Sja, ik zie het gewoon als een stuk gereedschap hoor.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 12:41 schreef SiGNe het volgende:
En toch durf ik m'n Zwillings voorlopig nog niet aan te zetten, ben veel te bang dat ze er alleen maar botter door zullen worden omdat ik iets verkeerd ga doen.

Als je een Suzuki gsx1300r Hayabusa loopt draai je ook niet meteen het gas vol open (om in de motor termen te blijven)quote:Op dinsdag 14 februari 2006 12:58 schreef mirugai het volgende:
[..]
Sja, ik zie het gewoon als een stuk gereedschap hoor.
Doet me een beetje denken aan motorrijden, waarbij onervaren motorrijders de mooiste supersports kopen, maar er niet lekker op rijden omdat ze bang zijn te vallen.

ff wat "bijslijpen" gaat niet, gewoon goed doen, daar zijn die dingen voor gemaakt. verder, ik weet niet wat de kwaliteit van die wetsteen is, maar om nou een fucking duur mes te kopen en dan een of ander B-merk wetsteen erbij doen, vind ik echt zo'n hollandse mentaliteit, sorry.quote:Op woensdag 15 februari 2006 05:04 schreef McGry het volgende:
Je moet dat zien als kleien, als je het helemaal verneukt kun je hem altijd nog naar een winkel brengen, die kunnen hem dan weer ?repareren?..

wip ff de grens over en koop hier in Duitsland een bestek als je perse een casette hebben wil, veeel goedkoper.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 19:10 schreef Étoile het volgende:
Ha dit is precies een topic wat ik zocht. Mijn oude goedkope studentenbestek is het met sneltreinvaart aan het begeven en ik ben nu al een tijd aan het kijken naar een wat betere bestekset. Nu heb ik geen budget van duizenden euro's en zie ik het ook niet zitten om zilver te poetsen, ook ishet bedoeld voor dagelijks gebruik. Een paar merken die ik overweeg zijn WMF, BSF en Wilkens, maar ik sta zeker open voor andere suggesties.
Mijn vraag is nu, hoe zit het precies met edelstaal? Ik zie wel dat 18/10 duurder is dan 18/8 en begreep dat dat iets met chroom en nikkel te maken heeft, maar wat is nu beter/sterker?
Hebben jullie voorkeuren voor bepaalde merken, zijn er echte afraders bij? Andere dingen waar je goed op moet letten?

quote:Op vrijdag 17 februari 2006 20:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
wip ff de grens over en koop hier in Duitsland een bestek als je perse een casette hebben wil, veeel goedkoper.

Grote warenhuizen als Karstadt of Galeria Kaufhof hebben vaak mooie aanbiedingen.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 20:57 schreef Étoile het volgende:
[..]
Zijn er daar speciale winkels of ketens waar je dan moet zijn?

Ook mooi servies en peper en zoutmolensquote:Op zaterdag 18 februari 2006 17:46 schreef Bluezz het volgende:
http://www.maxwellandwilliams.nl/
Mooie site / spullen zeg!

Kijk eens in dit topic Wat kan je allemaal met een blender ??quote:Op zaterdag 18 februari 2006 21:06 schreef Ferdi81 het volgende:
iemand nog blender recepten voor moi ???
dank u !!

Wat vind je van deze? Is 27 euro 50 ofzo en heeft twee voordelen. Ten eerst de pinnetjes die jij graag wilde. Ten tweede kun je het plaatje met de gaatjes eruit halen om het te wassen, dat vind ik dan weer handig (hoewel ik nauwelijk een pers gebruik).quote:Op zondag 19 februari 2006 14:54 schreef Serendips het volgende:
Welke knoflookpers is echt goed? Ik had er een van de Ikea en die was echt ideaal, maar die is gejat door een van mijn huisgenoten of aanverwant tuig....![]()
Deze:
[afbeelding]
Ik ben echt helemaal onthand. Ik MOET een nieuwe hebben. Welke zijn goed?
Ik kom niet vaak bij de Ikea, dus ik heb in de stad gekeken voor een nieuwe. Helaas verkopen bijna alle winkels van die knoflookpersen waar een plaatje de knoflook door de gaatjes duwt...Die van de Ikea was ideaal omdat hij pinnetjes heeft die de knoflook door de gaatjes perst. (Zo blijft niet een halve knoflookteen in het apparaatje hangen).

waar ergens, als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 17:49 schreef Annemiek78 het volgende:
Klopt, wil eigenlijk ook nog dat mooie strakke vierkante servies van hun hebben.
Tijdens de kookclinic vorig weekend hadden ze ook alles van hun aan serviesgoed.
Echt spulleke!!!

Kijk eens op de casettewinkel (http://decassettewinkel.nl/index.php) .quote:Op vrijdag 17 februari 2006 19:10 schreef Étoile het volgende:
Ha dit is precies een topic wat ik zocht. Mijn oude goedkope studentenbestek is het met sneltreinvaart aan het begeven en ik ben nu al een tijd aan het kijken naar een wat betere bestekset. Nu heb ik geen budget van duizenden euro's en zie ik het ook niet zitten om zilver te poetsen, ook ishet bedoeld voor dagelijks gebruik. Een paar merken die ik overweeg zijn WMF, BSF en Wilkens, maar ik sta zeker open voor andere suggesties.
Mijn vraag is nu, hoe zit het precies met edelstaal? Ik zie wel dat 18/10 duurder is dan 18/8 en begreep dat dat iets met chroom en nikkel te maken heeft, maar wat is nu beter/sterker?
Hebben jullie voorkeuren voor bepaalde merken, zijn er echte afraders bij? Andere dingen waar je goed op moet letten?

Van welk merk is die?quote:Op zondag 19 februari 2006 16:59 schreef Drive-r het volgende:
Wat vind je van deze? Is 27 euro 50 ofzo en heeft twee voordelen. Ten eerst de pinnetjes die jij graag wilde. Ten tweede kun je het plaatje met de gaatjes eruit halen om het te wassen, dat vind ik dan weer handig (hoewel ik nauwelijk een pers gebruik).
[afbeelding]
Ook een idee...Maar ik zie de knoflook al door de hele keuken vliegen. Lijkt me niet zo'n goede manier voor mij...Noem het praktisch...En ik heb liever geen knoflookmoes, maar van die mooie separate sliertjes (een heel strak argumentquote:Op zondag 19 februari 2006 17:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Knoflookteen kop en kont eraf, op snijplank leggen, Platte kant van koksmes erop, lel op geven.
ff hakken, wat zout erop en even wrijven met tip van platte kant van mes,
Knoflookpuree.
Ja het lijkt ff werk, maar als je het schoonmaken van de pers meetelt, dan is het sneller, zeker als je meerdere tenen doet.

Damn. Net te laat! Thanx anyway.....Die van de Ikea is echt bijzonder goed voor die prijs!quote:Op maandag 20 februari 2006 16:02 schreef RedRoses het volgende:
Jaaa die knoflookpers van Ikea is echt superrr (3.50 euro)
Als ik er zou komen had ik er wel een meegenomen voor je en effe opgestuurd maar ben helaas pas geweest!
De nieuwe knoflookpers heeft ook een los bakje (waar je de teen in legt) dus die kun je mooi los afwassen! Ideaal!

Kijk even in de link van het plaatje, ik heb hem van die site. Het was meer om idee te geven van pers met zo'n los plaatje. Verder gebruik ik zelf ook nooit een pers. Afhankelijk van het gerecht snij ik de knoflook dun met een klein mesje (chirurgenmesje, lekker dun) of door de vijrzel...quote:

Vijzelen is natuurlijk ook een idee. Ik heb vorige week een hele lading knoflook (5 bollen!) op olie gezet, dus die toch al zacht en makkelijk fijn te maken...Het wordt dus toch maar knoflookmoes...quote:Op maandag 20 februari 2006 17:49 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Kijk even in de link van het plaatje, ik heb hem van die site. Het was meer om idee te geven van pers met zo'n los plaatje. Verder gebruik ik zelf ook nooit een pers. Afhankelijk van het gerecht snij ik de knoflook dun met een klein mesje (chirurgenmesje, lekker dun) of door de vijrzel...

Nee, zo hollandse ben ik dan ook weer niet. die steen is van zwilling, dat is een een of ander duits merk: net weer van goedkoper was dat een echte global-steen.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 11:44 schreef Tha_Butcha het volgende:
[..]
ff wat "bijslijpen" gaat niet, gewoon goed doen, daar zijn die dingen voor gemaakt. verder, ik weet niet wat de kwaliteit van die wetsteen is, maar om nou een fucking duur mes te kopen en dan een of ander B-merk wetsteen erbij doen, vind ik echt zo'n hollandse mentaliteit, sorry.
ok, mooi omschreven.quote:en het is niet als kleien, bij kleien haal je niks weg, bij slijpen wel. Zie het het eerder als steenhouwen: als je als een mongool op je steen staat te rammen, is er niks meer van over, is de kans klein dat een kunstenaar er nog iets moois van kan maken.
Moraal: het is er voor gemaakt, dus hou je niet in, maar ga niet als een mongool je messen te lijf, want dat is ook maar in beperkte mate te herstellen.

Ik ben die keus gelukkig ook zelf niet gemaakt, het was gewoon zo dat ik in de winkel vroeg of die steen van zwilling ook niet goed genoeg was, die kerel zei van wel. (tenminste voor mij, als amateur dus).quote:Op maandag 20 februari 2006 20:16 schreef Tha_Butcha het volgende:
zwilling is wel okay, sterker nog, tis niet "een of ander duits merk", zwilling is gewoon goed. heb alleen nog niet met globals gewerkt though, dus ik weet niet of dat zomaar kan, omdat die net ff iets anders in elkaar zitten (mirugai, piet?)

wel weinig uitleg.. tenminste de link die eerder in dit topic is genoemd vind ik beter... en daarnaast lijkt het er ook nog eens op ofdat die gast z'n aanzetstaal foutom gebruikt!!! Check maar eens!! (of de fotos zitten in foute volgorde)!quote:Op maandag 20 februari 2006 20:57 schreef Serendips het volgende:
Hee, leuk! Een korte en krachtige uitleg over messen op z'n jip en jannekes

Ik zei niet voor niks dat ie kort was! Ik zal eens kijken...quote:Op woensdag 22 februari 2006 04:09 schreef McGry het volgende:
wel weinig uitleg.. tenminste de link die eerder in dit topic is genoemd vind ik beter... en daarnaast lijkt het er ook nog eens op ofdat die gast z'n aanzetstaal foutom gebruikt!!! Check maar eens!! (of de fotos zitten in foute volgorde)!

is hoe prof koks het doenquote:Op maandag 20 februari 2006 17:31 schreef Serendips het volgende:
Ook een idee...Maar ik zie de knoflook al door de hele keuken vliegen. Lijkt me niet zo'n goede manier voor mij...Noem het praktisch.
Je kan ook gewoon plakjes snijden.quote:..En ik heb liever geen knoflookmoes, maar van die mooie separate sliertjes (een heel strak argument)

Ik mag me dan ook geen professionele kok noemen...quote:Op woensdag 22 februari 2006 08:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
is hoe prof koks het doen
[..]
Je kan ook gewoon plakjes snijden.

Kijk hier eens: Wat kan je allemaal met een blender ??quote:Op woensdag 22 februari 2006 08:32 schreef Ferdi81 het volgende:
heb onlangs een blender aangeschaft (om cocktails mee te maken) maar ben weleens benieuwd wat jullie allemaal in je blender doen ?? iemand nog tips voor mij ??

quote:Hackman pannen.
Onze collectie Hackman gietijzeren pannen is verkrijgbaar in zwart en in rood. De kleine braadpan is ideaal voor heerlijke ouderwetse gerechten als gehaktballen en sudderlapjes. Doordat de pan goed heet wordt, schroeit het vlees snel dicht waarna het op een laag pitje nog lekker lang kan nasudderen. De grote braadpan is ideaal voor gevogelte of grote stukken vlees als rollade, lamsbout of rosbief. Door het royale formaat kunt u het vlees makkelijk omkeren. De hapjespan is onmisbaar in elke keuken. Voor eenpansgerechten, het aanbraden van vlees en het bakken van groenten en het bereiden van sauzen. Ook de wok is volledig van gietijzer, waardoor hij zijn warmte lang en gelijkmatig vasthoudt. U zet er in een handomdraai een lekkere gezonde roerbakmaaltijd mee op tafel. Alle pannen zijn vaatwasmachinebestendig.
quote:1. Wok diameter 34 cm.. 39.95 19.95 + 1500 Air Miles
2. Hapjespan diameter 25 cm. 59.95 29.95 + 1500 Air Miles
3. Braadpan diameter 20 cm. 49.95 24.95 + 1500 Air Miles
4. Braadpan diameter 25 cm. 59.95 29.95 + 1500 Air Miles

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |