abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19596321
Vervolg van: Fok! Dieettopic deel 42 ...

Aanvulling op dit topic:
Dieetrecepten - Een topic met smakelijke recepten. Zet je eigen favoriete recept erbij!
Dieetclubmeeting I in Burger's Zoo op 29-11-03 - Beestachtig gezellige meeting.
Dieetclubmeeting II in Sanadome op 20-03-04 - Een gezonde zwemmeeting.
Dieetclubmeeting III in Den Haag op 10-07-04 - Deze meeting komt nog! * Geef je op & ga gezellig mee!

Er is ook een IRC-kanaal voor de Fok!Dieetclub te vinden op de IRC-server irc.fok.nl poort 6667.
Na binnenkomst type je dan: /join #dieetclub

De Fok!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 25 of hoger. Worstel je met een te dik buikje of licht overgewicht met een BMI onder de 25 dan ben je van harte welkom in het zustertopic "Slank de Zomer in".

De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan de dieetclub. Als je ook opgenomen wilt worden in die lijst moet je maar even een gil geven in het topic. Om het voor de mensen die de lijst bijhouden (de mensen van het roulatielijstje) wat gemakkelijker te maken vragen we een paar dingen:
  • Het is fijn als iemand zijn eigen regeltje aanpast, dus niet alleen: "Ik weeg nu 73", maar gewoon het hele regeltje zoals in de lijst staat.
  • Als je je regeltje aanpast, denk dan ook aan je BMI. Veel mensen vergeten dat aan te passen.
  • Geef één definitieve update per week door. Wil je vaker doorgeven hoe zwaar je bent zet er dan bij dat het om een tussendoor-meting gaat.

Update week 23

Anoukje (1m76) (34,5) was 118 kg, is nu 117 kg en wil graag 75 kg wegen -1
    Brighteyes (1m72) (27,6) was 84,1 kg, is nu 81,6 kg en wil graag 78 kg wegen -2,5
    coolbabe (1m61) (29,7) was 82 kg, is nu 77 kg en wil graag 65 wegen -5
    easy-going (1m81) (29,9) was 98,6 kg, is nu 98,0 kg en wil graag 90 wegen -0,6
    Elvi (1m83) wil graag 85 kg wegen, tussentijds streefgewicht 100 kg -5,0
    emmy (1m64) (27.4) was 74,8 kg, is nu 73,6 kg en wil graag 68 kg wegen -1,6
    Faithy (1m75) (27,4) was 87 kg, is nu 82.5 kg en wil graag 70 kg wegen -4.5
    Fannetje (1m75) (26,1) was 100,8 kg, is nu 80.0 en wil graag 75 wegen -20.8
    _Flea_ (1m86) (24,9) was 91,4, is nu 86,2 kg en wil graag 85 kg wegen -5,2
    Funnie (1m70) (31,1) was 130 kg, is nu 89,9 kg en wil graag 80 wegen -40,1
    Gia (1m72) (30.8) was 91 kg, is nu 92 en wil graag 70 kg wegen +1
    Glimworm (1m75) (32,0) was 98 kg, is nu 98,0 kg en wil graag 70 kg wegen
    HorrorGirl (1m65) (26,8) was 80 kg, is nu 72,9 kg en wil graag 65 kg wegen -7,1
    Isabeau (1m67) (32,5) was 96,6 kg, is nu 90,6 en wil graag 65 kg wegen -6,0
    Jolene (1m58) (30.6) woog 86 kg weegt nu 76.5 kg en wil graag 56 kg wegen -9.5
    Knuppelhout (1m88) (30,4) was 114 kg, weegt nu 107,3 kg en wil graag wegen <100 kg -6,7kg
    Magic666 (1m82) (27,8) was 103 kg, is nu 92 kg en wil graag 88 kg wegen -11
    Malchevia (1m87)(27) woog 98 kilo en weegt nu 94 kilo en wil graag 85 wegen -4
    Meimeltje (1m64) (32,2) was 92,5 kg, is nu 86,6 kg en wil graag 65 wegen -5,9
    miss_dynastie (1m70) (34) was 103,4 kg, is nu 98,2 en wil graag 75 kg wegen -5,2
    Miss_S (1m68) (31,9) was 98 kilo weegt nu 90 kilo en wil graag 70 kg wegen -8
    octopussy (1m76) (31,1) was 107,8 kg, is nu 96,3 kg en wil graag 70 kg wegen -11,5
    Pandorah (1m68)(27,2) was 89,5 kg, is nu 76,8 kg en wil graag 65 kg wegen -12,7
    Petracev (1m70) (25.6) was 78,3 kg, is nu 74.0 kg en wil graag 68 kg wegen -4.2 kg en vetp.34,5 %
    Riann (1m72) (27,7) was 102 kg, is nu 82. kg en wil graag 70 kg wegen -20 kg en 89 cm
    Riannuh (1m68) (26.5) was 76.75 kg, is nu 74.8 en wil graag 65 wegen - 1.95kg & 4 cm
    Rosean (1m70) (27,7) was 145 kg, weegt nu 80 wil graag 79 wegen -65
    Sanne (1m43) (30,5) was 73 kg, weegt nu 62,4 kg wil graag 48 kgwegen -10,6 kg
    stoopkind (1m76)(28,2) was 90kg, is nu 87,5 kg en wil graag 75kg wegen -2,5
    Stout (1m70) (29,8) was 94 kg, is nu 86 kg en wil graag 75 kg wegen -8
    Teigan (1m60) (34,2) was 88 kg, is nu 87 en wil graag 80 wegen -1
    Weopj (1m67) (26,1) was 81,9, is nu 72,8 en wil graag 60 wegen -9,1
    Xanthe (1m69) (41,6) was 122,5 kg, is nu 118,9 kg en wil graag 80 kg wegen -3,6
    Zuiker (1m65) (28,7) was 87,5 kg, is nu 74,5 kg en wil graag 65 kg wegen -13

Het roulatielijstje:
    Week 24: Funnie
    Week 25: Riann
    Week 26: Teigan
    Week 26: jolene
    Week 27: Pandorah
    Week 28: YPPY
    Week 29: Fannetje
    Week 30: miss_dynastie
    Week 31: Funnie
    Week 32: Riann
    Week 33: Teigan

Kort overzicht van topics over lijnen op Fok!
    Met succes gewicht verliezen Een topic met succesverhalen en tips voor het lijnen.
    Mijn hongerdieet dagboek - Het Bridget Jones-achtige lijndagboek van Bolletje.
    Bloedgroepen en verwante karaktertrekken/ dieten? - Een topic over het bloedgroependieet.
    Hoe de laatste kilotjes snel kwijt raken? - Een Fokker op zoek naar tips voor de laatste kilo's.
    Hoe raak ik zo snel mogelijk mijn buikje kwijt! - Tips tegen dat vervelende buikje.
    Superhongerdieet! :) - Net als Miss_d ben ik wel benieuwd hoe het hiermee is vergaan.
    Het grote dieet-topic! - Een topic van sataN over haar goede voornemens qua dieet.
    Vetvrij vet - Dit gaat over vetvervangers zoals Olestra
    is herbalife beter dan andere maaltijdvervangers? - Wissel ervaringen over Herbalife uit.

De oefeningen van Lurky voor een mooi figuur zijn hier te vinden.

Nuttige links:
    www.overgewicht.nl/ - Uitgebreide site over overgewicht. Hier kan je ook je BMI berekenen.
    www.overgewicht.org/ - Site van het Kenniscentrum Overgewicht (verbonden aan de VU)
    www.voedingscentrum.nl/ - Dé site boordevol informatie over gezond eten.
    www.opdieet.nl/ - Site met uitstekende uitleg over overgewicht en dieten.
    www.sportjefit.nl/ - Over sportief afvallen met veel sportieve links.
    www.voedingsmeter.nl/ - Hier kun je de voedingswaarde van je dagelijkse voeding bijhouden.
    www.gezondheidsplein.nl - Het deel van gezondheidsplein over voeding. Uitgebreide en heldere informatie.
    www.digitale-dietist.nl/ - Diëtisten site met handige tips, voedingsmiddlentabel en links.
    www.smulweb.nl - Afslank-gedeelte van smulweb vol heerlijke recepten en tips.
    www.dikke-mensen.nl - De site van de Nederlandse Obesitas Vereniging.
    www.culinairezaken.nl - Prima receptensite met veel slanke recepten.
    www.jojoclub-afslanken.com/ - Prima site met uitgebreide uitleg over vele soorten dieten.
    voedingsdagboek.demonster.net - Mooie en overzichtelijke site voor je eigen voedingsdagboek online.
    www.watziterin.nl/ - Handige site met kcal, vet, koolhydraten en eiwitgehalte.
    www.valtaf.nl - Hou hier je eigen dieetdagboek bij (soort weblog voor lijners).
    www.onlijnclub.com/ - Grote Internetcommunity (concurrentie dus haha) voor lijners.
    www.weightsupport.nl - Een half jaar lang gratis begeleiding bij het lijnen.
    www.eetstoornis.org/ - Site voor mensen met een eetstoornis.
    Snoopy's Dieetpagina - Download hier een uitgebreide calorieëntabel.
    dieet.pagina.nl/ - Startpagina over dieten met nog meer links.
    afslank.leukestart.nl - Een erg goede link-site over afslanken.
    grotematen.pagina.nl - (nog) moeite met het zoeken van kleren? Kijk hier eens bij.

Engelstalige sites:
    www.fitday.com/ - Site voor je eigen (gratis) dieetdagboek.
    www.weight-loss-diet-i.com/ - Verschrikkelijk veel informatie over lijnen en overgewicht.
    www.realage.com/ - Leuke en interessante site over gezond zijn en blijven.
    www.ivillage.com/diet/ - Zéér volledige site over overgewicht en lijnen.
    www.3fatchicks.com/ - Geweldige site met een enorme hoeveelheid informatie en links.
    www.ehow.com - Antwoord op ál je vragen, ook op het gebied van lijnen nuttig.
    www.caloriefreak.com - De naam zegt het al: een site vol produkten (ook bijv. McDonalds) + kcal.
    cgi.fatfree.com - De site met de meeste recepten voor een slanke lijn die ik heb kunnen vinden.

Commerciële sites:
    www.herbalife.com
    www.slank-klup.nl/
    www.weighwatchers.nl
    www.afslanken.com
    www.eganederland.nl/
    www.slimfast.nl/
    www.bodysolution.nl/
    www.specialk.nl

[ Bericht 0% gewijzigd door Isabeau op 07-06-2004 21:52:16 ]
  • "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_19596489
    Met mij gaat het wel weer goed, ik weet niet wat me vanmorgen overkwam. Er zijn gewoon heel veel dingen die om me heen niet lekker lopen en ik voel me zo machteloos. En dan moet ik bij de psychiatrie óók nog alle ellende van anderen aanhoren en ik trek me dat dan weer aan. Werd me even teveel.

Zit nu met een bak vol groenvoer en pasta voor m'n neus en het smaakt heerlijk.

Ik heb ook veel last gekregen van buikkrampjes etc. (zie twee topics terug voor mijn zielige geklaag ) en ben (tegen beter weten in) Yakult light gaan gebruiken. Of mijn buikprobleem is vanzelf over gegaan (wat heel goed mogelijk is), of die Yakult werkt. Ik denk het eerste, maar voor de zekerheid gebruik ik Yakult gewoon door
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_19596611
    Gelukkig dat het weer wat beter gaat met je Isabeau
    En dat van dingen aanhoren van anderen herken ik ook wel. Ik werk ook in de psychiatrie en soms ben ik het ook wel ff zat al die negatieve verhalen aan te horen. Tja en dan moet je je eigenlijk toch professioneel op blijven stellen

Ik heb net stukkie kipfilet met stokbrood gegeten
      woensdag 2 juni 2004 @ 19:51:12 #4
    3542 Gia
    User under construction
    pi_19596723
    Uhm, had me gisteren gewogen, was één kilo aangekomen, maar dat is nog niet verwerkt. Weeg me dinsdag weer.
    pi_19596799
    Ik word er vaak zo leeg van; het is dan net of de patiënt al je energie afneemt. Ik heb best respect gekregen voor psychiaters, die moeten dit elke dag aanhoren voor de rest van hun loopbaan. Deprimerend hoor.
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_19597102
    Ja, misschien een stomme vraag, maar houden jullie geen dagboek bij ofzo?? Zodat je tegenslagen van een afstandje bekijkt en relativeert??
    pi_19597304
    Niet meer, schatje. Ik heb genoeg dagboeken bijgehouden en dat hielp in mijn geval voor geen meter. Ik weet zelf wel waar het misgaat en ik kan de situatie direct wel overzien.
    pi_19597555
    Ik moet trouwens mijn visie wat betreft Yakult maar eens gaan bijstellen. Kreeg op mijn opleiding te horen dat het onzinspul was, maar als ik de laatste wetenschappelijke ontwikkelingen zo doorlees is dat helemaal niet waar! Ik vind het dus ook niet gek dat de produkten met probiotica (zoals in diverse melkprodukten tegenwoordig) als paddestoelen de grond uitschieten.
      woensdag 2 juni 2004 @ 20:49:47 #9
    3542 Gia
    User under construction
    pi_19598391
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2004 20:03 schreef schatje het volgende:
    Ja, misschien een stomme vraag, maar houden jullie geen dagboek bij ofzo?? Zodat je tegenslagen van een afstandje bekijkt en relativeert??
    Nu weer wel. Tel weer even calorieën, zodat ik met mijn neus op de feiten wordt gedrukt als het teveel is.

Neem nu ook weleens een banaan tussendoor. Zit ongeveer 80 calorieën in, maar geen vet, en geeft je een vol gevoel. (Als ik een hongergevoel heb, ga ik op jacht!)
    pi_19599335
    Ik kwam de site www.weightsupport.nl tegen en dat leek me nou net een leuke site om me bij aan te melden. Je krijgt dan een half jaar lang gratis advies en begeleiding. Maar het knopje "aanmelden" nadat je alles hebt ingevuld doet het bij mij niet

Ik probeerde dat te melden middels de knop Contact, maar het knopje "verzenden" doet ook niets
    pi_19600082

Ik kan er niets aan doen dat ik te zwaar ben; ik keek naar mijn omgeving
    (ik woon in Drente)
    pi_19601097
    Hmmzz dan zou ik onder gemiddeld moeten zitten
      † In Memoriam † woensdag 2 juni 2004 @ 22:12:20 #13
    43556 miss_dynastie
    pi_19601103
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2004 20:03 schreef schatje het volgende:
    Nee, want ik ben absoluut niet eerlijk tegenover mezelf dan
    pi_19601655
    Uhm.... Malchevia weegt inmiddels 94... Niet meer 98, zoals bij OP... Gelukkig
    In the long run, I hit what I aim at
      woensdag 2 juni 2004 @ 22:37:58 #15
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_19601893
    Ik heb me deze week niet gewogen, WW ging niet door vanwege Pinksteren. Maar goed ook want ik had zaterdag een vreetaanval en voor mijn gevoel is dat er nog niet af. Vanavond 2 uur gesport en daarmee 10 bonuspoints verdien. Die kan ik goed gebruiken want ik heb morgen weer een etentje.

Nog steeds blij met mijn WW-cd. Nu ondekte ik weer een leuk tabelletje waarin mijn lengte voorkomt. Dat is nogal bijzonder want had ik nog nooit eerder ergens gezien. Mijn streefgewicht komt aardig overeen met die grafiek. Leuk om dat bevestigd te zien.

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
    I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
      † In Memoriam † woensdag 2 juni 2004 @ 22:44:58 #16
    43556 miss_dynastie
    pi_19602149
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2004 22:30 schreef Malchevia het volgende:
    Uhm.... Malchevia weegt inmiddels 94... Niet meer 98, zoals bij OP... Gelukkig
    Pas je regeltje even aan, zoals in de OP wordt uitgelegd... anders beloof ik je dat ik het bij de update over het hoofd zie, omdat er simpelweg teveel pagina's zijn om grondig door te worstelen. Thanx!
      donderdag 3 juni 2004 @ 00:26:29 #17
    3542 Gia
    User under construction
    pi_19605199
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2004 22:44 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Pas je regeltje even aan, zoals in de OP wordt uitgelegd... anders beloof ik je dat ik het bij de update over het hoofd zie, omdat er simpelweg teveel pagina's zijn om grondig door te worstelen. Thanx!
    Had dat gisteren, nog in dat andere topic gedaan, maar is niet verwerkt. Moet dat misschien ook nog bold? Zodat het beter opvalt?

Maar goed, nog een keer dan.

BMI weet ik niet, heb geen rekenmachientje bij de hand, maar zal met die ene kilo niet zo gek veel veranderd zijn.
    pi_19607492
    alweer een nieuwe

*terugvindpost*
    pi_19607518
    * Isabeau wenst iedereen een fijne dag terwijl ze een groot glas water en een bak yoghurt met muesli aan het opeten is.

Nog 2 dagen psychiatrie.
    pi_19607755
    Zou ook nog even mijn regeltje nog een keer posten
    Riannuh (1m68) (26,5) was 76.75 kg, is nu 74.8 en wil graag 65 wegen -1,95 & 4cm

Vanochtend ontbeten met fruitontbijt... lekker spul is dat ... en tjah nu op het werk maar even flink aan de slag gaan met mijn opdracht..
    pi_19607808

Ik ook maar weer mijn regel deze kant opgehaald.

Ik heb dus nog wel een boek niet echt een dagboek, omdat ik het ook mijn vriendje laat lezen.

Vrijdagavond gaan we uiteten met vrienden en daarna naar Harry Potter III
    Helemaal blij vind dat toch zo leuk.
    pi_19608064
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2004 21:44 schreef Isabeau het volgende:
    [afbeelding]

Ik kan er niets aan doen dat ik te zwaar ben; ik keek naar mijn omgeving
    (ik woon in Drente)
    Volgens dit zit ik niet goed met gewicht.
    Woon nog steeds officieel in gelderland.
    Maar ja, de weekenden in Drenthe en dan at ik meer, weet nu hoe het komt
      † In Memoriam † donderdag 3 juni 2004 @ 09:09:35 #23
    43556 miss_dynastie
    pi_19608396
    quote:
    Op donderdag 3 juni 2004 00:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Had dat gisteren, nog in dat andere topic gedaan, maar is niet verwerkt. Moet dat misschien ook nog bold? Zodat het beter opvalt?
    Uh... nee, dat hoeft niet nog een keer, maar sommige mensen die een nieuw topic openen kiezen ervoor de updates uit het oude topic te verwerken in de OP, anderen niet. In principe wordt de lijst maar één keer per week geupdate.
      † In Memoriam † donderdag 3 juni 2004 @ 09:10:16 #24
    43556 miss_dynastie
    pi_19608404
    quote:
    Op donderdag 3 juni 2004 08:04 schreef jolene het volgende:
    Vrijdagavond gaan we uiteten met vrienden en daarna naar Harry Potter III
    Helemaal blij vind dat toch zo leuk.
    Oh... ik wil oo-hook! Maar weinig tijd he
    pi_19608421
    Malchevia(1m87)(27) woog 98 kilo en weegt nu 94 kilo en wil graag 85 wegen (-4)

Klopt het zo dan??

Isabeau, zal je lekker relaxen in het weekend! Volgens mij heb je ff een break nodig.
    In the long run, I hit what I aim at
    pi_19608931
    quote:
    Op donderdag 3 juni 2004 09:11 schreef Malchevia het volgende:
    Isabeau, zal je lekker relaxen in het weekend! Volgens mij heb je ff een break nodig.
    Ik moet vrijdag en zaterdagnacht werken en ik moet mee uit eten op zaterdag wat eigenlijk niet kan omdat ik moet werken maar ze willen het voor mij niet verplaatsen naar zondag en *zucht* daar maak ik me dus ook al druk over.

Maar ja, stress verbrandt kcalorieën.

Ik heb ook het regeltje uit deel 42 hierheen gekopieerd:

pi_19608974
    quote:
    Op donderdag 3 juni 2004 09:10 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Oh... ik wil oo-hook! Maar weinig tijd he
    Das minder...hij lijkt me zo leuk...
    wordt er gewoon hyper van.

Is goed voor de calorieen
    pi_19609050
    tvp..

Wat een drukte hier allemaal, ik ben blij isabeau, dat je je iig wat beter voelt. Probeer je je niet al te druk te maken...

Ik maak me soms ook te druk hoor, maar ik heb wel goed nieuws..
    Ik heb waarschijnlijk mijn LIOplaats voor januari al te pakken...
    En daar ben ik wel blij mee..
    You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
      † In Memoriam † donderdag 3 juni 2004 @ 09:48:25 #29
    43556 miss_dynastie
    pi_19609053
    Tja, ik heb nog twee gratis ma-di-wo-do-kaartjes liggen, maar mister_d heeft tot half vijf doorgewerkt vannacht, dus weet niet of ie wel zo'n zin heeft (hij slaapt nog ffies )
    pi_19609662
    Heel misschien heeft hij straks wel zin.

Ik kan me helemaal verheugen op het etentje...erg he.
    Weet zelfs al wat ik neem.
    Dat eetcafe heeft een heerlijke sate schotel, dus die gaat het worden.
    pi_19609880
    Brighteyes hoe gaat het met jou?
    Zit je nog een beetje in het ritme.
    Of ben je er compleet uit.
    pi_19611663
    Hoi allemaal
    Op 26 mei heb ik me weer eens gemeld op de lijst, en mijn gewicht doorgegeven, maar nu zie ik dat ik nog niet in het lijstje sta (waar ik uit was geknikkerd!)
    Ik schreef eerder al: "Ik heb een tijdje weinig tijd/zin gehad om me met mijn lijf bezig te Te druk werk, drie weken niet naar de sportschool geweest, wel geskate maar ook aan de chips, drop, kaas, wijn, chocola etc. bliven zitten). Op 26 mei was ik 74,6 kg (en dat is te veel voor een klein vrouwtje als ik).

Na twee weken opletten met snoepen (geen chips meer, geen koek bij de koffie etc) heeft het al iets geholpen: want vanochtend woog ik 73.
    Mijn nieuwe regeltje wordt dus
    emmy (1m64) (27.1) was 74,6 kg, is nu 73,0 kg en wil graag 68 kg wegen -1,6.
    Zet me er maar weer bij als er geupdate wordt.

Groetjes emmy
    pi_19613049
    miss_d wat zijn ma-d-wo-do-kaartjes... Of is dat voor de bioscoop? Ik hoop dit weekend ook tijd te hebben voor Harry P.

oeh, jolene satehschotel lekker hoor! Heb ik ook wel zin in. Ik ga zaterdag uit eten, maar wat ik ervan begrepen heb heeft het restaurant vooral veel verschillende schnitzels Dus dat wordt eh...schnitzel.
      † In Memoriam † donderdag 3 juni 2004 @ 12:47:17 #34
    43556 miss_dynastie
    pi_19613075
    quote:
    Op donderdag 3 juni 2004 12:45 schreef Isabeau het volgende:
    miss_d wat zijn ma-d-wo-do-kaartjes... Of is dat voor de bioscoop? Ik hoop dit weekend ook tijd te hebben voor Harry P.
    Jup... vorig jaar had M&M's een actie dat je bij aankoop van drie zakken een gratis bioskaartje kreeg. De M&M's waren in de aanbieding, dusseh ... zoals ik al zei, ik ben niet dik geworden door naar eten te kijken . Maar nu kunnen we op een van die vier dagen gratis gaan (en snel, voordat ze verlopen)
      donderdag 3 juni 2004 @ 13:37:53 #35
    3542 Gia
    User under construction
    pi_19614338
    Woog vanmorgen maar 90 kilo, maar is nu mijn weegdag niet. Dinsdag pas.

Volhouden nu!
    pi_19614724
    Als je gewoon gezond blijft doen ... en niks raars zul je een leuke weegdag hebben gok ik ..

Ik hoop het in ieder geval voor je (ik zal wel niet beginnen over maar 1 keer in de week op de weegschaal staan )
      donderdag 3 juni 2004 @ 15:40:11 #37
    3542 Gia
    User under construction
    pi_19617341
    quote:
    Op donderdag 3 juni 2004 13:53 schreef Riannuh het volgende:
    Als je gewoon gezond blijft doen ... en niks raars zul je een leuke weegdag hebben gok ik ..

Ik hoop het in ieder geval voor je (ik zal wel niet beginnen over maar 1 keer in de week op de weegschaal staan )
    Nou ik zorg wel dat ik de benodigde stofjes binnen krijg.

Heb trouwens net met de kids, zijn vrij van school deze week, een overheerlijke cake gebakken. Heb meteen even de calorieën van het ding berekend. Ruim 3300 calorieën. Komt ongeveer neer op 200 calorieën per plakje.

Oftewel: Gigantisch verboden aan te raken voor mij.

De kids hebben al twee plakken op.
    Heb zelf mijn trek verzadigd met een banaan.
    pi_19617435
    Ghehe tjah cake is lekker... het is voor mij niet verboden om aan te raken maar als ik het neem moet ik gewoon wat meer oefeningetjes doen en dan komt het allemaal wel goed denk ik ... het probleem als ik cake maak is altijd dat ik het beslag zo lekker vind
    pi_19617541
    Gaat niet echt goed op dit moment. Begin mezelf een beetje te verliezen.
    pi_19617616
    Hoezo dan?
    pi_19617879
    Krijg snaai-aanvallen
    pi_19617951
    Als je er niet aan toe geeft voel je je uiteindelijk heel goed en trots op jezelf? niet dan? Neem anders een boterham ofzo of een banaan

Aanmoedigd:

Komop neem iets gezonds
    pi_19618114
    Heb vandaag al 2 bananen, 6 boterhammen en 6 crackers op.

Ik wil vanavond sporten maar dat gaat niet omdat ik een verjaardag heb. En zo gaat het de hele week al.
      donderdag 3 juni 2004 @ 16:33:03 #44
    3542 Gia
    User under construction
    pi_19618731
    quote:
    Op donderdag 3 juni 2004 16:12 schreef _Flea_ het volgende:
    Heb vandaag al 2 bananen, 6 boterhammen en 6 crackers op.

Ik wil vanavond sporten maar dat gaat niet omdat ik een verjaardag heb. En zo gaat het de hele week al.
    Gewoon niet depressief worden, maar genieten van deze week. En volgende week weer met frisse moed verder gaan. Je rot voelen helpt natuurlijk ook niet.
    pi_19619952
    Ik lees al een dik jaar dit alles, en nooit iets gezegt (Was eerst onder andere naam geregistreerd, met deze zit ik hier nog niet zo lang, als mensen dat zouden gaan kijken )

Dus vond het nou wel eens tijd worden

Jullie zijn allemaal écht goed bezig, ik ben zelf ook bezig paar kilo weg te krijgen, en heb veel aan alles wat hier in staat. Tips enzo

Ga zo door
    pi_19620137
    Welkom hoor, Senorita! Onze eigen lurkster
    pi_19620192
    quote:
    Op donderdag 3 juni 2004 15:40 schreef Gia het volgende:
    Ruim 3300 calorieën. Komt ongeveer neer op 200 calorieën per plakje.
    Ik heb wel eens in een vreetaanval een halve zelfgemaakte cake (mèt chocola) opgesnoept.
    Jeetje...

Da's veel!
      donderdag 3 juni 2004 @ 17:32:20 #48
    3542 Gia
    User under construction
    pi_19620344
    quote:
    Op donderdag 3 juni 2004 17:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb wel eens in een vreetaanval een halve zelfgemaakte cake (mèt chocola) opgesnoept.
    Jeetje...

Da's veel!
    Ja, erg hè? Heb al de ingrediënten geteld en toen gedeeld door het aantal plakjes dat er naar schatting uit kunnen.

Maar aan de andere kant. Als je het narekent, is het wel makkelijker om het niet te nemen.

Overigens zit er in een gewone cake, volgens mijn calorieëngids, 'maar' 130 calorieën per plakje.
    Eigengemaakt is natuurlijk vetter!
      † In Memoriam † donderdag 3 juni 2004 @ 18:37:36 #49
    43556 miss_dynastie
    pi_19621572
    quote:
    Op donderdag 3 juni 2004 17:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Jeetje...

Da's veel!
    Ja, en toen keek ik eens op een zak chips, en toen zag ik dat die KCal eigenlijk nog wel meevallen en dat ik me dus bij de eerstvolgende snaaiaanval die hopelijk nog lang uitblijft op chips ga storten.
    pi_19621636
    quote:
    Op donderdag 3 juni 2004 17:23 schreef Isabeau het volgende:
    Welkom hoor, Senorita! Onze eigen lurkster
    Misschien een domme vraag, maar wat is lurken?
    pi_19622894
    quote:
    Op donderdag 3 juni 2004 18:41 schreef Senorita het volgende:

Misschien een domme vraag, maar wat is lurken?
    Een oude chat-term die zoveel betekent als: "meelezen, niet praten"
    pi_19623030
    quote:
    Op donderdag 3 juni 2004 19:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Een oude chat-term die zoveel betekent als: "meelezen, niet praten"
    Aah ok Ben ik weer op de hoogte
    pi_19624090
    Dit zijn mijn nieuwe gegevens:

Petracev (1m70) (25.8) was 78,3 kg, is nu 74,6 kg en wil graag 67 kg wegen -3,7 kg en vetp.34,5 %

Mijn BMI is nu 25.8, ik hoop dat ik over een maand (of hooguit 2 maanden) naar het andere topic kan...

We zien het wel
      † In Memoriam † vrijdag 4 juni 2004 @ 08:51:43 #54
    43556 miss_dynastie
    pi_19632628
    Je gaat goed, Petracev!!

Soms moet je mannen ook niet laten koken ... mister_d had een heerlijke pastasaus gemaakt en 350 gram pasta gekookt veeeeel te veel dus.... uit schuldgevoel om het weggooien van eten had ik nog een bord opgeschept, maar na een hap realiseerde ik me dat ik vol zat. Dus hup, de zooi maar in de kliko gegooid. Stomme mannen
      vrijdag 4 juni 2004 @ 08:57:47 #55
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_19632672
    tussendoor meting, morgen komt de echte update

89,8

stand van afgelopen week.
    Ik heb even elke dag bij gehouden.
    zaterdag 91
    zondag 90,9
    maandag 91,8
    dinsdag 91,3
    woensdag 90,9
    donderdag 90,2
    vrijdag 89,8

Toch nog gered. Want ik wou voor de 9de eronder zitten. Want dan moet ik naar Hardenberg.
    Verder zijn de pijnen in de buik nu verdwenen en is er een heerlijke jeuk voor terug gekomen. En het is wat opgezwollen. Het begon met mijn striae naast litteken onder, dat die dikker werdt. nu de hele omgeving van dat stukje. Duidelijk vocht (ontsteking ) eronder. Ik doe het rustig aan tot woensdag. En hoop het beste ervan. Heb erg in de rats gelegen hierdoor. Maar nu besloten, niet meer te panieken. En alles gewoon over mij heen laten te komen.

Ik was zeer duidelijk ongi afgelopen week.
    Nu is het afgelopen en is het aan mijn gewicht te zien
      vrijdag 4 juni 2004 @ 09:03:53 #56
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_19632730
    Miss_D, ik kook zelf ook altijd voor een heel weeshuis. Vooral aardappels. Is erg moeilijk om af te leren. Maar het begint eindelijk te komen dat ik zo weinig schil dat het gewoon net genoeg is voor ons vieren. Wij hadden van de week macaroni. Een hele grote pan vol. Maar is dan voor 2 dagen. Ik heb het niet gegeten. Ik heb de ene dag een boterham genomen en de andere dag gewoon voor mijzelf apart gekookt. Had vorige week al lasagna gehad. Dus mocht nu niet weer pasta hebben vond ik.

Momenteel gaat het dieeten mij redelijk goed af. Heb nergens in gesnaaid. En alles over mij heen laten komen. En heb tussendoor elke keer yoghurt gepakt of een ontbijt biskwie. Vuld goed. Zit weinig in. Dus de twijvel is hier weer duidelijk aanwezig..opspuiten of niet. Heb nog 5 dagen om te kiezen. Maar ik denk dat ik het zo hou, of een heel klein beetje in laat doen. Maar niet gelijk veel. Wil gewoon kunnen eten in de vakantie straks.

Maar wel goed, dat je gewoon toch gestopt bent met eten hoor!!
    pi_19632825
    quote:
    Op vrijdag 4 juni 2004 08:57 schreef Funnie het volgende:
    tussendoor meting, morgen komt de echte update

89,8
    Gefeliciteerd... erg knap... vooral ook omdat je je zo goed heb weten te redden en geen macaroni hebt gegeten... vanavond eten we bij ons spagetti.. maar het is saus uit een pakje waar alleen water bij moet... en tjah ik neem niet zo veel hoop ik.. vind spagetti zo lekker... mijn moeder helpt me altijd wel goed met bepalen hoeveel ik kan nemen enzo.. dat is wel makkelijk maar toch

Ik was trouwens maandag net niet meer ongesteld en toen was ik behoorlijk afgevallen... weet niet of ik tijdens mijn ongesteldheid zwaarder ben geweest... ben het altijd maar 3 dagen dus tjah meestal tussen weegdagen in

Als ik het goed begrijp kan je zelf dus bepalen hoeveel ze je "opspuiten" maar wat ik niet helemaal begrijp is: door het opspuiten heb je dus een kleinere maaginhoud, hoe kan je dan toch de belangrijke voedingsstoffen binnenkrijgen.. of heb ik een beetje een vertekend beeld met hoe klein het dan wordt?
    pi_19632829
    quote:
    Op donderdag 3 juni 2004 16:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Gewoon niet depressief worden, maar genieten van deze week. En volgende week weer met frisse moed verder gaan. Je rot voelen helpt natuurlijk ook niet.
    Vandaag ga ik weer beginnen. Baal er een beetje van.
      vrijdag 4 juni 2004 @ 09:47:44 #59
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_19633164
    quote:
    Op vrijdag 4 juni 2004 09:14 schreef Riannuh het volgende:

[..]
    Als ik het goed begrijp kan je zelf dus bepalen hoeveel ze je "opspuiten" maar wat ik niet helemaal begrijp is: door het opspuiten heb je dus een kleinere maaginhoud, hoe kan je dan toch de belangrijke voedingsstoffen binnenkrijgen.. of heb ik een beetje een vertekend beeld met hoe klein het dan wordt?
    Ja, ik mag in principe zelf bepalen hoeveel en wanneer er wat in mijn bandje gaat. Het klopt idd dat je dan te weinig naar binnen krijgt. Vandaar dat wij verplicht worden om vitamines te slikken elke dag. En meerdere maaltijden per dag te eten. Ik heb op "zich" door de band zelf al een kleinere maag dan normaal. En als ze hem strakker zetten. Betekent het niet dat de maag kleiner wordt. Maar dat het minder snel door de band heen kan komen. Waardoor je sneller vol zit, en verzadigt bent. En doordat het er maar langzaam door gaat, je ook langer dat gevoel kan vasthouden. (is de theorie, voor mij voelt het toch wel anders. Want je hebt ook nog je geestelijke eten. Lichamelijk vol, geestelijk nog niet klaar met eten)
    ff een plaatje erbij zetten.

en nog 1 in doorsnee

dit is de band zelf.

De maagband is dus ook alleen maar een hulpmiddel. Een stok achter de dikke deur.
    Want ook met maagband zou je nog aan kunnen komen. Door continu vloeibare zoete calorie rijke dingen te gaan verorberen. Ik hoorde van mijn dokter dat iemand wel eens hele potjes smeerleverworst at. (yuk) Ja, dan val je niet af.
    Vandaar het zogenoemde voor en natraject die je moet volgen in nederland. er moeten 4 mensen unaniem voor zijn, dat jij de band krijgt. Is er 1 iemand die vindt van niet. Dan gaat het allemaal niet door.
      vrijdag 4 juni 2004 @ 09:49:08 #60
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_19633178
    quote:
    Op vrijdag 4 juni 2004 09:14 schreef _Flea_ het volgende:

[..]

Vandaag ga ik weer beginnen. Baal er een beetje van.
    Niet van balen. Gewoon ook tegen jezelf zeggen. We gaan er gewoon weer tegen aan. Het is een rot week geweest. Maar dat heeft iedereen wel eens. En het moet ook kunnen zo'n rotweek. Je bent maar een mens. Geen machine!

Heel veel sterkte ermee !
    pi_19633245
    quote:
    Op vrijdag 4 juni 2004 09:47 schreef Funnie het volgende:

[..]

Ja, ik mag in principe zelf bepalen hoeveel en wanneer er wat in mijn bandje gaat. Het klopt idd dat je dan te weinig naar binnen krijgt. Vandaar dat wij verplicht worden om vitamines te slikken elke dag. En meerdere maaltijden per dag te eten. Ik heb op "zich" door de band zelf al een kleinere maag dan normaal. En als ze hem strakker zetten. Betekent het niet dat de maag kleiner wordt. Maar dat het minder snel door de band heen kan komen. Waardoor je sneller vol zit, en verzadigt bent. En doordat het er maar langzaam door gaat, je ook langer dat gevoel kan vasthouden. (is de theorie, voor mij voelt het toch wel anders. Want je hebt ook nog je geestelijke eten. Lichamelijk vol, geestelijk nog niet klaar met eten)
    ff een plaatje erbij zetten.

[afbeelding]

en nog 1 in doorsnee

[afbeelding]

dit is de band zelf.

[afbeelding]

De maagband is dus ook alleen maar een hulpmiddel. Een stok achter de dikke deur.
    Want ook met maagband zou je nog aan kunnen komen. Door continu vloeibare zoete calorie rijke dingen te gaan verorberen. Ik hoorde van mijn dokter dat iemand wel eens hele potjes smeerleverworst at. (yuk) Ja, dan val je niet af.
    Vandaar het zogenoemde voor en natraject die je moet volgen in nederland. er moeten 4 mensen unaniem voor zijn, dat jij de band krijgt. Is er 1 iemand die vindt van niet. Dan gaat het allemaal niet door.
    Aaaah ok ik snap hem.. hele duidelijke uitleg ... maar het is dus geen garantie dat het helpt als ik het goed begrijp.. je moet nog steeds er zelf heel goed op letten...

heb hier een keer wat overgezien bij jambers... en die vrouw die daarbij was die zei.. ja nu kan ik in de lunch nog MAAR 6 patatjes eten... die aten dus elke dag patat tussen de middag.. kijk toen had ik zoiets van is dat wel een oplossing dan... maar ik heb op jouw website gezien hoe ontzettend goed het voor je werkt... dat ik er nu wel van overtuigt ben dat je met de juistje instelling (wat jij hebt) er een mooi resultaat uit kan halen..

er staan trouwens leuke kleren op je website

Nog 1 klein dingetje.. hou je de band de rest van je leven ?
    pi_19633489
    Funnie wat ongeloofelijk goed zeg
    Heel knap, nu moet je toch heel trots op jezelf zijn was je natuurlijk al

Flea Niet bij de pakken neerzitten, schouders eronder en door gaan.
    Je kan het wel, maar het blijft een gevecht.
    Dat hebben we je al eerder vertelt.
      vrijdag 4 juni 2004 @ 10:28:18 #63
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_19633665
    hoi jolene Ja, ik ben er enorm blij mee Heb mijn doel weer bereikt. Moet alleen nog andere doelen opmaken om naar toe te leven. Het is misschien nog maar 9,8 kilo wat ik te gaan heb voor de correctie. Maar pfftt. Laatste loodjes wegen het zwaarst denk ik..

Riannuh Ja, zoals bij jambers kan het idd ook. Maar ik keur het toch heeel erg af. Want dat wat je eet, moet je goed gebruiken voor je ijzer en vitamines enzo. Ook al slik je de tabletten. Elke dag patat. ik zou het niet meer kunnen/willen denk ik. Gewoon normaal warm eten is heel erg belangrijk voor mij geworden. En ja, de band is voor de rest van je leven. je blijft ook altijd onder controle. Maar op gegeven moment wel wat minder.. Eerste jaar elke 3 maand. 2 de jaar elke 6 maand. Na 2 jaar 1x per jaar. Tezij je opgespoten of er wat wil laten uithalen tussendoor. Dan ga je iets vaker.
    Ik vind het idd leuk om nu elke keer mijn nieuwe kleren te showen op mijn site Nooit gedacht dat ik dat soort kleding weer aan kon ooit. En de andere foto's op de site spreekt voor zich denk ik.. Niet allemaal even trots op. Maar er toch neer gezet ter vergelijking.
    pi_19634893
    quote:
    Op vrijdag 4 juni 2004 10:28 schreef Funnie het volgende:
    hoi jolene Ja, ik ben er enorm blij mee Heb mijn doel weer bereikt. Moet alleen nog andere doelen opmaken om naar toe te leven. Het is misschien nog maar 9,8 kilo wat ik te gaan heb voor de correctie. Maar pfftt. Laatste loodjes wegen het zwaarst denk ik..

Maak gewoon een stappenplan voor die 9,8 kilo..
    Gewoon perweek een klein doeltje stellen..
    pi_19634990
    Ik vind de kleren erg leuk... en vind het knap dat je de fotos er neer durft te zetten.. en ik vind vooral de te grote broek erg leuk... je bent inmiddels wel iets meer afgevallen dan op die foto maar echt een goede foto vind ik dat... motiveerd je dat niet heel erg? Die foto that is...

Maar het is dus voor de rest van je leven.. is opzich wel goed.. dan is het beter vol te houden...
    En die 9.8 Kg heb je er zo af... het mag misschien eventjes duren maar wat is dat eventjes nou op een heel mensen leven ?
      vrijdag 4 juni 2004 @ 11:41:57 #66
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_19635281
    Funnie, ik heb net je foto's op de site bekeken. Wat zie jij er goed uit zeg! Vind vooral je nieuwe outfit in oranje en roze erg stoer! Super zomers, moet je veel dragen!
    Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
    I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
    pi_19637988
    *terugvindpost*

Ik ben een paar daagjes bij mn zus geweest en dus niet naar de WW. Ben benieuwd wat de schade is, heb me nog redelijk netjes gedragen dus het zal allemaal wel meevallen
      vrijdag 4 juni 2004 @ 14:04:22 #68
    80407 glimworm
    'The Shining'
    pi_19638666
    Hallo allemaal,

hier gaat alles zijn gangetje, heb echt lekker gegeten gister en echt mager. heerlijke tonijnsalade gemaakt en zat echt nokje toe vol ..

Funny ik heb ook op je site gekeken, en ik moet zeggen dat je er echt goed bent gaan uitzien. Volhouden he ...

Ik voel me echt al wel stukken gezonder door het gezonde eten. dat is in ieder geval al een positief punt van het lijnen. Nu nog hopen dat ik wat ben afgevallen.

Glimmen is een keuze
    pi_19638997
    ik ben weer een kilo aangekomen (blijf maar aan het jojo-en). Mijn weegschaal zegt dat het een groot deel magere massa is (ik denk spieren). Het maffe is dat ik wel centimeters kwijtraak. Alsof mijn lichaam niet kan kiezen of het nu spiermassa wil opbouwen of vetmassa wil afbreken. Blijf dus aan het jojo-en. Volgende week zal er wel weer een kilo vanaf zijn
      vrijdag 4 juni 2004 @ 16:40:12 #70
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_19642879
    octopussy Lichaam is maar een raar iets he !!! Ik hoop dat je het verder goed volhodt. En kijk idd maar naar die centimeters, en dan even niet naar de kilo's.

voor iedereen Die in mijn gastenboek hebben geschreven. Zo enorm lief bloos ervan.
    Dat is iets wat mij weer op de rails houdt. Zo'n stom ding als een gastenboek. Raar hè.

Ben ook zo blij dat ik hier mee kan kletsen. Ik was in het begin enorm bang, dat ik afgebrand zou worden. Op het feit dat ik een maagband had genomen. En het niet uit eigen kracht deed. (is natuurlijk niet waar, en dat weten jullie ondertussen gelukkig ook wel)
    Dieeten is erg moeilijk, voor ons allemaal. Ik ben blij dat we dit topic hebben. En aan elkaar kunnen vasthouden. Oppeppen, troosten en zo meer. :')

blergh, je zou er emotioneel van kunnen worden. snel zonnebril op

en iedereen bedankt voor de complimenten uiteraard
      † In Memoriam † vrijdag 4 juni 2004 @ 16:43:14 #71
    43556 miss_dynastie
    pi_19642968
    Funnie, ik zit me nog steeds af te vragen waarom iemand -vrijwillig!!!!- een maagband neemt en dan potjes smeerworst eet zodat ze alsnog niet afvalt. Waarom zet zo'n iemand een band, vraag ik me dan af . En ik dacht dat de toelatingscriteria vrij streng waren, hoe is dat zo iemand dan gelukt En afgebrand? Welnee!! Dat zou ook nergens op slaan!

En ik weeg me morgen niet Ben net lekker bezig en heb het gevoel aangekomen te zijn... als ik dat echt terugzie op de weegschaal, word ik gek. Volgende week dus pas.
      vrijdag 4 juni 2004 @ 17:09:31 #72
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_19643667
    Sjah, het echt niet meer in de hand hebben denk ik Miss_D Je kan niets uitsluiten natuurlijk.
    Je probeert het wel met een strenge selectie. Iemand die sterk overkomt. Kan in het dagelijkse leven het soms niet bolwerken. En iemand die labiel overkomt. Kan juist in het echte leven heel sterk eruit komen. (in het echte leven bedoel ik in deze dan , na de maagband)

Klinkt allemaal krom ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Ik zelf twijfel soms nog enorm, heb ik er goed aangedaan. Ga ik dit allemaal wel redden. Ik was zo enorm bang om naar de psychiater daar te gaan. Want oh god. Straks mag ik het niet omdat ik zo "labiel" als de pest ben. Maar belangrijkste voor mijzelf was dat ik eerlijk zou zijn. En dat ben ik dus ook geweest. Ik denk dat het daarom ook is goed gekeurt. Een andere ziekenhuis/psychiater zal om dezelfde redenen beslissen dat je het niet mag. Maar ik vond eerlijkheid nog belangrijker op dat moment. En mijn medicatie liegt er natuurlijk ook niet om. Maar ik ben hem zeer dankbaar dat hij mij deze kans heeft gegeven
      vrijdag 4 juni 2004 @ 17:13:33 #73
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_19643776
    quote:
    Op vrijdag 4 juni 2004 16:43 schreef miss_dynastie het volgende:

En ik weeg me morgen niet Ben net lekker bezig en heb het gevoel aangekomen te zijn... als ik dat echt terugzie op de weegschaal, word ik gek. Volgende week dus pas.
    Knap als je er niet op gaat. Ik ben heel doelbewust wel elke dag gegaan afgelopen week. Om die schommelingen goed te kunnen zien. Ik ga dit nu vol houden tot mijn volgende periode. Dan heb ik een hele maand in kaart.

Ik hoop dat de weegschaal volgende week dan wel heel lief voor je zal zijn

pi_19654804
    miss_d het zijn niet alleen mannen....ik heb er ook een handje van om veel teveel pasta (en de rest) te koken en dan vind ik het verdorie nog zonde ook om weg te gooien en doe dat niet. Soms bewaar ik het teveel en eet ik de volgende dag een lunchsalade met pasta.

Hartstikke goed, Funnie!! Ik wilde ook zo graag onder de 90 wegen en ik heb nog 3 dagen voor mijn weegdag (was vanmorgen 90,6). Lekker gevoel moet dat zijn dat die "90" nu "80" is geworden
    Fijn ook dat de pijn nu weg is, maar of jeuk nou heel erg veel minder is? Lijkt me ook mega-vervelend.

En Flea zet hem op hoor! Je kàn het! Laat je niet uit het veld slaan door wat tegenslag, je toekomst begint vandaag blah blah *cheer* *cheer* Nou ja, wat ik zeggen wil: het lijkt (en is) best moeilijk, maar het is wel iets wat je heel graag wilt en dan moet het toch ook kunnen lukken. Wij zijn er om je te ondersteunen en als het een keer tegenzit kom je hier maar lekker klagen en mopperen, maar daarna weer je schouders eronder We hebben allemaal wel een periode achter de rug dat het minder ging.

octopussy zolang je figuur er mooier van wordt dan zou mij die weegschaal gestolen kunne worden Liever centimeters kwijt dan kilo's (nou ja, één en ander heeft ook wel verband natuurlijk).

Enne, ik heb ook een keer in een programma iemand met een maagband gezien die vervolgens doodleuk dingen als milkshakes en heel erg kleine stukjes mars naar binnen werkte...Toen dacht ik ook "dat heeft dus geen zin hè"... Gek dat je dan een maagband neemt, want die neem je denk ik alleen maar als je heel graag wilt afvallen en heel erg goed gemotiverd bent.

Ik zit weer op m'n werk en heb net een grote familie aan snoep geholpen. Heb gevraagd of ze niet alles wilden kopen (eh, wilden ze niet, maar er zijn in ieder geval al geen bifiworstjes meer).
    pi_19656672
    Isabeau's Nachtelijke Verveel Info - 10 artikelen vertaalt naar nuttige info

Tip 1
    Bewegen is niet alleen goed voor je lijn; het helpt ook bij het in stand houden van je cognitieve functies!
    linkje

Tip 2
    En minder kcalorieën innemen zorgt er óók nog eens voor dat je misschien langer leeft!
    Je hebt namelijk veel minder kans op atherosclerose als je een eetpatroon hebt met weinig kcalorieën.
    linkje

Tip 3
    Door gewicht te verliezen doe je ook je gewrichten een groot plezier. Mensen met overgewicht hebben 60% meer kans om aan gewrichtspijn te lijden ergens in hun leven.
    linkje

Tip 4
    Zorg voor kleurrijk gezond eten tijdens barbecues of een buffet met familie. Je bent sneller geneigd om voor het kleurrijke voedsel te gaan dan voor andere voedingsmiddelen (die je misschien juist wilt vermijden). Je kan denken aan kleurrijke paprika's, andere mooi opgemaakte groenteschotels eyc.
    linkje

Tip 5
    Dat groente een soort verdedigingsmiddel waren tegen kanker heb je vast wel eens gehoord, maar wist je ook dat de allerbeste groentes tegen kanker rijk zijn in allyl isothiocyanate? Vast niet (ik ook niet). Deze stof zit vooral heel veel in broccoli, kool, spruitjes en bloemkool. Dus nog een reden om lekker veel groente in je dieet te doen.
    linkje

Tip 6
    Voor wie haar cholesterol wel eens laat controleren: het seizoen heeft invloed op je cholesterolwaarde! (wist ik ook niet) In de winter is het cholesterolgehalte hoger dan in de zomer. Deze schommeling was meer prominent bij vrouwen dan bij mannen. Maar het is niet goed bekend waarom dit zo is (meer beweging in de zomer? ander voedsel in de winter?)
    linkje

Tip 7
    Een dieet met een laag vetgehalte is goed voor je, maar overdrijf het niet. Mensen die een dieet volgden met een 'moderate' niet-verzadigd vet gehalte hadden een beter niveau van goed cholesterol in hun bloed dan mensen die een heel laag vetgehalte consumeerden. Het goede niet-verzadigde vet komt vooral voor in avocado, noten, zaden en olijfolie/maisolie/koolzaadolie etc. Probeer niet meer dan 25% van je energiegehalte uit energie uit vet te laten bestaan.
    linkje

Tip 8
    Als je heel erg veel zin hebt in een snack neem dan géén zoete of zoute snacks! Als je echt honger hebt dan misleiden je smaakpapillen je door het voedsel nóg zoeter of zouter te laten smaken; hierdoor eet je vaak veel meer dan je wilde. Het overslaan van maaltijden kan je smaakpapillen nog meer versterken en je krijgt dan steeds meer zin in zoet of zout. Als snack kan je het beste fruit nemen en anders noten of groente.
    linkje

Tip 9
    Lichte krachttraining binnen 2 uur na een maaltijd verhoogt je metabolisme waardoor je je voedsel beter en sneller verbrandt. Je moet dan denken aan wat kniebuigingen, push-ups (tegen een muur telt ook) of andere lichte krachttraining. Er stond niet bij hoe lang je dat moest doen
    linkje

Tip 10
    En dan nog goed nieuws over appels. Het eten van appels en/of drinken van appelsap kan ervoor zorgen dat je geheugen optimaal blijft. Je moet dan helaas wel 2-3 appels per dag eten en dat vind ik wel wat veel op het moment.
    linkje
    pi_19657000

Iemand ervaring met van die "no-flubber" crèmes? Het lijkt me nou net zo vervelend als je veel afvalt en dan vervolgens gaat blubberen.
      zaterdag 5 juni 2004 @ 08:25:04 #77
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_19657486
    nope geen ervaring in. Maar zoals zovaak.. mijn buik valt echt niet meer te redden..

Ik was vanmorgen trouwens nog op het nippertje onder de 90 pfiew.. Maar vetgehalte is flink gedaald afgelopen 2 weken. Die bleef continu maar hoog zitten. En vocht gehalte godzijdank iets hoger. Want die bleef maar laag

Funnie (1m70) (31,5) was 130 kg, is nu 91 kg en wil graag 80 wegen -39

is nu:

Op naar de BMI van <30

Mijn stappen plan moet ik nog bedenken. Per week iets halen is teveel. Ik denk eerder aan 1 doel per maand. Maar goed. Dat zie ik nog wel.

Vele doelen zijn al gehaald.

Al 4 maal naar een lagere begin cijfer.
    En al 14 BMI punten omlaag.
    Vetpercentage van 53 % naar 38 % gegaan.
    Van maat 60 naar circa 48/50 gegaan.

Ik mag niet klagen denk ik, als ik zo het resultaat zie. Heb er wat voor over moeten hebben, maar zou het met alle liefde zo weer doen. ook al weet ik nu wat er allemaal gaat gebeuren. Alle tegenslagen. Maar ook alle goede punten. En juist die goede punten. Daar klamp ik mij aan vast!

Prettig weekend verder allemaal
      † In Memoriam † zaterdag 5 juni 2004 @ 08:59:49 #78
    43556 miss_dynastie
    pi_19657561
    quote:
    Op zaterdag 5 juni 2004 03:03 schreef Isabeau het volgende:
    Iemand ervaring met van die "no-flubber" crèmes? Het lijkt me nou net zo vervelend als je veel afvalt en dan vervolgens gaat blubberen.
    Ik weet nooit zozeer of het per se die cremes zijn die werken, maar smeren als je aan het afvallen bent is gewoon goed (sowieso voor de doorbloeding was het toch ). Ik doe het over het algemeen met gewone bodymilk die ik al in huis heb. Van mijn moeder heb ik creme van L'Oreal gehad die me in twee weken tijd aan mijn ideale figuur had moeten helpen, maar helaas
      † In Memoriam † zaterdag 5 juni 2004 @ 09:00:48 #79
    43556 miss_dynastie
    pi_19657566
    quote:
    Op zaterdag 5 juni 2004 08:25 schreef Funnie het volgende:

Vele doelen zijn al gehaald.

Al 4 maal naar een lagere begin cijfer.
    En al 14 BMI punten omlaag.
    Vetpercentage van 53 % naar 38 % gegaan.
    Van maat 60 naar circa 48/50 gegaan.
    Goed hoor
    pi_19657898
    Funnie, ontzag

isabeau, als jij zou de nachten doorkan komen, zonder te eten.

Miss-D, doorgaan, je gaat weer zo goed.
    pi_19658287
    Petracev (1m70) (25.6) was 78,3 kg, is nu 74.0 kg en wil graag 68 kg wegen -4.2 kg en vetp.34,5 %

[ Bericht 0% gewijzigd door Petracev op 06-06-2004 14:20:39 ]
      zaterdag 5 juni 2004 @ 11:11:19 #82
    1762 YPPY
    Yppiaans
    pi_19658601
    Mooie cijfers Funnie!

Ik gebruik wel verstevigingspul, in plaats van bodylotion en dan vooral op mijn bovenbenen en heupen. Het is nu niet ontzettend strak, maar ik heb wel het idee dat het gladder is. Maar of dat door het afvallen komt of die gel weet ik niet.

Morgen ga ik op vakantie en nu ben ik druk aan het voorbereiden. Over twee weken zie ik jullie weer. Succes allemaal en ik wil natuurlijk wel hogere dikgedrukte getallen zien staan in de lijstjes als ik terug kom.
    "wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
    Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
    *OUD heilige*
      zaterdag 5 juni 2004 @ 12:21:52 #83
    3542 Gia
    User under construction
    pi_19659605
    Wordt weer een prettig weekend voor mij.

Aanstaande woensdag zijn mijn man en ik 15 jaar samenwonend. (waarvan bijna 13 getrouwd)
    Om dit te vieren gaan we vanavond met ons tweetjes uit eten. Ga me dus niet houden aan minder dan 1200 calorieën, maar probeer wel op te letten met wat ik bestel. Dus een helder soepje i.p.v. garnalencocktail. Kip of vis i.p.v. varkensvlees en zo. Waarschijnlijk wordt het Chinees. Neem ik gewoon meer groente en minder bami.

Morgen gaan we bbq-en met de kids. Ik neem geen worst, maar maak bijvoorbeeld kipspiesjes met lekker veel groente. We hebben er alleen stokbrood bij en geen huzarensalade of zo. Wel rauwkost natuurlijk.

Probeer de schade dit weekend zoveel mogelijk te beperken. Daar komt nog bij dat we morgen met de fiets naar mijn schoonouders gaan, ongeveer drie kwartier fietsen. (totaal anderhalf uur dus)

Maandag houdt ik me weer aan de max. 1200 calorieën. Moet dan ook weer naar de hartrevalidatie, en dat helpt ook wel mee.

Nou, jullie ook een prettig weekend.

O, en Funnie! Geweldig resultaat!
    pi_19660203
    Gia, gefeliciteerd, maak er een leuk weekend van en geniet ervan.
    Zoals jij de bbq voorsteltzie ik geen enkel probleem.
    Nu nog het mooie weer, hier is het nog niet mooi.

Heel veel plezier en maandag heel veel succes en sterkte..
    Knuffel
    pi_19660212
    Yppy, een geweldige vakantie toegewenst...
      zaterdag 5 juni 2004 @ 17:07:46 #86
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_19665357
    Yppy, prettige vakentie!

Gia, van harte

jolene gewoon zomaar een

Ik heb vandaag niet zo verstandig gegeten. Een suiker croissantje, en bleek bij nadere inspectie(mijn mond) spijs van binnen te hebben. Dat was lekker. Voor vanavond ligt er een tompoes klaar. En straks BBQ met 2 curryworsten en kaiser broodjes. (in Duitsland boodschappen wezen doen).
    Ik neem alleen 2 worstjes en broodjes. Geen sauzen en of andere dingen.

Verder dus niet gewoon eten gehad vandaag. Dus ik hoop dat de schade mee zal vallen.

Ik moet er wel rekening mee houden dat ik nu nog een tijdje zal blijven schommelen tussen de 91 en 89 in. Anders wordt het elke keer een klap als je er boven komt. Zolang ik niet onder de 89 zit. Moet ik proberen mij er niet druk om te maken. Zo is het ook gegaan toen ik onder de 100 kwam. Ging 2 weken zo door dacht ik. Maar toen snoepte ik veel meer dan nu. Vooral in koekjes en chocolade. Dat doe ik nu bijna niet meer eigenlijk.

Woensdag opspuiten. Dan kan ik iig minder volume eten.
    Ik hoop dat dat scheelt..
      zaterdag 5 juni 2004 @ 17:26:47 #87
    3542 Gia
    User under construction
    pi_19665621
    quote:
    Op zaterdag 5 juni 2004 17:07 schreef Funnie het volgende:
    Gia, van harte
    Dank je.
    quote:
    Ik heb vandaag niet zo verstandig gegeten. Een suiker croissantje, en bleek bij nadere inspectie(mijn mond) spijs van binnen te hebben. Dat was lekker. Voor vanavond ligt er een tompoes klaar. En straks BBQ met 2 curryworsten en kaiser broodjes. (in Duitsland boodschappen wezen doen).
    Ik neem alleen 2 worstjes en broodjes. Geen sauzen en of andere dingen.

Verder dus niet gewoon eten gehad vandaag. Dus ik hoop dat de schade mee zal vallen.
    In een gewone boterham zitten minder calorieën dan in dat croissantje en tompoesje. En volgens mij is het beter om wel gewoon te eten overdag, als je 's avonds gaat bbq-en. Als je teveel honger hebt zou je misschien teveel kunnen nemen vanavond en dat is weer jammer na wat je bereikt hebt.

Heb zelf net ook nog een boterham genomen. Ik weet van mezelf dat ik teveel bestel als ik verrek van de honger.

Maar anyway. Geniet van de bbq, voel je niet schuldig, morgen weer een nieuwe lijndag, toch?

Veel plezier.
      zaterdag 5 juni 2004 @ 17:32:34 #88
    3542 Gia
    User under construction
    pi_19665730
    quote:
    Op zaterdag 5 juni 2004 12:58 schreef jolene het volgende:
    Gia, gefeliciteerd, maak er een leuk weekend van en geniet ervan.
    Zoals jij de bbq voorsteltzie ik geen enkel probleem.
    Nu nog het mooie weer, hier is het nog niet mooi.

Heel veel plezier en maandag heel veel succes en sterkte..
    Knuffel
    Dank je wel. Lief van je.

Volgens het Belgisch weerbericht wordt het morgen mooi weer. (Kijk altijd op BRT, wonen daar namelijk niet ver vanaf. Kempen.)

Vind het verder door de week niet zo moeilijk om me aan de 1200 max te houden. Kinderen naar school, mannetje naar het werk, drie keer in de week fysio, gaat goed. In de weekenden is het moeilijker. Bezoekje bij oma, effe stadten, terrasje enz...

Woensdag begint de avond4daagse. Moet ik voor de catering zorgen voor school. Ben ik ook weer bezig. Alleen zaterdag is een risico; dan sta ik met ijsjes onderweg.
      † In Memoriam † zaterdag 5 juni 2004 @ 20:22:53 #89
    43556 miss_dynastie
    pi_19668433
    quote:
    Op zaterdag 5 juni 2004 17:07 schreef Funnie het volgende:

Woensdag opspuiten. Dan kan ik iig minder volume eten.
    Ik hoop dat dat scheelt..
    Begrijp ik nu goed dat je helemaal niet meer twijfelt? Ik had de indruk dat je hem niet meer wilde laten opspuiten, namelijk....
      zaterdag 5 juni 2004 @ 22:05:27 #90
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_19671366
    quote:
    Op zaterdag 5 juni 2004 17:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Dank je.
    [..]

In een gewone boterham zitten minder calorieën dan in dat croissantje en tompoesje. En volgens mij is het beter om wel gewoon te eten overdag, als je 's avonds gaat bbq-en. Als je teveel honger hebt zou je misschien teveel kunnen nemen vanavond en dat is weer jammer na wat je bereikt hebt.

Heb zelf net ook nog een boterham genomen. Ik weet van mezelf dat ik teveel bestel als ik verrek van de honger.

Maar anyway. Geniet van de bbq, voel je niet schuldig, morgen weer een nieuwe lijndag, toch?

Veel plezier.
    Klopt ook wel hoor. Maar de weekenden gaat hier altijd wat losser. Ook voor mijzelf.
    Die croissantjes waren dus niet de bedoeling. Ik wounamelijk 1 gewone hebben. Maar die hadden ze niet meer en had mijn vriend deze meegenomen.. Dus dat was mijn ontbijt, en lunch eigenlijk.
    En de tompoesjes waren om te vieren dat ik onder de 90 was gekomen. Een bosje bloemen was minder schadelijk geweest. hahha Nee hoor, ik vind het erg lief. En het is gewoon een doel die ik gehaald heb. Het gaat gewoon langzaam maar wel goed naar beneden. En daar hou ik mij aan vast.

Ik ga mij idd niet schuldig voelen.
    Ik ben alweer ongi geworden net. Dus sjah. Kweet ut niet meer.

Van mijn worstjes heb ik ook gewoon van genoten, was erg lekker van de BBQ af.
    Ook de tom poes was erg lekker. Strakkies glaasje pisang jus. Dan is mijn weekend voorbij

En gaat het gewone leven weer beginnen....
      zaterdag 5 juni 2004 @ 22:15:06 #91
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_19671750
    quote:
    Op zaterdag 5 juni 2004 20:22 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Begrijp ik nu goed dat je helemaal niet meer twijfelt? Ik had de indruk dat je hem niet meer wilde laten opspuiten, namelijk....
    Klopt, Ik doe dit, omdat ik teveel in 1 keer weer kan eten. En het ongemerkt toch steeds meer is geworden. Ik moet er steeds harder aan trekken om niet te eten. En hou mijzelf bezig met yoghurt, en ontbijtbiskwies om toch wat te eten te hebben. Omdat ik gewoon weg honger heb. Daarom had ik het er ook met mijn vriend over gehad. Beter om het wel te doen. Maar niet gelijk super strak. Gewoon weer even een kleine dikkere stok achter de deur. Ik heb bereikt wat ik nu wou bereiken. Op eigen kracht . Nu wil ik het toch weer even "iets" makkelijker hebben. Oook al zal mij dat in andere dingen heel erg storen. Maar dat moet dan maar weer.

Dag brood
    Dag andere dingen.

Voordeel van met lege band weer beginnen is dat het iets makkelijkerwordt om door de eerste weken weer heen te komen. Hoe strakker hij zat. hoe moeilijker het wennen aan eten elke keer werd. Klinkt allemaal raar en tegenstrijdig. Tis ook een heel dubbel gevoel. Ene kant vindik het stom van mijzelf dat ik het toch maar weer laat opspuiten. Maar aan de andere kant. Tsjah.. Daar heb ik de band tenslotte voor gekregen toch?

Eerst eens afwachten ook wat de arts woensdag zegt. Want ik heb last van plaatselijke vocht ophoping bij de operatie wond. Dus we wachten (zenuwachtig) woensdag af.
    pi_19678833
    Wie van jullie heeft al de AllBranPlus of AllBranFlakes van Kellogg's geprobeerd?
    http://www.kelloggs.be/vezels/producten.htm
    Dit wordt aanbevolen door de Weightwatchers. (Staat op de verpakking)

Ik ga t zo eens proberen, maar dan wel met milde yoghurt, want magere yoghurt...
      zondag 6 juni 2004 @ 10:57:55 #93
    20330 knuppelhout
    ouwe dibbes
    pi_19679361
    grrr, afgelopen 2 dagen 106.2 kilo gewogen (das een kilo minder dan de update van vorige week), ga ik net op de weegschaal staan... 107.1
    bah, hele week voor niks
    voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
      zondag 6 juni 2004 @ 11:00:27 #94
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_19679385
    All Bran at ik dagelijks 2 maal met magere yoghurt en canderel erdoor. Was goed te eten. Maar niet laten staan dan wordt het goor (mijn ervaring) Ik kon het op gegeven moment niet meer eten toen de band strakker zat. Heb nog doos staan. Is wel goed idee om die even weg te smikkelen. Voor mijn stoelgang. (daarvoor nam ik het altijd)
      † In Memoriam † zondag 6 juni 2004 @ 11:01:19 #95
    43556 miss_dynastie
    pi_19679396
    quote:
    Op zondag 6 juni 2004 10:57 schreef knuppelhout het volgende:
    grrr, afgelopen 2 dagen 106.2 kilo gewogen (das een kilo minder dan de update van vorige week), ga ik net op de weegschaal staan... 107.1
    bah, hele week voor niks
    Hoezo voor nix Als je goed je best hebt gedaan, zie je dat uiteindelijk wel terug
      zondag 6 juni 2004 @ 11:02:26 #96
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_19679400
    quote:
    bah, hele week voor niks
    Ik denk niet dat het dan de hele week voor niets is geweest. Want als je de hele week alleen maar gezondigt zou hebben. Had je nu nog meer gewogen !

Volhouden he!! Tis nooit voor niets..
    pi_19679501
    Riann (1m72) (27,7) was 102 kg, is nu 82. kg en wil graag 70 kg wegen -20 kg en 89 cm

Zo deze week een halve kilo eraf en 4 cm eraf

Woei

ik ben superblij
      zondag 6 juni 2004 @ 11:20:54 #98
    42658 Noca
    Voetbalt O+
    pi_19679622
    Ik heb ooit een tijdje terug een poging gedaan om deze topics wat in de gaten te houden om mezelf een beetje te stimuleren qua afvallen

Ik ben vorig jaar in een jaar tijd ongeveer 15 kilo aangekomen doordat ik gedwongen moest stoppen met sporten, nou was ik altijd een latje dus een paar kilo erbij was niet erg geweest.

Op dit moment weeg ik 93 kilo en ben 1.90m..... al het vet gaat lekker op mijn buik hangen dus ik heb al een lekker buikje..en die moet weg!!

Het maakt me niet zoveel uit of ik afval, als de centimeters er maar af gaan, ik denk dat 88 een goed gewicht voor me is, maar dan moet ik dus gezond gaan eten én sporten. En ik mis zo vaak de discipline!!

Vorige week ben ik weer begonnen met voetballen, maar nu loop ik dus weer met een knie vol met vocht, dus hardlopen oid zit er niet in. Dan maar aan de gewichten!

Zo, dat wou ik ff vertellen
    pi_19680516
    Noca, je BMI is 25,8 en dus zit je dicht tegen gezond gewicht aan. Ik denk dat je gewoon stevig buikspieroefeningen moet gaan doen (bijv. tijdens tv kijken of zo of muziek luisteren). Daarnaast even een tijdje alle koekjes, gebakjes, chips, nootjes en snoep laten staan en 3 gezonde maaltijden per dag nemen. Niet te drastisch gaan lijnen, dat is denk ik helemaal niet nodig. Precies zoals je zelf al zei: sporten en gezonder gaan eten. Succes!

Riann dat gaat nog steeds lekker zeg!! Waar meet jij eigenlijk precies? Ik doe alleen buik- en heupomvang.

Funnie ik vind het best een beetje dapper dat je je band weer wat laat opspuiten. Ik zou die beslissing best moeilijk vinden, maar zoals je zelf al schreef: je hebt dat ding natuurlijk niet voor niets. Ik heb grote bewondering voor je doorzettingsvermogen en de manier waarop je met alles omgaat. Je bent al verschrikkelijk ver en je bent nog steeds uiterst gemotiveerd om verder te gaan. Echt geweldig!

knuppelhout iedereen heeft schommelingen in het gewicht en iedereen die lijnt heeft wel eens een moment dat het allemaal tegenzit en voor niets lijkt te zijn. Maar als jij weet dat je je best doet, dat je je houdt aan de "regels" van het lijnen (minder energie binnen krijgen en meer bewegen) dan komt er gegarandeerd een gewichtsvermindering als beloning aan. Het komt nu gewoon aan op doorzetten en niet het bijltje erbij neer gooien! Kop op joh. Het is shit dat het even zo gaat, maar dat zegt heus niet dat het zo blijft gaan.

petracev zijn dat die langwerpige bruine staafjes met superveel vezels? Ik kon ze niet door mijn strot krijgen, ik vond het een ware kwelling. Hele pak zonder pardon in de vuilnisbak geworpen.
    Maar over smaak valt niet te twisten

Gisteravond dus met mijn ouders uit eten geweest. *zucht* Het werd een typisch Duits restaurant en dat betekent dus een vette en ongezonde keuken. Ik had van te voren wat "Eerste Hulp Bij Uit Eten voor Lijners" gelezen, maar die tips konden hoppa de prullenbak in. Ze hadden niets dat op de grill werd klaargemaakt. Ze hadden ongeveer 20 verschillende soorten schnitzel, er was braadworst, er was een roomstoofpotje vlees (bereid met echte sahne...) en er was een vegetarische kaasplakschotel met o.a. camembert. Er werd gekozen voor grote vleesschotels met van alles en nog wat erop zodat je zelf kon kiezen aan tafel.

Ik begon met een heldere groentesoep vooraf. Die plakte vervolgens lekker aan mijn lippen van de roomboter of zo. Hier het stokbrood laten liggen. Daarna schnitzel met champignons (uiteraard in dikke roomsaus). Hierbij 3 aardappelkroketjes en een schepje gebakken aardappels (dit was met uitjes etc. en zag er zo verschrikkelijk lekekr uit, geen mayonaise genomen natuurlijk). Er lag op de groenteschotel o.a. een hele stronk broccoli en niemand wilde broccoli. Die heb ik dus mooi op mijn bord geplaatst Ook had ik er expres ijsbergsla bij besteld, en dacht de saus die erover lag gewoon opzij te kunnen schuiven, maar de ijsbergsla zelf was ook gedoopt in olie

Als dessert was er voor iedereen onbeperkt ijsbuffet *kreun*. Ik heb dus teveel ijs gepakt (5 bolletjes), maar heb de slagroom en de ijswafels laten staan.

Heb het gevoel veel teveel te hebben gegeten en ik moet eerlijk bekennen dat ik dat vooral heb gedaan om mijn ouders niet teleur te stellen. Die gaan eigenlijk zelf nooit uit eten en een goed restaurant wordt bij hen gedefinieerd als een restaurant waar je vooral veel krijgt. Dat is namelijk waar voor je geld. En als je veel krijgt, moet je ook veel eten en niet maar een klein beetje want dat is dan weer zonde van het geld Nou ja, zo vaak gaan we dus niet uit eten met z'n allen en 1x per maand echt gek doen moet geen probleem zijn. (Maak ik mezelf zoveel mogelijk wijs )

Ik had geloof ik al eerder verteld dat 95% van de mensen die gewicht verliest er alles of meer bij heeft na 3-5 jaar. Ik vond hier nog meer info over en het blijkt zelfs te gaan om mensen die meer dan 30 pond gewicht zijn kwijt geraakt, zo'n 15 kilo dus. Ik dacht altijd dat ze bij die 95% ook de mensen meenamen met maar 2 kilo gewichtsverlies of zo (door een Flair Crash Dieet en zo). Het gewichtsverlies is het eerste half jaar na beëindiging van het dieet nog wel stabiel, maar daarna groei je dus vaak weer. Hiervoor zijn meerdere factoren verantwoordelijk zoals biologische factoren (je verbruikt door een spaarstand domweg minder energie dan voor het lijnen) en terugval in oude gewoontes.

Een collega van mijn vader die 50 kilo was afgevallen (van 120 naar 70) werd door haar eigen moeder op straat amper herkent. Geweldig vond ik dat verhaal. Wat zij kon, kon ik ook! Ze is inmiddels weer over de 100 kg Demotiverend. En ik moet me geen zorgen maken over straks. Ik moet eerst maar eens afvallen. Maar ik besef hoe langer hoe meer dat als ik eenmaal op mijn streefgewicht ben ik er nog làng niet ben. Dat ik levenslang moet uitkijken. Blech. Wie denkt daar nog meer over na?
      zondag 6 juni 2004 @ 12:27:35 #100
    3542 Gia
    User under construction
    pi_19680612
    quote:
    bah, hele week voor niks
    Had je al geplast? Kan ook schelen. Ik ga nooit recht uit bed op de weegschaal, eerst even afwateren!
    pi_19680634
    Ik ga straks trouwens lopend mijn fiets bij mijn ouders ophalen (zo'n 8 km wandelen) en daarna op de fiets weer terug. Heb er best zin in (en het geeft me een goed gevoel dat ik dat ga doen i.v.m gisteravond)
      zondag 6 juni 2004 @ 12:36:42 #102
    3542 Gia
    User under construction
    pi_19680769
    quote:
    Op zondag 6 juni 2004 12:22 schreef Isabeau het volgende:
    Hiervoor zijn meerdere factoren verantwoordelijk zoals biologische factoren (je verbruikt door een spaarstand domweg minder energie dan voor het lijnen) en terugval in oude gewoontes.
    Daarom lijn ik in de weekenden dus niet. Ik wil niet dat mijn lichaam in die spaarstand komt. Uiteraard let ik wel op wat ik eet. Geen sausjes of mayonaise, geen friet, geen bier (helaas) en vooral niet te veel. Ik hoop dat ik dan straks, als ik 74 of minder weeg, ongeveer kan eten zoals nu in de weekenden, zonder aan te komen.

Maar goed, ben nu pas 2 weken bezig en wacht even af wat ik dinsdag weeg. Als het minder is dan werkt dit in elk geval voor mij, tenminste nu. Het is wel makkelijker vol te houden. 5 dagen streng 2 dagen minder streng.
      zondag 6 juni 2004 @ 12:39:27 #103
    3542 Gia
    User under construction
    pi_19680811
    quote:
    Op zondag 6 juni 2004 12:29 schreef Isabeau het volgende:
    Ik ga straks trouwens lopend mijn fiets bij mijn ouders ophalen (zo'n 8 km wandelen) en daarna op de fiets weer terug. Heb er best zin in (en het geeft me een goed gevoel dat ik dat ga doen i.v.m gisteravond)
    Wij gaan dadelijk op de fiets naar mijn schoonouders, ongeveer drie kwartier fietsen hiervandaan.

Is vooral omdat we dan eerst de fietsroute hebben die de oudste volgend jaar iedere dag moet. En hij moet a.s. donderdag voor een kennismakingsmiddag naar de nieuwe school. Kan hij vandaag nog even de route oefenen en kunnen wij hem nog even wijzen op de gevaarlijke punten.

Is toch niet te overbezorgd, hè? (Hij is nog maar 11)
    pi_19681059
    quote:
    Op zondag 6 juni 2004 12:39 schreef Gia het volgende:

Is toch niet te overbezorgd, hè? (Hij is nog maar 11)
    Welnee! Maak er een gezellige fietstocht van. Het geeft hem ook wat zekerheid als hij de route al een keer gefietst heeft en hij kan direct zien hoelang hij erover fietst. Ik vind het absoluut niet overbezorgd: ik vind het heel erg verstandig. (en gezond voor jou )
    pi_19681345
    quote:

Riann dat gaat nog steeds lekker zeg!! Waar meet jij eigenlijk precies? Ik doe alleen buik- en heupomvang.
    Nek
    Borst
    taille
    heup
    bovenbeen
    knie
    kuit
    arm

bij mij zal bij nek wel niks meer af gaan want dat kan haast niet meer
    En bij mijn armen gaat er nauwelijks iets eraf wat ik zelf jammer vind

dit was toen ik voor de eerste keer gemeet had 17 - 3 - 2003
    nek - 39
    borst - 118
    taille - 111
    heup - 129
    bovenbeen - 68
    knie - 49
    kuit - 49
    arm - 40
    kilo - 102

Dit was vanmorgen 6 - 6 - 2004

Nek -35
    Borst - 100
    Taille - 93
    heup - 108
    bovenbeen - 61
    knie - 40
    kuit - 43
    arm - 35
    kilo - 82
    pi_19681493
    quote:

petracev zijn dat die langwerpige bruine staafjes met superveel vezels? Ik kon ze niet door mijn strot krijgen, ik vond het een ware kwelling. Hele pak zonder pardon in de vuilnisbak geworpen.
    Maar over smaak valt niet te twisten
    Je hebt 2 soorten:

AllBran Plus, die staafjes, heb ik nooit eerder gehad. Deze bevatten de meeste vezels.

AllBran Flakes, dat is gewone cornflakes, alleen dan donkerbruin. Iets gezoet met honing, iets minder vezels dan AllBran Plus. Maar wel erg goed te eten!! Je moet t ook nog kunnen volhouden natuurlijk!
      zondag 6 juni 2004 @ 13:19:49 #107
    20330 knuppelhout
    ouwe dibbes
    pi_19681535
    thx voor de opbeuringen, ga nu gewoon hardlopen, dan zweet je er zo een halve tot n hele kilo af! (lijkt het iig nog wat)
      zondag 6 juni 2004 @ 13:20:04 #108
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_19681547
    Ik ga ieder weekend de mist in. Zolang ik op mijn werk makkelijk gezond kan lunchen lukt het nog wel om mijzelf in toom te houden, thuis is het een heel ander verhaal. En niet dat ik snoep ofzo. Maar zelfs met vitalineatoetjes en bruine boterhammen kan ik me te buiten gaan.

Dus op zondag wil ik het allemaal in één dag goed maken. Ontbijten met mijn standaard Friese Vlag Breaker, lunchen met een salade met gekookte aardappelen en dineren met mosselen in witte wijn en een bruin pistoletje. Dan heb ik als het goed is voldoende punten ingelopen om de schade van gisteren en eergisteren te herstellen. Morgen weer naar de WW, dan komen de officiële standen weer.
    pi_19681739
    ik weet niet hoe vaak je email leest, Riann, dus even een * e-mailflash* van mij

Ik heb net foto's van mezelf laten maken met mijn gele broek (die ik dus niet pas) en ik moet er vast over een half jaar erg om lachen...nu denk ik alleen: tsjonge, wat ben ik dik (de broek komt tot halverwege knie en billen). Ik plaats nog wel een keer een linkje naar de foto, kon hem nu niet uploaden omdat ie te groot is. Maar ik ga nu lekker wandelen

(en vanavond mezelf ook op die plekjes meten, riann)
      zondag 6 juni 2004 @ 13:50:45 #110
    6915 Faithy
    Kutwijf.
    pi_19682097
    oh oh oh oh

gisteren op mn werk zo'n grote kitkat op
    had al in geen tijden chocolade op
    maarjah, 1 keer mag best.

ga me morgenochtend wel weer wegen, ben erg benieuwd...
    moet ook wat meer aan de buikspier oefeningen
    misschien vanmiddag nog even

tis wel zwaar hoor... heb echt zoiets van: het is dat het moet, maar anders...
    Doei.
      zondag 6 juni 2004 @ 14:22:14 #111
    20330 knuppelhout
    ouwe dibbes
    pi_19682709
    zo, net lekker 5 1/2 km in 27 minuten gerend, heerlijk langs de maas in rotterdam. WEl echt heel erg warm zo in de volle zon. Toen ik thuiskwam had ik echt het gevoel oververhit te zijn!
    jammer genoeg weeg ik nog steeds 107.1, maargoed ik heb dus zeg maar mijn ontbijt eraf gelopen. Zometeen nog even slenteren door de stad (zonder iets te eten dan), dan komt het allemaal vast goed.
    pi_19684574
    quote:
    Op zondag 6 juni 2004 13:30 schreef Isabeau het volgende:
    ik weet niet hoe vaak je email leest, Riann, dus even een * e-mailflash* van mij

Ik heb net foto's van mezelf laten maken met mijn gele broek (die ik dus niet pas) en ik moet er vast over een half jaar erg om lachen...nu denk ik alleen: tsjonge, wat ben ik dik (de broek komt tot halverwege knie en billen). Ik plaats nog wel een keer een linkje naar de foto, kon hem nu niet uploaden omdat ie te groot is. Maar ik ga nu lekker wandelen

(en vanavond mezelf ook op die plekjes meten, riann)
    Ik heb je ook al lang terug ge-emailt

ennuh je kunt het beste smorgens meten want als je gegeten hebt en zo ben je ook alweer iets dikker. En dat is echt waar
    pi_19697485
    Goedemorgen

Hier geen nieuwe wijzigingen

Dus nog steeds regeltje van vorige week.

Weekend is goed verlopen..en voel me prima..
    pi_19697573
    Goede morgen,

morgen weer een weegdag, maar ik voel me er nu wel goed over.. er iets iets verschil zichtbaar aan de buitenkant ... dus dan zou het ook wel op de weegschaal zichtbaar zijn...

Gisteren de hele middag door de stad gelopen, dus aardig wat kcal verbrand
    Vandaag ook een redelijk drukke dag en dan lekker terug fietsen vanmiddag door de warme zon
    pi_19697758
    quote:
    Op maandag 7 juni 2004 08:10 schreef Riannuh het volgende:

er iets iets verschil zichtbaar aan de buitenkant ...
    Ja, het is zichtbaar...
    pi_19697761
    Nou ik hou m'n hart vast voor morgen.
    pi_19697838
    quote:
    Op maandag 7 juni 2004 08:43 schreef jolene het volgende:

[..]

Ja, het is zichtbaar...
    Wat leuk was gisteren is dat mijn vader in eens zei... van goh ben je afgevallen ?... terwijl dat zo'n persoon is die neit eens ziet of je je haar paars geverft heb ofzo... vond ik erg leuk...

ben ook veel centimeters al kwijt

Taille -4
    Heupen -0.5
    Linker been -2
    Rechterbeen -2.5

= In totaal - 9!!!!!!!!!!!!!!!!

ben er erg blij

Ik hoop wel dat er nog wat van mijn heupen af gaan... over het dikste gedeelte gemeten is dat nu 100.5 cm... en tjah ik zou dat graag iets minder hebben als het zou kunnen ... maar ach ik heb de tijd eh ...

Oh en ik meet me savonds... hetzelfde als ik me savonds weeg... dat pilates werkt goed zeg... vind het nog steeds extreem moeilijk
      † In Memoriam † maandag 7 juni 2004 @ 08:59:00 #118
    43556 miss_dynastie
    pi_19697890
    Update week 23

Anoukje (1m76) (34,5) was 118 kg, is nu 117 kg en wil graag 75 kg wegen -1
    Brighteyes (1m72) (27,6) was 84,1 kg, is nu 81,6 kg en wil graag 78 kg wegen -2,5
    coolbabe (1m61) (29,7) was 82 kg, is nu 77 kg en wil graag 65 wegen -5
    easy-going (1m81) (29,9) was 98,6 kg, is nu 98,0 kg en wil graag 90 wegen -0,6
    Elvi (1m83) wil graag 85 kg wegen, tussentijds streefgewicht 100 kg -5,0
    emmy (1m64) (27.4) was 74,8 kg, is nu 73,6 kg en wil graag 68 kg wegen -1,6
    Faithy (1m75) (27,4) was 87 kg, is nu 82.5 kg en wil graag 70 kg wegen -4.5
    Fannetje (1m75) (26,1) was 100,8 kg, is nu 80.0 en wil graag 75 wegen -20.8
    _Flea_ (1m86) (24,9) was 91,4, is nu 86,2 kg en wil graag 85 kg wegen -5,2
    Glimworm (1m75) (32,0) was 98 kg, is nu 98,0 kg en wil graag 70 kg wegen
    HorrorGirl (1m65) (26,8) was 80 kg, is nu 72,9 kg en wil graag 65 kg wegen -7,1
    Knuppelhout (1m88) (30,4) was 114 kg, weegt nu 107,3 kg en wil graag wegen <100 kg -6,7kg
    Magic666 (1m82) (27,8) was 103 kg, is nu 92 kg en wil graag 88 kg wegen -11
    Malchevia (1m87)(27) woog 98 kilo en weegt nu 94 kilo en wil graag 85 wegen -4
    Meimeltje (1m64) (32,2) was 92,5 kg, is nu 86,6 kg en wil graag 65 wegen -5,9
    miss_dynastie (1m70) (34) was 103,4 kg, is nu 98,2 en wil graag 75 kg wegen -5,2
    Miss_S (1m68) (31,9) was 98 kilo weegt nu 90 kilo en wil graag 70 kg wegen -8
    octopussy (1m76) (31,1) was 107,8 kg, is nu 96,3 kg en wil graag 70 kg wegen -11,5
    Pandorah (1m68)(27,2) was 89,5 kg, is nu 76,8 kg en wil graag 65 kg wegen -12,7
    Riannuh (1m68) (26.5) was 76.75 kg, is nu 74.8 en wil graag 65 wegen - 1.95kg & 4 cm
    Rosean (1m70) (27,7) was 145 kg, weegt nu 80 wil graag 79 wegen -65
    Sanne (1m43) (30,5) was 73 kg, weegt nu 62,4 kg wil graag 48 kgwegen -10,6 kg
    stoopkind (1m76)(28,2) was 90kg, is nu 87,5 kg en wil graag 75kg wegen -2,5
    Stout (1m70) (29,8) was 94 kg, is nu 86 kg en wil graag 75 kg wegen -8
    Teigan (1m60) (34,2) was 88 kg, is nu 87 en wil graag 80 wegen -1
    Weopj (1m67) (26,1) was 81,9, is nu 72,8 en wil graag 60 wegen -9,1
    Xanthe (1m69) (41,6) was 122,5 kg, is nu 118,9 kg en wil graag 80 kg wegen -3,6
    Zuiker (1m65) (28,7) was 87,5 kg, is nu 74,5 kg en wil graag 65 kg wegen -13

[ Bericht 0% gewijzigd door Isabeau op 07-06-2004 21:50:56 ]
    pi_19697919
    Ben zo gelukkig als ik nu zie staan BMI 30.6...nog ff en dan eindelijk weer onder die dertig...
    pi_19698073
    quote:
    Op maandag 7 juni 2004 08:54 schreef Riannuh het volgende:

Wat leuk was gisteren is dat mijn vader in eens zei... van goh ben je afgevallen ?... terwijl dat zo'n persoon is die neit eens ziet of je je haar paars geverft heb ofzo... vond ik erg leuk...

Oh en ik meet me savonds... hetzelfde als ik me savonds weeg... dat pilates werkt goed zeg... vind het nog steeds extreem moeilijk
    Extreem moeilijk ikke ook...vanochtend de reclame nog gezien..zo soepel verloopt het bij mij nog niet.

Leuk dat het die mensen opvalt....
    Bij mij me ouders en ouders van vriendje verder niemand...
    dus doorzetten ben niet de enige met het niet zien probleem
    pi_19698179
    Nee bij mij loopt het ook niet soepel... vind trouwens de oefening rollen als een bal heel erg leuk... en ik heb vanochtend op de fiets geprobeerd te ademen zoals ze dat doen... 5 seconden in door de neus en dan 5 seconden uit door de neus en je navel naar je ruggengraat trekken... en damn dat voel je echt goed... heb trouwens nu ook de video's en die zijn leuk ... met speciale video speciaal voor de buik... en een speciale video voor de billen en benen.. maar die zijn nog te moeilijk
      † In Memoriam † maandag 7 juni 2004 @ 09:23:09 #122
    43556 miss_dynastie
    pi_19698194
    Riannuh, heb jij de officiele video's van telsell?
      maandag 7 juni 2004 @ 09:27:20 #123
    42658 Noca
    Voetbalt O+
    pi_19698250
    quote:
    Noca, je BMI is 25,8 en dus zit je dicht tegen gezond gewicht aan. Ik denk dat je gewoon stevig buikspieroefeningen moet gaan doen (bijv. tijdens tv kijken of zo of muziek luisteren). Daarnaast even een tijdje alle koekjes, gebakjes, chips, nootjes en snoep laten staan en 3 gezonde maaltijden per dag nemen. Niet te drastisch gaan lijnen, dat is denk ik helemaal niet nodig. Precies zoals je zelf al zei: sporten en gezonder gaan eten. Succes!
    Dat zal ik ook zeker doen, toch vreemd dat je BMI redelijk goed kan zijn en je toch nog zo'n buik als de mijne kan hebben

Ik ga vanaf vandaag maar lekker bezig!
    pi_19698280
    quote:
    Op maandag 7 juni 2004 09:23 schreef miss_dynastie het volgende:
    Riannuh, heb jij de officiele video's van telsell?
    Ik heb onofficieel de officiele video's van tellsell.. en ze zijn leuk... goed etc...
    als ik niks weet wat ik voor mijn slagen moet krijgen, dan vraag ik ze... maar wou ze eerst even goed bekijken want voor mji is het best veel geld enzo... (iemand met een stufi van 53 euro )
      maandag 7 juni 2004 @ 10:46:08 #125
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_19699746
    Goedemorgen..

Kastdeur is hier bij voorbaat al op slot Heb ik gisteren om gevraagt.
    Maand boodschappen zijn gedaan he.. ff voor voorzorg gezorgt.

We zijn gisteren naar de bios geweest met de kids en hebben Harry Potter gekeken. Ik vond hem erg leuk ! De moeite iig waard. Volgend weekend gaan Henk en ik naar The day after tomorrow. Kids blijven dan lekker thuis (nu maar hopen dat ze de tent niet op de kop zetten.)

Het is weer rokjes dag voor mij En ga zo lekker in de zon genieten. Heb vanmorgen al het hoognodige werk hier al gedaan. Lag gisteren, net als de rest van de week eigenlijk, heerlijk vroeg in bed.
    Dus ook weer lekker vroeg eruit.
    Drukke week deze week. Maar daar ben ik wel blij mee. Minder tijd om na te denken over eten

Maar de zenuwen worden wel erger, hoe meer ik woensdag zie aankomen.
    Ik laat mij echt opspuiten. Tegen mijn eigen zin in. Dan maar trots aan de kant zetten. Want het gaat niet goed op deze manier. En wil graag wat verder onder de 90 zitten. Kon mij vanmorgen niet wegen. Weegschaal ligt in dezelfde (voorraad) kast. Dus wat mijn schade is van afgelopen weekend? En het ongi worden (en er weer vanaf zijn) Ik heb geen idee. Iets zegt mij. Dat wil je ook niet weten.

Iedereen: Geniet lekker van deze dag..
      maandag 7 juni 2004 @ 11:13:06 #126
    3542 Gia
    User under construction
    pi_19700324
    Had net een oud briefje gevonden met mijn maten.
    126 - 106 - 126
    Dus effe de centimeter gepakt.
    123 - 103 - 123

Dat geeft de burger moed!
    (Oude maten waren overigens nog van voor de operatie)

Morgen wegen. Ben erg benieuwd.

Moet vanmiddag weer naar de fysio en daarna lekker niksen.

Allemaal een plezierige dag vandaag. t Weer is goed, dus dat moet lukken.
    pi_19700340
    Funnie, misschien is het tegen je zin.
    Maar als je straks genoeg bent afgevallen voor de hersteloperatie zul je ook weer trots en blij zijn
    hou dat in je achterhoofd.
      maandag 7 juni 2004 @ 12:01:22 #128
    6915 Faithy
    Kutwijf.
    pi_19701559
    mensen tips voor een bikini voor mij?

wil vooral mn buikje beetje verbergen/dunner laten lijken en niet zo veel accent op mn bovenbenen

ben normaal meer van t badpak, maar wil deze zomer toch wel een bikini
    Doei.
      † In Memoriam † maandag 7 juni 2004 @ 12:03:36 #129
    43556 miss_dynastie
    pi_19701638
    Misschien kun je eens kijken op wehkamp.nl.... ik ken je figuur niet, dus ik kan het niet zo goed beoordelen Daar vind je een hoop bikini's en badpakken
      † In Memoriam † maandag 7 juni 2004 @ 12:04:17 #130
    43556 miss_dynastie
    pi_19701659
    quote:
    Op maandag 7 juni 2004 09:29 schreef Riannuh het volgende:

[..]

Ik heb onofficieel de officiele video's van tellsell.. en ze zijn leuk... goed etc...
    als ik niks weet wat ik voor mijn slagen moet krijgen, dan vraag ik ze... maar wou ze eerst even goed bekijken want voor mji is het best veel geld enzo... (iemand met een stufi van 53 euro )
    Tja, ik wilde ze toch ook maar eens gaan bestellen..... en ik moet ook nog eens de dvd's hebben, want we hebben geen videorecorder
    pi_19701940
    Als ik geld heb had ik ze besteld... ze is echt heel motiverend... en tjah ik vind ze fantastisch... damn ik had in de reclame kunnen zitten... maar probeer ze anders eerst even ergens voor cheap (lees gratis, download) te krijgen... dan kan je kijken of het wel wat voor je is... als je zeker weet dat het wat voor je is dan zou ik zeggen bestel... het is wel een behoorlijke investering maar ik ben er verslaafd aan
    pi_19702019
    Ik heb dus ook alleen het boek...
    Ben bang dat op dvd het erg duur wordt.

Das wat minder
    pi_19702053
    Ik deed ook oefeningen uit het boek.. maar kwam er alleen achter toen ik de films had.. dat ik sommige dingen niet helemaal goed deed... maar het boek is verder wel heel duidelijk.. ik had alleen dingen anders geinterpretteerd
      maandag 7 juni 2004 @ 12:20:47 #134
    3542 Gia
    User under construction
    pi_19702076
    quote:
    Op maandag 7 juni 2004 12:01 schreef Faithy het volgende:
    mensen tips voor een bikini voor mij?

wil vooral mn buikje beetje verbergen/dunner laten lijken en niet zo veel accent op mn bovenbenen

ben normaal meer van t badpak, maar wil deze zomer toch wel een bikini
    Je hebt bikini's met hogere broekjes, tot boven je navel. En die kunnen best heel modieus zijn.
    Tegenwoordig is zoiets met pijpjes ook in.

Akkoord, is dan wel veel vlees bedekt, maar als je een buikje hebt en je trekt een heel klein slipje aan, dan valt die buik veel erger op. En zo'n hoog broekje tekent ook nog slank af.

Zal straks eens in de Neckermann kijken voor je. Moet nu eerst naar de revalidatie.

Pfft, en dat met dit weer. Zit nu al te zweten, heb ik alleen nog maar boodschappen gedaan.
      maandag 7 juni 2004 @ 12:21:39 #135
    3542 Gia
    User under construction
    pi_19702095
    quote:
    Op maandag 7 juni 2004 12:04 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Tja, ik wilde ze toch ook maar eens gaan bestellen..... en ik moet ook nog eens de dvd's hebben, want we hebben geen videorecorder
    Is dat ook te downloaden?
      maandag 7 juni 2004 @ 12:26:25 #136
    6915 Faithy
    Kutwijf.
    pi_19702208
    ik vind alles best, badpakken heb ik genoeg, maar iets met van die pijpjes is echt niets voor mij *grin*

heb ik al vaak genoeg aangehad
    Doei.
    pi_19702456

Zoiets dan... dan kan je een beetje afwisselen van hoe je je voelt.. het topje bedekt de buik en het broekje is redelijk subtiel maar heeft geen pijpjes... en met het triangel ding kan je lekker bruin worden
    Bestelnummer: 861-23-822 <-- wehkamp voor meer info
    pi_19705360
    quote:
    Op maandag 7 juni 2004 10:42 schreef Faithy het volgende:
    hmjah, ga vandaag wel naar strand, maar de combi hasj, drank en een dure camera lijken me geen goed idee...

DUS laat ik de camera maar thuis
    Faithy ik quote het hier fftjes
    maar ik wil je er even op wijzen dat in drank ook heel veel colorietjes in zitten. Ek drink daarom ook niet of nauwelijks.
      maandag 7 juni 2004 @ 18:53:59 #139
    6915 Faithy
    Kutwijf.
    pi_19709145
    tuurlijk, quote jij dat maar hier..

en ik drink ook niet veel, dit weekend 1 biertje, en deze, en dat was het

Doei.
      maandag 7 juni 2004 @ 19:11:57 #140
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_19709531
    Sanne (1m43) (30,5) was 73 kg, weegt nu 62,2 kg wil graag 48 kgwegen -10,8 kg

Beetje een tegenvaller slechts twee ons eraf, zeker omdat het over twee weken is. Maar goed, gewoon met frisse moed verder.
    pi_19709547
    Riannuh (1m68) (26.0) was 76.75 kg, is nu 73.5 en wil graag 65 wegen - 3.25kg & 9 cm

En ik ben vandaag heel vrolijk
    De cm zijn trouwens alles bij elkaar opgeteld (taille, heupen, benen, borst)
    Extreem vrolijk is
      maandag 7 juni 2004 @ 19:14:10 #142
    3542 Gia
    User under construction
    pi_19709576
    Glaasje rode wijn, 80 calorieën
    Flesje bier, 130.
      maandag 7 juni 2004 @ 19:16:28 #143
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_19709625
    Ik zie dat er meer mensen met Pilates bezig zijn. Ik doe het zelf op de sportschool sinds december en het bevalt me heel goed. Je krijgt er lange slanke spieren van. Het zijn inderdaad rare oefeningen. Rolling like a ball, The Crab, The Seal, The hundreds. Ik moest er erg aan wennen. Heb inmiddels ook wat video's gekazaad zodat ik het thuis ook kan doen.
    pi_19711350
    quote:
    Op maandag 7 juni 2004 18:53 schreef Faithy het volgende:
    tuurlijk, quote jij dat maar hier..

en ik drink ook niet veel, dit weekend 1 biertje, en deze, en dat was het

hoef je niet zo achtig te doen. Ik doe het niet om je te vervelen of zo. Ik probeer je alleen te helpen. Is goed bedoeld hoor....
      † In Memoriam † maandag 7 juni 2004 @ 20:33:46 #145
    43556 miss_dynastie
    pi_19711506
    quote:
    Op maandag 7 juni 2004 12:14 schreef Riannuh het volgende:
    Als ik geld heb had ik ze besteld... ze is echt heel motiverend... en tjah ik vind ze fantastisch... damn ik had in de reclame kunnen zitten... maar probeer ze anders eerst even ergens voor cheap (lees gratis, download) te krijgen... dan kan je kijken of het wel wat voor je is... als je zeker weet dat het wat voor je is dan zou ik zeggen bestel... het is wel een behoorlijke investering maar ik ben er verslaafd aan
    Oh, het is zeker wat voor me, maar we zitten met heeeel slecht betalende klanten { ), dus pas als die betaald hebben, hebben we weer wat meer centjes. Het is ook zo lullig als je wel een pilates dvd hebt en een split-ender (die moek ook nog ), maar geen eten en zo mister_d ging er morgen achteraan, dus misschien over een week/ paar weken durf niet te optimistisch te zijn
    pi_19712129
    Ik heb nog callanatics video's liggen Is dat een beetje te vergelijken me de nieuwe hype Pilates? Gaat volgens mij bij allebei om kleine gecontroleerde repeterende bewegingen...toch?
      † In Memoriam † maandag 7 juni 2004 @ 21:08:23 #147
    43556 miss_dynastie
    pi_19712192
    quote:
    Op maandag 7 juni 2004 21:06 schreef Isabeau het volgende:
    Ik heb nog callanatics video's liggen Is dat een beetje te vergelijken me de nieuwe hype Pilates? Gaat volgens mij bij allebei om kleine gecontroleerde repeterende bewegingen...toch?
    Yup
    En jij hebt die video's zeker ook twintig keer bekeken, maar je bent nog geen grammetje kwijt, of wel dan... het werkt niet
      maandag 7 juni 2004 @ 21:11:20 #148
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_19712280
    The Art of Contrology heette Pilates vroeger. Wat een verschil met Callanatics (ik ga dat boek weer eens gebruiken geloof ik) is dat de oefeningen niet tot vervelens aan toe herhaald worden. Pilates maakt je bewust van je houding. Je focussed je op je powerhouse. Dat zijn je abs en je rugspieren. Helemaal Callanetics is het niet, ik vind Pilates zelf zwaarder.
    pi_19712457
    Ik probeerde een keer het tempo op die (doe alles rustig in uw eigen tempo..) video's te volgen en toen werd ik heel erg duizelig

En dat was het wel qua pogingen
    pi_19713348
    Hoi allemaal
    Het valt niet mee om weer in het lijstje te komen, zeg! Ik heb nu al twee keer gemeld dat ik er weer bij wil, en mijjn gewicht doorgegeven, maar nog steeds sta ik er niet bij.
    Nog maar een poging dan: Mijn nieuwe regeltje wordt dus
    emmy (1m64) (27.4) was 74,8 kg, is nu 73,6 kg en wil graag 68 kg wegen -1,6.
    Groetjes emmy
      † In Memoriam † maandag 7 juni 2004 @ 21:53:14 #151
    43556 miss_dynastie
    pi_19713570
    quote:
    Op maandag 7 juni 2004 21:45 schreef emmy het volgende:
    Hoi allemaal
    Het valt niet mee om weer in het lijstje te komen, zeg! Ik heb nu al twee keer gemeld dat ik er weer bij wil, en mijjn gewicht doorgegeven, maar nog steeds sta ik er niet bij.
    Tja, het blijft mensenwerk
    Ik heb je regeltje niet herkend doordat ie in een lange post stond en niet vetgedrukt was, mijn excuses.
    pi_19713772
    ik heb een vraag,

als ik nou in de sportschool 300 calorien verbrand, maar daarna heb je weer honger dus ga je weer eten, (2broodjes) , kan je dan nog wel afvallen, of moet ik dan maar niks eten
    pi_19713773
    Nou was van de week een kilo aangekomen, maar blijkt toch wel aan het rare ritme van nacht en dagdiensten te liggen.
    Ben namelijk deze week toch nog ietsjes afgevallen

Vandaag alleen wel erg weinig gegeten. Kwam om 12 uur op mn werk, normaal is het dan ff lunchen. Maar er ontstond beetje crisis, dus heb 's middags niet meer kunnen eten. Ook eigenlijk op een gegeven moment niet meer aan gedacht. Komt ook wel beetje door het weer denk ik.

Heb nu alleen best wel trek, maar ik hou me in
    pi_19721380
    quote:
    Op maandag 7 juni 2004 21:58 schreef blikje het volgende:
    ik heb een vraag,

als ik nou in de sportschool 300 calorien verbrand, maar daarna heb je weer honger dus ga je weer eten, (2broodjes) , kan je dan nog wel afvallen, of moet ik dan maar niks eten
    Je kan in plaats van de 2 broodjes beter, een flink glas water nemen en een appel.. dan val je makkelijker af
    pi_19721655
    _Flea_ (1m86) (24,7) was 91,4, is nu 85,6 kg en wil graag 85 kg wegen -5,8
    pi_19721662
    En nog afgevallen ook. Het is onvoorstelbaar als je ziet dat ik niet eens goed gegeten heb.
    pi_19721700
    Goede zo _Flea_ ... is dat niet een beetje goede motivatie om door te gaan enzo ?
    pi_19721717
    Netjes _Flea_, zie je kan het wel.
    Toch weer extra motivatie om door te gaan.

En ikke wil ijs heel veel ijs...en nee, niet een of ander ijsje zonder kleur en smaakstoffen en geen cal. ik wil lekker ijs.
    Aangezien dat niet in de snoepbox op het werk zit en het niet thuis is is een groot voordeel.
    Maar ik heb er wel zin in.
    pi_19722065
    Het is zeker een motivatie, maar ik dacht echt dat ik aangekomen was omdat ik zo "ongezond" gegeten heb. Toch raar. Ik denk dat het met het sporten te maken heeft. Het lichaam heeft een hele andere verbranding aangenomen dan voordat ik sporte. Dus zelfs nu als ik niet sport verbrand ik calorien.
    Nu ga ik even doorzetten en op naar de 85 kg.
      dinsdag 8 juni 2004 @ 09:14:15 #160
    3542 Gia
    User under construction
    pi_19722129
    Gia (1m72) (30.7) was 91 kg, is nu 90,8 en wil graag 70 kg wegen -0,2

Lijkt nu weinig, maar was vorige week 1 kilo aangekomen, dus nu toch 1,2 eraf. Totaal maakt dit een netto gewichtsverlies van 0,2.

Vanavond weer bbq. Mijn schoonzusje komt met haar gezin. Die vertrekken namelijk binnenkort naar Thailand voor minimaal een jaar. Wilde ze nog effe lekker trakteren.
    Maak er een salade bij van wilde rijst, komkommer, mango en hamblokjes. Altijd nog beter dan zo'n huzarensalade. Uiteraard neem ik weer geen sausjes.

Tja, zal vandaag wel wat teveel zijn, maar ach, hoef pas weer volgende week dinsdag te wegen. Dus heb nog een hele week om het goed te maken.
    pi_19722173
    Gia als je gaat hardlopen of wandelen of fietsen dan zul je merken dat het steeds beter zal gaan en je steeds meer gewicht verliest. Doorzetten hoor
      dinsdag 8 juni 2004 @ 09:33:11 #162
    3542 Gia
    User under construction
    pi_19722434
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2004 09:17 schreef _Flea_ het volgende:
    Gia als je gaat hardlopen of wandelen of fietsen dan zul je merken dat het steeds beter zal gaan en je steeds meer gewicht verliest. Doorzetten hoor
    Kan nog niet hardlopen. Vanaf 1 juli (heb nog 2 weken hartrevalidatie) ga ik weer naar de fitness en ga ik proberen dat op te bouwen. Dan zal het vast wel beter gaan.

Die hartrevalidatie is ook vooral gericht op herstel van de conditie en kracht, dus niet op het gewichtsverlies. Straks bij de fitness kan ik bijvoorbeeld fietsen om de conditie te verbeteren en met de crosstrainer een rustiger programma om vet te verbranden.

Maar, ik voel wel dat mijn conditie enorm verbeterd is al. Kan me niet herinneren me ooit zo fit gevoeld te hebben. Dus, gaat vast nog wel goed komen.

Ik hou vol.
      dinsdag 8 juni 2004 @ 11:29:04 #163
    20330 knuppelhout
    ouwe dibbes
    pi_19722878
    net lekker een half uur hardgelopen in de volle zon... pfffff wat was dat warm zeg! voordeel is wel dat ik weer wat afgevallen ben. vandaar een update:

Knuppelhout (1m88) (30,1) was 114 kg, weegt nu 106,5 kg en wil graag wegen <100 kg -7,5 kg
    pi_19723130
    Knuppelhout dit is geweldig! het gaat erg hard volgens mij
      dinsdag 8 juni 2004 @ 11:41:09 #165
    6915 Faithy
    Kutwijf.
    pi_19723197
    iemand blijkt me toch leuk te vinden zoals ik ben *grin*

gisteren een erg romantische date gehad

moet me morgen maar weer eens gaan wegen..

en we gaan vanavond bbq-en *grin*

erg lekker
    Doei.
    pi_19723275
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2004 08:38 schreef jolene het volgende:
    Netjes _Flea_, zie je kan het wel.
    Toch weer extra motivatie om door te gaan.

En ikke wil ijs heel veel ijs...en nee, niet een of ander ijsje zonder kleur en smaakstoffen en geen cal. ik wil lekker ijs.
    Aangezien dat niet in de snoepbox op het werk zit en het niet thuis is is een groot voordeel.
    Maar ik heb er wel zin in.
    Nu heb ik ook zin in ijs!!! maarja er is hier geen ijs en ik zal ook maar niet zeggen in welk soort ijs.. strakt breng ik mensen nog op ideeen ... maarjah net maar een appeltje gegeten... dat was niet echt een troost maar het vult wel
      dinsdag 8 juni 2004 @ 11:55:09 #167
    20330 knuppelhout
    ouwe dibbes
    pi_19723528
    ik heb gister ook een ijsje gegeten bij Capri ijs (lekkerste italiaanse ijszaak in rotterdam)
    errug lekker!
    pi_19727767
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2004 11:55 schreef knuppelhout het volgende:
    ik heb gister ook een ijsje gegeten bij Capri ijs (lekkerste italiaanse ijszaak in rotterdam)
    errug lekker!
    ijs is op zich niet heel slecht (zeker sorbetijs). Het probleem zit vooral in het hoorntje. Ja kan dus best 1 of 2 bolletjes ijs nemen, maar neem dan liever een bakje.
      dinsdag 8 juni 2004 @ 16:17:17 #169
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_19730435
    hmmm.. lekker ijs. Ben gek op schepijs. Schaaltje vol Maar geen hoorntje erbij.
    Als het ff kan ook lekkere slagroom en vers fruit.. Of soft ijs, hier bij 1 zaak hebben ze 24 smaken. Wij zijn gek op de walnoot gebeuren. (soort mc flurry apparaat) maar dan nog lekkerder.

Soowww... krijg er toch zin in

Ik ga maar bakje fruit maken. Met wat yoghurt..
    Eet smakelijk allemaal !
    pi_19730907
    Slechte tijd is dit voor mij.
    Je kan mij dus echt het bed uithalen voor het woord IJS en ik ben ermee begonnen Funnie sorry.
    Momenteel is het op kantoor binnen een graadje of 28 dus de zin is er nog steeds...
    Denk dat ik morgen maar geen portomonee meeneem naar het werk.

Hoe het verder gaat goed.
    Heb geen zin in eten alleen maar in IJS...nou ja, das ff pech hebben.
    Misschien dat ik er volgend jaar niet meer naar taal...

En ik ga een appeltje eten
      dinsdag 8 juni 2004 @ 16:51:02 #171
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_19731330
    Ik ben nooit zo'n ijseter geweest..Maar ja. Mijn smaakis echt veranderd sinds de band. En 3 maal raden waar je mij tegenwoordig wakker voor mag maken ? IJS uiteraard.

Geniet lekker van je ijsje jolene ! Moet gewoon kunnen hoor.
    Maar ik nu ff niet. Ben ver boven de 90 weer. Dus ehm. Sjah. (nah ver 90,6) maar toch wel 700 teveel voor mijn gevoel. Maar heb er heerlijk voor kunnen eten hoor. Eigen schuld dus.
    Morgen Hardenberg.
    Begon vanmiddag alweer te twijvelen of ik zou opspuiten of niet Ik snap ff geen zak meer van mijzelf.

Waarom twijvel ik toch elke keer Ik moet morgen alles maar op mij af laten komen denk ik. En kijken wat de dok zegt. En mijn twijvel uitspreken ofzo.
    pi_19731418
    hmmm, ben nog steeds sterk, nog geen ijsje gehad.
    en daar wil ik het ook bij houden.

Spreek die twijfel ook uit.
    Opspuiten lijkt mij sneller te helpen, voor die hersteloperatie.
      dinsdag 8 juni 2004 @ 18:27:02 #173
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_19733345
    oooh hahahaa ik dacht dat je bedoelde dat je met een ijsje was begonnen !!!!

Ik geef de warmte het maar op de kop

Wij gaan ff naar familie wandelen. Beetje beweging kan geen kwaad dunkt mij.

Ja, klopt. Opspuiten betekent veel minder eten. Dus sneller afvallen. Maar betekend ook vele anderen dingen. Zoals geen brood meer, warm eten met veel meer moeite. Vaker spugen. Terwijl ik zonder opspuiten nu niet meer spuug..

Ja ik spreek morgen wel duidelijk mijn twijvel uit... kijken wat hij zegt.
      dinsdag 8 juni 2004 @ 19:21:03 #174
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_19734485
    Ik geef gelukkig niet zoveel om ijs. Vandaag werd er ijs getracteerd op het werk en heb ik een Raketje genomen. Is maar een halve point dus de schade is te overzien.
    Helaas kwam er een half uur later nog een jarige met cake langs. Zij was echt een beetje beledigd toen ik beleefd weigerde dus heb ik het toch maar genomen. Jammer toch dat mensen je proberen over te halen iets te eten wat je niet wilt. Maar het is zo'n leuke meid dat ik het niet over mijn hart kon verkrijgen resoluut te blijven weigeren.
    pi_19735784
    Ik ken het Sanne en eigenlijk ben jij dan niet onbeleefd, maar is zij onbeleefd om aan te dringen. Ik kan daar best kwaad om worden.

Mijn regeltje:

Isabeau (1m67) (32,4) was 96,6 kg, is nu 90,4 en wil graag 65 kg wegen -6,2
    pi_19736444
    En Isa's stukje van de dag
    quote:
    Low-Carb Mood Swings?

June 8, 2004

Do the chips that don’t pass the lips of low-carb dieters weigh heavily on their shoulders instead? People who avoid certain foods or are reducing their food intake are famous for irritability, but many who are testing low-carbohydrate approaches like Atkins and the South Beach Diet are reporting unusually high feelings of anger, tension and depression.
    "It’s called the ‘Atkins attitude,’" says Judith Wurtman, Ph.D., director of the Women’s Health Program at the Massachusetts Institute of Technology and the Adara Weight Loss Center, both in Boston. "It’s very well-documented."

Wurtman, who advocates a diet high in complex carbohydrates for weight loss and stress relief, says her studies on rats have shown a connection between a diet low in carbohydrates and low levels of serotonin -- a brain chemical that promotes feelings of happiness and satisfaction. Low levels of serotonin are implicated in depression.

In Wurtman’s research, rats placed on a low-carbohydrate diet for three weeks were found to have lower levels of serotonin in their brains. The same rats binged once starch was reintroduced into their diets, as if they couldn’t get enough of it.

The same effect occurs in humans on low-carb diets, Wurtman insists. And it leads to pronounced feelings of depression and sadness, even rage. "People feel very angry, and their antidepressants don’t work well, either," she says.

Granted, dieting isn’t easy no matter how one does it, but many think low-carbohydrate approaches are particularly hard on your happiness. Wurtman goes so far as to call them dangerous for those who already struggle with depression or bipolar disorder. Other researchers disagree. In fact, Wurtman’s assertions are in direct contrast to what advocates of low-carbohydrate diets promise -- an end to mood swings and fatigue. Indeed, many who have success on these diets say their moods have never been better.

"It’s a very hard effect to sort out," says Frederick Samaha, M.D., chief of cardiology at the Veterans Administration Hospital in Philadelphia. Samaha recently reported in the New England Journal of Medicine the results of a study in which he compared a low-carbohydrate diet with a low-fat one. "We didn’t notice any difference in mood between the two groups. What we found, overall, was that people (on either diet) felt good because they were losing weight and becoming healthier," Samaha says. "But there was a high drop-out rate, around 40 percent, and it may be that those folks left because they didn’t see any improvement in their quality of life.

Other researchers believe a low-carb diet may have an adverse effect only on those already prone to low moods. Philip Cowen, chief of psychiatry at Oxford University in the U.K., reported on a study published in the British Journal of Psychiatry that the mood problem on low-carb diets was measurable but mild in women fighting depression.

"We routinely use a low-carbohydrate diet, which does produce evidence of changes in brain-serotonin function," says Cowen. "In people with a history of depression -- but not in those without -- this diet lowers subjective ratings of ‘happy’ slightly."

So what is a low-carber to do? Robert Thayer, professor of psychology at California State University in Long Beach and author of Calm Energy: How People Use Food and Exercise to Regulate Mood, says the best advice is to closely monitor mood after experimenting with food. "If you don’t have enough energy to function effectively and meet the demands of your day, that’s going to create tension."
    Dus meer depri van een dieet arm aan koolhydraten? Ja, ik kan me daar wel in vinden. Ik mis nu de chips, snoep en chocolade al Laat staan dat ik ook nog eten als pasta, brood en rijst voor een substantieel deel moet laten staan. Maar ja, daar tegen over staat wel dat je heerlijke gebakken eitjes en worstjes mag. Keuzes keuzes Volgens mij is de eindconclusie van dit stukje samen te vatten als: "eh, misschien...:? eh we weten het eigenlijk niet. Maar zoubest eens kunnen. "
    pi_19737561
    Tjah we gingen in eens bbq'n toen ik thuis kwam.. was wel lekker.. heb gewoon meegedaan en ook een ijsje gegeten.. morgen weer gewoon netjes aan de punten houden dan komt alles goed ... tenminste dat denk ik dan
      dinsdag 8 juni 2004 @ 23:23:04 #178
    80407 glimworm
    'The Shining'
    pi_19741341
    Ik heb het ÏJsje vandaag niet kunnen weerstaan. Vriendje maar zonder mij naar het strand, omdat ik ben gaan leren in de bieb voor tentamens. Voelde me op een gegeven moment echt zielig dat ik niet kon genieten van het mooie weer, dat ik vond dat ik wel een IJsje mocht. Nog niet echt spijt, heb ervan genoten en af en toe moet je toch kunnen zondigen?
    Glimmen is een keuze
      woensdag 9 juni 2004 @ 08:07:25 #179
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_19745477
    Woensdag is tegenwoordig mijn lievelingsdag van de week.

's Avonds sporten; eerst een uur BBB daarna een uur Pilates. Daarmee spaar ik zoveel punten op dat ik vanmiddag de heerlijke wekelijkse haring kan eten.

Verheug me er nu al op!
    pi_19745583
    @Sanne.. mooi is dat met die punten eh... ik spaar elke dag punten... aangezien ik 1.5 uur fiets per dag maar dat is wel lekker hoor.. alleen tjah gisteren gebbq't dus mijn punten zijn op .. hoeveel punten krijg je voor een uur pilates dan ??
    pi_19745950
    Ik heb gisteren ook geBBQed. Het niet veel gehad. 's avonds nog even wezen hardlopen.
    pi_19745981
    Nou ik heb geen ijsje genomen uiteindelijk....
    dus het valt allemaal wel weer mee.
    Wat dom eigenlijk ik doe dit voormezelf en niet voor iemand anders...

Funnie succes vandaag....
    Ik hoop dat de arts je kan helpen bij jou twijfel.
    Knuffel

Ik denk dat ik vanavond de ct maar op het balkon probeer te krijgen is vast koeler dan in huis...
    en nu weer een schop onder me kont...want ik moet een hoop doen vandaag.
      † In Memoriam † woensdag 9 juni 2004 @ 09:08:31 #183
    43556 miss_dynastie
    pi_19745990
    Funnie, succes vandaag

Verder weinig te melden
    pi_19746109
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2004 09:08 schreef miss_dynastie het volgende:
    Verder weinig te melden
    Is dat positief
      woensdag 9 juni 2004 @ 09:44:36 #185
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_19746596
    Dank jullie wel dames. Aan mijn weegschaal te zien vanmorgen. Heb ik erg weinig keuze.
    91,2

Terwijl ik mij gisteren en eersgisteren toch redelijk aan alles gehouden heb
    Afvallen had ik nog niet verwacht maar aankomen eigenlijk al helemaal niet.
    Dus kmoet alle twijvels aan de kant gooien. En het maar laten doen. Ik heb een vermoeden dat mijn hormonen ook erg mee spelen. Ene dag ben ik weer ongi . De andere dag ben ik het weer niet. Lijf is raar bezig dus.

Hoe is het verder met jou Miss_D ?
    Ondanks dat je weinig te melden hebt!

jolene erg knap hoor! Ik had vanmorgen zoiets van.. nah had ik net zo goed wel een ijsje kunnen nemen met zo'n resultaat.

Goed, we gaan gewoon weer verder!
      † In Memoriam † woensdag 9 juni 2004 @ 09:53:39 #186
    43556 miss_dynastie
    pi_19746783
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2004 09:44 schreef Funnie het volgende:
    Hoe is het verder met jou Miss_D ?
    Ondanks dat je weinig te melden hebt!
    Wel aardig... heb nog steeds de uitslag van het bloedprikken niet, eerst was ie er nog niet, toen kreeg ik de huisarts gewoonweg niet te pakken, nou ja, ik baal er een beetje van en durf nu amper meer te bellen (ik krijg vast op mijn sodemieter )... vorige week de hele tijd in zijn spreekhalfuur gebeld, maar helaas Nu durf ik dus amper meer, maar hij is toch echt zélf onbereikbaar Morgen ga ik toch maar de laatste poging wagen Ik ben bang dat ik een spontane allergie tegen onze haarbal ontwikkeld heb, daar zat de dokter zelf ook aan te denken. Maar die haarbal doe ik echt niet weg, dus ik hoop nog steeds dat het wat anders is. Als er uit deze tests niets komt, moet ik longonderzoeken doen (eerst foto's en daarna de hele mikmak)... die dokter vroeg na het horen van mijn longen gelijk of ik rookte... nou ja, een sigaar per jaar of zo. Of ik dan meegerookt had? Ja, 18 jaar lang ja Bedankt, mam...... maar ik wacht nog rustig even af en ik hoop dat het geen haarbalallergie is
    pi_19747027
    Dat is dan lekker Miss_D, gewoon bellen hoor.
    Die HA is zelf ook een lekkere dan, telkens onbereikbaar.

Funnie, sterkte met opspuiten straks....
      † In Memoriam † woensdag 9 juni 2004 @ 10:10:14 #188
    43556 miss_dynastie
    pi_19747083
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2004 10:06 schreef jolene het volgende:
    Dat is dan lekker Miss_D, gewoon bellen hoor.
    Die HA is zelf ook een lekkere dan, telkens onbereikbaar.
    Tja, maar dat hebben ze zelf ook niet zo door, geloof ik
    Ik heb al een liter water op, men, wat krijg je een dorst met dit weer
    Gisteren heeft mister_d me per ongeluk de hele dag (zo'n 1,5 liter dus) gewone cola zitten voeren en zelf cola light zitten drinken. Natuurlijk fantastisch dat men de cola zo goed maakt, dat je het verschil tussen light en gewoon niet meer proeft, maar toch .... nu dus maar een waterdagje

Hoe gaat het bij jou? Met de pilates?
    pi_19747250
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2004 10:10 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

en zelf cola light zitten drinken. Natuurlijk fantastisch dat men de cola zo goed maakt, dat je het verschil tussen light en gewoon niet meer proeft, maar toch .... nu dus maar een waterdagje

Hoe gaat het bij jou? Met de pilates?
    De pilates valt me nog steeds een beetje tegen...
    Ik ben er dus achter ik ben niet lenig en dat moet je toch wel een beetje zijn zeg.
    Maar we houden stug vol....

Volgend jaar man, dan herkent niemand ons....

Rosean ik heb jou al een tijdje niet gezien
      woensdag 9 juni 2004 @ 10:19:09 #190
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_19747256
    Ja, vreselijke dingen zijn dat. Allergien tegen huisdieren
    Terwijl ze zo lief en pluizig en knuffelbaar zijn. Je houdt gewoon enorm van je huisdier.
    Ik hoop voor jou dat dat het niet is (is ook erg makkelijk te testen).

Stom van je huisarts dat die zo onbereikbaar is. Kan je er niet eens een keer langslopen? Met de melding ik krijg jullie gewoon weg niet te pakken!!

Sjah roken. Rot onderwerp soms. Ik ben zelf een behoorlijke rookster. En heb ook 2 kids.
    De plan ligt om te stoppen als ik klaar ben met dieeten en stabilieren. Henk is aantal jaren geleden al gestopt (ik ook, maar ik was weer begonnen nadat ik ingestort was) Ik was toen nog niet zo lang gestopt.
    Mijn sigaret is mijn grootste vriend Vooral nu.
    Maar goed. Ooit gaat het ervan komen dat ik stop.
    Maar vreemde is, heel veel vrienden van ons, die al jaar of 7 gestopt waren met roken, zijn afgelopen 2 jaar allemaal weer gaan roken. Zo jammer. Vooral omdat ze er al zolang afwaren.

Ik wens je veel sterkte met alles !

Ik laat tegen de avond wel weer wat van mij horen. Moet om Half 3 in Hardenberg zijn. Ben om een uur of 5 wel weer denk ik.
    pi_19747343
    Funnie, daarom wil het stoppen bij mij ook nog niet zo goed.
    Eerst was eten en roken een lief vriendje en het eten is nu weg..maar kan me andere vriendje nog niet laten gaan. Ben heel bang dat dat niet goed gaat.
    Maar ga het nog steeds proberen als ik op de helft ben...
    Dus nog 5,5 kilo te gaan....
    Werk er nu wel een beetje naar toe....
      woensdag 9 juni 2004 @ 10:30:15 #192
    80407 glimworm
    'The Shining'
    pi_19747485
    Glimworm (1m75) (??,?) was 98 kg, weegt nu 97 kg en wil graag wegen 75 kg -1

Eindelijk de eerste kilo er weer af...
    Glimmen is een keuze
      woensdag 9 juni 2004 @ 10:34:30 #193
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_19747576
    Glimworm (1m75) (24,5) was 98 kg, weegt nu 97 kg en wil graag wegen 75 kg -1

Gezond BMI
    pi_19747814
    Glimworm netjes gefeliciteerd...dat is ff vlot overstappen
      † In Memoriam † woensdag 9 juni 2004 @ 10:46:11 #195
    43556 miss_dynastie
    pi_19747843
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2004 10:34 schreef Funnie het volgende:
    Glimworm (1m75) (24,5) was 98 kg, weegt nu 97 kg en wil graag wegen 75 kg -1

Gezond BMI
    Huh
    Bij 1m75 en 97 kg kom ik op een BMI van 31,7.
      † In Memoriam † woensdag 9 juni 2004 @ 10:47:13 #196
    43556 miss_dynastie
    pi_19747865
    En zelfs als je 1m95 bent heb je met 97 kg een ongezond BMI (25,5). Of zit ik nu dom te rekenen
    pi_19747866
    Ow, hihihihi, ik heb niet eens gerekend ging gewoon met Funnie mee.
    pi_19747895
    Nuen, heb nu ook gerekend kom ook op een bmi van 31,7...
    pi_19748043
    Gewicht / lengte(m) in het kwadraat = bmi

Maaruhm mooi dat er een kilo af is GlimWorm.. nog niet een gezond gewicht maar je bent al wel dichter bij
    pi_19748326
    Funnie voor ik het vergeet te zeggen.. heel veel succes vanmiddag..

Oh en dat je wat zwaarder bent kan komen omdat je waarschijnlijk heel gestressed bent voor vanmiddag... sommige mensen vallen juist af van stress maar de meeste mensen komen aan door stress omdat hun lichaam dan ook een beetje door de war is... dus na vanmiddag gaat alles vast weer helemaal goed komen.
    pi_19748417
    Riannuh, hoe is het met je kellogs??
    pi_19748657
    Ik heb ze nog nergens kunnen vinden... niet bij de edah, makro of ah hier... alleen de ontbijt granen maar die repen heb ik nog niet gevonden
      † In Memoriam † woensdag 9 juni 2004 @ 11:23:46 #203
    43556 miss_dynastie
    pi_19748832
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2004 11:18 schreef Riannuh het volgende:
    Ik heb ze nog nergens kunnen vinden... niet bij de edah, makro of ah hier... alleen de ontbijt granen maar die repen heb ik nog niet gevonden
    Even mailen met Kellogs. Die kunnen je zo een lijstje geven van winkels in de buurt die ze verkopen
      woensdag 9 juni 2004 @ 11:29:27 #204
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_19748998
    huh? wat doe ik nu fout dan? Lengte 1,75 gewicht 75 ??? kweet ut nie meer.. Ik zal nog eens narekenen?
    Of wens ik nu iedereen een gezond gewicht toe

ooh nee.. ik kijk weer eens helemaaaaal verkeerd. sorry glimworm Ik las dat je 75 was nu

Gaat niet goed hier...
      † In Memoriam † woensdag 9 juni 2004 @ 11:30:37 #205
    43556 miss_dynastie
    pi_19749038
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2004 11:29 schreef Funnie het volgende:
    huh? wat doe ik nu fout dan? Lengte 1,75 gewicht 75 ??? kweet ut nie meer.. Ik zal nog eens narekenen?
    Of wens ik nu iedereen een gezond gewicht toe

ooh nee.. ik kijk weer eens helemaaaaal verkeerd. sorry glimworm Ik las dat je 75 was nu

Gaat niet goed hier...
    Funnie, reken het voor mij ook eens uit

Ik kan me best voorstellen dat je met grote spanning zit nu
      woensdag 9 juni 2004 @ 11:30:58 #206
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_19749048
    Oh Riannuh, ze zijn idd niet overal verkrijgbaar. iig wel hier bij de AH.
    pi_19749081
    Ik zit nu toevallig aan de special K van kellogs
    Heb het bij de c-1000 gehaald. Deze week hele week als ontbijt genomen Ben zelf geen broodeter, dus dit is voor mij een goede oplossing en nog lekker ook! Ik volg verder niet het dieet wat op de achterkant van het pak staat.

Ik kan alleen die repen nergens vinden, ben daar ook wel benieud naar.
      † In Memoriam † woensdag 9 juni 2004 @ 11:34:31 #208
    43556 miss_dynastie
    pi_19749153
    Ik ben ook niet echt een eter op de vroege morgen
    Ik zit nu ook aan de yakult en ik moet zeggen dat het goed werkt en ze hebben ze nog in light ook
    Ik neem nu om een uur of negen (sta rond acht uur op) een yakult, flesje water en dubbele boterham, dan om een uur lunchen en om een uur of zes, zeven avondeten en dat gaat goed. Tussendoor op dit moment veel mandarijntjes
      woensdag 9 juni 2004 @ 11:34:47 #209
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_19749159
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2004 11:30 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Funnie, reken het voor mij ook eens uit

Ik kan me best voorstellen dat je met grote spanning zit nu
    Zal ik iedereen maar gelijk op streefgewicht toveren?
    Kwou dat het kon..

terug. Ja, ik denk dat het de spanning is.

Of mijn gewicht spanning is of vocht? Of gewoon echt weer vet erbij.. Of mijn hormonen. I don't know. We zien het wel.
    pi_19749257
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2004 11:18 schreef Riannuh het volgende:
    Ikke volgens mij super de boer/Konmar
      woensdag 9 juni 2004 @ 12:08:28 #211
    3542 Gia
    User under construction
    pi_19750216
    Funnie, veel sterkte gewenst.

Verder iedereen, volhouden!!

Mag zelf zo weer naar de fysio. Wordt weer flink zweten. Ga denk ik de crosstrainer doen, gebruik je je hele lichaam. Maar de oefeningen met de gewichten zijn zo zwaar met dit weer!

Pfft. Krijg het nou al heet!
      woensdag 9 juni 2004 @ 12:12:08 #212
    80407 glimworm
    'The Shining'
    pi_19750321
    Geeft allemaal niks hoor... was zelf beetje te lui om mijn BMI uit te rekenen. Heb mijn rekenmachine uitgeleend en wist niet meer precies op welke site je het kon uitreken

Maar ik ben wel blij met de kilo eraf.. ben echt al 2 weken goed aan het letten op mijn eten, maar kan de hele tijd alle lekkere voorbijkomende dingen niet weerstaan...

Nu er weer verder tegenaan... merk ook wel dat ik meer zin heb om wat meer tijd in het koken te steken om iets gezonds klaar te maken

Veel succes allemaal vandaag. Gelukkig is het niet meer zulk mooi weer, beter tegen de ijsjes
    Glimmen is een keuze
      † In Memoriam † woensdag 9 juni 2004 @ 12:27:41 #213
    43556 miss_dynastie
    pi_19750767
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2004 12:12 schreef glimworm het volgende:
    Geeft allemaal niks hoor... was zelf beetje te lui om mijn BMI uit te rekenen. Heb mijn rekenmachine uitgeleend en wist niet meer precies op welke site je het kon uitreken
    www.overgewicht.nl
    quote:
    Veel succes allemaal vandaag. Gelukkig is het niet meer zulk mooi weer, beter tegen de ijsjes
    Jij ook succes
    En hier is het heerlijk weer hoor
    pi_19751985
    Ja, weer lekker weer. Alleen wordt het op het werk nu langzaam weer een sauna
      woensdag 9 juni 2004 @ 13:24:21 #215
    80407 glimworm
    'The Shining'
    pi_19752244
    Bij mij is het echt bewolkt, niet dat het koud is hoor.. ik woon vlakbij Den Haag..
    Glimmen is een keuze
      woensdag 9 juni 2004 @ 13:33:02 #216
    20330 knuppelhout
    ouwe dibbes
    pi_19752486
    ow heerlijk, gister had ik (zoals verteld) hardgelopen in de volle zon (doe ik altijd voordat ik ontbeten heb)
    Dat sporten zonder bodem in je maag werkt zo ontzettend goed, dat ik gistermiddag zelfs 105.4 woog! (dat is dus onder de BMI 30!)
    helas was het vanmorgen weer 106.3, maargoed: nog en weekje buffelen en dan heb ik mn 2e doel behaald!
    pi_19752668
    Ik heb even een weekje ofzo geen tijd gehad om te reageren, maar ik wil even kwijt dat het hier niet echt goed gaat en ik snap helemaal niet waarom.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet heel erg ben aangekomen. Maar die kilo's die eraf waren sinds ik hier kwam zijn er wel weer bij. Ik weet wel hoe het moet allemaal maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb geen honger maar mijn hersens zeggen dat ze willen eten en dat is zo verrekte lastig. Ik kan er soms gewoon echt niet tegen vechten. Vandaag valtop zich nog te redden door gewoon alleen nog vanavond te eten, maar ik moet dalijk op weg naar huis nog langs de supermarkt en ik ben bang dat ik dan weer lekkere dingen naar binnen prop en dan vanavond ook nog gewoon mijn avond eten op eet.
    Ik wil niet terugvallen in mijn oude patroon maar op het moment lijkt het er op of dat wel gebeurd. En dat wil ik gewoon helemaal niet! Maar waarom is mijn wil dan niet sterker dan mijn drang om te eten?
    Ik voel me moddervet (terwijl ik echt niet zwaarder ben dan een 2 maanden geleden toen ik me wel goed voelde) en wil het liefst thuis in bed kruipen en er niet meer vandaan komen. Misschien heeft het ook meer te maken met mijn werk ofzo. Ik zit sinds een paar maanden alleen op een kamertje. Er zit nog wel iemand bij me maar die is met een project bezig waardoor hij nooit op zijn plek zit (echt nooit); ik weet niet of mijn contract verlengd wordt per 1-8 dus ik denk dat dit allemaal wel meespeelt maar ik vind het zo stom dat ik me daardoor zo laat kennen....
    pi_19752757
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2004 13:39 schreef Rosean het volgende:
    Ik heb even een weekje ofzo geen tijd gehad om te reageren, maar ik wil even kwijt dat het hier niet echt goed gaat en ik snap helemaal niet waarom.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet heel erg ben aangekomen. Maar die kilo's die eraf waren sinds ik hier kwam zijn er wel weer bij. Ik weet wel hoe het moet allemaal maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb geen honger maar mijn hersens zeggen dat ze willen eten en dat is zo verrekte lastig. Ik kan er soms gewoon echt niet tegen vechten. Vandaag valtop zich nog te redden door gewoon alleen nog vanavond te eten, maar ik moet dalijk op weg naar huis nog langs de supermarkt en ik ben bang dat ik dan weer lekkere dingen naar binnen prop en dan vanavond ook nog gewoon mijn avond eten op eet.
    Ik wil niet terugvallen in mijn oude patroon maar op het moment lijkt het er op of dat wel gebeurd. En dat wil ik gewoon helemaal niet! Maar waarom is mijn wil dan niet sterker dan mijn drang om te eten?
    Ik voel me moddervet (terwijl ik echt niet zwaarder ben dan een 2 maanden geleden toen ik me wel goed voelde) en wil het liefst thuis in bed kruipen en er niet meer vandaan komen. Misschien heeft het ook meer te maken met mijn werk ofzo. Ik zit sinds een paar maanden alleen op een kamertje. Er zit nog wel iemand bij me maar die is met een project bezig waardoor hij nooit op zijn plek zit (echt nooit); ik weet niet of mijn contract verlengd wordt per 1-8 dus ik denk dat dit allemaal wel meespeelt maar ik vind het zo stom dat ik me daardoor zo laat kennen....
    Lieve Rosean,

Kun je niet ff tijdelijke een boekje bij houden.
    Gewoon om te zien bij welke gedachtes het fout gaan of niet.
    Meid, als het nu niet wil misschien lukt het volgende week om de knop weer om te zetten.
    Knuffel
    pi_19752937
    Jolene, je bent echt een liefke.
    Ik denk dat ik dat misschien maar eens moet doen...
    pi_19752992
    soms gaat het goed en dan schrijf je tijden niet, maar als het slechter gaat schrijf ik het op.
    Lees het later na.
    pi_19753082
    schrijf je dan gedachten? Of wat je gegeten hebt? Dat laatste heb ik namelijk wel eens gedaan.
    pi_19753140
    Voor alle mensen die alleen maar aankomen terwijl ze zich toch goed aan het dieet houden (ik dus ook, de afgelopen paar dagen elke dag een onsje erbij terwijl ik niets vreemds doe): Met warm weer kun je heel veel vocht vasthouden en dus aankomen. Hopelijk gaat het er dus gewoon weer af als we weer naar de 20 graden gaan
    pi_19753212
    Mijn gedachten ik heb gisteren dus 4 pagina's vol geschreven waarom ik nou Ijs wil.
    Waarom ik me niet goed voel.
    Ik weet dat bij mijn gedachtes een hoop los maken.
    En dan wil mijn koppie eten gewoon een soort van honger stillen.
    en die honger is er eigenlijk niet alleen in mijn hoofd
    pi_19753368
    En heb je gisteren ijs genomen?
    pi_19753451
    Nee, ik heb geen ijs genomen.
    ben ik daardoor een beetje trots ja dat wel, maar ik snapte eerst niet waardoor het kwam.
    ach en dan met een beetje schrijf en teruglees werk. ben ik tot een besluit gekomen het niet te doen
    pi_19753527
    Maar waarom wilde je het dan? Ik weet niet zeker of ik met opschrijven weet waarom ik iets wil. Ik ga het denk ik wel eens gewoon doen hoor, maar ik ben benieuwd. Als je het niet kwijt wil moet je dat vooral niet doen.
    pi_19753707
    Bij mij nadert de verjaardag van mijn zus...dit zorgt dat ik onrustig wordt.
    heb dit ook met haar sterfdag ik weet dat ik een soort van aanloop periode heb naar die dagen.
    Komt natuurlijk door het dan versterkte verdriet bij mij bij mijn ouders.
    Ik at normaal dan wat minder.
    Onder het mom ik ben zielig voel me rot.
    pi_19754301
    Dat zijn inderdaad vervelende dingen... sterkte dan met haar geboortedag

Wanneer had jij nou die bruiloft?
    pi_19754375
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2004 14:40 schreef Rosean het volgende:
    Dat zijn inderdaad vervelende dingen... sterkte dan met haar geboortedag

Wanneer had jij nou die bruiloft?
    Dank je, 26 augustus...dus dat is ook best snel..
      woensdag 9 juni 2004 @ 15:00:21 #230
    3542 Gia
    User under construction
    pi_19755042
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2004 13:56 schreef Fannetje het volgende:
    Voor alle mensen die alleen maar aankomen terwijl ze zich toch goed aan het dieet houden (ik dus ook, de afgelopen paar dagen elke dag een onsje erbij terwijl ik niets vreemds doe): Met warm weer kun je heel veel vocht vasthouden en dus aankomen. Hopelijk gaat het er dus gewoon weer af als we weer naar de 20 graden gaan
    Kervelsoep!

Werkt vochtafdrijvend.

Ik heb nog steeds plaspillen, en toch heb ik nog een beetje last van dikke enkels met dit weer.
    pi_19755963
    Noteert Kervelsoep...
    Eens kijken of dat makkelijk te maken is...want bleekselderij overal bij is ook niet alles
      woensdag 9 juni 2004 @ 16:02:47 #232
    3542 Gia
    User under construction
    pi_19757160
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2004 15:28 schreef jolene het volgende:
    Noteert Kervelsoep...
    Eens kijken of dat makkelijk te maken is...want bleekselderij overal bij is ook niet alles
    Simpel.
    Kook wat bouillon, doe daar de kervel in. Eventueel wat rijst erbij en/of gehaktballetjes (vet!), of vermicelli i.p.v. rijst. Even laten koken. Klaar.

Soepjes zijn sowieso altijd makkelijk, lekker en gezond.

Ik maak weleens wortel-courgettesoep. Bouillon koken, wortel erin, 5 minuten koken, courgette erin en vermicelli, voor de smaak nog wat selderieblad, nog 5 minuten koken. En eten. Heerlijk. Ook de kids zijn er dol op. En groente mag je lekker veel van hebben. Met een stuk stokbrood erbij heb je toch weer gegeten.
    pi_19759345
    Ik heb net bij de albert heijn een doos mini-fruitjoys gekocht. Als ik de verleiding dan echt niet kan weer staan, neem ik een mini-waterijsje.
    Dan blijft de schade beperkt...
      woensdag 9 juni 2004 @ 17:33:34 #234
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_19759545
    Rosean

Lijkt me een hele rot situatie voor je. Vooral omdat je weet dat je je 2 maand geleden gewoon goed voelde bij je gewicht. En nu doordat je, je doel hebt anders gesteld het gewoon weg minder goed voelt. Probeer anders idd maar wat jolene zei, over het schrijven.
    Voor mijzelf werkt dat niet zo goed, omdat ik mij dan heel zakelijk opstel, en er niet bij nadenk waarom ik wil eten.. Vaak ook onmacht hoor van mijn kant. Omat ik vaak gewoon weg niet weet wat er aan de hand is. Maar dat heb ik ook met mijn paniek aanvallen. Ik weet vaak echt niet waar ze vandaan komen. Kan ze daardoor ook niet vermijden.

Ik zit wel ff nu bij mijzelf te denken wat ik je eigenlijk kan aanbieden.. Maar ook weer simpelweg niets. Ik redt het nu ook niet. Maar ik kan mijn band in werking laten zetten. Zodat ik wel moet. Jij moethetop eigen kracht en wil doen. Die knop weer heel goedkunnen omzetten. En soms ben je daar gewoon nog niet klaar voor. Je kan het wel. Dat weet je. Kijk maar naar je resultaat!!!
    Vergeet dat alsjeblieft niet Rosean.. Hierbij iig een hele dikke knuf

Vocht, ja ik hoop dat het dat is waarom ik nu nog meeer ben aangekomen. Ik heb ook wel plastabletten. Maar gebruik ze eigenlijk niet meer sinds ik afgevallen ben. Omdat ik sindsdien er niet meer zo'n last van had. Ik zal het in mijn achterhoofd houden iig.

Andere vocht in mijn buik. Dokter heeft met naald ff 4 cm diep liggen roeren daar en ik voelde er geen ene donder van. Heel die plek is dus gevoelloos. En er kwamen maar enkele druppels uit. Maar moet wel in de gaten gehouden worden. vreemd is dat.
    Opspuiten is gebeurt. Ik heb 1 CC vloeistof erin gekregen. (van de 4 die kan) De eerste keer na mijn band operatie had ik in 1 maal 1,5 CC gekregen. Maar omdat mijn maag nog wel eens gek wil reageren. Heeft hij nu er maar 1 gedaan.
    Hij heeft mij nog wel gezegt, dat ik wat meer vertrouwen in mijzelf moet hebben.
    2 bekers water snel weggedronken en kon weer naar huis. (liep een uur uit daar )

Ben ik nog dingen vergeten, bv laten zien dat er nog steeds 1 hechting zit. Nou die haal ik er zelf wel uit als ik de moed gevonden heb

Verder alles oke. Ik ga straks testen wat ik wel en niet kan. Maar zal pas tussen vrijdag en zondag het echte effect merken (ja, mijn late reactie enzo)
      woensdag 9 juni 2004 @ 17:54:42 #235
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_19760131
    oke, eten gaat goed (en veel )
    Maar ik merk dat ie opgespoten is.. Ik kan niet meer drinken NA het eten.. Arghzz.
    Was ik weer helemaal gewent nadat de band leeg was. En helemaal vergeten net na het eten..

woensdag 9 juni 2004 @ 21:16:46 #236
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_19765266
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2004 08:25 schreef Riannuh het volgende:
    @Sanne.. mooi is dat met die punten eh... ik spaar elke dag punten... aangezien ik 1.5 uur fiets per dag maar dat is wel lekker hoor.. alleen tjah gisteren gebbq't dus mijn punten zijn op .. hoeveel punten krijg je voor een uur pilates dan ??
    Pilates komt niet voor in de lijst met sporten, maar ik ga van Yoga uit (hoewel ik zeker weet dat dit veel zwaarder is, just to be on the safe side).
    Voor yoga krijg je per kwartier een punt. Dus een uur is vier punten.
    BBB komt overeen met aerobics, dat is per kwartier 1,5 punt. Bij elkaar 10 punten verdiend. Jammer dat je er maar 4 mee mag nemen naar de volgende dag(en).

Rosean: ook van mij een dikke knuffel. We weten allemaal denk ik wel hoe dat voelt als het echt even niet gaat. Kom op meid, straks lukt het wel weer.
    pi_19773295
    jolene: die aanloopdagen naar een sterfdag van een zusje heb ik ook altijd heel erg. 17 aug is de dag voor mij, ookal was ik zelf erg jong maar mijn zusje nog jonger. De dagen ervoor ga ik er steeds meer over nadenken. Qua eten valt het mee, omdat mijn 'aanloop' periode maar een week of 2 is, maar ik begrijp goed wat je bedoelt.

iig, succes ermee!
    pi_19774266
    Dank je, knuppelhout.
    is bij mij ook zo'n twee weken.
    Ik zet het dus wel om in eten.

Rosean, dikke knuf
    pi_19774388
    Funnie, ik hoop dat het meevalt meid.
    Is ook allemaal zo moeilijk...
    Dikke knuffel
    pi_19774390
    Jullie zijn allemaal erg lief

Ik ga maar weer proberen er tegen aan te gaan en ik ga proberen mezelf af te vragen als ik trek krijg waarom ik dan iets wil.
    Wat ik me afvroeg: mag je bijvoorbeeld wortels ook bijna onbeperkt eten net als bijvoorbeeld komkommer? Of is zit daar meer in dan ik denk? Ik heb die namelijk meegenomen naar mijn werk maar het zijn er best veel
    pi_19774446
    Ik eet ze eigenlijk ook best vaak.
    Zo het eigenlijk niet weten.
    Ik heb altijd het idee dat het net beter vult bij mij dan komkommer.
      donderdag 10 juni 2004 @ 08:02:55 #242
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_19774485
    wortels en komkommer mag je zeker onbeperkt eten.
    en is allebei nog goed voor je ook.
    pi_19774519
    Ik neem tegenwoordig ook vaak wortelrondjes.
    Dan heb ik meer het idee van iets lekkers
    pi_19774757
    Ik kan me wel voorstellen dat die wortelrondjes meer het idee van iets lekkers geven: je stopt het in 1 keer in je mond en met een beetje geluk smaakt wortel een beetje zoet. Dus zo gek is dat niet, jolene.
    Ik ga vandaag eens kijken of ik een schriftje op het station kan kopen dat ik in mijn tas kan stoppen zodat ik in de trein kan schrijven. Maar ja als ik nog net de trein kan halen gaat het niet lukken
    pi_19774876
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2004 08:38 schreef Rosean het volgende:
    Ik kan me wel voorstellen dat die wortelrondjes meer het idee van iets lekkers geven: je stopt het in 1 keer in je mond en met een beetje geluk smaakt wortel een beetje zoet. Dus zo gek is dat niet, jolene.
    Ik ga vandaag eens kijken of ik een schriftje op het station kan kopen dat ik in mijn tas kan stoppen zodat ik in de trein kan schrijven. Maar ja als ik nog net de trein kan halen gaat het niet lukken
    Grinnik, dan het schriftje maar een dag later...
    Succes met het halen van de trein.
      † In Memoriam † donderdag 10 juni 2004 @ 09:38:33 #246
    43556 miss_dynastie
    pi_19775527
    quote:
    * miss_dynastie meldt
      † In Memoriam † donderdag 10 juni 2004 @ 09:39:42 #247
    43556 miss_dynastie
    pi_19775553
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2004 17:54 schreef Funnie het volgende:
    oke, eten gaat goed (en veel )
    Maar ik merk dat ie opgespoten is.. Ik kan niet meer drinken NA het eten.. Arghzz.
    Was ik weer helemaal gewent nadat de band leeg was. En helemaal vergeten net na het eten..

Maar dat is toch ook niet de bedoeling (dat je veel kan eten)? Of is dat gewoon nog evenwicht vinden?
    pi_19775581
    Hoe komt het dan eigenlijk dat je vocht vasthoudt, terwijl je toch (ik ten minste) meer zweet dan normaal?
    pi_19775671
    quote:
    *meldt
    pi_19776182
    Ook ff melden doet
    afgelopen dagen weinig gegeten omdat ik me niet lekker voelde wel veel water gedronken.
    Toch 500 gram zwaarder vanochtend...
    // Je bent zo mooi Anders
    Niet meer of minder Anders
    Maar zo mooi Anders.//
    pi_19776251
    Ik weet het eigenlijk niet want ik kan pas maandag weer op de weegschaal.
    Maar ik hou wel vast want krijg me ring niet om.

Ik weet niet hoe het komt
      donderdag 10 juni 2004 @ 10:25:51 #252
    2742 Bolletje...
    Dare to be different
    pi_19776393
    Hoi allemaal, ik heb ooit al eens meegedaan, maar ik ga het toch maar eens wagen, want ik ben nu op mijn zwaarst ooit!
    Ik denk dat ik op dit moment rond de 95 kilo weeg, en ik ben 1 m 78. Dat is dus een BMI van 30, dus als het goed is ben ik wel welkom hier he..kan wel wat steun gebruiken.
    Ik ben sinds 2 dagen weer aan het lijnen, heb helaas geen weegschaal meer, die is kapot gevallen met mijn verhuizing vorige week, dus ik moet wel ff een nieuwe aanschaffen. T vriendje doet trouwens ook mee met lijnen, dus dat is wel een fijne steun
    Als het goed is weet ik vanmiddag exact hoeveel ik weeg..dat zal wel ff janken worden daarna
    doei
      donderdag 10 juni 2004 @ 10:26:37 #253
    2742 Bolletje...
    Dare to be different
    pi_19776410
    Oh en een voor isabeau ( totaal offtopic he)
    doei
    pi_19776476
    Welkom Bolletje...

ff janken en dan de schouders eronder.
    Vraag maar raak.

Ow en offtopic komt hier misschien wat vaker voor.
      donderdag 10 juni 2004 @ 10:31:40 #255
    2742 Bolletje...
    Dare to be different
    pi_19776537
    Tnx Jolene
    Hmm ik heb gehoord dat je steeds voor het eten en vooral 's ochtends op nuchtere maag vers grapefruitsap moet drinken, iemand hier ervaring mee?

Nou, ik ga zo maar een weegschaal halen bij de blokker
    doei
    pi_19776593
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2004 10:31 schreef Bolletje... het volgende:
    Tnx Jolene
    Hmm ik heb gehoord dat je steeds voor het eten en vooral 's ochtends op nuchtere maag vers grapefruitsap moet drinken, iemand hier ervaring mee?

Nou, ik ga zo maar een weegschaal halen bij de blokker
    Ja, stond laatst een artikel van in de krant.
    Heb het twee dagen gedaan.
    Want was toch niet zo dol erop.

Niet zo somber.
    Vanmiddag wegen is niet slim dus het wordt toch morgenochtend
      donderdag 10 juni 2004 @ 10:35:29 #257
    2742 Bolletje...
    Dare to be different
    pi_19776636
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2004 10:33 schreef jolene het volgende:

[..]

Ja, stond laatst een artikel van in de krant.
    Heb het twee dagen gedaan.
    Want was toch niet zo dol erop.

Niet zo somber.
    Vanmiddag wegen is niet slim dus het wordt toch morgenochtend
    Ik vind grapefruitsap heel lekker, dus misschien ga ik het wel proberen

Ja dat is waar, morgenochtend..pfff erg is dat zeg, heb me al zeker een jaar niet gewogen en ik ben absoluut veel dikker geworden..
    doei
    pi_19776752
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2004 10:35 schreef Bolletje... het volgende:

[..]

Ik vind grapefruitsap heel lekker, dus misschien ga ik het wel proberen

Ja dat is waar, morgenochtend..pfff erg is dat zeg, heb me al zeker een jaar niet gewogen en ik ben absoluut veel dikker geworden..
    Wat je ook eerst kan doen.
    Is op maten werken.
    Of een broek die nu te strak is gebruiken.
    en werk in stapjes...dan blijft het overzichtelijk
      † In Memoriam † donderdag 10 juni 2004 @ 10:47:43 #259
    43556 miss_dynastie
    pi_19776877
    Grapefruits .... ga ik ook maar eens proberen dan

En welkom bolletje!!
    pi_19776905
    * Meld *

Ik ben Beaker en heb 2 jaar geleden vreselijk mijn best gedaan om te lijnen Ik ben 1.64 en woog toen 69 kilo. Ik ben toen begonnen met Harbalife en 10 kilo ging eraf.Niet gemakkelijk en ook helemaal niet snel, omdat ik toch stiekum af en toe wat "lekkers" nam

Nu 2 jaar verder zit er alweer 4 kilo aan en die moeten er dus af!

Mijn gewicht nu is 64 en wil graag 60 wegen Moet lukken dacht ik zelf, maar merk gewoon dat als ik een snoepje zie (hoe zoeter het is hoe beter) dan moet ik er gewoon 1 eten en dan vervolgens nog 1 enz.

Dussssss.....gisteren ben ik met goede moed begonnen

Groet, Beaker
    BabyS :))
      † In Memoriam † donderdag 10 juni 2004 @ 10:50:52 #261
    43556 miss_dynastie
    pi_19776938
    Beaker, je BMI is 23,8 en je hoort dus thuis in SLANK DE ZOMER IN - Deel XV hier in de dieetclub zitten de mensen met een BMI van over de 25 (=ongezond). Succes daar!
    pi_19777058
    Oeps! Niet goed gelezen dus!

Thanx!!

Ben weer weg dus, maar wil iedereen hier wel ff heel veel succes wensen met lijnen

BabyS :))
      donderdag 10 juni 2004 @ 11:01:36 #263
    2742 Bolletje...
    Dare to be different
    pi_19777225
    Dank je wel Beaker, en ook succes
    doei
      donderdag 10 juni 2004 @ 11:03:37 #264
    2742 Bolletje...
    Dare to be different
    pi_19777281
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2004 10:47 schreef miss_dynastie het volgende:
    Grapefruits .... ga ik ook maar eens proberen dan

En welkom bolletje!!
    Ja is lekker, je moet dus voor je ontbijt eerst een glas gfsap, en vervolgens voor alles wat je eet, dus lunch etc. eerst een glas grapefruitsap.
    Schijnt heel goed te werken, kennisje is in 9 weken 9 kilo ermee afgevallen, natuurlijk ook wel door op haar eten te letten, t zal geen wondermiddeltje zijn denk ik

Hi Miss D
    doei
    pi_19778124
    een tip: neem verse grapefruits en niet zo'n pak of je moet het uit een pak lusten
      † In Memoriam † donderdag 10 juni 2004 @ 11:53:50 #266
    43556 miss_dynastie
    pi_19778592
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2004 10:55 schreef Beaker1 het volgende:
    Oeps! Niet goed gelezen dus!

Thanx!!

Ben weer weg dus, maar wil iedereen hier wel ff heel veel succes wensen met lijnen

Jij ook heel veel succes!!
      † In Memoriam † donderdag 10 juni 2004 @ 11:54:34 #267
    43556 miss_dynastie
    pi_19778623
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2004 11:36 schreef jolene het volgende:
    een tip: neem verse grapefruits en niet zo'n pak of je moet het uit een pak lusten
    Zo'n pak bevat toch veel meer KCal
    pi_19778654
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2004 11:54 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nou hij is een stuk zuurder....dat bedoel ik er mee.
    Zit niet zo heelveel kcal in hoor.
      † In Memoriam † donderdag 10 juni 2004 @ 11:56:15 #269
    43556 miss_dynastie
    pi_19778668
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2004 11:03 schreef Bolletje... het volgende:

[..]

Ja is lekker, je moet dus voor je ontbijt eerst een glas gfsap, en vervolgens voor alles wat je eet, dus lunch etc. eerst een glas grapefruitsap.
    Schijnt heel goed te werken, kennisje is in 9 weken 9 kilo ermee afgevallen, natuurlijk ook wel door op haar eten te letten, t zal geen wondermiddeltje zijn denk ik

Hi Miss D
    Nee, maar dan heb ik een goed excuus om die veel te dure grapefruits te kopen
      † In Memoriam † donderdag 10 juni 2004 @ 11:56:37 #270
    43556 miss_dynastie
    pi_19778675
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2004 11:55 schreef jolene het volgende:

[..]

Nou hij is een stuk zuurder....dat bedoel ik er mee.
    Zit niet zo heelveel kcal in hoor.
    Welke pakken heb jij het over, als ik vragen mag? Ik heb het over cool best
      donderdag 10 juni 2004 @ 11:57:54 #271
    2742 Bolletje...
    Dare to be different
    pi_19778707
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2004 11:54 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

volgends mij kan die van coolbest wel, of niet?

Trouwens net een weegschaal gekocht, en heel eigenwijs, en toch meteen op gaan staan
    Ik weeg 94.5 kilo met kleren en schoenen aan halverwege de dag..dus het valt eigelijk nog mee
    Maar ik zal morgenochtend mijn definitieve gewicht doorgeven. Mijn streefgewicht is overigens zo rond de 75 kilo.
    doei
      † In Memoriam † donderdag 10 juni 2004 @ 11:59:45 #272
    43556 miss_dynastie
    pi_19778762
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2004 11:57 schreef Bolletje... het volgende:

[..]

volgends mij kan die van coolbest wel, of niet?
    Wow
      donderdag 10 juni 2004 @ 12:00:57 #273
    3542 Gia
    User under construction
    pi_19778803
    Vocht vasthouden.

Ben effe aan 't zoeken geweest, maar kan vele oorzaken hebben.

Medisch natuurlijk: Hartfalen en hoge bloeddruk.
    Niet medisch: te weinig drinken tijdens warm weer. Als je weinig drinkt en toch veel zweet, raakt de vochtbalans verstoort. Je lichaam gaat dan vocht onttrekken aan het bloed, waardoor dat dikker wordt. Gevolg is dat je hart harder moet werken om dat 'dikke' bloed rond te pompen, waardoor je erg moe wordt.

Dus bij warm weer echt erg veel drinken.

Las trouwens ook nog ergens iets over sporten, zoals hardlopen en spinnen. Dan is het belangrijk om zo'n speciaal drankje met mineralen en dergelijke te drinken.
    Maar dat is zo'n ingewikkeld verhaal, dat mag je zelf lezen:

http://members.chello.nl/w.worst/vochthuishouding1.htm
    pi_19778881
    http://www.riedeldrinks.nl/R060202.htm
    linkje van coolbest.
    Nu nog opzoek naar de grapefruit op zich

http://www.calorietabel.nl/index.php?idd=g
      donderdag 10 juni 2004 @ 12:04:25 #275
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_19778889
    Ben hier al eeuwig lang niet meer geweest en zal voorlopig denk ik ook niet komen.
    Gewicht? Geen idee, durf er even niet meer op te staan.
    Ik krijg as maandag de sleutel van mijn nieuwe huis, dus dan staat er 2 weken 'klus-voer' op het menu. Dwz snelle hap, pizza, shoarma, patat... Jullie begrijpen wel dat ik daar dus maar even geen verslag van kom doen!

Tot later! En succes allemaal!
    pi_19778955
    Brighteyes Veel succes met je huisje.
    en nog gefeliciteerd met het worden van tante in spe.
    Komt allemaal wel goed als je er eenmaal zit.
      donderdag 10 juni 2004 @ 12:07:16 #277
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_19778963
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2004 09:39 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar dat is toch ook niet de bedoeling (dat je veel kan eten)? Of is dat gewoon nog evenwicht vinden?
    Nee, normaal moet ik het qua eten ook wel direct merken. 1 CC is veelste weinig. Maar goed.
    Moest vertrouwen in mijzelf hebben. En hij wou niet gelijk hoger gaan zitten nu.
    Wat bij mij altijd afwachten is. Dat als ik opgespoten ben, het altijd 2 a 3 dagen allemaal ff moeilijk gaat. Maar dan kan het ineens vrijdags afgelopen zijn met alles. Slipt ie helemaal dicht.
    Dus ik ben hier nu niet blij mee. En moet dus op eigen kracht toch proberen door te zetten, Hoef pas in Sept. weer terug te komen. Nou uhhh. Mooi niet. Ik bel gelijk als ik merk dat het mij niet meer lukt. Die laatste 10 a 11 kilootjes wil ik graag wat sneller eraf hebben.

Bolletje Welkom Ik zal je BMI maar niet uitrekeken Want ik geef iedereen zomaar gezond gewicht

jolene Heel veel sterkte de komende periode met de geboortedag van je zus, en voor knuppelhout hetzelfde uiteraard!

Grapefruit, mag ik niet ivm mijn medicatie. Ik weet ook helemaalniet of ik het lust. Heb het al zeker geen 20 jaar meer gehad ofzo. Toen was ik er niet zo dol op. Maarja, mijn smaak is aan het veranderen.

Kast is hier nog steeds op slot. Dus kon mij vandaag weer ff niet wegen.

Ik slaap nog steeds onder 1 dekbed en 1 sprei en lekkere pyama aan (alles lang). En mensen verklaren mij voor gek. Maar zo slaap ik het lekkerst Lekker diep onder de dekens kruipen. Helemaal mijn plekkie. Lekker veilig enzo Maar zweten, neh niet echt eigenlijk.

Net ff mijn laatste hechting eruit gehaald... En die was lang Maar voelde er niets van. Is in het gevoelloze gebied.

Beaker Hoi! En veel plezier in het andere topic. Dat vele van ons je mag volgen naar het andere topic
      donderdag 10 juni 2004 @ 12:08:18 #278
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_19778986
    Oeps.. Kom er net achter dat het mijn update week is ..
    Ik ga ff aan de slag. Vanavond komen de updates
    pi_19779181
    Funnie doe je wel een beetje voorzichtig met jezelf...
    pi_19779701
    Funnie, ik wilde nog even zeggen dat ik ook even je foto's heb bekeken van je nieuwe kleren en je ziet er geweldig uit! Met die oranje/rode combi lijkt het net of je 'beesten' in de tuin je aanbidden
    pi_19779794
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2004 10:26 schreef Bolletje... het volgende:
    Oh en een voor isabeau ( totaal offtopic he)
    En een terug natuurlijk +

(en jij 95 kilo? jeetje....kan me dat niet goed voorstellen, maar je bent vast na een tijdje lijnen weer helemaal op gewicht ) (nou ja, ik was op mijn zwaarst nota bene 96,6 kilo en ik ben een stuk kleiner dan jij bent) (waarom praat ik tussen haakjes?)

Ik was vanmorgen trouwens 98,8 (was geen weegdag, maar ik kon de weegschaal niet weerstaan). Dat dus volhouden tot de volgende "officiele" weegdag van mij.
      donderdag 10 juni 2004 @ 12:40:27 #282
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_19779896
    Isa Vorige keer woog je veeeeel minder

arghz wordt gek van mijzelf. Ik zie alles fout volgens mij ?????

Van vorige update !

Bedoel je niet 89,8 ????
    ik blijf aan verbeteren hier hahahahah
      donderdag 10 juni 2004 @ 13:11:30 #283
    2742 Bolletje...
    Dare to be different
    pi_19780800
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2004 12:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En een terug natuurlijk +

(en jij 95 kilo? jeetje....kan me dat niet goed voorstellen, maar je bent vast na een tijdje lijnen weer helemaal op gewicht ) (nou ja, ik was op mijn zwaarst nota bene 96,6 kilo en ik ben een stuk kleiner dan jij bent) (waarom praat ik tussen haakjes?)

Nou ja kijk ehm, ik zit in de ziekte wet, ( depressie bladibla) maar enniewee, mijn psycholoog zegt dat ik een stress eter ben, en omdat ik me nu dus rot voel, ga ik eten, en daardoor voel ik me nog rotter waardoor ik weer ga eten..soort cirkeltje dus , en t is een soort eetstoornis. Het goede nieuws is dat de psychologe me er wel mee kan helpen. en ik ben nu zelf dus ook al bezig met lijnen, en t gaat best aardig ookal ben ik pas 2 dagen bezig.. pff lang verhaal
    Maarr je hebt me lang niet gezien he, dus ik denk dat jeje rot schrikt

[ Bericht 2% gewijzigd door Bolletje... op 10-06-2004 13:24:07 (whahaha je schrok he!) ]
    doei
    pi_19780804
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2004 12:40 schreef Funnie het volgende:
    Isa Vorige keer woog je veeeeel minder

arghz wordt gek van mijzelf. Ik zie alles fout volgens mij ?????

Van vorige update !

Bedoel je niet 89,8 ????
    ik blijf aan verbeteren hier hahahahah
    Ik denk haast ook dat ze 89.8 bedoelt... vooral door het glimmende lachje...
    en anders weet ik het ook niet

Doe maar die laagste is het niet zo kan ze het altijd aanpassen...
      donderdag 10 juni 2004 @ 13:13:29 #285
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_19780852
    Funnie, heb ook even gespiekt naar je nieuwe kleding. Wauw, je ziet er goed uit hoor!
      donderdag 10 juni 2004 @ 13:13:34 #286
    2742 Bolletje...
    Dare to be different
    pi_19780855
    Overigens was ik toenet met kleding aan enzow 94.5 kilo isabeau, dus t is wel iets minder als 95, morgenochtend ga ik ff goed wegen
    doei
      † In Memoriam † donderdag 10 juni 2004 @ 13:35:39 #287
    43556 miss_dynastie
    pi_19781529
    Complimenteer hier miss_d..................

met het feit dat ze niet die overheerlijke verse goedkope appeltaart heeft meegenomen uit de supermarkt

Dank u
      donderdag 10 juni 2004 @ 13:38:22 #288
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_19781626
      donderdag 10 juni 2004 @ 13:45:17 #289
    2742 Bolletje...
    Dare to be different
    pi_19781826
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2004 13:35 schreef miss_dynastie het volgende:
    Complimenteer hier miss_d..................

met het feit dat ze niet die overheerlijke verse goedkope appeltaart heeft meegenomen uit de supermarkt

Dank u
    goed zeg!!!!!
    doei
      donderdag 10 juni 2004 @ 14:39:27 #290
    3542 Gia
    User under construction
    pi_19783588
    Heb net Fruit2day gekocht. Echt wel lekker en zit er behoorlijk vol van.
    Eén flesje staat voor twee stuks fruit en er zitten 110 calorieën in en geen vet.
    pi_19783804
    MISS_D
    pi_19784900
    Zo ik had veel te lezen... gisteren een informatie middag van mijn nieuwe school.. en net had ik mijn eindpresentatie... *trom roffel* Riannuh is geslaagd voor de MTS ik ben zeer happy op dit moment .. en vind het niet leuk dat sommige mensen hier zich niet zo happy voelen ...

Miss_D !!!!!!!!!!!!!!1 wat ontzettend knap... ik lust persoonlijk geen appeltaart maar ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om zoiets te laten staan... helemaal als het goedkoop is
      donderdag 10 juni 2004 @ 15:24:20 #293
    3542 Gia
    User under construction
    pi_19785007
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2004 15:21 schreef Riannuh het volgende:
    Zo ik had veel te lezen... gisteren een informatie middag van mijn nieuwe school.. en net had ik mijn eindpresentatie... *trom roffel* Riannuh is geslaagd voor de MTS ik ben zeer happy op dit moment .. en vind het niet leuk dat sommige mensen hier zich niet zo happy voelen ...

Miss_D !!!!!!!!!!!!!!1 wat ontzettend knap... ik lust persoonlijk geen appeltaart maar ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om zoiets te laten staan... helemaal als het goedkoop is
    Ja erg knap van Miss D. Had ik vorige week met een eigengebakken cake.

Maareh, Riannuh, ontzettend gefeliciteerd. Mag je nu lekker vakantie gaan vieren.
      Moderator / Miss SHO donderdag 10 juni 2004 @ 15:35:59 #294
    22592 crew  Ole
    pi_19785411
    Meldt me ook maar aan!
    Ben de afgelopen jaren gruwelijk aangekomen (ongeveer 40 kg in 5 jaar )

Heel veel aangekomen sinds ik medicijnen gebruik (seroxat en xanax) Ook mijn schildklier werkt te langzaam..

Ik hou ook wel van lekker eten en drinken hoor! Maar ik eet niet altijd even goed en erg onregelmatig) en ik vind ook dat ik meer kan bewegen..
    Mijn (voorlopige) plan van actie:

-gezond en regelmatig eten
    - meer bewegen (doe ik al: mijn werk is verhuisd, dus fiets iig al 20 km per dag, meer dan een uur)
    - naar de huisarts om eens te kijken of ik kan stoppen met medicijnen. Wellicht kan ik me dan beter aan een goed eetpatroon houden... aan de andere kant wil ik ook niet dat mijn klachten (zware angstaanvallen ) terugkomen..

Iemand hier trouwens ervaring met stoppen met AD en afvallen??
    Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
    dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
      Moderator / Miss SHO donderdag 10 juni 2004 @ 15:37:32 #295
    22592 crew  Ole
    pi_19785461
    Oh ja, ik heb trouwens niet zoveel problemen met het feit dat ik geen maatje 36 heb. Vervelender is dat ik maar blijf aankomen...
    pi_19785623
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2004 15:24 schreef Gia het volgende:

[..]

Maareh, Riannuh, ontzettend gefeliciteerd. Mag je nu lekker vakantie gaan vieren.
    Ghehe niet echt... moet nog wel mjin stage af maken maar dank je wel
    pi_19785682
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2004 15:21 schreef Riannuh het volgende:

Wat heb je voor opleiding gedaan op de MTS

en gefeliciteerd

weet niet de smiley met vlag
    pi_19785742
    Ole welkom...
    hmmm ik weet zelf niet wat je bedoelt met AD??
      donderdag 10 juni 2004 @ 15:48:48 #299
    3542 Gia
    User under construction
    pi_19785854
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2004 15:45 schreef jolene het volgende:
    Ole welkom...
    hmmm ik weet zelf niet wat je bedoelt met AD??
    Anti depressiva, denk ik.
    pi_19785978
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2004 15:48 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat is wel het meest logische.

Ole, met dat heb ik zelf geen ervaring.
    Maar ondrukken je medicijnen je zin in eten?
      Moderator / Miss SHO donderdag 10 juni 2004 @ 15:54:42 #301
    22592 crew  Ole
    pi_19786028
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2004 15:48 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, seroxat.
    Overigens bij Xanax staat aankomen ook als bijwerking in de bijsluiter!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')