abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 augustus 2026 @ 09:01:28 #1
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221633611
https://www.ad.nl/gezond/(...)-rijbewijs~ab769b10/

quote:
Veel vrouwen willen geen man meer, want wat moet je met ‘een kamerplant met rijbewijs’?
Veel vrouwen hoeven geen emotioneel onvolwassen man meer. Hij vergt te veel onderhoud en levert te weinig op. Daardoor is de ‘echte’ man de weg kwijt, merkt Debby Gerritsen. Want wat moet hij nu precies doen? Zijn spierballen laten zien, over zijn gevoel praten of juist zijn feministische kant ontwikkelen? Alledrie tegelijk lijkt onmogelijk.

Het aantal hetero single vrouwen groeit, blijkt uit cijfers. Een belangrijke reden: ze hebben geen zin meer in een relatie met een emotioneel onvolwassen partner. „Veel vrouwen zijn de hoofdhuishouding, hoofdcommunicatie, crisismanager, therapeut én agenda-beheerder van hun man. Op TikTok wordt hij een ‘kamerplant met een rijbewijs’ genoemd - weinig functies, veel onderhoud’’, zegt Elles Beijers, managing editor van Elle, in de nieuwste aflevering.

Dat fenomeen heet mankeeping en is schadelijker dan je denkt. Voor vrouwen, omdat zij structureel de emotionele last dragen. Voor mannen omdat zij aantoonbaar gelukkiger zijn in een relatie, juist vanwege die emotionele steun, maar tegelijkertijd steeds moeilijker relaties en vriendschappen aangaan. Inmiddels heeft 15 procent van de mannen geen hechte vriendschappen; in 1990 was dat nog 3 procent.

Diep in onze cultuur
Dat mannen niet praten over gevoelens zit diep in onze cultuur. Terwijl die behoefte er wél is. Mannen en vrouwen hebben dezelfde hersenen: ze voelen hetzelfde. Toch woedt online een felle strijd over wat ‘mannelijk’ zou zijn, aangevoerd door Andrew Tate en zijn toxic masculinity-wannabe’s. Mannen die doodsbang zijn voor vrouwelijke kracht en veranderende gendernormen.

Types als fitfluencer Joel Beukers, die uren in de sportschool doorbrengt en opgewonden raakt van zijn eigen spiegelbeeld. De halfnaakte badkamer- en gymselfies worden gretig gedeeld op sociale media, omlijst met lange betogen over wat een ‘echte man’ zou moeten zijn. Gevoeligheid en empathie horen daar niet bij.

En dan is er de tegenreactie: de performative man. Ook wel de Matcha Man. „De man met een linnen tasje en een feministische klassieker onder zijn arm – het liefst uit tweedehands winkels’’, zegt Elles. „Hij heeft tampons voor zijn vriendinnen en plakt menstruatiekrampstickers op zijn buik om te laten zien dat hij ‘precies weet hoe het voelt’.’’

Het oogt als het perfecte tegenwicht van de Andrew-Tate-bro’s. Maar ook dit is vaak een rol. „Een manier om te zeggen: ik ben niet toxic’’, zegt Elles. „Maar ook gebruikt om makkelijk een date te scoren. Want: oh my god, hij snapt haar zó.’’
En, doorrrrr….
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  zondag 23 augustus 2026 @ 09:03:52 #2
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221633615
Autobanden en strijken waren we gebleven. En met 'zelf doen' vs 'uitbesteden'. Je 'mannetje staan', een 'vrouw met ballen' zijn of een 'man met tetten'.

[ Bericht 0% gewijzigd door Koekoekmakto op 23-08-2026 09:26:44 ]
pi_221634024
Dat zeggen ze, maar de werkelijkheid is juist dan mannen geen vrouw meer willen.
Al helemaal niet meer als ze 35+ zijn.
pindazakje
pi_221634155
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 21:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als je die fiets zelf repareert wel inderdaad. Maar wij zijn van die mensen die die fiets zelf ook wegbrengen. Al in geen dertig jaar meer een band geplakt.
En thuis meehelpen moet ze natuurlijk ook, maar dat is wel anders dan je eigen ding moeten doen. Ik zie in ieder geval een enorme vooruitgang sinds ze een jaar op campus zat.
Ik breng mijn eigen fiets ook weg hoor. Het is meer een kwestie van hen leren om dingen zelf op te lossen en daarmee ook hen te leren om zuinig met spullen om te gaan.
pi_221634332
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 23:15 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Hoe kom je erbij dat een wiel verwisselen simpel is?
Jaren geleden meegemaakt met een man en toen gewoon de anwb gebeld.

Als je niet weet hoe het moet kun je beter de anwb bellen, het kan nog link zijn ook als je met een lekke band langs de snelweg staat. . Dat is met strijken niet zo.
Omdat ik minimaal twee keer per jaar mijn wielen verwissel (zomerset/winterset) weet ik dat het simpel is. Bouten/moeren (afhankelijk van de auto) losdraaien, met krik omhoog (in geval van lichtvering even in de krikstand zetten), bouten/moeren verwijderen. Wiel afnemen. Ander wiel erop. Met bouten/moeren weer vastzetten. Met krik laten zaken. Aandraaien met momentsleutel. Klaar.

Ik heb het overigens 1x in mijn leven op de snelweg moeten doen. Ging ook prima, aangezien het rechtsachter was. 1 probleem: die auto had een thuiskomer die extra klein was omdat die ingeklapt voorin lag. Dus moest ik het achterwiel op de bijrijdersstoel meenemen. Wat een stupide systeem…
pi_221634338
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 09:44 schreef Hyaenidae het volgende:
Dat zeggen ze, maar de werkelijkheid is juist dan mannen geen vrouw meer willen.
Al helemaal niet meer als ze 35+ zijn.
Mannen van 35+ zijn uitgeneukt? Beetje vroeg, nietwaar?
pi_221634360
quote:
10s.gif Op zondag 23 augustus 2026 10:06 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Mannen van 35+ zijn uitgeneukt? Beetje vroeg, nietwaar?
Die willen alleen maar jonge hertjes palen. Das Beste oder nichts!
pindazakje
  zondag 23 augustus 2026 @ 10:17:24 #8
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221634470
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 10:08 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Die willen alleen maar jonge hertjes palen. Das Beste oder nichts!
Kijk. Dit is tenminste eerlijk. En na je 35e kun je tevreden celibatair zijn met een kat, naar de hoeren gaan of je aftrekken bij de PlayStation. Heb je iig geen vrouw(enprobleem). Scheelt ook weer luisteren naar teksten waar je toch al nooit op zat te wachten.
  zondag 23 augustus 2026 @ 10:19:12 #9
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_221634490
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 10:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Omdat ik minimaal twee keer per jaar mijn wielen verwissel (zomerset/winterset) weet ik dat het simpel is. Bouten/moeren (afhankelijk van de auto) losdraaien, met krik omhoog (in geval van lichtvering even in de krikstand zetten), bouten/moeren verwijderen. Wiel afnemen. Ander wiel erop. Met bouten/moeren weer vastzetten. Met krik laten zaken. Aandraaien met momentsleutel. Klaar.

Ik heb het overigens 1x in mijn leven op de snelweg moeten doen. Ging ook prima, aangezien het rechtsachter was. 1 probleem: die auto had een thuiskomer die extra klein was omdat die ingeklapt voorin lag. Dus moest ik het achterwiel op de bijrijdersstoel meenemen. Wat een stupide systeem…
Ja, nou en?
Genoeg mannen die het dus ook niet doen. Dat was mijn punt.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_221634509
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2026 10:19 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ja, nou en?
Genoeg mannen die het dus ook niet doen. Dat was mijn punt.
Maar dat zijn geen echte mannen, dat zijn de kneusjes. Die moet je soberso niet willen als vrouw.
pindazakje
  Moderator zondag 23 augustus 2026 @ 10:24:39 #11
5428 crew  miss_sly
pi_221634516
quote:
6s.gif Op zondag 23 augustus 2026 10:22 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Maar dat zijn geen echte mannen, dat zijn de kneusjes. Die moet je soberso niet willen als vrouw.
In dit topic zijn we inmiddels geëvolueerd richting een meer normale manier om over zowel mannen als vrouwen te praten. Misschien kun je daarmee meedoen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221634517
quote:
6s.gif Op zondag 23 augustus 2026 10:17 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Kijk. Dit is tenminste eerlijk. En na je 35e kun je tevreden celibatair zijn met een kat, naar de hoeren gaan of je aftrekken bij de PlayStation. Heb je iig geen vrouw(enprobleem). Scheelt ook weer luisteren naar teksten waar je toch al nooit op zat te wachten.
Lekker je salaris opsparen en een paar keer per jaar een bezoekje brengen aan Pattaya en even flink de hele rambam aan gort neuken daar
  zondag 23 augustus 2026 @ 10:30:00 #13
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221634541
quote:
6s.gif Op zondag 23 augustus 2026 10:22 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
De autobandentest, de strijktest, de loodgieterstest, kan meneertje wel vuur maken op een onbewoond eiland of een wild zwijn met zijn knokkels op het spit krijgen.

Lijkt me best pittig, die eeuwige rite der passage voor het bewijs een echte man te zijn. Respect. 🤛
pi_221634545
quote:
10s.gif Op zondag 23 augustus 2026 10:24 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Lekker je salaris opsparen en een paar keer per jaar een bezoekje brengen aan Pattaya en even flink de hele rambam aan gort neuken daar
Of gewoon daar blijven, HalperNL leef beste leef _O_
pindazakje
  zondag 23 augustus 2026 @ 10:31:11 #15
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221634549
quote:
10s.gif Op zondag 23 augustus 2026 10:24 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Keep em coming. Zit te genieten van deze anekdotes 😂
  Moderator zondag 23 augustus 2026 @ 10:33:38 #16
38824 crew  Droopie
pi_221634565
quote:
10s.gif Op zondag 23 augustus 2026 10:30 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Of gewoon daar blijven, HalperNL leef beste leef _O_
Die suggesties kunnen prima in het mannen willen geen vrouw topic.
Hell To The Liars
pi_221634575
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 10:33 schreef Droopie het volgende:

[..]
Die suggesties kunnen prima in het mannen willen geen vrouw topic.
Linkje?
pindazakje
  Moderator zondag 23 augustus 2026 @ 10:38:15 #18
38824 crew  Droopie
pi_221634586
quote:
14s.gif Op zondag 23 augustus 2026 10:35 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Linkje?
R&P / Mannen willen geen vrouw meer

Doe me een lol, hou het een beetje netjes he.. met een groep mannelijke Fokkers met de PS5 Pataya...

Een Halper adoratietopic hoeft niet in R&P, alvast heel erg bedankt.
Hell To The Liars
pi_221634588
quote:
15s.gif Op zondag 23 augustus 2026 10:31 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Keep em coming. Zit te genieten van deze anekdotes 😂
Je moet losbreken uit die 9 to 5, ontsnappen uit de matrix, op naar het vrije leven. Meeste mensen durven niet uit hun comfortzone te stappen en doen alles om in het perfecte plaatje van de maatschappij te passen en indruk te maken op mensen die ze niet eens mogen
  zondag 23 augustus 2026 @ 10:46:57 #20
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221634612
quote:
10s.gif Op zondag 23 augustus 2026 10:38 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Je moet losbreken uit die 9 to 5, ontsnappen uit de matrix, op naar het vrije leven. Meeste mensen durven niet uit hun comfortzone te stappen en doen alles om in het perfecte plaatje van de maatschappij te passen en indruk te maken op mensen die ze niet eens mogen
Dit klinkt best wel optimistisch en inspirerend.

On topic dan maar weer. Meer vrouwen blijven single dan de emotionele load van het partnerschap te dragen. Is dat erg? Ik vind van niet.
  Moderator zondag 23 augustus 2026 @ 10:47:58 #21
5428 crew  miss_sly
pi_221634614
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 10:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Wij zijn wat dat betreft wel een beetje verwende stadsmensen. Ook al wonen we nu een aantal jaar in een huis met een goede oprit waar je prima zelf banden zou kunnen verwisselen of de auto wassen, is blijven hangen vanuit het stadse dat die mogelijkheid er helemaal niet is. En nu verhuizen we weer terug en hebben dadelijk een parkeervergunning en hopelijk iedere keer een plekje :P

Ik denk dat we wat dat betreft wel heel erg veranderd zijn. Ik ben zelf ook minder zuinig dan mijn ouders waren, bijvoorbeeld. Ik wel zuiniger dan mijn man. En onze dochter zal nog wel een stukje minder zuinig zijn, tenzij het echt noodzakelijk zou zijn. Dus anderen inschakelen om dingen te doen die je misschien ook wel zelf zou kunnen, is misschien wel duurder, maar wel gemakkelijker.
pi_221634635
Op persoonlijk vlak is dat niet erg. Op maatschappelijk vlak denk ik niet of het een maatschappij ten goede komt als bijna iedereen in die maatschappij single is
  Moderator zondag 23 augustus 2026 @ 10:52:54 #23
5428 crew  miss_sly
pi_221634638
quote:
15s.gif Op zondag 23 augustus 2026 10:46 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Dit klinkt best wel optimistisch en inspirerend.

On topic dan maar weer. Meer vrouwen blijven single dan de emotionele load van het partnerschap te dragen. Is dat erg? Ik vind van niet.
Ik vind sowieso dat ieder zijn eigen keuze moet maken, ook wat dit betreft. Het is alleen jammer dat veel beslissingen ook hun weerslag hebben op andere mensen, in dit geval mannen.

Waar we denk ik wel voor moeten waken, is dat we onze jeugd een eerlijk verhaal voorspiegelen, en uitkijken dat we sommige dingen niet te negatief voorstellen, waardoor zij er nog negatiever tegenaan kijken dan nodig is.

Bijvoorbeeld die mental load. Ik heb het zelf ook ervaren, en ervaar het nog wel eens, maar ik vind het in mijn relatie niet dusdanig vervelend dat ik mijn man liever niet dan wel zou hebben. Hij voegt veel meer positiefs toe aan mijn leven dan ik negatieve zaken ervaar. Ook weer door social media worden dergelijke klachten wel weer uitvergroot, zowel kwalitatief als kwantitatief, en is er een groepje dat er het nog veel erger uitvergroot. Terwijl ik dus echt voldoende vrouwen ken die best wat klachten hebben over hun partner en hun relatie (en die partner ongetwijfeld ook over hen) maar die, net als ik, hun partner toch echt niet kwijt willen.

En ook dat probeer ik mijn dochter mee te geven: heb een beetje consideratie met je vriend. Je mag best eisen stellen, uiteraard, maar hou ze wel realistisch en menselijk. Films, boeken en social media zijn niet het echte leven.
pi_221634639
Er is in Amerika nu iets geks gaande, waarbij een hele groep vrouwen het opneemt voor een vrouw die haar 3 kinderen vermoord heeft. Ze blijven haar steunen, ook al heeft ze bekend. (https://edition.cnn.com/2(...)-conspiracy-theories)
  Moderator zondag 23 augustus 2026 @ 10:55:24 #25
5428 crew  miss_sly
pi_221634650
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 10:53 schreef enmanuel het volgende:
Er is in Amerika nu iets geks gaande, waarbij een hele groep vrouwen het opneemt voor een vrouw die haar 3 kinderen vermoord heeft. Ze blijven haar steunen, ook al heeft ze bekend. (https://edition.cnn.com/2(...)-conspiracy-theories)
Nee. Ze blijven haar niet steunen omdat ze haar kinderen heeft vermoord.
Ze blijven aangeven dat een ppd een heel groot probleem kan zijn en dat vrouwen daardoor hele stomme dingen kunnen doen. Zelfs in psychoses kunnen raken, diep depressief worden en zichzelf en/of hun kind(eren) iets aan kunnen doen.

Ik ken van deze situatie niet alle ins en outs, maar het voornaamste in deze kwestie is dat wordt verdedigd dat het een ppd kan zijn geweest en dat dat de situatie wel anders maakt dan simpelweg de moord op haar drie kinderen.
  Moderator zondag 23 augustus 2026 @ 11:00:24 #26
5428 crew  miss_sly
pi_221634675
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 10:53 schreef enmanuel het volgende:
Overigens heeft dit natuurlijk niets met het onderwerp van deze reeks te maken, en is die 'hele groep vrouwen' een groep mensen die er een complottheorie op na houden, zoals er tegenwoordig talloze complottheorieën rondgaan.
pi_221634745
quote:
7s.gif Op zondag 23 augustus 2026 11:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Overigens heeft dit natuurlijk niets met het onderwerp van deze reeks te maken, en is die 'hele groep vrouwen' een groep mensen die er een complottheorie op na houden, zoals er tegenwoordig talloze complottheorieën rondgaan.
Ok, ik vond het wel interessant ivm de psyche van die vrouwen.
  Moderator zondag 23 augustus 2026 @ 11:16:43 #28
5428 crew  miss_sly
pi_221634752
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 11:15 schreef enmanuel het volgende:

[..]
Het heeft niet per se te maken met de psyche van die vrouwen, maar met de psyche van complottheoriegekkies. Dat zijn mannen en vrouwen, en in dit geval kennelijk vooral een groepje vrouwen.
  Moderator zondag 23 augustus 2026 @ 11:18:50 #29
38824 crew  Droopie
pi_221634759
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 11:15 schreef enmanuel het volgende:

[..]
Ow daar mag je gerust een topic over maken hoor.
Hormonen is een groot deel van gemoedstoestanden van vrouw en mannen..

Kan je echt heel veel onderzoek over vinden.

:)
Hell To The Liars
  zondag 23 augustus 2026 @ 11:23:20 #30
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221634770
Tja er zullen vast meer kleine groepjes mannen en vrouwen zijn hele rare ideeën of obsessies. Moord tot seksuele fanatasieen. Altijd wel bijzonder als mensen dan gaan projecteren van oh dat is hoe mannen of vrouwen denken. Dan moet je wel eens heel hard gras gaan aanraken buiten.
pi_221634772
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 11:18 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ow daar mag je gerust een topic over maken hoor.
Hormonen is een groot deel van gemoedstoestanden van vrouw en mannen..

Kan je echt heel veel onderzoek over vinden.

:)
Ok, misschien wel. Doe maar verder dan, sorry voor het storen :P
pi_221634788
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 11:23 schreef Momo het volgende:
Tja er zullen vast meer kleine groepjes mannen en vrouwen zijn hele rare ideeën of obsessies. Moord tot seksuele fanatasieen. Altijd wel bijzonder als mensen dan gaan projecteren van oh dat is hoe mannen of vrouwen denken. Dan moet je wel eens heel hard gras gaan aanraken buiten.
Mannen kunnen geen kinderen krijgen, dus jah, dat gevoel zullen we nooit kunnen ervaren.
  zondag 23 augustus 2026 @ 11:31:45 #33
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221634803
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 11:27 schreef enmanuel het volgende:

[..]
Mannen kunnen geen kinderen krijgen, dus jah, dat gevoel zullen we nooit kunnen ervaren.
Ja en vrouwen kunnen niet aan hun ballen krabbelen. Wat heeft het vrouw zijn te maken met een paar gekken die ergens in een nieuwsbericht hebt gevonden?
  Moderator zondag 23 augustus 2026 @ 11:39:16 #34
38824 crew  Droopie
pi_221634842
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 11:23 schreef enmanuel het volgende:

[..]
Ok, misschien wel. Doe maar verder dan, sorry voor het storen :P
Geen enkel probleem hoor.
Hopelijk gaat het hier straks wat meer waarom vrouwen geen man willen.

Bv dat ze zich prima vermaken in hun eentje, focussen op carriere of betere alternatieven hebben.
Of hun moeders gewoon toleranter waren tegen hun man op een voetbalzondag op de bank :)

Hoewel, vroeger moest vader naar het stadion, want ESPN bestond nog niet :)
Hell To The Liars
  zondag 23 augustus 2026 @ 11:39:37 #35
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221634843
quote:
7s.gif Op zondag 23 augustus 2026 10:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld die mental load. Ik heb het zelf ook ervaren, en ervaar het nog wel eens, maar ik vind het in mijn relatie niet dusdanig vervelend dat ik mijn man liever niet dan wel zou hebben. Hij voegt veel meer positiefs toe aan mijn leven dan ik negatieve zaken ervaar. Ook weer door social media worden dergelijke klachten wel weer uitvergroot, zowel kwalitatief als kwantitatief, en is er een groepje dat er het nog veel erger uitvergroot. Terwijl ik dus echt voldoende vrouwen ken die best wat klachten hebben over hun partner en hun relatie (en die partner ongetwijfeld ook over hen) maar die, net als ik, hun partner toch echt niet kwijt willen.

En ook dat probeer ik mijn dochter mee te geven: heb een beetje consideratie met je vriend. Je mag best eisen stellen, uiteraard, maar hou ze wel realistisch en menselijk. Films, boeken en social media zijn niet het echte leven.
Dat eerste is fijn om te lezen. Heb dat ook meerdere keren mogen ervaren in mijn leven. Bepalen wat realistisch of menselijk is, is de crux. Daarin verschillen mensen en hun belangen.

En of je beïnvloedbaar bent door sociale media en je extreem laat opnaaien is ook een doorlopende training mbt overzicht bewaren, perspectief verkrijgen en wisselen, relativeren en herijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')