Overigens heeft dit natuurlijk niets met het onderwerp van deze reeks te maken, en is die 'hele groep vrouwen' een groep mensen die er een complottheorie op na houden, zoals er tegenwoordig talloze complottheorieën rondgaan.quote:Op zondag 23 augustus 2026 10:53 schreef enmanuel het volgende:
Er is in Amerika nu iets geks gaande, waarbij een hele groep vrouwen het opneemt voor een vrouw die haar 3 kinderen vermoord heeft. Ze blijven haar steunen, ook al heeft ze bekend. (https://edition.cnn.com/2(...)-conspiracy-theories)
Ok, ik vond het wel interessant ivm de psyche van die vrouwen.quote:Op zondag 23 augustus 2026 11:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Overigens heeft dit natuurlijk niets met het onderwerp van deze reeks te maken, en is die 'hele groep vrouwen' een groep mensen die er een complottheorie op na houden, zoals er tegenwoordig talloze complottheorieën rondgaan.
Het heeft niet per se te maken met de psyche van die vrouwen, maar met de psyche van complottheoriegekkies. Dat zijn mannen en vrouwen, en in dit geval kennelijk vooral een groepje vrouwen.quote:Op zondag 23 augustus 2026 11:15 schreef enmanuel het volgende:
[..]
Ok, ik vond het wel interessant ivm de psyche van die vrouwen.
Ow daar mag je gerust een topic over maken hoor.quote:Op zondag 23 augustus 2026 11:15 schreef enmanuel het volgende:
[..]
Ok, ik vond het wel interessant ivm de psyche van die vrouwen.
Ok, misschien wel. Doe maar verder dan, sorry voor het storenquote:Op zondag 23 augustus 2026 11:18 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ow daar mag je gerust een topic over maken hoor.
Hormonen is een groot deel van gemoedstoestanden van vrouw en mannen..
Kan je echt heel veel onderzoek over vinden.
Mannen kunnen geen kinderen krijgen, dus jah, dat gevoel zullen we nooit kunnen ervaren.quote:Op zondag 23 augustus 2026 11:23 schreef Momo het volgende:
Tja er zullen vast meer kleine groepjes mannen en vrouwen zijn hele rare ideeën of obsessies. Moord tot seksuele fanatasieen. Altijd wel bijzonder als mensen dan gaan projecteren van oh dat is hoe mannen of vrouwen denken. Dan moet je wel eens heel hard gras gaan aanraken buiten.
Ja en vrouwen kunnen niet aan hun ballen krabbelen. Wat heeft het vrouw zijn te maken met een paar gekken die ergens in een nieuwsbericht hebt gevonden?quote:Op zondag 23 augustus 2026 11:27 schreef enmanuel het volgende:
[..]
Mannen kunnen geen kinderen krijgen, dus jah, dat gevoel zullen we nooit kunnen ervaren.
Geen enkel probleem hoor.quote:Op zondag 23 augustus 2026 11:23 schreef enmanuel het volgende:
[..]
Ok, misschien wel. Doe maar verder dan, sorry voor het storen
Dat eerste is fijn om te lezen. Heb dat ook meerdere keren mogen ervaren in mijn leven. Bepalen wat realistisch of menselijk is, is de crux. Daarin verschillen mensen en hun belangen.quote:Op zondag 23 augustus 2026 10:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld die mental load. Ik heb het zelf ook ervaren, en ervaar het nog wel eens, maar ik vind het in mijn relatie niet dusdanig vervelend dat ik mijn man liever niet dan wel zou hebben. Hij voegt veel meer positiefs toe aan mijn leven dan ik negatieve zaken ervaar. Ook weer door social media worden dergelijke klachten wel weer uitvergroot, zowel kwalitatief als kwantitatief, en is er een groepje dat er het nog veel erger uitvergroot. Terwijl ik dus echt voldoende vrouwen ken die best wat klachten hebben over hun partner en hun relatie (en die partner ongetwijfeld ook over hen) maar die, net als ik, hun partner toch echt niet kwijt willen.
En ook dat probeer ik mijn dochter mee te geven: heb een beetje consideratie met je vriend. Je mag best eisen stellen, uiteraard, maar hou ze wel realistisch en menselijk. Films, boeken en social media zijn niet het echte leven.
Wat klopt er dan niet wat ik zeg?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 09:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
*Toch zijn er ook gewoon dingen die men blijft uitleggen, maar die gewoon niet waar zijn, of in ieder geval betwistbaar.*
Een mooi voorbeeld is nu alle ophef over Arday. En ja, dat gaat vooral over vermeend racisme, maar het blijft de intersectionaliteitsclub die tegen alle feiten in blijft doordrammen.
Even voor de goede orde: daarmee wil ik niet zeggen dat alles wat vrouwen aanvoeren dus niet klopt, want dat is natuurlijk niet zo. Maar zeker daar waar activisten actief zijn, zeker in een gepolariseerde samenleving, krijg je een loopgraven discussie. Wat dat betreft is de manosphere aan de andere kant in de loopgraven, al zijn dat vaker grifters dan activisten.
Dus als ik een vrouwelijke CEO ken (ja, ken ik!) is er ook geen probleem meer als het gaat om gendergelijkheid? Of waar wil je heen?quote:Op zondag 23 augustus 2026 10:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, nou en?
Genoeg mannen die het dus ook niet doen. Dat was mijn punt.
Natuurlijk. Ik wil alleen dat mijn kinderen die vaardigheden hebben omdat ik denk dat ze daar veel aan kunnen hebben.quote:Op zondag 23 augustus 2026 10:47 schreef miss_sly het volgende:
Dus anderen inschakelen om dingen te doen die je misschien ook wel zelf zou kunnen, is misschien wel duurder, maar wel gemakkelijker.
Hear, hear.quote:Op zondag 23 augustus 2026 10:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind sowieso dat ieder zijn eigen keuze moet maken, ook wat dit betreft. Het is alleen jammer dat veel beslissingen ook hun weerslag hebben op andere mensen, in dit geval mannen.
Waar we denk ik wel voor moeten waken, is dat we onze jeugd een eerlijk verhaal voorspiegelen, en uitkijken dat we sommige dingen niet te negatief voorstellen, waardoor zij er nog negatiever tegenaan kijken dan nodig is.
Bijvoorbeeld die mental load. Ik heb het zelf ook ervaren, en ervaar het nog wel eens, maar ik vind het in mijn relatie niet dusdanig vervelend dat ik mijn man liever niet dan wel zou hebben. Hij voegt veel meer positiefs toe aan mijn leven dan ik negatieve zaken ervaar. Ook weer door social media worden dergelijke klachten wel weer uitvergroot, zowel kwalitatief als kwantitatief, en is er een groepje dat er het nog veel erger uitvergroot. Terwijl ik dus echt voldoende vrouwen ken die best wat klachten hebben over hun partner en hun relatie (en die partner ongetwijfeld ook over hen) maar die, net als ik, hun partner toch echt niet kwijt willen.
En ook dat probeer ik mijn dochter mee te geven: heb een beetje consideratie met je vriend. Je mag best eisen stellen, uiteraard, maar hou ze wel realistisch en menselijk. Films, boeken en social media zijn niet het echte leven.
Niet alleen vrouwen hoor (wel voornamelijk).quote:Op zondag 23 augustus 2026 10:53 schreef enmanuel het volgende:
Er is in Amerika nu iets geks gaande, waarbij een hele groep vrouwen het opneemt voor een vrouw die haar 3 kinderen vermoord heeft. Ze blijven haar steunen, ook al heeft ze bekend. (https://edition.cnn.com/2(...)-conspiracy-theories)
Ik reageer op jou, die zegt dat mannen die geen banden kunnen verwisselen met de nek worden aangekeken.quote:Op maandag 24 augustus 2026 16:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus als ik een vrouwelijke CEO ken (ja, ken ik!) is er ook geen probleem meer als het gaat om gendergelijkheid? Of waar wil je heen?
Er is geen strikte scheiding tussen mannen en vrouwen. De verschillen bestaan vooral als je naar gemiddelden gaat kijken of naar uitersten (zoals de sterkste man kan meer gewicht tillen dan de sterkste vrouw).
Helaas heb je niet de gehele post gequote, maar een asterisk en wat ik daar schrijf is toch duidelijk vrij algemeen.quote:Op maandag 24 augustus 2026 13:09 schreef Adrian4 het volgende:
Ik ben het nu weer allemaal terug aan het lezen. Deze post snap ik niet:
[..]
Wat klopt er dan niet wat ik zeg?
Weet je wat de grootste onzin is? Dat ik dat zo gezegd zou hebben.quote:Op maandag 24 augustus 2026 16:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik reageer op jou, die zegt dat mannen die geen banden kunnen verwisselen met de nek worden aangekeken.
Dat dat iets is wat elke man moet kunnen en op wordt afgerekend.
Grootste onzin.
De rest van je verhaal is niet relevant.
Halpergod!quote:Op zondag 23 augustus 2026 10:24 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Lekker je salaris opsparen en een paar keer per jaar een bezoekje brengen aan Pattaya en even flink de hele rambam aan gort neuken daar
Lees even je eigen Posts terug zeg.quote:Op maandag 24 augustus 2026 16:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Weet je wat de grootste onzin is? Dat ik dat zo gezegd zou hebben.
Het is echt heel vervelend gedrag om iemands woorden te verdraaien en dan te gaan protesteren tegen de verdraaiing. Zou je daarmee op willen houden?
In alle eerlijkheid: dat zei hij niet.quote:Op maandag 24 augustus 2026 17:28 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Lees even je eigen Posts terug zeg.
Ik heb dat in ieder geval niet zo opgenomen als jij kennelijk hebt gedaan.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 19:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De ANWB bellen om wielen te wisselen? Dat lijkt mij niet.
Ik denk dat het vrij veilig is om te zeggen dat het meer geaccepteerd is om te zeggen als vrouw dat je dat soort dingen niet kan, dan het is om te zeggen als man dat je niet kan strijken.
Voor beiden geldt: geen zin an. Wielen verwisselen is simpel. Strijken ook.
Nou, dat het banden verwisselen een makkie is dan.quote:Op maandag 24 augustus 2026 17:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In alle eerlijkheid: dat zei hij niet.
Hij stelde:
[..]
Ik heb dat in ieder geval niet zo opgenomen als jij kennelijk hebt gedaan.
Ben ik het nog altijd niet helemaal met zijn post eens, maar dat is wat anders.
Hij zegt dat het simpel is, en dat vrijwel iedereen het zou kunnen als men zou willen.quote:Op maandag 24 augustus 2026 17:33 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nou, dat het banden verwisselen een makkie is dan.
Dat het voor hem geldt, betekent niet dat dit zo is. En ik denk ook zeker niet dat elke man dat zomaar moet kunnen.
Dat ben ik dus niet eens.quote:Op maandag 24 augustus 2026 17:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij zegt dat het simpel is, en dat vrijwel iedereen het zou kunnen als men zou willen.
Hij zegt niet dat mannen die het niet kunnen met de nek worden aangekeken. Dat het iets is dat iedere man MOET kunnen en als hij het niet kan, hij erop wordt afgerekend.
Uit het vorige topic.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 19:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De ANWB bellen om wielen te wisselen? Dat lijkt mij niet.
Ik denk dat het vrij veilig is om te zeggen dat het meer geaccepteerd is om te zeggen als vrouw dat je dat soort dingen niet kan, dan het is om te zeggen als man dat je niet kan strijken.
Voor beiden geldt: geen zin an. Wielen verwisselen is simpel. Strijken ook.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |