan dit dus niet. Maar ben toch blij dat ik niet de enige ben!!!
Ja, sorry hoor, maar iemand komt nieuw en stelt een vraag...quote:Op donderdag 17 juni 2004 12:37 schreef Funnie het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
sorry, ik ben weer weg
Mooi, dankjewelquote:Op donderdag 17 juni 2004 12:30 schreef stoopkind het volgende:
was ik ook weer eens. Pff, wat gaan jullie snel!!
miss_d Ik kon vorige week met mijn 89 kilo overal gewoon in in Disneyland. Jij bent wel iets kleiner dan ik, maar volgens mij moet dat wel gaan lukken. Ik ga binnenkort zelf ook naar de Efteling, dus ik hoop voor ons allebei dat ze daar net zo ruim zijn als in Disneyland
Ja, dat kan. Als je Cold Turkey gestopt bent met suiker e.d., is het zelfs logisch. Inderdaad jezelf af en toe een dextrootje toestaan.quote:Vraagje: kan je verslaafd zijn aan suiker? Ik heb soms dat ik helemaal slap en duizelig wordt, en ook ga zweten enzo. Water drinken of gaan zitten helpt dan niet, maar druivesuiker <dextro> helpt wel. Dat is vaak op een dag dat ik zoveel mogelijk van de suiker e.d. af ben gebleven.
Tja, ik heb het ook even nagegaan. Als mensen betweterig zijn en andermans ervaringen als onzin afdoen, dan probeer ik het altijd even uit. Ik was na een half uur drie ons lichter ik was het ff vergeten te meldenquote:Op donderdag 17 juni 2004 12:38 schreef Funnie het volgende:
[..]
oke scheikundig gezien kan dit dus niet. Maar ben toch blij dat ik niet de enige ben!!!
Slimpie ranjaquote:Op donderdag 17 juni 2004 13:10 schreef Bolletje... het volgende:
Welkom GewoneMan
Wat drinken jullie nou eigelijk zo'n beetje de hele dag?
Ik ben niet gek op vruchtensapjes, en water probeer ik zoveel mogelijk, maar wat nou nog meer? ik probeer zoveel omgelijk van de frisdrank af te blijven
In de supermarkt, de C1000 heeft ze en AH ook. Smaken zijn appel, aardbei, framboos en sinaasappel.... ze hebben ook een site, www.slimpie.com, ik heb er nog niet rondgekekenquote:Op donderdag 17 juni 2004 13:19 schreef Bolletje... het volgende:
Waar koop je dat? zegt me niets?En voor voor smaak heeft dat miss-d ?
* Funnie heeft hier helemaal over heen gekekenquote:Op donderdag 17 juni 2004 09:55 schreef coolbabe het volgende:
Funnie, ik weet niet of je Metamucil kent? Dat is een poeder wat je moet aanmaken met water en dat bevat erg veel vezels. Is te koop bij de apotheek en het heeft bij mij erg goed geholpen (luie stoelgang heeft)
Ikke oook, ik heb dat ook op de weegschaalquote:Op donderdag 17 juni 2004 13:38 schreef Funnie het volgende:
[..]
* jolene heeft hier helemaal over heen gekeken
Nee, coolbabe ik ken het niet. Maar ik zal het zeer zeker uit proberen. Is het een beetje te pruimen trouwens?
Miss_D gelukkig, jij ook .. Dat zijn er al drie.
Allemaal een weegschaal met een fout![]()
Sorry, kan het ff niet laten ben der melig van!
Het zal wel ergens een verklaring hebben. Al heb ik die nog niet gevonden. Ben druk met google bezig. En zal dit zeer zeker een tijdje blijven testen.Anders wordt mijn weegpunt, dus een half uur na opstaan.
jolene, ik begreep precies wat je bedoelde !Vandaar dat ik zo moest lachen/huilen
![]()
Nee daar heb je geen problemen mee ik kon met dat gewicht zelfs in de goliath in sixflags terwijl je daar niet in mag met grote buikomvangquote:Op donderdag 17 juni 2004 12:15 schreef miss_dynastie het volgende:
Mag ik iets vragen, nou niet lachen hoor... zaterdag gaan we ter ere van ons driejarig jubileum
naar de Efteling, maar wat ik me nu pas realiseer.......... de laatste keer dat we er waren woog ik rond de 80 kilo en kon ik overal in.. maar nu weeg ik natuurlijk 98, heb ik dan problemen met het passen in attracties
![]()
??
Nee, het vet heeft onze hersenen aangetastquote:Op donderdag 17 juni 2004 13:52 schreef Funnie het volgende:
oke dan ! 4 stuks... toeval
Mooi, mooi, mooiquote:Op donderdag 17 juni 2004 14:33 schreef Riann het volgende:
[..]
Nee daar heb je geen problemen mee ik kon met dat gewicht zelfs in de goliath in sixflags terwijl je daar niet in mag met grote buikomvang![]()
*uit lurkstand komt* Mijn vriend weegt 120 kilo en hij kon ook in de attracties in Six Flags. De stoeltjes in Six flags en Efteling zullen toch niet zoveel schelen?quote:Op donderdag 17 juni 2004 12:15 schreef miss_dynastie het volgende:
Mag ik iets vragen, nou niet lachen hoor... zaterdag gaan we ter ere van ons driejarig jubileum
naar de Efteling, maar wat ik me nu pas realiseer.......... de laatste keer dat we er waren woog ik rond de 80 kilo en kon ik overal in.. maar nu weeg ik natuurlijk 98, heb ik dan problemen met het passen in attracties
![]()
??
Ja, ik zat zelf al te denken in de trant van enrgie.. Dat wakker worden veel energie kostquote:Op donderdag 17 juni 2004 14:22 schreef Marialice het volgende:
Misschien een verklaring van een lurkertje: het zal hem toch zitten in vochtverlies. Zou dat niet via je ademhaling kunnen?
Je hebt het in twee smaken, sinaasappel of citroen en het is wel weg te krijgen hoor, hoewel je er wel aan proeft dat het goed voor je isquote:Op donderdag 17 juni 2004 13:38 schreef Funnie het volgende:
[..]
* coolbabe heeft hier helemaal over heen gekeken
Nee, coolbabe ik ken het niet. Maar ik zal het zeer zeker uit proberen. Is het een beetje te pruimen trouwens?
Ik ben dus dol op heftige attractiesquote:Op donderdag 17 juni 2004 15:11 schreef jolene het volgende:
Ik heb daar eigenlijk nooit bij stil gestaan.
Jolene wordt altijd beroerd van zulke attracties en durft alleen in de boomstammetjes lekker veilig..
Grinnik, dat begreep ik al..quote:Op donderdag 17 juni 2004 15:25 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik ben dus dol op heftige attracties
Ben echt niet bang dat ik een hartaanval krijg of zo, maar meer bang om er niet in te passen, maar dat valt wel mee dan...
Tnx, ik ga eens kijken hier bij de c1000quote:Op donderdag 17 juni 2004 13:23 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
In de supermarkt, de C1000 heeft ze en AH ook. Smaken zijn appel, aardbei, framboos en sinaasappel.... ze hebben ook een site, www.slimpie.com, ik heb er nog niet rondgekeken
now ik know for sure u must be nutz..quote:Op donderdag 17 juni 2004 17:03 schreef Riann het volgende:
even over de atracties ik ben gek op achtbanen en etc
in nederland zijn ze helaas nog niet erg genoeg
Wie heeft hier veel geld en vind achtbanen net zo te gek als mij en wil de hele wereld overreizen om alle achtbanen uit te proberen![]()
quote:Op donderdag 17 juni 2004 21:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, het kan gewoon niet. Wanneer begrijpen mensen zoals jullie nou niet gewoon dat het niet kan!(hey, ik heb wetenschappelijk onderwijs genoeg gehad)
help, ik heb het ook! Hoe later ik opsta, hoe minder ik weeg...vandaar dat ik dus blij ben met die zondag als weegdag...en soms weeg ik mezelf en dan bevalt het me niet, ontbijt ik niets, ga ik een uur of zo later nog een keer kijken en dan is er plots weer wat af (nooit erbij) (en nogmaals: nee, ik heb dan ook niets gegeten of gedronken of geplast)....dus ik eh heb het ook![]()
Ik had trouwens vanmiddag een tussentijdsbeoordelingsgesprek en ik werd beoordeeld door een arts die mij weinig heeft meegemaakt. Kreeg ik te horen dat ik me niet genoeg inzetteen dat ik afwezig was geweest (vanmorgen verslapen) en dat ik onderwijs had gemist (gisteren van 5 tot 6 terwijl ik al 40 uur wakker was, ik wilde naar bed ja). Dus ik kreeg een 6
Ik was toen zo depri dat ik zin had alles op het station in Zwolle te kopen wat ik mezelf had ontzegd. Een swirl, een stuk pizza, een mars....minstens. Maar ik heb een verpakking met slimfast tussendoortjes gekocht en ik heb er 1 (één) gehad. Goed hè
Oh, vanmiddag had ik ook de slimfast vruchtenreep als lunch (die gratis reep). Was erg lekker!!(en vulde ook nog)
Heyy teigan, wat vreselijk frustrerend is dat ! Weet je niet een manier waarmee je weer kan proberen uit dat cirkeltje te komen? Heel veel sterkte hiermee! Ennuh! Gewoon blijven schrijven, het kan misschien zelfs helpen !quote:Op donderdag 17 juni 2004 21:05 schreef teigan het volgende:
heej allemaal, ik durf hier de laatste dagen niet meer yte schrijven, het lijnen gaat echt slecht.. de afgelopen dagen ben ik de hel;e dag door aan het snoepen, ik drnk te weinig, en eet ook niet supergezond... Ik zit weer eens absoluut niet lekker in mijn vel, en dat probeer ik zo weg te stoppen..
Ik heb nog steeds geen weegschaal, ik kan dus ook geen gewicht geven, maar ik vrees dat het aardig gestegen is...
Groetjes mij
Ben nog nooit in sixflags geweest, dus lijkt me kewl!!quote:Op donderdag 17 juni 2004 22:10 schreef Isabeau het volgende:
(volgende dieetclubmeet in sixflags?Ik hou ook van achtbanen, maar Atrimar durft nergens in)
Stiekemurd !!! Snel dingen ertussen zetten hequote:Op donderdag 17 juni 2004 21:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Welkom!quote:Op donderdag 17 juni 2004 22:34 schreef burp2002 het volgende:
Hoi !
ik wil ook wel graag in het lijstje erbij gezet worden..
Burp2002(1m86) (27.1) was 101 kg, is nu 94 kg en wil graag 86 kg wegen -7
ik doe ut dus met herbalife, ik vind dit echt een goed initiatief !! steun elkaar..!!!
Thnks.. (ben ik nou de enige man??)quote:Op donderdag 17 juni 2004 22:35 schreef Funnie het volgende:
[..]
Welkom!
Doe je ook iets aan sport of iets dergelijks?
ikkuh niet hoor !quote:Op donderdag 17 juni 2004 23:14 schreef Riann het volgende:
ging je weer vieze dingen denken funnie
Foei !!!!
Nou zeg ze is 13 als ik bedenk toen ik 13 was waar ik wel niet allemaal aan dachtquote:Op donderdag 17 juni 2004 23:20 schreef Funnie het volgende:
[..]
ikkuh niet hoor !![]()
(mijn dochter daarin tegen..zucht. 13 jaar) die zag dus die shock doc van vanavond. Nou zegt ze. Ik geil niet op dikke mannen hoor!
![]()
mijn antwoord.. Jij behoort zowiezo nog NIET te geilen op jongens !
![]()
![]()
Ze is hard en met een zeer rood hoofd de keuken ingerent.
hehehe dan zal ik er maar niet verder over door gaanquote:Op vrijdag 18 juni 2004 00:04 schreef Funnie het volgende:
Riann Ik hou mijn handen voor jou tekst.. ik wil het niet weten ik wil het niet niet niet niet niet niet niet weten...ze is nog maar kind enzo, mijn meisje wordt niet groot. help![]()
Zal ik zeker doen!quote:Op donderdag 17 juni 2004 22:49 schreef Funnie het volgende:
Nee, bent niet niet de enige man hoorJe bent veilig hier...
Leuke voornemen. Hou ons op de hoogte zou ik zeggen
Krachtraining is toch ook spieren kweken? Die weer zwaarder wegen dan vet.
Of ga je vooral op vetmeting af? ipv de kilo's op de weegschaal?
Ik zie wel een streef gewicht, vandaar dat ik mij dit ff afvroeg
Tis maar goed dat je er achter zette, systeembeheer![]()
![]()
Dat heb ik nou dus ook, halve kilo omhoog, weer op hetzelfde gewicht, weer wat omhoog... Zucht! Ik eet al bijna niets meer! Ik hoop dat het snel weer omlaag gaat. Volhouden!!quote:Op vrijdag 18 juni 2004 09:52 schreef Funnie het volgende:
mijn resultaat was om te janken vandaag![]()
Weer koekjes overgeslagen. Gisteren zelfs 2 bruine zachte bolletjes gegeten.
+ mijn yoghurt en biskwies tussen door.. Eerder nam ik altijd van die tussendoor reepjes. Maar daar zit 90 kc in, en in deze biskwies (waar ook nog dingen inzitten die ik nodig heb) zit maar 59 kc per biskwie.
Misschien beter naar mijn avond eten kijken. Ik weet ook niet veel meer wat ik zou kunnen doen om af te vallen. Ben 2 keer naar de stad gefietst enzo.. blergh.. Zal straks mijn schommelingen wel eens op een rij hier zetten.. Zal ik nu in een spaar stand zitten? Of een gewone echte stilstand?
Al schommelend dan. HELP.. kwordt hier zo treurig van. Ik dacht echt van de week nou dat gaat weer redelijk goed. Kom zo weer met mijn lijstje..![]()
Ja, balen is dat he. Ik weet ook echt niet meer wat ik kan doen. Toen ik gewoon nog koekjes en alles at, viel ik meer af dan nu. Maar omdat ik dat niet wil geloven dat het daaraan ligt, en het risico niet wil nemen. Ben ik gewoon weg gestopt met koekjes en chocola. Ben zo bang als ik dat wel eet, dat het alleen maar erger wordt.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 09:59 schreef Malchevia het volgende:
[..]
Dat heb ik nou dus ook, halve kilo omhoog, weer op hetzelfde gewicht, weer wat omhoog... Zucht! Ik eet al bijna niets meer! Ik hoop dat het snel weer omlaag gaat. Volhouden!!![]()
Soms denk ik wel eens dat het een geestelijk probleem is. Eerst viel ik heel snel af, omdat ik overtuigd was dat ik echt met de dag slanker werd. Op een gegeven moment kon ik maar moeilijk geloven dat het zo makkelijk ging, en hoepla, geen grammetje er meer af. En toen ik zo snel afviel at ik meer dan nu... Zucht. Dus, ik ga eens proberen me geestelijk anders in te stellen, wie weet helpt dat..quote:Op vrijdag 18 juni 2004 10:07 schreef Funnie het volgende:
[..]
Ja, balen is dat he. Ik weet ook echt niet meer wat ik kan doen. Toen ik gewoon nog koekjes en alles at, viel ik meer af dan nu. Maar omdat ik dat niet wil geloven dat het daaraan ligt, en het risico niet wil nemen. Ben ik gewoon weg gestopt met koekjes en chocola. Ben zo bang als ik dat wel eet, dat het alleen maar erger wordt.
Jij ook sterkte er verder mee !
Isabeau, wat erg zeg en ook zo oneerlijk....quote:Op donderdag 17 juni 2004 21:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
@Riannuh: ik heb de Basic Pilates van Mary Winsor, en Pilates for Dummies. Ik wiebelde in het begin ook erg hoor. Moet wel zeggen dat ik pas thuis ben gaan pilatessen nadat ik 4 maanden les in de sportschool had. Waar ik veel moeite mee heb ik mijn evenwicht. Ik kan gewoon niet op 1 been staan (staat niet op video, maar doen we in de les), dan val ik om. Met rolling like a ball rolde ik in het begin schuin van mijn matje af. Nu volledig beheerst, zónder met de voeten weer terug op de grond te komen.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 09:44 schreef Riannuh het volgende:
@Sanne... heb jij ook die dvd met die speciale oefeningen voor je billen en benen?? zo ja lukt het jou wel een beetje... ik wiebel tijdens die oefeningen ontzettend erg heen en weer en ik heb meestal te weinig ruimte om dat heen en weer zwaaien van die benen te redden,... Tips?
Haai! Ik ben 187 cm lang en weeg 94! We kunnen elkaar aardig de hand schudden!! Leuk!!quote:Op vrijdag 18 juni 2004 10:28 schreef Dizer het volgende:
Dizer (1m89) (26.0) is nu 93.1 kilo en wil graag 80-85 wegen.
Hoiquote:Op vrijdag 18 juni 2004 10:36 schreef Malchevia het volgende:
[..]
Haai! Ik ben 187 cm lang en weeg 94! We kunnen elkaar aardig de hand schudden!! Leuk!!
Dat geeft niet. We willen allebei afvallen dus kunnen we elkaar helpen. Allemaal hierquote:Op vrijdag 18 juni 2004 10:56 schreef Malchevia het volgende:
@dizer, alleen kom ik er net achter dat je een vent bent! Hihihihi! Ach ja!
Volgens mij bedoel je "the seal". Bij die oefening maken wij in de les altijd het geluid van een zeehond terwijl we met onze voeten tegen elkaar tikken. Die is idd wel moeilijk, maar oefening baart kunst. Die buik intrekken vergeet ik ook wel eens. Maar dan schiet het me toch weer te binnen, aanspannen alsof je je riem op het derde gaatje hebt.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 10:26 schreef Riannuh het volgende:
@Sanne: Ik heb alle pilates dingen van Mary Winsor en ik heb geen moeite met rolling like a ball.. dat vind ik ook de leukst... maar welke ik wel moeilijk vind is degene waar je in een soort kleermakerszit moet gaan zitten.. dan met je handen binnendoor je enkels paken... balanseren... 3 keer je voeten tegen elkaar tikken... naar achteren rollen... dan drie keer je voeten tegen elkaar tikken ... enz...
Dat vind ik een van de moeilijkste... en het schuin van de mat afrollen heb ik ook gehad hoor...is wel grappig
Wat ik ook wel moeilijk vind ik eraan te denken dat je je buik intrekt.. dat wil ik nog wel eens vergeten omdat ik helemaal moeilijk zo'n oefening aan het doen ben en dan zo van Oh **** ik moest ook nog eens mijn buik intrekken maarjah ik ben nog niet zo lang met de pilates op de manier van mary windsor bezig... uit een boekje is wel iets makkelijker aangezien je dan elke oefening moet bestuderen en dan telkens een soort pauzetje heb... en met die dvd heb je dat niet
Oldbie (1m89) (26.3) is nu 93.9 kilo en wil graag buikje kwijtrakenquote:Op vrijdag 18 juni 2004 12:20 schreef Oldbie het volgende:
Ik ga ook maar meedoen. Heb dit topic net ontdekt en ik zal ook maar eens proberen om een paar kilo'tjes kwijt te raken. Ik erger mij aan mijn buikje (oude mannenkwaal en ik ben nog maar 31). Die moet er dus af. Ik heb geen idee wat ik wil wegen. Ik heb gelezen dat een BMI van 23 optimaal is dus dan moet ik naar de 82 kg.....zal ik me daar maar op richten. Dat is dus 11,9 kg kwijtraken.
Ik eet veel, maar alleen savonds. Geen ontbijt, wel een kleine lunch. Eigenlijk nooit snacks.
Ik drink veel koffie, spa rood en bier(cut back on the beer).
Ik beweeg (te) weinig, maar daar zal ook verandering in moeten komen....
Wens me succes
Oldbie (1m89) (??.?) is nu 93.9 kilo en wil graag buikje kwijtraken(82 kg?)
Ik heb totaal geen idee wat ik tussen de haakjes in moet vullen. Beetje hulp is dus gewenst
Aha, ik moest dus mijn BMI invullen...stomquote:Op vrijdag 18 juni 2004 12:34 schreef Riannuh het volgende:
[..]
Oldbie (1m89) (26.3) is nu 93.9 kilo en wil graag buikje kwijtraken(82 kg?)
maar even je huidige bmi ingevuld
En nog even een aantal hints:
- Probeer wel te ontbijten... het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de hele dag omdat je zo je stofwisseling op gang wilt krijgen ... zeer belangrijk als je af wilt vallen
- Lunch gewoon... het is belangrijk om drie maaltijden per dag te eten.. dus ook lunchen hoort hier bij
- Bier is een verschrikkelijke dikmaker... af en toe een biertje kan natuurlijk wel, het moet wel leuk blijven maar een beetje minderen kan vast wel
- Voor de rest nog een beetej bewegen en het komt helemaal goed met jou
(heel veel succes)
Lol, lees mijn post daarna. Heb prezies hetzelfde!quote:Op vrijdag 18 juni 2004 12:49 schreef Oldbie het volgende:
Wat is een goed ontbijt? Ik krijg brood namelijk absoluut niet weg sochtends.
BMI reken je als volgt uit: gewicht / lengte2quote:Op vrijdag 18 juni 2004 12:51 schreef Dizer het volgende:
@Riannuh
Hoe weet jij Oldbie's BMI zonder de buikomtrek?
Volgens mij mag rosbief ook wel maar dat is 2 punten per 60 g (ongeveer wat op 1 sneetje gaat) en ik bewaar lliever mijn punten voor andere dingenquote:Op vrijdag 18 juni 2004 13:24 schreef Bolletje... het volgende:
Rosbief mag toch ook??
Steeds meer voedings wetenschappers concluderen dat de hoeveelheid cholesterol die geconsumeerd wordt niets te maken heeft met de hoeveelheid cholesterol in het bloed. De lever regelt het niveau van cholesterol in het bloed. Als gezonde mensen wat meer cholesterol in hun voeding krijgen dan ze gewend zijn, wordt er in de lever wat minder aangemaakt dan gebruikelijk. Als de consumptie van cholesterolbevattende voedingsmiddelen verminderd wordt, gaat de lever meer cholesterol aanmaken. Zo blijft er een gezond evenwicht gehandhaafd.quote:Je kan best lunchen met ei... alleen als dat jouw standaard lunch is zou ik toch zeggen let op met je cholestorol... 2 a 3 eieren in de week is aangeraden...
Er zijn hier een paar die Weightwatchers volgen en dan tel je in punten.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 13:34 schreef Oldbie het volgende:
punten?
Aan de punten te zien zie ik dat jij het Weightwatchers programma volgt.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 13:30 schreef Riannuh het volgende:
[..]
Volgens mij mag rosbief ook wel maar dat is 2 punten per 60 g (ongeveer wat op 1 sneetje gaat) en ik bewaar lliever mijn punten voor andere dingenik eet namelijk sochtends cornflakes met melk en dat is 5 punten... dan neem ik 4 boterhammen mee .. als ik op al die boterhammen 60g rosbief zou doen... zou dat in totaal 12 punten zijn.. dan zou ik nog maar 3 punten hebben voor het avond eten! ... dusuhm dat doe ik liever niet... maar natuurlijk een boterhammetje op zijn tijd maakt niet zo veel uit...
![]()
huidplooimeter, rest is rommelquote:Op vrijdag 18 juni 2004 14:08 schreef burp2002 het volgende:
Als ik strakt ook ga krachtfitness-en kan ik BMI ook niet meer gebruikten en moet je het doen met een vetmeter..
En dit is net zo ongezond als vet-overgewicht. Zulke mensen hebben ook goede begeleiding nodig als ze willen stoppen met trainen.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 13:59 schreef NaLiN het volgende:
ik heb topic vluchtig door gelezen en die bmi ken je alvast vergeten want dat is zo onacuraat al de pest voorbeeld:
[afbeelding]
hij weegt 160 kg en is 1.90 m
Je kan best een andere mening hebben hoor maar wij gebruiken het BMI omdat we NIET aankrachttraining doen en het gebruiken als hulpmiddel om te bepalen of we een risico gewicht hebben of niet... als jij het daar niet mee eens bent is dat goed hoor maar je moet ook de mening van een ander respecterenquote:Op vrijdag 18 juni 2004 14:16 schreef NaLiN het volgende:
[..]
huidplooimeter, rest is rommel
Uhuh heel lelijkquote:Op vrijdag 18 juni 2004 14:19 schreef stoopkind het volgende:
[..]
En dit is net zo ongezond als vet-overgewicht. Zulke mensen hebben ook goede begeleiding nodig als ze willen stoppen met trainen.
Het ziet er ook nog eens lelijk uit
burp2002 ging fitnessen en had het over gebruik van vetmeters, dit kan doormiddel van een huidploometer of een digitale knijp ding meter.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 14:19 schreef Riannuh het volgende:
[..]
Je kan best een andere mening hebben hoor maar wij gebruiken het BMI omdat we NIET aankrachttraining doen en het gebruiken als hulpmiddel om te bepalen of we een risico gewicht hebben of niet... als jij het daar niet mee eens bent is dat goed hoor maar je moet ook de mening van een ander respecteren
en waarom is dat dan ongezond?quote:Op vrijdag 18 juni 2004 14:19 schreef stoopkind het volgende:
[..]
En dit is net zo ongezond als vet-overgewicht. Zulke mensen hebben ook goede begeleiding nodig als ze willen stoppen met trainen.
Het ziet er ook nog eens lelijk uit
Of jij niet.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 14:24 schreef NaLiN het volgende:
[..]
burp2002 ging fitnessen en had het over gebruik van vetmeters, dit kan doormiddel van een huidploometer of een digitale knijp ding meter.
En daarboven op is bmi niet accuraat en das een feit en geen mening.
En daar weer boven op moet je lezen dat ik een quote deed over het stukje wat burp2002 zei.
dus mijn mening is : je leest van geen kant
Sorry dat had ik inderdaad verkeerd gelezen... nog een dingetje en dan hou ik erover opquote:Op vrijdag 18 juni 2004 14:24 schreef NaLiN het volgende:
[..]
burp2002 ging fitnessen en had het over gebruik van vetmeters, dit kan doormiddel van een huidploometer of een digitale knijp ding meter.
En daar weer boven op moet je lezen dat ik een quote deed over het stukje wat burp2002 zei.
dus mijn mening is : je leest van geen kant
BMI is geeft een goede schatting of je last hebt van overgewicht of niet. Net als buikomvang meten enz. Het zijn hulpmiddelen die iedereen kan toepassen omdat je er geen apparatuur voor nodig hebt <behalve dan een weegschaal of een meetlint>quote:Op vrijdag 18 juni 2004 14:24 schreef NaLiN het volgende:
[..]
Kun je zo'n lichaam creëren zonder anabolen?quote:Op vrijdag 18 juni 2004 14:27 schreef NaLiN het volgende:
[..]
en waarom is dat dan ongezond?
stel hij heeft geen anabolen gebruikt en je bent zo groot doormiddel van spiermassa, waarom is dit dan ongezond?
Hij kan zijn armen bijv, niet meer recht omhoog steken, het spiermassa zit hem in de weg.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 14:27 schreef NaLiN het volgende:
[..]
en waarom is dat dan ongezond?
stel hij heeft geen anabolen gebruikt en je bent zo groot doormiddel van spiermassa, waarom is dit dan ongezond?
Oeh leuk... lekker strandvolleyballen... hier regent het nog niet.. maarjah wel leukquote:Op vrijdag 18 juni 2004 14:35 schreef Pandorah het volgende:
Dit topic hanteert inderdaad de BMI als richtlijn.
In dit topic willen we afvallen en helpen we elkaar daarbij ipv elkaar afkraken.
Ook ik vind het plaatje van die bodybuilder maar lelijk. Iedereen heeft recht op zijn eigen smaak.
Tips over afvallen (eten en bewegen) zijn welkom. Aan mensen die alles lopen af te kraken zonder goede tips hebben wij niets aan.
Als ik tijd heb, reageer ik vanmiddag nog op de rest maar ik ga zo strandvolleyballen met bbq. Laat ik nou alleen trek hebben in salades met stokbrood. Maar goed... ik ben benieuwd of het volleyen daargaat want hier regent het flink!
Isabeau: wat een hufter die arts zeg! Laat je niet door zo'n gek op je kop zitten hoor
bmi rekent gewoon de buitenkant van een pakketje en je weet niet waar het pakketje mee gevuld is.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 14:31 schreef Riannuh het volgende:
[..]
Waar heb je vandaan dat het bmi niet accuraat is als het over een verhoogd risico op bepaalde ziektes gaat? Ben er wel benieuwd naar namelijk... het is bekend dat het BMI niet betekend dat je een mooi figuur hebt als je binnen de "normale" range valt of dat je er dan superslank uit moet zien... Maar het gaat er dacht ik gewoon om dat je wel of niet in een gezonde range valt... dus minder kans op bepaalde ziekten enzo...
als ik het niet goed heb mag je me vooral verbeteren hoor, daarvan kan een mens alleen maar leren
Ghehe heb je ook al zo'n swiffer (zoals in de reclame) om alle stofjes overal weg te krijgenquote:Op vrijdag 18 juni 2004 14:40 schreef stoopkind het volgende:
Mijn kamer doet op het moment 2 dingen tegelijk: hij wordt steeds leger, maar ook steeds rommeligerEr staat nu al een flinke stapel dozen in een hoek. Zometeen ga ik mijn bed slopen en nog wat posters weghalen. Over een week moet alles weg zijn.
Dat verhuizen en inpakken enzo is best vermoeiend. Ik zweet me af en toe kapot, en drink ook best veel water. Is goed voor mijn lijn
quote:Op vrijdag 18 juni 2004 14:44 schreef Riannuh het volgende:
[..]
Ghehe heb je ook al zo'n swiffer (zoals in de reclame) om alle stofjes overal weg te krijgen
Lijkt me wel raar om in eens in een ander huis te zitten .. heb jij dat niet ? (ben nog nooit verhuisd hoor)
Heej bedankt voor de link... ondanks dat het niet bij een sportschool gedaan wordt klopt het dan wel een beetje.. het hoeft niet 100% te kloppen natuurlijk als het maar een beetje kloptquote:Op vrijdag 18 juni 2004 14:46 schreef NaLiN het volgende:
met een huidplooi meter word er normaal gesproken op minimaal 3 plekken gemeten.
http://www.rustyiron.net/formmal7.htm
ik las dat je gaat krachttrainen. Dit is wel goed aangezien je dan spiermassa wint en dit weer resulteert in een hogere verbranding bij dezelfde inspanning. (lees meer vet verbranden per minuut dan dat je al deed) Probleem word dan wel, je krijgt honger van krachttraining. Hoe ga je die honger stillenquote:Op vrijdag 18 juni 2004 15:11 schreef burp2002 het volgende:
BMI is ook maar een richtlijn... het geeft ook niet aan of iemand gezond is of niet....
Maar Pandorah heeft gelijk, in dit topic helpen mensen elkaar!
hou het vol!
Ik geef zondag een updatequote:Op vrijdag 18 juni 2004 15:38 schreef jolene het volgende:
Ow ja, en alle nieuwe mensen welkom....
Riann, geef jij zondag nog een update of moet ik al...?
Wat je basis in huis moet hebben?? Je mag me de lijst wel mailen, dan kijk ik wat ik in de kasten heb staan en dan vul ik hem wel aan met mijn dingen... ieder mens is anders, maar dan heb je een aardige indicatiequote:Op vrijdag 18 juni 2004 17:11 schreef stoopkind het volgende:
Ik kreeg laatst een mailtje van SlimFast met daarin tips voor wat je in huis moet hebben. Omdat ik dus straks voor al mijn boodschappen moet zorgen en niet meer huisgenoten lief aan kan kijken lijkt me dit wel een handig lijstje om te beginnen. Maar de lijst is zo lang!!!
Iemand hier nog tips wat slim is om in huis te hebben? Ik wil de lijst wel posten, of mailen. Hij is echt lang, zelfs zonder alle SlimFast dingen
Ook met Herbalife, ik heb een geweldige begeleiding, ik moet een halve shake voor en een halve shake erna, hierdoor herstellen mijn spieren beter en heb ik geen honger..quote:Op vrijdag 18 juni 2004 15:32 schreef NaLiN het volgende:
[..]
ik las dat je gaat krachttrainen. Dit is wel goed aangezien je dan spiermassa wint en dit weer resulteert in een hogere verbranding bij dezelfde inspanning. (lees meer vet verbranden per minuut dan dat je al deed) Probleem word dan wel, je krijgt honger van krachttraining. Hoe ga je die honger stillen
Jij ook bedankt!quote:Op vrijdag 18 juni 2004 17:34 schreef Funnie het volgende:
tips, zijn altijd welkom. Ik ben uitgedacht ondertussen....
jolene, jij ook een extra knuf...
Alle nieuwen welkom en ik hoop dat het allemaal lekker zal gaan. Suc6!
Mijn humeur is echt op nul punt vandaag. En twijvel tussen weer normaal gaan eten in, of toch doorgaan zoals ik het nu doe. Moeilijk om mij nu niet te vergrijpen aan andere dingen. Tis zo dubbel allemaal momenteel. Kan wel janken eigenlijk![]()
Lieverd, hou effe vol! Probeer anders iets leuks om te doen te bedenken, of ga bijvoorbeeld naar vriendinnen ofzo! Doe ik ook als het niet wil lukken, dan leg ik dat uit aan een vriendin en dan gaan we een strandwandeling maken en gezond eten koken samen. Wie weet helpt dat?quote:Op vrijdag 18 juni 2004 17:34 schreef Funnie het volgende:
Mijn humeur is echt op nul punt vandaag. En twijvel tussen weer normaal gaan eten in, of toch doorgaan zoals ik het nu doe. Moeilijk om mij nu niet te vergrijpen aan andere dingen. Tis zo dubbel allemaal momenteel. Kan wel janken eigenlijk![]()
Hehehe... ben benieuwdquote:Op vrijdag 18 juni 2004 21:21 schreef Isabeau het volgende:
Momentje...dat heb ik in een boek staan
Daar ben ik me van bewustquote:Op vrijdag 18 juni 2004 21:34 schreef Isabeau het volgende:
Geslachtsziektes zijn zo wel overdraagbaar
Ach ja het heeft toch met Kcal te makenquote:Op vrijdag 18 juni 2004 21:34 schreef Isabeau het volgende:
Wat hebben we af en toe toch vreemde onderwerpen in deze topicreeks.
Heb ik een mooi smoesje om niet te slikken... 'sorry schat, moet aan mijn calorien denkenquote:Op vrijdag 18 juni 2004 21:27 schreef Isabeau het volgende:
De hoeveelheid sperma die een man per ejaculatie produceert is 1 á 2 theelepels. Een theelepel sperma is ongeveer 15 kcal.
Dat is toch niet veelquote:Op vrijdag 18 juni 2004 21:48 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Heb ik een mooi smoesje om niet te slikken... 'sorry schat, moet aan mijn calorien denken'
Nog een tip dan maar:quote:Op vrijdag 18 juni 2004 12:57 schreef Oldbie het volgende:
Je tip van cornflakes is een goede, dat vond ik vroeger ook altijd erg lekker.
Ik wou dat net gaan posten Nalin, je icon is echt te irritant gewoon. Jammer want je post zijn wel cool om te lezen maar ik krijg er echt hoofdpijn van. (migraine geval hier.)quote:Op vrijdag 18 juni 2004 23:05 schreef Petracev het volgende:
[Offtopic ]@ Nalin: Sorry, ik lees jouw posts niet meer, ik word helemaal knettergek van dat flikkerlichtje van je!
en ik denk dat ik niet de enige ben... [/Offtopic]
Analayse van Cola Light Geinige linkquote:Each 12-oz sugared soft drink consumed daily has been associated with a 0.18-point increase in a child's BMI and a 60% increase in risk of obesity, associations not found with "diet" (sugar-free) soft drinks. Sugar-free soft drinks constitute only 14% of the adolescent soft drink market. Sweetened drinks are associated with obesity, probably because overconsumption is a particular problem when energy is ingested in liquid form and because these drinks represent energy added to, not displacing, other dietary intake. In addition to the caloric load, soft drinks pose a risk of dental caries because of their high sugar content and enamel erosion because of their acidity. link
Je zou nog aan aspartaam als schadelijke stof in cola light kunnen denken, maar ja, dan ga je naar urbanlegends toe en krijg je deze links:quote:Effect of drinking soda sweetened with aspartame or high-fructose corn syrup on food intake and body weight.
Am J Clin Nutr. 1990 Jun;51(6):963-9.
To examine whether artificial sweeteners aid in the control of long-term food intake and body weight, we gave free-living, normal-weight subjects 1150 g soda sweetened with aspartame (APM) or high-fructose corn syrup (HFCS) per day. Relative to when no soda was given, drinking APM-sweetened soda for 3 wk significantly reduced calorie intake of both females (n = 9) and males (n = 21) and decreased the body weight of males but not of females. However, drinking HFCS-sweetened soda for 3 wk significantly increased the calorie intake and body weight of both sexes. Ingesting either type of soda reduced intake of sugar from the diet without affecting intake of other nutrients. Drinking large volumes of aspartame sweetened soda reduces sugar intake and thus may facilitate the control of calorie intake and body weight.
Ik denk dat het een combinatie van factoren is:quote:Sanne ben blij dat het weer de goede kant op gaat nu! Blijf positief hè Wat gaat er mis in het weekend? Haal je dan allemaal lekkers in huis (zou ik dan niet doen) of komt het doordat je bijv. verjaardagen of zo hebt.
Op die sait zou ik een BMI van 27 hebben en dan staat erbij HEEL GOED.... MAAR WAT SPORT KAN GEEN KWAAD!!!!! Alleen bij overgewicht.nl heb ik dus een hoger BMI is eigenlijk ook raar...quote:Op zaterdag 19 juni 2004 02:25 schreef Isabeau het volgende:
Mooie website voor dieetbeginners (geschreven door een man)!
http://perswww.kuleuven.a(...)eren/beginpagina.htm
(er staan wat details op die niet helemaal waar zijn en soms zelfs absurd, maar dat neemt niet weg dat het een erg volledige site is)
Ik merk wel verschil in strakheid een beetje al... heb het gevoel dat mijn buik iets minder beweegt als ik loop bijvoorbeeld... en bij mijn benen is het een meetbaar verschil... dit wel in combinatie met fietsen... maar ik voel bij elke oefening de spieren aanspannen en tjah dat geeft me wel het gevoel dat het werkt... misschien zie ik er aankomende week ook wel wat van op de weegschaalquote:Op zaterdag 19 juni 2004 01:41 schreef Isabeau het volgende:
Riannuh nu jij weer schrijft over pilates herinner je me eraan dat ik weer wilde beginnen met callanatics. Ik heb de oefenboekjes opgespoord en klaarliggen, maar ik kan maar geen tijd vinden er iets mee te doen. Ik ben helaas waarschijnlijk één van de weinigen die met recht kan zeggen dat ik domweg geen tijd heb voor oefeningen. Ik probeer zoveel mogelijk beweging in mijn dag te proppen en dat helpt wel wat. Die sportdag vandaag was natuurlijk prima, maar ik merkte maar weer eens hoe slecht mijn conditie is. Merk jij nu ook al verschil in je vorm of je kracht nu je aan pilates doet? Ik moet wel lachen om jullie beschrijvingen(rolling like a ball, the seal met geluidjes bij de les van Sanne...ik krijg daar erg grappige visuals bij hehe).
Uhm die site rekent het niet goed uit... je kan bijvoorbeeld geen komma getallen krijgen... hij rond alles naar beneden af.. tenminste bij mij... je kan het beter of bij overgewicht.nl uitrekenen of zelf door middel van gewicht / (lengte * lengte)quote:Op zaterdag 19 juni 2004 10:46 schreef Riann het volgende:
[..]
Op die sait zou ik een BMI van 27 hebben en dan staat erbij HEEL GOED.... MAAR WAT SPORT KAN GEEN KWAAD!!!!! Alleen bij overgewicht.nl heb ik dus een hoger BMI is eigenlijk ook raar...
Hehe dat's wel heel extreem, nee ik eet vrij normaal hoorquote:Op zaterdag 19 juni 2004 01:41 schreef Isabeau het volgende:
ViolatoR_Joure het maakt natuurlijk ook uit waar je maaltijden uit bestaan. Als je vooral graag grote porties spare ribs eet met friet en salade met veel slasaus en dan de snacks tussendoor laat staan dan zal dat niet veel uitmakenDit is wel wat extreem beschreven, maar je begrijpt wel wat ik bedoel. Het heeft trouwens geen enkel nut zovéél water te drinken (oeh, weer een heilig huisje aan het intrappen...ook daar heb ik een paar maanden geleden iets over gelezen). Veel bewegen is altijd goed.
Gaat verder wel goed. Mijn conditie is sterk verbeterd door die revalidatie.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 16:30 schreef miss_dynastie het volgende:
Gia, fijn dat je binnenkort weer mag fitnessen.. hoe gaat het verder met je kun je nog weerstand bieden
??
Volgens mij moet ik gaan verhuizen dan bijna...quote:Op woensdag 16 juni 2004 10:26 schreef Riann het volgende:
Even de tussen update er is niet zoveel veranderd maar goedo ja en zwahiel ik heb je nog even terug gezet. Maar als je dit bij de volgende update nog weegt dan moet je echt naar het andere topic.
Zwahiel (1m84) (24,8) was 97 kg, weegt nu 93 kg en wil graag 80-89 wegen -4 kg
Het roulatielijstje:
Ik heb ook problemen met een te grote cup, vooral omdat ik helemaal niet zo'n brede rug heb.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 15:50 schreef zwahiel het volgende:
Ben trouwens wel vooruit aan 't gaan qua spierenal houd ik verdorie nog steeds die cupmaat
![]()
Vooral dat laatste zou ik graag weg willen zien, ook al zitten er inmiddels wat spieren onder!
![]()
Hoi Hoi. Goed dat je begint over een plan. Eigenlijk heb ik daar helemaal niet aan gedacht. Dat moet ik wel doen. Want inderdaad. Het gaat niet altijd gestructureerd. Ik moet me daar aan houden alleen is het gewoon moeilijk dat iedereen om mij heen mij er niet in wil helpen. Iedereen vindt dat ik overdrijf. Helemaal thuis. Bij mij thuis wordt zo vet gekookt dat ik alleen maar dreig om gewoon niet van het eten te eten en mijn eigen eten maak. En dan is het meestal geen leuk sfeertje thuis.Mijn vrienden ook. Die willen alleen maar bij de Mac of de BK of Febo eten en zo. Dat vind ik meestal niet leuk. Meetal kies ik dan voor de Mac, want dan kan ik tenminste een salade eten.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 01:41 schreef Isabeau het volgende:
Dizer van harte welkom! Hoe ga je nu proberen af te vallen, heb je al een plan? (een plan hebben is best belangrijk namelijkIk begon ook wel eens 'zomaar' en dat liep dan altijd op niets uit) Enne, eindelijk is reclame toch nog ergens goed voor
Ik ken de verhalen over 'light is niet goed' ook wel, maar ik ken alleen die slogan en niemand die het echt eens uitlegt... Tsja, in light produkten zitten suikervervangers en die kunnen in grote hoeveelheden diarree veroorzaken door vochtaantrekking naar je darmen. Maar dan moet je in ieder geval meer dan 1,5 l per dag drinken. Afvallen gaat enkel en alleen om minder kcal innemen (en gezond eten, maar je valt ook af op 1 zak m&m's per dag). In light cola zit een stuk minder kcal dan in gewone cola en in koffie zitten geen kcal...dus waarom je je dat allemaal wil onthouden begrijp ik niet zo goed.
Crispy Chicken Bacon Ranch Salad 305 gram 368 kcalquote:Op zaterdag 19 juni 2004 19:40 schreef Dizer het volgende:
Meetal kies ik dan voor de Mac, want dan kan ik tenminste een salade eten.
Bij koffie zou je alleen geen suiker moeten nemen (ik weet niet of je dat doe)quote:Koffie wil ik mijzelf niet onthouden. Ik kan niet zonder koffie. Vandaag heb ik koffie overgslagen en dat ging echt niet goed. Heb met moeite gewerkt! Cola light zal ik abosluut niet ontslaan. Ik ga alleen minderen. Alleen in het weekend of zo. Want mijn tanden zijn er ook niet super daardoor gebleven. Mijn tandarts zei ook al dat ik wel mag minderen daardoor.
Jij ook bedankt !! en suc6 !quote:Bedankt trouwens voor je intresse en het nemen van je tijd om iedereen hier te helpen.
Iedereen trouwens bedankt daarvoor!
en toch ben ik er zeker van dat als iemand dik is geworden door suikers/vet dat die minder spier massa heeft dan iemand die dik is gewoorden door koolydraten/eiwitten.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 01:41 schreef Isabeau het volgende:
Voor NaLin
En vetweefsel wordt veroorzaakt door teveel energieinname en het maakt helemaal niets uit wat voor energie dat is. Je krijgt niet plots meer spierweefsel omdat je "gezonder" eet. Je krijgt meer spierweefsel van bewegen en krachttraining. Ook dat is al lang en breed bewezen. Moet je daar ook wetenschappelijke feiten over hebben?
Dit kan misschien een verklaring zijn voor vreetbuien tijdens het lijnen en de reden waarom je steeds langzamer afvalt. Je eigen lichaam werkt je tegen.quote:Lichaamsgewicht wordt gereguleerd binnen een smalle individuele range ondanks grote wisselingen per dag in energieinname. Dit proces dat zorgt voor een stabiel lichaamsgewicht noem je adipostat. Signalen, vooral van leptine en ghreline communiceren de status van de energieopslag in het lichaam door naar de hypothalamus die op zijn beurt aanpassingsreacties coördineert als reactie op energie inbalans via veranderingen in eetlust en energieverbruik. Obese mensen vertonen gedragsmatige en metabolische veranderingen op gewichtsverlies alsof hun adipostat het oude gewicht probeert terug te krijgen. Inspanningen om het gewicht te reduceren zijn vaak ineffectief omdat hun adipostat actief weerstand biedt door het honger gevoel (appetite) te stimuleren en het basaalmetabolisme te verlagen. Dit zou een verklaring kunnen zijn voor het vaak falen van een poging tot gewichtsverlies. Een strategie om het energie-regulerende systeem aan te pakken zou een veelbelovende aanpak kunnen zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |