quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 15:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Hopelijke geen Lets go bowling cousin effect
Vind het geen terechte klacht want ik wil niet dat er ingeleverd wordt op de levendigheid van de wereldquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 13:31 schreef 2dope het volgende:
Exclusief 30fps is gewoon een terechte klacht, maar dat konden we allemaal wel aan zien komen natuurlijk
pffff geen zin in een tamagotchi hoor; schiet hem/haar wel gewoon neerquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 15:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Hopelijke geen Lets go bowling cousin effect
Sinds wanneer is GTA "fast paced action"quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 15:12 schreef incel het volgende:
[..]
[..]
Als je normale refresh rates gewend bent van een computer is het opeens kut om naar een powerpoint presentatie terug te gaan.
Maar ja bij sommige mensen werkt hun brein nou eenmaal sneller en verwerken ze beelden per seconde dus ook veel sneller waardoor het idd op stop-motion of een slideshow gaat lijken.
Voor een rustige stategische game kan het misschien nog, maar fast paced action en dan 30fps is helemaal kut
Het is geen competetive shooter maar als ik in een crosshair moet mikken of het nou 1st of 3rd person is dan wil ik dat dat gewoon vloeiend gaat.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 15:53 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Sinds wanneer is GTA "fast paced action"
Het is geen twitch shooter ofzo (en ik bedoel niet het streaming platform)
Precies, en gameplay is zoveel beter met 60+ fpsquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 13:54 schreef nattermann het volgende:
[..]
lekker belangrijk
gameplay, daar draait het om
Mickey mouse omver rijden?quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 15:58 schreef Momo het volgende:
Toch wel jammer dat er geen Disneypark in het spel zit
Whyquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 15:58 schreef Momo het volgende:
Toch wel jammer dat er geen Disneypark in het spel zit
Ja dit dus. Dat Rockstar met GTA steeds gaming naar een hoger niveau tilt is natuurlijk ook gewoon een hardnekkige mythe. Na GTA 3 zijn ze echt niet meer baanbrekend geweest. Gewoon steeds hele sterke evoluties van het vorige deel.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 13:40 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Vind jij dit echt next level dan in vergelijking met GTA 5? Het is meer een soort natuurlijke evolutie aangezien een PS5 nu eenmaal krachtiger is dan een PS3 en het budget ontploft is.
GTA 6 zal vast een leuke game zijn om te spelen en ik zal erbij zijn op dag 1. Maar ik heb nou niet de indruk dat hier bakens verzet gaan worden of dat gaming naar een hoger niveau getild gaat worden, zoals sommige mensen ons willen doen geloven.
Dat is ook maar gewoon een mening natuurlijk. Mijn overtuiging is dat GTA IV, V en RDR2 wel degelijk grensverleggend zijn geweest op het gebied van gaming en VI dat ook weer zal zijn. Maar het zijn altijd een beetje non-discussies waar je toch niet uit gaat komen. Want hoe definieer je "grensverleggend" of "gaming naar een hoger niveau tillen", dat kun je niet langs een objectieve meetlat leggen, iedereen ziet dat anders.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 16:44 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Ja dit dus. Dat Rockstar met GTA steeds gaming naar een hoger niveau tilt is natuurlijk ook gewoon een hardnekkige mythe. Na GTA 3 zijn ze echt niet meer baanbrekend geweest. Gewoon steeds hele sterke evoluties van het vorige deel.
Ik wil gewoon 100 paaseieren in dat spel verstopt zien en 200 dieren fotograferen, meer heb ik niet nodig..quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 17:16 schreef 2dope het volgende:
[..]
Dat is ook maar gewoon een mening natuurlijk. Mijn overtuiging is dat GTA IV, V en RDR2 wel degelijk grensverleggend zijn geweest op het gebied van gaming en VI dat ook weer zal zijn. Maar het zijn altijd een beetje non-discussies waar je toch niet uit gaat komen. Want hoe definieer je "grensverleggend" of "gaming naar een hoger niveau tillen", dat kun je niet langs een objectieve meetlat leggen, iedereen ziet dat anders.
Historische/gouden standaard voor cinematic feel, met de nodige motion blur. Toen The Hobbit: An Unexpected Journey uitkwam in 48fps kwamen er klachten dat het er onnatuurlijk 'te natuurlijk/crisp' uitzagquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 17:07 schreef MisterFox het volgende:
Dus... Is 30 FPS nou nog speelbaar of niet? Het is in elk geval geen 24 FPS
Ik heb de 24-FPS obsessie van de filmindustrie sowieso nooit begrepen. Zeker in actiescènes is het niet te kijken.
Je kunt gewoon vissen, was te zien in de trailertquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 17:18 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik wil gewoon 100 paaseieren in dat spel verstopt zien en 200 dieren fotograferen, meer heb ik niet nodig..
Als ze 20 euro extra vragen zodat ik kan vissen ben ik wel een jaartje zoet met dat spel.
Ik zal wel gek zijn; ik wil gewoon 60 FPS.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 17:19 schreef 2dope het volgende:
[..]
Historische/gouden standaard voor cinematic feel, met de nodige motion blur. Toen The Hobbit: An Unexpected Journey uitkwam in 48fps kwamen er klachten dat het er onnatuurlijk 'crisp' uitzag
Of het grensverleggend is laat ik even in het midden. Feit is wel dat Rockstar de markt perfect weet te bedienen naar wat er gevraagd wordt, de cijfers spreken voor zich lijkt mequote:Op vrijdag 28 augustus 2026 17:16 schreef 2dope het volgende:
[..]
Dat is ook maar gewoon een mening natuurlijk. Mijn overtuiging is dat GTA IV, V en RDR2 wel degelijk grensverleggend zijn geweest op het gebied van gaming en VI dat ook weer zal zijn. Maar het zijn altijd een beetje non-discussies waar je toch niet uit gaat komen. Want hoe definieer je "grensverleggend" of "gaming naar een hoger niveau tillen", dat kun je niet langs een objectieve meetlat leggen, iedereen ziet dat anders.
Ja veel mensen vinden dat dus onprettig kijken. Google maar eens op Soap Opera Effectquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 17:20 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Ik zal wel gek zijn; ik wil gewoon 60 FPS.
Bekijk deze YouTube-video
quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 17:20 schreef 2dope het volgende:
[..]
Je kunt gewoon vissen, was te zien in de trailert
Stijl over speelbaarheid, LETSS GOOOOquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 15:46 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Vind het geen terechte klacht want ik wil niet dat er ingeleverd wordt op de levendigheid van de wereld
Ik wil liever dat ze alles eruit halen wat erin die hardware zit
Nouja die hardware is nogal bejaard inmiddels. Ik bedoel mijn series x kocht ik 5 of 6 jaar geleden voor 500 euro. Die kost nu 800 of 900 geloof ik. Zelfde hardware. Waanzin. Dat is het probleem.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 15:46 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Vind het geen terechte klacht want ik wil niet dat er ingeleverd wordt op de levendigheid van de wereld
Ik wil liever dat ze alles eruit halen wat erin die hardware zit
Wat zou voor jou baanbrekend zijn? Heb je voorbeelden van andere games die dat deden/waren? In dat opzicht zou ik zeggen dat Half-Life: Alyx een goed voorbeeld is. Weer een ander zou misschien Wii Sports noemen vanwege de independent motion tracking voor 2 handen met de nunchucks.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 17:24 schreef Marsenal het volgende:
Het concept waarin GTA5 wisselde tussen drie karakters was wel echt uniek en nieuw, en waarschijnlijk ook een flinke stap om te maken als AAA game, ik kan me voorstellen dat je als programmeur en bugfixer daar een punthoofd van krijgt. Ze definieren het genre steeds, maar vinden het niet opnieuw uit ofzo.
Het zijn steeds de beste games in hun genre, vind ik, en mensen zijn gewoon heel kritisch steeds omdat ze het beste verwachten. Maar ik zou ook verbaasd zijn als GTA6 iets echt baanbrekends deed, buiten kwaliteit en grootse content om.
Voor mij was dat Mario64.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 17:36 schreef 2dope het volgende:
[..]
Wat zou voor jou baanbrekend zijn? Heb je voorbeelden van andere games die dat deden/waren? In dat opzicht zou ik zeggen dat Half-Life: Alyx een goed voorbeeld is. Weer een ander zou misschien Wii Sports noemen vanwege de independent motion tracking voor 2 handen met de nunchucks.
Wat dat betreft snap ik je argument wel, ze vinden niks nieuws uit maar wat ze neerzetten is dermate indrukwekkend dat ik het wel als baanbrekend zie. Mja, definities..
Dat was in Red Dead eigenlijk heel irritant, maar ik heb daar ook geen geduld voor.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 17:20 schreef 2dope het volgende:
[..]
Je kunt gewoon vissen, was te zien in de trailert
Idem, vreselijkquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 17:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat was in Red Dead eigenlijk heel irritant, maar ik heb daar ook geen geduld voor.
Toevallig Gta5 nu aan het downloadenquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 19:54 schreef Momo het volgende:
Dit was de gameplay video 13 jaar geleden
Dit is dus exact wat ik bedoelde met de mythe van Rockstar/GTA als baanbrekend. Het concept was helemaal niet nieuw en uniek. Donkey Kong in de jaren 90(!), Suikoden 3, Resident Evil 0, Yakuza 4 en 5. Zomaar paar voorbeelden van games die al voor GTA character switching toepasten. Rockstar deed slechts waar ze meesters in zijn; het heel gepolijst implementeren.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 17:24 schreef Marsenal het volgende:
Het concept waarin GTA5 wisselde tussen drie karakters was wel echt uniek en nieuw, en waarschijnlijk ook een flinke stap om te maken als AAA game, ik kan me voorstellen dat je als programmeur en bugfixer daar een punthoofd van krijgt. Ze definieren het genre steeds, maar vinden het niet opnieuw uit ofzo.
Het zijn steeds de beste games in hun genre, vind ik, en mensen zijn gewoon heel kritisch steeds omdat ze het beste verwachten. Maar ik zou ook verbaasd zijn als GTA6 iets echt baanbrekends deed, buiten kwaliteit en grootse content om.
zelfs nu ik het misschien 2 jaar nog eens gespeeld heb herinner ik het mij altijd veel mooier dan dat het wasquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 19:54 schreef Momo het volgende:
Dit was de gameplay video 13 jaar geleden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |