abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35293086
Goede tip, ik zal er gelijk even rondkijken. Werd alles goed afgeleverd? Weet je iets over 'garantie' bij problemen met het bestek?

Wat voor verhouding chroom en nikkel heeft jouw bestek? En heb je daar bewust een keuze voor gemaakt?
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_35293692
Je krijgt er idd fabrieksgarantie bij (Bij Sola levenslang). Op de site staat alles over garantie bij het bijbehorende bestek..
Ik moest er lang op wachten maar dat kwam omdat ze een fout telefoonnummer van ons hadden en ze niet wisten naar welk adres ze het moesten sturen (creditcardadres of opgeven adres)
Daarna ging het heel snel!

Ik heb eigenlijk alleen gekeken naar het uiterlijk en de prijs haha, dus heb voor 100 euro een 12 persoonsbestek, Amstel. Het is 18/10 Edelstaal, hoogglans.
Het is een erg licht bestek. Ik heb wel bij een winkel in de stad even geprobeerd hoe ze aanvoelen, of ze lekker in de hand liggen. En ik ben er gewoon supertevreden mee.
Pom.. Pom.. Tiedom..
pi_35293764
Trouwens, Soul van BSF is eeerrrrug mooi zie ik nu
Wauw!
Pom.. Pom.. Tiedom..
pi_35294377
quote:
Op zondag 19 februari 2006 16:59 schreef Drive-r het volgende:
Wat vind je van deze? Is 27 euro 50 ofzo en heeft twee voordelen. Ten eerst de pinnetjes die jij graag wilde. Ten tweede kun je het plaatje met de gaatjes eruit halen om het te wassen, dat vind ik dan weer handig (hoewel ik nauwelijk een pers gebruik).
[afbeelding]
Van welk merk is die?
quote:
Op zondag 19 februari 2006 17:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Knoflookteen kop en kont eraf, op snijplank leggen, Platte kant van koksmes erop, lel op geven.
ff hakken, wat zout erop en even wrijven met tip van platte kant van mes,
Knoflookpuree.
Ja het lijkt ff werk, maar als je het schoonmaken van de pers meetelt, dan is het sneller, zeker als je meerdere tenen doet.
Ook een idee...Maar ik zie de knoflook al door de hele keuken vliegen. Lijkt me niet zo'n goede manier voor mij...Noem het praktisch...En ik heb liever geen knoflookmoes, maar van die mooie separate sliertjes (een heel strak argument )
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
pi_35294426
quote:
Op maandag 20 februari 2006 16:02 schreef RedRoses het volgende:
Jaaa die knoflookpers van Ikea is echt superrr (3.50 euro)
Als ik er zou komen had ik er wel een meegenomen voor je en effe opgestuurd maar ben helaas pas geweest!

De nieuwe knoflookpers heeft ook een los bakje (waar je de teen in legt) dus die kun je mooi los afwassen! Ideaal!
Damn. Net te laat! Thanx anyway.....Die van de Ikea is echt bijzonder goed voor die prijs!
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
pi_35294976
quote:
Op maandag 20 februari 2006 17:31 schreef Serendips het volgende:

[..]

Van welk merk is die?
[..]
Kijk even in de link van het plaatje, ik heb hem van die site. Het was meer om idee te geven van pers met zo'n los plaatje. Verder gebruik ik zelf ook nooit een pers. Afhankelijk van het gerecht snij ik de knoflook dun met een klein mesje (chirurgenmesje, lekker dun) of door de vijrzel...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_35298564
quote:
Op maandag 20 februari 2006 17:49 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Kijk even in de link van het plaatje, ik heb hem van die site. Het was meer om idee te geven van pers met zo'n los plaatje. Verder gebruik ik zelf ook nooit een pers. Afhankelijk van het gerecht snij ik de knoflook dun met een klein mesje (chirurgenmesje, lekker dun) of door de vijrzel...
Vijzelen is natuurlijk ook een idee. Ik heb vorige week een hele lading knoflook (5 bollen!) op olie gezet, dus die toch al zacht en makkelijk fijn te maken...Het wordt dus toch maar knoflookmoes...
pi_35300460
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 11:44 schreef Tha_Butcha het volgende:

[..]

ff wat "bijslijpen" gaat niet, gewoon goed doen, daar zijn die dingen voor gemaakt. verder, ik weet niet wat de kwaliteit van die wetsteen is, maar om nou een fucking duur mes te kopen en dan een of ander B-merk wetsteen erbij doen, vind ik echt zo'n hollandse mentaliteit, sorry.
Nee, zo hollandse ben ik dan ook weer niet. die steen is van zwilling, dat is een een of ander duits merk: net weer van goedkoper was dat een echte global-steen.
quote:
en het is niet als kleien, bij kleien haal je niks weg, bij slijpen wel. Zie het het eerder als steenhouwen: als je als een mongool op je steen staat te rammen, is er niks meer van over, is de kans klein dat een kunstenaar er nog iets moois van kan maken.
Moraal: het is er voor gemaakt, dus hou je niet in, maar ga niet als een mongool je messen te lijf, want dat is ook maar in beperkte mate te herstellen.
ok, mooi omschreven.

Gisteren heb ik nog een keer m´n mes geslepen. Ik gebruik hem gewoon iedere dag als iemand die normaal kookt, en dan is hij toch iets botter na zo´n 2-3 weken. Ik snap er echt niets van dat sommige eht maanden zonder slijpen kunnen? Misschien is het omdat ik echt alles mee snij, ook m´n brood, etc.

Nu is ie weer gruwlijk scherp: om te testen maakte ik een hakbeweging naar en bos bloemen die in de buurt stond met als gevolg dat de bloem van een mooie zachte roos recht door midden ging, net als ik een film met een samurai-zwaard kan je er weer vanalles mooi mee doorhakken!
pi_35300879
zwilling is wel okay, sterker nog, tis niet "een of ander duits merk", zwilling is gewoon goed. heb alleen nog niet met globals gewerkt though, dus ik weet niet of dat zomaar kan, omdat die net ff iets anders in elkaar zitten (mirugai, piet?)

da's idd normaal dat ie bot wordt, daarom zit er bij een set ook een aanzetstaal. en je merkt pas echt dat je mes bot is, als je ook met scherpe messen hebben gewerkt. Zoals zoveel dingen, heb je pas door dat iets slechts is, als je echte kwaliteit in je handen hebt gehad.

Dus gewoon lekker koken, en dan slijpen als je daar behoefte aan hebt. En 1x per jaar naar de prof. Althans zo doe ik het, en ik zie mijn messen ook als gebruiksvoorwerp, dus expendable (neemt niet weg dat ik er extreem zuinig op ben).
"The question is not 'who is going to let me', the question is 'who is going to stop me'"
pi_35302856
Hee, leuk! Een korte en krachtige uitleg over messen op z'n jip en jannekes

Ik heb net een nieuwe Ikea knoflookpers gekocht via Marktplaats.
Zo, iedereen blij dat ik eindelijk stop met mijn gezeur over die vermaledijde knoflookpers...
pi_35355177
quote:
Op maandag 20 februari 2006 20:16 schreef Tha_Butcha het volgende:
zwilling is wel okay, sterker nog, tis niet "een of ander duits merk", zwilling is gewoon goed. heb alleen nog niet met globals gewerkt though, dus ik weet niet of dat zomaar kan, omdat die net ff iets anders in elkaar zitten (mirugai, piet?)
Ik ben die keus gelukkig ook zelf niet gemaakt, het was gewoon zo dat ik in de winkel vroeg of die steen van zwilling ook niet goed genoeg was, die kerel zei van wel. (tenminste voor mij, als amateur dus).

[/quote]
.. da's idd normaal dat ie bot wordt, daarom zit er bij een set ook een aanzetstaal. en je merkt pas ..
[/quote]

ik heb alleen de steen.. volgens de winkel was dat voldoende als ik tenmisnte beloofde om hem regelmatig bij te houden! ;-)
pi_35355191
quote:
wel weinig uitleg.. tenminste de link die eerder in dit topic is genoemd vind ik beter... en daarnaast lijkt het er ook nog eens op ofdat die gast z'n aanzetstaal foutom gebruikt!!! Check maar eens!! (of de fotos zitten in foute volgorde)!
pi_35355909
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 04:09 schreef McGry het volgende:
wel weinig uitleg.. tenminste de link die eerder in dit topic is genoemd vind ik beter... en daarnaast lijkt het er ook nog eens op ofdat die gast z'n aanzetstaal foutom gebruikt!!! Check maar eens!! (of de fotos zitten in foute volgorde)!
Ik zei niet voor niks dat ie kort was! Ik zal eens kijken...
  woensdag 22 februari 2006 @ 08:31:42 #239
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_35356001
quote:
Op maandag 20 februari 2006 17:31 schreef Serendips het volgende:

Ook een idee...Maar ik zie de knoflook al door de hele keuken vliegen. Lijkt me niet zo'n goede manier voor mij...Noem het praktisch.
is hoe prof koks het doen
quote:
..En ik heb liever geen knoflookmoes, maar van die mooie separate sliertjes (een heel strak argument )
Je kan ook gewoon plakjes snijden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 22 februari 2006 @ 08:32:25 #240
92655 Ferdi81
omdat............
pi_35356009
heb onlangs een blender aangeschaft (om cocktails mee te maken) maar ben weleens benieuwd wat jullie allemaal in je blender doen ?? iemand nog tips voor mij ??
pi_35356294
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 08:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]
is hoe prof koks het doen
[..]
Je kan ook gewoon plakjes snijden.
Ik mag me dan ook geen professionele kok noemen...
Ik wil het liefste zo klein mogelijke deeltjes knoflook en dat gaat bij mij nog altijd het beste met een pers...
pi_35358414
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 08:32 schreef Ferdi81 het volgende:
heb onlangs een blender aangeschaft (om cocktails mee te maken) maar ben weleens benieuwd wat jullie allemaal in je blender doen ?? iemand nog tips voor mij ??
Kijk hier eens: Wat kan je allemaal met een blender ??
Er zijn via de zoekoptie nog wel meer topics te vinden, maar volgens mij is deze het meest uitgebreid.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 23:53:02 #243
62233 Jelief
ikke lief!
pi_38033934
Nog 9 daagjes en ik ben jarig! Ik heb nu bedacht dat ik voor mijn verjaardag wel een goede degelijke (gietijzer?) braadpan/stoofpan wil hebben. Wat is een goede voor een beetje redelijke prijs? Een redelijkeprijs is in deze een euro of 50 (kan vast niet maar toch...) Of moet ik maargewoon geld vragen en alle beetjes bij elkar leggen?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_38034028
bij de ah verkopen ze een goed merk gietijzeren pan (ik weet ff niet welk merk maar ik geloof hackman?)
wij hebben er heel veel plezier van.
En degene die we zon pan kado hebben gedaan is ook erg tevreden.
Je kan ze met airmiles ook nog goedkoper kopen.
Thank Drunk I'm a Goddess!
  zondag 21 mei 2006 @ 00:16:55 #245
62233 Jelief
ikke lief!
pi_38034877
Oh ja daar hebben we ook de wok van, dat is een goed idee!
pi_38036806

Vanmiddag idd gezien, en staan kwijlen. Práchtige pannen.
quote:
Hackman pannen.
Onze collectie Hackman gietijzeren pannen is verkrijgbaar in zwart en in rood. De kleine braadpan is ideaal voor heerlijke ouderwetse gerechten als gehaktballen en sudderlapjes. Doordat de pan goed heet wordt, schroeit het vlees snel dicht waarna het op een laag pitje nog lekker lang kan nasudderen. De grote braadpan is ideaal voor gevogelte of grote stukken vlees als rollade, lamsbout of rosbief. Door het royale formaat kunt u het vlees makkelijk omkeren. De hapjespan is onmisbaar in elke keuken. Voor eenpansgerechten, het aanbraden van vlees en het bakken van groenten en het bereiden van sauzen. Ook de wok is volledig van gietijzer, waardoor hij zijn warmte lang en gelijkmatig vasthoudt. U zet er in een handomdraai een lekkere gezonde roerbakmaaltijd mee op tafel. Alle pannen zijn vaatwasmachinebestendig.
quote:
1. Wok diameter 34 cm.. 39.95 19.95 + 1500 Air Miles
2. Hapjespan diameter 25 cm. 59.95 29.95 + 1500 Air Miles
3. Braadpan diameter 20 cm. 49.95 24.95 + 1500 Air Miles
4. Braadpan diameter 25 cm. 59.95 29.95 + 1500 Air Miles
  zondag 21 mei 2006 @ 15:50:05 #247
62233 Jelief
ikke lief!
pi_38047565
Ik ga ze gewoon beide vragen de grote en de kleine, dan geef ik mijn goedkope dunne braadpannetjes wel weg. En dan mogen ze ook mijn airmilespas wel even lenen. Hackman it is! We hebben die wok al in het rood en koken er drie tot vier dagen per week mee ; geweldig!
pi_38070924
Ik wens iedereen een ijzeren braadpan. Maar zonder kan ook goed.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_38090528
Ik heb die hapjespan, ik vind hem soms iets te klein. Desondanks zijn ze wel erg zwaar.
Helpt waar hij kan!
  woensdag 24 mei 2006 @ 23:47:54 #250
62233 Jelief
ikke lief!
pi_38184690
Ik sjouw mij altijd een breuk aan die wok, maar ik kan er tenminste wel in roeren/omscheppen zonder hem vast te houden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')