abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 september 2026 @ 08:42:23 #1
65846 Bocaj
47th President.
pi_221736306
Stemlokalen geopend in Saksen-Anhalt, heel Duitsland kijkt gespannen mee

quote:
In Saksen-Anhalt zijn de stemlokalen geopend voor verkiezingen die door heel Duitsland worden gevolgd. Bij de deelstaatverkiezingen zal de rechts-radicale Alternative für Deutschland (AfD) naar verwachting de beste uitslag ooit boeken.

Door het kiesstelsel is zelfs een absolute meerderheid denkbaar, waarmee de partij alleen kan regeren. In peilingen is de AfD al maanden twee keer groter dan de nummer twee, de CDU van bondskanselier Merz.

De AfD in Saksen-Anhalt is volgens de veiligheidsdienst extremistisch, vanwege xenofobische retoriek en de verbinding met extreemrechtse organisaties. De partij wil asielrechten inperken en inzetten op 'remigratie'. Verder belooft de AfD te stoppen met lhbti-voorlichting, die de partij omschrijft als het "promoten van seksuele afwijkingen", en met de financiering van de publieke omroep, "anti-Duitse" cultuur en kerkelijke organisaties.

De partij is van oudsher sterk in Oost-Duitsland, maar heeft nooit geregeerd. Alle middenpartijen wijzen iedere vorm van samenwerking met de AfD af. Andersom sluit AfD-leider Ulrich Siegmund een coalitie uit. Hij wil uitsluitend alleen regeren.

Kiesdrempel
De partij wordt in Saksen-Anhalt in alle peilingen boven de 40 procent gepeild. Dat kan genoeg zijn voor meer dan de helft van de zetels, als meerdere partijen de kiesdrempel van 5 procent niet halen. Dat lijkt te gebeuren met de huidige regeringspartij FDP, maar ook de SPD en de Groenen peilden de afgelopen maanden net boven de kiesdrempel.

Bij recente verkiezingen in Oost-Duitsland ontstond in campagnes vaak een tweestrijd tussen de AfD en de grootste middenpartij. Door een strategische stem op CDU of SPD (afhankelijk van de deelstaat) voorkwamen kiezers dat de AfD de grootste werd. Bij de vorige stembusgang in Saksen-Anhalt scoorde de CDU daardoor bijna 10 procentpunt hoger dan kort voor de stembusgang werd gepeild.

In Saksen-Anhalt is de afstand in de peilingen met de nummer twee zo groot dat deze dynamiek ditmaal ontbreekt. Nu hopen kleine partijen op een omgekeerd effect. Als zowel SPD als de Groenen door strategische stemmen de kiesdrempel halen, raakt een absolute meerderheid voor de AfD uit zicht.

Ook de populistische, Ruslandgezinde BSW schommelt net onder de kiesdrempel. Mocht die partij de kiesdrempel halen, kan dat juist positief voor de AfD uitpakken. BSW heeft aangegeven liever een AfD-premier te accepteren, dan een CDU-regering in het zadel te helpen. Mede hierom is een grote scheuring in de partij ontstaan.

Anti-AfD-coalitie
Als de AfD niet de absolute meerderheid haalt, moeten waarschijnlijk alle andere partijen samenwerken. Dat idee stort de CDU nu al in interne onenigheid. De partij sluit namelijk ook samenwerking uit met Die Linke, als opvolger van de communistische DDR-partij SED. Er ligt landelijk een partijbesluit dat een coalitie met zowel AfD als Die Linke verbiedt.

In de deelstaten Saksen en Thüringen regeert de CDU in een minderheidscoalitie, waarbij Die Linke vanuit de oppositie soms plannen steunt. In Saksen-Anhalt zal Die Linke vermoedelijk cruciaal zijn voor meerderheden en een betere onderhandelingspositie krijgen.

Toenadering tot Die Linke zal de christendemocraten splijten. Binnen de CDU klinken al stemmen om daarom met wisselende meerderheden te gaan werken, inclusief de AfD. Dat zou een breuk betekenen met de zogeheten Brandmauer, de afspraak om nooit met rechts-radicalen samen te werken. Onzeker is of de landelijke CDU-partijleiding dat zal accepteren.

Fraude
De AfD heeft voor de verkiezingsdag al twijfels gezaaid over een eerlijke stembusgang. Volgens lijsttrekker Siegmund zijn er "meerdere gevallen van fraude" in Saksen-Anhalt bekend. Het enige genoemde voorbeeld is een incident bij gemeenteraadsverkiezingen in 2014. Ook het stemmen per post is herhaaldelijk verdacht gemaakt.

De partij roept aanhangers op bij tellingen aanwezig te zijn, samen met de extreemrechtse Identitaire Beweging. De vraag is daarom of de AfD een tegenvallende uitslag zal accepteren.

De stemlokalen sluiten om 18.00 uur. Direct daarna volgt een exitpoll, een eerste indicatie van de uitslag op basis van een peiling onder kiezers. Als meerdere partijen rond de kiesdrempel eindigen, kan het nog ongewis zijn of de AfD de absolute meerderheid haalt. In de nacht wordt een voorlopige uitslag verwacht.
Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 1% gewijzigd door Bocaj op 06-09-2026 09:33:58 ]
pi_221736311
Zou mooi zijn dat ze een keuze maken die het wanbeleid van merkel ongedaan maakt.
pi_221736327
Illegalen raus* :9

[ Bericht 6% gewijzigd door Since2003 op 06-09-2026 15:06:11 ]
pi_221736349
De SED of de AfD, YOU MUST PICK
Wait for the ricochet.
Ein Besonderes unter den Besten.
  zondag 6 september 2026 @ 08:53:24 #5
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221736357
quote:
12s.gif Op zondag 6 september 2026 08:42 schreef Bocaj het volgende:
De partij roept aanhangers op bij tellingen aanwezig te zijn, samen met de extreemrechtse Identitaire Beweging.
Wat is dit voor gedoe?
Dan zitten die tellers daar met een nazi knokploeg die alleen maar hun gewenste resultaten willen hebben.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_221736401
quote:
6s.gif Op zondag 6 september 2026 08:47 schreef Since2003 het volgende:
Ausländer raus. :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door Regilio_ op 06-09-2026 09:09:59 ]
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  zondag 6 september 2026 @ 09:03:08 #7
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_221736416
Nu.nl was er gisteren al als de kippen bij om het Gevaar van extreemrechts te 'duiden'

Heel de redactie daar zit nu angstig onder het bureau en straks verschijnt er een ronkend artikel waarin 'experts', waardoor van de VU of UvA, vaststellen dat de nazi's Duitsland overnemen (wat wel zou helpen tegen die smerige rommel uit Afrika en het Midden-Oosten)
Le Diable
pi_221736439
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2026 09:03 schreef SemperLibertas het volgende:
Nu.nl was er gisteren al als de kippen bij om het Gevaar van extreemrechts te 'duiden'

Heel de redactie daar zit nu angstig onder het bureau en straks verschijnt er een ronkend artikel waarin 'experts', waardoor van de VU of UvA, vaststellen dat de nazi's Duitsland overnemen (wat wel zou helpen tegen die smerige rommel uit Afrika en het Midden-Oosten)
Nieuwsuur was gisteren ook al stevig aan het schuimen.
pi_221736444
quote:

Alle MSM gaan vanavond, vannacht en morgen helemaal loco hierover.

Wordt een schitterende vertoning _O_
  zondag 6 september 2026 @ 09:08:32 #10
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221736447
quote:

Ja wat raar dat je gaat waarschuwen voor een partij met herhaaldelijk extreem rechtse uitspattingen. Vooral met de geschiedenis die Europa en vooral Duitsland heeft. Bizar dat ze dat gevaarlijk vinden, echt onbegrijpelijk gewoon.
  zondag 6 september 2026 @ 09:09:22 #11
65846 Bocaj
47th President.
pi_221736454
quote:
6s.gif Op zondag 6 september 2026 08:52 schreef nostra het volgende:
De SED of de AfD, YOU MUST PICK
Onzinkeuze, maargoed AfD natuurlijk! ^O^
pi_221736479
quote:
vaststellen dat de nazi's Duitsland overnemen (wat wel zou helpen tegen die smerige rommel uit Afrika en het Midden-Oosten)
We zijn al aan het opschuiven van 'zijn geen nazi's' naar 'nazi's hebben ook voordelen', zie ik. Genieten op Fok op de zondagochtend.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 6 september 2026 @ 09:13:16 #13
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_221736485
quote:
10s.gif Op zondag 6 september 2026 09:08 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ja wat raar dat je gaat waarschuwen voor een partij met herhaaldelijk extreem rechtse uitspattingen. Vooral met de geschiedenis die Europa en vooral Duitsland heeft. Bizar dat ze dat gevaarlijk vinden, echt onbegrijpelijk gewoon.
Ik vind het niet gevaarlijk, integendeel.Ik zou het liefst AfD over heel Europa uitrollen en ik denk heel veel mensen met mij. Wat wil je je als je land wordt overlopen door smerige kakkerlakken?
Le Diable
  zondag 6 september 2026 @ 09:14:34 #14
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_221736488
quote:

Meloni noemden ze ook massaal extreemrechts en ze doet het best aardig.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zondag 6 september 2026 @ 09:14:48 #15
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_221736489
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 09:12 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
We zijn al aan het opschuiven van 'zijn geen nazi's' naar 'nazi's hebben ook voordelen', zie ik. Genieten op Fok op de zondagochtend.
Zo gingen we ook van 'die hebben we nodig want vergrijzing en allemaal hoogopgeleide mensen' naar 'weer een groepsverkrachting door 10 Syriërs'

Dus ja, zeg het maar
Le Diable
pi_221736490
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 09:13 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Ik vind het niet gevaarlijk, integendeel.Ik zou het liefst AfD over heel Europa uitrollen en ik denk heel veel mensen met mij. Wat wil je je als je land wordt overlopen door smerige kakkerlakken?
Nou..nee.

Nazi's zijn nooit de oplossing volgens mij..toch? :')
  zondag 6 september 2026 @ 09:17:08 #17
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_221736502
Jaja, de redactie heeft er zelfs al een Explainer voor gemaakt

https://www.nu.nl/329959/(...)en-gaat-regeren.html

Nou redactie, wat er dan gebeurt? Misschien dat Duitsland dan veiliger gaat worden?
Le Diable
pi_221736503
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2026 09:14 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Meloni noemden ze ook massaal extreemrechts en ze doet het best aardig.
Die had geen plannen om (bijvoorbeeld) mensen te werk te stellen volgens mij.

Waar kennen we dat van trouwens, mensen te werk stellen? Was er ooit een voormalig rijkskanselier die ook van die plannen had en die ook uitvoerde?
pi_221736506
Je krijgt wat je verdient toch? Mensen stemmen met hun onderbuik, en of je het er nu mee eens bent of niet, iedereen kan zichzelf weleens achter de oren krabben waarom men zo stemt.
pi_221736521
Laat ze maar eens in hun eentje regeren, dan kan iedereen zien hoe hun plannen uitwerken en of ze financieel haalbaar zijn.
pi_221736536
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 09:14 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Zo gingen we ook van 'die hebben we nodig want vergrijzing en allemaal hoogopgeleide mensen' naar 'weer een groepsverkrachting door 10 Syriërs'

Dus ja, zeg het maar
Ja.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 6 september 2026 @ 09:23:09 #22
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_221736542
quote:
9s.gif Op zondag 6 september 2026 09:17 schreef Regilio_ het volgende:

[..]

Waar kennen we dat van trouwens, mensen te werk stellen? Was er ooit een voormalig rijkskanselier die ook van die plannen had en die ook uitvoerde?
Die Oostenrijkse schilder? Of die Georgische gefaalde priester? Die had er ook een handje van.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_221736544
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2026 09:23 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Die Oostenrijkse schilder? Of die Georgische gefaalde priester? Die had er ook een handje van.
Die mislukte opgefokte schilder ja.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 6 september 2026 @ 09:24:51 #24
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_221736555
quote:
9s.gif Op zondag 6 september 2026 09:17 schreef Regilio_ het volgende:

[..]

Wat is mis met werken? Weet je hoeveel miljarden euro's er gaan naar uitkeringen omdat ze te lui zijn om sowieso te werken. Bovendien stel je zo gelijk een voorbeeld: kom je hier? Dan moet je werken.
Le Diable
pi_221736570
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 09:24 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Wat is mis met werken? Weet je hoeveel miljarden euro's er gaan naar uitkeringen omdat ze te lui zijn om sowieso te werken. Bovendien stel je zo gelijk een voorbeeld: kom je hier? Dan moet je werken.
Niks.

Arbeit macht frei adelt.
  zondag 6 september 2026 @ 09:28:08 #26
65846 Bocaj
47th President.
pi_221736577
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 09:19 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Laat ze maar eens in hun eentje regeren, dan kan iedereen zien hoe hun plannen uitwerken en of ze financieel haalbaar zijn.
Ja, laten ze het maar doen. Onder Merz gaat het niet goed nu.
pi_221736686
Ik hoop dat de AFD de absolute meerderheid haalt. Ze zijn al maanden veruit de grootste en de peilingen liegen niet. Maar ik denk dat het niet lukt. De andere partijen, de media en de veiligheidsdienst doen er alles aan om ze weg te zetten als “extremistisch”, terwijl ze eigenlijk gewoon de wil van een groot deel van de bevolking vertegenwoordigen. Typisch Duitsland: eerst negeren, dan demoniseren en als het nodig is de uitslag in twijfel trekken.
greetings and salutations
pi_221736723
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 09:46 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik hoop dat de AFD de absolute meerderheid haalt. Ze zijn al maanden veruit de grootste en de peilingen liegen niet. Maar ik denk dat het niet lukt. De andere partijen, de media en de veiligheidsdienst doen er alles aan om ze weg te zetten als “extremistisch”, terwijl ze eigenlijk gewoon de wil van een groot deel van de bevolking vertegenwoordigen. Typisch Duitsland: eerst negeren, dan demoniseren en als het nodig is de uitslag in twijfel trekken.
Meestal zijn ze er in Duitsland als de kippen bij om foute partijen te verbieden.

AfD was en is nu te groot om nog te verbieden. Woepsoepoepsie.
pi_221736780
Het wordt tijd dat de Poetinpijpers van AfD en Die Linke een enkeltje Ruzzia krijgen.
  zondag 6 september 2026 @ 10:03:55 #30
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_221736885
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 09:07 schreef DrRobotnik het volgende:

[..]
Nieuwsuur was gisteren ook al stevig aan het schuimen.
Misschien moeten ze het maar nóg een keer uitleggen.

Van de week Klaver bij VI. Die man ziet het nog steeds niet. (Net zoals Fokkers die dan weer gaan vragen wat “het” nu eigenlijk is)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 6 september 2026 @ 10:48:23 #31
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221737301
quote:
Dat zou mooi zijn. Niet omdat ik het met alles eens ben.
Maar op het dossier van asielmigratie en de oorlog tussen Rusland en Oekraïne kunnen ze een doorbraak gaan forceren. Duitsland kan grote pressie op Oekraine uitoefenen om nu toch eindelijk eens te gaan onderhandelen, en dat betekent natuurlijk dat er gebied ingeleverd moet worden en dat eerder gedane uitspraken zoals NATO lidmaatschap natuurlijk de ijskast in gaan.

Als Duitsland zich neutraler opstelt dan zal dat zeker bijdragen aan een snellere afwikkeling van dit conflict.

[ Bericht 0% gewijzigd door phpmystyle op 06-09-2026 11:16:17 ]
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_221737415
Het blijft natuurlijk hallucinant dat het importeren van zoveel mogelijk Afrikanen en Arabieren zo belangrijk is voor mainstream Europese politici, overal zou men """extreemrechts""" vrijwel meteen de wind uit de zeilen kunnen nemen als ze simpelweg afstand zouden doen van hun gouden massamigratie-kalf
  zondag 6 september 2026 @ 11:09:15 #33
512523 SimonB.
Nog steeds hoogst.
pi_221737437
quote:
7s.gif Op zondag 6 september 2026 09:26 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Niks.

Arbeit macht frei adelt.
Maar de adel arbeidt niet.
Voorheen Bargehassus.
pi_221737565
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 11:09 schreef SimonB. het volgende:

[..]
Maar de adel arbeidt niet.
Verschil moet er zijn.
pi_221737589
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 09:17 schreef SemperLibertas het volgende:
Jaja, de redactie heeft er zelfs al een Explainer voor gemaakt

https://www.nu.nl/329959/(...)en-gaat-regeren.html

Nou redactie, wat er dan gebeurt? Misschien dat Duitsland dan veiliger gaat worden?
Die zijn daar al in de complete radsmedee :D
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221737592
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 09:56 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Het wordt tijd dat de Poetinpijpers van AfD en Die Linke een enkeltje Ruzzia krijgen.
En de centrumpartijen een lesje realisme krijgen.

Man, wat een zooitje daar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 6 september 2026 @ 11:43:18 #37
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221737665
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 09:24 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Onder dwang werken en doodgewerkt worden lijkt me niet zo fris.
pi_221737676
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 11:43 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Onder dwang werken en doodgewerkt worden lijkt me niet zo fris.
Kun je werken maar wil je niet? Dan ben je een parasiet en hoor je gewoon geen enkele steun meer te krijgen.
pi_221737678
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 09:56 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Ik hoop op dikke winst van AfD.
pi_221737692
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 11:46 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Ik hoop op dikke winst van AfD.
Aangezien je de bedrijfspoedel van Baudet bent,verbaast me dat niks.
pi_221737693
Het gaat allemaal veel verder dan deze verkiezingen. De winst van AFD is een cultuuromslag. Want ook in het westen van Duitsland doen ze het 'goed'. In Oost-Duitsland staat ze op 1, en in het westen doen ze 'leuk' mee. En dat voor een partij dat qua ideologie echt nog veel rechtser is dan bijvoorbeeld de PVV. Duitsland neemt afscheid van haar schuldcultuur.

Dit heeft allerlei gevolgen. Voor Duitsland zelf, hoe wij tegen Duitsland aankijken.
  zondag 6 september 2026 @ 11:49:54 #42
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221737698
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 11:45 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Kun je werken maar wil je niet? Dan ben je een parasiet en hoor je gewoon geen enkele steun meer te krijgen.
"Geen enkele steun meer te krijgen", staat dat voor jou gelijk aan dwangarbeid onder erbarmelijke toestanden?
pi_221737701
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 11:48 schreef theunderdog het volgende:
Duitsland neemt afscheid van haar schuldcultuur.
Dat werd hoog tijd.
pi_221737704
quote:
10s.gif Op zondag 6 september 2026 11:49 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
"Geen enkele steun meer te krijgen", staat dat voor jou gelijk aan dwangarbeid onder erbarmelijke toestanden?
Voor de chronisch luie lapzwanzen die dit land 'rijk' is, is een gewone baan al 'dwangarbeid onder erbarmelijke toestanden'.
pi_221737706
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 11:48 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Aangezien je de bedrijfspoedel van Baudet bent,verbaast me dat niks.
En deze reactie verbaast me dan weer niets van de bedrijfspoedel van Zelensky.
pi_221737708
quote:
Dat maakt dus niet uit. Want zoals ik al zei: dit is een cultuuromslag. Deze geest krijg je niet meer in de fles. Duitsland moet een manier vinden waarbij ze het grootste gedeelte van de AFD sympathisanten ook tevreden kunnen houden, om zo het echte radicalisme van de AFD te kunnen counteren. Maar zie dat maar eens te doen.

Ik maak mij goed zorgen.
pi_221737712
Komt allemaal door de leiders van Europa, daar zitten de linkse zelf hatende witte mannen en vrouwen die het liefste heel Africa willen importeren

Von der Leyen zorgt voor dat Europa binnen paar jaar helemaal in elkaar stort, de EU is het lachertje van de wereld
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  zondag 6 september 2026 @ 11:52:48 #48
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221737714
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 11:50 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Voor de chronisch luie lapzwanzen die dit land 'rijk' is, is een gewone baan al 'dwangarbeid onder erbarmelijke toestanden'.
Ja leuk.
Is geen antwoord op mijn vraag he.

En die user waar ik op reageerde leek concentratiekampen te bagatelliseren.
pi_221737721
quote:

[..]
Dat werd hoog tijd.
Absoluut. Maar ik vind het spijtig dat het zo'n radicaal antwoord heeft gekregen. Had graag een rationeel en rustig afscheid van die schuldcultuur gezien.

Maar helaas. Duitsland keek toe hoe AFD populairder en populairder werd.
pi_221737724
quote:

[..]
Zoals de Tweede Kamerfractie van FvD, die zelden aanwezig is bij debatten en wanneer aanwezig dronken en strak van de coke staan te bleren (Baudet), dronken worden opgepakt terwijl ze onderweg zijn naar de hoeren (Van Meijeren) of worden volgeblaft door een partijgenoot op kantoor (De Vos). Dit allemaal is te vinden in openbare bronnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')