abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221735536
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2026 00:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat doe ik niet, ik leg jou geen woorden in de mond. Ik benoem wat je doet.

Laten we het in het algemeen trekken, dus buiten onze discussie om: waarom willen mensen heel graag benadrukken dat de Palestijnen iets anders is dan Hamas? Waarom vindt men die nuance belangrijk?

Dat is vaak omdat zulke mensen denken dat door te generaliseren te Palestijnen onrecht wordt aangedaan, een groep die men een bepaald slachtofferschap toedicht (wellicht ook wel sympathie voor heeft) en dus zo wil aangeven dat je niet alle Palestijnen over een kam kunt scheren. Door die nuance (of die nu klopt of niet) komt men voor zo'n groep op.
Dit wordt nogal semantisch. Je zegt dat je me geen woorden in de mond legt, terwijl je probeert te "benoemen wat ik zeg".

Even over de definitie van woorden in de mond leggen:
quote:
Iemand woorden in de mond leggen betekent dat je iemand iets laat zeggen wat die persoon eigenlijk niet zelf heeft bedacht of zo bedoelde.

Betekenis en gebruik
Sturend reageren: Je beweert dat iemand een bepaalde mening heeft, of je formuleert een antwoord in hun plaats.
Negatieve lading: Meestal is het negatief bedoeld. Je legt iemand woorden in de mond om ze in een kwaad daglicht te stellen of om je eigen gelijk te halen.
Voorpraten: Het komt erop neer dat je suggestieve of sturende vragen stelt zodat de ander antwoordt zoals jij dat graag wilt.

Bron: Gemini (prompt: "wat is de definitie van woorden in de mond leggen?"
Zo, nu we dat achter de rug hebben. Ik heb die nuance ondertussen al meerdere keren uitgelegd. Er wonen ongeveer 2 miljoen mensen in Gaza, volgens Israël heeft Hamas zo'n 25.000 leden. Laten we voor 't gemak even stellen dat er ook nog 250.000 sympathisanten zijn.

Als we daar vanuit gaan, zijn er ongeveer 1,7 miljoen mensen in Gaza die er niets mee te maken hebben en geen keus hebben. Zoals ook wel vaker gezegd, Gaza is geen democratie, Hamas heeft meer dan 20 jaar geleden de macht gekregen en heeft die gehouden.

Hamas is een terroristische organisatie, maar dat maakt niet alle Palestijnen terroristen. Ik vind het bijzonder dat je überhaupt de vraag stelt waarom die nuance belangrijk is. Beetje alsof je zegt: "Bolle Jos woont in Overasselt, dus alle mensen die in Overasselt wonen zijn criminelen." - Het zou grappig zijn als 't niet zo droevig was.

Door de manier waarop Israël reageert nemen ze maatregelen die ook veel burgers raken. Een reactie op 7 oktober is volledig logisch en terecht, maar dat betekent niet dat je dan maar alle remmen los kunt gooien. Jij hebt vaker aangegeven te vinden dat Israël nog wel harder had mogen reageren, ik ben het daar niet mee eens.

Maakt dat mij een sympathisant van Palestina, of van Hamas? Nee, absoluut niet. Elke opmerking dat je dat suggereert zal ik je erop aan blijven spreken. Ik ben eerder teleurgesteld in Israël dan dat ik sympathie voor Palestijnen heb.
  zondag 6 september 2026 @ 01:28:47 #202
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221735660
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 00:46 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dit wordt nogal semantisch. Je zegt dat je me geen woorden in de mond legt, terwijl je probeert te "benoemen wat ik zeg".

Even over de definitie van woorden in de mond leggen:
[..]
En dat doe ik dus niet. Woorden in de mond leggen is andermans woorden verdraaien, niet opmerken wat iemand doet.
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 00:46 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Zo, nu we dat achter de rug hebben. Ik heb die nuance ondertussen al meerdere keren uitgelegd. Er wonen ongeveer 2 miljoen mensen in Gaza, volgens Israël heeft Hamas zo'n 25.000 leden. Laten we voor 't gemak even stellen dat er ook nog 250.000 sympathisanten zijn.

Als we daar vanuit gaan, zijn er ongeveer 1,7 miljoen mensen in Gaza die er niets mee te maken hebben en geen keus hebben. Zoals ook wel vaker gezegd, Gaza is geen democratie, Hamas heeft meer dan 20 jaar geleden de macht gekregen en heeft die gehouden.

Hamas is een terroristische organisatie, maar dat maakt niet alle Palestijnen terroristen. Ik vind het bijzonder dat je überhaupt de vraag stelt waarom die nuance belangrijk is. Beetje alsof je zegt: "Bolle Jos woont in Overasselt, dus alle mensen die in Overasselt wonen zijn criminelen." - Het zou grappig zijn als 't niet zo droevig was.

Door de manier waarop Israël reageert nemen ze maatregelen die ook veel burgers raken. Een reactie op 7 oktober is volledig logisch en terecht, maar dat betekent niet dat je dan maar alle remmen los kunt gooien. Jij hebt vaker aangegeven te vinden dat Israël nog wel harder had mogen reageren, ik ben het daar niet mee eens.

Maakt dat mij een sympathisant van Palestina, of van Hamas? Nee, absoluut niet. Elke opmerking dat je dat suggereert zal ik je erop aan blijven spreken. Ik ben eerder teleurgesteld in Israël dan dat ik sympathie voor Palestijnen heb.
Israël heeft niet alle remmen losgegooid want dan was binnen een dag de Gazastrook volledig van de kaart geveegd.

Dat Israël erg veel bombardementen heeft uitgevoerd en naar schatting maar 3% van de samenleving is omgekomen, en dat is inclusief terroristen en ook het feit dat burgers actief zijn gebruikt als menselijk schild laat uiteraard wel zien dat men niet alle remmen heeft losgegooid.

Dat de vermeende nuance constant moet worden aangebracht tussen de Palestijnen en Hamas is wel degelijk het opkomen voor de Palestijnen of enige sympathie of medelijden daarmee hebben, want als dat niet het geval was zou niemand er moeite mee hebben dat er een verantwoordelijkheid bij de bredere samenleving wordt gelegd.

Ik zie ook totaal geen reden om teleurgesteld te zijn in Israël. Het is goed dat Israël eens flink terug heeft geslagen. Dat had al veel eerder moeten gebeuren. Het liefst met actieve hulp van het Westen om de Palestijnen eens te leren dat het klaar moet zijn met het terrorisme.
  Moderator zondag 6 september 2026 @ 03:30:53 #203
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221735930
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2026 01:28 schreef HowardRoark het volgende:
En dat doe ik dus niet. Woorden in de mond leggen is andermans woorden verdraaien, niet opmerken wat iemand doet.
je doet niet anders

letterlijk nooit
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221736070
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2026 01:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Israël heeft niet alle remmen losgegooid want dan was binnen een dag de Gazastrook volledig van de kaart geveegd.

Dat Israël erg veel bombardementen heeft uitgevoerd en naar schatting maar 3% van de samenleving is omgekomen, en dat is inclusief terroristen en ook het feit dat burgers actief zijn gebruikt als menselijk schild laat uiteraard wel zien dat men niet alle remmen heeft losgegooid.

Dat de vermeende nuance constant moet worden aangebracht tussen de Palestijnen en Hamas is wel degelijk het opkomen voor de Palestijnen of enige sympathie of medelijden daarmee hebben, want als dat niet het geval was zou niemand er moeite mee hebben dat er een verantwoordelijkheid bij de bredere samenleving wordt gelegd.

Ik zie ook totaal geen reden om teleurgesteld te zijn in Israël. Het is goed dat Israël eens flink terug heeft geslagen. Dat had al veel eerder moeten gebeuren. Het liefst met actieve hulp van het Westen om de Palestijnen eens te leren dat het klaar moet zijn met het terrorisme.
Ik gaf je de letterlijke definitie van woorden in de mond leggen en nog is het “dat doe ik dus niet”, om daarna me weer woorden in de mond te leggen.

Best makkelijk discussiëren zo, gewoon reageren op wat je zelf zegt en niet wat een ander zegt.

Dat “maar” 3% van de bevolking omgekomen is laat goed zien waar wij verschillen. Ik vind dat best veel, zeker aangezien je spreekt over “ook Hamas” en niet alleen Hamas.

[ Bericht 0% gewijzigd door beefkeek op 06-09-2026 07:12:54 ]
  zondag 6 september 2026 @ 09:07:41 #205
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_221736440
Best wonderlijk dat onze advocaat van duistere zaken verontwaardigd is wanneer niet betrokken joden buiten Israël worden lastiggevallen vanwege het gedrag van Israël, maar tegelijkertijd vindt dat niet bij Hamas betrokken Palestijnen wel "een lesje moet worden geleerd".

Het zou toch wat zijn wanneer we non-combattanten onafhankelijk van afkomst of mate van sympathie voor een bepaalde zaak gewoon niet zouden lastigvallen of vermoorden.

Maar ja, ik ben slechts een moslimknuffelaar natuurlijk die eigenlijk gedeporteerd zou moeten worden.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 6 september 2026 @ 09:20:54 #206
284411 crew  heywoodu
pi_221736531
(Ruim) 3% van een volledige bevolking gedood, damn. Dat is overigens meer dan het percentage Nederlanders dat in de oorlog werd gedood.

Verplichte disclaimer: nee, dat is geen vergelijk van de situatie, maar puur om het getal met iets te vergelijken.
  zondag 6 september 2026 @ 09:25:10 #207
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221736559
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2026 06:59 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik gaf je de letterlijke definitie van woorden in de mond leggen en nog is het “dat doe ik dus niet”, om daarna me weer woorden in de mond te leggen.

Best makkelijk discussiëren zo, gewoon reageren op wat je zelf zegt en niet wat een ander zegt.
Woorden in de mond leggen zou beteken dat jij 'A' zegt en ik daarvan maak dat je 'B' zegt. Dat doe ik niet. Jij neemt een positie in waar je 'A' doet, ik merk op dat je 'A' doet en vervolgens beschuldig je mij ervan jou woorden in de mond te leggen.
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 09:07 schreef mcmlxiv het volgende:
Best wonderlijk dat onze advocaat van duistere zaken verontwaardigd is wanneer niet betrokken joden buiten Israël worden lastiggevallen vanwege het gedrag van Israël, maar tegelijkertijd vindt dat niet bij Hamas betrokken Palestijnen wel "een lesje moet worden geleerd".
Je hebt het hier tegen pro-Palestijnen individuen? In die categorie val ik gelukkig niet.
quote:
Mijn standpunt is dat de Palestijnen deze oorlog zelf zijn begonnen er dus hard tegen de Palestijnen op mag worden getreden. Dat er daarbij ook burgers om het leven komen die wellicht niets te maken hebben met het terrorisme is voornamelijk een resultaat van het feit dat de beleidsbepalers in de Gazastrook zelf geen scheiding aanbrengen tussen burgers en strijders.
quote:
Het zou toch wat zijn wanneer we non-combattanten onafhankelijk van afkomst of mate van sympathie voor een bepaalde zaak gewoon niet zouden lastigvallen of vermoorden.

Maar ja, ik ben slechts een moslimknuffelaar natuurlijk die eigenlijk gedeporteerd zou moeten worden.
Dit vormt wel een goed voorbeeld van wat wél een ander woorden in de mond leggen is.
  zondag 6 september 2026 @ 09:30:03 #208
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221736597
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2026 09:20 schreef heywoodu het volgende:
(Ruim) 3% van een volledige bevolking gedood, damn. Dat is overigens meer dan het percentage Nederlanders dat in de oorlog werd gedood.

Verplichte disclaimer: nee, dat is geen vergelijk van de situatie, maar puur om het getal met iets te vergelijken.
In het geval van Nederland was het 2.5%, in het geval van Duitsland meer dan 8%. 3% is in dit geval niet veel wetende dat de Palestijnen deze oorlog zelf zijn begonnen (Nederland was dat uiteraard niet) en ook geen scheiding maken tussen burger en strijder (Nederland deed dit uiteraard wél).
pi_221736752
Eigenlijk zeg je: Israel is niet zo slecht bezig, want dat het niet 100% (binnen een dag) is bewijst dat.
  zondag 6 september 2026 @ 10:52:55 #210
403588 mcmlxiv
pi_221737323
Zo grappig dat de zeer genuanceerde Israël verdedigers het lastig vinden wanneer joden als groep worden aangesproken, maar wel stelselmatig het over "de Palestijnen" hebben in plaats van over Hamas.

Nee sterker nog, zodra je die twee uit elkaar probeert te halen worden opeens woorden als "vermeende nuance" gebruikt. Tja, spijtig dat blijkbaar alle joden overal ter wereld schuldig bevonden moeten worden gehouden voor de genocide en andere oorlogsmisdaden die enkelen in Palestijnse gebieden plegen. Het zou niet mijn keuze zijn. Ik zou het beperken tot de werkelijke daders.

Maar ik begrijp het wel, het is net als bij de boeren. Nu kan men lekker slachtoffer spelen bij elk mini-incident waar ook ter wereld.
pi_221737334
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2026 09:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Woorden in de mond leggen zou beteken dat jij 'A' zegt en ik daarvan maak dat je 'B' zegt. Dat doe ik niet. Jij neemt een positie in waar je 'A' doet, ik merk op dat je 'A' doet en vervolgens beschuldig je mij ervan jou woorden in de mond te leggen.

[..]
Je hebt het hier tegen pro-Palestijnen individuen? In die categorie val ik gelukkig niet.
[..]
Mijn standpunt is dat de Palestijnen deze oorlog zelf zijn begonnen er dus hard tegen de Palestijnen op mag worden getreden. Dat er daarbij ook burgers om het leven komen die wellicht niets te maken hebben met het terrorisme is voornamelijk een resultaat van het feit dat de beleidsbepalers in de Gazastrook zelf geen scheiding aanbrengen tussen burgers en strijders.
[..]
Dit vormt wel een goed voorbeeld van wat wél een ander woorden in de mond leggen is.
Ik heb je de letterlijke definitie van woorden in de mond leggen gegeven. Als je het dan nog niet begrijpt wil je het ook niet begrijpen.

Ik heb je ook uitgelegd dat ik geen sympathie naar de Palestijnen heb, maar daar lees je dan weer overheen. Grappig wel, voor iemand die meerdere keren aangegeven heeft afgerekend te willen worden op wat hij zegt en niet op wat anderen denken dat hij zegt.

Het is ergens ook wel logisch, het is lastig discussies “winnen” (jouw woorden, niet de mijne) wanneer je argumenten heel slecht zijn. Dan is het makkelijker de boodschapper onbetrouwbaar te maken dan het is om te komen met een sterker punt.
  zondag 6 september 2026 @ 11:34:50 #212
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221737607
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 10:53 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik heb je de letterlijke definitie van woorden in de mond leggen gegeven. Als je het dan nog niet begrijpt wil je het ook niet begrijpen.
Hier gaan we gewoon niet uitkomen. Jij bent van mening dat ik jou woorden in de mond leg als ik benoem wat jij doet, ik zie dat anders.
quote:

[..]
Ik heb je ook uitgelegd dat ik geen sympathie naar de Palestijnen heb, maar daar lees je dan weer overheen. Grappig wel, voor iemand die meerdere keren aangegeven heeft afgerekend te willen worden op wat hij zegt en niet op wat anderen denken dat hij zegt.
Maar als je dat niet hebt, dan is er toch totaal geen reden om de hele tijd dat vermeende verschil tussen Hamas en de Palestijnen te benadrukken?
quote:

[..]
Het is ergens ook wel logisch, het is lastig discussies “winnen” (jouw woorden, niet de mijne) wanneer je argumenten heel slecht zijn. Dan is het makkelijker de boodschapper onbetrouwbaar te maken dan het is om te komen met een sterker punt.
De zwakke argumenten komen niet van mij.

Immers, het argument dat er een groot verschil zou zijn tussen de Palestijnen en Hamas is juist zwak en ongeloofwaardig wetende dat Hamas een Palestijnse terreurgroepering is, opricht door Palestijnen, bestaande uit Palestijnen, gesteund door Palestijnen, snijdt geen hout.

Dit is ook de reden dat als er dan gevraagd wordt om bewijzen van vredesinitiatieven uit de Palestijnse samenleving, er nooit iets komt. Recent probeerde iemand zelfs een vredesinitiatief vanuit Israël te framen als 'Palestijns'.

De realiteit is dan ook dat de Palestijnse samenleving een enorm geradicaliseerde samenleving is, waar heel veel mensen direct of indirect betrokken zijn bij terreur of het steunen.
  zondag 6 september 2026 @ 11:39:15 #213
403588 mcmlxiv
pi_221737641
quote:

[..]

Het grote probleem met dit soort gasten is dat er geen nuance mogelijk is en vervolgens de tegenstander daarvan beschuldigen. Dit topic en de Trump topics zijn daar mooie voorbeelden van.

Je kunt tot in oneindigheid duidelijk blijven maken dat 7 oktober een terroristische misdaad was, dat de daders en überhaupt alle Hamas en Hezbollah strijders gedood mogen worden, maar het is nooit genoeg. Elk klein stukje commentaar op het heilige land, elke poging om een klein beetje verantwoordelijkheid bij de Israëliërs neer te leggen wordt van tafel geveegd. De Israëliërs zijn per definitie goed, Palestijnen en moslims per definitie fout of op zijn minst verdacht.

Maar ja, extremisten blijven extremisten en dat extremisten zichzelf helemaal niet extremistisch vinden is ook normaal.
  zondag 6 september 2026 @ 11:45:49 #214
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221737677
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 19:53 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Nee, dat is niet het doel van de post. Het doel is duidelijk, laten zien dat je een rabiate moslimhater bent.
:')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 6 september 2026 @ 11:46:58 #215
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221737681
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 11:39 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Het grote probleem met dit soort gasten is dat er geen nuance mogelijk is en vervolgens de tegenstander daarvan beschuldigen. Dit topic en de Trump topics zijn daar mooie voorbeelden van.

Je kunt tot in oneindigheid duidelijk blijven maken dat 7 oktober een terroristische misdaad was, dat de daders en überhaupt alle Hamas en Hezbollah strijders gedood mogen worden, maar het is nooit genoeg. Elk klein stukje commentaar op het heilige land, elke poging om een klein beetje verantwoordelijkheid bij de Israëliërs neer te leggen wordt van tafel geveegd. De Israëliërs zijn per definitie goed, Palestijnen en moslims per definitie fout of op zijn minst verdacht.

Maar ja, extremisten blijven extremisten en dat extremisten zichzelf helemaal niet extremistisch vinden is ook normaal.
Als het inderdaad zou zitten zoals je nu zegt, was er totaal geen probleem.

Wat we echter zien is dat Israël de volledige schuld krijgt, zonder uitspraak van een rechter inmiddels al is beticht van een genocide (wat dus ook blijk zou geven van een vooropgezet plan) er oproepen zijn voor allerlei boycots van het land.

Sterker nog, het bestaansrecht zelfs in twijfel wordt getrokken, en de Palestijnen nagenoeg vrij worden gepleit van alles en een eigen staat herkend hebben gekregen door meerdere Westerse landen, dit ondanks dat de Palestijnen deze oorlog zelf zijn begonnen en daadwerkelijke genocide intenties van hun beleidsbepalers kwamen.

Dat is dus niet slechts 'een klein beetje verantwoordelijkheid' bij Israël leggen, het is dus de volledige schuld bij Israël leggen.
  zondag 6 september 2026 @ 11:54:32 #216
403588 mcmlxiv
pi_221737725
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2026 11:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Wat we echter zien is dat Israël de volledige schuld krijgt, zonder uitspraak van een rechter inmiddels al is beticht van een genocide (wat dus ook blijk zou geven van een vooropgezet plan) er oproepen zijn voor allerlei boycots van het land.

Sterker nog, het bestaansrecht zelfs in twijfel wordt getrokken, en de Palestijnen nagenoeg vrij worden gepleit van alles en een eigen staat herkend hebben gekregen door meerdere Westerse landen, dit ondanks dat de Palestijnen deze oorlog zelf zijn begonnen en daadwerkelijke genocide intenties van hun beleidsbepalers kwamen.

Dat is dus niet slechts 'een klein beetje verantwoordelijkheid' bij Israël leggen, het is dus de volledige schuld bij Israël leggen.
Dit bedoel ik dus. Pure onvervalste leugens verpakt in zogenaamde nuance. En natuurlijk blijven hameren op "de Palestijnen" en niet op de werkelijke daders.

Miljoenen Palestijnen zijn zogenaamd schuldig vanwege de daden van enkele tienduizenden. Goh waar lijkt dat toch op?
  zondag 6 september 2026 @ 12:03:07 #217
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221737787
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 11:54 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Dit bedoel ik dus. Pure onvervalste leugens verpakt in zogenaamde nuance. En natuurlijk blijven hameren op "de Palestijnen" en niet op de werkelijke daders.

Miljoenen Palestijnen zijn zogenaamd schuldig vanwege de daden van enkele tienduizenden. Goh waar lijkt dat toch op?
Welke leugens precies? Begin daar eens mee ...

Ook wel opvallend dat je volledig om mijn punt over Israël heen gaat, het mag duidelijk dat generaliseren in die richting anders worden bekeken.
pi_221737976
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2026 11:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hier gaan we gewoon niet uitkomen. Jij bent van mening dat ik jou woorden in de mond leg als ik benoem wat jij doet, ik zie dat anders.
Dat is niet alleen mijn mening, ik heb je de letterlijke definitie gegeven en laten zien waar je het doet.

quote:
Maar als je dat niet hebt, dan is er toch totaal geen reden om de hele tijd dat vermeende verschil tussen Hamas en de Palestijnen te benadrukken?
Ik hoef geen voorstander van een partij te zijn om onjuistheden aan te kaarten.

quote:
De zwakke argumenten komen niet van mij.

Immers, het argument dat er een groot verschil zou zijn tussen de Palestijnen en Hamas is juist zwak en ongeloofwaardig wetende dat Hamas een Palestijnse terreurgroepering is, opricht door Palestijnen, bestaande uit Palestijnen, gesteund door Palestijnen, snijdt geen hout.
Je snapt zelf toch wel hoe zwak dit argument is? Aan de ene kant noem je Ben-Gvir een randfiguur zonder betekenis die niet representatief is voor Israël omdat hij maar een deel van de stemmen heeft, maar aan de andere kant is onderscheid maken tussen Hamas en Palestijnen hetzelfde als Palestijnen steunen.

Ik heb trouwens niet gezegd dat er een “groot verschil” was, ik heb uitgelegd dat niet elke Palestijn lid van Hamas of sympathisant is. Grappig, leg je me toch weer woorden in de mond.
pi_221737998
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2026 11:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Sommige mensen geven Israël de volledige schuld, het gros van de mensen op Fok echter niet.

Maar doordat nuance en rede je vreemd lijken te zijn, gooi je alles op één hoop. Iemand die kritisch is op Israël gooi jij op dezelfde hoop als iemand die openlijk Israël wil vernietigen, waarna je beide personen hetzelfde verwijt.

Jouw logica volgend is dit overigens geen woorden in de mond leggen, maar slechts constateren wat je daadwerkelijk zegt.
pi_221738015
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2026 12:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Welke leugens precies? Begin daar eens mee ...

Ook wel opvallend dat je volledig om mijn punt over Israël heen gaat, het mag duidelijk dat generaliseren in die richting anders worden bekeken.
“Het mag duidelijk dat generaliseren in die richting anders worden bekeken” is sturend reageren. Oftewel, woorden in de mond leggen. Ik dacht, ik leg ‘t maar even uit.
  zondag 6 september 2026 @ 12:38:13 #221
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221738059
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 12:24 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dat is niet alleen mijn mening, ik heb je de letterlijke definitie gegeven en laten zien waar je het doet.
Die definitie is niet op van toepassing wat ik doe. Iets opmerken en benoemen.
quote:
[..]
Ik hoef geen voorstander van een partij te zijn om onjuistheden aan te kaarten.
Vaak zijn mensen gedreven vanuit een gevoel van sympathie voor een kant.

Om deze reden zien we bijvoorbeeld geregeld mensen die nuances willen aanbrengen als het over bepaalde groepen gaat die men een bepaald slachtofferschap toedicht (denk hier bijvoorbeeld aan migranten of moslims) maar heeft men er totaal geen problemen als andere groepen over een kan worden geschoren. De drang om 'onjuistheden' aan te kaarten heeft dus een nogal selectief karakter.
quote:
[..]
Je snapt zelf toch wel hoe zwak dit argument is? Aan de ene kant noem je Ben-Gvir een randfiguur zonder betekenis die niet representatief is voor Israël omdat hij maar een deel van de stemmen heeft, maar aan de andere kant is onderscheid maken tussen Hamas en Palestijnen hetzelfde als Palestijnen steunen.
Correct.

De steun voor het Palestijnse terreur en de terreurgroeperingen is toch veel groter dan de steun in Israël voor de partij van Ben Gvir. Of dacht jij echt dat pakweg 5-8% van de Palestijnse samenleving Hamas en soortgelijke partijen steunt en de rest veel gematigder is?

De rot in de Palestijnse samenleving zit natuurlijk veel breder. Wat sommigen vervolgens proberen is het beeld te wekken alsof de steun voor een Ben Gvir is Israël net zo groot is als de steun voor Hamas of soortgelijke groeperingen in de Israëlische samenleving. Een valse analogie wordt dat ook wel genoemd.

Kortom: steun voor Hamas & co. bagatelliseren, steun voor Ben Gvir schromelijk overdreven. Conclusie: zie je wel, beide kanten zijn hetzelfde. Aan beide kanten zitten goede en foute mensen. Maar zo werkt het dus niet. De Israëlische samenleving is grotendeels normaal en fatsoenlijk, de Palestijnse samenleving grotendeels abnormaal en ernstig geradicaliseerd.

En als je zo nu willen beweren van niet. Oké, maar waar zijn de gematigde alternatieven in de Palestijnse samenleving dan? De NGOs, vredesbewegingen, gematigde politieke partijen? De mensen die zich uitspreken tegen het terrorisme, noem ze maar op ...
pi_221738085
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2026 12:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Die definitie is niet op van toepassing wat ik doe. Iets opmerken en benoemen.
Natuurlijk is die dat wel. Dat je dat niet (wil) zien spreekt boekdelen voor je intenties. En ja, ook dat is woorden in de mond leggen :*

quote:
Vaak zijn mensen gedreven vanuit een gevoel van sympathie voor een kant.

Om deze reden zien we bijvoorbeeld geregeld mensen die nuances willen aanbrengen als het over bepaalde groepen gaat die men een bepaald slachtofferschap toedicht (denk hier bijvoorbeeld aan migranten of moslims) maar heeft men er totaal geen problemen als andere groepen over een kan worden geschoren. De drang om 'onjuistheden' aan te kaarten heeft dus een nogal selectief karakter.

Correct.
Misschien moet je je in een discussie gewoon houden bij wat iemand zegt en niet de zolderkamerpsycholoog uithangen. Het slaat namelijk nergens op.

quote:
De steun voor het Palestijnse terreur en de terreurgroeperingen is toch veel groter dan de steun in Israël voor de partij van Ben Gvir. Of dacht jij echt dat pakweg 5-8% van de Palestijnse samenleving Hamas en soortgelijke partijen steunt en de rest veel gematigder is?
Dank dat je hier wel nuance aanbrengt en daarmee mijn punt bewijst.

quote:
De rot in de Palestijnse samenleving zit natuurlijk veel breder. Wat sommigen vervolgens proberen is het beeld te wekken alsof de steun voor een Ben Gvir is Israël net zo groot is als de steun voor Hamas of soortgelijke groeperingen in de Israëlische samenleving. Een valse analogie wordt dat ook wel genoemd.

Kortom: steun voor Hamas & co. bagatelliseren, steun voor Ben Gvir schromelijk overdreven. Conclusie: zie je wel, beide kanten zijn hetzelfde. Aan beide kanten zitten goede en foute mensen. Maar zo werkt het dus niet. De Israëlische samenleving is grotendeels normaal en fatsoenlijk, de Palestijnse samenleving grotendeels abnormaal en ernstig geradicaliseerd.

En als je zo nu willen beweren van niet. Oké, maar waar zijn de gematigde alternatieven in de Palestijnse samenleving dan? De NGOs, vredesbewegingen, gematigde politieke partijen? De mensen die zich uitspreken tegen het terrorisme, noem ze maar op ...
De rot in Gaza is heel groot. Meer dan 20 jaar lang geen functionerende regering en grotendeels afgesloten zijn van de rest van de wereld helpt daar niet bij.

Alleen al hier op Fok zijn er een hoop die zich uitspreken tegen het terrorisme van Hamas. Maar doordat je oogkleppen op hebt herken je die berichten alleen maar als sympathie of steun.
  zondag 6 september 2026 @ 12:57:46 #223
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221738198
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 12:44 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Misschien moet je je in een discussie gewoon houden bij wat iemand zegt en niet de zolderkamerpsycholoog uithangen. Het slaat namelijk nergens op.
Dat doet het zeker wel, wat ik zeg is simpelweg een feit.
quote:
[..]
Dank dat je hier wel nuance aanbrengt en daarmee mijn punt bewijst.
Het is geen nuance maar een statistische realiteit.
quote:
[..]
De rot in Gaza is heel groot. Meer dan 20 jaar lang geen functionerende regering en grotendeels afgesloten zijn van de rest van de wereld helpt daar niet bij.
Hamas is door de mensen daar zelf verkozen hè? En wat had de rest van de wereld moeten doen? Er zijn daar talloze hulpverleners en hulporganisaties actief en er zijn vele miljoenen naar de mensen in Gaza gegaan.
quote:
Alleen al hier op Fok zijn er een hoop die zich uitspreken tegen het terrorisme van Hamas. Maar doordat je oogkleppen op hebt herken je die berichten alleen maar als sympathie of steun.
Het afkeuren van Hamas wordt vaak snel gedaan als een 'performative disclaimer', met name als een morele indekking.

'Ik ben tegen Hamas, máár ... *insert een heel betoog die de schuld grotendeels bij Israël legt*'

De snelle afkeuring van Hamas, die best wel gemeend kan zijn, wordt dus met name gedaan om te voorkomen dat men wordt weggezet als een sympathisant van Hamas, maar vervolgens wordt eigenlijk vooral Israël als de boeman aangewezen.

De vraag is dan ook niet zo zeer ben je voor of tegen Hamas (ook al zouden mensen Hamas gerechtvaardigd vinden, zullen de meeste dat niet erkennen omdat men daarmee in een discussie zichzelf schaakmat zet), de vraag is vooral: Wie heeft hier de meest schuld en moet het hardst worden aangepakt? En dan zullen velen Israël noemen. Ik zie dat uiteraard anders.
pi_221738256
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2026 12:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
[..]
Hamas is door de mensen daar zelf verkozen hè? En wat had de rest van de wereld moeten doen? Er zijn daar talloze hulpverleners en hulporganisaties actief en er zijn vele miljoenen naar de mensen in Gaza gegaan.
[..]
Het afkeuren van Hamas wordt vaak snel gedaan als een 'performative disclaimer', met name als een morele indekking.

'Ik ben tegen Hamas, máár ... *insert een heel betoog die de schuld grotendeels bij Israël legt*'

De snelle afkeuring van Hamas, die best wel gemeend kan zijn, wordt dus met name gedaan om te voorkomen dat men wordt weggezet als een sympathisant van Hamas, maar vervolgens wordt eigenlijk vooral Israël als de boeman aangewezen.

De vraag is dan ook niet zo zeer ben je voor of tegen Hamas (ook al zouden mensen Hamas gerechtvaardigd vinden, zullen de meeste dat niet erkennen omdat men daarmee in een discussie zichzelf schaakmat zet), de vraag is vooral: Wie heeft hier de meest schuld en moet het hardst worden aangepakt? En dan zullen velen Israël noemen. Ik zie dat uiteraard anders.
Het is dan ook niet alleen Hamas die de regio in bloed drenkt maar ook de Palestijnen in hun geheel, sinds 1948 toen ze uit eeuwenlange Jodenhaat geen onderdeel van Israël (voor Joden en Arabieren) wensten te zijn.

Eigenlijk willen ze hetzelfde wat de islam in Libanon gedaan heeft, verdrijving van de aartsvijand, Joden en Christenen met welk smaakje dan ook, een genocide die sedert lang in de wereld plaatsvind.
Laat maar waaien
pi_221738289
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2026 12:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]

Goed te zien dat je echt werkelijk geen idee hebt wat ik zeg. Laat ook maar.
pi_221738744
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 13:07 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Het is dan ook niet alleen Hamas die de regio in bloed drenkt maar ook de Palestijnen in hun geheel, sinds 1948 toen ze uit eeuwenlange Jodenhaat geen onderdeel van Israël (voor Joden en Arabieren) wensten te zijn.

Eigenlijk willen ze hetzelfde wat de islam in Libanon gedaan heeft, verdrijving van de aartsvijand, Joden en Christenen met welk smaakje dan ook, een genocide die sedert lang in de wereld plaatsvind.
Interessant. En hoeveel christenen zijn bij die genocide tot nu toe omgekomen en er wonen zeker geen christenen meer in Libanon?
pi_221743689
Feest voor Links,

"Teheran bereidt nieuwe slachting als 7 oktober op Israël voor"
Laat maar waaien
  Moderator maandag 7 september 2026 @ 01:33:27 #228
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221743726
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 00:45 schreef UitStraling het volgende:
Feest voor Links,

"Teheran bereidt nieuwe slachting als 7 oktober op Israël voor"
goed verhaal man
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221743849
Na jaren lang struisvogel gespeeld te hebben noemt een Amerikaanse ambassadeur in isreal noemt het geweld van kolonisten op de westoever terreur.

Huckabee Condemns ‘Terrorist’ Attacks on Palestinians in West Bank Town Hall

Als reactie daarop zegt dan netanyahu dat sommige joodse kolonisten posten op de westoever ontruimd moeten gaan worden.

Ik heb weinig vertrouwen dat er wat ontruimt wordt en de rechten van inheemse bevolking op de westoever gerespecteerd gaan worden.
pi_221743865
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 07:17 schreef Basp1 het volgende:
Na jaren lang struisvogel gespeeld te hebben noemt een Amerikaanse ambassadeur in isreal noemt het geweld van kolonisten op de westoever terreur.

Huckabee Condemns ‘Terrorist’ Attacks on Palestinians in West Bank Town Hall

Als reactie daarop zegt dan netanyahu dat sommige joodse kolonisten posten op de westoever ontruimd moeten gaan worden.

Ik heb weinig vertrouwen dat er wat ontruimt wordt en de rechten van inheemse bevolking op de westoever gerespecteerd gaan worden.
De inheemse naam voor de westoever is Judea.
Laat maar waaien
pi_221744502
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 07:26 schreef UitStraling het volgende:

[..]
De inheemse naam voor de westoever is Judea.
Tja, dit heeft men helaas zelf altijd nog niet door in de pro-Palestijnse kringen. Het Jodendom, Hebreeuws en Joden zijn daar inheems, niet Arabieren, Arabisch en de Islam.

Maar bij een deel van Westerlingen is het beeld ontstaan dat als je van Cyprus naar het Oosten gaat en daar de Levantijnse kust bereikt, je ineens op 'Arabisch en Islamitisch' grondgebied bent en Joden slechts een stel etnische Polen en Oekraïners zijn of zo, die zomaar even voor de lol naar dit gebied zijn getrokken.

Ik ben dan bijvoorbeeld ook benieuwd of @Basp1 überhaupt vindt dat Israël bestaansrecht heeft en op basis waarvan hij denkt dat Arabische moslims en niet Joden hier inheems zouden zijn. Het staat namelijk nogal haaks op de feitelijke geschiedenis.
pi_221744568
quote:
14s.gif Op maandag 7 september 2026 09:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, dit heeft men helaas zelf altijd nog niet door in de pro-Palestijnse kringen. Het Jodendom, Hebreeuws en Joden zijn daar inheems, niet Arabieren, Arabisch en de Islam.

Maar bij een deel van Westerlingen is het beeld ontstaan dat als je van Cyprus naar het Oosten gaat en daar de Levantijnse kust bereikt, je ineens op 'Arabisch en Islamitisch' grondgebied bent en Joden slechts een stel etnische Polen en Oekraïners zijn of zo, die zomaar even voor de lol naar dit gebied zijn getrokken.

Ik ben dan bijvoorbeeld ook benieuwd of @:Basp1 überhaupt vindt dat Israël bestaansrecht heeft en op basis waarvan hij denkt dat Arabische moslims en niet Joden hier inheems zouden zijn. Het staat namelijk nogal haaks op de feitelijke geschiedenis.
Hey kijk, woorden in de mond leggen! Dat komt hier echt bijna nooit voor hoorz
pi_221744577
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2026 14:12 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Interessant. En hoeveel christenen zijn bij die genocide tot nu toe omgekomen en er wonen zeker geen christenen meer in Libanon?
Nu is ongeveer 30% van Libanon nog Christelijk, in 2012 was dit nog 40%, in 1950, 54% en in 1900 was dit 75% tot 80%.

Dit is namelijk hoe het altijd gaat: moslims stormen een land binnen, krijgen daar veel kinderen, conflict ontstaat, inheemse inwoners ontvluchten het gebied en over tijd nemen moslims de boel over. Alleen al tijdens de Libanese burgeroorlog zijn bijna een miljoen mensen het land ontvlucht, waarvan voornamelijk Christenen.

Kortom, Libanon was een voornamelijk Christelijk land. Logisch ook aangezien het Christendom voortkwam uit het Jodendom en de eerste Christenen hier Joden waren (lees: de inheemse bewoners van dit gebied).

Naarmate dat de Christelijke populatie zal afnemen en moslims het land over zullen nemen ligt het ook voor de hand dat er meer conflict ontstaat. Op dit moment in de vertegenwoordiging in de Libanese politiek gebaseerd op religie (het staat dus letterlijk vast dat bepaalde posities naar een bepaalde religieuze groep gaan) maar dit is gebaseerd op relatief oude census. Daar zullen moslims op een gegeven moment over gaan morren, dat kan niet anders.
pi_221744580
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 10:01 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Hey kijk, woorden in de mond leggen! Dat komt hier echt bijna nooit voor hoorz
Nee, dit heet een vraag stellen. Er wordt geclaimd dat Arabische moslims hier de inheemse bewoners zouden zijn, ik vraag op basis waarvan deze claim wordt gemaakt. En tevens hoe deze user aankijkt tegen het bestaansrecht van Israël.

Kortom, vragen, geen woorden in de mond leggen. Je laat hier wederom zien dat je oprecht niet begrijpt wat dit wil zeggen.

Jij denkt schijnbaar dat mensen van alles kunnen claimen en als daar dan enige reactie of er tegenin wordt gegaan kun je dat meteen wegzetten als 'woorden in de mond leggen' en hoef je op het inhoudelijke argument niet meer te reageren want de discussiepartner is al op een negatieve manier weggezet. Maar zo werkt het dus niet.
pi_221744620
De feitelijk geschiedenis waarbij rechts conservatieven zomaar een willekeurige datum pakken om hun punt zogenaamd valide te maken is nogal subjectief. :')

Waarbij het natuurlijk wederom erg opvallend is dat er niet ingegaan wordt op de terreur daden van Israël jegens de bevolking op de westoever.

Volgens mij hebben we aan de rechts conservatieve kant hier een stel terroristen verheerlijkers...
pi_221744707
quote:
14s.gif Op maandag 7 september 2026 10:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, dit heet een vraag stellen. Er wordt geclaimd dat Arabische moslims hier de inheemse bewoners zouden zijn, ik vraag op basis waarvan deze claim wordt gemaakt. En tevens hoe deze user aankijkt tegen het bestaansrecht van Israël.

Kortom, vragen, geen woorden in de mond leggen. Je laat hier wederom zien dat je oprecht niet begrijpt wat dit wil zeggen.

Jij denkt schijnbaar dat mensen van alles kunnen claimen en als daar dan enige reactie of er tegenin wordt gegaan kun je dat meteen wegzetten als 'woorden in de mond leggen' en hoef je op het inhoudelijke argument niet meer te reageren want de discussiepartner is al op een negatieve manier weggezet. Maar zo werkt het dus niet.
Je zei dit:
quote:
Ik ben dan bijvoorbeeld ook benieuwd of @:Basp1 überhaupt vindt dat Israël bestaansrecht heeft en op basis waarvan hij denkt dat Arabische moslims en niet Joden hier inheems zouden zijn.
Dat is een sturende vraag die geen enkele andere bedoeling heeft dan @Basp1 proberen te dwingen te reageren dat Israël bestaansrecht heeft, zodat de aandacht afgeleid is van 't daadwerkelijke onderwerp van discussie.

Dit is een schoolvoorbeeld van woorden in de mond leggen, want jij trekt in twijfel of Basp1 wel van mening is dat Israël bestaansrecht heeft, zodat je hem weg kan zetten als een onoprechte discussiepartner.
pi_221744780
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 10:24 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Je zei dit:
[..]
Dat is een sturende vraag die geen enkele andere bedoeling heeft dan @:Basp1 proberen te dwingen te reageren dat Israël bestaansrecht heeft, zodat de aandacht afgeleid is van 't daadwerkelijke onderwerp van discussie.

Dit is een schoolvoorbeeld van woorden in de mond leggen, want jij trekt in twijfel of Basp1 wel van mening is dat Israël bestaansrecht heeft, zodat je hem weg kan zetten als een onoprechte discussiepartner.
Bedankt voor het bevestigen van mijn punt. Je begrijpt dus oprecht niet wat dit wil zeggen.

Woorden in de mond leggen wil zeggen dat je voor een ander invult wat deze zou hebben gezegd. Kortom:

HowardRoark: '@Basp1 is tegen het bestaansrecht van Israël' = woorden in de mond leggen
HowardRoark: 'Ik ben benieuwd hoe @Basp1 aankijkt tegen het bestaansrecht van Israël' = vraag stellen.

Jij probeert nu herhaaldelijk dit soort discussies los te krijgen omdat je het dan niet over de inhoud hoeft te hebben maar vooral de persoon ter discussie kunt stellen en van iets beschuldigen. Hou daar gewoon mee op.
pi_221744788
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 10:07 schreef Basp1 het volgende:
De feitelijk geschiedenis waarbij rechts conservatieven zomaar een willekeurige datum pakken om hun punt zogenaamd valide te maken is nogal subjectief. :')

Waarbij het natuurlijk wederom erg opvallend is dat er niet ingegaan wordt op de terreur daden van Israël jegens de bevolking op de westoever.

Volgens mij hebben we aan de rechts conservatieve kant hier een stel terroristen verheerlijkers...
Waarom kun je je eerdere claim gewoon niet onderbouwen? Jij stelde dat de mensen daar de 'inheemse bewoners zijn'. Op basis waarvan concludeer je dat. En hoe kijk je aan tegen het bestaansrecht van Israël?
pi_221744842
Inheemse bevolking tja wanneer is opeens een bevolking inheems geworden. Is dat omdat er oude geschriften zijn of als we naar archeologische vindingen kijken en zien dat er ook volkeren voor het uitvinden van ons schrift daar woonden..
pi_221744856
quote:
14s.gif Op maandag 7 september 2026 10:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bedankt voor het bevestigen van mijn punt. Je begrijpt dus oprecht niet wat dit wil zeggen.

Woorden in de mond leggen wil zeggen dat je voor een ander invult wat deze zou hebben gezegd. Kortom:

HowardRoark: '@:Basp1 is tegen het bestaansrecht van Israël' = woorden in de mond leggen
HowardRoark: 'Ik ben benieuwd hoe @:Basp1 aankijkt tegen het bestaansrecht van Israël' = vraag stellen.

Jij probeert nu herhaaldelijk dit soort discussies los te krijgen omdat je het dan niet over de inhoud hoeft te hebben maar vooral de persoon ter discussie kunt stellen en van iets beschuldigen. Hou daar gewoon mee op.
Lees gewoon die definitie eens terug, je stelt een sturende vraag, een vraag waarbij je uitgaat van het scenario dat @Basp1 van mening is dat Israël geen bestaansrecht heeft.

Je vroeg namelijk niet hoe hij aankijkt tegen het bestaansrecht van Israël, maar "of hij überhaupt vindt dat Israël bestaansrecht heeft".

Ik start herhaaldelijk deze discussie omdat jij het niet over de inhoud hebt, maar over de persoon. Elke keer weer. In plaats van daadwerkelijk ingaan op de inhoud stel je een vraag waarmee je de aandacht kan verleggen.

Je laat namelijk keer op keer zien dat je het niet begrijpt, of dat je het niet wil begrijpen. Welk van de twee het is is niet zo relevant, maar je vult constant woorden voor anderen in en doet daar vervolgens verontwaardigd over, zodat je daarna je stokpaardje over de geschiedenis van Israel los kan laten.
pi_221744858
quote:
14s.gif Op maandag 7 september 2026 10:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nu is ongeveer 30% van Libanon nog Christelijk, in 2012 was dit nog 40%, in 1950, 54% en in 1900 was dit 75% tot 80%.
Knip

Oké oké er is in Libanon een genocide op Christenen gaande

De cijfers
1900 0,5 miljoen christenen
1950 0,7 miljoen christenen
2012 1,7 miljoen christenen
2026 2 miljoen christenen

Als deze mensen een ander niet nader te noemen geloof hadden gehad dan zou men in bepaalde contreien stellen dat er van een genocide überhaupt geen sprake zou kunnen zijn, maar nu natuurlijk wel
pi_221744868
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 10:48 schreef Basp1 het volgende:
Inheemse bevolking tja wanneer is opeens een bevolking inheems geworden. Is dat omdat er oude geschriften zijn of als we naar archeologische vindingen kijken en zien dat er ook volkeren voor het uitvinden van ons schrift daar woonden..
Het is over het algemeen bekend dat het Arabisch en de Islam hier niet zijn ontstaan maar gekomen via veroveringstochten. Op basis waarvan concludeer je dan tóch dat zo een groep hier de inheemse bewoners zijn?
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2026 10:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Oké oké er is in Libanon een genocide op Christenen gaande

De cijfers
1900 0,5 miljoen christenen
1950 0,7 miljoen christenen
2012 1,7 miljoen christenen
2026 2 miljoen christenen

Als deze mensen een ander niet nader te noemen geloof hadden gehad dan zou men in bepaalde contreien stellen dat er van een genocide überhaupt geen sprake zou kunnen zijn, maar nu natuurlijk wel
Ik heb dan ook niet gezegd dat er een genocide gaande zou zijn op Christenen. Ik heb slechts aangegeven dat het percentage Christenen afneemt in dit gebied en Libanon dus aan het Islamiseren is.

Wel kunnen we natuurlijk rustig stellen dat Christenen te maken hebben met flinke onderdrukking op de nodige plekken. Dat is helaas de norm op plekken waar veel moslims wonen. Maar onderdrukking is geen genocide.

Al zullen er vast een aanzienlijk aantal moslims zijn die genocidale wensen hebben ten aanzien van de Christelijke populaties daar. Zo zit de Islam immers in elkaar. Alles dat niet moslim is moet wijken of gedegradeerd worden tot tweederangsburgers.
  maandag 7 september 2026 @ 12:18:03 #243
131800 Tarado
capô de fusca
pi_221745597
How Hamas still holds Gaza captive

Almost a year into a ceasefire that promised a new chapter, Hamas still rules a third of Gaza

"This is a plea to those who genuinely care about the Palestinian people: learn the bare minimum about the most destructive force in contemporary Palestinian history. Separate the Palestinian people’s just and urgent aspirations for freedom and prosperity from Hamas, Jihadi Islamism and violent extremism. Until that is done, Hamas will continue to hold two million hostages in Gaza."
pi_221745666
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 12:18 schreef Tarado het volgende:
How Hamas still holds Gaza captive

Almost a year into a ceasefire that promised a new chapter, Hamas still rules a third of Gaza

"This is a plea to those who genuinely care about the Palestinian people: learn the bare minimum about the most destructive force in contemporary Palestinian history. Separate the Palestinian people’s just and urgent aspirations for freedom and prosperity from Hamas, Jihadi Islamism and violent extremism. Until that is done, Hamas will continue to hold two million hostages in Gaza."
Dan zou de wereld om te beginnen eens wat meer met Israëlische vlaggen mogen zwaaien.
Laat maar waaien
pi_221749489
twitter
pi_221752163
quote:
De president van de Verenigde Arabische Emiraten (VAE) heeft premier Benjamin Netanyahu in aanloop naar 7 oktober 2023 gewaarschuwd voor de terreuraanval van Hamas. De Emirati’s hadden vertrouwelijke informatie in handen, aldus Haaretz. De Israëlische kwaliteitskrant heeft een uitgebreide reconstructie in het Hebreeuws en het Engels gepubliceerd waar een lang onderzoek aan vooraf ging.

In een 45 minuten durend telefoongesprek werd Netanyahu op de hoogte gebracht over ‘een grote operatie tegen Israël’ die op handen zou zijn. De actie zou door Hamas-leider Yahyah Sinwar zijn voorbereid. De president van de VAE zei grote zorgen te hebben over een groot bloedbad, maar ook over verdere destabilisatie in de hele regio.
https://jonet.nl/emiraten-waarschuwden-netanyahu-voor-7-oktober/

Zou die Israelische terreurregering met opzet de 7 oktober 2023 aanval maar laten gebeuren ?
Als smoesje de Gaza samenleving en 80.000 mensen te vernietigen ?
pi_221752302
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 14:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
https://jonet.nl/emiraten-waarschuwden-netanyahu-voor-7-oktober/

Zou die Israelische terreurregering met opzet de 7 oktober 2023 aanval maar laten gebeuren ?
Als smoesje de Gaza samenleving en 80.000 mensen te vernietigen ?
Nee, maar dit is wel een discussie in Israël. Je hebt altijd een schuldvraag na zo'n gebeurtenis. Dat heet zwarte pieten. Zo werkt politiek ook.

Laat onverlet dat de Palestijnen primair verantwoordelijk zijn en blijven voor 7 oktober. En dus de consequenties ervan dragen. Start een oorlog, krijg een oorlog. Deze wet is zo oud als de mensheid.
pi_221752391
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 14:40 schreef Homey het volgende:

Laat onverlet dat de Palestijnen primair verantwoordelijk zijn en blijven voor 7 oktober. En dus de consequenties ervan dragen. Start een oorlog, krijg een oorlog. Deze wet is zo oud als de mensheid.
Je kunt ook zo generaliserend stellen dat de zionistische Israeliërs primair verantwoordelijk zijn voor de massamoorden van hun regering Netanyahu. En zij en andere zionisten de consequenties moeten dragen.
pi_221752553
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2026 02:47 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Another one bites the dust
pi_221752724
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 15:43 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Another one bites the dust
Er werken ruim 300 mensen bij die Hezbollah Al -Manar netwerk. IDF is nog wel even bezig om al die mensen uit de weg te ruimen

We leven in een bijzondere wereld. We zagen het in Gaza ook al, mensen zijn al een legitiem doelwit als ze als journalist of media medewerker enigszins pro-Hezbollah of pro-Hamas berichten verspreiden. Het zij geen terroristen maar ze moeten wel dood en we vinden het heel normaal.
pi_221752778
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2026 16:16 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Er werken ruim 300 mensen bij die Hezbollah Al -Manar netwerk. IDF is nog wel even bezig om al die mensen uit de weg te ruimen

We leven in een bijzondere wereld. We zagen het in Gaza ook al, mensen zijn al een legitiem doelwit als ze als journalist of media medewerker enigszins pro-Hezbollah of pro-Hamas berichten verspreiden. Het zij geen terroristen maar ze moeten wel dood en we vinden het heel normaal.
Jaja, je trekt in plaats van een uniform een PRESS hemdje aan en tada, je bent "journalist" die niet lastig gevallen mag worden. Het leven kan zo simpel zijn.
pi_221752824
Veel symboolpolitiek hier. Beetje doen alsof je om een Palestijn geeft.

Give me a break.
Corporate translator
pi_221752841
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 september 2026 16:30 schreef HSG het volgende:
Veel symboolpolitiek hier. Beetje doen alsof je om een Palestijn geeft.

Give me a break.
No Jews No News.
pi_221752851
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 september 2026 16:26 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Jaja, je trekt in plaats van een uniform een PRESS hemdje aan en tada, je bent "journalist" die niet lastig gevallen mag worden. Het leven kan zo simpel zijn.
Dan arresteer je ze en laat je ze berechten door een rechter zoals in een normale rechtstaat. Saddam Hoessein werd zo ook berecht.

Nu noemen ze iedereen een antisemiet of terrorist die zogenaamd tegen de staat Israel zou zijn
pi_221752868
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 16:34 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Dan arresteer je ze en laat je ze berechten door een rechter zoals in een normale rechtstaat. Saddam Hoessein werd zo ook berecht.

Nu noemen ze iedereen een antisemiet of terrorist die zogenaamd tegen de staat Israel zou zijn
Arrestaties tijdens een actieve oorlogsvoering, hardop gelachen. Je hebt iets teveel JAG zitten kijken mijn beste.
pi_221752979
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 september 2026 16:26 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Dat is incorrect
pi_221753042
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2026 16:56 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat is incorrect
oke
pi_221753140
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 17:05 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
oke
Gewoon zeggen dat iemand een terrorist is. Het leven kan inderdaad zo simpel zijn
pi_221753486
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 september 2026 16:37 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Arrestaties tijdens een actieve oorlogsvoering, hardop gelachen. Je hebt iets teveel JAG zitten kijken mijn beste.
Als het met Saddam lukt dan kan het prima
  dinsdag 8 september 2026 @ 18:17:45 #260
131800 Tarado
capô de fusca
pi_221753498
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 18:15 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Als het met Saddam lukt dan kan het prima
Natuurlijk niet.
pi_221753546
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2026 17:21 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Gewoon zeggen dat iemand een terrorist is. Het leven kan inderdaad zo simpel zijn
akkoord ik doe wat je voorstelt: Netanyahu is een terrorist
  dinsdag 8 september 2026 @ 18:29:07 #262
131800 Tarado
capô de fusca
pi_221753568
twitter

Tja.
pi_221753756
quote:

[..]
Jetten is een terrorist

Oh dit bevalt me wel
pi_221753952
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 18:29 schreef Tarado het volgende:
[ x ]

Tja.
Prachtige manifestatie weer van het hoefijzermodel in de praktijk. Maar dit zal niemand verbazen als je de recente berichten op de socials hebt gezien van een bepaald FvD politicus, die ineens nogal obsessief over Israël bezig is.

Bij deze progressieve en linkse partijen leeft natuurlijk een steeds breder sentiment dat Israël geen bestaansrecht heeft. We weten dat in die kringen de hysterie over dit conflict steeds meer toeneemt.

De jongerenvereniging van PRO heeft inmiddels al het standpunt ingenomen dat Israël als land ontmanteld moet worden, de partij zelf heeft hier nog geen afstand van gedaan. Dat zegt genoeg.

Deze mensen veinzen altijd op schijnheilige wijze zoveel te geven om 'mensenrechten' en 'het internationale recht' (selectief ja) maar zou het prima vinden om Tel Aviv in rook op te zien gaan.
  dinsdag 8 september 2026 @ 19:46:33 #265
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221754147
quote:

[..]
Ali Chbib is van het persbureau Al-Manar, waarvan gewoon algemeen bekend is dat het gelieerd is aan Hezbollah, een terroristische organisatie :?
pi_221754414
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 19:46 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ali Chbib is van het persbureau Al-Manar, waarvan gewoon algemeen bekend is dat het gelieerd is aan Hezbollah, een terroristische organisatie :?
Dat vind jij voldoende om al die medewerkers van dat persbureau als terroristen te kwalificeren en te vinden dat ze gedood mogen worden?

Dat is toch wel een heel dunne lijn. En dan zijn er nog tig andere krantjes en tv zenders die aan Hezbollah gelieerd zijn zoals Al Nour. Dan hebben we het al snel over duizend mensen. Ongewapend.

Oekraïne moet dan ook maar eens de Russische pers te grazen gaan nemen. Je zult het hier wel weer mee oneens zijn, dus leg me dan alsjeblieft uit waarom het volgens jou dan anders is.
pi_221754723
Het woord “terrorist” is in veel politieke en militaire contexten uitgehold. Het wordt steeds vaker gebruikt als retorisch wapen, niet als een neutrale beschrijving van een actor die systematisch geweld tegen burgers inzet om politieke doelen te bereiken. Het heeft allang zijn lading verloren, iedereen noemt zijn tegenstanders simpelweg terroristen voor de buhne. Russen, Oekraïners, Palestijnen, Iraniers, de VS, Israel, de Houthi’s, Saudi Arabie, Turken, Syrie, Hezbollah en ga zo maar door worden allemaal door hun tegenstanders als terroristen gelabeld.
Agressieve landen gebruiken de term vooral omdat het het makkelijker maakt om geweld te rechtvaardigen.
Als je tegenstander een “terrorist” is, wordt bijna elke militaire actie verdedigbaar gemaakt.
pi_221754739
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2026 20:15 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat vind jij voldoende om al die medewerkers van dat persbureau als terroristen te kwalificeren en te vinden dat ze gedood mogen worden?

Dat is toch wel een heel dunne lijn. En dan zijn er nog tig andere krantjes en tv zenders die aan Hezbollah gelieerd zijn zoals Al Nour. Dan hebben we het al snel over duizend mensen. Ongewapend.

Oekraïne moet dan ook maar eens de Russische pers te grazen gaan nemen. Je zult het hier wel weer mee oneens zijn, dus leg me dan alsjeblieft uit waarom het volgens jou dan anders is.
Het is een oorlog hè. Deze mensen zijn dus geallieerd aan een terreurbeweging, wellicht ook wel in een dubbelfunctie zoals zovelen (zie onderstaande tweet). Waarom zou Israël deze dus niet mogen uitschakelen?

twitter
pi_221754781
Hier weer een bijzonder voorbeeld (video uit 2024) van het leven met Palestijnen. Daar wordt meteen mee afgerekend, zoals het ook hoort.

twitter
pi_221754932
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 september 2026 20:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is een oorlog hè. Deze mensen zijn dus geallieerd aan een terreurbeweging, wellicht ook wel in een dubbelfunctie zoals zovelen (zie onderstaande tweet). Waarom zou Israël deze dus niet mogen uitschakelen?

[ twitter ]
Ik beweer niet dat terroristen niet uitgeschakeld mogen worden. Waarom doe jij zo?
pi_221754988
Woopsie, nieuws dat Netanyahu niet zo goed kan gebruiken in de aanloop naar de verkiezingen in oktober. Twee journalisten van Haaretz onthullen in een boek dat Netanyahu anderhalve week voor 7 oktober 2023 in een persoonlijk telefoongesprek door Mohamed bin Zayed Al Nahyan, de president van de Verenigde Arabische Emiraten ervoor was gewaarschuwd dat Hamas een grootschalige aanval voorbereidde.

Volgens Haaretz heeft Netanyahu met die waarschuwing niets gedaan en deze ook niet doorgegeven aan de Israëlische veiligheidsdiensten.

Netanyahu is woedend en noemt dit verhaal een keiharde leugen. Hij ontkent ook met de UAE president te hebben gesproken in de periode kort voor 7 oktober.

Nu gaan er al langer verhalen dat Israel al sinds 2018 op de hoogte was van plannen van Hamas, maar dat ging dan via de veiligheidsdiensten. Bij mijn weten is er nog niet eerder sprake geweest van dit soort informatie in een persoonlijk gesprek op het niveau van een staatshoofd en een premier. En wat er van waar is? Ik hoop dat daar de komende tijd duidelijkheid over komt.

bron: https://www.theguardian.c(...)r-hamas-book-haaretz
pi_221755032
twitter
pi_221755080
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2026 21:19 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik beweer niet dat terroristen niet uitgeschakeld mogen worden. Waarom doe jij zo?
Je stelde dat 'Dat vind jij voldoende om al die medewerkers van dat persbureau als terroristen te kwalificeren en te vinden dat ze gedood mogen worden?'. Daarmee lijk je het optreden van Israël in twijfel te trekken.
pi_221755201
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 september 2026 21:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je stelde dat 'Dat vind jij voldoende om al die medewerkers van dat persbureau als terroristen te kwalificeren en te vinden dat ze gedood mogen worden?'. Daarmee lijk je het optreden van Israël in twijfel te trekken.
Met die vraag aan qarrad trek ik het optreden van IDF niet in twijfel. Qarrad lijkt te beweren dat alle medewerkers een legitiem doelwit zijn en dat vind ik ver gaan terwijl die mensen zich niet actief en en in de gewapende strijd. Ik lees normaliter de posts van Qarrad graag en dit standpunt verbaasd me bij Qarrad

En ik heb inderdaad niet alle vertrouwen in het huidige IDF. IDF is al vaak betrapt op een leugen(tje) en IDF heeft nu 48 uur later ook nog steeds niet gereageerd. Het is denk ik de MO he, net zoals die vage verklaringen dat er bij aanval X of aanval Y één of meerdere terroristen zijn uitgeschakeld en ondertussen maar zelden namen noemen... Als je bewust 'ontransparant' bent dan lijkt het alsof je iets te verbergen hebt. Of op zijn minst niet gecontroleerd wil worden.
pi_221755232
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2026 21:58 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Met die vraag aan qarrad trek ik het optreden van IDF niet in twijfel. Qarrad lijkt te beweren dat alle medewerkers een legitiem doelwit zijn en dat vind ik ver gaan terwijl die mensen zich niet actief en en in de gewapende strijd. Ik lees normaliter de posts van Qarrad graag en dit standpunt verbaasd me bij Qarrad

En ik heb inderdaad niet alle vertrouwen in het huidige IDF. IDF is al vaak betrapt op een leugen(the) en IDF heeft ook nog steeds niet gereageerd op die voorval en het is al 48 uur geleden. Het is denk ik het MO he, net zoals die vage verklaringen dat er bij aanval X of aanval Y één of meerdere terroristen zijn uitgeschakeld en ondertussen maar zelden namen te noemen... Alsof ze willen voorkomen dat ze gecontroleerd worden.
Maar dit is toch geen raar standpunt? Wat zou er mis met dat standpunt zijn?

En het is met name de media die beweren dat het Israëlische leger veel zou liegen, dit terwijl men Hamas, meer dan eens probleemloos napapegaait. Dat wekt de vraag op of het Israëlische leger indeed het probleem is of vooral de framing van journalisten die dusdanig vooringenomen zijn dat men een terreurbeweging prefereert boven het nationale leger van een Westerse bondgenoot.
  dinsdag 8 september 2026 @ 22:42:51 #276
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221755502
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2026 21:19 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Nee, maar je legt mij een paar posts hierboven wel in de mond dat ik vind dat journalisten gedood mogen worden. Dus waarom doe jij zelf zo?
pi_221755601
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 20:48 schreef AFA2022 het volgende:
Het woord “terrorist” is in veel politieke en militaire contexten uitgehold. Het wordt steeds vaker gebruikt als retorisch wapen, niet als een neutrale beschrijving van een actor die systematisch geweld tegen burgers inzet om politieke doelen te bereiken. Het heeft allang zijn lading verloren, iedereen noemt zijn tegenstanders simpelweg terroristen voor de buhne. Russen, Oekraïners, Palestijnen, Iraniers, de VS, Israel, de Houthi’s, Saudi Arabie, Turken, Syrie, Hezbollah en ga zo maar door worden allemaal door hun tegenstanders als terroristen gelabeld.
Agressieve landen gebruiken de term vooral omdat het het makkelijker maakt om geweld te rechtvaardigen.
Als je tegenstander een “terrorist” is, wordt bijna elke militaire actie verdedigbaar gemaakt.
Laat maar waaien
pi_221755633
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 23:05 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Bijzondere post inderdaad. Het is natuurlijk gewoon een woord met een definitie, slechts partijen zoals Hezbollah, Hamas en de Houthi's voldoen daaraan, de rest niet.

Dit trucje werd al eens eerder geprobeerd in een opiniestuk van Trouw, door een arts. Die dacht dat zijn kwalificaties in de geneeskunde ook genoeg waren voor analyses over de geopolitiek, geschiedenis en het internationaal recht.
pi_221755677
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 22:42 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Nee, maar je legt mij een paar posts hierboven wel in de mond dat ik vind dat journalisten gedood mogen worden. Dus waarom doe jij zelf zo?

nouja ik vraag denk ik best netjes of ik je goed begreep en die post negeer je volledig bewust om daarna zo verontwaardigd te doen....

Anyway ik zei
quote:

Jij reageert met:

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 19:46 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Hoe moet ik deze reactie van jou dan begrijpen? Je vindt het relevant om expliciet te melden dat die man voor Al-Manar werkt. Al-Manar dat gelieerd is aan Hezbollah een terroristische organisatie. Dan mag ik toch aannemen dat je die connectie als onderbouwing aandraagt voor de kwalificatie dat die man een terrorist is?

Als dat, nogmaals, inderdaad je redenering is waarom zou die onderbouwing dan niet gelden voor zijn directe Al-Manar collega’s?

En als je die conclusie níét trekt dan begrijp ik niet zo goed wat dan precies je het punt is met de verwijzing naar Al-Manar :?
pi_221756035
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 september 2026 23:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bijzondere post inderdaad. Het is natuurlijk gewoon een woord met een definitie, slechts partijen zoals Hezbollah, Hamas en de Houthi's voldoen daaraan, de rest niet.

Dit trucje werd al eens eerder geprobeerd in een opiniestuk van Trouw, door een arts. Die dacht dat zijn kwalificaties in de geneeskunde ook genoeg waren voor analyses over de geopolitiek, geschiedenis en het internationaal recht.
Waarom zo op de persoon? Jij analyseert er toch ook voortdurend op los? Wat zijn jouw kwalificaties eigenlijk? Zijn die wel genoeg?
  woensdag 9 september 2026 @ 08:45:49 #281
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221756294
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2026 23:30 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
nouja ik vraag denk ik best netjes of ik je goed begreep en die post negeer je volledig bewust om daarna zo verontwaardigd te doen....

Anyway ik zei
[..]
Jij reageert met:
[..]
Hoe moet ik deze reactie van jou dan begrijpen? Je vindt het relevant om expliciet te melden dat die man voor Al-Manar werkt. Al-Manar dat gelieerd is aan Hezbollah
een terroristische organisatie. Dan mag ik toch aannemen dat je die connectie als onderbouwing aandraagt voor de kwalificatie dat die man een terrorist is?

Als dat, nogmaals, inderdaad je redenering is waarom zou die onderbouwing dan niet gelden voor zijn directe Al-Manar collega’s?

En als je die conclusie níét trekt dan begrijp ik niet zo goed wat dan precies je het punt is met de verwijzing naar Al-Manar :?
Jij roept dat "er gewoon wordt geroepen dat mensen een terrorist zijn". Ik zeg dat dat etiketje wel degelijk ergens vandaan komt, aangezien dat persbureau letterlijk van Hezbollah is, een organisatie die als terroristisch is aangemerkt door o.a. de EU en de Arabische Liga.
Daar maak jij dan van in jouw reactie:
quote:
En dat heb ik dus niet gezegd. Ik heb gezegd dat ze werken in een bekende tak van een terroristische organisatie in reactie op jouw post:

quote:
Oftewel: zo simpel is het.
pi_221756396
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 15:03 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Je kunt ook zo generaliserend stellen dat de zionistische Israeliërs primair verantwoordelijk zijn voor de massamoorden van hun regering Netanyahu. En zij en andere zionisten de consequenties moeten dragen.
Je omzeilt het feit dat de Palestijnen waren begonnen. En Palestijnen dragen terecht de consequenties.
pi_221756804
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 09:03 schreef Homey het volgende:

[..]
Je omzeilt het feit dat de Palestijnen waren begonnen. En Palestijnen dragen terecht de consequenties.
Jij omzeilt het feit dat zionisten Palestina gingen koloniseren cq inpikken. Dat begon al meer dan 100 jaar geleden.
Een meerderheid van de joodse israeliers hebben meer voorouders die ná 1925 naar Palestina gingen.
Palestina was het land van de Palestijnen .
pi_221756821
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 10:17 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Jij omzeilt het feit dat zionisten Palestina gingen koloniseren cq inpikken. Dat begon al meer dan 100 jaar geleden.
Een meerderheid van de joodse israeliers hebben meer voorouders die ná 1925 naar Palestina gingen.
Fout. Palestijnen zijn Arabieren die het land hebben ingepikt en genocide plegen op joden. De term "palestijn" wat ons wordt voorgehouden, is een verzinsel van Arafat.

Joden hebben een duizenden jaren oude band met het land wat we nu kennen als Israël.
pi_221757294
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2026 06:59 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Waarom zo op de persoon? Jij analyseert er toch ook voortdurend op los? Wat zijn jouw kwalificaties eigenlijk? Zijn die wel genoeg?
Schrijf ik artikelen in Trouw voor een landelijk publiek? Nee. Ik ben hier op een random forum en daar kan ik de schrijver van dit artikel en diens inhoud bekritiseren. Waarom zou dat niet kunnen?
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 10:17 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk niet waar.

A) er zijn altijd Joden in dit gebied aanwezig geweest, dit is ook de plek waar Joden hun origine kennen. Zij zijn hier de inheemse bewoners, niet Arabische moslims. B) Joden die vanuit Europa terugkeerden naar het gebied van hun voorouders kochten land van de Ottomanen. Dit gebied was namelijk niet in handen van Arabieren, maar van de Ottomanen.
pi_221757907
quote:
14s.gif Op woensdag 9 september 2026 11:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Schrijf ik artikelen in Trouw voor een landelijk publiek? Nee. Ik ben hier op een random forum en daar kan ik de schrijver van dit artikel en diens inhoud bekritiseren. Waarom zou dat niet kunnen?
Zeg je nou dat je eigenlijk niet gekwalificeerd bent om een zinnige analyse te geven?
pi_221764787
twitter
pi_221767210
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2026 16:05 schreef Qarrad het volgende:
Het geintje met ballonnen en vliegers om brand te stichten vanuit Gaza, een oude hit, is weer van stal gehaald.
Het AD kom dus met een artikel waarin het doet alsof het een irreële angst is van Israël voor kinderspeelgoed.
Hierop terugkomende, het wordt nu ook gebruikt voor propaganda richting kinderen:

twitter
  donderdag 10 september 2026 @ 20:36:36 #289
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221767249
quote:
13s.gif Op donderdag 10 september 2026 20:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hierop terugkomende, het wordt nu ook gebruikt voor propaganda richting kinderen:

[ twitter ]
Ja ik zag al een filmpje voorbij komen van deze dame.
"Vliegeren is toch gewoon kind kunnen zijn?"
Ja lieverd, normaal wel maar niet als zelfs die dingen als een wapen worden ingezet, iets wat jij je gelukkig niet kunt voorstellen maar lees potdorie eens iets voordat je een mening optuigt.
pi_221767286
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2026 20:36 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja ik zag al een filmpje voorbij komen van deze dame.
"Vliegeren is toch gewoon kind kunnen zijn?"
Ja lieverd, normaal wel maar niet als zelfs die dingen als een wapen worden ingezet, iets wat jij je gelukkig niet kunt voorstellen maar lees potdorie eens iets voordat je een mening optuigt.
Zeker. Maar dat maakt nog niet dat het doden van die kinderen perse proportioneel is.
  donderdag 10 september 2026 @ 20:54:09 #291
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221767520
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2026 20:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Zeker. Maar dat maakt nog niet dat het doden van die kinderen perse proportioneel is.
Er is geen vliegerend kind gedood, er is gedreigd met aanvallen en evacuaties als mensen vliegers zouden oplaten. Het pleit voor een hoop lokale ouders en organisaties dat deze prompt hebben opgeroepen om niet te gaan vliegeren. Het zegt misschien ook iets over de onmacht van Hamas nu de Iraanse geldkraan even goed dicht zit, want ik had allang verwacht dat die expres een blozende kleuter met een Spongebob-vlieger ergens aan de gele lijn gezet zouden hebben.
pi_221768104
quote:
Correct me if I'm wrong maar de man die dit E1 plan geaccordeerd heeft is het hier volledig mee oneens. Het heeft wel degelijk als doel om de Palestijnen een hak te zetten

twitter

https://thejewishedition.(...)rich-prove-it-on-e1/
pi_221768227
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2026 20:54 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Er is geen vliegerend kind gedood, er is gedreigd met aanvallen en evacuaties als mensen vliegers zouden oplaten. Het pleit voor een hoop lokale ouders en organisaties dat deze prompt hebben opgeroepen om niet te gaan vliegeren. Het zegt misschien ook iets over de onmacht van Hamas nu de Iraanse geldkraan even goed dicht zit, want ik had allang verwacht dat die expres een blozende kleuter met een Spongebob-vlieger ergens aan de gele lijn gezet zouden hebben.
Er zijn nooit vliegerende kinderen gedood door het Israelische leger?
pi_221768401
twitter

twitter

Flinke klap voor Hezbollah en Iran.
pi_221771254
9-11 vandaag, de dag dat Bin laden stelde, "America shall never know security until there is security in Palestine"

Even een dagje dat alle randdebielen die "Free Palestine" roepen een dagje hun mond mogen houden uit eerbied voor de slachtoffers van moslimwaanzin.
Laat maar waaien
pi_221772082
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2026 22:07 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Correct me if I'm wrong maar de man die dit E1 plan geaccordeerd heeft is het hier volledig mee oneens. Het heeft wel degelijk als doel om de Palestijnen een hak te zetten

[ x ]

https://thejewishedition.(...)rich-prove-it-on-e1/
Daar heb ik mij niet in verdiept, maar het gaat erom dat men zulke afmetingen een Palestijnse staat alsnog levensvatbaar is.
pi_221772507
Iemand al de briljante serie Fauda gezien? Kan het iedereen aanraden. Seizoen 5 net uit, en aflevering 7 en 8 staan volledig in het teken van 7 oktober 2023.
Zonder wrijving geen glans
pi_221775498
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2026 22:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Er zijn nooit vliegerende kinderen gedood door het Israelische leger?
Nee. Nooit.

Het staat je uiteraard vrij om het tegendeel te bewijzen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 12 september 2026 @ 10:51:47 #299
131800 Tarado
capô de fusca
pi_221775539
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2026 17:29 schreef Haags het volgende:
Iemand al de briljante serie Fauda gezien? Kan het iedereen aanraden. Seizoen 5 net uit, en aflevering 7 en 8 staan volledig in het teken van 7 oktober 2023.
Ben ook aan SE5 begonnen, maar pas bij aflevering 4.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')