In mijn vorige huis had ik dat laten doen, het was een smalle (2 meter), maar lange keuken (bijna 6 meter). Heb ik door een kennis met een metaalbedrijf een RVS werkblad laten maken over de volle lengte van de keuken, met daaronder RVS rek met 2 'legrekken' (waar je pannen op kon zetten etc). Was magnifiek om te zien, en zeer simpel in onderhoud...quote:Op donderdag 31 maart 2005 23:00 schreef karper het volgende:
sommige mensen nemen hun werk mee naar huis.
koop rvs werkbanken staat lekker robust en je kan meteen alles doen!
valt in prijs mee en wat is er nou mooier dan al je keuken spullen zien![]()
kost wel wat...35,50...maar dan mislukt je eten ook echt nooit meer. Ik ben niet zo kundig om met duwen en voelen iets als gaar te beoordelen of niet, dus daarom ditte.quote:
quote:Philips Cucina Keukenmachine HR 7745/80
- Grote kom; De kom (met deksel) heeft een inhoud (droog) van 3,6 liter en een vloeistofinhoud van 1,8 liter.
- Blenderkom; De extra dikke, onbreekbare blenderkom (2 liter, 1,5 liter vloeistofinhoud) is ideaal voor blenden, pureren en shaken van vruchten, melkproducten, beslag, soep, groenten, vlees en vis.
- Vermogen : 800 W. Snelheidsstanden : variabele + klopfunctie
- Hoogkwalitatief roestvrij stalen mes : om vlees, vis, groenten, fruit en noten te hakken, te pureren en te mengen.
- Roestvrij stalen rasp (medium) : voor middelfijn raspen van groenten, fruit en kaas
- Roestvrij stalen rasp (fijn) : voor fijn raspen van groenten, fruit en kaas
- Ballonklopper : (metaal) voor allerlei klop-, emulsie- en mixopdrachten
- Citruspers : voor het snel maken van grote hoeveelheden (1,8 liter) sap
- Opbergbox : voor netjes en handig opbergen van alle accessoires
- Roestvrij stalen snijdhulpstuk (fijn) : voor zeer fijn raspen van groenten, fruit en kaas
- Plastic kneedmes : voor het kneden en mixen van allerlei deeg of cakemixen (tot 1,3 kg deeg)
- Stamper : met opening, om olie toe te voegen tijdens het maken van mayonaise
- Roestvrij stalen korrelrasp
- Roestvrij stalen snijdhulpstuk (medium) : voor middelfijn snijden van groenten en fruit
120 euro
quote:Krups Variomix 3000 Premium
Accessoires:
- Kunststof blender (1,5 L)
- Mengkom (1,5 L)
- Hakmolen
- Klopgarde
- 2 schijven voor raspen en snijden
- Metalen mes en kunststof kneedmes
- Kunststof spatel
• Met 7 snelheden en momentschakelaar (pulsestand)
• Aan/uit-schakelaar
• Vulstop met maatverdeling
• Automatische uitschakeling
• Snoeropwikkeling
• 700 W
150 euro
Mis ik nog een van deze orde? Of is de ene echt veel beter dan de andere? Ik neig naar de Philips, maar die andere zijn veel mooierquote:Morphy Richards Food Processor 48490
* 600w motor
* Die cast metal body
* Unique safety interlock system
* 1.5 litre processing bowl
* 1.5 litre liquidising jug
* Adjustable thickness slicing blade
* Coarse and fine grating blades
* Chopping blade
* Kneading blade
* Balloon whisk
* 6 speeds + pulse
* Tool storage box
* Twin feed chutes
160 euro
Vaak hebben de mensen die thuis koken dat er niet voor over, hell, dat heb ik er zelfs niet voor over. Op mn werk is dat een ander verhaal, maar voor thuis? Die keren dat ik thuis iets erg speciaals maak red ik me wel met de wat mindere apparatuur.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 21:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Neem een losse blender (een Kitchenaid) en een foodprocessor, van Cuisinart of magimix ofzo. Kost een paar knaken, maar dan heb je ook wat.
Heb ik een broodmachine voorquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 22:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Ligt er ff aan euc, als je bv zelf thuis brood maakt, dan zou ik niets minder nemen als een zware kitchenaid machine, of een zware panasonic. Maar alle huis keukenmachines is dan zonde geld, want die draai je zo kapot.
Als je een blender dagelijks gebruikt voor een ontbijtdrank, met noten en vruchten, dan is een Kitchenaidblender zijn geld waard, en een foodprocessor, sja, waar heb je in die voor nodig, dat heb ik me nu altijd afgevraagd.
Ok, het wordt de Krups. Ik zie 'm net hier staan voor 134 incl verzendkosten! Mis ik alleen de citruspers, maar die lijkt me toch handiger om los te hebben. En Krups heeft een mooie (30 euro);quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 19:48 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik zou voor die Krups gaan. De Philips heeft een zwaardere motor maar ik heb die zien staan in winkel en hij is niet handig met blenderkom enn die blenderkom kun je bij de Krups ook netjes afdekken.
Waar (Welke winkel) heb je die Krups eigenlijk zien staan?
M'n keukentje en budget zijn niet aan de ruime kant maar hier gaat heel wat lekkers uit komen hoorquote:
• Inhoud 0,8 L
• Direct Serve: tijdens persen rechtstreeks in het glas
schenken
• Afneembaar sapreservoir met dubbele maataanduiding en
kijkvenster
• In hoogte verstelbare perskegel (zowel links- als
rechtsdraaiend) voor het regelen van de hoeveelheid
vruchtvlees
• Metalen rooster
• Transparant stofdeksel
• Anti-slip voetjes
• Snoeropwikkeling
• Vermogen 30 W
• Kleur zwart met inox
Sja, voor brood maken heb je eigenlijk alleen maar een oventje nodig...quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 22:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Ligt er ff aan euc, als je bv zelf thuis brood maakt, dan zou ik niets minder nemen als een zware kitchenaid machine, of een zware panasonic. Maar alle huis keukenmachines is dan zonde geld, want die draai je zo kapot.
Als je een blender dagelijks gebruikt voor een ontbijtdrank, met noten en vruchten, dan is een Kitchenaidblender zijn geld waard, en een foodprocessor, sja, waar heb je in die voor nodig, dat heb ik me nu altijd afgevraagd.
Kan ik van jou eens een sushi workshop krijgen?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 23:13 schreef mirugai het volgende:
[..]
Sja, voor brood maken heb je eigenlijk alleen maar een oventje nodig...![]()
Maar stel je koopt een kitchenaid blender en een magimix (4100 oid), dan ben je al snel 500 a 600 euro kwijt geloof ik. Dat is een boel geld en ik kan me voorstellen dat mensen dat er niet voor over hebben of het gewoon niet hebben.
Ik heb zelf geen foodprocessor, maar ik kan me voorstellen dat als je niet goed kan omgaan met een mes, dan is zo'n ding best handig.
Oja, en als iemand toch een kitchenaid, magimix ofzo overweegt, kijk dan 'ns op ebay.de. Scheelt vaak enorm, soms meer dan 30% en inclusief de verzendkosten (wel powersellers nemen...)
haha, voorlopig in ieder geval niet (moet nog een maandje met een mutella rond lopen)quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 23:16 schreef Euc- het volgende:
Kan ik van jou eens een sushi workshop krijgen?![]()
Heerlijk met de hand brood kneden, das prima om stress af te bouwen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 23:13 schreef mirugai het volgende:
[..]
Sja, voor brood maken heb je eigenlijk alleen maar een oventje nodig...![]()
Of het geld gewoon niet hebbenquote:Maar stel je koopt een kitchenaid blender en een magimix (4100 oid), dan ben je al snel 500 a 600 euro kwijt geloof ik. Dat is een boel geld en ik kan me voorstellen dat mensen dat er niet voor over hebben of het gewoon niet hebben.
Yep, powersellers met veel positieve waarderingenquote:Oja, en als iemand toch een kitchenaid, magimix ofzo overweegt, kijk dan 'ns op ebay.de. Scheelt vaak enorm, soms meer dan 30% en inclusief de verzendkosten (wel powersellers nemen...)
In dat segment heb je ook nog de Magimix juicer. Wbt. die Solis en de Jack Lalane kijk 'ns hier:quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 13:03 schreef Sambal_HOT het volgende:
Solis Juice Fontain 188 Euro
Jack Lalane Powerjuicer (princess 1955) 140 Euro
Zijn deze het geld waard of zijn er goedkopere die het even goed doen?
Nou, gisteren is ie binnen gekomen. Het is deze geworden:quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 15:41 schreef mirugai het volgende:
Overigens heb ik zelf vorige week een sapcentrifuge besteld. Als ik 'm binnen heb, dan laat ik hier wel weten wat ik er van vind.
Wat heeft dat ding nou gekost als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 15:50 schreef mirugai het volgende:
[..]
Nou, gisteren is ie binnen gekomen. Het is deze geworden:
veel!! 180 euro.quote:Op donderdag 1 september 2005 07:18 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Wat heeft dat ding nou gekost als ik vragen mag?
Ben wel tevreden. Maar nu m'n blender stuk is, had ik het geld liever in een Bamix geinvesteerd.quote:Op donderdag 1 september 2005 09:44 schreef BBQ-kip het volgende:
Nou, als hij goed werkt, is het dat wel waard toch?
Achteraf tevreden over of eerst nog wat meer proberen?
quote:
Foodprocessor om mee te snijden, raspen, kneden, kloppen, persen, etc!
Met GRATIS accessoirekit bestaande uit: minikom, sapcentrifuge, fijne julienne snijschijf, Parmezaanse schijf, minihakker, reservebewaarpotje met mengdeksel én een schijfopbergsysteem.
Met:
variabele snelheden
momentschakelaar
mengkom (1.5 liter)
blender (1.5 liter)
snijmes
deegmes
grove snij-/raspschijf
fijne snij-/raspschijf
metalen garde met dubbele rotatie
citruspers
maxi-mix deksel
spatel
vermogen 900 watt
snoeropbergmogelijkheid
in wit
Toevallig had ik zelf een keukenmachine gevraagd voor mijn verjaardag.quote:Op donderdag 8 september 2005 23:55 schreef BBQ-kip het volgende:
Lekker verjaardagscadeau...
Gaf je je moeder met moederdag ook altijd een stofzuiger of een koffiezetapparaat of niet?![]()
Het voordeel van zo'n kapje weet ik niet. Ik heb 'm gekocht omdat Bamix zo'n beetje de Rolls Royce onder de staafmixers is. Er zit 10 jaar garantie op en hier en daar is te lezen dat sommige mensen soms 20, 30 zelfs 40 jaar met een Bamix doen.quote:Op vrijdag 9 september 2005 12:38 schreef BBQ-kip het volgende:
Wat is nou het voordeel van deze boven eentje met een soort "kapje/beschermding" over de messen heen?
Martijn heeft met de blender een bananen milkshake gemaakt.quote:Op vrijdag 9 september 2005 10:58 schreef BBQ-kip het volgende:
Wat voor dingen heb ej er al mee gemaakt of wil je ermee gaan maken?
Wil alleen nog wel wat losse onderdelen er bij kopen. Er zijn namelijk ook onderdelen te krijgen zodat je hem als sapcentrifuge kunt gebruiken.quote:Op zaterdag 10 september 2005 17:00 schreef Annemiek78 het volgende:
Vande week de andere opties uitproberen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |