abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 september 2026 @ 08:42:23 #1
65846 Bocaj
47th President.
pi_221736306
Stemlokalen geopend in Saksen-Anhalt, heel Duitsland kijkt gespannen mee

quote:
In Saksen-Anhalt zijn de stemlokalen geopend voor verkiezingen die door heel Duitsland worden gevolgd. Bij de deelstaatverkiezingen zal de rechts-radicale Alternative für Deutschland (AfD) naar verwachting de beste uitslag ooit boeken.

Door het kiesstelsel is zelfs een absolute meerderheid denkbaar, waarmee de partij alleen kan regeren. In peilingen is de AfD al maanden twee keer groter dan de nummer twee, de CDU van bondskanselier Merz.

De AfD in Saksen-Anhalt is volgens de veiligheidsdienst extremistisch, vanwege xenofobische retoriek en de verbinding met extreemrechtse organisaties. De partij wil asielrechten inperken en inzetten op 'remigratie'. Verder belooft de AfD te stoppen met lhbti-voorlichting, die de partij omschrijft als het "promoten van seksuele afwijkingen", en met de financiering van de publieke omroep, "anti-Duitse" cultuur en kerkelijke organisaties.

De partij is van oudsher sterk in Oost-Duitsland, maar heeft nooit geregeerd. Alle middenpartijen wijzen iedere vorm van samenwerking met de AfD af. Andersom sluit AfD-leider Ulrich Siegmund een coalitie uit. Hij wil uitsluitend alleen regeren.

Kiesdrempel
De partij wordt in Saksen-Anhalt in alle peilingen boven de 40 procent gepeild. Dat kan genoeg zijn voor meer dan de helft van de zetels, als meerdere partijen de kiesdrempel van 5 procent niet halen. Dat lijkt te gebeuren met de huidige regeringspartij FDP, maar ook de SPD en de Groenen peilden de afgelopen maanden net boven de kiesdrempel.

Bij recente verkiezingen in Oost-Duitsland ontstond in campagnes vaak een tweestrijd tussen de AfD en de grootste middenpartij. Door een strategische stem op CDU of SPD (afhankelijk van de deelstaat) voorkwamen kiezers dat de AfD de grootste werd. Bij de vorige stembusgang in Saksen-Anhalt scoorde de CDU daardoor bijna 10 procentpunt hoger dan kort voor de stembusgang werd gepeild.

In Saksen-Anhalt is de afstand in de peilingen met de nummer twee zo groot dat deze dynamiek ditmaal ontbreekt. Nu hopen kleine partijen op een omgekeerd effect. Als zowel SPD als de Groenen door strategische stemmen de kiesdrempel halen, raakt een absolute meerderheid voor de AfD uit zicht.

Ook de populistische, Ruslandgezinde BSW schommelt net onder de kiesdrempel. Mocht die partij de kiesdrempel halen, kan dat juist positief voor de AfD uitpakken. BSW heeft aangegeven liever een AfD-premier te accepteren, dan een CDU-regering in het zadel te helpen. Mede hierom is een grote scheuring in de partij ontstaan.

Anti-AfD-coalitie
Als de AfD niet de absolute meerderheid haalt, moeten waarschijnlijk alle andere partijen samenwerken. Dat idee stort de CDU nu al in interne onenigheid. De partij sluit namelijk ook samenwerking uit met Die Linke, als opvolger van de communistische DDR-partij SED. Er ligt landelijk een partijbesluit dat een coalitie met zowel AfD als Die Linke verbiedt.

In de deelstaten Saksen en Thüringen regeert de CDU in een minderheidscoalitie, waarbij Die Linke vanuit de oppositie soms plannen steunt. In Saksen-Anhalt zal Die Linke vermoedelijk cruciaal zijn voor meerderheden en een betere onderhandelingspositie krijgen.

Toenadering tot Die Linke zal de christendemocraten splijten. Binnen de CDU klinken al stemmen om daarom met wisselende meerderheden te gaan werken, inclusief de AfD. Dat zou een breuk betekenen met de zogeheten Brandmauer, de afspraak om nooit met rechts-radicalen samen te werken. Onzeker is of de landelijke CDU-partijleiding dat zal accepteren.

Fraude
De AfD heeft voor de verkiezingsdag al twijfels gezaaid over een eerlijke stembusgang. Volgens lijsttrekker Siegmund zijn er "meerdere gevallen van fraude" in Saksen-Anhalt bekend. Het enige genoemde voorbeeld is een incident bij gemeenteraadsverkiezingen in 2014. Ook het stemmen per post is herhaaldelijk verdacht gemaakt.

De partij roept aanhangers op bij tellingen aanwezig te zijn, samen met de extreemrechtse Identitaire Beweging. De vraag is daarom of de AfD een tegenvallende uitslag zal accepteren.

De stemlokalen sluiten om 18.00 uur. Direct daarna volgt een exitpoll, een eerste indicatie van de uitslag op basis van een peiling onder kiezers. Als meerdere partijen rond de kiesdrempel eindigen, kan het nog ongewis zijn of de AfD de absolute meerderheid haalt. In de nacht wordt een voorlopige uitslag verwacht.
Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 1% gewijzigd door Bocaj op 06-09-2026 09:33:58 ]
pi_221736311
Zou mooi zijn dat ze een keuze maken die het wanbeleid van merkel ongedaan maakt.
pi_221736327
Illegalen raus* :9

[ Bericht 6% gewijzigd door Since2003 op 06-09-2026 15:06:11 ]
pi_221736349
De SED of de AfD, YOU MUST PICK
Wait for the ricochet.
Ein Besonderes unter den Besten.
  zondag 6 september 2026 @ 08:53:24 #5
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221736357
quote:
12s.gif Op zondag 6 september 2026 08:42 schreef Bocaj het volgende:
De partij roept aanhangers op bij tellingen aanwezig te zijn, samen met de extreemrechtse Identitaire Beweging.
Wat is dit voor gedoe?
Dan zitten die tellers daar met een nazi knokploeg die alleen maar hun gewenste resultaten willen hebben.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_221736401
quote:
6s.gif Op zondag 6 september 2026 08:47 schreef Since2003 het volgende:
Ausländer raus. :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door Regilio_ op 06-09-2026 09:09:59 ]
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  zondag 6 september 2026 @ 09:03:08 #7
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_221736416
Nu.nl was er gisteren al als de kippen bij om het Gevaar van extreemrechts te 'duiden'

Heel de redactie daar zit nu angstig onder het bureau en straks verschijnt er een ronkend artikel waarin 'experts', waardoor van de VU of UvA, vaststellen dat de nazi's Duitsland overnemen (wat wel zou helpen tegen die smerige rommel uit Afrika en het Midden-Oosten)
Le Diable
pi_221736439
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2026 09:03 schreef SemperLibertas het volgende:
Nu.nl was er gisteren al als de kippen bij om het Gevaar van extreemrechts te 'duiden'

Heel de redactie daar zit nu angstig onder het bureau en straks verschijnt er een ronkend artikel waarin 'experts', waardoor van de VU of UvA, vaststellen dat de nazi's Duitsland overnemen (wat wel zou helpen tegen die smerige rommel uit Afrika en het Midden-Oosten)
Nieuwsuur was gisteren ook al stevig aan het schuimen.
pi_221736444
quote:

Alle MSM gaan vanavond, vannacht en morgen helemaal loco hierover.

Wordt een schitterende vertoning _O_
  zondag 6 september 2026 @ 09:08:32 #10
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221736447
quote:

Ja wat raar dat je gaat waarschuwen voor een partij met herhaaldelijk extreem rechtse uitspattingen. Vooral met de geschiedenis die Europa en vooral Duitsland heeft. Bizar dat ze dat gevaarlijk vinden, echt onbegrijpelijk gewoon.
  zondag 6 september 2026 @ 09:09:22 #11
65846 Bocaj
47th President.
pi_221736454
quote:
6s.gif Op zondag 6 september 2026 08:52 schreef nostra het volgende:
De SED of de AfD, YOU MUST PICK
Onzinkeuze, maargoed AfD natuurlijk! ^O^
pi_221736479
quote:
vaststellen dat de nazi's Duitsland overnemen (wat wel zou helpen tegen die smerige rommel uit Afrika en het Midden-Oosten)
We zijn al aan het opschuiven van 'zijn geen nazi's' naar 'nazi's hebben ook voordelen', zie ik. Genieten op Fok op de zondagochtend.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 6 september 2026 @ 09:13:16 #13
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_221736485
quote:
10s.gif Op zondag 6 september 2026 09:08 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ja wat raar dat je gaat waarschuwen voor een partij met herhaaldelijk extreem rechtse uitspattingen. Vooral met de geschiedenis die Europa en vooral Duitsland heeft. Bizar dat ze dat gevaarlijk vinden, echt onbegrijpelijk gewoon.
Ik vind het niet gevaarlijk, integendeel.Ik zou het liefst AfD over heel Europa uitrollen en ik denk heel veel mensen met mij. Wat wil je je als je land wordt overlopen door smerige kakkerlakken?
Le Diable
  zondag 6 september 2026 @ 09:14:34 #14
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_221736488
quote:

Meloni noemden ze ook massaal extreemrechts en ze doet het best aardig.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zondag 6 september 2026 @ 09:14:48 #15
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_221736489
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 09:12 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
We zijn al aan het opschuiven van 'zijn geen nazi's' naar 'nazi's hebben ook voordelen', zie ik. Genieten op Fok op de zondagochtend.
Zo gingen we ook van 'die hebben we nodig want vergrijzing en allemaal hoogopgeleide mensen' naar 'weer een groepsverkrachting door 10 Syriërs'

Dus ja, zeg het maar
Le Diable
pi_221736490
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 09:13 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Ik vind het niet gevaarlijk, integendeel.Ik zou het liefst AfD over heel Europa uitrollen en ik denk heel veel mensen met mij. Wat wil je je als je land wordt overlopen door smerige kakkerlakken?
Nou..nee.

Nazi's zijn nooit de oplossing volgens mij..toch? :')
  zondag 6 september 2026 @ 09:17:08 #17
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_221736502
Jaja, de redactie heeft er zelfs al een Explainer voor gemaakt

https://www.nu.nl/329959/(...)en-gaat-regeren.html

Nou redactie, wat er dan gebeurt? Misschien dat Duitsland dan veiliger gaat worden?
Le Diable
pi_221736503
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2026 09:14 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Meloni noemden ze ook massaal extreemrechts en ze doet het best aardig.
Die had geen plannen om (bijvoorbeeld) mensen te werk te stellen volgens mij.

Waar kennen we dat van trouwens, mensen te werk stellen? Was er ooit een voormalig rijkskanselier die ook van die plannen had en die ook uitvoerde?
pi_221736506
Je krijgt wat je verdient toch? Mensen stemmen met hun onderbuik, en of je het er nu mee eens bent of niet, iedereen kan zichzelf weleens achter de oren krabben waarom men zo stemt.
pi_221736521
Laat ze maar eens in hun eentje regeren, dan kan iedereen zien hoe hun plannen uitwerken en of ze financieel haalbaar zijn.
pi_221736536
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 09:14 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Zo gingen we ook van 'die hebben we nodig want vergrijzing en allemaal hoogopgeleide mensen' naar 'weer een groepsverkrachting door 10 Syriërs'

Dus ja, zeg het maar
Ja.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 6 september 2026 @ 09:23:09 #22
335133 MichaelScott
pi_221736542
quote:
9s.gif Op zondag 6 september 2026 09:17 schreef Regilio_ het volgende:

[..]

Waar kennen we dat van trouwens, mensen te werk stellen? Was er ooit een voormalig rijkskanselier die ook van die plannen had en die ook uitvoerde?
Die Oostenrijkse schilder? Of die Georgische gefaalde priester? Die had er ook een handje van.
pi_221736544
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2026 09:23 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Die Oostenrijkse schilder? Of die Georgische gefaalde priester? Die had er ook een handje van.
Die mislukte opgefokte schilder ja.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 6 september 2026 @ 09:24:51 #24
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_221736555
quote:
9s.gif Op zondag 6 september 2026 09:17 schreef Regilio_ het volgende:

[..]

Wat is mis met werken? Weet je hoeveel miljarden euro's er gaan naar uitkeringen omdat ze te lui zijn om sowieso te werken. Bovendien stel je zo gelijk een voorbeeld: kom je hier? Dan moet je werken.
Le Diable
pi_221736570
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 09:24 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Wat is mis met werken? Weet je hoeveel miljarden euro's er gaan naar uitkeringen omdat ze te lui zijn om sowieso te werken. Bovendien stel je zo gelijk een voorbeeld: kom je hier? Dan moet je werken.
Niks.

Arbeit macht frei adelt.
  zondag 6 september 2026 @ 09:28:08 #26
65846 Bocaj
47th President.
pi_221736577
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 09:19 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Laat ze maar eens in hun eentje regeren, dan kan iedereen zien hoe hun plannen uitwerken en of ze financieel haalbaar zijn.
Ja, laten ze het maar doen. Onder Merz gaat het niet goed nu.
pi_221736686
Ik hoop dat de AFD de absolute meerderheid haalt. Ze zijn al maanden veruit de grootste en de peilingen liegen niet. Maar ik denk dat het niet lukt. De andere partijen, de media en de veiligheidsdienst doen er alles aan om ze weg te zetten als “extremistisch”, terwijl ze eigenlijk gewoon de wil van een groot deel van de bevolking vertegenwoordigen. Typisch Duitsland: eerst negeren, dan demoniseren en als het nodig is de uitslag in twijfel trekken.
greetings and salutations
pi_221736723
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 09:46 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik hoop dat de AFD de absolute meerderheid haalt. Ze zijn al maanden veruit de grootste en de peilingen liegen niet. Maar ik denk dat het niet lukt. De andere partijen, de media en de veiligheidsdienst doen er alles aan om ze weg te zetten als “extremistisch”, terwijl ze eigenlijk gewoon de wil van een groot deel van de bevolking vertegenwoordigen. Typisch Duitsland: eerst negeren, dan demoniseren en als het nodig is de uitslag in twijfel trekken.
Meestal zijn ze er in Duitsland als de kippen bij om foute partijen te verbieden.

AfD was en is nu te groot om nog te verbieden. Woepsoepoepsie.
pi_221736780
Het wordt tijd dat de Poetinpijpers van AfD en Die Linke een enkeltje Ruzzia krijgen.
  zondag 6 september 2026 @ 10:03:55 #30
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_221736885
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 09:07 schreef DrRobotnik het volgende:

[..]
Nieuwsuur was gisteren ook al stevig aan het schuimen.
Misschien moeten ze het maar nóg een keer uitleggen.

Van de week Klaver bij VI. Die man ziet het nog steeds niet. (Net zoals Fokkers die dan weer gaan vragen wat “het” nu eigenlijk is)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 6 september 2026 @ 10:48:23 #31
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221737301
quote:
Dat zou mooi zijn. Niet omdat ik het met alles eens ben.
Maar op het dossier van asielmigratie en de oorlog tussen Rusland en Oekraïne kunnen ze een doorbraak gaan forceren. Duitsland kan grote pressie op Oekraine uitoefenen om nu toch eindelijk eens te gaan onderhandelen, en dat betekent natuurlijk dat er gebied ingeleverd moet worden en dat eerder gedane uitspraken zoals NATO lidmaatschap natuurlijk de ijskast in gaan.

Als Duitsland zich neutraler opstelt dan zal dat zeker bijdragen aan een snellere afwikkeling van dit conflict.

[ Bericht 0% gewijzigd door phpmystyle op 06-09-2026 11:16:17 ]
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_221737415
Het blijft natuurlijk hallucinant dat het importeren van zoveel mogelijk Afrikanen en Arabieren zo belangrijk is voor mainstream Europese politici, overal zou men """extreemrechts""" vrijwel meteen de wind uit de zeilen kunnen nemen als ze simpelweg afstand zouden doen van hun gouden massamigratie-kalf
  zondag 6 september 2026 @ 11:09:15 #33
512523 SimonB.
Nog steeds hoogst.
pi_221737437
quote:
7s.gif Op zondag 6 september 2026 09:26 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Niks.

Arbeit macht frei adelt.
Maar de adel arbeidt niet.
Voorheen Bargehassus.
pi_221737565
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 11:09 schreef SimonB. het volgende:

[..]
Maar de adel arbeidt niet.
Verschil moet er zijn.
pi_221737589
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 09:17 schreef SemperLibertas het volgende:
Jaja, de redactie heeft er zelfs al een Explainer voor gemaakt

https://www.nu.nl/329959/(...)en-gaat-regeren.html

Nou redactie, wat er dan gebeurt? Misschien dat Duitsland dan veiliger gaat worden?
Die zijn daar al in de complete radsmedee :D
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221737592
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 09:56 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Het wordt tijd dat de Poetinpijpers van AfD en Die Linke een enkeltje Ruzzia krijgen.
En de centrumpartijen een lesje realisme krijgen.

Man, wat een zooitje daar.
1947-2016
  zondag 6 september 2026 @ 11:43:18 #37
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221737665
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 09:24 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Onder dwang werken en doodgewerkt worden lijkt me niet zo fris.
pi_221737676
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 11:43 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Onder dwang werken en doodgewerkt worden lijkt me niet zo fris.
Kun je werken maar wil je niet? Dan ben je een parasiet en hoor je gewoon geen enkele steun meer te krijgen.
pi_221737678
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 09:56 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Ik hoop op dikke winst van AfD.
pi_221737692
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 11:46 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Ik hoop op dikke winst van AfD.
Aangezien je de bedrijfspoedel van Baudet bent,verbaast me dat niks.
pi_221737693
Het gaat allemaal veel verder dan deze verkiezingen. De winst van AFD is een cultuuromslag. Want ook in het westen van Duitsland doen ze het 'goed'. In Oost-Duitsland staat ze op 1, en in het westen doen ze 'leuk' mee. En dat voor een partij dat qua ideologie echt nog veel rechtser is dan bijvoorbeeld de PVV. Duitsland neemt afscheid van haar schuldcultuur.

Dit heeft allerlei gevolgen. Voor Duitsland zelf, hoe wij tegen Duitsland aankijken.
  zondag 6 september 2026 @ 11:49:54 #42
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221737698
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 11:45 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Kun je werken maar wil je niet? Dan ben je een parasiet en hoor je gewoon geen enkele steun meer te krijgen.
"Geen enkele steun meer te krijgen", staat dat voor jou gelijk aan dwangarbeid onder erbarmelijke toestanden?
pi_221737701
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 11:48 schreef theunderdog het volgende:
Duitsland neemt afscheid van haar schuldcultuur.
Dat werd hoog tijd.
pi_221737704
quote:
10s.gif Op zondag 6 september 2026 11:49 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
"Geen enkele steun meer te krijgen", staat dat voor jou gelijk aan dwangarbeid onder erbarmelijke toestanden?
Voor de chronisch luie lapzwanzen die dit land 'rijk' is, is een gewone baan al 'dwangarbeid onder erbarmelijke toestanden'.
pi_221737706
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 11:48 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Aangezien je de bedrijfspoedel van Baudet bent,verbaast me dat niks.
En deze reactie verbaast me dan weer niets van de bedrijfspoedel van Zelensky.
pi_221737708
quote:
Dat maakt dus niet uit. Want zoals ik al zei: dit is een cultuuromslag. Deze geest krijg je niet meer in de fles. Duitsland moet een manier vinden waarbij ze het grootste gedeelte van de AFD sympathisanten ook tevreden kunnen houden, om zo het echte radicalisme van de AFD te kunnen counteren. Maar zie dat maar eens te doen.

Ik maak mij goed zorgen.
pi_221737712
Komt allemaal door de leiders van Europa, daar zitten de linkse zelf hatende witte mannen en vrouwen die het liefste heel Africa willen importeren

Von der Leyen zorgt voor dat Europa binnen paar jaar helemaal in elkaar stort, de EU is het lachertje van de wereld
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  zondag 6 september 2026 @ 11:52:48 #48
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221737714
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 11:50 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Voor de chronisch luie lapzwanzen die dit land 'rijk' is, is een gewone baan al 'dwangarbeid onder erbarmelijke toestanden'.
Ja leuk.
Is geen antwoord op mijn vraag he.

En die user waar ik op reageerde leek concentratiekampen te bagatelliseren.
pi_221737721
quote:

[..]
Dat werd hoog tijd.
Absoluut. Maar ik vind het spijtig dat het zo'n radicaal antwoord heeft gekregen. Had graag een rationeel en rustig afscheid van die schuldcultuur gezien.

Maar helaas. Duitsland keek toe hoe AFD populairder en populairder werd.
pi_221737724
quote:

[..]
Zoals de Tweede Kamerfractie van FvD, die zelden aanwezig is bij debatten en wanneer aanwezig dronken en strak van de coke staan te bleren (Baudet), dronken worden opgepakt terwijl ze onderweg zijn naar de hoeren (Van Meijeren) of worden volgeblaft door een partijgenoot op kantoor (De Vos). Dit allemaal is te vinden in openbare bronnen.
pi_221737730
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 11:51 schreef PurifieR het volgende:

[..]
En deze reactie verbaast me dan weer niets van de bedrijfspoedel van Zelensky.
Zelenksy is de Churchill van 2026, Baudet de Mussert van 2026.
pi_221737733
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 11:54 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Zoals de Tweede Kamerfractie van FvD, die zelden aanwezig is bij debatten en wanneer aanwezig dronken en strak van de coke staan te bleren (Baudet), dronken worden opgepakt terwijl ze onderweg zijn naar de hoeren (Van Meijeren) of worden volgeblaft door een partijgenoot op kantoor (De Vos). Dit allemaal is te vinden in openbare bronnen.
:O
pi_221737736
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 11:55 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Zelenksy is de Churchill van 2026, Baudet de Mussert van 2026.
_O- _O- _O- _O- _O-
  zondag 6 september 2026 @ 11:59:16 #54
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_221737759
Afd is gecreëerd door politici die elke binding met de samenleving zijn verloren. Geen medelijden mee.
  zondag 6 september 2026 @ 11:59:28 #55
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221737761
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 11:56 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Ja leuke inhoud man.
Je bent een fanboy van een partij vooral gericht op haat die aan landsbeleid probeert te sleutelen, en gaat er zelf maar vanuit dat je er zelf nooit slachtoffer van gaat worden. Net zoals die AfD stemmers in het oosten.
pi_221737780
quote:

[..]
_O- _O- _O- _O- _O-
De waarheid is hard. Jouw tijd komt nog wel wanneer Poetin een Baltisch land aanvalt.
pi_221737784
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 12:01 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Jouw tijd komt nog wel wanneer Poetin een Baltisch land aanvalt
Dan wat? :')
En waar haal je de onzin vandaan dat ik pro-Putin zou zijn? Ik ben pro-niemand in dat conflict.
  zondag 6 september 2026 @ 12:06:10 #59
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221737803
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 12:02 schreef PurifieR het volgende:

[..]
En waar haal je de onzin vandaan dat ik pro-Putin zou zijn? Ik ben pro-niemand in dat conflict.
Goh, misschien omdat je een UI hebt van Forum voor Doema.
pi_221737805
quote:
10s.gif Op zondag 6 september 2026 12:06 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Goh, misschien omdat je een UI hebt van Forum voor Doema.
Dat conflict is niet ons probleem wat mij betreft, en dus kies ik geen partij.
pi_221737806
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 12:02 schreef PurifieR het volgende:

[..]
1. Je logo van FvD.
2. Er is geen sprake van een conflict, maar van een Russische invasie.
pi_221737813
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 12:07 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
1. Je logo van FvD.
1. Dat maakt mij nog steeds niet pro-Putin
2. Nog steeds niet ons probleem.
  zondag 6 september 2026 @ 12:08:26 #63
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221737816
quote:

[..]
_O- _O- _O- _O- _O-
Hopelijk denkt ie wel een beetje aan z'n bloeddruk.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
  zondag 6 september 2026 @ 12:10:11 #64
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221737832
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 12:07 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
1. Je logo van FvD.
Het is een proxyoorlog.
pi_221737841
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 11:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
Afd is gecreëerd door politici die elke binding met de samenleving zijn verloren. Geen medelijden mee.
AfD begon juist vrij normaal.
Wait for the ricochet.
  zondag 6 september 2026 @ 12:15:25 #66
182233 thedeedster
pi_221737871
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2026 12:11 schreef nostra het volgende:

[..]
AfD begon juist vrij normaal.
Wheeled Warrior refereert volgens mij niet aan de oprichters.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 6 september 2026 @ 14:59:51 #67
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221739030
Zijn er updates omtrent polling?
pi_221739071
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zondag 6 september 2026 @ 15:34:04 #69
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221739513
quote:

[..]
Wir haben es nicht gewußt.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_221739537
Gast heeft wel wat van Ryan Gosling :D
Misschien dat het de vrouwen ook over de streep trekt.
  zondag 6 september 2026 @ 15:43:49 #71
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221739656
Afd kan winnen volgens Reuters

twitter
pi_221739716
quote:
7s.gif Op zondag 6 september 2026 15:43 schreef phpmystyle het volgende:
Afd kan winnen volgens Reuters

[ x ]
Zeer mooi nieuws.
  zondag 6 september 2026 @ 15:48:36 #73
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221739723
quote:
10s.gif Op zondag 6 september 2026 15:34 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Wir haben es nicht gewußt.
Die vlieger gaat deze keer dus niet op.

Waarschuwing naar waarschuwing, Dat soort partijen stinken aan alle kanten.
  zondag 6 september 2026 @ 15:49:25 #74
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221739737
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 15:48 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Zeer mooi nieuws.
Ik hoop het.
Dat dit het keerpunt wordt voor wat betreft migratie, vijandigheid naar Rusland, en klimaatgekte.
pi_221739751
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 12:08 schreef PurifieR het volgende:

[..]
1. Dat maakt mij nog steeds niet pro-Putin
2. Nog steeds niet ons probleem.
1. Niet pro-Poetin, wel FvD. Dat is een beetje als zeggen dat je niet van roken houdt, maar wel elke dag een sigaret opsteekt.
2. Wel ons probleem. Rusland valt ons (Nederland) al digitaal aan en bedreigt de Europese veiligheid.
pi_221739763
quote:
7s.gif Op zondag 6 september 2026 12:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hopelijk denkt ie wel een beetje aan z'n bloeddruk.
De jouwe zal wel te hoog zijn vanwege alle Russische wodka die je drinkt.
pi_221739932
Voor de mensen die geintresseerd zijn: Steve Lookner over de verkiezingen in Duitsland.

zondag 6 september 2026 @ 16:08:25 #78
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221739975
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 15:51 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
1. Niet pro-Poetin, wel FvD. Dat is een beetje als zeggen dat je niet van roken houdt, maar wel elke dag een sigaret opsteekt.
2. Wel ons probleem. Rusland valt ons (Nederland) al digitaal aan en bedreigt de Europese veiligheid.
Dat kan.
Maar wij leveren Oekraine spullen waar Rusland last van heeft.
  Moderator zondag 6 september 2026 @ 16:11:21 #79
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221740008
quote:
7s.gif Op zondag 6 september 2026 16:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat kan.
En dat moeten we niet willen natuurlijk...
Rustaaagh...
  zondag 6 september 2026 @ 16:14:13 #80
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221740041
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 16:11 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
En dat moeten we niet willen natuurlijk...
Nouja, als je niet wil dat Rusland indirect onze veiligheid bedreigt dan is dat een keuze die je kan maken natuurlijk. Het is niet alsof er geen keuzes zijn.
pi_221740257

Wel een charismatische man. ( dit is objectief bedoeld) Zegt niks over mijn stemgedrag.

Ik ben benieuwd.
pi_221740270
quote:
7s.gif Op zondag 6 september 2026 16:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat kan.
Volgens het oorlogsrecht is het volledig toegestaan de verdedigende partij te helpen. Bovendien krijgt Rusland steun van Iran en Noord-Korea.
  zondag 6 september 2026 @ 16:51:10 #83
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_221740615
Jammer om te zien dat deze anti-democratische partij gevierd wordt. Vele mensen trappen in de propaganda. Alternatieve für Russia heeft niet de oplossingen voor de problemen die spelen op dit moment, hoe hard de sociale media edits dit ook willen laten geloven.
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_221740708
Je kan hier de verkiezingsuitslagen zien als je dat wilt:

https://www.ardmediathek.de/live
  zondag 6 september 2026 @ 17:00:10 #85
182233 thedeedster
pi_221740770
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2026 16:51 schreef Revanches het volgende:
Jammer om te zien dat deze anti-democratische partij gevierd wordt. Vele mensen trappen in de propaganda. Alternatieve für Russia heeft niet de oplossingen voor de problemen die spelen op dit moment, hoe hard de sociale media edits dit ook willen laten geloven.
Wie wél dan?
pi_221740821
quote:
Daarom wordt het ook tijd dat we Feestboek en X gaan verbannen in Europa.

We lopen in Europa te deugen met het verbannen van RT waar een paar wappies naar kijken. Terwijl een Facebook bewezen banden heeft met rellen tijdens de capitool bestorming op 6 januari 2021 en de Amerikaanse verkiezingen in 2016 waar Clinton werd afgeschilderd als slecht door Russische bots. Vergeet niet dat het ook een rol speelde tijdens de Arabische lente.

Misschien moeten we Wierd Duk ook terugsturen naar Moskou aangezien die wel eens oproept tot een "figuurlijke opstand"
pi_221740868
quote:
CDU is imo een ondemocratische partij, naast de groenen en SPD, ze hebben de grondwet verneukt toen al bleek dat hun coalitie geen meerderheid meer had. Ze hebben samen met anderen net voor de verkiezingen met dat gedrogt van een 'sondervermogen' de schuldenrem van de grondwet feitelijk omzeilt. Met echte democratie hebben de meeste lang geinstititionaliseerde partijen weinig op. Dat is vele duitsers ondertussen wel duidelijk, dus of je nu door de kat of de hond gebeten wordt.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_221740885
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 17:03 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Daarom wordt het ook tijd dat we Feestboek en X gaan verbannen in Europa.

We lopen in Europa te deugen met het verbannen van RT waar een paar wappies naar kijken. Terwijl een Facebook bewezen banden heeft met rellen tijdens de capitool bestorming op 6 januari 2021 en de Amerikaanse verkiezingen in 2016 waar Clinton werd afgeschilderd als slecht door Russische bots. Vergeet niet dat het ook een rol speelde tijdens de Arabische lente.

Misschien moeten we Wierd Duk ook terugsturen naar Moskou aangezien die wel eens oproept tot een "figuurlijke opstand"
:')
pi_221740965
Dit krijg je ervan als je je samenleving ruïneert met wilden uit de 3e wereld. En dit is nog maar het begin. In heel Europa zal 'extreem ultra radicaal' rechts uiteindelijk aan de macht komen. Mensen zijn het spuugzat dat ze hun steden in Afrikaanse ghetto's zien veranderen.
pi_221740977
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 17:00 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Wie wél dan?
SPD, de groenen en CDU hebben met de stemming voor het 'Sondervermogen' vlak voor de verkiezingen al aangetoond lak te hebben aan democratie en dat ontgaat de duitse burger niet. Dat argument is bij hen niet meer dan een marionettenkast.
  zondag 6 september 2026 @ 17:19:35 #91
182233 thedeedster
pi_221741064
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 17:14 schreef Digi2 het volgende:

[..]
SPD, de groenen en CDU hebben met de stemming voor het 'Sondervermogen' vlak voor de verkiezingen al aangetoond lak te hebben aan democratie en dat ontgaat de duitse burger niet. Dat argument is bij hen niet meer dan een marionettenkast.
Zoals ik het zie; keihard ontkennen dát er een probleem is, is géén oplossing
pi_221741140
quote:
De opkomst van AfD word niet gevierd omdat men die partij nou zo geweldig vind, maar omdat men al die andere partijen enorm slecht vind. Dat zou genoeg moeten zeggen. Helaas heeft de Duitse politiek niks geleerd in de hele periode dat AfD stijgende was in de peilingen. En dat is al heel erg lang.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_221741165
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 15:53 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
De jouwe zal wel te hoog zijn vanwege alle Russische wodka die je drinkt.
Misschien even normaal doen met je persoonlijke aanvallen.
pi_221741348
Nog 14 minuten tot de uitslagen.
pi_221741361
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 17:46 schreef tesssssssss het volgende:
Nog 14 minuten tot de uitslagen.
En dan nog een tijdje voordat de officiële telling gedaan is.
pi_221741366
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 17:26 schreef Mr-Proper het volgende:

[..]
Misschien even normaal doen met je persoonlijke aanvallen.
Wie kaatst kan de bal verwachten. Ik zal nooit buigen voor collaborateurs.
pi_221741370
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 17:49 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
collaborateurs.
:') :') :')
pi_221741379
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 16:30 schreef tesssssssss het volgende:
[ afbeelding ]

Wel een charismatische man. ( dit is objectief bedoeld) Zegt niks over mijn stemgedrag.

Ik ben benieuwd.
Er zitten ook niet alleen maar gekkies bij de AfD. Dat is ook het hele punt.
Wait for the ricochet.
pi_221741380
We weten allemaal de uitkomst,ik geef ze geen ongelijk. Of het de manier is?....neh,geeft het het gevoel aan wat speelt? Ja.
pi_221741390
twitter
Wait for the ricochet.
pi_221741401
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 17:50 schreef PurifieR het volgende:

[..]
:') :') :')
Je hoeft jezelf geen collaborateur te noemen om je als een collaborateur te gedragen.
  zondag 6 september 2026 @ 17:53:25 #102
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_221741403
quote:

[..]
Wat raar dat mensen zich genoodzaakt voelen op dergelijke partijen te stemmen wanneer de gevestigde orde niets doet aan het indammen van de ongebreidelde stroom kansloze, overwegend islamitische, asielzoekers. Sterker nog ze moedigden dit juist aan (Merkel).
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_221741404
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 17:49 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Wie kaatst kan de bal verwachten. Ik zal nooit buigen voor collaborateurs.
Je hebt zoals jezelf zegt een pittige functie met inzage tot het een en ander. Ik vind je nogal hoog in je emotie zitten.
Kan/mag dat?
pi_221741408
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 17:53 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Je hoeft jezelf geen collaborateur te noemen om je als een collaborateur te gedragen.
En het zal mij jeuken wat een nitwit op een internetforumpje een 'collaborateur' vindt.
pi_221741421
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 17:53 schreef PurifieR het volgende:
En het zal mij jeuken wat een nitwit op een internetforumpje een 'collaborateur' vindt.
Dat het je jeukt, is niet zo relevant. Collaborateurs worden zelden door zichzelf als collaborateurs herkend.
pi_221741425
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 17:53 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Is ook niet nodig.
pi_221741427
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 17:53 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Zulk soort debiele uitspraken hebben Duitsers alleen maar richting het AfD gestuurd.
pi_221741454
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 17:53 schreef Mr-Proper het volgende:

[..]
Je hebt zoals jezelf zegt een pittige functie met inzage tot het een en ander. Ik vind je nogal hoog in je emotie zitten.
Kan/mag dat?
Dat mag je zeker vinden, maar de enige taal die Poetin en zijn aanhangers kennen is zelf de aanval zoeken. Zwakte tonen is dodelijk. Poetin weet dat er meerdere zwakke leiders in de NAVO-landen zitten. Als we in februari 2022 meteen een no fly zone hadden ingesteld en Oekraine zware wapens hadden geleverd, was 'ie terug in zijn hok gegaan.
pi_221741465
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 17:56 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Dat het je jeukt, is niet zo relevant. Collaborateurs worden zelden door zichzelf als collaborateurs herkend.
Oeh. Burn.
pi_221741477
44,5% !!!!!! AFD van de stemmen.
pi_221741486
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 17:56 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Iedereen is een collaborateur in de strikte zin van het woord.
Wait for the ricochet.
pi_221741489
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 17:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Zulk soort debiele uitspraken hebben Duitsers alleen maar richting het AfD gestuurd.
De opkomst van AfD heeft totaal andere oorzaken dan eventuele nazi-vergelijkingen vanuit de overige politieke partijen.
pi_221741492
De jaren '30 en '40 van de vorige eeuw zijn terug.
Zonder wrijving geen glans
pi_221741495
Het is nog niet duidelijk dat ze de meerderheid van de zetels. hebben, hoor.
pi_221741507
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 18:04 schreef Haags het volgende:
De jaren '30 en '40 van de vorige eeuw zijn terug.
Nu ja, ze gebruiken tegenwoordig het Z symbool ipv het hakenkruis :{
pi_221741511
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 18:05 schreef tesssssssss het volgende:
Het is nog niet duidelijk dat ze de meerderheid van de zetels. hebben, hoor.
Het is te hopen. Maar hoe dan ook een mooi resultaat.
pi_221741532
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 18:08 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Het is te hopen. Maar hoe dan ook een mooi resultaat.
Als ze de meerderheid niet hebben worden ze uitgesloten.
pi_221741537
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 18:11 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Als ze de meerderheid niet hebben worden ze uitgesloten.
En dan zijn er idioten die AfD antidemocratisch noemen :')
pi_221741539
twitter
pi_221741540
Wow,het is een shitshow geworden wat betreft de Duitse deelstaatverkiezingen hier. Props. Echt netjes.
pi_221741549
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 18:12 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Bruin kiezen altijd.
Wait for the ricochet.
pi_221741552
BSW haalt de kiesdrempel dus? Dan is het gespeeld.
Wait for the ricochet.
pi_221741558
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2026 18:14 schreef nostra het volgende:
BSW haalt de kiesdrempel dus? Dan is het gespeeld.
Ja, dan hebben ze een zetel te weinig.
pi_221741581
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 18:15 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ja, dan hebben ze een zetel te weinig.
Restzetels.
Wait for the ricochet.
pi_221741584
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 18:12 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Dramatisch voor Duitsland dit. Waarschijnlijk haalt BSW ook de kiesdrempel.
pi_221741598
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2026 18:19 schreef nostra het volgende:

[..]
Restzetels.
Heel spannend ( vind ik)
pi_221741612
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 18:19 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Dramatisch voor Duitsland dit. Waarschijnlijk haalt BSW ook de kiesdrempel.
Heel mooi voor Duitsland dit. Hopelijk wordt de rest van Europa ook snel wakker.
pi_221741624
quote:
81s.gif Op zondag 6 september 2026 18:13 schreef nostra het volgende:

[..]
Bruin kiezen altijd.
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 6 september 2026 @ 18:29:47 #129
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221741652
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 15:48 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Die vlieger gaat deze keer dus niet op.

Waarschuwing naar waarschuwing, Dat soort partijen stinken aan alle kanten.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_221741660
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 18:23 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Heel mooi voor Duitsland dit. Hopelijk wordt de rest van Europa ook snel wakker.
Zeker: door verboden in te stellen op het delen van inlichtelingen aan pro-Poetinpartijen.
  zondag 6 september 2026 @ 18:34:32 #131
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_221741691
twitter

Prognose 18:27u dus
  zondag 6 september 2026 @ 18:41:07 #132
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221741729
Tjah. Mensen zijn het eu en migratiegezeik wel zat. En vooral het niet aanpakken van de normale partijen.

Dan krijg je dit.
1947-2016
pi_221741733
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2026 18:34 schreef Regilio_ het volgende:
[ x ]

Prognose 18:27u dus
Dan heeft BSW dus geen zetel?
pi_221741737
Nog steeds dat misplaatste slachtofferschap daar in Oost-Duitsland na de hereniging, terwijl er miljarden in zijn gepompt om het gelijk te trekken. Nu kunnen ze de migrant de schuld geven voor de aan hunzelf te wijten achtergebleven ontwikkeling van de regio.
pi_221741750
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 18:04 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
De opkomst van AfD heeft totaal andere oorzaken dan eventuele nazi-vergelijkingen vanuit de overige politieke partijen.
Kap dan met iedereen die AfD steunt een collaborateur te noemen. Zo'n indirecte nazivergelijking slaat nergens op.
  zondag 6 september 2026 @ 18:46:14 #136
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_221741768
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 18:41 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Dan heeft BSW dus geen zetel?
Nu weer op 5%
pi_221741769
FDP wel heel dramatisch onder de kiesdrempel met 2.4%.
Zelfs de eigen achterban had geen enkel vertrouwen en koos voor een strategische stem op een andere partij.
  zondag 6 september 2026 @ 18:49:15 #138
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_221741782
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 18:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
FDP wel heel dramatisch onder de kiesdrempel met 2.4%.
Zelfs de eigen achterban had geen enkel vertrouwen en koos voor een strategische stem op een andere partij.
Dat is een beetje het nadeel aan dit systeem. Word je laag gepeild, dan versterkt dat enorm.
pi_221741795
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2026 18:49 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Dat is een beetje het nadeel aan dit systeem. Word je laag gepeild, dan versterkt dat enorm.
Was het niet zo dat FDP rond de kiesdrempel van 5% gepeild werden? In dat geval zou je juist verwachten dat ze extra stemmen krijgen om net boven die drempel uit te komen. Ze zitten nu notabene daar in de regering.
pi_221741863
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 18:23 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Ah, Duitsers die wakker worden.

zondag 6 september 2026 @ 19:03:17 #141
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_221741872
Links alweer lekker aan het schuimbekken zie ik.
  zondag 6 september 2026 @ 19:03:45 #142
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221741875
44,5 is geen meerderheid. Dus als alle andere partijen samen gaan :Y
pi_221741882
twitter
pi_221741883
quote:
7s.gif Op zondag 6 september 2026 19:03 schreef Starhopper het volgende:
Zo werkt het niet.
Wait for the ricochet.
  zondag 6 september 2026 @ 19:04:56 #145
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_221741887
Slimme Duitsers !
Dying whore's cancer heater!!!!!!
  zondag 6 september 2026 @ 19:05:22 #146
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_221741894
quote:
En hoe zie je dat voor je? Die Linke en BSW met CDU en de Groenen?

Ik denk dat BSW en AfD de enige oplossing kan zijn voor een meerderheid.

Dat wordt weer puur genieten van een enorme shitshow.

Al ben ik ook wel benieuwd hoe AfD het in zijn eentje zou gaan verneuken.
  zondag 6 september 2026 @ 19:05:28 #147
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221741895
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2026 19:04 schreef nostra het volgende:

[..]
Zo werkt het niet.
Je moet toch meerderheid hebben
pi_221741906
Volgens de NOS is de absolute meerderheid van AfD afhankelijk van de vraag of BSW de kiesdrempel haalt of niet
https://nos.nl/artikel/26(...)j-alleen-kan-regeren

Blijft dus nog even spannend.
pi_221741907
Ik had het fout, stemmen per post worden al vanaf het begin meegeteld, excuus.
pi_221741909
quote:
Eh, nee. Zo werkt het dus niet in Duitsland.
Als BSW op 4.8% blijft staan heeft de AfD alsnog een absolute meerderheid
pi_221741911
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 19:02 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ah, Duitsers die wakker worden.

[ afbeelding ]
Wat een simpel volk heb je hier toch :')
pi_221741923
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 19:06 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Wat een simpel volk heb je hier toch :')
Wie is hier nu simpel, met je FvD-avatar.
  zondag 6 september 2026 @ 19:08:08 #153
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221741924
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2026 19:05 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
En hoe zie je dat voor je? Die Linke en BSW met CDU en de Groenen?

Ik denk dat BSW en AfD de enige oplossing kan zijn voor een meerderheid.

Dat wordt weer puur genieten van een enorme shitshow.

Al ben ik ook wel benieuwd hoe AfD het in zijn eentje zou gaan verneuken.
Wil BSW met neo's samengaan dan? Je weet dat dit een afsplitsing is van Die Linke he ;) En ik vraag mij af of zo'n nieuwe partij zichzelf wil verkloten na de eerste verkiezingen.
  zondag 6 september 2026 @ 19:08:16 #154
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_221741925
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 19:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Volgens de NOS is de absolute meerderheid van AfD afhankelijk van de vraag of BSW de kiesdrempel haalt of niet

Blijft dus nog even spannend.
Ook zonder BSW zouden ze er waarschijnlijk 1 te kort komen.
pi_221741928
Zo is Duitsland weer een stukje van rusland, nostalgie hoor O+
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zondag 6 september 2026 @ 19:09:28 #156
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_221741931
quote:
7s.gif Op zondag 6 september 2026 19:08 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Wil BSW met neo's samengaan dan? Je weet dat dit een afsplitsing is van Die Linke he ;)
Allebei pro-Rusland, dus ze zullen wel een enorme zak geld krijgen uit een bepaald land.
pi_221741938
quote:
7s.gif Op zondag 6 september 2026 19:08 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Wil BSW met neo's samengaan dan? Je weet dat dit een afsplitsing is van Die Linke he ;)
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2026 19:08 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Ook zonder BSW zouden ze er waarschijnlijk 1 te kort komen.
Jongens, als BSW op 4.8% blijft dan verdwijnen de stemmen van die linkse partij naar de overige partijen. Net zoals de FDP nu. En dan heeft AfD >50%
  zondag 6 september 2026 @ 19:11:59 #158
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221741945
Lol tot zover de samenwerking met BSW :T

quote:
BSW-Vorsitzende Mohamed Ali schließt Koalition mit AfD aus
Die BSW-Vorsitzende Mohamed Ali hat vor den Landtagswahlen in Ostdeutschland eine Koalition mit der AfD ausgeschlossen.

Die Partei sei programmatisch sehr weit weg vom BSW, sagte Mohamed Ali im Deutschlandfunk. Zudem gebe es zumindest im AfD-Landesverband in Sachsen-Anhalt Faschisten und Rechtsextreme. Mit so einer Partei könne man daher nicht koalieren. Gleichwohl erklärte Mohamed Ali, mit der AfD über Inhalte sprechen zu wollen. Man könne eine Partei, die etwa in Sachsen-Anhalt vor einer absoluten Mehrheit stehe, nicht ignorieren. Der, so Mohamed Ali wörtlich, „Brandmauer-Weg der Altparteien“ sei gescheitert.
Thüringens Infrastrukturminister Schütz sagte dem Berliner „Tagesspiegel“, man habe das BSW nicht gegründet, um der AfD an die Macht zu verhelfen.
Parteigründerin Wagenknecht und die beiden BSW-Vorsitzenden Mohamed Ali und De Masi hatten überparteiliche Ministerpräsidenten in Sachsen-Anhalt und Mecklenburg-Vorpommern ins Gespräch gebracht. Diese sollten unter Einbindung der AfD mit wechselnden Mehrheiten regieren.
Diese Nachricht wurde am 14.08.2026 im Programm Deutschlandfunk gesendet.

https://www.deutschlandfu(...)mit-afd-aus-104.html
pi_221741953
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 19:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
[..]
Jongens, als BSW op 4.8% blijft dan verdwijnen de stemmen van die linkse partij naar de overige partijen. Net zoals de FDP nu. En dan heeft AfD >50%
Hoe precies.. afd op 44% de anderen die boven de 5% zitten hebben samen 45%
pi_221741959
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 19:13 schreef OmniRocket het volgende:

[..]
Hoe precies.. afd op 44% de anderen die boven de 5% zitten hebben samen 45%
Volgens de NOS:
pi_221741961
Kijk hier, alle Fok experts de verkiezing duiden, _O-
pi_221741967
Leeg
pi_221741970
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 19:15 schreef ootjekatootje het volgende:
Er zijn momenteel geen onopgeloste moorden.
Wait for the ricochet.
pi_221741971
quote:
Nog lang niet zo intensief als dat jij alle moorden en verdwijningszaken op fok! opgelost hebt als internet detective :')

quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2026 19:16 schreef nostra het volgende:

[..]
Er zijn momenteel geen onopgeloste moorden.
Jij had hetzelfde idee _O-
pi_221741972
Leeg
pi_221741977
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 19:15 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Een coalitie van BSW en AfD is ook allerminst uitgesloten.
Ook jij snapt het dus niet. Als BSW 4,8% van de stemmen krijgt, dan eindigt het op 0% van de stemmen. Zo werkt het in Duitsland.
  zondag 6 september 2026 @ 19:18:24 #167
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_221741982
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 19:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ook jij snapt het dus niet. Als BSW 4,8% van de stemmen krijgt, dan eindigt het op 0% van de stemmen. Zo werkt het in Duitsland.
Maar dan nog heeft AfD nipt geen meerderheid. Snap je punt niet zo.
  zondag 6 september 2026 @ 19:18:43 #168
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221741985
quote:
Zegt de FOK! internetdetective :')
  zondag 6 september 2026 @ 19:18:55 #169
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_221741988
Kunnen eindelijk eens beginnen met al die klootzakken terug trappen naar hun eigen land die dankzij die achterlijke “ wir schaffen das “ kut het land ingeholpen zijn.
Dying whore's cancer heater!!!!!!
pi_221741994
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2026 19:18 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Dat is juist nog onzeker. Dit is een exitpoll, niet de definitieve uitslag.
pi_221741997
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 19:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Links alweer lekker aan het schuimbekken zie ik.
Dit is altijd mooi.

Als iemand nog grappige beelden van bleke linkiewinkies met vitaminetekort heeft, graag linken. :s)
pi_221741999
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 19:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Zag net dat de BSW een coalitie wel degelijk uitsluit dus dit doet niet meer terzake ;)
  zondag 6 september 2026 @ 19:20:57 #173
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221742000
quote:
Veel plezier: https://www.bndestem.nl/b(...)eda-vermist~aa622828
  zondag 6 september 2026 @ 19:21:31 #174
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_221742006
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 19:20 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Zag net dat de BSW een coalitie wel degelijk uitsluit dus dit doet niet meer terzake ;)
Is de enige logische coalitie. Gaat echt nog wel veranderen. Dat bericht was oud.
pi_221742008
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2026 19:18 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Ik volg de visie van de NOS.

Als ik hun goed begrijp ligt het aantal stemmen zonder BSW en FDP voor AfD en alle andere partijen bij elkaar in de buurt. Ten eerste moet BSW niet de 5% halen en ten tweede moet AfD meer stemmen krijgen als de oppositie.

Hoe dan ook...het zal nog wel even duren voor we de definitieve uitslag weten. Misschien weten we dat morgen pas.
pi_221742018
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 19:20 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Nou en. Als ze de 5% niet halen dan boeit het niet wat ze wel of niet steunen want dan hebben jij en ik net zoveel te zeggen in die deelstaat als heel BSW.

Echt, hoe moeilijk is het begrip kiesdrempel nu voor jou?
  zondag 6 september 2026 @ 19:24:07 #177
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221742024
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2026 19:21 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Is de enige logische coalitie. Gaat echt nog wel veranderen. Dat bericht was oud.
Nee. Een coalitie vormen is onwaarschijnlijk. Wel is het mogelijk dat ze op bepaalde punten de AfD steunen.
  zondag 6 september 2026 @ 19:25:02 #178
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221742026
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 19:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Nou en. Als ze de 5% niet halen dan boeit het niet wat ze wel of niet steunen want dan hebben jij en ik net zoveel te zeggen in die deelstaat als heel BSW.

Dan is het dus sowieso kansloos voor AfD want dan is er niemand die ze gaat steunen met iets
pi_221742030
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 19:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als de kiesdrempel niet gehaald wordt dan worden de zetel(s) verdeeld over de andere partijen die wel boven de kiesdrempel uitkomen.
pi_221742033
Dit is gewoon veroorzaakt door de agressieve migranten, zonder dat was deze partij nooit zo groot geworden. Ze willen uit de euro, als Duitsland uit de Euro gaat dan krijgen we een grote crisis. Ook willen ze naar mijn idee iets te graag bevriend zijn met Rusland (de Nazi's uit de jaren 40 waren niet zo naief). Ik ben het eigenlijk heel erg eens dat migratie flink willen tegenhouden maar met andere dingen zoals uit de euro en goede vrienden met Rusland ben ik het weer totaal on eens. Eigenlijk het enige land waar ik het politiek deels mee eens ben is Polen. Zij zijn echt voor zichzelf en europa. Zij willlen de migranten tegen houden en de Russen
pi_221742034
Ik snap het niet meer -O-
pi_221742038
quote:
7s.gif Op zondag 6 september 2026 19:25 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dan is het dus sowieso kansloos voor AfD want dan is er niemand die ze gaat steunen met iets
Ja sorry hoor. Als zelfs de simpelste Jip en Janneke taal al te moeilijk is....
  zondag 6 september 2026 @ 19:27:01 #183
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221742046
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 19:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ja sorry hoor. Als zelfs de simpelste Jip en Janneke taal al te moeilijk is....
Ja wat? Alsof de AfD dan wel 50% haalt :') Die 5% gaan ze verdelen over de andere partijen. Dus hoe kom je dan van 44,5% naar 50>% :')
pi_221742047
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 19:25 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Als de kiesdrempel niet gehaald wordt dan worden de zetel(s) verdeeld over de andere partijen die wel boven de kiesdrempel uitkomen.
Precies. En dan is het niet meer van belang wat BSW vind of wie ze wel of niet steunen.
Zonder FDP en BSW komt de 50% in zicht voor AfD
pi_221742053
Ik heb het aan Chat Gpt gevraagd:

De precieze zetelaantallen zijn op dit moment nog niet betrouwbaar genoeg om als definitief te geven. Het bijzondere is dat de AfD met 44,5% mogelijk rond de 40 zetels uitkomt, maar of dat 42 of meer wordt, hangt mede af van de definitieve percentages en het BSW.

Dus het belangrijkste: als de AfD 42 van de 83 zetels haalt, kan ze in theorie zonder coalitie regeren. Haalt ze bijvoorbeeld 40–41 zetels, dan heeft ze een andere partij nodig. Omdat de meeste partijen samenwerking met de AfD uitsluiten, is dat politiek een groot probleem.

En de briefstemmen kunnen dit nog beïnvloeden, maar het is zeer onwaarschijnlijk dat ze de enorme voorsprong van de AfD op de CDU volledig wegwerken.
pi_221742057
quote:
7s.gif Op zondag 6 september 2026 19:27 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ja wat? Alsof de AfD dan wel 50% haalt :') Die 5% gaan ze verdelen over de andere partijen. Dus hoe kom je dan van 44,5% naar 50>% :')
Als de andere partijen samen minder dan 44,5% halen, bijvoorbeeld doordat sommige partijen de kiesdrempel niet halen. Krijgt AfD een meerderheid in het parlement.
pi_221742059
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 19:25 schreef StarTrek het volgende:
Ze willen uit de euro, als Duitsland uit de Euro gaat dan krijgen we een grote crisis.
Dat was juist de start van de AfD, euroscepsis. En die eurocrisis komt er sowieso, Frankrijk is druk doende die te veroorzaken.
pi_221742061
quote:
7s.gif Op zondag 6 september 2026 19:27 schreef Starhopper het volgende:

[..]
BSW en FDP hebben samen momenteel 7,2%.
Dan zit AfD nog 1% van de absolute meerderheid. De meeste stemmen moeten nog geteld worden.

Oh, en dan vergeet ik nog de stemmen op de overige partijen die de kiesdrempel niet gaan halen. Verdeel die stemmen ook nog eens en AfD zou net wel boven de 50% uitkomen.
  zondag 6 september 2026 @ 19:35:57 #189
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_221742100
Bij Nu.nl weten ze niet hoe vaak ze de AfD als extreemrechts moeten omschrijven, tegen het manische aan die redactie daar. Ik wacht al in spanning af op de experts die dit allemaal komen duiden

Morgen uiteraard een hiofdredactioneel over de verkiezingswinst van de AfD en dat we het Derde Rijk opnieuw gaan beleven

De linkse kramp is zo zichtbaar en voorspelbaar
Le Diable
  zondag 6 september 2026 @ 19:36:35 #190
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221742105
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 19:35 schreef SemperLibertas het volgende:
Bij Nu.nl weten ze niet hoe vaak ze de AfD als extreemrechts moeten omschrijven, tegen het manische aan die redactie daar. Ik wacht al in spanning af op de experts die dit allemaal komen duiden

Morgen uiteraard een hiofdredactioneel over de verkiezingswinst van de AfD en dat we het Derde Rijk opnieuw gaan beleven

Het is lachwekkend, die angst vanuit linkse hoek. _O-
  zondag 6 september 2026 @ 19:38:01 #191
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_221742115
quote:

Als je wil dat verkrachtende Syriers per direct het land worden uitgezet ben je kennelijk al 'extreemrechts'.
pi_221742120
quote:

Straks weer een Duitsland-expert die dit totaal niet zag aankomen en niet snapt.
  zondag 6 september 2026 @ 19:39:32 #193
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221742125
quote:

Dat heeft AfD toch echt aan zichzelf te danken hoor. Zijn echt geen frisse figuren daar in Sachsen-Anhalt:
Das Netzwerk hinter Ulrich Siegmund
pi_221742148
quote:

Dat extreemlinkse broeinest mijd ik dan ook als de pest. Reacties die je post komen ook gewoon helemaal niet door als de 'redactie' het niet met je eens is.

Een tumor in digitale vorm is het.
pi_221742173
1
2
3
4
5
6
               CDU    AfD  LINKE  SPD  FDP  GRÜNE  BSW  Sonstige
18-24  Jahre:  5%     42%  17%    8%   2%   13%    6%   7%
25-34  Jahre:  6%     44%  14%    7%   1%   16%    6%   6%
35-44  Jahre:  9%     53%  7%     7%   2%   12%    4%   6%
45-59  Jahre:  14%    52%  6%     7%   3%   10%    5%   3%
60-69  Jahre:  21%    47%  8%     8%   2%   6%     6%   2%
twitter
pi_221742175
Heerlijke zege voor AfD. Mooi dat ze het nu in hun eentje mogen proberen. Kijken wat voor tyfus zooi ze ervan maken. Ze hebben gouden bergen beloofd. Laat maar zien.
  zondag 6 september 2026 @ 19:47:19 #197
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221742177
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 19:38 schreef Aether het volgende:

[..]
Straks weer een Duitsland-expert die dit totaal niet zag aankomen en niet snapt.
Terwijl "wir schaffen das" en Merkel al 80% van de verklaring zijn.
  zondag 6 september 2026 @ 19:47:56 #198
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_221742182
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 19:38 schreef Aether het volgende:

[..]
Als de gevestigde partijen gewoon een keer fatsoenlijk migratie- en asielbeleid gaan uitvoeren dan heb je AfD- en Baudet-partijen helemaal niet nodig.
  zondag 6 september 2026 @ 19:49:44 #199
182233 thedeedster
pi_221742192
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 19:47 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Als de gevestigde partijen gewoon een keer fatsoenlijk migratie- en asielbeleid gaan uitvoeren dan heb je AfD- en Baudet-partijen helemaal niet nodig.
Dit schijnt voor sommige mensen héél ingewikkeld te zijn.
pi_221742195
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 19:47 schreef Chadi het volgende:
Heerlijke zege voor AfD. Mooi dat ze het nu in hun eentje mogen proberen. Kijken wat voor tyfus zooi ze ervan maken. Ze hebben gouden bergen beloofd. Laat maar zien.
Dat is nog niet duidelijk of ze het in hun eentje mogen proberen.
  zondag 6 september 2026 @ 19:50:37 #201
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221742197
quote:
9s.gif Op zondag 6 september 2026 18:29 schreef ACT-F het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Dat is vast de emotie die hij heeft getoond nadat hij opgehangen werd na allerlei misdaden tegen de mensheid.
pi_221742204
twitter
pi_221742206
Erg benieuwd waar dit eindigt.
  zondag 6 september 2026 @ 19:54:34 #204
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221742223
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 19:52 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
BSW heeft kiesdrempel gehaald dus
pi_221742226
quote:

[..]
Dat snappen al die zogenaamde kenners niet.
  zondag 6 september 2026 @ 19:55:04 #206
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221742227
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 17:53 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Wat raar dat mensen zich genoodzaakt voelen op dergelijke partijen te stemmen wanneer de gevestigde orde niets doet aan het indammen van de ongebreidelde stroom kansloze, overwegend islamitische, asielzoekers. Sterker nog ze moedigden dit juist aan (Merkel).
In de staat waarin de AfD nu dreigt te winnen kun je het aantal asielzoekers op 1 hand tellen.
Degene die jouw een upvote heeft gegeven gaat vol los op zogenaamde "parasieten" waar Oost Duitsland trouwerns vol mee zit, en dat zijn geen immigranten.
pi_221742235
Erg mooi
pi_221742246
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 19:52 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
Wow, FDP nog maar een kwart van de stemmen die ze eerst hadden.
pi_221742249
Slechte zaak maar niet schokkend want de andere partijen hebben absoluut niks qua concrete plannen geleverd op migratie en dat is duidelijk het hoofdonderwerp bij de meeste van de Duitse kiezers in dit gedeelte van het land. Denk echter niet dat het voor Duitsland als geheel iets zegt. AFD afkeer is nog erg groot onder een groot gedeelte van het Duitse electoraat.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_221742256
quote:

[..]
Er is een migratiepact (vanuit de EU)
Verschillende Europese landen (op Spanje na) hebben migratievoorstellen aangenomen

Blijkbaar is dat niet genoeg en vinden sommige het zelfs niet te ver gaan om Nederlanders met Surinaamse en Indonesische roots te deporteren. Inclusief zij die hier geboren zijn. Zie ook re-immigratie, waar vooral de partijen met Russische banden voor staan zoals een FvD, AfD of Reform.
pi_221742260
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 19:49 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Dit schijnt voor sommige mensen héél ingewikkeld te zijn.
Als jij nou een keer een post schrijft met meer dan een zin, dan wordt het misschien wat duidelijker.
  zondag 6 september 2026 @ 19:58:38 #212
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221742261
Heel fijn.
Hopelijk biedt dit soelaas in het Oekraïne en vluchtelingen dossier. Er moeten echte veranderingen doorgevoerd worden.
pi_221742275
quote:
7s.gif Op zondag 6 september 2026 19:58 schreef phpmystyle het volgende:
Heel fijn.
Hopelijk biedt dit soelaas in het Oekraïne en vluchtelingen dossier. Er moeten echte veranderingen doorgevoerd worden.
Wat stel je voor?

Oekraine en Oekrainers laten zakken? Wat gaan we doen als Putin de Baltische staten binnenvalt?
pi_221742280
quote:
Ik denk niet dat Saksen-Anhalt de autoriteit is daarvoor
  zondag 6 september 2026 @ 20:03:13 #215
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_221742295
Ik snap de ophef niet zo. Dit is qua inwoneraantal een relatief kleine deelstaat met veel natuur en platteland. Dus geheel in lijn der verwachting.
  zondag 6 september 2026 @ 20:03:16 #216
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221742296
quote:
Heel fijn.
Ja want dat is echt iets wat enorm probleem is daar :')
pi_221742300
pi_221742301
Remigratie is in ieder geval een prima begin.
Laat maar waaien
  zondag 6 september 2026 @ 20:05:01 #219
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221742307
Ik hoop wel dat AfD snel werk maakt van het verbod op platte daken. Want dat is echt onduits
pi_221742334
Mensen stemmen massaal op de AFD.

Links, "De democratie is in gevaar"

:') _!!
Laat maar waaien
  zondag 6 september 2026 @ 20:08:26 #221
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221742343
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 20:00 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Wat stel je voor?

Oekraine en Oekrainers laten zakken? Wat gaan we doen als Putin de Baltische staten binnenvalt?
Nee, maar wel aandringen op serieuze onderhandelingen en ook eerlijk zijn naar de oekraieners dat consessies onvermijdelijk zijn.
  zondag 6 september 2026 @ 20:08:47 #222
335133 MichaelScott
pi_221742345
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 20:08 schreef UitStraling het volgende:
Mensen stemmen massaal op de AFD.

Links, "De democratie is in gevaar"

:') _!!
D66 zou dan de verkiezingen afschaffen
  zondag 6 september 2026 @ 20:09:32 #223
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221742353
quote:
7s.gif Op zondag 6 september 2026 20:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nee, maar wel aandringen op serieuze onderhandelingen en ook eerlijk zijn naar de oekraieners dat consessies onvermijdelijk zijn.
Wat zou je daar zelf van denken, als je in de Oekraïne zou wonen en leven?
pi_221742357
Kan de BSW gedurende de telling nu ook weer onder de 5% zakken?

Even voor de zekerheid.
pi_221742361
Een nationalistische partij die 44 procent van de stemmen binnenharkt. Eigenlijk is dit wel een grote 'white pill' voor blanke Europeanen.

Ik denk dat er een hoop Paulaners en Erdingers opengetrokken gaan worden vanavond *O*
pi_221742369
Geen vrolijke avond voor de grootste oppositiepartij:

pi_221742370
quote:
10s.gif Op zondag 6 september 2026 20:08 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Gevaarlijk clubje, en maar bedelen en de boel omdraaien.
Laat maar waaien
  zondag 6 september 2026 @ 20:11:38 #228
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221742373
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 20:10 schreef Koortsdroom het volgende:
Een nationalistische partij die 44 procent van de stemmen binnenharkt. Eigenlijk is dit wel een grote 'white pill' voor blanke Europeanen.

Ik denk dat er een hoop Paulaners en Erdingers opengetrokken gaan worden vanavond *O*
Ik heb net een Erdinger open getrokken, in de hoop dat deze nieuwe nazi's gewoon krijgen wat de vorige hebben gekregen. Netjes.
  zondag 6 september 2026 @ 20:11:48 #229
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221742376
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 20:00 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dat was vroeger bij nazi's ook helaas het geval, en helaas zijn zij ook gewoon slachtoffer geworden bij nazi beleid.

Het enige wat we kunnen hopen is dat deze nieuwe nazi's en aanhang ook gewoon opgehangen gaan worden. En dat we lachend kunnen toe kijken.

De aanhang heeft hier al bewijs geleverd.
Man man :')

Reuze kleuter
pi_221742378
quote:
7s.gif Op zondag 6 september 2026 20:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Misschien kunnen we dan ook gaan onderhandelen met Trump :P

En een brief naar Tel Aviv of ze effe normaal willen doen.

Ik denk niet dat er te onderhandelen valt met Putin, de man die zijn oppositie vermoord, de man die critici een enkeltje Siberie geeft, de man die met vliegtuigen het soevereine luchtruim van landen stelselmatig betreedt zonder signaal.
  zondag 6 september 2026 @ 20:12:14 #231
182233 thedeedster
pi_221742383
quote:
10s.gif Op zondag 6 september 2026 20:08 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Liefst met terugwerkende kracht.
  zondag 6 september 2026 @ 20:12:19 #232
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221742384
quote:

Die komen uit Beieren :') Wel eigen bier eerst he. Dus Hasseröder.
pi_221742385
quote:

Op maandag moet er gewoon gewerkt worden. :P
pi_221742390
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2026 20:11 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik heb net een Erdinger open getrokken, in de hoop dat deze nieuwe nazi's gewoon krijgen wat de vorige hebben gekregen. Netjes.
-bruh....-

[ Bericht 2% gewijzigd door vul_maar_in op 06-09-2026 20:24:49 ]
Laat maar waaien
pi_221742393
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 20:07 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dat nazi's opgehangen dienen te worden.
Niet zo gek lijkt mij, als je ziet wat ze in het verleden hebben aangericht,
Ah, jij was toch tegen de doodstraf?
  zondag 6 september 2026 @ 20:14:55 #236
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221742406
Nou goed, Roemeense vrouwen in de saunaclub gaan nu dansen.
Tot morgenvroeg maar weer.
  zondag 6 september 2026 @ 20:15:33 #237
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221742411
quote:
Kraftwerk am Bauhaus
Roboter gegen Faschisten

Die Band Kraftwerk hat zwei Konzerte am Bauhaus in Dessau gegeben. Gut eine Woche vor der Wahl in Sachsen-Anhalt war der Termin ein politisches Statement: Denn die AfD stellt die Moderne ins Zentrum ihres Kulturkampfes

Wer zu einem Konzert der Gruppe Kraftwerk auf der, klar, Autobahn von Berlin nach Dessau fährt, auch weil man der Bahn nicht traut und man auf dem nächtlichen Rückweg nicht stranden möchte, sieht den Hashtag auf der Grenze zu Sachsen-Anhalt sofort auf den Schildern: "#moderndenken" steht da am Straßenrand. Es passt alles wunderbar: Bauhaus, Dessau, Kraftwerk, Moderne!

Aber bevor man mehr als zwei Stunden lang nachträglich auf Techno gepimpte Kraftwerk-Lieder aus den 1970ern und den frühen 1980ern hört und das Bauhaus-Gebäude im futuristischen Rot der "Mensch-Maschine" erstrahlt, im "Autobahn"-Blau leuchtet, bevor die geschätzt 2000 Leute im Publikum von einem schwarzweißen "Trans Europa Express" auf der Leinwand schier überfahren werden und ganz am Ende "Das Model" die glatten Oberflächen der Moderne gleichermaßen feiert wie melancholisch betrauert, bis dahin muss man auch sagen, was historisch und politisch alles leider viel zu gut zueinander passt. Erst diese schrecklichen Verbindungen verschieben das retrofuturische Konzert der vier Männer um Gründungsmitglied Ralf Hütter (80) in einen solidarischen Akt.

Vor 101 Jahren zog, nein floh das Bauhaus, diese deutsche und internationale Ausbildungsstätte, Werkstatt und Think-Tank der Architektur- und Designmoderne, von Thüringen nach Sachsen-Anhalt. In Weimar erreichte eine Allianz aus konservativen bis rechtsbürgerlichen Parteien und der rechtsextremen Vereinigten Völkischen Liste (VVL) die Mehrheit und kündigte dem Bauhaus die Verträge. Die VVL waren die Nazis, eine Tarnorganisation der 1923 nach dem Hitler-Putsch verbotenen NSDAP.

Bauhaus als Feindbild
Am Wochenende spielte die deutsche und international bekannte Band Kraftwerk, diese so visuelle wie musikalische Megamarke der elektronischen Popmoderne, zwei Konzerte im Hof des Bauhaus-Gebäudes in Dessau-Rosslau, wie der Ort mittlerweile nach einer Eingemeindung heißt. Am 6. September wählt das Land Sachsen-Anhalt, und im schlimmsten Fall braucht es keine Koalition mehr, damit die AfD auch allein regieren kann. Von neun bis zehn Prozent, wie sie die Vereinigte Völkische Liste vor 100 Jahren in Thüringen erreichte, können demokratische Kräfte in Deutschland aktuell nur träumen.

Man kann ausgiebig vor kruden Analogien zwischen dem Aufstieg der NSDAP und jenem der AfD warnen, und das zu Recht. Und man kann sich das Parteiprogramm der AfD in Sachsen-Anhalt anschauen. Darin ist zu lesen, das Bauhaus stehe für das Gegenteil der deutschen Verwurzelung und den "Irrweg der Moderne". In der Logik der AfD versucht die aktuelle Regierung, aus diesem undeutschen Geist eine deutsche Identität abzuleiten. Ein weiteres Zeichen dafür, dass Deutschland "krank" sei und "geheilt" werden müsse.

Wer hier noch immer keine Parallelen zur NSDAP sehen will, sympathisiert entweder schon mit der AfD oder schützt sich zumindest vor zu vielen schlechten Nachrichten. Letzteres wäre verständlich.

Kraftwerk und das Bauhaus sind vom gleichen Geist
Allzu viele Kraftwerk-Fans aus Berlin scheinen bei den Konzerten gar nicht in Dessau vor Ort zu sein. Der Vibe vermittelt eher Volksfest; ob in Ostdeutschland oder woanders abseits der Zentren wäre schwer zu sagen. Die Bier- und sogar Bowle-Stände, die Grillgut-Ausgabestellen und das rote Nacho-Zelt clashen mit den klaren und von außen eher grauen (innen aber bunten) und stets aufgeräumten Formen der Bauhaus-Gebäude.

Wenn nun über 40 Prozent eine mindestens in Teilen rechtsextreme Partei wählen, die auch die Bauhaus-Museen in ihrem aggressiven Kulturkampf am liebsten gleich abwickeln würde, müssten unter den 2000 friedlichen älteren Menschen in Funktionskleidung und Kraftwerk-Shirts auch AfD-Wählerinnen sein. Die Frage ist, ob sie das Programm der Partei kennen, oder ob auch das so egal zu sein scheint wie die mitunter unverhohlenen Nazi-Anklänge des AfD-Personals.

Kraftwerk-Mitglied Ralf Hütter ist kein Mann, der offensiv für oder gegen dieses oder jenes Ansprachen hält. Aber das von ihm verwaltete Lebenswerk eine Woche vor der Wahl ausgerechnet am Bauhaus zu spielen, ist als Botschaft klar genug. Das Bauhaus und Kraftwerk liegen zwar ein halbes Jahrhundert auseinander, aber sie sind durchweht vom gleichen Geist.

Zur Moderne wippen
Diese Haltung kann man vielleicht so beschreiben: Klarheit, Fortschritt, Technologie – gute Formen, die im Idealfall gut zu den Menschen passen und sich von Verzierungen, Tand und Vermüllung des Wohnraums verabschieden. Man sitzt, liegt, oder wohnt gut in Bauhaus-Produkten (dass die Wohnsiedlungen, die auf das Bauhaus zurückgehen, sozial nicht so aufgeräumt waren, ist eine andere Geschichte).

Oder man kann zu dieser Moderne angenehm wippen, tanzen und bei Kraftwerk immer auch ein bisschen träumen. Das alles ist unter anderem deshalb so, weil Möbel, Häuser und auch die Musik in der Regel genug Leerraum lassen, genug Luft und auch genug Licht, damit ein moderner Mensch sich darin selbst ein paar Gedanken machen kann und nicht dauernd alles daran messen muss, ob es nun möglichst "deutsch" genug sei für die AfD.

Das einzige, was die aktuelle Multimedia-Show von Kraftwerk selten verändert, sind die vergleichsweise gemächlichen Tempi, die in den letzten 50 Jahren in der Popmusik angezogen haben. Die Luftwurzeln zwischen Europa und der USA sind komplex. Es ist immer eine grobe Vereinfachung zu sagen, dies und nur das habe zu jenem geführt, wenn die Vervielfältigung der Schallplatten, das Massenmedium Radio und später sogar das Fernsehen so viel Musik hin und her über das Meer schicken konnte.

Techno-Wummsmucke mit Geschichte
Aber man sagt gern, dass Kraftwerk (besser: einzelne Songs, noch besser: einzelne Sounds oder Rhythmen) sowohl Hip-Hop als auch Techno gebären half, weil Afrika Bambaataa in New York den Beat und ein paar Sounds von "Trans Europa Express" nachspielte und Juan Atkins in Detroit auf die vielen aufsteigenden Blubbereffekte von Kraftwerk stand, etwa bei "Im Spiegelsaal". Das war in den frühen 1980er-Jahren.

Und nun klingen die Sounds und Beats bei Kraftwerk sehr viel stärker nach Techno als es die fragilen Alben ihrer Blütezeit je taten. Ralf Hütter hat dem Werk der Band nachträglich die Signaturen jener eingeschrieben, die von Kraftwerk beeinflusst wurden. Es klingt ein wenig wie Techno-Wummsmucke, einfach mit den berühmten Melodien und Geräuschen und mit niedrigerem Tempo.

Was manche nicht mehr wissen: Gerade in vielen Regionen im Osten Deutschlands wurde harter Techno nach der Wende auch von rechten Jugendlichen geschätzt (während linke lieber Hip-Hop hörten). Kurz: Es gibt keine nur der Musik innewohnende Progressivität.

Wir sind Bauhaus, wir sind Kraftwerk
Aber auch, wenn die sagenhaften Albumgrafiken, Fotostrecken auf Innenhüllen und die historischen Auftritte der Band klar auf die Bauhaus-Zeit zurückgreifen und die vier Männer (neben Hütter der verstorbene Florian Schneider als Co-Leader der Band, Karl Bartos und Wolfgang Flür) dabei lange auch feine und zarte Dandys gaben, die dem letztlich maskulinen Roboterkram und den harten Beats zum Opfer gefallen sind, signalisiert der Auftritt vor dieser Kulisse unmissverständlich: Wir sind Bauhaus, wir sind Kraftwerk.

Und selbst, wenn die großen Errungenschaften von beiden Phänomenen in der Vergangenheit liegen, sind es Beispiele dafür, wie sehr etwas einen deutschen Markenkern haben kann und dieser just im Moment seines globalen Erfolgs wieder verpufft. Die Glas- und Stahlfassaden in den Metropolen dieser Welt gehen zwar auf das Bauhaus zurück, sind aber so wenig deutsch wie die globale Feiermusik Techno, zu deren Ahnen sich in Dessau entspannte Ostdeutsche und Zugereiste bewegt haben. Wer da noch immer das Deutsche sucht und von allem anderen "heilen" möchte, will nicht die Kunst finden, sondern sucht die Gewalt.

https://www.monopol-magaz(...)ter-gegen-faschisten
pi_221742427
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2026 20:15 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Rare Limburger
Hey, ik als trotse Limburger wijs dit soort idioten ook af hoor :P
pi_221742430
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 19:47 schreef Chadi het volgende:
Het is nog niet duidelijk dat ze een regering kunnen vormen en over voldoende zetels beschikken.
  zondag 6 september 2026 @ 20:17:45 #240
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221742431
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 20:09 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Wat zou je daar zelf van denken, als je in de Oekraïne zou wonen en leven?
Die mensen hebben geen keus. Bovendien vallen de bommen op hum hoofd. Het is ook in hun belang.
  zondag 6 september 2026 @ 20:18:34 #241
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221742438
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 20:17 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Hey, ik als trotse Limburger wijs dit soort idioten ook af hoor :P
O+
pi_221742468
twitter
pi_221742469
Democratie moet gered worden, hang de winnaars op!!

lol
pi_221742470
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 20:22 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Sluit ze gewoon buiten. Je kunt niets anders. Democratie en de rechtstaat die ons allen beschermd moeten tot het bittere einde verdedigt worden. Dan heb je in elk geval er alles aan gedaan om de onderdanen tegen dit soort mafketels te beschermen.

En als ze eindelijk opgehangen zijn na een conflict kun je daarna gewoon je hoofd omhoog houden.
Maar ze hebben nu de meerderheid dus ze zullen wel achter jouw soort mensen aankomen?
Laat maar waaien
  Moderator zondag 6 september 2026 @ 20:26:40 #245
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221742488
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 20:24 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Maar ze hebben nu de meerderheid dus ze zullen wel achter jouw soort mensen aankomen?
Ik vind deze algemene voorspelling ten aanzien van de " luipaard die je gezicht opeet" partij zwaar overtrokken.

Ze eten hooguit een beetje van je gezicht.
Rustaaagh...
pi_221742498
quote:
En als ze eindelijk opgehangen zijn na een conflict
Welja, en dat volgend op een paragraaf over democratie.
Wait for the ricochet.
  zondag 6 september 2026 @ 20:28:10 #247
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221742501
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 20:24 schreef UitStraling het volgende:

[..]
44,5% is geen meerderheid
pi_221742512
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 20:23 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Misschien helpt het om ze niet als dieren te zien, maar als mensen, zoals jij en ik. Zomaar een idee.
In mijn ogen zijn mensen ook gewoon een diersoort.

Wij zijn zoogdieren.

Maar de definitie van wat een dier is, in deze niet belangrijk.

De filosofie die ik hier uitdraag is prima toe te passen op verschillende soorten mensen.

Invasieve exoot = mensen uit culturen die haaks staan op de onze.

Inheemse soort = gevestigde, stabiele soort. Zorgen voor, bijvoorbeeld; economische groei.

Bij elke soort op de planeet aarde is een invasieve exoot funest voor het ecosysteem van gevestigde soorten.
pi_221742513
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 20:22 schreef Saekerhett het volgende:
De Duitsers zijn oververtegenwoordigers in criminaliteit (lees: asielzoekers) zat, stemmen vervolgens massaal op een partij die hier iets tegen wil doen en deze Duitsers worden vervolgens door Harvest89 uitgemaakt voor NSB'er, nazi en dat ze maar massaal opgehangen moeten worden.

Wat de fuck lees ik hier allemaal man? 8)7
Ik denk dat sommige mensen alle terreuraanslagen vergeten zijn en oprecht verbaasd zijn dat AfD zo'n monsterzege haalt.

zondag 6 september 2026 @ 20:30:42 #250
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221742514
quote:

[..]
Misschien helpt het om ze niet als dieren te zien, maar als mensen, zoals jij en ik. Zomaar een idee.
Net zoals de lui van de AfD. Of zijn dat ineens wel beesten?
pi_221742519
quote:

[..]
Maar het ophangen van mensen die vinden dat criminele asielzoekers het land uit moeten, is verder prima, aldus Harvest89.
pi_221742523
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 20:30 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]
Ik denk dat sommige mensen alle terreuraanslagen vergeten zijn en oprecht verbaasd zijn dat AfD zo'n monsterzege haalt.

[ afbeelding ]
Danke Merkel.
pi_221742524
Wait for the ricochet.
pi_221742536
Wie zijn toch die mensen die hier op stemmen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_221742543
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2026 20:30 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Net zoals de lui van de AfD. Of zijn dat ineens wel beesten?
Het zijn ook verrote beesten.

Predators van schaars geklede meisjes omdat zij niet worden opgevoed met het morele besef dat jij je handen thuis moet houden.

Ik kom zelf uit zo’n (deels) cultuur dus ik weet waar ik over praat.

Er is maar een klein gedeelte (vaak jong,) wat nog te kneden valt.

Het overgrootte deel is gewoon niet meer te heropvoeden. Het zit erin. De cultuur, de gedachte en de denkwijze.

Alsjsblieft.

Je kan een kat ook niet op latere leeftijd meer leren dat hij geen muizen en vogels mag aanvallen. Dat zit gewoon in het dier.
pi_221742547
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 20:23 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
Hiermee komen ze uit op 49,94% :P
pi_221742556
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 20:21 schreef Pendule het volgende:

[..]
Ik vind deze theorieën vaak moeilijk te volgen.

Een exotisch dier vestigd zich op jou grondgebied.

Exotisch dier veroorzaakt allerlei problemen.

Mijn oplossing is vervoer terug naar inheems grondgebied.

Kijk bijvoorbeeld naar het wolvenverhaal. De wolf is eigenlijk helemaal niet exotisch en kwam hier van nature voor. Alleen wordt deze gezien als invasief dier. De oplossing die nu aangedragen wordt is afschieten.

Waarom meten met twee maten?

Deporteren is nog vriendelijk.
Dus jij vindt dat we migranten moeten doodschieten?
  Moderator zondag 6 september 2026 @ 20:38:07 #258
236264 crew  capricia
pi_221742571
quote:
[ x ]
Een monsterzege. :o

Ben wel benieuwd waarom ze zo groot geworden zijn.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_221742574
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2026 20:38 schreef capricia het volgende:

[..]

Hierom:

zondag 6 september 2026 @ 20:40:12 #260
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221742580
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2026 20:38 schreef capricia het volgende:

[..]

Afd wil meer overkapte bushalten en subsidie voor warmtepompen heb ik begrepen.
  Moderator zondag 6 september 2026 @ 20:41:04 #261
236264 crew  capricia
pi_221742588
quote:
Immigratie en het verlies van veiligheid door die immigratie.

Zeg ik het zo goed?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Moderator zondag 6 september 2026 @ 20:41:12 #262
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221742589
quote:
7s.gif Op zondag 6 september 2026 20:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Afd wil meer overkapte bushalten en subsidie voor warmtepompen heb ik begrepen.
Dat zal het zijn...
Rustaaagh...
pi_221742598
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 20:36 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Dus jij vindt dat we migranten moeten doodschieten?
Nee, mijn advies is nogmaals lezen.

quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 20:21 schreef Pendule het volgende:

[..]

Mijn oplossing is vervoer terug naar inheems grondgebied.

Het punt dat ik probeer te maken is dat er zoveel situaties zijn, die opeens heel makkelijk opgelost en uitgevoerd kunnen worden (situaties van in de basis dezelfde strekking), maar nu opeens lastig doen.
pi_221742602
Zie hier het gevolg als de gevestigde partijen het keer op keer laten afweten om problemen op te lossen die bij mensen leven. Wanneer er dan partijen opstaan die zeggen wel naar de kiezer te luisteren, gaan mensen daar op stemmen. En als die partijen daar ook nog succes in hebben, kan dit wel eens een olievlek in Europa worden.

De kiezers en de partijen de zeggen dat ze problemen gaan oplossen zijn het probleem niet. Het probleem zijn de gevestigde partijen die puur met hun eigenbelang en de belangen van hun vrindjes in Brussel bezig zijn.
pi_221742615
quote:

[..]
Sluit ze gewoon buiten. Je kunt niets anders. Democratie en de rechtstaat die ons allen beschermd moeten tot het bittere einde verdedigt worden. Dan heb je in elk geval er alles aan gedaan om de onderdanen tegen dit soort mafketels te beschermen.

De SPD, CDU, en groenen hebben daar blijkbaar ook schijt aan, dus ja wat verwacht je dan :{
  zondag 6 september 2026 @ 20:45:40 #266
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_221742618
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 20:42 schreef Sodeknetters het volgende:
Zie hier het gevolg als de gevestigde partijen het keer op keer laten afweten om problemen op te lossen die bij mensen leven. Wanneer er dan partijen opstaan die zeggen wel naar de kiezer te luisteren, gaan mensen daar op stemmen. En als die partijen daar ook nog succes in hebben, kan dit wel eens een olievlek in Europa worden.

De kiezers en de partijen de zeggen dat ze problemen gaan oplossen zijn het probleem niet. Het probleem zijn de gevestigde partijen die puur met hun eigenbelang en de belangen van hun vrindjes in Brussel bezig zijn.
Ik geloof niet dat deze partijen echt succes gaan hebben.

Of kan je me een plek aanwijzen waar het een enorme omslag is geworden?
pi_221742623
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 20:42 schreef Pendule het volgende:

[..]
Nee, mijn advies is nogmaals lezen.
[..]
Het punt dat ik probeer te maken is dat er zoveel situaties zijn, die opeens heel makkelijk opgelost en uitgevoerd kunnen worden (situaties van in de basis dezelfde strekking), maar nu opeens lastig doen.
En wat houdt "inheems" in?

Wat stel je voor? Heb je voorbeelden? Wat doen we bijvoorbeeld met Nederlanders met Indonesische roots?
pi_221742626
quote:

Maar goed... nu komen de volgende verkiezingen in een ander deel van duitsland en daar worden ze niet de grootste, laat de gevestigde orde dan ook af weten?

Nu staat Pro bij ons op hoogste in de peilingen. wat wil datzeggen voor jou?

Toen Maygar won, en Orban naar huis stuurde, wat zegt dat over brussel?
  zondag 6 september 2026 @ 20:47:03 #269
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_221742632
Maar goed, bloedlink dat Pro-Rusland nu een meerderheid heeft.
pi_221742633
quote:

_O-

Gelukkig waren dit kabinet Trump en het voormalig kabinet Schoof echt een succes.

Geef populisten (nog een keer) een kans.
pi_221742641
quote:

Het probleem is vooral dat als je zegt dat je wilt opkomen voor je eigen mensen je gelijk word weggezet als facist terwijl in 80% van de wereld je als een volidioot word gezien als je dat niet zou doen, maar goed we gaan vrolijk verder doooooooooooooooooor, kan iemand van de politiek eens gewoon heel simpel uitleggen aan jongeren waarom die 30 jaar op een wachtlijst moeten voor een woning, en iemand met een verblijfsstatus met voorrang een woning krijgt, kom leg het me gewoon in een open gesprek uit, doe dan, doe dan.
  zondag 6 september 2026 @ 20:48:17 #272
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_221742647
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 20:46 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Maar goed... nu komen de volgende verkiezingen in een ander deel van duitsland en daar worden ze niet de grootste, laat de gevestigde orde dan ook af weten?

Nu staat Pro bij ons op hoogste in de peilingen. wat wil datzeggen voor jou?

Toen Maygar won, en Orban naar huis stuurde, wat zegt dat over brussel?
Brussel probeert democratische hervormingen af te dwingen. Om geld van de EU te krijgen zullen ze echt wat moeten gaan doen. Als Magyar daar niet in slaagt, dan is het snel voorbij met zijn belofte geld uit Europa te halen. Dus hij zal wel moeten.
pi_221742657
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2026 20:47 schreef Immerdebestebob het volgende:
Maar goed, bloedlink dat Pro-Rusland nu een meerderheid heeft.
Net zoals MAGA hebben ze niet door dat deze mensen juist de lul zijn.

Een Uitstraling is de eerste die naar het front wordt gestuurd (als Putin de Baltische staten binnenvalt en de dienstplicht weer wordt uitgevoerd)
pi_221742659
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 20:47 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het probleem is vooral dat als je zegt dat je wilt opkomen voor je eigen mensen je gelijk word weggezet als facist terwijl in 80% van de wereld je als een volidioot word gezien als je dat niet zou doen, maar goed we gaan vrolijk verder doooooooooooooooooor, kan iemand van de politiek eens gewoon heel simpel uitleggen aan jongeren waarom die 30 jaar op een wachtlijst moeten voor een woning, en iemand met een verblijfsstatus met voorrang een woning krijgt, kom leg het me gewoon in een open gesprek uit, doe dan, doe dan.
Wat doe jij voor je "eigen mensen"?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2026 20:49:50 ]
pi_221742671
quote:
[ x ]
Met deze cijfers haalt AfD exact 50% van de stemmen
pi_221742672
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 20:49 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Wat doe jij voor je "eigen mensen"?
Ze goed advies geven, namelijk een huis kopen in fatsoenlijke wijken waar ze geen gezeik hebben met "gemixte" bouw; Lees: Je koopt een mooi huis en je zit opgescheept tussen ellende.
pi_221742683
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2026 20:45 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Ik geloof niet dat deze partijen echt succes gaan hebben.

Of kan je me een plek aanwijzen waar het een enorme omslag is geworden?
Ik ook niet, af ze matigen ze zich zelf zoals we nu eigenlijk zien bij A21 maar ook bij een deel van de republikeinen die bijv. wel veel samen werken op lokaal niveau.

Afd in je provincie zegt natuurlijk niet het zelfde als willen dat ze het hele land besturen.

Juist omdat duitsland een eigen federatie is, is het moeilijk te vergelijken met nederlandse politiek.
pi_221742687
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 20:45 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
En wat houdt "inheems" in?

Wat stel je voor? Heb je voorbeelden? Wat doen we bijvoorbeeld met Nederlanders met Indonesische roots?
Hoevaak wordt er over deze mensen geklaagd?

Daarom zei ik ook invasieve exoot

Ik ben zelf ook in het buitenland geboren. Nooit problemen gehad met Nederland.

Maar pas je aan, loop mee op de toon van de muziek.
pi_221742691
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 20:51 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ze goed advies geven, namelijk een huis kopen in fatsoenlijke wijken waar ze geen gezeik hebben met "gemixte" bouw; Lees: Je koopt een mooi huis en je zit opgescheept tussen ellende.
Je bent makelaar?

En dan nog klagen over de huizenmarkt. Man man man.
pi_221742703
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 20:51 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik woon op een plek zonder veel buitenlanders. Maar die mix bouw, is overal want sociale huurwoningen zit gewoon heel veel ellende tussen.

Plus zijn het vaak de mensen die boos zijn in die sociale huurwoningen die stemmen op partijen als Afd.
pi_221742708
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 20:53 schreef Pendule het volgende:

[..]
Hoevaak wordt er over deze mensen geklaagd?

Daarom zei ik ook invasieve exoot

Ik ben zelf ook in het buitenland geboren. Nooit problemen gehad met Nederland.

Maar pas je aan, loop mee op de toon van de muziek.
Ho ho.

Een jongen die homoseksueel is en met een migratieachtergrond? Ja ik weet zeker dat het volk bij FvD, AfD en Maga geen problemen daarmee heeft!
pi_221742712
quote:
7s.gif Op zondag 6 september 2026 20:28 schreef Starhopper het volgende:

[..]
44,5% is geen meerderheid
Nogmaals: met de kiesdrempel staat AfD momenteel op 50%. Een dubbeltje op zijn kant dus.
  zondag 6 september 2026 @ 20:57:20 #283
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_221742714
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 20:30 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Er is ook een vermoeden dat Rusland loopt te stoken met aanvallen en andere verstoringen, zoals brandstichtingen.
  Moderator zondag 6 september 2026 @ 20:57:50 #284
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221742718
quote:
10s.gif Op zondag 6 september 2026 20:56 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ho ho.

Een jongen die homoseksueel is en met een migratieachtergrond? Ja ik weet zeker dat het volk bij FvD, AfD en Maga geen problemen daarmee heeft!
Ik ben een rechtse rakker en niets van dat al zou me jou als mens minder doen beschouwen. Het is hetgeen wat jullie van mij vinden wat me pijn doet.
Rustaaagh...
pi_221742722
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2026 20:48 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Brussel probeert democratische hervormingen af te dwingen. Om geld van de EU te krijgen zullen ze echt wat moeten gaan doen. Als Magyar daar niet in slaagt, dan is het snel voorbij met zijn belofte geld uit Europa te halen. Dus hij zal wel moeten.
Maygar heeft juist campagne gevoert om hervormingen in te voeren. En niet om geld uit brussel te halen.

Maar goed een bundsrepubliek heeft natuurlijk weinig invloed op landelijke beleid.

Het is niet de eu, waarin zo'n republiek een veto heeft over duitsbeleid.
  zondag 6 september 2026 @ 20:59:02 #286
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_221742723
Je kan nu al uittekenen dat de migranten de schuld krijgen als het de AfD niet lukt enig beleid voor elkaar te krijgen. En de D66-rechters.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')