Van welk merk is die?quote:Op zondag 19 februari 2006 16:59 schreef Drive-r het volgende:
Wat vind je van deze? Is 27 euro 50 ofzo en heeft twee voordelen. Ten eerst de pinnetjes die jij graag wilde. Ten tweede kun je het plaatje met de gaatjes eruit halen om het te wassen, dat vind ik dan weer handig (hoewel ik nauwelijk een pers gebruik).
[afbeelding]
Ook een idee...Maar ik zie de knoflook al door de hele keuken vliegen. Lijkt me niet zo'n goede manier voor mij...Noem het praktisch...En ik heb liever geen knoflookmoes, maar van die mooie separate sliertjes (een heel strak argumentquote:Op zondag 19 februari 2006 17:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Knoflookteen kop en kont eraf, op snijplank leggen, Platte kant van koksmes erop, lel op geven.
ff hakken, wat zout erop en even wrijven met tip van platte kant van mes,
Knoflookpuree.
Ja het lijkt ff werk, maar als je het schoonmaken van de pers meetelt, dan is het sneller, zeker als je meerdere tenen doet.
Damn. Net te laat! Thanx anyway.....Die van de Ikea is echt bijzonder goed voor die prijs!quote:Op maandag 20 februari 2006 16:02 schreef RedRoses het volgende:
Jaaa die knoflookpers van Ikea is echt superrr (3.50 euro)
Als ik er zou komen had ik er wel een meegenomen voor je en effe opgestuurd maar ben helaas pas geweest!
De nieuwe knoflookpers heeft ook een los bakje (waar je de teen in legt) dus die kun je mooi los afwassen! Ideaal!
Kijk even in de link van het plaatje, ik heb hem van die site. Het was meer om idee te geven van pers met zo'n los plaatje. Verder gebruik ik zelf ook nooit een pers. Afhankelijk van het gerecht snij ik de knoflook dun met een klein mesje (chirurgenmesje, lekker dun) of door de vijrzel...quote:
Vijzelen is natuurlijk ook een idee. Ik heb vorige week een hele lading knoflook (5 bollen!) op olie gezet, dus die toch al zacht en makkelijk fijn te maken...Het wordt dus toch maar knoflookmoes...quote:Op maandag 20 februari 2006 17:49 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Kijk even in de link van het plaatje, ik heb hem van die site. Het was meer om idee te geven van pers met zo'n los plaatje. Verder gebruik ik zelf ook nooit een pers. Afhankelijk van het gerecht snij ik de knoflook dun met een klein mesje (chirurgenmesje, lekker dun) of door de vijrzel...
Nee, zo hollandse ben ik dan ook weer niet. die steen is van zwilling, dat is een een of ander duits merk: net weer van goedkoper was dat een echte global-steen.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 11:44 schreef Tha_Butcha het volgende:
[..]
ff wat "bijslijpen" gaat niet, gewoon goed doen, daar zijn die dingen voor gemaakt. verder, ik weet niet wat de kwaliteit van die wetsteen is, maar om nou een fucking duur mes te kopen en dan een of ander B-merk wetsteen erbij doen, vind ik echt zo'n hollandse mentaliteit, sorry.
ok, mooi omschreven.quote:en het is niet als kleien, bij kleien haal je niks weg, bij slijpen wel. Zie het het eerder als steenhouwen: als je als een mongool op je steen staat te rammen, is er niks meer van over, is de kans klein dat een kunstenaar er nog iets moois van kan maken.
Moraal: het is er voor gemaakt, dus hou je niet in, maar ga niet als een mongool je messen te lijf, want dat is ook maar in beperkte mate te herstellen.
Ik ben die keus gelukkig ook zelf niet gemaakt, het was gewoon zo dat ik in de winkel vroeg of die steen van zwilling ook niet goed genoeg was, die kerel zei van wel. (tenminste voor mij, als amateur dus).quote:Op maandag 20 februari 2006 20:16 schreef Tha_Butcha het volgende:
zwilling is wel okay, sterker nog, tis niet "een of ander duits merk", zwilling is gewoon goed. heb alleen nog niet met globals gewerkt though, dus ik weet niet of dat zomaar kan, omdat die net ff iets anders in elkaar zitten (mirugai, piet?)
wel weinig uitleg.. tenminste de link die eerder in dit topic is genoemd vind ik beter... en daarnaast lijkt het er ook nog eens op ofdat die gast z'n aanzetstaal foutom gebruikt!!! Check maar eens!! (of de fotos zitten in foute volgorde)!quote:Op maandag 20 februari 2006 20:57 schreef Serendips het volgende:
Hee, leuk! Een korte en krachtige uitleg over messen op z'n jip en jannekes
Ik zei niet voor niks dat ie kort was! Ik zal eens kijken...quote:Op woensdag 22 februari 2006 04:09 schreef McGry het volgende:
wel weinig uitleg.. tenminste de link die eerder in dit topic is genoemd vind ik beter... en daarnaast lijkt het er ook nog eens op ofdat die gast z'n aanzetstaal foutom gebruikt!!! Check maar eens!! (of de fotos zitten in foute volgorde)!
is hoe prof koks het doenquote:Op maandag 20 februari 2006 17:31 schreef Serendips het volgende:
Ook een idee...Maar ik zie de knoflook al door de hele keuken vliegen. Lijkt me niet zo'n goede manier voor mij...Noem het praktisch.
Je kan ook gewoon plakjes snijden.quote:..En ik heb liever geen knoflookmoes, maar van die mooie separate sliertjes (een heel strak argument)
Ik mag me dan ook geen professionele kok noemen...quote:Op woensdag 22 februari 2006 08:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
is hoe prof koks het doen
[..]
Je kan ook gewoon plakjes snijden.
Kijk hier eens: Wat kan je allemaal met een blender ??quote:Op woensdag 22 februari 2006 08:32 schreef Ferdi81 het volgende:
heb onlangs een blender aangeschaft (om cocktails mee te maken) maar ben weleens benieuwd wat jullie allemaal in je blender doen ?? iemand nog tips voor mij ??
quote:Hackman pannen.
Onze collectie Hackman gietijzeren pannen is verkrijgbaar in zwart en in rood. De kleine braadpan is ideaal voor heerlijke ouderwetse gerechten als gehaktballen en sudderlapjes. Doordat de pan goed heet wordt, schroeit het vlees snel dicht waarna het op een laag pitje nog lekker lang kan nasudderen. De grote braadpan is ideaal voor gevogelte of grote stukken vlees als rollade, lamsbout of rosbief. Door het royale formaat kunt u het vlees makkelijk omkeren. De hapjespan is onmisbaar in elke keuken. Voor eenpansgerechten, het aanbraden van vlees en het bakken van groenten en het bereiden van sauzen. Ook de wok is volledig van gietijzer, waardoor hij zijn warmte lang en gelijkmatig vasthoudt. U zet er in een handomdraai een lekkere gezonde roerbakmaaltijd mee op tafel. Alle pannen zijn vaatwasmachinebestendig.
quote:1. Wok diameter 34 cm.. 39.95 19.95 + 1500 Air Miles
2. Hapjespan diameter 25 cm. 59.95 29.95 + 1500 Air Miles
3. Braadpan diameter 20 cm. 49.95 24.95 + 1500 Air Miles
4. Braadpan diameter 25 cm. 59.95 29.95 + 1500 Air Miles
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |