Je stelde dat 'Dat vind jij voldoende om al die medewerkers van dat persbureau als terroristen te kwalificeren en te vinden dat ze gedood mogen worden?'. Daarmee lijk je het optreden van Israël in twijfel te trekken.quote:Op dinsdag 8 september 2026 21:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik beweer niet dat terroristen niet uitgeschakeld mogen worden. Waarom doe jij zo?
Met die vraag aan qarrad trek ik het optreden van IDF niet in twijfel. Qarrad lijkt te beweren dat alle medewerkers een legitiem doelwit zijn en dat vind ik ver gaan terwijl die mensen zich niet actief en en in de gewapende strijd. Ik lees normaliter de posts van Qarrad graag en dit standpunt verbaasd me bij Qarradquote:Op dinsdag 8 september 2026 21:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je stelde dat 'Dat vind jij voldoende om al die medewerkers van dat persbureau als terroristen te kwalificeren en te vinden dat ze gedood mogen worden?'. Daarmee lijk je het optreden van Israël in twijfel te trekken.
Maar dit is toch geen raar standpunt? Wat zou er mis met dat standpunt zijn?quote:Op dinsdag 8 september 2026 21:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Met die vraag aan qarrad trek ik het optreden van IDF niet in twijfel. Qarrad lijkt te beweren dat alle medewerkers een legitiem doelwit zijn en dat vind ik ver gaan terwijl die mensen zich niet actief en en in de gewapende strijd. Ik lees normaliter de posts van Qarrad graag en dit standpunt verbaasd me bij Qarrad
En ik heb inderdaad niet alle vertrouwen in het huidige IDF. IDF is al vaak betrapt op een leugen(the) en IDF heeft ook nog steeds niet gereageerd op die voorval en het is al 48 uur geleden. Het is denk ik het MO he, net zoals die vage verklaringen dat er bij aanval X of aanval Y één of meerdere terroristen zijn uitgeschakeld en ondertussen maar zelden namen te noemen... Alsof ze willen voorkomen dat ze gecontroleerd worden.
Nee, maar je legt mij een paar posts hierboven wel in de mond dat ik vind dat journalisten gedood mogen worden. Dus waarom doe jij zelf zo?quote:Op dinsdag 8 september 2026 21:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik beweer niet dat terroristen niet uitgeschakeld mogen worden. Waarom doe jij zo?
quote:Op dinsdag 8 september 2026 20:48 schreef AFA2022 het volgende:
Het woord “terrorist” is in veel politieke en militaire contexten uitgehold. Het wordt steeds vaker gebruikt als retorisch wapen, niet als een neutrale beschrijving van een actor die systematisch geweld tegen burgers inzet om politieke doelen te bereiken. Het heeft allang zijn lading verloren, iedereen noemt zijn tegenstanders simpelweg terroristen voor de buhne. Russen, Oekraïners, Palestijnen, Iraniers, de VS, Israel, de Houthi’s, Saudi Arabie, Turken, Syrie, Hezbollah en ga zo maar door worden allemaal door hun tegenstanders als terroristen gelabeld.
Agressieve landen gebruiken de term vooral omdat het het makkelijker maakt om geweld te rechtvaardigen.
Als je tegenstander een “terrorist” is, wordt bijna elke militaire actie verdedigbaar gemaakt.
Bijzondere post inderdaad. Het is natuurlijk gewoon een woord met een definitie, slechts partijen zoals Hezbollah, Hamas en de Houthi's voldoen daaraan, de rest niet.quote:
nouja ik vraag denk ik best netjes of ik je goed begreep en die post negeer je volledig bewust om daarna zo verontwaardigd te doen....quote:Op dinsdag 8 september 2026 22:42 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee, maar je legt mij een paar posts hierboven wel in de mond dat ik vind dat journalisten gedood mogen worden. Dus waarom doe jij zelf zo?
Jij reageert met:quote:Gewoon zeggen dat iemand een terrorist is. Het leven kan inderdaad zo simpel zijn
Hoe moet ik deze reactie van jou dan begrijpen? Je vindt het relevant om expliciet te melden dat die man voor Al-Manar werkt. Al-Manar dat gelieerd is aan Hezbollah een terroristische organisatie. Dan mag ik toch aannemen dat je die connectie als onderbouwing aandraagt voor de kwalificatie dat die man een terrorist is?quote:Op dinsdag 8 september 2026 19:46 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ali Chbib is van het persbureau Al-Manar, waarvan gewoon algemeen bekend is dat het gelieerd is aan Hezbollah, een terroristische organisatie
Waarom zo op de persoon? Jij analyseert er toch ook voortdurend op los? Wat zijn jouw kwalificaties eigenlijk? Zijn die wel genoeg?quote:Op dinsdag 8 september 2026 23:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijzondere post inderdaad. Het is natuurlijk gewoon een woord met een definitie, slechts partijen zoals Hezbollah, Hamas en de Houthi's voldoen daaraan, de rest niet.
Dit trucje werd al eens eerder geprobeerd in een opiniestuk van Trouw, door een arts. Die dacht dat zijn kwalificaties in de geneeskunde ook genoeg waren voor analyses over de geopolitiek, geschiedenis en het internationaal recht.
Jij roept dat "er gewoon wordt geroepen dat mensen een terrorist zijn". Ik zeg dat dat etiketje wel degelijk ergens vandaan komt, aangezien dat persbureau letterlijk van Hezbollah is, een organisatie die als terroristisch is aangemerkt door o.a. de EU en de Arabische Liga.quote:Op dinsdag 8 september 2026 23:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
nouja ik vraag denk ik best netjes of ik je goed begreep en die post negeer je volledig bewust om daarna zo verontwaardigd te doen....
Anyway ik zei
[..]
Jij reageert met:
[..]
Hoe moet ik deze reactie van jou dan begrijpen? Je vindt het relevant om expliciet te melden dat die man voor Al-Manar werkt. Al-Manar dat gelieerd is aan Hezbollah
een terroristische organisatie. Dan mag ik toch aannemen dat je die connectie als onderbouwing aandraagt voor de kwalificatie dat die man een terrorist is?
Als dat, nogmaals, inderdaad je redenering is waarom zou die onderbouwing dan niet gelden voor zijn directe Al-Manar collega’s?
En als je die conclusie níét trekt dan begrijp ik niet zo goed wat dan precies je het punt is met de verwijzing naar Al-Manar
En dat heb ik dus niet gezegd. Ik heb gezegd dat ze werken in een bekende tak van een terroristische organisatie in reactie op jouw post:quote:Dat vind jij voldoende om al die medewerkers van dat persbureau als terroristen te kwalificeren en te vinden dat ze gedood mogen worden?
Oftewel: zo simpel is het.quote:Gewoon zeggen dat iemand een terrorist is. Het leven kan inderdaad zo simpel zijn
Je omzeilt het feit dat de Palestijnen waren begonnen. En Palestijnen dragen terecht de consequenties.quote:Op dinsdag 8 september 2026 15:03 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je kunt ook zo generaliserend stellen dat de zionistische Israeliërs primair verantwoordelijk zijn voor de massamoorden van hun regering Netanyahu. En zij en andere zionisten de consequenties moeten dragen.
Jij omzeilt het feit dat zionisten Palestina gingen koloniseren cq inpikken. Dat begon al meer dan 100 jaar geleden.quote:Op woensdag 9 september 2026 09:03 schreef Homey het volgende:
[..]
Je omzeilt het feit dat de Palestijnen waren begonnen. En Palestijnen dragen terecht de consequenties.
Fout. Palestijnen zijn Arabieren die het land hebben ingepikt en genocide plegen op joden. De term "palestijn" wat ons wordt voorgehouden, is een verzinsel van Arafat.quote:Op woensdag 9 september 2026 10:17 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij omzeilt het feit dat zionisten Palestina gingen koloniseren cq inpikken. Dat begon al meer dan 100 jaar geleden.
Een meerderheid van de joodse israeliers hebben meer voorouders die ná 1925 naar Palestina gingen.
Palestina was het land van de Palestijnen .
Schrijf ik artikelen in Trouw voor een landelijk publiek? Nee. Ik ben hier op een random forum en daar kan ik de schrijver van dit artikel en diens inhoud bekritiseren. Waarom zou dat niet kunnen?quote:Op woensdag 9 september 2026 06:59 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Waarom zo op de persoon? Jij analyseert er toch ook voortdurend op los? Wat zijn jouw kwalificaties eigenlijk? Zijn die wel genoeg?
Dit is natuurlijk niet waar.quote:Op woensdag 9 september 2026 10:17 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij omzeilt het feit dat zionisten Palestina gingen koloniseren cq inpikken. Dat begon al meer dan 100 jaar geleden.
Een meerderheid van de joodse israeliers hebben meer voorouders die ná 1925 naar Palestina gingen.
Palestina was het land van de Palestijnen .
Zeg je nou dat je eigenlijk niet gekwalificeerd bent om een zinnige analyse te geven?quote:Op woensdag 9 september 2026 11:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Schrijf ik artikelen in Trouw voor een landelijk publiek? Nee. Ik ben hier op een random forum en daar kan ik de schrijver van dit artikel en diens inhoud bekritiseren. Waarom zou dat niet kunnen?
Hierop terugkomende, het wordt nu ook gebruikt voor propaganda richting kinderen:quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 16:05 schreef Qarrad het volgende:
Het geintje met ballonnen en vliegers om brand te stichten vanuit Gaza, een oude hit, is weer van stal gehaald.
Het AD kom dus met een artikel waarin het doet alsof het een irreële angst is van Israël voor kinderspeelgoed.
Ja ik zag al een filmpje voorbij komen van deze dame.quote:Op donderdag 10 september 2026 20:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hierop terugkomende, het wordt nu ook gebruikt voor propaganda richting kinderen:
[ twitter ]
Zeker. Maar dat maakt nog niet dat het doden van die kinderen perse proportioneel is.quote:Op donderdag 10 september 2026 20:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja ik zag al een filmpje voorbij komen van deze dame.
"Vliegeren is toch gewoon kind kunnen zijn?"
Ja lieverd, normaal wel maar niet als zelfs die dingen als een wapen worden ingezet, iets wat jij je gelukkig niet kunt voorstellen maar lees potdorie eens iets voordat je een mening optuigt.
Er is geen vliegerend kind gedood, er is gedreigd met aanvallen en evacuaties als mensen vliegers zouden oplaten. Het pleit voor een hoop lokale ouders en organisaties dat deze prompt hebben opgeroepen om niet te gaan vliegeren. Het zegt misschien ook iets over de onmacht van Hamas nu de Iraanse geldkraan even goed dicht zit, want ik had allang verwacht dat die expres een blozende kleuter met een Spongebob-vlieger ergens aan de gele lijn gezet zouden hebben.quote:Op donderdag 10 september 2026 20:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zeker. Maar dat maakt nog niet dat het doden van die kinderen perse proportioneel is.
Correct me if I'm wrong maar de man die dit E1 plan geaccordeerd heeft is het hier volledig mee oneens. Het heeft wel degelijk als doel om de Palestijnen een hak te zettenquote:
Er zijn nooit vliegerende kinderen gedood door het Israelische leger?quote:Op donderdag 10 september 2026 20:54 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Er is geen vliegerend kind gedood, er is gedreigd met aanvallen en evacuaties als mensen vliegers zouden oplaten. Het pleit voor een hoop lokale ouders en organisaties dat deze prompt hebben opgeroepen om niet te gaan vliegeren. Het zegt misschien ook iets over de onmacht van Hamas nu de Iraanse geldkraan even goed dicht zit, want ik had allang verwacht dat die expres een blozende kleuter met een Spongebob-vlieger ergens aan de gele lijn gezet zouden hebben.
Daar heb ik mij niet in verdiept, maar het gaat erom dat men zulke afmetingen een Palestijnse staat alsnog levensvatbaar is.quote:Op donderdag 10 september 2026 22:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Correct me if I'm wrong maar de man die dit E1 plan geaccordeerd heeft is het hier volledig mee oneens. Het heeft wel degelijk als doel om de Palestijnen een hak te zetten
[ x ]
https://thejewishedition.(...)rich-prove-it-on-e1/
Nee. Nooit.quote:Op donderdag 10 september 2026 22:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er zijn nooit vliegerende kinderen gedood door het Israelische leger?
Ben ook aan SE5 begonnen, maar pas bij aflevering 4.quote:Op vrijdag 11 september 2026 17:29 schreef Haags het volgende:
Iemand al de briljante serie Fauda gezien? Kan het iedereen aanraden. Seizoen 5 net uit, en aflevering 7 en 8 staan volledig in het teken van 7 oktober 2023.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |