Nu weer wel. Tel weer even calorieën, zodat ik met mijn neus op de feiten wordt gedrukt als het teveel is.quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:03 schreef schatje het volgende:
Ja, misschien een stomme vraag, maar houden jullie geen dagboek bij ofzo?? Zodat je tegenslagen van een afstandje bekijkt en relativeert??
Nee, want ik ben absoluut niet eerlijk tegenover mezelf danquote:Op woensdag 2 juni 2004 20:03 schreef schatje het volgende:
Ja, misschien een stomme vraag, maar houden jullie geen dagboek bij ofzo?? Zodat je tegenslagen van een afstandje bekijkt en relativeert??
Pas je regeltje even aan, zoals in de OP wordt uitgelegd... anders beloof ik je dat ik het bij de update over het hoofd zie, omdat er simpelweg teveel pagina's zijn om grondig door te worstelen. Thanx!quote:Op woensdag 2 juni 2004 22:30 schreef Malchevia het volgende:
Uhm.... Malchevia weegt inmiddels 94... Niet meer 98, zoals bij OP... Gelukkig![]()
Had dat gisteren, nog in dat andere topic gedaan, maar is niet verwerkt. Moet dat misschien ook nog bold? Zodat het beter opvalt?quote:Op woensdag 2 juni 2004 22:44 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Pas je regeltje even aan, zoals in de OP wordt uitgelegd... anders beloof ik je dat ik het bij de update over het hoofd zie, omdat er simpelweg teveel pagina's zijn om grondig door te worstelen. Thanx!
Volgens dit zit ik niet goed met gewicht.quote:Op woensdag 2 juni 2004 21:44 schreef Isabeau het volgende:
[afbeelding]
Ik kan er niets aan doen dat ik te zwaar ben; ik keek naar mijn omgeving
(ik woon in Drente)
Uh... nee, dat hoeft niet nog een keer, maar sommige mensen die een nieuw topic openen kiezen ervoor de updates uit het oude topic te verwerken in de OP, anderen niet. In principe wordt de lijst maar één keer per week geupdate.quote:Op donderdag 3 juni 2004 00:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Had dat gisteren, nog in dat andere topic gedaan, maar is niet verwerkt. Moet dat misschien ook nog bold? Zodat het beter opvalt?
Oh... ik wil oo-hook! Maar weinig tijd hequote:Op donderdag 3 juni 2004 08:04 schreef jolene het volgende:
Vrijdagavond gaan we uiteten met vrienden en daarna naar Harry Potter III![]()
![]()
Helemaal blij vind dat toch zo leuk.
Ik moet vrijdag en zaterdagnacht werken en ik moet mee uit eten op zaterdag wat eigenlijk niet kan omdat ik moet werken maar ze willen het voor mij niet verplaatsen naar zondag en *zucht* daar maak ik me dus ook al druk over.quote:Op donderdag 3 juni 2004 09:11 schreef Malchevia het volgende:
Isabeau, zal je lekker relaxen in het weekend! Volgens mij heb je ff een break nodig.
Das minder...hij lijkt me zo leuk...quote:Op donderdag 3 juni 2004 09:10 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Oh... ik wil oo-hook! Maar weinig tijd he
Jup... vorig jaar had M&M's een actie dat je bij aankoop van drie zakken een gratis bioskaartje kreeg. De M&M's waren in de aanbieding, dussehquote:Op donderdag 3 juni 2004 12:45 schreef Isabeau het volgende:
miss_d wat zijn ma-d-wo-do-kaartjes...Of is dat voor de bioscoop? Ik hoop dit weekend ook tijd te hebben voor Harry P.
Nou ik zorg wel dat ik de benodigde stofjes binnen krijg.quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:53 schreef Riannuh het volgende:
Als je gewoon gezond blijft doen ... en niks raars zul je een leuke weegdag hebben gok ik..
Ik hoop het in ieder geval voor je(ik zal wel niet beginnen over maar 1 keer in de week op de weegschaal staan
)
Gewoon niet depressief worden, maar genieten van deze week. En volgende week weer met frisse moed verder gaan. Je rot voelen helpt natuurlijk ook niet.quote:Op donderdag 3 juni 2004 16:12 schreef _Flea_ het volgende:
Heb vandaag al 2 bananen, 6 boterhammen en 6 crackers op.
Ik wil vanavond sporten maar dat gaat niet omdat ik een verjaardag heb. En zo gaat het de hele week al.
quote:Op donderdag 3 juni 2004 15:40 schreef Gia het volgende:
Ruim 3300 calorieën. Komt ongeveer neer op 200 calorieën per plakje.
Ja, erg hè? Heb al de ingrediënten geteld en toen gedeeld door het aantal plakjes dat er naar schatting uit kunnen.quote:Op donderdag 3 juni 2004 17:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]Ik heb wel eens in een vreetaanval een halve zelfgemaakte cake (mèt chocola) opgesnoept.
Jeetje...
Da's veel!![]()
Ja, en toen keek ik eens op een zak chips, en toen zag ik dat die KCal eigenlijk nog wel meevallen en dat ik me dus bij de eerstvolgende snaaiaanval die hopelijk nog lang uitblijft op chips ga storten.quote:Op donderdag 3 juni 2004 17:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]Ik heb wel eens in een vreetaanval een halve zelfgemaakte cake (mèt chocola) opgesnoept.
Jeetje...
Da's veel!![]()
Misschien een domme vraag, maar wat is lurken?quote:Op donderdag 3 juni 2004 17:23 schreef Isabeau het volgende:
Welkom hoor, Senorita! Onze eigen lurkster![]()
Een oude chat-term die zoveel betekent als: "meelezen, niet praten"quote:Op donderdag 3 juni 2004 18:41 schreef Senorita het volgende:
Misschien een domme vraag, maar wat is lurken?
Aah okquote:Op donderdag 3 juni 2004 19:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Een oude chat-term die zoveel betekent als: "meelezen, niet praten"
Gefeliciteerd... erg knap... vooral ook omdat je je zo goed heb weten te redden en geen macaroni hebt gegeten... vanavond eten we bij ons spagetti.. maar het is saus uit een pakje waar alleen water bij moet... en tjah ik neem niet zo veel hoop ik.. vind spagetti zo lekker... mijn moeder helpt me altijd wel goed met bepalen hoeveel ik kan nemen enzo.. dat is wel makkelijk maar tochquote:Op vrijdag 4 juni 2004 08:57 schreef Funnie het volgende:
tussendoor meting, morgen komt de echte update
89,8![]()
![]()
![]()
Vandaag ga ik weer beginnen. Baal er een beetje van.quote:Op donderdag 3 juni 2004 16:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Gewoon niet depressief worden, maar genieten van deze week. En volgende week weer met frisse moed verder gaan. Je rot voelen helpt natuurlijk ook niet.
Ja, ik mag in principe zelf bepalen hoeveel en wanneer er wat in mijn bandje gaat. Het klopt idd dat je dan te weinig naar binnen krijgt. Vandaar dat wij verplicht worden om vitamines te slikken elke dag. En meerdere maaltijden per dag te eten. Ik heb op "zich" door de band zelf al een kleinere maag dan normaal. En als ze hem strakker zetten. Betekent het niet dat de maag kleiner wordt. Maar dat het minder snel door de band heen kan komen. Waardoor je sneller vol zit, en verzadigt bent. En doordat het er maar langzaam door gaat, je ook langer dat gevoel kan vasthouden. (is de theorie, voor mij voelt het toch wel anders. Want je hebt ook nog je geestelijke eten. Lichamelijk vol, geestelijk nog niet klaar met eten)quote:Op vrijdag 4 juni 2004 09:14 schreef Riannuh het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp kan je zelf dus bepalen hoeveel ze je "opspuiten" maar wat ik niet helemaal begrijp is: door het opspuiten heb je dus een kleinere maaginhoud, hoe kan je dan toch de belangrijke voedingsstoffen binnenkrijgen.. of heb ik een beetje een vertekend beeld met hoe klein het dan wordt?
Niet van balen. Gewoon ook tegen jezelf zeggen. We gaan er gewoon weer tegen aan. Het is een rot week geweest. Maar dat heeft iedereen wel eens. En het moet ook kunnen zo'n rotweek. Je bent maar een mens. Geen machine!quote:Op vrijdag 4 juni 2004 09:14 schreef _Flea_ het volgende:
[..]
Vandaag ga ik weer beginnen. Baal er een beetje van.
Aaaah ok ik snap hem.. hele duidelijke uitlegquote:Op vrijdag 4 juni 2004 09:47 schreef Funnie het volgende:
[..]
Ja, ik mag in principe zelf bepalen hoeveel en wanneer er wat in mijn bandje gaat. Het klopt idd dat je dan te weinig naar binnen krijgt. Vandaar dat wij verplicht worden om vitamines te slikken elke dag. En meerdere maaltijden per dag te eten. Ik heb op "zich" door de band zelf al een kleinere maag dan normaal. En als ze hem strakker zetten. Betekent het niet dat de maag kleiner wordt. Maar dat het minder snel door de band heen kan komen. Waardoor je sneller vol zit, en verzadigt bent. En doordat het er maar langzaam door gaat, je ook langer dat gevoel kan vasthouden. (is de theorie, voor mij voelt het toch wel anders. Want je hebt ook nog je geestelijke eten. Lichamelijk vol, geestelijk nog niet klaar met eten)
ff een plaatje erbij zetten.
[afbeelding]
en nog 1 in doorsnee
[afbeelding]
dit is de band zelf.
[afbeelding]
De maagband is dus ook alleen maar een hulpmiddel. Een stok achter de dikke deur.
Want ook met maagband zou je nog aan kunnen komen. Door continu vloeibare zoete calorie rijke dingen te gaan verorberen. Ik hoorde van mijn dokter dat iemand wel eens hele potjes smeerleverworst at. (yuk) Ja, dan val je niet af.
Vandaar het zogenoemde voor en natraject die je moet volgen in nederland. er moeten 4 mensen unaniem voor zijn, dat jij de band krijgt. Is er 1 iemand die vindt van niet. Dan gaat het allemaal niet door.
Maak gewoon een stappenplan voor die 9,8 kilo..quote:Op vrijdag 4 juni 2004 10:28 schreef Funnie het volgende:
hoi jolene Ja, ik ben er enorm blij meeHeb mijn doel weer bereikt. Moet alleen nog andere doelen opmaken om naar toe te leven. Het is misschien nog maar 9,8 kilo wat ik te gaan heb voor de correctie. Maar pfftt. Laatste loodjes wegen het zwaarst denk ik..
![]()
Knap als je er niet op gaat. Ik ben heel doelbewust wel elke dag gegaan afgelopen week. Om die schommelingen goed te kunnen zien. Ik ga dit nu vol houden tot mijn volgende periode. Dan heb ik een hele maand in kaart.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 16:43 schreef miss_dynastie het volgende:
En ik weeg me morgen nietBen net lekker bezig en heb het gevoel aangekomen te zijn... als ik dat echt terugzie op de weegschaal, word ik gek. Volgende week dus pas.
Ik weet nooit zozeer of het per se die cremes zijn die werken, maar smeren als je aan het afvallen bent is gewoon goed (sowieso voor de doorbloeding was het tochquote:Op zaterdag 5 juni 2004 03:03 schreef Isabeau het volgende:
Iemand ervaring met van die "no-flubber" crèmes? Het lijkt me nou net zo vervelend als je veel afvalt en dan vervolgens gaat blubberen.
quote:Op zaterdag 5 juni 2004 08:25 schreef Funnie het volgende:
Vele doelen zijn al gehaald.
Al 4 maal naar een lagere begin cijfer.
En al 14 BMI punten omlaag.
Vetpercentage van 53 % naar 38 % gegaan.
Van maat 60 naar circa 48/50 gegaan.
Dank je.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 17:07 schreef Funnie het volgende:
Gia, van harte![]()
In een gewone boterham zitten minder calorieën dan in dat croissantje en tompoesje. En volgens mij is het beter om wel gewoon te eten overdag, als je 's avonds gaat bbq-en. Als je teveel honger hebt zou je misschien teveel kunnen nemen vanavond en dat is weer jammer na wat je bereikt hebt.quote:Ik heb vandaag niet zo verstandig gegeten. Een suiker croissantje, en bleek bij nadere inspectie(mijn mond) spijs van binnen te hebben. Dat was lekker. Voor vanavond ligt er een tompoes klaar. En straks BBQ met 2 curryworsten en kaiser broodjes. (in Duitsland boodschappen wezen doen).
Ik neem alleen 2 worstjes en broodjes. Geen sauzen en of andere dingen.
Verder dus niet gewoon eten gehad vandaag. Dus ik hoop dat de schade mee zal vallen.
Dank je wel. Lief van je.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 12:58 schreef jolene het volgende:
Gia, gefeliciteerd, maak er een leuk weekend van en geniet ervan.
Zoals jij de bbq voorsteltzie ik geen enkel probleem.
Nu nog het mooie weer, hier is het nog niet mooi.
Heel veel plezier en maandag heel veel succes en sterkte..
Knuffel
Begrijp ik nu goed dat je helemaal niet meer twijfelt? Ik had de indruk dat je hem niet meer wilde laten opspuiten, namelijk....quote:Op zaterdag 5 juni 2004 17:07 schreef Funnie het volgende:
Woensdag opspuiten. Dan kan ik iig minder volume eten.
Ik hoop dat dat scheelt..
Klopt ook wel hoor. Maar de weekenden gaat hier altijd wat losser. Ook voor mijzelf.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 17:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Dank je.
[..]
In een gewone boterham zitten minder calorieën dan in dat croissantje en tompoesje. En volgens mij is het beter om wel gewoon te eten overdag, als je 's avonds gaat bbq-en. Als je teveel honger hebt zou je misschien teveel kunnen nemen vanavond en dat is weer jammer na wat je bereikt hebt.
Heb zelf net ook nog een boterham genomen. Ik weet van mezelf dat ik teveel bestel als ik verrek van de honger.
Maar anyway. Geniet van de bbq, voel je niet schuldig, morgen weer een nieuwe lijndag, toch?
Veel plezier.
Klopt, Ik doe dit, omdat ik teveel in 1 keer weer kan eten. En het ongemerkt toch steeds meer is geworden. Ik moet er steeds harder aan trekken om niet te eten. En hou mijzelf bezig met yoghurt, en ontbijtbiskwies om toch wat te eten te hebben. Omdat ik gewoon weg honger heb. Daarom had ik het er ook met mijn vriend over gehad. Beter om het wel te doen. Maar niet gelijk super strak. Gewoon weer even een kleine dikkere stok achter de deur. Ik heb bereikt wat ik nu wou bereiken. Op eigen kracht . Nu wil ik het toch weer even "iets" makkelijker hebben. Oook al zal mij dat in andere dingen heel erg storen. Maar dat moet dan maar weer.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 20:22 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Begrijp ik nu goed dat je helemaal niet meer twijfelt? Ik had de indruk dat je hem niet meer wilde laten opspuiten, namelijk....
Hoezo voor nixquote:Op zondag 6 juni 2004 10:57 schreef knuppelhout het volgende:
grrr, afgelopen 2 dagen 106.2 kilo gewogen (das een kilo minder dan de update van vorige week), ga ik net op de weegschaal staan... 107.1
bah, hele week voor niks
Ik denk niet dat het dan de hele week voor niets is geweest. Want als je de hele week alleen maar gezondigt zou hebben. Had je nu nog meer gewogen !quote:Op zondag 6 juni 2004 10:57 schreef knuppelhout het volgende:
grrr, afgelopen 2 dagen 106.2 kilo gewogen (das een kilo minder dan de update van vorige week), ga ik net op de weegschaal staan... 107.1
bah, hele week voor niks
Had je al geplast? Kan ook schelen. Ik ga nooit recht uit bed op de weegschaal, eerst even afwateren!quote:Op zondag 6 juni 2004 10:57 schreef knuppelhout het volgende:
bah, hele week voor niks
Daarom lijn ik in de weekenden dus niet. Ik wil niet dat mijn lichaam in die spaarstand komt. Uiteraard let ik wel op wat ik eet. Geen sausjes of mayonaise, geen friet, geen bier (helaas) en vooral niet te veel. Ik hoop dat ik dan straks, als ik 74 of minder weeg, ongeveer kan eten zoals nu in de weekenden, zonder aan te komen.quote:Op zondag 6 juni 2004 12:22 schreef Isabeau het volgende:
Hiervoor zijn meerdere factoren verantwoordelijk zoals biologische factoren (je verbruikt door een spaarstand domweg minder energie dan voor het lijnen) en terugval in oude gewoontes.
Wij gaan dadelijk op de fiets naar mijn schoonouders, ongeveer drie kwartier fietsen hiervandaan.quote:Op zondag 6 juni 2004 12:29 schreef Isabeau het volgende:
Ik ga straks trouwens lopend mijn fiets bij mijn ouders ophalen (zo'n 8 km wandelen) en daarna op de fiets weer terug. Heb er best zin in(en het geeft me een goed gevoel dat ik dat ga doen i.v.m gisteravond)
Welnee!quote:Op zondag 6 juni 2004 12:39 schreef Gia het volgende:
Is toch niet te overbezorgd, hè? (Hij is nog maar 11)
Nekquote:Op zondag 6 juni 2004 12:22 schreef Isabeau het volgende:
Riann dat gaat nog steeds lekker zeg!!Waar meet jij eigenlijk precies? Ik doe alleen buik- en heupomvang.
Je hebt 2 soorten:quote:Op zondag 6 juni 2004 12:22 schreef Isabeau het volgende:
petracev zijn dat die langwerpige bruine staafjes met superveel vezels? Ik kon ze niet door mijn strot krijgen, ik vond het een ware kwelling. Hele pak zonder pardon in de vuilnisbak geworpen.
Maar over smaak valt niet te twisten
Ik heb je ook al lang terug ge-emailtquote:Op zondag 6 juni 2004 13:30 schreef Isabeau het volgende:
ik weet niet hoe vaak je email leest, Riann, dus even een * e-mailflash* van mij![]()
Ik heb net foto's van mezelf laten maken met mijn gele broek (die ik dus niet pas) en ik moet er vast over een half jaar erg om lachen...nu denk ik alleen: tsjonge, wat ben ik dik(de broek komt tot halverwege knie en billen). Ik plaats nog wel een keer een linkje naar de foto, kon hem nu niet uploaden omdat ie te groot is. Maar ik ga nu lekker wandelen
![]()
![]()
(en vanavond mezelf ook op die plekjes meten, riann)
quote:Op maandag 7 juni 2004 08:10 schreef Riannuh het volgende:
er iets iets verschil zichtbaar aan de buitenkant ...
Wat leuk was gisteren is dat mijn vader in eens zei... van goh ben je afgevallen ?... terwijl dat zo'n persoon is die neit eens ziet of je je haar paars geverft heb ofzo... vond ik erg leuk...quote:Op maandag 7 juni 2004 08:43 schreef jolene het volgende:
[..]![]()
Ja, het is zichtbaar...
Extreem moeilijk ikke ook...vanochtend de reclame nog gezien..zo soepel verloopt het bij mij nog niet.quote:Op maandag 7 juni 2004 08:54 schreef Riannuh het volgende:
Wat leuk was gisteren is dat mijn vader in eens zei... van goh ben je afgevallen ?... terwijl dat zo'n persoon is die neit eens ziet of je je haar paars geverft heb ofzo... vond ik erg leuk...
Oh en ik meet me savonds... hetzelfde als ik me savonds weeg... dat pilates werkt goed zeg... vind het nog steeds extreem moeilijk
Dat zal ik ook zeker doen, toch vreemd dat je BMI redelijk goed kan zijn en je toch nog zo'n buik als de mijne kan hebbenquote:Op zondag 6 juni 2004 12:22 schreef Isabeau het volgende:
Noca, je BMI is 25,8 en dus zit je dicht tegen gezond gewicht aan. Ik denk dat je gewoon stevig buikspieroefeningen moet gaan doen (bijv. tijdens tv kijken of zo of muziek luisteren). Daarnaast even een tijdje alle koekjes, gebakjes, chips, nootjes en snoep laten staan en 3 gezonde maaltijden per dag nemen. Niet te drastisch gaan lijnen, dat is denk ik helemaal niet nodig. Precies zoals je zelf al zei: sporten en gezonder gaan eten. Succes!
Ik heb onofficieel de officiele video's van tellsell.. en ze zijn leuk... goed etc...quote:Op maandag 7 juni 2004 09:23 schreef miss_dynastie het volgende:
Riannuh, heb jij de officiele video's van telsell?
Tja, ik wilde ze toch ook maar eens gaan bestellen..... en ik moet ook nog eens de dvd's hebben, want we hebben geen videorecorderquote:Op maandag 7 juni 2004 09:29 schreef Riannuh het volgende:
[..]
Ik heb onofficieel de officiele video's van tellsell.. en ze zijn leuk... goed etc...
als ik niks weet wat ik voor mijn slagen moet krijgen, dan vraag ik ze... maar wou ze eerst even goed bekijken want voor mji is het best veel geld enzo... (iemand met een stufi van 53 euro)
Je hebt bikini's met hogere broekjes, tot boven je navel. En die kunnen best heel modieus zijn.quote:Op maandag 7 juni 2004 12:01 schreef Faithy het volgende:
mensen tips voor een bikini voor mij?
wil vooral mn buikje beetje verbergen/dunner laten lijken en niet zo veel accent op mn bovenbenen
ben normaal meer van t badpak, maar wil deze zomer toch wel een bikini
Is dat ook te downloaden?quote:Op maandag 7 juni 2004 12:04 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Tja, ik wilde ze toch ook maar eens gaan bestellen..... en ik moet ook nog eens de dvd's hebben, want we hebben geen videorecorder
Faithy ik quote het hier fftjesquote:Op maandag 7 juni 2004 10:42 schreef Faithy het volgende:
hmjah, ga vandaag wel naar strand, maar de combi hasj, drank en een dure camera lijken me geen goed idee...
DUS laat ik de camera maar thuis
hoef je niet zoquote:Op maandag 7 juni 2004 18:53 schreef Faithy het volgende:
tuurlijk, quote jij dat maar hier..
en ik drink ook niet veel, dit weekend 1 biertje, en deze, en dat was het
Oh, het is zeker wat voor me, maar we zitten met heeeel slecht betalende klanten {quote:Op maandag 7 juni 2004 12:14 schreef Riannuh het volgende:
Als ik geld heb had ik ze besteld... ze is echt heel motiverend... en tjah ik vind ze fantastisch... damn ik had in de reclame kunnen zitten... maar probeer ze anders eerst even ergens voor cheap (lees gratis, download) te krijgen... dan kan je kijken of het wel wat voor je is... als je zeker weet dat het wat voor je is dan zou ik zeggen bestel... het is wel een behoorlijke investering maar ik ben er verslaafd aan
Yupquote:Op maandag 7 juni 2004 21:06 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb nog callanatics video's liggenIs dat een beetje te vergelijken me de nieuwe hype Pilates? Gaat volgens mij bij allebei om kleine gecontroleerde repeterende bewegingen...toch?
Tja, het blijft mensenwerkquote:Op maandag 7 juni 2004 21:45 schreef emmy het volgende:
Hoi allemaal
Het valt niet mee om weer in het lijstje te komen, zeg! Ik heb nu al twee keer gemeld dat ik er weer bij wil, en mijjn gewicht doorgegeven, maar nog steeds sta ik er niet bij.
Je kan in plaats van de 2 broodjes beter, een flink glas water nemen en een appel.. dan val je makkelijker afquote:Op maandag 7 juni 2004 21:58 schreef blikje het volgende:
ik heb een vraag,
als ik nou in de sportschool 300 calorien verbrand, maar daarna heb je weer honger dus ga je weer eten, (2broodjes) , kan je dan nog wel afvallen, of moet ik dan maar niks eten![]()
Kan nog niet hardlopen. Vanaf 1 juli (heb nog 2 weken hartrevalidatie) ga ik weer naar de fitness en ga ik proberen dat op te bouwen. Dan zal het vast wel beter gaan.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 09:17 schreef _Flea_ het volgende:
Gia als je gaat hardlopen of wandelen of fietsen dan zul je merken dat het steeds beter zal gaan en je steeds meer gewicht verliest. Doorzetten hoor
Nu heb ik ook zin in ijs!!! maarja er is hier geen ijs en ik zal ook maar niet zeggen in welk soort ijs.. strakt breng ik mensen nog op ideeen ... maarjah net maar een appeltje gegeten... dat was niet echt een troost maar het vult welquote:Op dinsdag 8 juni 2004 08:38 schreef jolene het volgende:
Netjes _Flea_, zie je kan het wel.
Toch weer extra motivatie om door te gaan.
En ikke wil ijs heel veel ijs...en nee, niet een of ander ijsje zonder kleur en smaakstoffen en geen cal. ik wil lekker ijs.
Aangezien dat niet in de snoepbox op het werk zit en het niet thuis is is een groot voordeel.
Maar ik heb er wel zin in.
ijs is op zich niet heel slecht (zeker sorbetijs). Het probleem zit vooral in het hoorntje. Ja kan dus best 1 of 2 bolletjes ijs nemen, maar neem dan liever een bakje.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 11:55 schreef knuppelhout het volgende:
ik heb gister ook een ijsje gegeten bij Capri ijs (lekkerste italiaanse ijszaak in rotterdam)
errug lekker!
Dus meer depri van een dieet arm aan koolhydraten? Ja, ik kan me daar wel in vinden. Ik mis nu de chips, snoep en chocolade alquote:Low-Carb Mood Swings?
June 8, 2004
Do the chips that don’t pass the lips of low-carb dieters weigh heavily on their shoulders instead? People who avoid certain foods or are reducing their food intake are famous for irritability, but many who are testing low-carbohydrate approaches like Atkins and the South Beach Diet are reporting unusually high feelings of anger, tension and depression.
"It’s called the ‘Atkins attitude,’" says Judith Wurtman, Ph.D., director of the Women’s Health Program at the Massachusetts Institute of Technology and the Adara Weight Loss Center, both in Boston. "It’s very well-documented."
Wurtman, who advocates a diet high in complex carbohydrates for weight loss and stress relief, says her studies on rats have shown a connection between a diet low in carbohydrates and low levels of serotonin -- a brain chemical that promotes feelings of happiness and satisfaction. Low levels of serotonin are implicated in depression.
In Wurtman’s research, rats placed on a low-carbohydrate diet for three weeks were found to have lower levels of serotonin in their brains. The same rats binged once starch was reintroduced into their diets, as if they couldn’t get enough of it.
The same effect occurs in humans on low-carb diets, Wurtman insists. And it leads to pronounced feelings of depression and sadness, even rage. "People feel very angry, and their antidepressants don’t work well, either," she says.
Granted, dieting isn’t easy no matter how one does it, but many think low-carbohydrate approaches are particularly hard on your happiness. Wurtman goes so far as to call them dangerous for those who already struggle with depression or bipolar disorder. Other researchers disagree. In fact, Wurtman’s assertions are in direct contrast to what advocates of low-carbohydrate diets promise -- an end to mood swings and fatigue. Indeed, many who have success on these diets say their moods have never been better.
"It’s a very hard effect to sort out," says Frederick Samaha, M.D., chief of cardiology at the Veterans Administration Hospital in Philadelphia. Samaha recently reported in the New England Journal of Medicine the results of a study in which he compared a low-carbohydrate diet with a low-fat one. "We didn’t notice any difference in mood between the two groups. What we found, overall, was that people (on either diet) felt good because they were losing weight and becoming healthier," Samaha says. "But there was a high drop-out rate, around 40 percent, and it may be that those folks left because they didn’t see any improvement in their quality of life.
Other researchers believe a low-carb diet may have an adverse effect only on those already prone to low moods. Philip Cowen, chief of psychiatry at Oxford University in the U.K., reported on a study published in the British Journal of Psychiatry that the mood problem on low-carb diets was measurable but mild in women fighting depression.
"We routinely use a low-carbohydrate diet, which does produce evidence of changes in brain-serotonin function," says Cowen. "In people with a history of depression -- but not in those without -- this diet lowers subjective ratings of ‘happy’ slightly."
So what is a low-carber to do? Robert Thayer, professor of psychology at California State University in Long Beach and author of Calm Energy: How People Use Food and Exercise to Regulate Mood, says the best advice is to closely monitor mood after experimenting with food. "If you don’t have enough energy to function effectively and meet the demands of your day, that’s going to create tension."
Is dat positiefquote:Op woensdag 9 juni 2004 09:08 schreef miss_dynastie het volgende:
Verder weinig te melden
Wel aardig... heb nog steeds de uitslag van het bloedprikken niet, eerst was ie er nog niet, toen kreeg ik de huisarts gewoonweg niet te pakken, nou ja, ik baal er een beetje van en durf nu amper meer te bellen (ik krijg vast op mijn sodemieterquote:Op woensdag 9 juni 2004 09:44 schreef Funnie het volgende:
Hoe is het verder met jou Miss_D ?
Ondanks dat je weinig te melden hebt!
Tja, maar dat hebben ze zelf ook niet zo door, geloof ikquote:Op woensdag 9 juni 2004 10:06 schreef jolene het volgende:
Dat is dan lekker Miss_D, gewoon bellen hoor.
Die HA is zelf ook een lekkere dan, telkens onbereikbaar.
De pilates valt me nog steeds een beetje tegen...quote:Op woensdag 9 juni 2004 10:10 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
en zelf cola light zitten drinken. Natuurlijk fantastisch dat men de cola zo goed maakt, dat je het verschil tussen light en gewoon niet meer proeft, maar toch.... nu dus maar een waterdagje
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hoe gaat het bij jou? Met de pilates?
Huhquote:Op woensdag 9 juni 2004 10:34 schreef Funnie het volgende:
Glimworm (1m75) (24,5) was 98 kg, weegt nu 97 kg en wil graag wegen 75 kg -1
Gezond BMI![]()
Even mailen met Kellogs. Die kunnen je zo een lijstje geven van winkels in de buurt die ze verkopenquote:Op woensdag 9 juni 2004 11:18 schreef Riannuh het volgende:
Ik heb ze nog nergens kunnen vinden... niet bij de edah, makro of ah hier... alleen de ontbijt granen maar die repen heb ik nog niet gevonden
Funnie, reken het voor mij ook eens uitquote:Op woensdag 9 juni 2004 11:29 schreef Funnie het volgende:
huh? wat doe ik nu fout dan? Lengte 1,75 gewicht 75 ??? kweet ut nie meer.. Ik zal nog eens narekenen?
Of wens ik nu iedereen een gezond gewicht toe
ooh nee.. ik kijk weer eens helemaaaaal verkeerd. sorry glimwormIk las dat je 75 was nu
![]()
![]()
![]()
![]()
Gaat niet goed hier...![]()
Zal ik iedereen maar gelijk op streefgewicht toveren?quote:Op woensdag 9 juni 2004 11:30 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Funnie, reken het voor mij ook eens uit![]()
Ik kan me best voorstellen dat je met grote spanning zit nu
Ikke volgens mij super de boer/Konmarquote:Op woensdag 9 juni 2004 11:18 schreef Riannuh het volgende:
Ik heb ze nog nergens kunnen vinden... niet bij de edah, makro of ah hier... alleen de ontbijt granen maar die repen heb ik nog niet gevonden
www.overgewicht.nlquote:Op woensdag 9 juni 2004 12:12 schreef glimworm het volgende:
Geeft allemaal niks hoor... was zelf beetje te lui om mijn BMI uit te rekenen. Heb mijn rekenmachine uitgeleend en wist niet meer precies op welke site je het kon uitreken![]()
Jij ook succesquote:Veel succes allemaal vandaag. Gelukkig is het niet meer zulk mooi weer, beter tegen de ijsjes![]()
Lieve Rosean,quote:Op woensdag 9 juni 2004 13:39 schreef Rosean het volgende:
Ik heb even een weekje ofzo geen tijd gehad om te reageren, maar ik wil even kwijt dat het hier niet echt goed gaat en ik snap helemaal niet waarom.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet heel erg ben aangekomen. Maar die kilo's die eraf waren sinds ik hier kwam zijn er wel weer bij. Ik weet wel hoe het moet allemaal maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb geen honger maar mijn hersens zeggen dat ze willen eten en dat is zo verrekte lastig. Ik kan er soms gewoon echt niet tegen vechten. Vandaag valtop zich nog te redden door gewoon alleen nog vanavond te eten, maar ik moet dalijk op weg naar huis nog langs de supermarkt en ik ben bang dat ik dan weer lekkere dingen naar binnen prop en dan vanavond ook nog gewoon mijn avond eten op eet.
Ik wil niet terugvallen in mijn oude patroon maar op het moment lijkt het er op of dat wel gebeurd. En dat wil ik gewoon helemaal niet! Maar waarom is mijn wil dan niet sterker dan mijn drang om te eten?
Ik voel me moddervet (terwijl ik echt niet zwaarder ben dan een 2 maanden geleden toen ik me wel goed voelde) en wil het liefst thuis in bed kruipen en er niet meer vandaan komen. Misschien heeft het ook meer te maken met mijn werk ofzo. Ik zit sinds een paar maanden alleen op een kamertje. Er zit nog wel iemand bij me maar die is met een project bezig waardoor hij nooit op zijn plek zit (echt nooit); ik weet niet of mijn contract verlengd wordt per 1-8 dus ik denk dat dit allemaal wel meespeelt maar ik vind het zo stom dat ik me daardoor zo laat kennen....
Dank je, 26 augustus...dus dat is ook best snel..quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:40 schreef Rosean het volgende:
Dat zijn inderdaad vervelende dingen... sterkte dan met haar geboortedag
Wanneer had jij nou die bruiloft?
Kervelsoep!quote:Op woensdag 9 juni 2004 13:56 schreef Fannetje het volgende:
Voor alle mensen die alleen maar aankomen terwijl ze zich toch goed aan het dieet houden (ik dus ook, de afgelopen paar dagen elke dag een onsje erbij terwijl ik niets vreemds doe): Met warm weer kun je heel veel vocht vasthouden en dus aankomen. Hopelijk gaat het er dus gewoon weer af als we weer naar de 20 graden gaan
Simpel.quote:Op woensdag 9 juni 2004 15:28 schreef jolene het volgende:
Noteert Kervelsoep...
Eens kijken of dat makkelijk te maken is...want bleekselderij overal bij is ook niet alles
Pilates komt niet voor in de lijst met sporten, maar ik ga van Yoga uit (hoewel ik zeker weet dat dit veel zwaarder is, just to be on the safe side).quote:Op woensdag 9 juni 2004 08:25 schreef Riannuh het volgende:
@Sanne.. mooi is dat met die punten eh... ik spaar elke dag punten... aangezien ik 1.5 uur fiets per dagmaar dat is wel lekker hoor.. alleen tjah gisteren gebbq't dus mijn punten zijn op
.. hoeveel punten krijg je voor een uur pilates dan ??
Grinnik, dan het schriftje maar een dag later...quote:Op donderdag 10 juni 2004 08:38 schreef Rosean het volgende:
Ik kan me wel voorstellen dat die wortelrondjes meer het idee van iets lekkers geven: je stopt het in 1 keer in je mond en met een beetje geluk smaakt wortel een beetje zoet. Dus zo gek is dat niet, jolene.
Ik ga vandaag eens kijken of ik een schriftje op het station kan kopen dat ik in mijn tas kan stoppen zodat ik in de trein kan schrijven. Maar ja als ik nog net de trein kan halen gaat het niet lukken
* miss_dynastie meldtquote:Op woensdag 9 juni 2004 13:56 schreef Fannetje het volgende:
Voor alle mensen die alleen maar aankomen terwijl ze zich toch goed aan het dieet houden (ik dus ook, de afgelopen paar dagen elke dag een onsje erbij terwijl ik niets vreemds doe): Met warm weer kun je heel veel vocht vasthouden en dus aankomen. Hopelijk gaat het er dus gewoon weer af als we weer naar de 20 graden gaan
Maar dat is toch ook niet de bedoeling (dat je veel kan eten)? Of is dat gewoon nog evenwicht vinden?quote:Op woensdag 9 juni 2004 17:54 schreef Funnie het volgende:
oke, eten gaat goed (en veel)
Maar ik merk dat ie opgespoten is.. Ik kan niet meer drinken NA het eten.. Arghzz.
Was ik weer helemaal gewent nadat de band leeg was. En helemaal vergeten net na het eten..
![]()
*meldtquote:Op woensdag 9 juni 2004 13:56 schreef Fannetje het volgende:
Ja, stond laatst een artikel van in de krant.quote:Op donderdag 10 juni 2004 10:31 schreef Bolletje... het volgende:
Tnx Jolene
Hmm ik heb gehoord dat je steeds voor het eten en vooral 's ochtends op nuchtere maag vers grapefruitsap moet drinken, iemand hier ervaring mee?
Nou, ik ga zo maar een weegschaal halen bij de blokker
Ik vind grapefruitsap heel lekker, dus misschien ga ik het wel proberenquote:Op donderdag 10 juni 2004 10:33 schreef jolene het volgende:
[..]
Ja, stond laatst een artikel van in de krant.
Heb het twee dagen gedaan.
Want was toch niet zo dol erop.
Niet zo somber.
Vanmiddag wegen is niet slim dus het wordt toch morgenochtend
Wat je ook eerst kan doen.quote:Op donderdag 10 juni 2004 10:35 schreef Bolletje... het volgende:
[..]
Ik vind grapefruitsap heel lekker, dus misschien ga ik het wel proberen
Ja dat is waar, morgenochtend..pfff erg is dat zeg, heb me al zeker een jaar niet gewogen en ik ben absoluut veel dikker geworden..
Ja is lekker, je moet dus voor je ontbijt eerst een glas gfsap, en vervolgens voor alles wat je eet, dus lunch etc. eerst een glas grapefruitsap.quote:Op donderdag 10 juni 2004 10:47 schreef miss_dynastie het volgende:
Grapefruits.... ga ik ook maar eens proberen dan
En welkom bolletje!!
Jij ook heel veel succes!!quote:Op donderdag 10 juni 2004 10:55 schreef Beaker1 het volgende:
Oeps! Niet goed gelezen dus!
Thanx!!
Ben weer weg dus, maar wil iedereen hier wel ff heel veel succes wensen met lijnen
Zo'n pak bevat toch veel meer KCalquote:Op donderdag 10 juni 2004 11:36 schreef jolene het volgende:
een tip: neem verse grapefruits en niet zo'n pak of je moet het uit een pak lusten
Nou hij is een stuk zuurder....dat bedoel ik er mee.quote:Op donderdag 10 juni 2004 11:54 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Zo'n pak bevat toch veel meer KCal
Nee, maar dan heb ik een goed excuus om die veel te dure grapefruits te kopenquote:Op donderdag 10 juni 2004 11:03 schreef Bolletje... het volgende:
[..]
Ja is lekker, je moet dus voor je ontbijt eerst een glas gfsap, en vervolgens voor alles wat je eet, dus lunch etc. eerst een glas grapefruitsap.
Schijnt heel goed te werken, kennisje is in 9 weken 9 kilo ermee afgevallen, natuurlijk ook wel door op haar eten te letten, t zal geen wondermiddeltje zijn denk ik
Hi Miss D
Welke pakken heb jij het over, als ik vragen mag? Ik heb het over cool bestquote:Op donderdag 10 juni 2004 11:55 schreef jolene het volgende:
[..]
Nou hij is een stuk zuurder....dat bedoel ik er mee.
Zit niet zo heelveel kcal in hoor.
volgends mij kan die van coolbest wel, of niet?quote:Op donderdag 10 juni 2004 11:54 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Zo'n pak bevat toch veel meer KCal
Wowquote:Op donderdag 10 juni 2004 11:57 schreef Bolletje... het volgende:
[..]
volgends mij kan die van coolbest wel, of niet?
Nee, normaal moet ik het qua eten ook wel direct merken. 1 CC is veelste weinig. Maar goed.quote:Op donderdag 10 juni 2004 09:39 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar dat is toch ook niet de bedoeling (dat je veel kan eten)? Of is dat gewoon nog evenwicht vinden?
En eenquote:Op donderdag 10 juni 2004 10:26 schreef Bolletje... het volgende:
Oh en eenvoor isabeau ( totaal offtopic he)
quote:Op donderdag 10 juni 2004 12:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En eenterug natuurlijk +
(en jij 95 kilo? jeetje....kan me dat niet goed voorstellen, maar je bent vast na een tijdje lijnen weer helemaal op gewicht) (nou ja, ik was op mijn zwaarst nota bene 96,6 kilo en ik ben een stuk kleiner dan jij bent) (waarom praat ik tussen haakjes?)
Ik denk haast ook dat ze 89.8 bedoelt...quote:Op donderdag 10 juni 2004 12:40 schreef Funnie het volgende:
IsaVorige keer woog je veeeeel minder
![]()
arghz wordt gek van mijzelf. Ik zie alles fout volgens mij ?????
Isabeau (1m67) (32,4) was 96,6 kg, is nu 90,4 en wil graag 65 kg wegen -6,2
Van vorige update !
Bedoel je niet 89,8 ????
ik blijf aan verbeteren hier hahahahah
quote:Op donderdag 10 juni 2004 13:35 schreef miss_dynastie het volgende:
Complimenteer hier miss_d..................
met het feit dat ze niet die overheerlijke verse goedkope appeltaart heeft meegenomen uit de supermarkt
Dank u
Ja erg knap van Miss D. Had ik vorige week met een eigengebakken cake.quote:Op donderdag 10 juni 2004 15:21 schreef Riannuh het volgende:
Zo ik had veel te lezen... gisteren een informatie middag van mijn nieuwe school.. en net had ik mijn eindpresentatie... *trom roffel* Riannuh is geslaagd voor de MTSik ben zeer happy op dit moment
.. en vind het niet leuk dat sommige mensen hier zich niet zo happy voelen ...
Miss_D !!!!!!!!!!!!!!1 wat ontzettend knap... ik lust persoonlijk geen appeltaart maar ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om zoiets te laten staan... helemaal als het goedkoop is
Ghehe niet echt... moet nog wel mjin stage af makenquote:Op donderdag 10 juni 2004 15:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Maareh, Riannuh, ontzettend gefeliciteerd. Mag je nu lekker vakantie gaan vieren.
Wat heb je voor opleiding gedaan op de MTSquote:Op donderdag 10 juni 2004 15:21 schreef Riannuh het volgende:
Zo ik had veel te lezen... gisteren een informatie middag van mijn nieuwe school.. en net had ik mijn eindpresentatie... *trom roffel* Riannuh is geslaagd voor de MTSik ben zeer happy op dit moment
.. en vind het niet leuk dat sommige mensen hier zich niet zo happy voelen ...
Miss_D !!!!!!!!!!!!!!1 wat ontzettend knap... ik lust persoonlijk geen appeltaart maar ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om zoiets te laten staan... helemaal als het goedkoop is
Anti depressiva, denk ik.quote:Op donderdag 10 juni 2004 15:45 schreef jolene het volgende:
Ole welkom...
hmmm ik weet zelf niet wat je bedoelt met AD??
Dat is wel het meest logische.quote:Op donderdag 10 juni 2004 15:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Anti depressiva, denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |