abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 maart 2005 @ 23:00:32 #51
85784 karper
vissen is me handelsmerk
pi_25893523
sommige mensen nemen hun werk mee naar huis.
koop rvs werkbanken staat lekker robust en je kan meteen alles doen!

valt in prijs mee en wat is er nou mooier dan al je keuken spullen zien
  donderdag 31 maart 2005 @ 23:02:53 #52
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_25893587
Ja, maar we hebben een open keuken dus het moet er ook een beetje leuk uit zien.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 1 april 2005 @ 09:29:03 #53
430 Hallahan
...tot je er groen van ziet...
pi_25899594
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 23:00 schreef karper het volgende:
sommige mensen nemen hun werk mee naar huis.
koop rvs werkbanken staat lekker robust en je kan meteen alles doen!

valt in prijs mee en wat is er nou mooier dan al je keuken spullen zien
In mijn vorige huis had ik dat laten doen, het was een smalle (2 meter), maar lange keuken (bijna 6 meter). Heb ik door een kennis met een metaalbedrijf een RVS werkblad laten maken over de volle lengte van de keuken, met daaronder RVS rek met 2 'legrekken' (waar je pannen op kon zetten etc). Was magnifiek om te zien, en zeer simpel in onderhoud...

Maar ja, we gingen verhuizen en verkochtten huis MET blad... 2 weken later stond ie aan straat, is er 1 of andere Achmed ermee vandoor gegaan...
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_25982643
ik heb vandaag mijn nieuwste speeltje uitgeprobeerd op een vanrkenshaas. En het was echt superlekker, normaal vreet ik die dingen niet, omdat ik em altijd al schoenzool krijg, zelfs in het restaurant vaak genoeg meegemaakt. Maar goed:

Enter de kernthermometer

op aanraden van mijn favoriete kookshow "Good eats" van de foodnetwork in amerika gekocht...
quote:
kost wel wat...35,50...maar dan mislukt je eten ook echt nooit meer. Ik ben niet zo kundig om met duwen en voelen iets als gaar te beoordelen of niet, dus daarom ditte.

Me haasje was sappig (effe 10 min. laten staan), mals van binnen en doordat ik dus in een pan met olie er al een korstje op had gemaakt, lekker krokant van buiten.

oh ja een varkenshaas is dus bij 70graden intern helemaal gaar, net van het lichtrose af....

roomsausje erbij en smullen maar.

Dus iedereen kopen dat ding.

...oh ja nog iets....

wat is het verschil tussen 62RC en 59RC qua hardheid van een mes? Merk je dat echt verschil van 3 punten?
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
pi_25985493
Woon nog niet uithuis maar heb al wel mijn eigen wok. Z'n hele grote grietijzeren, niet te tillen, maar je kunt er alles in maken, echt handig die dingen.
pi_26011954
En hassan blijft spullen kopen....voor ¤ 10 minder banksaldo heb ik gekocht:

THE MIGHTY OJ

tweedehands weliswaar, maar toch....geheel uit metaal gemaakt, wat kan daar nou stuk aan gaan...

250 kg perskracht !! grrrraaauuuwww....
pi_26012257
En wat doet dat bovenstaande moordwapen?
pi_26058074
ik heb een messenset van Wusthoff, begin dit schooljaar (augustus) aangeschaft voor mijn opleiding....
ik ben er een aardige duit aan kwijt (duurste mes 80 euro)
maar die messen zijn echt geweldig, die gaan ook wel voor de rest van mijn dagen mee. als ik er tenminste geen rare dingen mee ga doen..
Do not take life too seriously. You will never get out of it alive.
  donderdag 11 augustus 2005 @ 02:57:53 #59
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_29552719

Mine, mine, mine!!!
Ik heb deze Braun in 1997 gekregen en hij heeft, samen met mij, al heel wat keukens gezien als ik ergens ging gastkoken (o.a. de keuken van FOK!-radio).
OK, het is geen professioneel ding, maar het is voor mij een veelgebruikt attribuut! Enne... nog steeds volop te koop!

Qua mes heb ik, na teveel miskopen (met als tragisch dieptepunt de "Le Chef"-messen van Blokker...) een artikel van de Consumentenbond gelezen en die schreef dat de messen van Albert Heijn voor niet-professionele keukens het best zijn. Ik heb er een paar gekocht, en ik ben het er mee eens.

Ik heb tijdens de FOK-radio-kooksessie, 2 maanden geleden, een echte Zwilling (ja, toch?) in mijn handen gehad, tja, dat is weer een ander verhaal ;') maar financieel helaas niet haalbaar voor mij. Voor de wat minder gezegenden zijn die messen van AH een heel mooi alternatief. Even sparen, want ik was voor het koksmes een paar jaar geleden 14 euro kwijt (bedenk dat er gezinnen zijn die van dat bedrag enkele dagen kunnen eten), maar als je het kan opbrengen is het het waard.

Ik ga volgende week enkele dagen "op andermans huis passen" en die "anderman" heeft roots in de horeca. Haar la ligt vol Zwilling-messen...! En ze heeft ook nog een soortgelijke Braun keukenmachine!
Poeh, he, dat scheelt straks een boel bagage meeslepen voor mij...!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_29555432
Nou, pas maar op dat je je niet in je vingers snijdt met die Zwillings. Klinkt alsof je je in dat huis goed gaat vermaken...
Ja, goede messen zijn duur, al kun je iha. met redelijke messen best wel uit de voeten volgens mij, mits je ze scherp houdt. Al zou ik persoonlijk toch liever 1 goed mes willen hebben, dan meerdere mindere messen.
En het kan nog veel gekker hoor. Een redelijk honyaki mes, dat is een japans mes uit een stuk staal dat op verschillende plaatsen is getemperd, begint bij de 400 USD, een goede (qua staalsoort en afwerking) ligt tussen de 700 en 1300 USD en honyaki's van meestersmids varieren tussen de 2000 USD en de prijs van een kleine auto. En het gaat hier dus over de prijs van 1 mes!!!
  donderdag 11 augustus 2005 @ 15:31:24 #61
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_29560950

tweemaal deze:

tweemaal deze:

and this nifty device
Ik heb al een boek.
  zondag 14 augustus 2005 @ 14:29:53 #62
37887 Dauthi
Progressive
pi_29628075
Jah Ik heb deze week een Zwilling Messen Set van 3 messen gekocht voor me studentenkamer kitchenette ding
De Professional S serie
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_29873374
Leuke complete keukenmachines voor bedragen die niet al te ver van de 100 euro afwijken;
quote:
Philips Cucina Keukenmachine HR 7745/80

- Grote kom; De kom (met deksel) heeft een inhoud (droog) van 3,6 liter en een vloeistofinhoud van 1,8 liter.
- Blenderkom; De extra dikke, onbreekbare blenderkom (2 liter, 1,5 liter vloeistofinhoud) is ideaal voor blenden, pureren en shaken van vruchten, melkproducten, beslag, soep, groenten, vlees en vis.
- Vermogen : 800 W. Snelheidsstanden : variabele + klopfunctie
- Hoogkwalitatief roestvrij stalen mes : om vlees, vis, groenten, fruit en noten te hakken, te pureren en te mengen.
- Roestvrij stalen rasp (medium) : voor middelfijn raspen van groenten, fruit en kaas
- Roestvrij stalen rasp (fijn) : voor fijn raspen van groenten, fruit en kaas
- Ballonklopper : (metaal) voor allerlei klop-, emulsie- en mixopdrachten
- Citruspers : voor het snel maken van grote hoeveelheden (1,8 liter) sap
- Opbergbox : voor netjes en handig opbergen van alle accessoires
- Roestvrij stalen snijdhulpstuk (fijn) : voor zeer fijn raspen van groenten, fruit en kaas
- Plastic kneedmes : voor het kneden en mixen van allerlei deeg of cakemixen (tot 1,3 kg deeg)
- Stamper : met opening, om olie toe te voegen tijdens het maken van mayonaise
- Roestvrij stalen korrelrasp
- Roestvrij stalen snijdhulpstuk (medium) : voor middelfijn snijden van groenten en fruit

120 euro
quote:
Krups Variomix 3000 Premium

Accessoires:
- Kunststof blender (1,5 L)
- Mengkom (1,5 L)
- Hakmolen
- Klopgarde
- 2 schijven voor raspen en snijden
- Metalen mes en kunststof kneedmes
- Kunststof spatel
• Met 7 snelheden en momentschakelaar (pulsestand)
• Aan/uit-schakelaar
• Vulstop met maatverdeling
• Automatische uitschakeling
• Snoeropwikkeling
• 700 W

150 euro
quote:
Morphy Richards Food Processor 48490

* 600w motor
* Die cast metal body
* Unique safety interlock system
* 1.5 litre processing bowl
* 1.5 litre liquidising jug
* Adjustable thickness slicing blade
* Coarse and fine grating blades
* Chopping blade
* Kneading blade
* Balloon whisk
* 6 speeds + pulse
* Tool storage box
* Twin feed chutes

160 euro
Mis ik nog een van deze orde? Of is de ene echt veel beter dan de andere? Ik neig naar de Philips, maar die andere zijn veel mooier .
"You can never get enough of what you don't need to make you happy."
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 19:48:16 #64
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_29896920
Ik zou voor die Krups gaan. De Philips heeft een zwaardere motor maar ik heb die zien staan in winkel en hij is niet handig met blenderkom enn die blenderkom kun je bij de Krups ook netjes afdekken.

Waar (Welke winkel) heb je die Krups eigenlijk zien staan?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:17:44 #65
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_29900003
Neem een losse blender (een Kitchenaid) en een foodprocessor, van Cuisinart of magimix ofzo. Kost een paar knaken, maar dan heb je ook wat.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:07:17 #66
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_29901848
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 21:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Neem een losse blender (een Kitchenaid) en een foodprocessor, van Cuisinart of magimix ofzo. Kost een paar knaken, maar dan heb je ook wat.
Vaak hebben de mensen die thuis koken dat er niet voor over, hell, dat heb ik er zelfs niet voor over. Op mn werk is dat een ander verhaal, maar voor thuis? Die keren dat ik thuis iets erg speciaals maak red ik me wel met de wat mindere apparatuur.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:12:23 #67
45206 Pietverdriet
pi_29902087
Ligt er ff aan euc, als je bv zelf thuis brood maakt, dan zou ik niets minder nemen als een zware kitchenaid machine, of een zware panasonic. Maar alle huis keukenmachines is dan zonde geld, want die draai je zo kapot.
Als je een blender dagelijks gebruikt voor een ontbijtdrank, met noten en vruchten, dan is een Kitchenaidblender zijn geld waard, en een foodprocessor, sja, waar heb je in die voor nodig, dat heb ik me nu altijd afgevraagd.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:18:05 #68
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_29902321
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 22:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Ligt er ff aan euc, als je bv zelf thuis brood maakt, dan zou ik niets minder nemen als een zware kitchenaid machine, of een zware panasonic. Maar alle huis keukenmachines is dan zonde geld, want die draai je zo kapot.
Als je een blender dagelijks gebruikt voor een ontbijtdrank, met noten en vruchten, dan is een Kitchenaidblender zijn geld waard, en een foodprocessor, sja, waar heb je in die voor nodig, dat heb ik me nu altijd afgevraagd.
Heb ik een broodmachine voor

Sja, moet eerlijk bekennen dat ik het heerlijk vind om alles zelf te maken, en dit ook vaak genoeg doe, maar ik heb er vaak simpelweg de tijd niet voor. Dan heb ik nu toevallig vakantie en zit ik wat langer dan normaal thuis, maar als ik normaal naar school ga/stage loop/werk heb ik daar echt geen tijd voor.

Daarbij is het vaak ook gewoon te duur, ik bedoel stel je maakt een kerriesoep: heb je god weet hoeveel bloem over, ok boter kun je altijd wel ergens gebruiken, allerlei ingredienten voor je bouillon (die je uiteraard zelf trekt) en een pot kerrie waar je maar een heel klein beetje van gebruikt. Oké je kunt alles ooit nog wel eens ergens gebruiken, maar ik ben ook maar een student, en ik moet op de korte termijn geld besparen.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_29904589
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 19:48 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik zou voor die Krups gaan. De Philips heeft een zwaardere motor maar ik heb die zien staan in winkel en hij is niet handig met blenderkom enn die blenderkom kun je bij de Krups ook netjes afdekken.

Waar (Welke winkel) heb je die Krups eigenlijk zien staan?
Ok, het wordt de Krups. Ik zie 'm net hier staan voor 134 incl verzendkosten! Mis ik alleen de citruspers, maar die lijkt me toch handiger om los te hebben. En Krups heeft een mooie (30 euro);
quote:

• Inhoud 0,8 L
• Direct Serve: tijdens persen rechtstreeks in het glas
schenken
• Afneembaar sapreservoir met dubbele maataanduiding en
kijkvenster
• In hoogte verstelbare perskegel (zowel links- als
rechtsdraaiend) voor het regelen van de hoeveelheid
vruchtvlees
• Metalen rooster
• Transparant stofdeksel
• Anti-slip voetjes
• Snoeropwikkeling
• Vermogen 30 W
• Kleur zwart met inox
M'n keukentje en budget zijn niet aan de ruime kant maar hier gaat heel wat lekkers uit komen hoor

Die magimix food processors zou ik vermijden trouwens. Ik heb een tijdje met de 4100 (a 300 euro) moeten leven en dat was gewoon niks. Hij kan alleen maar aan of pulseren -> spetters/vruchtverminking met citruspersen, heeft geen schenktuitje en de hulpstukjes moeten in het deksel vallen maar de topjes van een aantal hulpstukken kunnen los en zaten er na een tijdje niet meer zo stevig op > zwabberpraktijken.
"You can never get enough of what you don't need to make you happy."
pi_29904718
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 22:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Sja, voor brood maken heb je eigenlijk alleen maar een oventje nodig...
Maar stel je koopt een kitchenaid blender en een magimix (4100 oid), dan ben je al snel 500 a 600 euro kwijt geloof ik. Dat is een boel geld en ik kan me voorstellen dat mensen dat er niet voor over hebben of het gewoon niet hebben.
Ik heb zelf geen foodprocessor, maar ik kan me voorstellen dat als je niet goed kan omgaan met een mes, dan is zo'n ding best handig.

Oja, en als iemand toch een kitchenaid, magimix ofzo overweegt, kijk dan 'ns op ebay.de. Scheelt vaak enorm, soms meer dan 30% en inclusief de verzendkosten (wel powersellers nemen...)
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 23:16:33 #71
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_29904855
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 23:13 schreef mirugai het volgende:

[..]

Maar stel je koopt een kitchenaid blender en een magimix (4100 oid), dan ben je al snel 500 a 600 euro kwijt geloof ik. Dat is een boel geld en ik kan me voorstellen dat mensen dat er niet voor over hebben of het gewoon niet hebben.
Ik heb zelf geen foodprocessor, maar ik kan me voorstellen dat als je niet goed kan omgaan met een mes, dan is zo'n ding best handig.

Oja, en als iemand toch een kitchenaid, magimix ofzo overweegt, kijk dan 'ns op ebay.de. Scheelt vaak enorm, soms meer dan 30% en inclusief de verzendkosten (wel powersellers nemen...)
Kan ik van jou eens een sushi workshop krijgen?
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 23:18:27 #72
45206 Pietverdriet
pi_29904931
Ik heb deze sinaasappelpers

Echt een top apparaat.
Maar goed, das een beetje overkill voor thuis, dat geef ik toe
pi_29905018
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 23:16 schreef Euc- het volgende:

Kan ik van jou eens een sushi workshop krijgen?
haha, voorlopig in ieder geval niet (moet nog een maandje met een mutella rond lopen)
Misschien dat dit iets is : http://www.sushi101justlikethat.com/
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 23:22:18 #74
45206 Pietverdriet
pi_29905082
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 23:13 schreef mirugai het volgende:

[..]

Heerlijk met de hand brood kneden, das prima om stress af te bouwen.
quote:
Of het geld gewoon niet hebben
quote:
Yep, powersellers met veel positieve waarderingen
  woensdag 24 augustus 2005 @ 00:42:54 #75
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_29907893
Zit er aan te denken om deze te kopen

Ik ben inmiddels overleden
  woensdag 24 augustus 2005 @ 09:14:13 #76
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_29911691
Is een leuk ding, maar volgens mij zuigen die messen. Kan qua prijs haast niet anders.
Ik heb al een boek.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 13:03:03 #77
53281 Sambal_HOT
[FOK!]Dirty_Sambal
pi_30025869
Ik ben verslaafd aan verse vruchtensappen. Ik geef wekelijks een fortuin uit aan de verse sappen van de AH. Ik zoek daarom dan ook een sapcentrifuge. Het probleem is alleen dat er zoveel sapcentrifuges zijn varierend van 20 euro tot 500 euro! Wat zijn goede sapcentrifuges en waar moet ik op letten? Ik wil ongeveer iets van 100 euro uitgeven voor een goede sapcentrifuge. Is dat wel mogelijk?

Ik ken 2 sapcentrifuges en daar hoor ik goede verhalen over:

Solis Juice Fontain 188 Euro
Jack Lalane Powerjuicer (princess 1955) 140 Euro

Zijn deze het geld waard of zijn er goedkopere die het even goed doen?
Samen inkopen is toch voordeliger! www.samenkopen.net
pi_30030074
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 13:03 schreef Sambal_HOT het volgende:
Solis Juice Fontain 188 Euro
Jack Lalane Powerjuicer (princess 1955) 140 Euro
Zijn deze het geld waard of zijn er goedkopere die het even goed doen?
In dat segment heb je ook nog de Magimix juicer. Wbt. die Solis en de Jack Lalane kijk 'ns hier:
http://www.freedomyou.com/juicer/juicer_order.htm (het is wel niet de Solis, maar een vergelijkbaar model) of hier:
http://www.discountjuicers.com/widefeed.html
Ik zou in ieder geval niet voor de Jack Lalane gaan.
Overigens heb ik zelf vorige week een sapcentrifuge besteld. Als ik 'm binnen heb, dan laat ik hier wel weten wat ik er van vind.
pi_30032776
Cheap-ass messen van victorinox! Goedkoop gestanst staal met plastic handvatje, maar snijdt prima. heb voor minder dan ¤30,- het banketbakkers mes waar ik alles mee snij. Je moet ze alleen vaak bestellen ik heb nog geen winkel gezien waar ze de keukenmessen van victorinox op vooraad hadden.

Als het echt heel erg goedkoop moet: 365+ messen van de Ikea, voor nog geen 10 euro per stuk redelijk goede messen. De pannetjes uit die serie zijn ook best aardig, zit een flink dikke bodem onder (voor die prijs).

Mijn laatste aanwinst: geemailleerd pannetje (binnen en buiten) van 25 euri in de uitverkoop van de lokale servieshandel. Loodzwaar gietijzer, en het duurt eeuwen voor dat ding warm is. Maar geweldig voor roerbakken en stoven. Dat ding bakt net zo goed aan als nieuwe teflon (niet! ) maar de bodem blijft er tenminste inzitten

Nog steeds jammer dat ik niet al te lang gelee afscheid heb moeten nemen van m'n moeders maggimix. Iets met niet meer te repareren kortsluiting. Maar het was nog zo'n ouwe degelijke met een enorm motorblok en een miniscuul maalbakje.
pi_30033756
Ik zal morgen eens mijn messenset, die ik heb moeten kopen voor school posten.
Veel zou ik er overigens niet van verwachten, het zijn namelijk geen top-messen.
pi_30098393
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 15:41 schreef mirugai het volgende:
Overigens heb ik zelf vorige week een sapcentrifuge besteld. Als ik 'm binnen heb, dan laat ik hier wel weten wat ik er van vind.
Nou, gisteren is ie binnen gekomen. Het is deze geworden:

De voornaamste reden voor de aanschaf van een juicer zijn de twee appelbomen in m'n tuin, die elk jaar veel appels opleveren, maar waar ik niet zoveel mee deed. Ik hou niet zo van appels, maar wel van appelsap .... vandaar.
Kortom, gisteren een paar appels geplukt en de machine uitgeprobeerd. De eerste indruk was zozo. Zat vermogen, maar er was best veel natte pulp. Na een paar pogingen is duidelijk geworden, dat je de appels niet te snel in het apparaat duwt, dat levert veel meer sap op en de pulp is veel droger. Het sap is in ieder geval top! Ik ben er dus wel tevreden over.
Het schoonmaken bestaat uit het uit elkaar halen van wat onderdelen, even spoelen, het filter met een borsteltje schoonvegen en alles laten drogen.
pi_30137712
Damn, m'n blender heeft 't begeven!! En net nu het perfect smoothie weer is
Weet iemand waar je Bamix staafmixers kunt kopen?
  woensdag 31 augustus 2005 @ 22:34:37 #83
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
  donderdag 1 september 2005 @ 07:18:32 #84
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30155728
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 15:50 schreef mirugai het volgende:

[..]

Nou, gisteren is ie binnen gekomen. Het is deze geworden:
Wat heeft dat ding nou gekost als ik vragen mag?
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_30157464
quote:
Op donderdag 1 september 2005 07:18 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Wat heeft dat ding nou gekost als ik vragen mag?
veel!! 180 euro.
  donderdag 1 september 2005 @ 09:44:11 #86
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30157500
Nou, als hij goed werkt, is het dat wel waard toch?
Achteraf tevreden over of eerst nog wat meer proberen?
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_30157721
quote:
Op donderdag 1 september 2005 09:44 schreef BBQ-kip het volgende:
Nou, als hij goed werkt, is het dat wel waard toch?
Achteraf tevreden over of eerst nog wat meer proberen?
Ben wel tevreden. Maar nu m'n blender stuk is, had ik het geld liever in een Bamix geinvesteerd.
  donderdag 1 september 2005 @ 09:58:58 #88
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30157760
Ja dat is wel sneu, zo vlak na je aankoop...
Maar ach, heb je weer wat te sparen
pi_30289604
Beste kookgekken, ik heb een Bron Coucke mandoline te koop voor 40 euro excl. verzendkosten (5,50 euro binnen nederland). Heeft er iemand interesse, ik heb er nu namelijk twee, aangezien ik er eentje vanuit een erfenis gekregen heb.

Het gaat dus om deze ZONDER de slede, alleen het apparaat dus, de messen zijn nog prima in orde en het werkt allemaal soepel.

Stuur me een berichtje als je interesse hebt. (toastykurnia (at) hetemeel.com)

[ Bericht 3% gewijzigd door hassanjassan op 05-09-2005 15:37:55 ]
  donderdag 8 september 2005 @ 23:42:49 #90
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_30405328
Net mijn vrouw voor haar verjaardag deze keukenmachine gegeven:
quote:

Foodprocessor om mee te snijden, raspen, kneden, kloppen, persen, etc!
Met GRATIS accessoirekit bestaande uit: minikom, sapcentrifuge, fijne julienne snijschijf, Parmezaanse schijf, minihakker, reservebewaarpotje met mengdeksel én een schijfopbergsysteem.
Met:
variabele snelheden
momentschakelaar
mengkom (1.5 liter)
blender (1.5 liter)
snijmes
deegmes
grove snij-/raspschijf
fijne snij-/raspschijf
metalen garde met dubbele rotatie
citruspers
maxi-mix deksel
spatel
vermogen 900 watt
snoeropbergmogelijkheid
in wit
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 8 september 2005 @ 23:55:37 #91
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30405845
Lekker verjaardagscadeau...
Gaf je je moeder met moederdag ook altijd een stofzuiger of een koffiezetapparaat of niet?

Nee hoor, keukenmachines zijn echt handig
(Al uitgeprobeerd?)
  vrijdag 9 september 2005 @ 07:12:34 #92
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_30410588
quote:
Op donderdag 8 september 2005 23:55 schreef BBQ-kip het volgende:
Lekker verjaardagscadeau...
Gaf je je moeder met moederdag ook altijd een stofzuiger of een koffiezetapparaat of niet?
Toevallig had ik zelf een keukenmachine gevraagd voor mijn verjaardag.
Ik ben er dus juist super blij mee!

[ Bericht 2% gewijzigd door Annemiek78 op 09-09-2005 07:20:44 ]
Positive thinking, my way of thinking!
  vrijdag 9 september 2005 @ 10:58:20 #93
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30414531
Er was ook nog een 2e helft aan mijn bericht Annemiek

Wat voor dingen heb ej er al mee gemaakt of wil je ermee gaan maken?
pi_30418021
tada! Heb net een Bamix gekocht! Heb dat ding even uitgeprobeerd en het werkt super!

vrijdag 9 september 2005 @ 12:38:21 #95
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30418158
Wat is nou het voordeel van deze boven eentje met een soort "kapje/beschermding" over de messen heen?
pi_30418703
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 12:38 schreef BBQ-kip het volgende:
Wat is nou het voordeel van deze boven eentje met een soort "kapje/beschermding" over de messen heen?
Het voordeel van zo'n kapje weet ik niet. Ik heb 'm gekocht omdat Bamix zo'n beetje de Rolls Royce onder de staafmixers is. Er zit 10 jaar garantie op en hier en daar is te lezen dat sommige mensen soms 20, 30 zelfs 40 jaar met een Bamix doen.
Toevallig zag ik van de week een infomercial van de 'Thunderstick pro' een exacte kopie van de Bamix: hetzelfde uiterlijk, precies dezelfde mesjes, hetzelfde uiteinde, net als de Bamix 2 knoppen voor de snelheid, volgens mij ook 200 watt. Maar als je wat rondzoekt op reviewsites, dan blijkt dat ie veel lawaai maakt en soms niet langer meegaat dan een paar weken.
  zaterdag 10 september 2005 @ 17:00:59 #97
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_30456882
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 10:58 schreef BBQ-kip het volgende:
Wat voor dingen heb ej er al mee gemaakt of wil je ermee gaan maken?
Martijn heeft met de blender een bananen milkshake gemaakt.
Ik heb een mengel gemaakt voor de gevulde eieren en een om wraps mee te vullen.

Ik heb nu alleen nog maar de snijmes en het deegmes gebruikt.
De raspen en de mixer komen volgende keer aan de beurt.

De machine heeft maar liefst 900 watt, en bevalt me prima! Ben er erg tevreden over.
Vande week de andere opties uitproberen.
Positive thinking, my way of thinking!
  zaterdag 10 september 2005 @ 17:08:36 #98
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_30457084
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 17:00 schreef Annemiek78 het volgende:
Vande week de andere opties uitproberen.
Wil alleen nog wel wat losse onderdelen er bij kopen. Er zijn namelijk ook onderdelen te krijgen zodat je hem als sapcentrifuge kunt gebruiken.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 10 september 2005 @ 17:14:06 #99
45206 Pietverdriet
pi_30457241
Ik heb een staafmixer van de aldi, 8,95 ofzo, doet het al jaaaren prima en als ie kapot gaat gooi ik hem weg en koop ik de volgende.
  maandag 3 oktober 2005 @ 22:11:24 #100
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_31158331
Deze week heeft Albert Heijn gietijzeren braadpannen van Hackman in de aanbieding. Heeft iemand ervaring met dit merk? Is namelijk wel een erg leuke aanbieding
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')