Valt wel mee. Jamai was heel slecht. Maud is net ietsje beter. Dus wat dat betreft klopt het wel.quote:Op zondag 25 april 2004 02:12 schreef Roel_Jewel het volgende:
wat een kuttitel
wel aardig ja.quote:Op zondag 25 april 2004 02:13 schreef Svensational het volgende:
Is dat een goeie openingspost of niet
Amen!quote:Op zondag 25 april 2004 02:11 schreef Svensational het volgende:
Alhoewel iedereen op FOK! natuurlijk van mening is dat degene die eigenlijk Idols had moeten winnen In Finaleshow # 6 is afgevallen!
[afbeelding]
Irma
[/b]
ja, maar 't gaat erom dat Maud dan Idol 2004 zou worden. En dat zie ik nog niet gebeurenquote:Op zondag 25 april 2004 02:14 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Valt wel mee. Jamai was heel slecht. Maud is net ietsje beter. Dus wat dat betreft klopt het wel.
In 97 topics lijkt mij dit toch een van de beterequote:Op zondag 25 april 2004 02:14 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
wel aardig ja.
qua openingspost wel jaquote:Op zondag 25 april 2004 02:15 schreef Svensational het volgende:
[..]
In 97 topics lijkt mij dit toch een van de betere![]()
bescheidenheid siert de mens.quote:Op zondag 25 april 2004 02:15 schreef Svensational het volgende:
[..]
In 97 topics lijkt mij dit toch een van de betere![]()
Qua titel ook hoor! Alhoewel ik liever Irma in de finale had gezienquote:Op zondag 25 april 2004 02:16 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
qua openingspost wel ja.
Toen ze vanavond Thank you zong vielen de vogels hier spontaanvan het dak en pleegde de marmot van ellende zelfmoord.quote:Op zondag 25 april 2004 02:16 schreef ilona-scuderia het volgende:
Maud zingt valser dan Irma en Marlies, vreemd dat ze in de finale staat
Idols is je reinste geldklopperij...
quote:Op zondag 25 april 2004 02:17 schreef scanman01 het volgende:
[..]
bescheidenheid siert de mens.
Betalen ja! Als ik onder "Boris zong: " een liedje aanklik, moet ik dus dokken!quote:Op zondag 25 april 2004 02:14 schreef Svensational het volgende:
Betalen? Kuttitel?
ehhh...Ik wacht nog steeds op m'n bierquote:Op zondag 25 april 2004 02:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
zo, tijd om m'n nest op te zoeken.
tot de volgende keer maar weer
Volgens mij moet dat anders kunnen. k zal morgen de goede link wel even plaatsen!quote:Op zondag 25 april 2004 02:20 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Betalen ja! Als ik onder "Boris zong: " een liedje aanklik, moet ik dus dokken!
Maak dan ook ff een shot als Maud op 'r buik ligt tijdens haar massagequote:Op zondag 25 april 2004 02:23 schreef MrObjective het volgende:
zo ik heb mijn PCTV weer ff geinstalleerd, voor woensdag, ik film een "shot" als Maud op de kruk gaat zitten die heb ik ook gemist zoals zovelen.
Het leek me vorig jaar ook duidelijk, maar ook dat gebeurde niet.quote:Op zondag 25 april 2004 02:22 schreef Ceriel het volgende:
Bestaat er nog steeds twijfel over wie Idols 2004 gaat winnen?
Verbazingwekkend.
Wat was je prognose vorig jaar dan?quote:Op zondag 25 april 2004 02:28 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Het leek me vorig jaar ook duidelijk, maar ook dat gebeurde niet.
hahahaha, owja, toen zag je ook een heeeeeel klein beetjequote:Op zondag 25 april 2004 02:26 schreef Svensational het volgende:
[..]
Maak dan ook ff een shot als Maud op 'r buik ligt tijdens haar massage![]()
Maar het is zo tekenent.quote:Op zondag 25 april 2004 02:28 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Het leek me vorig jaar ook duidelijk, maar ook dat gebeurde niet.
Vorig jaar had Hind moeten winnen. Maar was het "ook" Breezer tegen reality. En ze maakte een fout om haar afkomst zo te profileren, dat schoot veel mensen in verkeerde keelgat. Nou dan moet Maud winnen dit jaar, want Boris is een ras-kamper, en daar hebben de mensen ook scheit aan, want Maud is een net burgertrutje.quote:Op zondag 25 april 2004 02:29 schreef Ceriel het volgende:
[..]
Wat was je prognose vorig jaar dan?
Hind was toch vele malen beter dan Jim en Jamai samen. En zij won dus ook niet.quote:Op zondag 25 april 2004 02:29 schreef Ceriel het volgende:
[..]
Wat was je prognose vorig jaar dan?
Maar kwaliteit gaat het dit jaar zéker niet verliezen van 'afkomst', or whatever.quote:Op zondag 25 april 2004 02:32 schreef MrObjective het volgende:
[..]
Vorig jaar had Hind moeten winnen. Maar was het "ook" Breezer tegen reality. En ze maakte een fout om haar afkomst zo te profileren, dat schoot veel mensen in verkeerde keelgat. Nou dan moet Maud winnen dit jaar, want Boris is een ras-kamper, en daar hebben de mensen ook scheit aan, want Maud is een net burgertrutje.
Ben ik helemaal met je eens. Maar hij zal het niet zo ver schoppen als een Frans Bauer,, een Rene Froger, of een Marco Borsato. Daar is hij te jong voor en veel te arrogant. Maar hij is zeker de beste van deze Idols versie.quote:Op zondag 25 april 2004 02:42 schreef Ceriel het volgende:
[..]
Maar kwaliteit gaat het dit jaar zéker niet verliezen van 'afkomst', or whatever.
En dat komt simpelweg omdat deze Boris zo ontzettend (meer dan) goed is. (Begrijp me niet verkeerd, ik probeer Idols altijd zo objectief mogelijk te bekijken.) Hij past met gemak in het straatje Prince; Michael Jackson; Marvin Gaye. En dát voor een Nederlander.... ()
Hij is zó niet te vergelijken met ook maar één kandidaat van vorig jaar. Deze persoon gaat Idols winnen, dat is een feit en niets meer of minder dan dat. En zéker als er een of ander mooi, spontaan meisje met een zeer nihile zangstem tegenover hem staat in de laatste ronde.
Wie ook wint, het is beter dan Jim of Jamai van vorig jaar.quote:Op zondag 25 april 2004 02:54 schreef BB-King het volgende:
Ik zou Maud wel kunnen nemen maar Boris zou terechte winnaar zijn als je beoordeelt op talent.
Daar ben ik het dan weer niet mee eens. Ik vind Maud toch echt wel slechter dan Jamai bv. Jamai zingt redelijk zuiver, iets wat je van Maud niet kunt zeggen. Maar ze is wel beter dan Jim (maar wie niet?).quote:Op zondag 25 april 2004 03:01 schreef MrObjective het volgende:
[..]
Wie ook wint, het is beter dan Jim of Jamai van vorig jaar.
Als je het over de verveelendste uitstaring gaat hebben, wint Boris toch met gemak lijkt mij.quote:Op zondag 25 april 2004 08:04 schreef Jane het volgende:
Het is moeilijk te zeggen wie van de 2 ik de vervelendste uitstraling vind hebben, Boris of Maud. Het is een nek aan nek race.
Zoals Erik altijd zegt: (trekt vies gezicht) 'Ik sluit me daarbij volledig aan.'quote:Op zondag 25 april 2004 05:24 schreef wizarddragon het volgende:
Van mij mag Maud wel winnen hoor. Beiden zijn toch al verzekerd van een platencontract. Ik denk echter dat nummer 2 minder haast heeft in het uitbrengen van een album en daardoor ook meer creativiteit en vrijheid in zijn/haar album kan loslaten.
een aantal mensen hebben een sterke voorkeur voor de verkeerde mensen..quote:Op zondag 25 april 2004 03:25 schreef Ventje83 het volgende:
ik vind 't een belachelijke openingspost. Waarom word er meteen gesuggereerd dat maud wint?Opvolger van Jamai? I don't think so.. Boris is 100, zo mogelijk 1000 keer beter dan maud!
We praten over idols hoor. Het wordt helemaal voorgekauwd en dan mag je netjes nazingen wat anderen voor jou hebben bedacht. Dat is ook de reden waarom Roger er vorig jaar uit is gestapt. BMG neemt geen enkel risico wat dat betreft.quote:Op zondag 25 april 2004 05:24 schreef wizarddragon het volgende:
Van mij mag Maud wel winnen hoor. Beiden zijn toch al verzekerd van een platencontract. Ik denk echter dat nummer 2 minder haast heeft in het uitbrengen van een album en daardoor ook meer creativiteit en vrijheid in zijn/haar album kan loslaten.
Maud zong gewoon steengoed.quote:Op zondag 25 april 2004 10:22 schreef NewOrder het volgende:
De enige reden dat Maud door is is omdat er blijkbaar een hoop mensen iets tegen JK hebben.
Oh, dat heb ik dan zeker gemist.quote:Op zondag 25 april 2004 10:24 schreef Tom_Tom- het volgende:
Maud zong gewoon steengoed..
Maak maar een afspraak bij de dokter, kun je je oren laten uitspuiten.quote:Op zondag 25 april 2004 10:42 schreef NewOrder het volgende:
Oh, dat heb ik dan zeker gemist.![]()
Dat is persoonlijk.quote:Op zondag 25 april 2004 10:52 schreef LeBeau het volgende:
- Ze heeft een aangename stem (persoonlijk hoor ik liever een vrouw dan een man. Go figure);
Zuiver = zonder valse noten.quote:- Ze zingt zuiver (er zit wel eens een vals nootje tussen, maar dat heeft iedereen en zeggen dat ze vals zingt slaat nergens op...);
Welke persoonlijkheid? Zelfs Nana Moskouri had meer uitstraling.quote:- Ze heeft makkelijk de leukste persoonlijkheid van de laatste drie, en er zijn mensen die zich daar door laten beinvloeden;
De meeste stemmers zijn pubermeiden en die stemmen echt niet op Maud. Ze moet het hebben van de anti-JK stemmers.quote:- Ze is een meisje. Het is niet raar om te bedenken dat mensen die eerst achter Meike (alledrie), Alice, Irma en Marlies stonden nu voor Maud gaan;
Blijkbaar ken jij de originele versies van die nummers niet. Maud komt in geen lichtjaren in de buurt van Ella Fitzgerald.quote:- Ain't No Sunshine en Making Whoopie waren makkelijk beter dan alles wat JK ooit heeft gedaan, geen wonder dat mensen dan eerder voor Maud stemmen.
Onzin.quote:Op zondag 25 april 2004 11:04 schreef NewOrder het volgende:
De meeste stemmers zijn pubermeiden en die stemmen echt niet op Maud. Ze moet het hebben van de anti-JK stemmers.
Het is geen soundmixshow.quote:[..]
Blijkbaar ken jij de originele versies van die nummers niet. Maud komt in geen lichtjaren in de buurt van Ella Fitzgerald.
Natuurlijkquote:Op zondag 25 april 2004 11:18 schreef Namnam het volgende:
Al die pubermeisjes stemmen op de leuskte jongens.Vorig jaar zaten er ook al twee jongens in finale!Nu zitten Maud en Boris in de finale, maar ik denk echt dat Boris gaat winnen.Al die meiden die op hem stemmen.Hij heeft nog nooit op de kruk gezeten.Boris kan ook goed zingen, maar echt eerlijk is het niet.Het hoort een wedstrijd om het beste zangtalent te zijn, en niet om de leukste jongen, ook is uitstraling ook wel belangrijk........
Volgens mij is het een wedstrijd wie het grootste idol is (Boris dus!) en niet wie het beste kan zingen hoor.quote:Op zondag 25 april 2004 11:18 schreef Namnam het volgende:
Het hoort een wedstrijd om het beste zangtalent te zijn, en niet om de leukste jongen, ook is uitstraling ook wel belangrijk........
Ik ben net wakker, kan iemand mij even knijpen? Ik heb volgens mij dezelfde droom gehad, of is het echt zo?quote:Op zondag 25 april 2004 10:57 schreef Els_saai het volgende:
Vanochtend werd ik wakker en dacht ik dat ik gedroomd had...
Maar nee!!!! JK is echt naar huis!
Boris kan toch ook het beste zingen, dus hij hoort te winnen.quote:Op zondag 25 april 2004 11:24 schreef Els_saai het volgende:
[..]
Volgens mij is het een wedstrijd wie het grootste idol is (Boris dus!) en niet wie het beste kan zingen hoor.
quote:Op zondag 25 april 2004 11:28 schreef TamaraB het volgende:
Boris kan toch ook het beste zingen, dus hij hoort te winnen.
Zeg ik soms dat iedereen dat vindt? Ik geef aan waarom ik denk dat mensen op Maud stemmen/gestemd hebben, niet waarom iedereen op Maud zou moeten stemmen. En ja, als jij het nodig vindt om te zeggen dat het persoonlijk is als ik dat zelf ook al zeg…quote:Op zondag 25 april 2004 11:04 schreef NewOrder het volgende:
Dat is persoonlijk.
Nee, zuiver = niet vals. Dat er valse noten in zitten (en veel zijn het niet) maakt de rest ook niet gelijk vals.quote:Zuiver = zonder valse noten.
per·soon·lijk·heid (de ~ (v.), -heden)quote:Welke persoonlijkheid? Zelfs Nana Moskouri had meer uitstraling.
Blijkbaar stemmen die pubermeiden wel op Maud, anders had ze niet met ruim 20% van de stemmen in de finale gekomen. Die pubermeiden hebben Maud ook zover gebracht, waar zij tekort schoten bij Robin en Eric. Anti-JK of niet, het komt er op neer dat de meeste mensen liever Maud in de finale zien dan JK, net als dat er in vorige weken meer mensen Maud door wilden zien gaan dan Marlies of Irma.quote:De meeste stemmers zijn pubermeiden en die stemmen echt niet op Maud. Ze moet het hebben van de anti-JK stemmers.
Dus jij zegt dat JK net zo goed is als Ella Fitzgerald? Want ik zei dat Maud het beter deed dan JK, niet dan Ella Fitzgerald. Waarom je haar er nu weer bijhaalt snap ik niet. Als ik zeg dat het origineel van “What’s going on” van Marvin Gaye beter was dan dat van Boris, betekent dat dan ook dat hij minder goed is dan JK?quote:Blijkbaar ken jij de originele versies van die nummers niet. Maud komt in geen lichtjaren in de buurt van Ella Fitzgerald.
Ja, volgens mij ook, dus ik snap de reacties hier niet. Ik stem niet op uiterlijk, maar op zang en dat is dus Boris!quote:Op zondag 25 april 2004 11:28 schreef TamaraB het volgende:
[..]
Boris kan toch ook het beste zingen, dus hij hoort te winnen.
Dat vond ik dus helemaal niet... en HJ dus ook niet. Het leek er een paar seconden op dat het een Jackson imitatie ging worden, maar zoals HJ ook al zei maakte Boris er gelukkig toch een eigen nummer van.... en reken er op dat dat in het geval van Jackson moeilijk is!quote:Op zondag 25 april 2004 12:07 schreef MrObjective het volgende:
Boris probeert te veel iemand anders na te doen, wat gisteren dus finaal de fout in ging toen hij MJ met Billie Jean nadeed.
Irma haalde vaak genoeg uit. In ieder geval bij Takes my breath away en Vlieg met me mee. En dan denk ik nog steeds dat ze haar strot nog niet zo ver heeft opengetrokken als ze kon.quote:Op zondag 25 april 2004 12:29 schreef Vamos het volgende:
Op Boris na is in heel Idols 2 middelmatigheid troef. En zelfs Boris zingt eigenlijk elk liedje op zijn 'ik moet poepen' manier. Nooit eens lang uithalen. Als je kan zingen, dan behoor je dat te laten zien. Dus aan het eind van het liedje met een uithaal van 5 seconden eindigen.
Kunnen ze geen van allen...
En vergeet die workshop bij Di-rect niet!quote:Op zondag 25 april 2004 12:33 schreef LeBeau het volgende:
[..]
Irma haalde vaak genoeg uit. In ieder geval bij Takes my breath away en Vlieg met me mee. En dan denk ik nog steeds dat ze haar strot nog niet zo ver heeft opengetrokken als ze kon.
Yep je hebt gelijk. In de workshop deed ze dat echt goed. Tijdens de andere nummers vond ik meer zoals de jury zei een dweilerige uithaal. Het was weinig zuiver.quote:Op zondag 25 april 2004 12:33 schreef LeBeau het volgende:
[..]
Irma haalde vaak genoeg uit. In ieder geval bij Takes my breath away en Vlieg met me mee. En dan denk ik nog steeds dat ze haar strot nog niet zo ver heeft opengetrokken als ze kon.
Oh ja, inderdaad! Daar ging ze helemaal los, en zo iets heb ik noch Hind, nog Boris zien doen.quote:Op zondag 25 april 2004 12:35 schreef Svensational het volgende:
[..]
En vergeet die workshop bij Di-rect niet!
Gebrek aan inzicht bij Irma, denk ik. Ik vond dat ze tijdens de finale rondes keer op keer nummers koos die absoluut niet bij haar stem paste. Hind was dan slimmer, die koos waar ze kon alleen maar ballads, omdat haar stem daar het beste in uitkwam.quote:Op zondag 25 april 2004 12:38 schreef Vamos het volgende:
[..]
Yep je hebt gelijk. In de workshop deed ze dat echt goed. Tijdens de andere nummers vond ik meer zoals de jury zei een dweilerige uithaal. Het was weinig zuiver.
Workshop van Irma vond ik trouwens verreweg het beste optreden van alle idols tijdens alle shows.
Maar voor de rest hoor ik ze allemaal maar weinig uithalen. Gebrek aan zangkunst
Het was een strategiequote:Op zondag 25 april 2004 12:43 schreef texelonia het volgende:
Hij had het notabene zelf uitgekozen!Béétje kinderachtig, had dat dan eerder bedacht, en een ander nummer uitgekozen!
Dat moet haast wel ja. Ze wilden JK er gewoon uit hebben, dat was meteen al duidelijk. Bij zijn eerste nummer moesten ze meteen weer opmerken dat JK geen geweldige stem heeft terwijl ze bij het eerste nummer van Maud zeiden dat het zuiver gezongen was (en iedereen kon toch horen dat bijna de helft van het nummer vals was gezongen).quote:Op zondag 25 april 2004 12:48 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Het was een strategie![]()
Haha, ik moest lachen om dat jurylid toen hij dat zei. Dat sloeg echt helemaal nergens opquote:Op zondag 25 april 2004 12:43 schreef texelonia het volgende:
Wel flauw dat dat ene jurylid begon te zeiken dat het nummer zo simpel was. Hij had het notabene zelf uitgekozen!Béétje kinderachtig, had dat dan eerder bedacht, en een ander nummer uitgekozen!
Ik dacht. Nu krijgt JK allemaal sympathy-votesquote:Op zondag 25 april 2004 12:48 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Hadden ze beter een nummer uit kunnen kiezen dat echt totaal niet bij zijn stem paste. Dit nummer vond ik hem echt het beste zingen van alle nummers die ik hem ooit heb horen zingen... Nu klonk zijn stem best goed vond ik, terwijl ik hem normaal niet zo'n bijzondere stem vond hebben.quote:Op zondag 25 april 2004 12:48 schreef UncleFunk het volgende:
Daarom haakte Arnie er ook op in. Edwin kon naar mijn mening niet voldoende onderbouwen waarom het een makkelijk liedje was.quote:Op zondag 25 april 2004 12:54 schreef Svensational het volgende:
[..]
Haha, ik moest lachen om dat jurylid toen hij dat zei. Dat sloeg echt helemaal nergens op
Het was ook maar een opmerking die inspeelde op de reacties dat Idols niet fair is.quote:Op zondag 25 april 2004 12:57 schreef texelonia het volgende:
[..]
Hadden ze beter een nummer uit kunnen kiezen dat echt totaal niet bij zijn stem paste. Dit nummer vond ik hem echt het beste zingen van alle nummers die ik hem ooit heb horen zingen... Nu klonk zijn stem best goed vond ik, terwijl ik hem normaal niet zo'n bijzondere stem vond hebben.
Jij maakt er een kwantitieve meting van. Ik bekijk het kwalitatief. Bij iemand die zuiver kan zingen is dit soort kwantiteit (aantal valse noten) niet relevant meer. Voor Maud is er dus nog een hele weg te gaan, aangezien ze dat niveau nog niet heeft.quote:Op zondag 25 april 2004 11:33 schreef LeBeau het volgende:
Nee, zuiver = niet vals. Dat er valse noten in zitten (en veel zijn het niet) maakt de rest ook niet gelijk vals.
Uitstraling is een expressie van je persoonlijkheid. Maud komt op mij over als een 13 in een dozijn grijze muis.quote:Uitstraling en persoonlijkheid zijn twee verschillende dingen. Dat ze op jou niet overkomt betekent niet dat ze op de rest van Nederland ook niet overkomt. Op mij komt ze namelijk wel over, en ik ga er vanuit dat wij beiden wel op een bepaalde manier representatief zijn. Dat Maud er nog in zit laat volgens mij wel zien dat er nog een hele rits andere mensen zijn die Maud leuk vinden. Kijk maar eens rond op dit forum, Maud heeft genoeg aanhang.
Je vergist je. De pubermeiden stemmen op Boris.quote:Blijkbaar stemmen die pubermeiden wel op Maud, anders had ze niet met ruim 20% van de stemmen in de finale gekomen. Die pubermeiden hebben Maud ook zover gebracht, waar zij tekort schoten bij Robin en Eric. Anti-JK of niet, het komt er op neer dat de meeste mensen liever Maud in de finale zien dan JK, net als dat er in vorige weken meer mensen Maud door wilden zien gaan dan Marlies of Irma.
Nee.quote:Dus jij zegt dat JK net zo goed is als Ella Fitzgerald?
Ik probeer even te relativeren. JK is misschien niet de beste zanger, maar zijn uitvoeringen zijn een stuk beter dan die van Maud. Dat maakt hem completer. Maud mist daar een heel stuk. Ik denk dat Maud zwaar overschat wordt. Er is veel meer voor nodig dan een aardige stem om een compleet artiest te worden.quote:Want ik zei dat Maud het beter deed dan JK, niet dan Ella Fitzgerald. Waarom je haar er nu weer bijhaalt snap ik niet.
Ik heb van Edwin nog nooit zinnig commentaar gehoord.quote:Op zondag 25 april 2004 12:57 schreef UncleFunk het volgende:
Edwin kon naar mijn mening niet voldoende onderbouwen waarom het een makkelijk liedje was.
100% mee eens. Ik vond ook JK meer een artiest dan Maud ooit zal zijn. En qua stem zijn ze misschien wel ongeveer gelijk. Beide magertjes.quote:Op zondag 25 april 2004 13:08 schreef NewOrder het volgende:
Uitstraling is een expressie van je persoonlijkheid. Maud komt op mij over als een 13 in een dozijn grijze muis.
Ik probeer even te relativeren. JK is misschien niet de beste zanger, maar zijn uitvoeringen zijn een stuk beter dan die van Maud. Dat maakt hem completer. Maud mist daar een heel stuk. Ik denk dat Maud zwaar overschat wordt. Er is veel meer voor nodig dan een aardige stem om een compleet artiest te worden.
Conclusie: geniet volgende week nog even van Maud, want daarna zal het stil blijven.![]()
Generaliseren is ook een vak. Ik ben 26. Als ie voor geen meter kon zingen dan had hij me voor geen meter geďnteresseerd.quote:Op zondag 25 april 2004 13:08 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Je vergist je. De pubermeiden stemmen op Boris.
[..]
Ben ik het niet helemaal mee eens. Maud kan beter zingen dan JK, vind ik. Bovendien is Maud ontzettend gegroeid vanaf het begin van Idols. Eerst was ze, zoals de jury ook al zei, een soort grijs muisje. Daarin is ze ontzettend veranderd. Terwijl JK beetje hetzelfde is gebleven. Sterker nog, ik vond dat enterteinen de laatste shows beetje achteruit gaan. Alsof ie geen inspiratie had voor iets nieuws en origineels, en de kleding werd ook steeds minder, vond ik. Maar als Maud op dezelfde manier blijft groeien, kan ze nog een eind komen, denk ik.quote:Op zondag 25 april 2004 13:18 schreef scanman01 het volgende:
100% mee eens. Ik vond ook JK meer een artiest dan Maud ooit zal zijn. En qua stem zijn ze misschien wel ongeveer gelijk. Beide magertjes.
Maud is wel wat vooruit gegaan, dat is inderdaad waar. Maar ze blijft een doorsnee meisje uit het dorp en dus zeer zeker geen Idolmateriaal. Zoals Maud zingt, kunnen er heel erg veel zingen. Dat ze het tot de finale heeft geschopt is onvoorstelbaar, maar zegt meer over de andere kandidaten dan over Maud denk ik. Van de ongeveer 15 nummers die ze heeft gezongen, waren er misschien 3 echt goed gedaan. De rest was vals, zeer saai of gewoon veel te hoog gegrepen. JK is veel meer een podiumbeest en heeft dus volgens mij meer kans te scoren ná Idols dan Maud.quote:Op zondag 25 april 2004 13:27 schreef texelonia het volgende:
[..]
Ben ik het niet helemaal mee eens. Maud kan beter zingen dan JK, vind ik. Bovendien is Maud ontzettend gegroeid vanaf het begin van Idols. Eerst was ze, zoals de jury ook al zei, een soort grijs muisje. Daarin is ze ontzettend veranderd. Terwijl JK beetje hetzelfde is gebleven. Sterker nog, ik vond dat enterteinen de laatste shows beetje achteruit gaan. Alsof ie geen inspiratie had voor iets nieuws en origineels, en de kleding werd ook steeds minder, vond ik. Maar als Maud op dezelfde manier blijft groeien, kan ze nog een eind komen, denk ik.
Ze is iets minder grijs, maar een grijze muis wordt nooit een witte muis.quote:Op zondag 25 april 2004 13:27 schreef texelonia het volgende:
Eerst was ze, zoals de jury ook al zei, een soort grijs muisje. Daarin is ze ontzettend veranderd.
Neeeee, juist niet!!! Jij bent zeker ook fan van Mariah Carey? Dit is volgens mij toch wel één van de grootste misverstanden over wat 'mooi zingen' is. Daar heb ik me vorig jaar bij Idols juist zo ontzettend aan geërgerd, aan al die uithalen iedere keer en dat gevibreer met die stemmen. Ik vind het juist een verademing dat ze dat dit jaar niet zo erg doen. Mooi zingen betekent ook ingetogen durven zingen en stiltes te durven laten vallen en juist niet dat machtsvertoon tentoonspreiden van wie kan de meeste acrobatische trucs met z'n stem uithalen. Boris vertelt als hij zingt een verhaal met het liedje. Dát is wat iemand een goede zanger maakt. Maar jammer genoeg denken veel mensen dat als je ŕ la Mariah Carey honderd keer in één liedje de toonladder op en af riedelt dat je dan automatisch een goede zanger(es) bent.quote:Op zondag 25 april 2004 12:29 schreef Vamos het volgende:
Als je kan zingen, dan behoor je dat te laten zien. Dus aan het eind van het liedje met een uithaal van 5 seconden eindigen.
Haar twee beste performances. Als ze op dat niveau alle finaleshows had gezongen, had ze gemakkelijk in de finale gestaan... toch jammer.quote:Op zondag 25 april 2004 12:33 schreef LeBeau het volgende:
[..]
Precies. Als ze een actrice was geweest, zou ze net goed genoeg zijn voor een slecht bekeken soap.quote:Op zondag 25 april 2004 13:37 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Ze is iets minder grijs, maar een grijze muis wordt nooit een witte muis.![]()
Kun je dat nummer verkrachten dan?quote:Op zondag 25 april 2004 14:14 schreef Scandalous het volgende:
Ik vond Boris weer heel goed
En hoe JK ''Yeah" verkrachtte![]()
Dat vroeg ik me ook al af.quote:Op zondag 25 april 2004 14:18 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Kun je dat nummer verkrachten dan?
Ik dacht ook van niet, maar JK heeft gisteren bewezen dat het wel degelijk kan.quote:Op zondag 25 april 2004 14:18 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Kun je dat nummer verkrachten dan?
quote:Op zondag 25 april 2004 14:30 schreef Tom_Tom- het volgende:
Yeah is gewoon een kutnummer. Zelfs als Zosja het zou zingen zou het nog kut zijn.
Ja! Ik was omringd door Maud-fans en JK-haters, dus ja.quote:Op zondag 25 april 2004 14:33 schreef Magics het volgende:Hoi Tommie, was het een leuk feestje gister?
![]()
Ook idols gekeken met zn allen of niet?quote:Op zondag 25 april 2004 14:43 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Ja! Ik was omringd door Maud-fans en JK-haters, dus ja..
Dat is precies de reden dat Maud door is gekomen al die rondes. Ze valt niet echt op en niemand heeft dus echt de pest aan haar. JK viel wel op en dan heb je altijd voor en tegenstanders. Alle mensen die tegen JK waren hebben gisteren maar op Maud gestemd. Tel daar nog de stemmen bij op van de Maud fans en het is logisch dat ze door is. Andersom gaat dat namelijk niet op omdat niet veel mensen de pest aan Maud hebben, gewoon omdat ze nauwelijks opvalt. Die week daarvoor gebeurde Marlies hetzelfde.quote:Op zondag 25 april 2004 14:43 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Ja! Ik was omringd door Maud-fans en JK-haters, dus ja..
Alleen de uitslag.quote:Op zondag 25 april 2004 14:47 schreef Magics het volgende:
Ook idols gekeken met zn allen of niet?
quote:Op zondag 25 april 2004 02:47 schreef Tom_Tom- het volgende:
Het was zoooo mooi!
Ik was op een feestje en we zaten te wachten op de uitslag. Iedereen zat in spanning (vooral ik, ik ahd het echt niet meer). en het duurde ne het duurde. En toen... Jk eruit!
Iedereen begon te juichen, elkaar te omhelzen, te schreeuwen! Wat een avond, wat een avond.
Zo kun je voor elke afvaller wel een excuus verzinnen.quote:Op zondag 25 april 2004 14:50 schreef scanman01 het volgende:
Dat is precies de reden dat Maud door is gekomen al die rondes. Ze valt niet echt op en niemand heeft dus echt de pest aan haar. JK viel wel op en dan heb je altijd voor en tegenstanders. Alle mensen die tegen JK waren hebben gisteren maar op Maud gestemd. Tel daar nog de stemmen bij op van de Maud fans en het is logisch dat ze door is. Andersom gaat dat namelijk niet op omdat niet veel mensen de pest aan Maud hebben, gewoon omdat ze nauwelijks opvalt. Die week daarvoor gebeurde Marlies hetzelfde.
Die band maakte dat nummer inderdaad nog erger dan het al was. De hele tijd hetzelfde melodietje. Echt saaaiquote:Op zondag 25 april 2004 14:14 schreef Scandalous het volgende:
Ik vond Boris weer heel goed
En hoe JK ''Yeah" verkrachtteDie band bakte er daar ook nergens van, ze maakten er een slap poprock nummertje van
Ik vroeg me inderdaad al af of ze rechtstreeks van een begrafenis was gekomen ofzowquote:Op zondag 25 april 2004 14:16 schreef Magics het volgende:
Het leek wel of Jerney in de rouw was met die zwarte narcis op dr schouders
Het is een rekensommetje, heel simpel. Natuurlijk hebben de JK fans ook gebeld. Maar tegen Maud fans én JK haters kun je niet op. En dat er genoeg JK haters zijn valt hier op FOK ook goed te lezen.quote:Op zondag 25 april 2004 14:56 schreef texelonia het volgende:
[..]
Zo kun je voor elke afvaller wel een excuus verzinnen.
Het één sluit het ander ook niet uit hoor. Als mensen JK haten, betekent dat niet dat ze geen fan kunnen zijn van een ander, zoals bijvoorbeeld Maud. En met die JK-haters valt het ook wel mee denk ik, want JK had pas één keer op de kruk gezeten, en Maud al 3 keer ofzow. Maar waar waren de JK-fans gisteravond dan?
Die JK haters waren er altijd al. Maar waar zijn de JK fans gebleven? JK moet meer fans gehad hebben, aangezien Maud er vaker bijna uit lag dan JK. Jij legt de schuld bij de JK-haters en Maud-fans, maar het ziet er meer naar uit dat zijn eigen fans hem in de steek hebben gelaten.quote:Op zondag 25 april 2004 15:02 schreef scanman01 het volgende:
Het is een rekensommetje, heel simpel. Natuurlijk hebben de JK fans ook gebeld. Maar tegen Maud fans én JK haters kun je niet op. En dat er genoeg JK haters zijn valt hier op FOK ook goed te lezen.
Ik denk dat Maud veel stemmen van Marlies en Irma fans heeft gekregen.quote:Op zondag 25 april 2004 15:06 schreef texelonia het volgende:
Die JK haters waren er altijd al. Maar waar zijn de JK fans gebleven? JK moet meer fans gehad hebben, aangezien Maud er vaker bijna uit lag dan JK. Jij legt de schuld bij de JK-haters en Maud-fans, maar het ziet er meer naar uit dat zijn eigen fans hem in de steek hebben gelaten.
Het was gisteren puur Maud tegen JK... Daarom dus! Dat was in voorgaande rondes nog niet zo.quote:Op zondag 25 april 2004 15:06 schreef texelonia het volgende:
[..]
Die JK haters waren er altijd al. Maar waar zijn de JK fans gebleven? JK moet meer fans gehad hebben, aangezien Maud er vaker bijna uit lag dan JK. Jij legt de schuld bij de JK-haters en Maud-fans, maar het ziet er meer naar uit dat zijn eigen fans hem in de steek hebben gelaten.
Dat is echt appels met peren vergelijken. Dat zijn allemaal Nederlandstalige zangers, met hele andere kwaliteiten als Boris. Of Boris echt arrogant is weet ik niet zeker. Het lijkt er wel op, maar volgens mij komt het meer omdat het een beetje een rustige, kalme jongen is, waardoor hij arrogant overkomt.quote:Op zondag 25 april 2004 02:50 schreef MrObjective het volgende:
[..]
Ben ik helemaal met je eens. Maar hij zal het niet zo ver schoppen als een Frans Bauer,, een Rene Froger, of een Marco Borsato. Daar is hij te jong voor en veel te arrogant. Maar hij is zeker de beste van deze Idols versie.
Surequote:Op zondag 25 april 2004 12:39 schreef Tenchu het volgende:
vraag me toch af of het waar is van dat Boris is ingehuurd door Nico Dijkshoorn![]()
dan zou hij de in de finale idols helemaal onderuit halen ofzoiets(zo gaat het gerucht)
Jij snapt het niet. Ik heb het niet over dat vreselijke RnB gevibreer waar ik ook een bloedhekel aan heb; ik heb het over 'normale' uithalen waarbij met veel power een bepaalde toonhoogte een tijdje wordt vastgehouden. Zoals bijvoorbeeld een Whitney Houston deed voor ze ook ging arrenbieen.quote:Op zondag 25 april 2004 13:51 schreef rooierooie het volgende:
[..]
Neeeee, juist niet!!! Jij bent zeker ook fan van Mariah Carey? Dit is volgens mij toch wel één van de grootste misverstanden over wat 'mooi zingen' is. Daar heb ik me vorig jaar bij Idols juist zo ontzettend aan geërgerd, aan al die uithalen iedere keer en dat gevibreer met die stemmen. <knip> Dát is wat iemand een goede zanger maakt. Maar jammer genoeg denken veel mensen dat als je ŕ la Mariah Carey honderd keer in één liedje de toonladder op en af riedelt dat je dan automatisch een goede zanger(es) bent.![]()
Nee, alleen pubermeisjes stemmen, en pubermeisjes stemmen alleen op Boris.quote:Op zondag 25 april 2004 15:13 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Ik denk dat Maud veel stemmen van Marlies en Irma fans heeft gekregen.
WOw.... Hier maak ik een diepe buiging voor!quote:Op zondag 25 april 2004 13:51 schreef rooierooie het volgende:
[..]
Neeeee, juist niet!!! Jij bent zeker ook fan van Mariah Carey? Dit is volgens mij toch wel één van de grootste misverstanden over wat 'mooi zingen' is. Daar heb ik me vorig jaar bij Idols juist zo ontzettend aan geërgerd, aan al die uithalen iedere keer en dat gevibreer met die stemmen. Ik vind het juist een verademing dat ze dat dit jaar niet zo erg doen. Mooi zingen betekent ook ingetogen durven zingen en stiltes te durven laten vallen en juist niet dat machtsvertoon tentoonspreiden van wie kan de meeste acrobatische trucs met z'n stem uithalen. Boris vertelt als hij zingt een verhaal met het liedje. Dát is wat iemand een goede zanger maakt. Maar jammer genoeg denken veel mensen dat als je ŕ la Mariah Carey honderd keer in één liedje de toonladder op en af riedelt dat je dan automatisch een goede zanger(es) bent.![]()
Als je mij bedoeld, dan was ik dat, hahaha, maar ik noemde ze breezersletjes.quote:Op zondag 25 april 2004 17:52 schreef LeBeau het volgende:
[..]
Nee, alleen pubermeisjes stemmen, en pubermeisjes stemmen alleen op Boris.
Althans, dat zei iemand tegen mij. Even vergeten wie het was.
Goed plan!quote:Op zondag 25 april 2004 22:12 schreef Roel_Jewel het volgende:
Om het Idolscircus ff te ontvluchten, zet ik Try van Nelly Furtado nog maar es op
Nee, Nelly is ook niet zo'n goede zangeres helaas.quote:Op zondag 25 april 2004 22:29 schreef Svensational het volgende:
[afbeelding]
Kan Nelly Idols niet winnen?
quote:Op zondag 25 april 2004 23:59 schreef Vamos het volgende:
[..]
Nee, Nelly is ook niet zo'n goede zangeres helaas.
geile fotoquote:Op zondag 25 april 2004 22:29 schreef Svensational het volgende:
[afbeelding]
Kan Nelly Idols niet winnen?
de totale shows? of alleen de optredens?quote:Op maandag 26 april 2004 09:24 schreef ruffian het volgende:
Als iemand zorgt voor enkele vrije mb-tjes online
Ik heb alle shows hier op men pc staan
Ook van de laatste (Liveshow 8) show
Fijnquote:Op maandag 26 april 2004 15:11 schreef Tom_Tom- het volgende:
Op school hoor ik toch veel dat Maud populairder is dan Boris.
Is het nou eigenlijk een populariteitswedstrijd of doet het zingen er ook nog wat toe?quote:Op maandag 26 april 2004 15:11 schreef Tom_Tom- het volgende:
Op school hoor ik toch veel dat Maud populairder is dan Boris.
Beide finalisten hebben bewezen prima te kunnen zingen. Nu gaat het erom wie het populairst is.quote:Op maandag 26 april 2004 16:19 schreef scanman01 het volgende:
Is het nou eigenlijk een populariteitswedstrijd of doet het zingen er ook nog wat toe?
quote:Op maandag 26 april 2004 16:25 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Beide finalisten hebben bewezen prima te kunnen zingen.
Ja hoor, gooi het maar weer op m'n leeftijd. Ik ben weer te jong hoor. Ja hoor.quote:Op maandag 26 april 2004 16:32 schreef Tania18 het volgende:
(Oh ja en let op de woordjes over het algemeen, daarmee wil ik dus niet zeggen dat het alleen maar jonge kinderen zijn, voordat iedereen weer begint te roepen)
Ach lieve kleine tommetje, op een dag mag jij ook meepraten met de grote mensen hoorquote:Op maandag 26 april 2004 16:34 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Ja hoor, gooi het maar weer op m'n leeftijd. Ik ben weer te jong hoor. Ja hoor..
Trrrrrrrrrrrrrrrut.quote:Op maandag 26 april 2004 16:35 schreef Tania18 het volgende:
Ach lieve kleine tommetje, op een dag mag jij ook meepraten met de grote mensen hoor
(Oh ja, je had een trauma overgehouden aan de naam Tommetje he![]()
)
Ik ben ook een ietsiepietsie Maud fan, maar jullie maken het er zelf naar.quote:Op maandag 26 april 2004 16:37 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Trrrrrrrrrrrrrrrut..
En maar zeggen dat de Maud-fans gemeen zijn.
Uiteraard komt ie er ook zonder Idols. Maar het gaat me ook een beetje om World Idols. Nederland komt met Boris zoveel beter uit! Bij dat soort dingen ben ik chauvinistisch en wil ik dat mijn land kans maakt om te winnen. We maken ook al geen kans bij het songfestival, het liedje is daarvoor te saai.quote:Op maandag 26 april 2004 18:05 schreef -Hans- het volgende:
Het lijkt mij geweldig als Maud gaat winnen, dan zullen een boel mensen verbaasd opkijken daar ben ik van overtuigd. En ach die Boris komt er wel, of hij nou 1e of 2e wordt.
Wanneer?quote:Op maandag 26 april 2004 18:10 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
En Boris en maud komen op het Spui!
Dat zal mij zeker verbazen. Maar 1e worden biedt geen enkele garantie voor groot succes, dat zie je wel aan Jamai.quote:Op maandag 26 april 2004 18:05 schreef -Hans- het volgende:
Het lijkt mij geweldig als Maud gaat winnen, dan zullen een boel mensen verbaasd opkijken daar ben ik van overtuigd. En ach die Boris komt er wel, of hij nou 1e of 2e wordt.
Ja okay daar heb je wel een punt, w.d.b. is het beter als Boris zou winnen. Slechter dan Jamai zullen we het niet doen, althans ik mag toch aannemen dat we hoger zullen eindigen als Boris ons land vertegenwoordigd.quote:Op maandag 26 april 2004 18:12 schreef Bagheera het volgende:
[..]
Uiteraard komt ie er ook zonder Idols. Maar het gaat me ook een beetje om World Idols. Nederland komt met Boris zoveel beter uit! Bij dat soort dingen ben ik chauvinistisch en wil ik dat mijn land kans maakt om te winnen. We maken ook al geen kans bij het songfestival, het liedje is daarvoor te saai.
Nee het had Mississippi Miss moeten wordenquote:Op maandag 26 april 2004 19:14 schreef -Hans- het volgende:
offtopic:
Het songfestival liedje is inderdaad saai, ik vind het ook jammer dat het niet Yellow Pearl (For you and me) is geworden want dat is best een lekker liedje!![]()
Precies Yellow Pearl, die had het moeten worden. Erg goed lied, en origineel, met dat piano-loopje. Leuke band ook. En anders desnoods Judith of Heart of Stone (ben ff de naam van de zangeres kwijt).quote:Op maandag 26 april 2004 19:14 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Ja okay daar heb je wel een punt, w.d.b. is het beter als Boris zou winnen. Slechter dan Jamai zullen we het niet doen, althans ik mag toch aannemen dat we hoger zullen eindigen als Boris ons land vertegenwoordigd.
offtopic:
Het songfestival liedje is inderdaad saai, ik vind het ook jammer dat het niet Yellow Pearl (For you and me) is geworden want dat is best een lekker liedje!![]()
Ben jij alweer vergeten hoe het met die grijze muis Michelle afliep enkele jaren geleden?quote:Op maandag 26 april 2004 19:34 schreef Bagheera het volgende:
En anders desnoods Judith of Heart of Stone (ben ff de naam van de zangeres kwijt).
Dat vond ik dus een mooi nummer. Ik had er totaal geen moeite mee dat we die stuurden (al moet ik toegeven dat ik niet naar de voorrondes heb gekeken en dus niet weet hoe de andere liedjes waren). Ik hou van originaliteit, lef. Michelle zag er misschien saai uit, maar haar zang en uitvoering vond ik top! Ik word liever laatste met een steengoed, origineel nummer dan eerste met een supersaai nummer zoals we nu gaan sturen.quote:Op maandag 26 april 2004 19:37 schreef Fusion het volgende:
[..]
Ben jij alweer vergeten hoe het met die grijze muis Michelle afliep enkele jaren geleden?
quote:Op maandag 26 april 2004 19:40 schreef Cee het volgende:
Eén of ander liedje genaamd 'She would', supermooi. Eén of andere band was dat met zo'n gast.
Anja Wessels, m'n leraresquote:Op maandag 26 april 2004 19:34 schreef Bagheera het volgende:
[..]
Heart of Stone (ben ff de naam van de zangeres kwijt).
Haha, die moet ik ook nog es opzoeken. Ben heel benieuwd!!quote:Op maandag 26 april 2004 19:40 schreef Cee het volgende:
Ik heb vorig jaar alle hoop op een goed songfestivalliedje al opgegeven toen mijn favorieten niet door gingen. Eén of ander liedje genaamd 'She would', supermooi. Eén of andere band was dat met zo'n gast.
Idd erg lekker nummer...quote:Op maandag 26 april 2004 19:40 schreef Cee het volgende:
Ik heb vorig jaar alle hoop op een goed songfestivalliedje al opgegeven toen mijn favorieten niet door gingen. Eén of ander liedje genaamd 'She would', supermooi. Eén of andere band was dat met zo'n gast.
Dat stukje bij nova dat er bij Maud iets piepte (telefoon ofzo) was echt grappig!quote:Op maandag 26 april 2004 22:44 schreef schatje het volgende:
Mooie beelden bij NOVA.
Dat meisje dat voor Maud is was echt lief.
Oh, wat liefquote:Op maandag 26 april 2004 22:56 schreef Timmai het volgende:
[..]
Dat stukje bij nova dat er bij Maud iets piepte (telefoon ofzo) was echt grappig!![]()
quote:Op maandag 26 april 2004 23:05 schreef _bigmac_ het volgende:
Ik was voor Maikel.
Ik hem 'm gemaaktquote:Op dinsdag 27 april 2004 12:12 schreef Tom_Tom- het volgende:
Leuke avatar, RedGuy! Maud op haar mooist..
quote:Idols-kandidate Maud kreeg afgelopen zaterdag de meeste stemmen. Dat zeggen diverse betrouwbare bronnen rondom het razend populaire RTL-programma, dat zaterdag zijn finale beleeft.
Het was voor het eerst dat de Nijmeegse studente, die al vier keer op de beruchte kruk zat, boven haar concurrent Boris eindigde. De 24-jarige Limburger is al vanaf het begin van de live-shows de gedoodverfde winnaar. Hij zat nog geen enkele keer op de exit-kruk.
Daarmee lijkt de angst van Boris bewaarheid te worden dat mensen niet op hem stemmen omdat ze denken dat hij vanwege alle positieve commentaren op zijn optredens toch hun steun niet nodig heeft of dat ze hem simpelweg zat worden. ,,Als ik zelf iemands naam tienduizend keer hoor, dan weet ik het ook wel op een gegeven moment'', aldus Boris, vlak na zijn optreden zaterdag. Ook vorig seizoen won de underdog: Jamai troefde Jim af.
De officiële woordvoerder van RTL 4 laat in een reactie weten nooit uitspraken te doen over de stemverhoudingen. ,,Het wordt spannend zaterdag'', wil hij slechts kwijt.
Bron: Algemeen Dagblad
Ja idd alle Boris fans die dit lezen gaan weer denken dat ze nu toch wel echt op Boris moeten gaan stemmen...quote:Op woensdag 28 april 2004 09:18 schreef Timmai het volgende:
Dit is waarschijnlijk alleen maar een manier om nóg meer stemmen voor boris binnen te krijgen..
waar kan je ze beluisteren dan?quote:Op woensdag 28 april 2004 10:27 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik vind het wel een leuk nummer. Maar niet geweldig of fantastisch ofzo..
Wat moeten we hier nou weer van denken?quote:Wat dat meisje een week geleden hier op de site schreef is gewoon waar. Ik heb het nagevraagd en het klopt dat de sjaaltjes van JK, Maud en Boris zijn binnengekomen voordat Marlies er uit was.
Zou het dan toch allemaal niet waar zijn.
Zou het vorig jaar al zo zijn geweest en heeft daarom Jamai gewonnen?? Gaat nu the underdog weer winnen (lees:Maud)???
quote:Wie?
Jamai Loman (17) uit Schoonhoven.
Wat?
Winnaar van Idols 2003. Eindigde als laatste bij de verkiezing van World Idol. Debuutalbum: Jamai. Zijn eerste single, Step right up, was met bijna 300.000 exemplaren best verkochte single van 2003. Diens opvolger, When you walk in the room, een duet met Dewi, werd een top 10-hit. Ook bekend als het gezicht van brillenmaker Specsavers.
En nu?
Henkjan Smits: ,,Van alle deelnemers van afgelopen jaar heeft Jamai de meeste platen verkocht. Toch is dat gevoel van zijn debuut weg. Hij is ineens niet meer die leuke guitige jongen, maar een jong volwassen homoseksuele musicalster. Aan zijn imago moet worden gewerkt. Het is nu vlees noch vis. Popidool of musicalster? Na Hello Dolly moet hij kiezen. Nog zo'n belegen musical en hij kan niet meer verkocht worden aan de kinderen.''
Eindigde als tweede bij Idols 2003. Debuutalbum: Impressed. Zijn singles Tell her en This love is real werden allebei nummer één. De kerstsingle Christmas girl daarentegen, flopte genadeloos. Zijn nieuwste single On and on staat momenteel in de top 10. Sloot een reclamecontract met chocoladerepenmaker Mars.
En nu?
Henkjan Smits: ,,Jim zou niet alles met z'n broer en andere familie moeten willen regelen, maar gewoon moeten luisteren naar wat goed voor hem is. Zijn opstelling nu is precies zoals die van een artiest niet moet zijn. Aan de andere kant: Jim wordt ook verkeerd begeleid. Hij schrijft tegenwoordig liedjes. Leuk, maar doe dat lekker thuis, denk ik dan. Maar nee, die nummers worden zelfs als single uitgebracht. Zoals met kerst. Vijf nummers lagen klaar en men koos uitgerekend het slechtste, omdat Jim Bakkum er toevallig als componist onder stond.''
Eindigde als derde bij Idols 2003. Bracht tot nu toe twee singles uit: Summer all over again (hoogste positie: 11) en Weak. Kreeg een Edison voor de beste Nederlandse nieuwkomer en werd het nieuwe gezicht van de haarlijn van Nivea.
En nu?
Henkjan Smits: ,,Hoewel Jamai vorig jaar het grootste idool was, was Hind de beste kandidaat én mijn favoriet. Ik werd echt verliefd op haar talent. Geweldig dat, na alle kritiek, iemand die ontdekt is via Idols een Edison in de wacht sleept. Ik ben daar zó trots op. Maar toen ze dit seizoen bij Idols zei dat ze ook aan eigen nummers werkt, dacht ik: waarom? Dat doet Marco Borsato toch ook niet? Hind kan nog zeker vijf jaar teren op haar status van 'die goede zangeres uit Idols'. Doe dat dan ook.''
Eindigde als vierde in de eerste editie van Idols. Debuutalbum: Know Me. Bracht drie singles uit: When you walk in the room (met Jamai), Left of center (hoogste positie: 7) en Amazing, dat sinds februari te koop is, maar geen succes is. Sloot een reclamedeal met telecombedrijf Vodafone.
En nu?
Henkjan Smits: ,,Dewi is totaal verkeerd in de markt gezet. Had ze met die kleurige dreads het kapsel dat ieder schoolmeisje ook wilde, verschijnt ze in haar eerste video met een raar zwart uitgekamd kapsel en met de make-up van een overjarige junkie. Onbegrijpelijk. Idols is zo'n sterk format. De vraag naar de artiest is al direct enorm. Een artiest dan laten mislukken, zou in de Verenigde Staten nooit gebeuren. Maar hier wordt entertainment nog steeds beschouwd als een hobby waarmee je toevallig ook geld kan verdienen.''
Eindigde als zesde bij Idols en werd vooral als 'dat lekkere ding' van jurylid Jerney Kaagman bekend. Bracht één single uit, Running Away, die niet verder kwam dan nummer 45 in de hitparade.
En nu?
Henkjan Smits: ,,Van David hebben we nooit meer iets gehoord. Jammer. Hij had een aardige stem en een goede uitstraling. Waarschijnlijk had hij wat te weinig inhoud. Je hoeft als popidool niet hyperintelligent te zijn, maar je moet wel iets weten. Een artiest moet ook eens een krant lezen. Dat deed David dus niet.''
Eindigde als vijfde bij Idols 2003. Ook bekend als het zingende zusje van oud-GTST-actrice Aukje van Ginneken. Bracht twee singles uit: Just be happy (hoogtse positie: 10), de door John Ewbank geschreven titelsong van de sms- en internetsoap Jong Zuid, en I'm a fool. Treedt, afgewisseld met mede-idool Jim, op in de Wonderlijke Eftelingshow.
En nu?
Henkjan Smits: ,,Marieke is een leuke meid. Maar achter haar carričre zit zo weinig visie! Neem haar imago: waarom moest ze ineens sexy lijken als ze dat niet is? Ach, ze kan vast nog een paar jaar rond komen als zangeres, maar dan houdt het wel op. Tenzij ze met het perfecte liedje komt, natuurlijk.''
Eindigde als zevende bij Idols 2003. Zijn eerste en tot nu toe enige single, een Nederlandse versie van de Outlandish-hit Aicha, flopte jammerlijk. Deed samen met mede-finalist Joël mee aan het Nationaal Songfestival. In de finale eindigde het tweetal in de middenmoot. Haalde verder de publiciteit door, alweer samen met Joël, de makers van Idols in maart van fraude te beschuldigen.
En nu?
Henkjan Smits: ,,Die beschuldigen waren dus heel dom. Bas riep dat een vriend een bedankje van Hind terugkreeg toen hij op hem stemde. Pfff... die vriend heeft gewoon het verkeerde nummer ingedrukt. Verder was het wel erg toevallig dat Bas en Joël, in dezelfde week dat ze dat riepen, een nieuwe single uitbrachten.''
Vloog er in de tweede live-uitzending uit. Is sindsdien - onder het motto 'Ik hoef nog niet zo nodig' - niets meer van gehoord.
En nu?
Henkjan Smits: ,,Waarom we niets meer van Yuli vernemen? Vermoedelijk gewoon de verkeerde instelling. Yuli is gemakzuchtig. Ze dacht blind te kunnen varen op haar talent. Een misvatting. Kei- en keihard werken is ook ontzettend belangrijk.''
Vloog in de eerste finale-uitzending al uit Idols, maar volgens de jury alleen omdat ze 'te veel rock' en 'te weinig pop' was. Haar enige single, de titelsong van Phileine zegt sorry, flopte meedogenloos.
En nu?
Henkjan Smits: ,,Ik had Zosja, hoewel ik daarmee buiten m'n boekje ging, al tijdens Idols gevraagd voor de door mij geschreven single bij de film Phileine zegt sorry. Maar platenmaatschappij BMG vermoordde mijn project. Ze regelden achter mijn rug om een ander liedje voor Zosja en dwongen de filmproducent dat te nemen. Dat nummer werd dus een flop. Daar kon je op wachten.''
wat blijft het toch een zelfingenomen kwal..quote:Henkjan Smits: ,,Ik had Zosja, hoewel ik daarmee buiten m'n boekje ging, al tijdens Idols gevraagd voor de door mij geschreven single bij de film Phileine zegt sorry. Maar platenmaatschappij BMG vermoordde mijn project. Ze regelden achter mijn rug om een ander liedje voor Zosja en dwongen de filmproducent dat te nemen. Dat nummer werd dus een flop. Daar kon je op wachten.''
Idd "daar kon je op wachten"quote:Op woensdag 28 april 2004 13:27 schreef Timmai het volgende:
[..]
wat blijft het toch een zelfingenomen kwal..
Jij gelooft de Party?.quote:Op woensdag 28 april 2004 13:47 schreef _bigmac_ het volgende:
Las net in de Party dat Maud wint.
Dit is omdat ze voor Boris toch wel geld vangen ook al word hij 2de.
En Maud moet winnen zo dat haar eerste singele nog een beetje verkoopt.
quote:Henkjan Smits: ,,Van David hebben we nooit meer iets gehoord. Jammer. Hij had een aardige stem en een goede uitstraling. Waarschijnlijk had hij wat te weinig inhoud. Je hoeft als popidool niet hyperintelligent te zijn, maar je moet wel iets weten. Een artiest moet ook eens een krant lezen. Dat deed David dus niet.''
En als Maud wint verkoopt haar singel sowieso goed zeg jij?quote:Op woensdag 28 april 2004 13:47 schreef _bigmac_ het volgende:
Als 't in Party staat, is het zéker zo.quote:Op woensdag 28 april 2004 13:47 schreef _bigmac_ het volgende:
De enige die ik op dit moment kan bedenken is Gerard Jolingquote:Op woensdag 28 april 2004 17:50 schreef Takkembah het volgende:
maar goed. ff to the point. wie is geen waardige opvolger van jamai![]()
quote:Op woensdag 28 april 2004 17:52 schreef Tania18 het volgende:
[..]
De enige die ik op dit moment kan bedenken is Gerard Joling![]()
Ik moest even hard nadenken voordat ik 'm door had.quote:Op woensdag 28 april 2004 20:48 schreef flugeltje het volgende:
Ik ben wel benieuwd wie er vanavond uitgaat...
Geen flauw idee....laat het AUB niet Maud wezen.quote:Op woensdag 28 april 2004 20:48 schreef flugeltje het volgende:
Ik ben wel benieuwd wie er vanavond uitgaat...
Wat inderdaad en zeer slechte uitvoering.quote:Op woensdag 28 april 2004 20:57 schreef flugeltje het volgende:
Sorry hoor, maar ik zit nu weer naar de Maud-versie van Dido te kijken en luisteren, maar zo goed als de jury zegt is ze écht niet hoor.... De jury zit gewoon naar een cd van dido zelf te luisteren, kan niet anders...
Waarom?quote:Op woensdag 28 april 2004 21:30 schreef R_ON het volgende:
Want ik wil namelijk dat Nederland World Idols wint
We hebben nog wat goed te maken na onze inbreng van vorig jaar.quote:Op woensdag 28 april 2004 22:11 schreef Remzz het volgende:
[..]
Waarom?
dat gevoel heb ik ook.. zag op een foto veel meer maud sjaaltjes dan boris sjaaltjes..quote:Op woensdag 28 april 2004 22:12 schreef NiNi het volgende:
Eensch met R_ON!
Ik twijfel echt of hij wel gaat winnen, hoor steeds verhalen dat er voor Maud meer fans staan.
Helemaal mee eensquote:Op woensdag 28 april 2004 20:57 schreef flugeltje het volgende:
Sorry hoor, maar ik zit nu weer naar de Maud-versie van Dido te kijken en luisteren, maar zo goed als de jury zegt is ze écht niet hoor.... De jury zit gewoon naar een cd van dido zelf te luisteren, kan niet anders...
Dat doen ze allemaal, steeds van die stomme Engelse termen. It rocks, keep the soul alive etc. etc.quote:Op woensdag 28 april 2004 22:59 schreef Svensational het volgende:
JK zegt tegen Boris tijdens afscheid: Keep the soul alive
Wat is er mis mee.. of gooi jij er nooit engelse termen in?quote:Op woensdag 28 april 2004 23:19 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Dat doen ze allemaal, steeds van die stomme Engelse termen. It rocks, keep the soul alive etc. etc.
Praat toch normaal!!!!
"Idols is veelste commercieel", ook een uitspraak van hem, gedaan vorig jaarquote:Op woensdag 28 april 2004 22:59 schreef Svensational het volgende:
JK zegt tegen Boris tijdens afscheid: Keep the soul alive
Niet zo stoken jijquote:Op woensdag 28 april 2004 23:47 schreef schatje het volgende:
[..]
"Idols is veelste commercieel", ook een uitspraak van hem, gedaan vorig jaar.
Dat doet ze ook niet. De zus van Boris heeft gezegd dat Boris dat ooit gezegd heeft.quote:Op donderdag 29 april 2004 00:10 schreef Tania18 het volgende:
[..]
Niet zo stoken jij![]()
En dat is niet waar?quote:Op woensdag 28 april 2004 23:47 schreef schatje het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je bedoeltquote:Op donderdag 29 april 2004 00:10 schreef Tania18 het volgende:
[..]
Niet zo stoken jij![]()
Ik bedoel dat JK het tegen Boris zei, terwijl het toch de uitspraak van Boris isquote:Op woensdag 28 april 2004 23:47 schreef schatje het volgende:
[..]
Mij boeit dat niet zo. Ik vind het enkel hypocriet om dit jaar wel mee te doen. Blijft dan gewoon bij je standpunt. Het zal 'm ook vast wel opbreken als ie nu wel commercieel wordt uitgebuitquote:Op donderdag 29 april 2004 00:23 schreef scanman01 het volgende:
[..]
En dat is niet waar?
Dat had ik geloof ik wel begrepen hoorquote:Op donderdag 29 april 2004 00:24 schreef Svensational het volgende:
[..]
Ik bedoel dat JK het tegen Boris zei, terwijl het toch de uitspraak van Boris is
Heb ik gelezen ja, maar schatje gaat het nog lekker een paar keer zeggen om zieltjes te winnen voor Maudquote:Op donderdag 29 april 2004 00:19 schreef R_ON het volgende:
[..]
Dat doet ze ook niet. De zus van Boris heeft gezegd dat Boris dat ooit gezegd heeft.
Het stond in de rubriek 'Wie denken ze wel dat ze zijn?' in de Nieuwe Revu.
Misschien is het wat hypocriet ja, maar het is wel dé manier om door te breken natuurlijk. Maar dat doet niets af van het feit dat Idols veel te commercieel is inderdaad. Daar heeft hij gelijk in en dat staat hem dus niet aan.quote:Op donderdag 29 april 2004 00:26 schreef schatje het volgende:
[..]
Mij boeit dat niet zo. Ik vind het enkel hypocriet om dit jaar wel mee te doen. Blijft dan gewoon bij je standpunt. Het zal 'm ook vast wel opbreken als ie nu wel commercieel wordt uitgebuit.
Niet zo brutaal kindquote:Op donderdag 29 april 2004 00:28 schreef Tania18 het volgende:
[..]
Heb ik gelezen ja, maar schatje gaat het nog lekker een paar keer zeggen om zieltjes te winnen voor Maud![]()
![]()
Oh, omdat andere mensen het ineens over uitspraken van Boris hebbenquote:Op donderdag 29 april 2004 00:27 schreef schatje het volgende:
[..]
Dat had ik geloof ik wel begrepen hoor.
Dat zeg ikquote:Op donderdag 29 april 2004 00:30 schreef Tania18 het volgende:
Als muziek nou zijn passie is, als dat hetgene is wat hij de rest van zijn leven wil doen, tja dan zal hij toch vanalles moeten proberen om door te breken. Anders moet ie de rest van zijn leven op straat blijven spelen en misschien van een uitkering ofzo moeten leven
Je bent mijn grote voorbeeld scanmanquote:Op donderdag 29 april 2004 00:31 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Dat zeg ik
Je gaat me toch niet na lullen he?
En??? Dat mag niet in dit topic??quote:Op donderdag 29 april 2004 00:31 schreef Svensational het volgende:
[..]
Oh, omdat andere mensen het ineens over uitspraken van Boris hebben
Ik noem een uitspraak van JKquote:Op donderdag 29 april 2004 00:32 schreef schatje het volgende:
[..]
En??? Dat mag niet in dit topic??
Oh sorry, dan heb ik jou verkeerd begrepenquote:Op donderdag 29 april 2004 00:36 schreef Svensational het volgende:
[..]
Ik noem een uitspraak van JK
Jij zegt:""Idols is veelste commercieel", dat is ook een uitspraak van hem"
Dan denk ik dus dat je bedoelt dat JK dat heeft gezegd.
Maar blijkbaar heeft Boris dat dus gezegd
Zeg dat wel. Om deze tijd kun je beter iets anders doen....quote:Op donderdag 29 april 2004 00:37 schreef Tania18 het volgende:
Wat een discussie om half 1 's nachts
Jij dacht dat ik een uitspraak van Boris noemde?quote:Op donderdag 29 april 2004 00:39 schreef schatje het volgende:
[..]
Oh sorry, dan heb ik jou verkeerd begrepen![]()
.
.
Heb ik gezien om half 8. Héle sterke afleveringquote:Op donderdag 29 april 2004 00:40 schreef Tania18 het volgende:
Of de herhaling van Friends kijken
(die vast al afgelopen is)
Nee, nou goedquote:Op donderdag 29 april 2004 00:41 schreef Svensational het volgende:
[..]
Jij dacht dat ik een uitspraak van Boris noemde?
Die is toch rond zessenquote:Op donderdag 29 april 2004 00:40 schreef Tania18 het volgende:
Of de herhaling van Friends kijken
(die vast al afgelopen is)
En die heb ik weer gemistquote:Op donderdag 29 april 2004 00:41 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Heb ik gezien om half 8. Héle sterke aflevering
Misschien ook wel, maar ook 's avonds laatquote:Op donderdag 29 april 2004 00:43 schreef Svensational het volgende:
[..]
Die is toch rond zessen
Het is kwart voor 1 's nachts en ik snap er helemaal niks meer vanquote:Op donderdag 29 april 2004 00:43 schreef schatje het volgende:
[..]
Nee, nou goed.
JK en Boris doen beide uitspraak. Die van de laatste is echter vorig jaar gedaan.quote:Op donderdag 29 april 2004 00:46 schreef Svensational het volgende:
[..]
Het is kwart voor 1 's nachts en ik snap er helemaal niks meer vanLeg het me nou uit
Dan kan ik tenminste rustig slapen...
Ik zal niet rusten voordat ik het begrijpquote:Op donderdag 29 april 2004 00:45 schreef Tania18 het volgende:
En niet te lang meer door discussieren over wie welke uitspraak heeft gedaan en wie wie verkeerd begrijpt hoor!
Oke!quote:Op donderdag 29 april 2004 00:49 schreef schatje het volgende:
[..]
JK en Boris doen beide uitspraak. Die van de laatste is echter vorig jaar gedaan.
Duuuuuuuuuubbel.quote:Op donderdag 29 april 2004 10:42 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik heb gisteravond nog een keer de hele Idols-avond gekeken. Ik vond Boris' Angie helemaal niet zo mooi, eigenlijk. Beat It en Respect wel, maar Angie. Nee, dat moet hij maar nooit meer zingen. Zo'n mooi nummer, en dan gezongen door Boris..
Bij Hole In The Head had ik het idee dat Maud de tekst een beetje kwijt was, want ze bleef maar doorgaan over die manicure enzo, terwijl dat geloof ik maar 1x voorkomt. Maar ja.
Dido vond ik wel heel mooi van haar. En natuurlijk Ain't No Sunsine.
Dat is juist de kracht van het nummer. Zo hoort het. De pijn van Mick hoor je erin terug. Boris zong het als het zoveelste liedje wat hij deed.quote:Op donderdag 29 april 2004 11:42 schreef jacqjacq het volgende:
maar dat ik vind mick jagger het altijd wat zeikerig zingen.
Ja, dat moet ik nog doenquote:Op donderdag 29 april 2004 00:53 schreef Svensational het volgende:
schatje, waarom zet jij hier niks neer:
http://frontpage.fok.nl/crew/16715
?
Weet ik zo niet. Dat kun je het beste op IRC vragen aan Breuls ofzo.quote:Op donderdag 29 april 2004 11:47 schreef schatje het volgende:
Tom, welke topic is dat ook alweer achter de schermen??
24 uur lang smsen..quote:In dit finaleweekend, kan er niet alleen tijdens de uitzending van Idols, maar gestemd worden. Dus vanaf morgenavond 20.30 uur tot zaterdagavond 1 mei om 23.30 uur kun je op Boris of Maud stemmen om hen te helpen de overwinning te behalen. Vanaf vrijdag 20.30 uur staat op www.idols.nl hoe je kunt stemmen (welke telefoonnummers en SMS codes je kunt gebruiken).
Vielen de inkomsten tegen ofzow.quote:In dit finaleweekend, kan er niet alleen tijdens de uitzending van Idols, maar gestemd worden. Dus vanaf morgenavond 20.30 uur tot zaterdagavond 1 mei om 23.30 uur kun je op Boris of Maud stemmen om hen te helpen de overwinning te behalen. Vanaf vrijdag 20.30 uur staat op www.idols.nl hoe je kunt stemmen (welke telefoonnummers en SMS codes je kunt gebruiken).
Dancing in the Street is het nummer dat ze al eerder heeft gezongen. Daarnaast doet ze nog het duet, when you think of me en ive got the music in me.quote:Op donderdag 29 april 2004 19:23 schreef Loesje29 het volgende:
Ow, oke
Effe dat ik het nog snap:
Dancing in the Street wordt dus het duet, When You Think of me zingen ze elk apart, ze zingen een nummer dat ze al eerder hebben gezongen en met zijn tienen I´ve Got The Music In Me.
Ja toch? Of loop ik alweer hopeloos achter?
*Blinggggggg* mijn kwartje valt. Dancing in the Street heeft ze inderdaad al gezongen, was ik alweer vergetenquote:Op donderdag 29 april 2004 19:24 schreef BVO het volgende:
Dancing in the Street is het nummer dat ze al eerder heeft gezongen. Daarnaast doet ze nog het duet, when you think of me en ive got the music in me.
Niet dat ik weet nee.quote:Op donderdag 29 april 2004 19:27 schreef Loesje29 het volgende:
[..]
*Blinggggggg* mijn kwartje valt. Dancing in the Street heeft ze inderdaad al gezongen, was ik alweer vergeten![]()
En wat het duet wordt is dus nog niet bekend?
de TMF poll is denk ik wel redelijk betrouwbaar, maar we zullen zien morgenquote:Op vrijdag 30 april 2004 13:43 schreef flugeltje het volgende:
De verschillen zijn niet écht groot... Wordt spannend morgen.
of natuurlijk:quote:Op vrijdag 30 april 2004 13:49 schreef R_ON het volgende:
Ik wil dat de finale helemaal 'Over the top' is.
Daarom stel ik voor dat Willeke van Amelrooije, gehuld in een zwarte jurk de winnaar van Idols 2004 bekend maakt. Het gaat als volgt:
"Lang gewacht, maar toch gekregen...de winnaar van Idols 2004 is *roffel*...."
Dat zou pas écht een verrassing zijn ja...quote:Op vrijdag 30 april 2004 13:53 schreef Timmai het volgende:
[..]
of natuurlijk:
"Jullie verwachten natuurlijk allemaal dat de finalisten Boris en Maud zijn, maarrrrrrrrrrrrr hier zijn de finalisten:
*roffel....*
Meike & Robin"
![]()
quote:Op vrijdag 30 april 2004 16:09 schreef Cee het volgende:
Ik zit even foto's te bekijken van Koninginnedag (verveel me) en ik zie geloof ik spoken. Is dat Herman (Get into the grooooooove) die hier tussen staat?
[afbeelding]
BVO, jij hebt toch niets te doen nu, dus ga maar eens een mooie openingspost maken voor het nieuwe topicquote:Op vrijdag 30 april 2004 14:34 schreef BVO het volgende:
Boris heeft op het moment nog steeds een lichte voorsprong in de polls:
Boris: 54,7%
Maud: 45,3%
Aantal stemmen: 38718
Als ze dit morgen nu ook zouden doen met het werkelijke stemmen.......quote:Op vrijdag 30 april 2004 16:14 schreef BVO het volgende:
We zijn weer bijna 1000 stemmen verder, een nieuwe tussenstand:
Boris: 54,7%
Maud: 45,3%
Aantal stemmen: 39600
Ik zit al de hele dag een examen te leren, heb genoeg te doen hoorquote:Op vrijdag 30 april 2004 16:15 schreef Svensational het volgende:
[..]
BVO, jij hebt toch niets te doen nu, dus ga maar eens een mooie openingspost maken voor het nieuwe topic![]()
Jij zit om de twee minuten de resultaten van een poll te lezen, noem je dat nuttig?quote:Op vrijdag 30 april 2004 16:17 schreef BVO het volgende:
[..]
Ik zit al de hele dag een examen te leren, heb genoeg te doen hoor.
quote:Sms vanaf vanavond 20:30 MAUD naar 2211
Zat tussen de 2 resultaten exact 100 minutenquote:Op vrijdag 30 april 2004 16:19 schreef Svensational het volgende:
[..]
Jij zit om de twee minuten de resultaten van een poll te lezen, noem je dat nuttig?
Er kan tussen vanavond 20:30 en morgenavond 23:30 gestemd wordenquote:Op vrijdag 30 april 2004 16:20 schreef Svensational het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |