Bekijk deze YouTube-videoquote:Het verhaal
Jason en Lucia hebben altijd geweten dat de kansen tegen hen gestapeld zijn. Maar wanneer een makkelijke buit misloopt, bevinden ze zich in de donkerste kant van de zonnigste plek van Amerika, midden in een criminele samenzwering die zich uitstrekt over de staat Leonida. Ze zijn gedwongen meer dan ooit op elkaar te vertrouwen als ze er levend uit willen komen.
Ook zo monotoon, beetje saai.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 21:32 schreef spickel het volgende:
Echt prachtig, alleen die stem van Jason.... Dat gaat wel echt een ergerpunt worden, alsof hij een hete tosti in de bek heeft hangen de hele tijd.
Het is ook 22.15u en het komt met bakken uit de luchtquote:Op donderdag 27 augustus 2026 22:09 schreef Zipportal het volgende:
Weinig voetgangers op straat. SAD.
Dat juist niet, op de consoles althans.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 22:51 schreef CoExist het volgende:
Ik ben nooit echt een GTA liefhebber geweest eigenlijk, sinds de eerste game uit 1997 al niet. Heb er een paar proberen te spelen maar haak altijd snel af.
Maar net toch ff de stream gekeken uit nieuwsgierigheid.
Ik was niet onder de indruk, het is weer het zelfde als in 2013 maar dan mooiere graphics en snellere FPS ofzo.
Characters spreken me ook niet aan.
Miami en Florida setting is wel tof. Ben daar ooit eens een maandje geweest en het komt wel erg sfeervol over.
Ik pak deze game wel een keer mee als die heel erg in de aanbieding is en ik mijzelf 5 minuten verveel op een regenachtige zondagmiddag.
Heel mooi. De mp zal de eerste maanden wel weer onspeelbaar zijn dus dan lekker eerst de hele sp afmaken.quote:
Ok bedankt voor dit nieuwtjequote:Op donderdag 27 augustus 2026 23:12 schreef CoExist het volgende:
Oh, ik heb geen PS5 Pro. Ik doe het nog met mijn launch PS5 uit 2020.
Ik speel ook erg weinig op de PlayStation 5 want er zijn in mijn optiek te weinig games die mij aanspreken.
Heb nog een paar games in het seal liggen waar ik gewoon geen zin in heb.
Ben erg teleurgesteld in Sony eigenlijk. Veelal dure hardware met weinig ondersteunde software.
En ik ben een Nintendo gamer en speel liever op de Nintendo Switch 2.
Die pc-nerdjes zijn gewoon allemaal aan het miepen en janken omdat ze nog een paar jaar langer moeten wachtenquote:Op donderdag 27 augustus 2026 23:17 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Allemaal nerdjes op reddit die janken over 30 fps, hdr, PC whatever. Geniet gewoon van de spelervaring joh.
Ligt eraan.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 23:10 schreef LTVDK het volgende:
30 fps is echt zoveel fijner met zulke games, geeft een veel filmischer ervaring
Masterrace my assquote:Op donderdag 27 augustus 2026 23:20 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Die pc-nerdjes zijn gewoon allemaal aan het miepen en janken omdat ze nog een paar jaar langer moeten wachten
Vind het juist bij 3rd person open wereld games veel fijner om 30 fps te spelen, dan voelt het allemaal wat natuurlijker aan, bij 60 fps krijg je gelijk zo'n gehaast online 1st person shooter gevoel. Maar zal ook wel persoonlijke voorkeur zijn jaquote:Op donderdag 27 augustus 2026 23:20 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ligt eraan.
Een AC Shadows bijvoorbeeld of de Horizon Zero Dawn/Forbidden West games zijn zeer schokkerig op de 30fps quality mode.
Maar Starfield en Guardians of the Galaxy bijvoorbeeld, die waren (iig op launch) alleen maar op 30fps te spelen, en die waren veel vloeiender/veel minder schokkerig.
Eenmaal 60fps gewend (als console speler) is alles daaronder merkbaar minder
(ik heb een 120Hz oled tv met vrr en zulks).
Maar de een schijnt daar gevoeliger voor te zijn dan een ander.
Ook bij verhalende filmische singleplayer games.
Sterker nog, ik speel alleen maar singleplayer games.
Ik heb vorig jaar voor mijn launch PS5 375 euro (!!!) terug gekregen, bij GooHoo.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 23:12 schreef CoExist het volgende:
Oh, ik heb geen PS5 Pro. Ik doe het nog met mijn launch PS5 uit 2020.
Ik speel ook erg weinig op de PlayStation 5 want er zijn in mijn optiek te weinig games die mij aanspreken.
Heb nog een paar games in het seal liggen waar ik gewoon geen zin in heb.
Ben erg teleurgesteld in Sony eigenlijk. Veelal dure hardware met weinig ondersteunde software.
En ik ben een Nintendo gamer en speel liever op de Nintendo Switch 2.
Gewoon lekker op de bank hangen met een controller in de hand, genietenquote:
Ik heb een YouTube stream gekeken op mijn telefoon.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 23:21 schreef Scrummie het volgende:
Wat flitsen gezien inmiddels. Boh. Dit gaat genieten worden in NovemberAl zal ik het rustig aan spelen, dus wel een paar maanden zoet zijn.
Al die details
Ik moet Crimson Desert nog steeds uitspelen na bijna 300 uur speeltijd.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 23:08 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dan ben je bij Crimson Desert nog niet eens het begin gebied uit
dat kan op pc ookquote:Op donderdag 27 augustus 2026 23:25 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Gewoon lekker op de bank hangen met een controller in de hand, genieten
Hier ook.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 23:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik moet Crimson Desert nog steeds uitspelen na bijna 300 uur speeltijd.
Jij hebt hem dus al in pre-order staanquote:Op donderdag 27 augustus 2026 23:29 schreef UitStraling het volgende:
Toch het ultieme computerspelletje voor zolderkamerautisten om zichzelf eventjes helemaal de baddie te voelen.
Geen tijd voor spelletjes, Nederland moet gaande en draaiende gehouden worden jongemanquote:Op donderdag 27 augustus 2026 23:32 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Jij hebt hem dus al in pre-order staan
5 meter hdmi kabel hier.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 23:30 schreef over_hedge het volgende:
[..]
dat kan op pc ookHeb gewoon lange hdmi kabel gekocht naar mijn tv toe
Gewoon meerdere controllers hebben en zorgen dat er altijd 1 aan de lader hangtquote:Op donderdag 27 augustus 2026 23:34 schreef StateOfMind het volgende:
Voor als ik vergeten ben de controller op te laden.
Ik heb ook ff getwijfeld om de 1st gen te verkopen en de PS5Pro te kopen. Maar ik wist dat ik er toch weinig op ging gamen door gebrek aan games in mijn genre.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 23:25 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar voor mijn launch PS5 375 euro (!!!) terug gekregen, bij GooHoo.
Weliswaar helemaal compleet met originele doos en plastic en zo).
Dus de Pro, inclusief disc drive en verticale standaard, heeft mij netto maar 525 euro gekost![]()
Heb ook nog een Series X en een Nintendo Switch oled, maar die laatste 2 zijn al lang niet meer gebruikt.
Haha ja, PC gamers met hun incel gaming chairs voor chipskruimelsquote:Op donderdag 27 augustus 2026 23:25 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik game redelijk veel, dus was met die deal een no brainer.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 23:40 schreef CoExist het volgende:
[..]
Ik heb ook ff getwijfeld om de 1st gen te verkopen en de PS5Pro te kopen. Maar ik wist dat ik er toch weinig op ging gamen door gebrek aan games in mijn genre.
Dus toen niet gedaan, nu zijn die Pro consoles helemaal onbetaalbaar.
Ik heb ook de PSVR 2 en dat handheld ding even gehad, maar dat was het ook allemaal net niet, dus ook weer van de hand gedaan.
Heb er 3, dus in principe altijd minimaal een volle.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 23:39 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Gewoon meerdere controllers hebben en zorgen dat er altijd 1 aan de lader hangt
Kijk. Dat zijn de betere verhalen.quote:
Huh? Dit voldeed echt aan al mijn volwachtingen en de game zal dat zeker ook doenquote:Op donderdag 27 augustus 2026 22:18 schreef Harvest89 het volgende:
De verwachtingen zijn denk ik ook zo torenhoog dat vrijwel geen enkele trailer zal voldoen.
Mensen hebben nog nooit gehoord van je pc aan je tv aansluiten?quote:Op donderdag 27 augustus 2026 23:25 schreef LTVDK het volgende:
[..]
En daarom is het fijn dat we bij current gen games altijd kunnen kiezen tussen performance en quality mode, iedereen kan spelen hoe die het het prettigst vindt. Nouja, behalve bij de duurste en grootste game ooit danquote:Op donderdag 27 augustus 2026 23:10 schreef LTVDK het volgende:
30 fps is echt zoveel fijner met zulke games, geeft een veel filmischer ervaring
R indrukken is handje vasthouden.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 06:01 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Zou je daar ook het bhtje van uit kunnen doen of mee kunnen bonken???
Mja dat is wel wat vroeg, ze gaan natuurlijk geen boeiende plotlijnen spoilen of zo. In de basis gewoon ouderwets gta, beginnen als loopjongen en jezelf met veel geweld en mooie missies opwerken.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 08:13 schreef Stoorzendert het volgende:
De verhaallijn lijkt een beetje op een dertien in een dozijn actiefilm. Hopelijk is er wat meer ontwikkeling.
Deze gameplay is representatief voor een PS5? (dus niet de PS5 Pro)
Zo zie ik het ook. Spelwereld ziet er fantastisch uit, maar dat zag die van GTA5 ook, en deze is gewoon wat voller en beter. Maar qua verhaal en karakters ben ik nog niet geprikkeld.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 05:11 schreef WAvanBuren het volgende:
Zoals verwacht is de spelwereld wel echt schitterend. Wordt er verder niet echt warm of koud van, gewoon GTA V in mooier jasje en met (zo lijkt het nu althans) wat saaiere hoofdpersonages. Zal best tof zijn verder maar waarom iedereen hier nou zo bizar hyped voor is..
Daarvoor moet je wachten op de Hot Coffee modquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 06:01 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Zou je daar ook het bhtje van uit kunnen doen of mee kunnen bonken???
Red Dead 2 is de beste game wat betreft verhaal van characters, ook van Rockstar. Maar ik verwacht ook geen diepgang bij GTA 6, meer luchtigheid. Een zwaar verhaal past sowieso niet. GTA 5 had ook een flinterdun verhaal. GTA 4 had meer diepgang dan dat, maar was qua game dan weer niet zo leuk.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 08:39 schreef Lokale_Notabele het volgende:
GTA 5 on steroids. Ik heb niet de indruk dat deze game "revolutionaire" dingen gaat doen qua gameplay. Of uberhaupt iets nieuws gaat doen.
De wereld ziet er mooi uit maar qua verhaal en characters zal het niet kunnen tippen aan Yakuza. Ik moest op een gegeven moment zelfs huilen tijdens Yakuza 0, nou dat wil wat zeggen! Bijzonder knap als een entertainment product dat voor elkaar kan krijgen. GTA is altijd wat oppervlakkiger wat dat betreft.
Vooral ook door de polarisering, als je beide kanten belachelijk maakt heb je alsnog veel mensen die het kut vinden.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 09:05 schreef Divje het volgende:
Het lijkt me voor Rockstar ook wel moeilijk om de spot te drijven met de hedendaagse samenleving gezien de Idiocracy van tegenwoordig
Gta5 had met Trevor een leuke hoofdrol, en met Micheal ook wel, maar Franklin was dusdanig vlak dat het een beetje gek was. Deze twee karakters, die Lucie(?) en die dude komen ook wel heel neutraal over.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 08:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Red Dead 2 is de beste game wat betreft verhaal van characters, ook van Rockstar. Maar ik verwacht ook geen diepgang bij GTA 6, meer luchtigheid. Een zwaar verhaal past sowieso niet. GTA 5 had ook een flinterdun verhaal. GTA 4 had meer diepgang dan dat, maar was qua game dan weer niet zo leuk.
Als hij een afgeronde Uni-opleiding had en praat alsof hij een Doctoraat heeft past het allemaal niet echt in de story ben ik bangquote:Op donderdag 27 augustus 2026 23:49 schreef Forbry het volgende:
Tjezus, wat heeft die Jason een ontzettende kutstem/kut manier van praten. Hij praat alsof hij echt onwijs dom is, heel onaantrekkelijk.
Dit vond ik ongeveer het grappigste aan heel GTA5quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 09:10 schreef DrDentz het volgende:
Ik vond het bij GTA 5 wel heel gaaf gedaan hoe Trevor er dan achterkomt dat Michael eigenlijk niet dood is
Het zijn vooral wat normalere karakters.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 09:08 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Gta5 had met Trevor een leuke hoofdrol, en met Micheal ook wel, maar Franklin was dusdanig vlak dat het een beetje gek was. Deze twee karakters, die Lucie(?) en die dude komen ook wel heel neutraal over.
Misschien verrassen ze ons natuurlijk.
Dat waarschijnlijk ook niet nee, maar wel dat hij op zijn minst een beetje 'street-smart' is, toch?quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 09:21 schreef Divje het volgende:
[..]
Als hij een afgeronde Uni-opleiding had en praat alsof hij een Doctoraat heeft past het allemaal niet echt in de story ben ik bang
Misschien is het deel van een character-ontwikkeling à la RDR2. Zou wel tof zijnquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 10:05 schreef Forbry het volgende:
[..]
Dat waarschijnlijk ook niet nee, maar wel dat hij op zijn minst een beetje 'street-smart' is, toch?
Het is nu net alsof er iets mis met zijn spraakvermogen is.![]()
Het spel is 80 uur.. dit is het beginquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 08:13 schreef Stoorzendert het volgende:
De verhaallijn lijkt een beetje op een dertien in een dozijn actiefilm. Hopelijk is er wat meer ontwikkeling.
Deze gameplay is representatief voor een PS5? (dus niet de PS5 Pro)
De game is 80 uur langquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 08:33 schreef DrDentz het volgende:
Ik hoop dat ze bij deze GTA wel wat single player DLC uitbrengen, want dat miste ik bij GTA 5 en RDR 2. Heb je zo'n mooie wereld en na 1 verhaallijn ben je er eigenlijk al doorheen. Dat je bv een single player DLC hebt waarbij je als white trash op een trailerpark begint ergens in de Florida swamps.
En dan kan je ernaast waarschijnlijk zo enorm veel kloten in die wereld dat je daar ook nog heel wat uurtjes aan kwijt bent.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 10:48 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
De game is 80 uur lang
Is dat dan niet genoeg
40? zo jong ben je niet. Dichter bij over 30 jaar dan over 40 jaarquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 11:53 schreef Cyan9 het volgende:
Het ziet er erg goed uit.
Als ik over zo'n 40 jaar met pensioen ga zal ik het wel op pc kunnen spelen.
Het is echt zo triest dat het bijna (bijna!) grappig aan het worden is. Kwam een kort filmpje tegen in mijn feed, 1 of andere streamer die naar het stukje kijkt dat Jason de oceaan in duikt. Toegegeven, die animatie ziet er inderdaad niet helemaal top uit, maar de conclusie die volgt is "worst game ever". Man man manquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 11:34 schreef Divje het volgende:
Oh Lord, heb alles wat met GTA te maken heeft op reddit gemute. Echt de braindead AI-mushy brain people met hun geforceerde haat
En dan krijg ik hier de hele tijd een paginavullende Euro jackpot advertentie in beeld waardoor ik niet normaal kan fokken.
Echt. Fuck.
Kunnen ze GTA niet vandaag releasen zodat ik m'n frustratie kwijt kan.
Worst game ever 😱quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 12:34 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het is echt zo triest dat het bijna (bijna!) grappig aan het worden is. Kwam een kort filmpje tegen in mijn feed, 1 of andere streamer die naar het stukje kijkt dat Jason de oceaan in duikt. Toegegeven, die animatie ziet er inderdaad niet helemaal top uit, maar de conclusie die volgt is "worst game ever". Man man man
Zag al vele filmpjes die unplayable erin hadden staanquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 12:34 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het is echt zo triest dat het bijna (bijna!) grappig aan het worden is. Kwam een kort filmpje tegen in mijn feed, 1 of andere streamer die naar het stukje kijkt dat Jason de oceaan in duikt. Toegegeven, die animatie ziet er inderdaad niet helemaal top uit, maar de conclusie die volgt is "worst game ever". Man man man
Op alle platformen zie je het.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 11:34 schreef Divje het volgende:
Oh Lord, heb alles wat met GTA te maken heeft op reddit gemute. Echt de braindead AI-mushy brain people met hun geforceerde haat
En dan krijg ik hier de hele tijd een paginavullende Euro jackpot advertentie in beeld waardoor ik niet normaal kan fokken.
Echt. Fuck.
Kunnen ze GTA niet vandaag releasen zodat ik m'n frustratie kwijt kan.
Ziet er nog een stuk beter uit dan vertoond op Netflix.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 09:57 schreef Houniet het volgende:
Hier kun je de uncompressed versie downloaden (14GB).
https://media-rockstargam(...)An_Extended_Look.mp4
Dat soort dingen jaquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 12:34 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dit spel gaat dé benchmark worden de komende 10+ jarenquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 12:55 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Op alle platformen zie je het.
Het zijn
Pc spelers die boos zijn want niet day 1
Sony plebs die boos zijn want volgens hun is gta verantwoordelijk voor het verdwijnen van discs
Performeratieve lui die janken want unions
Fans van andere games/titels die door gta nu minder aandacht krijgen/geen game of the year kans maken
Of gewoon mensen met een zuur leven die niet willen dat anderen positief zijn over iets of er naar uitkijken.
Of ze haten want het is cool om te haten op populaire dingen
Het is allemaal nep joh.
Dit spel zal niet alleen een pareltje zijn het gaat ook alle sales records verbreken
Mja, totaal geen idee hebben waar het over gaat loont lijkt het.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 12:58 schreef Divje het volgende:
[..]
Dat soort dingen ja![]()
Ik snap dat ragebait een goede manier is om views enzo te krijgen maar volgens mij zijn er echt teveel mensen die zo denken.
'It looks just like GTA V!!1' of 'Looks too much like AI!'
Like, wat???
OH MY GOD DID YOU SEE THAT IT'S ONLY 30 FPS THIS GAME IS SO UTTERLY UNPLAYABLE IT'S LITERALLY THE WORST GAME EVER!!!!111quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 12:55 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Het zijn
Sony plebs die boos zijn want volgens hun is gta verantwoordelijk voor het verdwijnen van discs
Fans van andere games/titels die door gta nu minder aandacht krijgen/geen game of the year kans maken
Of gewoon mensen met een zuur leven die niet willen dat anderen positief zijn over iets of er naar uitkijken.
Het is allemaal nep joh.
Dit spel zal niet alleen een pareltje zijn het gaat ook alle sales records verbreken
Sowieso nacht streetracesquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 13:10 schreef FlippingCoin het volgende:
ben benieuwd hoe groot het race element gaat zijn
heb mij in alle gta’s wel vermaakt met rondracen
Ja, ik ook, daar kijk ik ook naar uit!quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 13:10 schreef FlippingCoin het volgende:
Dit triggered mij zo enorm dat ik even m'n safespace op zoek.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 13:24 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
[..]
OH MY GOD DID YOU SEE THAT IT'S ONLY 30 FPS THIS GAME IS SO UTTERLY UNPLAYABLE IT'S LITERALLY THE WORST GAME EVER!!!!111
Vind jij dit echt next level dan in vergelijking met GTA 5? Het is meer een soort natuurlijke evolutie aangezien een PS5 nu eenmaal krachtiger is dan een PS3 en het budget ontploft is.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 12:58 schreef Divje het volgende:
[..]
Dat soort dingen ja![]()
Ik snap dat ragebait een goede manier is om views enzo te krijgen maar volgens mij zijn er echt teveel mensen die zo denken.
'It looks just like GTA V!!1' of 'Looks too much like AI!'
Like, wat???
Rockstar heeft natuurlijk ook ooit nog Midnight Club games gemaakt, hopelijk nemen ze die kennis een keertje meequote:Op vrijdag 28 augustus 2026 13:26 schreef Divje het volgende:
De handling van de voertuigen zag er ook wel beter uit, soort combi van GTA4 en 5. Maar las ook ergens dat ze een compleet team hadden met racegame-devs voor dat?
Dat zou heel sick zijn.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 13:26 schreef Divje het volgende:
[..]
Sowieso nacht streetracesen een volledig circuit?
De handling van de voertuigen zag er ook wel beter uit, soort combi van GTA4 en 5. Maar las ook ergens dat ze een compleet team hadden met racegame-devs voor dat?
Ben vooral benieuwd naar het hele friendship/romance systeem tussen Jason en Lucia en de mogelijke keuzes/consequenties voor verschillende eindes
Wat we tot nu toe gezien hebben is natuurlijk nog maar het topje van de GTA VI-ijsberg.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 13:40 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Vind jij dit echt next level dan in vergelijking met GTA 5? Het is meer een soort natuurlijke evolutie aangezien een PS5 nu eenmaal krachtiger is dan een PS3 en het budget ontploft is.
GTA 6 zal vast een leuke game zijn om te spelen en ik zal erbij zijn op dag 1. Maar ik heb nou niet de indruk dat hier bakens verzet gaan worden of dat gaming naar een hoger niveau getild gaat worden, zoals sommige mensen ons willen doen geloven.
lekker belangrijkquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 13:31 schreef 2dope het volgende:
Exclusief 30fps is gewoon een terechte klacht, maar dat konden we allemaal wel aan zien komen natuurlijk
Sorry, maar ik heb mijn halve maaginhoud al verloren tijdens het kijken van de trailer. Ik weet echt niet hoe lang ik het vol houd om nog een game met actie in 30FPS te spelen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 13:54 schreef nattermann het volgende:
[..]
lekker belangrijk
gameplay, daar draait het om
quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 14:01 schreef Oscar. het volgende:
[..]
Sorry, maar ik heb mijn halve maaginhoud al verloren tijdens het kijken van de trailer. Ik weet echt niet hoe lang ik het vol houd om nog een game met actie in 30FPS te spelen.
Als het al 30FPS haalt. Minuut 20:00 Bekijk deze YouTube-video Alsof je naar een diavoorstelling zit te kijken
Ik zit in hetzelfde schuitje. Spel ziet er wel vet uit, maar typisch Rockstar om het gewoon zo kut mogelijk te doen in kutkwaliteit net als GTA5. Dat was zoooooo teleurstellend de eerste 2 jaar. Pas toen het op PC uit kwam werd het vet, maar dan kan je alles al. Ze verpesten hun eigen spel hierdoor.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 14:12 schreef MisterFox het volgende:
[..]![]()
Gaat deze uitkomen in 30 FPS dan?
Want in dat geval wacht ik wel op de PC release.
50 FPS is wel het minimum hoor,...
Werd vast te heet onder de voetjes denk ikquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 14:18 schreef incel het volgende:
[..]
Ik zit in hetzelfde schuitje. Spel ziet er wel vet uit, maar typisch Rockstar om het gewoon zo kut mogelijk te doen in kutkwaliteit net als GTA5. Dat was zoooooo teleurstellend de eerste 2 jaar. Pas toen het op PC uit kwam werd het vet, maar dan kan je alles al. Ze verpesten hun eigen spel hierdoor.
Ergens had ik gehoopt dat die Cyberleek gast dat spel zou gaan uitbrengen maar die is met de noorderzon vertrokken.
nou ik denk dat hij nooit toegang had tot het spel en alleen maar wat filmpjes had die hij gebruikte om zijn shitcoin te verkopenquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 14:29 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Werd vast te heet onder de voetjes denk ik
Op de (base) consoles iig wel.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 14:12 schreef MisterFox het volgende:
[..]![]()
Gaat deze uitkomen in 30 FPS dan?
Want in dat geval wacht ik wel op de PC release.
50 FPS is wel het minimum hoor,...
Dat zijn van die autisten die M&M's ontleden om te meten of de nootjes binnenin wel allemaal even groot zijnquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 14:51 schreef Scrummie het volgende:
FPS autisten
Daar begrijp ik echt helemaal niets van.
Tegen die tijd ligt de pensioenleeftijd vast al op 75.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 12:11 schreef over_hedge het volgende:
[..]
40? zo jong ben je niet. Dichter bij over 30 jaar dan over 40 jaar
quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 14:51 schreef Scrummie het volgende:
FPS autisten
Daar begrijp ik echt helemaal niets van.
Als je normale refresh rates gewend bent van een computer is het opeens kut om naar een powerpoint presentatie terug te gaan.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 14:54 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat zijn van die autisten die M&M's ontleden om te meten of de nootjes binnenin wel allemaal even groot zijn
Dit is natuurlijk wel gewoon een terechte klacht.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 12:55 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Het zijn
Het is allemaal nep joh.
Hopelijke geen Lets go bowling cousin effectquote:If you’re out on your own for most of a day, you might get a text from Jason or Lucia reminding you to lock up the house when you get back late, or letting you know they’re heading to bed. Ignoring these messages may result in your relationship being negatively affected.
Ja dit zijn vermoeionde mechanics.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 15:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Hopelijke geen Lets go bowling cousin effect
quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 15:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Vind het geen terechte klacht want ik wil niet dat er ingeleverd wordt op de levendigheid van de wereldquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 13:31 schreef 2dope het volgende:
Exclusief 30fps is gewoon een terechte klacht, maar dat konden we allemaal wel aan zien komen natuurlijk
pffff geen zin in een tamagotchi hoor; schiet hem/haar wel gewoon neerquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 15:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Sinds wanneer is GTA "fast paced action"quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 15:12 schreef incel het volgende:
[..]
[..]
Als je normale refresh rates gewend bent van een computer is het opeens kut om naar een powerpoint presentatie terug te gaan.
Maar ja bij sommige mensen werkt hun brein nou eenmaal sneller en verwerken ze beelden per seconde dus ook veel sneller waardoor het idd op stop-motion of een slideshow gaat lijken.
Voor een rustige stategische game kan het misschien nog, maar fast paced action en dan 30fps is helemaal kut
Het is geen competetive shooter maar als ik in een crosshair moet mikken of het nou 1st of 3rd person is dan wil ik dat dat gewoon vloeiend gaat.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 15:53 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Sinds wanneer is GTA "fast paced action"
Het is geen twitch shooter ofzo (en ik bedoel niet het streaming platform)
Precies, en gameplay is zoveel beter met 60+ fpsquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 13:54 schreef nattermann het volgende:
[..]
lekker belangrijk
gameplay, daar draait het om
Mickey mouse omver rijden?quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 15:58 schreef Momo het volgende:
Toch wel jammer dat er geen Disneypark in het spel zit
Whyquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 15:58 schreef Momo het volgende:
Toch wel jammer dat er geen Disneypark in het spel zit
Ja dit dus. Dat Rockstar met GTA steeds gaming naar een hoger niveau tilt is natuurlijk ook gewoon een hardnekkige mythe. Na GTA 3 zijn ze echt niet meer baanbrekend geweest. Gewoon steeds hele sterke evoluties van het vorige deel.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 13:40 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Vind jij dit echt next level dan in vergelijking met GTA 5? Het is meer een soort natuurlijke evolutie aangezien een PS5 nu eenmaal krachtiger is dan een PS3 en het budget ontploft is.
GTA 6 zal vast een leuke game zijn om te spelen en ik zal erbij zijn op dag 1. Maar ik heb nou niet de indruk dat hier bakens verzet gaan worden of dat gaming naar een hoger niveau getild gaat worden, zoals sommige mensen ons willen doen geloven.
Dat is ook maar gewoon een mening natuurlijk. Mijn overtuiging is dat GTA IV, V en RDR2 wel degelijk grensverleggend zijn geweest op het gebied van gaming en VI dat ook weer zal zijn. Maar het zijn altijd een beetje non-discussies waar je toch niet uit gaat komen. Want hoe definieer je "grensverleggend" of "gaming naar een hoger niveau tillen", dat kun je niet langs een objectieve meetlat leggen, iedereen ziet dat anders.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 16:44 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Ja dit dus. Dat Rockstar met GTA steeds gaming naar een hoger niveau tilt is natuurlijk ook gewoon een hardnekkige mythe. Na GTA 3 zijn ze echt niet meer baanbrekend geweest. Gewoon steeds hele sterke evoluties van het vorige deel.
Ik wil gewoon 100 paaseieren in dat spel verstopt zien en 200 dieren fotograferen, meer heb ik niet nodig..quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 17:16 schreef 2dope het volgende:
[..]
Dat is ook maar gewoon een mening natuurlijk. Mijn overtuiging is dat GTA IV, V en RDR2 wel degelijk grensverleggend zijn geweest op het gebied van gaming en VI dat ook weer zal zijn. Maar het zijn altijd een beetje non-discussies waar je toch niet uit gaat komen. Want hoe definieer je "grensverleggend" of "gaming naar een hoger niveau tillen", dat kun je niet langs een objectieve meetlat leggen, iedereen ziet dat anders.
Historische/gouden standaard voor cinematic feel, met de nodige motion blur. Toen The Hobbit: An Unexpected Journey uitkwam in 48fps kwamen er klachten dat het er onnatuurlijk 'te natuurlijk/crisp' uitzagquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 17:07 schreef MisterFox het volgende:
Dus... Is 30 FPS nou nog speelbaar of niet? Het is in elk geval geen 24 FPS
Ik heb de 24-FPS obsessie van de filmindustrie sowieso nooit begrepen. Zeker in actiescènes is het niet te kijken.
Je kunt gewoon vissen, was te zien in de trailertquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 17:18 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik wil gewoon 100 paaseieren in dat spel verstopt zien en 200 dieren fotograferen, meer heb ik niet nodig..
Als ze 20 euro extra vragen zodat ik kan vissen ben ik wel een jaartje zoet met dat spel.
Ik zal wel gek zijn; ik wil gewoon 60 FPS.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 17:19 schreef 2dope het volgende:
[..]
Historische/gouden standaard voor cinematic feel, met de nodige motion blur. Toen The Hobbit: An Unexpected Journey uitkwam in 48fps kwamen er klachten dat het er onnatuurlijk 'crisp' uitzag
Of het grensverleggend is laat ik even in het midden. Feit is wel dat Rockstar de markt perfect weet te bedienen naar wat er gevraagd wordt, de cijfers spreken voor zich lijkt mequote:Op vrijdag 28 augustus 2026 17:16 schreef 2dope het volgende:
[..]
Dat is ook maar gewoon een mening natuurlijk. Mijn overtuiging is dat GTA IV, V en RDR2 wel degelijk grensverleggend zijn geweest op het gebied van gaming en VI dat ook weer zal zijn. Maar het zijn altijd een beetje non-discussies waar je toch niet uit gaat komen. Want hoe definieer je "grensverleggend" of "gaming naar een hoger niveau tillen", dat kun je niet langs een objectieve meetlat leggen, iedereen ziet dat anders.
Ja veel mensen vinden dat dus onprettig kijken. Google maar eens op Soap Opera Effectquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 17:20 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Ik zal wel gek zijn; ik wil gewoon 60 FPS.
Bekijk deze YouTube-video
quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 17:20 schreef 2dope het volgende:
[..]
Je kunt gewoon vissen, was te zien in de trailert
Stijl over speelbaarheid, LETSS GOOOOquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 15:46 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Vind het geen terechte klacht want ik wil niet dat er ingeleverd wordt op de levendigheid van de wereld
Ik wil liever dat ze alles eruit halen wat erin die hardware zit
Nouja die hardware is nogal bejaard inmiddels. Ik bedoel mijn series x kocht ik 5 of 6 jaar geleden voor 500 euro. Die kost nu 800 of 900 geloof ik. Zelfde hardware. Waanzin. Dat is het probleem.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 15:46 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Vind het geen terechte klacht want ik wil niet dat er ingeleverd wordt op de levendigheid van de wereld
Ik wil liever dat ze alles eruit halen wat erin die hardware zit
Wat zou voor jou baanbrekend zijn? Heb je voorbeelden van andere games die dat deden/waren? In dat opzicht zou ik zeggen dat Half-Life: Alyx een goed voorbeeld is. Weer een ander zou misschien Wii Sports noemen vanwege de independent motion tracking voor 2 handen met de nunchucks.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 17:24 schreef Marsenal het volgende:
Het concept waarin GTA5 wisselde tussen drie karakters was wel echt uniek en nieuw, en waarschijnlijk ook een flinke stap om te maken als AAA game, ik kan me voorstellen dat je als programmeur en bugfixer daar een punthoofd van krijgt. Ze definieren het genre steeds, maar vinden het niet opnieuw uit ofzo.
Het zijn steeds de beste games in hun genre, vind ik, en mensen zijn gewoon heel kritisch steeds omdat ze het beste verwachten. Maar ik zou ook verbaasd zijn als GTA6 iets echt baanbrekends deed, buiten kwaliteit en grootse content om.
Voor mij was dat Mario64.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 17:36 schreef 2dope het volgende:
[..]
Wat zou voor jou baanbrekend zijn? Heb je voorbeelden van andere games die dat deden/waren? In dat opzicht zou ik zeggen dat Half-Life: Alyx een goed voorbeeld is. Weer een ander zou misschien Wii Sports noemen vanwege de independent motion tracking voor 2 handen met de nunchucks.
Wat dat betreft snap ik je argument wel, ze vinden niks nieuws uit maar wat ze neerzetten is dermate indrukwekkend dat ik het wel als baanbrekend zie. Mja, definities..
Dat was in Red Dead eigenlijk heel irritant, maar ik heb daar ook geen geduld voor.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 17:20 schreef 2dope het volgende:
[..]
Je kunt gewoon vissen, was te zien in de trailert
Idem, vreselijkquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 17:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat was in Red Dead eigenlijk heel irritant, maar ik heb daar ook geen geduld voor.
Toevallig Gta5 nu aan het downloadenquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 19:54 schreef Momo het volgende:
Dit was de gameplay video 13 jaar geleden
Dit is dus exact wat ik bedoelde met de mythe van Rockstar/GTA als baanbrekend. Het concept was helemaal niet nieuw en uniek. Donkey Kong in de jaren 90(!), Suikoden 3, Resident Evil 0, Yakuza 4 en 5. Zomaar paar voorbeelden van games die al voor GTA character switching toepasten. Rockstar deed slechts waar ze meesters in zijn; het heel gepolijst implementeren.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 17:24 schreef Marsenal het volgende:
Het concept waarin GTA5 wisselde tussen drie karakters was wel echt uniek en nieuw, en waarschijnlijk ook een flinke stap om te maken als AAA game, ik kan me voorstellen dat je als programmeur en bugfixer daar een punthoofd van krijgt. Ze definieren het genre steeds, maar vinden het niet opnieuw uit ofzo.
Het zijn steeds de beste games in hun genre, vind ik, en mensen zijn gewoon heel kritisch steeds omdat ze het beste verwachten. Maar ik zou ook verbaasd zijn als GTA6 iets echt baanbrekends deed, buiten kwaliteit en grootse content om.
zelfs nu ik het misschien 2 jaar nog eens gespeeld heb herinner ik het mij altijd veel mooier dan dat het wasquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 19:54 schreef Momo het volgende:
Dit was de gameplay video 13 jaar geleden
In mijn herinneringen was A2 Racer ook in HD graphics in 1997quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 20:24 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
zelfs nu ik het misschien 2 jaar nog eens gespeeld heb herinner ik het mij altijd veel mooier dan dat het was
die kun je ook niet meer serieus nemen, een FPS counter op een netflix trailer zetten.quote:
DavilexGODENquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 20:26 schreef Momo het volgende:
[..]
In mijn herinneringen was A2 Racer ook in HD graphics in 1997
[ afbeelding ]
Met een cactus als logo: :LOST BOYYYYYYSSquote:
haha ja toen wij als gezin een ps2 kregen zat ook iedereen te kijken van damn wat mooiquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 20:26 schreef Momo het volgende:
[..]
In mijn herinneringen was A2 Racer ook in HD graphics in 1997
[ afbeelding ]
Meen je dat nou echt? Het wisselen van sprites op de SNES is toch niet vergelijkbaar met het wisselen van karakters in een levendige sandbox 3d omgeving? Dan sla je wel een paar stappen over vind ik.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 20:22 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Dit is dus exact wat ik bedoelde met de mythe van Rockstar/GTA als baanbrekend. Het concept was helemaal niet nieuw en uniek. Donkey Kong in de jaren 90(!), Suikoden 3, Resident Evil 0, Yakuza 4 en 5. Zomaar paar voorbeelden van games die al voor GTA character switching toepasten. Rockstar deed slechts waar ze meesters in zijn; het heel gepolijst implementeren.
Dankzij het vissen in RDR2 nam ik professions in WoW eindelijk serieus, inclusief vissen en koken, en heb op meerdere characters een hele hoop professions naar max getraptquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 17:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat was in Red Dead eigenlijk heel irritant, maar ik heb daar ook geen geduld voor.
Daarom noemde ik ook de andere voorbeelden.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 21:55 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Meen je dat nou echt? Het wisselen van sprites op de SNES is toch niet vergelijkbaar met het wisselen van karakters in een levendige sandbox 3d omgeving? Dan sla je wel een paar stappen over vind ik.
Nee da is niquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 23:08 schreef StateOfMind het volgende:
Heb het gisteren op een YouTube stream gekeken op mijn telefoon, en vond de beelden van overdag tegenvallende ivm GTA5.
Maar kijk het nu opnieuw op mijn tv, en het ziet er toch wel heel erg![]()
uit.
Ik zag in de Digital Foundry video ook een (oudere) tweet ofzo voorbij komen dat het op de launch sowieso 30fps zou zijn, maar dat ze wel de intentie hebben om naderhand ook een 60fps performance mode willen maken
Iedereen weet dat Yakuza een kleinere schaal, een kleiner budget en andere gameplay heeft dan GTA. Maar qua storytelling en character building is het next level. Daar zou Rockstar een hoop van kunnen leren.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 07:58 schreef MMaRsu het volgende:
Echt als je fucking Yakuza gaat vergelijken met GTA hou dan gewoon op want dan weet je echt niet waar je het over hebt
En GTA niet innovatief of baanbrekend sure bud nouja who cares wat jij er van vind gelukkig denkt de rest van de wereld er anders over
quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 08:10 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Iedereen weet dat Yakuza een kleinere schaal, een kleiner budget en andere gameplay heeft dan GTA. Maar qua storytelling en character building is het next level. Daar zou Rockstar een hoop van kunnen leren.
In een ideale wereld bouwt Rockstar de gamewereld en besteden ze het verhaal uit aan RGG.
Ze hebben echt een half uur geluld over het feit dat dit een 30fps game is en waarschijnlijk zal blijvenquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 23:08 schreef StateOfMind het volgende:
Ik zag in de Digital Foundry video ook een (oudere) tweet ofzo voorbij komen dat het op de launch sowieso 30fps zou zijn, maar dat ze wel de intentie hebben om naderhand ook een 60fps performance mode willen maken
Dus volgens jou kan een game zonder voice acting per definitie geen goed verhaal hebben? (Yakuza heeft gedeeltelijke voice acting)quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 08:11 schreef MMaRsu het volgende:
[..]rot op met je Yakuza slaapverwekkende games man
Ik heb er een aantal, vind Japan ook vet maar al die gare textboxjes, het is zo boring. Ik ben er letterlijk meerdere keren bij in slaap gevallen
Hopelijk is die in Hawai beter want die kreeg ik bij Humble Bundle
GTA V met modsquote:Op zaterdag 29 augustus 2026 12:37 schreef MMaRsu het volgende:
Mooie nieuwe screenshots
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind het heel apart dat de relatie met Lucia optioneel isquote:Op zaterdag 29 augustus 2026 12:50 schreef Divje het volgende:
[..]
GTA V met mods
Blijft er prachtig uit zienzoveel zin in en benieuwd naar de komende teasers/info/whatever
Nouja, de romantische. En daar kan ik mij wel wat bij voorstellen, dat niet iedereen daar op zit te wachten. Maar de relatie (of vriendschap) zelf niet volgens mij.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 13:08 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ik vind het heel apart dat de relatie met Lucia optioneel is
Ben benieuwd of ze dan kussen of meer dan dat in het spel gaan stoppen. En ook of Jason en Lucia vreemd kunnen gaan.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 13:14 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nouja, de romantische. En daar kan ik mij wel wat bij voorstellen, dat niet iedereen daar op zit te wachten. Maar de relatie (of vriendschap) zelf niet volgens mij.
Probeer nog eens te lezen waar het over ging anders, het ging er alleen over dat Rockstar niet de eerste was met character switching zoals beweerd werd.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 07:58 schreef MMaRsu het volgende:
Echt als je fucking Yakuza gaat vergelijken met GTA hou dan gewoon op want dan weet je echt niet waar je het over hebt
En GTA niet innovatief of baanbrekend sure bud nouja who cares wat jij er van vind gelukkig denkt de rest van de wereld er anders over
Als je de cheeks van Lucia niet kan clappen is 't wel LITERALLY UNPLAYABLEquote:Op zaterdag 29 augustus 2026 13:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Ben benieuwd of ze dan kussen of meer dan dat in het spel gaan stoppen. En ook of Jason en Lucia vreemd kunnen gaan.
Wel in een open wereld sandbox gamequote:Op zaterdag 29 augustus 2026 14:29 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Probeer nog eens te lezen waar het over ging anders, het ging er alleen over dat Rockstar niet de eerste was met character switching zoals beweerd werd.
Dat je nu kan switchen van het rijden met Jason naar schieten met Luciaquote:Op zaterdag 29 augustus 2026 15:24 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Wel in een open wereld sandbox game
Uiteindelijk is dat ook niet belangrijk, maar wel hoe het geimplementeerd was. Dat je echt tijdens missies wisselt van viewpoint etc. Dat het verhaal verteld werd vanuit verschillende hoeken.
Exact. Wat ik dus al zei, ze hebben dat wiel niet uitgevonden maar wel geperfectioneerd. Was vooral heel tof dat het andere character echt dingen aan het doen was ipv dat je gewoon naar stilstaand personage in huis/straat switchtquote:Op zaterdag 29 augustus 2026 15:24 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Wel in een open wereld sandbox game
Uiteindelijk is dat ook niet belangrijk, maar wel hoe het geimplementeerd was. Dat je echt tijdens missies wisselt van viewpoint etc. Dat het verhaal verteld werd vanuit verschillende hoeken.
Sickquote:They remain partners in crime instead of being romantic if you ignore the relationship mechanic, but the story will be affected
Wat is dit nou voor sneu gedoe man..quote:
quote:Op zondag 30 augustus 2026 08:22 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik vind dat je wel erg defensief reageert op elk stukje kritiek dat op GTA 6 geleverd wordt, hoor. Heb je aandelen in Take 2, soms?
Stel dat je Metal Gear niet met Snake speelt of San Andreas niet met CJ maar in de plaats daarvan met een of andere vuilbekkende edgy girlboss. Dan doet dat gewoon afbreuk aan de beleving.
Dus nee, niet iedereen is excited om als mevrouw Lucia aan de slag te gaan.
Of het als wapen gebruikt kan worden, geen idee maar er lag een bult bdsm-related toys in de kamer waar Lucia op bed ging liggenquote:Op zondag 30 augustus 2026 10:22 schreef FlippingCoin het volgende:
de enige echt prangende vraag wmb is of er weer een dildo in zit als wapen en of die weer op een politiebureau gevonden gaat worden
quote:Op zondag 30 augustus 2026 10:24 schreef Divje het volgende:
[..]
Of het als wapen gebruikt kan worden, geen idee maar er lag een bult bdsm-related toys in de kamer waar Lucia op bed ging liggen
Zag ik in een reel op insta waar de comments hier natuurlijk schande van spraken
verwacht nog wel een journalistieke golf dat dit spel niet geschikt is voor kinderenquote:Op zondag 30 augustus 2026 10:25 schreef Momo het volgende:
10-jarige hyperactieve GTA online kinderen die straks die dingen tegenkomen
Het spel is officieel voor 18+, dan moeten die ouders maar opletten wat hun snotblaag aan het spelen is van hun geld.quote:Op zondag 30 augustus 2026 10:40 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
verwacht nog wel een journalistieke golf dat dit spel niet geschikt is voor kinderen
Het beste dat je met mmarsu kan doen is gewoon negerenquote:Op zondag 30 augustus 2026 08:22 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik vind dat je wel erg defensief reageert op elk stukje kritiek dat op GTA 6 geleverd wordt, hoor. Heb je aandelen in Take 2, soms?
Stel dat je Metal Gear niet met Snake speelt of San Andreas niet met CJ maar in de plaats daarvan met een of andere vuilbekkende edgy girlboss. Dan doet dat gewoon afbreuk aan de beleving.
Dus nee, niet iedereen is excited om als mevrouw Lucia aan de slag te gaan.
Gisteren nog deze discussie met de boomer ouders afgekapt (hadden het GTA-VI item op het NOS journaal gezien).quote:Op zondag 30 augustus 2026 10:40 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
verwacht nog wel een journalistieke golf dat dit spel niet geschikt is voor kinderen
itt vroeger toen veel ouders totaal geen idee hadden dat er ook games waren die eigenlijk voor volwassenen zijn, vroeger nog wel eens resident evil voor de ps1 gekregen toen ik op de basisschool zat lol
Gast weet je wel waar je op reageertquote:Op zondag 30 augustus 2026 10:43 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Het beste dat je met mmarsu kan doen is gewoon negeren
Mn vriendin laten zien die geen gamer is, sterker nog, ze vroeg er zelf om nadat ik het had gezegd dat die uit was. Reactie was: 'ow jesus, ja ik snap het wel. Dit is eigenlijk gewoon een serie waar jij deel van uit maakt en bepaald wat je doet... en de wereld, gaaaaaf'.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 21:23 schreef Cupfighter het volgende:
Zojuist de Netflix trailer gezien , echt gaaf hoor,
Dildo's kunnen gevaarlijk zijn.quote:Op zondag 30 augustus 2026 10:22 schreef FlippingCoin het volgende:
de enige echt prangende vraag wmb is of er weer een dildo in zit als wapen en of die weer op een politiebureau gevonden gaat worden
Dat is ook een van de redenen waarom de GTA serie het zo goed doet, het spreekt ook niet-gamers aanquote:Op zondag 30 augustus 2026 12:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mn vriendin laten zien die geen gamer is, sterker nog, ze vroeg er zelf om nadat ik het had gezegd dat die uit was. Reactie was: 'ow jesus, ja ik snap het wel. Dit is eigenlijk gewoon een serie waar jij deel van uit maakt en bepaald wat je doet... en de wereld, gaaaaaf'.
Dus... zolang ze maar van mijn safegames afblijft
Bedankt voor de clipjes! Goed dat van de politie wegkomen moeilijker gaat worden en dus realistischer. Zou ook raar zijn dat de politie na een minuut niet hebben gezien zou vergeten dat je 5 mensen net hebt vermoord. Outfit, haar, auto, afstand allemaal indicatoren. Ben benieuwd wat de GTA online TikTok kids van dat soort dingen vinden. Ook dat je niet meer 30 wapens bij je kan hebben en dat soort dingen.quote:Op zondag 30 augustus 2026 16:37 schreef MMaRsu het volgende:
Veel nieuwe details over het vernieuwde politie systeem, nieuw "Heat" systeem etc
Autos, het stelen ervan, het opslaan ervan, benzine, het verkopen van autos en customizen etc is ook volledig op de schop gegaan
Dit systeem maakt me wel erg enthousiast moet ik zeggenquote:Op zondag 30 augustus 2026 17:09 schreef MMaRsu het volgende:
Ik wilde eigenlijk al heel lang (en zeker bij gta v) dat je idd een crime kan begaan, van auto switched en dat de politie dan niet gelijk weet wie je bent. In V kan het even, maar ze herkennen je na even toch gelijk weer andere auto of niet.
Alles wat er nu bij komt is helemaal sick.
Is niks onderhands aan.quote:Op zondag 30 augustus 2026 17:16 schreef MisterFox het volgende:
Ik sprak gisteren met mijn broertje. Ik had de theorie dat de makers van GTA 6 een dikke onderhandse deal hebben met de makers van consoles.
Bedenk zelf: het spel wordt volledig ontwikkeld op de PC. Wat is de moeite om het spel gelijktijdig uit te brengen op de PC?
Ze moeten duidelijk de verkopen van consoles stieken.
Iets ontwikkelen op de pc en voor de pc zijn hele andere dingenquote:Op zondag 30 augustus 2026 17:16 schreef MisterFox het volgende:
Ik sprak gisteren met mijn broertje. Ik had de theorie dat de makers van GTA 6 een dikke onderhandse deal hebben met de makers van consoles.
Bedenk zelf: het spel wordt volledig ontwikkeld op de PC. Wat is de moeite om het spel gelijktijdig uit te brengen op de PC?
Dat bounty systeem in rdr2 vond ik ook grappig. Had je een redelijk bedrag, kon de politie je wel met rust laten, maar zat je savonds aan het kampvuur: opeens spanning vanuit je controler en 3 4 bountyhunters in de buurt. Kon je weer looten en zo voor voorraad nadat je ze had afgeknald.quote:Op zondag 30 augustus 2026 17:09 schreef MMaRsu het volgende:
Ik wilde eigenlijk al heel lang (en zeker bij gta v) dat je idd een crime kan begaan, van auto switched en dat de politie dan niet gelijk weet wie je bent. In V kan het even, maar ze herkennen je na even toch gelijk weer andere auto of niet.
Alles wat er nu bij komt is helemaal sick.
Ze hebben het spel al 2x uitgesteld om deze gestelde datum op consoles te kunnen halen..quote:Op zondag 30 augustus 2026 17:16 schreef MisterFox het volgende:
Ik hoop dat het dan ook optimaal draait op de PC. Ben benieuwd wat voor hardware nodig is om het minstens net zo mooi als op de PS5 te laten draaien, niet dat je zo'n belachelijk dure gpu nodig hebt.quote:Op zondag 30 augustus 2026 17:29 schreef MMaRsu het volgende:
Kan een halfjaartje tot een jaar duren maar dat gaat er nog beter uit zien.
hopen dat de ai bubbel, als die gaat barsten, dan al gebarst is.quote:Op zondag 30 augustus 2026 18:51 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Ik hoop dat het dan ook optimaal draait op de PC. Ben benieuwd wat voor hardware nodig is om het minstens net zo mooi als op de PS5 te laten draaien, niet dat je zo'n belachelijk dure gpu nodig hebt.
de prijzen gaan toch niet terug naar pre ai prijzen dus tja..quote:Op zondag 30 augustus 2026 18:56 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
hopen dat de ai bubbel, als die gaat barsten, dan al gebarst is.
als er straks overal en nergens een overschot is 🤷♂️quote:Op zondag 30 augustus 2026 19:08 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
de prijzen gaan toch niet terug naar pre ai prijzen dus tja..
Ik ben helemaal verslaafd aan dit nummer by the way
Tering wat een dik nummer
Maar deze ook erg nice
Ik heb eigenlijk meer het idee dat het andersom is. Dat het ook niet-gamers aanspreekt omdat er zo veel aandacht voor is. En waarom er zoveel aandacht voor is, is mij dan eigenlijk niet helemaal duidelijk. Het is een tof spel, maar toffe spellen zijn er zo veel...quote:Op zondag 30 augustus 2026 13:14 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat is ook een van de redenen waarom de GTA serie het zo goed doet, het spreekt ook niet-gamers aanKijk alleen maar hoe de media er over berichten, weinig andere games die het NOS journaal halen.
Die staat ook gelijk stijf op 1 in best bekeken video'squote:Op zondag 30 augustus 2026 21:12 schreef Divje het volgende:
Die Netflix-special heeft volgens mij ook wel geholpen met mensen kennis laten maken met GTA die er niks vanaf wisten
Voor mij was het GTA SA, 4 nooit kunnen uitspelenquote:Op maandag 31 augustus 2026 00:28 schreef Cyan9 het volgende:
Niveau van GTA IV nooit meer bereikt. Ik zie het somber in.
Ik heb nog nooit een GTA game uitgespeeld, te veel afleiding zowel ingame and out of game.quote:Op maandag 31 augustus 2026 07:31 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Voor mij was het GTA SA, 4 nooit kunnen uitspelen
Voor mij ook belangrijk, vermaak me nog bijna dagelijks met rondracenquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 13:10 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik hoor wat je zegt.quote:Op zondag 30 augustus 2026 17:18 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Iets ontwikkelen op de pc en voor de pc zijn hele andere dingen
Op de pc heb je 10000 stukken verschillende hardware
Over get algemeen worden ze op speciale machines getest. De devkit. Als in ze maken het voor 1 specifieke setup. En als je pc wil komen er echt meer dingen bij kijken.quote:Op maandag 31 augustus 2026 12:46 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Ik hoor wat je zegt.
Vergeet alleen niet dat het spel wordt ontwikkeld, volledig op de pc. Het wordt er ook op getest.
Ik werk zelf in de IT en kan je vertellen dat het op zich niet zo heel veel uitmaakt dat hij zoveel hardware combinaties zijn, door allerlei abstractielagen.
Ik ben echt geen game ontwikkelaar; geen idee of er verdere invloeden zijn.
Huh, GTA3 was meer een NY-achtige omgeving in een meer klassiek mafiajasje.quote:
Volgens mij wel maar dat is Bae Luxquote:Op maandag 31 augustus 2026 16:13 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Was dit ook nou een officieel shot?
Zijn ze gemaakt op de PS5 phat?quote:Op maandag 31 augustus 2026 15:59 schreef MMaRsu het volgende:
Hele vette nieuwe screenshots
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
EN DE KERS OP DE TAART
[ afbeelding ]
Omggg
Piercings
Veel nieuwe screens op de Rockstar website:
https://www.rockstargames.com/VI/media/screenshots
Nog maar 225,4 miljoen te gaan om GTA V in te halen. Dat gaat lukken denk ik.quote:
5 ook.quote:
Ga je dit nou elke dag melden?quote:Op maandag 31 augustus 2026 18:41 schreef vosss het volgende:
20,4 miljoen verkopen nog te gaan om GTA IV voorbij te steken.
Genoeg moois dat je ook nog kan spelenquote:Op dinsdag 1 september 2026 07:39 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik had al heel lang de PS5 in mijn winkelwagen bij bol.com maar vorige week toch gewoon besteld. had nog wat kadobonnen van mn verjaardag.
Ik heb de PS5 disc versie met 2 controllers set gekocht. En meteen een playstation account aangemaakt en GTA6 ge pre-ordered. Nog 70 dagen wachten
Gister binnen gekregen en meteen GTA5 even geinstalleerd, kan ik een beetje inkomen
hoop dat ik wel die mietenhandschoentjes uit kan doen bij het bankdrukkenquote:Op maandag 31 augustus 2026 23:22 schreef MMaRsu het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Cool de echte screen van deze artwork
[ afbeelding ]
Ja, want gisteren, eergisteren en alle dagen daarvoor heb ik dit ook al gemeld..... waar precies?quote:Op dinsdag 1 september 2026 07:36 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ga je dit nou elke dag melden?
+1quote:
Daar is nog niks definitiefs over gezegdquote:Op dinsdag 1 september 2026 17:26 schreef MisterFox het volgende:
Ik ben flink geïrriteerd en hap in het stof.
GTA 6 wordt ook op PlayStation 5 Pro uitgebracht op 30 FPS.
Het is kiezen of delen.
Nou best redelijk definitiefquote:Op dinsdag 1 september 2026 18:14 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Daar is nog niks definitiefs over gezegd
Maar de game is wel drukkend op de cpu met alle simulaties, en de pro heeft dezelfde cpu als de base ps5
Een 40 FPS mode is nergens uitgesloten.quote:Op dinsdag 1 september 2026 18:24 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Nou best redelijk definitief
Het laat wel wederom weer zien dat consoles niet kunnen tippen aan een redelijke game PCquote:Op dinsdag 1 september 2026 18:29 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Een 40 FPS mode is nergens uitgesloten.
60fps was nooit een optie.
Dit is zes jaar oude hardware..Er zijn op de pc ook geen games uit die eruit zien zoals GTA6 met zulke details en levendige wereld.quote:Op dinsdag 1 september 2026 18:35 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Het laat wel wederom weer zien dat consoles niet kunnen tippen aan een redelijke game PC
Nouja mijn 9070XT is wel een beetje sneller denk ik. Jammer dat pc moet wachten, maar ik ga toch gewoon op de Series X spelen en 100 inchquote:Op dinsdag 1 september 2026 19:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
De specs van een gewone Playstation 5 zijn ook niet verkeerd overigens. qua GPU kan je de PS5 vergelijken met een GeForce RTX 3060.
Ik heb een 5090 met i9 processor in mijn laptopquote:Op dinsdag 1 september 2026 18:40 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Dit is zes jaar oude hardware..Er zijn op de pc ook geen games uit die eruit zien zoals GTA6 met zulke details en levendige wereld.
Ruim 31 miljoen kijkers binnen 4 dagen las ik net.quote:Op zondag 30 augustus 2026 23:02 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Die staat ook gelijk stijf op 1 in best bekeken video's
En dan nog 17 miljoen op YT op het account van Rockstar zelf, plus nog alle tig reposters en al die figuren die de video helemaal ontledenquote:Op dinsdag 1 september 2026 23:27 schreef Divje het volgende:
[..]
Ruim 31 miljoen kijkers binnen 4 dagen las ik net.
Beter dat de flat waar Lucia woont ondertussen gesloopt is, anders zouden die mensen gek worden waarschijnlijk.quote:
Ik hoop dat er genoeg datacenters zijn op de 19de.quote:Op dinsdag 1 september 2026 23:35 schreef LTVDK het volgende:
[..]
En dan nog 17 miljoen op YT op het account van Rockstar zelf, plus nog alle tig reposters en al die figuren die de video helemaal ontleden
Spel is een week van tevoren al te downloaden 🙂🙏🏻quote:Op woensdag 2 september 2026 11:57 schreef Houniet het volgende:
[..]
Ik hoop dat er genoeg datacenters zijn op de 19de.
Haha, wel gemeen eigenlijkquote:Op woensdag 2 september 2026 11:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Beter dat de flat waar Lucia woont ondertussen gesloopt is, anders zouden die mensen gek worden waarschijnlijk.
is dat zeg maar het incelequivalent van een grote lul?quote:Op dinsdag 1 september 2026 23:22 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Ik heb een 5090 met i9 processor in mijn laptop
Met gemak haal ik 144 FPS
Huis waar Walter woonde uit Breaking Bad worden de nieuwe eigenaren helemaal gek van alle mensen die foto's gaan maken voor het huis en zelf proberen pizza's op het dak te gooien.quote:
Compensatiequote:Op woensdag 2 september 2026 14:46 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
[..]
is dat zeg maar het incelequivalent van een grote lul?
Over de snelheid van Playstation netwerk zijn al jaren klachten. Dat netwerk bestaat uit een CDN dat met een vrij eenvoudig mechanisme automatisch opschaalt. De partij die dat verzorgt heet Akamai, en heeft servers over de hele wereld.quote:Op woensdag 2 september 2026 20:23 schreef capuchon_jongen het volgende:
ik ben er redelijk zeker van dat het Playstation netwerk eruit zal liggen op 19 november. Miljoenen mensen die gta 6 gaan downloaden dat kan toch niet goed verlopen
quote:El Rubius watched almost 3 hours of GTA 6 at Rockstar North.
Rob Nelson shot an NPC in the head with a shotgun and completely blew his head off. Even Rubius wasn't sure it would make the final game.
And that was only 1 of the new details he revealed:
- You can hide bodies in car trunks. Jason and Lucia can also climb inside trunks themselves to hide.
- Rob took Lucia into a fully explorable hotel, walked through the lobby and used an elevator to reach the roof with no loading screen. A helicopter happened to be there, so they stole it.
- Jewelry stores can be robbed outside story missions. The 3D map showed a store had between $15,000 and $40,000 in loot and revealed entrances they could use to plan the robbery.
- They searched an employee's desk, found the safe code and opened it. Every gold bar, diamond and stack of cash had to be picked up 1 by 1. Gas station registers are emptied stacks of bills too.
- Rubius says a Rockstar technician told him the map is around 3 times the size of RDR2. He briefly saw it and says it looked like an island without the rumoured northern section.
- The preview build did not have first person. Rob told him it had not been added "at the moment", so that could still change before release.
- After Lucia flew away in the stolen helicopter, Jason texted: "Hey, aren't you forgetting something? 😂" They had left him behind after a robbery.
- Leaving Jason or Lucia behind during a shootout can make them angry. Rubius says their relationship can then affect how well they work together during robberies.
- A completely naked man stopped them in the street and begged for a ride home. Helping him triggered a mission with a reward and a cutscene.
- Players can ride electric scooters and kick pedestrians while moving. In cars, Jason can swing the driver's door open to hit people or other vehicles.
- You can ask dog owners for permission to pet their dogs. Some owners or dogs can refuse and Rubius saw Jason's arm physically push against a dog's leash as he walked past.
- Beach crowds change depending on the time of day. The sand deforms under the characters' feet and loose items like phones and glasses fly away when NPCs are hit.
En ik kreeg een beetje dit eruit als verhaalquote:1. “Pop Bottles / Pound Town / Skrilla”
The opening three are all strongly associated with money, partying and sex/crime culture. “Skrilla” is slang for money.
2. “Let Your Love Flow / Love Bites”
Then suddenly we get love — first positively, then negatively.
3. “People Are People / But I Think It’s a Dream”
This sounds almost philosophical: people are people, but this feels unreal.
4. “Cars and Girls / Off the Grid”
That's almost a perfect description of the GTA fantasy: cars, girls, and disappearing from society.
5. “Devil Woman / Se Me Nota”
“Se me nota” roughly means “it shows on me / you can tell.” Put beside Devil Woman, it sounds like attraction or obsession becoming obvious.
6. “Against All Odds / Mine O’ Mine”
Now there's a relationship surviving adversity, followed by possessiveness/attachment.
7. “Inner Light”
And finally, the sequence ends on something surprisingly introspective.
”
Mag toch wel hopen dat ze hier maatregelen voor nemen, ze weten dit pas 6 jaar he.quote:Op woensdag 2 september 2026 20:23 schreef capuchon_jongen het volgende:
ik ben er redelijk zeker van dat het Playstation netwerk eruit zal liggen op 19 november. Miljoenen mensen die gta 6 gaan downloaden dat kan toch niet goed verlopen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |