Neeeequote:Op vrijdag 21 mei 2004 14:29 schreef Solitarias het volgende:
Borden, bekers, schalen, bakjes etc: op de Koninginndagmarkt: hoe meer diversiteit, hoe beter (ik heb het niet zo op van die grote unifome serviezen)
Ik houd het op mijn 4 kops cafeteira van 20 jaar oud............quote:Op vrijdag 21 mei 2004 17:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh en Espresso machine van Francis Francis, de X1, want die maakt geweldige espresso, en je kan gewoon je eigen bonen malen en gebruiken, dus geen Illy sachets of Nespresso dingen.
Uiteraard, de 4/5 sterrenlijn van Zwilling. Ook nog lasergecontroleerd.....quote:Op vrijdag 21 mei 2004 17:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat messen betrefd heb je gelijk Wüsthof is top, maar net als bij Zwilling (of Goldhamster) wel gaan voor de IJsgeharde (top)lijn, en niet de goedkopere spaanse fabrikages.
Neem liever een koffiemaler waar je de maalgrofheid kan instellen, anders wordt het of te fijn, en dan slibben de gaatjes van je espressomachine dicht loopt ie te langzaam door en wordt bitter, of er komt prut in espresso, of je maalt te grof en er komt niet genoeg smaak aan je koffie.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 18:55 schreef Solitarias het volgende:
[..]
Ik houd het op mijn 4 kops cafeteira van 20 jaar oud............
Eigen bonen malen, goed idee: DAT moet ik nu ook eens proberen met mijn staafmixer + hakmolenbakje
Nee, eerst mijn levensmotto uitproberen "Hoe meer handwerk, hoe beter". Als handwerk faalt dan kunne we nog altijd extra machines inzetten. Bovendien heb ik nog een zakje koffie die precies goed gemalen is voor mijn cafeteira, die grofheid kan ik dus 'namalen' met losse bonen en mijn staafmixertquote:Op vrijdag 21 mei 2004 19:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Neem liever een koffiemaler waar je de maalgrofheid kan instellen, anders wordt het of te fijn, en dan slibben de gaatjes van je espressomachine dicht loopt ie te langzaam door en wordt bitter, of er komt prut in espresso, of je maalt te grof en er komt niet genoeg smaak aan je koffie.
Een staafmixer valt bij jou in de caregorie "handwerk"?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 19:17 schreef Solitarias het volgende:
[..]
Nee, eerst mijn levensmotto uitproberen "Hoe meer handwerk, hoe beter". Als handwerk faalt dan kunne we nog altijd extra machines inzetten. Bovendien heb ik nog een zakje koffie die precies goed gemalen is voor mijn cafeteira, die grofheid kan ik dus 'namalen' met losse bonen en mijn staafmixert
Vergeleken met voorgemalen koffie wel jaquote:Op vrijdag 21 mei 2004 19:30 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Een staafmixer valt bij jou in de caregorie "handwerk"?
Piet wat is eigenlijk beter een Gietijzeren brandpan of een geemailleerde bradpan?quote:Op zaterdag 22 mei 2004 14:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Gietijzeren braadpannen (ongeemailleerd!!)
een goed ingewerkte gietijzeren brand nooit aan, en een emaille blijft stukjes glas verliezen als je hem eens laat flikkeren.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 11:14 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Piet wat is eigenlijk beter een Gietijzeren brandpan of een geemailleerde bradpan?
Moet binnenkort een nieuwe hebben vandaar. Heb nu een geemailleerde
Hoe werk je een gietijzeren pan dan goed in?quote:Op zaterdag 15 januari 2005 12:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
een goed ingewerkte gietijzeren brand nooit aan, en een emaille blijft stukjes glas verliezen als je hem eens laat flikkeren.
Ik was ze gewoon nooit met zeep, word ie vanzelf ingewerkt... Je merkt het verschil meteen als een schoonmaker een van mijn pannen verkeerd heeft gewassen. Daar wil je dan ook niet bij zijnquote:Op zondag 16 januari 2005 00:19 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Hoe werk je een gietijzeren pan dan goed in?
aanzet staal stil, van je af is veiliger maar doe het wel boven het aanrechtquote:Op zaterdag 5 februari 2005 10:21 schreef the_disheaver het volgende:
Vraagje: Hoe slijp je messen met zo'n aanzetstaal? Is het gewoon een kwestie van het aanzetstaal schuin tegen het mes bewegen, en steeds wisselen van zijde van het mes? En beweeg je het aanzetstaal naar je toe (of juist van je af)?
Dus kan beter drie losse apparaten nemen?quote:Op maandag 28 maart 2005 22:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Martijn, vuistregel is wel, hoe meer een apparaat kan, hoe minder goed het in de individuele dingen is.
Ja. Ik heb een simpele citruspers, een Magimix keuken machine (waar je allerlei hakspulletjes bij kan nemen) en een oude Kenwood voor het zware kneedwerk. Verder nog een blender voor de shakes...quote:Op maandag 28 maart 2005 22:52 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dus kan beter drie losse apparaten nemen?
iddquote:Op maandag 28 maart 2005 22:52 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dus kan beter drie losse apparaten nemen?
Oei, dat wordt weer een keukenkast op offeren en ik heb er al zo veel......quote:Op dinsdag 29 maart 2005 00:31 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ja. Ik heb een simpele citruspers, een Magimix keuken machine (waar je allerlei hakspulletjes bij kan nemen) en een oude Kenwood voor het zware kneedwerk. Verder nog een blender voor de shakes...
Weetje hoe weinig aanrecht ik heb?quote:
Het eerste en dan de vrouw een nieuwe grotere keuken laten bestellen en hem dan ook echt anders indelen en dan ga ik ook weer op gas koken.quote:
In mijn vorige huis had ik dat laten doen, het was een smalle (2 meter), maar lange keuken (bijna 6 meter). Heb ik door een kennis met een metaalbedrijf een RVS werkblad laten maken over de volle lengte van de keuken, met daaronder RVS rek met 2 'legrekken' (waar je pannen op kon zetten etc). Was magnifiek om te zien, en zeer simpel in onderhoud...quote:Op donderdag 31 maart 2005 23:00 schreef karper het volgende:
sommige mensen nemen hun werk mee naar huis.
koop rvs werkbanken staat lekker robust en je kan meteen alles doen!
valt in prijs mee en wat is er nou mooier dan al je keuken spullen zien![]()
kost wel wat...35,50...maar dan mislukt je eten ook echt nooit meer. Ik ben niet zo kundig om met duwen en voelen iets als gaar te beoordelen of niet, dus daarom ditte.quote:
quote:Philips Cucina Keukenmachine HR 7745/80
- Grote kom; De kom (met deksel) heeft een inhoud (droog) van 3,6 liter en een vloeistofinhoud van 1,8 liter.
- Blenderkom; De extra dikke, onbreekbare blenderkom (2 liter, 1,5 liter vloeistofinhoud) is ideaal voor blenden, pureren en shaken van vruchten, melkproducten, beslag, soep, groenten, vlees en vis.
- Vermogen : 800 W. Snelheidsstanden : variabele + klopfunctie
- Hoogkwalitatief roestvrij stalen mes : om vlees, vis, groenten, fruit en noten te hakken, te pureren en te mengen.
- Roestvrij stalen rasp (medium) : voor middelfijn raspen van groenten, fruit en kaas
- Roestvrij stalen rasp (fijn) : voor fijn raspen van groenten, fruit en kaas
- Ballonklopper : (metaal) voor allerlei klop-, emulsie- en mixopdrachten
- Citruspers : voor het snel maken van grote hoeveelheden (1,8 liter) sap
- Opbergbox : voor netjes en handig opbergen van alle accessoires
- Roestvrij stalen snijdhulpstuk (fijn) : voor zeer fijn raspen van groenten, fruit en kaas
- Plastic kneedmes : voor het kneden en mixen van allerlei deeg of cakemixen (tot 1,3 kg deeg)
- Stamper : met opening, om olie toe te voegen tijdens het maken van mayonaise
- Roestvrij stalen korrelrasp
- Roestvrij stalen snijdhulpstuk (medium) : voor middelfijn snijden van groenten en fruit
120 euro
quote:Krups Variomix 3000 Premium
Accessoires:
- Kunststof blender (1,5 L)
- Mengkom (1,5 L)
- Hakmolen
- Klopgarde
- 2 schijven voor raspen en snijden
- Metalen mes en kunststof kneedmes
- Kunststof spatel
• Met 7 snelheden en momentschakelaar (pulsestand)
• Aan/uit-schakelaar
• Vulstop met maatverdeling
• Automatische uitschakeling
• Snoeropwikkeling
• 700 W
150 euro
Mis ik nog een van deze orde? Of is de ene echt veel beter dan de andere? Ik neig naar de Philips, maar die andere zijn veel mooierquote:Morphy Richards Food Processor 48490
* 600w motor
* Die cast metal body
* Unique safety interlock system
* 1.5 litre processing bowl
* 1.5 litre liquidising jug
* Adjustable thickness slicing blade
* Coarse and fine grating blades
* Chopping blade
* Kneading blade
* Balloon whisk
* 6 speeds + pulse
* Tool storage box
* Twin feed chutes
160 euro
Vaak hebben de mensen die thuis koken dat er niet voor over, hell, dat heb ik er zelfs niet voor over. Op mn werk is dat een ander verhaal, maar voor thuis? Die keren dat ik thuis iets erg speciaals maak red ik me wel met de wat mindere apparatuur.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 21:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Neem een losse blender (een Kitchenaid) en een foodprocessor, van Cuisinart of magimix ofzo. Kost een paar knaken, maar dan heb je ook wat.
Heb ik een broodmachine voorquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 22:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Ligt er ff aan euc, als je bv zelf thuis brood maakt, dan zou ik niets minder nemen als een zware kitchenaid machine, of een zware panasonic. Maar alle huis keukenmachines is dan zonde geld, want die draai je zo kapot.
Als je een blender dagelijks gebruikt voor een ontbijtdrank, met noten en vruchten, dan is een Kitchenaidblender zijn geld waard, en een foodprocessor, sja, waar heb je in die voor nodig, dat heb ik me nu altijd afgevraagd.
Ok, het wordt de Krups. Ik zie 'm net hier staan voor 134 incl verzendkosten! Mis ik alleen de citruspers, maar die lijkt me toch handiger om los te hebben. En Krups heeft een mooie (30 euro);quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 19:48 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik zou voor die Krups gaan. De Philips heeft een zwaardere motor maar ik heb die zien staan in winkel en hij is niet handig met blenderkom enn die blenderkom kun je bij de Krups ook netjes afdekken.
Waar (Welke winkel) heb je die Krups eigenlijk zien staan?
M'n keukentje en budget zijn niet aan de ruime kant maar hier gaat heel wat lekkers uit komen hoorquote:
• Inhoud 0,8 L
• Direct Serve: tijdens persen rechtstreeks in het glas
schenken
• Afneembaar sapreservoir met dubbele maataanduiding en
kijkvenster
• In hoogte verstelbare perskegel (zowel links- als
rechtsdraaiend) voor het regelen van de hoeveelheid
vruchtvlees
• Metalen rooster
• Transparant stofdeksel
• Anti-slip voetjes
• Snoeropwikkeling
• Vermogen 30 W
• Kleur zwart met inox
Sja, voor brood maken heb je eigenlijk alleen maar een oventje nodig...quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 22:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Ligt er ff aan euc, als je bv zelf thuis brood maakt, dan zou ik niets minder nemen als een zware kitchenaid machine, of een zware panasonic. Maar alle huis keukenmachines is dan zonde geld, want die draai je zo kapot.
Als je een blender dagelijks gebruikt voor een ontbijtdrank, met noten en vruchten, dan is een Kitchenaidblender zijn geld waard, en een foodprocessor, sja, waar heb je in die voor nodig, dat heb ik me nu altijd afgevraagd.
Kan ik van jou eens een sushi workshop krijgen?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 23:13 schreef mirugai het volgende:
[..]
Sja, voor brood maken heb je eigenlijk alleen maar een oventje nodig...![]()
Maar stel je koopt een kitchenaid blender en een magimix (4100 oid), dan ben je al snel 500 a 600 euro kwijt geloof ik. Dat is een boel geld en ik kan me voorstellen dat mensen dat er niet voor over hebben of het gewoon niet hebben.
Ik heb zelf geen foodprocessor, maar ik kan me voorstellen dat als je niet goed kan omgaan met een mes, dan is zo'n ding best handig.
Oja, en als iemand toch een kitchenaid, magimix ofzo overweegt, kijk dan 'ns op ebay.de. Scheelt vaak enorm, soms meer dan 30% en inclusief de verzendkosten (wel powersellers nemen...)
haha, voorlopig in ieder geval niet (moet nog een maandje met een mutella rond lopen)quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 23:16 schreef Euc- het volgende:
Kan ik van jou eens een sushi workshop krijgen?![]()
Heerlijk met de hand brood kneden, das prima om stress af te bouwen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 23:13 schreef mirugai het volgende:
[..]
Sja, voor brood maken heb je eigenlijk alleen maar een oventje nodig...![]()
Of het geld gewoon niet hebbenquote:Maar stel je koopt een kitchenaid blender en een magimix (4100 oid), dan ben je al snel 500 a 600 euro kwijt geloof ik. Dat is een boel geld en ik kan me voorstellen dat mensen dat er niet voor over hebben of het gewoon niet hebben.
Yep, powersellers met veel positieve waarderingenquote:Oja, en als iemand toch een kitchenaid, magimix ofzo overweegt, kijk dan 'ns op ebay.de. Scheelt vaak enorm, soms meer dan 30% en inclusief de verzendkosten (wel powersellers nemen...)
In dat segment heb je ook nog de Magimix juicer. Wbt. die Solis en de Jack Lalane kijk 'ns hier:quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 13:03 schreef Sambal_HOT het volgende:
Solis Juice Fontain 188 Euro
Jack Lalane Powerjuicer (princess 1955) 140 Euro
Zijn deze het geld waard of zijn er goedkopere die het even goed doen?
Nou, gisteren is ie binnen gekomen. Het is deze geworden:quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 15:41 schreef mirugai het volgende:
Overigens heb ik zelf vorige week een sapcentrifuge besteld. Als ik 'm binnen heb, dan laat ik hier wel weten wat ik er van vind.
Wat heeft dat ding nou gekost als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 15:50 schreef mirugai het volgende:
[..]
Nou, gisteren is ie binnen gekomen. Het is deze geworden:
veel!! 180 euro.quote:Op donderdag 1 september 2005 07:18 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Wat heeft dat ding nou gekost als ik vragen mag?
Ben wel tevreden. Maar nu m'n blender stuk is, had ik het geld liever in een Bamix geinvesteerd.quote:Op donderdag 1 september 2005 09:44 schreef BBQ-kip het volgende:
Nou, als hij goed werkt, is het dat wel waard toch?
Achteraf tevreden over of eerst nog wat meer proberen?
quote:
Foodprocessor om mee te snijden, raspen, kneden, kloppen, persen, etc!
Met GRATIS accessoirekit bestaande uit: minikom, sapcentrifuge, fijne julienne snijschijf, Parmezaanse schijf, minihakker, reservebewaarpotje met mengdeksel én een schijfopbergsysteem.
Met:
variabele snelheden
momentschakelaar
mengkom (1.5 liter)
blender (1.5 liter)
snijmes
deegmes
grove snij-/raspschijf
fijne snij-/raspschijf
metalen garde met dubbele rotatie
citruspers
maxi-mix deksel
spatel
vermogen 900 watt
snoeropbergmogelijkheid
in wit
Toevallig had ik zelf een keukenmachine gevraagd voor mijn verjaardag.quote:Op donderdag 8 september 2005 23:55 schreef BBQ-kip het volgende:
Lekker verjaardagscadeau...
Gaf je je moeder met moederdag ook altijd een stofzuiger of een koffiezetapparaat of niet?![]()
Het voordeel van zo'n kapje weet ik niet. Ik heb 'm gekocht omdat Bamix zo'n beetje de Rolls Royce onder de staafmixers is. Er zit 10 jaar garantie op en hier en daar is te lezen dat sommige mensen soms 20, 30 zelfs 40 jaar met een Bamix doen.quote:Op vrijdag 9 september 2005 12:38 schreef BBQ-kip het volgende:
Wat is nou het voordeel van deze boven eentje met een soort "kapje/beschermding" over de messen heen?
Martijn heeft met de blender een bananen milkshake gemaakt.quote:Op vrijdag 9 september 2005 10:58 schreef BBQ-kip het volgende:
Wat voor dingen heb ej er al mee gemaakt of wil je ermee gaan maken?
Wil alleen nog wel wat losse onderdelen er bij kopen. Er zijn namelijk ook onderdelen te krijgen zodat je hem als sapcentrifuge kunt gebruiken.quote:Op zaterdag 10 september 2005 17:00 schreef Annemiek78 het volgende:
Vande week de andere opties uitproberen.
www.ebay.dequote:Op dinsdag 4 oktober 2005 09:42 schreef -Banaan- het volgende:
Ik ben al een tijdje opzoek naar een kitchenaid artisan en ik vroeg me af of iemand een adres weet waar deze voor een redelijke prijs te koop zijn. De goedkoopste die ik tegen ben gekomen is bij de mediamarkt voor 399, dus al 100 euro onder de adviesprijs. Maar ik ben maar een arme student dus misschien weet iemand nog een winkel waar je hem kan kopen?
Zou er bij mij nooit in komen. Onzinapparaat.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 10:21 schreef moussy het volgende:
Deze week bij Blokker een nep Magic Bullet voor 25 euro.
[afbeelding]
Ik had de laatste hier op het dorp
en vind je hem een beetje werken? Ik heb ooit een item gezien bij Vara's Kassa waarin ze lieten zien dat die Magic bullet eingelijk helemaal niet werkte.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 10:21 schreef moussy het volgende:
Deze week bij Blokker een nep Magic Bullet voor 25 euro.
[afbeelding]
Ik had de laatste hier op het dorp
Heerlijke messen inderdaad, heb er ook twee in huisquote:Op woensdag 5 oktober 2005 01:02 schreef Setambre het volgende:
Mijn moeder heeft laats twee Global messen aangeschaft.
Koksmes een een klein algemeen mesje. Snijden heerlijk !
Ja! Tot nu toe wat ik geprobeert heb wel. Van malen, blenderen, vruchtenpersen tot slagroomkloppen aan toequote:Op vrijdag 7 oktober 2005 22:14 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
en vind je hem een beetje werken? Ik heb ooit een item gezien bij Vara's Kassa waarin ze lieten zien dat die Magic bullet eingelijk helemaal niet werkte.
Linkje werkt nietquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 22:22 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Heerlijke messen inderdaad, heb er ook twee in huis![]()
Zondag eens mijn nieuwe gietijzeren pan gebruiken, die van de AH bonusaanbieding. Morgen eerst mijn nieuwe combi-magnetron testen, werd vandaag afgeleverd.
Was te ongeduldig my badquote:
ja, het gaat vanzelf, maar inolien is ook goed als extra, echter, alleen als ie gietijzer is, en omgeemaileerd van binnenquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:00 schreef RedRoses het volgende:
Hallo, ik heb twee vraagjes over de braadpan.
Heb zelf een gietijzeren gekocht maar lees overal dat ik hem moet inwerken. Na dit topic doorgelezen te hebben las ik dat dat vanzelf gaat? Het is me toch niet helemaal duidelijk..
Ja, dat kan, mits de dekselknop en de handvatten niet van kunststof zijn.quote:En kan de braadpan ook in de oven?
Alvast bedankt
Klopt, heb hem gekocht in de aanbieding en voor het malen geldt idd dat het niet nat moet zijn. Maar amandels fijnmalen bijvoorbeeld kan die als de beste.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 22:43 schreef moussy het volgende:
[..]
Ja! Tot nu toe wat ik geprobeert heb wel. Van malen, blenderen, vruchtenpersen tot slagroomkloppen aan toe
Ow en dat malen gaat ook prima, als je maar geen natte dingen, zoals tomaat of komkommer gebruikt, dat wordt idd blubber en snot.
Wat moet ik me daarbij voorstellenquote:Op zaterdag 17 december 2005 19:11 schreef mirugai het volgende:
k heb al een bamix, tjobek, suribachi en ik houd niet zo van die flashy gadgets...
Allemaal apparaatjes waarmee je kan malen en/of mengen:quote:Op zaterdag 17 december 2005 19:28 schreef Black-Hole het volgende:
Wat moet ik me daarbij voorstellen
ook daar verkopen ze slechte spullenquote:Op donderdag 15 december 2005 06:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Ga naar een horeca groothandel en koop daar pannen. Weet je zeker dat je wat degelijks hebt,
Heb het over een horeca groothandel, niet over de macroquote:Op zondag 18 december 2005 01:06 schreef blackbully het volgende:
[..]
ook daar verkopen ze slechte spullen
spullen om mee te koken is als gereedschap.quote:Op zondag 18 december 2005 10:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb het over een horeca groothandel, niet over de macro
Of je stopt de stekker erin.quote:Op zondag 18 december 2005 11:34 schreef blackbully het volgende:
[..]
spullen om mee te koken is als gereedschap.
het is persoonlijk wat prettig werkt en wat niet.
niet ieder kan met het zelfde mes omkgaan.
niet ieder met de zelfde pan.
dus hoe goed iets ook kan wezen het kan voor iemand niet werken.
het kan zijn dat iemand veel liever kookt in een pan van 10 euro bij de blokker vandaan als in een pan die uit een groothandel komt.
het is niet aan jou om te bepalen wat de ideaalste pannen zijn.
of je zegt niks als je niks te zeggen hebt.quote:
normaal spreek ik je deskundighedi nooit tegen, wanti k weet dat je verstand van zaken hebt, maar ik kan het niet laten om te zeggen dat je zo'n uitspraak nooi kan waarmaken.quote:Op donderdag 15 december 2005 06:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Ga naar een horeca groothandel en koop daar pannen. Weet je zeker dat je wat degelijks hebt,
Ja ik heb zo ook maar gekocht, ik bedoel die 100 euri kunnen er ook nog wel vanaf...een vergelijkbaar iets koop ik niet voor 100 euri...zelfs die crap lellijke pannen van BK, powered by Rudolf, zijn al 150 euri bij de V&D bijv.quote:Op donderdag 15 december 2005 16:38 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik heb die pannen nu ruim 3 jaar, de hele serie zelfs
En die pannen zijn echt geweldig
Dikke bodem, goede handvatten en fijne deksels.
Ik vond ze destijds erg duur, maar we moesten en zouden ze hebben vond mijn vriend.
Ben er nu wel heel blij mee
We gebruiken keramiekpolijstmiddel om vlekjes eruit te poetsen iets van 1 keer per half jaar, dan blinken ze weer de pan uit
Normaal vind ik Albert Heijn bagger, maar deze pannen zijn wel top
Is idd een fijn ding, heb er ook een aantal hier. Wel goed aanzetten he!quote:Op dinsdag 27 december 2005 10:54 schreef DJ-Maurits het volgende:
[afbeelding]
Weer een heerlijk mesje erbij gekregen van de kerstman....
Global messen zijn errug mooi dat geef ik toe. Maar ze hebben imho ook een behoorlijk nadeel.quote:Op dinsdag 27 december 2005 10:54 schreef DJ-Maurits het volgende:
[afbeelding]
Troost je: thuis zal dit je NIET gebeuren. Als die dingen niet tegen citroensap hadden gekund had ik ze allemaal al weg kunnen smijten inmiddels.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:33 schreef Phineas het volgende:
[..]
Global messen zijn errug mooi dat geef ik toe. Maar ze hebben imho ook een behoorlijk nadeel.
Deze messen zijn gemaakt van een aparte legering waardoor ze dus zo licht zijn en loeischerp.
Maar hier zit ook het nadeel. De legering is niet goed bestand tegen zuren. Dus niet gek op kijken als je een keer een citroen snijd en je mes breekt in 2en. Ik heb dit al een paar keer irl zien gebeuren. Waren wel bedrijfssituaties, dus die messen werden echt intensief gebruikt maar toch. Dat is dus de reden dat ik ze absoluut niet wil hebben.
Mijn absolute favoriet is de topline van Dreizack.
Mwoah, dat zie ik hier nog niet zo snel gebeuren...quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:33 schreef Phineas het volgende:
[..]
Global messen zijn errug mooi dat geef ik toe. Maar ze hebben imho ook een behoorlijk nadeel.
Deze messen zijn gemaakt van een aparte legering waardoor ze dus zo licht zijn en loeischerp.
Maar hier zit ook het nadeel. De legering is niet goed bestand tegen zuren. Dus niet gek op kijken als je een keer een citroen snijd en je mes breekt in 2en. Ik heb dit al een paar keer irl zien gebeuren. Waren wel bedrijfssituaties, dus die messen werden echt intensief gebruikt maar toch. Dat is dus de reden dat ik ze absoluut niet wil hebben.
Globals kunnen inderdaad minder goed tegen zuren en kunnen er door verkleuren, maar dat ze er ook door breken dat lijkt me sterk. Wat me waarschijnlijker lijkt is dat de kans dat ze breken bij intensief gebruik komt omdat de legering harder is en de messen platter zijn dan bijv. Wusthoff e.d.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:33 schreef Phineas het volgende:
Ik zeg dus dus ook dat dit gebeurde bij intensief gebruik. Thuis kan je er zeker heel veel en heel lang plezier van hebben. Maar voor mij persoonlijk is het genoeg om ze niet aan te schaffen voor thuis. Misschien btj beroeps deformatiequote:Op dinsdag 27 december 2005 12:29 schreef mirugai het volgende:
[..]
Globals kunnen inderdaad minder goed tegen zuren en kunnen er door verkleuren, maar dat ze er ook door breken dat lijkt me sterk. Wat me waarschijnlijker lijkt is dat de kans dat ze breken bij intensief gebruik komt omdat de legering harder is en de messen platter zijn dan bijv. Wusthoff e.d.
Heerlijke messen. Wij hebben er ook tweequote:Op dinsdag 27 december 2005 10:54 schreef DJ-Maurits het volgende:
[afbeelding]
Dat is wel waarschijnlijk al is het een 2e handsje. Espresso is een nogal uit de hand gelopen hobby. Ooit begonnen met een Saeco Aroma, daarna overgestapt naar een Rancilio Silvia en nu eindelijk een semi-prof. met warmtewisselaar en rotatiepomp. De Silvia is al behoorlijk goed, maar ik begon me enorm te irriteren dat je niet gelijktijdig kan stomen en koffie zetten. En je hoeft niet meer te temperatuur surfen als op een Silvia....quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:44 schreef Black-Hole het volgende:
Ziet er heel mooi uit die espressomachine, ik ben zelf al heel blij met mijn net aangeschafte Nespresso machine. Denk dat ik voor die van jouw iets meer mag neertellen
Jajaquote:Op vrijdag 30 december 2005 20:32 schreef mirugai het volgende:
Ja, is in m'n keuken thuis. Piet, ik neem aan dat je ook een losse koffiemolen hebt voor je espressomachine?
Je ziet marktplaats of op ebay.de goede molens voorbij komen. Als je zoiets als een Rancilio Rocky overweegt, dan zou ik niet voor de Rocky gaan maar voor de Mazzer (mini). Dat zegt iedereen zo'n beetje. Een Fin heeft er een goede recensie over geschreven: http://temesblog.blogspot.com/2005/07/mazzer-vs-rocky.htmlquote:Op vrijdag 30 december 2005 20:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jaja
maar een eenvoudige van Tchibo, waar je wel hetzelfde systeem hebt, met een bonenvak en een koffie vak en maalinstelling, maar verder goedkoop en van plastic.
Ben nog op zoek naar een mooie molen.
Bij ons in de keuken zijn er genoeg die globals full-time gebruiken, nog nooit zien verkleuren en al helemaal niet zien breken. Maar goed, ik ben geen Global-groupie, moet mijn eigen merk nog vinden. Momenteel van alles wat, maar niks is perfect. Voor een links-handige zijn de globals echter wel lekker, vind ik zelf...quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:38 schreef Phineas het volgende:
[..]
Ik zeg dus dus ook dat dit gebeurde bij intensief gebruik. Thuis kan je er zeker heel veel en heel lang plezier van hebben. Maar voor mij persoonlijk is het genoeg om ze niet aan te schaffen voor thuis. Misschien btj beroeps deformatie![]()
Weet je wel wat wabocho en yobocho betekent? Heeft namelijk niks met het wel of niet rvs zijn te maken. (En ik weet wel dat wabocho en yobocho ook als merknamen worden gebruikt)quote:Op dinsdag 3 januari 2006 01:14 schreef Euc- het volgende:
Sabatier vind ik persoonlijk iets mindere kwaliteit, de handvaten gaan sneller kapot bij veelvuldig gebruik is mijn ervaring. Wil je echt topkwaliteit messen, dan moet je gaan voor Fallkniven (zweeds), KAI, Wabocho of Yobocho (Japans). Het verschil tussen Wabocho en Yobocho is dat Wabocho niet gemaakt is van rvs. Dit geeft als voordeel dat het langer scherp blijft, en makkelijker is aan te zetten waardoor je je mes makkelijk scherp krijgt. Nadeel is dus dat hij roest bij niet goed droogmaken. Yobocho is gemaakt van roestvast koboltstaal, wat dus niet roest. Dit heeft wel aanzienlijke gevolgen voor de prijs.
Zeg dan in ieder geval even wat het volgens jou wél betekent aub.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:02 schreef mirugai het volgende:
[..]
Weet je wel wat wabocho en yobocho betekent? Heeft namelijk niks met het wel of niet rvs zijn te maken. (En ik weet wel dat wabocho en yobocho ook als merknamen worden gebruikt)
Nou, ik dacht: ik sla 'ns hetzelfde toontje aan wat anderen hier ook wel 'ns hanteren.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:34 schreef Rio het volgende:
Zeg dan in ieder geval even wat het volgens jou wél betekent aub.
Ik vind dat best interessant. Hoop dat ik het kan onthouden. Zul je net zien dat ik niet op Fok! kan als ik het nodig heb.quote:
Metsel lekker in je tuin wat, dan kan je daar ook brood bakken, en bbqenquote:Op woensdag 4 januari 2006 16:06 schreef rashudo het volgende:
Ik heb een vraagje.. stel dat ik een echte goede pizza wil bakken in mijn oven, hoe hoog moet het temperatuurbereik van die oven dan zijn? En is zoiets voor de normale consument beschikbaar? Of moet ik iets in m'n tuin in elkaar metselen?
nee, ga maar eens bij prof pizza ovens kijken, die staan vaak over de 350 graden.quote:Ik heb al een bosch gevonden die 30-300 graden aan kan.. is dat genoeg?
Schandequote:Die kost overigens wel 2699 EUR
Wist ik toevallig wel (in grote lijnen dan), is mij ooit eens uitgelegd door een messenhandelar hier in de buurt. Ik had het over de MERKEN Wabocho en Yobocho.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:33 schreef mirugai het volgende:
[..]
Nou, ik dacht: ik sla 'ns hetzelfde toontje aan wat anderen hier ook wel 'ns hanteren.
Ok, de hocho dan. Hocho betekent mes, maar met iets ervoor wordt het bocho. In het woord Wabocho staat Wa voor japans, dus wabocho is een Japans mes. En zo betekent yobocho een westers (gebaseerd) mes. Een koksmes (gyoto) is dus een yobocho en een yanagibi/sashimimes bijvoorbeeld een wabocho. De beste kwaliteit wabocho is honyaki. Zover ik weet zijn er twee soorten wabocho: kasumi en honyaki. Een kasumi bestaat uit samengesmede lagen hard en zacht staal, een honyaki bestaat uit een stuk hoogkwaliteit koolstofstaal en wordt 'plat gezegd' ongeveer net zo gesmeed als de bekende samuraizwaarden (klopt niet helemaal maar is hetzelfde idee).
De wabocho die onder de merknaam 'Wabocho' worden verkocht zijn volgens mij geen honyaki en ook geen honkasumi (kasumi gemaakt van kwaliteit staalsoorten) maar gewone kasumi. De prijs is er een sterke indicatie van. (Reken voor een redelijke honkasumi minimaal drie/vierhonderd dollar en voor een redelijke honyaki minimaal vijf/zeshonderd dollar)
leuk voor je dat je dat hebt GEHOORD van een messenhandelaar. haha, wat een crap.quote:Op woensdag 4 januari 2006 19:12 schreef Euc- het volgende:
[..]
Wist ik toevallig wel (in grote lijnen dan), is mij ooit eens uitgelegd door een messenhandelar hier in de buurt. Ik had het over de MERKEN Wabocho en Yobocho.
Met het verkeerde been uit bed gestapt ofzo?quote:Op woensdag 4 januari 2006 19:51 schreef mirugai het volgende:
[..]
leuk voor je dat je dat hebt GEHOORD van een messenhandelaar. haha, wat een crap.
hehe, relaxed man. Het is geen wedstrijdje 'ik weet meer dan jij weet'. Dat is alles. Ik las dat verhaal over Wabocho enzo en ik dacht gewoon huh? En daarna begin je je verdedigen dat je het allemaal wel weet maaaaar etc. etc. Nergens voor nodig joh.quote:Op woensdag 4 januari 2006 19:55 schreef Euc- het volgende:
Met het verkeerde been uit bed gestapt ofzo?![]()
De messenhandelaar/slijper waar ik vaker kom heeft ook verschillende japanse messen liggen, en kan daar best veel over vertellen, maar omdat ik er al een hele tijd niet meer geweest ben, en omdat hij mij dat een behoorlijke tijd geleden had uitgelegd wist ik het alleen nog in grote lijnen.
Ik zag dus vandaag WEER een in de bonus-aanbieding een soeppan te koop staan bij de lokale appie. 49 euri voor een 24cm wijde, 7 liter grote pan. Toch maar gekocht, want zo duur is het niet.quote:Op woensdag 14 december 2005 23:01 schreef Drive-r het volgende:
Ik zag ze toevallig staan, maar mij allemaal te klein...
Slijpen is een vakquote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:13 schreef McGry het volgende:
[afbeelding]
Pas gekocht. Snijdt natuurlijk geweldig. Aangezien ik het mes er cool uit vond zien en gewoon een goed en enorm scherp mes zocht is dit model voor mij helemaal perfect
Het handvat is daarbij ook nog eens heel fijn. Ik heb ik de winkel wat andere messen vastgehad, en sommige hadden een soort van handvat in een boogje: echt enorm irritant, bij vastpakken voelde ik al meteen waar ik de blaren zou gaan krijgen.. Dit handvat is gewoon recht.
Ik ben nog flink aan het oefenen met slijpen, ik heb toch nog het idee dat ie recht uit de winkel scherper was dan nadat ik hem heb geslepen..
Zijn zeker erg fijne messen, ik heb de mijne laten slijpen en ze zijn nu weer vlijmscherpquote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:13 schreef McGry het volgende:
[afbeelding]
Pas gekocht. Snijdt natuurlijk geweldig. Aangezien ik het mes er cool uit vond zien en gewoon een goed en enorm scherp mes zocht is dit model voor mij helemaal perfect
Ik ben nog flink aan het oefenen met slijpen, ik heb toch nog het idee dat ie recht uit de winkel scherper was dan nadat ik hem heb geslepen..
Mooi hoor, maar één ding, ga er géén brooddeeg in maken.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 11:18 schreef Atnuk het volgende:
deze heb ik besteld:
[afbeelding]
Braun K3000
Professionele keukenmachine
Technische gegevens
- Vermogen (Watt): 950
- Inhoud in liters: 3.5
- Vulopening: Ja
- Pulse functie: Ja
- RVS mes: Ja
- Veiligheidsvoorzieningen: Ja
- Receptenboek: Ja
- Geschikt voor horecagebruik: Ja
- Snoer opbergmogelijkheid: Ja
- Vaatwasmachinebestendige delen: Ja
Uiterlijk
- Kleur: Wit
- Soort behuizing: Kunststof
Overige gegevens
- Fabrieksgarantie in maanden: 24
Aanvullende gegevens
** Beste koop Consumentengids augustus 2000 **
- 3 hoogwaardige systemen in 1
- Deegmixer voor krachtig kneden, kloppen en mixen
- Grote krasbestendige roestvrijstalen kom met capaciteit voor 4 kg deeg
- Incl. kneedhaak, grove garde, fijne garde, afneembare trechter en spatel
- Foodprocessor voor snijden, raspen, hakken, snipperen en mixen
- Sikkelmes
- 5 inzet snij/raspplaten grof/fijn snijden, grof/fijn raspen, julienne snijden, frites snijden, kaas/aardappel raspen
- Opbergbox voor snij/raspplaten
- Glazen krasvaste en hittebestendige blender voor mixen, mengen en hakken
- Ook voor kleine hoeveelheden
- Elektronisch regelbare snelheid
- Alle onderdelen zijn vaatwasmachine bestendig muv gemotoriseerde onderdelen
Ik hoop dat het een goede keus is, maandag heb ik hem in huis als t goed is.![]()
Omdat ie dan snel kapot zal gaan.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:09 schreef Atnuk het volgende:
waarom niet dan,
beslag voor een cake of ff wat zanddeeg maken, ja hoorquote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:18 schreef Atnuk het volgende:
kan ik dan wel ander deeg maken?
Ja, brooddeeg is heel zwaar kneden, en vooral ook lang. Je belast dan de machine heel zwaar voor 10-15 minuten continue en dan wordt bv de motor heet.quote:is brooddeeg zo 'zwaar' te kneden dan?
Jah, had ik al gezien, maar de enige met kopshout is die met bamboo, en das lelijk...quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:37 schreef Atnuk het volgende:
kijk hier eens
schitterende online kookwinkel!
http://shop.oldenhof-kookkado.nl/
yupquote:Op zondag 12 februari 2006 22:34 schreef SiGNe het volgende:
Da's een flinke garde..
Heb je ook een bijpassend schaaltje teiltje?quote:Op zondag 12 februari 2006 22:45 schreef prupke het volgende:
[..]
yupen ik heb hem voor een prikkie kunnen kopen ook
![]()
Ik heb een ouwe Braun (met een dubbele mengkom), en daar draai ik geregeld brooddeeg in de laatste tijd (tot ik weer een broodbakmachine heb)...quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Omdat ie dan snel kapot zal gaan.
zat net te surfen op knives and tools, over global messen:quote:Houchou, het japasne mes, is scherper en fijner dan westerse messen. Het lemmet heeft 1 snijvlak, en dat zit meestal rechts voor rechtshandig gebruik. [...]
Er zijn drie soorten lemetten in Japan: de honyaki, hongasumi en de kasumi. De indeling hangt af van hoe lang het mes scherp blijft, wat de Japanners kirehaga noemen.
Honyaki is de beste kwaliteit omdat het lemmet van gehard staal het langste scherp blijft. Lemetten van hongasumi en kasumi worden beide gemaakt van een legering van zachter ijzer en gehard staal. het verschil is gering. Door de zachterre ijzeren buitenlaag is hij makkerlijker te slijpen.
quote:NB: De messen mogen niet in de vaatwasmachine. Fabrieksgarantie op breuk.
ik raad je aan om de minst dure kasumi messen te nemen (zullen nog wel minimaal 60 euro zijn denk ik) en er een middelfijne watersteen bij te nemen (nakato). Ik heb de indruk dat daar bij de aanschaf daar niet bij stil wordt gestaan: het zijn zeer scherpe messen, maar ze vergen onderhoud (ze roesten als een gek, sta niet gek te kijken als je tijdens het snijden van groenten al roestplekken ziet onstaan) en je moet ze regelmatig slijpen wil je die scherpte houden. Bij intensief gebruik zul je een kasumi iedere dag (als het erg druk is zelfs 2x op een dag) moeten slijpen. Als je zoiets hebt van: 'ik hoef ze niet altijd zo scherp te hebben', da's prima, maar dan is een gewoon westers rvs mes waarschijnlijk praktischer.quote:Op maandag 13 februari 2006 13:32 schreef Tha_Butcha het volgende:
thanks (damn waarom heb ik van die dure hobbies)
Bedoel je die winkels in de Immermannstrasse? (vlakbij het station, waar ook het Niko hotel zit)quote:Op maandag 13 februari 2006 13:23 schreef mirugai het volgende:
In Dusseldorf kun je wabocho vinden.
mmm, global moet ik nog proberen, ik vind lichte messen wel fijn. en een wetsteen wou ik ik er sowieso bij kopen, snijden met niet half-botte messen, haat ik. Tis niet voor professioneel gebruik dus dat scheelt, tis gewoon uit de hand gelopen hobbyquote:Op maandag 13 februari 2006 13:54 schreef mirugai het volgende:
[..]
ik raad je aan om de minst dure kasumi messen te nemen (zullen nog wel minimaal 60 euro zijn denk ik) en er een middelfijne watersteen bij te nemen (nakato). Ik heb de indruk dat daar bij de aanschaf daar niet bij stil wordt gestaan: het zijn zeer scherpe messen, maar ze vergen onderhoud (ze roesten als een gek, sta niet gek te kijken als je tijdens het snijden van groenten al roestplekken ziet onstaan) en je moet ze regelmatig slijpen wil je die scherpte houden. Bij intensief gebruik zul je een kasumi iedere dag (als het erg druk is zelfs 2x op een dag) moeten slijpen. Als je zoiets hebt van: 'ik hoef ze niet altijd zo scherp te hebben', da's prima, maar dan is een gewoon westers rvs mes waarschijnlijk praktischer.
Ik heb bijv. ook een 30 cm Global yanagiba. Ik ben niet kapot van Global (ik gebruik liever m'n cheapass kasumi yanagiba van m'n opleiding), maar hij roest niet en da's toch ook wel handig.
Ja, precies! Zag vorige week nog bij een van die winkels een mooie mirrorfinished honyaki yanagiba liggen. Kost je wel 995 euro, maar dan heb je ook iets. Mooie 8000 korrel watersteen erbij van rond de 150 eurootjes en je kunt aan de slag :-)quote:Op maandag 13 februari 2006 14:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Bedoel je die winkels in de Immermannstrasse? (vlakbij het station, waar ook het Niko hotel zit)
Degelijkheid, de Santos is gemaakt voor hoereca gebruik, dus heeft een oersolide grote motor erin.quote:Op maandag 13 februari 2006 14:56 schreef timpie82 het volgende:
@Pietverdriet: Waarin verschilt een Santos sinaasappelpers van een gewone pers? Ik ben zeker van plan er eentje te kopen zodra ik alleen woon, ken echter niemand die er één heeft.
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 07:33 schreef Martinosc het volgende:
Hoi mensen, mijn eerste post op dit super forum waar ik al lang discussies volg. Toen kwam ik dit (voor mij) interessante topic tegen...
Ondanks dat deze thread hoogbejaard is pak ik em toch weer op omdat ik zelf beter wil leren slijpen én omdat ik hoop dat er meer mensen hier surfen die hun weetjes en handigheidjes met ons willen delen. Martijn_77 vroeg (een jaar geleden al) of gekartelde messen ook geslepen kunnen worden. Het antwoord is ja. Het komt er op neer dat je de "tanden of uitsteeksels" van het kartelmes moet slijpen. De uitsparingen of dalen hoeven (mogen???) niet :
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Like a saw blade. A serrated knife does get dull because the teeth become bent and misaligned. A serrated knife functions like a saw, which will continue to cut, after a fashion, even when relatively dull. However, when dull, it will shred or tear rather than slice cleanly. There are several types of "never-need-sharpening" knives. Most serrated edges are created by mechanically grinding or laser-cutting the blade. Today there are sharpeners that quickly and easily revitalize serrated edges restoring their ability to cut smoothly. However, some "never-need-sharpening" knives have blades sprayed with a hard metallic coating such as tungsten carbide. A tungsten carbide edge is very brittle and in a relatively short time (less than a few months in most home kitchens) pieces break off and the edge becomes jagged, cutting in somewhat the same fashion as a serrated edge. These blades cannot be satisfactorily sharpened by home sharpeners and must be returned to the factory for refurbishing. Sharpening and realigning the prominent teeth will resharpen a serrated knife. It is not necessary to sharpen the scallops between the teeth. Like a saw, the tips of the teeth do most of the cutting." Deze tekst komt hier vandaan : http://www.edgecraft.com/tips_myth_all.html
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Een AANZETSTAAL VERNIELEN kun je overigens als je er een japans Golbal mes ermee aanzet. Het is wel even handig om dat duidelijk te stellen. Neem voor zo'n mes een aanzetstaal dat ervoor geschikt is. Dat hoeft idd. niet van Global te zijn. (=duur) Globals zijn fantastische messen voor in de keuken. 'K heb er zelf geen maar ik snij er regelmatig mee
De goedkoopste manier om je mes goed te slijpen is een dubbelzijdige slijpsteen. Die heb je ook in pocketformaat. Één kant is de grovere de andere kant is fijn. Daarna kun je met een leren riem de braampjes verwijderen. Ik heb er een Divx filmpje van. Een mooie instructiefilm van alle stappen.
Een diamantslijpsteen of aanzetstaal is overigens niet zo duurzaam als een gewone slijpsteen (wetstone.) Een slijpsteen overigens altijd eerst natmaken voor je begint.
Waar zijn de echte slijp experts!?Is er geen meesterslijper die hier leest en denkt : "er staan, her en der, wat fabeltjes of "internetverhaaltjes over slijpen"? Of heeft iemand een goeie tip? Zou altijd leuk zijn! Een hobbyist mag natuurlijk ook! Wat zijn jullie ervaringen met messenslijp sets? Iemand?
Een scherper mes is een mes waar je minder snel ongelukken mee maakt!
Een gekarteld mes kun je dus wél zelf slijpen. Maar..., veel lastiger, of met een speciaal apparaatje. Zou een kartelmes vanuit de hand goed kunnen worden geslepen? En hoe (Dremel??)
alvast bedankt!
groet,
Martinosc
Sja, ik zie het gewoon als een stuk gereedschap hoor.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 12:41 schreef SiGNe het volgende:
En toch durf ik m'n Zwillings voorlopig nog niet aan te zetten, ben veel te bang dat ze er alleen maar botter door zullen worden omdat ik iets verkeerd ga doen.
Als je een Suzuki gsx1300r Hayabusa loopt draai je ook niet meteen het gas vol open (om in de motor termen te blijven)quote:Op dinsdag 14 februari 2006 12:58 schreef mirugai het volgende:
[..]
Sja, ik zie het gewoon als een stuk gereedschap hoor.
Doet me een beetje denken aan motorrijden, waarbij onervaren motorrijders de mooiste supersports kopen, maar er niet lekker op rijden omdat ze bang zijn te vallen.
ff wat "bijslijpen" gaat niet, gewoon goed doen, daar zijn die dingen voor gemaakt. verder, ik weet niet wat de kwaliteit van die wetsteen is, maar om nou een fucking duur mes te kopen en dan een of ander B-merk wetsteen erbij doen, vind ik echt zo'n hollandse mentaliteit, sorry.quote:Op woensdag 15 februari 2006 05:04 schreef McGry het volgende:
Je moet dat zien als kleien, als je het helemaal verneukt kun je hem altijd nog naar een winkel brengen, die kunnen hem dan weer ?repareren?..
wip ff de grens over en koop hier in Duitsland een bestek als je perse een casette hebben wil, veeel goedkoper.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 19:10 schreef Étoile het volgende:
Ha dit is precies een topic wat ik zocht. Mijn oude goedkope studentenbestek is het met sneltreinvaart aan het begeven en ik ben nu al een tijd aan het kijken naar een wat betere bestekset. Nu heb ik geen budget van duizenden euro's en zie ik het ook niet zitten om zilver te poetsen, ook ishet bedoeld voor dagelijks gebruik. Een paar merken die ik overweeg zijn WMF, BSF en Wilkens, maar ik sta zeker open voor andere suggesties.
Mijn vraag is nu, hoe zit het precies met edelstaal? Ik zie wel dat 18/10 duurder is dan 18/8 en begreep dat dat iets met chroom en nikkel te maken heeft, maar wat is nu beter/sterker?
Hebben jullie voorkeuren voor bepaalde merken, zijn er echte afraders bij? Andere dingen waar je goed op moet letten?
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 20:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
wip ff de grens over en koop hier in Duitsland een bestek als je perse een casette hebben wil, veeel goedkoper.
Grote warenhuizen als Karstadt of Galeria Kaufhof hebben vaak mooie aanbiedingen.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 20:57 schreef Étoile het volgende:
[..]
Zijn er daar speciale winkels of ketens waar je dan moet zijn?
Ook mooi servies en peper en zoutmolensquote:Op zaterdag 18 februari 2006 17:46 schreef Bluezz het volgende:
http://www.maxwellandwilliams.nl/
Mooie site / spullen zeg!
Kijk eens in dit topic Wat kan je allemaal met een blender ??quote:Op zaterdag 18 februari 2006 21:06 schreef Ferdi81 het volgende:
iemand nog blender recepten voor moi ???
dank u !!
Wat vind je van deze? Is 27 euro 50 ofzo en heeft twee voordelen. Ten eerst de pinnetjes die jij graag wilde. Ten tweede kun je het plaatje met de gaatjes eruit halen om het te wassen, dat vind ik dan weer handig (hoewel ik nauwelijk een pers gebruik).quote:Op zondag 19 februari 2006 14:54 schreef Serendips het volgende:
Welke knoflookpers is echt goed? Ik had er een van de Ikea en die was echt ideaal, maar die is gejat door een van mijn huisgenoten of aanverwant tuig....![]()
Deze:
[afbeelding]
Ik ben echt helemaal onthand. Ik MOET een nieuwe hebben. Welke zijn goed?
Ik kom niet vaak bij de Ikea, dus ik heb in de stad gekeken voor een nieuwe. Helaas verkopen bijna alle winkels van die knoflookpersen waar een plaatje de knoflook door de gaatjes duwt...Die van de Ikea was ideaal omdat hij pinnetjes heeft die de knoflook door de gaatjes perst. (Zo blijft niet een halve knoflookteen in het apparaatje hangen).
waar ergens, als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 17:49 schreef Annemiek78 het volgende:
Klopt, wil eigenlijk ook nog dat mooie strakke vierkante servies van hun hebben.
Tijdens de kookclinic vorig weekend hadden ze ook alles van hun aan serviesgoed.
Echt spulleke!!!
Kijk eens op de casettewinkel (http://decassettewinkel.nl/index.php) .quote:Op vrijdag 17 februari 2006 19:10 schreef Étoile het volgende:
Ha dit is precies een topic wat ik zocht. Mijn oude goedkope studentenbestek is het met sneltreinvaart aan het begeven en ik ben nu al een tijd aan het kijken naar een wat betere bestekset. Nu heb ik geen budget van duizenden euro's en zie ik het ook niet zitten om zilver te poetsen, ook ishet bedoeld voor dagelijks gebruik. Een paar merken die ik overweeg zijn WMF, BSF en Wilkens, maar ik sta zeker open voor andere suggesties.
Mijn vraag is nu, hoe zit het precies met edelstaal? Ik zie wel dat 18/10 duurder is dan 18/8 en begreep dat dat iets met chroom en nikkel te maken heeft, maar wat is nu beter/sterker?
Hebben jullie voorkeuren voor bepaalde merken, zijn er echte afraders bij? Andere dingen waar je goed op moet letten?
Van welk merk is die?quote:Op zondag 19 februari 2006 16:59 schreef Drive-r het volgende:
Wat vind je van deze? Is 27 euro 50 ofzo en heeft twee voordelen. Ten eerst de pinnetjes die jij graag wilde. Ten tweede kun je het plaatje met de gaatjes eruit halen om het te wassen, dat vind ik dan weer handig (hoewel ik nauwelijk een pers gebruik).
[afbeelding]
Ook een idee...Maar ik zie de knoflook al door de hele keuken vliegen. Lijkt me niet zo'n goede manier voor mij...Noem het praktisch...En ik heb liever geen knoflookmoes, maar van die mooie separate sliertjes (een heel strak argumentquote:Op zondag 19 februari 2006 17:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Knoflookteen kop en kont eraf, op snijplank leggen, Platte kant van koksmes erop, lel op geven.
ff hakken, wat zout erop en even wrijven met tip van platte kant van mes,
Knoflookpuree.
Ja het lijkt ff werk, maar als je het schoonmaken van de pers meetelt, dan is het sneller, zeker als je meerdere tenen doet.
Damn. Net te laat! Thanx anyway.....Die van de Ikea is echt bijzonder goed voor die prijs!quote:Op maandag 20 februari 2006 16:02 schreef RedRoses het volgende:
Jaaa die knoflookpers van Ikea is echt superrr (3.50 euro)
Als ik er zou komen had ik er wel een meegenomen voor je en effe opgestuurd maar ben helaas pas geweest!
De nieuwe knoflookpers heeft ook een los bakje (waar je de teen in legt) dus die kun je mooi los afwassen! Ideaal!
Kijk even in de link van het plaatje, ik heb hem van die site. Het was meer om idee te geven van pers met zo'n los plaatje. Verder gebruik ik zelf ook nooit een pers. Afhankelijk van het gerecht snij ik de knoflook dun met een klein mesje (chirurgenmesje, lekker dun) of door de vijrzel...quote:
Vijzelen is natuurlijk ook een idee. Ik heb vorige week een hele lading knoflook (5 bollen!) op olie gezet, dus die toch al zacht en makkelijk fijn te maken...Het wordt dus toch maar knoflookmoes...quote:Op maandag 20 februari 2006 17:49 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Kijk even in de link van het plaatje, ik heb hem van die site. Het was meer om idee te geven van pers met zo'n los plaatje. Verder gebruik ik zelf ook nooit een pers. Afhankelijk van het gerecht snij ik de knoflook dun met een klein mesje (chirurgenmesje, lekker dun) of door de vijrzel...
Nee, zo hollandse ben ik dan ook weer niet. die steen is van zwilling, dat is een een of ander duits merk: net weer van goedkoper was dat een echte global-steen.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 11:44 schreef Tha_Butcha het volgende:
[..]
ff wat "bijslijpen" gaat niet, gewoon goed doen, daar zijn die dingen voor gemaakt. verder, ik weet niet wat de kwaliteit van die wetsteen is, maar om nou een fucking duur mes te kopen en dan een of ander B-merk wetsteen erbij doen, vind ik echt zo'n hollandse mentaliteit, sorry.
ok, mooi omschreven.quote:en het is niet als kleien, bij kleien haal je niks weg, bij slijpen wel. Zie het het eerder als steenhouwen: als je als een mongool op je steen staat te rammen, is er niks meer van over, is de kans klein dat een kunstenaar er nog iets moois van kan maken.
Moraal: het is er voor gemaakt, dus hou je niet in, maar ga niet als een mongool je messen te lijf, want dat is ook maar in beperkte mate te herstellen.
Ik ben die keus gelukkig ook zelf niet gemaakt, het was gewoon zo dat ik in de winkel vroeg of die steen van zwilling ook niet goed genoeg was, die kerel zei van wel. (tenminste voor mij, als amateur dus).quote:Op maandag 20 februari 2006 20:16 schreef Tha_Butcha het volgende:
zwilling is wel okay, sterker nog, tis niet "een of ander duits merk", zwilling is gewoon goed. heb alleen nog niet met globals gewerkt though, dus ik weet niet of dat zomaar kan, omdat die net ff iets anders in elkaar zitten (mirugai, piet?)
wel weinig uitleg.. tenminste de link die eerder in dit topic is genoemd vind ik beter... en daarnaast lijkt het er ook nog eens op ofdat die gast z'n aanzetstaal foutom gebruikt!!! Check maar eens!! (of de fotos zitten in foute volgorde)!quote:Op maandag 20 februari 2006 20:57 schreef Serendips het volgende:
Hee, leuk! Een korte en krachtige uitleg over messen op z'n jip en jannekes
Ik zei niet voor niks dat ie kort was! Ik zal eens kijken...quote:Op woensdag 22 februari 2006 04:09 schreef McGry het volgende:
wel weinig uitleg.. tenminste de link die eerder in dit topic is genoemd vind ik beter... en daarnaast lijkt het er ook nog eens op ofdat die gast z'n aanzetstaal foutom gebruikt!!! Check maar eens!! (of de fotos zitten in foute volgorde)!
is hoe prof koks het doenquote:Op maandag 20 februari 2006 17:31 schreef Serendips het volgende:
Ook een idee...Maar ik zie de knoflook al door de hele keuken vliegen. Lijkt me niet zo'n goede manier voor mij...Noem het praktisch.
Je kan ook gewoon plakjes snijden.quote:..En ik heb liever geen knoflookmoes, maar van die mooie separate sliertjes (een heel strak argument)
Ik mag me dan ook geen professionele kok noemen...quote:Op woensdag 22 februari 2006 08:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
is hoe prof koks het doen
[..]
Je kan ook gewoon plakjes snijden.
Kijk hier eens: Wat kan je allemaal met een blender ??quote:Op woensdag 22 februari 2006 08:32 schreef Ferdi81 het volgende:
heb onlangs een blender aangeschaft (om cocktails mee te maken) maar ben weleens benieuwd wat jullie allemaal in je blender doen ?? iemand nog tips voor mij ??
quote:Hackman pannen.
Onze collectie Hackman gietijzeren pannen is verkrijgbaar in zwart en in rood. De kleine braadpan is ideaal voor heerlijke ouderwetse gerechten als gehaktballen en sudderlapjes. Doordat de pan goed heet wordt, schroeit het vlees snel dicht waarna het op een laag pitje nog lekker lang kan nasudderen. De grote braadpan is ideaal voor gevogelte of grote stukken vlees als rollade, lamsbout of rosbief. Door het royale formaat kunt u het vlees makkelijk omkeren. De hapjespan is onmisbaar in elke keuken. Voor eenpansgerechten, het aanbraden van vlees en het bakken van groenten en het bereiden van sauzen. Ook de wok is volledig van gietijzer, waardoor hij zijn warmte lang en gelijkmatig vasthoudt. U zet er in een handomdraai een lekkere gezonde roerbakmaaltijd mee op tafel. Alle pannen zijn vaatwasmachinebestendig.
quote:1. Wok diameter 34 cm.. 39.95 19.95 + 1500 Air Miles
2. Hapjespan diameter 25 cm. 59.95 29.95 + 1500 Air Miles
3. Braadpan diameter 20 cm. 49.95 24.95 + 1500 Air Miles
4. Braadpan diameter 25 cm. 59.95 29.95 + 1500 Air Miles
Onverwoestbaar, en als je eens problemen krijgt met de motor dan kan je die gewoon laten reviseren (nieuwe borstels, nieuwe wikkelingen)quote:Op zaterdag 17 juni 2006 13:56 schreef timpie82 het volgende:
@ Pietverdriet: Ik heb me inmiddels een tweedehands Santos fruitpers aangeschaft. Op dit moment heb ik er zelfs 2: een van 1992 en een van 1995! Echt zeer degelijk materiaal!
Bij mij blijft de motor draaien, maar stopt de sinaasappelhouder met draaien als de klep omhoog wordt gehaald.quote:Op zondag 18 juni 2006 14:36 schreef timpie82 het volgende:
Motor reviseren? Nog niet van gehoord, doen ze dat bij de gewone verkooppunten? Nog een vraagje trouwens over de santos: bij de tweede die ik heb stopt de motor met draaien op het moment dat de geperste sinaasappel onder is (de hendel om naar onder te duwen gaat dan niet verder naar onder). Is dat normaal want de andere doet dit niet...
Deze site is zeer recent, sommige topics alleen nietquote:Op donderdag 22 juni 2006 16:20 schreef Franzis het volgende:
deze site is niet erg recent,jammer![]()
Vrollijk groetje van Franzis
een koksmes is gewoon een mes wat een kok t meest gebruikt?quote:Op zondag 28 januari 2007 09:12 schreef Mark het volgende:
Even een schopje:
Misschien een domme vraag, maar het is mij niet helemaal duidelijk waar nu precies een koksmes voor dient en waartoe een keukenmes. De rest van de set kan ik wel thuisbrengen, maar hier kan ik wel wat hulp bij gebruiken.
Ik neem aan dat een koksmes niet wordt gebruikt om koks te snijden![]()
Ik ben extreem sceptisch naar alles wat ook alleen maar riekt naar "wondermiddel". Zoals de pannen die zonder enige vetstof of water kunnen koken. Dat spul is niet alleen maar om aanbranden te voorkomen maar dient ook als medium om de warmte te transporteren van de panbodem naar je voedsel. Dit principe druist in tegen al mijn kook en natuurkundelessen.quote:Op zondag 28 januari 2007 13:06 schreef Tezz het volgende:
Ik heb ook een vraagje. Ik heb er al een keer een topic over geopend maar daar kwamen helaas geen serieuze reacties op en topic werd gesloten. Poging twee dus nu:
Ik ben voornemens om AMC-pannen te gaan koken, dit is een kooksysteem waarbij gekookt wordt zonder vet en zonder boter. Het eten smaakt heerlijk, alle voedingsstoffen zitten er nog in (doordat er geen water gebruikt wordt gooi je ook niets weg) en er zit geen extra vet in (ook niet bij je gehaktballetje). Je jus maak je door het vleessap wat vrij komt bij het bakken aan te maken met wat bouillon, justabletje noem maar op. Ik ben dus erg enthousiast hierover.
De pannen zijn wel erg prijzig (een complete set een kleien 1500 eurootjes). Voor zover ik er ervaring mee heb kun je de pannen vergelijken met een 'DeMeiere"kwaliteit (dat spel ik vast fout maar pannenkenners weten wat ik bedoel).
Anyway: iemand ervaring hiermee???
Ja zo dacht ik er ook over! Maar ik heb het geproefd en gezien. De smaak was echt verbazingwekkend en het idee van zonder water koken staat me gewoon erg aan!quote:Op zondag 28 januari 2007 15:41 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik ben extreem sceptisch naar alles wat ook alleen maar riekt naar "wondermiddel". Zoals de pannen die zonder enige vetstof of water kunnen koken. Dat spul is niet alleen maar om aanbranden te voorkomen maar dient ook als medium om de warmte te transporteren van de panbodem naar je voedsel. Dit principe druist in tegen al mijn kook en natuurkundelessen.
Mijn eerste gedachte bij dit soort dingen: Als het zo geweldig is... Waarom verkopen ze het dan alleen huis aan huis via piramide systemen (tegen exorbitante prijzen) en niet gewoon bij de blokker of een willekeurige zaak in kook- en huishoudelijkeartikelen.
FF uit mijn hoofd (heb de folder niet bij de hand hier):quote:Op zondag 28 januari 2007 22:04 schreef Fixers het volgende:
Wat krijg je voor die 1500 euro aan pannen? En wat voor materialen is het dan? (vooral de bodems).
Ik zou het vooral willen hebben allereerst voor de smaak. De groentes die ik geproefd heb waren echt zo super van smaak!quote:Op zondag 28 januari 2007 22:44 schreef K-mail het volgende:
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_question&cat=804&qid=134052
Tsja, hier klinkt het wel goed, maar het vereist wel een andere manier van koken, en het smaakt ook wat anders... Overigens lijkt mij 1500 euro veel te veel voor enkel pannen. Waarom zou je het eigenlijk doen? Omdat je geen water gebruikt? Geen vetten? Gemak? Smaak? Voor de heb? Water is goedkoop, en niet erg schadelijk, en je kunt bijv ook je groentes stomen. Vetten zijn toch echt nodig in je lichaam, en als je niet in liters vet bakt en braadt, kan dat ook geen probleem zijn. Afvallen doe je niet door geen bak en braadvet te gebruiken. Echt veel makkelijker lijkt me het niet. Smaak kan inderdaad een sterk punt zijn, maar of dat die prijs nou waard is. Kun je beter 1 pan kopen....
Het zit um in de bodem. Helaas kan ik nu niet nazoeken welk materiaal het is. Ik heb gegoogled maar kan niets vinden. Het is veel geld, ik weet het, daarom wil ik er eerst meer over weten! Ik had eventjes gehoopt dat er misschien gebruikers van amc hier rondliepen, dat zou mooi geweest zijn!quote:Op zondag 28 januari 2007 22:52 schreef Fixers het volgende:
En vooral: Wat is er nu zo revolutionair anders aan die pannen dat je daarin wél water en vetloos kan koken en in een doorsnee pannetje niet?
Overigens gewone snelkookpannen kan die stoofpot ook in. Die kan je los kopen in allerlei merken en maten voor veel minder geld: Hier al een voorbeeld vanaf 99euro http://www.surprisekookgerei.nl/index.html?lmd=39108.473356 (het eerste voorbeeld dat ik zo snel vond met google)
Thx voor het meedenken Fixers!quote:Op zondag 28 januari 2007 22:52 schreef Fixers het volgende:
En vooral: Wat is er nu zo revolutionair anders aan die pannen dat je daarin wél water en vetloos kan koken en in een doorsnee pannetje niet?
Overigens gewone snelkookpannen kan die stoofpot ook in. Die kan je los kopen in allerlei merken en maten voor veel minder geld: Hier al een voorbeeld vanaf 99euro http://www.surprisekookgerei.nl/index.html?lmd=39108.473356 (het eerste voorbeeld dat ik zo snel vond met google)
Graag gedaan hoor. Ik heb iets tegen alles dat wordt gepresenteerd als wondermiddel en ben bijzonder sceptisch als iets "revolutionair" wordt genoemd. Ik ga dan mijn boerenverstand gebruiken. Vooral als het in ondoorzichtige piramideconstructies wordt verkocht. (Dat wordt Tupperware ook, maar daar zijn op grote schaal kopieën van te koop in de winkels).quote:
Nu vraag ik me af in hoeverre het nut heeft om pk te melden bij je blender, behalve de typische amerikaanse grootspraak. Daarbij zal de bewuste blender het zondermeer werken in nederland aangezien wij hier 230volt en maximaal 16 ampere op de stopcontacten hebben staan. De amerikanen werken op 110 volt.quote:Op woensdag 7 februari 2007 21:12 schreef hassanjassan het volgende:
Let's talk blenders....Weten jullie waar ik die Blendtec Total Blender kan kopen? Of een vergelijkbare blender...??
[afbeelding]
1500 watt motor
3 BHP
13 Ampere
Het is op en top amerikaans, maar ik heb eigenlijk wel vertrouwen in amerikaanse zooi, als ze claimen dat het de beste is, want dat zegt bijv. buck messen, maglite zaklampen, en die reistassen Sumi (?). Allemaal voorbeelden van goede kwaliteit, waar je dan ook wel voor betaald (helaas).
Maar wat helemaal grappig is, is deze website: http://www.willitblend.com/
Waar ze de meest bizarre dingen blenden om te laten zien dat het best een goed ding is. Magneten, zirkonia stenen (hardheid 8.5 en diamanten is hardheid 10), ijshockypucks, gloeilampen, golfballen, bezemstelen, dat soort dingen.
Niemand?quote:Op zondag 28 januari 2007 09:12 schreef Mark het volgende:
Even een schopje:
Misschien een domme vraag, maar het is mij niet helemaal duidelijk waar nu precies een koksmes voor dient en waartoe een keukenmes. De rest van de set kan ik wel thuisbrengen, maar hier kan ik wel wat hulp bij gebruiken.
Ik neem aan dat een koksmes niet wordt gebruikt om koks te snijden![]()
"dat het kan" is een goed teken. Levenslange garantie op messen en aandrijfkoppeling geeft voor mij al aan dat ze een oerdegelijk product leveren, anders vervangen ze het. Bij normaal gebruik natuurlijk.quote:Op woensdag 7 februari 2007 21:53 schreef Fixers het volgende:
[..]
Nu vraag ik me af in hoeverre het nut heeft om pk te melden bij je blender, behalve de typische amerikaanse grootspraak. Daarbij zal de bewuste blender het zondermeer werken in nederland aangezien wij hier 230volt en maximaal 16 ampere op de stopcontacten hebben staan. De amerikanen werken op 110 volt.
Die "will it blend"filmpjes zijn vermakelijk, maar dat zou voor mij geen reden zijn om juist dát apparaat aan te schaffen. Want hoe vaak denk jij magneten, zirkonia golfbalen en bezemstellen te gaan blenden? Dat is wederom typische amerikaanse grootspraak. En zijn de messen dan niet bot na zo'n actie? Ik zie liever een representatieve duurtest.
Dat het kan vindt ik persoonlijk nogal nietszeggend. Een Ferrari rijdt ook zonder problemen 230 kilometer per uur, maar of je er dan wat aan hebt in het dagelijks gebruik is een tweede. De vraag is: heb je die 1500 watt en 3 pk überhaupt nodig om je bananenyoghurtje te maken? Meer vermogen en hogere cijfertjes betekent niet altijd beter. Dat is iets typisch waar men in de VS mee prijkt. Maar wat voor kwaliteit is de motor eigenlijk op de lange termijn. Wat voor staal is er gebruikt voor de messen. Dat zijn dingen die belangrijker zijn dan een paar watt meer of minder.quote:Op donderdag 8 februari 2007 10:11 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
"dat het kan" is een goed teken. Levenslange garantie op messen en aandrijfkoppeling geeft voor mij al aan dat ze een oerdegelijk product leveren, anders vervangen ze het. Bij normaal gebruik natuurlijk.
service is amerika is vele malen beter dan in nederland, alsmede klantvriendelijkheid. Puur omdat ze snappen dat ik anders naar de concurrent ga en al mijn vrienden zeg dat ze hun product niet moeten kopen. Wellicht ook op internet zet en dat is hen wel een goede service waard.
En als ik het apparaat gewoon normaal gebruik zal het heus wel goed komen.
Heel goed, tot je het laat vallen of bot wordt.quote:Op zondag 27 mei 2007 11:23 schreef Martijn_77 het volgende:
Een Keramisch mes ben toch wel heel benieuwd hoe dat dat werkt
Denk erom dat je met water van 90 graden géén thee kan zetten. Nou ja het kan wel, maar 't is gewoon niet lekker. Dat ding heeft ook een piekvermogen van 3000watt, iets waar je op moet letten als je niet je stoppen door wilt laten slaan. (je hebt dan nog 650watt over voor die zekering).quote:Op zondag 27 mei 2007 00:39 schreef shredder het volgende:
Hello![]()
Een paar nieuw dingetjes voor onze (nieuwe) keuken, behalve het standaardapparatuur:
Ik ga een keramische mes aanschaffen. Waarschijnlijk van het merk Kyocera. Ik zag een kennis van ons dit mes gebruiken voor het snijden van sushi's en ik werd gelijk verliefd. Een keramisch mes is alleen vlijmscherp als je snijdt, maar voelt zelf bot aan en is zo licht als een plastic.
Voorts wil ik ook nog een snelle waterkoker hebben (net zo een als tefal) klik maar dan een mooiere en kleinere waarschijnlijk. Deze dingen bestaan in het buitenland al langer.
Ik laat het allemaal opsturen door familie uit Hong kong![]()
![]()
Volgens mij kan het inderdaad makkelijk breken of bot worden als je het op de stenen vloer laat vallen, maar ik denk niet dat het door normaal snijgebruik snel bot wordt. Je kan er niet mee hakken, dus dan valt het bot worden wel mee. Dat staat trouwens ook op de site van Kyocera Voordeel is dat gesneden groenten verser blijven dan wanneer ze gesneden zijn met een stalen mes. Handig dus met sushi!quote:Op zondag 27 mei 2007 11:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heel goed, tot je het laat vallen of bot wordt.
quote:Op zondag 27 mei 2007 12:05 schreef Fixers het volgende:
Denk erom dat je met water van 90 graden géén thee kan zetten. Nou ja het kan wel, maar 't is gewoon niet lekker. Dat ding heeft ook een piekvermogen van 3000watt, iets waar je op moet letten als je niet je stoppen door wilt laten slaan. (je hebt dan nog 650watt over voor die zekering).
Gefeliciteerdquote:Op zaterdag 16 juni 2007 17:57 schreef Lempicka het volgende:
Vandaag in de kringloopwinkel een Bamix gekocht met 4 opzetstukjes.. voor 15 Euro.. wat een mazzel!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |