Nou en. Als ze de 5% niet halen dan boeit het niet wat ze wel of niet steunen want dan hebben jij en ik net zoveel te zeggen in die deelstaat als heel BSW.quote:Op zondag 6 september 2026 19:20 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Zag net dat de BSW een coalitie wel degelijk uitsluit dus dit doet niet meer terzake
Nee. Een coalitie vormen is onwaarschijnlijk. Wel is het mogelijk dat ze op bepaalde punten de AfD steunen.quote:Op zondag 6 september 2026 19:21 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Is de enige logische coalitie. Gaat echt nog wel veranderen. Dat bericht was oud.
Dan is het dus sowieso kansloos voor AfD want dan is er niemand die ze gaat steunen met ietsquote:Op zondag 6 september 2026 19:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nou en. Als ze de 5% niet halen dan boeit het niet wat ze wel of niet steunen want dan hebben jij en ik net zoveel te zeggen in die deelstaat als heel BSW.
Echt, hoe moeilijk is het begrip kiesdrempel nu voor jou?
Als de kiesdrempel niet gehaald wordt dan worden de zetel(s) verdeeld over de andere partijen die wel boven de kiesdrempel uitkomen.quote:Op zondag 6 september 2026 19:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nou en. Als ze de 5% niet halen dan boeit het niet wat ze wel of niet steunen want dan hebben jij en ik net zoveel te zeggen in die deelstaat als heel BSW.
Echt, hoe moeilijk is het begrip kiesdrempel nu voor jou?
Ja sorry hoor. Als zelfs de simpelste Jip en Janneke taal al te moeilijk is....quote:Op zondag 6 september 2026 19:25 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dan is het dus sowieso kansloos voor AfD want dan is er niemand die ze gaat steunen met iets
Ja wat? Alsof de AfD dan wel 50% haaltquote:Op zondag 6 september 2026 19:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ja sorry hoor. Als zelfs de simpelste Jip en Janneke taal al te moeilijk is....
Precies. En dan is het niet meer van belang wat BSW vind of wie ze wel of niet steunen.quote:Op zondag 6 september 2026 19:25 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Als de kiesdrempel niet gehaald wordt dan worden de zetel(s) verdeeld over de andere partijen die wel boven de kiesdrempel uitkomen.
Als de andere partijen samen minder dan 44,5% halen, bijvoorbeeld doordat sommige partijen de kiesdrempel niet halen. Krijgt AfD een meerderheid in het parlement.quote:Op zondag 6 september 2026 19:27 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja wat? Alsof de AfD dan wel 50% haaltDie 5% gaan ze verdelen over de andere partijen. Dus hoe kom je dan van 44,5% naar 50>%
Dat was juist de start van de AfD, euroscepsis. En die eurocrisis komt er sowieso, Frankrijk is druk doende die te veroorzaken.quote:Op zondag 6 september 2026 19:25 schreef StarTrek het volgende:
Ze willen uit de euro, als Duitsland uit de Euro gaat dan krijgen we een grote crisis.
BSW en FDP hebben samen momenteel 7,2%.quote:Op zondag 6 september 2026 19:27 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja wat? Alsof de AfD dan wel 50% haaltDie 5% gaan ze verdelen over de andere partijen. Dus hoe kom je dan van 44,5% naar 50>%
Het is lachwekkend, die angst vanuit linkse hoek.quote:Op zondag 6 september 2026 19:35 schreef SemperLibertas het volgende:
Bij Nu.nl weten ze niet hoe vaak ze de AfD als extreemrechts moeten omschrijven, tegen het manische aan die redactie daar. Ik wacht al in spanning af op de experts die dit allemaal komen duiden
Morgen uiteraard een hiofdredactioneel over de verkiezingswinst van de AfD en dat we het Derde Rijk opnieuw gaan beleven
De linkse kramp is zo zichtbaar en voorspelbaar
Als je wil dat verkrachtende Syriers per direct het land worden uitgezet ben je kennelijk al 'extreemrechts'.quote:Op zondag 6 september 2026 19:35 schreef SemperLibertas het volgende:
Bij Nu.nl weten ze niet hoe vaak ze de AfD als extreemrechts moeten omschrijven, tegen het manische aan die redactie daar. Ik wacht al in spanning af op de experts die dit allemaal komen duiden
Morgen uiteraard een hiofdredactioneel over de verkiezingswinst van de AfD en dat we het Derde Rijk opnieuw gaan beleven
Straks weer een Duitsland-expert die dit totaal niet zag aankomen en niet snapt.quote:Op zondag 6 september 2026 19:35 schreef SemperLibertas het volgende:
Dat heeft AfD toch echt aan zichzelf te danken hoor. Zijn echt geen frisse figuren daar in Sachsen-Anhalt:quote:Op zondag 6 september 2026 19:35 schreef SemperLibertas het volgende:
Dat extreemlinkse broeinest mijd ik dan ook als de pest. Reacties die je post komen ook gewoon helemaal niet door als de 'redactie' het niet met je eens is.quote:Op zondag 6 september 2026 19:35 schreef SemperLibertas het volgende:
| 1 2 3 4 5 6 | CDU AfD LINKE SPD FDP GRÜNE BSW Sonstige 18-24 Jahre: 5% 42% 17% 8% 2% 13% 6% 7% 25-34 Jahre: 6% 44% 14% 7% 1% 16% 6% 6% 35-44 Jahre: 9% 53% 7% 7% 2% 12% 4% 6% 45-59 Jahre: 14% 52% 6% 7% 3% 10% 5% 3% 60-69 Jahre: 21% 47% 8% 8% 2% 6% 6% 2% |
Terwijl "wir schaffen das" en Merkel al 80% van de verklaring zijn.quote:Op zondag 6 september 2026 19:38 schreef Aether het volgende:
[..]
Straks weer een Duitsland-expert die dit totaal niet zag aankomen en niet snapt.
Als de gevestigde partijen gewoon een keer fatsoenlijk migratie- en asielbeleid gaan uitvoeren dan heb je AfD- en Baudet-partijen helemaal niet nodig.quote:Op zondag 6 september 2026 19:38 schreef Aether het volgende:
[..]
Straks weer een Duitsland-expert die dit totaal niet zag aankomen en niet snapt.
Dit schijnt voor sommige mensen héél ingewikkeld te zijn.quote:Op zondag 6 september 2026 19:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als de gevestigde partijen gewoon een keer fatsoenlijk migratie- en asielbeleid gaan uitvoeren dan heb je AfD- en Baudet-partijen helemaal niet nodig.
Dat is nog niet duidelijk of ze het in hun eentje mogen proberen.quote:Op zondag 6 september 2026 19:47 schreef Chadi het volgende:
Heerlijke zege voor AfD. Mooi dat ze het nu in hun eentje mogen proberen. Kijken wat voor tyfus zooi ze ervan maken. Ze hebben gouden bergen beloofd. Laat maar zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |